Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Ik ben eens begonnen aan wat leuke experimentjes met timelapse fotografie. Je maakt dan om de xx minuten een foto en monteert die uiteindelijk in een filmpje. Voor mijn camera, de Olympus C700 UZ heb ik een progje gevonden, waarmee je vanaf de pc je camera kan bedienen. Dit programmaatje maakt het mogelijk om timelapse foto series te maken.

Je kan het hier downloaden:
Klik!

Dit programma ondersteunt een hele serie Olympus camera's. Ik weet niet of het ook camera's ondersteunt van andere merken. Er is wel ergens een lijstje te vinden ip die site.

Wat betreft de C700 camera moet je het volgende doen om de camera in 'PC control mode' te krijgen:

Uit het C700uz forum.
1. turn the jog to A/S/M.
2. disconnect the usb cable if connected.
3. turn on the camera.
4. open the memory door, and remove the card.
5. close the door.
6. press MENU+LCD POWER together for few seconds.
7. hidden menu will appears on the screen, turn controller to ON.
8. open the memory door, and insert the card.
9. close the door.
10. connect the USB and start "Pine Tree Camera Controller".
Belangrijk voor lange series is het stroomgebruik van de camera. Met batterijen houd je het maar hooguit 10 uur vol (4x 2000 mAh Ni-MH batterijen), maar dat verschilt ook per camera natuurlijk en met het aantal foto's dat je maakt. Ik heb zelf een adapter gekocht. Dan kan je onbeperkt foto's maken.

Foto's heb ik met behulp van Animation Shop Pro tot een AVI aan elkaar geknoopt.

Ok, nu mijn eerste experiment:

Ik heb de camera gewoon naar buiten gericht en heb vannacht elke vijf minuten een foto gemaakt. Soms regende het en heeft de autofocus op de druppels op het raam gericht... Met de software kan je ook handmatig een vaste focus instellen. Voor dit experiment had ik die op oneindig moeten zetten.

Vervolgens een AVI (DivX) van 10 frames/sec gemaakt:

Klik! edit: filmpje van site verwijderd wegens ruimtegebrek

Het stelt niet veel voor, maar wel leuk voor een eerste experiment. De volgende wordt een groeiende plant of een ontluikende bloem ofzo.

Ik hoop dat jullie ook wat leuke experimenten kunnen laten zien.

De PineTree software kan ook time-lapsed opnamen uploaden, zodat je van je digicam een mooie high-rez webcam kan maken! (Met flits indien nodig!)
8)

[ Voor 4% gewijzigd door Molybdenum op 18-01-2003 20:49 . Reden: Link weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
das wel gaaf, alleen jammer dat door de ruit je filmpje een beetje onduidelijk is.

Iemand die zin heeft dit voor een A40 te maken? >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 15:02
Ik zou iets meer vertraging invoegen, het filmpje gaat zo wel heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geinig :D, mooie startpost ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
best gaaf om te doen! als ik m'n cam heb ga ik hier zeker mee experimenteren! hoop dat dit ook met een canon kan.... (er zit geloof ikwel zo'n tooltje bij waarmee je de cam op afstand kan bedienen. weet iemand of je hiermee ook timelapse foto's kan maken ?)

hehe wietplant zien groeien lijkt me cool :)

[ Voor 12% gewijzigd door abrakadaver op 02-01-2003 15:48 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgende keer wel even de camera op fixed focus zetten als dat mogelijk is, bij de regenbui werd er op de ruit gefocust. Voorderest heel geinig, jammergenoeg niet mogelijk met Fuji camera's :)

Het lijkt alsof je een hotpixel hebt, links, iets boven het midden :?

[ Voor 22% gewijzigd door Tele op 02-01-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

leuk, dat kan de G3 ook...
het enige probleem zal natuurlijk het gemis van een adapter zijn, zodat je de camera gewoon continue van stroom kan voorzien...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

nice alleen iets langzamer de volgende filmpie :)

kan het 100 % zeker niet fuji cams dus ? :( lijkt me gaaf om te doen namenlijk :D

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wie oh wie fixed er zo'n proggie voor Fuji cams

ik wil da ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 16-08 15:12

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Iemand het al uit geprobeerd met een Canon A40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

YellowCube

Wait...what?

koop een pentax el2000...die heeft het van zichzelf. 8)
Heb ongeveer 7 series van elk 350 foto's gemaakt over een hele dag...
Speel ze meestal af in ACDSee m.b.v slideshow en dan 100 ms per beeldje.
Heeft iemand suggesties voor software om makkelijk een filmpje te maken van de losse foto's ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
YellowCube schreef op 02 January 2003 @ 16:12:
koop een pentax el2000...die heeft het van zichzelf. 8)
Heb ongeveer 7 series van elk 350 foto's gemaakt over een hele dag...
Speel ze meestal af in ACDSee m.b.v slideshow en dan 100 ms per beeldje.
Heeft iemand suggesties voor software om makkelijk een filmpje te maken van de losse foto's ?
Animation Shop Pro zit bij Paint Shop Pro 7
werkt heel makkelijk, maakt gebruik van de codecs die op je systeem staan, dus ook de DivX codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hurricane schreef op 02 January 2003 @ 16:06:
Iemand het al uit geprobeerd met een Canon A40?
Hmmmzz toch een oplossing voor de Canon A40. :D Op de cd van canon zelf die je bij de camera krijg zit deze optie gewoon bij. Had deze cd nog nooit in mijn cd-rom drive gehad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat werkt met de a40. Ik weet alleen niet of timelapse zomaar kan. Foto maken via pc is geen probleem.

Wat wél een probleem is dat is dat de camera al die tijd aan moet blijven staan. Dus veel langer dan een paar uur gaat al niet met batterijen. Wordt de camera (ccd) ook niet veel te warm als hij zo lang aanstaat?

Als je toch aan de computer vast zit lijkt dit alles me meer iets voor een webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Die mogelijkheid zit gewoon ingebakken bij de software van canon. Als je remoteCapture neemt dan kan je daarmee ook om de zoveel seconden / minuten / uren een foto laten maken. Denk niet dat warmte een probleem zal zijn. De voeding wel ja, moet hier nog wat op gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Hurricane schreef op 02 januari 2003 @ 18:27:
Die mogelijkheid zit gewoon ingebakken bij de software van canon. Als je remoteCapture neemt dan kan je daarmee ook om de zoveel seconden / minuten / uren een foto laten maken. Denk niet dat warmte een probleem zal zijn. De voeding wel ja, moet hier nog wat op gaan zoeken.
Warmte is echt geen probleem, op een gegeven moment is er gewoon een evenwicht: er wordt net zoveel warmte geproduceerd als afgevoerd, dan wordt hij niet warmer meer. Ik weet dat die Canons vaak warm worden, omdat de batterijen warm worden. Die zitten er niet in als je een adapter gebruikt. Ikzelf heb er met mijn Olympus geen last van, misschien alleen die hotpixel, die zie je normaal nooit: effect van een warme CCD misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

PanMan

Spun!

* PanMan wil dit al een tijdje gaan doen bij een portje risk. Na elke beurt een foto maken, vanaf een vast punt, en dan daarvan een filmpje maken.
Zie je mooi de leger-movements enzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door PanMan op 02-01-2003 20:32 ]

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

BTW: volgende keer zou ik proberen bij zo'n dag-nacht filmpje ook echt 24 uur te doen: Dat is veeel mooier als hij loopt. En idd het scherpstellen anders, en wellicht iets meer foto's (trager). Toch ziet het er wel al ERG vet uit :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 16:27
jammer dat deze functie niet op mijn sony dsc-s50 zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik wil dit oook met mijn fuji cam ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 17-08 00:20

Puck

W32.Deadcode.A

Firecow schreef op 02 January 2003 @ 22:07:
ik wil dit oook met mijn fuji cam ! :(
ik ook :( :|

Kan er hier iemand programmeren? :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Ben nu het programma aan het downloaden, nu nog iets zoeken wat ik kan fotograferen :) (niet veel bloemen, uitkomende vogeleitjes of meer van dat spul aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oud boterham zien wegrotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik heb denk ik wel een maniertje voor de s602 de mijne dan....
alleen moeten jullie ff helpen...

Eerst ff een progie zien te vinden zoals bij webcams dat er een button in dat progie zit dat als je daar op drukt dat je webcam/camera een foto maakt... dat zoek ik dus een beetje goeie....

en mischien kennen de mensen hier nog de tijd dat je met banners etc geld kon verdienen...
daar had je ook van die leuke cheat progies voor dat je de kleur en de coordienaat kon instellen op je scherm en je kon instellen hoeveel x hij daar op klikte bijv per min...

nu dacht ik als ik dan een progie heb met zo'n shot button en dat progie :)
moet het ook lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer gaaf. IS dit ook mogelijk bij een powershot a40???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
PuCK schreef op 02 January 2003 @ 22:12:
[...]
ik ook :( :|

Kan er hier iemand programmeren? :P
Kan wel proggen, maar voor zover ik weet ondersteunen de Fuji's dit totaal niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 22:54:
zeer gaaf. IS dit ook mogelijk bij een powershot a40???
ik zou zeggen: kijk eens op de cd die bij je camera is geleverd!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op 02 januari 2003 @ 23:11:
[...]

ik zou zeggen: kijk eens op de cd die bij je camera is geleverd!
:)
jaja. moet ik dan maar eens doen zal je morgen wel laten weten of er iets op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hmm progie heb ik gevonden...
http://www.abfsoftware.co...hotoCamera/Data/abfPC.zip

nu nog ff dat klik progie zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43
mijn g3 heeft deze functie built-in
dus je hebt er geen pc bij nodig

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:10

Tarin

Just plain weird.

Ik heb er ook wel eens mee zitten klooien inderdaad. Helaas heeft een kennis m'n kabeltje weggegooid (€45 :() dus heb ik nu een cardreader (die waren stukken goedkoper), en heb ik dus geen kabel meer om dit progseltje te gebruiken.
Je kon het wel vet mooi gebruiken als webcamprogsel: iedereen vroeg wat voor soort supermooie webcam ik had :D.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Tarin schreef op 03 januari 2003 @ 00:22:
Ik heb er ook wel eens mee zitten klooien inderdaad. Helaas heeft een kennis m'n kabeltje weggegooid (€45 :() dus heb ik nu een cardreader (die waren stukken goedkoper), en heb ik dus geen kabel meer om dit progseltje te gebruiken.
Je kon het wel vet mooi gebruiken als webcamprogsel: iedereen vroeg wat voor soort supermooie webcam ik had :D.
hmm das lullig, kan die kennis dan niet gewoon een nieuw kabeltje voor je kopen?? :)

Ben hier trouwens wel benieuwd naar, ik zou over niet al te lange tijd mn canon A40 moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 01:13

Ken.

\m/.([oO]).\m/

GeWELdig !! Bedankt voor het vette idee Molybdenum !

Voor de Nikon bezitters heb ik dit gevonden > http://www.charliex.net/cpix/cpix.htm
Ik heb ’m nog niet kunnen testen met m’n CoolPix 880 omdat 'ie ff bij m'n moeder ligt.
Maar 't ziet er best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Firecow schreef op 02 januari 2003 @ 22:38:
ik heb denk ik wel een maniertje voor de s602 de mijne dan....
alleen moeten jullie ff helpen...

Eerst ff een progie zien te vinden zoals bij webcams dat er een button in dat progie zit dat als je daar op drukt dat je webcam/camera een foto maakt... dat zoek ik dus een beetje goeie....

en mischien kennen de mensen hier nog de tijd dat je met banners etc geld kon verdienen...
daar had je ook van die leuke cheat progies voor dat je de kleur en de coordienaat kon instellen op je scherm en je kon instellen hoeveel x hij daar op klikte bijv per min...

nu dacht ik als ik dan een progie heb met zo'n shot button en dat progie :)
moet het ook lukken >:)
Ehrmz....
Heeft een beetje webcam progje niet ook gewoon de functie om om de x sec een foto te maken? :)
Lijkt me een stuk simpeler :P
* PanMan heeft dat eik zelden NIET gezien, in webcam progs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 01:19

sjorsfeenema

de mijne is mooier

zoiets zoek ik nou voor m'n webcam

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 11:36

bipo

TomV

x KeN x bedankt! Ga van het weekend proberen of die ook met de 5700 werkt. :)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hurricane schreef op 02 January 2003 @ 18:27:
Die mogelijkheid zit gewoon ingebakken bij de software van canon. Als je remoteCapture neemt dan kan je daarmee ook om de zoveel seconden / minuten / uren een foto laten maken. ...
Hmmm... Ik heb een S20, maar Remote Capture dacht fijn te melden dat mijn camera 't niet ondersteunt... Ligt dat aan 't programma of aan m'n camera? Want 't lijkt me dus best wel leuk om te doen! Iemand een idee hoe 't wel kan?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Is er voor de Canon A40 een netadapter verkrijgbaar? Zoja wat kost
> deze?
>
> ---Einde e-mail---
>

Geachte heer,

hartelijk dank voor uw interesse.

Er bestaat een Netadapter voor de Canon Powershot A-40. Deze kost 64,00 euro
incl BTW.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

J. Keizer
Foto Konijnenberg.
Ff wat info uit een mailtje wat ik naar hen gestuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hurricane schreef op 03 januari 2003 @ 11:07:
[...]

Ff wat info uit een mailtje wat ik naar hen gestuurd heb.
Jeezus, 64 euro?? wat is er zo speciaal aan dit ding?
Ik heb mn A40 nog niet dus ik weet dit niet, maar kan er niet gewoon een standaard adapter aan?? (die je dus instelt op juiste voltage e.d. ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
DocB schreef op 03 januari 2003 @ 11:34:
[...]

Jeezus, 64 euro?? wat is er zo speciaal aan dit ding?
Ik heb mn A40 nog niet dus ik weet dit niet, maar kan er niet gewoon een standaard adapter aan?? (die je dus instelt op juiste voltage e.d. ?)
ja, de netadapter van Olympus was ook hartstikke duur. kijk op je camera, daar staat meestal wel welk voltage dat ding nodig heeft. ga naar een elektrozaakje en koop daar een adaptertje. ik heb zelf er een voor 30 euro gekocht. deze heeft een instelbare spanning.

houd er wel rekening mee dat de camera aardig wat stroom gebruikt, dus een 600 mA adapter is hoogstwaarschijnlijk niet genoeg. ik heb zelf 6.5V en heb er een adapter bij gekocht die tot 2000 mA kan. dit gaat in ieder geval goed.

DC=DC dus laat je niet om de tuin leiden door de camerafabrikant. daar ben je alleen maar duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh .. als het met de Canon A40 kan.. kan het dan met de Canon S10 ook? Lijkt me wel? Iemand dan het canon progje voor mij om te downloaden? Of is dat gewoon de nieuwste zoombrowser software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja grmb ik moet dus nog een adapter kopen voor m'n s40, en dat ding kost dan weer meer dan 40 euro! voor een adapter :/
hiermee kan je alleen je camera op stroom uit het stopcontact laten lopen, niet eens je accus opladen ofzo :/
dan maar een timelapse van een uurtje of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
hm dus als ik het zo lees is het niet mogelijk met mijn sony cybershot 51 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
henkleerssen schreef op 03 januari 2003 @ 12:04:
eeuh .. als het met de Canon A40 kan.. kan het dan met de Canon S10 ook? Lijkt me wel? Iemand dan het canon progje voor mij om te downloaden? Of is dat gewoon de nieuwste zoombrowser software?
Nou ja, ik heb 't met m'n S20 geprobeerd, en dat was no-go (zie boven). Tenminste, met het RemoteCapture-programma dat ik erbij gekregen heb (onderdeel van Canon Solutions, staat gewoon op de CD). Ben benieuwd of 't bij jou wel lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Gullie007 schreef op 03 januari 2003 @ 12:34:
[...]

Nou ja, ik heb 't met m'n S20 geprobeerd, en dat was no-go (zie boven). Tenminste, met het RemoteCapture-programma dat ik erbij gekregen heb (onderdeel van Canon Solutions, staat gewoon op de CD). Ben benieuwd of 't bij jou wel lukt...
Tja .. als het bij jou niet is gelukt.. waarom zou het dan bij mij wel lukken he... dus.. Zoombrowser geen optie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

een 'timelapse' of 'interval shooting' optie kun je vrijwel alleen vinden op de duurdere (prosumer) camera's

met wat klooien krijg je het misschien ook wel voor elkaar, maar nooit met dezelfde resultaten...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
henkleerssen schreef op 03 januari 2003 @ 21:26:
[...]

Tja .. als het bij jou niet is gelukt.. waarom zou het dan bij mij wel lukken he... dus.. Zoombrowser geen optie daarvoor?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dacht dat het voornamelijk was om foto's van je toestel te halen. Maareh... Try and find out! :)
Mooooody schreef op 03 January 2003 @ 21:28:
een 'timelapse' of 'interval shooting' optie kun je vrijwel alleen vinden op de duurdere (prosumer) camera's

met wat klooien krijg je het misschien ook wel voor elkaar, maar nooit met dezelfde resultaten...
En jij wil mij vertellen dat de A40, waarmee het wel lukt, wel een 'duurdere camera' is? In tegenstelling tot een S20? Vind je opmerking een béétje kort door de bocht op dit punt in 't topic...

[ Voor 45% gewijzigd door Gullie007 op 03-01-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Gullie007 schreef op 03 januari 2003 @ 23:04:
En jij wil mij vertellen dat de A40, waarmee het wel lukt, wel een 'duurdere camera' is? In tegenstelling tot een S20? Vind je opmerking een béétje kort door de bocht op dit punt in 't topic...
ik had het over de optie 'interval shooting' op de camera zelf...
niet de mogelijkheid om via de pc en software iets te doen, want dan is het onbruikbaar als je geen pc bij de hand hebt...

de G3 is een van de weinige camera's die die optie heeft overgenomen van de dure D-SLR camera's
zelfs SLR-like camera's als de Nikon 5700 heeft deze optie niet...

[ Voor 40% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mooooody schreef op 03 January 2003 @ 23:26:
[...]

ik had het over de optie 'interval shooting' op de camera zelf...
niet de mogelijkheid om via de pc en software iets te doen, want dan is het onbruikbaar als je geen pc bij de hand hebt...

de G3 is een van de weinige camera's die die optie heeft overgenomen van de dure D-SLR camera's
zelfs SLR-like camera's als de Nikon 5700 heeft deze optie niet...
Ok.. maar wij hadden het over 'interval shooting'.. 'in general'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ik ben nu met een 24-uurs projectje bezig met één opname per minuut. Nu kan je ook de wolken echt zien bewegen. Focus is nu op oneindig gezet, zodat de camera niet op het raam gaat focussen als het regent of sneeuwt. Wel interessant nu, omdat het morgen ook gaat sneeuwen. Misschien zie je echt een laag groeien!

Morgen post ik het filmpje als alles goed is gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Molybdenum op 04-01-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen waar jij die 2000mAh NImh batterijen gehaald hebt.

die wil ik ook wel

en welk merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuke topic !

Voor degenen die willen weten of het ook met een Fuji kan:
Ik denk het niet , de Fuji gebruikt een "gewone" usb mass storage
driver , en dus geen protocol waarmee je ook commando's naar de cam kan sturen.
Voordeel: plug en play in de meeste OSsen , te gebruiken als extra disk.
Nadeel : beperkte functionaliteit. :(

Overigens heb ik ook een fuji 600 gehad , met seriele kabel , die kon het weer wel...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

henkleerssen schreef op 04 januari 2003 @ 08:45:
[...]
Ok.. maar wij hadden het over 'interval shooting'.. 'in general'
dat heet dat eerder 'remote capturing'
met de term 'interval shooting' wordt toch echt de optie op de camera zelf bedoeld...

naja, het resultaat komt op hetzelfde neer :)

dit is een mooi voorbeeld van interval shooting dat dus niet m.b.v de PC kan (laptop zou kunnen :))

[ Voor 78% gewijzigd door Mooody op 04-01-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 17:22

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Daar ben ik dus ook af en toe mee bezig. Zal eens een stukje uploaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~korteweg/DSC04329.jpg

Heb hem resized naar 320 x 240, en het is een quicktime movie. Het filmpje staat hier en is 2.6 MB groot.

Normaal schiet ik ze op 640 x 480, vergroot ze naar 720 x 576 door er een randje omheen te plakken (Graphic Converter (Mac), batchmode), en met Quicktime Pro kun je reeksen genummerde foto's inlezen en bewaren als .mov of exporteren naar tape.
De camera is een Sony DSC-F707. Deze heeft geen interval mode, maar ik heb een remote control voor dit ding gekanibaliseerd en aangesloten op een instelbaar timertje.
Zal later wat pics plaatsen, maar die staan op een andere computer.

[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 05-01-2003 11:00 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 18-08 14:17

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Misschien dat hier iets bij staat voor degene die timelapse software zoeken;
http://www.steves-digicams.com/digsoftware_cameractrl.html -> Cam4you

Voor mijn Canon Ixus V werkt die software :) [en het is nog freeware ook]

Weet iemand of je die flits DEFAULT uit kan zetten???
Het proggie gebruikt nml de auto-mode van de camera en daar staat de flits dus default aan :(

[ Voor 49% gewijzigd door BlaTieBla op 05-01-2003 13:31 . Reden: Edit after evaluation of software ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firecow krijg jij dat abfPC werkend met je s602? ik niet nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 09:41

smallboy

N/A

FF over die adapter voor de A40 trouwens, ik heb ook wel 'ns een mailtje aan Canon gestuurd, en ook zo'n antwoord gekregen. Het is natuurlijk wel mogelijk een standaard adapter aan de camera te hangen, mits je het voltage, amperage en de polariteit weet. Die eerste twee weet ik wel (staan op camera of in boekje), maar de polariteit niet... Je kan het wel proberen, je hebt 50% kans dat het goed gaat.

Leuk filmpje trouwens, alleen onderwerp niet zo spannend, idee is wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 05 januari 2003 @ 11:10:

Het proggie gebruikt nml de auto-mode van de camera en daar staat de flits dus default aan :(
Welk programmaatje heb je precies gebruikt?
edit:
Had je misschien een directe link!? :)
Ik heb namelijk wel RemoteCapture for Canon PowerShot G1, G2 and Pro90IS v1.1a gedownload, en daar heb je in de rechter bovenhoek de mogelijkheid om de flits aan en uit te zetten.

Helaas herkent 'ie mijn camera (S20) niet: "error connecting with camera". Terwijl op de site staat dattie wel voor de S30 en S40 werkt... - so close :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

mijn bijdrage....Ik heb nog niet zoveel ervaring met het posten van filmpjes, dus mocht het niet werken, laat het even weten.
De haven van Trondheim.
Gemaakt op een Pentax El2000 (heeft standaard een time-lapse functie).

DivX, 320x240, 1.41 Mb (dus misschien wat geduld)..

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

YellowCube schreef op 05 januari 2003 @ 23:04:
mijn bijdrage....Ik heb nog niet zoveel ervaring met het posten van filmpjes, dus mocht het niet werken, laat het even weten.
De haven van Trondheim.

_/-\o_ _/-\o_ damn die is nice !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Wow, echt gaaf, op http://www.breezesys.com/ staat ook een programma dat er erg goed uit ziet! (ook eenvoudig te "kopen" ;) :P)

G2Remote for Canon Powershot G2, S30 and S40
[list]• Live viewfinder display on the PC
• Optional output to the camera's video out or LCD
• Large display of shots as they are taken
• Time-lapse facility
• Shutter can be triggered from the camera or the PC
• Full size image preview
• Image rename
• Histogram display for accurate assessment of exposure

Laat ik nou een S30 hebben *D

Binnenkort maar eens naar zo'n adapter kijken, want dit is wel zeer interessant!

Denk ook aan wat je kan doen met een laptop, die kan je gewoon overal mee naar toeslepen om dit te doen, bij je eigen pc zit je toch aan een bepaalde locatie vast.

Voor de G1 en Pro90 IS is er ook RemoteCapture, dat werkt bijna precies hetzelfde :)
(En voor de rijkelui onder ons is er ook nog D30Remote voor de EOS D30 en D60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik heb gezocht naar Timelapse voor sony camera's maar ik kan helaas niet vinden.. Als er nog mensen zijn die hier meer over weten, feel free to post!

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:38:
firecow krijg jij dat abfPC werkend met je s602? ik niet nl
Heb je deze al geprobeerd? http://www.ba.wakwak.com/~tsuruzoh/index-e.html

ook voor Fuji toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

is allemaal serieel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ideeën
een autostrade
een fuif
een dicotheek
in de cinema :p
van je vriendin onder de douche :p

is wel een zeer leuk idee om mee bezig te zijn... one day zal ik ookhet geld hebben om ne digicam te kope (sparuuhhhhhh!!! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Laatst online: 20-12-2024
Leuk dit, ik volg het topic nu een poosje en heb besloten om het ook maar es te proberen,
even uitgezocht hoe het moest op m'n dimage7i en hij staat nu op het statief naar buiten gericht, ik ben beniuwd! het is alleen jammer dat je maar maximaal 99 foto's kan maken :(

maar als alles goed gaat issie over ongeveer 8 uurtjes klaar :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

BlaTieBla schreef op 05 January 2003 @ 11:10:

Ik ga de hele softe waren boel maar eens downen.. kijken of er iets voor de S10 bij zit (dan ook voor de S20... ik hou je op de hoogte Gulli..)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

YellowCube schreef op 05 January 2003 @ 23:04:
De haven van Trondheim.

Alleen jammer dat de kleurschakering / witbalans verandert per frame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Heb je gelijk in...ik had eigenlijk de witbalans op "daylight" o.i.d. moeten zetten in plaast van automatisch.

Alhoewel ik net zie dat ik dat wel degelijk gedaan heb...
Enig idee waar dan de verschillen vandaan komen ? Zijn het niet gewoon de schaduwen die dit effect creeeren...Misschien komt het ook wel gewoon door de lage resolutie. Ik zie net dat op 640X480 het al een stuk minder is.

[ Voor 67% gewijzigd door YellowCube op 06-01-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 18-08 09:25
Ik zal er ook eens mee bezig. Heb alles, netadapter, G2, RemoteCapture, nu alleen nog een goed "spot" vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

xonide schreef op 06 januari 2003 @ 03:08:
Leuk dit, ik volg het topic nu een poosje en heb besloten om het ook maar es te proberen,
even uitgezocht hoe het moest op m'n dimage7i en hij staat nu op het statief naar buiten gericht, ik ben beniuwd! het is alleen jammer dat je maar maximaal 99 foto's kan maken :(

maar als alles goed gaat issie over ongeveer 8 uurtjes klaar :)
Bij de canon worden de foto's direct naar je pc gestuurd en dus niet opgeslagen op je memory van je camera. Kan dat bij jou misschien ook niet worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

nope...de dimage timelapse functie kan simpelweg niet meer dan 99 foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
gvd waarom heb ik nou een fuji :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
smallboy schreef op 05 January 2003 @ 15:13:
FF over die adapter voor de A40 trouwens, ik heb ook wel 'ns een mailtje aan Canon gestuurd, en ook zo'n antwoord gekregen. Het is natuurlijk wel mogelijk een standaard adapter aan de camera te hangen, mits je het voltage, amperage en de polariteit weet. Die eerste twee weet ik wel (staan op camera of in boekje), maar de polariteit niet... Je kan het wel proberen, je hebt 50% kans dat het goed gaat.

Leuk filmpje trouwens, alleen onderwerp niet zo spannend, idee is wel leuk...
dit plaatje staat volgens mij altijd bij een adapter ingang:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.nieuwland/diversen/adapter.jpg

en dan staat er ook een spanning bij.
bovenstaand icoon betekent dat de plus op het puntje (centrum) zit en de min op de bus van de connector. dit is vrij standaard.

als je adapter niet genoeg amperes kan leveren dan is dit niet slecht voor de camera: hij doet het dan gewoon niet.

mijn laatste timelapse experiment is overigens mislukt: in de software van Pinetree kan je aangeven dat de software het plaatje van de camera (SM card) verwijdert, nadat deze is gedownload naar de pc, dit om te voorkomen dat je memory card vol raakt. echter de PineTree software heeft een bug en die is dat na 3-4 uur de plaatjes niet meer van de camera worden verwijderd... :/

bij het volgende experiment stel ik de camera/software in op de laagste res. en kwaliteit, dan passen er toch nog ruim 1400 foto's op 128 MB SM kaart. 8)

ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firecow schreef op 05 January 2003 @ 23:35:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ damn die is nice !!!
Die is indd hendig vet ... vooral als 't donker word... die lichtjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Laatst online: 18-08 15:58

Gorefest

serial killer.

Molybdenum schreef op 06 January 2003 @ 17:52:
[...]
dit plaatje staat volgens mij altijd bij een adapter ingang:
[afbeelding]

en dan staat er ook een spanning bij.
Dit staat er dus helaas niet bij, ik heb er ooit al eens een topic over geopend maar niemand kon mij dit vertellen....
Is er inmiddels iemand die de adapter heeft en dit even kan nameten?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Gorefest schreef op 06 January 2003 @ 18:41:
[...]

Dit staat er dus helaas niet bij, ik heb er ooit al eens een topic over geopend maar niemand kon mij dit vertellen....
Is er inmiddels iemand die de adapter heeft en dit even kan nameten?!?!
ik gok dat de plus op de pin zit, maar het zou een dure gok zijn als het niet zo is en de camera er niet tegen kan...

wel lastig.. zou het andersom te meten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hmm als er nou iemand is die de officiele canon adapter heeft... daar zou het toch wel op moeten staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 30-07 22:46
Dit is zeker wel een cool onderwerp om te volgen en om natuurlijk zelf uit te proberen.. M'n ouders hebben een paar dagen geleden een "Ricoh Caplio RR30" gekocht en daar ben ik heel blij mee!! :) Maar het blijkt dus dat deze camera ook een instelling heeft om automatisch foto's te schieten.. minimale interval is 30 seconden.. Hier ga ik me zeker eens in verdiepen, want die filmpjes hier zijn dus echt wel vet.. da moek oek eh!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
Hurricane schreef op 06 January 2003 @ 11:11:
[...]

Bij de canon worden de foto's direct naar je pc gestuurd en dus niet opgeslagen op je memory van je camera. Kan dat bij jou misschien ook niet worden ingesteld?
Helaas niet, De D7 kan idd maar 99 foto's achter elkaar maken, met een tussen tijd van 1-10 miunuten, een kwartier, een half uur, of een uur. dat is wel jammer. Heb vanmiddag vanuit me zolderraam een leuk stukje gemaakt van wolken die voorbij komen vliegen .. 99 foto's om de minut.
Als ik ruimte heb om het ergens te hosten zal ik hem hier wel neerzetten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Ook een experimentje van mij, de flat aan de overkant :) Foto om de 5 minuten, vanf een uur of 4 vanacht tot 10 vanochtend: LINK - 588 Kb

Foto's genomen met m'n Olympus 3020Z.

[ Voor 10% gewijzigd door LoneGunman op 07-01-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op 07 January 2003 @ 11:33:
Ook een experimentje van mij, de flat aan de overkant :) Foto om de 5 minuten, vanf een uur of 4 vanacht tot 10 vanochtend: LINK - 588 Kb

Foto's genomen met m'n Olympus 3020Z.
Oww die is ook mooi.. jammer dat net als de zon op het gebouw komt op de helft stopt.. maar zeker een mooi stukje film :P.
Iemand een idee of zoiets ook kan met de canon a200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sony DSC F707 die dure (weet ik 't) maar geen een progje kan hem dit laten doen, of weten jullie misschien nog iets? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op 06 januari 2003 @ 18:52:
[...]

ik gok dat de plus op de pin zit, maar het zou een dure gok zijn als het niet zo is en de camera er niet tegen kan...

wel lastig.. zou het andersom te meten zijn?
Ik denk het wel, de massa zal wel gemeenschappelijk genomen worden met 1 van de pinnetjes in de batterijcompartiment. Dus misschien kan het wel lukken als je met je ohmmeter tussen de pennen van de adaptor-ingang en batterijpennen gaat meten. Als er eentje een doorverbinding geeft moet je gewoonweg op je batterijcompartiment kijken welke pool dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

hmm, ik heb scripje geladen in me Pentax2000/HP912
weer pic maken zodra die kan, is mooi filmpje geworden, van water in lucht, vanuit een weiland, maar helaas 70mb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

DIvx van maken ?
of windows media file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Rebels schreef op 07 January 2003 @ 17:40:
hmm, ik heb scripje geladen in me Pentax2000/HP912
weer pic maken zodra die kan, is mooi filmpje geworden, van water in lucht, vanuit een weiland, maar helaas 70mb :/
waarom gebruik jij een script in je Pentax ? Is er enig voordeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
Tik-Tak - 1.8 mb

Heb m'n camera es een uurtje op de klok gericht, echt leuk effect alleen jammer dat op een gegeven moment het licht aanging in de keuken

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Die klok is geniaal...prachtig werkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48
<never mind>

[ Voor 95% gewijzigd door DaCoTa op 08-01-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

klokje doet het niet hierzo ?
welke codec heb je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
Xvid

http://www.divx-digest.com/software/xvid.html

[ Voor 87% gewijzigd door xonide op 08-01-2003 16:55 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

xvid ? waar kan je die codec downe n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 04-04 10:23
al die dag/nacht shots van flats doen me weer denken aan de tijd dat ik nog Sim Tower speelde... :+

[ Voor 4% gewijzigd door SEFje op 08-01-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste camera's, scanners, webcams hebben twain support. Het is heel simpel om daarmee losse plaatjes van een apparaat op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb handmatig (dus zelf wat langer dan uur en per minuut een shot gemaakt) een mooi filmpje gemaakt (25FPS, 2 frames per plaatje 115 shots van 1024 bij 768 naar 640 bij 480 gedownsampled) en uncompressed als AVI weggeschreven. Werd toen alleen wat groot: 200 Mb!
Ik nog geprobeerd met XVID 2-pass... maar dat ging ook niet lekker met afspelen. Ben nog aan het kijken welke compressie het mooist is. Ik zal hem morgen eens posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Weet iemand al hoe het met de polariteit zit van de adapter van de Canon A40?

Ik heb hier nl nog een oude voeding liggen van een externe modem. Ga zo even langs Conrad om een spanningsconverter te halen en dan hem ik een mooie adapter voor mijn camera, alleen nog de polariteit.

[ Voor 58% gewijzigd door Hurricane op 09-01-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 18-08 14:17

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gullie007 schreef op 05 januari 2003 @ 22:36:
[...]

Welk programmaatje heb je precies gebruikt?
edit:
Had je misschien een directe link!? :)
Ik heb namelijk wel RemoteCapture for Canon PowerShot G1, G2 and Pro90IS v1.1a gedownload, en daar heb je in de rechter bovenhoek de mogelijkheid om de flits aan en uit te zetten.

Helaas herkent 'ie mijn camera (S20) niet: "error connecting with camera". Terwijl op de site staat dattie wel voor de S30 en S40 werkt... - so close :)
Euh... staat duidelijk cam4you....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 09 januari 2003 @ 18:07:
[...]

Euh... staat duidelijk cam4you....
Nah... Niet voor mij dus. :)
Heb 't even uitgezocht (lees: vele programaatjes geprobeerd), maar mijn camera ondersteunt 't gewoon niet, geen programma die dat dan kan ondersteunen. It's a shame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 09 January 2003 @ 09:35:
Ik heb handmatig (dus zelf wat langer dan uur en per minuut een shot gemaakt) een mooi filmpje gemaakt (25FPS, 2 frames per plaatje 115 shots van 1024 bij 768 naar 640 bij 480 gedownsampled) en uncompressed als AVI weggeschreven. Werd toen alleen wat groot: 200 Mb!
Ik nog geprobeerd met XVID 2-pass... maar dat ging ook niet lekker met afspelen. Ben nog aan het kijken welke compressie het mooist is. Ik zal hem morgen eens posten!
Goed hier is ie dan.. XVID ge comprimeert... Ondergaande zon
de "hick-up" zit hem in het feit dat ik de accu ff moest verwisselen (handmatig he... en de directe net adapter was ik ff kwijt).. en ik niet precies meer wist hoe die moest staan.. stom stom..
Pagina: 1 2 Laatste