Hmmm.
Raar mijn foto is niet goed en ik zie toch nog zo een soort foto die wel goed is.
Raar mijn foto is niet goed en ik zie toch nog zo een soort foto die wel goed is.
Mischien even handig om er bij te zetten welke foto's je precies bedoelt?Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 18:41:
Hmmm.
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Als ik inderdaad geen schaduw op de foto wilde had ik de foto van de rechter kant genomen .Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:33:
Ik ben het wel eens met puck's opmerking ergens boven. Het lijkt erop alsof de (je?) schaduw geheel onbedoeld op de foto staat. Het is dus een foto van het dier en de schaduw staat er toevallig ook op. Er is verder geen functie voorn de schaduw. Lijkt een beetje storend zelfs.
Dat zie ik als ik naar je foto kijk. Mogelijk zie ik het verkeerd hoor, maar je hebt verder ook geen toelichting gegeven, dus ik heb niet anders.
PuCK schreef op 08 January 2003 @ 19:13:
[...]
Mischien even handig om er bij te zetten welke foto's je precies bedoelt?
[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 08-01-2003 20:09 ]
Verwijderd
Wel mooie foto, alleen erg onscherp...en jammer dat de schaduw er net niet helemaal op staat. Oh en haal alsjeblieft die titel weg, onnodig (iedereen weet van de contest) en verpest de sfeer in je foto...volgens mij is het niet eens toegestaanscottpws schreef op 08 januari 2003 @ 21:08:
Hier mijn inzending. Al veel mooie foto's voorbij zien komen!
[afbeelding]
Het is een klokje van chroom in de vorm van een vliegtuig (maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gezien) waar een halogeenlamp op schijnt.
De foto is met de instelling B/W gemaakt op een Canon Powershot S20. Hij is niet helemaal scherp, maar ja het heeft ook wel wat.
Het enige fotosoep is de titel onderaan en cropped.
Graag opmerkingen, verbeteringen of suggesties, want dit is mijn eerste inzending.
Verwijderd
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
[ Voor 92% gewijzigd door Kr3Kr op 08-01-2003 22:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Ashen op 08-01-2003 23:02 ]
Valt een beetje tegen kwa schaduw, maar het ziet er daar inderdaad wel koud uit (was het ook vandaag *brrrVerwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 22:21:
Dit is mijn inzending:
[afbeelding]
Foto in de fietsenstalling in leiden die door het tegenlicht en de argeloosheid van de bezoekers een enorme sfeer heeft. Het was een koude dag en de damp slaat dan ook van de mensen af. Dit draagt zeker bij aan de sfeer op de foto.
Past perfect in het thema volgens mij hoorKr3Kr schreef op 08 januari 2003 @ 22:31:
past deze foto ook in het thema? (lijkt me wel toch...)
Edge Of Darkness
[afbeelding]
Foto is gemaakt van af een muur/kunstwerk (sea level) die op een walletje staat. Misschien niet zo'n heel speciale foto maar kvond het effect van de schaduw wel grappig toen we op die muur stonden, vooral omdat die zo'n rechte schaduwlijn geeft waar wij zelf opstaan (en die mooi past bij de andere rechte lijnen in de foto). Ook is het wel grappig dat het net lijkt alsof dat middelste meisje op het punt staat om te springen
Ok dan is hier mijn final denk ik....scherper krijg ik hem niet...hij blijft volgens mij scherp stellen op het voetjeWel mooie foto, alleen erg onscherp...en jammer dat de schaduw er net niet helemaal op staat. Oh en haal alsjeblieft die titel weg, onnodig (iedereen weet van de contest) en verpest de sfeer in je foto...volgens mij is het niet eens toegestaan
Verwijderd
sja sorry, foto was gemaakt voor dit topic begon.......Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 22:48:
Kijk, die foto van Michiel (fietsenstalling) da's nou weer eens iets anders. Héél jammer dat de schaduwen er eeb beetje bekaaid vanaf komen, maar ik vind hem wel voldoen aan het topic.
De andere foto's voldoen duidelijk genoeg wel.
