Het Canon G-series accesoires topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35
Dacht dat het wel leuk zou zijn om alle ervaringen en vragen over lensen (+ lens adapters), filters, flitsers e.d van de Canon G-serie hier te posten...

Ikzelf ben van plan een Canon 250D bij mijn G3 te kopen.
Hieronder een paar foto's, gemaakt met deze macro lens i.c.m. de G3

Afbeeldingslocatie: http://www.kreativ-foto.com/g3/gal1/g3001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kreativ-foto.com/g3/gal1/g3006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kreativ-foto.com/g3/gal1/g3008.jpg

Om deze lens te kunnen bevestigen, heb je eerst een lens adapter nodig.
De beste op het moment zijn de Lensmate adapters, omdat ze van alluminium zijn, minder kosten dan de originele en omdat ze minder de ingebouwde flash hinderen.

www.lensmateonline.com

Het zou alleen nog handig zijn als iemand weet waar deze adapters in NL worden verkocht...

Op het gebied van filters is Hoya een bekend en goed merk.
www.thkphoto.com/catalog/hoya.html

Complete glossary over lensen en filters:
www.usa.canon.com/eflenses/lens101/glossary/index_a.html

Tenslotte nog een site met veel informatie over lensen en filters:
http://kazutoku.cside21.com/G1andG2/report1_eng3.htm

Dus graag je ervaringen met en voorbeeldfoto's van filters, lensen en flitsers...

[ Voor 54% gewijzigd door Mooody op 09-01-2003 18:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 11:25

vanDaal

-ismeereentje

Overigens heb ik zojuist de Speedlite 420 EX besteld (inclusief Ultrabounce) :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europa.com/media/product_shots/speedlites/speedlite_420ex_1.jpg

--> Specs

[ Voor 57% gewijzigd door vanDaal op 02-01-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollen Boy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05

Pollen Boy

It's me !

Zelfde vraag als Mooooody, weet iemand hier in nederland waar je je accesoires online kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Pollen Boy schreef op 02 January 2003 @ 16:11:
Zelfde vraag als Mooooody, weet iemand hier in nederland waar je je accesoires online kan kopen ?
LensMate accessoires is volgens mij onmogelijk. Andere accessoires moet wel lukken. In de digicam-pricewatch staan trouwens een heel aantal accessoires die online verkocht worden:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42747

Ik ben dus van plan één dezer dagen mijn Canon G3 in duitsland te halen bij Foto Koch. Daar verkopen ze ook de 250 D E 58 makro lens. De prijzen zijn over het algmeen gunstig. http://www.fotokoch.org/digifoto/12668.shtml

Canon G3 : € 879
Adapterring: € 24,95
250D lens: € 89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5088

vanDaal schreef op 02 januari 2003 @ 15:54:
Overigens heb ik zojuist de Speedlite 420 EX besteld (inclusief Ultrabounce) :9~

[afbeelding]

--> Specs
Veel plezier ermee. Ik heb m ook op mijn EOS D30 maar de E-TTL die canon gebruikt met hun speedlites is taai om te doorgronden. In diverse forums wordt er vet over geklaagd en ik heb er ook nog geen echt goede ervaringen mee (onvoorspelbare belichting). Misschien dat het op de G serie wat beter gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 02 januari 2003 @ 17:01:
Ik ben dus van plan één dezer dagen mijn Canon G3 in duitsland te halen bij Foto Koch. Daar verkopen ze ook de 250 D E 58 makro lens. De prijzen zijn over het algmeen gunstig. http://www.fotokoch.org/digifoto/12668.shtml

Canon G3 : € 879
Adapterring: € 24,95
250D lens: € 89
haal je dan ook de SC-DC10 tas (29 euro)?
ik heb wel interesse in zo'n tas voor die prijs (ze zijn hier nog niet te koop)...
ook wil ik de 250D en de adapterring, dus misschien valt er iets te regelen met die winkel?!?

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 02-01-2003 17:36 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wel een goed idee, alleen eerst eventjes bellen of ze alles op voorraad hebben. Verder weet ik niet of ik zo'n enorm bedrag in 1 keer kan ophoesten, misschien dat we daar nog een oplossing voor moeten vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 42747 op 02-01-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Anoniem: 5088 schreef op 02 January 2003 @ 17:33:
In diverse forums wordt er vet over geklaagd en ik heb er ook nog geen echt goede ervaringen mee (onvoorspelbare belichting). Misschien dat het op de G serie wat beter gaat.....
Ik ben benieuwd :)

In alles wat ik gelezen heb, wordt de 420EX gezien als de meest ideale flitser voor de G2/3. Hij wordt zelfs gezien als een must-have voor je G2/3 (verschil tussen dag en nacht). Klachten heb ik eigenlijk bijna niet gezien. Kun je een voorbeeld noemen van jouw klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 02 januari 2003 @ 18:20:
Misschien wel een goed idee, alleen eerst eventjes bellen of ze alles op voorraad hebben. Verder weet ik niet of ik zo'n enorm bedrag in 1 keer kan ophoesten, misschien dat we daar nog een oplossing voor moeten vinden.
dat is geen probleem, ik maak het natuurlijk eerst naar je over...
ik zal de winkel ff mailen met een voorstel
wat ga je precies allemaal kopen? (ook de G3 tas?)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 02-01-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ik zou ook graag meedoen met die adapterring en de 250d lens..
Misschien kunnen we inderdaad iets regelen...
Ik hou me aanbevolen!

Merlijn

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
ik heb erge interesse in een polarisatie filter enzo
maar waar ga ik die vinden?!

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 03 januari 2003 @ 00:20:
ik heb erge interesse in een polarisatie filter enzo
maar waar ga ik die vinden?!
diezelfde Duitse site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
de G3 adapter DC-58B werkt niet met lens 250D, want de adapter is geschikt voor 58mm en de lens is 52mm.

ik denk dat je moet wachten op een 250D-variant voor de G3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Je hebt gelijk Moody.... ff wachten nog, of elders kijken/zoeken...

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt idd, maar ik zelf wilde nog eventjes wachten met de macro lens gezien op het forum van dpreview.com er nog een aantal andere mogelijkheden besproken worden die voor een nog grotere vergroting zorgen. Ik laat mijn opties nog even open. De tas wil ik waarschijnlijk wel gaan halen. Nu nog ff vervoer regelen en dan kan ik de zooi gaan ophalen. Waarschijnlijk zal dit ergens volgende week zaterdag worden, misschien zelfs eerder maar dat weet ik nog niet. Jij wilde iig ook de SC-DC 10 f. tas Moody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 03 januari 2003 @ 12:26:
Klopt idd, maar ik zelf wilde nog eventjes wachten met de macro lens gezien op het forum van dpreview.com er nog een aantal andere mogelijkheden besproken worden die voor een nog grotere vergroting zorgen. Ik laat mijn opties nog even open. De tas wil ik waarschijnlijk wel gaan halen. Nu nog ff vervoer regelen en dan kan ik de zooi gaan ophalen. Waarschijnlijk zal dit ergens volgende week zaterdag worden, misschien zelfs eerder maar dat weet ik nog niet. Jij wilde iig ook de SC-DC 10 f. tas Moody?
jup, ik wil die tas en misschien nog wat anders...
zet anders je email-adres ff neer, dan kan ik je mailen...

ik zag net trouwens dat de 250D ook in 58mm is en zo'n adapter heb je sowieso nodig, ongeacht welke lens of filter je gebruikt, dus het zou ook handig zijn om die te bestellen...

http://www.fotokoch.org/slr/12028.shtml

het is trouwens aan te raden om de originele Canon macro lens te kopen, deze heeft de beste optiek wanneer je deze op de G3 gebruikt...
ook is 4 diopter genoeg om een object veel dichterbij te halen

hier staan wel plaatjes van de G3 met adapter + lenzen

gewone macromode (15 cm. afstand genomen)
Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/g3-macro50mm-flowers.jpg

zelfde afstand, maar nu met 250D lens
Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/g3-dcr250-flowers.jpg

best wel zinvol dus die lens :)

[ Voor 42% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aste :) tazzzmaniac@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
dat lag wel voor de hand ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op 03 januari 2003 @ 12:34:
[...]

jup, ik wil die tas en misschien nog wat anders...
zet anders je email-adres ff neer, dan kan ik je mailen...

ik zag net trouwens dat de 250D ook in 58mm is en zo'n adapter heb je sowieso nodig, ongeacht welke lens of filter je gebruikt, dus het zou ook handig zijn om die te bestellen...

http://www.fotokoch.org/slr/12028.shtml

het is trouwens aan te raden om de originele Canon macro lens te kopen, deze heeft de beste optiek wanneer je deze op de G3 gebruikt...
ook is 4 diopter genoeg om een object veel dichterbij te halen

hier staan wel plaatjes van de G3 met adapter + lenzen

gewone macromode (15 cm. afstand genomen)
[afbeelding]

zelfde afstand, maar nu met 250D lens
[afbeelding]

best wel zinvol dus die lens :)
Ah kijk aan, ik dacht al, gezien ze de accesoires in een rijtje noemden zouden ze wel met elkaar over weg moeten kunnen. De adapterring zal het idd sowieso worden, maar wat de lens betreft weet ik het nog niet zo gezien op dpreview.com een ene mark een geintje wist uit te halen met een omgekeerde pentax-lens, waarmee hij dacht ik een dioptrie van 10+ haalde. ( Ik kan het niet nakijken want mijn internet doet op het moment erg vreemd). Hij wist hiermee verbazingwekkende foto's te maken van insecten. Volgens mij ken je hem wel. Ik snuffel iig de komende dagen nog ff rond op het internet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 03 January 2003 @ 12:57:
[...]

Ah kijk aan, ik dacht al, gezien ze de accesoires in een rijtje noemden zouden ze wel met elkaar over weg moeten kunnen. De adapterring zal het idd sowieso worden, maar wat de lens betreft weet ik het nog niet zo gezien op dpreview.com een ene mark een geintje wist uit te halen met een omgekeerde pentax-lens, waarmee hij dacht ik een dioptrie van 10+ haalde. ( Ik kan het niet nakijken want mijn internet doet op het moment erg vreemd). Hij wist hiermee verbazingwekkende foto's te maken van insecten. Volgens mij ken je hem wel. Ik snuffel iig de komende dagen nog ff rond op het internet. :*)
heb ik ook gelezen, hij had er een complete site mee gevuld...
http://www3.photosig.com/viewarticle.php?id=844

maar de beeldkwaliteit gaat wel achteruit wanneer je meerdere lensen gaat 'stacken', dan heb ik persoonlijk liever een dioptrie van 4 met behoud van de goede kwaliteit...
en natuurlijk liever een lens van 8 of 10 als die onder de 100 euro zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.breezesys.f9.co.uk/g1/macro/index.html

Die Mark had het truukje van deze site geplukt alleen hier wordt er gewerkt met een Olympus Zuiko 50mm f/1.8 lens. Maar zo te zien combineert hij de lens ook met een 4.0 dioptrie lens waar vervolgens een zelfgemaakt tussenstukje opzit om de Olympus er omgekeerd erop te kunnen zetten... het is een beetje behelpen zo te zien, maar de resultaten zijn best verbluffend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanDaal schreef op 02 January 2003 @ 19:44:
[...]
Ik ben benieuwd :)

In alles wat ik gelezen heb, wordt de 420EX gezien als de meest ideale flitser voor de G2/3. Hij wordt zelfs gezien als een must-have voor je G2/3 (verschil tussen dag en nacht). Klachten heb ik eigenlijk bijna niet gezien. Kun je een voorbeeld noemen van jouw klacht?
Ga maar eens naar dpreview->forums->canon slr talk
Dan een search op flash, e-ttl, speedlite etc.
De meesten verkiezen toch een Metz MZ54-3 boven een speedlite. Bij de Metz kun je namelijk ook gewoon TTL en Auto flashen. Maar zoals ik al zei, kan te maken hebben met de EOS D series.
Mijn ervaring is dat mijn Olympus E10 met de FL40 flitser veel beter is dan de EOS D30 met de 420 speedlite. Met FEL op de canon wel goede resultaten maar da's best omslachig omdat je eerst een button moet indrukken voor de "meetflits" en daarna pas af kunt drukken voor de hoofdflits. Gaat niet werken in veel situaties doordat het teveel handelingen en tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op 03 januari 2003 @ 15:48:
[...]

heb ik ook gelezen, hij had er een complete site mee gevuld...
http://www3.photosig.com/viewarticle.php?id=844

maar de beeldkwaliteit gaat wel achteruit wanneer je meerdere lensen gaat 'stacken', dan heb ik persoonlijk liever een dioptrie van 4 met behoud van de goede kwaliteit...
en natuurlijk liever een lens van 8 of 10 als die onder de 100 euro zijn...
Wat de kwaliteit betreft valt het nog redelijk mee, het enige wat hij hier vernoemt is de extra barrel distortion en wat meer vignetting, maar daarvoor krijg je wel een machtige vergroting terug.

Nog een vraag, hij maakt hier gebruik van de lensmate... voor de canon G3 is deze net pas uit toch? Hoe staat deze in verhouding tov de LA-DC 58B? De lensmate was van een steviger materiaal dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 03 januari 2003 @ 16:03:
Nog een vraag, hij maakt hier gebruik van de lensmate... voor de canon G3 is deze net pas uit toch? Hoe staat deze in verhouding tov de LA-DC 58B? De lensmate was van een steviger materiaal dacht ik...
de oude Canon adapters waren van plastic, de nieuwe voor de G3 is alluminium dus zal niets onder doen voor de lensmate adapters...
maar het grootste probleem is dat je die lensmates niet in NL kan kopen...

hier nog een overzicht van een boel close up lenzen:
http://www.angelfire.com/ca/erker/closeups.html

er zijn er niet zoveel met 58mm :/
ik had die Hoya 10+ wel willen hebben, maar die is er alleen in 52mm

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb ook de Speedlite 420EX, en dat is inderdaad een wereld van verschil. Een absolute aanrader en must-have voor mensen die foto's willen maken op feestjes of in andere slecht / raar belichte ruimtes.

De Canon TC-DC58 teleconverter vind trouwens wel tegenvallen, daarom vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de WC-DC58 groothoeklens, en misschien een paar foto's kan laten zien waarop het verschil duidelijk wordt :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56
Wouter Tinus schreef op 03 January 2003 @ 16:05:
Ik heb ook de Speedlite 420EX, en dat is inderdaad een wereld van verschil. Een absolute aanrader en must-have voor mensen die foto's willen maken op feestjes of in andere slecht / raar belichte ruimtes.

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en voor hoeveel? Bij Foto Konijnenberg kost zo'n ding maarliefst € 240,- en dat vind ik toch wel heeel erg veel geld.

Ik heb hier nog een Speedlite 227T liggen die bij een oude SLR camera zat, maar die is kapot dus ik ben op zoek naar een andere goede. Hoeft van mij niet per se nieuw te zijn. Maar ik schrok nogal van de prijs van die dingen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phreak schreef op 03 januari 2003 @ 16:15:

[...]

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en voor hoeveel? Bij Foto Konijnenberg kost zo'n ding maarliefst € 240,- en dat vind ik toch wel heeel erg veel geld.

Ik heb hier nog een Speedlite 227T liggen die bij een oude SLR camera zat, maar die is kapot dus ik ben op zoek naar een andere goede. Hoeft van mij niet per se nieuw te zijn. Maar ik schrok nogal van de prijs van die dingen :{
240 is denk ik de laagsteprijs. Kan dee G serie niet met EZ flitsers overweg? Die koop je voor weinig op marktplaats. En anders een 380EX, is de voorloper van de 420 alleen lager richtgetal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ik heb hier maar gevraagd of iemand nog suggesties heeft voor goede close up lenzen voor de G3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Phreak schreef op 03 januari 2003 @ 16:15:

Klopt, hij is wel duur :o. Ik heb er geloof ik 300 euro voor betaald een jaar terug, bij een fotozaak hier in de buurt. Maar ik vind hem z'n geld zeker wel waard, want het is gewoon een uitbreiding waar de camera eigenlijk niet zonder kan; ik hoef denk ik niemand hier te vertellen hoe hard zo'n interne flits zuigt (rode ogen, witte gezichten en bijna altijd onnatuurlijke kleuren op de foto).

Er zijn wel goedkopere fliters te krijgen, vraag maar eens in een fotozaak naar bijv. de Sigma EF-500ST, dat is een Canon-compatible flitser die heel wat goedkoper is. Er is nog zo'n 'kloon'-merk, maar de naam daarvan is me even ontschoten :o. Die flitsers werken misschien iets minder goed samen met de camera, maar zolang je ze maar naar boven en opzij kan richten heb je al meteen een van de grootste voordelen van een externe flits te pakken :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Wouter Tinus schreef op 03 januari 2003 @ 16:23:
Klopt, hij is wel duur :o. Ik heb er geloof ik 300 euro voor betaald een jaar terug, bij een fotozaak hier in de buurt.
das wel een boel geld ja, maar zolang je bij Canon blijft heb je er nog jaren optimaal plezier van...

ik zit er ook over te denken, maar ik moet eerst geld bijelkaar zien te schrapen voor de aanschaf van de G3 zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier is wat over Canon flitsfotografie met speedlites:
quote/ E-TTL has also been a problem for a lot of digital users (see TTL and E-TTL and digital EOS cameras below).

link:
http://photonotes.org/articles/eos-flash/#ettl

interessant stuk om te lezen maar het gaat wel over de EOS

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 5088 op 03-01-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
gevonden!
B+W heeft een close up lens van +10 op 58mm

nu alleen nog een winkel zien te vinden die deze verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Anoniem: 5088 schreef op 03 January 2003 @ 15:56:
Ga maar eens naar dpreview->forums->canon slr talk
Dan een search op flash, e-ttl, speedlite etc.
De meesten verkiezen toch een Metz MZ54-3 boven een speedlite. Bij de Metz kun je namelijk ook gewoon TTL en Auto flashen. Maar zoals ik al zei, kan te maken hebben met de EOS D series.
Ik zou toch denken dat dit voornamelijk voor komt bij de D-SLR versies. In de ontelbare topics die ik er over gelezen heb, wordt er praktisch niks gezegd over TTL problemen met de G2. Dat geeft natuurlijk nog geen zekerheid.

Maar goed, als ik hem binnen krijg, zal ik eens wat resultaten posten :)
Phreak schreef op 03 January 2003 @ 16:15:
Tis ook wel veel geld ja. Ik heb hem in ieder geval ook bij Foto Konijnenberg besteld. Een goedkopere prijs kon ik niet vinden. Zelfs niet in het buitenland, want in Amerikaanse of Duitse shops betaal je er ook minimaal 200 dollar/euro voor.
Wouter Tinus schreef op 03 januari 2003 @ 16:23:
ik hoef denk ik niemand hier te vertellen hoe hard zo'n interne flits zuigt (rode ogen, witte gezichten en bijna altijd onnatuurlijke kleuren op de foto).
Nee, dat was ook mijn reden om aan de flitser te gaan. Op een één of andere manier ben ik altijd albino als ik meer dan 5 meter van de camera vandaan sta :) (terwijl dat bij andere mensen die ik op de foto zet veel minder is). Ik wil van die rode ogen af! :)

Nog even een dpreview plaatje dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compupics/accs_420ex.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door vanDaal op 03-01-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik las net dat op de G-serie de af assist lights van de speedlites niet aangestuurd wordt, da's wel jammer, zelfde als de Olympus E serie met FL40. Die af lampjes rulen wel op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 19:32

BYM

In memoriam : De Gulden

Jammer dat er op de powershot A40 geen externe flitser bevestigd kan worden ......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Anoniem: 5088 schreef op 03 January 2003 @ 17:31:
ik las net dat op de G-serie de af assist lights van de speedlites niet aangestuurd wordt, da's wel jammer, zelfde als de Olympus E serie met FL40. Die af lampjes rulen wel op afstand
Ja, dat was ook één van de weinige minpuntjes van deze camera-flitser combinatie. Eigenlijk wel vreemd natuurlijk dat eigen produkten van Canon niet 100% compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
iemand op ebay.de verkoopt de B+W +10 lenzen voor 36 euro per stuk
ik heb 'm gemaild en zodra ik antwoord heb, zal ik het posten

heeft iemand interesse in zo'n lens?
het zijn hele goede lensen en 2,5x zo sterk als de Canon 250D van 90 euro

[ Voor 136% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geweldig :D, ik ben wel geïnteresseerd, heb je misschien ook pics die gemaakt zijn met de B+W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 03 January 2003 @ 19:11:
geweldig :D, ik ben wel geïnteresseerd, heb je misschien ook pics die gemaakt zijn met de B+W?
nee, maar het object komt dus 2,5x dichterbij dan op de foto's in de openingspost...

dus mocht het lukken om een paar van deze lenzen te kopen, dan ben ik nog geinteresseerd in een G3 adapter en tas...

zal ik dan ff bijhouden wat iedereen wil hebben?
dan mail ik je de complete lijst zo snel mogelijk...

ik zal de B+W lenzen bestellen en jij dus de andere zooi (adapters, tassen en evt. filters)

dus iedereen die een B+W +10 lens wil (zo'n 40 euro incl. verzending) en/of een ander product van www.fotokoch.org, moet dit z.s.m. mailen naar martijn2k2@home.nl

zondag verzamel ik de gegevens en mail ik ze naar tazzzmaniac, dus wees er snel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik vroeg me eigenlijk meer af hoe het kwalitatief zat met de B+W, want tegen de vergroting valt zeker niks te zeggen :)

Wat de bestelling betreft bel ik ze maandag morgen meteen op of ze alles in huis hebben, in de hoop dat zaterdag volgende week alles klaar staat om opgepikt te worden. Daarna kunnen we de verzending regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://products.consumerg...review/index.cfm/id/22457

Hier zijn ze iig positief ;) ik kijk nog ff verder voor reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 03 januari 2003 @ 19:42:
Ja ik vroeg me eigenlijk meer af hoe het kwalitatief zat met de B+W, want tegen de vergroting valt zeker niks te zeggen :)

Wat de bestelling betreft bel ik ze maandag morgen meteen op of ze alles in huis hebben, in de hoop dat zaterdag volgende week alles klaar staat om opgepikt te worden. Daarna kunnen we de verzending regelen
ok...
waar woon je eigenlijk? misschien kan ik het wel ophalen :)

hier een site met foto's gemaakt m.b.v. de B+W lens:
http://ms1.de/fotoalben/makrolinse/

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opzich best goed, maar valt die scherptediepte nog in te stellen gezien slechts een klein gedeelte van het beestje scherp is.

Ik woon trouwens in Nijmegen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42747 op 04-01-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 04 January 2003 @ 00:00:
opzich best goed, maar valt die scherptediepte nog in te stellen gezien slechts een klein gedeelte van het beestje scherp is.

Ik woon trouwens in Nijmegen :D
de camera waarmee het filter is gebruikt wordt niet vermeld, maar het lijkt me een camera uit de A-serie (A20 of A40 denk ik)

Nijmegen is niet zo ver van Enschede, dus ophalen is een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

staat eronder volgens mij ;) Canon powershot G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 04 januari 2003 @ 01:48:
staat eronder volgens mij ;) Canon powershot G2
oh niet gezien..
dan zal het wel een beginner zijn, want veel foto's zijn onscherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das sind die ersten Aufnahmen mit der Macrolinse +10 von B+W. Manche Fotos sind etwas unscharf, das liegt jedoch zum einen an der Tiefenschärfe der Linse, da nur einige mm bis cm scharf abgebildet werden können. Und die Viecher haben sich dann auch noch relativ schnell bewegt, so dass das manuelle Fokussieren gar nicht so leicht war.

Klopt gedeeltelijk, hij schuift het echter ook aan de dieptescherpte toe, je ziet op de foto's dat slechts een klein gedeelte scherp is. Daarom vroeg ik me af of de dieptescherpte te vergroten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
ook Hama heeft een +10 lens, deze kost 31 euro (+ 5 euro verzending) bij Foto Reuver: http://www.d95.nl/Hama/DigitaalFilter.htm

ik kan me niet voorstellen dat de B+W lens een stuk beter is, dus ik denk dat ik de Hama ga kopen (of iemand moet een slechte review kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Ben ook benieuwd naar die HAMA-nah-+10 lens bij Foto Reuver. Wel erg goedkoop, maar ook goed?
En wat te denken van een Hama digitaal C14 UV-filter? Bescherming voor de lens en ze verbeteren ook de buitenfoto's.
Volgens mij is dan een adapterring niet nodig, of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
op deze site staan een aantal Velbon statieven...

wat is nou de maximale hoogte (waar je dus je camera op zet)?
bijv. bij de eerste: 115 cm of 144 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb die CX-440 (Photo & Video) van Velbon en die is echt wel hoger dan 115 cm, maar dat kom door de kop die je nog door middel van zo'n draaimechanisme nog hoger kan zetten (hierdoor kan de camera wel meer gaan wiebelen als je em helemaal uitschuift) maar je haalt dus makkelijk de 144 cm hoor.

Verder wel een aardig statief voor die prijs (ik had hem toen voor 25 euro)...

Al ben ik er niet helemaal tevreden mee, soms lijkt ie wat scheef te staan (de horizon) maar dit kan ook komen door de ondergrond waar ie staat. Dit kan je trouwens makkelijk aanpassen hoor door de kop een bij te draaien in verticale richting.

Ook voelt ie een beetje goedkoop aan, maar dat is ie natuurlijk ook :D

[ Voor 31% gewijzigd door Puck op 06-01-2003 09:59 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
PuCK schreef op 06 January 2003 @ 09:53:
Ik heb die CX-440 (Photo & Video) van Velbon en die is echt wel hoger dan 115 cm, maar dat kom door de kop die je nog door middel van zo'n draaimechanisme nog hoger kan zetten (hierdoor kan de camera wel meer gaan wiebelen als je em helemaal uitschuift) maar je haalt dus makkelijk de 144 cm hoor.

Verder wel een aardig statief voor die prijs (ik had hem toen voor 25 euro)...

Al ben ik er niet helemaal tevreden mee, soms lijkt ie wat scheef te staan (de horizon) maar dit kan ook komen door de ondergrond waar ie staat. Dit kan je trouwens makkelijk aanpassen hoor door de kop een bij te draaien in verticale richting.

Ook voelt ie een beetje goedkoop aan, maar dat is ie natuurlijk ook :D
ok, bedankt!

weet je nog andere (misschien betere) statieven van die grootte < 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Anoniem: 42747 schreef op 04 January 2003 @ 02:17:
Das sind die ersten Aufnahmen mit der Macrolinse +10 von B+W. Manche Fotos sind etwas unscharf, das liegt jedoch zum einen an der Tiefenschärfe der Linse, da nur einige mm bis cm scharf abgebildet werden können. Und die Viecher haben sich dann auch noch relativ schnell bewegt, so dass das manuelle Fokussieren gar nicht so leicht war.

Klopt gedeeltelijk, hij schuift het echter ook aan de dieptescherpte toe, je ziet op de foto's dat slechts een klein gedeelte scherp is. Daarom vroeg ik me af of de dieptescherpte te vergroten valt.
hee, ik heb je eergisteren al gemaild, kun je ff antwoorden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57

Puck

W32.Deadcode.A

Mooooody schreef op 06 januari 2003 @ 17:26:
[...]

ok, bedankt!

weet je nog andere (misschien betere) statieven van die grootte < 50 euro?
Nee maar hier vind je waarschijnlijk wel meer :)

wat is een goed en goedkoop statief voor digicam ?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
wordt er nu een inkoop actie gestart? of niet?
ik heb wel wat polarisatie filters e.d. hier liggen... maar die zijn 52mm van mijn oude analoge spiegelreflex...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Phusebox schreef op 06 januari 2003 @ 21:55:
wordt er nu een inkoop actie gestart? of niet?
ik heb wel wat polarisatie filters e.d. hier liggen... maar die zijn 52mm van mijn oude analoge spiegelreflex...
koop je een 58mm lensadapter met 58->52mm ring en kun je de filters gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
joehoeeee Tazzzmaniac!!!
wil je misschien ff je mail beantwoorden??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
wil iemand nou een B+W macrolens +10?

kost 36 euro + 19 euro verzending (+ verzekering) naar Nederland (vanuit DLD), dus met 2 man kost het zo'n 46 euro p/p

met 3 man 43 en met 4 41 euro

dus ff mailen, dan kan ik ze gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Lijkt me goed idee/plan! :)
En wordt er ook zo'n canon-adapterring aangeschaft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij heb ik geantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
waar naar toe?
ik heb niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Merlijn_merlin schreef op 07 January 2003 @ 21:39:
Lijkt me goed idee/plan! :)
En wordt er ook zo'n canon-adapterring aangeschaft???
dat zou tazzzmaniac doen (adapterring, tas, evt. filters)
ik doe de B+W macrolens

mail ff wat je precies wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Klopt dit tazzmaniac? Ben je de inkoopman voor adapterringen en filters? :)
Ben je ook te bereiken via e-mail of zo?!

Moody, je krijgt je mail zo.

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52754

Ik heb zelf ook het plan opgevat om een flitser voor m'n D60 te gaan kopen maar ik hoorde hetzelfde over de E-TTL problemen. Nou, niet echt problemen, maar het is gewoon een beetje moeilijk uit te vinden wat die flits nu eingelijk gaat doen. De Metz word zo ie zo als de betere van de 2 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
tazzz, mail je aub AUB please een keertje terug???
naar martijn2k@hotmail.com of martijn2k@home.nl
want ik wil wel graag zeker weten of het allemaal doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nog een mailtje gestuurd in de hoop dat ie aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

* vanDaal heeft z'n flitser binnen :)

Ga straks maar eens wat testjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex-Amiga
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

Must have zijn volgens mij voor elk G model een lensmate of een adapter van canon.
Ik heb deze er constant opzitten ter bescherming van de lens met of een uv of een polarisatie filter er op.
Tevens heb ik voor mijn G1 een losse handgreep die op de camera word geschroefd omdat deze niet zo een goede grip heeft als de g2 & G3. bijkomend voordeel is dat je statief gat nu verschoven is en precies op het brandpunt van je lens ligt , voordeel bij maken van panorama foto's teven kan je aan deze greep een draagriem voor om de nek bevestigen.
verder heb ik de 220EX goedkoop op een fotobeurs gekocht vorig jaar 65 euro.
Kreeg gister de 420EX binnen die ik heb besteld bij konijnenberg wereld flits.
Verschillende filters die je trouwens op fotobeursen heel goedkoop kan verkrijgen voor 3-4 euro voors sommige.
Klein mini statiefje van ong. 20cm hoog ook ideaal om de camera aan vast te houden.
www.pbase.com/pjvdb
www.pbase.com/massies

Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ex-Amiga schreef op 09 January 2003 @ 14:25:
Must have zijn volgens mij voor elk G model een lensmate of een adapter van canon.
Welke adapter heb je nou zelf? De LensMate of de Canon? Ik gok de LensMate. Was dat een goede keuze? Heb je last van vignetting? Andere voordelen/nadelen?

* vanDaal twijfelt nog steeds tussen de LensMate en de Canon adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
vanDaal schreef op 09 januari 2003 @ 14:30:
[...]
Welke adapter heb je nou zelf? De LensMate of de Canon? Ik gok de LensMate. Was dat een goede keuze? Heb je last van vignetting? Andere voordelen/nadelen?

* vanDaal twijfelt nog steeds tussen de LensMate en de Canon adapter
Lensmate adapters kun je niet in NL kopen dacht ik...
Ik ga er ook geen laten overvliegen, veel te duur, want originele Canon adapters heb je voor 25 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
trouwens...

weet iemand of je de G3 mét Canon lensadapter in het originele tasje kwijt kan? (SC-DC10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Mooooody schreef op 09 januari 2003 @ 14:39:
Lensmate adapters kun je niet in NL kopen dacht ik...
Ik ga er ook geen laten overvliegen, veel te duur, want originele Canon adapters heb je voor 25 euro...
Ik weet het nog niet. Zelf ben ik nog wel een beetje bang dat ik het blokkeren van mijn optical viewfinder irritant ga vinden. Dus zoals dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.lensmateonline.com/th_vf_c.jpg

Daarnaast heb ik hier in Nederland ook nog geen lineaire polarizers kunnen vinden, dus ik denk dat ik die bijna zeker vanuit het buitenland moet laten overvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Sorry voor de brakke pics, maar dit zijn de eerste van (dus niet met ;) ) mijn flitser.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/Speedlite/IMG_5602.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/Speedlite/IMG_5603.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/Speedlite/IMG_5604.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/Speedlite/IMG_5605.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:15
Ok, ziet er allemaal best interessant uit, maar misschien kunnen de verschillende inkopers (Mooooody en ?), nu even precies op een rijtje zetten wat voor inkoop actie ze doen.

Zelf heb ik een G2 dus ben zeker geinteresseerd in allerlei Gx accesoires. En zeker in een flitser.

Wat is de beste optie om te kopen voor de G2 als ik evt. straks wil overstappen naar de G3 ? Zodat ik alles nog kan gebruiken? Zelf zat ik al te denken aan een lensmate (en dan straks evt. een lensmate voor de G3 bestellen).

Misschien dat het nog goekoper wordt bij lensmate als we daar ook meerdere adapters kopen? Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

http://www.kamera-express.nl/ heeft allerlei accessoires voor de G serie.
Ook hebben ze een heel arsenaal aan B+W en Hoya filters....
Voor redelijke prijzen, in elk geval vergelijkbaar met Duitsland of de VS.

Mooie flitser VanDaal! :9~
Maar 240 euro is wel veel geld.... voorlopig! :7

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
RedHead schreef op 09 January 2003 @ 15:51:
Ok, ziet er allemaal best interessant uit, maar misschien kunnen de verschillende inkopers (Mooooody en ?), nu even precies op een rijtje zetten wat voor inkoop actie ze doen.

Zelf heb ik een G2 dus ben zeker geinteresseerd in allerlei Gx accesoires. En zeker in een flitser.

Wat is de beste optie om te kopen voor de G2 als ik evt. straks wil overstappen naar de G3 ? Zodat ik alles nog kan gebruiken? Zelf zat ik al te denken aan een lensmate (en dan straks evt. een lensmate voor de G3 bestellen).

Misschien dat het nog goekoper wordt bij lensmate als we daar ook meerdere adapters kopen? Interesse?
er is besloten dat we gewoon apart gaan inkopen, omdat de Duitse prijzen vergeleken met kamera-express niet zoveel lager zijn...

ik raad aan om 58mm filters en lenzen te kopen, deze werken dus ook prima met de G3 en evt. G4, G5 etc. (mochten die bredere lenzen krijgen, dan is 52mm al snel te klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 01:43
Mooooody schreef op 09 January 2003 @ 18:30:
[...]

er is besloten dat we gewoon apart gaan inkopen, omdat de Duitse prijzen vergeleken met kamera-express niet zoveel lager zijn...

ik raad aan om 58mm filters en lenzen te kopen, deze werken dus ook prima met de G3 en evt. G4, G5 etc. (mochten die bredere lenzen krijgen, dan is 52mm al snel te klein)
Is er eigenlijk al iets bekend over de volgende generatie Canon's?? Wanneer zijn de nieuwe cams te verwachten??
Het duurt vast nog wel een paar jaar, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Heeft er iemand trouwens ervaring met Color Grad ND filters? (ND staat voor Neutral Density)
Perfect for darkening the sky, when exposing for forground objects. Helps capture cloud detail. 2/3 of the filter is clear and 1/3 is graduated to a netural density of 2 stops. Mounted in a rotating bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Merlijn_merlin schreef op 09 januari 2003 @ 17:44:
http://www.kamera-express.nl/ heeft allerlei accessoires voor de G serie.
Ook hebben ze een heel arsenaal aan B+W en Hoya filters....
Voor redelijke prijzen, in elk geval vergelijkbaar met Duitsland of de VS.
Ik had even een mailtje naar hun gestuurd:
Ik vroeg me af of jullie 58mm lineaire polarizers verkopen. Zo ja, van welk merk en wat zijn de prijzen?
Dit was het antwoord:
Lineair wordt helaas niet meer gemaakt.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3888

ben van plan een teleconverter te kopen voor mijn G2 (Canon TC-DC58 1.5x 58 mm ) Ik ben echter niet zo thuis in de "technische berekeningen" van lenzen ed.
Kan iemand mij zeggen hoeveel keer "zoom" ik hier mee dan bereik ? Standaard heeft de G2 3x zoom, heb me lam gezocht maar een antwoord kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

1.5 maal 3xzoom = 4.5 x zoom.
Voor de G3 zou het in dit geval 6 zoom opleveren.

Merlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3888

Merlijn_merlin schreef op 12 januari 2003 @ 13:07:
1.5 maal 3xzoom = 4.5 x zoom.
Voor de G3 zou het in dit geval 6 zoom opleveren.

Merlijn.
hmmm, dan is zo'n convertertje wel een duur geintje, als dat maar 1 1/2 keer meer
zoom oplevert.

Bedankt voor je reply (stond idd in ander topic, ben alleen verhuisd op aanraden van mede-gotter)

....en Van Daal, je had het dus goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Anoniem: 3888 schreef op 12 January 2003 @ 21:20:
....en Van Daal, je had het dus goed
Jeeej 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 3888 schreef op 12 January 2003 @ 21:20:
[...]

hmmm, dan is zo'n convertertje wel een duur geintje, als dat maar 1 1/2 keer meer
zoom oplevert.
Maar dat is wel flink wat ingezoomd hoor.. Vergeet niet dat verder inzoomen als gevolg heeft dat er minder licht in de lens komt en de foto's dus langer belicht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71602

Ik wil ook graag een teleconverter voor mij G3 hebben, welke raden jullie aan. En welke adapter zodat ik ook filters e.d. kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
de G3 lensmate adapters zijn verkrijgbaar
-> http://www.lensmateonline.com/buy.html

iemand met een CC die er ff een paar wil kopen?
2 stuks voor $45 + $8 verzending naar NL

das $26,50
zal rond de 30 euro liggen (incl. evt. invoerrechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

mja, ik wil wel een lensmate adapter voor m'n G2, maar een c.c. is niet genoeg, je moet ook nog zo'n paypal accountje openen. :|

update:

ben dus nu de trotse eigenaar 8)7 van een paypal account, echter de activatie code komt met de eerstvolgende (papieren) afschrift, dit duurt dus nog wel tot einde v.d. maand. :o

[ Voor 47% gewijzigd door U-96 op 13-01-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Lensmate is de beste. Geen plastc Canon ding maar een van allumnium.

Helaas heb ik geen CC ; maar ik wil ze wel meebetalen aan zo'n adapter! :)
Ik ga dan wel voor de 52 mm versie!!

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Merlijn_merlin schreef op 14 januari 2003 @ 00:37:
Lensmate is de beste. Geen plastc Canon ding maar een van allumnium.

Helaas heb ik geen CC ; maar ik wil ze wel meebetalen aan zo'n adapter! :)
Ik ga dan wel voor de 52 mm versie!!

Merlijn
wat is je reden om te gaan voor de 52mm?

ik denk juist dat het met ook op toekomstige G's het verstandiger is om een 58mm te kopen, anders zit je straks met een heleboel nutteloze 52mm accesoires...

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex-Amiga

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

Mmm je hebt natuurlijk aleen nutteloze 52mm accesoires als je ze koopt.
btw voor de gene die zich dat afvroegen ik heb een 49mm lensmate.
Die heb ik er contstant op ter bescherming van de fragiele lens.
Verder ben ik ik afgelopen weekend voor het eerst flink aan de gang geweest met mijn nieuwe 420EX flits.
Werkt echt perfect.
www.massies.nl/Foto en dan effe laatste zaterdag selecteren.
Zal vanavond de fotos er op zetten dus nog effe geduld.
Belichting is veel natuurlijker gebounced.
Ja lage nummers ik weet het ben afgelopen december door de 10.000 foto's barriere gegaan en dan begint de teller weer bij 0.

Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ex-Amiga schreef op 14 January 2003 @ 11:47:
Mmm je hebt natuurlijk aleen nutteloze 52mm accesoires als je ze koopt.
btw voor de gene die zich dat afvroegen ik heb een 49mm lensmate.
Ik krijg vanmiddag als het goed is mijn (58mm) filters binnen. Mijn lens adapter (van Canon) ligt al thuis. Ik heb hem er al even opgeschroeft en het is inderdaad best een flink ding. En het is ook best hinderlijk in combinatie met je optische zoeker. Want die adapter pakt toch een flink deel van je zicht. Maar goed, ik gebruik toch voornamelijk mijn LCD-schermpje.
Verder ben ik ik afgelopen weekend voor het eerst flink aan de gang geweest met mijn nieuwe 420EX flits.
Werkt echt perfect.

[...]

Belichting is veel natuurlijker gebounced.
Grappig, ik heb hem dus ook pas net. Heb er nog niet zo veel foto's mee gemaakt, maar de paar die ik heb gemaakt zijn toch wel bijzonder mooi. Ik ben echt zo blij dat m'n rode ogen eruit zijn, want daar irriteerde ik me al heel lang aan. Verder moet ik nog wel een aantal instellingen gaan uitvogelen, maar dat komt nog wel.

Ik heb trouwens ook meteen een bouncer erbij gekocht (Sto-fen omnibounce) en dat is echt wel een aanrader lijkt het. Je kunt er heel andere lichtinvallen mee krijgen en dat is in sommige gevallen zeer nuttig. Ik kan dus aanbevelen om direct een bouncer met je flitser te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96

U-96

hmm, nou als dat paypal geneuzel allemaal geregeld is zal ik hier nog wel eens informeren of er nog meer lensmate gegadigden zijn ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex-Amiga

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

Wat je veel leest op fora is dat de canon adapter de interne flits en het af hulplicht blokeert.
Zelf heb ik met de 49 mm lensmate al dat je deze ziet door de doorzichtzoeker.
Maar meeste gebruik ik m toch voor filters en niet voor groothoek/tele converters.
Btw iemand al geexpirimenteerd met infrarood met een G2 of G3 ?
En kan je met de G3 de 2gordijn functie van de 420EX gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

G3-adapter. 52 vs 58.
De 58mm geeft grotere vignettering (randen) bij groothoek. KLopt dit VanDaal??
Bij de 52mm is dat minder het geval.
De 58 mm is voornamelijk uitgevonden voor canon-lensen/accesoires.

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96

U-96

merlijn_merlin en Mooooody,
ik ga binnenkort proberen bij lensmate te bestellen, als je ook wat wil, mail me dan even met wat precies (maat, kleur, aantal enz. enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Merlijn_merlin schreef op 14 januari 2003 @ 18:16:
G3-adapter. 52 vs 58.
De 58mm geeft grotere vignettering (randen) bij groothoek. KLopt dit VanDaal??
Bij de 52mm is dat minder het geval.
De 58 mm is voornamelijk uitgevonden voor canon-lensen/accesoires.

Merlijn
dus je denkt dat een 52mm adapter ook goed zal zijn voor de G4 en G5?

een toekomstige camera hoeft maar een iets bredere lens te krijgen en je 52mm adapter + bijbehorende lenzen passen niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Mooooody schreef op 14 January 2003 @ 21:25:
[...]

dus je denkt dat een 52mm adapter ook goed zal zijn voor de G4 en G5?

een toekomstige camera hoeft maar een iets bredere lens te krijgen en je 52mm adapter + bijbehorende lenzen passen niet meer...
Zit wat in, je weet nooit dat Canon met nog bredere lenzen komt voor dit prosumerding! een f1.8 scherpe lens van 62 mm bijv... Dan zijn alle investeringen inderdaad voor niets.

Als ik ooit helemaal begeeesterd geraak van fotografie dan is mijn volgende aanschaf een soort EOS D1.; die zijn over 2 a 3 jaar heel betaalbaar! :o

Merlijn
---------
Mijn G3 picture bij Photosig: http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=618073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

U-96: ik heb you've got e-mail!

Merlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 01:43
Zijn er filters voor de G3 die gebruikt kunnen worden ter bescherming van de lens?
Op mijn spiegelreflexcamera heb ik bijv. een UV-filter gemonteerd..

Of is er een simpelere manier om je lens te beschermen (en dan denk ik niet aan het lenskapje...)?
Pagina: 1 2 3 Laatste