Toon posts:

Het Canon G-series accesoires topic

Acties:

Onderwerpen

• Mooody
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:27
GFM schreef op 16 april 2003 @ 11:23:
Zijn er filters voor de G3 die gebruikt kunnen worden ter bescherming van de lens?
Op mijn spiegelreflexcamera heb ik bijv. een UV-filter gemonteerd..

Of is er een simpelere manier om je lens te beschermen (en dan denk ik niet aan het lenskapje...)?
waartegen wil je de lens beschermen dan?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:55
o.a. tegen krassen en vieze vingers

• JJapie
**skop**

• JJapie
Zijn er filters voor de G3 die gebruikt kunnen worden ter bescherming van de lens?
Op mijn spiegelreflexcamera heb ik bijv. een UV-filter gemonteerd..

Of is er een simpelere manier om je lens te beschermen (en dan denk ik niet aan het lenskapje...)?

Ik wil de lens beschermen tegen stof, zand, ander vuil en natuurlijk ook tegen vieze vingers ed.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 07:28

vanDaal

-ismeereentje

Staat het antwoord eigenlijk al niet in dit topic?

Of anders wel in deze:
[rml][ G2] Welke lens adapter gebruiken voor accessoires?[/rml]

• JJapie
Ik heb dus zelf nog niet helemaal door hoe e.e.a. werkt.
Zo'n lensadapter wordt over de bestaande lens heen geplaatst. Maar zo'n lensadapter is toch alleen een ring? Het dekt de lens toch niet af?
Daarom dacht ik dus aan en filter.. Maar hoe werkt zoiets? Hoe wordt zo'n filter bevestigd, en kan de filter er altijd aan blijven zitten?

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Een adapter wordt inderdaad over de bestaande lens heen geplaatst. Op de G2 (en volgens mij ook op de G3) zit een schroefdraad waar je die adapter gewoon op kunt schroeven. Zodra die adapter erop zit, kun je op die adapter (ook via een schroefdraad) allerlei filters schroeven. Een UV filter is bijvoorbeeld uitstekend geschikt als constante bescherming van je lens. Deze filter heeft verder ook geen invloed op de lichtgevoeligheid van je camera, dus die kan er altijd op blijven zitten.
Op mijn camera zit dus een Canon adapter (deze) daar zit permanent een UV-filter opgeschroeft (een 58mm B+W filter). Vaak zit er ook nog een polarizer bij.

• JJapie
Ik denk dat ik maar eens ga overwegen of ik zo'n setje aan zal schaffen.. Ik ben namelijk toch wel bang dat de lens anders een keer beschadigd raakt... En de lens is dus niet te vervangen...

Hoe dek je trouwens die filter af? Of hoeft dat niet?

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

GFM schreef op 19 April 2003 @ 12:23:
Hoe dek je trouwens die filter af? Of hoeft dat niet?
Je hebt er wel (58mm) doppen voor geloof ik, maar ik dek mijn lens verder niet af.

• JJapie
Ik zit zo eens te kijken bij Foto Konijnenberg, maar ik zie dat je zo €100 kwijt bent voor een B+W filter en een adapterring.. Dat is wel veel geld...

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 12:06
GFM schreef op 19 april 2003 @ 12:35:
Ik zit zo eens te kijken bij Foto Konijnenberg, maar ik zie dat je zo �100 kwijt bent voor een B+W filter en een adapterring.. Dat is wel veel geld...
Een nieuwe camera is toch duurder.
BDW GoT is binnenkort een G3 eigenaar rijker ;)

Die 420 flitser vind ik een puik plan, ook die filters ga ik halen, ik heb alleen geen idee wat voor sterkte filter ik moet hebben.

• JJapie
Lijkt mij inderdaad ook handig om te weten... Misschien dat vanDaal of Mooooody ons wijzer kan maken :)

[Voor 1% gewijzigd door JJapie op 21-04-2003 20:37. Reden: 1 o te weinig |:(]

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Gman schreef op 21 april 2003 @ 16:02:
ik heb alleen geen idee wat voor sterkte filter ik moet hebben.
Wat bedoel je precies met sterkte?

• JJapie
Misschien bedoelde hij meer welk formaat (lijkt mij de standaard 58mm icm met Canon adapter)..
Maar welke filters zijn handig/nuttig om te hebben?

• spacer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:12

spacer

SAP nerd

Zo weer een G3 eigenaar erbij. Ben al een half uurtje aan het spelen na het ding opgeladen te hebben. Nu de accesoires :P, lensadapter is al besteld...

• Gman
vanDaal schreef op 21 April 2003 @ 21:44:
[...]
Wat bedoel je precies met sterkte?
Ik bedoelde eigenlijk dat ik op mijn vorige camera (Sony DSC-S50) veel zomer foto's te fel vond en dat ik daar een filter voor wil hebben, engelse woord is Neutral Density.
Ik lees op www.imaging-resource.com dat de G3 een N.D. filter heeft ingebouwd wat 1/8e van de lichtsterkte al dempt.
Eerst zien hoe ver ik kom met de camera zelf + instellingen.

Is de huidige lensadapter nou van aluminium of van plastic?
Anders wil ik wel een kleine inkoopactie houden voor die lensmate, echt veel duurder zijn ze niet, ik heb een CC & Paypal account.

[Voor 39% gewijzigd door Gman op 22-04-2003 22:19]

• Vinzzz243
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-12 17:39
gman, check mail

• JJapie
Zijn die lensmate dingen ook in 58mm te verkrijgen dan? En werken ze net zo goed als de originele Canon's? Of krijg je de accessoires er net wat minder makkelijk ingeschroefd?

