Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Water als thema is al eerder geweest.....

Water: :+
Water plaatje

[ Voor 50% gewijzigd door Norjee op 24-01-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al eerder geweest??? Kweevannix. In welke contest dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:59:
Al eerder geweest??? Kweevannix. In welke contest dan?

Was "water in vaste vorm", ijs dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
[rml]GoT Digiphoto Contest [ testronde][/rml]

Ok, het was een testronde, maar toch een hele maand het water thema...

offtopic:
Zo brak is de search toch ook niet dat je dat niet kan vinden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Norjee op 24-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, keej, dan denk ik nog ff door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideetje voor de nieuwe contest : Nederlandse speciale gebouwen.
Bv. : Paalwoningen , kerken , overheidsgebouwen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 09:59:
Ideetje voor de nieuwe contest : Nederlandse speciale gebouwen.
Bv. : Paalwoningen , kerken , overheidsgebouwen enz.
hmm, nêh er zullen ook wel mensen mee doen die op het platteland wonen, en die moeten dan een paar honderd kilometer :+ :Y) afleggen, voordat ze een belangrijk gebouw tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beeldenfotografie lijkt mij wel leuk. Da's voor iedereen toegankelijk. Ik bedoel dus beelden zoals op pleinen staan, of in de vensterbank. Kunstzinnig of kitch whatever, als't maar een mooie foto opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat lijkt me een goed thema. Niet als te gecompliceerd, of abstract. Voor iedereen een duidelijk thema, waar niet over kan gezeurd worden of de foto wel in het thema past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het volgens mij best leuk om iets heel alledaags als thema te nemen. Zelfs het thema 'bierflesje' of 'plantenbak' kan nog leuk en attractief zijn. 't klinkt saai maar volgens mij zijn dat thema's die best veel mooie foto's kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

En imho nog belangrijker: ze zijn "vastomlijnd", dus weinig discussie mogelijk of iets nu wel of niet voldoet aan de regels.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op 25 januari 2003 @ 12:40:
En imho nog belangrijker: ze zijn "vastomlijnd", dus weinig discussie mogelijk of iets nu wel of niet voldoet aan de regels.
jaaa met zulke thema's wordt mijn taak natuurlijk wel erg saai.... :O
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 11:01:
Beeldenfotografie lijkt mij wel leuk. Da's voor iedereen toegankelijk. Ik bedoel dus beelden zoals op pleinen staan, of in de vensterbank. Kunstzinnig of kitch whatever, als't maar een mooie foto opleverd.
Ik vind beelden fotografie het toppunt van triest (sorry en NOFI enzo.. :X), je legt daarmee alleen maar het kunstwerk van een ander vast. De foto dient zelf het kunstwerk te zijn. Nu kan je natuurlijk een kunstwerk in je foto op een hele speciale manier interpreteren...maar ik weet niet of we daar al aan toe zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Wat dacht je van het thema snelheid?
Of is zoiets al een keer langsgeweest.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 25 January 2003 @ 14:21:
Wat dacht je van het thema snelheid?
Of is zoiets al een keer langsgeweest.. ?
lijkt me ook een leuk thema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Snelhied ook leuk .. plaatjes van treinen die langsflitsen, zie dat maar eens leuk op de foto te krijgen (bv. alleen het NS logo scherp en de rest wazig), motorsportfotos, etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

Beelden en snelheid lijken mij ook erg leuk,

Beelden vooral omdat men tegenwoordig ze niet echt meer ziet staan heb ik het idee,
weet iedereen wel hoeveel beelden de gemiddelden steden herbergen ?
Je zult verbaasd staan dat er meer zijn dan je dacht.

Snelheid is ook een mooi thema, maar de over de grensen van dit thema zal waarschijnlijk wel weer een discussie ontstaan, maar ja dat maakt het ook weer leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelheid vind ik het best, beelden vind ik ook niks, nofi, het gaat er inderdaad om dat de foto de kunst is, en niet het beeld op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:04:
snelheid vind ik het best, beelden vind ik ook niks, nofi, het gaat er inderdaad om dat de foto de kunst is, en niet het beeld op de foto
Natuurlijk. Een vakantie kiekje van een of ander beeld op een plein lijkt me niet erg interessant. Het gaat erom dat je een foto maakt die iets toevoegd.

Sja voorbeeld... Hier ergens staat een beeld van uhmmm zo'n half mens half paard. Een paar jaar terug had een hond een gigantische drol gedraait precies onder het achterwerk van dat beeld. Wat baalde ik toen dat ik geen camera had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het dan toch juist de uitdaging om iets bijzonders van zo'n beeld foto te maken ;) Om de sfeer die het beeld uitstraalt op foto te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Ik zie me al een bord bruine bonen voor Bartje neer zetten :Y) LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 15:42:
[...]

Natuurlijk. Een vakantie kiekje van een of ander beeld op een plein lijkt me niet erg interessant. Het gaat erom dat je een foto maakt die iets toevoegd.

Sja voorbeeld... Hier ergens staat een beeld van uhmmm zo'n half mens half paard. Een paar jaar terug had een hond een gigantische drol gedraait precies onder het achterwerk van dat beeld. Wat baalde ik toen dat ik geen camera had...
Tja, maar het feit dat jij ooit eens twee jaar terug tegen bent gekomen en dat eventueel op een foto had kunnen willen mogen moeten zetten, maakt het nog niet direct een leuk thema... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 17:28:
[...]
Tja, maar het feit dat jij ooit eens twee jaar terug tegen bent gekomen en dat eventueel op een foto had kunnen willen mogen moeten zetten, maakt het nog niet direct een leuk thema... :z
Nee maar dat geeft wel voorbeelden van hoe je creatief en leuk met zo'n thema om kan gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 25 januari 2003 @ 18:25:
[...]

Nee maar dat geeft wel voorbeelden van hoe je creatief en leuk met zo'n thema om kan gaan :*)
Dat heb ik niet ontkend :)

Op photosig kwam ik nog het thema 'leeftijd' tegen, lijkt me ook wel leuk, maar misschien te vaag?

en het thema 'overheersende kleur' lijkt me ook leuk, maar jullie waarschijnlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de concrete thema's en abstracte thema's elkaar een beetje moeten afwisselen. Ik ben nog steeds een beetje bang dat door het systeem dat de winnaar het thema kiest de zaak eenzijdig neigt te worden. Eigenlijk zou de verliezer moeten kiezen. Die zou namelijk waarschijnlijk gebaat zijn bij een totaal ander thema. Maarja... het moet natuurlijk niet zo worden dat iedereen gaat proberen te verliezen... :)

Misschien inderdaad wel goed om abstract en concreet af te wisselen. We hebben nu een paar abstracte thema's gehad dus hoog tijd voor wat concreets.

Goed plan, die afwisseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Kheperi ik sluit me aan bij de groep voorstanders van jouw idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:00:
Ik denk dat de concrete thema's en abstracte thema's elkaar een beetje moeten afwisselen. Ik ben nog steeds een beetje bang dat door het systeem dat de winnaar het thema kiest de zaak eenzijdig neigt te worden. Eigenlijk zou de verliezer moeten kiezen. Die zou namelijk waarschijnlijk gebaat zijn bij een totaal ander thema. Maarja... het moet natuurlijk niet zo worden dat iedereen gaat proberen te verliezen... :)

Misschien inderdaad wel goed om abstract en concreet af te wisselen. We hebben nu een paar abstracte thema's gehad dus hoog tijd voor wat concreets.

Goed plan, die afwisseling?
mwah, ten eerste vind ik schaduw niet echt abstract: iedereen kan zien wat schaduw is, je kan het alleen niet vast pakken, maar dat is dan ook wel het enige..

Ten tweede lijkt een écht concreet thema me niets, het is niet een opdracht (maak foto van huis) maar thema (architectuur). Het is juist de kunst van iets abstracts iets concreets te maken.

Snelheid lijkt me leuk, maar ik ben bang dat er dan alleen rijdende auto's gefotografeerd zullen worden, 'beweging' (idee van Reino) lijkt me dan geschikter...

Maar ik overleg het gewoon, om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Maar het blijft een feit dat een abstract thema tot verrassende foto's kan leiden, in tegenstelling tot een concreet omkadert thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de fotosite al de hele dag offline... Kan dat kloppen Norjee?

Uhmm sja, schaduw is in zekere zin wel concreet ja. Da's waar.
Ten tweede lijkt een écht concreet thema me niets, het is niet een opdracht (maak foto van huis) maar thema (architectuur). Het is juist de kunst van iets abstracts iets concreets te maken.
Sja en evengoed de kunst van iets concreets iets abstracts te maken toch? :) Afgezien daarvan vind ik ook gewoon concreet fotograferen ook heel leuk.

Maar volgens mij is snelheid een prima thema. Ik denk dat dat voor de meesten hier genoeg mogelijkheden biedt. De snelle autoliefhebbers, misschien zelfs... ahnee ik ga geen gras voor voeten wegmaaien :)
Als mensen auto's willen fotograferen, nou en? is dat vies ofzo? er zijn er een aantal die dat fantastisch vinden denk ik. En 'beweging' lijkt me toch wel weer erg vaag. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 23:09:

Uhmm sja, schaduw is in zekere zin wel concreet ja. Da's waar.

[...]
En 'beweging' lijkt me toch wel weer erg vaag. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Een voorwerp dat niet stilstaat? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Laatst online: 04-12-2024
is "beweging" niet een beetje een moeilijk thema voor mensen met een iets mindere camera waar je geen sluitertijd kan instellen (zoals ik ;)). Bij mij kan je em nog op nightshot zetten waardoor sluitertijd vanzelf wat hoger wordt, maar er zijn genoeg mensen met camera's waar je helemaal nix kan instellen...

"snelheid" lijkt me dan een beter thema omdat je daar bijv. nog auto's of andere voorwerpen die snel kunnen gaan bij vast kan leggen, bij "beweging" zit je vast aan het feit dat je beweging in je foto moet zien te brengen en dat wordt met een 1/500 sluitertijd ofzo behoorlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 26 January 2003 @ 00:02:
is "beweging" niet een beetje een moeilijk thema voor mensen met een iets mindere camera waar je geen sluitertijd kan instellen (zoals ik ;)). Bij mij kan je em nog op nightshot zetten waardoor sluitertijd vanzelf wat hoger wordt, maar er zijn genoeg mensen met camera's waar je helemaal nix kan instellen...

"snelheid" lijkt me dan een beter thema omdat je daar bijv. nog auto's of andere voorwerpen die snel kunnen gaan bij vast kan leggen, bij "beweging" zit je vast aan het feit dat je beweging in je foto moet zien te brengen en dat wordt met een 1/500 sluitertijd ofzo behoorlijk lastig.
snelheid valt wel onder beweging, maar beweging niet onder snelheid. Als beweging dus het thema wordt, kan jij best een auto die snel voorbijraast vast leggen, zonder dat ik daar problemen mee heb...

Maar om het thema iets breder te maken, zodat het ook interessant wordt voor mensen die geen auto willen fotograferen, lijkt beweging me een betere omschrijving..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 00:28:
[...]Als beweging dus het thema wordt, kan jij best een auto die snel voorbijraast vast leggen, zonder dat ik daar problemen mee heb...
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar hoe moet iemand die niet zelf zijn sluitertijd kan instellen een snel voorbijrazende auto vastleggen zonder dat de snelheid uit de foto verdwijnt :? Dat zou betekenen dat deze mensen alleen beweging kunnen vastleggen als het al schemerig is of in donkere ruimte omdat de camera dan de sluitertijd pas hoger gaat zetten...

Als je bedoelt dat je ook een foto van bijvoorbeeld een stilstaande snelle sportwagen mag nemen (ik neem maar weer ff voorbeeld van een auto omdat dit iig goed concreet is), dan vind ik beweging wel een goed thema, maar het moet niet zo zijn dat mensen met een duurdere/betere camera beter passende foto's voor deze contest kunnen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 26 januari 2003 @ 00:34:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar hoe moet iemand die niet zelf zijn sluitertijd kan instellen een snel voorbijrazende auto vastleggen zonder dat de snelheid uit de foto verdwijnt :? Dat zou betekenen dat deze mensen alleen beweging kunnen vastleggen als het al schemerig is of in donkere ruimte omdat de camera dan de sluitertijd pas hoger gaat zetten...

Als je bedoelt dat je ook een foto van bijvoorbeeld een stilstaande snelle sportwagen mag nemen (ik neem maar weer ff voorbeeld van een auto omdat dit iig goed concreet is), dan vind ik beweging wel een goed thema, maar het moet niet zo zijn dat mensen met een duurdere/betere camera beter passende foto's voor deze contest kunnen gaan maken.
Je begrijpt me inderdad verkeerd. JIJ zegt:
"snelheid" lijkt me dan een beter thema omdat je daar bijv. nog auto's of andere voorwerpen die snel kunnen gaan bij vast kan leggen,
Ik zeg, dat dat nog steeds kan, omdat snelheid onder het kopje beweging valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
ok dan ben ik het met je eens :P ik dacht dat je stilstaande voorwerpen niet goed vond omdat je het over een "voorbijrazende" auto had... maar zoals je het nu zegt vind ik "beweging" idd ook een beter thema als "snelheid" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 26 January 2003 @ 00:42:
ok dan ben ik het met je eens :P ik dacht dat je stilstaande voorwerpen niet goed vond omdat je het over een "voorbijrazende" auto had... maar zoals je het nu zegt vind ik "beweging" idd ook een beter thema als "snelheid" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:05:
[...]

mwah, ten eerste vind ik schaduw niet echt abstract: iedereen kan zien wat schaduw is, je kan het alleen niet vast pakken, maar dat is dan ook wel het enige..

....
Een abstract thema gaat niet meer om de foto, maar om de scene die je tevoorschijn weet te toveren... Dat is het probleem met abstracte thema's het gaat niet meer puur om de fotografie, maar hoe je iets in elkaar kan flansen.. Neem bijvoorbeeld jou foto.. en de fles foto van communicatie.. Ok, het is fotografie, maar iedereen had die foto's kunnen maken, ze zijn niet bijzonder door de foto op zich, maar door de uitgebeelde, van te voren opgezette, scene..

Heel graag zou ik dan ook een concreet thema hebben.. want ik zie de zandlopertjes met een mooi hallogeen spotje ter belichting, inclusief blaat verhaal alweer komen :|
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:09:
Nope, natuurlijk klopt dat niet :) Maar tis wel zogeest ja.. en kweet niet hoe dat komt :/ host zal wel brak geweest zijn, want mn server heeft geen rare dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:17:
[...]

hmm, nêh er zullen ook wel mensen mee doen die op het platteland wonen, en die moeten dan een paar honderd kilometer :+ :Y) afleggen, voordat ze een belangrijk gebouw tegenkomen...
Mar op het platteland hebben ze tegenover het café toch altijd een kerk?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norjee schreef op 26 januari 2003 @ 02:50:
[...]
Een abstract thema gaat niet meer om de foto, maar om de scene die je tevoorschijn weet te toveren... Dat is het probleem met abstracte thema's het gaat niet meer puur om de fotografie, maar hoe je iets in elkaar kan flansen.. Neem bijvoorbeeld jou foto.. en de fles foto van communicatie.. Ok, het is fotografie, maar iedereen had die foto's kunnen maken, ze zijn niet bijzonder door de foto op zich, maar door de uitgebeelde, van te voren opgezette, scene..

Heel graag zou ik dan ook een concreet thema hebben.. want ik zie de zandlopertjes met een mooi hallogeen spotje ter belichting, inclusief blaat verhaal alweer komen :|
Kom dan met iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind beweging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norjee schreef op 26 januari 2003 @ 02:50:
[...]

knip
Helemaal mee eens! Er wordt nu veel te veel op het idee gelet, niet meer op de kwaliteit van de foto. Sterker nog: de afgelopen contest heeft niemand meer naar de foto's gekeken, men zag alleen het plaatje dat een zo origineel mogelijk idee moest uitbeelden. Dit is toch echt niet iets wat een fotocontest inhoud.

Een thema zoals iets van: "maak een zo mooi mogelijke foto van een hand" heeft toch velen malen meer te maken met de fotografie dan met het idee?
Nu moet je een mooie foto maken, iedereen maakt een foto van een hand dus je kunt het makkelijk vergelijken. En nu wint degene met de mooiste foto en niet degene met het origineelste idee. Volgens mij is dat hetgeen wat een fotocontest inhoud.

Natuurlijk is een foto van een hand wel heel extreem, maar het idee moet zo wel duidelijk zijn dacht ik zo

enkele voorbeelden:

-Bomen/bos
-Het Nederlandse Landschap
-Architectuur (of iets kleiner -> Kantoorgebouwen, Kerken, Huizen)
-Wegen
-Dieren

Deze dingen klinken erg simpel, maar hier moet je je wel concentreren op het maken van een goede foto, en niet op het origineelste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat is wat ik bedoel met concrete thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 13:21:
[...]

Helemaal mee eens! Er wordt nu veel te veel op het idee gelet, niet meer op de kwaliteit van de foto. Sterker nog: de afgelopen contest heeft niemand meer naar de foto's gekeken, men zag alleen het plaatje dat een zo origineel mogelijk idee moest uitbeelden. Dit is toch echt niet iets wat een fotocontest inhoud.

Een thema zoals iets van: "maak een zo mooi mogelijke foto van een hand" heeft toch velen malen meer te maken met de fotografie dan met het idee?
Nu moet je een mooie foto maken, iedereen maakt een foto van een hand dus je kunt het makkelijk vergelijken. En nu wint degene met de mooiste foto en niet degene met het origineelste idee. Volgens mij is dat hetgeen wat een fotocontest inhoud.

Natuurlijk is een foto van een hand wel heel extreem, maar het idee moet zo wel duidelijk zijn dacht ik zo

enkele voorbeelden:

-Bomen/bos
-Wegen
-Dieren

Deze dingen klinken erg simpel, maar hier moet je je wel concentreren op het maken van een goede foto, en niet op het origineelste idee.
Ja maar daar vergeten jullie dat mensen met een simpeler camera dan opeens ernstig in de problemen komen. Nu kan je door een leuk idee nog steeds hoog komen, ook al heb jee een kl*te camera (zie 'kerstverhaal' vorige contest). Maar als het daar niet meer om gaat, en het gaat opeens over het maken van een mooie foto zonder dat dat gecompenseerd mag worden met een leuk idee, zullen veel mensen in de problemen komen. Vooral omdat hier meer computernerds zitten, en geen semi-professionele fotografen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

nou dan zou ik zeggen wissel de thema's af ;)

Ik moet trouwens zeggen dat ik die opmerking niet vind passen uit jouw mond Aerodynamic..
Ja maar daar vergeten jullie dat mensen met een simpeler camera dan opeens ernstig in de problemen komen
Een goede fotograaf kan met iedere camera een goede foto maken.

Persoonlijk ben ik, en dat heb ik eerder laten vallen, ook niet zo gediend van die thema's waarbij iedereen als een speer een huiskamer studiootje in elkaar flanst en van die c't cover alike images gaat produceren.

Maar de grootste ergenis die ik ervan heb is dat er geen gevoels foto's uit voort vloeien; het zijn alemaal kille ge-ensceneerde afbeeldingen zonder gevoel of uitstraling...al zal dat wel meer zeggen over mijn persoonlijke voorkeur dan over de fotografie :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afwisseling lijkt me dus de bottomline. Nou zou je kunnen zeggen dat 'schaduw' een concreet thema was (hoewel het bij schaduw toch wel duidelijk om de vondst, het idee, gaat) en bovendien komen we er nu pas mee. Dus laten we Aero gewoon laten kiezen wat hij wil. Ik vind beweging wel een leuk thema, maar ik reken het to abstract.

Ik zou willen voorstellen om afwisseling tot een soort regel te maken. Als 'beweging het thema wordt dan moet volgende maand dus een concreet thema worden gekozen.

Wat voor soort criteria kunnen we gebruiken?
Alleen abstract / concreet? of zijn er meer punten die om afwisseling vragen?
Denk eens even mee

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Afwisseling tussen Macro's / Close ups en "gewone" foto's.. Das misschien erg flauw, maar zodra er geen macro's / close ups mee mogen doen is het hele gezeur over abstractie ook verdwenen, want de abstracte foto's zijn juist de close up foto's ;) Ok.. ik weet dat niet elke macro of close up abstract is, maar ze hebben veel sneller de neiging abstract te worden. (Bijv grijs en grauw, iedereen vond het een abstract thema, maar achteraf heeft het de minste abstracte pics opgeleverd (wel off topic pics, maar dat was de te onduidelijke definitie van het thema) , (en ook de mooiste, maar das persoonlijk))

Ook zou een nuttige (helaas niet te controleren) toevoeging zijn dat alleen foto's die daadwerkelijk voor het thema gemaakt zijn mee mogen doen... (Dus geen oude foto's uit het archief)

[ Voor 19% gewijzigd door Norjee op 26-01-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 26 januari 2003 @ 17:20:
nou dan zou ik zeggen wissel de thema's af ;)

Ik moet trouwens zeggen dat ik die opmerking niet vind passen uit jouw mond Aerodynamic..

[...]
Nee, je begrijpt het niet, er wordt juist gezegd dat er niet meer naar het idee gekeken moet worden en naar het in beeld brengen van een bepaald thema, maar naar de kwaliteit van de foto. En dat hangt uiteraard af van de camera..
Norjee schreef op 26 January 2003 @ 18:02:

Ook zou een nuttige (helaas niet te controleren) toevoeging zijn dat alleen foto's die daadwerkelijk voor het thema gemaakt zijn mee mogen doen... (Dus geen oude foto's uit het archief)
Agree!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:14:

Nee, je begrijpt het niet, er wordt juist gezegd dat er niet meer naar het idee gekeken moet worden en naar het in beeld brengen van een bepaald thema, maar naar de kwaliteit van de foto. En dat hangt uiteraard af van de camera..
ook dan blijft de opmerking van toepassing..sorry.
Ik heb met m'n 250 oud hollandse guldens kostende Practica bijna per definitie mooiere foto's gemaakt dan met m'n 2200 oud hollandse guldens kostende P1.

Ik wil die P1 geen kl*te cam noemen maar het geeft aan dat een duurdere (=beter kwaliteit) camera niet garant staat voor mooiere foto's.

Daarnaast heb ik ooit eens met een 110 rits-rats-klik Kodak (de oudjes onder ons kennen ze misschien nog ;) ) een van m'n mooiste platen geschoten.

De keuze van de camera gaat wel meespelen wanneer je een discipline gaat uitoefenen; hetzij macro, hetzij vogelspotten (extreem tele) of misschien zelfs wel onderwater fotografie.
Maar voor het maken van platen ala het 'grijs en grauw' thema ben je niet zozeer afhankelijk van de camerakeuze.

Anyhow, dit wordt behoorlijk offtopic..als de keuze van het volgende thema me niet aanstaat doe ik simpelweg niet mee en anders moet ik eens flink m'n best gaan doen in de spaarzame tijd die ik heb :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 26 januari 2003 @ 18:42:
[...]

ook dan blijft de opmerking van toepassing..sorry.
Ik heb met m'n 250 oud hollandse guldens kostende Practica bijna per definitie mooiere foto's gemaakt dan met m'n 2200 oud hollandse guldens kostende P1.

Ik wil die P1 geen kl*te cam noemen maar het geeft aan dat een duurdere (=beter kwaliteit) camera niet garant staat voor mooiere foto's.

Daarnaast heb ik ooit eens met een 110 rits-rats-klik Kodak (de oudjes onder ons kennen ze misschien nog ;) ) een van m'n mooiste platen geschoten.

De keuze van de camera gaat wel meespelen wanneer je een discipline gaat uitoefenen; hetzij macro, hetzij vogelspotten (extreem tele) of misschien zelfs wel onderwater fotografie.
Maar voor het maken van platen ala het 'grijs en grauw' thema ben je niet zozeer afhankelijk van de camerakeuze.

Anyhow, dit wordt behoorlijk offtopic..als de keuze van het volgende thema me niet aanstaat doe ik simpelweg niet mee en anders moet ik eens flink m'n best gaan doen in de spaarzame tijd die ik heb :)
Als jij met een digitale medion camera van de aldi dezelfde kwaliteit foto's weet te schieten (of beter zelfs?) als met een Canon D60, verklaar ik je bij deze tot god _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

wat loop je nou te zuigen?

Je doelt op pure megapixel- of ISO25 kwaliteit?
Ik doel namelijk op gevoelskwaliteit, misschien dat we daarom niet op 1 lijn zitten?
Technische kwaliteit mag imo nooit heersen over compositie/belichting/gevoel.
Een foto kan nog zo fokking scherp zijn, maar tegelijkertijd kan diezelfde foto net zo gevoelloos en nietszeggend zijn; heb je dan de contest gewonnen :?

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:44:
[...]

Als jij met een digitale medion camera van de aldi dezelfde kwaliteit foto's weet te schieten (of beter zelfs?) als met een Canon D60, verklaar ik je bij deze tot god _/-\o_
mijn god!
je doet net alsof er alleen maar mooie foto's uit dure camera's komen!!
ga toch heen! dat slaat compleet nergens op!

en ja dit is flame intended... sorry hoor!
ongenuanceerd gelul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 26 January 2003 @ 18:53:
wat loop je nou te zuigen?

Je doelt op pure megapixel- of ISO25 kwaliteit?
Ik doel namelijk op gevoelskwaliteit, misschien dat we daarom niet op 1 lijn zitten?
Technische kwaliteit mag imo nooit heersen over compositie/belichting/gevoel.
Een foto kan nog zo fokking scherp zijn, maar tegelijkertijd kan diezelfde foto net zo gevoelloos en nietszeggend zijn; heb je dan de contest gewonnen :?
Hmm, ik geloof dat er hier sprake is van miscommunicatie. Laten we er maar over ophouden, het gaat toch nergens over. Jullie horen 1 feb. wel het nieuwe thema, dat scheelt een boel discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u :- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:50:
[...]

Hmm, ik geloof dat er hier sprake is van miscommunicatie. Laten we er maar over ophouden, het gaat toch nergens over. Jullie horen 1 feb. wel het nieuwe thema, dat scheelt een boel discussie :)
true :)

ik ben zeer zeker wel benieuwd :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 13:21:
[...]

enkele voorbeelden:

-Bomen/bos
-Wegen
-Dieren

onder dat rijtje past "schaduw" ook .. thema is thema ..

En je laatste regel .. een technisch goed belichte/scherpe/mooi compositie foto van een simpel object zal de contest echt niet winnen als iemand een mooie andere orginele denkwijze er op na gehouden heeft ..

Quote: "Dit is toch echt niet iets wat een fotocontest inhoud." ..

Als de regels dat voorschrijven is dat de contest .. Of jou subjectieve mening daar niet parallel mee loopt, daar heeft de rest geen boodschap aan..

Wees eerlijk .. iedereen die mee heeft gedaan kijkt in het dagelijks leven anders naar schaduwen, als je er al niet zo bij stil stond ..

Ik heb zoiets van .. "anything goes" .. Winner (waaruit blijkt dat de ruime meerderheid die foto binnen dat thema het mooist vind) bepaald het thems .. als het thema je een keer niet aan staat doe je niet mee .. period ..

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 25 januari 2003 @ 12:40:
Een optie kan zijn: Winner compo (bedenker thema) bepaalt zelf wat wel of niet goes .. Dan zou het misschien slim zijn hem niet in de compo mee te laten doen ofzo .. ;x

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:38:
[...]

Een optie kan zijn: Winner compo (bedenker thema) bepaalt zelf wat wel of niet goes .. Dan zou het misschien slim zijn hem niet in de compo mee te laten doen ofzo .. ;x

..
Dat eerste geldt zowiezo toch al?
Dat tweede gaan we ff niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
maybe is sport ook een leuk thema? je kan iig veel mogelijkheden op, en ook is het duidelijk wat binnen het thema valt en wat niet :)
Dan zou het misschien slim zijn hem niet in de compo mee te laten doen ofzo .. ;x
ik vind het niet zo een gek idee....de bedenker kan immers van alles fotos gaan maken (of een mooie in het archief hebben) en daarna dat tot thema maken :o ik doel hier niet op iemand, ik denk ook niet dat dat al eens gebeurd is...

[ Voor 56% gewijzigd door marteltor op 27-01-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 27 januari 2003 @ 21:09:
maybe is sport ook een leuk thema? je kan iig veel mogelijkheden op, en ook is het duidelijk wat binnen het thema valt en wat niet :)

[...]
ik vind het niet zo een gek idee....de bedenker kan immers van alles fotos gaan maken (of een mooie in het archief hebben) en daarna dat tot thema maken :o ik doel hier niet op iemand, ik denk ook niet dat dat al eens gebeurd is...
tja sorry, maar je zult van me moeten aannemen dat ik niet het thema ga afstemmen op mn eigen collectie..(die is ook nog niet zo groot trouwens). Ik zat te denken aan fruit btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:13:
[...]

tja sorry, maar je zult van me moeten aannemen dat ik niet het thema ga afstemmen op mn eigen collectie..(die is ook nog niet zo groot trouwens). Ik zat te denken aan fruit btw..
ik zei toch ook dat ik niet dnek dat iemand dat al deed :) tuurlijk verdenk ik je nergens van :)
fruit is idd ook erg leuk :)

(en ja, de :) waren in de aanbieding)

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 27-01-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 27 januari 2003 @ 21:16:
[...]
ik zei toch ook dat ik niet dnek dat iemand dat al deed :) tuurlijk verdenk ik je nergens van :)
fruit is idd ook erg leuk :)
gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Als de bedenker van een bepaald thema z'n eigen bedachte thema dus weer wint, moet het idd niet mogelijk zijn dat die persoon ook weer de volgende contest mag bedenken,
in dit geval zal een algemeen gedeelde mening van de topicreageerders voor een volgend thema de keus moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy schreef op 27 January 2003 @ 21:50:
Als de bedenker van een bepaald thema z'n eigen bedachte thema dus weer wint, moet het idd niet mogelijk zijn dat die persoon ook weer de volgende contest mag bedenken,
in dit geval zal een algemeen gedeelde mening van de topicreageerders voor een volgend thema de keus moeten worden.
gewoon de tweede die zal het bepalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:59:
[...]
gewoon de tweede die zal het bepalen toch?
Das idd ook goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

spacy schreef op 27 januari 2003 @ 22:09:
[...]

Das idd ook goed idee :)
En dat is ook al gebeurd bij dit thema ;)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

PuCK schreef op 27 januari 2003 @ 23:46:
[...]

En dat is ook al gebeurd bij dit thema ;)
ah, ok ik heb dus niet op zitten letten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

spacy schreef op 28 januari 2003 @ 09:35:
[...]

ah, ok ik heb dus niet op zitten letten... :X
Beter opletten dus... ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet wist maar ik ben pas begin januari voor het eerst in aanraking gekomen met die fenomeen :) Maar vooralsnog ben ik er ttevreden over en kan ik eindelijk me creativiteit kwijt :P _/-\o_

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

wanneer word het nieuwe theme bekend gemaakt ?? ik heb de batterijen alweer in de lader zitten en zit zelfs tijd in te schedulen voor "maken Foto's GoT"

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 28 January 2003 @ 11:14:
wanneer word het nieuwe theme bekend gemaakt ?? ik heb de batterijen alweer in de lader zitten en zit zelfs tijd in te schedulen voor "maken Foto's GoT"
Haha, ik zit ook weer te wachten :)

/me gaat dit keer meedoen,..... hopelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook gewoon weer lekker vab de partij hoor. Moet me PS A40 nog steeds goe dlerrn kennen, ding kan veel meer dan ik nu weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 28 January 2003 @ 11:14:
Nog paar nachtjes slapen :z

edit/ Kheperi, ik probeer contact met je op te nemen via dat ICQ, maar dat werkt niet echt, kan je me ff mailen? (email is in mn profile..)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:13:
[...]

Fruit?! .. Hhmmm snel ff een meid scoren .. kan ik een macro van d'r 'pruim' indienen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan kun je ook een fotootje van je eigen banaan(tje) insturen ;)

Maar ik sluit me aan bij Kheperi: afwisseling is het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

Zit wel wat in .. maar NATUURLIJK wordt er dan weer gemekkerd over het feit dat iets al dan niet abstract is ..

Waarom al die commotie .. Wanneer je ff geen ideeen of inspiratie hebt, dan niet .. is dat nou zo'n ramp?

Zoals ik al zei hebben veel mensen denkik wel gemerkt dat ze nu heel anders/meer naar schaduwen kijken .. Van dit soort 'oefeningetjes' leer je kijken naar interessante beelden en composities ..

Dus WHATEVER het thema is, ik zal nooit miepen over het wel of niet leuk vinden (subjectief!) en zal altijd meedoen .. ik zie het als een uitdaging ..

En de uitslag wordt bepaald door de meerderheid .. democratie heet dat geloof ik .. was niet best als alle VVDertjes nu bij de koningin huilend aan kwamen kloppen met de boodschap dat ze het niet eens waren met de verkiezingsuitslag en dat de partijprogramma's van andere partijen niet deugen .. ;)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit/ lama

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:12:
..
.. Van dit soort 'oefeningetjes' leer je kijken naar interessante beelden en composities ..
..
_/-\o_

Inderdaad. Sinds mijn digicam en dit soort topics, kijk ik af en toe met meer interesse naar sommige "saaie" onderwerpen.

Fotograaf-ogen misschien? (nu alleen de foto's nog)

/me heeft te zelden de digicam mee :( (stom stom stom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Nou... na al het gezeik hier wil ik gewoon (alvast een dag voor de einduitslag) Aero gewoon ff feliciteren.... _/-\o_
Tis een mooie foto, kwam bij mij zelf op de 2e plek, maar toch een hele terechte winnaar. Ik ben zelf ook helemaal in mijn nopjes, omdat ik toch maar ff tussen al die camerageweld een top 10 notering uit de wacht heb gesleept. 8)
En dan voor mijn eerste deelname en zelf voor het eerst dat ik bewust ben gaan nadenken over hoe ik iets simpels toch leuker op beeld kan brengen dan dat het eigenlijk is voor ieder ander persoon. :+
Zoals mijn torentje van pisa, dat was niet meer dan een simpel stukje speelgoed. Nou en met wat brainstormen en hulp van andere (thnxx Aero ;)) toch best iets grappig maken. B)

Nou vol verwachting klopt mijn hart O+ voor het volgende onderwerp... zometeen maar weer mijn rattebijen in de oplader gooien. En Aero kies wat leuks ;) (en niet al te moeilijk, ben maar een n00b he :P)

Yours truely,

PsychoNike-O

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

idd psycho zo hoort het wel...

Aero ook alvast gefeliciteerd met deze ruimschootste overwinning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan de winnaars! Ja, ook een dagje te vroeg, maar dan kan ik me morgen ongestoord gaan inleven in de nieuwe contest! Goed gedaan mensen, dat er volgende maand maar weer zo'n hoge opkomst moge zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar het nieuwe thema. Morgen zullen we het weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd Aerodynamic!

Op naar de volgende contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ook gefeliciteerd Aerodynamic!

Kon ook niet anders met zo'n prachtige foto. Duidelijk ook de winnaar met bijna het dubbele aan punten dan de 2e plaats voor Firecow (ook mooie foto).

Ik ben tevreden met mijn 4e plaats hoor :) Jammer dat mijn eigenlijke idee te moeilijk was om mooi uit te werken (had ook met dat gezicht te maken, 2 schaduwen van 2 beelden die in elkaar overlopen) maar evengoed nog een 4e plek :)

Ik ben heel erg benieuwd naar het nieuwe thema... :9

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Nog meer felicitaties.. en verdiende plek ! absoluut !

ik ben zelf ook erg tevreden met plaats 5... en dat voor een eerste deelname. Ik wil de mensen hier die mij zoveel tips gaven bedanken! een eind terug kunnen jullie nog wel duidelijk het verschil tussen mijn eerste en 150e foto zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Aerodynamic wat wordt het nieuwe thema??? BTW CoNGRaTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat kheperi geen contact met me heeft opgenomen, dus dan zal ik zelfstandig beslissen. Jullie horen het morgen wel, ook al heb ik het geloof ik al ergens gezegd, het is iig niet te abstract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben effe wat druk geweest de laatste dagen, sorry.
Maar volgens mij hed je je thema al ergens genoemd ja. Uhm je gebruikt geen icq? Anders kunnen we misschien even via irc praten ofzo. Was het niet #DC ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 17:35:
Ik ben effe wat druk geweest de laatste dagen, sorry.
Maar volgens mij hed je je thema al ergens genoemd ja. Uhm je gebruikt geen icq? Anders kunnen we misschien even via irc praten ofzo. Was het niet #DC ofzo?
tja ik kan via deze laptop niet op IRC, jij moet serieus echt ff heeeel snel een emailadres nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheperi@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, check je mail maar ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

ik hoop dat het niet een al te fruitig onderwep word :p
nog maar 4 uur en 44 minuten slapen.. dan word het nieuwe onderwerp bekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik doe de afronding morgen hoor. Ik ben een beetje ziekjes *snirrrrrf*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Zo Aerodynamic Van harte :) met je eerste plaats >:)
ik ben ook wel tevree met mijn 2e plaats :P

laat ons niet langer in spanning en roep de volgende challange title :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Har... har... hachu! snirrrrf... hartstikke gefeliciteerd Aero! Duidelijk gewonnen overweldigende meerderhe...Uche uche.... heid enzo sorry ik ben hartstikke verkouwe. Ook geen tijd gehad om die supergeweldige trofee te maken... Spijt me.

Ik zal zo de nieuwe contest even openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindstand:

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
1 - 127Slipping AwayAerodynamicOlympus - C-4000
2 - 63Schaduw VorkfirecowFuji - S602Zoom
3 - 57Gelezen BoekspacyKodak - DC3400
4 - 47Facing The ShadowPuCKFuji - S602Zoom
5 - 33Schaduw LichtxychixCanon - Powershot A40
6 - 31AngelsMycosisFuji - Finepix 1400Zoom
7 - 25WallpaintSalutemOlympus - C-2100 UZ
8 - 25Paastak 2boppieFuji - S602Zoom
9 - 252 personenKosterCanon - Digital Ixus 330
10 - 24Holding PisapsychonikeoSony - DSC - P71
11 - 19Hot shadowmarteltorCanon - Powershot S30
12 - 18Snowy Moon ShadowcYbertSony - DSC-75
13 - 15Edge of DarknessAshenSony - DSC-P50
14 - 13MuntjesHugoCanon - Powershot s40
15 - 13MakondeyalhambraCanon - Powershot A40
16 - 12Schaduwfeestberend_engelbrechtOlympus - C300 Zoom
17 - 11Flowers of LoveJeroenMinolta - Dimage 7
18 - 11fietsenstallingmachielwagenaarHewlett Packard - Photosmart 850
19 - 8A friendly shadow?MASiRCasio - QV-3000EX/Ir
20 - 8Lichee WinekheperiCanon - ps a40
21 - 6shadow on the wallBipoNikon - Coolpix 5700
22 - 5LibelleB-VageMinolta - DiMage 5
23 - 5TorenKr3KrSony - DSC-P50
24 - 5WinterzonT.T.Fuji - S602Zoom
25 - 5Music is my lifeMark4senMotorola - BLAAT
26 - 3Dart FaderArjan BCanon - Powershot A10
27 - 3Zonder TitelIgor MolotovCanon - Ixus V2
28 - 3Verboden ToegangFudgeOlympus - 2040
29 - 2Chrome AeroplanescottpwsCanon - Powershot S20
30 - 1SneeuwslootjeBluhhhhCanon - Powershot A40
31 - 1GekooidMacaMinolta - DiMage 5
32 - 1MezelfSKKLCanon - Powershot A40
33 - 1NichesElCondorCanon - Powershot S30
34 - 1Evil AngelredeamerFuji - Finepix s304
35 - 0The PerformerHangloozzSony - DSC-P1
36 - 0dakenheavy3canon - powershot a30

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 09:03:
Har... har... hachu! snirrrrf... hartstikke gefeliciteerd Aero! Duidelijk gewonnen overweldigende meerderhe...Uche uche.... heid enzo sorry ik ben hartstikke verkouwe. Ook geen tijd gehad om die supergeweldige trofee te maken... Spijt me.

Ik zal zo de nieuwe contest even openen
Dankje :), en jij gezondheid!

En ohja, de trofee :), anders maak ik em zelf wel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

woei!! de eerste keer in de fotocontest dat ik de top3 eens wist te bereiken,