Dat ziet er inderdaad veel beter uit! Dat ga ik van het weekend eens proberen. Dank voor de tip. Ben nu druk bezig op mijn werk, vandaar de late reactie ook.berend_botje schreef op 06 January 2003 @ 17:40:
[...]
Om van de chroma ruis af te komen, kan je ook goed een color layer gebruiken in photoshop. Kijk, dit krijg je als je de schaduw met de 'magic wand' selecteert (soms zijn die automatische dingen wel handig) en een color layer er over legt die je vult met een 5x5 average van de kleur van de schaduw. Je kan zo'n color layer zelfs 100% opaque maken (geeft het effect van een ingekleurde zwart-wit foto), maar 70% dekking is al voldoende om de gekleurde ruis vrijwel onzichtbaar te maken en geeft een iets minder vlak effect.
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
Het mooie aan deze foto vind ik dat het leeft...Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 22:21:
Dit is mijn inzending:
[afbeelding]
Foto in de fietsenstalling in leiden die door het tegenlicht en de argeloosheid van de bezoekers een enorme sfeer heeft. Het was een koude dag en de damp slaat dan ook van de mensen af. Dit draagt zeker bij aan de sfeer op de foto.
Verwijderd
waarmee je de spijker op zijn kop slaat .. de schaduw is leuke bijzaak in de foto ..Ladon schreef op 09 January 2003 @ 14:08:
[...]
Het mooie aan deze foto vind ik dat het leeft...
De meeste foto's zijn van objecten, en staan stil.
Maar deze foto heeft door die damp van de adem iets levendigs gekregen wat in andere schaduwfoto's niet of nauwelijks te zien is.
Verwijderd
leuk idee .. maar wel erg gepoetstPhusebox schreef op 09 januari 2003 @ 14:27:
moet toch ook maar weer meedoen... ff een ideetje uitwerken brb
is dit iets?
afbeelding
nada gepoetst!!!! tsss... altijd dat photoshop geijl
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Wat is het? Een Gremlin ??Phusebox schreef op 09 januari 2003 @ 14:27:
moet toch ook maar weer meedoen... ff een ideetje uitwerken brb
is dit iets?
[afbeelding]
Stitch...
[ Voor 9% gewijzigd door Kr3Kr op 09-01-2003 21:04 ]
Anders haal je ff een oude message uit de kast, waar al lang en breed over gediscussieerd is en die ondertussen dus allang achterhaald is.xychix schreef op 08 January 2003 @ 09:33:
[...]
oude post van Arfman
[...]
bullshit, als je een cam hebt waar de je flits uit kunt zetten en een hallogeen spotje kun je al een heleboel fotograferen !!!!
ik heb ook maar een a40 en vind mijn foto toch wel redelijk.....
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 46% gewijzigd door Norjee op 09-01-2003 21:38 ]
Verwijderd
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
[ Voor 63% gewijzigd door Hangloozz op 10-01-2003 19:27 ]
waar is de schaduw ?salutem schreef op 10 januari 2003 @ 00:37:
[afbeelding]
He leuk z'on toren die heb ik ook nog ergens.....
Is deze voldoende on-topic
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
in de lucht oa net zoals die andere toren van kr kr alleen is deze wat duidelijker en lichter....
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
ik vind in principe alles best. maar ook hier vind ik dat schaduw niet de overhand in de foto heeft...salutem schreef op 10 januari 2003 @ 09:09:
[...]
in de lucht net zoals die andere toren van kr kr alleen is deze wat duidelijker en lichter....
salutem schreef op 10 January 2003 @ 00:37:
[afbeelding]
He leuk z'on toren die heb ik ook nog ergens.....
Is deze voldoende on-topic
Dat is geen schaduw maar een lichtstreepsalutem schreef op 10 January 2003 @ 09:09:
[...]
in de lucht net zoals die andere toren van kr kr alleen is deze wat duidelijker en lichter....
je geeft zelf al aan dat schaduw niet de main issue issalutem schreef op 10 January 2003 @ 10:29:
lijkt mij dat het meer om de voorgrond bij deze pic gaat ....
Die lichtbundel zorgt tevens voor een vergroot contrast van de toren vooraan die wel donker is..
lijkt mij hoor
[ Voor 69% gewijzigd door salutem op 10-01-2003 11:27 ]
Verwijderd
NOFI, maar ik zie dus écht geen schaduwsalutem schreef op 10 januari 2003 @ 11:21:
huh
de voorgrond is duidelijk in een schaduw van die lichtbundel ??
of niet dan ? et gaat toch om schaduw en nee die lichtbundel is niet de main issue anders had ik die pic niet gestuurd het gaat om de schaduw en contrast werking van de twee torens waarbij de voorste toren extra in de schaduw komt te staan doordat de achterste toren verlicht is.
[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 10-01-2003 15:36 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 12:09 ]
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
ik vind hem wel sterk!marteltor schreef op 10 januari 2003 @ 11:48:
*klik voor grotere versie*
Hot shadow
[afbeelding]
Bij deze contest wilde ik een ietwat surrealistische foto maken. Ik heb het idee dat het bij deze foto gelukt is; het lijkt alsof de zon kou uitstraalt, en dat de schaduw warm is. Hierdoor blijft de sneeuw in de zon bevroren, maar de sneeuw in de schaduw dooit. Ook lijkt de bal door het felle licht aan de voorkant bevroren en erg koud.
Wat denken jullie ervan??
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 16:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 18:27 ]
Verwijderd
het wit is 100% wit .. dat lukt je nooit met een foto .. met een magic wand op 0% tolerantie pakt ie ineens het hele witte vlak .. (op de anti aliasing na dan natuulijk)Phusebox schreef op 09 January 2003 @ 14:53:
[...]
nada gepoetst!!!! tsss... altijd dat photoshop geijl
Lekker duidelijk weer,Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:25:
Elcondor: je foto voldoet m.i. niet aan het thema. Ik zie geen schaduwen, zoals bedoelt in de thema omschrijving (2-de bericht in dit topic).
Yalhambra: je maquette lijkt me ok, het beeldje niet. Daar speelt de schaduw een veel te kleine bijrol.
Marteltor's en Outrage's foto's zijn ok.
Hangloozz inbreker is ook niet volgens het thema. Ik zie een tegenlicht foto, geen schaduw.
En dan de torens: Ik vind 1 zo'n foto wel kunnen omdat je de schaduw ziet zoals die zichtbaar is in de lucht (lichte mist of nevel). Dat vind ik een creatieve invulling van het thema. Wel op het randje en ik vind dat zou moeten proberen de hele kerk of toren als schaduw zichtbaar te maken, niet alleen 1 kant.
Verwijderd
Leuk bed8 .. jammer dat de vlek pas 3x kijken en uitleg blijkt geen sneeuw te zijn ..marteltor schreef op 10 January 2003 @ 11:48:
*klik voor grotere versie*
Hot shadow
[afbeelding]
Bij deze contest wilde ik een ietwat surrealistische foto maken. Ik heb het idee dat het bij deze foto gelukt is; het lijkt alsof de zon kou uitstraalt, en dat de schaduw warm is. Hierdoor blijft de sneeuw in de zon bevroren, maar de sneeuw in de schaduw dooit. Ook lijkt de bal door het felle licht aan de voorkant bevroren en erg koud.
Wat denken jullie ervan??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 18:58 ]
Verwijderd
Ik dacht dat juist de schaduwwerking de foto met het beeld (naar mijn idee) zo bijzonder maakte. But I could be wrongYalhambra: je maquette lijkt me ok, het beeldje niet. Daar speelt de schaduw een veel te kleine bijrol.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:29 ]
Ik heb het thema er nog eens op nagelezen en het lijkt me dat het gaat om 'geworpen schaduwen'. Een schaduw van iets zichtbaar op iets anders. Dus niet goed zijn tegenlicht opnames of schaduwzijdes.Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:16:
[...]
Ik dacht dat juist de schaduwwerking de foto met het beeld (naar mijn idee) zo bijzonder maakte. But I could be wrong
edit:
dan moet ik mn inzending maar gaan veranderen als je dat beeld echt niet vindt kunnen...
