Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
JT schreef op 28 December 2002 @ 16:10:
Ja, maar wannéér ? Ten tijde van de bestelling of ten tijde van de aanleg ? Er staat 'voor de order geaccepteerd word' maar betekent dat dat ik dan gewoon korting krijg als ik voor 13 januari bestel ? De bestelling is er dan immers al.
Wanneer BBned een aanvraag doet bij KPN om de lijn te porteren zal de lijn vrij moeten zijn. Hoelang BBned erover doet om dit verzoek in te dienen, en hoelang KPN erover doet om het te verwerken weet niemand natuurlijk. Het zal wel een x weken duren.
Ook weet je niet hoelang KPN erover doet om je lijn vrij te maken van je vorige provider. Als je dit allemaal te gelijk probeert kan je aanvraag afgewezen worden en moet je weer opnieuw in de rij aansluiten, duurt het dus weer langer. Of je recht maakt op de actie, daarvoor moet je natuurlijk gewoon ff een mailtje sturen naar Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe het zit met de router die je er bij krijgt ? Kep gekozen voor Modemtype: Allied Data 811 Ethernet. Weet iemand of dit een beetje goede dingetjes zijn. Ik wil namelijk niet zo'n draytec-achtig ding waar bv een dhcp server in zit. Ik wil er een linuxbak achter gaan hangen en daar het 1 en ander op hosten.

Weet iemand hoe dit precies zit ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Ik heb hier de 810 staan, da's de analoge versie, die door veel bbned-providers wordt uitgeleverd (CistroN levert inmiddels wel andere modems). Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, in combinatie met een Draytek 2200e (die inderdaad als router/dhcp-server/firewall dienst doet).

Ook de Allied Data 810 (en dus ook de 811, neem ik aan) kan als router/dhcp-server fungeren, zie deze site. Als je daar geen gebruik van wilt maken, kun je inderdaad gewoon een computer met Linux erachter hangen. Op de genoemde site staan daar ook instructies voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Heeft iemand inmiddels al meer dan dit: "Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner." staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
DSl partner = BBned...denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Appesteijn schreef op 29 December 2002 @ 15:56:
Heeft iemand inmiddels al meer dan dit: "Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner." staan??
Ik ben #338 en kan niet meer annuleren. Maar voor de rest nog niets hoor.
Cutebritney schreef op 29 December 2002 @ 16:08:
DSl partner = BBned...denk ik :?
Inderdaad.

[ Voor 18% gewijzigd door waslijn op 29-12-2002 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit topic met veel intresse gevolgd maar heb hier toch een vraag over ik zit nu op @home en wil naar 2048/512 van demon is dit nu sneller of is @home sneller en dan bedoel ik de downstream natuurlijk de up stream is mij volkomen duidelijk
ik hoop dat iemand mij dit kan toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

2048kbps = 256 kilobyte per seconde, maar dat ga je niet halen (denk ongeveer 200kB/sec).
Of dat meer is dan bij @Home, hangt er vanaf in welke regio je momenteel zit. Het merendeel van de @Home abonnees haalt hogere snelheden, maar niet iedereen.
De upstream is 4x sneller dan die van @Home, dus je downloadsnelheid zal niet meteen inzakken als je even aan het uploaden bent (voor mij een goede reden om de overstap naar Demon te overwegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 20:09:
ik heb dit topic met veel intresse gevolgd maar heb hier toch een vraag over ik zit nu op @home en wil naar 2048/512 van demon is dit nu sneller of is @home sneller en dan bedoel ik de downstream natuurlijk de up stream is mij volkomen duidelijk
ik hoop dat iemand mij dit kan toelichten
Ik denk dat je dat toch zelf het beste moet weten. De theoretische snelheid ligt bij @home hoger (dacht 450Kb/s), maar ik weet niet wat jij in praktijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 21:31
Ff vraagje:
Ik heb nu chello, maar wil graag overstappen naar Demon 1024/512. Maar kan ik het zo regelen dat ik bijvoorbeeld op 1 maart m'n chello laat stoppen, en dan precies op die dag Demon start, zodat ik geen overlap/tekort heb?
Ik wil niet zonder internet komen te zitten, aangezien ik het veel gebruik voor m'n studie en m'n mamma voor haar werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
ik denk dat ik ook maar es ga overschakelen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Demon gemailed met de vraag wanneer ik mijn aanvraag kon doen...

Antwoord : Pas als de oude ADSL van de lijn af is of als je een extra lijn hebt aangevraad als deze technisch werkt.

Aangezien ik niet maanden zonder internet wil zitten heb ik maar een extra lijn aangevraagd, dan zeg ik later die oude wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gabberjoost schreef op 30 december 2002 @ 02:33:
Ff vraagje:
Ik heb nu chello, maar wil graag overstappen naar Demon 1024/512. Maar kan ik het zo regelen dat ik bijvoorbeeld op 1 maart m'n chello laat stoppen, en dan precies op die dag Demon start, zodat ik geen overlap/tekort heb?
Ik wil niet zonder internet komen te zitten, aangezien ik het veel gebruik voor m'n studie en m'n mamma voor haar werk...
Dan behoudt je toch een maand langer chello.
Ik denk dat dat het risico moet zijn wat je moet nemen.
Ikzelf heb ook chello en weet bij god niet wanneer ik aan de beurt ben , alleen dat ik aan de beurt ben.( een keer, als die andere 965 andere voor me geholpen zijn)

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipper2k
  • Niet online
Waslijn schreef op 28 december 2002 @ 16:27:
[...]
Wanneer BBned een aanvraag doet bij KPN om de lijn te porteren zal de lijn vrij moeten zijn. Hoelang BBned erover doet om dit verzoek in te dienen, en hoelang KPN erover doet om het te verwerken weet niemand natuurlijk. Het zal wel een x weken duren.
Ook weet je niet hoelang KPN erover doet om je lijn vrij te maken van je vorige provider. Als je dit allemaal te gelijk probeert kan je aanvraag afgewezen worden en moet je weer opnieuw in de rij aansluiten, duurt het dus weer langer. Of je recht maakt op de actie, daarvoor moet je natuurlijk gewoon ff een mailtje sturen naar Demon.
Ik zat met hetzelfde probleem. ik heb op dit moment nog mxstream die ik dus nooit voor de 13e van me lijn af kan krijgen..
Heb ff een vriendelijk mailtje naar demon gestuurd en de boel uitgelegd en heb een net mailtje terug gekregen wat ik moet doorsturen naar een speciaal adres nadat ik de aanvraag heb gedaan zodat ik toch de korting nog krijg.

heb ik zelf ook nog een vraagje.. als ik het goed begrijp kun je dus als je eenmaal een demon adsl verbinding hebt de spraakdienst van kpn eruit knikkeren? (als je die tenminste al langer dan een jaar hebt) dus dat je alleen adsl op je lijn hebt en geen spraak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 07:58
flipper2k schreef op 30 december 2002 @ 14:35:
[...]

Ik zat met hetzelfde probleem. ik heb op dit moment nog mxstream die ik dus nooit voor de 13e van me lijn af kan krijgen..
Heb ff een vriendelijk mailtje naar demon gestuurd en de boel uitgelegd en heb een net mailtje terug gekregen wat ik moet doorsturen naar een speciaal adres nadat ik de aanvraag heb gedaan zodat ik toch de korting nog krijg.
Dan stuur ik er nu ook maar ff een maitje heen. Want ik zit met het zelfde probleem als jou. Hopen dat ik ook nog van die aanbieding gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ook maar ff mailtje gestuurd, ben benieuwd :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe eindelijk kon ik hem aanvragen, KPN heeft net de nieuwe lijn aangesloten......................................... maar .........................................
ik ben nummer 1010 8)7

wtf start ik het topic ben ik nummer 1000+, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die berg aanvragen behandeld is :9

The Night

ps Weet iemand welke en hoeveel stappen je moet doorlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 07:58
Ik heb ff op sites van andere ISP's gekeken die ADSL aanbieden via BBNed. Wat me opvalt is dat de vergelijkbare abbo's duurder zijn als de abbo's van Demon. Ik vind dit nogal raar, komen er echt helemaal geen kosten bij die 55 euro per maand? (Nergens heb ik die snelheid voor die (lage) prijs gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
DeXToR_122 schreef op 30 december 2002 @ 22:16:
Ik heb ff op sites van andere ISP's gekeken die ADSL aanbieden via BBNed. Wat me opvalt is dat de vergelijkbare abbo's duurder zijn als de abbo's van Demon. Ik vind dit nogal raar, komen er echt helemaal geen kosten bij die 55 euro per maand? (Nergens heb ik die snelheid voor die (lage) prijs gezien)
Dit is al meerdere malen aan bod gekomen. En het antwoord is nee. Ik snap ook niet hoe ze het zoveel goedkoper kunnen, maar de actie is zoals hij er staat. Geen kleine lettertjes dus. Dit is ook de reden dat er zoveel geinteresseerde tweakers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Ik had het hier ook al over met een vriend van me.. Wellicht heeft het feit dat je een abo per jaar neemt ermee te maken.. Maar is idd erg goedkoop.. Demon heeft wel een goede naam dus ik heb er iig vertrouwen in.. Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op 30 December 2002 @ 23:02:
Ik had het hier ook al over met een vriend van me.. Wellicht heeft het feit dat je een abo per jaar neemt ermee te maken.. Maar is idd erg goedkoop.. Demon heeft wel een goede naam dus ik heb er iig vertrouwen in.. Kan niet wachten :P
alle adsl providers bieden minimaal een jaar aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Even een updatetje, mijn aanvraag is door BBned ontvangen en ze onderzoeken nu mijn lijn. Het heeft hier dus 10 dagen geduurd vanaf de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de draad doorgelezen, maar ik kon niets vinden over mensen met tele2. Kunnen die wel gewoon demon adsl nemen? (aangezien er in de voorwaarden stond dat je een KPN BelBasis abbo moet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Appesteijn schreef op 31 December 2002 @ 10:30:
Even een updatetje, mijn aanvraag is door BBned ontvangen en ze onderzoeken nu mijn lijn. Het heeft hier dus 10 dagen geduurd vanaf de aanvraag.
He gelijk ook ff gekeken:

20-12-2002 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
31-12-2002 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
31-12-2002 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een lijnmeting plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 1024-512 verbinding maar besteld... Ik ben nummer 834, nu wil ik mijn status checken van de aanvraag, maar dan krijg ik de melding...

Mijn DSL Express

De opgegeven combinatie systeemnaam / wachtwoord is niet juist.

komt dit door kerst enzo? of hebben meer mensen dit?

edit: w8woord heb ik gelijk opgeschreven en die moet het gewoon doen... snap er helemaal nix van

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 12:51:
heb de 1024-512 verbinding maar besteld... Ik ben nummer 834, nu wil ik mijn status checken van de aanvraag, maar dan krijg ik de melding...

Mijn DSL Express

De opgegeven combinatie systeemnaam / wachtwoord is niet juist.

komt dit door kerst enzo? of hebben meer mensen dit?

edit: w8woord heb ik gelijk opgeschreven en die moet het gewoon doen... snap er helemaal nix van
Net nog gedaan. Werkt prima. Wel even aan hoofdletters denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah heb m al.....

had als systeemnaam %$%#$#.demon.nl ingetypt

thanx voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24-12-2002 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

Ik kan nu ook niet meer annuleren (alsof ik dat wilde:) )~! Ben benieuwd wanneer ik status 2 en 3 krijg, iig, ik denk dat ik eind feb. de aansluiting krijg... Per morgen chello de vuilnisbak in, mijn isdn modem is/was onbruikbaar -> ik zit dus 2 mndn zonder internetverbinding thuis (heb geen 56k modem)!! damn... dat wordt overwerken (nouja, surfen o/h werk NA het werk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik heb: 23-12-2002 Ingediend Ik denk dat ik eind deze week of begin volgende week wel status 2 en 3 bereik. Voor geldt hetzelfde volgens mij, het duurt 10 a 11 dagen zo te lezen. De 1ste maart gaat pas me Chello verbinding eruit dus Demon en ik hebben nog effe.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JT schreef op 30 december 2002 @ 16:53:
Ook maar ff mailtje gestuurd, ben benieuwd :)
Mailtje terug gestuurd, en als ik ff een mailtje stuur met gegevens enzo naast mijn bestelling dan behoud ik de korting :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Uiteindelijk toch maar genomen !!! :)

01-01-03
* flipjevandejam heeft Ordernummer 1127 :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Gabberjoost heeft het ook besteld, ordernummer 1146 :)
Maar in de e-mail staat:
'Er zal een technisch onderzoek worden uitgevoerd om te bepalen of de dienst ook daadwerkelijk op uw adres geleverd kan worden. Het kan dus zo zijn dat DSL toch niet op uw adres leverbaar is (bijvoorbeeld doordat de afstand tussen uw adres en de centrale te groot is). In dat geval zullen wij u op de hoogte stellen en vervalt uw order.'
Hoe gaan ze dat meten? Komt er één of ander figuur bij me thuis met een centimeter of zo?
Ook staat er: 'Geen meervoudige-, groeps-, of doorkiesaansluiting'. Wat houdt dat precies in?
We hebben thuis geen telefooncentrale of zo. Maar wel de telefoonlijn doorgelust naar boven. Kan dat gewoon blijven of is dat een probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door gabberjoost op 01-01-2003 22:59 . Reden: leesbaarder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan dan kijken hoever je van de tel.centrale zit en of dat mogelijk is met de gekozen dsl snelheden, etc.

Je doorgelusde tel.lijn naar boven is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:18:
Ze gaan dan kijken hoever je van de tel.centrale zit en of dat mogelijk is met de gekozen dsl snelheden, etc.

Je doorgelusde tel.lijn naar boven is geen probleem.
Oke, thanx :)
M'n ouders ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Ofwel:
31-12-02: De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een lijnmeting plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Ordernr #259 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sir5alL op 02-01-2003 08:36 ]

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
nummer 1155
en nou maar wachten

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik zit nu eindelijk ook in Fase 3. Duurt idd 10 a 11 dagen voordat je in fase 3 zit. Volgens Demon duurt het hele aansluit gebeuren zo'n 8 weken. Vind ik wel lang, maar ik heb Chello tot 1 maart dus dat moet allemaal kunnen. Ben wel erg nieuwsgierig hoe goed en snel Demon 2048/512 is.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
8 weken ?!?!?! teringdetering, dat is wel vreselijk lang zeg, dan zou ik mijn abbo pas op 1 maart hebben ?!?!

Een gozer die ik ken heeft ADSL via Planet en die had het na 2/3 weken ofzo, hoe kan daar zoveel verschil in zitten ?

Waar heb je die info eigenlijk vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Packardhell schreef op 02 januari 2003 @ 13:32:
Ik zit nu eindelijk ook in Fase 3. Duurt idd 10 a 11 dagen voordat je in fase 3 zit. Volgens Demon duurt het hele aansluit gebeuren zo'n 8 weken. Vind ik wel lang, maar ik heb Chello tot 1 maart dus dat moet allemaal kunnen. Ben wel erg nieuwsgierig hoe goed en snel Demon 2048/512 is.
31 dec een aangetekende brief gestuurd naar Chello. Vandaag al iemand aan de telefoon, dat ik per 1 feb weg kan bij Chello. Je kunt Chello nog langer houden, want je abbonnement loopt pas echt af wanneer je het modem opstuurt/inlevert. Dat is dus wel lekker, want dan gaat hij precies de deur uit als ADSL er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
flipjevandejam schreef op 02 January 2003 @ 14:35:
8 weken ?!?!?! teringdetering, dat is wel vreselijk lang zeg, dan zou ik mijn abbo pas op 1 maart hebben ?!?!

Een gozer die ik ken heeft ADSL via Planet en die had het na 2/3 weken ofzo, hoe kan daar zoveel verschil in zitten ?

Waar heb je die info eigenlijk vandaan ?
Planet gaat via ADSLvanKPN, Demon gaat via BBned. Eerst moet KPN de lijn vrijgeven aan BBned. Dat zal het grootste verschil zijn. Info staat op demon.nl (faq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20-12-2002 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
31-12-2002 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
31-12-2002 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een lijnmeting plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Woei, die 2e en 3e gingen snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Postcodecheck van DEmon:

Helaas,
De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.

Als u uw e-mailadres invult, kan Demon u een bericht sturen indien Demon DSL Express beschikbaar komt voor uw lijntype en postcode.

Postcodecheck van BBned:

Hartelijk dank voor uw belangstelling!

DSL van bbned zal vanaf December 2002 in uw regio beschikbaar zijn.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend

Tja dan kun je dus niets aanvragen......
Mailen naar Demon heeft weinig zin want het antwoord is dan:

Geachte heer Bart-01 (even gewijzigd),

Indien u voor 13 Jan geen positieve antwoord krijgt op onze site is het voor u de aanbieding niet geldig, onze postcode check is rechtstreeks aangesloten op die van BBned, dus onze informatie is altijd up-to-date.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Het rare was dat je (na postcode check) wel Tweakdsl kon aanvragen, en dat gaat ook via BBned.
De opstelling van Demon is dus niet zo flexibel.

Wat schetst echter mijn verbazing:
Via www.adslmetacrawler.com kun je wel Demon aanvragen !

Schiet mij maar lek...... (ben er overigens wel blij mee).

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-01 op 02-01-2003 15:14 . Reden: aanvulling ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Zijn er mensen die al naar de overboeking hebben gekeken? Volgens de Faq van hun is dat 25:1. Ik heb geen idee wat dat bij andere aanbieders is. Maar mij lijkt het nogal veel. Voorral een upload van 0.5 mbit delen met z'n 25'en :/
Wat is overboeking en hoeveel is dat bij DSL Express?
Normaal gesproken delen internetgebruikers de totale bandbreedte van het netwerk van hun ISP met andere gebruikers. De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een overboekingsratio van 25:1 - dat houdt in dat in het slechtste geval, als alle gebruikers op hetzelfde moment zoveel mogelijk bandbreedte proberen te benutten, elke gebruiker gemiddeld maar over één vijfentwintigste deel van hun potentiële bandbreedte kunnen beschikken. In de praktijk is een redelijk niveau van overboeking over het algemeen niet merkbaar voor de meeste gebruikers, aangezien niet iedereen op hetzelfde moment de volledige hun beschikbare capaciteit zal gebruiken. Een goed beheer van het netwerk door Demon zorgt ervoor dat onze ADSL gebruikers vrijwel altijd de beschikking hebben over de volledige potentiële bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Bobbert schreef op 02 januari 2003 @ 15:37:
Zijn er mensen die al naar de overboeking hebben gekeken? Volgens de Faq van hun is dat 25:1. Ik heb geen idee wat dat bij andere aanbieders is. Maar mij lijkt het nogal veel. Voorral een upload van 0.5 mbit delen met z'n 25'en :/
Da's de normale overboeking van de bbned economy-abonnementen (eenvoudigste consumenten-abo's). Vergelijk het maar met KPN ADSL, daar wordt een overboeking van 40:1 gehanteerd. Valt het toch nog mee he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

PatMan schreef op 02 januari 2003 @ 16:36:Da's de normale overboeking van de bbned economy-abonnementen (eenvoudigste consumenten-abo's). Vergelijk het maar met KPN ADSL, daar wordt een overboeking van 40:1 gehanteerd. Valt het toch nog mee he ;)
Aha bij KPN 40:1, maarja daar zul je der ook minder last van hebben aangezien je daar maar 16 kB/s upload krijgt.

Maargoed ut zal me benieuwen of het daadwerkelijk zow stabiel is als ze zeggen, dus constant 24 uur 50 kB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Bobbert schreef op 02 januari 2003 @ 18:10:
[...]
Aha bij KPN 40:1, maarja daar zul je der ook minder last van hebben aangezien je daar maar 16 kB/s upload krijgt.

Maargoed ut zal me benieuwen of het daadwerkelijk zow stabiel is als ze zeggen, dus constant 24 uur 50 kB/s up.
Overboeking is gewoon een verhouding, wat heeft de upload en download snelheid daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb zojuist m'n aanvraag gedaan voor een 1024/512-lijn, en ik ben ordernummer 1241.. nu kijken hoe dat gaat uitpakken :).

Als ik Chello per 1 maart wil opzeggen kan dat toch tot 1 februari? Dan wacht ik namelijk nog even totdat ik zie dat BBNed hem accepteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Kjev schreef op 02 januari 2003 @ 18:49:
Ik heb zojuist m'n aanvraag gedaan voor een 1024/512-lijn, en ik ben ordernummer 1241.. nu kijken hoe dat gaat uitpakken :).

Als ik Chello per 1 maart wil opzeggen kan dat toch tot 1 februari? Dan wacht ik namelijk nog even totdat ik zie dat BBNed hem accepteert..
Zou ik ook willen weten. Zit met exact dezelfde situatie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
Als ik dit topic zo door lees, gaat deze actie Chello een hoop klanten kosten >:)

Staat er nog ergens een mooie standaard brief online om chello op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
25:1 betekend gewoon dat wat er staat, als 25 gebruikers op dezelfde lijn van demon --> (bijv.) AMS-IX de max. tegelijk gaan gebruiken er per gebruiker 1/25e overblijft van hun bandbreedte..

25:1 valt erg mee vergeleken met de 40:1 van MXstream idd :7

* flipjevandejam is helemaal in zijn nopjes met Demon en BBned :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kjev schreef op 02 January 2003 @ 18:49:

Bij het opzeggen van chello moet je nog de huidige + de komende maand betalen.
Zeg je in januari af dan heb je tot 28 februari chello inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Bobbert schreef op 02 January 2003 @ 18:10:
[...]

En wat zijn de verhoudingen bij chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:09
Ik zit er ook aan te denken om bij demon een 512 abonnementje te nemen. Ik heb echter nu al een Alcatel Speedtouch Home modem (geen idsn) van mijn huidige planet abbo. Nu staat er op de site dat je geen modem hoeft te nemen, maar dan zelf een splitter moet kopen, terwijl je met de aanbieding voor 0,- euro een usb-modem kunt krijgen, waar waarschijnlijk wel gewoon een splitter bijzit. Kan iemand me uitleggen waarom ik er dan geen usb-modem bij zou nemen, ipv alleen dsl en geen modem. Of is het verstandig om voor 75 euro een ethernetmodem te nemen en deze (of mijn huidige alcatel) te verkopen voor meer als 75 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Dat modem verkoop je echt niet voor meer dan 75 euro, je kan idd denk ik het beste gewoon de aanbieding nemen met usb-modem, dan krijg je idd een splitter erbij en dan kan je kiezen welke je wilt gebruiken...

Je hebt dan zo altijd een backup modem moet je maar denken ! ;)

Aan de andere kant behoud je volgens mij gewoon de splitter van je vorige adsl-abbo (die heb je wel als ik het goed heb ivm je Alcatel) aangezien je die gekocht hebt volgens mij !

Zodoende kan je kiezen, of je neemt adsl-only zonder splitter want die heb je al van je vorige aanbieder of
je neemt adsl-usb-modem, waarbij je dus een (extra) splitter en een (extra) usb-modem krijgt.

Bij de laatste optie ben je wel zekerder van je zaak en krijg je ook support, dus daar zou ik voor gaan aangezien het toch niets extra kost :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Dat leek mij ook ja. En een voordeel is dat ik die splitter dan niet hoef los te schroeven, omdat me dat een paar uur gekost heeft met onze thuiscentrale en het alarmsysteem dat op de aansluiting zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
d-one schreef op 02 January 2003 @ 23:00:
[...]En wat zijn de verhoudingen bij chello?
Chello werkt met een heel ander systeem. Maar als je ziet dat er momenteel pingtijden van 500+ naar de VS gehaald worden, lijkt het mij dat ze in ieder geval naar de VS te weinig bandbreedte inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

als ze pas sinds 19 december ADSL aanbieden voor de consument en nu al op de +1200 aanvragen zitten vindt ik dat ze het erg goed doen!!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 20:08:
Bij het opzeggen van chello moet je nog de huidige + de komende maand betalen.
Zeg je in januari af dan heb je tot 28 februari chello inet.
Thanks, dat wilde ik alleen even zeker weten. In dat geval kijk ik rond 20 januari nog even naar de statusmeldingen en doe ik dan m'n brief de deur uit. Just to be sure, want ik weet dat in mijn buurt ADSL in principe gewoon beschikbaar is ;).
Krattenkoning schreef op 02 January 2003 @ 19:10:
Staat er nog ergens een mooie standaard brief online om chello op te zeggen?
Geachte heer/mevrouw,

Middels deze aangetekende brief wil ik mijn Chello-abonnement opzeggen. Wegens de opzegtermijn van een maand die hierop van toepassing is, zal deze opzegging dus 1 maart ingaan. Tot die datum blijf ik gebruik maken van de diensten van Chello.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Zo doen we dat kort maar krachtig :P, en op http://subscriber.chello.nl/support/contact.html staan de adressen. Ik wil iedereen aanraden de brief aangetekend te versturen, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze hem niet hebben ontvangen. Vervolgens sta je in je recht en kun je gewoon de automatische incasso stopzetten :).
Zou het trouwens aan te raden zijn die opzeggingsbrief met handtekening retour te versturen, of kan dat niet naar een postbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als ik bij HCCnet mijn ADSL opzeg, houd ik dan wel mijn mail adressen omdat ik lid ben van de HCC en daarmee wel toegang heb tot de gratis internetservice van HCC ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 03 January 2003 @ 00:50:
Als ik bij HCCnet mijn ADSL opzeg, houd ik dan wel mijn mail adressen omdat ik lid ben van de HCC en daarmee wel toegang heb tot de gratis internetservice van HCC ?
hmmm neem aan van wel. want je hebt immers ook gewoon de 'gratis' toegang nog. IS toch wel via webmail toegankelijk? anders krijg je dat weer he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Kjev schreef op 03 januari 2003 @ 00:41:
[...]
Thanks, dat wilde ik alleen even zeker weten. In dat geval kijk ik rond 20 januari nog even naar de statusmeldingen en doe ik dan m'n brief de deur uit. Just to be sure, want ik weet dat in mijn buurt ADSL in principe gewoon beschikbaar is ;).
[...]

[...]
Zo doen we dat kort maar krachtig :P, en op http://subscriber.chello.nl/support/contact.html staan de adressen. Ik wil iedereen aanraden de brief aangetekend te versturen, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze hem niet hebben ontvangen. Vervolgens sta je in je recht en kun je gewoon de automatische incasso stopzetten :).
Zou het trouwens aan te raden zijn die opzeggingsbrief met handtekening retour te versturen, of kan dat niet naar een postbus?
Je kan gewoon met handtekening retour naar een postbus versturen. Als men de post op kom halen dan legt er een brijfje bij dat er nog iets op te halen is bij het loket.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
Het lijkt erop dat de meesten die voor demon inschrijven ook voor de maximale wil gaan, want voor een leek zeg 512 kB niet zoveel, tenzij je die snelheid ook nodig wilt hebben. De snelheid kan toch tegenvallen omdat iedereen ervan uitgaat van de hoge upload??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 01:01:
[...]

hmmm neem aan van wel. want je hebt immers ook gewoon de 'gratis' toegang nog. IS toch wel via webmail toegankelijk? anders krijg je dat weer he
Geen idee. Ik doe het via outlook altijd.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
kleinelievewolff schreef op 02 januari 2003 @ 23:27:
Ik zit er ook aan te denken om bij demon een 512 abonnementje te nemen. Ik heb echter nu al een Alcatel Speedtouch Home modem (geen idsn) van mijn huidige planet abbo. Nu staat er op de site dat je geen modem hoeft te nemen, maar dan zelf een splitter moet kopen, terwijl je met de aanbieding voor 0,- euro een usb-modem kunt krijgen, waar waarschijnlijk wel gewoon een splitter bijzit. Kan iemand me uitleggen waarom ik er dan geen usb-modem bij zou nemen, ipv alleen dsl en geen modem. Of is het verstandig om voor 75 euro een ethernetmodem te nemen en deze (of mijn huidige alcatel) te verkopen voor meer als 75 euro?
Dan kun je beter voor de 1 megabit gaan, is over 1 jaar namelijk net zo duur. Ben je 12 x 16 pleuro = 192 pleuro extra kwijt, terwijl je bij 512kb 195 pleuro aan je aansluiting + modem kwijt bent. Lekker die Alcatel verkopen dan lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Pewwy schreef op 03 January 2003 @ 08:22:
[...]
Dan kun je beter voor de 1 megabit gaan, is over 1 jaar namelijk net zo duur. Ben je 12 x 16 pleuro = 192 pleuro extra kwijt, terwijl je bij 512kb 195 pleuro aan je aansluiting + modem kwijt bent. Lekker die Alcatel verkopen dan lijkt me....
Als je je abbo na een jaar weer om kan zetten naar 512, is dat een betere optie ja. Als je alle kosten meeneemt, betaal je voor 512 49 euro per maand het eerste jaar zonder modem en voor 1024 55 euro per maand met ethernet modem. Dan kan ik zorgeloos proberen om 1 modem te tweaken naar de pro versie :+ En ik zie dat er op marktplaats erg veel vraag is naar die alcatel modems.

Nu maar hopen dat ik voor de 13e een telefoonaansluiting heb (gisteren aangevraagd bij de KPN).

[ Voor 7% gewijzigd door kleinelievewolff op 03-01-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

30-12-2002 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een lijnmeting plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

03-01-2003 Geaccepteerd. De lijnmeting is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal binnen enkele weken worden opgeleverd. Wij zullen u het modem binnen enkele dagen toesturen.

En

Geachte heer blablabla,

Van onze DSL partner hebben wij het bericht ontvangen dat Demon DSL daadwerkelijk leverbaar is op uw adres. Zodra de DSL lijn wordt opgeleverd (naar verwachting over ongeveer twee weken) ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL verbinding gaan gebruiken.

U kunt de status van uw aanvraag ook zelf bekijken op onze website: www.dslexpress.nl (onder "Mijn DSL Express").

Indien u een modem heeft besteld, zult u binnen enkele dagen het modem met bijhorend Doe-Het-Zelf installatiepakket ontvangen. Mocht u toch behoefte hebben aan een monteur dan treft u bij het modem tevens informatie aan over onze installatiepartner. Zij bieden u verschillende installatieopties tot en met een volledige installatie op uw eigen computer. Na oplevering van de DSL lijn kunt u deze door ons geselecteerde installatiepartner bellen voor het maken van een afspraak.

Dit aanbod geldt uiteraard ook als u geen modem bij Demon heeft besteld. Informatie hierover vindt u op onze website: www.dslexpress.nl (onder "Vaak gestelde vragen").

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon Internet
customer-service@nl.demon.net

Juist, dat is het betere werk, niet verwacht dat ze zo snel zouden zijn :P
Order NR 140 btw...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap iets niet als ik dus de 2mbit neem voor 65 euro per maand, en dan na een jaar dan blijf ik toch gewoon 65 euro betalen of wordt dat verhoogd ofzo, ik hoor en daar rare dingen vallen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 21:01
^^0nMe schreef op 03 januari 2003 @ 17:19:
30-12-2002 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een lijnmeting plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

03-01-2003 Geaccepteerd. De lijnmeting is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal binnen enkele weken worden opgeleverd. Wij zullen u het modem binnen enkele dagen toesturen.

En

Geachte heer blablabla,

Van onze DSL partner hebben wij het bericht ontvangen dat Demon DSL daadwerkelijk leverbaar is op uw adres. Zodra de DSL lijn wordt opgeleverd (naar verwachting over ongeveer twee weken) ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL verbinding gaan gebruiken.

U kunt de status van uw aanvraag ook zelf bekijken op onze website: www.dslexpress.nl (onder "Mijn DSL Express").

Indien u een modem heeft besteld, zult u binnen enkele dagen het modem met bijhorend Doe-Het-Zelf installatiepakket ontvangen. Mocht u toch behoefte hebben aan een monteur dan treft u bij het modem tevens informatie aan over onze installatiepartner. Zij bieden u verschillende installatieopties tot en met een volledige installatie op uw eigen computer. Na oplevering van de DSL lijn kunt u deze door ons geselecteerde installatiepartner bellen voor het maken van een afspraak.

Dit aanbod geldt uiteraard ook als u geen modem bij Demon heeft besteld. Informatie hierover vindt u op onze website: www.dslexpress.nl (onder "Vaak gestelde vragen").

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon Internet
customer-service@nl.demon.net

Juist, dat is het betere werk, niet verwacht dat ze zo snel zouden zijn :P
Order NR 140 btw...
Dit is erg goed nieuws, had ergens gelezen dat het 8 weken kon duren. maar dat het zo snel ging had ik niet gedacht.

mijn order gegevens zijn 31-12 gecontroleerd dus zal maandag wel in fase 4 zitten hoop ik. heb order nr 370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
nog ff vraagje:
Onze telefoonlijn is doorgelust naar oa mijn kamer. Kan ik daar ook gewoon de modem aanhangen?
Waarschijnlijk niet, maar waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

gabberjoost schreef op 03 January 2003 @ 21:11:
nog ff vraagje:
Onze telefoonlijn is doorgelust naar oa mijn kamer. Kan ik daar ook gewoon de modem aanhangen?
Waarschijnlijk niet, maar waarom dan niet?
Nee, want je ADSL modem komt na de splitter te hangen, en die zit vaak in de meterkast ofzo. Dit ivm afstand van de telefoonkabel vanaf het punt waar de kabel het huis in komt. Je kan natuurlijk wel een langere kabel nemen vanaf de splitter naar je modem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Voor dat ik een abbo afsluit. Wat zijn hoofdzakelijk de voor- en nadelen met ADSL (demon) tov kabelinternet @home? Al hoewel ik goedkoper uit ben met @home, want dat kost mij maar 45 euro per maand (modem, aansluitkosten etc. krijg ik gratis btw van @home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt bij demon servers draaien, je snelheid is stabiel en je upload is 3 a 4 x zo snel!
Het ligt er maar aan wat je met die verbinding wilt, wil je veel downloaden e.d dan zou @home wel een goeie optie kunnen zijn, je moet ff in je omgeving informeren wat de snelheden bij jou in de buurt zijn.Of heb je het al?

Als @home bij mij in de buurt was en ik zou 500 a 600 k kunnen halen dan zou ik duidelijk voor @home gaan, als het rond de 300 a 200 ligt dan zou ik voor demon gaan, want ik zou toch graag een server draaien en die hoge upload is ook erg handig wanneer je een game host e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
Is het nog voordelig om voor de ethernet modem te gaan? ik heb nu chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

d-one schreef op 04 januari 2003 @ 00:08:
Is het nog voordelig om voor de ethernet modem te gaan? ik heb nu chello
als je voor ADSL kiest wel... dan is het waarschijnlijk alleen je utp stekker uit je chello modem trekken en die op de modem van demon aansluiten. (dat modem moet je wel ff zelf aansluiten of voor een leuk bedragje een monteur laten doen.)

in het ethernet kitje zit dus geen netwerkkaart, maar omdat je chello hebt heb je die al. :)

oh ja, bij bepaalde chipsets van Via wil een USB modem wel eens grote problemen opleveren. maar door er een USB-PCI-kaartje in te prikken zijn die te omzeilen.

[ Voor 14% gewijzigd door Duur! op 04-01-2003 00:22 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Laatst online: 11-07-2024
Helaas niks meer gehoord over mijn vraag wat betreft de praktijk van FUP. Toch maar sowieso een 1024/512 aangevraagd. Wegens een verhuizing zit ik momenteel op 56k6, nou ja, 33k6, meer haalt 'ie niet :'(. Ik wacht dus met smart op de aansluiting, zit nu op ca. € 50 per week internet-kosten :'(

Hopelijk gaat het net zo snel als hierboven gemeld, dan is per 7-1 de lijn gemeten en worden mijn kosten per 21-1 drastische teriggebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
PatMan schreef op 29 December 2002 @ 12:53:
Ik heb hier de 810 staan, da's de analoge versie, die door veel bbned-providers wordt uitgeleverd (CistroN levert inmiddels wel andere modems). Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, in combinatie met een Draytek 2200e (die inderdaad als router/dhcp-server/firewall dienst doet).

Ook de Allied Data 810 (en dus ook de 811, neem ik aan) kan als router/dhcp-server fungeren, zie deze site. Als je daar geen gebruik van wilt maken, kun je inderdaad gewoon een computer met Linux erachter hangen. Op de genoemde site staan daar ook instructies voor.
Zijn er ook risico's dat je de ethernet modem verkeerd tot een router hebt gemaakt, en daarom de modem stuk kan gaan of onbruikbaar wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 07:46
deze actie van demon klinkt wel goed.. ik zit nu op chello.. maar moet waarschijnlijk me internet zelf gaan betalen, dus dan is 50 euro een beetje te veel..

39 euro is daarintegen best wel te doen.. maarja.. ik kan het waarschijnlijk niet nemen want ik zit met priority telecom van upc thuis als telefoonlijn :(

weet iemand of het mogelijk is om een adsl aansluiting te hebben, ook al heb je geen kpn abbonement?

[ Voor 15% gewijzigd door Newjersey op 04-01-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Newjersey schreef op 04 January 2003 @ 14:14:
weet iemand of het mogelijk is om een adsl aansluiting te hebben, ook al heb je geen kpn abbonement?
Lijkt mij niet dat dat gaat lukken...

Hij komt nameljik via een KPN kabeltje binnen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
d-one schreef op 04 januari 2003 @ 14:08:
[...]

Zijn er ook risico's dat je de ethernet modem verkeerd tot een router hebt gemaakt, en daarom de modem stuk kan gaan of onbruikbaar wordt??
Ik heb helaas geen idee, aangezien ik 'm dus niet als router gebruik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PatMan op 04-01-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Newjersey schreef op 04 januari 2003 @ 14:14:
Dat kan niet, je moet namelijk bij je aanvraag het KPN telefoonnummer van de om te zetten lijn opgeven. bbned geeft dat nummer weer door aan KPN, waarna die je lijn in de centrale aansluiten op de DSLAM van bbned.

Je zou dus een nieuwe telefoonlijn moeten aanvragen, maar de kans is heel groot dat je (naast de aansluitkosten) dan ook meteen voor een jaar een telefoonabo moet betalen. Er zijn wel mensen die daar onderuit zijn gekomen en dat (schijnbaar) zelfs zwart op wit hebben gekregen, maar ik zou er niet vanuit gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik heb een aansluiting op kpn waar ik nu mee bel...

Kan ik die houden en met een splitter bbnet aansluiten? Of moet ik een nieuwe kpn aansluiting krijgen (dus 2 lijnen) waarvan er 1 naar bbnet gaat?

Als optie 2 moet, wat betaal ik dan aan kpn en wat aan demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
Lethal schreef op 04 januari 2003 @ 20:01:
Ik heb een aansluiting op kpn waar ik nu mee bel...

Kan ik die houden en met een splitter bbnet aansluiten? Of moet ik een nieuwe kpn aansluiting krijgen (dus 2 lijnen) waarvan er 1 naar bbnet gaat?

Als optie 2 moet, wat betaal ik dan aan kpn en wat aan demon?
Lees dit stukje op de site van Demon maar even door. Staat alles precies in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:00

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ze zijn wel erg snel met aanleggen:
Ik heb zelf twee weken geleden besloten om Demon ADSL te nemen, en kreeg vandaag bericht dat we binnen twee weken zijn aangesloten :D

Da's erg snel vind ik, zeker omdat hier nog geen ADSL aanbieders zijn. Ze zijn dus de eerste... Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel altijd al een inbelverbinding had van Demon en ik dus al bekend ben als klant bij hun.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Se7enth_son schreef op 04 januari 2003 @ 20:11:
Ze zijn wel erg snel met aanleggen:
Ik heb zelf twee weken geleden besloten om Demon ADSL te nemen, en kreeg vandaag bericht dat we binnen twee weken zijn aangesloten :D

Da's erg snel vind ik, zeker omdat hier nog geen ADSL aanbieders zijn. Ze zijn dus de eerste... Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel altijd al een inbelverbinding had van Demon en ik dus al bekend ben als klant bij hun.
Huh, welke varaiant heb je genomen? Welk ordernummer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

AJM

Heeft er hier ook iemand ervaring met het overstappen van Mxstream naar Demon ADSL?
Bijvoorbeeld hoelang dat gaat duren? Ik heb namelijk niet echt zin om een bijv. een maand zonder internet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
_GoldStrike_ schreef op 04 januari 2003 @ 21:48:
Heeft er hier ook iemand ervaring met het overstappen van Mxstream naar Demon ADSL?
Bijvoorbeeld hoelang dat gaat duren? Ik heb namelijk niet echt zin om een bijv. een maand zonder internet te zitten.
omg....... Lees het topic

1. je zegt MXStream op.
2. je wacht tot je adsl abbo gedoe eraf is
3. je doet een aanvraag bij demon
4. je wacht tot demon het geregeld heeft

en ja, je zit ff zonder inet... als je dat niet wil, dan moet je wel een extra lijn regelen, daar adsl op aanvragen, en over"hoppen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

AJM

ik vraag alleen of iemand er ervaring mee heeft, heb je dat niet dan reply je toch lekker niet. En denk je nou echt dat ik het topic niet heb gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waar staat dat stukje over de FUP op de site?
Het enige wat ik vind is "Geen dataverkeerlimiet"

Hebben ze dat pas verandert?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het denk ik ook nemen, alleen één probleem, er is geen linesharing beschikbaar.Dus dat wordt een tweede lijn aanvragen, maar op die 2e lijn moet ik dus een heel jaar bij kpn een belstandaard of belplus abo nemen voor wat 30 a 40 euro per 2 maanden als extra kostenpost??

Zou erg flauw zijn, ik heb alleen een 2e lijn nodig, niet de diensten van kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doe je toch wat ik ook doe, nieuwe lijn aanvragen en straks de oude ( spraak en planet adsl) opzeggen. nadeel is je krijgt een ander nummer, kan ook voordeel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-one schreef op 04 January 2003 @ 14:08:
[...]

Nee, want je upload een tekst file naar je Copperjet... wil je hem niet meer als router, dan volstaat het om even de tekst file te wijzigen en up te loaden naar je Copperjet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Hm, mooie aanbieding van Demon! Wij willen nog overstappen en zo komt Demon in aanmerking als nieuwe provider! :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar demon balanceert al jaren op de rand van faillisement? Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:20:
Ja net als UPC en die doet het ook nog steeds

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:20:
Verklaar je nader? Is daar ergens iets over te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door waslijn op 05-01-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docftp schreef op 05 januari 2003 @ 12:22:
[...]

Ja net als UPC en die doet het ook nog steeds
Yep, en dan gaat het over een tijdje op de fles, en dan heb je helemaal geen inet meer :) Daardoor zit ik nog te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 05 January 2003 @ 12:22:
[...]
Verklaar je nader? Is daar ergens iets over te vinden?
Pff, ergens een keer op zo'n nieuw portaal gelezen dan moet ik serieus weer even gaan zoeken :> Volgens mij een keer op webwereld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:26:
[...]

Pff, ergens een keer op zo'n nieuw portaal gelezen dan moet ik serieus weer even gaan zoeken :> Volgens mij een keer op webwereld.nl
klopt, demon heeft het al jaren moeilijk. Hoe de huidihe situatie is weet ik niet, maar kan niet veel anders zijn lijkt me. Overigens gaat het dan ook vaak om het moederbedrijf van demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen KPN abonnement?
Helaas kan Demon DSL Express alleen geleverd worden via een telefoonlijn met KPN Belbasis of Belplus abonnement.
Als u geen KPN (vast) telefoonabonnement heeft kunt u geen order plaatsen.
Zonder deze voorwaarde zou ik het denk ik meteen doen.
Maar ik haat de KPN zo enorm dat ik ze geen cent gun :(
Ik blijf maar lekker doorkabelen, werkt best goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:26:
[...]

Ik heb net even gekeken op webwereld.nl, maar ik kan nix vinden over dat Demon het moeilijk heeft. De frontpage geeft ook weinig resultaten.
Wel heb ik gevonden dat één van haar partners, BabyXL, failliet is gegaan, maar toen weer is overgenomen door Tiscali.

Dat Demon niet 'bakken' met geld verdient zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar vele bedrijven hebben het nog niet erg gemakkelijk.

Mocht je toch nog het artikel tegenkomen, zou je dan de link willen posten ?

-

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.