Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
ik heb mijn foto nog wat gesoept,
graag jullie oordeel, welke is beter?
*klik voor grotere versie*
de gesoepte versie:

ongesoepte versie:

ik zelf vind de gesoepte grote versie het mooist
[ Voor 18% gewijzigd door marteltor op 19-01-2003 13:46 ]
Arrived anxious, left bored
gaan we dan ook de anderen beschuldiggen van dat ze aan het soepen zijn geweest en dat het liegpeuken zijnxychix schreef op 19 januari 2003 @ 12:55:
[...]
We zouden een schaduwtrekkers debat kunnen organiseren.
Of een paar peilingen doen

misschien dat ik niet voor iemands ingezonden foto ga kiezen maar voor een 2e optie op de lijst die de LIJST_persoonX bijv al aangaf in het forum, tja je moet soms wat als je z'n lijsttrekker geen uitstraling vind hebben...
Verwijderd
Doet u mij maar de gesoepte versiemarteltor schreef op 19 januari 2003 @ 13:44:
LOL
ik heb mijn foto nog wat gesoept,
graag jullie oordeel, welke is beter?
*klik voor grotere versie*
de gesoepte versie:
[afbeelding]
ongesoepte versie:
[afbeelding]
ik zelf vind de gesoepte grote versie het mooist(het plaatje van de kleine gesoepte komt niet helemaal overeen met de grote gesoepte)
PuCK schreef op 19 januari 2003 @ 13:46:
Ongesoepte is beter hoor. Die wat overbelichte zijkant van de bal hoort gewoon zo, versterkt ook de schaduw vind ik. Ik vind dat de bovenste voor mijn ogen niet helemaal klopt.
nou weet ik het ook niet meer...
op zich heeft het orgineel ook wel wat; doordat de voorkant wit is lijkt de zon extra koud
Verwijderd
staat nergens, t zijn toch schaduwen?Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:22:
Ja uhm mightyspawn, mooie foto. Maar ik zie geen schaduwen. Ik heb van dit type al meer foto's geweerd, omdat in de thema omschrijving vrij duidelijk blijkt dat het om schaduwen gaat die zichtbaar zijn op andere objecten. Een 'geworpen schaduw' zogezegd.
Foto's met tegenlicht, en belichtingen van opzij vallen daar niet onder.
Uiteraard beslist de winnaar van deze maand uiteindelijk, maar het lijkt me wel aardig om er eens proberen achter te komen wát het ideale thema van de tweaker zou zijn.
Een thema dat alleen warrige foto's van chaos in een computerkast opleverd lijkt me eigenlijk een verschrikking. Daarvoor moet je bij DOC zijn ofzo. Foto's van gadget....ver. zien we hier ook al genoeg.
Waar droomt een tweaker nou van? is dat misschien een leuk thema? "tweakers' dream"?
Ik doe maar een gooi hoor. Laat maar horen wat jullie ideale tweakers thema is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:08 ]
Verwijderd
Evil Angel

Maar toch ook wel naar het volgende onderwerp.. begin toch wel erg geïnteresseerd te raken in het maken van foto's en je crea thea momentjes daar ik kwijt kunnen
veel succes allemaaal!!
Hij geeft zeker een Evil aanzicht.. maar de schaduw zie je niet helemaal op je foto terwijl dat wel de bedoeling is lijkt me...Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 19:12:
Dit is mijn fotootje, ik vind het vooral cool dat de lichtval (met schaduw) de engel een redelijk Evil aangezicht geeft.
Evil Angel
[afbeelding]
tis maar een aanwijzing..
Verwijderd

Links staat een stukje van het gebouw waar de schuduw van afkomstig is.
Tja... de schaduw lijkt mij zoals de foto nu is niet echt het belangrijkste, alleen het onderste stukje van de foto is schaduw... Misschien dat je em wat kan croppen zodat de het wat meer om de schaduw lijkt te gaan ipv dat huis...Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:35:
Mijn inzending deze maand:
[afbeelding]
Links staat een stukje van het gebouw waar de schuduw van afkomstig is.
Ik heb deze keer helaas geen goeie foto kunnen maken om mee te doen hoop dat volgend thema beter wordt.
succes allemaal
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Kies wijs en laat zeer zwaar meewegen of jij de foto in het thema vindt passen. Voor mij kunnen ze er allemaal mee door. Vergeet niet een toelichting in te vullen bij de foto's die je punten geeft!!
De laatste 2 foto's heb ik goed gekeurd. Het elfje vind ik een beetje een twijfelgeval en de foto van Heavy3 vind ik prima.