.edit: Volgens mij is de site van die lui down :(

[Voor 18% gewijzigd door JJapie op 23-04-2003 08:53]

• Gman
http://www.lensmateonline.com/ is hardstikke up hoor :)
Daar zie je dat voor de G3 de 52mm en 58mm.

Ik was even vergeten dat er voor inkoopacties nu regels gelden, die moet ik nog doornemen.

[edit]
Lees net de mail van Vinzzz, ik kan een lensmate 52mm overnemen.
Ik heb eigenlijk liever de 58 ivm de toekomst, maar de 52mm zit niet zo in de weg van de flits/oog.
Lastig lastig...

[Voor 29% gewijzigd door Gman op 23-04-2003 10:13]

• JJapie
Gman schreef op 23 April 2003 @ 10:09:
http://www.lensmateonline.com/ is hardstikke up hoor :)
Daar zie je dat voor de G3 de 52mm en 58mm.

Ik was even vergeten dat er voor inkoopacties nu regels gelden, die moet ik nog doornemen.

[edit]
Lees net de mail van Vinzzz, ik kan een lensmate 52mm overnemen.
Ik heb eigenlijk liever de 58 ivm de toekomst, maar de 52mm zit niet zo in de weg van de flits/oog.
Lastig lastig...
Bij mij werkt die site dus echt niet (misschien een DNS-probleem :?)
Kan je het IP-adres van de site posten?

• Vinzzz243
ironisch...

Topicstarter is zn g3 kwijt, en ik verkoop zíjn lensmate aan een poster hier :)

edit: hier op school kom ik ook niet op lensmate....thuis wel

[Voor 124% gewijzigd door Vinzzz243 op 23-04-2003 12:40]

• Gman
GFM schreef op 23 April 2003 @ 11:14:
[...]

Bij mij werkt die site dus echt niet (misschien een DNS-probleem :?)
Kan je het IP-adres van de site posten?
http://63.119.175.11
http://63.119.175.11/index.htm

Maar dan kom je nog nergens, alleen het domein werkt, wazig man!
Vinzzz schreef op 23 april 2003 @ 12:13:
ironisch...

Topicstarter is zn g3 kwijt, en ik verkoop zíjn lensmate aan een poster hier :)
Ik ga m'n camera zeker wel verzekeren!!!
M'n vorige is kapot gevallen (heel lullig, in softcase op tapijt stukvallen :? :? ) en een reparatie kostte me 310 euro, dat kreeg ik vergoed.
Maar ik wilde toch een andere dus meteen maar doorgespaard.

[Voor 43% gewijzigd door Gman op 23-04-2003 13:29]

• Gman
*schop*

De cam heb ik inmiddels (naar tevredenheid :P )
Vandaag filters gehaald en ik heb nét de Lensmate convertor besteld en nog veel meer @ http://www.lensmateonline.com

Mooi spul hebben ze daar.
Collapsible Rubber Lenshood 58mm
G3-EC G3 Adapter End Cap
G3-58 G3 58mm (metallic gray)
Lens Cap - Elastic Type 58mm
Micro-Fiber Cloth

[Voor 8% gewijzigd door Gman op 10-05-2003 20:59. Reden: minor impr0vments]

• Sheik
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-04-2019
Omdat mijn vragen over G3 accessoires beter in dit topic op zijn plaats zijn.......

Als ik een 52mm koop (kan dat ook van Canon??) kan ik dan met een adapterringetje een telelens erop zetten, of moet ik dan persee een 58 mm adapter kopen?

Welke tas raden jullie mij aan als ik een adapter en uv filter bij het toestel koop?

[Voor 16% gewijzigd door Sheik op 01-06-2003 08:47]

• JJapie
Zelf ben ik ook aan het kijken naar filters en extra lenzen. Helaas kan ik de site van lensmate niet bereiken.
Kan iemand die die site wel kan bereiken mij vertellen wat het ip-adres van zijn/haar DNS-server is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sheik
Jammer dat ik nog steeds geen antwoor heb gekregen op mijn vragen, maar bij deze nog eentje...

Heeft de lens minder blikveld als ik een adapter erop monteer en niet uitzoom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:04
Hallo Alle,

Ben eerdaags ook een G3 bezitter en heb hier alles gelezen. Ik kon het antwoord op de volgende vraag niet vinden dus:

Wie kan er vertellen in welke tas (zo compact mogelijk) in combinatie met de lensmate 58 mm de G3 het beste past?

Ook tevens 2 andere vraagjes:

Zijn er mensen die de volgende flisers hebben getest of in het bezit zijn van:

Metz mecablitz 40 MZ-1i/3i of 54 MZ-3 met adapter SCA 3102 M2?

en hoe betrouwbaar is de volgende akku: Unomat LI-511XC Akku
Deze is 1200 mAh (en 44 Euri)

De varta uitvoering is voor de G1 en G2 en denk ik ook voor de G3.
Akku Li-Ion P 33 7,2V/1350mAh voor 69,95 Euri

Vond een paar dagen pater nog een GP uitvoering voor de prijs van: 1300mAh 7,4V)

mvgr Walter

[Voor 7% gewijzigd door discusws op 05-06-2003 17:58]

Natuur fotograaf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJapie
Ik ben van plan om één of meerdere filters aan te gaan schaffen.
Nu dacht ik dus zelf aan een polarisatiefilter en een uvfilter. Ik heb echter geen idee welke ik zou moeten kiezen.. Ik wil eigenlijk niet al te veel geld aan die dingen uitgeven. Wat kan ik dan het beste kopen?

