Overigens is dit de hele bril:

Waar slaat dat op dan, ik vind hem juist mooi. Zie mijn vorige post....Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 10:33:
Grappig dat jullie die bril niet mooi vinden. Ze krijgt continu hele positieve reacties op die bril van mensen. Misschien moet je hem op haar hoofd zien om hem te kunnen waarderen. Daar ga ik ook nog wel foto's van maken.
Hij is overigens van een zeer gevierd ontwerper. Kortom, jullie hebben echt geen smaak
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Oh sorry ik maakte het op uit je opmerking:MauriX schreef op 22 januari 2003 @ 10:47:
[...]
Waar slaat dat op dan, ik vind hem juist mooi. Zie mijn vorige post....
Sorry!ik breng het politiek correct
[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 22-01-2003 11:21 ]
Verwijderd
Dat kan een heel stuk scherper denk ik! Probeer eens een wat kleiner diafragma misschien. En qua compositie kan het ook wel wat spannender naar mijn mening.Phusebox schreef op 22 januari 2003 @ 11:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
originelen zijn circa 2270x1704... die post ik alleen als mensen er om vragen
bij nader inzien vind ik het ook maar bagger foto's
het kan veel beter...
hmm misschien eens volgende week als ik zin heb wat tijd besteden hieraan
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 10:33:
[...]
jij bent zeker de gezelligste hier ...
man toch niet .. er staan bergen foto's in dit topic ..
en dan zullen die van mij de boel overbelasten zeken ..![]()
en als je m,n foto's suf vind dan kijk je toch niet
zeikbal
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Euhm,..... de ene is in euro's en de andere in dollars ???Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 20:08:
Hmm die Lens Adapter LA-DC52B staat bij http://www.powershot.com voor $20 das goedkoper dan de 23 euro van de goedkoopste uit de pricewatch, beetje vreemd vind ik....
je hebt gelijk... geef ik ook toe... maar had ff geen tijd om er echt iets fatsoenlijks van te makenVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:33:
[...]
Dat kan een heel stuk scherper denk ik! Probeer eens een wat kleiner diafragma misschien. En qua compositie kan het ook wel wat spannender naar mijn mening.
Dit is dus opbouwende kritiek he?
Kweet niet of je die van mij bedoelde.... das een Noorse BoskatPhusebox schreef op 22 January 2003 @ 10:03:
[...]
wat voor "merk" is die andere kat eigenlijk? met die luipaard achtige vacht?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
idd, zoveel foto's op 1 pagina is overdreven. Zet er 2 of 3 leuke op en plaats dan een link met hier staan meer foto's..athlonkmf schreef op 22 januari 2003 @ 11:53:
[...]
Je bent de eerste die meer dan 30!!! foto's in 1 post doet en dan allemaal nog wel ongecomprimeerd.
Dat is ronduit asociaal te noemen. Ik heb alle img-tags weggehaald en er een URL van gemaakt. Wil je voortaan ZELFS als je de foto's resized en comprimeert, max. 10 foto's per post opgeven?
Dit geld ook voor alle anderen.
Vlug een fotootje gemaakt voor verduidelijking van het antwoord.Phusebox schreef op 22 januari 2003 @ 10:03:
[...]
wat voor "merk" is die andere kat eigenlijk? met die luipaard achtige vacht?
[ Voor 48% gewijzigd door Hangloozz op 22-01-2003 12:24 ]
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Speedy hier... een noorse boskat.. Hij kijkt vrij lelijk hier trouwens... hij wou niet op de foto... hij had de (wel bekende denk ik) dolle 5 minuten gehad....Hangloozz schreef op 22 januari 2003 @ 12:21:
OMG, wat een prachtige katten
* Hangloozz zoekt nog een leuke..
Mag ik trouwens zo onbeleefd zijn te vragen wat die katten je hebben gekost? (mag ook via mail: jurg@geenspamzicht.nl)
[ Voor 39% gewijzigd door ReCreator op 22-01-2003 13:19 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
inderdaadFirecow schreef op 22 January 2003 @ 14:14:
woeinu maar hopen op mooi weer wat er niet aan zit te komen
Welke had je besteld?Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 14:12:
Jeej, mn filters liggen op het postkantoor, UV+Pola, morgen ophalen
Verwijderd
- lensadapterdinges
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
[ Voor 1% gewijzigd door Merlijn_merlin op 22-01-2003 17:08 . Reden: taalfout ]
Verwijderd
Nee, je kunt het LCD namelijk niet als zoeker gebruiken. Alleen de review komt erop, nadat je de foto hebt gemaakt. Dit is een eigenschap van alle SLR camera's. Voor het maken van foto's moet je dus altijd de camera met de zoeker aan je oog houden.Firecow schreef op 22 januari 2003 @ 17:46:
Bij mijn huidige camera de fuji dus wordt mijn lcd stil tijdens het nemen van een foto datkan dus lastig zijn bij een panning bijv...
Is dit bij een canon d30 ook zo ? dat het beeld bevriest tijdens de foto nemen ?
zou ik graag van je willen weten
Bij een d30 kun je alleen door de optische zoeker een foto nemen. Het LCD scherm is er alleen voor instellingen en controle en niet geschikt om tijdens het fotograferen te gebruiken.Firecow schreef op 22 januari 2003 @ 17:46:
Hey Molybdenum
ff een vraagje over je d30
Aangezien ik veel autosport wil fotograferen ben ik van plan over te stappen van een fuji s602 naar een d30... maar nu is mijn vraag...
Heeft de canon d30 ook freeze als hij een foto neemt ?
Bij mijn huidige camera de fuji dus wordt mijn lcd stil tijdens het nemen van een foto datkan dus lastig zijn bij een panning bijv...
Is dit bij een canon d30 ook zo ? dat het beeld bevriest tijdens de foto nemen ?
[ Voor 0% gewijzigd door Erry op 22-01-2003 18:24 . Reden: te laat ... ]
je doet alles door de zoeker. geen freeze: je kan handmatig scherpstellen, dan kijk je ook door de zoeker en dus door de lens, dat is een spiegelreflex. die werken ook niet met de display, omdat er dan een extra beeldsensor in zou moeten: als je door de lens kijkt is de beeldsensor namelijk achter de shutter verborgen.Firecow schreef op 22 januari 2003 @ 17:46:
Hey Molybdenum
ff een vraagje over je d30
Aangezien ik veel autosport wil fotograferen ben ik van plan over te stappen van een fuji s602 naar een d30... maar nu is mijn vraag...
Heeft de canon d30 ook freeze als hij een foto neemt ?
Alleen de interne flitser.
het lijkt me dat je dan even zwart ziet .. is bij een 'normale' analoge spiegelreflex ook zo ..Firecow schreef op 22 January 2003 @ 18:34:
ja oke... dus als je een foto neemt en je kijkt door de zoeker en de shutter sluit zie je dan zwart heel ff of blijf je gewoon zien wat de lens ook ziet...
Verwijderd
de spiegel moet opklappen, dus kan niet anders dan dat je ff niets ziet..Firecow schreef op 22 januari 2003 @ 18:34:
ja oke... dus als je een foto neemt en je kijkt door de zoeker en de shutter sluit zie je dan zwart heel ff of blijf je gewoon zien wat de lens ook ziet...
Verwijderd
Yep... Single Lens Reflection ofzo betekent het geloof ik.MauriX schreef op 23 January 2003 @ 11:29:
SLR = spiegel reflex?
Aero , waar heb je die filters besteld ?Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 14:12:
Jeej, mn filters liggen op het postkantoor, UV+Pola, morgen ophalen
Verwijderd
Ik heb ze net opgehaald, jeej, en zo'n pola filter werkt echt wel geinigFudge schreef op 23 januari 2003 @ 12:42:
[...]
Aero , waar heb je die filters besteld ?
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen.
/Fudge wil ook filters bij de Olly 2040.
Verwijderd
De foto is mooi , maar wat mij opvalt, bij het fotograveren van gebouwen dat het lijkt of ze naar elkaar toe vallen.vanDaal schreef op 21 January 2003 @ 20:35:
[afbeelding]
In vergelijking met de vorige foto's is deze geloof ik wel licht genoeg. Het is even wennen zo'n polarizer
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Verwijderd
Ik heb even opgezocht voor jesjroorda schreef op 23 January 2003 @ 13:16:
Als we het dan toch over accessoires hebben, dan heb ik ook nog een vraagje. Binnenkort komt mijn grote vriend de belastingdienst weer langs, en die is altijd erg gul wat teruggave betreft (nog wel...). Nou wil ik misschien een gedeelte daarvan gebruiken voor wat extra spullen bij m'n camera (Fuji S602Z), en ik wilde wat ervaringen weten:
www.d95.nl heeft een setje Adapterring + Groothoek + Tele (denk beide van Fuji) voor EUR 295 en een setje UV+Pola+Lensdop voor EUR 70. Weet niet precies wat de specs zijn van de lenzen, maar geloof dat Raynox grotere zoom en grotere groothoek heeft.
www.budgetfoto.nl heeft allerhande Raynox-lenzen staan; 1.8* tele (DCR1800) kost EUR 117,50; 0.5* groothoek (DCR 5000) kost EUR 122,50. Deze twee zijn specifiek voor Fuji bedoeld. Ook voor Fuji is de DCR650, een 0.65* groothoek, en deze kost 'maar' EUR 67,50. Is dit mindere kwaliteit of is de prijssprong van .65 naar .5 werkelijk zo groot? Een bijpassende adapterring kost EUR 17,50.
Vanwege deze prijsverschillen mijn vraag of Raynox-lenzen (merkbaar) slechter zijn (bij gemiddeld gebruik, absoluut geen prof) dan originele Fuji-lenzen, of dat je betaalt voor het merk Fuji? Heeft iemand ervaring met Raynox-lenzen? En waar zijn deze lenzen nog meer te koop? Ben alleen nog www.koopdigitaal.nl tegengekomen, maar daar zijn de lenzen veel duurder. Voordeel is wel dat je daar af kan halen en bij budgetfoto kan dat niet.
Verrek ja! Je hebt gelijk. Alles wat verticaal is moet verticaal zijn in een foto. Als ik een ben langs het linker grote gebouw hou, en ik schuif hem onder dezelfde hoek naar een ander gebouw, dan klopt er geen zag van. En het is geen perspectief. Je kutn ook zien aan de grond dat dat verkeerd is. Eerst denk je dat hij scheeft gemaakt is, maar als je even goed kijkt, dan zie je de kromming. Vreemd.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:05:
[...]
De foto is mooi , maar wat mij opvalt, bij het fotograveren van gebouwen dat het lijkt of ze naar elkaar toe vallen.
Dus 1 staat recht de rest niet.
[ Voor 13% gewijzigd door MauriX op 23-01-2003 19:20 . Reden: link ]
Dat vind ik iig een hoopvolle mededelingVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 19:07:
Ik heb even opgezocht voor je![]()
Raynox lenzen zijn erg goed van kwaliteit voor zover dat ik het heb gehoord!
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!
Ik heb ook een tijdje geleden getwijfeld over Raynox lenzen en ik vond ze toch niet goed genoeg. Te onscherp en te veel chromatische afwijkingen. Prijs/kwaliteit is echter wel in orde.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 19:07:
Raynox lenzen zijn erg goed van kwaliteit voor zover dat ik het heb gehoord!
En je gebruikt nu (specs en prijs)?T.T. schreef op 23 januari 2003 @ 20:14:
Ik heb ook een tijdje geleden getwijfeld over Raynox lenzen en ik vond ze toch niet goed genoeg. Te onscherp en te veel chromatische afwijkingen. Prijs/kwaliteit is echter wel in orde.
ff wachten hoor, ik volg het niet helemaal. Bedoel je nou dat het lijkt alsof de linkerrij gebouwen tegen de rechterrij lijkt aan te vallen?MauriX schreef op 23 January 2003 @ 19:16:
Verrek ja! Je hebt gelijk. Alles wat verticaal is moet verticaal zijn in een foto. Als ik een ben langs het linker grote gebouw hou, en ik schuif hem onder dezelfde hoek naar een ander gebouw, dan klopt er geen zag van. En het is geen perspectief. Je kutn ook zien aan de grond dat dat verkeerd is. Eerst denk je dat hij scheeft gemaakt is, maar als je even goed kijkt, dan zie je de kromming. Vreemd.
Voor de duidelijkheid:
Afbeelding
MauriX bedoelt geloof ik dit:vanDaal schreef op 23 January 2003 @ 20:29:
ff wachten hoor, ik volg het niet helemaal. Bedoel je nou dat het lijkt alsof de linkerrij gebouwen tegen de rechterrij lijkt aan te vallen?
Verklaar u nader
[ Voor 5% gewijzigd door sjroorda op 23-01-2003 20:50 ]
Het klopt gewoon, de foto is iets "naar boven" genomen. Ga maar eens voor een gebouw staan en recht naar boven kijkensjroorda schreef op 23 januari 2003 @ 20:42:
[...]
MauriX bedoelt geloof ik dit:
[afbeelding]
De lijnen zouden gewoon parallel moeten lopen.
Maar volgens mij is dit altijd zo? Zou het niet toch perspectief kunnen zijn?
Reinier schreef op 23 January 2003 @ 20:49:
[...]
Het klopt gewoon, de foto is iets "naar boven" genomen. Ga maar eens voor een gebouw staan en recht naar boven kijken
Verwijderd
de wel bekende vallende lijnen, het enige wat hier tegen te doen issjroorda schreef op 23 januari 2003 @ 20:42:
[...]
MauriX bedoelt geloof ik dit:
[afbeelding]
De lijnen zouden gewoon parallel moeten lopen.
Maar volgens mij is dit altijd zo? Zou het niet toch perspectief kunnen zijn? Ik vind het er iig zeer natuurlijk uitzien!
Verwijderd
Als je twijfelt om zulke lenzen aan te schaffen, lijkt me echt slim om uit te zoeken in www.dpreview.com onder forum 'fuji talk'. Type onder search: raynox en je hebt alle eerdere vragen (met antwoorden) over dat produkt.sjroorda schreef op 23 januari 2003 @ 19:42:
[...]
Dat vind ik iig een hoopvolle mededeling. Zeker ook omdat de lenzen relatief goedkoop zijn (toch?). Pics komen tzt!
Thx, I'll tryVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:19:
[...]
Als je twijfelt om zulke lenzen aan te schaffen, lijkt me echt slim om uit te zoeken in www.dpreview.com onder forum 'fuji talk'. Type onder search: raynox en je hebt alle eerdere vragen (met antwoorden) over dat produkt.
Het is wel beslist de moeite waard om dat site te bezoeken. Er zitten goeie lui tussen die behoorlijk veel van af weten.
Verwijderd
Je bedoelt een tilt&shift-lens of een shift-lens, het is namelijk de shift-actie waarmee je deze lijnen recht kunt zetten. met tilten kun je het scherptevlak verdraaien.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 00:14 ]
[ Voor 2% gewijzigd door Erry op 24-01-2003 00:51 . Reden: weer taalfouten... ]
Verwijderd
Lullig maar waar: ik vind dit tegenvallen. De scherpte is er gewoon niet. Kijk naar de eerste foto van de hele bos en dan naar de macro's. Die zijn een heel stuk minder scherp.Erry G schreef op 24 januari 2003 @ 00:46:
Vanavond een poosje zitten klooien met mijn D60, flitser en een bos bloemen. Ik vind dat ik jullie hiermee moet lastigvallen...
De bos bloemen:
[afbeelding]
Bloemetje:
[afbeelding]
Raar ding:
[afbeelding]
Stukje 'Raar ding' op 100%:
[afbeelding]
Mini bloempjes:
[afbeelding]
Stukje 'Mini bloempjes' op 100%:
[afbeelding]
Ik ben zelf redelijk tevreden over de kwaliteit van deze semi macro shots, die ik zonder technische hulpmiddelen (extra licht, statief e.d.) heb geschoten.
Roept u maar!
Verwijderd
Helemaal mee eens, niet de kwaliteit die de D60 in zich heeft..Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 01:30:
[...]
Lullig maar waar: ik vind dit tegenvallen. De scherpte is er gewoon niet. Kijk naar de eerste foto van de hele bos en dan naar de macro's. Die zijn een heel stuk minder scherp.
Verwijderd
Misschien moet je er wel eerst een macrolens opschroevenRaZoRhEaD schreef op 24 januari 2003 @ 02:09:
[...]
Helemaal mee eens, niet de kwaliteit die de D60 in zich heeft..
oei, die zien eruit als met de eerste de beste 1.2 MP cam gemaaktErry G schreef op 24 januari 2003 @ 00:46:
Vanavond een poosje zitten klooien met mijn D60, flitser en een bos bloemen. Ik vind dat ik jullie hiermee moet lastigvallen...
Ik ben zelf redelijk tevreden over de kwaliteit van deze semi macro shots, die ik zonder technische hulpmiddelen (extra licht, statief e.d.) heb geschoten.
Roept u maar!
Foto specs:
Camera Canon EOS D60
[ Voor 3% gewijzigd door Hangloozz op 24-01-2003 11:15 ]
Verwijderd
Die is mooi. Ik bedoel: ELKE tweaker met een laptop en een digicam maakt en post die foto, maar deze is de beste tot nu toe.Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 03:02:
Weer eens eentje van mij, paar dagan geleden gemaakt en ik kwam em weer tegen
[afbeelding]
gemaakt met m'n Casio QV2800
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:25:
[...]
Ok tips, een landschapsfoto is een stuk mooier als je de horizon niet in het midden neemt. De bovenkant van de lucht is niet bepaald bijzonder, dus de foto was leuker geweest als je meer gras had gefotografeerd en minder lucht. Mooie foto though
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 01:30:
[...]
Lullig maar waar: ik vind dit tegenvallen. De scherpte is er gewoon niet. Kijk naar de eerste foto van de hele bos en dan naar de macro's. Die zijn een heel stuk minder scherp.
Verwijderd
huh, dat is toch in Füssen ipv zwarte woud!Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 01:45:
Nou, hou je vast. deze komen van mijn vaders Olympus c-300 zoom. Is op zich wel een leuke camera met 3 MP maar ik vind mijn Minolta Dynax 505si super een stuk beter maar dit is dan ook een slr.
[afbeelding]
Jammer dat deze aan de grijze kant is, komt door de grijsmeter. keb geen photoshop oid dus ik kan ze niet aanpassen.
---------------------------------------------------------------------------------------
deze zijn gemaakt in duitsland, in het zwart woud tijdens een weekendje weg.
vooral de onderste vind ik mooi.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij deze
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 17:48 ]
Hij is wel mooi, maar niet niet goed. Je ziet hier de lichte plant meer afsteken tegen de (veel te donkere) achtergrond.Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:24:
ik vind die onderste eigenlijk wel heel erg mooi!
Die tweede is erg gaaf: heel erg doomy: die rode lucht, de rokende schoorstenen, de zwarte wolk, de havenkranen! Gooi em op photoSIG zou'k zeggen! Erg gave foto!vanDaal schreef op 24 January 2003 @ 19:47:
Zo, mooi weertje vandaag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(beetje blauw en rood afgewisseld)
Overigens zijn de meeste foto's amper bewerkt in Photoshop (hier en daar een leveltje en de meeste zijn iets gesharpened)
Verwijderd
heb je die 2e toevallig op een hogere reso? zou zeer mooi staan als desktopje denk ikvanDaal schreef op 24 januari 2003 @ 19:47:
Zo, mooi weertje vandaag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(beetje blauw en rood afgewisseld)
Overigens zijn de meeste foto's amper bewerkt in Photoshop (hier en daar een leveltje en de meeste zijn iets gesharpened)
Wat doet zo'n filter nou precies...Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 17:44:
er is een paar keer geklaagd over een gebrek aan met/zonder foto's van polarisatiefilters, en ik had wat voorbeeldfoto's beloofd aan iemand, dus bij deze: Ik heb vandaag (helaas) geen mooiere foto's kunnen maken, omdat ik het een beetje druk had...
zonder
[afbeelding]
met
[afbeelding]
zonder
[afbeelding]
met
[afbeelding]
zonder
[afbeelding]
met
[afbeelding]
sorry dat sommige pics een beetje wazig zijn, maar dat komt door het verkleinen..
Tot nu toe bevalt het filter me prima, op het LCD schermpje is duidelijk het resultaat te zien, en die liegen er niet om![]()
Verder is het grootste nadeel het licht dat het filter tegenhoudt, waardoor een langere sluitertijd nodig is.
Het filter is trouwens een Hoya circulair filter, en ook nog een UV filter. Daartussen zitten nog twee verloop ringen, maar ik zie er helemaal niets van op de foto's, zelfs niet in de wide-angle stand, jeej
Verwijderd
hehe, nou dat dusReCreator schreef op 24 January 2003 @ 22:38:
[...]
Wat doet zo'n filter nou precies...
Ik zie bijvoorbeeld dat reflecties ineens verdwenen zijn (duidelijk bij potlood) ik vind ook dat de kleuren mooier uitkomen....
maar waar dient ie voor...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:48 ]
Ah cool, hoog staaltje techniek bij gebruikt lijkt mij..Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:47:
[...]
hehe, nou dat dus
Hij houdt het gepolariseerde licht tegen, het fijne weet ik er ook niet precies vanaf, maar hij sluit een bepaald soort licht uit...
Jah dat klinkt wel interressant. Ik begrijp het wel idd. bedankt voor de verdere uitlegMolybdenum schreef op 24 January 2003 @ 23:05:
Licht bestaat uit golven en die golven staan in een willekeurige hoek t.o.v. de as van de richting. Bij licht dat bestaat uit golven die in één voorkeursrichting staan, spreken we van gepolariseerd licht. Zonlicht beval golven in alle hoeken, het is dus niet gepolariseerd. Wanneer licht op een niet-metallisch reflecterend voorwerp valt, dan wordt een deel van de polarisatierichting geabsorbeerd en een ander gereflecteerd. Het weerkaatste licht heeft dan een voorkeursrichting en is dan gepolariseerd. Met een polariser kan je een bepaalde polarisatie richting wegfilteren, meestal neem je de hele horizontale of verticale vector eruit, zodat je effectief altijd 1/2 deel wegfilterd. Je kan dus een gepolariseerde component wegfilteren en dat is als je de hoek van het filter goed kiest de polarisatie van het weerkaatste licht. Zo haal je reflecties weg.
Waterdruppeltjes in de atmosfeer geven vaak een heiig effect, omdat zij licht weerkaatsen. Met een polariser kan je dus die weerkaatsing wegfilteren en houd je een mooie blauwe lucht over ipv een lichtblauwe/witte lucht.
Dit is voor zover ik het begrijp. Ik hoop dat het duidelijk is.
Verwijderd
Eeeeuuuuh, het E-TTL flitssysteem van Canon is nogal complex. Zelfs met de 550EX kun je onderbelichte foto's krijgen. Vooral de EOS D series van Canon hebben nogal eens problemen met EX flitsers.Erry G schreef op 24 januari 2003 @ 23:08:
--Aan de flitser kan het niet liggen, dat is een Canon 550EX (met of zonder Omnibounce)--
.
Verwijderd
Deze had ik zelf ook gelezen met daartussen zaten ook foto's te zien met behulp van Raynox lenzen gemaakt zijn.sjroorda schreef op 24 January 2003 @ 17:10:
[...]
Bij deze:
Er is idd behoorlijk wat info te vinden op www.dpreview.com/forums , voor iedereen een aanrader! Mijn info heb ik uit dit topic. Over de Raynox-lenzen worden zeer tegenstrijdige dingen gezegd, waaronder:
Q: What about Raynox or Kenko?
A: Kenko bad, Raynox horrible
A: No, no, and another time no. Chromatic aberrartions, unsharp in any area except the very center and not or insufficiently coated. Not worth the money they ask for shipping let alone the price tag put on them...
- Grix I have the Raynox DCR-1850PRO and it works very well indeed. It is 1.85X and is 52mm. I use a 55 to 52 step down ring. Very sharp pics edge to edge.
En over de 'nieuwere' lenzen van Raynox:
- 1800 had known issues as explained; The 1850pro is a lot better lens. Which is the one that was being suggested. Can't knock the 1850Pro for what the 1800 image looks like.
- No it's not perfect quality, but it gives very exceptable results from what I've seen. Much better than the other Raynox lenses.
Zoals ik al dacht: je betaalt voor kwaliteit, en als je weinig geld uit wil geven moet je het doen met slechtere, maar zeker niet slechte, lenzen. Beter kan altijd, maar daar betaal je dan ook voor.
Tussen neus en lippen door kwamen als andere lenzen de B300 van Olympus en de Canon TC-DC58N (1.75*) aan bod; de B300 schijnt een stuk duurder te zijn ($250-$300) en daarbij uit de handel genomen, over de Canon kan ik geen info vinden. Misschien iemand anders?
Voor vergelijkingspics is er de site http://ns.okimoto.ne.jp/muray/Lab/Work11/s602tcon.html; deze is echter zeer traag, daarom hieronder maar de pics vanaf een snellere server (links B300 ter vergelijking; links DCR1850):
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Je ziet dat er toch wel een groot verschil in scherpte is, zeker aan de randen. Ik weet het niet, denk dat het toch wel Raynox gaat worden, gezien de grote prijsverschillen.
Heb hiervoor met een EOS 50E gewerkt en vond het toen al vreemd dat de handleiding van de flitser dikker is als die van het fototoestel. Maar wel altijd erg mooie flitsfoto's gemaakt.Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:18:
[...]
Eeeeuuuuh, het E-TTL flitssysteem van Canon is nogal complex. Zelfs met de 550EX kun je onderbelichte foto's krijgen. Vooral de EOS D series van Canon hebben nogal eens problemen met EX flitsers.
Bedankt voor je mail; ik vindt het enorm fraaie katten maar iets te prijzig, alhoewel ik er niet van opkijk; heb wel eens geinformeerd naar Silver Tabby's en die doen ook zoiets qua prijs..Erry G schreef op 24 January 2003 @ 23:08:
Goed, alle opbouwende (en mindere) kritieken gelezen: ik ga maar weer een poos in de boeken en de volgende keer slaap ik er wel (minstens) een nachtje over voor ik weer wat post….
Foto’s waren wat donker, omdat directe flits wat overbelicht overkwam. Nu dus wat te donker, evenwicht wordt nog gezocht. Aan de flitser kan het niet liggen, dat is een Canon 550EX (met of zonder Omnibounce). Er kan sowieso gesteld worden dat het aan de spullen niet ligt, maar dat het bedienend personeel sucks!
Ik ga maar weer oefenen op de poezen, die macro’s komen later wel.
[afbeelding]
PS
Hangloozz: vorige reply gelezen en email verstuurd > kabelfoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Hangloozz op 24-01-2003 23:35 . Reden: promillage ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq