Zeker wel op easy dan? Lijkt me sterk dat je zonder goede tactieken kwa logistiek en financieen zo ver kunt komenSaedbanken schreef op 04 oktober 2004 @ 15:43:
Echt een heerlijk spel dit, alleen ik gebruik nog lang niet alle units en opties die in het spel zitten merk ik.
Ik gebruik bijv. amper diplomaten, spy's en assasins, heb weinig boten en bouw nauwelijks forten en wachttorens, ik ros gewoon met 3-4 grote legers dwars door europa en slacht alles en iedereen af.![]()
Heb al hoogstpersoonlijk de Senaat in Rome, Grieken, Macedoniers, Gauls, en Dacia opgeruimd.
En ik ben nu bezig om de spanjaarden en carthagen en 'ze germans' te vernietigen.
Verwijderd
Spelen jullie allemaal de battles? Ik vind dat maar langdradig worden. Ik laat 't gewoon uitrekenen. Op macro-niveau spelen vind ik veel leuker dan op micro. Wat jullie?
Verwijderd
nog een klein vraagje, ik had net een aanval kunnen weerslaan van britten en nu had ik snel wat extra units naar mijn hoofdunit gestuurd (hoofdunit was zo goed als afgeslacht (rond 4 - 5 units + generaal bleven over), en reinforcements waren rond de 10 extra. Nu val de vijand mij net aan als ik op 1 stapje verwijdert ben van mij hoofdunit. Gevolg mijn sterk uitgedunde hoofdunit controleer ik en mijn extra units (waarbij ook een generaal (één van men beste
) als reinforcements. Ik kan de reinforcements niet controleren en deze zijn dan zo dom om in een regen van vijandige pijlen van archers te lopen (ze lopen echter eerst naar mij
) gevolg: generaal dood, 4 units volledig afgeslacht (van de nieuwe groep, waarvan 2 al veel ervaring hadde (2 zilveren streepjes, urban cohorts units
). ik heb de battle net gewonnen maar het was een dure, zéér duur. 1200 vs 600: +750 verloren ; 450 gedood, en dat tegen een leger zonder ervaring met niet echt dure units (basisunits). Dus mijn vraag is er een mogelijkheid om die irritante controle over reinforcements te krijgen? had nog liever teruggetrokken dan zo winnen
Tis altijd het beste om zelf de battles te spelen, behalve als het op een brug veroveren aankomt... dan zijn de losses bij mij minder dan als ik zelf speel.
Overigens nog een bug: Als je die eerste catepulten (ben de naam kwijt) die je kan bouwen op 'Fire at will' zet, en ze een target hebben gehad, en die target vervolgens uit hun bereik gaat, gaan ze die unit ongevraagd volgen
Overigens nog een bug: Als je die eerste catepulten (ben de naam kwijt) die je kan bouwen op 'Fire at will' zet, en ze een target hebben gehad, en die target vervolgens uit hun bereik gaat, gaan ze die unit ongevraagd volgen
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
mjah, dat heb ik idd ook al gemerkt en niet alleen bij die eerste siege unit, maar bij allemaal. En ze stoppen ook af en toe niet met schieten. Zo had ik skirmish, fire at will, alles uitgezet en op halt geklikt. Wat doen ze, blijven lekker verder schieten met als gevolg dat ook mijn troepjes lekkere verliezen leiden. 
(oh ja die achterlijke catapulten schieten soms hun brandende steen op 2 meter verder dan hen in de grond
, met ook als leuke gevolg dat je units geroosterd worden, te ver ok, maar te dicht?
)
edit: ps een goed id is om steeds een onagergroep of 2 mee te sturen met elk leger. Als de tegenstander een rivier verdedigt en ze blijven staan, kun je gezellig je onagers ledigen op de units die daar gezellig camperen. Vooral bij vijandelijke archers is dit gezellig want die verliezen dan zeer veel units
, tegen de tijd dat je onagers geen kogels meer hebben zijn zo goed als alle archerunits uitgeroeid

(oh ja die achterlijke catapulten schieten soms hun brandende steen op 2 meter verder dan hen in de grond
edit: ps een goed id is om steeds een onagergroep of 2 mee te sturen met elk leger. Als de tegenstander een rivier verdedigt en ze blijven staan, kun je gezellig je onagers ledigen op de units die daar gezellig camperen. Vooral bij vijandelijke archers is dit gezellig want die verliezen dan zeer veel units
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 16:58 ]
Verwijderd
Ik speel zo goed als alle battles zelf, behalve als ik met bijvoorbeeld 600 man tegen een man of 50 kom te staan.
Mijn tijd zit er bijna op
Ik kan weer gaan spelen
Mijn tijd zit er bijna op
Verwijderd
om dat te voorkomen moet je volgens mij de Guard mode activeren.Kwartjuh schreef op 04 oktober 2004 @ 16:47:
Tis altijd het beste om zelf de battles te spelen, behalve als het op een brug veroveren aankomt... dan zijn de losses bij mij minder dan als ik zelf speel.
Verwijderd
Nu heb ik alleen de romeinen gespeeld. Ik zie heel weinig generals die niet op een paard zitten. Zijn er ook generals die op olifanten, te voet gaan?
Op vele pics zag ik ook mensen die bij campaign mode ook andere volken speelden, moet je dan eerst het hele spel uitspelen?
Op vele pics zag ik ook mensen die bij campaign mode ook andere volken speelden, moet je dan eerst het hele spel uitspelen?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 19:24 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:44
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Hey, een beetje generaal loopt nietVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 19:20:
Nu heb ik alleen de romeinen gespeeld. Ik zie heel weinig generals die niet op een paard zitten. Zijn er ook generals die op olifanten, te voet gaan?
Ga maar eens met je leger zonder general knokken. Krijgen je vanzelf een 'general' tussen je troepen erbij en die dan dus ook loopt wanneer dat zo voorkomt
bij M:tw speelde ik ook vaak de battles niet maar bij rome vind iki alles er zo bruut uitzien dat ik elke battle wil spelenVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:57:
Spelen jullie allemaal de battles? Ik vind dat maar langdradig worden. Ik laat 't gewoon uitrekenen. Op macro-niveau spelen vind ik veel leuker dan op micro. Wat jullie?
Ben nu bezig met de gauls(heb eerst spanje gedaan) maar die vechten echt fucking irritant.Ze komen steeds met twee units je mannetjes aanvallen,en trekken dan weer terug,dat herhalen ze een paar keer en dan rennen ze het valt af en is het gevecht over.Je blijft echt bezig.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Moet ik deze game kopen... ik weet het echt niet... ik heb de demo 5x uitgespeeld.... heel vet allemaal.. maar ik weet het tog niet
jaaa...kopuh...is 41 euro zag ik ergens in NL.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Goed ik heb het meerdere malen geprobeerd om te spelen maar het lukt me maar niet om fatsoenlijk geld binnen te krijgen ..ik stuur diplomats er opuit om trade rights te krijgen ..kan niet eens een leger bouwen en ik heb maar 4 setelments wat doe ik verkeerd
moet ik soms veel settelments verovereren in het begin ? of juist niet
moet ik soms veel settelments verovereren in het begin ? of juist niet
veel settlements (probeer het alleen wel op 1 enemy te houden) trade rights en bouw markets + ports dan moet het wel lukken.
ik weet nie hoor maar een brug veroveren is simpelKwartjuh schreef op 04 oktober 2004 @ 16:47:
zet archers of velites aan de zijkanten van de weg die naar de brug toe leidt. Zet op de weg dan een paar units voetvolk. Pak een unit paarden of je generaal, en lok daarmee de vijand de brug op en trek je paarden weer terug. Je archers/velites moeten wel op fire at will staan anders blijf je bezig. Als ze eenmaal een beetje over de brug zijn (als ze al niet routen nu....) dan gooi je gewoon je voetvolk er tegenaan. Eventueel kan je ook je wardogs erin knallen. Die kunnen ook leuk paniek zaaien!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De AI van de reinforcements is zo ongeveer wel het slechtste wat ik in de hele TW-series ben tegengekomen. Ofwel ze blijven oncontroleerbaar staan aan de zijkant, ofwel ze flikkeren zich vol op de vijand. Een generaal die headfirst in een rijtje phalanxes duikt bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:44:
nog een klein vraagje, ik had net een aanval kunnen weerslaan van britten en nu had ik snel wat extra units naar mijn hoofdunit gestuurd (hoofdunit was zo goed als afgeslacht (rond 4 - 5 units + generaal bleven over), en reinforcements waren rond de 10 extra. Nu val de vijand mij net aan als ik op 1 stapje verwijdert ben van mij hoofdunit. Gevolg mijn sterk uitgedunde hoofdunit controleer ik en mijn extra units (waarbij ook een generaal (één van men beste) als reinforcements. Ik kan de reinforcements niet controleren en deze zijn dan zo dom om in een regen van vijandige pijlen van archers te lopen

Als je een aanval verwacht, moet je de generaals van je reinforcements verwijderen. Ze komen dan onder jouw commando te vallen zodra ze het slagveld betreden. Hebben ze een eigen generaal, dan gaat die z'n eigen gang.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Is de ai ook slecht als de generaal van de AI heel veel ervaring heeft?Mischien is de ai alleen slecht als de generaal ook geen commanding skills heeft.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Mwoah, daar zit volgens mij geen verschil in. Dat heeft alleen betrekking op de sterkte en de morale van zijn units, niet op zijn strategie als je het mij vraagt.
Zonet nog deed ik een siege met een tweede army die een kwart verderop stond. Blijven stilstaan, ik denk nog "heel goed, jongens". Totdat ik de poort heb veroverd. Komen die luizebollen aanlopen, onder de vijandelijke torens door het hoekje om. Ik nog rushen om die torens nog op tijd aan mijn kant te krijgen (voor diegenen die dat nog niet weten: er heen rennen en hoppa: ze gaan de vijand beschieten), maar dat lukte niet voordat hun sterke troepen flink waren gedecimeerd. Begint die oetlul ook nog vrolijk de poort in te rijden, recht op een aantal armoured hoplites. Ik had 5 groepen wardogs gereed - gelukkig - die ik er direct overheen gooide zodat de aandacht werd afgeleid, maar het mocht weinig baten. Daar gaat je zorgvuldige, langzaam-aan-archers-op-de-muren-strategie gvd.
Zonet nog deed ik een siege met een tweede army die een kwart verderop stond. Blijven stilstaan, ik denk nog "heel goed, jongens". Totdat ik de poort heb veroverd. Komen die luizebollen aanlopen, onder de vijandelijke torens door het hoekje om. Ik nog rushen om die torens nog op tijd aan mijn kant te krijgen (voor diegenen die dat nog niet weten: er heen rennen en hoppa: ze gaan de vijand beschieten), maar dat lukte niet voordat hun sterke troepen flink waren gedecimeerd. Begint die oetlul ook nog vrolijk de poort in te rijden, recht op een aantal armoured hoplites. Ik had 5 groepen wardogs gereed - gelukkig - die ik er direct overheen gooide zodat de aandacht werd afgeleid, maar het mocht weinig baten. Daar gaat je zorgvuldige, langzaam-aan-archers-op-de-muren-strategie gvd.
Verwijderd
» FF een Polletje tussendoor??
Ben heel benieuwd welke Faction EN Unit jullie het best vinden?!
En welke Unit( s) en/of het moeilijkst te verslaan zijn?!
De Grieken met hun Hoplite, die zijn echt wreedVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:07:
» FF een Polletje tussendoor??![]()
Verwijderd
De beste faction vind ik "The Seleucid Empire" met hun Silver Schield Pikemen!Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:07:
» FF een Polletje tussendoor??![]()
(Gladiators van SPQR zijn ook erg -zeer- goed!)
Het meest irritant om te verslaan zijn inderdaad de Hoplites of andere Spearmen, vooral als ze in "positie" staan, dan zit er eens lekker op in charge'n er niet in
Moet die lui altijd van achter pakken met paardjes!
Phalanx formation van de Griekse Hoplites ruled!
Verder vind ik van de Romeinse Factions de Gladiatoren geweldig (zitten die bij alle Romeinse factions?)
Over wat je in het spel door de pc laat managen...... NIKS!
Alles doe ik zelf, van onderhandelen over handelsrechten tot gevechten van 400 tegen 50
tot gevechten van 1000 tegen 1000
Verder vind ik van de Romeinse Factions de Gladiatoren geweldig (zitten die bij alle Romeinse factions?)
Over wat je in het spel door de pc laat managen...... NIKS!
Alles doe ik zelf, van onderhandelen over handelsrechten tot gevechten van 400 tegen 50
Ik vind honden heel erg goed:
Voordelen:
Ze fearen nooit als je de mannetjes die bij de honden horen maar weg houdt van het gevecht.
Ze hebben gigantische aanval.
Ze veroorzaken volgens mij sneller fear als gewone units.
Ze zijn veel sneller dan voetvolk dus als de vijand wegrent zorgen de honden ervoor dat ze de eindstreep niet halen.
Ze zijn goedkoper dan menig infantrie unit later in het spel.
Ze kunnen in vrijwel ieder dorp retrained worden omdat je alleen barracks nodig hebt.
De unit gaat vrijwel nooit dood als je de hondendrijvers maar buiten het gevecht houd.
De honden gaan misschien dood maar die hoef je niet te retrainen.
Nadeel:
Ze zijn vrijwel onbestuurbaar als ze zijn vrijgelaten.
Voordelen:
Ze fearen nooit als je de mannetjes die bij de honden horen maar weg houdt van het gevecht.
Ze zijn veel sneller dan voetvolk dus als de vijand wegrent zorgen de honden ervoor dat ze de eindstreep niet halen.
Ze kunnen in vrijwel ieder dorp retrained worden omdat je alleen barracks nodig hebt.
De unit gaat vrijwel nooit dood als je de hondendrijvers maar buiten het gevecht houd.
Nadeel:
Ik heb een probleem met Rome: Total War ik heb zojuist geinstalleerd alleen het werkt bij mij niet elke keer als ik het opstart krijg ik de foutmelding:
---------------------------
Rome: Total War
Rome: Total War encountered an unspecified error and will now exit.
OK
Het gekke is ook dat ik tijdens de installatie ook geen nummer hoefde op te geven, iemand enig idee wat het kan zijn
OK
Het gekke is ook dat ik tijdens de installatie ook geen nummer hoefde op te geven, iemand enig idee wat het kan zijn
arrgh, speel je bijna 3 dagen lang paar uurtjes dit spel en heb je een groot leger met veel overwinningen, wil ie je savegame niet meer laden
nadat spel geladen is floept ie gelijk naar de bureaublad, terwijl quick battle of nieuwe campaign prima werkt
heeft iemand dit ook gehad??
heeft iemand dit ook gehad??
Verwijderd
Is er nog ergens een online uitgebreide documentatie beschikbaar van het spel? Mijn hond heeft mijn manual verscheurd!
PicsVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:40:
Is er nog ergens een online uitgebreide documentatie beschikbaar van het spel? Mijn hond heeft mijn manual verscheurd!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
heb nog enkel met house of juli gespeeld
. buiten die paar custom battles.
bwah ik houd van heavy cavalry en cavalry skirmishers (zoals cavalry auxilia van romeinen). Ook de archers en heavy onagers zijn wel vet
, vooral de kick als je zo een stuk of 6 eenheden archers laat vuren op troepen tegen je voordeur staan te bonken
.
bwah ik houd van heavy cavalry en cavalry skirmishers (zoals cavalry auxilia van romeinen). Ook de archers en heavy onagers zijn wel vet
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:40:
Mijn pc herstart soms in een battle als ik de unit scale hoger dan normal zet
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
is er misschien behoefte aan een online veldslag? Ik kan vanavond wel een VPN opzetten mocht dat nodig zijn. Lijkt me wel wat, Gotters afslachten!
Verwijderd
Vanavond laat ik hem weer uit...
Maar wat zijn nou goede community sites voor dit spel met uitgebreide documentatie?
ze zijn te goed.Abaddon1 schreef op 05 oktober 2004 @ 11:44:
Ik vind honden heel erg goed:
Voordelen:
Nadeel:
Ze zijn beter dan menig infantery in het spel
Ze kosten geen drol
Je kan ze niet aanvallen.
Pretorian Cohorts zijn me favo's: beetje speren gooien (range), en lekker hakken (melee). Mss niet de bruutste, of tactisch meest interesante unit, maar stop er altijd me armies vol mee.
[ Voor 3% gewijzigd door bstard op 05-10-2004 17:18 ]
Blub
Verwijderd
http://pc.gamespy.com/pc/...r/551582p1.html?fromint=1Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:40:
Damn, senaat gaf me de opdracht om leider van m'n fractie te vermoorden. Nou daar ging ik of course nie meer akkoord aangezien ik net heel populair was bij het volk (wa ook de reden wa denk ik da de senaat m'n leider liever kwijt dan rijk was:p). Gevolg: oorlog me Brutii en Scipii, rome al ingenomen. Alleen Brutii is erg sterk in griekenland waarboven ik zit en nu word ik daar continue aangevallen (van scipii geen last), maar ze gaan beide nie in op m'n vredesvoorstellen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
(speel btw als Julii)
(speel btw als Julii)
gewoon doorvechten, probeer alle opvolgers van de families te vermoorden. Dan valt het geheel zo uit elkaar.RtN schreef op 05 oktober 2004 @ 17:46:
Damn, senaat gaf me de opdracht om leider van m'n fractie te vermoorden. Nou daar ging ik of course nie meer akkoord aangezien ik net heel populair was bij het volk (wa ook de reden wa denk ik da de senaat m'n leider liever kwijt dan rijk was:p). Gevolg: oorlog me Brutii en Scipii, rome al ingenomen. Alleen Brutii is erg sterk in griekenland waarboven ik zit en nu word ik daar continue aangevallen (van scipii geen last), maar ze gaan beide nie in op m'n vredesvoorstellen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
(speel btw als Julii)
Verwijderd

Ik doe de laatste decenia alle missies van de senaat, maar nog ga ik achteruit in populariteit. Ook kan ik geen mede romeinen aanvallen (Brutii, Scipii of SPQR) omdat ik niet genoeg support zou hebben daarvoor
Volgens mij was de key code enkel nodig als je online wilt.alienfruit schreef op 05 oktober 2004 @ 13:02:
Ik heb een probleem met Rome: Total War ik heb zojuist geinstalleerd alleen het werkt bij mij niet elke keer als ik het opstart krijg ik de foutmelding:
OK
Ik denk dat je het beste de zin in google kunt stoppen.
Ik had zelf ook een probleem met Clonecd bleek later, had het volgende in google gedumpt:
how to disable all CD/DVD emulation software
En zo er achter gekomen dat Clonecd de oorzaak was dat Rome: Total War niet werkte, wel gek trouwens

Wel heel leuk is dat je bij het orgineel een hele kaart van Europa krijgt met alle provincies er op. Die wil ik wel gaan ophangen
Gefeliciteerd je zit bijna me hetzelfde probleem als ik hadVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik doe de laatste decenia alle missies van de senaat, maar nog ga ik achteruit in populariteit. Ook kan ik geen mede romeinen aanvallen (Brutii, Scipii of SPQR) omdat ik niet genoeg support zou hebben daarvoor
Verwijderd
Maar toch zegt het gogempje op het eerste screenshot dat mijn polularity bij de Senaat ook erg hoog is
Verwijderd
en wat als je bij beide populair bent? want voorlopig heb ik 7 bollekes plebs, en 6 bollekes senate, maar senate zal wel zakken als ik op 8-9 kom wsl
Verwijderd
6 bollekes senaat != veelVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:42:
en wat als je bij beide populair bent? want voorlopig heb ik 7 bollekes plebs, en 6 bollekes senate, maar senate zal wel zakken als ik op 8-9 kom wsl
Verwijderd
jah kweetet kheb op 8 of 9 gestaan
, er staat nu ook they fear you but cannot out blabla it cause they fear the plebs blabla zo ongeveer. 
daarnet overigens ook de eerste chrash meegemaakt
Mijn sound bleef tijdens de battle hangen en toen battle fini was, floep to bureaublad.
Oh ja en dan nog vrij absurd, wat als je ingaat op de vraag van de senaat. En je killt je fractieleider?
Er staan er namelijk toch genoeg om op te volgen
daarnet overigens ook de eerste chrash meegemaakt

Oh ja en dan nog vrij absurd, wat als je ingaat op de vraag van de senaat. En je killt je fractieleider?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 19:46 ]

Verwijderd
Ik heb ech teen hekel aan mijn melee soldaatjes :< ze gaan altijd speren gooien terwijl ik z daar geen toestemming voor geef, en dan sterft de helft altijd aan teamkills :<
Verwijderd
kun je makkelijk verhinderen.
-Je zet enable auto fire uit.
-Als je bv infantryunits met speren (zoals bv hastiti) wilt laten chargen zonder eerst speren te smijten duw je eerst de alt button in
-Je zet enable auto fire uit.
-Als je bv infantryunits met speren (zoals bv hastiti) wilt laten chargen zonder eerst speren te smijten duw je eerst de alt button in
Verwijderd
Gister een potje gespeeld met alleen maar Cretian Archers!
Valour, weapon en armor lekker hoog, zeer goed te doen tegen barbarians
TOTDAT, ze met allen tegelijk gaan chargen. dan ga jij ook rennen alleen wel in de andere richting!
Heb wel al mijn archers verloren, MAAR heb toch ook bijna 75% van de tegenstander neergehaald
TOTDAT, ze met allen tegelijk gaan chargen. dan ga jij ook rennen alleen wel in de andere richting!
Heb wel al mijn archers verloren, MAAR heb toch ook bijna 75% van de tegenstander neergehaald
je moet je archers ook beschermen met gewoon voetvolk...Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 10:39:
Gister een potje gespeeld met alleen maar Cretian Archers!
Verwijderd
No shit SherlockRamon de Jesus schreef op 06 oktober 2004 @ 10:57:
[...]
je moet je archers ook beschermen met gewoon voetvolk...
Ook zonder voetvolk kunnen ze heel veel schade aanrichten!
Wou ff weten hoeveel ik kon neermaaien als ik alleen maar archers had, beetje NUTTIGloos maar goed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 11:02 ]
Archers zijn best wel goed, met schieten over afstand niet echt maar als de vijand op je af komen stormen, dan is 1 salvo genoeg om een 3e deel van het groepje uit te schakelen, ik probeer altijd de vijand richting mijn linies te lokken zodat ik het voordeel bij het schieten pak.
Doe ik ook, ik val zelf bijna nooit aan op de wereldmap. Ik wacht altijd tot ik aangevallen word (bijvoorbeeld als ik een stad onder siege heb en dan wachten tot het vijandige leger mij aanvalt. Dat is echt heel erg in je voordeel.Steffy schreef op 06 oktober 2004 @ 11:40:
Archers zijn best wel goed, met schieten over afstand niet echt maar als de vijand op je af komen stormen, dan is 1 salvo genoeg om een 3e deel van het groepje uit te schakelen, ik probeer altijd de vijand richting mijn linies te lokken zodat ik het voordeel bij het schieten pak.
Bij mij is trouwens aan het gebeuren wat ik al vreesde. Ik zit al mn vrije tijd in dit spel te steken..... en dat gaat een beetje ten koste van mn studie

Maar ja, das natuurlijk gewoon een kwestie van prioriteiten stellen
Verwijderd
Ben ik het volledig mee eens! Speel het zelfs op mijn stageUltraR-pc schreef op 06 oktober 2004 @ 12:12:
[...]
Bij mij is trouwens aan het gebeuren wat ik al vreesde. Ik zit al mn vrije tijd in dit spel te steken..... en dat gaat een beetje ten koste van mn studie![]()
Maar ja, das natuurlijk gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.....Rome spelen dus
Ben niet verslaafd hoor

gelukkig. Ik ben niet de enigeVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:37:
[...]
Ben ik het volledig mee eens! Speel het zelfs op mijn stagedan nog thuis, bij mijn vriendin, waar niet, zelfs in de trein als ik van Arnhem naar Utrecht moet (ICE, want die heeft 220 aansluiting.
Ben niet verslaafd hoor
Hallo met Tim
Verwijderd
Wat een spel zeg...snap er de balluh niet van.
Ik sloop als eerst al die barbarians en help de paarse troepen.
Eerste level.
Daarna wil ik naar level 2 en zegt ie dat ik verloren heb
moest een dinges opbouwen nah snap er geen fluit van.
Eerste level.
Daarna wil ik naar level 2 en zegt ie dat ik verloren heb

Verwijderd
Ben alleen niet helemaal tevreden met mijn VGA kaartje, heb ff een kaartje te leen, is een Sapphire X800-Pro.
Mijn eigenkaart (9600XT) is een beetje traag voor Rome, Total War.
Wil dus een nieuwe hebben, en er zijn al zoveel van die ***** reveiws dat ik er geen wijs meer uit wordt.
Die vriend van me heeft mij die X800-Pro aangeboden voor 295,- eurotjes zodat hij een X800-XT kan kopen, zal ik het doen???????
Wil dus een nieuwe hebben, en er zijn al zoveel van die ***** reveiws dat ik er geen wijs meer uit wordt.
Die vriend van me heeft mij die X800-Pro aangeboden voor 295,- eurotjes zodat hij een X800-XT kan kopen, zal ik het doen???????
Verwijderd
Dan heet je Chronus (timemaster) ga terug in de tijd en vraag het ze zelfVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:57:
Wat een spel zeg...snap er de balluh niet van.
Eerste level.
Daarna wil ik naar level 2 en zegt ie dat ik verloren heb![]()
Verwijderd
Als ik jou was.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:00:
Ben alleen niet helemaal tevreden met mijn VGA kaartje, heb een net ff een kaartje te leen, is een Sapphire X800-Pro.
HAD IK HET ALLANG GEDAAN!!!!
295 euries is niks voor zo'n kaart + je kan hem clocken tot XT versie als het de Vivo versie is.
nou de geodkoopste ik de PW is 399, dus ik zou het wel weten, nee dus en laat die vriend mij ff bellen 
ik bedoel dus dat dat geen geld is voor zo'n kaart, ik zou hem meteen nemen
ik bedoel dus dat dat geen geld is voor zo'n kaart, ik zou hem meteen nemen
Verwijderd
Moet mij hiermee iets helpen?Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:02:
[...]
Dan heet je Chronus (timemaster) ga terug in de tijd en vraag het ze zelf

Verwijderd
Dat is het hem noujuist volgens mij is het geen VIVO?! Zeker weten doe ikhet niet dus plaats ik maar een linkje voor de mensen die het wel weten (http://www.sapphiretech.com/vga/x800-pro.asp)Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:02:
[...]
Als ik jou was.
HAD IK HET ALLANG GEDAAN!!!!
295 euries is niks voor zo'n kaart + je kan hem clocken tot XT versie als het de Vivo versie is.
Whowhowho!!!Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:00:
Ben alleen niet helemaal tevreden met mijn VGA kaartje, heb ff een kaartje te leen, is een Sapphire X800-Pro.
Een x800pro voor 295 Euro!!!!! Ik bied 300!!!
Edit: zelfs al is het niet de vivo, blijft een geweldige kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 06-10-2004 14:07 ]
Verwijderd
OK mensen, jullie hebben mij voor de volle 100% overtuigd!
Dank U, zal aan jullie denken als ik mijn X800 in de pc douw
Verwijderd
Maakt niet heel veel uit.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:05:
[...]
Dat is het hem noujuist volgens mij is het geen VIVO?! Zeker weten doe ikhet niet dus plaats ik maar een linkje voor de mensen die het wel weten (http://www.sapphiretech.com/vga/x800-pro.asp)
Met rivatuner kun je hem al aardig overclocken @ xt speed.
Al met al koop je hem nieuw...is ie 400 euro je bespaart een hoop geld en hij is van je vriend dus wetende dat hij goed werkt!
Je game speed zullen voorbij racen vergeleken je oude videokaart.
Verwijderd
NP,Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:07:
Veel plezier met je nieuwe race monster
Het is niet de vivo versie. Je kan daar op de site van sapphire kiezen uit vivo en de standaard x800pro. Deze is de standaard. Just for your information.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:07:
Verwijderd
Neem je je hele pc mee in de trein of douw je die X800 in je laptop?Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:37:
[...]
Ben ik het volledig mee eens! Speel het zelfs op mijn stagedan nog thuis, bij mijn vriendin, waar niet, zelfs in de trein als ik van Arnhem naar Utrecht moet (ICE, want die heeft 220 aansluiting.
Ben niet verslaafd hoor
Verwijderd
Die RIVATUNER he, waar download ik dat ding, je mag hem me ook mailenVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
Maakt niet heel veel uit.
Al met al koop je hem nieuw...is ie 400 euro je bespaart een hoop geld en hij is van je vriend dus wetende dat hij goed werkt!
Verwijderd
Lol...Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:55:
[...]
Die RIVATUNER he, waar download ik dat ding, je mag hem me ook mailen
www.guru3d.com
Verwijderd
Wou het al bijna zeggen, laat maar!
Was ff vergeten dat er ook nog zoiets al Google bestaat, beetje dom van mij

Verwijderd
Weet iemand hoe je genoeg steun krijgt om Rome aan te vallen???
Moet je een x aantal allies hebben of zo?
Moet je een x aantal allies hebben of zo?
Verwijderd
Toest ALT in als je de charge beveelt, dan dwing je melee af.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:16:
Ik heb ech teen hekel aan mijn melee soldaatjes :< ze gaan altijd speren gooien terwijl ik z daar geen toestemming voor geef, en dan sterft de helft altijd aan teamkills :<
Verwijderd
Nu ik het al wat langer speel neemt het aantal battles drastisch af, er wordt op zee wel wat geknokt maar dat heeft niet veel om het lijf.
Nou kan ik natuurlijk wel als een gek gaan aanvallen maar aan de grootte van de vijandige legers te zien is dat niet altijd verstandig. Het lijkt nu een wat meer politiek spelletje te worden.
Ik heb op wat kleine provinces en spanje na heel westeuropa in handen en heb een alliance met spanje en brittania.
Ik denk dat ik Brittania maar ga binnenvallen ofzo
Nou kan ik natuurlijk wel als een gek gaan aanvallen maar aan de grootte van de vijandige legers te zien is dat niet altijd verstandig. Het lijkt nu een wat meer politiek spelletje te worden.
Ik heb op wat kleine provinces en spanje na heel westeuropa in handen en heb een alliance met spanje en brittania.
Verwijderd
Ben ik de enigste die het opmerkt?Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
Maakt niet heel veel uit.
maar, de Rivatuner voor een X800?
De Rivatiner is toch voor Nvidia kaarten?
Voor de ATI Radeon planken heb je b.v. Ati Tray Tool nodig.
http://www.radeon2.ru/atitray/
Als je die grotere legers wilt aanvallen, niet doen. je moet ze gewoon briben met je ambassadeurs, wel zorgen dat je genoeg geld hebt; roads, farms en ports.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:42:
Nu ik het al wat langer speel neemt het aantal battles drastisch af, er wordt op zee wel wat geknokt maar dat heeft niet veel om het lijf.
Verwijderd
De nieuwe niet meer.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:47:
[...]
Ben ik de enigste die het opmerkt?
Mijn ati radeon clockte ik toen ook over met rivatuner.
Deed het perfect.
Verwijderd
rivatuner werkt wel degelijk voor zowel nvidia als ati kaarten hoor, gebruik het zelf om mijn radeon 9500 pro van 275/270 op 385/305 te zetten en werkt zeer goedBen ik de enigste die het opmerkt?
edit : te laat blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 18:04 ]
Verwijderd
niet doen niet doen? Dat zijn juist de sfeervolste battlesBigFast schreef op 06 oktober 2004 @ 17:48:
[...]
Als je die grotere legers wilt aanvallen, niet doen. je moet ze gewoon briben met je ambassadeurs, wel zorgen dat je genoeg geld hebt; roads, farms en ports.
VICTORY!
169BC Medium difficulty Julii
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/RTW/victory.JPG
[ Voor 22% gewijzigd door @baddon op 06-10-2004 19:02 ]
Abaddon1 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:01:
VICTORY!

Verwijderd
ah dat wist ik niet.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
De nieuwe niet meer.
Mijn ati radeon clockte ik toen ook over met rivatuner.
Deed het perfect.
Zo leer je steeds weer wat, als je bij GoT de topics leest.
Er is ook een patch uit: http://download.activisio...oads/RomeTW_1.1_Patch.exe
Je Savegames zijn toch nog gewoon te gebruiken?Galahad schreef op 06 oktober 2004 @ 20:12:
Ik check et maar ff voor de zekerheid, soms heb je wel van die patches...
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Hehe mee eensVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:50:
[...]
niet doen niet doen? Dat zijn juist de sfeervolste battles. gewoon zorgen dat je de troepen genoeg uitdunt voor ze bij jou zijn (leve de heavy onagers
), en genoeg paardjes hebben om hun archers plat te chargen.
Dan dus bribenNou kan ik natuurlijk wel als een gek gaan aanvallen maar aan de grootte van de vijandige legers te zien is dat niet altijd verstandig. Het lijkt nu een wat meer politiek spelletje te worden.
Verwijderd
Zeg, wil iemand deel 2 op zich nemen? Deze zit wel een beetje vol dacht ik zo 

die 220 was mij trouwens niet opgevallen, tnx voor de tip though

Niet om het een of ander, maar die game ligt net twee weken in de winkels
Waarom ga je in Jupiter's naam met de ICE van Arnhem naar UtrechtVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:37:
[...]
Ben niet verslaafd hoor

die 220 was mij trouwens niet opgevallen, tnx voor de tip though
Naja, hij is ook drie provinces daaronder kwijt aan de rebels. Die vind ik ook het moeilijkst te houden, ik exterminate ze nu gewoon allemaal. KlootzakkenSteffy schreef op 06 oktober 2004 @ 19:18:
[...]
Netjes, zeer netjes. Ik ben ook redelijk onderweg maar het kost wel extreem veel moeite om je rijk bijeen te houden, opstanden zijn aan de orde van de dag bij mij.

Nu al een patchGalahad schreef op 06 oktober 2004 @ 20:12:
Niet om het een of ander, maar die game ligt net twee weken in de winkels

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 21:46 ]
Verwijderd
PATCH FIXES v1.1
This 1.1 patch addresses many issues with multiplayer dealing with game stability, performance and some synch issues.
• Fixed an issue with the GameSpy multiplayer lobby population when it hits its maximum.
• Elephant units in the game have been tweaked to make them less overpowering.
hmm en dat kostte 10 MB download
This 1.1 patch addresses many issues with multiplayer dealing with game stability, performance and some synch issues.
• Fixed an issue with the GameSpy multiplayer lobby population when it hits its maximum.

Verwijderd
Als jullie mij een spel willen aanraden, zou je dan Rome Total War aanraden, of Call of Duty United Offense? Als ik hem koop, kan ik makkelijker multiplayer spelen. Wat raden jullie aan? is het het geld waard? Het lijkt me een erg bruut spel, met lekker veel strategy!
Verwijderd
En nog steeds de squalor niet getunedVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:48:
PATCH FIXES v1.1

Echt, het is niet meer normaal, in Carthago heb ik nu City Plumbing (hoogste qua public health), en nog een effect van -11,5% op de groei, en dat is dus ook mooi -115% op de public order

Verwijderd
Is dit spel te spelen op een acer TM4001 wlmi ?
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz (Dothan715/2MB), Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI 9700 64MB
alvast bedankt
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz (Dothan715/2MB), Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI 9700 64MB
alvast bedankt
Verwijderd
hij is te spelen, maar alles is dan wel erg lelijk. Voorts zul je de grotere battles waarschijnlijk niet kunnen spelen. Niet doen dus, eerst een nieuwe computer, dan Rome: Total WarVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:05:
Is dit spel te spelen op een acer TM4001 wlmi ?
alvast bedankt
Dan had je de groei beter in toom moeten houden. O.a. geen farm upgrades doen. Daily games zodat je taxes op highest kunt houden. Als je geen units bouwt, dan alsnog peasants bouwen en die transporteren naar plekken met weinig inwoners. En uiteraard vereist Carthago een van je allerbeste governors, zo niet je faction leader zelf.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:58:
[...]
En nog steeds de squalor niet getuned
Echt, het is niet meer normaal, in Carthago heb ik nu City Plumbing (hoogste qua public health), en nog een effect van -11,5% op de groei, en dat is dus ook mooi -115% op de public order
Met squalor is niks mis. Het maakt het spel juist uitdagender. Je kunt niet blind aan een rijk bouwen zonder de sociaal-economische structuur zorgvuldig op te bouwen. Daarin is RTW een stuk realistischer dan al die andere empire building games waarin het opbouwen van supersteden alleen maar voordelen heeft. Als ik de forums links en rechts zo lees, zie ik dat velen RTW ook op die simplistische manier benaderen: zo snel mogelijk zo groot mogelijke steden bouwen. Dat gaat dus niet, en het voorkomt daarmee dat factions helemaal doorslaan in een balans. MTW werd halverwege niks meer dan een plichtpleging omdat je zelf alle mogelijke upgrades had en enkel de regio's moest veroveren. RTW blijft boeiend en uitdagend, en dat is een compliment waard.
hijzelf, valt best mee hoor, ik heb bijna de zelfde laptop (alleen dan aspire variant en een banias processor) en hij werkt gewoon goed hoor (mits je een muis gebruikt), alleen helaas detecteerd Rome hem als een 1.5Ghz processor terwijl hij ongeveer presteerd als een p4 2.4ghz
overgins ik wil wel een nieuwe TS maken, maar weet niet of ik het voor vanavond haal.
[edit]ik haal het vandaag niet meer, ik ga er morgen middag wel mee verder[edit]
overgins ik wil wel een nieuwe TS maken, maar weet niet of ik het voor vanavond haal.
[edit]ik haal het vandaag niet meer, ik ga er morgen middag wel mee verder[edit]
[ Voor 25% gewijzigd door Puc van S. op 07-10-2004 00:06 ]
Verwijderd
Excuses, maar ik verwacht toch echt dat het met de beste public health upgrades een beetje toonbaar blijft. Ik verwacht niet dat het op 0 staat, maar ik weet niet of je beseft wat 110% public order penalty betekent? M'n faction leader zit er al, het zit helemaal vol met manschappen daar, ik heb een awesome temple of bacchus er neergeplempt (Pantheon is underway) en er worden maandelijks races gehouden. De tax staat op low. Toch blijft de order rating nog maar net boven de 100.Anders schreef op 06 oktober 2004 @ 22:28:
[...]
Dan had je de groei beter in toom moeten houden. O.a. geen farm upgrades doen. Daily games zodat je taxes op highest kunt houden. Als je geen units bouwt, dan alsnog peasants bouwen en die transporteren naar plekken met weinig inwoners. En uiteraard vereist Carthago een van je allerbeste governors, zo niet je faction leader zelf.
Met squalor is niks mis. Het maakt het spel juist uitdagender. Je kunt niet blind aan een rijk bouwen zonder de sociaal-economische structuur zorgvuldig op te bouwen. Daarin is RTW een stuk realistischer dan al die andere empire building games waarin het opbouwen van supersteden alleen maar voordelen heeft. Als ik de forums links en rechts zo lees, zie ik dat velen RTW ook op die simplistische manier benaderen: zo snel mogelijk zo groot mogelijke steden bouwen. Dat gaat dus niet, en het voorkomt daarmee dat factions helemaal doorslaan in een balans. MTW werd halverwege niks meer dan een plichtpleging omdat je zelf alle mogelijke upgrades had en enkel de regio's moest veroveren. RTW blijft boeiend en uitdagend, en dat is een compliment waard.
Dat noem ik absoluut niet realistisch of uitdagend meer. Dat het de groei beperkt oke (niet realistisch, maar niet hinderlijk bedoel ik daarmee), maar de public order is werkelijk desastreus en totale onzin.
Wat bedoel je met 'een sociaal-economische structuur opbouwen'?
Ik zie niet in hoe een sociale structuur er voor zorgt dat de squalor afneemt. Wanneer je mij kunt overtuigen dat die lager wordt (of gelijk blijft, want nu komt er elke 2 turns 0.5% groei of 5% public order penalty bij) als ik de juiste gebouwen bouw, dan geef ik mijn ongelijk toe en buig voor uw grootsheid.
FYI: De port is helemaal geupgrade, er liggen highways in alle richtingen en ik kan er staat al de beste baracks en de op één na beste stables, een hippodrome dus. Ook een scriptorium is aanwezig, evenals een great forum. Welk gebouw moet ik nou nog bouwen? Vergeet ik iets? Oja, een Academy, die staat er ook en heeft zelfs een upgrade gehad tot scriptorium.
Happy squalor-tuning.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:00 ]
Verwijderd
gedeeltelijk heb je wel gelijk. Dat de stad niet zo hygienisch is door een te stevige groei is idd realistisch maar dat je de stad gewoon niet in toom kunt houden is minder; met maximale aantal units en beste units in stad en met goeie general kun je het soms nog niet houden. Dat er eventueel opstanden uitbreken waarbij er slachtoffers vallen onder je leger ok. Maar dat de bevolking je leger gewoon buiten de stad kiepert
.

Verwijderd
Als je tijdens een oorlog je troepen verplaatst dan lopen ze vaak uit hun posities zodat ze niet meer met hun gezicht aar de enemy staan. Weet iemand hoe ej ze in positie kunt houden?
Verwijderd
Is een beetje appels met peren vergelijken.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:50:
Als jullie mij een spel willen aanraden, zou je dan Rome Total War aanraden, of Call of Duty United Offense? Als ik hem koop, kan ik makkelijker multiplayer spelen. Wat raden jullie aan? is het het geld waard? Het lijkt me een erg bruut spel, met lekker veel strategy!
Anyway, ik vond de eeste Call of Duty voor single player totaal geen replay waarde hebben, multyplay zou ik niet weten, enemy territory is vergelijkbaar en gratis.
Rome-TW heeft met single player veel meer replay waarde, geen campaine is het zelfde.
Daarmee bedoel ik dat je niet lukraak alles moet bouwen wat je kunt bouwen. RTW is geen race om de grootste stad, maar een spel om het beste empire te bouwen. Daarmee moet je beslissingen nemen die verder gaan dan alles in je stad plempen wat maar mogelijk is.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:56:
Wat bedoel je met 'een sociaal-economische structuur opbouwen'?
Dat is nou net het hele punt. Dan heb je dus ook alle gebouwen gebouwd die een groei-bonus geven, en dat wil je nou net binnen de perken houden, zeker in Carthago waar van nature al zoveel farming dat de groei zonder enige gebouwen al hoog is. Hoe meer groeibonus je hebt, hoe groter de stad kan worden, maar dat wil je helemaal niet. Boven een bepaald aantal inwoners zit je aan je max wat je met je aantallen legers kunt beïnvloeden, en alles wat daarboven zit moet je met gebouwen op zien te vangen. Beperk de groei dus zoveel mogelijk voordat de boel uit de klauwen loopt. In probleemsteden dien je ook goed de retinues en traits in de gaten van de governor die er zit.FYI: De port is helemaal geupgrade, er liggen highways in alle richtingen en ik kan er staat al de beste baracks en de op één na beste stables, een hippodrome dus. Ook een scriptorium is aanwezig, evenals een great forum. Welk gebouw moet ik nou nog bouwen?
Net wat ik aangaf: het is niet, zoals in zoveel andere empire building games, een kwestie van lukraak elke update bouwen die je kunt bouwen. RTW is een tikkeltje complexer en dat maakt het zo uitdagend.
Dat je maandelijks races hebt en je order nog boven de 100% ligt vind ik bovendien nog wel meevallen, en vrij realistisch. Dacht je dat het vroeger een eitje was om een grote stad in toom te houden?
Het zou je sieren als je je misplaatste sarcasme voortaan achterwege zou willen laten.
[ Voor 3% gewijzigd door Anders op 07-10-2004 02:34 ]
Op mijn travelmate 292Lmi met centrino 1,5 en R9700 draait het vloeiend, unit scale op large en details vrij hoog (bijv ook dust aan etc.)Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:17:
[...]
hij is te spelen, maar alles is dan wel erg lelijk. Voorts zul je de grotere battles waarschijnlijk niet kunnen spelen. Niet doen dus, eerst een nieuwe computer, dan Rome: Total War
geen zorgen dus, het draait perfect. (wel op 1024x768 omdat het een XGA scherm is)
Dit topic is gesloten.