Ik heb een paar dagen terug ook fotos gemaakt van de zonsverduistering. Ik kreeg alleen de zon niet mooi helemaal oranje op de foto, ik denk dat het licht te fel was ofzo..
Wat heb ik nodig om de zon toch goed te kunnen fotograferen?

Tenslotte wil ik ook nog een extra opzetlens kopen. Ik twijfel tussen een groothoeklens en een telelens.
Waar heb je meer profijt van? Op zich zoemt de G3 van zichzelf al redelijk ver..
En is het aan te raden een LensMate adapter te kopen ipv de originele Canon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzzz243
gfm, mail me ff op vinzzz@vinzzz.nl ik heb nog een nieuwe lensmate 52 mm liggen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJapie
Vinzzz schreef op 08 juni 2003 @ 15:58:
gfm, mail me ff op vinzzz@vinzzz.nl ik heb nog een nieuwe lensmate 52 mm liggen!!
En wat als ik nou een 58mm wil omdat de meeste opzetlenzen 58mm zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJapie
Ik ben van plan om één of meerdere filters aan te gaan schaffen.
Nu dacht ik dus zelf aan een polarisatiefilter en een uvfilter. Ik heb echter geen idee welke ik zou moeten kiezen.. Ik wil eigenlijk niet al te veel geld aan die dingen uitgeven. Wat kan ik dan het beste kopen?

Ik heb een paar dagen terug ook fotos gemaakt van de zonsverduistering. Ik kreeg alleen de zon niet mooi helemaal oranje op de foto, ik denk dat het licht te fel was ofzo..
Wat heb ik nodig om de zon toch goed te kunnen fotograferen?

Tenslotte wil ik ook nog een extra opzetlens kopen. Ik twijfel tussen een groothoeklens en een telelens.
Waar heb je meer profijt van? Op zich zoemt de G3 van zichzelf al redelijk ver..
En is het aan te raden een LensMate adapter te kopen ipv de originele Canon?

• Vinzzz243
om meteen jullie vraag te beantwoorden....de orginele canon adapters zijn van pvc, die van lensmate van aluminium...

Een polarisatiefilter haalt spiegeling weg uit o.a. water en glas enzo...Uv filters zijn voor -hoe raad je t- uv licht, maar meestal ter bescherming van je lens...
steentje tegen filter is GEEN ramp :D

• Merlijn_merlin
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

lensmate hebben het voordeel van dat ze maar 52 mm zijn; minder vignettering bij groothoek en minder blokkade als je door de optische zoeker kijkt.

52 mm filters zijn bovendien goedkoper dan 58 mm! :)

Telconverters van Tiffen (52/58mm) bijv. vergroten 2 maal en die van canon 1,8 keer en ze goedkoper.

Zelf heb ik enorm profijt van de lensmate adapter in combinatie met circ polarizer van B+W!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Bum926
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-04-2006
discusws schreef op 03 June 2003 @ 23:11:
Hallo Alle,

Ben eerdaags ook een G3 bezitter en heb hier alles gelezen. Ik kon het antwoord op de volgende vraag niet vinden dus:

Wie kan er vertellen in welke tas (zo compact mogelijk) in combinatie met de lensmate 58 mm de G3 het beste past?
....
mvgr Walter
Ik heb de Lowepro D-RES 30AW, was het kleinste tasje waar de G3+Lensmate in pasten. Verder past er niet zoveel meer bij...

• JJapie
Waar kan ik meer info vinden over die Tiffen converter? En zijn de Tiffen converters qua kwaliteit minstens gelijk aan de Canon converters?

In hoeverre heeft het zin een Circulaire polarizer te kopen ipv een lineaire?

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Zie bij http://www.lensmateonline.com/buy.html voor teleconverters...
Kenko 2x maal voor 84,95 dollars.... Over de kwaliteit kan ik weing zeggen: ik weet het niet!

Wel weet ik dat het met zo'n converter lastig is fotograferen op full zoom, veel kans op onscherpe foto's, weinig scherpdiepte en uit de hand fotograferen is bijna onmogelijk..

En de polarizer hoeft niet persé circulair.... liniair schijn ook te mogen bij digicams. Scheelt weer wat..
Zie ook http://www.kamera-express.nl/frames/startframe.htm onder prijzen van b&w filters....

[Voor 3% gewijzigd door Merlijn_merlin op 10-06-2003 16:39]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Jochen_H
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-03-2005
Na mijn S30 verkocht te hebben, heb ik vorige week een g5 besteld. Nu wil ik in de eerste plaats gewoon de camera onder de knie krijgen en daarna wil ik mij gaan bezighouden met lenzen enzo. Nu mijn vraag: Kan mij iemand in gewone taal uitleggen waarvoor deze volgende dienen ?

- 58mm Close-up Lens 250D
- Wide Converter WC-DC58N
- Tele Converter TC-DC58N
- Conversion Lens Adapter LA-DC58B

Deze zijn hier terug te vinden:
http://www.powershot.com/powershot2/g5/accessory.html

Alvast bedankt voor je antwoord!!!

• PJKs
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 31-10 08:03

PJKs

Young, Free and Single

Waar heb je die G5 besteld? (En voor welke prijs?)

[Voor 30% gewijzigd door PJKs op 12-06-2003 12:39]

ja, graag!

• Mooody
Jochen_H schreef op 12 juni 2003 @ 12:18:
Na mijn S30 verkocht te hebben, heb ik vorige week een g5 besteld.
ik raad het absoluut af om nu een G5 te bestellen...

2 winkels hebben me al gezegd dat deze pas over minimaal 2 maand kan worden geleverd (Canon :/ )

daar komt nog bij dat de prijzen nog flink zullen zakken als de camera leverbaar gaat worden..

en dan heb ik het nog helemaal over de vele nieuwe camera's (o.a. opvolgers van Fuji S602, Nikon 5700 en Sony F717) die in de komende 2/3 maand uit gaan komen :)

[Voor 7% gewijzigd door Mooody op 12-06-2003 12:57]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Jochen_H
Ik heb h'm bij een winkel hier in de buurt besteld(belgie). Prijs is 935 euro, maar ik krijg daar nog wel korting op. Ik had een week terug een andere winkel gemaild, die zei pas eind augustus. Gisteren kreeg ik mail van diezelfde winkel en daar stond in dat hij eind volgende week leverbaar zou zijn voor de prijs van 835euro.
De winkel waar ik heb besteld had al eentje daar gehad. Levertijd is 1 week, dus weet ik zaterdag wat ervan is.

• Mooody
Jochen_H schreef op 12 June 2003 @ 13:25:
Ik heb h'm bij een winkel hier in de buurt besteld(belgie). Prijs is 935 euro, maar ik krijg daar nog wel korting op. Ik had een week terug een andere winkel gemaild, die zei pas eind augustus. Gisteren kreeg ik mail van diezelfde winkel en daar stond in dat hij eind volgende week leverbaar zou zijn voor de prijs van 835euro.
De winkel waar ik heb besteld had al eentje daar gehad. Levertijd is 1 week, dus weet ik zaterdag wat ervan is.
volgende week is onmogelijk...
en 835 euro is ook nog niet echt goedkoop

hou er rekening mee dat de winkel je aan het lijntje wil houden, zodat je de camera daar koopt...
mijn ervaring met Canon is dat nieuwe camera's pas wéken na de aankondiging leverbaar zijn...met de G3 was dat zelfs 2 tot 3 maand...

trouwens...in Amerika is er zelfs nog geen enkele G5 te koop en ze zijn daar ook niet hoopvol dat dat binnen nu en 2 of 3 weken nog gebeurt....

• Jochen_H
835euro niet goedkoop? ik heb vorig jaar voor mijne S30 800euro betaald. Over het geld maak ik geen probleem, als ik de camera maar heb. En dat van die winkel is niet waar.Enfin, toch niet in mijn geval. Ik zal gewoon de G5 op de prijslijst staan, hij zei dat het een week duurde. Ik zal kijken als ik zaterdag iets hoor. Als het te lang duurt, zeg ik de bestelling af en koop ik mij een andere(hoewel ik niet weet welke dan). Ik ga daar voor al mijn pc onderdelen en ik ken die mensen daar.

• Sheik
Ga er maar van uit dat je de G5 over een maand of 2 misschien kan verwachten. In Amerika misschien nog in Augustus in de zomerperiode. De Sony 717 is zelfs heel moeilijk leverbaar. Levertijd momenteel is 2-4 weken. Het loopt storm :) Gisteren de 717 gekocht, eindelijk na 1 jaar en 1 maand zoeken naar een goede cam :P

• Jochen_H
Ik hoop dat je ongelijk heb, maar anders zal het de G3 worden denk ik. Alhoewel dat ook geen slechte camera is.
Die G5 is voor mij de camera, maar als ik nog 2 maand moet wachten, dan wordt ik gek zonder camera. Ik hou jullie op de hoogte!

• Jochen_H
Ik heb een mail gekregen van mijn pc winkel waar ik de G5 besteld heb. De levering van de G5 stond op voor eind volgende week. Dit was ook bevestigd door Canon zelf. Dus hopelijk nog een weekje wachten!

• SEFje
  • Laatst online: 21-08-2020
ik snap niet wat nu precies het echt grote voordeel van de G5 boven de G3 is. Tja de CCd is groter, maar verder zijn er nauwelijjks verschillen tussen de twee camera's en daarbij heeft de G5 ook nog eens meer CA, bovendien is hij ook nog eens een stuk duurder.
Is een 5 Mpix CCD echt zoveel meer waard?

• Mooody
SEFje schreef op 14 June 2003 @ 13:20:
ik snap niet wat nu precies het echt grote voordeel van de G5 boven de G3 is. Tja de CCd is groter, maar verder zijn er nauwelijjks verschillen tussen de twee camera's en daarbij heeft de G5 ook nog eens meer CA, bovendien is hij ook nog eens een stuk duurder.
Is een 5 Mpix CCD echt zoveel meer waard?
meer CA? waar haal je dat vandaan? ik heb nog geen serieuze review gelezen eigenlijk...

als ik de G5 koop, zal het voornamelijk zijn om de kleur en niet persé om de megapixel meer...

en dat-ie zoveel meer kost, valt ook wel mee....100 euro meer dan de G3 en dat verschil zal nog wel kleiner worden als de G5 uitkomt...

• SEFje
Mooooody schreef op 14 June 2003 @ 14:15:
[...]

meer CA? waar haal je dat vandaan? ik heb nog geen serieuze review gelezen eigenlijk...

als ik de G5 koop, zal het voornamelijk zijn om de kleur en niet persé om de megapixel meer...

en dat-ie zoveel meer kost, valt ook wel mee....100 euro meer dan de G3 en dat verschil zal nog wel kleiner worden als de G5 uitkomt...
Dat heb ik van deze review: http://www.dcresource.com...hot_g5-review/index.shtml

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SEFje
Ik heb een vraagje over Compact Flash kaarten; in de G3 review van DPReview staat dat er een "fast compact flash" kaart nodig is om filmpjes te maken tot 3 minuten. Wordt hiermee bedoelt dat het niet mogelijk is met een Microdrive of moet je echt een 30x Compact Flash kaart hebben ofzo?
Ik zat er namelijk over te denken om een 512MB Dane-Elec kaartje te kopen, maar die is dus misschien te langzaam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marx
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 06-03-2005

marx

Alo, Wa!

Tja..... het is een fotocamera he. Verwacht niet veel van die filmpjes. Leuk dat het kan, maar echt kwaliteit is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJapie
SEFje schreef op 15 June 2003 @ 01:11:
Ik heb een vraagje over Compact Flash kaarten; in de G3 review van DPReview staat dat er een "fast compact flash" kaart nodig is om filmpjes te maken tot 3 minuten. Wordt hiermee bedoelt dat het niet mogelijk is met een Microdrive of moet je echt een 30x Compact Flash kaart hebben ofzo?
Ik zat er namelijk over te denken om een 512MB Dane-Elec kaartje te kopen, maar die is dus misschien te langzaam?
Ik heb een G3 met een 256MB Dane-Elec kaartje (Lexar 8x controller). Dat is snel zat, ik heb al meerdere filmpjes gemaakt van de max. 3 minuten zonder enig probleem..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SEFje
GFM schreef op 15 June 2003 @ 10:47:
[...]

Ik heb een G3 met een 256MB Dane-Elec kaartje (Lexar 8x controller). Dat is snel zat, ik heb al meerdere filmpjes gemaakt van de max. 3 minuten zonder enig probleem..
Ok, dan is dat niet zo'n probleem dus.
Dankjewel :)

• RSP
  • Laatst online: 08:27
Ik wil voor m'n G3 een 58mm adapter kopen en een Hoya Polarizer, ik denk dat lensmateonline.com een goed adres is voor deze producten maar heeft iemand ervaring met het versturen van de onderdelen? wordt er invoerbelasting over betaald etc? tia :)

• Vinzzz243
heb ervaring ja, ik heb er een keer 3 besteld en heb nix van invoer hoeven betalen. Die susan schrijft op doosje dat er weinig inzit (ofzoiets) en dan komt het meestal langs douane :D

• RSP
Perfect! zodra ik thuis ben ga ik ze bestellen, daarnaast heeft een polarizer ongeveer dezelfde functies als een UV filter? of zie ik dat verkeerd, beide zorgen voor een betere kwaliteit in de lucht en minder overbelichte vlakken bij objecten van metaal toch?

• JJapie
RSP schreef op 17 June 2003 @ 10:27:
Perfect! zodra ik thuis ben ga ik ze bestellen, daarnaast heeft een polarizer ongeveer dezelfde functies als een UV filter? of zie ik dat verkeerd, beide zorgen voor een betere kwaliteit in de lucht en minder overbelichte vlakken bij objecten van metaal toch?
Nee, ze doen andere dingen.. Ik heb ergens zo'n gratis boekje van de Hoya besteld. Is echt ideaal. Staan alle filters in + wat ze doen + voorbeelden :9

Ik hoor trouwens graag van je hoe de lensmate + polarisatie filter bevalt. Ik sta namelijk op het punt ook filters te kopen..
Bestel je een lineaire of een circulaire filter?

.edit: quote's uit de folder:
quote: UV-filter blz. 10
Het ultraviolet-filter absorbeert ultraviolette lichtstralen die buitenopnames vaak onscherp en vlak doen lijken. Het is een universeel filter dat bij mooi weer zowel voor opnamen in kleur als in zwartwit kan worden gebruikt. Het UV-filter kan ook permanent als beschermfilter aangebracht blijven.
quote: Polarisatie filter blz. 12
Met het voor uw camera juiste polarisatiefilter kunt u ongewenste schitteringen zoals vooral niet-metalen opervlakken als glas, lak, kunsstof of water, op z'n minst verminderen of geheel opheffen. Gelijktijdig kunt u met het polfilter het blauw van de hemel versterken waardoor de wolken zich sterker onderscheiden. Bovendien worden de kleuren van bloemen of andere bonte onderwerpen intensiever weergegeven. Dit alles overigens zonder de kleurbalans van de opnamen op enige wijze te beinvloeden. Polrisatiefilters hebben een draaibare vatting, zodat u de mate van reflectievermindering in de zoeker kunt controleren en deze zodoende zelf optimaal kunt instellen.
[...]

[Voor 47% gewijzigd door JJapie op 17-06-2003 11:00]

• JJapie
RSP schreef op 17 juni 2003 @ 10:27:
En heb je de spullen al binnen? Hoe bevalt het?

• Mooody
RSP schreef op 16 June 2003 @ 11:23:
Ik wil voor m'n G3 een 58mm adapter kopen en een Hoya Polarizer, ik denk dat lensmateonline.com een goed adres is voor deze producten maar heeft iemand ervaring met het versturen van de onderdelen? wordt er invoerbelasting over betaald etc? tia :)
een 58mm adapter + hoya (of nog beter: B+W) filter kun je hier ook kopen...volgens mij uiteindelijk ook nog goedkoper...

www.foto-video-shop.nl verkoopt deze zooi wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft een van de G?-bezitters hier ervaring met de Hahnel acculader + BP-511 vervanging, o.a. te koop op http://www.warehouseexpress.com/specials/digi.html ? Je krijgt dan voor minder geld dan een Canon accu kost, een Hahnel accu met vergelijkbare capaciteit, plus een acculader. Iemand hier een mening over?

Zoef

• JJapie
Hmm.. klinkt erg interessant :) Eens kijken of daar meer info over te vinden is...

• Mooody
Zpottr schreef op 29 June 2003 @ 10:53:
Heeft een van de G?-bezitters hier ervaring met de Hahnel acculader + BP-511 vervanging, o.a. te koop op http://www.warehouseexpress.com/specials/digi.html ? Je krijgt dan voor minder geld dan een Canon accu kost, een Hahnel accu met vergelijkbare capaciteit, plus een acculader. Iemand hier een mening over?
de accu kun je toch laden in de camera?
ik zie het nut niet echt om weer extra geld te betalen (en zelfs de zooi laten overvliegen) om mijn accu buiten de camera te kunnen opladen....het leven is al duur genoeg :)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als ik op een camping sta, zonder auto en zonder electriciteit in mijn tentje, dan leg ik liever een externe lader bij de receptie of in de mobilehome van de buurman, dan mijn complete camera.

Als je altijd over een stopcontact beschikt waar je de complete camera een nacht kunt achterlaten (want overdag moet je schieten) dan heb je geen externe lader nodig, agreed.

Edit: en ddaar komt nog bij dat ik graag een extra batterij wil. Als er dan voor minder geld ook nog een lader bij zit vind ik dat natuurlijk best :)

[Voor 18% gewijzigd door Zpottr op 30-06-2003 17:56]

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft een van de G?-bezitters hier ervaring met de Hahnel acculader + BP-511 vervanging,
Ik heb 'm inmiddels besteld en binnen. Afgezien van een klein defect door transportschade (1 pin van de Amerikaanse verloopstekker is omgebogen, maar opladen op een Nederlands stopcontact werkt vooralsnog) werkt het ding prima. Nog geen tijd gehad om de accu leeg te schieten, maar als ik vreemde dingen merk meld ik het hier wel even. Volgens het opschrift is de accu 1300 mAh (tegen 1100 voor de originele Canon).

Zoef

• RSP
GFM schreef op 26 juni 2003 @ 14:03:
En heb je de spullen al binnen? Hoe bevalt het?
Ik heb de boel uiteindelijk besteld bij een nederlandse website en heb m'n bestelling (na dik een week) nog niet binnen, heb al een mail gestuurd maar ze hebben de adapter nog niet binnen gekregen van Canon. ik ga nu een mail sturen over een order status.

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:32
Wat is het voordeel van een 58mm adapterring t.o.v een 52mm adapterring?

• Mooody
jasperj schreef op 03 July 2003 @ 12:01:
Wat is het voordeel van een 58mm adapterring t.o.v een 52mm adapterring?
- 58mm filters zijn makkelijker te krijgen
- je kan je filters beter gebruiken voor een toekomstige d-slr

maar goed, omdat hier geen 52mm ring te vinden is in nl is de keus makkelijk :)

[Voor 13% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 12:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJapie
RSP schreef op 02 juli 2003 @ 22:43:
[...]

Ik heb de boel uiteindelijk besteld bij een nederlandse website en heb m'n bestelling (na dik een week) nog niet binnen, heb al een mail gestuurd maar ze hebben de adapter nog niet binnen gekregen van Canon. ik ga nu een mail sturen over een order status.
Waar heb je besteld? Ik heb namelijk onlangs (exact één week geleden) bij foto-video-shop een bestelling gedaan (een aantal flters, een converter en een adapterring). Ben wel benieuwd hoe lang het nog duurt, kan namelijk niet wachten :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSP
Ik heb m'n bestelling geplaatst bij Kamera-Express.nl maar sta op het punt om m'n bestelling op te zeggen en m'n geld terug te vragen als die foto-video-shop 'm sneller kan leveren, ik MOET namenlijk in frankrijk gewoon helblauwe luchten schieten :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Laatst online: 15-09 23:23
Ik heb net bij Alternate de G5 gekocht. Prachtig toestel, zeer veel opties, echter zat er alleen een Duitse handleiding bij :(

Alternate houdt de prijzen laag door de camera's in Duitsland in te kopen, en men heeft geen mogelijkheid om een Engelse of Nederlandse handleiding te leveren.

Weet iemand een grijs achterdeurtje waar ergens de handleiding(en) voor de PowerShot G5 te downloaden is? Bij Vas Supplies bieden ze 'm aan voor 25 euro, of een gekopiëerde versie op A4 voor ruim 12 euro |:(

Mocht een G5 bezitter met Acrobat Writer zich vervelen, hou ik me ook aanbevolen! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Jeroen98675432 schreef op 04 July 2003 @ 21:10:
Ik heb net bij Alternate de G5 gekocht. Prachtig toestel, zeer veel opties, echter zat er alleen een Duitse handleiding bij :(

Alternate houdt de prijzen laag door de camera's in Duitsland in te kopen, en men heeft geen mogelijkheid om een Engelse of Nederlandse handleiding te leveren.

Weet iemand een grijs achterdeurtje waar ergens de handleiding(en) voor de PowerShot G5 te downloaden is? Bij Vas Supplies bieden ze 'm aan voor 25 euro, of een gekopiëerde versie op A4 voor ruim 12 euro |:(

Mocht een G5 bezitter met Acrobat Writer zich vervelen, hou ik me ook aanbevolen! ;)
Hij is precies het zelfde als de G3...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkr
  • Laatst online: 14-10-2006

henkr

AMD 2700+, Maxtor 120 Gig

e

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Laatst online: 15-09 23:23
utbone schreef op 04 July 2003 @ 21:13:
[...]

Hij is precies het zelfde als de G3...
Dan zal ik de manuals van de G3 welke op http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html staan eens uitproberen, thanks voor de tip! _/-\o_

• marx

marx

Alo, Wa!

Zijn de lensdapters voor de G3 en G5 gelijk? Met andere woorden, kun je de G3 adapter plus lenzen zo op je G5 zetten? en/of andersom

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

marx schreef op 05 July 2003 @ 11:36:
Zijn de lensdapters voor de G3 en G5 gelijk? Met andere woorden, kun je de G3 adapter plus lenzen zo op je G5 zetten? en/of andersom
Ja, dat past gewoon. Alleen de kleur klopt dan niet :)

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSP
Toen ík m'n G3 bestelde bij goedkoopste.nu kreeg ik er gewoon NL handleiding bij dus dat is wel lekker. en ik kreeg net 'n mail dat ik morgen m'n lensmate en filter binnen krijg!!! eindelijk eindelijk eindelijk :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
En waar heb je dat filter besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

OK, ik heb een testje uitgevoerd tussen de originele batterij en de Hahnel. Camera op M (1/60 - 3.0), flits aan op maximaal, autofocus aan, en dan met een interval van 1 minuut continue foto's schieten (alle foto's dus met flits, schermpje gaat bij elke foto aan voor gemiddeld 10 S of zo) met de intervalfunctie. Beide accu's waren net tevoren helemaal opgeladen mbv de externe Hahnel-lader. Voor beide was het de 3e keer dat ze opgeladen zijn.

Canon: 735 opnamen
Hahnel: 743 opnamen

Fotofinish, en de veel duurdere Canon batterij lijkt zijn geld niet waard. Vergelijkbaar resultaat met deze D60 dus. Then again, dit zegt natuurlijk niets over levensduur, en de claim van Hahnel dat ze 1300mAh erin weten te proppen (tegen 1100mAh voor Canon) lijkt wat opgeblazen.

Overigens zit hier een bugje in de firmware: bij dit intervalprogramma wordt er geen waarschuwing voor een bijna lege batterij weergegeven, het enige waar je het aan kunt zien is dat de batterijindicator helemaal verdwijnt van het status-LCD :) .

[Voor 19% gewijzigd door Zpottr op 08-07-2003 20:51]

Zoef

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
Zijn er G3 bezitters die een adapterring hebben op hun G3?
Zo ja welke? 52 of 58mm?
Welke is nou makkelijker beter?

[Voor 5% gewijzigd door jasperj op 08-07-2003 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSP
Ik heb 'm eindelijk binnen en zal morgen proberen om ff foto's te maken, ik heb de 58mm adapterring en een Hoya Polarizer, misschien binnenkort nog een extra lens :) ik heb 'm besteld bij Kamera-Express.nl (maar pas op! het duurt ff voordat je 'm binnen hebt ivm trage levering van de adapterring)

• jasperj
Zie ik het nou goed? Een simpel canon filter 58 mm protect, kost zo al 48 euro!!
Beetje erg veel geld.

• RSP
Deze foto (en een paar anderen) heb ik even als testje gemaakt. en hoewel het altijd wennen is aan nieuwe apparatuur ben ik nu al helemaal verliefd op die wolken :D je merkt ook duidelijk dat de kleuren minder flets worden als je bijvoorbeeld een rood oppervlak in de zon gaat fotograferen.
http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/rooij100/pola-test.jpg

• JJapie
Leuk man :) Ik vind wolken ook altijd erg leuk.
Vandaag is de postbode bij mij aan de deur geweest. Hij was helaas zo vroeg dat ik m'n zusjes nog niet wakker waren om open te doen :( En zelf was ik er ook niet :P
Nou ja, dan haal ik m'n lens + filter morgen wel...

• JJapie
jasperj schreef op 09 July 2003 @ 08:55:
Zie ik het nou goed? Een simpel canon filter 58 mm protect, kost zo al 48 euro!!
Beetje erg veel geld.
Een 58mm Hoya UV-filter heb je al voor €18 (multi-coated). Een 58mm polarisatie-filter voor €22 (ook van Hoya)

• RSP
hoya pola standaard serie 58mm € 41,00
Dat is mijn filter en ik kan zo gauw ff geen polarisatie filters vinden die goedkoper zijn. misschien bedoel je een UV filter?

• lennardV
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-02-2005

lennardV

Canon Powershot G3

ik heb hier een polarisatie filter liggen van Trikon en heb daar 16,- voor betaald. Werkt perfect voor weinig geld :)

• jasperj
bedankt, heb inmiddels een UVfilter van Hoya voor 18 euro.
Nu nog wachten op de converter (besteld bij koopdigitaal) en op de G3 :9 volgende week ga ik hem halen!!

• JJapie
RSP schreef op 09 July 2003 @ 20:20:
hoya pola standaard serie 58mm € 41,00
Dat is mijn filter en ik kan zo gauw ff geen polarisatie filters vinden die goedkoper zijn. misschien bedoel je een UV filter?
Bij foto-video-shop:
DGH162489 HOYA POL CIRC HMC 58 1 25.00 29.75
Dat is dus een multi-coated circulaire polarisatie filter voor €29.75 :)

• Zjemm
  • Laatst online: 13:21
nou even op een rijtje hoor want ik snap het ff niet.

58 of 52 mm adapter ring voor de G3 ? de een zegt zus en de andere zo. en van welk merk? de originele canon of een andere zoals lensmate???

en zijn er mensen die bekend zijn met de levertijd van lensmateonline.com?
hoelang ong. voordat je de spullen binnen hebt?

daarnaast heb je bij de originele canon ring de 58mm en de 58 B mm wat is het verschil?
bij de 52 mm heb je de 52 B en de 53 C ook verschil? (foto video shop)

welke is het meest gangbaar en heeft de beste kwaliteit? ik wil namelijk mn camera gaan uitbreiden met een macrolens en een telelens. en evt nog wat filters.

heeft iemand antwoorden/ervaringen hierop?

[Voor 9% gewijzigd door Zjemm op 15-07-2003 13:22]

opensecure.nl

• Emp-Hasis
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-07-2009

Emp-Hasis

A State of Trance

jasperj schreef op 09 July 2003 @ 21:33:
bedankt, heb inmiddels een UVfilter van Hoya voor 18 euro.
Nu nog wachten op de converter (besteld bij koopdigitaal) en op de G3 :9 volgende week ga ik hem halen!!
Welke converter heb jij besteld? Ik heb zelf een Sony S75 waar 3x optische zoom op zit, maar zit te denken aan de Raynox 1850Pro 1,85, heb jij deze ook besteld en waarom?

Algemene vraag: Zal deze telelens voor mij veel toevoegd zijn? Ik haal dan ipv 102 mm 190 mm, is dit de moeite waard? Zelf heb idee van wel, maar goede 2x telelenzen zijn hier niet echt te verkrijgen in nederland heb ik al door, en via internet in buitenland bestellen zit ik niet zo op te wachten. PS. Ik gebruik heb niet om vogeltjes te fotograferen ;) Gewoon om sommige dingen net wat meer naar voren te halen.

[Voor 33% gewijzigd door Emp-Hasis op 16-07-2003 09:41]

C Ixus 860IS | C 350D | BG-E3 | C 10-22 | C 70-200 4.0 IS | C 430EX | Lowepro Slingshot 300 | Te Koop: Sigma 18-50 2.8 | Sigma 70-300 APO

• SEFje
is een g3 adapter ring naar 52mm, voor 42 euro, te duur? Ben hier namelijk in Spanje en kan hem hier gewoon in een (goede) camera winkel kopen.

• lennardV

lennardV

Canon Powershot G3

ik heb voor mijn 58mm adapter van Canon 23 eruo betaald geloof ik.

ik weet niet of een 52mm adapter over t algemeen duurder is... maar of t die meerprijs waard is, daar twijfel ik aan

• SEFje
lennardV schreef op 17 July 2003 @ 20:18:
ik heb voor mijn 58mm adapter van Canon 23 eruo betaald geloof ik.

ik weet niet of een 52mm adapter over t algemeen duurder is... maar of t die meerprijs waard is, daar twijfel ik aan
nee ok dan koop ik er wel een in nederland... via internet is meestal veel goedkoper en er is geen echte haast bij.

• marx

marx

Alo, Wa!

Hoe zit het nou met die vignettering met die adapters, zie je er veel van of niet?

• lennardV

lennardV

Canon Powershot G3

met die 58mm adapter heb je volgens mij helemaal geen last van vingetting... ik heb er iig nog nooit iets van kunnen merken. Met die 52mm adapter is dat volgens mij wel het geval maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• Mooody
een 52mm adapter is voor nu de goedkoopste oplossing (kleinere filters zijn goedkoper), maar als je later een d-slr camera koopt (wie niet :)) heb je waarschijnlijk veel meer aan wat grotere filters (58mm)

daarom koop ik nu een 58mm adapter + kwalitatief goede B+W filters, dan heb ik er later met mijn d-slr camera nog plezier van...

• JJapie
Heeft iemand een idee welke winkel (of webwinkel) de Canon LA-DC 58B (dat is de adapterring voor de G3) verkoopt en op voorraad heeft?
Ik heb hem besteld bij foto-video-shop maar die kunnen misschien niet op tijd leveren (uiterlijk vrijdag). Foto Konijnenberg idem. Ik heb in de pricewatch gekeken maar daar staat de ring niet in :|

• Lyndon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-11-2008
De Engelstalige gebruikershandleiding van de G5 is inmiddels beschikbaar via de Canadese website van Canon:

http://www.canon.ca/engli...stomersupport.asp?pid=235

• mr.loepie
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

mr.loepie

Canon Eos R5 + wat glas ;-)

ik heb de nederlandse handleiding wel van de g5. voor 10 euri wil ik wel een kopie maken :P :P

Asus Maximus Formula XII . i9 10900K @ 5.2 GHZ (custom WC) , 64 GB 3600mhz corsair , Synology 1821+ 21 TB.

• RSP
Ik heb op m'n vakantie erg veel baat gehad bij m'n Pola filter bovenop m'n G3, het heeft erg mooie plaatjes opgeleverd alleen zou ik nog wel willen weten hoe de zoom lens eruit ziet / werkt want dat vind ik toch ook wel interessant

• KeeZ
  • Laatst online: 06-09 15:52

KeeZ

Deze plek is te koop.

RSP schreef op 11 August 2003 @ 11:17:
Ik heb op m'n vakantie erg veel baat gehad bij m'n Pola filter bovenop m'n G3, het heeft erg mooie plaatjes opgeleverd alleen zou ik nog wel willen weten hoe de zoom lens eruit ziet / werkt want dat vind ik toch ook wel interessant
die telelens (??) krijg ik als het goed is in de loop van volgende week binnen (met het adapterstuk)

Deze plek is te koop.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee