Om maar ffkes door te gaan 

En nog een paar onberwerkte vandaag geschoten...

Verwijderd
De onderste twee vind ik erg goedVerwijderd schreef op 31 January 2003 @ 16:33:
Om maar ffkes door te gaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:39:
[...]
De onderste twee vind ik erg goed, en de onderste van de bewerkte ook wel...
Ehm daar links stond nog een boomvanDaal schreef op 31 January 2003 @ 16:40:
Die laatste is mooi, al zou ik hem wel enigszins naar links draaien
Nog 2 van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:44 ]
Ik bedoelde meer dat de horizon wat scheef staat, dus dat je de foto misschien iets moet roteren.Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:41:
Ehm daar links stond nog een boomdat kon niet echt...
Verwijderd
Ja, en gelukkig kloppen die schaduweffecten in het laatste plaatje ook
[ Voor 8% gewijzigd door Reinier op 31-01-2003 18:46 ]
bovenste vind ik coole picture..de andere moet je beetje aan je gezichtsuitdrukking werken..toch creatief en "artistic"Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 14:29:
Hey mensuh,
Heb laatst zitten piellen met een spot en een hoek in muh slaapkamer.
Een statief hoog opgesteld door aan bedrand vast te tapen en er een kruk achter zetten om de Cam te kunnen positionere.
Vervolgens de spot goed richten en de zelfontspanner aanzetten en dan *klik*
Dan snel gaan zitten, staan, liggen, hangen op het juiste plek (wat 100x fout ging) en maar hopen dat de fotow er een beetje leuk uitkomt.
De volgende, naar mijn smaak wel de leukste, beelden kwamen er uit:
[afbeelding]
Ja ik had geen model die voor muh wou poseren, dus probeerde ik zelf maar....
[afbeelding]
Wel grappig effect vond ik....
[afbeelding]
Ikke.....
De fotos zijn kwa contrast iets donkerder gemaakt en naar Grayscale geconverteerd in Photosoep 7.
D8 bij die 2de fotow wel leuk effectje te maken en kwam dit uit:
[afbeelding]
Je moet wat om te experimenteren....
Schaduw effecten roelsss
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Erry op 31-01-2003 23:32 . Reden: typo ]
Verwijderd
Je had denk ik beter iets verder kunnen staan...zou iets mooier zijn in compositie..
Verwijderd
Verwijderd
Dat is zeker een mooi shot! Check die dude z'n oor danblakez schreef op 01 februari 2003 @ 12:38:
Vooral die foto van die gast in close-up vind ik echt geweldig!
Verwijderd
Is het één foto of een compilatie?Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 13:11:
Net een paar meeuwen gefotografeerd in de grijze sneeuwlucht. Daarna via photoshop de buik van een meeuw als witpunt ingesteld, leuk ffect.
[afbeelding]
Verwijderd
Een crop uit 1 foto....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 13:46 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 15:14 ]
Verwijderd
Niet slecht hoor!!!Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:27:
Hallo Mensen,
ik Volg dit topic al een tijdje en ik dacht ik ga zelf ook maar eens op pad
ik kan het nog niet zo goed maar dit zijn een paar van mijn eerste foto's
[[url==http://members.lycos.nl/matthijsftp001/DSCF0881%20copy.jpg]afbeelding[/url]]
[[url==http://members.lycos.nl/matthijsftp001/DSCF0930.jpg]afbeelding[/url]]
[[url==http://members.lycos.nl/matthijsftp001/DSCF0950.jpg]afbeelding[/url]]
Hints, opmerkingen en kritiek is toegestaan
Verwijderd
die is mooiVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 15:52:
Ik zag hem staan op ons terras en dacht: Dat moet ik even hebben!
[afbeelding]
this is what i think..
Verwijderd
gave foto's ik vind vooral die bovenste gaaf__sjaakie__ schreef op 01 February 2003 @ 17:48:
Vanmorgen maar eens vroeg opgestaan om dat ontzettend mooie goudkleurige licht te vangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nadat m'n vingers zo koud waren dat ik de knoppen van de camera niet meer kon indrukken maar weer richting huis gegaan.. Direct daarna verdween de zon ook weer.. is dat mazzel hebben.
En zoals altijd klikbaar voor een groter formaat.
Hmmm....vind je toch beduidend beter met "special effects" binnen-fotos .......en de bovenste was erg blurry..niet proberen te fixxen in photoshop maar gewoon weggooienVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:44:
Wat fotootjes van de binnenstad van Den Haag..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heeee Majic, ik heb een vraagje. Mail me ff.majic schreef op 01 februari 2003 @ 19:50:
[...]
Hmmm....vind je toch beduidend beter met "special effects" binnen-fotos .......en de bovenste was erg blurry..niet proberen te fixxen in photoshop maar gewoon weggooien
nee, even serieus....dat witte gebouw met blauwe lucht is goed, maar daar had veel minder gebouw in moeten zitten..dan was t een coole (en mooi gespotte) abstract geweest. De reflectie in dat glas .mmm...had je alleen de reflectie moeten hebben..die beetjes onderaan en bovenaan leiden af.
my 2 cents:)
Verwijderd
Het vreemde is dat het origneel haarscherp is. Ik heb daar vaker last van met photoshop, dat door het heftige verkleinen, de foto zeer onscherp wordt. Zelf zo onscherp dat het met 'scharpen' niet meer is op te lossen.majic schreef op 01 February 2003 @ 19:50:
[...]
Hmmm....vind je toch beduidend beter met "special effects" binnen-fotos .......en de bovenste was erg blurry..niet proberen te fixxen in photoshop maar gewoon weggooien
nee, even serieus....dat witte gebouw met blauwe lucht is goed, maar daar had veel minder gebouw in moeten zitten..dan was t een coole (en mooi gespotte) abstract geweest. De reflectie in dat glas .mmm...had je alleen de reflectie moeten hebben..die beetjes onderaan en bovenaan leiden af.
my 2 cents:)
Verwijderd
Van resizen wordt geen enkele foto beter. Verder moet je niet sharpen gebruiken maar unsharp-mask.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:55:
[...]
Het vreemde is dat het origneel haarscherp is. Ik heb daar vaker last van met photoshop, dat door het heftige verkleinen, de foto zeer onscherp wordt. Zelf zo onscherp dat het met 'scharpen' niet meer is op te lossen.
Kijk maar hier
Verwijderd
Dat heb ik gebruikt bij de foto die ik nu gepost heb, maar hij is daardoor alleen nog maar blurrier geworden...Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:58:
[...]
Van resizen wordt geen enkele foto beter. Verder moet je niet sharpen gebruiken maar unsharp-mask.
Hmm...ff zelf overnieuw gedaan :Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:55:
[...]
Het vreemde is dat het origneel haarscherp is. Ik heb daar vaker last van met photoshop, dat door het heftige verkleinen, de foto zeer onscherp wordt. Zelf zo onscherp dat het met 'scharpen' niet meer is op te lossen.
Kijk maar hier
Voor het ongeoefende oog zal het idd weinig uitmaken of ie naar een blurry of scherpe foto kijkt ...bedankt voor je down-to-earth mening over dit onderwerp!
Verwijderd
Inderdaad iets beter, wat heb jij gedaan? Gewoon USM?majic schreef op 01 februari 2003 @ 20:12:
[...]
Voor het ongeoefende oog zal het idd weinig uitmaken of ie naar een blurry of scherpe foto kijkt ...bedankt voor je down-to-earth mening over dit onderwerp!
Verwijderd
[ Voor 215% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 21:01 ]
Loeibaar.nl
Verwijderd
Ligt het aan mijn (nieuwe kl*te Samsung) beeldscherm? Of staan er allemaal diagonale strepen afgebeeld waar de bakstenen zitten?Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 20:44:
poging. Origineel gedownload, USM en Neatimage, resize naar 800x600
[afbeelding]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
hehe die moire (strepen) komt door brakke neat-image :-) photoshop, en photoshop only voor fotobewerking!...de boom ziet er idd beter uit..maar hij heeft ook een 2x zo hoge resolutie als jouw origineelVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 20:52:
[...]
Ligt het aan mijn (nieuwe kl*te Samsung) beeldscherm? Of staan er allemaal diagonale strepen afgebeeld waar de bakstenen zitten?
Verder ziet de boom en de lucht er met dat Neat Image wel een stuk beter uit. Nog speciale instellingen gebruikt daarvoor? Want bij mij wordt het altijd zo'n uitgeblurd plaatje..
Verwijderd
hehehe, zeer mooiVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:41:
Kiekje van vandaag of van 31 januari 1947 ?
[afbeelding]
Verwijderd
Die zal het vast koud hebben....brrrrVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:41:
Kiekje van vandaag of van 31 januari 1947 ?
[afbeelding]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Dat is zeker een verschil!
Verwijderd
ik vind ze niet bijster spannend... je zou bij die lamp een leukere compositie kunnen bedenken dan alleen de lamp in het midden, vaak is bijvoorbeeld ongeveer 1/4 van de lamp in een hoek ook erg mooi.. en persoonlijk zou ik de sluitertijd veel kleiner maken, zodat je minder egale vlakken krijgt... verder hoef je niet van ieder origineel een zw foto te posten want ze voegen niet echt wat toe.
Verwijderd
hij zou mooier zijn geweest met een strak blauwe luchtRelaXXinG schreef op 02 februari 2003 @ 01:07:
Aerodynamic, deze is echt heel mooi:
[afbeelding]
De verhouding gebouw/lucht is erg goed. de kleuren komen er mooi uit. mooie combinatie.
plus het geluk van de vogel :-)
RelaXXinG schreef op 02 februari 2003 @ 01:52:
selectie vegroten met 1 pixel. en dan vullen met zwart. (die nieuwe layer uiteraard onder de foto plaatsen)
Lekker aardig, ga je dat ook nog onderbouwen?Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:04:
Hmpf, niet echt boeiend imo... :-)
Hey, daar rechts werk ik
Nee, die is nog steeds niet af. Maar als je tot de zomer wacht, dan heb je kans op én een meeuw, én een strakblauwe lucht, én een toren die af is en dan best het fotograferen waard...Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 01:09:
[...]
hij zou mooier zijn geweest met een strak blauwe lucht
is die toren nu trouwens af?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Sluitertijd is niet in te stellenVerwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 01:08:
[...]
ik vind ze niet bijster spannend... je zou bij die lamp een leukere compositie kunnen bedenken dan alleen de lamp in het midden, vaak is bijvoorbeeld ongeveer 1/4 van de lamp in een hoek ook erg mooi.. en persoonlijk zou ik de sluitertijd veel kleiner maken, zodat je minder egale vlakken krijgt... verder hoef je niet van ieder origineel een zw foto te posten want ze voegen niet echt wat toe.
en het is niet gevaarlijk oid om met je camera tegen een felle lamp in te fotograferen...
Verwijderd
TnxRelaXXinG schreef op 02 February 2003 @ 01:07:
Aerodynamic, deze is echt heel mooi:
[afbeelding]
De verhouding gebouw/lucht is erg goed. de kleuren komen er mooi uit. mooie combinatie.
plus het geluk van de vogel :-)
Verwijderd
Hehe, noem je dat simpelRelaXXinG schreef op 02 February 2003 @ 01:52:
ja gewoon zosimpel.
wit vlak wat groter maken. dan foto erin pasten.
daarna foto selecteren.
nieuwe layer maken. selectiebehouden
selectie vegroten met 1 pixel. en dan vullen met zwart. (die nieuwe layer uiteraard onder de foto plaatsen)
en zelf tekst toevoegen. simpel.
Verwijderd
Het was wel mooier geweest als het gebouw af was geweest, maar een blauwe lucht hoeft van mij niet. Paar wolken maken het spannender.Dark Blue schreef op 02 February 2003 @ 04:56:
Nee, die is nog steeds niet af. Maar als je tot de zomer wacht, dan heb je kans op én een meeuw, én een strakblauwe lucht, én een toren die af is en dan best het fotograferen waard...
Hebben jullie ook nog naar die andere gebouwen gekeken, het VROM bijv., de gebouwen die tussen CS en het gemeentehuis staan, o.a. de 'twin towers', of die met het groene schulpendak? Ik heb hier wat foto's ervan op CD staan, maar die zijn niet echt genomen om een mooi beeld te krijgen, meer om drukke, hoge gebouwen te knipsen voor een Photoshopcollage... ik zal er nog wel eens tussen zoeken of er iets geschikts bij zit.
haha oh ja :-)Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 11:10:
[...]
Hehe, noem je dat simpelLet op!
1.) Achtergrond kleur instellen, canvas vergroten met gewenste waarde
2.) Text toevoegen
Klaar
Dát is pas simpel
Verwijderd
focus dan op een klein voorwerpje tegen de zon in, houd de knop in... ren naar binnen en maak een foto van de lamp
Verwijderd
Verwijderd
lolVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:10:
[...]
focus dan op een klein voorwerpje tegen de zon in, houd de knop in... ren naar binnen en maak een foto van de lamp
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
Vind hem heel mooi, alleen jammer dat juist het deel waar je aandacht naartoe wordt getrokken, het hoofd, onscherp is. Ik denk dat hij mooier is als de de scherpte 'omdraait': hoofd scherp, achterkant minder. Maar ja, dan kom je natuurlijk in de problemen met de plant...
[ Voor 122% gewijzigd door estorino op 02-02-2003 14:37 . Reden: URL geklooi ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
gave foto's Majicmajic schreef op 02 February 2003 @ 18:39:
Engeland :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn... je kan het verschil wel zien tussen een professionele Digicam en een prosumer digicam. Super mooi!majic schreef op 02 February 2003 @ 18:39:
Engeland :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 19:40 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq