"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
55euro per maand is wat je kwijt bent. De aansluitkosten + modem zijn gratis. Je betaald alles aan Demon. Je moet wel minimaal een KPN belbasis abonnement hebben, omdat je anders geen ADSL kunt krijgen. Alleen bij adsl van KPN moet je de helft aan KPN en de andere helft aan je provider betalen. Bij BBned is dit niet het geval.Bajo schreef op 22 december 2002 @ 16:18:
Die aanbieding van 55 Euro, is dat all in ,of zijn er nog meer kosten tussen de kleine regels door?
Provider wil geld
KPN omzetting wil geld
Telefoon abbo kost geld
Modem kost geld
Vergeet ik iets?
Volgens mij betaal je bij adsl 2x je abbo kosten, of zie ik dat verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 22-12-2002 16:34 ]
Ik heb het nog niet aangevraagd omdat mijn 2e nieuwe lijn pas volgende week wordt aangesloten. En jullie zijn me nu allemaal voor
The first casualty in war is always the truth...
Volgens mij wel, je modem staat default als bridge, en gezien de situatie bij Cistron denk ik dat het bij demon hetzelfde zal zijn: Je krijgt via DHCP je IP, en gaan met die banaan. Je router op DHCP zetten (als ie dat al niet staat) zou genoeg moeten zijn.Packardhell schreef op 22 December 2002 @ 15:39:
[...]
Ik ben nu bijna zover dat me pa van Chello naar Demon wil. Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met Demon? Ik wil eigenlijk wel naar die 2mbit/0,5mbit verbinding, alleen de upload is al 4x zo hoog dan Chello.
/edit
Zou de Vigor 2200E gewoon met Demon overweg kunnen? Lijkt me zelf haast wel, maar iemand ervaring met Demon en deze router.
Vraag gewoon vast aan op je 2e lijn... (als je de telefoonnrs alvast weet tenminste). Voordat het aangesloten wordt ligt je lijn er allangVerwijderd schreef op 22 december 2002 @ 16:36:
Wat ik me even afvraag is of je je al kan aanmelden als er nog ADSL op je lijn zit op dit moment ? Volgens mij kan dit niet en wordt je aanvraag afgekeurt, toch
Ik heb het nog niet aangevraagd omdat mijn 2e nieuwe lijn pas volgende week wordt aangesloten. En jullie zijn me nu allemaal voor
Wat betreft nieuwsgroepen: ff gekeken, demon heeft iig eigen newsserver, en een overeenkomst met supernews. (Grote newsserver.)
Helaas is die supernews gebonden aan een snelheidslimiet, dus echt leechen als bij newszilla wil dus niet. Afwachten hoe de demon newsgroepen zelf zijn, en dan ff kijken
Bron: demon.nl.support>> Access to supernews is included in your account with Demon. But, to
>> avoid any future misunderstandings, your access will be limited to
>> 128Kb/s. If you have a DSL account, you can pull down a *lot* of news
>> postings, but you can not fill your DSL line with news, unless you
>> take a personal subscription with a news service.
>
>OK, The Demon account includes supernews, but you can't post articles
>unless you take a personal subscription for supernews??
You can post articles via Supernews (this article being an example
posted from a Demon ADSL account via Supernews).
My note was simply to avoid anyone expecting that if they have a 2Mb/s
connection to Demon that they will also have a 2Mb/s connection to
Supernews for retrieving articles. There is a bandwidth limit on
article retrieval and that is the only limitation on your Demon
account to Supernews connection.
Gewoon aanvragen, en eventjes dubbel betalen (Chello + Demon)Alpha-xp schreef op 22 December 2002 @ 18:47:
bleh ik wil ok zo een demon express maar ja zit nog een paar maanden vast aan chello (1 jarig contract toch)
Als je nu niet aanvraagt betaal je (na 12 jan) zo'n 250 EUR meer voor het duurste abbo.. ( Aansluitkosten + modem). Die zijn nu gratis, en met dat bedrag wat je dan bespaart kun je ook wel ff paar maandjes chello doorbetalen (en houd je nog geld over). Ga ik zelf ook doen, en zolang chello nog werkt lekker bundelen (3.5Mbit down hoppa)
Verwijderd
Hoe ga je dit bundelen ? want ik zit ook straks 1 week met chello en adsl..DJSmiley schreef op 22 December 2002 @ 23:02:
[...]
Gewoon aanvragen, en eventjes dubbel betalen (Chello + Demon)
Als je nu niet aanvraagt betaal je (na 12 jan) zo'n 250 EUR meer voor het duurste abbo.. ( Aansluitkosten + modem). Die zijn nu gratis, en met dat bedrag wat je dan bespaart kun je ook wel ff paar maandjes chello doorbetalen (en houd je nog geld over). Ga ik zelf ook doen, en zolang chello nog werkt lekker bundelen (3.5Mbit down hoppa)
Midpoint nogwattes software kan bundelen, en een linux-routertje ook..Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 23:13:
[...]
Hoe ga je dit bundelen ? want ik zit ook straks 1 week met chello en adsl..
Naja, bundelen, 't is eik gewoon je downloads spreiden over de modems, dus niet 1x500k/sec, wel 2x200 ofzo (per modem 200k)
Ordernummer 296 btw
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Ik heb ordernummer 342 en heb vrijwel direct na mijn aanvraag een mailtje ontvangen.amahusu schreef op 23 december 2002 @ 00:15:
hrm, ik heb afgelopen donderdagavond de 2048/512 variant aangevraagd, maar tot op heden nog geen bevestigingsmailtje gehadDuurt dit altijd zo lang of ben ik gewoon ongeduldig
Ordernummer 296 btw
"Demon DSL aanvraag 342 - Bevestiging bestelling"
en dan overstappen naar demon?
ps planet heb ik al één jaar en op de planet site staat dat mijn huidige Abonnement wordt verlengt op 5 janauri 2003
Ik heb even een paar vragen:
Hoe zijn de ervaringen met BBNed en Demon?
Hoeveel bedraagt die fup datalimit in het algemeen?
Zou demon dwarsliggen bij het delen van zo'n aansluiting door een studentenhuis? (XS4all verbied het expliciet in hun voorwaarden)
[ Voor 200% gewijzigd door jeanj op 23-12-2002 13:56 ]
Everything is better with Bluetooth
Datalimit is onbeperkt, die van je site is FUP. Delen is ook geen problemen je hebt er dan alleen geen ondersteuning op. Staat allemaal op http://www.demon.nljeanj schreef op 23 December 2002 @ 13:43:
Ik zit in een studentenhuis en we waren van plan xs4all fast te nemen. Demon is ook beschikbaar. Demon is sneller, tegen lager $$$ en (nu) geen aansluitkosten
Ik heb even een paar vragen:
Hoe zijn de ervaringen met BBNed en Demon?
Hoeveel bedraagt die fup datalimit in het algemeen?
Zou demon dwarsliggen bij het delen van zo'n aansluiting door een studentenhuis? (XS4all verbied het expliciet in hun voorwaarden)
Powered by KPN
Ook dataverkeer is FUP. Zie fup. Er staat iets over dat ze niet ingrijpen "zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers".Packardhell schreef op 23 December 2002 @ 14:30:
[...]
Datalimit is onbeperkt, die van je site is FUP. Delen is ook geen problemen je hebt er dan alleen geen ondersteuning op. Staat allemaal op http://www.demon.nl
Als alle abonees bij demon dus alleen een beetje surfen, zeg ca 10MB per maand, dan is de fup dus 10MB per maand, en kunnen we dus niet meer gebruiken! Zeker bij een studentenhuis met minimaal 4 zware gebruikers kan dit uit de hand gaan lopen!
Een excact getal is natuurlijk moeilijk te noemen, maar ik wil gewoon een richt getal weten.
Everything is better with Bluetooth
jeanj schreef op 23 December 2002 @ 15:12:
[...]
Ook dataverkeer is FUP. Zie fup. Er staat iets over dat ze niet ingrijpen "zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers".
Als alle abonees bij demon dus alleen een beetje surfen, zeg ca 10MB per maand, dan is de fup dus 10MB per maand, en kunnen we dus niet meer gebruiken! Zeker bij een studentenhuis met minimaal 4 zware gebruikers kan dit uit de hand gaan lopen!
Een excact getal is natuurlijk moeilijk te noemen, maar ik wil gewoon een richt getal weten.
Als ik de aanmeldings-nummers zo zie die hier langs komen lopen, is bijna 50% van de abonnees tweaker
Dan zal de FUP ook wel lekker hoog liggen enzo
* Xandrios is nog niet zeker of hij het gaat doen. Maar 't is wel lekker goedkoop, en Demon staat bekend als een nette, zakelijke & professionele ISP. Dus FUP truucjes ed verwacht ik niet eigenlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 23-12-2002 15:17 ]
Bron?Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 18:56:
[...]
Die lijst is oud
Kpn heeft op dit moment 85% dekking en er komt weer een nieuwe golf aan. Bbned heeft 75% dekking.
MAAR bbned levert over een verdere afstand dan kpn adsl aansluitingen, maw het aantal centrales ligt nog lager dan bij kpn als die ook 75% zou bieden.
maar goed, samengevat: bbned heeft minder centrales dan kpn, ruim minder na de volgende uitrol zelfs
Die lijst is van 8 november, en gezien het gemiddelde aantal centrales dat er iedere maand bijkomt zullen er echt (nog) geen grote verschillen in zitten. Daarnaast staat er toch echt dat KPN minder centrales geschikt heeft dan bbned (285 tov 286), dus ik ben benieuwd waar je je samenvatting op baseert.
Op diezelfde lijst is daarnaast te zien dat bbned een dekking heeft van 57% tov 54,5% voor KPN. Die 85% dekking van KPN WIL men gaan behalen, maar is voor zover mij bekend nog niet gerealiseerd.
niet, aangezien je je abo minstens 1 maand van te voren moet opzeggen, en daar ben je nu al te laat mee.Freedom_Fighter schreef op 23 december 2002 @ 13:04:
Ik heb adsl van planet, kan ik deze gewoon opzeggen (hoe??)
en dan overstappen naar demon?
ps planet heb ik al één jaar en op de planet site staat dat mijn huidige Abonnement wordt verlengt op 5 janauri 2003
39
> Ik heb een extra telefoon lijn aangevraagd, over de bestaande loopt nu nog
> adsl. Als het goed is wordt de extra lijn 30-12 geinstalleerd. Kan ik nu al
> express aanvragen of moet ik wachten tot de extra lijn ook technisch werkt ?
Je moet wachten tot de lijn actief is. Dit staat ook op de dsl express
site onder vaak gestelde vragen.
Dus helaas ik kan achter in de rij aansluiten

Hebben jullie allemaal een schone lijn of zo ? omdat jullie nu allemaal bij demon aan het aanvragen zijn. Of keuren ze jullie aanvragen straks allemaal af en ben ik weer 1ste
Verwijderd
Na het eerste jaar kan je het volgens mij toch per maand opzeggen?Homedisc schreef op 23 december 2002 @ 15:35:
[...]
niet, aangezien je je abo minstens 1 maand van te voren moet opzeggen, en daar ben je nu al te laat mee.
En cutebritney zou je antwoord op mijn vraag willen geven?
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 16:17:
[...]
Na het eerste jaar kan je het volgens mij toch per maand opzeggen?
En cutebritney zou je antwoord op mijn vraag willen geven?
Zeker weten...ff je vraag zoeken
Yup, het Alcatel Analoge modem kun je gewoon nog gebruiken icm BBnedVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 15:51:
[...]
de normale modem wel? Wel geinig een gratis modem maar ik hou liever gewoon me alcatel omdat daar wel routing etc in zit....
Maar ik meende dat het bijgeleverde Allied data modem ook te 'tweaken' was hoor
Verwijderd
bron= de ontwikkelingen volgen en niet geloven wat er op een oude site staatPatMan schreef op 23 December 2002 @ 15:31:
[...]
Bron?
Die lijst is van 8 november, en gezien het gemiddelde aantal centrales dat er iedere maand bijkomt zullen er echt (nog) geen grote verschillen in zitten. Daarnaast staat er toch echt dat KPN minder centrales geschikt heeft dan bbned (285 tov 286), dus ik ben benieuwd waar je je samenvatting op baseert.
Op diezelfde lijst is daarnaast te zien dat bbned een dekking heeft van 57% tov 54,5% voor KPN. Die 85% dekking van KPN WIL men gaan behalen, maar is voor zover mij bekend nog niet gerealiseerd.
Die 'update' is alleen voor de postcode check. Zo is bv de check voor versatel al hetzelfde vanaf januari. Ach ja, je kan me geloven of niet, maar luister het interview met bbned eens van 3 dagen geleden, te vinden op planet multimedia
het is zooo simpel
maar goed, ik heb geen zin meer in deze discussie. Of je het nu geloofd of niet, het is gewoon zo
Verwijderd
NielsHarley schreef op 19 december 2002 @ 20:50:
[...]
Als je via BBned een adsl abbonemnt afsluit, wat Demon dus heeft kan je te vaste telefoon lijn opzeggen.
Huh? als ik dus een Demon abbo neem? (eindelijk van dat chello af) Dan hoef ik geen abbonnement van kpn meer te betalen? En ik kan wel gewoon bellen?DJSmiley schreef op 19 December 2002 @ 20:56:
[...]
Yeps, je kan je telefoonabbo gewoon de deur uitschoppen.. alleen pas 1 jaar na de aanleg hiervan, KPN verplicht je minimaal 1 jaar je lijn te hebben (Dus 12x belbasis-abbo te betalen).
(of snap ik er nou nix van)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 20:52 ]
Powered by KPN
Verwijderd
als je je telefoon abo opzegt kan je idd niet meer bellen.... Voor mij geen probleem aangezien ik toch alleen maar mobiel bel.Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 20:04:
[...]
[...]
Huh? als ik dus een Demon abbo neem? (eindelijk van dat chello af) Dan hoef ik geen abbonnement van kpn meer te betalen? En ik kan wel gewoon bellen?
(of snap ik er nou nix van)
Verwijderd
als je in deze situatie zit zal je niet voor 13 jan. je lijn kunnen testen. en er eventueel naast vallen met korting.
maar als je met sales belt krijg je een e-mail adres waar je een verzoekje naartoe kan sturen en dan zou je eventueel nog wel later in aanmerking kunnen komen.
ik wacht nu nog af op hun bevestiging.
ik ga voor de 2048/512
Ah, je hebt geen bron.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 17:42:
[...]
bron= de ontwikkelingen volgen en niet geloven wat er op een oude site staat
Ik heb het beluisterd, daarin wordt niets over het aantal centrales gezegd, alleen over de dekking. Die is inderdaad inmiddels 75%, dus heeft bbned behoorlijk aan de weg getimmerd de afgelopen 2 maanden. Rietkerk geeft ook aan dat ze 'in dezelfde pas' lopen met KPN.Die 'update' is alleen voor de postcode check. Zo is bv de check voor versatel al hetzelfde vanaf januari. Ach ja, je kan me geloven of niet, maar luister het interview met bbned eens van 3 dagen geleden, te vinden op planet multimedia
Voor jou blijkbaar wel...het is zooo simpel
Kijk daar hou ik van, gefundeerde meningenmaar goed, ik heb geen zin meer in deze discussie. Of je het nu geloofd of niet, het is gewoon zo

//Edit: Dat was dus een reactie op mijn vraag of er ook nogGeachte R. van Looijen,
Er zijn inderdaad plannen om hier in februari mee te beginnen.
Verdere specificaties zijn echter nog niet bekend.
mvg.
--
B. Dries
Demon Internet, DSL Express Team
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam
8MBit lijnen van hun zouden komen.
[ Voor 17% gewijzigd door rvanlooijen op 24-12-2002 11:49 ]
Verwijderd
alleen dit zou al reden moeten zijn om mijn verhaal serieus te nemen mannetjePatMan schreef op 24 december 2002 @ 01:36:
Ik heb het beluisterd, daarin wordt niets over het aantal centrales gezegd, alleen over de dekking. Die is inderdaad inmiddels 75%, dus heeft bbned behoorlijk aan de weg getimmerd de afgelopen 2 maanden. Rietkerk geeft ook aan dat ze 'in dezelfde pas' lopen met KPN.

nogmaals het is bekend dat bbned verder van een centrale af levert dan kpn, evenveel dekking in % zeg je?? denk dan ff na man, dat betekend dus automatisch minder centrales gereed.....
en dit is dus ook gewoon zo.... jeez soms zijn die tweakers zo eigenwijs he, anderen kunnen ook wel eens gelijk hebben hoor..
Jongens doe eens ff rustig. Waar gaat het nou om, wie het goede aantal procenten kan noemen? Laten we het erop houden dat BBned probeert KPN op de voet te volgen en dat BBned een goede dekking heeft in vergelijking met de andere spelers op de DSL markt. Dat KPN altijd net een stap verder is kan mij niets verbazen, aangezien de centrales in beheer zijn van KPN en dat KPN zich meer concentreert op de consumentenmarkt dan BBned.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 12:47:
[...]
alleen dit zou al reden moeten zijn om mijn verhaal serieus te nemen mannetje![]()
![]()
![]()
nogmaals het is bekend dat bbned verder van een centrale af levert dan kpn, evenveel dekking in % zeg je?? denk dan ff na man, dat betekend dus automatisch minder centrales gereed.....
en dit is dus ook gewoon zo.... jeez soms zijn die tweakers zo eigenwijs he, anderen kunnen ook wel eens gelijk hebben hoor..
Het belangrijkste is dat BBned hier beschikbaar is, net als alle ander DSL aanbieders trouwens. En dat is niet niets voor een wereldstad als Arnhem
Verwijderd
helemaal mee eens, maar meneer hierboven ging eerst uit van dekkings percentages van bv 50% en vraagt mij dan bronnen te noemen dat het niet zo is.Waslijn schreef op 24 december 2002 @ 13:03:
[...]
Jongens doe eens ff rustig. Waar gaat het nou om, wie het goede aantal procenten kan noemen? Laten we het erop houden dat BBned probeert KPN op de voet te volgen en dat BBned een goede dekking heeft in vergelijking met de andere spelers op de DSL markt. Dat KPN altijd net een stap verder is kan mij niets verbazen, aangezien de centrales in beheer zijn van KPN en dat KPN zich meer concentreert op de consumentenmarkt dan BBned.
Het belangrijkste is dat BBned hier beschikbaar is, net als alle ander DSL aanbieders trouwens. En dat is niet niets voor een wereldstad als Arnhem
Maar goed, je hebt gelijk. bbned heeft een ZEER goede dekking vergeleken met anderen, MAAR kpn loopt nog stukken voor........en logisch..
zo ook weer opgelost
voor de duidelijkheid als je geen abbonemt bij de kpn hebt kan je dus ook niet telefoneren. en je moet op het moment van aansluiting van adsl een werkende kpn telefoon lijn hebben
Deze mail heb ik naar demon gestuurd omdat ik adsl wil zonder telefoonlijn
Beste heer, mevrouw
Op dit moment heb ik een telefoon lijn maar ik ben op zoek naar adsl
waarbij het niet nodig is op een vaste telefoonlijn te hebben.
Nu heb ik contact gehad met BBned en die vertelde mijn dat het via BBned mogelijk is,
als er op het moment van het aansluiten van adsl maar een vaste telefoon is.
Nu is mijn vraag of dit ook via Demon zo is. Volgens BBned is dit zo bij elke partner van BBned.
Maar ik wil het even zeker weten daarom deze mail.
Onderstaande mail kreeg ik terug van BBned:
Geachte heer,
Indien u ADSL bij bbned neemt met behoud van uw telefonie dienst, dan levert KPN
de telefonie en bbned de ADSL.
Indien uw lijn is aangesloten op ons netwerk, dan kunt u de telefonie bij KPN opzeggen.
De ADSL zal dan niet opgezegd worden en gewoon blijven bestaan.
Zie http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml voor een provider.
Succes.
Met vr gr,
bbned
Alvast bedankt
Niels
Deze mail kreeg ik van Demon als reactie op mijn mailtje:
Geachte heer,
Het verhaal van BBned klopt inderdaad.
Bij deze onze bevestiging.
mvg en prettige dagen.
--
Demon Internet, DSL Express Team
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam
Nee, het gaat erom dat toppertje zijn uitspraken niet kan onderbouwen. Dat kan bij anderen een verkeerd beeld oproepen, en dat probeer ik te voorkomen.Waslijn schreef op 24 december 2002 @ 13:03:
[...]
Jongens doe eens ff rustig. Waar gaat het nou om, wie het goede aantal procenten kan noemen?
Ik haal die informatie van een website af waarvan ik weet dat de maker behoorlijk goed op de hoogte is van de huidige stand van zaken. Jij zet daar uitspraken tegenover die je (vooralsnog) niet kunt onderbouwen. Tot dat moment ga ik van mijn de eerder genoemde informatie uit.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:12:
[...]
helemaal mee eens, maar meneer hierboven ging eerst uit van dekkings percentages van bv 50% en vraagt mij dan bronnen te noemen dat het niet zo is.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Rietkerk zegt dat ze 'in de pas lopen' met KPN. Hij zegt niet of dat qua dekkingspercentage of qua aantallen centrales is.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 12:47:
[...]
Klopt, en ik wacht met spanning op het moment dat je dit in gaat zien.en dit is dus ook gewoon zo.... jeez soms zijn die tweakers zo eigenwijs he, anderen kunnen ook wel eens gelijk hebben hoor..
half februari heeft * NiGeLaToR demon super turbo ADSL
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
is goed jongenPatMan schreef op 24 December 2002 @ 13:54:
[...]
Nee, het gaat erom dat toppertje zijn uitspraken niet kan onderbouwen. Dat kan bij anderen een verkeerd beeld oproepen, en dat probeer ik te voorkomen.

De meeste mensen hier op het forum IT weten redelijk hoe de adsl wereld in elkaar ziet, centrales enz enz. Dat jij dat niet weet is heel jammer, ik adviseer google.nl dan kom je uit op emerce, tweakers, webwereld, planet-multimedia enz enz
Of moet ik de linkjes ook ff voor je opzoeken ofzo?

Wat ze hadden was meestal kwalitatief wel goed (alhoewel minder als een paar jaar geleden).
Volwassenen discussieren met elkaar op basis van argumenten, bronnen, etc.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 14:15:
[...]
is goed jongenlaat ik maar de meest volwassen persoon zijn hier en gewoon verder niet reageren.
Daar heb ik jou (helaas) niet op kunnen betrappen...
Dus als iemand het niet met je eens is, heeft ie meteen geen verstand van zaken? Prima, dan weet ik hoe ik jouw reacties voortaan moet inschatten.De meeste mensen hier op het forum IT weten redelijk hoe de adsl wereld in elkaar ziet, centrales enz enz. Dat jij dat niet weet is heel jammer, ik adviseer google.nl dan kom je uit op emerce, tweakers, webwereld, planet-multimedia enz enz
Verwijderd
daarom zijn ze ook een tijdje gestopt met het aanbieden van het instap product. Teveel tegenwerking van kpn en te kleine winstmarge. De situatie lijkt nu iets anders te zijnKlaus_1250 schreef op 24 december 2002 @ 14:26:
Ik weet niet hoe het nu is, maar ik ben bij Demon weggegaan vanwege de slechte (technische) support. Had ADSL aangevraagd, maar was allemaal moeilijk, duurde lang, en opeen gegeven moment niks meer van gehoord.
Wat ze hadden was meestal kwalitatief wel goed (alhoewel minder als een paar jaar geleden).
Verwijderd
als die persoon op elk willekeurige nieuws site deze feiten! gewoon terug kan vinden, en dit niet doet, vervolgens het tegenovergestelde gaat beweren op een forum en irritant gaat lopen doen als i geen gelijk krijgt?PatMan schreef op 24 december 2002 @ 14:33:
[...]
Dus als iemand het niet met je eens is, heeft ie meteen geen verstand van zaken? Prima, dan weet ik hoe ik jouw reacties voortaan moet inschatten.
ja dan heb je geen verstand van zaken

en dit was echt mijn laatste reactie op iemand die niet eens de moeite neemt iets op te zoeken voordat i blaat.....

Erg makkelijk, als ik nu zeg dat op elke willekeurige nieuwssite het tegenovergestelde staat, is mijn mening dan meer waard dan die van jou?Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:59:
[...]
als die persoon op elk willekeurige nieuws site deze feiten! gewoon terug kan vinden, en dit niet doet, vervolgens het tegenovergestelde gaat beweren op een forum en irritant gaat lopen doen als i geen gelijk krijgt?
Als het op elke willekeurige site staat, had je wel een link kunnen posten. Uit het feit dat je dat niet doet, leid ik af dat je het blijkbaar niet kunt. De enige bron waar ik dan mijn mening op kan baseren is de genoemde site.
Helemaal mee eens, iemand die zomaar iets roept en het vervolgens niet kan onderbouwen, heeft inderdaad geen verstand van zaken.ja dan heb je geen verstand van zaken
Ik was degene die met een onderbouwing kwam, niet jij, remember? Kom nog maar eens terug als je wat beter op de hoogte bent.en dit was echt mijn laatste reactie op iemand die niet eens de moeite neemt iets op te zoeken voordat i blaat.....
Verwijderd
jezus wat ben jij een amateur zeg.
Jij baseert je op een site met info uit januari, zegt dat dit je enige bron is en dat je hier dus vanuit gaat????????????

maar goed,omdat je zelf te lui bent op zoek te gaan naar feiten
voila, van de 2 meest voor de hand liggende sites mogelijk, als je een vent bent geef je gewoon toe dat je alleen maar zat te blaten
http://www.kpnadsl.nl/cgi...key=g8rcle3r&top=gbff0i2g
http://www.bbned.nl/actueel/persberichten/bbned007.shtml
beide op 85%, maar bbned met minder centrales....
jeez was dat nou zo moeilijk?
Verwijderd
btw. AV zien er redelijk uit (vooral de clausule dat wanneer zij de prijs verhogen, jij mag opzeggen), enige minpunt is dat je telkens een jaarcontract afsluit...
Ah, je hebt de site niet bekeken en meent weer iets te moeten roepen. De meest recente gegevens van bbned en KPN zijn uit november.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:20:
[...]
Jij baseert je op een site met info uit januari, zegt dat dit je enige bron is en dat je hier dus vanuit gaat????????????![]()
kom je huis eens uit zou ik zeggen
Je hebt die bevestiging blijkbaar echt nodig om je beter te voelen, niet?voila, van de 2 meest voor de hand liggende sites mogelijk, als je een vent bent geef je gewoon toe dat je alleen maar zat te blaten
Blijkbaar voor jou wel. Op de pagina van KPN (van augustus) wordt aangegeven dat de dekking toen op 65% ligt en pas begin 2003 op 85% zal liggen. Begrijpend lezen was blijkbaar niet je sterkste kant, dus ik help je even: begin 2003. Dat was in augustus de planning, de vraag is of die planning ook gehaald wordt (zou niet voor het eerst zijn dat dat niet lukt). Daarnaast: wat is 'begin 2003'? januari? maart? mei?http://www.kpnadsl.nl/cgi...key=g8rcle3r&top=gbff0i2g
http://www.bbned.nl/actueel/persberichten/bbned007.shtml
beide op 85%, maar bbned met minder centrales....
jeez was dat nou zo moeilijk?
Beide berichten komen uit augustus, terwijl de info van de andere site van november is. Hoewel de aantallen op die site schommelen (centrales die 'vol' zitten werden niet meegeteld), lijkt het me heel sterk dat men in 2 maanden 100 centrales geschikt kan maken. Ik verwacht op basis hiervan dus niet dat men nu al op 85% zit.
Zonder recentere gegevens kan ik dus geen uitspraak doen of KPN (en bbned) die 85% momenteel ook daadwerkelijk gehaald heeft. Als iemand recentere gegevens dan november heeft hou ik me aanbevolen.
Ik heb me nu nog een keer laten verleiden tot een reactie, daar blijft het bij. Ik zou zeggen: maak van de gelegenheid gebruik om het laatste woord te hebben.
Het is normaal dat je bij een prijsverhoging vroegtijdig kunt opzeggen, zo werkt dat eigenlijk overal (verzekeringen e.d. ook)Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 17:46:
yeah... Demon zit net boven de 700.... ben de laatste in de rij (voorlopig)...
btw. AV zien er redelijk uit (vooral de clausule dat wanneer zij de prijs verhogen, jij mag opzeggen), enige minpunt is dat je telkens een jaarcontract afsluit...
Jaarcontracten zijn met dergelijke diensten ook vrij normaal dus echte minpunten kun je het niet noemen.
Het is gewoon echt een ontzettend goede aanbieding! Zo zul je ze niet veel vaker tegenkomen. Ik denk alleen dat ze heel wat meer aansluitingen moeten verkopen om dit rendabel te kunnen maken.
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
zal ik zeker doen.PatMan schreef op 24 december 2002 @ 17:51:
[...]
Ik heb me nu nog een keer laten verleiden tot een reactie, daar blijft het bij. Ik zou zeggen: maak van de gelegenheid gebruik om het laatste woord te hebben.
Ik heb met feiten bewezen dat ik gelijk heb, als jij vervolgens jezelf gaat herhalen aan de hand van 1 achterhaalde bron ( alleen de POSTCODE check is geupdate in november, terwijl juist nu de centrales zijn klaargemaakt) moet je dat zelf weten.
ik heb bewezen gelijk te hebben en daar laat ik het bij. Dat je je ongelijk niet wil/durft toe te geven zegt meer over jou dan over mij
Met feiten?Ik heb met feiten bewezen dat ik gelijk heb, als jij vervolgens jezelf gaat herhalen aan de hand van 1 achterhaalde bron ( alleen de POSTCODE check is geupdate in november, terwijl juist nu de centrales zijn klaargemaakt) moet je dat zelf weten.

Geef me anders ff een recent overzicht (december is goed) met alle centrales die KPN nu geschikt heeft. Moet voor jou een fluitje van een cent zijn, je bent immers zo goed geinformeerd?
Bedankt, zo'n goede grap maakt mijn dag weer helemaal goed.ik heb bewezen gelijk te hebben en daar laat ik het bij.
Zodra jij me een overzicht aanlevert met de centrales die KPN nu geschikt heeft gemaakt zal ik dat zeker doen. Ik zit er helemaal niet mee om mijn ongelijk toe te geven, als blijkt dat ik geen gelijk zou hebben. Vooralsnog heb je dat nog niet aangetoond.Dat je je ongelijk niet wil/durft toe te geven zegt meer over jou dan over mij
Ik wacht je overzicht in spanning af.
[ Voor 6% gewijzigd door PatMan op 24-12-2002 18:31 ]
Verwijderd
true...WooK schreef op 24 december 2002 @ 17:56:
[...]
Het is normaal dat je bij een prijsverhoging vroegtijdig kunt opzeggen, zo werkt dat eigenlijk overal (verzekeringen e.d. ook)
Jaarcontracten zijn met dergelijke diensten ook vrij normaal dus echte minpunten kun je het niet noemen.
Het is gewoon echt een ontzettend goede aanbieding! Zo zul je ze niet veel vaker tegenkomen. Ik denk alleen dat ze heel wat meer aansluitingen moeten verkopen om dit rendabel te kunnen maken.
maar wb. jaarcontracten: sommigen (chello, arbeidscontracten, en andere zaken) hebben een maand opzegtermijn - dat is toch wel zo fijn.. mocht er wat tussendoor komen. Verders: idd, en ik was sowieso toe aan breedband en hoop dat meerderen dit zullen doen zodat de prijs lang zo laag blijft
Ik heb al een tijdje 1536/256 (voorheen 1024/256) BabyXL DSL via Demon. De verbinding is echt heel erg stabiel, vrijwel nooit downtime. Ook maken ze gebruik van DHCP, waar over het algemeen standaard meer/betere support voor is dan bij PPTP bij andere OS'en dan Windows. De helpdesk is goed, maar heb ik niet vaak gebruikt, toen er downtime was zeiden ze in elk geval wel duidelijk wat er mis was. Ook is er altijd network status info beschikbaar op hun website en anders via finger status@info.demon.nl.
E-mail beantwoorden ze niet zo snel, duurt meestal 1-2 werkdagen. Is niet slecht, maar kan beter. Tot nu toe zijn me vragen per e-mail in elk geval correct beantwoord, dus dat was wel fijn.
Jammer genoeg hebben ze vaak problemen met 'extra' diensten zoals de homepages of e-mail. Maar die gebruik ik eigenlijk niet, ik gebruik alleen internettoegang wat wel heel stabiel is.
Ze hebben er wel een keer een tijd uitgelegen tijdens die grote stroomstoring in Amsterdam. Nou kan dat op zich gebeuren, maar ik vind eigenlijk wel dat je een serverruimte minstens van een paar uur noodstroom mag voorzien zodat het draaiende blijft.
Ze houden zich overigens netjes aan de afspraken enzo. De levering van de BabyXL aansluiting kon 12 weken duren (wel lang, maar dat lag meer aan BabyXL dan aan Demon en ik wilde perse Demon), maar dat werd uiteindelijk 8 of 9 weken, dus dat scheelde weer. Over de FUP weet ik verder weinig, maar ik gebruik toch wel zo'n 50-60 GB dataverkeer per maand.
Hun newsserver is op zich okee, ze maken gebruik van de newsserver van Supernews. Wel mag ik maar 16 kilobyte/s per connection downloaden en max. 4 connections, dus echt fijn van je bandbreedte gebruik maken zit er jammer genoeg niet in.
Over de snelheid ... die is altijd goed. Ik haal zelfs 's avonds uit de VS vaak nog gewoon 1 a 1.5 mbit/s. Me download snelheid is max. 180 kilobyte/s, maar dat komt door wat overhead, dan haal je nooit de volledige 1.5 mbit/s. Uploaden gaat meestal met 28-30 kilobyte/s, ook wel netjes.
Verder weet ik jammer genoeg niks van die Demon/BBned aansluitingen, maar okee, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
Wat ruist er door het struikgewas
Weet iemand hoe het precies met het dataverkeer zit? Wordt er streng op gecontrolleerd?? Er staat wel dat er geen limiet is, maar in de voorwaarde staan dingen over blokeren, vandaar deze vraag.
Ik heb nu ADSL van XS4ALL dat ook goed bevalt. Demon bied dubbele snelheid voor 5 euro meer dus het is zeker interessant.
Verwijderd
je hebt helemaal gelijk.MBV schreef op 24 december 2002 @ 18:35:
hoevaak is nu gezegd dat er niets meer vervuild gaat worden/gereageerd gaat worden etc? Kom op zeg, GROW UP! Hoe oud zijn jullie? 16?
maar ik ben allergisch voor mensen die gewoon zooo koppig zijn dat ze zelf de waarheid niet eens meer willen zien.
Er staat gewoon dat kpn al een dekking heeft van 65% in augustus. Die andere site baseert zich op info uit januari en zegt 55% en nog beweert i dat i gelijk heeft

snap i? een forum is om te discusseren, niet om te etteren met onwaarheden.
maar nogmaals je hebt gelijk
Verwijderd
persoonlijk zou ik niet overstappen. Fair use blijft vaag maar dat is bij elke provider het geval. niemand kan je zeggen hoeveel het isDeXToR_122 schreef op 24 December 2002 @ 19:10:
Hmmz interessant![]()
Weet iemand hoe het precies met het dataverkeer zit? Wordt er streng op gecontrolleerd?? Er staat wel dat er geen limiet is, maar in de voorwaarde staan dingen over blokeren, vandaar deze vraag.
Ik heb nu ADSL van XS4ALL dat ook goed bevalt. Demon bied dubbele snelheid voor 5 euro meer dus het is zeker interessant.
Ook XS4All heeft in haar voorwaarden staan dat ze je kunnen blokkeren (en het lijkt me dat de meeste providers zichzelf wel die mogelijkheid toebedelen):DeXToR_122 schreef op 24 December 2002 @ 19:10:
Hmmz interessant![]()
Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit of je nu bij XS4All of Demon zit6.4 XS4ALL is gerechtigd de klant de toegang tot het systeem te ontzeggen of te beperken, indien een klant in een kalendermaand de in de overeenkomst overeengekomen hoeveelheid (gratis) dataverkeer of fair use overschrijdt ten aanzien van dataverkeer, diskruimte en belasting van systemen.
Verwijderd
wel als xs4all een 60 gig fair use heeft en demon een 15 gigPatMan schreef op 24 december 2002 @ 19:38:
[...]
Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit of je nu bij XS4All of Demon zit
Idd ik heb nu flink wat data verkeer, ik heb niet zo veel aan een fair use van 20GBVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 19:53:
[...]
wel als xs4all een 60 gig fair use heeft en demon een 15 gig

'k kreeg btw mail terug over het datalimiet (van het 2mbit pakket):
Lekker helder. Ik vermelde in m'n email dat ik zeker over de 50GB heen zal gaan per maand. Geen probleem dusGeachte Cutebrit,
U heeft geen dataverkeer limiet.
mvg.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling. Maar maak je geen zorgen: ik reageer niet meer (ja dit keer echt nietCutebritney schreef op 24 december 2002 @ 20:09:
toppertje & PatMan, ga dit aub even over icq uitvechten oid. Verstoord het topic een beetje op deze manier enzo
Blijkbaar niet, gezien ook de ervaring van CybjeLekker helder. Ik vermelde in m'n email dat ik zeker over de 50GB heen zal gaan per maand. Geen probleem dus
Verwijderd
is goed, na bovenstaande is het verhaal toch al duidelijk, er is niks meer te zeggenCutebritney schreef op 24 December 2002 @ 20:09:
toppertje & PatMan, ga dit aub even over icq uitvechten oid. Verstoord het topic een beetje op deze manier enzo
Dit is inmiddels verhoogd!!Cybje schreef op 24 December 2002 @ 19:05:
.....
Hun newsserver is op zich okee, ze maken gebruik van de newsserver van Supernews. Wel mag ik maar 16 kilobyte/s per connection downloaden en max. 4 connections, dus echt fijn van je bandbreedte gebruik maken zit er jammer genoeg niet in.
...
Nu is het 32 kilobyte/s per connection! Zo kun je wel je connectie volledig vullen.
Coïtus ergo sum
Stoer! Ik merk het inderdaad. Dat is dan zeker ook pas sinds vandaag of een paar dagen ofzo?Chilly_Willy schreef op 25 December 2002 @ 14:10:
[...]
Dit is inmiddels verhoogd!!
Nu is het 32 kilobyte/s per connection! Zo kun je wel je connectie volledig vullen.
Wat ruist er door het struikgewas
Heb trouwens eens rondgekeken in een ISP forum van Google, daar waren ze ook positief over Demon.