Succes allen
voorbeelden,
een lokale vietnamese loempia verkoper die je een hd overhandigd.
een netwerkkaart op het menu...
weet ik veel, ik denk niet dat het een werkbaar idee is maar misschien breng ik anderen op goede ideeen
Ik ben erg benieuwd want ik denk dat dit nog heel spannend gaat worden voor een aantal personen hier...
dit leek dan ook wel leuk om eindelijk dan ook es gebruikt te worden als onderwerp
Ik zal ook wel even na gaan denken over het volgende thema (en natuurlijk hier posten).
dit gaat volgens mij echt een nek aan nek race worden,
want het is alweer duidelijk dat er over schaduw verschillend gedacht wordt
Schaduw | ||
Deel van een ruimte waar het licht onderschept wordt en daardoor niet rechtstreeks doordringt. Overal om ons heen zijn schaduwen en dit levert soms fraaie beelden op. Aagezien een fotograaf met licht tekent is schaduw het nieuwe thema. Voor verdere uitleg en regels zie het topic bij GoT | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Wallpaint![]() Salutem, Olympus - C-2100 UZ | Facing The Shadow![]() PuCK, Fuji - S602Zoom | Dart Fader![]() Arjan B, Canon - Powershot A10 |
Angels![]() Mycosis, Fuji - Finepix 1400Zoom | A friendly shadow?![]() MASiR, Casio - QV-3000EX/Ir | Paastak 2![]() boppie, Fuji - S602Zoom |
Lichee Wine![]() kheperi, Canon - ps a40 | Schaduw Vork![]() firecow, Fuji - S602Zoom | Schaduwfeest![]() berend_engelbrecht, Olympus - C300 Zoom |
Snowy Moon Shadow![]() cYbert, Sony - DSC-75 | shadow on the wall![]() Bipo, Nikon - Coolpix 5700 | Flowers of Love![]() Jeroen, Minolta - Dimage 7 |
The Performer![]() Hangloozz, Sony - DSC-P1 | Sneeuwslootje![]() Bluhhhh, Canon - Powershot A40 | Muntjes![]() Hugo, Canon - Powershot s40 |
Schaduw Licht![]() xychix, Canon - Powershot A40 | Gekooid![]() Maca, Minolta - DiMage 5 | 2 personen![]() Koster, Canon - Digital Ixus 330 |
Libelle![]() B-Vage, Minolta - DiMage 5 | Mezelf![]() SKKL, Canon - Powershot A40 | Chrome Aeroplane![]() scottpws, Canon - Powershot S20 |
fietsenstalling![]() machielwagenaar, Hewlett Packard - Photosmart 850 | Edge of Darkness![]() Ashen, Sony - DSC-P50 | Toren![]() Kr3Kr, Sony - DSC-P50 |
Hot shadow![]() marteltor, Canon - Powershot S30 | Niches![]() ElCondor, Canon - Powershot S30 | Makonde![]() yalhambra, Canon - Powershot A40 |
Slipping Away![]() Aerodynamic, Olympus - C-4000 | Winterzon![]() T.T., Fuji - S602Zoom | Gelezen Boek![]() spacy, Kodak - DC3400 |
Music is my life![]() Mark4sen, Motorola - BLAAT | Zonder Titel![]() Igor Molotov, Canon - Ixus V2 | Verboden Toegang![]() Fudge, Olympus - 2040 |
Holding Pisa![]() psychonikeo, Sony - DSC - P71 | Evil Angel![]() redeamer, Fuji - Finepix s304 | daken![]() heavy3, canon - powershot a30 |
![]() | ||
GOT digicontest, de site | ||
![]() |
ben benieuwd
Verwijderd
Firecow schreef op 20 January 2003 @ 15:05:
wordt denk een strijd om de eerste plaats tussen Aerodynamic en mij![]()
ben benieuwd

Als het thema me een beetje aanspreekt doe ik volgende maand weer mee
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
maar op no photoshop foto had ik hem gewonnen denk ik
Verwijderd
Helaas niet, maar goed, volgende x beter..
Verwijderd
tja, maar op 'foto genomen speciaal voor de contest' had ik em gewonnenFirecow schreef op 20 januari 2003 @ 15:22:
alleen jij wint denk ik...
maar op no photoshop foto had ik hem gewonnen denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Hmm dat klinkt zeker cool! ik zal d'r over denken, als ik win natuurlijkVerwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 16:33:
Ik heb alvast een leuk idee voor het volgende thema: water in elke vorm; sneeuw/druppels/mist/ijs. Het is open voor veel mogelijkheden en het is gebleken dat een concreet thema veel beter werkt. Wat vind je Aerodynamic![]()
?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 16:55 ]
En dan voor een n00b als mij
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
sorry?Phusebox schreef op 20 januari 2003 @ 17:41:
nou nou jullie zijn wel erg vol lof over jullie zelf...
Ik ben al heel blij met m'n resultaat tot nu toe,Phusebox schreef op 20 januari 2003 @ 17:41:
nou nou jullie zijn wel erg vol lof over jullie zelf...
netzoals je geen pijl kunt trekken op het type foto's dat ingezonden wordt, is deze contest ook altijd een allegaartje van verschillende meningen over de foto's,
ik ben blij dat ik eindelijk ook eens mee kan doen met de top5
Alvast bedankt voor jullie waardering!
nou ja zeg maar top 3!spacy schreef op 20 januari 2003 @ 18:04:
[...]
Ik ben al heel blij met m'n resultaat tot nu toe,
netzoals je geen pijl kunt trekken op het type foto's dat ingezonden wordt, is deze contest ook altijd een allegaartje van verschillende meningen over de foto's,
ik ben blij dat ik eindelijk ook eens mee kan doen met de top5
Alvast bedankt voor jullie waardering!
[ Voor 10% gewijzigd door Nikooos op 20-01-2003 19:03 . Reden: naamvergissing :D ]
Verwijderd
Verwijderd
Grappig dat de stemming zo verschillend is en dat iedereen met andere ogen kijkt naar de foto's ..
IMHO zat er in Makonde de meeste sfeer en een verhaal, mede omdat de schaduw blurry was, wat een dromerig effect geeft en weer bij de houding van het beeldje past .. Paastak, Schaduw vork en 2 personen vond ik ook punten waard .. detail in de laatste en de compositie plus het beeld zelf was nice ..
..
Verwijderd
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:54:
Zoo .. gestemd .... Aero had een nice pic maar heeft hem imo verkloot door soepen
.. Toen ik de foto voor het eerst al zag viel me het gewoon op .. He knows that .. zero points
.. DAT zal je leren! Zoveel te fotosoepen.. Anders had je de hoogste score gekregen van me
..
Grappig dat de stemming zo verschillend is en dat iedereen met andere ogen kijkt naar de foto's ..
IMHO zat er in Makonde de meeste sfeer en een verhaal, mede omdat de schaduw blurry was, wat een dromerig effect geeft en weer bij de houding van het beeldje past .. Paastak, Schaduw vork en 2 personen vond ik ook punten waard .. detail in de laatste en de compositie plus het beeld zelf was nice ..
..
Verwijderd
Kleine toevoeging:
Als ik een foto maak dan is het gewoon WYSIWYG.
Ik maak nooit een foto met de gedachte om er later met PS nog iets leuks van te maken.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog steeds een beetje 'analoog' ben.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 22:34 ]
yups helemaal mee eensVerwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:54:
Zoo .. gestemd .... Aero had een nice pic maar heeft hem imo verkloot door soepen
.. Toen ik de foto voor het eerst al zag viel me het gewoon op .. He knows that .. zero points
.. DAT zal je leren! Zoveel te fotosoepen.. Anders had je de hoogste score gekregen van me
![]()
..
niet dat ik iest tegen je foto heb ofzo
Allereerst wil ik zeggen dat mijn camera (Fuji FinePix1400Zoom) heel simpel is, ik kan bijvoorbeeld geen sluitertijd instellen, dat stelt ie allemaal automatisch in.
Waarschijnlijk weet je dat in de St. Pieter allemaal pilaren staan, dit was dus de plek waar ik onderstaand statiefje (alleen ter ondersteuning zodat ik niet zou bewegen, ik moest hem alleen wel vasthouden (!)) heb geplaatst. Ik hoop als je de volgende 2 plaatjes gezien hebt, dat je me dan (een klein beetje) begrijpt… J

pcies daar ben ik het nu ook met eensVerwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:28:
Ik wil de pret niet bederven, maar is 'De Grote GoT PhotoShop Contest' niet een betere benaming?
Kleine toevoeging:
Als ik een foto maak dan is het gewoon WYSIWYG.
Ik maak nooit een foto met de gedachte om er later met PS nog iets leuks van te maken.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog steeds een beetje 'analoog' ben.

maar ja een groot deel van het gesjop is niet zomaar te bewijzen
camera's hebben zelf ook al bepaalde instellingen die het zelfde doen als sommige PS effecten.
hij bedoeld dat firecow zegt dat de strijd tussen hem en jou zal gaan....vind ik ook wel wat kort door de bocht
die vork vind ik niet zo speciaal...natuurlijk, het is een mooie foto, maar een verdere gedachte erachter???
Bij jou foto, Aerodynamic zit er iig een verhaal en een gedachte aan vast
[ Voor 59% gewijzigd door marteltor op 21-01-2003 08:58 ]
Verwijderd
Ik denk (hoop) dat mijn foto niet bovenaan staat omdat deze er zo aantrekkelijk uitziet, maar omdat mensen nog inzien dat mijn foto, slechts één beeld, een heel verhaal vertelt (zoals Marteltor al zegt). Dat is iets wat ik bij veel andere foto's mis...
daar ben ik het mee eensVerwijderd schreef op 21 January 2003 @ 09:11:
Ik vind het jammer dat er veel mensen nu opeens klagen over het photoshopgehalte van mijn foto. Ten eerste valt dat reuze mee, ik heb alleen wat aan de curves getrokken en een kleurtoon toegevoegd, anders gezegd, een goede fotograaf had dat ook in de doka voor elkaar kunnen krijgen.
Ik denk (hoop) dat mijn foto niet bovenaan staat omdat deze er zo aantrekkelijk uitziet, maar omdat mensen nog inzien dat mijn foto, slechts één beeld, een heel verhaal vertelt (zoals Marteltor al zegt). Dat is iets wat ik bij veel andere foto's mis...
Nou wil ik geen fotos afkraken en mezelf promoten, maar volgens mij klopt er iets gewoon niet. Ik zie bijvoorbeeld als commentaar bij de foto '2 personen' staan:
2 gezellig knus samen in de schaduw
3 Leuke romantische foto en het is een schaduw :-)
3 Ook een erg creatieve foto
Ik vind dat nergens op slaan. Het is een mooie foto (niks slechts over jou koster), maar mensen kijken blijkbaar alleen of ze een foto mooi vinden en niet naar een verhaal (mijn foto staat immers lager, maar daar zit een heel stuk meer verhaal achter).
Verwijderd
Klopt, volgens mij leest bijna niemand het commentaar van de fotograaf, anders hadden ook een hoop mensen geweten dat mijn soeppraktijken ruim binnen de perken zijn gebleven...marteltor schreef op 21 januari 2003 @ 09:23:
[...]
daar ben ik het mee eens
Nou wil ik geen fotos afkraken en mezelf promoten, maar volgens mij klopt er iets gewoon niet. Ik zie bijvoorbeeld als commentaar bij de foto '2 personen' staan:
Ik vind dat nergens op slaan. Het is een mooie foto (niks slechts over jou koster), maar mensen kijken blijkbaar alleen of ze een foto mooi vinden en niet naar een verhaal (mijn foto staat immers lager, maar daar zit een heel stuk meer verhaal achter).
Ha daar ben ik er 1 van,marteltor schreef op 21 January 2003 @ 09:23:
[...]
daar ben ik het mee eens
ik heb de laatste tijd weinig tijd om uitgebreide reacties te gaan posten die toch niet gelezen worden, maar dit was wel wat bij me opkwam bij het zien van de foto,
en bij bijv de vork had ik dat niet.
waarom zou een gewone foto ook niet gewone (niet fototechnische) beargumentatie mee mogen krijgen?
het gaat me niet om de argumentatie, daarmee toonde ik alleen aan dat men niet naar het verhaal van de foto kijkt, maar alleen even snel wat foto's uitzoekt die er leuk uitzienspacy schreef op 21 januari 2003 @ 09:38:
[...]
Ha daar ben ik er 1 van,
ik heb de laatste tijd weinig tijd om uitgebreide reacties te gaan posten die toch niet gelezen worden, maar dit was wel wat bij me opkwam bij het zien van de foto,
en bij bijv de vork had ik dat niet.
waarom zou een gewone foto ook niet gewone (niet fototechnische) beargumentatie mee mogen krijgen?
persoonlijk heb ik niks op met tennis en vind ik die tennisbal van jouw ook weinig uitstraling hebben, het leuke er wel aan is dat die groen is en de rest grijs,marteltor schreef op 21 januari 2003 @ 10:00:
[...]
het gaat me niet om de argumentatie, daarmee toonde ik alleen aan dat men niet naar het verhaal van de foto kijkt, maar alleen even snel wat foto's uitzoekt die er leuk uitzien
maar dit is zoals we al steeds uit de discussies naar voren komt juist het leuke van deze contest, we zijn geen proffesionelen (op een enkele na misschien) dus hebben allemaal onze persoonlijke soms wat rare manier van het beoordelen van foto's
Verwijderd
maar anders gewoon voor de fun !
hier nog een paar schaduwfoto's van mij

Verwijderd
zoek gewoon voor de lol ff naar schaduw in het woordenboek...Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 10:31:
Sorry ben iets te laat
maar anders gewoon voor de fun !
hier nog een paar schaduwfoto's van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
maar de wedstrijd is toch al afgelopen .. ik post ze gewoon voor de fun ..
zoals er duidelijk bij staat vermeld
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 10:37 ]
mid·del·vin·ger (de ~ (m.))
1 de middelste vinger van de hand
maar inderdaad, een silhouet is GEEN schaduw
das niet eerlijk he je post aanpassen
[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 21-01-2003 10:38 ]
Verwijderd
dus vandaar .
en idd , geen echte schaduw .. maar op de 20ste ( gisteren dus ) was de wedstrijd toch al afgelopen ? ..
mar ja .. beschouw het maar als niet gepost dan .
[...]
persoonlijk heb ik niks op met tennis en vind ik die tennisbal van jouw ook weinig uitstraling hebben, het leuke er wel aan is dat die groen is en de rest grijs,
quote]je hebt dus duidelijk het verhaal niet gelezen en waarschijnlijk de foto niet eens goed bekeken...sowieso, waar slaat die opmerking op
als je dat woordenboek uit hebt, lees dan als je toch bezig bent ook ff de beginpost van dit topic: "Plaats hier AUB geen foto's die niet aan de contest meedoen!"Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 10:35:
dit is wel degelijk een shaduwvorm .. wel geen echte shaduw ..
maar de wedstrijd is toch al afgelopen .. ik post ze gewoon voor de fun ..
zoals er duidelijk bij staat vermeld
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 21-01-2003 11:33 ]
onzin.marteltor schreef op 21 January 2003 @ 09:23:
Een foto is goed als de foto goed is en niet als het verhaal erachter goed is...sterker nog,
een goede foto vertelt een verhaal zonder woorden te gebruiken.
Kun je niet accepteren dat je foto niet goed gevonden wordt ondanks dat je een enorm
tranentrekkendverhaal geplaatst hebt, jammer, maar dan is je foto gewoonweg niet goed, punt.
Dat je een begeleidend stukje plaatst om onduidelijkheden toe te lichten ala.
Neem nou worldpressphoto.nl; op een enkeling na zijn er geen comments toe geveogd en zo hoort het.
Misschien...Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 09:11:
Ik snap met de beste wil niet waarom je foto zo hoog staat, dat hij sfeer heeft??? of een verhaal??? Asjeblieft mensen, elke andere foto heeft meer sfeer en verhaal...
Maar goed, dacht ik voorheen dat het gare stemmen door het vage thema kwam, nu weet ik het ook niet meer.. Kennelijk heeft de gemiddelde tweaker een compleet ander idee van wat een mooie foto is dan ik...
Dat gezegd snap ik ook niet waarom mijn foto zo laag staat, het is de enige foto in de contest waardbij de schaduw niet gewoon een schaduw is, maar waar deze daadwerkelijk iets anders uitbeeld dan wat je van de schaduw zou verwachten, en die dus wel een verhaal heeft, maar nee hoor.. dat wordt dan weer niet gewaardeerd..
* Norjee hoopt vurig dat het volgende thema voor de verandering weer een thema wordt wat niet toestaat dat er verschrikkelijk abstract gedaan wordt
[ Voor 13% gewijzigd door Norjee op 21-01-2003 12:50 ]
Water in alle vormen vind ik opzich wel een goed idee .. denk je eens in wat je daar allemaal mee kunt .. ijspegels (vrieskistmod ?
[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 21-01-2003 13:03 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
srry, ik was blijkbaar niet duidelijk...wat ik bedoel is het verhaal dat de foto verteld...ik snap ook wel dat je niet een bal moet fotograferen en dan gaan beschrijven hoe spannend de wedstrijd wasHangloozz schreef op 21 January 2003 @ 12:42:
[...]
onzin.
Een foto is goed als de foto goed is en niet als het verhaal erachter goed is...sterker nog,
een goede foto vertelt een verhaal zonder woorden te gebruiken.
Kun je niet accepteren dat je foto niet goed gevonden wordt ondanks dat je een enorm
tranentrekkendverhaal geplaatst hebt, jammer, maar dan is je foto gewoonweg niet goed, punt.
Dat je een begeleidend stukje plaatst om onduidelijkheden toe te lichten ala.
Neem nou worldpressphoto.nl; op een enkeling na zijn er geen comments toe geveogd en zo hoort het.
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 21-01-2003 13:22 ]
Verwijderd
thxVerwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:54:
....IMHO zat er in Makonde de meeste sfeer en een verhaal, mede omdat de schaduw blurry was, wat een dromerig effect geeft en weer bij de houding van het beeldje past .. Paastak, Schaduw vork en 2 personen vond ik ook punten waard .. detail in de laatste en de compositie plus het beeld zelf was nice ..
..
oh, sorry, ik zag die stelling in je reply dus daar hakte ik 'ns flink op inmarteltor schreef op 21 January 2003 @ 13:16:
[...]
srry, ik was blijkbaar niet duidelijk...wat ik bedoel is het verhaal dat de foto verteld...ik snap ook wel dat je niet een bal moet fotograferen en dan gaan beschrijven hoe spannend de wedstrijd was. En volgens mij kijken mensen niet eens naar het verhaal van een foto. En dat heeft niks met mijn foto te maken. Dat is alleen een voorbeeld
Het ging me er om dat ik wat flarden zag van texten met het niveau van: 'ik heb een verhaaltje erbij geschreven en toch sta ik niet hoog'.
Ga dan een boek schrijven...
Verwijderd

Dit zeg ik niet omdat ik nou toevallig die ene ben, maar aaaaltijd iedere contest dat eeuwige gezeur. Blijkbaar zijn sommige tweakers niet in staat te begrijpen dat mensen gewoon geen punten aan een foto geven omdat het een
Verwijderd
helemaal mee eens, er wordt teveel gezeurd hierVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 14:57:
w00t dit meeeen je niet, wat een gezeik![]()
. Zijn jullie nou werkelijk té onsportief om gewoon te accepteren dat er maar ééntje kan winnen?
Dit zeg ik niet omdat ik nou toevallig die ene ben, maar aaaaltijd iedere contest dat eeuwige gezeur. Blijkbaar zijn sommige tweakers niet in staat te begrijpen dat mensen gewoon geen punten aan een foto geven omdat het een-foto is. Als mensen hier vinden dat ze te weinig punten krijgen, plaats dan je foto op photosig ofzo, en vraag of je bij het clubje van Jordi Serra mag...
nou gezijk?Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:57:
. Zijn jullie nou werkelijk té onsportief om gewoon te accepteren dat er maar ééntje kan winnen?
Dit zeg ik niet omdat ik nou toevallig die ene ben, maar aaaaltijd iedere contest dat eeuwige gezeur. Blijkbaar zijn sommige tweakers niet in staat te begrijpen dat mensen gewoon geen punten aan een foto geven omdat het een-foto is. Als mensen hier vinden dat ze te weinig punten krijgen, plaats dan je foto op photosig ofzo, en vraag of je bij het clubje van Jordi Serra mag...
ik weet het niet er zijn er maar een paar die zeuren hoor ":)
voor mij ben je een terechte winaar hoor wie er ook wint als het maar een mooie foto is...
precies, vandaar dat de motivatie die gegeven moet worden bij het plaatsen ook irrelevant is; een foto voelt goed of niet, en aan de hand daarvan mag ie in de contest of niet.Firecow schreef op 21 January 2003 @ 15:29:
nou gezijk?
ik weet het niet er zijn er maar een paar die zeuren hoor ":)
voor mij ben je een terechte winaar hoor wie er ook wint als het maar een mooie foto is...
Ik ben het dan ook helemaal met Norjee eens:
Norjee schreef op 21 januari 2003 @ 12:44:
* Norjee hoopt vurig dat het volgende thema voor de verandering weer een thema wordt wat niet toestaat dat er verschrikkelijk abstract gedaan wordtWaar het gewoon om een 13 in een dozijn foto gaat, dus bijvoorbeeld vogels, denneboom, kunstwerk, aan de kust, in het bos, whatever, je begrijpt het idee
)
Het is nog veel gekkerNorjee schreef op 21 January 2003 @ 12:44:
Kennelijk heeft de gemiddelde tweaker een compleet ander idee van wat een mooie foto is dan ik...
Ze hebben ook nog allemaal verschillende ideeën over wat een leuke foto is!
Aint this a strange world
Nou, daar wil ik wel mijn mening op geven hoor.Dat gezegd snap ik ook niet waarom mijn foto zo laag staat, het is de enige foto in de contest waardbij de schaduw niet gewoon een schaduw is, maar waar deze daadwerkelijk iets anders uitbeeld dan wat je van de schaduw zou verwachten, en die dus wel een verhaal heeft, maar nee hoor.. dat wordt dan weer niet gewaardeerd..
Ik vind je foto best een goeie foto. Het is voor mij puur het genre dat me niet zo aanspreekt. Ik deel ze automatisch in bij het kopje 'beetje klef'. Dat is dus puur een kwestie van persoonlijke smaak en heeft niets met de uhmmm objectieve kwaliteit van de foto te maken... voor zover dat al bestaat...
Verwijderd
einde van de maandpsychonikeo schreef op 21 januari 2003 @ 18:50:
trouwens misschien een hele domme vraag tussendoor.... tussen al dit heen en weer geroep... wanneer is het stemmen eigenlijk afgelopen?
zoals Kheperi ook al aangeeft iedereen heeft verschillende ideeen hierover,
mocht dit door professionele fotograven zijn beoordeeld, dan was de uitslag weer heel anders geweest, maar ook die zullen hun eigen redenen hebben om bepaalde foto's wel of niet de punten toe te kennen.
Wil je winnen dan zul je denk ik ook alle commentaren van de afgelopen contest eens door moeten nemen en de winnende foto's goed bekijken om daarin een algemene deler te vinden, maar dan is dit bij zo'n groep verschillende mensen nog geen garantie dat je weet welke foto gaat winnen.
Ik mag hopen dat iedereen gewoon voor z'n plezier meedoet met deze contesten en om te leren wat anderen nu mooi vinden aan foto's en om doelgericht plaatjes te kunnen schieten.
En dit zal waarschijnlijk bij iedere deelnemer bijdragen aan een kritischer blik over z'n eigen foto's en die proberen te verbeteren de volgende keer
maar het zou jammer zijn als je het alleen doet om te winnen

[ Voor 3% gewijzigd door spacy op 21-01-2003 19:25 ]
Verwijderd
Ben ik met je eens, maar je wilt toch ook winnenspacy schreef op 21 januari 2003 @ 19:24:
Ik ben benieuwd hoe gezellig we de volgende contest gaan maken
zoals Kheperi ook al aangeeft iedereen heeft verschillende ideeen hierover,
mocht dit door professionele fotograven zijn beoordeeld, dan was de uitslag weer heel anders geweest, maar ook die zullen hun eigen redenen hebben om bepaalde foto's wel of niet de punten toe te kennen.
Wil je winnen dan zul je denk ik ook alle commentaren van de afgelopen contest eens door moeten nemen en de winnende foto's goed bekijken om daarin een algemene deler te vinden, maar dan is dit bij zo'n groep verschillende mensen nog geen garantie dat je weet welke foto gaat winnen.
Ik mag hopen dat iedereen gewoon voor z'n plezier meedoet met deze contesten en om te leren wat anderen nu mooi vinden aan foto's en om doelgericht plaatjes te kunnen schieten.
En dit zal waarschijnlijk bij iedere deelnemer bijdragen aan een kritischer blik over z'n eigen foto's en die proberen te verbeteren de volgende keer
maar het zou jammer zijn als je het alleen doet om te winnen
dat gezeik is eigenlijk alleen maar een verschil in opvatting over hoe je een foto voornamelijk beoordeeld; op het verhaal dat de foto verteld of of de foto mooi is. Hierna begint er iemand te vertellen dat ie een tennisbal niet speciaal vindVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 14:57:
PuCK schreef op 20 januari 2003 @ 09:45:
Ik ben erg benieuwd want ik denk dat dit nog heel spannend gaat worden voor een aantal personen hier...
Verwijderd
De regels zijn op dit punt momenteel bijzonder ondubbelzinnig:
De naam van de wedstrijd is "Digifoto contest". Dat betekent in eerste instantie dat het om foto's gaat die met een digitaal toestel genomen zijn, maar als je het mij vraagt is die omschrijving te nauw. Wanneer een traditioneel genomen foto door verschillende ontwikkel- en belichtingstechnieken bewerkt wordt (croppen, retoucheren, pushen en zelfs inkleuren) zijn ook speciale effecten te creëren. Dit is in het geval van digitale fotografie anders: foto nabewerkingsoftware moet daarvoor uitkomst bieden.Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.
Nu begrijp ik heel goed dat er mensen zijn die zeer bewerkte foto's niet mooi vinden, er het nut niet van inzien of gewoon geen zin hebben om zich er in te verdiepen. Dat is hun goed recht. Het is echter ook het goed recht van de fotograaf een foto in te zenden die er zo uitziet als hij of zij dat verkiest. Het is eenvoudigweg niet zo dat een foto die bewerkt is, automatisch beter is dan een onbewerkte. In het bewerken van een foto zit veel tijd en moeite. Niet alleen per foto, maar ook in de bestudering van de principes van de digitale fotografie en de gebruikte software. De kans is groot dat iemand die zo in digitale fotografie geïnteresseerd is dat hij bereid is er zoveel tijd in te steken, zich ook heeft verdiept in de algemene technieken zoals belichting en compositie. De beste foto's zullen altijd winnen, en over het algemeen kunnen voor deze contest stellen dat dit de foto's zijn waar de meeste moeite in is gaan zitten, hoewel een toevalstreffer heus wel een kans maakt, zie bijvoorbeeld de foto van de oudere man en de luisterende honden uit de vorige contest.
Mijn voorstel is: laat de organisatie nog éénmaal een duidelijke uitspraak doen over het wel of niet toestaan van bewerkte foto's, al dan niet via een poll of iets dergelijks. Maar mocht het bewerken toegestaan blijven - zoals je zult begrijpen heeft dit mijn voorkeur - laat dan gewoon in je stem tot uitdrukking komen of je een foto mooi vindt of niet, en hou commentaar op de regels voor je. Dat is voor iedereen prettiger lezen.
Verwijderd
De GoT digital imagery Contest
In de GoT digital imagery Contest kun je digitale afbeeldingen insturen. Dit mogen foto's zijn van zowel digitale camera's als scans van foto's op conventioneel papier of dia's. Verder is het toegestaan bewerkingen uit te voeren op de foto's als je denkt dat dit het beeld versterkt of mooier maakt.
Er is niets tegen op wat photoshoppen vind ik persoonlijk. Waarom zou je het verbieden om een mooie pic om te zetten naar sepia tones bijvoorbeeld? Lijkt me dat dat moet kunnen.
Dit is mijn simpele mening. Ik kijk overigens uit naar de volgende contest!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 13:05 ]
Verwijderd
Mooi gesproken Igor!Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 12:48:
Ik probeer me zoveel mogelijk buiten discussies te houden waar het al dan niet toelaten van foto's het onderwerp is (als je het mij vraagt zou de organisatie geheel in haar recht staan wanneer elke post die niet specifiek inhoudelijk over een foto ging simpelweg verwijderd werd), maar één punt moet mij wel van het hart: het "photoshop-bashing" dat elke maand weer de kop opsteekt.
De regels zijn op dit punt momenteel bijzonder ondubbelzinnig:
[...]
De naam van de wedstrijd is "Digifoto contest". Dat betekent in eerste instantie dat het om foto's gaat die met een digitaal toestel genomen zijn, maar als je het mij vraagt is die omschrijving te nauw. Wanneer een traditioneel genomen foto door verschillende ontwikkel- en belichtingstechnieken bewerkt wordt (croppen, retoucheren, pushen en zelfs inkleuren) zijn ook speciale effecten te creëren. Dit is in het geval van digitale fotografie anders: foto nabewerkingsoftware moet daarvoor uitkomst bieden.
[knip
Mijn voorstel is: laat de organisatie nog éénmaal een duidelijke uitspraak doen over het wel of niet toestaan van bewerkte foto's, al dan niet via een poll of iets dergelijks. Maar mocht het bewerken toegestaan blijven - zoals je zult begrijpen heeft dit mijn voorkeur - laat dan gewoon in je stem tot uitdrukking komen of je een foto mooi vindt of niet, en hou commentaar op de regels voor je. Dat is voor iedereen prettiger lezen.
[edit]
FF om recht te zetten..
Als je deze foto bedoelt:Uitvreter schreef vandaag op de GoT-contestsite
Heel grafisch. Foto deed me een beetje denken aan een plaatje van Majic van een schaduw van luxaflex op een witte muur. Inspiratie?

Die foto was ook van mij
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 14:04 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 14:41 ]
Verwijderd
Op 1 februari, als er een nieuw topic wordt geopend...Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 14:41:
Wanneer wordt overigens het volgende thema bekend gemaakt?
En wel hierom.
Fotonabewerking hoort bij fotografie. Het is een droom dat foto's onbewerkt dienen te blijven. Het is zelfs onmogelijk. In de analoge fotografie zijn er talloze truukjes bij het afdrukken van foto's, om de foto zó op papier te krijgen als je wilt (!). Dat weet iedereen die zelf wel eens foto's afdrukt Zelfs een (computer in een) afdrukcentrale kijkt nog naar negatieven en berekent een 'optimale' instelling. Zó uit de camera bestaat feitelijk niet.
Waarom zou dat bij digitale fotografie ineens wél moeten?
Je kunt een foto helemaal niet vergelijken met een 'objectieve weergave'. Er bij zijn is heel anders dan naar een foto kijken. Fotografie heeft beperkingen. Geen tijdsduur, beperkt contrast, een vast kader... Dus je moet spelen met de beperkingen en de mogelijkheden om de foto te maken die 'het' heeft.
Vaag allemaal misschien, maar over 1 ding ben ik duidelijk. Foto nabewerking is iets dat bij fotografie hoort. Verbieden is onzin.
Daar komt bij dat het niet te controleren is, als ik dat al zou willen...
Dat vind ik. Andere meningen respecteer ik, maarja er moet een keuze gemaakt worden nietwaar?
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
De ruis die ontstaat door "PS bashing" valt m.i. behoorlijk mee, dan is er meer ruis (kritiek, als je wilt) op de soms wat abstracte thema's. (waaraan ik zelf ook meedoe).
Iemand opperde "water in al zijn vormen" als volgend thema. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verder terug in dit topic vind je oa: mijn eerste foto van het voorwerp.. wat een verschil !
WaterArfman schreef op 23 January 2003 @ 00:01:
Persoonlijk vind ik het hele Photoshop gebeuren niet zo heel erg boeiend .. je moet maar zo denken: hoe minder nabewerking je foto nodig heeft, hoe beter je foto origineel al was, en dat zal altijd tot uiting komen in de stemming.
De ruis die ontstaat door "PS bashing" valt m.i. behoorlijk mee, dan is er meer ruis (kritiek, als je wilt) op de soms wat abstracte thema's. (waaraan ik zelf ook meedoe).
Iemand opperde "water in al zijn vormen" als volgend thema. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden:
Kunnen de echte tweakers hun watercooling mooi op de foto zetten !
[ Voor 72% gewijzigd door xychix op 23-01-2003 07:00 ]
Mocht je eventueel overleggen willen, gebruik dan mijn icq.
Verwijderd
Kep zelf geen ICQVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 18:31:
Zeg aero, heb je al een idee wat het topic zal gaan worden? Anders probeer ik hier de ideeën stroom een beetje op te stoken.
Mocht je eventueel overleggen willen, gebruik dan mijn icq.
Water dus..
Een precieze omschrijving zal ik later maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 19:14 ]
Verwijderd
HEJ SNIEK!! .. dat is dezelfde muur ;-)Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 13:58:
[...]
Mooi gesproken Igor!
[edit]
FF om recht te zetten..
[...]
Als je deze foto bedoelt: [afbeelding]
Die foto was ook van mij
..