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mja, andersom had gekund, maar dan is het toch niet meer speciaalVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:57:
[...]
Leuk bed8 .. jammer dat de vlek pas 3x kijken en uitleg blijkt geen sneeuw te zijn ..
IMHO had je het andersom moeten doen .. dan heb je niet je 'hot shadow' idee maar toch .. dus alle sneeuw behalve de schaduw weg .. OF ..
Ik zal kijken of ik dat nog kan doen, want de sneeuw smelt geloof ik wel al aardigrol de bal weg van de 'schaduw', zorg dat er een afdruk van de rol en (een deel van) de bal aanwezig is .. dan is het effect duidelijker denkik .. wel koel idee .. de schaduw die de sneeuw doet smelten! ..
dank u dank uVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:22:
Ik vind de foto van Marteltor geniaal!
[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 11-01-2003 00:42 ]
ik ben bang dat deze ook niet door de keuring gaat komen: "Dus niet goed zijn tegenlicht opnames of schaduwzijdes. " Maar ik ben natuurlijk niet degene die het bepaaldCAP-Team schreef op 10 januari 2003 @ 23:24:
[afbeelding]
Ik heb deze foto hier al vaker gepost, en ik blijf 't één van mijn beste foto's tot nu toe vinden.
Foto is niet gesoept of wat dan ook, alleen geresized.
ik heb nog eens nagedacht over dit idee, maar volgens mij is er dan helemaal geen schaduw meer zichtbaar!rol de bal weg van de 'schaduw', zorg dat er een afdruk van de rol en (een deel van) de bal aanwezig is .. dan is het effect duidelijker denkik .. wel koel idee .. de schaduw die de sneeuw doet smelten! ..
Verwijderd
Voor t thema niet .. maa misschien komt er ooit nog eens een 'bal weggerold en de schadow bleek warm te zijn-compo' ..marteltor schreef op 11 januari 2003 @ 01:08:
[...]
ik heb nog eens nagedacht over dit idee, maar volgens mij is er dan helemaal geen schaduw meer zichtbaar!En dan voldoet ie niet aan thema ->idee toch niet zo goed
Toch wel hoor. Schaduwen zijn opvallend aanwezig op de foto. Ik heb al eerder een foto mer schaduwwerking in de lucht goedgekeurd, dus het zou ook inconsekwent zijn deze niet te accepteren. De schaduw is ook hier goed zichtbaar in de lucht (en ook op de grond trouwens).marteltor schreef op 11 januari 2003 @ 00:40:
[...]
ik ben bang dat deze ook niet door de keuring gaat komen: "Dus niet goed zijn tegenlicht opnames of schaduwzijdes. " Maar ik ben natuurlijk niet degene die het bepaald
Verwijderd
Ik snap het even niet meer hoorVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 10:33:
[...]
Toch wel hoor. Schaduwen zijn opvallend aanwezig op de foto. Ik heb al eerder een foto mer schaduwwerking in de lucht goedgekeurd, dus het zou ook inconsekwent zijn deze niet te accepteren. De schaduw is ook hier goed zichtbaar in de lucht (en ook op de grond trouwens).
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 10:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
als het licht harder was geweest, en de schaduw dus scherper, vind ik die eerste wel errug coolVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 10:50:
[...]
Ik snap het even niet meer hoorwaarom zou deze foto dan weer wel mogen. Ik vind dat bij mijn foto de schaduw toch wel wat nadrukkelijker aanwezig is.
edit:
ik heb vanochtend nog maar een paar foto's geschoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
is die foto met alleen de schaduw dan weer wel conform de regels?! Ik vind die andere eigenlijk veel mooier. Juist door de schaduwen wordt het een mooie foto, dan hebben de schaduwen toch geen ondergeschikte betekenis?!
Verwijderd
Tjah, ik heb net even de regels door zitten lezen en ik snap nu wel een beetje wat het probleem is:Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 10:58:
[...]
als het licht harder was geweest, en de schaduw dus scherper, vind ik die eerste wel errug cool
Ik vind zelf die foto van dat bos dan gewoon niet kunnen in dit thema. Erg mooie foto, maar ik vind de schaduwen nou niet echt een belangrijke rol spelen... Aerodynamic: mooie foto!De schaduw(en) moet(en) het overheersende deel van de foto zijn. Je moet dus duidelijk kunnen zien dat de schaduw(en) het onderwerp van de foto is/zijn.
>>>Dus een mooie foto van een object dat toevallig een schaduw heeft is niet goed. Dit betekend overigens niet dat de schaduw heel groot moet zijn,
>>>>>zolang het maar duidelijk is dat hij een belangrijke rol in de foto speelt.
Let er op dat er wel degelijk vorm in (een) schaduw(en) zit. Er moet in ieder geval duidelijk te zien zijn waar de schaduw(en) van is/zijn. Of je dit laat zien door een goed gevormde schaduw of door het object waar de schaduw van is ook in beeld te brengen is je eigen keuze. Abstrakte schaduwen zijn daarentegen wel toegestaan.
[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 11-01-2003 11:30 ]
Verwijderd
Hij was ook niet bedoeld om in te zenden hoormarteltor schreef op 11 January 2003 @ 11:29:
Foto van bos: ik vind hem er ook niet inpassen; de nadruk ligt helemaal niet op de schaduw van de bomen e.a. objecten.
En Aerodynamic; dat is idd schaduw![]()
Misschien dat je zo een soort foto van een schaduw kan maken waarbij die schaduw wat meer zegt en waardoor je er wat meer over na gaat denken. Nu is ie namelijk wel mooi, maar niet speciaal imho
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 13:00 ]
hee ook al denk je veel verstand te hebben, dit is gewoon een foto rechtstreeks uit mijn cam...Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:50:
[...]
het wit is 100% wit .. dat lukt je nooit met een foto .. met een magic wand op 0% tolerantie pakt ie ineens het hele witte vlak .. (op de anti aliasing na dan natuulijk)
[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 11-01-2003 13:54 ]
ja sorry daar kan ik echt niet tegenVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 13:01:
Beetje rustig alsjeblieft. Schelden is niet nodig.
Verwijderd
Hmm, die foto is met ochtendlicht gemaakt. Is geen kunstmatig licht aan te pas gekomenVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:54:
Die bosfoto vind ik weldegelijk ok. De foto is duidelijk gemaakt vanwege die schaduw effecten (in de lucht vooral). Dat zie ik als schaduw, afgebeeld op nevel (of mist, of waterdruppels).
Aerodynamics foto is helemaal volgens thema
En Yalhambra, die foto met alleen schaduw is prima, vind ik. Het wordt mooier als je de lamp wat verder weg zet, denk ik. Dan wordt de schaduw scherper. Je moet wel een halogeen bureaulamp gebruiken of zo. Klein en veel licht. Maar dat soort foto's zijn de bedoeling van het thema. De foto daaronder niet. Daar is het schaduwtje weet een toevallige aanwezigheid.
Nogmaals: Ik maak uit het thema (zoals opgesteld door Puck) op dat het gaat om 'geworpen' schaduwen en niet om schaduwzijdes van objecten. Daarom keur ik de beeldjes niet goed. En tegenlicht opnames ook niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Nikooos op 11-01-2003 17:11 ]
die eerste is wel mooi, nu nog scherper !!! leuk idee !psychonikeo schreef op 11 januari 2003 @ 17:09:
Ja en ik ben nog wat verder aan het rommelen gegaan... kwam op nog wel ideeen.
Het is misschien niet helemaal origineel meer maar toch.
De lichtbron geeft ook een beetje het idee van de zon in een warme woestijn... het heeft wel iets vind ik.
[afbeelding]
is de schaduw van deze
[afbeelding]
Verwijderd
Die is inderdaad goed! Dat blijven de besten: heel simpel, alleen je moet er maar net even op komen...
Verwijderd
tnxVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:30:
[...]
Die is inderdaad goed! Dat blijven de besten: heel simpel, alleen je moet er maar net even op komen...
[ Voor 19% gewijzigd door Norjee op 11-01-2003 18:12 ]
Verwijderd
Dit moet je niet verkeerd opvatten, dus van te voren NOFI. Maar ik vind beide foto's niet mooi, de compositie klopt niet, verplaats de lichtbron iets, zodat de schaduw los komt van de bloem, en allebei op ongeveer één derde respectievelijk tweederde van de rand zitten.Norjee schreef op 11 januari 2003 @ 18:10:
Ik vonde aerodynamic's foto met het kwastje mooierMaar beide zijn best sterk
Tis tenminste duidelijk dat het om de schaduw gaat
Ik heb nog even gekeken naar mijn eigen foto, en nog een andere gevonden. Maar welke is nu mooier, de eerste waar de schaduw van de rozen duidelijker is, maarw aar ookmeer zwart is, of de onderste, met minder duidelijke schaduw van de bloemen, maar ook minder "zwart" in het onderste gedeelte van de foto (en een sterker filter over de kleurtjes)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:16 ]
He! Dat is echt gaaf zeg.. Hoe heb je dat gedaan?
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Verwijderd
Tnx, tis de schaduw van mn hand op een hoek van een witte muur. De zon viel pal op de rechterkant, en schijnt parallel aan de linker muur, waardoor daar een lange schaduw ontstaat...insanity- schreef op 11 januari 2003 @ 18:18:
[...]
He! Dat is echt gaaf zeg.. Hoe heb je dat gedaan?
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Verwijderd
tja, prachtig photosoep ideeZyMoTiC schreef op 11 January 2003 @ 18:27:
Het zijn dan ms geen echte foto's maar toch... vind het prachtig idee!
[afbeelding]
[afbeelding]
Euh.. in een zwart wit foto is schaduw toch altijd grijsVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:14:
[...]
Dit moet je niet verkeerd opvatten, dus van te voren NOFI. Maar ik vind beide foto's niet mooi, de compositie klopt niet, verplaats de lichtbron iets, zodat de schaduw los komt van de bloem, en allebei op ongeveer één derde respectievelijk tweederde van de rand zitten.
Verder vind ik de kleur van de schaduw nogal dubieus, niet echt een schaduwkleur, dat maakt de foto een beetje vreemd.
offtopic:
het is 'heb geduld' niet heb gedult, op de fotosite, tijdens het uploaden van de foto...
[edit] OH, en gebruik echte rozen....
[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 11-01-2003 18:42 ]
Verwijderd
Oh, ik begrijp dat de achtergrond zwart wit is? Had ik niet begrepen. Maar als ik moet kiezen vind ik de onderste beter, die grote zwarte rand bij de bovenste is niet zo geslaagd..Norjee schreef op 11 January 2003 @ 18:41:
[...]
Euh.. in een zwart wit foto is schaduw toch altijd grijs![]()
![]()
En het 1/3 verhaal.. euh.. bij mn eerste foto van boven naar onder 1/3 = roos 1, 1/3 is roos 2, 1/3 is schaduw van beide, en van links naar rechts: 1/3 leeg, 1/3 bloem, 1/3 niks.. maar okee.. dat kan je ook als midden opvatten
Echte rozen willen niet buigen zoals ik wil denk ik, en kosten geld![]()
Maar goed, ik ben het simpelweg niet met je eens dat de foto's niet mooi zijn en de compositie niet klopt.. door het licht recht van voren te laten komen wordt de schaduw werking juist versterk en de foto's "vreemder" maar dat moet juist, anders valt het niet op
t -> d op fotoite dus... kzal dat veranderen
Verwijderd
Als die van het bos voldoet, zal deze dat ook wel doen. Hij is alleen niet echt origineel....misschien nog even verder kijken?T.T. schreef op 11 January 2003 @ 20:27:
* T.T. heeft ook een foto geplaatst
[afbeelding]
Hopelijk voldoet deze
Inderdaad niet orgineel, maar ik heb niet veel tijd en inspiratie. Zal dus moeilijk wordenVerwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 20:53:
Als die van het bos voldoet, zal deze dat ook wel doen. Hij is alleen niet echt origineel....misschien nog even verder kijken?
[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 11-01-2003 20:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq