tnx!T.T. schreef op 11 January 2003 @ 20:54:
[...]
Inderdaad niet orgineel, maar ik heb niet veel tijd en inspiratie. Zal dus moeilijk worden
Jij hebt trouwens een mooie foto gemaakt!
T.T. misschien een rondje fietsen? krijg je veel inspiratie van hoor!
Het lijkt echt alsof je de muur vastpakt
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 11-01-2003 23:33 ]
niet echt schaduw 8ig he .. ?
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Ja wat is dát nu weer, prikkeldraad? Plempen we hier gewoon maar wat neer?
Dat is niet de bedoeling. Wil je ze weer weghalen?
Dat is niet de bedoeling. Wil je ze weer weghalen?
Verwijderd
welke lichtbron heb je gebruikt?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 01:15 ]
Verwijderd
Dat beestje zal best echt zijn .. maar die smudgy rand en de 100% witte omgeving duidt (of lijkt te duiden) op sopwerk .. Als dat niet zo is dan zit ik er naast .. je weet zelf beste of je wel of niet hebt gesopt .. ik zei het, omdat ik dus dacht dat je het wel had gedaan, meer omdat ik het zonde vond en waarschijnlijk de niet gepoetste mooier zou vinden .. maar die is er dus niet ..Phusebox schreef op 11 januari 2003 @ 12:58:
[...]
hee ook al denk je veel verstand te hebben, dit is gewoon een foto rechtstreeks uit mijn cam...
echt waar, ik kan me zo irriteren aan zulke lui die alles beter menen te weten
sorry hoor dat ik ff uitvlieg
en als dit een flame is, dan is het ook een flame van MASiR want hij beweert dat mijn foto nep is terwijl ik al gezegd heb dat dat niet zo is
vervolgens beweert hij hetzelfde weer
dat laat ik me niet zeggen
.."moet toch ook maar weer meedoen... ff een ideetje uitwerken brb
is dit iets?" .. bij beestje foto ..
Mjah en toch zaken posten en vervolgens zeggen dat het je niets uitmaakt omdat je het onderwerp niet leuk vind .. post dan niet, het kan je toch niet schelen wat men er van vind.. TENZIJ iemand natuurlijk had gezegd "WOOW wat een VETTE foto .." dan had je anders gereageerd?..maar goed
vind het zelf ook geen mooie foto hoor
maar heb geen zin om echt moeite te doen, het onderwerp spreekt me totaal niet aan
..
nee da's complete bullshit... ik vind t gewoon leuk om dingen uit te proberenVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 01:15:
[...]
Dat beestje zal best echt zijn .. maar die smudgy rand en de 100% witte omgeving duidt (of lijkt te duiden) op sopwerk .. Als dat niet zo is dan zit ik er naast .. je weet zelf beste of je wel of niet hebt gesopt .. ik zei het, omdat ik dus dacht dat je het wel had gedaan, meer omdat ik het zonde vond en waarschijnlijk de niet gepoetste mooier zou vinden .. maar die is er dus niet ..
[...]
..
[...]
Mjah en toch zaken posten en vervolgens zeggen dat het je niets uitmaakt omdat je het onderwerp niet leuk vind .. post dan niet, het kan je toch niet schelen wat men er van vind.. TENZIJ iemand natuurlijk had gezegd "WOOW wat een VETTE foto .." dan had je anders gereageerd?..
..
en kritiek boeit me geen zak, is alleen maar goed
maar jij begint meteen te roepen dat ik photoshop heb gebruikt, is dus niet zo
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Kom op mensen, hou eens op met flamen, daar heeft niemand iets aan, en doe het anders via MSN of ICQPhusebox schreef op 12 januari 2003 @ 11:16:
[...]
nee da's complete bullshit... ik vind t gewoon leuk om dingen uit te proberen
als die er door komt vreet ik m`n *** op
maybe is het handig als we een irc channel openen
/s irc.tweakers.net
/j #DC
(dc=digifoto contest)
Verwijderd
gezelligmarteltor schreef op 12 januari 2003 @ 12:53:
[...]
/s irc.tweakers.net
/j #DC
(dc=digifoto contest)
jongens toch (en dames), zullen we maar even wat inspiratie gaan geven??

nee dit zijn zeker niet m'n eigen foto's (dat mocht ik willen
)
voor meer foto's klik hier:
http://www.agfanet.com/en.../cont_winner.php3?thema=6
en deze brengt misschien ook wel wat inspiratie voort
http://www.apogeephoto.com/mag7-6/lightandform.shtml
als jullie nu nog niet genoeg ideeen hebben dan wete ik het ook niet meer...

nee dit zijn zeker niet m'n eigen foto's (dat mocht ik willen

voor meer foto's klik hier:
http://www.agfanet.com/en.../cont_winner.php3?thema=6
en deze brengt misschien ook wel wat inspiratie voort
http://www.apogeephoto.com/mag7-6/lightandform.shtml
als jullie nu nog niet genoeg ideeen hebben dan wete ik het ook niet meer...
Verwijderd
Ik vind het ook vaag dat die Bosfoto's er wel door mogenmarteltor schreef op 12 januari 2003 @ 12:53:
[...]
/s irc.tweakers.net
/j #DC
(dc=digifoto contest)
Verwijderd
Mja sorry .. nogal noepisch vraagje, anders kan die schaduw nooit zo scherp zijn .. of de halogeen moet kilometers ver staan .. en met een bron te dichtbij konden de vingers ook niet zo lang en smal worden ..
Eerlijk zeggen .. heb je gesopt? Dat witte vlak is wel spier namelijk
..
Verwijderd
Ja, staat ook op de fotosite, ik heb wat aan de curves getrokken zwart wit gemaakt, en er daarna een kleurtoon over heen gegooid...Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:19:
[...]
Mja sorry .. nogal noepisch vraagje, anders kan die schaduw nooit zo scherp zijn .. of de halogeen moet kilometers ver staan .. en met een bron te dichtbij konden de vingers ook niet zo lang en smal worden ..
Eerlijk zeggen .. heb je gesopt? Dat witte vlak is wel spier namelijk.. desalwelteplus . euh desalniettemin een koele sfeer!
..
Verwijderd
Als je goed gelezen had had ik gezegd dat jij zei dat dat niet zo was en dat dat dus zo is .. (Phusebox schreef op 12 January 2003 @ 11:16:
[...]
nee da's complete bullshit... ik vind t gewoon leuk om dingen uit te proberen
..
Verwijderd
Mjah om maar niet te verzanden in een discussie met een boos iemand, zoals net hiervoor, vraag ik het je gewoon ..Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:21:
[...]
Ja, staat ook op de fotosite, ik heb wat aan de curves getrokken zwart wit gemaakt, en er daarna een kleurtoon over heen gegooid...
..
Verwijderd
Begrijp ik nou goed dat ik mijn foto zo mag fotosoepen dat de randen van mn schaduw veel scherper worden?!
Das toch eigenlijk niet eerlijk, dan heeft het niks meer met fotograferen te maken...
Verwijderd
Tuurlijk mag dat, maar niemand doet dat tochVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:26:
Begrijp ik nou goed dat ik mijn foto zo mag fotosoepen dat de randen van mn schaduw veel scherper worden?!Das toch eigenlijk niet eerlijk, dan heeft het niks meer met fotograferen te maken...
Verwijderd
Ik ben er niet zo'n fan van om het origineel hier te gaan plaatsen, omdat je moet kijken naar het resultaat, en niet naar waar dat uit voortkomt.Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:24:
[...]
Mjah om maar niet te verzanden in een discussie met een boos iemand, zoals net hiervoor, vraag ik het je gewoon .... Mag ik het origineel zien? Persoonlijk vind ik het vaak zo jammer dat mensen het origineel niet een ietsje aanpassen maar verder oneffenheden die niet echt storend zijn mega wegsoppen .. Ik zou wel eens willen weten of ik dit origineel mooier zou vinden .. Net als laatst die Peugeot foto in het andere forum .. Vond ik ook zonde ..
..
Als je er persé op staat om het origineel te zien, mail me dan ff, dan mail ik em je wel...
Ik blijf maar doorrommelen, omdat ik en leuke foto's wil fabriceren. Het enige probleem is dat ik totaal een n00b ben met dat photosoepen, daardoor zijn al mijn foto's helemaal puur natuurlijk en dus zijn de schaduwen gewoon een beetje onscherp bij de randjes. Maar toch vraag ik me af wat jullie hier van vinden

Verwijderd
Volgens mij kan dat niet .. op een gegeven moment is het zichtbaar namelijk .. kun je het wél, zonder dat iemand het niet ziet, kan je het doen (het door rood licht rijden mag, zolang de p'lisie t maar niet ziet principe) .. Maar het is aan jezelf .. probeer je dan wel te realiseren dat je de volgende keer dat je weer een dergelijke foto maakt, dezelfde fout niet maakt en niet hoeft te soppen .. leer je ook nog eens watVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:26:
Begrijp ik nou goed dat ik mijn foto zo mag fotosoepen dat de randen van mn schaduw veel scherper worden?!Das toch eigenlijk niet eerlijk, dan heeft het niks meer met fotograferen te maken...
..
Verwijderd
Tjah, ik moet maar kijken wat ik doe. Ik geloof niet dat ik al zo goed met fotoshop overweg kan dat ik het subtiel kan houdenVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:59:
[...]
Volgens mij kan dat niet .. op een gegeven moment is het zichtbaar namelijk .. kun je het wél, zonder dat iemand het niet ziet, kan je het doen (het door rood licht rijden mag, zolang de p'lisie t maar niet ziet principe) .. Maar het is aan jezelf .. probeer je dan wel te realiseren dat je de volgende keer dat je weer een dergelijke foto maakt, dezelfde fout niet maakt en niet hoeft te soppen .. leer je ook nog eens wat
..
Verwijderd
Geinig, maar niet bijzonder.....beetje te donker, wacht een keertje op de zon en maak dan de fotopsychonikeo schreef op 12 January 2003 @ 13:53:
Ik blijf maar doorrommelen, omdat ik en leuke foto's wil fabriceren. Het enige probleem is dat ik totaal een n00b ben met dat photosoepen, daardoor zijn al mijn foto's helemaal puur natuurlijk en dus zijn de schaduwen gewoon een beetje onscherp bij de randjes. Maar toch vraag ik me af wat jullie hier van vinden
[afbeelding]
Maar blijf iig proberen!
hehe, eindelijk na wat inspiratie en proeffoto's heb ik ook mijn bijdrage 
ik vindt hem zelf erg goed gelukt

ik zal hem ook uppen naar de contest

Verwijderd
dat is een verdomd mooie foto Spacyspacy schreef op 12 January 2003 @ 14:27:
[afbeelding]
Beetje geïnspireerd door de tuinstoel die je eerder postte?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 14:28 ]
pcies ja, het kwam opeens in me op, en een halogeen bouwlamp van 150W wil goed mee helpen met het creeren van een lichtbronVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:28:
[...]
dat is een verdomd mooie foto Spacy
Beetje geïnspireerd door de tuinstoel die je eerder postte?
Verwijderd
Nice nice nice indeed! ..spacy schreef op 12 januari 2003 @ 14:27:
afbeelding
Iets dergelijks wilde ik ook proberen, maar dan andersom .. mijn neefje is geweldig goed in het trekken van rare grimassen .. nou wilde ik hem voor een muur zetten en dan met handen een schaduw maken die hem zouden pakken/bedreigen, waarbij hij zijn meest angstige gezicht op zou zetten .. maar dan moet ik wel tijd hebben
..
hmm ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien als je dat gaat herhalen om bepaald shot te creeerenVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:38:
Jammer dat ik toen ik deze foto's maakte nog meer kiekjes-schieter was .. dit zijn uitsnedes van complete foto's .. het vind ik best koel, misschien kunnen mensen met toegang tot apparatuur er wat mee .. verschillende kleuren licht veroorzaken verschillende kleuren schaduw:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
..
Toch een beetje jammer dat de laatste tijd vrij weinig de zon ben tegengekomen hier in NLVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:17:
[...]
Geinig, maar niet bijzonder.....beetje te donker, wacht een keertje op de zon en maak dan de foto
Maar blijf iig proberen!
verschillende kleuren licht maken NIET verschillende kleuren schaduw!Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:38:
Jammer dat ik toen ik deze foto's maakte nog meer kiekjes-schieter was .. dit zijn uitsnedes van complete foto's .. het vind ik best koel, misschien kunnen mensen met toegang tot apparatuur er wat mee .. verschillende kleuren licht veroorzaken verschillende kleuren schaduw:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
..
Rood Geel Blauw... als we die lichten nu nemen en we zetten deze elk een meter uit elkaar dan is er een stuk achtergrond waar ROOD niet op schijnt en de andere 2 wel. je krijgt hier dan "GROEN LICHT" en geen groene schaduw
verder idd. coole foto's
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
owjah .. klopt .. neemt niet weg dat je op het grafisch lyceum leert om schaduwen die je met je potloodje op je papiertje kliedert een complementaire tint, t.o.v. het onderwerp wat de schaduw doet ontstaan, moet geven ..xychix schreef op 12 January 2003 @ 15:25:
[...]
verschillende kleuren licht maken NIET verschillende kleuren schaduw!
Rood Geel Blauw... als we die lichten nu nemen en we zetten deze elk een meter uit elkaar dan is er een stuk achtergrond waar ROOD niet op schijnt en de andere 2 wel. je krijgt hier dan "GROEN LICHT" en geen groene schaduw
verder idd. coole foto's
..
Verwijderd
mwah, met de vrieskou schijnt de zon behoorlijk veel...psychonikeo schreef op 12 januari 2003 @ 15:03:
[...]
Toch een beetje jammer dat de laatste tijd vrij weinig de zon ben tegengekomen hier in NL
Verwijderd
hehehe, 3 uur lang ge-F5-d?Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:30:
ah site doet het weer!
moet je horen wie het zegt
in dat topic over beoordelingssites ga je mensen een halve dag later er al weer aan herrinerren
waarom is het zo rustig in digicam channel op irc
zit ik helemaal alleen
[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 12-01-2003 20:39 ]
Verwijderd
Zonder Titel

Ik hou er wel van om te kijken wat mijn Ixusje allemaal doet met beeld materiaal onder "extreme" omstandigheden zoals lange sluitertijden, hoog contrast, snel bewegende onderwerpen. Voor deze contest leek me dit wel een geschikte. Alleen helderheid een tikje terug geschroefd om ruis uit het zwart te halen, verder "au naturel".

Ik hou er wel van om te kijken wat mijn Ixusje allemaal doet met beeld materiaal onder "extreme" omstandigheden zoals lange sluitertijden, hoog contrast, snel bewegende onderwerpen. Voor deze contest leek me dit wel een geschikte. Alleen helderheid een tikje terug geschroefd om ruis uit het zwart te halen, verder "au naturel".
Verwijderd
marteltor schreef op 12 januari 2003 @ 20:38:
[...]
moet je horen wie het zegt![]()
![]()
in dat topic over beoordelingssites ga je mensen een halve dag later er al weer aan herrinerren![]()
waarom is het zo rustig in digicam channel op irc
zit ik helemaal alleen
op #DC was niemand?
Verwijderd
die schaduw is niet het meest opvallende van de foto. Mij vielen de Two Towers uiteraard het eerst op, en die zon reflectie op dat groen/blauwe gebouw. Verder wel leuke foto, maar totaal niet geschikt voor de contest...
Verwijderd
Kan me voorstellen hé! Die valt ook wel heel erg op!Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:22:
[afbeelding]
De schaduw op het linker gebouw viel me op. En vind het ook mooie foto.

nou ik ga er nu nog eentje laten zien.... dat gaat waarschijnlijk degene worden die ik wil gaan uppen.... nog laatste tips voor me??
Verwijderd
Ik zal vanmiddag ff de ruis er voor je uit halen..psychonikeo schreef op 12 January 2003 @ 23:30:
nou ik ga er nu nog eentje laten zien.... dat gaat waarschijnlijk degene worden die ik wil gaan uppen.... nog laatste tips voor me??
[afbeelding]
zorgen dat de schaduw scherper wordpsychonikeo schreef op 12 January 2003 @ 23:30:
[afbeelding]
En de toren weer een beetje schuin laten staan, zoals in je eerdere foto. Je moet hem tegenhouden i.p.v. er alleen maar met je vingers aan zitten.
[ Voor 55% gewijzigd door Uitvreter op 13-01-2003 10:45 ]
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Verwijderd
Ik keek tenminste eerste naar t WTC maja...Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:28:
[...]
Kan me voorstellen hé! Die valt ook wel heel erg op!![]()
Newyork skyline heb ik weggehaald. Sorry, maar die heeft erg weinig met het thema te maken. Voor zover aanwezige schaduwen zijn volkomen bijzaak.
De foto van Igor molotov lijkt me een tegenlicht opname. Dat is in dat geval geen schaduw zoals bedoelt in het thema. Eerdere tegenlicht opnames zijn ook verwijderd. Maar eerlijk gezegd kan ik bij deze foto met geen mogelijkheid nagaan of het ook een tegenlicht opname is...
De foto van Igor molotov lijkt me een tegenlicht opname. Dat is in dat geval geen schaduw zoals bedoelt in het thema. Eerdere tegenlicht opnames zijn ook verwijderd. Maar eerlijk gezegd kan ik bij deze foto met geen mogelijkheid nagaan of het ook een tegenlicht opname is...
Ja vind ik vrij lastig... be niet zo ervaren... weet eigenlijk niet hoe... kan geen schepere lichbron verzinnen als me halogeentje
wat verder weg zetten, of wat verdraaien, zodat je maar een streepke licht van de lamp pakt op je object. Of misschien een kartonnetje met een gat (1cm ofzo) erin voor de lamp...
Uiteraard de rest van de kamer zo donker mogelijk en lang belichten.
Helpt wel denk ik.
Helpt wel denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 20:00 ]
Verwijderd
...maar het is het toch echt nietVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 18:17:
Newyork skyline heb ik weggehaald. Sorry, maar die heeft erg weinig met het thema te maken. Voor zover aanwezige schaduwen zijn volkomen bijzaak.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:00 . Reden: Edit: typo. Dat was me er wel eentje zeg, dank voor de hint! ]
[miereneukmode]Het is fel, niet vel[/miereneukmode]
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Verwijderd
Vond het origineel mooierVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:32:
[...]
Ik ben er niet zo'n fan van om het origineel hier te gaan plaatsen, omdat je moet kijken naar het resultaat, en niet naar waar dat uit voortkomt.
Als je er persé op staat om het origineel te zien, mail me dan ff, dan mail ik em je wel...
Hmmm... oke.. bedant voor de tips in ieder geval. Ik zal het eens gaan proberenVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 19:59:
wat verder weg zetten, of wat verdraaien, zodat je maar een streepke licht van de lamp pakt op je object. Of misschien een kartonnetje met een gat (1cm ofzo) erin voor de lamp...
Helpt wel denk ik.
Ik zou deze prent willen insturen.
Het is het ABNAMRO gebouw in Amterdam, Oostelijke zijde.
Heel veel reflectie op de muur van het gebouw en het muurtje op de voorgrond.
Aan het grote hek rechts kun je bijvoorbeeld zien dat de onderkant reflectie is.
Daarom vraag ik eerst maar even hier of ie in de contest past.
Het hek van links naar rechts is een direkte schaduw op de muur.

Ik vind het wel aardig dat het grote stoere hek rechts wijd open staat en dat er een hekjes schaduw op de muur staat.
Ik zou em ''verboden toegang'' willen noemen.
Maar ik wacht eerst maar even jullie reakties af.
Aan het grote hek rechts kun je bijvoorbeeld zien dat de onderkant reflectie is.

Ik vind het wel aardig dat het grote stoere hek rechts wijd open staat en dat er een hekjes schaduw op de muur staat.
Niet mijn beste, zomaar probeersel:

Sony dsc-s85
iso100
sluitertijd 2" (2 seconden)

Sony dsc-s85
iso100
sluitertijd 2" (2 seconden)
[ Voor 22% gewijzigd door paradoXical op 14-01-2003 12:13 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Welk gebouw van abn is dat? In buitenvelderd? Lijkt er wel op. Ik werk namelijk ook bij de abn maar op de foppingadreef. Verder zeker een leuke fotoFudge schreef op 14 januari 2003 @ 11:54:
Ik zou deze prent willen insturen.
[afbeelding]
Nou ik zit erop te wachten aeroVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 07:21:
[...]
Ik zal vanmiddag ff de ruis er voor je uit halen..
Hmm blur / scharpen / levels erna?
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Tmaster, als je deze thread leest (want posten heb je hier nog niet gedaan), je foto voldoet niet aan het thema. Schaduwzijde is niet wat er wordt bedoelt. Het gaat om schaduwen. Dus een schaduw van iets geprojecteerd op iets anders. Lees het thema maar na.

Wat ik ermee gedaan heb :
*foto genomen met m'n Fuji Finepix 2800z
*instellingen kun je zien in de originele jpg, in principe alles op auto zonder flits, enigste is de witbalans instelling die op lamplicht stond.
Het ding op de foto is een zogenaamde "led lenser", een zaklampje dat op 1 heldere led werkt. Door de ronde gaten in het kopje krijg je mooie schaduwen op de tafel
Als iemand commentaar heeft, of advies bij het wegwerken van de ruis, wat mij niet zo snel lukt, graag
Dit is geen schaduwJ0YR1D3R schreef op 14 januari 2003 @ 19:57:
[afbeelding]
Wat ik ermee gedaan heb :
*foto genomen met m'n Fuji Finepix 2800z
*instellingen kun je zien in de originele jpg, in principe alles op auto zonder flits, enigste is de witbalans instelling die op lamplicht stond.
Het ding op de foto is een zogenaamde "led lenser", een zaklampje dat op 1 heldere led werkt. Door de ronde gaten in het kopje krijg je mooie schaduwen op de tafel![]()
Als iemand commentaar heeft, of advies bij het wegwerken van de ruis, wat mij niet zo snel lukt, graag
Dit is licht in het donker... als alles donker is en je hebt een straal licht, dan is al het donker niet ineens schaduw (vind ik)
Verwijderd
Ja, ik geloof je, maar ik bedoelde dat ik niet anders had verwacht. Ik vind degene die ik heb ingezonde professioneler eruit zien...
ben ik eigenlijk ook wel mee eens alhoewel het een leuke pic is.Norjee schreef op 14 januari 2003 @ 21:19:
[...]
Dit is geen schaduw![]()
Dit is licht in het donker... als alles donker is en je hebt een straal licht, dan is al het donker niet ineens schaduw (vind ik)
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ja zit wel een stukkie extra scherpte in inderdaad... bedankt Aero..Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:31:
[...]
je moet zelf maar kijken of je het mooi vindt of niet
[edit] ik was het editknopje kwijt
Is misschien iemand die me dus een goeie tutorial kan wijzen... dus niet zo eentje met die zinloze dingetjes...
Alvast bedankt
Verwijderd
voor wat?psychonikeo schreef op 15 januari 2003 @ 16:10:
[...]
Ja zit wel een stukkie extra scherpte in inderdaad... bedankt Aero..
Is misschien iemand die me dus een goeie tutorial kan wijzen... dus niet zo eentje met die zinloze dingetjes...
Alvlaset badant
uhm... nou filteren van die foto...
of bedoel je die tutorial...? voor fotosoep bedoel ik dan
of bedoel je die tutorial...? voor fotosoep bedoel ik dan
[ Voor 47% gewijzigd door Nikooos op 15-01-2003 16:19 ]
Verwijderd
hier mijn inbreng

ergens vorig jaar in frankrijk genomen bij een kerkje die verlicht werd door lampen in de vloer, op de lampen staan en je kreeg dit effect. niks gesoept. alleen in zwart/wit genomen.

ergens vorig jaar in frankrijk genomen bij een kerkje die verlicht werd door lampen in de vloer, op de lampen staan en je kreeg dit effect. niks gesoept. alleen in zwart/wit genomen.
ik vind de foto wel mooi,
maar moet je eens bij de toren van pisa gaan kijken (gewoon ff op je fiets erheen
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 15-01-2003 19:36 ]
Verwijderd
ja, ik weet het, is geweldigmarteltor schreef op 15 januari 2003 @ 19:36:
[...]
maar moet je eens bij de toren van pisa gaan kijken (gewoon ff op je fiets erheen)...staan allemaal jappaners zo
leuke foto Aerodynamic, (ideetje geleend?)
ik vind het alleen jammer dat ie er niet wat schuiner op staat,
speels is het iig wel
speels is het iig wel
Verwijderd
tis niet mijn foto hoorspacy schreef op 15 January 2003 @ 20:43:
speels is het iig wel
Ja uhm mightyspawn, mooie foto. Maar ik zie geen schaduwen. Ik heb van dit type al meer foto's geweerd, omdat in de thema omschrijving vrij duidelijk blijkt dat het om schaduwen gaat die zichtbaar zijn op andere objecten. Een 'geworpen schaduw' zogezegd.
Foto's met tegenlicht, en belichtingen van opzij vallen daar niet onder.
ow oepsVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 20:49:
[...]
tis niet mijn foto hoor, mijne is die schaduw van die hand tegen een hoek van de muur. Ik had ff de ruis eruit gehaald voor de poster van die foto (weet nu ff niet z'n naam)
maar die hand van jou mag er ook wezen hoor, persoonlijk vindt ik alleen dat het ontruisen van foto's niet nodig is of hoeft te zijn, maar ja dat is aan de maker, en iedereen houd z'n eigen ideeen er hier op na, wat het juist ook weer veelzijdig maakt.
dan is er weer werk aan de winkel want hij staat wel in de contest..Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 21:22:
Ja uhm mightyspawn, mooie foto. Maar ik zie geen schaduwen. Ik heb van dit type al meer foto's geweerd, omdat in de thema omschrijving vrij duidelijk blijkt dat het om schaduwen gaat die zichtbaar zijn op andere objecten. Een 'geworpen schaduw' zogezegd.
ik vind het wel een HELE mooie foto maar vind hem ook niet echt ontopic
[HK] Die had mag er wel wezen?spacy schreef op 15 januari 2003 @ 21:37:
[...]
ow oeps
maar die hand van jou mag er ook wezen hoor, persoonlijk vindt ik alleen dat het ontruisen van foto's niet nodig is of hoeft te zijn, maar ja dat is aan de maker, en iedereen houd z'n eigen ideeen er hier op na, wat het juist ook weer veelzijdig maakt.

misschien een beetje simpel verwoord, maar ik bedoel daarmee ik vindt hem beter als het overgrote deel van de foto's die er weer eens tussen staan
Ja zat er ook eigenlijk aan te denken om er lego mannetjes op en aan te hangen.... maar ben ik eigenlijk niet meer aan toe gekomen...marteltor schreef op 15 januari 2003 @ 19:36:
[...]
maar moet je eens bij de toren van pisa gaan kijken (gewoon ff op je fiets erheen)...staan allemaal jappaners zo
kan ook de lego niet meer vinden
ja van mij is die foto dus.... maaruh... waarom het ideetje geleend??? vertel eensspacy schreef op 15 January 2003 @ 20:43:
speels is het iig wel
eerst deed die foto van aero mee met die hand, met het idee om met een schaduw als voorwerp een dagelijks iets uit te beelden,psychonikeo schreef op 16 januari 2003 @ 19:56:
[...]
ja van mij is die foto dus.... maaruh... waarom het ideetje geleend??? vertel eens
in een fotocontest van agfa zag ik een soortgelijk idee met die tuinstoel, daar heb ik ook weer m'n idee van geleend met het boek, en deze pizzavinger foto is op een zelfde soort manier opgebouwd.
het idee om deze combinaties te gebruiken, vind ik juist heel leuk in zo'n schaduw contest, je bent meer spelenderwijs bezig met je foto, en daarmee creeer je een leuk intressant resulataat.
ik vroeg het gewoon dus even omdat ik benieuwd was waarom je hiervoor gekozen had, want met die vinger is ie echt veel mooier
Nou ja... ik zat een beetje in me kamer rond te koekeloeren van wat kan ik nou leuk als schuduw gebruiken... zat met een houten beertje en een kameel maar dat vond ik toch niet zo heel tof.spacy schreef op 16 January 2003 @ 21:43:
[...]
eerst deed die foto van aero mee met die hand, met het idee om met een schaduw als voorwerp een dagelijks iets uit te beelden,
in een fotocontest van agfa zag ik een soortgelijk idee met die tuinstoel, daar heb ik ook weer m'n idee van geleend met het boek, en deze pizzavinger foto is op een zelfde soort manier opgebouwd.
het idee om deze combinaties te gebruiken, vind ik juist heel leuk in zo'n schaduw contest, je bent meer spelenderwijs bezig met je foto, en daarmee creeer je een leuk intressant resulataat.
ik vroeg het gewoon dus even omdat ik benieuwd was waarom je hiervoor gekozen had, want met die vinger is ie echt veel mooier
Toen zag ik zo'n speelgoed toren van Pisa.. ik denk daar kan ik wel wat mee. Nou ja die foto genomen, maar het bleef een beetje in me hoofd tollen dat er iets leukers mee kan. Dus ik me vinger erbij houden. Geloof dat je ook van die "zo nu eerst een bafaria"- foto's hebt op die manier.
Ook zat ik nog te denken van die lego poppetjes erop te zetten, maar heb ik eigenlijk geen zin meer in

Ik weet niet zeker of deze in het onderwerp valt. De schaduwen geven heel duidelijk de contouren van mijn gezicht aan.
Zelfportret:

Niet gemodificeerd, alleen resized.
Zittende voor een blauw scherm in een donkere kamer.
4 sec. sluitertijd.
ISO 100
Canon EOS D30
Zelfportret:

Niet gemodificeerd, alleen resized.
Zittende voor een blauw scherm in een donkere kamer.
4 sec. sluitertijd.
ISO 100
Canon EOS D30
Sorry Molybdenum, maar tegenlicht en zijlicht foto's vallen niet binnen het thema. Ik heb het er gisteren nog even met de bedenker over gehad. Lees aub het thema door. Bedoelt worden schaduwen zoals die te zien zijn op andere objecten. Geworpen schaduw dus.
Komen er nog foto's?
Maandag is de laatste dag dat je een foto kan bijdragen.
Ik vind trouwens dat er deze maand veel leuke en creatieve foto's zijn ingezonden!
Ik vind trouwens dat er deze maand veel leuke en creatieve foto's zijn ingezonden!
Verwijderd
komt omdat het thema oproept tot creativiteitVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:55:
Komen er nog foto's?
Vanaf maandag stemmen ja, woensdag ook weer ja
Arrived anxious, left bored
Ik wacht in spanning af op de zwevende kiezer....
gaan we hier ook een schaduw discussie houden ??
volgens mij hebben we dat al gedaan hoor,
en houden de meesten hun stem mooi geheim
maar zieltjes winnen mag natuurlijk