Ja, en dan vergeten dat er een auto-mode bestaat. Da's een belediging voor wat de camera werkelijk kan.......Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:16:
[...]
zozo een D60, daar kan je wel leuke foto's mee schieten hoor
Erry G:
Als ik je een kleine tip mag geven, probeer voortaan de horizon horizontaal te houden
.
Als ik je een kleine tip mag geven, probeer voortaan de horizon horizontaal te houden
Verwijderd
Nee man .. anders kan dat water toch nooit naar rechts stromen .. DOH!!Raymond v/d H schreef op 15 januari 2003 @ 21:49:
Erry G:
Als ik je een kleine tip mag geven, probeer voortaan de horizon horizontaal te houden.

..
inderdaadVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 16:41:
[...]
Ja, en dan vergeten dat er een auto-mode bestaat. Da's een belediging voor wat de camera werkelijk kan.......
en als het helemaal nix wordt met die d60 kun je hem op z'n minst aan mij te koop aanbieden

OK, dat van die horizon was inderdaad een mindere zet van me, maar inmiddels verholpen; bedankt voor de tip (ik koop andere bril!).
Dat gezeur over het gebruiken van de AUTO stand, acht ik echter minder relevant. Zoals gezegd, heb ik deze D60 pas een week en ben aan het kijken wat hij doet. Met de EOS 50E die ik hiervoor gebruikte, ben ik net zo begonnen. Eerst kijken wat het toestel zelf doet, en daarna handmatig ingrijpen om (te trachten) die resultaten te verbeteren.
Kan een van jullie mij uitleggen wat daaraan verkeerd is?
PS
1 Als het zo’n belediging voor de kamera zou zijn, waarom zit die AUTO stand er dan op?
2.Hanglooz: dream on!
Dat gezeur over het gebruiken van de AUTO stand, acht ik echter minder relevant. Zoals gezegd, heb ik deze D60 pas een week en ben aan het kijken wat hij doet. Met de EOS 50E die ik hiervoor gebruikte, ben ik net zo begonnen. Eerst kijken wat het toestel zelf doet, en daarna handmatig ingrijpen om (te trachten) die resultaten te verbeteren.
Kan een van jullie mij uitleggen wat daaraan verkeerd is?
PS
1 Als het zo’n belediging voor de kamera zou zijn, waarom zit die AUTO stand er dan op?
2.Hanglooz: dream on!
VanDaal: Je hebt het er in het andere topic over dat dit mbv ee polarisatiefilter is gemaakt. Kan je 'dezelfde' foto's posten zonder zo'n filter? Dat lijkt me wel interessant om te zien!
Dat was ik wel van plan, dus ik heb er ook een paar foto's bijzitten die zonder filter geschoten. Alleen weet ik niet meer welke
. En ik kan het helaas ook niet direct zien, voornamelijk omdat ik elke foto vanuit een andere positie en met een ander object heb geschoten.
Maar goed, ik denk dat vanmiddag nog even naar buiten ga om wat foto's te maken. Dan zal ik het wel goed onthouden
Maar goed, ik denk dat vanmiddag nog even naar buiten ga om wat foto's te maken. Dan zal ik het wel goed onthouden
hmmm wel vreemd dat een pola de kleuren van de huizen veranderen maar goed...
had graag die zelfde foto gezien zonder pola
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ja, niet alleen de lucht gaat er op vooruitFirecow schreef op 16 January 2003 @ 12:08:
hmmm wel vreemd dat een pola de kleuren van de huizen veranderen maar goed...
Ik heb trouwens wel 2 andere foto's waarop het verschil goed te zien is. De foto's komen niet van mij af.

Zonder polarizer

Met polarizer
Hier zie je ook goed dat niet alleen de lucht veel beter van kleur is geworden.
M'n twee ogen van extreem dichtbij.
Beide foto's genomen met Canon PS A40 met een 8x lens ervoor:
Linkeroog bij daglicht:

-
Rechteroog bij halogeenlicht:
Linkeroog bij daglicht:

-

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Wow heej! Dat strand, wat helder wat er, die lucht! Geweldig! Dan haal je wel veel meer uit een foto. Wat me wel opvalt is dat de foto's vaak alleen bij prachtig weer zijn gemaakt. Niet bij huis tuin en keuken gebruik in ons kikkerlandje. Ben ik wel benieuwd naar. Dus vanDaal, surprise us
Dat hoop ik, want ik ben zojuist 150 foto's rijker geworden. Het was hier wel heel mooi weer buiten
Dus helaas geen huis-tuin-en-keuken foto's. Eerlijk gezegd denk ik dat daar het nut van een polarizer miniem is.
* vanDaal gaat even wat foto's uploaden
Verwijderd
zorg dan iig dat de foto's scherp zijnLogos schreef op 16 January 2003 @ 14:04:
M'n twee ogen van extreem dichtbij.
Linkeroog bij daglicht:
[afbeelding]
-
[afbeelding]
da's best moeilijk met nog geen millimeter scherpte-diepte en maar ongeveer 1cm2 aan oppervlak wat echt scherp te stellen is door de bolling van de lens. Deze vond ik toch behoorlijk gelukt hoor.
[ Voor 26% gewijzigd door MicroWhale op 16-01-2003 14:58 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Hieronder staat de foto waar ik de meeste tijd aan kwijt ben geweest ooit ... zowat een half uur:) De foto is opgebouwd uit 16 deelfoto's (elk 30sec. sluitertijd) Die zijn mbv PanoTools en Photoshop aan elkaar geknutseld ... (pokkkewerk)
Maarrr, het resultaat kan zich meten met een peperdure PhaseOne 16MP camera
Ik was niet zelf op het idee gekomen om zoiets te doen; mijn inspiratie kwam van deze internetpagina's:
http://www.tawbaware.com/maxlyons/ en http://www.caldwellphotographic.com/MosaicTutorial.html

^ Ladis bij volle maan.
Het dorpje ligt hoog boven het Oberinntal in Tirol. Aan de overkant van het dal zie je de 'ingang' van het Kaunertal
Maarrr, het resultaat kan zich meten met een peperdure PhaseOne 16MP camera
http://www.tawbaware.com/maxlyons/ en http://www.caldwellphotographic.com/MosaicTutorial.html

^ Ladis bij volle maan.
Het dorpje ligt hoog boven het Oberinntal in Tirol. Aan de overkant van het dal zie je de 'ingang' van het Kaunertal
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 15:31 ]
Verwijderd
nice!!Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:28:
Hieronder staat de foto waar ik de meeste tijd aan kwijt ben geweest ooit ... zowat een half uur:) De foto is opgebouwd uit 16 deelfoto's (elk 30sec. sluitertijd) Die zijn mbv PanoTools en Photoshop aan elkaar geknutseld ... (pokkkewerk)
Maarrr, het resultaat kan zich meten met een peperdure PhaseOne 16MP cameraIk was niet zelf op het idee gekomen om zoiets te doen; mijn inspiratie kwam van deze internetpagina's:
[afbeelding]
^ Ladis bij volle maan.
Wow, dat is mooi gedaan! Mooie kleuren combinatie. Wat heb je precies aangepast in PS?
Zou je misschien kleine tumbs kunnen posten, van die 16 pics? Of een paar iig zodat we kunnen zien welke foto's er zijn gebruikt?
Bedankt!
Zou je misschien kleine tumbs kunnen posten, van die 16 pics? Of een paar iig zodat we kunnen zien welke foto's er zijn gebruikt?
Hehe.. foto's aan elkaar plakken... heb ik gedaan toen ik wat foto's met nieuwjaar heb gedaan.. Multiple Exposure aanzetten en knippen maar.. Staan in een keer wat meer vuurpijltjes op de foto
Verwijderd
foto's aan elkaar plakken is wat anders dan ze over elkaar heen plakken...Krypt schreef op 16 januari 2003 @ 16:31:
Hehe.. foto's aan elkaar plakken... heb ik gedaan toen ik wat foto's met nieuwjaar heb gedaan.. Multiple Exposure aanzetten en knippen maar.. Staan in een keer wat meer vuurpijltjes op de foto
Lezen is erg moeilijk! 
[edit]
Ik ging er zo snel vanuit dat er foto over elkaar geplakt waren omdat je een ster als een streepje op de foto ziet... meestal zie je dat pas met een sluitertijd >30sec.
Zal dan wel een sateliet zijn geweest ofzo..
[edit]
Ik ging er zo snel vanuit dat er foto over elkaar geplakt waren omdat je een ster als een streepje op de foto ziet... meestal zie je dat pas met een sluitertijd >30sec.
Zal dan wel een sateliet zijn geweest ofzo..
[ Voor 166% gewijzigd door Krypt op 16-01-2003 17:03 ]
Verwijderd
Hoe bedoel je een 8x lens, een van canon? vertel me hier eens wat meer overLogos schreef op 16 januari 2003 @ 14:04:
Beide foto's genomen met Canon PS A40 met een 8x lens ervoor.....
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:28:
Hieronder staat de foto waar ik de meeste tijd aan kwijt ben geweest ooit ... ^ Ladis bij volle maan.
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Jaaahhh, ik ga ook weer eens wat posten in dit topic. Ik heb vandaag mijn nieuwe (nou jah, 2de hands, nieuw is-tie een beetje te duur) digitale camera binnen! Het is een spiegelreflexcamera: Canon EOS D30. Met als objectief een EF 4.5-5.6/35-105 mm USM lens van Canon (ook 2de hands). Polariser bij gekocht.
Vanmiddag even een klein rondje gewandeld. Zit eigenlijk met griep thuis, maar de arbo-arts raadde me aan even een frisse neus te gaan halen!
Hier in de buurt is niet veel spectaculairs te vinden en ik ben erachter gekomen (ook door een vriend van me gemeld), dat fotograferen met een spiegelreflexcamera niet zo voor de hand ligt als met een compact camera. Dusssss... ik ga maar eens een cursusje doen ofzo, heb ik al een tijdje aan zitten denken.
Hier zijn mijn eerste resultaten:

...een blikje...

...een paardje...
de rest van vandaag (dat nog toonbaar was) staat hier:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/16012003/page.html
Met deze camera gaat dus een beetje de vuistregel gelden: sluitertijd > dan brandpuntsafstand, m.a.w. als je op 75 mm fotografeert, dan minimaal 1/75 sec (of eigenlijk maximaal!
), anders is de kans groot dat de foto bewogen is. Statief mee de volgende keer als er weinig licht is.
Wat wel heeeel erg lekker is van deze camera t.o.v. mijn Olympus C-700UZ is de autofocus: Raaazendsnel! Maar nu je door de lens kan kijken is handmatige focus ook goed te doen.
* Molybdenum is blij!
Vanmiddag even een klein rondje gewandeld. Zit eigenlijk met griep thuis, maar de arbo-arts raadde me aan even een frisse neus te gaan halen!
Hier in de buurt is niet veel spectaculairs te vinden en ik ben erachter gekomen (ook door een vriend van me gemeld), dat fotograferen met een spiegelreflexcamera niet zo voor de hand ligt als met een compact camera. Dusssss... ik ga maar eens een cursusje doen ofzo, heb ik al een tijdje aan zitten denken.

...een blikje...

...een paardje...
Met deze camera gaat dus een beetje de vuistregel gelden: sluitertijd > dan brandpuntsafstand, m.a.w. als je op 75 mm fotografeert, dan minimaal 1/75 sec (of eigenlijk maximaal!
Wat wel heeeel erg lekker is van deze camera t.o.v. mijn Olympus C-700UZ is de autofocus: Raaazendsnel! Maar nu je door de lens kan kijken is handmatige focus ook goed te doen.
* Molybdenum is blij!
Nog een oog, niet door mij genomen, maar door een vriend van me:

[ Voor 4% gewijzigd door paradoXical op 16-01-2003 18:06 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Heb je het origineel ook?Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:28:
Maarrr, het resultaat kan zich meten met een peperdure PhaseOne 16MP cameraIk was niet zelf op het idee gekomen om zoiets te doen; mijn inspiratie kwam van deze internetpagina's:
[afbeelding]
^ Ladis bij volle maan.
Verwijderd
Mooie gedetaileerde foto's!Molybdenum schreef op 16 januari 2003 @ 17:56:
Hier zijn mijn eerste resultaten....
Met welke camera en welke instellingen heb je deze foto genomen?HarrieH schreef op 16 January 2003 @ 18:05:
Nog een oog, niet door mij genomen, maar door een vriend van me....
Verwijderd
nice, wil je vertellen hoeveel je voor een tweedehands betaalt?Molybdenum schreef op 16 January 2003 @ 17:56:
Jaaahhh, ik ga ook weer eens wat posten in dit topic. Ik heb vandaag mijn nieuwe (nou jah, 2de hands, nieuw is-tie een beetje te duur) digitale camera binnen! Het is een spiegelreflexcamera: Canon EOS D30. Met als objectief een EF 4.5-5.6/35-105 mm USM lens van Canon (ook 2de hands). Polariser bij gekocht.
Vanmiddag even een klein rondje gewandeld. Zit eigenlijk met griep thuis, maar de arbo-arts raadde me aan even een frisse neus te gaan halen!![]()
[afbeelding]
...een blikje...
[afbeelding]
...een paardje...
Met deze camera gaat dus een beetje de vuistregel gelden: sluitertijd > dan brandpuntsafstand, m.a.w. als je op 75 mm fotografeert, dan minimaal 1/75 sec (of eigenlijk maximaal!), anders is de kans groot dat de foto bewogen is. Statief mee de volgende keer als er weinig licht is.
* Molybdenum is blij!
Schrik niet:Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 19:47:
[...]
nice, wil je vertellen hoeveel je voor een tweedehands betaalt?
€1549,- voor de body. Objectief komt er nog bij.
Er staat er hier nog een te koop, met een zooi lensen erbij:
http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=20695
Pricewatch: €2195,- (nieuwprijs)
Voor alleen de body!
Verwijderd
hmm, k, moet ff sparen dus nogMolybdenum schreef op 16 januari 2003 @ 20:35:
[...]
Schrik niet:
€1549,- voor de body. Objectief komt er nog bij.
Er staat er hier nog een te koop, met een zooi lensen erbij:
http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=20695
Pricewatch: €2195,- (nieuwprijs)
Voor alleen de body!
Verwijderd
Die Ps-a40 met 8x lens was van een andere user als je ff goed leestVerwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:23:
[...]
Als je even trug leest, met een A40, en een 8x zoom lens.
Dat duurde dus even wat langer
Maar goed, alsnog

En als laatste, verschil tussen met en zonder:

Zonder polarizer

Met polarizer
Verbetering?
Verwijderd
Mwah, ik moet zeggen dat ik hier minder van onder de indruk ben dan die foto's van Firecow. Nu schroeft die S602z altijd een beetje extra de verzadiging op, maar bij jou vind ik je polarisatiefoto's erg grauw en met een boel ruis, welke camera gebruikte je ook al weer?
/edit, het lijkt alsof dat ding je foto's alleen maar donkerder maakt, maar verder niet de reflecties uitsluit, heb je er wel aan gedraaid?
/edit 2, jeej, ik denk dat ik weet wat het is
, je bent vergeten de belichting met 1 stop te verhogen, dat je moet je wel ff doen als dat ding ervoorzit...
/edit, het lijkt alsof dat ding je foto's alleen maar donkerder maakt, maar verder niet de reflecties uitsluit, heb je er wel aan gedraaid?
/edit 2, jeej, ik denk dat ik weet wat het is
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 07:36 ]
Inderdaad, ik vind de resultaten ook niet echt heel erg mooi. Zowieso zit overal een beetje een gele waas overheen, de lucht is wel wat dieper alleen het hele kleurbeeld is minder mooi dan het origineel.
Je had een g2 toch?
Je had een g2 toch?
Niet van Canon nee. Het is een beetje een extreem vergrootglas. Normaal wordt het gebruikt om drukwerk te bekijken. De scherpte-diepte van dat ding is superklein, omdat de brandpuntafstand precies de lengte van dat ding zelf is. Als je hem dus neerzet zie je het oppervlak wat het opstaat scherp.Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:11:
[...]
Hoe bedoel je een 8x lens, een van canon? vertel me hier eens wat meer over
Die dingen kun je gewoon in de winkel kopen. Het is erg de moeite waard om in winkels uit te kijken naar vergrootglazen als je geinteresseerd bent in macro-fotografie. M'n volgende uitdaging is een leeslamp met zo'n rond licht rond de lens.
DSC - S85 van sonyVerwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 19:26:
[...]
Mooie gedetaileerde foto's!
[...]
Met welke camera en welke instellingen heb je deze foto genomen?
Macro mode
Instellingen zijn onbekend, maar ik schat hoge sluiter / klein diafragma en zo te zien is de flits ook gebruikt..
[ Voor 23% gewijzigd door paradoXical op 17-01-2003 11:46 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Nog even een plaatje van mijn nieuwe camera, genomen met de Olympus C-700 UZ:

die d30/d60 zijn wel kwijl cams
alleen zit er een beetje gare lens op die jouwe ?
de lens is wel wat ouder, maar zeker niet gaar. het is maar een lens om mee te beginnen (canon ef 35-105 mm f/4.5-5.6). ik wil sowieso nog een macrolens kopen. en wellicht later een goede lens die meer licht binnen laat.Firecow schreef op 17 januari 2003 @ 12:21:
die d30/d60 zijn wel kwijl cams![]()
Als ik wat vragen mag... Je zei een paar post terug dat je een cursus ging volgen? Waarom koop je dan zo'n dure camera als je niet direct weet wat alles is, en niet wat hij allemaal kan. Ik zou persoonlijk een iets goedkopere kopen. Bijvoorbeeld de 602sz. Die kan ook alles, maar wel de helft goedkoper...
(Dit is niet om te flamen trouwens
)
(Dit is niet om te flamen trouwens
/offtopic
Ik ben van plan de f602s Zoom aan te schaffen. (Vertel het me asjeblieft als er betere camera's voor deze prijs zijn, met meer mogelijkheden) Nu zag ik hier de camera voor 789,-
http://www.foto-oehling.c...706a8/Product/View/129940
Wie heeft er ervaring met bestellingen uit het buitenland? Hoe zit het met garantie e.d.? Kan fuji nederland garantie bieden? Waarom zou ik het niet doen, dat wil ik graag weten
Ik ben van plan de f602s Zoom aan te schaffen. (Vertel het me asjeblieft als er betere camera's voor deze prijs zijn, met meer mogelijkheden) Nu zag ik hier de camera voor 789,-
http://www.foto-oehling.c...706a8/Product/View/129940
Wie heeft er ervaring met bestellingen uit het buitenland? Hoe zit het met garantie e.d.? Kan fuji nederland garantie bieden? Waarom zou ik het niet doen, dat wil ik graag weten
Ik heb hem zelf bij Opus (Bodegraven dacht ik) vandaan (even in pricewatch kijken) voor 749, en volgens mij stond hij daar een paar dagen terug nog in voor dezelfde prijs. Dus een reden voor kopen in NL is de prijs
. Verder heb ik het persoonlijk nog al op een 'echte' winkel waar je, zoals dat ergens in een ander topic mooi vermeld stond, 'iemand aan zijn stropdas over de balie kan trekken' als er iets mis is. Maar zoals ik al zei: dat is geheel persoonlijk dat ik enige zekerheid wil hebben.
offtopic:
He, moet je je sig niet aanpassen? Je was toch in Kopspijkers geweest en had een touringcar aangeboden gekregen???
He, moet je je sig niet aanpassen? Je was toch in Kopspijkers geweest en had een touringcar aangeboden gekregen???
Hoe bevalt jou die fuji? Ik zit echt te twijfelen. Ik hou van fotograveren, maar kweet niet of ik direct zo'n dikke camera moet kopen. Weet jij nog een camera met dezelfde functies, voor wat minder duku?
offtopic:
Eeeuhm ik denk dat je iemand anders bedoelt. Ik ben niet in kopspijkers geweest. MAar ik zoek nog wel een oude limo ipv touringcar.....
Eeeuhm ik denk dat je iemand anders bedoelt. Ik ben niet in kopspijkers geweest. MAar ik zoek nog wel een oude limo ipv touringcar.....
[ Voor 4% gewijzigd door MauriX op 17-01-2003 13:01 ]
Ik denk dat mijn Fuji uit NL me net zo goed bevalt als de jouwe uit DE
. Maar serieus: ik ben een beetje wezen kijken op dpreview en dergelijke sites (hmmm... eigenlijk alleen op DPreview) en kwam erachter dat andere camera's met dergelijke functies al snel een factor 2 duurder zijn. Waar het mij om ging waren met name handmatige instellingen en de mogelijkheid lenzen te verwisselen. Daarbij vind ik de mogelijkheid tot gebruik van zowel SM als CF als MicroDrive een voordeel en het feit dat de camera op gewone batterijen werkt.
Verder heb ik alleen ervaring met de S602Z, ik denk dan anderen je een andere camera zouden aanraden
. Het ligt ook aan het beoogde gebruik: als je plaatjes voor op je website wil heb je deze 3MP niet nodig, als je gewoon leuke vakantieplaatjes wil schieten heb je de manual-modi niet nodig, etc..
Maar volgens mij is er voor dit soort vragen een ander topic (weet niet zeker)? Anders wordt het wel erg offtopic
Verder heb ik alleen ervaring met de S602Z, ik denk dan anderen je een andere camera zouden aanraden
Maar volgens mij is er voor dit soort vragen een ander topic (weet niet zeker)? Anders wordt het wel erg offtopic
offtopic:
Hmmm... was ook iemand die voor 3000 euro een personenbusje zocht om schoolkinderen in zijn geboorteplaats in Marokko naar school te laten brengen. Ik herinnerde me je sig, en toen was de (foutieve) link snel gelegd
Hmmm... was ook iemand die voor 3000 euro een personenbusje zocht om schoolkinderen in zijn geboorteplaats in Marokko naar school te laten brengen. Ik herinnerde me je sig, en toen was de (foutieve) link snel gelegd
Grauw heb je wel gelijk in denk ik. Qua ruis is het volgens mij niet anders dan anders en komt denk ik meer doordat ik op een lagere kwaliteit jpg heb gesaved. Ik vond de ruis eigenlijk nog wel meevallen.Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 07:31:
Mwah, ik moet zeggen dat ik hier minder van onder de indruk ben dan die foto's van Firecow. Nu schroeft die S602z altijd een beetje extra de verzadiging op, maar bij jou vind ik je polarisatiefoto's erg grauw en met een boel ruis, welke camera gebruikte je ook al weer?
/edit 2, jeej, ik denk dat ik weet wat het is, je bent vergeten de belichting met 1 stop te verhogen, dat je moet je wel ff doen als dat ding ervoorzit...
Maar ik ben er wel achter gekomen dat veel foto's helaas iets te donker waren. De handmatige instellingen die ik normaal gebruik waren niet genoeg om de foto genoeg te belichten. Dus ik moet even kijken hoe ik dat ga oplossen.
Omdat ik per se een spiegelreflex wil (makkelijk wisselen van lensen en filters), omdat Canon sensors gewoon heel erg goed zijn (heel erg weinig ruis). Geloof me ik heb onderzoek gedaan. Daarnaast liep ik tegen deze cam. op en ben ik een gadget freak.MauriX schreef op 17 januari 2003 @ 12:39:
Als ik wat vragen mag... Je zei een paar post terug dat je een cursus ging volgen? Waarom koop je dan zo'n dure camera als je niet direct weet wat alles is, en niet wat hij allemaal kan. Ik zou persoonlijk een iets goedkopere kopen. Bijvoorbeeld de 602sz. Die kan ook alles, maar wel de helft goedkoper...
(Dit is niet om te flamen trouwens)
En hij moest per se digitaal zijn, omdat ik meteen resultaat wil.
Misschien in jouw ogen de verkeerde volgorde, maar een cursus volgen met de 'verkeerde' apparatuur lijkt me ook niet echt nuttig.
Neeh, oke dan begrijp ik je!
Ben ook nog steeds op een goedkope semi-proffesionele cam. Had zelf de fuji 602s Zoom op het ook.
Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn 602s... het is een aanrader
Yes, maar ook geen goedkope. Ik vraag me steeds of ik niet beter een a40 of oid kan kopen. of een S40. Twijfel de twijfel......:(
Verwijderd
deze foto's heb ik vorrig jaar zomer gemaakt in de achtertuin met m'n
fujifilm finepix 6900
3.3 mil pixels hoge resolutie
instellingen allemaal automatisch
het zijn niet echt twee mega mooie foto's maar de kleuren springen er zeker uit

fujifilm finepix 6900
3.3 mil pixels hoge resolutie
instellingen allemaal automatisch
het zijn niet echt twee mega mooie foto's maar de kleuren springen er zeker uit

Deze zijn al wat ouder, heb de laatste tijd vrij weinig tijd gehad om te hobby-en. Foto's gemaakt bij m'n vriendin thuis en in park Sonsbeek met een HP 715.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 17-01-2003 16:18 ]
Ik heb bij die laatste foto een beetje het National Geogrpahic gevoel: een beetje blokkerig ofzo. Hij is niet perfect scherp.johnnyv.nl schreef op 17 January 2003 @ 15:33:
Deze zijn al wat ouder, heb de laatste tijd vrij weinig tijd gehad om te hobby-en. Foto's gemaakt bij m'n vriendin thuis en in park Sonsbeek met een HP 715.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klik er even op voor het origineel, komt door slordige resize... (en had 'm verkeerd geformatMolybdenum schreef op 17 January 2003 @ 16:06:
[...]
Ik heb bij die laatste foto een beetje het National Geogrpahic gevoel: een beetje blokkerig ofzo. Hij is niet perfect scherp.
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 17-01-2003 16:19 ]
jah, niet meer blokkerig.johnnyv.nl schreef op 17 January 2003 @ 16:18:
[...]
Klik er even op voor het origineel, komt door slordige resize... (en had 'm verkeerd geformat)
Verwijderd

Ff een mini-assignment, heb wat patronen thuis gefotografeerd, deze waren wel aardig.

experimentje
Ik zie deze toevallig en wil er wel wat over zeggen .Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 16:54:
Ff een mini-assignment, heb wat patronen thuis gefotografeerd, deze waren wel aardig.
experimentje
De eerste vind ik het mooist , maar die border ...ahem..mooi dun donkergrijs zou beter gaan denk ik.
Ik zou wel proberen iets meer doortekening te krijgen in het wit, dan wordt ie spannender.
De tweede zou ik leuker vinden als daar achter nog iets gebeurt.
Bij de derde mis ik de schaduw.
aka Cheiron Proper
Verwijderd
tnx CheironFudge schreef op 17 January 2003 @ 17:30:
[...]
Ik zie deze toevallig en wil er wel wat over zeggen .
De eerste vind ik het mooist , maar die border ...ahem..mooi dun donkergrijs zou beter gaan denk ik.
Ik zou wel proberen iets meer doortekening te krijgen in het wit, dan wordt ie spannender.
De tweede zou ik leuker vinden als daar achter nog iets gebeurt.
Bij de derde mis ik de schaduw.
aka Cheiron Proper
kep die ene ff een grijze rand gegeven, weet niet of ik het heel geweldig vind, het wit lijkt er ook grauwer door op een een of andere manier..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 17:41 ]
Verwijderd
Sjroorda:
Ik heb je site even bekeken, hij is erg nuttig hoor.
(http://www.siemenroorda.nl/photo/photobook.php)
Ik wil graag weten hoe je die histogram voor elkaar krijg die op de site te zien zijn.
Ik heb van alles geprobeerd om histogram te krijgen 'in' de PC?
Hoe heb je dat gedaan als ik dat mag vragen
Ik wil graag weten hoe je die histogram voor elkaar krijg die op de site te zien zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 20:58 ]
Verwijderd
Hey: hoe heb je dat voormekaar gekregen: die koplampen trekken eerst een streep en daarna zie je die auto gewoon staan: alles scherp, en toen die twee snelheidsstrepen: ben nieuwsgierig.
Die voorste auto's stonden stil voor het stoplicht.Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 23:39:
[...]
Hey: hoe heb je dat voormekaar gekregen: die koplampen trekken eerst een streep en daarna zie je die auto gewoon staan: alles scherp, en toen die twee snelheidsstrepen: ben nieuwsgierig.
Wel een leuk effectje eigenlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Blacksoul op 17-01-2003 23:47 ]
Verwijderd
Ja, maar waar is die achterste auto dan?Blacksoul schreef op 17 January 2003 @ 23:46:
[...]
Die voorste auto's stonden stil voor het stoplicht.
Wel een leuk effectje eigenlijk
of is die streep van die mercedes? Deed ie even zijn lichten uit?
vaag
Als afsluiting van de vorstperiode nog een winters plaatje

Helaas wat weinig contrast op de houten paal, maar je kunt niet alles hebben.

Helaas wat weinig contrast op de houten paal, maar je kunt niet alles hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Erry op 22-01-2003 18:50 . Reden: tiepvoud ]
huhVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 00:04:
[...]
Ja, maar waar is die achterste auto dan?
of is die streep van die mercedes? Deed ie even zijn lichten uit?
vaag
Geen idee waar die auto is gebleven...aliens ?
Verwijderd
Sterker nog: die achterkant van de achterste auto wordt zelfs nog beschenen door de koplampen van de " verdwenen " derde (aller-achterste) auto.
Dus die tweede auto kan het niet zijn. De voorste al helemaal niet. Sterker nog: als die auto (die die 2 strepen veroorzaakte) had moeten afremmen, dan hadden we door het vertragen van die auto toch minstens een vaag contour moeten zien.
Is het mischien stiekem fotosoep?
/me wilt het nu weten.
ThxVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:57:
Sjroorda:
Verwijderd
Thnxsjroorda schreef op 18 januari 2003 @ 10:40:
[...]
Thx. Histogram wilde ik er graag bij hebben ter informatie voor mezelf (evenwichtig histogram is over het algemeen een teken van een goede foto qua belichting), dus ben een beetje aan het informeren geweest hier op GoT, en daar kwam de code uit die je onderin het topic ziet staan!
Nope...geen fotosoep. Heb sluitertijd op 6 seconden gezet en ben gewoon foto's gaan maken. Toen ik later de foto's op m'n pc zette kwam ik dit tegen, geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 08:12:
[...]
Sterker nog: die achterkant van de achterste auto wordt zelfs nog beschenen door de koplampen van de " verdwenen " derde (aller-achterste) auto.
Dus die tweede auto kan het niet zijn. De voorste al helemaal niet. Sterker nog: als die auto (die die 2 strepen veroorzaakte) had moeten afremmen, dan hadden we door het vertragen van die auto toch minstens een vaag contour moeten zien.
Is het mischien stiekem fotosoep?
/me wilt het nu weten.
Ik vraag me trouwens af hoe het er volgens jou uit zou moeten zien....een streep met aan het eind de auto?
Ik heb meer foto's met alleen een witte streep...en aan het eind geen auto.
[ Voor 14% gewijzigd door Blacksoul op 18-01-2003 13:08 ]
Verwijderd
Het is zo simpel. Jij zette de sluiter open, dat is het begin van die witte streep, en toen je deed je de sluiter weer dicht, en dat is het einde van die streep (de auto reed blijkbaar niet hard, maar dat is logisch, want het stoplicht stond op rood.) die andere twee auto's hebben er niets mee te maken, die stonden gewoon stil voor het stoplicht...Blacksoul schreef op 18 January 2003 @ 13:01:
[...]
Nope...geen fotosoep. Heb sluitertijd op 6 seconden gezet en ben gewoon foto's gaan maken. Toen ik later de foto's op m'n pc zette kwam ik dit tegen, geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.
Ik vraag me trouwens af hoe het er volgens jou uit zou moeten zien....een streep met aan het eind de auto?
Ik heb meer foto's met alleen een witte streep...en aan het eind geen auto.
Precies, en waarschijnlijk is de 6 seconden precies afgelopen toen de auto stil kwam te staan, anders hadden we die auto wel gezien. Dit is toch heel logisch...?
Verwijderd
Dit is toch heel logisch...? <---- Uitspraak van Johan Cruijff!MauriX schreef op 18 January 2003 @ 14:41:
Precies, en waarschijnlijk is de 6 seconden precies afgelopen toen de auto stil kwam te staan, anders hadden we die auto wel gezien. Dit is toch heel logisch...?
Inderdaad, zal het aankomende week weer een paar keer proberen, gewoon bij een stoplicht staan en wachten tot er auto's aankomen (geeft soms best mooie plaatjes)MauriX schreef op 18 January 2003 @ 14:41:
Verwijderd
Foto's gemaakt met Olympus C3000Zoom
Foto's gemaakt in de buurt van Wijk bij Duurstede - Januari 2003

Cruiseschip MS. Maasdam - Carribische zee - december 2002

Hyatt Resort, Pier 66 Fort Lauderdale - december 2002

Ocho Rios, Jamaica - december 2002

Sorry van de 4 lage res. foto's die staan zo op mijn site aangezien dit er 4 van de +/- 100 zijn...
mocht je nog interesse hebben kijk op mijn website]
Foto's gemaakt in de buurt van Wijk bij Duurstede - Januari 2003

Cruiseschip MS. Maasdam - Carribische zee - december 2002

Hyatt Resort, Pier 66 Fort Lauderdale - december 2002

Ocho Rios, Jamaica - december 2002

Sorry van de 4 lage res. foto's die staan zo op mijn site aangezien dit er 4 van de +/- 100 zijn...
mocht je nog interesse hebben kijk op mijn website]
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 19:03 ]
Verwijderd
Zo ik zal ook weer eens wat pics posten

wat macro shots

Yes i know veel stof niet mijn auto

wat macro shots

Yes i know veel stof niet mijn auto

Vanmiddag in de binnenstad van Eindhoven fotootjes wezen schieten:

Een lantaarn. Stratums eind.

Een muurschildering van een Indisch restaurant. Stratums eind.

Nog een muurschildering. Stratums eind, aan de achterkant van een pand.
Canon EOS D30, allemaal in ISO200 (equivalent) genomen. Geresized in PS.

Verwijderd
Jeej een onderwerpMolybdenum schreef op 18 januari 2003 @ 18:08:
Vanmiddag in de binnenstad van Eindhoven fotootjes wezen schieten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hehe, ik heb de lantaarn net gepost voor ik hem hier postte. Nog geen punten!Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 18:11:
[...]
Jeej een onderwerp, moet je dit nu eens voor de lol posten op photosig, bijvoorbeeld die lantaarn, dan zie je een verschil in punten
Ik ben met een vriend op stap gegaan die wat meer weet van fotografie dan ik. Hij heeft me een aantal nuttige tips gegeven en ik moet eerlijk zeggen, ik heb aardig wat mooie foto's gemaakt vanmiddag. Ik was vooral verrast van de foto van de Hoegaarden muurschildering. Hoe strak die uit de camera is gekomen. Het woord 'Hoegaarden' ziet er bijna kunstmatig uit. Geluk dat de schildering vrij nieuw en dus schoon was. Die lantaarn was ook leuk.
Verwijderd
Mijn eerste bijdrage... een supermacro shot van een mooi gedroogd roosje...

Olympus C5050 zoom

Olympus C5050 zoom
Mooie foto van die roos.
Molybdenum
JE kunt toch veel meer halen uit een Canon EOS D30? Doe je best!!!
Molybdenum
verklaar.MauriX schreef op 18 januari 2003 @ 18:53:
Mooie foto van die roos.
Molybdenum
mijn oude foto's zijn met een olympus c700 uz gemaakt.
de eos d30 heb ik pas een paar dagen en vanmiddag ben ik pas echt er opuit geweest (de laatste 3 foto's die ik hier heb gepost)
kijk, de beste fotograaf kan met een prutscamera ook goede foto's maken. het hangt dus niet alleen van de camera af.
[ Voor 15% gewijzigd door Molybdenum op 18-01-2003 19:06 ]
Dat bedoelt hij dus te zeggen, probeer wat beter te fotograferenMolybdenum schreef op 18 January 2003 @ 19:05:
[...]
kijk, de beste fotograaf kan met een prutscamera ook goede foto's maken. het hangt dus niet alleen van de camera af.
Verder vind ik die foto van die gedroogde roos echt SUPER!
[ Voor 10% gewijzigd door Thanatos op 18-01-2003 22:45 ]
Verwijderd
Al eerder gepost in het Olympus C5050 topic maar toch nog maar eens hier omdat ie dan een wat grotere audience heeft:

Probeer de volgende keer de hele bloem erop te zetten, niet dat er net een stukje wegvaltVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 18:22:
Mijn eerste bijdrage... een supermacro shot van een mooi gedroogd roosje...
[afbeelding]
Olympus C5050 zoom
Verwijderd
Goed planAzrael schreef op 18 January 2003 @ 23:22:
[...]
Probeer de volgende keer de hele bloem erop te zetten, niet dat er net een stukje wegvalt
Ik was ook al van plan om hier morgen nog even op door te gaan
Verwijderd
erg goed gezien! Mooie foto...Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:18:
Dit is echt de allerlaatste van vandaag die nog enigszins de moeite waard is.
Ik vond het lijnenspel wel aardig.
[afbeelding]
wtf is het verschil eigenluk tussen de d30/d60 ?
echt alles maar dan ook echt alles is gelijk... gewicht formaat specs....
Het enige wat verschil is in het aantal mega pixels
zat een beetje te zoeken want slr's cams zijn zo vet
en kwam dit vaag iets dus tegen
zat een beetje te zoeken want slr's cams zijn zo vet
Verwijderd
Sorry hoor, maar waarom post je deze foto? In mij ogen is dit paaltje namelijk niet eens een foto waard. Maar verklaar je nader als er een achterliggende gedachte achter zit.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:09:
Nog eentje dan:
[afbeelding]
Hoop trouwens dat het binnenkort weer wat beter weer wordt!
Verwijderd
3 versus 6 megapixel dacht ik...Firecow schreef op 18 januari 2003 @ 23:53:
wtf is het verschil eigenluk tussen de d30/d60 ?
zat een beetje te zoeken want slr's cams zijn zo veten kwam dit vaag iets dus tegen
Dit topic is gesloten.