Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Vanavond waarschijnlijk wel...CommanderKeen schreef op 10 januari 2003 @ 11:25:
ehh, heb jij heatsinks op je gpu-mem?
Maar dat zien we vanavond wel...
Verwijderd
2de probleem is een bekend geval en komt in meer spellen voor. Oplossing die zie op Rage3D forum geven is om je perfermance meter (die tabbladen bij bureaueigenschappen) eentje lager te zetten. Dan zou het moeten werken. Ati is volgens mij al op de hoogte van deze bug (maar wat wil je Catalist v3.0 is niet officieel uit)DeXtOuRiuS schreef op 10 januari 2003 @ 12:42:
Hey ik heb paar kleine problemen met ati9700pro en Tactical ops..
ergste irritante probleem is dat als ik op windows toets druk het wel een minuut duurt voordat ie gaat minimalliseren, maar als ik dan online speel gaat ie vast lopen enzo... echt irritant
ik heb ook dat probleem bij het afsluiten van dat spel... ik krijg dan ongeveer 10/20 seconden 100% cpu load als het spel afgesloten is.
mijn 2e probleem is dat TO nu een beetje stotterig loopt, voordat ik dx9 en ati 3.0 installeerde ging ie wel goed maar nu ik weer dx8.1 (na systeemherstel) en ati 6XXX heb gaat ie niet meer zo goed....
gingen jullie eerst je pc formatteren voordat jullie ati 3.0 en dx9.1 gingen installeren? en als ik dat doe, helpt dat?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 70% gewijzigd door Brent op 10-01-2003 21:03 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
effe stukje quoten van www.rage3.com
As you know, ATI posted the world's first driver to fully support DirectX9 the day Microsoft released DirectX 9 (Dec 20th). At that time we had only obtained WHQL certification for the RADEON 9500/9700 series. We are pleased to announce that today all RADEON products are WHQL certified and we have posted an updated unified driver for all Operating Systems. This updated CATALYST 3.0 is available from download now at ATI's download section http://mirror.ati.com/support/driver.html.
This driver now also addresses an issue where certain OpenGL games would stutter on certain systems. Special thanks go out to our beta testers at Driver Heaven and Rage3D, for helping us test the fix in the past week.
Verwijderd
Moet dat niet www.rage3d.com zijn ?VinnieWeiss schreef op 10 januari 2003 @ 23:40:
Woei de Catalyst 3 drivers zijn nu officieel uit.
effe stukje quoten van www.rage3.com
[...]
Verwijderd
Is dat een beetje een goed merk? ken het verder nl. niet.. op dit moment heb ik een R9000 Pro All in Wonder (OEM, geleverd bij mijn Microstar PC) maar gezien ik al die tv functies enzo niet gebruik heb ik liever een R9500 Pro

Oh, ik heb BTW een 250watt voeding, zal dat een probleem zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 02:27 ]
Die CLub3d is gewoon een BBA (Built Buy Ati), dus da's gewoon een goede kaart. Ik heb hem eergisteren besteld bij exile, en ik wacht op nu op mijn pakketje...Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 02:18:
Ik zit erover na te denken om de R9500 Pro te kopen bij exile computers, die van club 3d dus
Is dat een beetje een goed merk? ken het verder nl. niet.. op dit moment heb ik een R9000 Pro All in Wonder (OEM, geleverd bij mijn Microstar PC) maar gezien ik al die tv functies enzo niet gebruik heb ik liever een R9500 ProDie van Hercules is nl. zo'n eur60 duurder
Oh, ik heb BTW een 250watt voeding, zal dat een probleem zijn?
Die 250 Watt voeding kan een probleem zijn, maar dan moet je ons wel eerst vertellen wat je er voor de rest in hebt hangen...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hey bedankt he!!! TO draait nu echt perfect!! ik heb geen fps drops meer, mijn fps blijft nu constant op 75Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:36:
[...]
2de probleem is een bekend geval en komt in meer spellen voor. Oplossing die zie op Rage3D forum geven is om je perfermance meter (die tabbladen bij bureaueigenschappen) eentje lager te zetten. Dan zou het moeten werken. Ati is volgens mij al op de hoogte van deze bug (maar wat wil je Catalist v3.0 is niet officieel uit)
als probleen 1 nou ook opgelost wordt...
[ Voor 10% gewijzigd door Dextourius op 11-01-2003 11:22 ]
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Verwijderd
Driver van de videokaart uninstallen
Via hyperion installlen
Driver installen
Als je nu naar smartgart gaat ---> run ---->smartgart ( enter ) zie je dat alles aanstaat
3d mark score komt dan ook hoger uit.
edit: spelfouten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 17:46 ]
meuktracker: ATi Catalyst 3.0 update
RADEON™ 9700 / RADEON™ 9500 Series - OpenGL based games stutter after installing wxp-w2k-r9700-7-81-021213a-006924C.exe driver download package.
Running the games Zanzarah or Star Trek-Amada II at 1024x767 32bpp with Anti Aliasing enabled at 6x no longer results in a black screen display
Selecting single player mode in Heavy Gear 2 has no longer results in display corruption when using the RADEON™ 9700 under Windows XP
Display corruption is no longer seen around the start button when using the RADEON™ 8500 under Windows XP
Running the game Serious Sam Second Encounter when using the RADEON™ 7000 under Windows XP, no longer results in a system hang when the display is set to a resolution of 1024x768 or higher
Playing Quake3 at high quality setting would result in display corruption when firing a weapon. This issue occurred when using the RADEON™ 7500 under Windows XP
After installing the display driver, the system no longer detects a standard TV instead of an HDTV
Running the CyberLink PowerDVD application and moving the display window around either the Windows XP or 2000 desktop no longer results in a system hang
Playing a DVD under the ATI MultiMedia centre in a Windows XP operating system with the All-in-Wonder™ 9700 PRO no longer results in low audio output
Running ShadowBane under a Windows XP system with a RADEON™ 9700 card installed no longer results in the log-in screen appearing as white blocks
Download: http://mirror.ati.com/support/driver.html
Dus?Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 18:28:
master jr dit staat al op de frontpage
Dit lijkt me toch redelijk relevant in dit topic
en ik zeg ook niet dat het mijn nieuws is, link naar de meuktracker staat erbij.
[ Voor 17% gewijzigd door Dax op 11-01-2003 19:10 ]
Verwijderd
Nah, alles werkt perfect hoorVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 10:14:
Als ik zo je verdere systeem zie is een 400 Watt geen overbodige luxe.
Voor diegene daaronder, check de link naar sys page
Dus die R9500 eist een stuk meer stroom dan de 9000 All in Wonder?
Edit: Gaat dus niet door, ik zat net ff op de site van nVidia te kijken en toen viel me de FAQ op, daar staat in dat zowel de 9500 als de 9700 series apart aangesloten moeten worden op de voeding en dat 300watt of meer aangeraden wordt, afhankelijk van de rest van het systeem.
Nou heb ik een niet al te zacht systeem
Andere kast heb ik geen zin in, heb 2mnd gelden €1200 neergelegd voor deze pc, dus jammer maar helaas
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:23 ]
Je kijkt voor een ATI kaart op de site van Nvidia?????Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 20:52:
[...]
Nah, alles werkt perfect hoor, is een kant en klaar systeem, dus dat hebben ze echt wel getest.
Voor diegene daaronder, check de link naar sys page
Dus die R9500 eist een stuk meer stroom dan de 9000 All in Wonder?Zou ik wel klooie vinden, maar dan hou ik het maar op de R9000
Edit: Gaat dus niet door, ik zat net ff op de site van nVidia te kijken en toen viel me de FAQ op, daar staat in dat zowel de 9500 als de 9700 series apart aangesloten moeten worden op de voeding en dat 300watt of meer aangeraden wordt, afhankelijk van de rest van het systeem.
Nou heb ik een niet al te zacht systeem(PIV 2.4) dus laat maar zitten, denk dat de voeding het dan te zwaar krijgt....
Andere kast heb ik geen zin in, heb 2mnd gelden €1200 neergelegd voor deze pc, dus jammer maar helaas

En je hoeft echt geen nieuwe kast te kopen, voeding zit gewoon met 4 schroefjes vast en is te vervangen door elke andere voeding die p4 ondersteund.
Verwijderd

Voeding is een optie jah, ff vergeten
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 22:30 ]
als je gewoon een normale koopt wel jaVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:04:
Um, jah, ik bedoel natuurlijk de site van ati, weet ook niet waarom nvidia daar staat, maar dat lijkt me vrij duidelijk he, dat dat een type fout is
Voeding is een optie jah, ff vergeten, maar dan moet ik wel weer de juiste maat weten te vinden... of zijn de maten universeel
je hebt kleinere enzo maar daar moet je naar vragen..
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
85x140x150MM.
Ga ik maar voor de CWT 380 watt bij informatique, wel prijzig maar schijnt wel heel goed te zijn, q-tec is wel erug goedkoop, vertrouw ik niet zo
Nergens voor nodig om Q-tec niet te vertrouwen. Als je even op google, vind je al heel snel een review waar ze erg goed uitkomen. Ik heb een paar dagen terug ook een dual-fan q-tec gekochtVerwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 00:20:
Ga ik maar voor de CWT 380 watt bij informatique, wel prijzig maar schijnt wel heel goed te zijn, q-tec is wel erug goedkoop, vertrouw ik niet zo
Ze zijn oa zo goedkoop, omdat ze weinig molex-stekkertjes hebben (4 in totaal).
[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 12-01-2003 07:04 ]
Verwijderd
probeer de nieuwe catalyst 3.0a drivers eens.Quibus schreef op 12 January 2003 @ 12:30:
Ik heb sinds kort ook een ati radeon 9700 pro. Het loopt allemaal lekker, maar ik heb heel soms dat het beeld blijft hangen in spellen, terwijl het geluid het gewoon nog doet. Dit is heel erg vervelend, want dan ben ik Warcraft III aant spelen en dan freezed het beeld opeens. Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb DirectX 9 en die nieuwste Omega Catalyst drivers. Ik heb een 300W voeding van een of ander onbekend merk. Zou het daar aan kunnen liggen?
kijk ff op www.ati-news.de
Misschien aan de voeding, wat zijn de waardes van je 3,3, 5 en 12 volt lijntjes?Quibus schreef op 12 januari 2003 @ 12:30:
Ik heb sinds kort ook een ati radeon 9700 pro. Het loopt allemaal lekker, maar ik heb heel soms dat het beeld blijft hangen in spellen, terwijl het geluid het gewoon nog doet. Dit is heel erg vervelend, want dan ben ik Warcraft III aant spelen en dan freezed het beeld opeens. Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb DirectX 9 en die nieuwste Omega Catalyst drivers. Ik heb een 300W voeding van een of ander onbekend merk. Zou het daar aan kunnen liggen?
Ik heb zelf namelijk geen enkel probleem met Warcraft 3 en welke driver dan ook van ATI/omega
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
The Unpredictable Striker!
Mijn Ti4400 is kapot en ik krijg een nieuwe kaart omdat ik garantie had.
Ik zat aan de bovenstaande kaarten te denken, maar bij Wintelco zeggen ze dat ze ze niet hebben en niet weten hoe lang het gaat duren
Bij de meeste winkels is ie echt goed leverbaar. Dus dat ligt eerder aan Wintelco denk ik.brouwerpower schreef op 12 January 2003 @ 16:03:
Hoe is het met de verkrijgbaarheid van de 9700 en 9500 pro gesteld?
Mijn Ti4400 is kapot en ik krijg een nieuwe kaart omdat ik garantie had.
Ik zat aan de bovenstaande kaarten te denken, maar bij Wintelco zeggen ze dat ze ze niet hebben en niet weten hoe lang het gaat duren
Overigens is het niet misschien een idee om dan een 9500 te nemen en die te modden naar een 9700?
ik heb hier een paar **probleempjes met mijn 8500LE.
ten 1e als ik op geavanceerd klik bij beeldscherm eigenschappen gaan er allemaal van die lijnen over mijn beeld heen. Net als of een tellefoon naast mijn beeldscherm ligt die contact zoekt.
en als 2e wil de functie snelschrijven niet aan terwijl als ik opnieuw testen doe deze wel aanstaat ( en ja ik start opnieuw op
Heb een Club3d 9500 en daar wil ik zo'n hacked BIOS opdoen zodat ie een ATI9500pro wordt (nou ja bijna een PRO)
Maar ik start me comp. dus op in dos,
typ:
A:\ ATIFLASH -f -p 0 95np64.bin
die 95np64.bin = file naam van het nieuwe BIOS
Doe ik het zo goed???? Blijkbaar niet
BIOS gegevens: 113-94210-100
BIOS versie: 8.004
BIOS datum: 2002/10/15
En mijn 3dmarks score gaat ook niet omhoog na deze (mislukte) ingreep
Dus kan iemand mij vertellen hoe ik het WEL moet doen?
Verwijderd
Bij de winkel waar ik de pro heb besteld is de pro maar €33 duurder dan de gewone....

en wat die ong kan gaan kosten en zouden de prijzen van de 9500/9700 dan omlaag gaan...
ben nl me club3d 8500 een beetje zat aan et worden...

Vind er weinig info over: verschilt die (naast de kloksnelheden) iets van de pro?
Waarom heet de non-pro: Club3D ATI Radeon 9700 128DDR TVD
en de pro: Club3D ATI Radeon 9700 PRO 128DDR DVI/TV ???
M.a.w., wat is verschil TVD en DVI/TV ???
[ Voor 1% gewijzigd door tweak_master op 12-01-2003 22:11 . Reden: foutje ]
Verwijderd
Open de bios dus de .bin file met radedit en save em als .rom en voer dan atiflash -f -p 0 95np64.rom uit dan zou ie moeten werken met de nieuwe bios. suc6AMD lover schreef op 12 January 2003 @ 20:37:
Kan iemand mij even uitlegen hoe in mijn BIOS moet flashen? (is echt heeeel vaag)
Heb een Club3d 9500 en daar wil ik zo'n hacked BIOS opdoen zodat ie een ATI9500pro wordt (nou ja bijna een PRO)
Maar ik start me comp. dus op in dos,
typ:
A:\ ATIFLASH -f -p 0 95np64.bin
die 95np64.bin = file naam van het nieuwe BIOS
Doe ik het zo goed???? Blijkbaar nietwant in men eigenschappen van mijn videokaart staat achter BIOS :
BIOS gegevens: 113-94210-100
BIOS versie: 8.004
BIOS datum: 2002/10/15
En mijn 3dmarks score gaat ook niet omhoog na deze (mislukte) ingreep
Dus kan iemand mij vertellen hoe ik het WEL moet doen?
Verwijderd
Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis 128MB OEM
Alleen de leveranciers hadden hier problemen mee omdat deze heel schaars was.
Maar hij was al wel in bestelling dus mijn kaartje krijg ik gelukkig wel
Ik kan haast niet wachten totdat ik hem heb en gelijk de bios kan upgraden
Eens kijken hoeveel puntjes ik eruit kan persen hoeveel denken jullie dat ik hiermee haal? K ijk mijn specs voor mijn systeem.
De 9500 PRO is NIET te hacken een naar een 9700 (PRO)Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 10:27:
Ik heb gisteren mijn nieuwe kaart online besteld namelijk deze:
Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis 128MB OEM
Alleen de leveranciers hadden hier problemen mee omdat deze heel schaars was.
Maar hij was al wel in bestelling dus mijn kaartje krijg ik gelukkig wel![]()
Ik kan haast niet wachten totdat ik hem heb en gelijk de bios kan upgradenom hem over te klokken.
Eens kijken hoeveel puntjes ik eruit kan persen hoeveel denken jullie dat ik hiermee haal? K ijk mijn specs voor mijn systeem.

Verwijderd
Ik heb hem niet gekocht om hem te hacken naar een 9700Pro.kieskes schreef op 13 januari 2003 @ 10:43:
[...]
De 9500 PRO is NIET te hacken een naar een 9700 (PRO)
Ik heb hem gekocht voor mijn games omdat het een lekkere vlotte kaart is.
Maar met een bios upgrade kan ik hem wel overklokken naar de snelheid van een 9700 Non-PRO
Verwijderd
Kan je lang wachtenOMX2000 schreef op 11 January 2003 @ 11:12:
[...]
Die CLub3d is gewoon een BBA (Built Buy Ati), dus da's gewoon een goede kaart. Ik heb hem eergisteren besteld bij exile, en ik wacht op nu op mijn pakketje...
Ik heb hem daar dus ook besteld omdat er volgens de website nog 8 op voorraad zouden zijn, net ff contact gehad via MSN en ze zijn dus helemaal niet op voorraad!!
Pffff, wat voor zin heeft een voorraad indicatie op de webpage als deze niet klopt, staat trouwens nog steeds op 8...
Ik heb een Sapphire
.
-hoe heb je het aangesloten?
-is dit je eerste ATi kaart?
-wat heb je al geprobeerd?
Breek je nek voorzichtig
-S-video (dat ding met 4 pinnetjes en een zwart blokje
-Nee 2e (1e is al tijdje geleden en had geen tv-out)
-Heel veel. Manuals gelezen etc. Wat vooral het probleem is is dat ik niet op dat knopje kan drukken

http://www.xs4all.nl/~obraat/ATI/tv.jpg
Zoals je ziet staat er een kruis door de kabel. Toch is alles goed aangesloten
.
Breek je nek voorzichtig
Iemand met een "gewone" 9700 met dezelde proc en geheugen??
6.13.10.6193, is dat catalyst 2,5??
[ Voor 17% gewijzigd door T7D_Sneezy op 13-01-2003 22:00 ]
Verwijderd
Ik heb hem maar bij http://www.computerconcurrent.com besteld, zullen hem ook wel niet op voorraad hebben maar het moet maar.OMX2000 schreef op 13 January 2003 @ 21:52:
Okee waar kan ik het snelst een Radeon 9500 Pro bestellen. Ik heb nu al bij 2 winkels besteld, en na 3 weken nog steeds geen Radeon in huis...
Is de 4e in de pricewatch, de 2e levert alleen via vooruitbetaling en inet shops bestel ik niet onder vooruitbetaling om gezeik te voorkomen
Ach jah, dat wordt wachten hè, als ik hem maar heb voordat Generals uitkomt
[edit]
heeft iemand hier een 300W voeding met een radeon 9700 pro?
[ Voor 10% gewijzigd door Quibus op 13-01-2003 22:58 ]
Het is echt om te janken ja... ik heb dus exile en digiworldbv gehad... Nu ga ik ook maar computerconcurrent proberen...Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:12:
[...]
Ik heb hem maar bij http://www.computerconcurrent.com besteld, zullen hem ook wel niet op voorraad hebben maar het moet maar.
Is de 4e in de pricewatch, de 2e levert alleen via vooruitbetaling en inet shops bestel ik niet onder vooruitbetaling om gezeik te voorkomen
Ach jah, dat wordt wachten hè, als ik hem maar heb voordat Generals uitkomt
Verwijderd
Eigenlijk wel een goeie vraag! IS er überhaupt al iets bekend over de 9900??KeRsTmAnNeKe schreef op 12 January 2003 @ 21:52:
Weet iemand wat meer over de releasedate van de 9900 ? (behalve februari wat ooit in nieuws was)
en wat die ong kan gaan kosten en zouden de prijzen van de 9500/9700 dan omlaag gaan...
ben nl me club3d 8500 een beetje zat aan et worden...
Hij zou dan wel uitkomen begin Februari ... maar ik heb er verder nog nergens iets over gelezen of wat dan ook ... misschien iemand hier die iets meer weet? links of wat danook.
Op zich zegt de waarde van de wattage op je voeding heel weinig. Bij goedkope voedingen zijn alle voltlijnen op één circuit aangesloten, wat dus betekent dat ze allemaal dezelfde wattage bron delen. Daarom kan een goedkope 300 Watt voeding netto misschien maar 180 Watt uitleveren op de afzonderlijke voltlijnen.Quibus schreef op 13 January 2003 @ 22:56:
Ik heb dus die nieuwe catalyst drivers geinstalleerd. Maar het beeld blijft soms nog steeds hangenDe voltlijnen schijnen een goeie spanning te geven, maar ik heb het idee dat als de computer "op volle toeren" draait, hij gewoon soms net ff iets te weinig spanning aan de video card geeft. Hoe kan ik er achter komen of het de voeding is? Mijn voeding is nu namelijk 300 watt, merk: een of ander Chinees ding.
[edit]
heeft iemand hier een 300W voeding met een radeon 9700 pro?
Dat is juist het mooie van bv. Antec Truepower voedingen, die hebben aparte circuits voor 3,3 Volt, 5 Volt en 12 Volt, zodat elke voltlijn de beschikking over het volle wattage heeft.
Om je een extreem voorbeeld te geven: mijn Antec Truepower 430 Watt ging laatst kapot (condensator gesmolten, waarschijnlijk door teveel PCs op ongeaarde stopcontacten op een LAN party'tje bij iemand thuis, maar dat geheel terzijde
Ik kocht in de tussentijd een el cheapo 350 Watt voeding van Sweex omdat ik niet zo lang kan wachten, anders krijg ik afkickverschijnselen

Moraal van dit verhaal: staar je niet blind op het wattage dat op de voeding staat, want dat zegt echt niet zoveel. Een goede kwaliteit Antec 300 Watt voeding presteert beter dan een el cheapo 350 Watt voeding!
ik heb hem week geleden besteld (met nog veel andere zut) bij www.sallandautomatisering.nl maar veel mail over de status van mijn bestelling krijg ik ook niet terugOMX2000 schreef op 13 januari 2003 @ 23:20:
[...]
Het is echt om te janken ja... ik heb dus exile en digiworldbv gehad... Nu ga ik ook maar computerconcurrent proberen...
Zie ook.. Welke voeding heb ik nodig?Haay schreef op 14 January 2003 @ 09:15:
[...]
Op zich zegt de waarde van de wattage op je voeding heel weinig. Bij goedkope voedingen zijn alle voltlijnen op één circuit aangesloten, wat dus betekent dat ze allemaal dezelfde wattage bron delen. Daarom kan een goedkope 300 Watt voeding netto misschien maar 180 Watt uitleveren op de afzonderlijke voltlijnen.
Dat is juist het mooie van bv. Antec Truepower voedingen, die hebben aparte circuits voor 3,3 Volt, 5 Volt en 12 Volt, zodat elke voltlijn de beschikking over het volle wattage heeft.
Om je een extreem voorbeeld te geven: mijn Antec Truepower 430 Watt ging laatst kapot (condensator gesmolten, waarschijnlijk door teveel PCs op ongeaarde stopcontacten op een LAN party'tje bij iemand thuis, maar dat geheel terzijde) dus die moest terug naar de leverancier om vervangen te worden.
Ik kocht in de tussentijd een el cheapo 350 Watt voeding van Sweex omdat ik niet zo lang kan wachten, anders krijg ik afkickverschijnselen. Op de voeding zelf staat dat hij nominaal (dus alle Voltlijnen gecombineerd) maar 200 Watt levert. Ik sluit hem aan, en mijn PC wil niet eens opstarten! Zelfs de fan op m'n CPU gaat niet eens draaien. Vervolgens sluit ik een Antec 300 Watt voeding aan die in een andere PC zat, en hoppa, PC start gewoon op en draait prima. Dus die 350 Watt Sweex voeding in die andere PC gestopt (oude Athlon 700 Classic, dus weinig vermogen vragend) en daar draait hij prima.
Moraal van dit verhaal: staar je niet blind op het wattage dat op de voeding staat, want dat zegt echt niet zoveel. Een goede kwaliteit Antec 300 Watt voeding presteert beter dan een el cheapo 350 Watt voeding!
Geen, rechtstreeks in de tv.The_PyroPath schreef op 13 January 2003 @ 21:53:
wat voor scartblokkie heb je?
.
[ Voor 10% gewijzigd door Lightah op 14-01-2003 15:18 ]
2 vragen? Bevalt ie een beetje? En hoe snel hebben ze hem bij jou geleverd, en terugekoppeld over de levertijd?Lightah schreef op 14 January 2003 @ 15:17:
Raar dat hij (r9500 pro) nu weer moeilijk te krijgen is... ik heb 'm nu al een tijdje... bij www.computerconcurrent.com gekocht
[ Voor 15% gewijzigd door euro op 14-01-2003 16:57 ]
Verwijderd
Verder vermelde hij dat ze er 80 verwachten en dat er al 64 op backorder staan
Hoezo populair
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:19 ]
ik wacht dus ook netjes af... computerconcurrent is de eerste shop die me een mailtje terugstuurt. Dat kan ik zeker wel waarderen!!!Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 17:19:
Ik heb vanochtend ff een mailtje gestuurd naar computerconcurent, ze verwachten hem rond 25jan weer op voorraad te krijgen.
Verder vermelde hij dat ze er 80 verwachten en dat er al 64 op backorder staan
Hoezo populair
1: Ja hij bevalt. Standaard had ik rond de 11500 3dmarks. Goede kwaliteit beeld, genoeg stuff wat je erbij krijgt voor tv out enzo.OMX2000 schreef op 14 January 2003 @ 16:11:
[...]
2 vragen? Bevalt ie een beetje? En hoe snel hebben ze hem bij jou geleverd, en terugekoppeld over de levertijd?
2: Ik had 'm besteld rond 25 december gok ik. En toen hij leverbaar was had ik 'm meteen gekregen. Dat was rond 2 januari geloof ik. Rond 16.00 op 2 januari werd ie bezorgt door de TNT.
Nu geflashed met zo'n warp11 bios en loopt prima. Heb erg brak geheugen dus kan niet echt oc'en maar videokaart draait goed op 300/300
[ Voor 13% gewijzigd door Lightah op 14-01-2003 17:36 ]
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Toen ik me Hercules 3D Prophet 9700 Pro binnen kreeg, was ik blij, net als ieder ander Radeon 9700Pro liefhebber hiero!!
Ik maakte de doos open en ....Tja men denkt een blauwe radeon, maar nee, Hij is Rood!!!
en zelfs de koeling op het geheugen is koper kleur terwijl dat ook blauw hoort te zijn.... Het enigste wat wel de goede kleur is is de koeler op de VPU.
Kan dit wezen dat ik een schaarse Hercules 3D Prophet 9700 Pro heb, omdat ze normaal Blauw zijn en dat de mijne rood is?
met dit systeem:
Ati Radeon 9700pro.
Athlon XP 1700+
512 DDR geheugen.
80gb maxtor 100 ultra dma
MSI K7T266 pro2 RU
via 4in1 4.43
ati catalyst 3.0
dit heb ik trouwens met de standard drivers van hercules gehaald die score.
maar hij valt steeds uit bij 3dmark.
gewoon zonder melding.
en als ik alle settings in me bios op default heb staan gaat hij door.
je weet wel dat je kan kiezen tussen high bios settings en standard bios settings.
dus ik weet niet hoe het zit maar wil het heel graag hoger hebben en dat ik gewoon de 3mark kan afmaken zonder dat hij uidonderd.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5627279
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Je hebt dus de "red edition" net als ikVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:12:
Hmm das appart!!
Toen ik me Hercules 3D Prophet 9700 Pro binnen kreeg, was ik blij, net als ieder ander Radeon 9700Pro liefhebber hiero!!
Ik maakte de doos open en ....Tja men denkt een blauwe radeon, maar nee, Hij is Rood!!!
en zelfs de koeling op het geheugen is koper kleur terwijl dat ook blauw hoort te zijn.... Het enigste wat wel de goede kleur is is de koeler op de VPU.
Kan dit wezen dat ik een schaarse Hercules 3D Prophet 9700 Pro heb, omdat ze normaal Blauw zijn en dat de mijne rood is?
Was geloof ik iets met dat de blauwe printplaten op waren, en
dat ze toen maar bij ati zelf besteld hebben.
Hercules stikker is ook over de Ati stikker heen geplakt
performance is hetzelfde hoor
Verwijderd
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5414048
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:23 ]
Ik denk dat je behoorlijk CPU limited bent. Je CPU is dus gewoon te traag om je retesnelle videokaart bezig te houden. Ik heb in het 3dmark topic wel meer van dit soort dingen gezien, mensen die een R9700pro hadden, maar die een lagere of gelijke score hadden aan mijn systeem met een AthlonXP 2400+ en R9500Pro. Ik geloof dat een systeem met een R9700Pro zelfs met een AtholonXP 2800+ nog CPU limited is.mydogisgone schreef op 14 January 2003 @ 21:12:
ik heb zondag een hercules 3d prophet 9700pro gehaald maar ik heb maar 11470 3dmarks.
met dit systeem:
Ati Radeon 9700pro.
Athlon XP 1700+
512 DDR geheugen.
80gb maxtor 100 ultra dma
MSI K7T266 pro2 RU
via 4in1 4.43
ati catalyst 3.0
dit heb ik trouwens met de standard drivers van hercules gehaald die score.
Brak geheugen?maar hij valt steeds uit bij 3dmark.
gewoon zonder melding.
en als ik alle settings in me bios op default heb staan gaat hij door.
je weet wel dat je kan kiezen tussen high bios settings en standard bios settings.
dus ik weet niet hoe het zit maar wil het heel graag hoger hebben en dat ik gewoon de 3mark kan afmaken zonder dat hij uidonderd.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5627279
Kijk anders even in het Processor's, Mobo's en geheugen forum, daar weten er mensen vast wel meer over.
Verandert z'n sig te weinig.
Verwijderd
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:08 ]
Ik heb 'm ook.MasterJR schreef op 14 januari 2003 @ 21:20:
[...]
Je hebt dus de "red edition" net als ik
Was geloof ik iets met dat de blauwe printplaten op waren, en
dat ze toen maar bij ati zelf besteld hebben.
Hercules stikker is ook over de Ati stikker heen geplakt
performance is hetzelfde hoor
Op de nieuwe standaardblauwe kaarten zijn de memsinks trouwens nu ook koperkleurig ipv blauw.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Als je naar http://www.rage3d.com/files gaat en daar de Rage3dTweak download dan kun je vanuit je control panel overclocken. Heb nog niet van reg entries ofzo gehoord waarmee je dat kan doen...Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 00:43:
weet iemand hier trouwens hoe je de overclock functie in je opties aanzet ? (hercules 9700pro) ik gok even op een verwante 'coolbits' optie.. maar waar?
en dit werkt ook met de 9700 tx?BioWEB schreef op 15 January 2003 @ 09:29:
[...]
Als je naar http://www.rage3d.com/files gaat en daar de Rage3dTweak download dan kun je vanuit je control panel overclocken. Heb nog niet van reg entries ofzo gehoord waarmee je dat kan doen...
Breek je nek voorzichtig
The_PyroPath schreef op 15 January 2003 @ 12:58:
overklokken? ja moet werken met de TX
Yep pipelines zijn open!euro schreef op 14 januari 2003 @ 16:56:
Iemand al met de nieuwste versie van riva tuner, meuktracker: RivaTuner 2.0 RC12.1 , die pipelines al open gegooid??en hoeveel het in performance uit maakt?
3dmarks van 10.000 naar 12.182 !!!!!!!
RivaTuner
Core loopt op 370Mhz
Geheugen op 330 (660) Mhz
Kaart: Club3d 9500 (non-pro) 64MB
[ Voor 6% gewijzigd door Soen op 15-01-2003 16:23 ]
dus niet.............The_PyroPath schreef op 15 January 2003 @ 12:58:
overklokken? ja moet werken met de TX
option n/a
binnenkort ff cat 3.0 erop zetten en dan nog een keer proberen, heb nu zon vage driver
heb wel mn aperture size op 256 mb gezet, maar merk er niet veel van in 3d mark
[ Voor 14% gewijzigd door T7D_Sneezy op 15-01-2003 17:50 ]
Dat is een hele verbetering, netjes!Trouwens hoe bevalt je 7njs, heb je proc. beetje overclockt?AMD lover schreef op 15 januari 2003 @ 16:21:
[...]
Yep pipelines zijn open!van 4 naar 8
3dmarks van 10.000 naar 12.182 !!!!!!!(op 2000+, 7njs , 256 ddr)
RivaTuner![]()
Core loopt op 370Mhz(zonder xtra koeling, moet nog komen)
Met (vervuilde)XP pro, geen OC, en XP1800+ met 256 pc2100: 11043 3Dmarks... Is al een goed begin...wat zou ik moeten halen in theorie???
met 1 dimm van 256 ddr pc2100
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Flips (philips dus) En op andere tv's werkt ie ook niet. En het heeft wel gewerkt. Ook met tulp stekertje werkt het nog steeds niet.The_PyroPath schreef op 14 januari 2003 @ 20:45:
Wat voor TV is het? mn ouders hebben een Sony, en daar moet je ook eerst de SVHS uitgang aanzetten voordat hij hem pakt
Maar ik denk dat het een hardware/software probleem is. Ik kan hem namelijk niet aankrijgen op mn pc.
zie mn sig, denk dat het dus wel aardig klopt.tweak_master schreef op 15 January 2003 @ 20:20:
Yep, net m'n radeon 9700 pro binnen, catalyst3 d'rop, en benchen maar !!!
Met (vervuilde)XP pro, geen OC, en XP1800+ met 256 pc2100: 11043 3Dmarks... Is al een goed begin...wat zou ik moeten halen in theorie???
[ Voor 29% gewijzigd door AkroBatik op 15-01-2003 21:00 ]
.
6.13.10.6193 zit standaard op mijn 9700
Misschien heb je hem opgeblazen, heb ik ook een keer gehad, op de een of andere dag werkte hij niet meer, ik terug naar de winkel en hij was indeed kaput.AkroBatik schreef op 15 januari 2003 @ 20:59:
[...]
Flips (philips dus) En op andere tv's werkt ie ook niet. En het heeft wel gewerkt. Ook met tulp stekertje werkt het nog steeds niet.
Maar ik denk dat het een hardware/software probleem is. Ik kan hem namelijk niet aankrijgen op mn pc.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Dit was ook de enige link die ik er kon vinden over deze fraaie Radeon 9700Pro.
nieuws: Tyan Tachyon G9700 Pro preview
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:16 ]
There is a $40 rebate on the Crucial Radeon 9700 Pro. This brings the price down to just under $312, and that includes a lifetime warranty and free shipping. That is not too bad of a deal if you are looking for a Radeon 9700.
http://www.crucial.com/st...sp?IMODULE=CTV9700P128A28
nog een klap tegen nVidia en het word echt alleen ATI
had dat iemand zo`n half jaar verwacht
[ Voor 14% gewijzigd door SlowikPL op 15-01-2003 23:24 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
specs:
Nieuwe hercules radeon 9700 pro (red edition)
P4 2,53 Ghz
2048 Mb PC2700 RAM
Windows XP Pro sp1
Direct X 9.0
Catalyst 3.0a
20" TFT Monitor
..aan de specs kan het niet liggen lijkt me
Ik dacht, laat ik es kijken wat een mooie plaatjes dit plankje uitspuugt, maar dat viel best tegen.
In UT2003 heb ik een soort 'ruis', net zoals sneeuw op tv. En om de 3 minuten ofzo krijg ik zwart scherm, gaat het geluid (en het spel) wel gewoon verder maar valt het beeld gewoon ff weg.
Ik heb gepatched naar 2163, mocht niet baten. En ik heb het zowel met D3D als OpenGL.
Ook in SimCity 4 merk ik performance verschil tussen 9700pro en GF4 Ti 4600 (met deze kaart draait UT2K3 perfect trouwens), als ik in/uitzoom duurt het 30 sec voordat alle textures geladen zijn.
De ATI demo's draaien allemaal perfect (smullen!). Ik heb de settings van zowel OpenGL als D3D op balanced staan.
Wat zijn je temperaturen, vooral de kast temperatuur en wat voor een voeding heb je?
Want in UT2k3 heb ik geen probleem
dat heeft dus weinig zin op een 9500 Pro volgens mij... ga het binnenkort eens proberen...AMD lover schreef op 15 January 2003 @ 16:21:
[...]
Yep pipelines zijn open!van 4 naar 8
3dmarks van 10.000 naar 12.182 !!!!!!!(op 2000+, 7njs , 256 ddr)
RivaTuner![]()
Core loopt op 370Mhz(zonder xtra koeling, moet nog komen)
niets overgeclocked nee, en de temperaturen vallen mee.. kast temp op 26c en cpu graadje of 30 (air duct > 80mm fan > kast uit).VinnieWeiss schreef op 16 January 2003 @ 08:25:
Niks overgeclocked neem ik aan...
Wat zijn je temperaturen, vooral de kast temperatuur en wat voor een voeding heb je?
Want in UT2k3 heb ik geen probleem
ik zag naderhand dat ik hetzelfde probleem heb met de bacteria screensaver van ati, en bij ut2k3 weinig problemen met lage res. (speel normaal op 1600x1200)
zal vannavond (zit nu op werk) eens kijken of die fan wel draait, vond die power connector al beetje vaag zitten, kreeg hem er niet helemaal op, maar die dingen zijn altijd al brakke dingen geweest.
niemand?T7D_Sneezy schreef op 15 januari 2003 @ 20:59:
welke driver is dit?
6.13.10.6193 zit standaard op mijn 9700
dus updaten naar 2.5/3.0?VinnieWeiss schreef op 16 January 2003 @ 11:29:
Das een beta driver. D8 de beta voor Cat 2.4 ofzo
Zou ook voor de pro moeten werken, check url : nieuws: Softwarehack Radeon 9500 in 9500 Pro/9700Canard schreef op 16 januari 2003 @ 09:50:
[...]
dat heeft dus weinig zin op een 9500 Pro volgens mij... ga het binnenkort eens proberen...
Hou ons op de hoogte of het gelukt is.
Als je zo'n kaartje besteld, in de UK komen er dan nog in/uitvoerrechten bij?SlowikPL schreef op 15 January 2003 @ 23:22:
$40 Crucial Radeon 9700 Pro Rebate
There is a $40 rebate on the Crucial Radeon 9700 Pro. This brings the price down to just under $312, and that includes a lifetime warranty and free shipping. That is not too bad of a deal if you are looking for a Radeon 9700.
http://www.crucial.com/st...sp?IMODULE=CTV9700P128A28
nog een klap tegen nVidia en het word echt alleen ATI![]()
had dat iemand zo`n half jaar verwacht
alles deed het goed, maar nu doet alles het beterVinnieWeiss schreef op 16 January 2003 @ 11:56:
[...]
Never change a winning team zeggen ze, dus ligt eraan of alles het goed doet, maar anders ja ckers
Verwijderd
Neej, natuurlijk niet...euro schreef op 16 januari 2003 @ 12:05:
[...]
Als je zo'n kaartje besteld, in de UK komen er dan nog in/uitvoerrechten bij?
Ok, voeding is binnen, nu de Radeon 9500 Pro nog
Verwijderd
En ga je hem modden naar een 9700/9700ProVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:51:
[...]
Neej, natuurlijk niet...
Ok, voeding is binnen, nu de Radeon 9500 Pro nog
Dit topic is gesloten.