[MP3 speler] DUEX - XP (géén MuVo, maar lijkt erop)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus geen Duex voor mij.
(Kgan nog véél sparen en mss voor nen iPod gan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:24:
Dat wordt dus geen Duex voor mij.
(Kgan nog véél sparen en mss voor nen iPod gan >:) )
Niet iedereen heeft zoveel problemen als ik, hoor...
Tis een fijn apparaatje, qua functies, geluid en geld, maar hij's bij mij helaas zo gek-werkend als t maar kan... :/

Kheb maar een briefje naar mmport gestuurd, maar gelukkig schijnen ze erg behulpzaam te zijn :)
Kvind t wel jammer, want ik vond em zo leuk... :/
/me me is teleurgesteld
maarja, ik ben nogal makkelijk geraakt door instabiliteit van m'n hardware.. Hoezo ik heb geen leven :P

[ Voor 36% gewijzigd door Okyah op 23-01-2003 22:34 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat het bij jouw zo mis gaat Okyah... Ik heb hem één keer moeten formatten. That's it. Dus ik heb bijna geen problemen. Het zit je niet mee jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:36:
Jammer dat het bij jouw zo mis gaat Okyah... Ik heb hem één keer moeten formatten. That's it. Dus ik heb bijna geen problemen. Het zit je niet mee jongen :)
Idd.. :/
Het doet me pijn om jullie te verlaten jongens, ik had t een heel fijn apparaatje gevonden als ik deze problemen niet had gehad..
Een keertje formatten door t ding er verkeerd uithalen ofzo, had ik neit erg gevonden (ik heb em er overigens elke keer goed uitgehaald), maar ik heb em vanavond al 5x geformateerd! En ik word achtervolgd door oude mp3s die er niet zijn en nieuwe gaan er na +- 110 mb niet meer bij en bestanden gaan er ook niet meer af..
En meer vreemde dingen vandaag.
Jammer hoor, ik hoop maar dat jullie fijn zonder problemen verder gaan! :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer heb je een nieuwe denk je? Of wil je geen nieuwe meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:44:
Wanneer heb je een nieuwe denk je? Of wil je geen nieuwe meer?
Ik heb gevraagd of t mogelijk is m'n geld terug te krijgen.. :/
Tja, ik weet t ook niet, maar als er veel problemen mee zijn...
Ik heb altijd dat als iets niet goed werkt, ik er ook niet graag mee werk..
Dan maar een eeuw sparen voor een ipod..
Ik kan natuurlijk ook vragen om een vervangend ding en als ik daar weer problemen mee heb, dat ik dan graag m'n geld terug wil..
Ik weet t niet, ik ben nu vooral een bit :/

offtopic:
je probeert me een schuldgevoel aan te praten, he, stinkerd! :P Een beetje vragen of ik jullie ga verlaten, he? ;) Ik vond t wel een leuk ding, maarja..

[ Voor 14% gewijzigd door Okyah op 23-01-2003 22:53 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja spijtig ik dacht dat die HET spelertje ging worden.
Tis waarschijnlijk wel een goed playertje maar alles wa ik koop men mijn zuurverdiende centjes moet toch écht goed zijn (kzen nog ma 15)
Nu nog hopen da den iPod 2 snel uitkomt,
et zou wel kewl zen als de 10 GB dan nog maar 350€ zou koste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matig hee wat ik nu weer lees, kan het niet gewoon aan foute hardware liggen van dat ene exemplaar Okyah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gewoon een toppertje hoor deze Duex XP....man voor 139,- euro is het een koopje (vind ik als student) , als ik zo'n NAPA bijvoorbeeld zie dan begin ik bijna te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35
Kijk eens wat ik nu vind!!

http://www.sztge.com/product/MP3-MP302.htm

Een ander bedrijf die het aanbied of produceert??
Daar staat dus duidelijk bij dat er een 256MB Versie van is!

[ Voor 20% gewijzigd door jpiscaer op 24-01-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 23 januari 2003 @ 22:52:
[...]

Ik heb gevraagd of t mogelijk is m'n geld terug te krijgen.. :/
Tja, ik weet t ook niet, maar als er veel problemen mee zijn...
Ik heb altijd dat als iets niet goed werkt, ik er ook niet graag mee werk..
Dan maar een eeuw sparen voor een ipod..
Ik kan natuurlijk ook vragen om een vervangend ding en als ik daar weer problemen mee heb, dat ik dan graag m'n geld terug wil..
Ik weet t niet, ik ben nu vooral een bit :/

offtopic:
je probeert me een schuldgevoel aan te praten, he, stinkerd! :P Een beetje vragen of ik jullie ga verlaten, he? ;) Ik vond t wel een leuk ding, maarja..
ID!
Je hebt gelijk als je zegt, ik wil mijn geld terug. Maar ik heb een id, heb je al geprobeerd om je kast te aarden? -misschien helpt dat tegen je problemen? Anders denk ik "gewoon" dat je een kapotte flash chip hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op 24 January 2003 @ 01:55:
Kijk eens wat ik nu vind!!

http://www.sztge.com/product/MP3-MP302.htm

Een ander bedrijf die het aanbied of produceert??
Daar staat dus duidelijk bij dat er een 256MB Versie van is!
nu nog weten wie deze verkoopt, dan heeft dat ding een nieuwe eigenaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
schaduw schreef op 23 January 2003 @ 16:57:
[...]
heeft er iemand het lef ;) gehad de Duex gewoon met windows met FAT32 te formatteren? Weergave van lange bestandsnamen zou namelijk wel erg fijn zijn (bij mp3s zonder ID3 en bij WMAatjes)

edit; in de handleiding staat dat je de duex niet met windows mag formatteren namelijk
Ik heb gisteravond eens een Knoppix cdtje geboot en met Linux tegen dat ding aan gekletst. De volgende dingen heb ik al gedaan (alles om te kijken of ik weer de volle 128MB terug kon krijgen):

- Partitie verwijderd en opnieuw FAT16 partitie aangemaakt met fdisk; na opnieuw formatteren met mkfs.msdos heb ik nu 124MB capaciteit! :P

- Partitie verwijderd en FAT12 (ja 12! zoals die op floppies gebruikt wordt) partitie aangemaakt. Alles leek perfect te werken, maar het bleef bij 124MB.

- Partitietabel verwijderd en FAT16 partitie direct op de disk (dus zonder partities) aangemaakt. Weer geen problemen maar nog steeds maximaal 124MB.

edit
- Inmiddels heb ik ook FAT32 geprobeerd. Het partitioneren/formatteren gaat zonder problemen, maar de speler start niet meer op buiten de USB poort.

Volgens mij moet je de Duex als twee 'aan elkaar geplakte' apparaten zien: een USB hard drive met daaraan gekoppeld een MP3 speler die de bestanden van de schijf kan lezen. Met de schijf kun je volgens mij gewoon doen wat je wilt, maar de MP3 speler werkt alleen als je binnen de grenzen van die speler blijft. Je moet het zo zien: als je een gloednieuwe hard drive koopt, kun je hem wel NTFS of FAT32 formatteren, maar als je er vervolgens MS-DOS op wilt draaien, heeft dat weinig zin. ;)
/edit

Ik kan het trouwens niemand echt aanraden om zo te rotzooien met je Duex hoor. Ik heb al wel wat gekke dingen gehad zoals onzettend langzame transfers (over 100MB deed ie 20 minuten!)... :Z

[ Voor 20% gewijzigd door mvdklip op 24-01-2003 14:38 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog NTFS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 08:49:
[...]
ID!
Je hebt gelijk als je zegt, ik wil mijn geld terug. Maar ik heb een id, heb je al geprobeerd om je kast te aarden? -misschien helpt dat tegen je problemen? Anders denk ik "gewoon" dat je een kapotte flash chip hebt...
Mhm... kzal t proberen, maar kheb ondertussen ook gemaild met mmport, khad gevraagd of ik m'n geld terug kon krijgen, maar ze zeggen dat ik een paar opties heb -> ruilen voor een nieuwe duex, of 2 andere modellen (met korting dan, maarja, die zijn wel duurder). Ze zeggen niets over geld terug ieg, kweet niet of ze daarmee bedoelen dat het niet kan.

Mmport denkt overigens ook dat dat flash chipje kapot is..
Nja, kzal em dan wel ruilen voor een nieuwe, want ik wil niet meer geld uitgeven momenteel (aan een model dat ik niet echt wil).
Als ik iets duurders neem, dan wil ik eerst even sparen en dan iets veel duurders hemen :P

Nja, ik ga ze dan even terug mailen dat ik em wel ruil voor een nieuwe ook al vrees ik het ergste.. :/
Maar kkan moeilijk zeggen "Nee, ik wil m'n geld terug!" Zij doen ook hun best.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah kopop joh, je hebt gewoon ongeluk gehad met een slecht exemplaar. Ik geef toe de Duex is is niet helemaal zonder foutjes, maar als je eeenmaal een goed exemplaar hebt is et een heerlijk spelertje.

Ik hoop echt van harte dat je nu een betere krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:52:
Ik hoop echt van harte dat je nu een betere krijgt.
:>

Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik gewoon weer een duex wil proberen en of ik instructies kan krijgen wat betreft het terugsturen en ruilen..

En btw, [digidude] -> ik heb net geprobeerd om met een kapotte elec. gitaarsnaar m'n pc te aarden, naar m'n centrale verwarming (ja, lekker creatief, he 8)7 )
Maar dat wil niet baten, helaas :/
Toch bedankt voor t id! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 24-01-2003 17:29 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 24 januari 2003 @ 17:29:
[...]

:>

Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik gewoon weer een duex wil proberen en of ik instructies kan krijgen wat betreft het terugsturen en ruilen..

En btw, [digidude] -> ik heb net geprobeerd om met een kapotte elec. gitaarsnaar m'n pc te aarden, naar m'n centrale verwarming (ja, lekker creatief, he 8)7 )
Maar dat wil niet baten, helaas :/
Toch bedankt voor t id! :)
Je kan ook gewoon een stuk Alluminium folie pakken (...toch?)

En, idd, ik denk óók dat je nu gewoon pech hebt gehad. Je volgende zal het wel beter doen. (hoop ik dan :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Is het trouwens veilig om je PC te aarden met een kabel aan je centrale verwarming? Is dit niet gevaarlijk ofzo, en als je dat doet, moet je dan alleen je kast aarden, of ook je voeding :?
Ik meende me te herinneren dat de aarde van de voeding naar de buitenkant van de voeding --> kast loopt :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venkeroz schreef op 24 January 2003 @ 17:59:
Is het trouwens veilig om je PC te aarden met een kabel aan je centrale verwarming? Is dit niet gevaarlijk ofzo, en als je dat doet, moet je dan alleen je kast aarden, of ook je voeding :?
Ik meende me te herinneren dat de aarde van de voeding naar de buitenkant van de voeding --> kast loopt :)
ik heb mijn pc geaard door met een oud snoer van de waterkoker. gewoon een verdeel doos gebruiken met aarde contact punten.

snoer van de stekker openmaken aan het einde, groen/gele aarde draad vrijmaken en aan de kachel of aardedraad in meterkast bevestigen. Stekker openmaken, blauwe en bruine draad losmaken van stekker, stekker dichtmaken en in contactdoos steken en het is geaard.

matig overigens bij mp3spelers.nl gister stond er nog dat de 26ste een nieuwe lading zou komen en nu de 29ste, naja hoop dat ik hem snel heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 24 januari 2003 @ 17:59:
Aan de verwarming mag ook gewoon hoor, op een stukje ongeschilderd stukje pijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

welke firmware versie hebben jullie allemaal eigenlijk? misschiend dat daar verschil in zit... (ik ben gewoon benieuwd en misschien heeft t ook te maken met de problemen die sommigen hebben. Er staan echter geen updates op de site van mplove...)

in de directory waarin de software geinstalleerd staan stmp3update.exe en stusbmscupdate.exe (volgens mij voor verschillende windows versies)

om een of andere vage reden willen de progjes niet opstarten op mijn windows XP PC (bij de vorige Duex die ik had werkte het wel gewoon, nu geeft de software aan dat er 'no communication with device' is), maar op mn windows 98 PC werkt de software wel gewoon.

ik heb
versie 3.022
boot manager 0.006
player 2.103
USB MSC 0.010
resource 2.103
recovery 0.010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De software werkt bij mij ook nie

"No connection ... nog wat"

Dan zou er dus tóch een mogelijkheid kunnen zijn om je duex te upgraden!!! (qua firmware dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:02:
De software werkt bij mij ook nie

"No connection ... nog wat"

Dan zou er dus tóch een mogelijkheid kunnen zijn om je duex te upgraden!!! (qua firmware dan)
Die software werkte bij mij soms ook inene niet, maarja, dat kan dus ook aan m'n speler liggen...
Ik heb overigens gisteren mmport gemaild, maar nog niets gehoord, nja, dat wordt dus maandag en dan zal t nog wel even duren voordat ik een nieuwe heb, helaas :/
Maar dan zal ik melden of ik nog steeds problemen heb :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Géén Duex, maar lijkt erop ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.newegg.com.cn/pic/Product/big/55-c01-005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newegg.com.cn/pic/Product/big/55-c01-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newegg.com.cn/pic/Product/big/55-c01-008.jpg

Wewa-series uit China... Wa? We? We wah?

Bovenste 2 zijn 64 Mb-pennekes, de onderste 128 MB, maar goed: kvond ze nogal geïnspireerd op de naamhebber van dit bepaalde topic. Dus misschien ooit te koop in NL en dan hebben jullie toch maar mooi "de inspirator" in huis.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

Reinier

\o/

Sja, die onderste is weer een andere versie van de Duex MP-302, de voorloper van het spelertje waar dit topic over gaat. Zie ook hier. Alleen de play/pause knop zit 180 graden gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hehe, even een dom verhaal :)

Ik zit met m'n blote voeten PHP te proggen, Duex aan (System of a Down), koptelefoon op... ik dacht hey, kouwe voeten! Duw m'n voeten tegen de radiator (m'n bureau staat tegen de muur waar de verwarming ook zit). Zat het snoer van m'n koptelefoon om m'n linker kleine teen gewikkeld... RAG! M'n Duex gelanceerd.
Lag 3,5 meter verderop op de vloer, batterij eruit, enz... :D

Maar hij doet het nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Reinier schreef op 26 januari 2003 @ 01:59:

Ik zit met m'n blote voeten PHP te proggen, Duex aan (System of a Down), koptelefoon op... ik dacht hey, kouwe voeten! Duw m'n voeten tegen de radiator (m'n bureau staat tegen de muur waar de verwarming ook zit). Zat het snoer van m'n koptelefoon om m'n linker kleine teen gewikkeld... RAG! M'n Duex gelanceerd.

Maar hij doet het nog 8)
:D

Idd...., 1 van de vagere verhalen.. T lanceren van je mp3spelerd, waar gaat de wereld naartoe!? 8)7
Ieg fijn dattie t nog doet :)
....
Maar zet er eens snel wat leuke muziek op! :o
:+ ;)

Ik dacht btw eerst dat je letterlijk met blote voeten aant proggen was 8)7 Met je voeten op t toetsenbord rammen dus :D
Nja, das natuurlijk ook wel een uitdaging 8)

Weet iemand of mmport eigenlijk in t weekend iets doet?
Prob niet, he, anders had ik wel wat gehoord...
Maarja, ik maar zonder mobiele muziek.. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Okyah op 26-01-2003 02:17 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Okyah schreef op 26 January 2003 @ 02:15:
[...]
:D

Idd...., 1 van de vagere verhalen.. T lanceren van je mp3spelerd, waar gaat de wereld naartoe!? 8)7
Ieg fijn dattie t nog doet :)
....
Maar zet er eens snel wat leuke muziek op! :o
:+ ;)

Ik dacht btw eerst dat je letterlijk met blote voeten aant proggen was 8)7 Met je voeten op t toetsenbord rammen dus :D
Nja, das natuurlijk ook wel een uitdaging 8)

Weet iemand of mmport eigenlijk in t weekend iets doet?
Prob niet, he, anders had ik wel wat gehoord...
Maarja, ik maar zonder mobiele muziek.. :/
Sja, over muzieksmaken zullen we het maar niet hebben. Trouwens, er staat vanalles op m'n Duex hoor, ook Kopna Kopna, Tom Tom Club en iets van de soundtrack van Amélie :)
Ik heb nog niet geprobeerd om met m'n tenen te proggen trouwens, zou wel m'n efficiency met 100% verhogen.

Anyway, ontopic maar weer: die gast van MMPORT is een student, misschien zit ie in het weekend wel bij z'n ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Reinier schreef op 26 January 2003 @ 02:43:
[...]

Anyway, ontopic maar weer: die gast van MMPORT is een student, misschien zit ie in het weekend wel bij z'n ouders ;)
Mkae, ik wacht wel dan, tot maandag :)
Maar als de nieuwe dan weer niet werkt ga ik wel sparen voor een ipod :o
(een jaar ofzo 8)7)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op 26 January 2003 @ 01:59:

Maar hij doet het nog 8)
ASP lukt wel aardig hoor met je tenen :D :P

Oja, als het om die andere spelers gaat (7 posts of zo terug), die zijn gewoon in een ander jasje en firmware etc. gestopt. Dit is waarschijnlijk precies dezelfde maker. Zodat elke doelgroep die zo'n speler wilt, optimaal wordt voorzien (...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op 26 January 2003 @ 00:50:
Sja, die onderste is weer een andere versie van de Duex MP-302, de voorloper van het spelertje waar dit topic over gaat. Zie ook hier. Alleen de play/pause knop zit 180 graden gedraaid :)
offtopic:
Wouw, coole über wouse c@m man! Hoeveel heb je daar nou voor moeten dokken? -geld te veel? (Eerst een duex en dan nog die cam :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:42:
[...]
offtopic:
Wouw, coole über wouse c@m man! Hoeveel heb je daar nou voor moeten dokken? -geld te veel? (Eerst een duex en dan nog die cam :))
Ik heb hem besteld, ik heb hem nog niet... hij is ongeveer EUR 700,- en nee, geen geld teveel, het hele bedrag van camera + compact flash + accessoires leen ik van m'n moeder :)

Ja, echt wel goede afspraken over gemaakt hoor, ik betaal het snel terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Echt héél erg offtopic hoor... Don't hit me modjes, en we gaan straks allemaal weer ontopic praten!
Maaru, ik heb met mijn digicam net een foto gemaakt, en ik moet hem ff met IEDEREEN delen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/GoT/tumb1.jpg
(klikbaar!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:24:
offtopic:
Echt héél erg offtopic hoor... Don't hit me modjes, en we gaan straks allemaal weer ontopic praten!
Maaru, ik heb met mijn digicam net een foto gemaakt, en ik moet hem ff met IEDEREEN delen :)

[afbeelding]
(klikbaar!)
Leuke macro. Wat voor cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op 26 January 2003 @ 21:35:
[...]

Leuke macro. Wat voor cam?
offtopic:
zie: [rml][ digidude] in "[ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto"[/rml]

Net maar ff een topic gestart. Leek me wel leuk & interessant :)

Misschien heb jij nog een mooie Macro

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//ontopic

Ik weet niet of dit al eerder ondekt was maar ik heb een of ander vaag geheim menuutje in mn speler ondekt. Druk maar eens 2x met 1 sec. interval op de playknop als de speler uit staat, en daarna 2x op de + volume knop. Dan krijg je een vaag schermpje met MP3 en een hoop cijfers, zoeist ongeveer:

MP3_1389843938_94599454

Als je dan were op play drukt klijg je allemaal letters, die oplichten wanneer je een knop op de duex indrukt..

Iemand een ID wat je hiermee kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:44:
//ontopic

Ik weet niet of dit al eerder ondekt was maar ik heb een of ander vaag geheim menuutje in mn speler ondekt. Druk maar eens 2x met 1 sec. interval op de playknop als de speler uit staat, en daarna 2x op de + volume knop. Dan krijg je een vaag schermpje met MP3 en een hoop cijfers, zoeist ongeveer:

MP3_1389843938_94599454

Als je dan were op play drukt klijg je allemaal letters, die oplichten wanneer je een knop op de duex indrukt..

Iemand een ID wat je hiermee kan???
Woeihoei! idd, ik ook, lachu is dit

Ik krijg weer een hélé ander code, begint overigens wel met mp3...

Die letters, die zijn om je toetsen te testen!!!

Check maar eens, echt grappig joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Inderdaad hee... grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:39:
[...]
offtopic:
Misschien heb jij nog een mooie Macro
Hopelijk heb ik m'n S45 binnen een week, en ik hou wel van macro's, hoewel Canons daar niet echt heel goed in zijn.

Leuk topic trouwens, wordt flink in gepost! Maar dat kennen we van [digidude]'s topics he :)

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 27-01-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op 27 januari 2003 @ 00:41:
[...]
[...]
Leuk topic trouwens, wordt flink in gepost! Maar dat kennen we van [digidude]'s topics he :)
offtopic:
[_/-\o_ met die topic ga ik ook de 700 posts halen denk :P

Trouwens dat "geheime" menu'tje is dus puur een self-test menu. Kijken of alle toetsjes werken, of je LCD schermpje werkt (want dat zie je ook dat je schermpje knipperd (de lcd dots dan)) etc.

Vanavond maar ff een paar macro shots maken van m'n duex (je moet toch wat?) :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zo'n beetje het topic door te bladeren en ik wil toch nog ff op een paar zaken reageren:

De random zou niet random zijn omdat in een rij van 10 nummers 2x een zelfde nummer voor zou komen, ligt het aan mij .. of word daar de definitie van random een beetje verkeerd begrepen?

en, instellingen die niet onthouden worden? bij mij staat me random altijd standaard aan en me EQ op classic word gewoon onthouden ook begint ie (bijna) nooit bij 1, maar dat zal wel door de random komen ;)

nu nog ff een vraag aan digidude, ik heb ook de duracell 750MaH rechargeble batterijen gehaald maar nu zag ik dat mijn oplader maar tot 240 gaat ... _AUW_, welke oplader heb jij, der staat namelijk in de 'handleiding' dat er aangeraden word om de duracell oplader te gebruiken, als die er misschien nog iets extra's uiit kan halen heb ik het geld er misschien nog wel voor over om mijn schatje nog langer mijn oren te laten verwarmen met zijn goddelijke muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:01:

De random zou niet random zijn omdat in een rij van 10 nummers 2x een zelfde nummer voor zou komen, ligt het aan mij .. of word daar de definitie van random een beetje verkeerd begrepen?
Je kunt "random" afspelen natuurlijk op verschillende manieren benaderen,
je kunt ieder nummer afzonderlijk "random" kiezen,waarbij je dus best 2x een nummer achterelkaar kunt horen, of je kunt alle songs in in random volgorde
afspelen , en daarna dit process herhalen.

Maar dit is niet wat ik bedoelde, ik bedoelde de kwaliteit van de random generator,
de reeks die gevolgd wordt is iedere keer (of toch wel vaak) dezelfde.

Dit is volgens mij een gevolg van het feit dat je met een computer altijd
te maken hebt met "pseudo-random", je kunt van een computer nu eenmaal
niet vragen: "geef mij eens een random getal" , in plaats daarvan werken computers met een algoritme dat een pseudo-random getal oplevert.
Bij een pc wordt er ook vaak een "seed" bewaardt, of wordt de realtime clock
gebruikt om een uniek startpunt voor de pseudo random generator te maken.

Omdat de duex geen RTC heeft , en waarschijnlijk ook geen "seed" opslaat
start de random generator steeds bij dezelfde waarde, en dat is het probleem
volgens mij......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net ook besteld bij mp3cdspeler.nl..
Hij is atm niet (meer) op voorraad, maar zal de 29e weer beschikbaar zijn, ik neem aan dat ze hem dan automatisch die dag verzenden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:01:
en, instellingen die niet onthouden worden? bij mij staat me random altijd standaard aan en me EQ op classic word gewoon onthouden
Is dat echt zo? Als ik de speler aanzet en naar EQ scroll staat hij op Jazz. Nog eens Jazz selecteren en het geluid verandert, oftewel: eigenlijk stond hij niet op jazz!

M.a.w. hij staat bij aanzetten altijd op Normal terwijl hij zégt dat een bepaalde equalizer-instelling bewaard gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op 27 januari 2003 @ 14:58:
[...]
Omdat de duex geen RTC heeft , en waarschijnlijk ook geen "seed" opslaat
start de random generator steeds bij dezelfde waarde, en dat is het probleem
volgens mij......
Klopt. Dit is met veel meer spelers het geval. Bijvoorbeeld mijn Sony minidisc spelertje. Terwijl Sony tog synoniem is voor kwaliteit meestal ;)
Dit is geloof ik ook de reden waarom al die spelers geen OGG Vorbis kunnen spelen, daar heb je geloof ik ook een RTC voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:01:
nu nog ff een vraag aan digidude, ik heb ook de duracell 750MaH rechargeble batterijen gehaald maar nu zag ik dat mijn oplader maar tot 240 gaat ... _AUW_, welke oplader heb jij, der staat namelijk in de 'handleiding' dat er aangeraden word om de duracell oplader te gebruiken, als die er misschien nog iets extra's uiit kan halen heb ik het geld er misschien nog wel voor over om mijn schatje nog langer mijn oren te laten verwarmen met zijn goddelijke muziek :P
Ben dan wel geen [digidude], maar weet wel iets over die duracell lader :)
Hij krijgt je batterijen netjes vol, maar hij druppullaad niet. Op zich dus prima ding, maar kijk voor dat geld eerst nog ff verder of je er eentje kan vinden met delta V afslag, zoals die duracell, én druppullaad functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 16:13:
[...]

Klopt. Dit is met veel meer spelers het geval. Bijvoorbeeld mijn Sony minidisc spelertje. Terwijl Sony tog synoniem is voor kwaliteit meestal ;)
Dit is geloof ik ook de reden waarom al die spelers geen OGG Vorbis kunnen spelen, daar heb je geloof ik ook een RTC voor nodig?
Nou , Sony is bij mij synoniem met hypocriet en weinig fatsoenlijk.
Aan de ene kan mp3 spelers en CD/RW apparaten verkopen , en met
hun platenmaatschappij voorop lopen met de meest ellendige kopieerbeveiligingen......ze willen een zo groot mogelijke graai uit je
portemonnee..... anyway , dat is offtopic.

Dat voor OGG een RTC nodig is , dat is nieuw voor mij, maar vraag me
eerlijk gezegt af of dat klopt, ik kan me niet goed voorstellen waarom.....
Ik weet wel dat tot voor kort OGG Vorbis alleen lekker werkte op apparaten met een floating point unit. Maar er zijn ondertussen ook goede integer algorithmes
voor te vinden. Misschien bedoelde je dat ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druppelladen is wel heel erg belangrijk, ik kijk dus nog wel ff verder.
over die RTC en random(seed) heb ik vandaag ook nog temaken gehad
(klote windows met zijn achterlijke 'slome' clock :P )

Ik had vandaag in de trein toch weer mijn twijfels over dat vasthouden van die instellingen, want hij deed ineens geen random, maar nadat ik 1 keer een nummer skipte ging die wel weer random :/

kreeg hem btw onder linux heel makkelijk aan de praat en net op een XP bak van een vriend niet :P cresjde zijn computer \o/

op andere XP bak lukte het weer wel (jammer genoeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dat random was bij mij ieg niet zo random -> als je em opnieuw opstart dan krijg je weer tzelfde random idd :)

Maarja, kheb een meeltje van mmport gehad en k moet em in de originele verpakking retourneren en dan krijg ik een nieuwe -> moet ik dan verzendkosten betalen of gaat t via een soort "collect-post"..
Want volgens mij is een doos versturen niet gratis :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet ik ook nog even melden dat ik zelf absoluut nog geen problemen ben tegen gekomen met crashen e.d., misschien ook wel leuk voor iemand die dit leest en nog aan het twijfelen is :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 19:57 . Reden: pagina 31 \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee nog iemand tips voor een goede koptelefoon ter vervanging van de crappy die er standaard bij zit? ( ik zag bij de mediamarkt een sennheiser voor ongeveer 10 euro is dat wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op 27 January 2003 @ 16:35:
[...]
Nou , Sony is bij mij synoniem met hypocriet en weinig fatsoenlijk.
Aan de ene kan mp3 spelers en CD/RW apparaten verkopen , en met
hun platenmaatschappij voorop lopen met de meest ellendige
off topic idd maar als ik een sony apparaat in mijn handen heb heb ik wel een degelijk en goed product in mn handen, daarom is het vaak toch dat ik veroordeelt ben tot dat enge bedrijf 8)7. Maar ok...
Dat voor OGG een RTC nodig is , dat is nieuw voor mij, maar vraag me
eerlijk gezegt af of dat klopt, ik kan me niet goed voorstellen waarom.....
Ik weet wel dat tot voor kort OGG Vorbis alleen lekker werkte op apparaten met een floating point unit. Maar er zijn ondertussen ook goede integer algorithmes
voor te vinden. Misschien bedoelde je dat ?
Oops, dat zal het dan idd wel zijn. Ik had ergens gelezen over een beperking van veel spelers waardoor het ondersteunen van OGG vorbis niet zo simpel zou zijn als het installen van een nieuwe firmware.
/me is niet zo'n expert dus als jij zegt van wel... dan geef ik je meteen gelijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:00:
okee nog iemand tips voor een goede koptelefoon ter vervanging van de crappy die er standaard bij zit? ( ik zag bij de mediamarkt een sennheiser voor ongeveer 10 euro is dat wat?)
Ik draag Sony MDR-V500's.
Lekker 10x zo groot als de Duex. Staat wel grappig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 07:40:
[...]

Die Random sux dus echt. Hij neemt de nummers wel random, maar als ik hem de volgende ochtend weer aanzet, dan neemt hij precies de zelfde random volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 07:40:
[...]

Die dingen wilde ik maybe ook gaan kopen
(heb alleen nog steeds geen DUEX :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Laatst online: 11-09 20:13
http://www.mediamarkt.de/neues/bildmp3.php
Clonetje :)
149 euro, duitse mediamarkt is 5minuten lopen dus ik ga die dalijk eens mooi uitproberen (kan ook daar) en als hij me bevalt neem ik die, heb ik hem meteen en hoef ik niet te wachten op de volgende levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

]-[Skinlab]-[ schreef op 28 January 2003 @ 13:29:
http://www.mediamarkt.de/neues/bildmp3.php
Clonetje :)
149 euro, duitse mediamarkt is 5minuten lopen dus ik ga die dalijk eens mooi uitproberen (kan ook daar) en als hij me bevalt neem ik die, heb ik hem meteen en hoef ik niet te wachten op de volgende levering :)
Tja, dat is de MP-304, de voorloper van de 302 (Duex XP dus), en toch minder aantrekkelijk hoor. Voor dezelfde prijs zou ik voor de Duex XP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op 28 januari 2003 @ 13:35:
[...]

Tja, dat is de MP-304, de voorloper van de 302 (Duex XP dus), en toch minder aantrekkelijk hoor. Voor dezelfde prijs zou ik voor de Duex XP gaan.
zelfde prijs? voor 10 euro minder bij mp3spelers.nl heb je een nieuwer model en bovendien mediamarkt zuigt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Damn :(

Nu is de levering van MP3cdspelers.nl alweer verplaatst naar 31-01 :(

Eerst al van 26-01 naar 29-01, en nu dus nog eens :( Heb ze ff gemailt met de vraag of het nog vaker gaat gebeuren, want dan bestel ik hem @ mmport....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 17:27:
[...]
zelfde prijs? voor 10 euro minder bij mp3spelers.nl heb je een nieuwer model en bovendien mediamarkt zuigt hard.
Dat zeg ik toch? Nieuwer model.
Bij mp3spelers.nl rekenen ze voor zover ik weet 10 euro verzendkosten (maakt 149 euro), dus de zin "Voor dezelfde prijs zou ik voor de Duex XP gaan." klopt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEDIAMARKT ZUIGT NIE :-)

mediamarkt is zalig goed , en megagoeikoop voor supertopmerken
maar ja da was ff offtopic,

anyway, da mp3 playerke zieter zalig uit bij mediamarkt
tis wel 3uur rijde na aken ma tist waart, ik ga der
al men hardware halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor mediamarkt zuigt niet.

een vriend van mij wilde een of andere dure philips plasma tv kopen. Hij ging naar de scheer en foppen en daar hadden ze hem neit op voorraad maar hij kostte daar na opvragen ongeveer 6000 euro. Hij naar de media markt hij kijken kostte hetzelfde toestel daar ongeveer 9000 (!) euro. Hij zo naar de verkoper bij mediamarkt van is dit het type bla bla. Ja hoor Hij in discussie met de verkoper zo van weet je zeker dat dit hetzelfde model is want bij Scheer en foppen bla bla. Zegt die verkoper van : nou dan halen we toch 3000 euro van de prijs af. Verkoper pakt prijskaartje krast 9000 door en zet er 6000 voor in de plaats. (Verkoper glundert: laagste prijsgarantie !)

Ik bedoel als je dus niet weet dat het elders b.v. goedkoper is dan naaien ze je dus gigantisch bij mediamarkt (3000 euro prijs verschil) als ik een tv daar had gekocht en die had ik de volgende dag voor 3000 euro goedkoper zien staan dan had ik een advocaat in de arm genomen en dan had ik ze dus vet aangeklaagd! dat is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja, blabla Mediamarkt blabla, feit blijft dat die speler die ze daar hebben een oude versie is, de voorloper van de speler waar dit topic over gaat. Dus, bestel gewoon bij http://www.mmport.nl of http://www.mp3spelers.nl en je hebt voor exact hetzelfde bedrag een betere speler in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 23:46:
Ja hoor mediamarkt zuigt niet.

een vriend van mij wilde een of andere dure philips plasma tv kopen. Hij ging naar de scheer en foppen en daar hadden ze hem neit op voorraad maar hij kostte daar na opvragen ongeveer 6000 euro. Hij naar de media markt hij kijken kostte hetzelfde toestel daar ongeveer 9000 (!) euro. Hij zo naar de verkoper bij mediamarkt van is dit het type bla bla. Ja hoor Hij in discussie met de verkoper zo van weet je zeker dat dit hetzelfde model is want bij Scheer en foppen bla bla. Zegt die verkoper van : nou dan halen we toch 3000 euro van de prijs af. Verkoper pakt prijskaartje krast 9000 door en zet er 6000 voor in de plaats. (Verkoper glundert: laagste prijsgarantie !)

Ik bedoel als je dus niet weet dat het elders b.v. goedkoper is dan naaien ze je dus gigantisch bij mediamarkt (3000 euro prijs verschil) als ik een tv daar had gekocht en die had ik de volgende dag voor 3000 euro goedkoper zien staan dan had ik een advocaat in de arm genomen en dan had ik ze dus vet aangeklaagd! dat is toch niet normaal?
Volgens mij geld het ook als je hem hebt gehaald tot een week later ofzo. zo werkt het wel bij de eci als je boeken haalt (-: scheelt dan geen 3000 pleuro maar het idee (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Woei, hij is vandaag verstuurd!! Dus met een beetje geluk heb ik hem morgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 29 januari 2003 @ 18:37:
Woei, hij is vandaag verstuurd!! Dus met een beetje geluk heb ik hem morgen!!
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
YEAH, ik heb hem :D :D

Hij is nog kleiner dan ik gedacht had, en hij werkt heerlijk simpel :D
Ik geloof dattie hier de equalizer settings niet onthoud, de repeat settings wel, en ik heb de koreaanse handleiding, maar ik heb de engelse gemailt gekregen :)

Welke eq setting hebben jullie hem meestal?

Owja, met de bijgeleverde software zegtie dat ik 125888 kb fzow heb, is dat hetzelfde als bij jullie? :)

[edit]

baaithewaai, hoort het zo dat als de id3 tag voorbij scrollt, hij knippert?

[ Voor 10% gewijzigd door Solomon op 30-01-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Venkeroz schreef op 30 januari 2003 @ 13:57:
baaithewaai, hoort het zo dat als de id3 tag voorbij scrollt, hij knippert?
Ja, ik las ergens op http://www.mplove.com dat dat gebeurt bij moeilijk af te spelen MP3'tjes (slecht ge-encode bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Misschien is dit wel een serieuze concurrent voor dn Duex:

Targa TMU-306

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3direct.com.au/webstore/img/pdt/targa/tmu306_b.jpg

Is ieg geen 304- of 302-kloon

Specs:

Type:
Fixed media. Internal Memory

Storage:
128MB (Model: TMU-306)

Features: Digital audio player
Data storage
Digital voice recording

Audio Playback
Bit Rate: 32Kbps - 256Kbps
32 level volume adjustments
5 Mode Equalizer (Jazz/Classic/Rock/POP and Normal)
Repeat functions

SNR: 90dB
Output Frequency: 20Hz - 20KHz

Recording:
Inbuilt microphone
ADPCM

Display:
Blue Backlid LCD
96 x 26 resolution
ID3 TAG display support (displays song/artist name)

Interface:
USB 1.1 (inbuilt) connector

Power Source:
1 x AAA battery.
Up to 12 hours continuous playback

Compatibility:
Windows 98SE (Second Edition)
Windows Me (Millenium)
Windows 2000
Windows XP

Measurements:
Dimensions: 95 x 31 x 23 mm
Weight: 43 grams

Prijs is omgerekend ongeveer 139 euro...Hmmm dat kennen we ergens van...

Overigens is Targa een Duits merk, dus wellicht zien we deze speler nog eens voorbijwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33
valt me de laatste tijd erg veel op dat een hoop fabrikanten elkaar na doen.

dit is volgens mij bijna gewoon een directe kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

juanp schreef op 30 januari 2003 @ 19:03:

Klopt ja. Is natuurlijk ook gewoon een aansprekend soort gadget. Dit Chinees stuk geval is ieg wel weer een stuk anders qua design...

Afbeeldingslocatie: http://www.itstreet.com.cn/news/uploadImages/20021119391813897.jpg

Tja... over smaak valt niet te twisten

Misschien komt de fantasie van de producenten vanzelf nog een keer bovendrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
juanp schreef op 30 januari 2003 @ 19:03:

Prècies! Ik durf bijna te wedden dat de "binnenkant" van de zelfde fabrikant komt. Het buiten "hoesje" mogen ze zelf verzinnen, met hun eigen merk.

Slimme marketing trouwens hoor :)

Kijk maar eens goed naar het hoesje, is precies het zelfde. Behalve dan de A->B knop(je)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broozz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:59
Dit is pas een prachtige en goede MP3-speler de iriver iFP195TC 512MB _/-\o_
Zo groot als een aansteker :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/royreuvekamp/pics/299_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 30 January 2003 @ 18:54:
Misschien is dit wel een serieuze concurrent voor dn Duex:

Targa TMU-306

[afbeelding]

Is ieg geen 304- of 302-kloon
Hmm, precies hetzelfde holdknopje en rockerswitch en de rest van de specs lijkt er toch ook wel heel erg op. Weet je zeker dat het geen kloon is? :)

[edit]
Check de indeling van dat scherm ook.. 2 druppels water :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 30-01-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Bigs schreef op 30 januari 2003 @ 21:19:
[...]

Hmm, precies hetzelfde holdknopje en rockerswitch en de rest van de specs lijkt er toch ook wel heel erg op. Weet je zeker dat het geen kloon is? :)

[edit]
Check de indeling van dat scherm ook.. 2 druppels water :)
Afbeeldingslocatie: http://www.unitec.co.kr/images/product/mp3/9.gif

+

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3direct.com.au/webstore/img/pdt/targa/tmu306_b.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://www.uhu.ch/images/duex_big.gif

Wat ik zie, is het volgende:

- play/pauseknopje van de MP304
- vorm + deskeltje van de XP302
- rare langwerpige button op de Targa vind ik niet terug op 302 of 304...

Half/half-kloon met minieme eigen invloed... zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is nu ook binnen!

Heeft er iemand een link naar die Engelse handleiding voor mij?

Sorry, niet goed gekeken, er zat nog een blaadje in de doos :D

Voor de nieuwsgierigen: http://www.mplove.com/pds/MP302manual.zip

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu ook binnen, leuk ding ;]
Geluid ben ik wel over te spreken, en menu's zien er ook goed uit..

even verder uittesten :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Ik heb hem nu enkele dagen, en heb maar enkele minpuntjes kunnen vinden;
- Als je hem niet veilig uit de USB verwijderd is het een heeeeel geklooi voordattie het weer lekker doet
- Er zit geen line-out op om hem op m'n stereo aan te sluiten, wel jammer.

Maar voor de rest ben ik echt hardstikke blij met dat ding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne werkt niet op mijn laptop, terwijl ik hem daarvoor heb gekocht (mijn laptop heeft geen floppydrive). Windows XP herkent hem niet.
Op mijn 'gewone' PC heb ik er geen problemen mee, daar ging alles vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:19:
Mijne werkt niet op mijn laptop, terwijl ik hem daarvoor heb gekocht (mijn laptop heeft geen floppydrive). Windows XP herkent hem niet.
Software installeren die bij het cd'tje zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:19:
Zoals in de handleiding staat, eerst software installeren, en dan de speler inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 31 January 2003 @ 21:54:
[...]

Zoals in de handleiding staat, eerst software installeren, en dan de speler inpluggen.
Is trouwens dus niet verplicht, maar idd, als het niet werkt software installeren.

Enig nadeel is wel dat je dan geen mp3z kan downloaden vanaf je speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik heb hem vrijdagavond besteld! :7 :9~

Ik heb echter wel een vraagje. Ik heb op mijn pc een dualboot Mandrake 9.0 en W98SE. Nu is het zo dat al mijn MP3z op mijn ReiserFS Linux-partitie staan en ik er dus bij kan vanuit Windows. Heeft er al iemand ervaringen/problemen met DUEX XP+ Linux en dan vooral met de instant USB mounting van Mandrake(supermount?)?

edit:
Oh ja, en hoe verwijder je je Duex veilig uit je USB in Linux? Gewoon unmounten?

Het zal vast allemaal wel in de handleiding staan maar ik kan eigenlijk niet wachten en wil meteen aan de slag :)

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-02-2003 09:54 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:47:
[...]
Enig nadeel is wel dat je dan geen mp3z kan downloaden vanaf je speler.
Niet mbv de software nee, maar als je de software installeert installeert hij geloof ik ook de drivers, en die drivers vind hij automatisch als je de speler inplugt.
Vanaf je spelers als hd kun je namelijk wel downloaden.

Of is het niet zo dat de drivers door de software worden geinstalleerd? Want hoe kan het anders dat XP m'n duex als "duexmp302" oid herkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 20:19:
Doen andere USB apparaten het wel? Anders staan de USB poorten misschien disabled in de bios (alhoewel ik me dit bij een modern systeem niet voor kan stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 01 februari 2003 @ 12:46:
Doen andere USB apparaten het wel? Anders staan de USB poorten misschien disabled in de bios (alhoewel ik me dit bij een modern systeem niet voor kan stellen)
Nou, het is opgelost, hoor.

Ik heb vandaag Windows opnieuw geinstalleerd, en het werkt weer. Het lag niet aan de BIOS instellingen, maar waarschijnlijk aan de Seriële driver. Dat was eerst het enige apparaat dat het niet deed, die had ik toen verwijderd in de hoop dat na een restart Windows hem wel weer goed zou installeren. Niet dus. Hij kwam er niet meer op terug. Na deze herinstallatie stond er alweer een uitroepteken bij 'Serial', maar deze keer heb ik hem daar gelaten. Nu doet mijn onderste USB poort het wel, maar de bovenste niet. Lekker vaag!

Bedankt voor jullie ideën, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 31 januari 2003 @ 20:15:
Ik heb hem nu enkele dagen, en heb maar enkele minpuntjes kunnen vinden;
- Als je hem niet veilig uit de USB verwijderd is het een heeeeel geklooi voordattie het weer lekker doet
- Er zit geen line-out op om hem op m'n stereo aan te sluiten, wel jammer.

Maar voor de rest ben ik echt hardstikke blij met dat ding!!!
!
Ik had vandaag mijn mp3 speler wel 3 uur aan de computer hangen. Toen viel ie in een keer uit toen ik bezig was met files te transporteren. Miep, kadeng! Windows, kwam met 24 foutmelding, kon hem niet meer lezen blaat blaat blaat.

Nou, dat ie uitviel, kwam omdat de batterij leeg was :X

Na het er in doen van nieuwe batterijen, wilde hij nie meer aan, kreeg hem wel weer aan de praat door de batt. er uit te halen en zonder batt. in de USB poort te doen, en vervolgens de batt. er in doen.

Okeej, windows herkent hem. Maar ik kon de bestanden niet lezen etc.

Ik kreeg de melding dat de schijf (!) niet ge-formatteerd was en dat ik hem moest formatteren. Zo gedaan zo gezegd, hij doet het nu weer. Wel jammer dat ik nu ál die bestanden kwijt ben :( die er op stonden.

Belangrijk:
Maak dus back-ups van héél je duex, zodat je alles snel kan terug zetten als hij weer vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Das wel een gedoe ja ;(

Ik gebruik m'n Duex niet echt als pendrive voor bestanden enzo, dus hij hoeft ook niet zo lang aan m'n systeem te hangen. Maar thx voor de tip, ik moet opletten dat de batterij nog vol genoeg zit voordat ik hem aan m'n systeem hang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn it, donderdag is mn speler verzonden maar komt pas maandag omdat tpg op zaterdag geen rembours doet ;(
maandag natuurlijk weer niet thuis, heb ik hem pas dinsdag.... 8)7
wat zijn dat voor }:O bij TPG zeg, ieder pakketje wel op zaterdag behalve rembours pakketjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:23:
damn it, donderdag is mn speler verzonden maar komt pas maandag omdat tpg op zaterdag geen rembours doet ;(
maandag natuurlijk weer niet thuis, heb ik hem pas dinsdag.... 8)7
wat zijn dat voor }:O bij TPG zeg, ieder pakketje wel op zaterdag behalve rembours pakketjes...
Dit is PRECIES tzelfde dat mij overkomen is :D
En toen bleek ie niet goed te werken :/
En nu zit ik te wachten op een nieuwe (donderdagochtend oude teruggestuurd)...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
[Off-topic]
http://www.mp3spelers.nl/...e12f5eaa12476849bb&id=307

Een alternatief voor de Duex, maar dan met FM en ingebouwde batterijlader. Ook heel cool.[/Off-topic]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Die i-bead vind ik er ook erg goed uitzien :) maar die's net een tikkeltje duurder dan de duex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LB06 schreef op 01 februari 2003 @ 15:37:
[Off-topic]
http://www.mp3spelers.nl/...e12f5eaa12476849bb&id=307

Een alternatief voor de Duex, maar dan met FM en ingebouwde batterijlader. Ook heel cool.[/Off-topic]
zéker een goed alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Nou, dit is zeker 100% geen veredelde Duex Mp/XP 30X:

WinxMaxGroup UMD-128

Afbeeldingslocatie: http://www.technet.cz/obrazek/wmgmp302_tb.jpg

Geen MuVo, Duex of I-Bead

Power:
1AAA Battery

Memory Built-in:
128MB

Dimensions:
9.4x3x2.2cm

Supplied Accessories:

USB Connection Cable
Management software
Earphones
User guide
AAA Battery

Extra's:
Voicerecording
Backlit LCD met ID3-tags

Is al verkrijgbaar elders in Europa, prijs rond de 169 Euro. Importeurs, gaat uw gang!

BTW: een soort kruising van I-Bead en iRiver iFP volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel weer precies die rare hoofdtelefoon met dat touw. Doet *toch* weer vermoeden dat het wel degelijk een duex achtig ding is.... ook qua specs btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 01 February 2003 @ 17:54:
Nou, dit is zeker 100% geen veredelde Duex Mp/XP 30X:
[..]
Waarom post je het hier dan? :? En ik zie niet in waarom hij er niet op zou lijken, hij heeft inderdaad ook weer die rare koptelefoon enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ach, er staat gewoon ergens in China een enorme fabriek waar ze die koptelefoons maken, en iedere fabrikant koopt die dingen daar in.
Zoveel mogelijk uitbesteden is het devies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Bigs schreef op 01 February 2003 @ 18:29:
[...]

Waarom post je het hier dan? :? En ik zie niet in waarom hij er niet op zou lijken, hij heeft inderdaad ook weer die rare koptelefoon enzo.
Een soortgelijk gadget als de Duex kan wel degelijk dienen als vergelijkingsmateriaal. Dat is nuttig voor mensen die misschien een Duex willen aanschaffen, en die hier dus voorbij komen.

Zo ontzettend veel van deze spelers zijn er nou ook weer niet, dus een apart topic over MP3/USBpendrives heeft (vooralsnog) ook weinig levensvatbaarheid. Bovendien is de I-Bead ook reeds ter sprake gekomen, dus zo kun je enkele modellen tegenover elkaar zetten.

Als ik zeg dat het geen "kloon" is, dan doel ik puur op de buitenkant; deze is duidelijk anders dan die van de Duex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
MM- schreef op 01 February 2003 @ 15:42:
Die i-bead vind ik er ook erg goed uitzien :) maar die's net een tikkeltje duurder dan de duex.
Ik zit nu dus met een hevig dillemma. Ik weet niet zeker of ik zo'n I-bead of een Duex ga kopen. Die Duex is iig van goede met Sennheisers, maar over de I-bead weet ik nog niks, is duurder en ik kan het geld goed gebruiken. Aan de andere kant, geen gekloot met batterijen en de FM-radio zijn zeker heel leuke features die ik 'mis' bij de Duex. Ik heb momenteel een bestelling staan bij mmport.nl, maar misschien ga ik die dus nog afzeggen. Iemand 'argumenten' om juist wel of niet toch die I-bead te kopen?

Ik heb de I-bead gelijk ff toegevoegd in de pricewatch B)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.