RFI mod mislukt op MX. (77k)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb net een paar conductors en capcators van mijn ouwe MSI Geforce 2 MX afgesloopt, omdat ik sinds kort een 21" monitor heb. Op 1600x1200 was ie nogal wazig namelijk.
Volgens de instructies moest ik alleen de capacitors eraf slopen, en de Inductors moest ik kortsluiten (gewoon verbinden dus), maar omdat ik zo'n enorme soldeerbout heb kwamen die hele inductors mee van de kaart af. Op zich was dit niet zo erg, ik moest nu alleen de puntjes verbinden.
Toen ik klaar was en de PC weer aanzette leek ie goed te werken, en het beeld was veel scherper dan voor de mod. Maar toen ik de PC 10 minuutjes aanhad begon het beeld nogal te flikkeren. Volgens mij vallen er steeds 1 of 2 kleuren weg. Weet iemand misschien waar dit precies aan kan liggen?

hier nog een picje van de mod:
Hij ziet er vies uit maar ik heb em na de foto nog schoon gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vantjonger/images/rfimod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
Oei dat ziet er idd niet zo mooi uit.. I think you've just killed yourself an MX, mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op dinsdag 25 december 2001 22:59 schreef Carnivorous1 het volgende:
Oei dat ziet er idd niet zo mooi uit.. I think you've just killed yourself an MX, mate!
neej dat was gewoon viezigheid door de soldeerbout.
Die bruine shit is nu bijna helemaal weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet tenminste hoe scherper het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Als de kleuren wegvallen lijkt het me logisch om te veronderstellen dat de verbidingen die je hebt gemaakt niet goed zijn. En gezien je soldeerkwaliteiten (no offence) lijkt me niet onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimLex
  • Laatst online: 09-08 23:11

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Ok
ffe een uitleg hoe het moet.

De Conductors(condensatoren(de C's op de print)) zijn een koppeling naar de aarde, deze koppeling moet, WEG, dus niet de conductors doorverbinden.Als ik kijk naar de foto zit dat wel goed, in theorie dan, want t ziet er niet uit ;(

Dan zijn er nog een Spoellen/Inductors(dit zijn de L's op de print), deze moet wel doorverbonden worden, maar mogen ook weg gehaald worden.

Ik woon in Vlaardingen, je kan m ook ff langsbrengen, dan fixen we het ff aangezien ik t ook al gedaan heb met mijn GF 2 PRO in maart dit jaar. }:O

Hee, lelystad is wat ver ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
jajaja ik weet dat het lelijk is gesoldeerd :+ maar mijn soldeerbout heeft niet echt een punt meer, en het was sowiezo al geen bout voor fijne klusjes. Maargoed WimLex,
ik heb het dus in princiepe wel goed, maar het kan zijn dat de verbindingen niet helemaal lekker zijn? Ik ga de ruimte tussen de 2 punten van de weggehaalde C's wel ff schoon maken, en de 2 punten van de weggehaalde L's verbinden met een ijzerdraadje, want deze zijn nu alleen met soldeertin verbonden. I'll be back! zo niet, dan is jou sig van toepassing. ;)

edit: bedankt voor het aanbod trouwens, maar vlaardingen is een beetje ver idd. Bovendien moet ik het zelf oplossen :)
"eigen schuld dikke bult"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op dinsdag 25 december 2001 23:13 schreef WimLex het volgende:
...aangezien ik t ook al gedaan heb met mijn GF 2 PRO in maart dit jaar. }:O
Liegbees! in dit topic zeg je dat je het op 24 oktober hebt gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Voor die kleurtjes zou je kunnen kijken of je ergens een datasheet kan vinden, misschien dat je dan kan zien of je iets gesloopt hebt wat de kleuren regelt.

Let niet op de wazigheid, ik ben moei :Z.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
k, ik ben er weer :)
Ik heb een beter bout gevonden en heb alle verbindingen wat mooier gemaakt. Dat met die ijzerdraadjes kon niet omdat er geen gaatjes in het PCB zitten.

Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vantjonger/images/rfimod2.jpg

Het beeld flikkert bijna niet meer, maar af en toe krijg ik een horizontale streep door het midden. =/
Ik zal morgen nog wel ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Volgens mij zijn dit niet bijster mooie soldeer verbindingen. Het soldeer is niet mooi op de soldeerpads uitgevloeid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op woensdag 26 december 2001 01:19 schreef hielko het volgende:
Volgens mij zijn dit niet bijster mooie soldeer verbindingen. Het soldeer is niet mooi op de soldeerpads uitgevloeid...
jeez zeikerd.. ik ben ook maar een mens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
jeeetje...net nu ik zelf met die mod wilde beginnen :'(
Iemand in de buurt van Oss/Nijmegen/Arnhem die dit voor me wil doen voor de prijs van een krat bier naar keuze? :)
topicstarter:Waarom heb je trouwens alleen de 3 linker condensatoren weggehaald?
soldeer-iemand Wat voor soort soldeerbout heb ik nodig voor dit soort werk? is er een bepaald wattage aan te raden? Ik heb geen geld (over) voor een Weller station...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op woensdag 26 december 2001 02:00 schreef 0siris het volgende:
jeeetje...net nu ik zelf met die mod wilde beginnen :'(
Iemand in de buurt van Oss/Nijmegen/Arnhem die dit voor me wil doen voor de prijs van een krat bier naar keuze? :)
topicstarter:Waarom heb je trouwens alleen de 3 linker condensatoren weggehaald?
soldeer-iemand Wat voor soort soldeerbout heb ik nodig voor dit soort werk? is er een bepaald wattage aan te raden? Ik heb geen geld (over) voor een Weller station...
Ik heb 3x3 Capacitors weggehaald, dat zijn die kleintjes.
en ik heb 2x3 Inductors kort gesloten.
Die zwarte dingen in het midden zijn Diodes, en daar moest ik vanaf blijven volgens de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
Op woensdag 26 december 2001 02:14 schreef Splatter het volgende:
[..]
Die zwarte dingen in het midden zijn Diodes, en daar moest ik vanaf blijven volgens de tutorial.
Ik zie het nu jah, je hebt gelijk. Maar als je helemaal links kijkt, zitten er 8 capacitors onder elkaar, waarbij c203 de onderste is. Ik dacht dat je die hele kolom weg moest halen...beetje verkeerd gekeken (heb nu ook die pagina waar je naar linkte weer open gemaakt). Ik zit er zelf over te denken om het capacitors weg te dremelen en de inductors met geleidende lijm (die heb ik nog van mijn AMD Duron experiment), kort te sluiten. ik heb echt geen enkele ervaring met een soldeerbout.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

wel eisen dat je mxje goed beeld weergeeft , maar niet de skills in huis hebben om het daadwerkelijk te fixen. en daarbij ook nog commentaar op diegene die je erop wijzen dat je een klungelaar 1ste klas bent.. ;) sorry maar koop eerst eens een goede 15 watt soldeerbout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Op woensdag 26 december 2001 02:14 schreef Splatter het volgende:

[..]

Hier stond bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op woensdag 26 december 2001 02:28 schreef Klubbheads het volgende:
wel eisen dat je mxje goed beeld weergeeft , maar niet de skills in huis hebben om het daadwerkelijk te fixen. en daarbij ook nog commentaar op diegene die je erop wijzen dat je een klungelaar 1ste klas bent.. ;) sorry maar koop eerst eens een goede 15 watt soldeerbout....
Ik ben geen klungelaar 1e klas. zo slecht ziet het er op die 2e foto toch ook weer niet uit? En ik heb een 25W bout.. boeiee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik wil dit ook proberen
met m'n hercules ik heb ook last van wazig achtig beeld
kan ik ze er niet gewoon afbreken :?
of moet het percee met een bout (anders moet ik die weer ophalen veels te veel werk midden in de nacht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

heej splatje.. klasse werk jonge :P ik weet dat je twee linker handen hebt dus dit ziet er allerminst slecht uit =] wanneer begin je aan die televisie mod bij mij want ik wil nu echt wel es van 50Hz naar 100Hz :P

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nu 9 kleine dingen weggehaald, en 6 grote en die dan gesoldeerd.

Ik had bij een GeForce 256 alleen die 9 kleine dingen erafgerukt, de rest laten zitten, en toen was het goed (had iemand anders ook gedaan, topic is nog ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10
Heb zelf een Hercules Kyro2 4500 64MB kaartje, met ws ook brakke filters erop. Helpt zo'n mod ook op die kaart?

Het steekt nml nogal als je die Kyro2 eruittrekt en dan een Voodoo Banshee of Diamond Viper2 in je systeem steekt, die zijn veel scherper.
Ja, en dat op een 15"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
Op woensdag 26 december 2001 14:37 schreef iefje het volgende:
Je hebt nu 9 kleine dingen weggehaald, en 6 grote en die dan gesoldeerd.

Ik had bij een GeForce 256 alleen die 9 kleine dingen erafgerukt, de rest laten zitten, en toen was het goed (had iemand anders ook gedaan, topic is nog ergens)
Ja maar als ik die 6 grote weghaalde zou ik nog iets betere beeldkwaliteit krijgen. Ik heb er onderhand toch nog ijzerdraadjes tussen gedaan, maar het beeld flikkert nog steeds af en toe..
Misschien heb ik zo'n zwarte diode beschadigd door de hitte ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimLex
  • Laatst online: 09-08 23:11

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Op dinsdag 25 december 2001 23:40 schreef Splatter het volgende:

[..]

Liegbees! in dit topic zeg je dat je het op 24 oktober hebt gedaan :P
Ook dat is de tweede kaart, die van mij was al snel aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 22:56 schreef Splatter het volgende:
Ik heb net een paar conductors en capcators van mijn ouwe MSI Geforce 2 MX afgesloopt, omdat ik sinds kort een 21" monitor heb. Op 1600x1200 was ie nogal wazig namelijk.
Volgens de instructies moest ik alleen de capacitors eraf slopen, en de Inductors moest ik kortsluiten (gewoon verbinden dus), maar omdat ik zo'n enorme soldeerbout heb kwamen die hele inductors mee van de kaart af. Op zich was dit niet zo erg, ik moest nu alleen de puntjes verbinden.
Toen ik klaar was en de PC weer aanzette leek ie goed te werken, en het beeld was veel scherper dan voor de mod. Maar toen ik de PC 10 minuutjes aanhad begon het beeld nogal te flikkeren. Volgens mij vallen er steeds 1 of 2 kleuren weg. Weet iemand misschien waar dit precies aan kan liggen?

hier nog een picje van de mod:
Hij ziet er vies uit maar ik heb em na de foto nog schoon gemaakt.

[afbeelding]
damm man met wat voor soldeer bout heb je dat ding gekild
Pagina: 1