dit plaatje staat volgens mij altijd bij een adapter ingang:smallboy schreef op 05 January 2003 @ 15:13:
FF over die adapter voor de A40 trouwens, ik heb ook wel 'ns een mailtje aan Canon gestuurd, en ook zo'n antwoord gekregen. Het is natuurlijk wel mogelijk een standaard adapter aan de camera te hangen, mits je het voltage, amperage en de polariteit weet. Die eerste twee weet ik wel (staan op camera of in boekje), maar de polariteit niet... Je kan het wel proberen, je hebt 50% kans dat het goed gaat.
Leuk filmpje trouwens, alleen onderwerp niet zo spannend, idee is wel leuk...

en dan staat er ook een spanning bij.
bovenstaand icoon betekent dat de plus op het puntje (centrum) zit en de min op de bus van de connector. dit is vrij standaard.
als je adapter niet genoeg amperes kan leveren dan is dit niet slecht voor de camera: hij doet het dan gewoon niet.
mijn laatste timelapse experiment is overigens mislukt: in de software van Pinetree kan je aangeven dat de software het plaatje van de camera (SM card) verwijdert, nadat deze is gedownload naar de pc, dit om te voorkomen dat je memory card vol raakt. echter de PineTree software heeft een bug en die is dat na 3-4 uur de plaatjes niet meer van de camera worden verwijderd...

bij het volgende experiment stel ik de camera/software in op de laagste res. en kwaliteit, dan passen er toch nog ruim 1400 foto's op 128 MB SM kaart.
ik houd jullie op de hoogte.