Kunnen jullie hier wat van maken. Heb even een manual van de site van Canon afgeplukt. Kunnen jullie via dit plaatje zien wat nu de + en wat de - is?
eh, nee....dat plaatje is te onduidelijk.
Liijkt me dat in het linker-vierkantje bij de spannings-socket een minnetje staat.
Anders probeer je het toch gewoon...volgens mij kan het geen kwaad. Werkt het niet dan draai je de polariteit om.
Liijkt me dat in het linker-vierkantje bij de spannings-socket een minnetje staat.
Anders probeer je het toch gewoon...volgens mij kan het geen kwaad. Werkt het niet dan draai je de polariteit om.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Jaa eeuh wel wat feedback ja..henkleerssen schreef op 10 January 2003 @ 09:24:
[...]
Goed hier is ie dan.. XVID ge comprimeert... Ondergaande zon
de "hick-up" zit hem in het feit dat ik de accu ff moest verwisselen (handmatig he... en de directe net adapter was ik ff kwijt).. en ik niet precies meer wist hoe die moest staan.. stom stom..
Voor Casio camera's is er ook software die dit doet, helaas heb je dan wel een serial kabeltje nodig, die bij veel camera's niet wordt meegeleverd (op mijn Casio 4000 zit zelfs helemaal geen seriele poort) 
http://www.dicasoft.de/ctrlwin.htm
http://www.dicasoft.de/ctrlwin.htm
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat dacht ik met mijn discman @ auto-adapter ook..YellowCube schreef op 10 January 2003 @ 12:16:
eh, nee....dat plaatje is te onduidelijk.
*POEF* discman dood
Voor de zekerheid dus eerst altijd met multimeter nameten
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Dat ga ik dus ook doen als ik straks thuis ben. Probeer wel eens de ingang na te meten met de baterijen erin. Kijken of ik wat meet.
Heb nu met wat simpele componenten een regelbare spanningsomzetter gemaakt. Deze kan de ingangsspanning d.m.v. een potmeter regelen tussen de aangeboden spanning - 1 V tot +/- 1,5 V gelijkspanning. Ik pak dus een oude adapter van een scanner ofzo en zet dan mijn printje erachter. Klaar is klara.
Heb nu met wat simpele componenten een regelbare spanningsomzetter gemaakt. Deze kan de ingangsspanning d.m.v. een potmeter regelen tussen de aangeboden spanning - 1 V tot +/- 1,5 V gelijkspanning. Ik pak dus een oude adapter van een scanner ofzo en zet dan mijn printje erachter. Klaar is klara.
Ok ben nu thuis en heb mijn camera en een digitale meter erbij gepakt. Het middelste pinnentje is de + en de buitenkant is de -. Er stond bij mij 5,5V op. Zou dus ongeveer moeten kloppen met het aantal baterijen. 4x 1,25V komt op 5V.
Verry verry verry mooi!henkleerssen schreef op 10 januari 2003 @ 09:24:
[...]
Goed hier is ie dan.. XVID ge comprimeert... Ondergaande zon
Nu misschien een keer een hele dag doen? (tja, dan zit je wel nog meer met die accu....)
[ Voor 4% gewijzigd door PanMan op 10-01-2003 16:30 ]
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
thanks.. was er ook 1,5 uur mee bezig..PanMan schreef op 10 januari 2003 @ 16:30:
[...]
Verry verry verry mooi!![]()
Nu misschien een keer een hele dag doen? (tja, dan zit je wel nog meer met die accu....)
de hele dag.. yeah right..
plus op de pin: duidelijk te zien: links zie je een min en dat is op de huls.Hurricane schreef op 10 januari 2003 @ 11:58:
Kunnen jullie hier wat van maken. Heb even een manual van de site van Canon afgeplukt. Kunnen jullie via dit plaatje zien wat nu de + en wat de - is?
[afbeelding]
Dat had ik nu zelf ook al gemeten.
Ik ben erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Ik heb namelijk ook een 707 + AB die ik eventueel wil kanibaliseren voor dit doeleindUitvreter schreef op 05 januari 2003 @ 10:58:
Daar ben ik dus ook af en toe mee bezig. Zal eens een stukje uploaden.
[afbeelding]
Heb hem resized naar 320 x 240, en het is een quicktime movie. Het filmpje staat hier en is 2.6 MB groot.
Normaal schiet ik ze op 640 x 480, vergroot ze naar 720 x 576 door er een randje omheen te plakken (Graphic Converter (Mac), batchmode), en met Quicktime Pro kun je reeksen genummerde foto's inlezen en bewaren als .mov of exporteren naar tape.
De camera is een Sony DSC-F707. Deze heeft geen interval mode, maar ik heb een remote control voor dit ding gekanibaliseerd en aangesloten op een instelbaar timertje.
Zal later wat pics plaatsen, maar die staan op een andere computer.

Waar begin ik?
[ Voor 6% gewijzigd door Splatter op 11-01-2003 01:24 . Reden: Plaatje erbij. ]
ff een vraagje voor de Powershot S45 eigenaren onder de aanwezigen:
klopt het dat de timelaps functie al in de S45 ingebouwd is?
( * fenrir is nog steeds in dubio)
klopt het dat de timelaps functie al in de S45 ingebouwd is?
( * fenrir is nog steeds in dubio)
Van klussen krijg je grijze haren
Timelapse fotografie voor Sony - the hard(ware) way...
Voor zover ik weet bestaat er geen software die dit kan doen voor Sony camera's. De 707 heeft wel een aansluiting voor een remote control. Een remote (of iets anders) kan hiermee met de camera kletsen via een of ander serieel protocol. (Weet iemand hier meer van?)

Dit zijn de guts van de remote. Op het kleine printje zit de eigenlijke ontspanner. Dit zijn eigenlijk twee switches in een behuizing: als je hem half indruk sluit er een contact tussen de pootjes aan deze kant van de switch, waardoor de camera scherpstelt, en als je hem verder doordrukt sluit een contact aan de achterkant (waar nu die twee gele draadjes aan zitten) en neem je een foto.
Velleman maakt complete zelfbouw timer kitjes (MK111) die bij elke goeie electronica zaak te koop zijn, maar je kan natuurlijk ook zelf iets in elkaar prutsen.

Hier is het kitje ingebouwd in een klein kastje, het printje van de remote ligt, in een stuk krimpkous, langs de zijkant. Met de potmeter links stel je het interval in waarmee de timer loopt. Een keer in de zoveel tijd (tussen de 1 en 100 seconden) sluit dat dikke blauwe relais, waarvan het contact met de gele draadjes parallel staat met de orginele ontspanknop.

Het complete ding...
Voor de beste resultaten zoveel mogelijk camera instellingen handmatig zetten: vooraf handmatig scherpstellen, de regendruppels in het filmpje van Molybdenum demonstreren dat mooi.
. Automatische witbalans uitschakelen, anders krijg je dat je camera halverwege het filmje opeens het idee krijgt om je witbalans eens opnieuw in te stellen, en plotseling krijgt de rest van je filmje een heel andere tint.
Automatische belichting heeft het risico dat onder bepaalde lichtomstandigheden de camera moet kiezen tussen twee mogelijke sluitertijden, bijvoorbeeld 1/100 en 1/80 seconde. Als het licht een klein beetje varieert lijkt de helderheid van je filmje te stotteren, omdat je camera dan weer de ene, dan weer de andere sluitertijd gekozen heeft.
En tenslotte nog twee filmpjes in quicktime mpeg4 formaat. De opkomende Maan is 3.6 MB groot. Het orgineel ziet er uiteraard veel beter uit, op 640 x 480, en zonder compressiefoutjes, maar is meer dan 100 MB.
Mist is 2.3 MB. Laag hangende mist die bij ons door de wijk trok.
Voor zover ik weet bestaat er geen software die dit kan doen voor Sony camera's. De 707 heeft wel een aansluiting voor een remote control. Een remote (of iets anders) kan hiermee met de camera kletsen via een of ander serieel protocol. (Weet iemand hier meer van?)

Dit zijn de guts van de remote. Op het kleine printje zit de eigenlijke ontspanner. Dit zijn eigenlijk twee switches in een behuizing: als je hem half indruk sluit er een contact tussen de pootjes aan deze kant van de switch, waardoor de camera scherpstelt, en als je hem verder doordrukt sluit een contact aan de achterkant (waar nu die twee gele draadjes aan zitten) en neem je een foto.
Velleman maakt complete zelfbouw timer kitjes (MK111) die bij elke goeie electronica zaak te koop zijn, maar je kan natuurlijk ook zelf iets in elkaar prutsen.

Hier is het kitje ingebouwd in een klein kastje, het printje van de remote ligt, in een stuk krimpkous, langs de zijkant. Met de potmeter links stel je het interval in waarmee de timer loopt. Een keer in de zoveel tijd (tussen de 1 en 100 seconden) sluit dat dikke blauwe relais, waarvan het contact met de gele draadjes parallel staat met de orginele ontspanknop.

Het complete ding...
Voor de beste resultaten zoveel mogelijk camera instellingen handmatig zetten: vooraf handmatig scherpstellen, de regendruppels in het filmpje van Molybdenum demonstreren dat mooi.
Automatische belichting heeft het risico dat onder bepaalde lichtomstandigheden de camera moet kiezen tussen twee mogelijke sluitertijden, bijvoorbeeld 1/100 en 1/80 seconde. Als het licht een klein beetje varieert lijkt de helderheid van je filmje te stotteren, omdat je camera dan weer de ene, dan weer de andere sluitertijd gekozen heeft.
En tenslotte nog twee filmpjes in quicktime mpeg4 formaat. De opkomende Maan is 3.6 MB groot. Het orgineel ziet er uiteraard veel beter uit, op 640 x 480, en zonder compressiefoutjes, maar is meer dan 100 MB.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Wow, die maan is echt vet man.Heel mooi met al die wolken.
[ Voor 2% gewijzigd door Minkie op 11-01-2003 13:22 . Reden: wil je wel weten he ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Filmpjes spelen niet af.Uitvreter schreef op 11 January 2003 @ 11:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het complete ding...
Voor de beste resultaten zoveel mogelijk camera instellingen handmatig zetten: vooraf handmatig scherpstellen, de regendruppels in het filmpje van Molybdenum demonstreren dat mooi.. Automatische witbalans uitschakelen, anders krijg je dat je camera halverwege het filmje opeens het idee krijgt om je witbalans eens opnieuw in te stellen, en plotseling krijgt de rest van je filmje een heel andere tint.
Gaaf man die Maan, je ziet echt die 2 lagen wolken verschillende kanten op gaan, om de hoevel seconden heb je de foto's laten maken?
-
Die filmpjes (vooral die van de maan) zijn echt geweldig.Uitvreter schreef op 11 January 2003 @ 11:25:
En bedankt voor de uitleg, maar het gaat me echter net iets te ver. Ik ben niet zo'n soldeerheld (zie ook hier: RFI mod mislukt op MX. (77k)) en die remote is zit op m'n statief dus ik wou em eigenlijk wel een beetje heelhouden. Ik zag net dat die remote van jou (RM-DR1 toch?) op diga4u.nl 84 euro kost, dus daar word ik ook niet echt vrolijk van. Misschien kan ik ooit ergens een kant-en-klaar digitaal timertje op de kop tikken die ik dan achterop m'n remote kan plakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Splatter op 11-01-2003 14:57 ]
Verwijderd
VjenneBoy schreef op 11 January 2003 @ 13:21:
[...]
Wow, die maan is echt vet man.Heel mooi met al die wolken.
Helemaal gelijk in .. geweldig filmpje
idd hier ook niet...
mp4 formaat ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
quicktime
http://www.apple.com/quicktime/download/
[ Voor 12% gewijzigd door Mannes op 11-01-2003 17:34 ]
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Met welke programma's maken jullie die filmpjes.
gewoon opnieuw installeren dan werkt het wel, had ik hier ook.
Heel erg mooi, vooral die met de opkomende maan en de voorbij razende wolken.Uitvreter schreef op 11 January 2003 @ 11:25:
Welke interval heb je gebruikt?
Het was de moeite van het Quicktime installeren waard!
Ik hoop komende week ook weer het e.e.a. te laten zien, maar dan niet met mijn Olympus C700, maar met een Canon EOS D30 (spiegel-reflex camera), die ik op de kop kan tikken!
ik heb ook wat geprobeert met mijn fuji 602 
via een progie (homewatcher) gedaan... is een beveilegings progie voor webcams etc
maar je kan hem ook gewoon los foto's laten nemen om de X aantal sec,min,uur
na heb ik dus gedaan
dit is het voorlopig ff totdat ik een usb verleng kabel en 5v adaptor heb... want het vreeet batterijen
http://members.lycos.nl/firecows602/timelap/ijsblok.WMV
Een ijsklontje die smelt... 15 sec per pic
http://members.lycos.nl/firecows602/timelap/klok.WMV
Een klok met seconde wijzer
1 sec per pic
http://members.lycos.nl/firecows602/timelap/wolkjes.WMV
en een uurtje wolken
20 sec per pic
het is niet echt super ofzo maar tis gelukt met me s602 teminsten
via een progie (homewatcher) gedaan... is een beveilegings progie voor webcams etc
na heb ik dus gedaan
Een klok met seconde wijzer
en een uurtje wolken
Leuk gedaan, kan je ook in het fuji digicam topic vertellen hoe je dit exact gedaan hebt? (of gebruik je de tvout?)Firecow schreef op 12 januari 2003 @ 18:13:
ik heb ook wat geprobeert met mijn fuji 602
na heb ik dus gedaandit is het voorlopig ff totdat ik een usb verleng kabel en 5v adaptor heb... want het vreeet batterijen
![]()
Een klok met seconde wijzer1 sec per pic
en een uurtje wolken20 sec per pic
oke het is heel simpel om het met een fuji cam tedoen...maar! er is 1 groot nadeel aan dit.
namenlijk dat je geen camera specs instellingen hebt... maar gewoon webcam 640.480 instelling zonder extra fucnties van de cam zelf omdat je die niet kan besturen via de pc...
Ik heb gebruikt gemaakt van het progie homewatcher... downloadbaar op download.com
in dat progie kies je gewoon de usbdriver of fuji cam als hij gaat vragen naar camera;s die hij kan gebruiken voor het progie... in de instellingen van het progie, voornamenlijk de preferences => image kan je instellen de tijd hoeveel pics hij neemt... ik heb hem op no motion dectetion, fixed interval snapshot staan en dan kan je zelf de sec min uur invullen
de rest wijst zich van zelf denk ik
je ziet een GO en een Start knop staan en gaan 
succes tis vrij eenvoudig
namenlijk dat je geen camera specs instellingen hebt... maar gewoon webcam 640.480 instelling zonder extra fucnties van de cam zelf omdat je die niet kan besturen via de pc...
Ik heb gebruikt gemaakt van het progie homewatcher... downloadbaar op download.com
in dat progie kies je gewoon de usbdriver of fuji cam als hij gaat vragen naar camera;s die hij kan gebruiken voor het progie... in de instellingen van het progie, voornamenlijk de preferences => image kan je instellen de tijd hoeveel pics hij neemt... ik heb hem op no motion dectetion, fixed interval snapshot staan en dan kan je zelf de sec min uur invullen
de rest wijst zich van zelf denk ik
Als je een S602 hebt wel ja, de 6900 kan dit niet via de USB. Zie dit overzicht Fuji-webcamFirecow schreef op 12 januari 2003 @ 19:39:
oke het is heel simpel om het met een fuji cam tedoen...maar! er is 1 groot nadeel aan dit.
Kan wel met de video out op m'n video in aansluiten, maar 640x480 is het maximaal haalbare.. Jammer
Azrael: heb je versie 6 van quicktime? Had ik er misschien even bij moeten zeggen.
Splatter: Je kunt overwegen twee draadjes op het ontspanknop-switchje te solderen, die door een klein gaatje in de behuizing naar buiten te laten komen, en daar een plugje aan te solderen. Je kan je remote dan gewoon weer in elkaar zetten, i.p.v. wat ik gedaan heb. Ik heb je videokaart-mod gezien, dat moet kunnen.
xonide en molybdenum: interval was ongeveer 25 seconden, dus dan wordt alles zo'n 600 keer versneld. Ben benieuwd naar de resultaten met je D30!
Die opkomende Maan was m'n eerste filmpje, hoop mazzel. M'n bedoeling was wel de Maan te fotograferen, maar die wolken maken het leuk!
Ik denk er over om binnekort een filmpje bij de hoogovens te gaan maken, met schepen in het Noordzeekanaal. Schiphol zou ook mooie plaatjes moeten kunnen opleveren.
Splatter: Je kunt overwegen twee draadjes op het ontspanknop-switchje te solderen, die door een klein gaatje in de behuizing naar buiten te laten komen, en daar een plugje aan te solderen. Je kan je remote dan gewoon weer in elkaar zetten, i.p.v. wat ik gedaan heb. Ik heb je videokaart-mod gezien, dat moet kunnen.
xonide en molybdenum: interval was ongeveer 25 seconden, dus dan wordt alles zo'n 600 keer versneld. Ben benieuwd naar de resultaten met je D30!
Die opkomende Maan was m'n eerste filmpje, hoop mazzel. M'n bedoeling was wel de Maan te fotograferen, maar die wolken maken het leuk!
Ik denk er over om binnekort een filmpje bij de hoogovens te gaan maken, met schepen in het Noordzeekanaal. Schiphol zou ook mooie plaatjes moeten kunnen opleveren.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
beetje boren in een digicam en solderenUitvreter schreef op 13 januari 2003 @ 09:55:
Splatter: Je kunt overwegen twee draadjes op het ontspanknop-switchje te solderen, die door een klein gaatje in de behuizing naar buiten te laten komen, en daar een plugje aan te solderen.

je garantie is vervallen omdat je hem open gemaakt hebt
Neej joh, ik ben ook niet gek 
Het gaat om de afstandsbediening die op m'n statief zit.
Het gaat om de afstandsbediening die op m'n statief zit.

Hier is ook nog een leuke site met time lapse filmpjes van de donau in budapest.
Is heel archief van ELKE dag staat er een filmpje op.
Nouja eigenlijk zijn het webcam pics maar dat maakt niet uit.
Deze van 1 januari http://media.irisz.hu/cam/mpg/2003/01/01_01_2003.mpg
Of deze let eens op de bootjes!
http://media.irisz.hu/cam/mpg/2002/07/07_25_2002.mpg
Ben je wel eens in Budapest geweest? Ken je kijken wat voor weer het toen was
http://www.irisz.hu/webcam_archiv.html
Is heel archief van ELKE dag staat er een filmpje op.
Nouja eigenlijk zijn het webcam pics maar dat maakt niet uit.
Deze van 1 januari http://media.irisz.hu/cam/mpg/2003/01/01_01_2003.mpg
Of deze let eens op de bootjes!
http://media.irisz.hu/cam/mpg/2002/07/07_25_2002.mpg
Ben je wel eens in Budapest geweest? Ken je kijken wat voor weer het toen was
http://www.irisz.hu/webcam_archiv.html
Verwijderd
Gaaf, leuke fimpjes. Dit roept vragen op 
Ik wil een film maken van een bouw project (ongeveer 5 maanden) waaraan gewerkt wordt. Het is binnen bij een bedrijf dus ik zit te denken aan een ethernet webcam (Axis 2100) waarvan ik elke minuut? een plaatje afhaal en opsla.
Iemand ervaring met zoiets? Is iedere minuut te veel te weinig? en hoe maak ik van een gigabyte aan losse plaatjes (ruwe gok op basis van looptijd) een filmpje? (Ik hoorde al animationshop maar lijkt me niet een goed id met zoveel plaatjes wel?)
Ik wil een film maken van een bouw project (ongeveer 5 maanden) waaraan gewerkt wordt. Het is binnen bij een bedrijf dus ik zit te denken aan een ethernet webcam (Axis 2100) waarvan ik elke minuut? een plaatje afhaal en opsla.
Iemand ervaring met zoiets? Is iedere minuut te veel te weinig? en hoe maak ik van een gigabyte aan losse plaatjes (ruwe gok op basis van looptijd) een filmpje? (Ik hoorde al animationshop maar lijkt me niet een goed id met zoveel plaatjes wel?)
Verwijderd
Ik heb nog een oudje liggen die ik ooit met mijn Philips webcammetje op de zaak heb gemaakt, wel leuk om te zien met sneeuw die wegdooit en weer terugkomt.
Het animatie programma heeft destijds de dagen doorelkaar gegooit dus let ff op het klokje onder in beeld.
Windows Media 9 formaat...
http://www.we-dare.tv/uploads/timelapse.wmv
Het animatie programma heeft destijds de dagen doorelkaar gegooit dus let ff op het klokje onder in beeld.
Windows Media 9 formaat...
http://www.we-dare.tv/uploads/timelapse.wmv
Je moet je afvragen hoe lang je in seconden je filmpje wilt hebben. Je hebt dan ongeveer 20 foto's per seconde genoeg om een mooi filmpje te maken (bij een vloeiend filmpje 25 .. ).Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 00:08:
Gaaf, leuke fimpjes. Dit roept vragen op
Stel dus dat je een filmpje van een minuut wil maken .. dan is 20*60 is 1200 foto's. Uitgesmeerd over 5 maanden is dat.. eeuh ... ongeveer om de 3 minuten een foto of zo...
Vervolgens kun je met Slide show movie maker (gratis) de boel in elkaar zetten... (met misschien wel transities. moet je maar ff naar kijken)... Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 25-01-2003 10:06 ]
Reino schopte me ff hier heen 

(Klik voor groot (3000x2400! da's een JPG van 2.5MB))
Is een timelapse van een flinke sneeuwbui hiero, ik wist dat de bui er aan kwam (leve de radio
) en zodoende kon ik rustig m'n camera neer poten op m'n statief, adapter er in (op de batterij had ie 't denk ik ook wel gered, better safe than sorry
) en een beetje uitmikken wat aardig zou zijn en m'n camera even aardig instellen (interval van 1 minuut genomen).
Jammer dat ik was vergeten dat m'n lampen lekker gereflecteerd worden (als je heel goed zou kijken op de originelen dan zou je een glimmende Simcity 2000 doos kunnen zien staan en een paar wedstrijdbekertjes
) De laatste foto's heb ik m'n gordijn over m'n camera heen getrokken.
Enniewee, een huisgenoot is bezig met het encoden naar een fijn formaat en een fijne snelheid vooral.
De sequence is iets van 200 foto's (dus een dikke drie uur) en waarschijnlijk laten we 'm op 1 frame per seconde encoden.
Resultaat laat nog ff op zich wachten, pc is een beetje ingestort tijdelijk
(huisgenoot doet 't omdat 't wat lekkerder encode op een 2.4GHz PIV dan op een simpele PIII ... daarnaast heeft hij er ook wat meer verstand van).
't wordt waarschijnlijk een XviD in 720x576 (originele foto's zijn 1600x1280).

(Klik voor groot (3000x2400! da's een JPG van 2.5MB))
Is een timelapse van een flinke sneeuwbui hiero, ik wist dat de bui er aan kwam (leve de radio
Jammer dat ik was vergeten dat m'n lampen lekker gereflecteerd worden (als je heel goed zou kijken op de originelen dan zou je een glimmende Simcity 2000 doos kunnen zien staan en een paar wedstrijdbekertjes
Enniewee, een huisgenoot is bezig met het encoden naar een fijn formaat en een fijne snelheid vooral.
De sequence is iets van 200 foto's (dus een dikke drie uur) en waarschijnlijk laten we 'm op 1 frame per seconde encoden.
(huisgenoot doet 't omdat 't wat lekkerder encode op een 2.4GHz PIV dan op een simpele PIII ... daarnaast heeft hij er ook wat meer verstand van).
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
die van hen is mooi....
JPG comprimeren tot een sequence op een PIV2.4? Ik 'doe' het op een 800 Mhz Duron en langer dan een paar seconden duurt het niet.....leipie schreef op 05 February 2003 @ 01:58:
Verwijderd
Het was idd een flinke sneeuwbui
Ik heb vanaf hier bijna hetzelfde uitzicht, woon 2 huizen verder
XviD's is iets mee mis gegaan... tenminste: ik kan ze zelf niet afspelen, daarnaast ook maar ff aan de modemmers gedachtVerwijderd schreef op 05 February 2003 @ 12:24:
[...]
Het was idd een flinke sneeuwbuiDe foto's zien er mooi uit alleen jammer van dat reflecterende licht uit je kamer. Nu nog wachten op het filmpje.
2 seconden (900KB)
6 seconden (5MB)
En de langdradige versie (had wel wat weggeknipt mogen worden
3min20 (letop: 54MB!)
Files zijn .m2v's ofwel MPEG2 (mediaplayer en PowerDVD snappen 't in ieder geval
Hehe, gebeurd hiel wel vaker op GoT geloof ikIk heb vanaf hier bijna hetzelfde uitzicht, woon 2 huizen verder
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Ik heb een Philips ToUcam XS en ben al een tijdje opzoek naar een progje om timalaps foto's te maken via mijn webcam.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 01:32:
Ik heb nog een oudje liggen die ik ooit met mijn Philips webcammetje op de zaak heb gemaakt, ..........
JWD waarmee heb je dat gedaan?
Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!
Verwijderd
Zoek ff naar het prog. iCatcher. Kun je je webcam ook als motion detector laten werken.....best leukCPZ schreef op 17 februari 2003 @ 20:57:
[...]
Ik heb een Philips ToUcam XS en ben al een tijdje opzoek naar een progje om timalaps foto's te maken via mijn webcam.
JWD waarmee heb je dat gedaan?
Baal ik even.
Heb een Sony DSC P9, geen timelapse functie en ook geen software ervoor.
Maar mooie plaatjes/filmpjes
!
Maar mooie plaatjes/filmpjes
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik heb een Casio QV 3000 ex, vanavond eens kijken of het ook echt lukt. En dan nog een adapter zien te vinden.
* Wolfensteijn kan haast niet wachten om te gaan spelen
* Wolfensteijn kan haast niet wachten om te gaan spelen
Het is mooi helder afgelopen dagen. Misschien kan iemand een mooie timelapse foto maken van de hemel en haar sterren. DAt is ook vaak mooi. Succes.
Ik heb net zitten spelen, en het werkt dus. Nu nog een stroomnet adapter zien te vinden, anders zijn mijn batterijen zo leeg
Nog mensen wat filmpjes gemaakt? Het weer is er mooi genoeg voor op het moment
Mjah, moet ik dus concluderen dat het met mijn Fuji s602 Zoom ook niet mogelijk is om, zonder de webcamfunctie dan, timelaps pics te maken? 'k Heb weinig zin om die seriele-modzooi te gaan toepassen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
is ook een beetje timelapse fotografie. maar wel anders als de hierboven gepostte.
bij m'n g3 kan ik de onstpanknop inhouden en maakt ie foto's op 2 a 3 frames per seconde ongeveer. dan maak je er zo'n 60 achter elkaar, en die pleur je allemaal in animation shop.
vervolgens het union skin effect aan en dan krijg je dat vette effect met die bewegingsstrepen.
http://www.aerodread.nl/~drezz/songs/ochtendgymnastiek.avi
bij m'n g3 kan ik de onstpanknop inhouden en maakt ie foto's op 2 a 3 frames per seconde ongeveer. dan maak je er zo'n 60 achter elkaar, en die pleur je allemaal in animation shop.
vervolgens het union skin effect aan en dan krijg je dat vette effect met die bewegingsstrepen.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
LOL ochtendgymnastiek met een biertje erbij natuurlijk
coolabrakadaver schreef op 31 March 2003 @ 16:04:
is ook een beetje timelapse fotografie. maar wel anders als de hierboven gepostte.
Ik heb dit jaar op 29 januari een timelapse gemaakt in Zoetermeer.Azrael schreef op 30 March 2003 @ 16:29:
Nog mensen wat filmpjes gemaakt? Het weer is er mooi genoeg voor op het moment
Wolkendek boven Ministerie van OC&W, hij is ongeveer 3MB.
http://brigg.dutchphotozone.free.fr/timelapse.mpg
Helaas stond de camera ietsje scheef

Bestaat er ook zo'n leuk proggie voor de Olympus C-300 Zoom??? Want dat proggie van de 1e post doet het niet voor mijne
voor de mensen die een video-out op hun cam hebben: http://download.com.com/3000-2194-9411115.html?tag=lst-0-1 werkt goed, alleen is het wel een demo
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Mooooody schreef op 02 January 2003 @ 15:59:
leuk, dat kan de G3 ook...
het enige probleem zal natuurlijk het gemis van een adapter zijn, zodat je de camera gewoon continue van stroom kan voorzien...
jammer dat op de g3 alleen maar instelbaar is dat je 1-100 foto's kunt maken, en om de 1-60 minuten...Phusebox schreef op 02 januari 2003 @ 23:45:
mijn g3 heeft deze functie built-in
dus je hebt er geen pc bij nodig
met die batterij valt wel mee, hij schakelt automatisch uit na een opname...
[edit]zie nu pas dat de quotes 3 maanden oud zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Vinzzz243 op 05-04-2003 16:07 ]
Ik had laatst dit filmpje gemaakt vanuit mijn dakraam (1 van de 4
) en ik dacht, laat ik hem hier maar eens posten om het topic weer een stukje hoger te krijgen 
Klik hier
Klik hier
edit:
Het is een met DivX 5.02 gecodeerd AVI bestand van 17 MB.
Het is een met DivX 5.02 gecodeerd AVI bestand van 17 MB.
[ Voor 16% gewijzigd door Wolfensteijn op 18-04-2003 15:34 ]
Om dit topic maar eens te kicken ;): als je een timelapse van 24 uur wilt maken, welke witbalans kan je dan het beste kiezen? En kan je het beste een vaste sluitertijd kiezen of dat door de camera laten bepalen?
move.to => FG
move.to => FG
Azrael, het is niet nodig om dat in je post te zetten, daar kan je gewoon een TR voor aanmaken 
Move Gadget Talk > Fotografie
Move Gadget Talk > Fotografie
Een TR lijkt me niet echt nodig he, zeker gezien de topictitel 
En je geeft geen antwoord op m'n vraag!
En je geeft geen antwoord op m'n vraag!
welke animation shop? die Jascsoftware? zo ja hoe kom ik aan het union skin?abrakadaver schreef op 31 maart 2003 @ 16:04:
die van hen is mooi....
Hmmz, ik zou het ook graag willen doen.
Maar tot vergeefs, kan geen programma's vinden die mijn Nikon Coolpix 885 ondersteunen.
Iemand een suggestie?
Maar tot vergeefs, kan geen programma's vinden die mijn Nikon Coolpix 885 ondersteunen.
Iemand een suggestie?
Whatever.
Dit is inderdaad grappig. Ik heb eens geprobeerd een week lang (voor zover ik m'n cam kon missen) een uitkomende bloem gefotografeerd met m'n Minolta Dimage 5. Om de 30 min een foto gemaakt. Echter, omdat er 's nachts absoluut niks te fotograferen was en ik bovendien de gordijnen dicht wilde, is er iedere dag een net iets ander standpunt ingenomen.
Och, voor een eerste keer een leuk experiment. Ik ben net verhuist, heb momenteel beter de gelegenheid voor dit soort dingen
Misschien leuk om binnenkort weer eens wat te doen
Och, voor een eerste keer een leuk experiment. Ik ben net verhuist, heb momenteel beter de gelegenheid voor dit soort dingen
Misschien leuk om binnenkort weer eens wat te doen
* Luuk heeft zijn Olympus E-10 ook maar eens voor het raam gezet 
interval van 5 minuten ..
met welk programma kan je al die afzonderlijke foto's tot een filmpje verwerken eigenlijk? [edit] heb het al
interval van 5 minuten ..
met welk programma kan je al die afzonderlijke foto's tot een filmpje verwerken eigenlijk? [edit] heb het al
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk op 28-12-2003 19:07 ]
Heb nog een vraagje over m'n Minolta Dimage 5. Is er iemand toevallig op het idee gekomen om de afstands bediening functie van deze camera of camera serie (dimage 7, 7i & 7hi zijn hetzelfde volgens mij wat dat betreft) te combineren met een aansluiting op de computer?
Als je het afdek kapje/rubbertje weghaalt, zie je 3 aansluitingen. 1 daarvan is de aarde (dacht de middelste), de ander zorgt ervoor dat de camera scherp stelt, en de laatste zorgt voor de afdruk. In de volgende volgorde moet er contact gemaakt worden:
eerst aarde met scherpstellen
daarna aarde met afdrukken, naast aarde met scherpstellen.
icm met een pc en een mooi geschreven programma kan je op deze manier via een seriele poort of paralelle poort een onwijs uitgebreid timelaps programma maken. Ongeachte de limit van max 99 foto's, en min 1 minuut tussen de shoots.
- Je kan veel sneller (bij de dimage 5) 2-3 x per seconde foto's maken,
- Op comando, bij het aanbellen bij de deur oid.
- Je kan vanaf een bepaald tijdstip foto's gaan maken (dan maak je gebruik van de standby functie van de camera)
- Stel een schema in, overdag iedere 15 min een foto, 's nachts maar iedere 30 min een foto
Zo zullen er nog heel wat functies te bedenken zijn. Het mooie is. Je hoeft helemaal niet de camera open te maken. Kwestie van aansluiten op lpt poort, eventueel relaitjes ertussen, en een programmaatje schrijven.
Ik zou eventueel het hardware matige deel kunnen doen, echter het software matige gedeelte heb ik absoluut geen verstand van
Iemand anders die wel behoefte heeft aan dit projectje?
Als je het afdek kapje/rubbertje weghaalt, zie je 3 aansluitingen. 1 daarvan is de aarde (dacht de middelste), de ander zorgt ervoor dat de camera scherp stelt, en de laatste zorgt voor de afdruk. In de volgende volgorde moet er contact gemaakt worden:
eerst aarde met scherpstellen
daarna aarde met afdrukken, naast aarde met scherpstellen.
icm met een pc en een mooi geschreven programma kan je op deze manier via een seriele poort of paralelle poort een onwijs uitgebreid timelaps programma maken. Ongeachte de limit van max 99 foto's, en min 1 minuut tussen de shoots.
- Je kan veel sneller (bij de dimage 5) 2-3 x per seconde foto's maken,
- Op comando, bij het aanbellen bij de deur oid.
- Je kan vanaf een bepaald tijdstip foto's gaan maken (dan maak je gebruik van de standby functie van de camera)
- Stel een schema in, overdag iedere 15 min een foto, 's nachts maar iedere 30 min een foto
Zo zullen er nog heel wat functies te bedenken zijn. Het mooie is. Je hoeft helemaal niet de camera open te maken. Kwestie van aansluiten op lpt poort, eventueel relaitjes ertussen, en een programmaatje schrijven.
Ik zou eventueel het hardware matige deel kunnen doen, echter het software matige gedeelte heb ik absoluut geen verstand van
Kijk hier eens.Ch!pY-J schreef op 08 januari 2004 @ 23:54:
Je hoeft helemaal niet de camera open te maken. Kwestie van aansluiten op lpt poort, eventueel relaitjes ertussen, en een programmaatje schrijven.
Ik zou eventueel het hardware matige deel kunnen doen, echter het software matige gedeelte heb ik absoluut geen verstand vanIemand anders die wel behoefte heeft aan dit projectje?
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Dat ziet er toch enigszins wel interressant uit. TnX! Helaas heb ik momenteel weinig tijd, maar ik zal het timelaps gebeuren zeker niet vergeten...
Verwijderd
Zo, dikke vette topic kick, maar altijd beter dan een nieuwe topic aanmaken dacht ik
Ik ben zelf ook een beetje aan het prutsen met time lapse fotografie, en ik moet zeggen dat ik het best wel leuk vind. Op dit moment verkeer ik nog in een probeer stadium en ik moet nog het een en ander perfectioneren op het gebied van 'originele beelden', maar dat komt naar mate je het vaker doet denk ik.
Ik heb het volgende filmpje gemaakt met mijn 40D, Tamron 17-50 en TC-80N3a remote. De foto's zijn bewerkt met Lightroom, gecropt op 720p formaat en voorzien van watermerk met Photoshop.
De foto's zijn ingeladen met Quicktime pro als 'image sequence' en met 10 frames per seconde geëxporteerd naar HD formaat.
Hier het eerste resultaat: http://vimeo.com/2899904
Vimeo wordt blijkbaar niet ondersteund merk ik, jammer omdat Youtube echt bagger is....
Ik ben zelf ook een beetje aan het prutsen met time lapse fotografie, en ik moet zeggen dat ik het best wel leuk vind. Op dit moment verkeer ik nog in een probeer stadium en ik moet nog het een en ander perfectioneren op het gebied van 'originele beelden', maar dat komt naar mate je het vaker doet denk ik.
Ik heb het volgende filmpje gemaakt met mijn 40D, Tamron 17-50 en TC-80N3a remote. De foto's zijn bewerkt met Lightroom, gecropt op 720p formaat en voorzien van watermerk met Photoshop.
De foto's zijn ingeladen met Quicktime pro als 'image sequence' en met 10 frames per seconde geëxporteerd naar HD formaat.
Hier het eerste resultaat: http://vimeo.com/2899904
Vimeo wordt blijkbaar niet ondersteund merk ik, jammer omdat Youtube echt bagger is....

Mijn videocamera kan dit. Die zet je dan een paar uur aan en om de zoveel seconden schrijft ie wat beeldjes weg naar DV tape. Natuurlijk een keer geprobeerd met wolken
Erg gaaf! Leuk ook dat je het topic kickt, dit wil ik wel eens gaan proberen! En aangezien net het weekend is aangebroken (voor mij dan), heb ik mooi wat te doen.
Dealextreme heeft ook nog een leuke remote hiervoor in zijn assoirtiment genomen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19691
$39,90 (Canon uitvoering, hij staat er ook voor de andere merken)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19691
$39,90 (Canon uitvoering, hij staat er ook voor de andere merken)
Uit een recent topic in LA en algemene activiteit in ons subforum Fotoworkflow (FGW) blijkt dat dit nog steeds relatief onbekend is en soms niet geheel duidelijk wat er nu precies onder de workflow valt, en wat er dus allemaal thuis hoort in FGW. We zullen de komende tijd wat actiever 'reclame' maken voor FGW zodat dit subforum net zo mooi kan bloeien als de rest van de fotografie fora. Onderdeel van deze 'campagne' is het verplaatsen van topics die momenteel ergens anders staan, maar eigenlijk beter in FGW passen. Dit topic valt daar ook onder. Bij deze dus een move naar FGW!
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen