Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe Enermax EG465AX-VE 5/12volt mod.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek hoe ik de 12volt hoger kan krijgen van de Enermax EG465AX-VE.
Voor de oude voedingen mod is wel aan info te komen, mmaar in deze voeding kan ik de R82 niet vinden. Bij de oude voeding mod schijnt er op de R81 niks te zitten, bij mij wel. Is dit nu misschien de plaats voor een 10K potmetertje geworden?

Wie weet hier wat over, help

EDIT: :) :) :) >:) >:)
Het is gelukt, ik heb de R73 genomen inplaats van de R82 die ik niet kon vinden.
De waarde die ik meet met resistor was 2.439. Deze heb ik verwijderd en vervangen voor een 10Kohm 20slags instelbare potmetertje. alles weer op de standaard waarde ingesteld(2.439Kohm) en opgestart. De 11.65volt was weer in de bios tezien, maaaaar toen ik een kleinbeedje de potmeter verstelde werd mijn 11.65 een heerlijke 12.40(vond ik genoeg) en mijn 5v werd 5.3volt.
Dus AMD mensen met een nieuwe AX versie van Enermax met een slechte 5v lijn, doen en verder oc`n maar

Yeah baby ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:28 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

[completely off topic]
Die 11.64 toch niet genoeg voor je joh ;)
[/completely off topic]

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op 03 January 2003 @ 10:24:
[completely off topic]
Die 11.64 toch niet genoeg voor je joh ;)
[/completely off topic]
nee, alleen met max van de hardware ben ik tevreden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier een idee hoe deze voeding te modden???

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ikke misschien wel, maar dan moet ik weten welk regel-IC er op het voltage instel printje zit..... Anders de truc met het verwisselen van de condensatoren door twee met de halve waarde (parallel dan)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 03 January 2003 @ 21:16:
Ikke misschien wel, maar dan moet ik weten welk regel-IC er op het voltage instel printje zit..... Anders de truc met het verwisselen van de condensatoren door twee met de halve waarde (parallel dan)
Heb je net gemailt ;)

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de 2 über modders helpen elkaar een handje! :9~ wat zou er ontstaan als ze samen een Mod zouden bedenken!

;)

OK weer ontopic:

Die Enermax heb ik ook maar wat heeft het nou voor nut om meer uit je 12 volt te pompen? Het gaat toch niet zo veel schelen? en ik heb zo het gevoel dat een DVD-Rom en HD (en alle andere Hardware natuurlijk) meer volt niet leuk vinden... of vergis ik me?

Verwijderd

Topicstarter
Wabs schreef op 04 januari 2003 @ 01:56:
de 2 über modders helpen elkaar een handje! :9~ wat zou er ontstaan als ze samen een Mod zouden bedenken!

;)

OK weer ontopic:

Die Enermax heb ik ook maar wat heeft het nou voor nut om meer uit je 12 volt te pompen? Het gaat toch niet zo veel schelen? en ik heb zo het gevoel dat een DVD-Rom en HD (en alle andere Hardware natuurlijk) meer volt niet leuk vinden... of vergis ik me?
je vergist je ;) , mijn 12v is bij een oc van 3650mhz@1.75 niet stabiel en hij is dan nog maar 11.63 gemiddeld. De cpu Vcore bij een P4 is afkomstig van de 12volt lijn(chipset heeft er ook baat bij), dus dat deze lijn hoog en stabiel blijft is een vereiste om stabiel hoger te komen. >:)
En over die andere hardware, als ik er 5% bij tel(wat ruim moet kunnen) kom ik op 12.60volt. Als dit onder full load boven de 12v blijft ben ik helemaal tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 02:07 ]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Luxeprobleem heet dit :)

Concrete Loop Watercooling

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je weet dat bij een ENERMAX voeding als je 12volt lijn 12.60volt is dat je 5volt zeker 5.40volt is wat echt veel te veel is.
Een ENERMAX voeding is gewoon een lastige voeding als het komt op het 'bijregelen' met een potmeter (die je uiteraard eerst zelf erin moet solderen.)
Ik heb zelf ook nog mijn 431watt 'oude' model met de modificatie. Als ik deze gebruik met een verhoogde 12volt lijn, dan weet ik gewoon dat mijn 5volt teveel is.
De CHIEFTEC 340watt daarintegen die ik nu gebruik heeft gewoon de potmeter erin zitten. Als ik deze hoger draai, dan wordt natuurlijk mijn 5volt ook hoger, maar toch minder hoog dan bij de ENERMAX het geval is.
Dit heeft natuurlijk alles met de opbouw van de voeding te maken.

Maar om een antwoord te geven op je vraag, nee weet ik ook niet. Er hebben al heel wat mensen naar die voeding gekeken, maar niemand heeft (mij) geen antwoord hierop kunnen geven. Het is en blijft toch moeilijk om aan een voeding te sleutelen zonder schema.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Ik wist niet eens dat dit kon 8)7 . Maar stel: Als je de 12 volt op 12.60 kan krijgen en de 5 volt komt op 5.40 wat schijnbaar te hoog is kan je die twee dan niet afzonderlijk regelen :?
Ik zeg er wel bij dat dit echt helemaal nieuw voor mij is en ben ik dus een voedingsmod n00b (anders krijg je zo weer een berg flames over je heen). Verder is dit een interessant topic wat ik zeker ga volgen.

Wel een 5volt mod gevonden op: http://www.christianhirsch.de/enermax.html

[ Voor 9% gewijzigd door Underground75 op 04-01-2003 10:31 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Kun je niet even een pic van je voedingsprintplaat posten, evt. met de typenummers van alle IC's die je ziet zitten? Bart_Banaans is niet de enige die dat soort dingen zelf kan :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ehmmmm JIJ moet maar eens de FAQ lezen want dit mag al helemaal niet !

Tom suc6 :)

Turn it off and on again.

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

T-Minus schreef op 04 januari 2003 @ 17:29:
[...]

Ehmmmm JIJ moet maar eens de FAQ lezen want dit mag al helemaal niet !

Tom suc6 :)
mag wel als je een linkje geeft |:( |:(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Semetrix
  • Laatst online: 27-11 06:56
Offtopic vraagje: Wat is je in 5v? Zit namelijk ook aan zo'n enermaxje te denken.
Je hebt toch de: Enermax EG465AX-VE(G)(FMA)?

* Semetrix heeft nog zo'n oude bagger 350w type :(

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
casemodderpoel schreef op 04 januari 2003 @ 17:30:
[...]

Vermom het dan niet zo maar geef duidelijk een link en leg even vriendelijk uit dat hij dit ook via de search kon vinden.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

casemodderpoel schreef op 04 January 2003 @ 17:30:
[...]

Nee, ook dan niet. We willen gewoon geen UTFS replies hebben op het forum, in welke vorm dan ook. Voortaan liever laten dus :)

En nu weer graag ontopic mensen :)

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 04-01-2003 18:17 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :)

Het is gelukt, ik heb de R73 >:) genomen inplaats van de R82 die ik niet kon vinden.
De waarde die ik meet met resistor was 2.439. Deze heb ik verwijderd en vervangen voor een 10Kohm 20slags instelbare potmetertje. alles weer op de standaard waarde ingesteld(2.439Kohm) en opgestart. De 11.65volt was weer in de bios tezien, maaaaar toen ik een kleinbeedje de potmeter verstelde werd mijn 11.65 een heerlijke 12.40(vond ik genoeg) en mijn 5v werd 5.3volt.
Dus AMD mensen met een nieuwe AX versie van Enermax met een slechte 5v lijn, doen en verder oc`n maar

Yeah baby >:) >:) :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:10 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

yeah!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 00:09:

Het is gelukt, ik heb de R73 >:) genomen inplaats van de R82 die ik niet kon vinden.
quote]
Die R73..... zat er nog een beetje logica achter dat je die genomen hebt of was dat gewoon een pure GOK :?

Lijkt mij niet 8)7 maar ben gewoon benieuwd hoe je er achter bent gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 00:34:
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 00:09:

quote]
Die R73..... zat er nog een beetje logica achter dat je die genomen hebt of was dat gewoon een pure GOK :?

Lijkt mij niet 8)7 maar ben gewoon benieuwd hoe je er achter bent gekomen.
Ik heb de twee printplaten(oud model met R82 en nieuw model zonder R82) naast elkaar gelegd en gekeken waar de R82 heen liep, dit bij het nieuwe model andersom gedaan en toen kwam ik bij de R73 uit.(dit was gisternacht) vanmorgen eens met google enzv. gaan zoeken naar die R73 en toen kwam ik 1x ergens een vaag verhaal tegen over de R82 of R73. Ik was toen genoeg gesterkt in mijn idee en heb de stoute soldeerbout ter handen genomen en het resultaat is bekend.
Waar ik ook maar een resistor weg haal en daar voor in de plaats een potmeter zet op de zelfde waarde, is dit aardig risicoloos. Alleen het moment van verstellen is wat meer vervelend, maar dit deed ik met de voeding los op tafel met een Multymeter op de 12v. Direct zag ik het voltage verbeteren toen ik draaide(10Kohm 20 turns).Toen alle andere voltages nagekeken op de atx stekker, alles was super. Draait nu inmiddels en alles blijft oke, ook onder zeer zware belasting.
Ik ga nu de 4700Uf vervangen voor 2x de helft in serie, dit omdat de schommelingen van de voltages dan nog minder worden, omdat een 2x een kleine eerder reageert als 1x groot.
U hoort nog van mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 01:26 ]

Verwijderd

De elco's maar parallel en een cursusje Nederlands en je komt nog beter voor de dag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 00:58:
De elco's maar parallel en een cursusje Nederlands en je komt nog beter voor de dag.
Precies,
een condensator van het zelfde voltage, maar met een kleinere (de helft bijvoorbeeld) capaciteit heeft een lagere ohmse weerstand, maar ook een lagere "spoel-capaciteit (kleinere L, omdat de condensator kleiner is).

Een condensator is in principe een condensator + weerstand (draadweerstand) + spoel (de opbouw van een condesator ziet er vaak uit als een gewikkelde spoel)

Zet je er nu 2 parallel, dan wordt de capaciteit weer minstens evengroot als de oude waarde, maar wordt de weerstand en "spoel-capaciteit" veel kleiner, met als resultaat dat de rimpel over je voeding kleiner wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 00:58:
Nu beter? ;) (ABN)

De elco`s in serie lijkt mij beter ??? of niet?

edit: nee je hebt gelijk het moet paralel, maar je wist wat ik bedoelde.
Volgens mij moet dit werken, ik denk met drie nog kleinere, nog beter?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 01:30 ]

Verwijderd

Theoretisch wel....

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

wat maakt je 5 volt nou uit als je proc toch van je 12v lijntje eet?
stond namelijk in dit artikel

* collission snapt het niet meer :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 05 January 2003 @ 04:49:
wat maakt je 5 volt nou uit als je proc toch van je 12v lijntje eet?
stond namelijk in dit artikel

/me snapt het niet meer :?
Het ging mij om de 12v lijn, dat de 5v mee omhoog gaat na de mod is lekker.

• Semetrix
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 11:10:
[...]

Het ging mij om de 12v lijn, dat de 5v mee omhoog gaat na de mod is lekker.
Wat was je 5v voor de mod?

Verwijderd

Topicstarter
Semetrix schreef op 05 January 2003 @ 12:25:
[...]

Wat was je 5v voor de mod?
ongeveer 4.8volt

• Semetrix
Snap niet waarom Enermax voedingen nooit rond de 5v kunnen blijven :(
Mijn huidige EG365P-VE daalt zelfs naar 4.7 (soms zelfs nog ietsjes lager)

Offtopic:
Zou jij toch jouw voeding aanbevelen. Want jij hebt er natuurlijk wel veeeeeeeeel zwaars ophangen waardoor de 5v het zwaar heeft.

Nog een beetje verder offtopic:
Mijn AMD XP2400+ week 44 kan niet hoger dan 2162mhz met 1.7 volt. Als ik hoger dan dat ga met meer volt wordt mijn system er niet stabieler van. En dat komt door mijn zeer lage 5v.
Zou jouw enermax voor de mod wel genoeg zijn geweest voor mijn amdtje :)

reden offtopic: Wil het van een Prof horen ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
Semetrix schreef op 05 January 2003 @ 12:57:
Snap niet waarom Enermax voedingen nooit rond de 5v kunnen blijven :(
Mijn huidige EG365P-VE daalt zelfs naar 4.7 (soms zelfs nog ietsjes lager)

Offtopic:
Zou jij toch jouw voeding aanbevelen. Want jij hebt er natuurlijk wel veeeeeeeeel zwaars ophangen waardoor de 5v het zwaar heeft.

Nog een beetje verder offtopic:
Mijn AMD XP2400+ week 44 kan niet hoger dan 2162mhz met 1.7 volt. Als ik hoger dan dat ga met meer volt wordt mijn system er niet stabieler van. En dat komt door mijn zeer lage 5v.
Zou jouw enermax voor de mod wel genoeg zijn geweest voor mijn amdtje :)

reden offtopic: Wil het van een Prof horen ;) :)
De enermax EG465AX-VE is absoluut een super voeding(dit is mijn derde), ik heb met dit exemplaar gewoon pech gehad want de andere twee bleven wel boven de 12/5volt wanneer ik er veel aan hing.
Pagina: 1