Het is gewoon jammer. Ik ben ervan overtuigt dat ze dit kunnen fixen met nieuwe firmware
Verwijderd
ik vrees tog dat dat koreaanse bedrijf over een maand ineens van de aardbodem verdwenen is en dat een firmware-update een mooie droom blijft....
Ik hoop eigenlijk ook op nieuwe firmware

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
dat is idd zo, als strax iedereen zon ding heeft, en hij gaat verrot, wie staat er voor garant dat ie het goed blijft doen, en word vervangen? bij de i-beat weet je dat bijvoorbeeld, daar hoor je geen klachten over, als er nu al mensen zijn met problemen, dan komt dat niet echt lkkr over. mijn md speler was toevalllig een brak geval, 2 kennisen hadden em ook, en daarbij bleef ie het gewoon doen, mijne was 3x terug geweest voor garantie. daar heb ik geen zin in als ik nu €125 euro ofzo uitgeef voor een mp3 speler, dan is de 50 euro meer voor een i-bead met fm radio enzo wellicht verstandiger.
Verwijderd
BAH, mijn koptelefoon aansluiting is een beetje erg kapot aan het gaan.
als ik mijn oordopjes erin doe heb ik rechts geen geluid, als ik ze stevig aan duw gaat ie wellis aan, en als ik een beetje friemel gaat ie ook wel aan .. tot dat ik beweeg.. wat ik vrij vaak doe tijdens het fietsen of in de bus zitten.
Als ik de koptelefoon hard aan druk zie ik het ook op het display, als een golfje .. niet echt normaal.
Kweet zeker dat het niet aan de oordopjes zelf ligt want heb het ook op me boxen van me computer geprobeerd ..zelfde probleem
als ik mijn oordopjes erin doe heb ik rechts geen geluid, als ik ze stevig aan duw gaat ie wellis aan, en als ik een beetje friemel gaat ie ook wel aan .. tot dat ik beweeg.. wat ik vrij vaak doe tijdens het fietsen of in de bus zitten.
Als ik de koptelefoon hard aan druk zie ik het ook op het display, als een golfje .. niet echt normaal.
Kweet zeker dat het niet aan de oordopjes zelf ligt want heb het ook op me boxen van me computer geprobeerd ..zelfde probleem
I know
En dat er een paar mensen waren die vandaag aan het zweten waren dat wil je niet weten, ik heb ook nog nooit zo'n grote ogen gezien als dat die collega van had. Toen ik 'm vertelde dat mijn Duexje kapot zou zijn....
Maar hij doet 't inmiddels weer perfect, ff format er klaar! Het mp3'tje heb ik eens bekeken wat ze erop gezet hebben, maar die bitrate ervan loopt van 64 naar 96, naar 56 en naar 291 en nog een paar keer op en neer...
Geen wonder dat ie daar moeilijk over deed
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Conclusie: Die mp3 speler is eigenlijk wel een beetje gaarVerwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 11:39:
BAH, mijn koptelefoon aansluiting is een beetje erg kapot aan het gaan.

jep, enkel v1Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 13:58:
Lees ik nu goed dat dit dingetje alleen v1 van id3 ondersteund ?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Vrienden... ik heb de Duex kunnen verkopen en heb nu een paar dagen de iBead 100 binnen en ik kan 1 ding zeggen de Duex kan er niet aan tippen. De iBead 100 heeft een veel mooier geluid (hij kan ook echt heel hard) , een veel veel veel mooier display en alles is instelbaar , de FM tuner is leuk maar niet noodzakelijk voor mij en ik heb al 10 uur kunnen luisteren zonder de batterij op te laden.
Mijn advies: als je een Pendrive zoekt koop dan de Duex dan heb je er gelijk een MP3 speler bij, maar zoek je een echte MP3 speler die ook als Pendrive gebruikt kan worden koop dan een iBead 100.
Mijn advies: als je een Pendrive zoekt koop dan de Duex dan heb je er gelijk een MP3 speler bij, maar zoek je een echte MP3 speler die ook als Pendrive gebruikt kan worden koop dan een iBead 100.
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 20:42:
Vrienden... ik heb de Duex kunnen verkopen en heb nu een paar dagen de iBead 100 binnen en ik kan 1 ding zeggen de Duex kan er niet aan tippen. De iBead 100 heeft een veel mooier geluid (hij kan ook echt heel hard) , een veel veel veel mooier display en alles is instelbaar , de FM tuner is leuk maar niet noodzakelijk voor mij en ik heb al 10 uur kunnen luisteren zonder de batterij op te laden.

ff wat comentaar ertussen gezetVerwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 20:42:
Vrienden... ik heb de Duex kunnen verkopen en heb nu een paar dagen de iBead 100 binnen en ik kan 1 ding zeggen de Duex kan er niet aan tippen. De iBead 100 heeft een veel mooier geluid De Duex met nieuwe oordopjes klinkt ook heeel goed, dat kun jij, tenzij je in een doodstille ruimte zit) er niet aan horen! (hij kan ook echt heel hard) , een veel veel veel mooier displayAls je daar wat om geeft en alles is instelbaar Wat bedoel je hier mee?, de FM tuner is leuk maar niet noodzakelijk voor mij Gebruiken veel mensen inderdaad niet en ik heb al 10 uur kunnen luisteren zonder de batterij op te ladenDat heb ik met de Duex ook voor elkaar gekregen hoor![]()
Verwijderd
kunnen we niet met z'n allen wat organiseren? De duex is gewoon een slecht apparaat.
ik wil ook m'n geld terug (via mp3spelers). desnoods iets via de consumentenbond ofzo. Ik vind het gewoon belachelijk dat zoiets slecht functionerends verkocht word.
weet iemand al meer over een firmware update?
ik wil ook m'n geld terug (via mp3spelers). desnoods iets via de consumentenbond ofzo. Ik vind het gewoon belachelijk dat zoiets slecht functionerends verkocht word.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 19:46 ]
Rustig!!! Je hebt het gewoon getroffen met een slechte geheugen chip! (net als mij) ruil hem voor een nieuwe!Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:41:
kunnen we niet met z'n allen wat organiseren? De duex is gewoon een slecht apparaat.
ik zie hoeveel mensen er wel veel plezier van hebben
Verwijderd
zou je ff in een lijstej wille opnoemen wat die duex allemaal mankeert? misschein kan ik hem van jou kopen (heb namelijk mp3 speler nodgiVerwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:41:
ik ha het hele topic al gelzen en nu duizeld het een beetje
Hulde aan MMPort!!!!!
Mijn geheugen chip was dus kapot (allemaal goed kut natuurlijk) dus ik heb hun een mailtje gestuurd, met het probleem.
Donderdag heb ik mijn MP3 speler terug gestuurd, en vanmiddag (zaterdag) heb ik netjes via de TGP een nieuwe gekregen. Klasse!
Het spelertje doet het dus nu weer goed! En /me is er weer te vreden mee
Mijn geheugen chip was dus kapot (allemaal goed kut natuurlijk) dus ik heb hun een mailtje gestuurd, met het probleem.
Donderdag heb ik mijn MP3 speler terug gestuurd, en vanmiddag (zaterdag) heb ik netjes via de TGP een nieuwe gekregen. Klasse!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 23:56 ]
Ja, MMPort is erg fijnVerwijderd schreef op 01 March 2003 @ 23:56:
Hulde aan MMPort!!!!!
Maarja, de 2e die ik kreeg had dus ook die problemen

En ik wilde niet nog verder gefrustreerd raken..

T zou me al 20 euro kosten, vond ik wel even genoeg
Kheb em dus weer opgestuurd en nu is m'n rekening aant wachten op t geld
Maar alsie werkt is het een fijn apparaatje, ja
[ Voor 8% gewijzigd door Okyah op 02-03-2003 00:54 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Ik hoop ook niet dat ik weer de zelfde problemen krijg... Afw8en dus...Okyah schreef op 02 maart 2003 @ 00:53:
[...]
Ja, MMPort is erg fijn
Maarja, de 2e die ik kreeg had dus ook die problemen
En ik wilde niet nog verder gefrustreerd raken..
T zou me al 20 euro kosten, vond ik wel even genoeg
Kheb em dus weer opgestuurd en nu is m'n rekening aant wachten op t geld
Maar alsie werkt is het een fijn apparaatje, ja
Verwijderd
/me heeft al een week lang plezier van zijn duex, begon tog even te twijfelen over de kwaliteit naar aanleiding van dit forum, maar het zijn uiteindelijk toch de eigen evaringen die tellen
kijk eens wat ik tegenkwam toen ik zocht met google naar duex XP:
[plaatje] de nieuwe versie, ziet er ook errug mooi uit, maar vind vierkant toch wat mooier
was de ouwe dus
[plaatje] de nieuwe versie, ziet er ook errug mooi uit, maar vind vierkant toch wat mooier
was de ouwe dus
[ Voor 24% gewijzigd door _ferry_ op 03-03-2003 15:32 ]
Dat is juist de oude versie, die volgens een aantal reviews niet geweldig was (brakke geluidskwaliteit op hoog volume bijvoorbeeld).
edit:
Post beetje minder chagrijnig gemaakt
Post beetje minder chagrijnig gemaakt
[ Voor 86% gewijzigd door Reinier op 05-03-2003 01:21 ]
ow jah sorry hoor
maar om nou met 56k een heel topic door te gaan lezen...
d8, hij zal wel nieuw zijn aangezien er duex2 staat in de url
d8, hij zal wel nieuw zijn aangezien er duex2 staat in de url
Verwijderd
hmmz, merk je een groot verschil in geluidskwaliteit tussen een duex xp en eeen i-bead 100 als je er dezelfde oordopjes opdoet?
't zou eens getest moeten worden!Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:35:
hmmz, merk je een groot verschil in geluidskwaliteit tussen een duex xp en eeen i-bead 100 als je er dezelfde oordopjes opdoet?
That's cheap!Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 15:33:
Duex XP MP-302 en MP-304 gespot op www.megapagina.nl/shop voor EUR 119,-
Ik ben net terug van ski-vakantie, en heb de duex dus meegenomen.
En hij is echt heerlijk, geen problemen mee gehad enzo.
Venkeroz schreef op 07 maart 2003 @ 22:17:
Ik ben net terug van ski-vakantie, en heb de duex dus meegenomen.
hmm, welke is dan het berstandigst om te nemen. want een draagkoord is wel makkelijk al kan dat eraan, maar issie qua techniek misschien minder, want hij is toch ouder? of maakt dat niet uit?Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 15:33:
Duex XP MP-302 en MP-304 gespot op www.megapagina.nl/shop voor EUR 119,-
als je wat had gelzezn (ik geef toe, is een heel verhaal) kon je vinden dat het geluid kut is door de oordopjes, maar dat ie met een setje andere oordopjes prima geluid geeftVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:13:
hoe is et geluid van de duex xp eigenlijk? is het goed, of is het bagger met weinig bas?
Verwijderd
Iemand die z'n duex al weg doet
wil er wel 1 overnemen, naja, anders haal ik ze wel bij die megapagina
Verwijderd
Wat bedoelen jullie eigenlijk dat de duex xp vaker spontaan vast hangt en dat je dat moet fixen? ik wil nl. zo'n dingetje bestellen voor mee op vakantie naar rusland, natuurlijk neem ik dan alleen batterijtjes mee, zodat ik muziek kan luisteren.
Maar wat is dat spontane hangen? gebeurd dit dan onder het muziek luisteren? en wat moet je dan doen?
Maar wat is dat spontane hangen? gebeurd dit dan onder het muziek luisteren? en wat moet je dan doen?
Nog nooit last van gehad.Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:37:
Wat bedoelen jullie eigenlijk dat de duex xp vaker spontaan vast hangt en dat je dat moet fixen? ik wil nl. zo'n dingetje bestellen voor mee op vakantie naar rusland, natuurlijk neem ik dan alleen batterijtjes mee, zodat ik muziek kan luisteren.
zit er ook een draadlusje ofzo eraan, zodat ik em aan een cordkey ofzo kan hangen? ik zag wel op 1 foto een uitsteeksel aan het kapje, maar is dat ook een lusje ofzo??
Ja, die zit er, aan het USB kapje, en bij de microfoon, naast het LCD display._ferry_ schreef op 08 March 2003 @ 23:10:
zit er ook een draadlusje ofzo eraan, zodat ik em aan een cordkey ofzo kan hangen? ik zag wel op 1 foto een uitsteeksel aan het kapje, maar is dat ook een lusje ofzo??
ow das erg mooi, want ik zag hem bij de oude wel zitten, maar bij de nieuwe niet.Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 00:46:
[...]
Ja, die zit er, aan het USB kapje, en bij de microfoon, naast het LCD display.
dat t aan allebij zit is ook weer handig, dan verlies je de ene helft niet zo snel.
ik ga hem denk volgende week bestellen, ik heb nu al een 130 euro, maar als ik hem dan koop moet ik op school verhongeren
Gne gne gne_ferry_ schreef op 09 maart 2003 @ 15:03:
[...]
ow das erg mooi, want ik zag hem bij de oude wel zitten, maar bij de nieuwe niet.
dat t aan allebij zit is ook weer handig, dan verlies je de ene helft niet zo snel.
ik ga hem denk volgende week bestellen, ik heb nu al een 130 euro, maar als ik hem dan koop moet ik op school verhongerenwant dan ken ik nix te snoepen meer halen, en beltegoed ook niet.
In het topic over de IA van de DUEX ([rml][ IA Interesse Poll][ MP3] Hansori 230 UVS/DUEX XP[/rml]) werd geschreven over de korting die je bij megapagina kon krijgen:
Weet iemand of dit nu met de verlaagde prijs nog steeds geld? Zal wel nietVerwijderd schreef op 28 February 2003 @ 17:30:
Tip voor degenen die niet kunnen wachten:
Bestel een Duex XP MP-302 of MP-304 op www.megapagina.nl/shop en vul bij bedrijf "tweak" in en je ontvangt 10 euro korting, zodat ze nog maar EUR 129,- kosten...
Verwijderd
Nee, geldt niet meer, heb het zojuist gevraagd... En de prijs van EUR 119,- is ook alleen nog maar t/m donderdag de 13e maart geldig zie ik net op hun site, daarna gaat ie naar EUR 125,-.
Ik heb hem al besteld bij mp3spelers.nl, betaal dan wel 6 euro meer, maar dan weet ik wel zeker dat als hij kapot is ik hem (gratis) terug kan sturen of zelf geld terug krijgen.
Verwijderd
is de kans nu groot dat zo'n ding op reis crashed? of heb je dan gewoon te maken met een bad sample van de duex?
Verwijderd
Je kan hem daar niet gratis terugsturen, want ik heb hier de bon voor me van hun en daar staat met grote letters onderaan "bij defekt product verzendkosten voor koper"...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 21:08 ]
Volgens de shopsurvey (http://www.tweakers.net/shopsurvey/2931) wel bij een aantal mensen:
"De Duex bleek niet goed te werken, ik heb m teruggestuurd (en krijg als het goed is die kosten nog vergoed), "
"Perfect, maar na instalatie scheen de Pendrive niet te werken, gebeld met ze en zeer vriendelijk te woord gestaan.Mij werdt verteld dat ik de Pendrive kon terug sturen met een bonnetje van de PTT erbij en die zouden ze dan terug betalen via de bank of giro of ik kon de pendrive zelf ruilen in Oisterwijk (op afspraak) tegen een nieuwe. Vrijdag er na toe gegaan en het werdt meteen zonder problemen geruild ik kreeg zelfs 5,- euro terug voor de bezine kosten die ik gemaakt had , als dat geen topservice is."
"De Duex bleek niet goed te werken, ik heb m teruggestuurd (en krijg als het goed is die kosten nog vergoed), "
"Perfect, maar na instalatie scheen de Pendrive niet te werken, gebeld met ze en zeer vriendelijk te woord gestaan.Mij werdt verteld dat ik de Pendrive kon terug sturen met een bonnetje van de PTT erbij en die zouden ze dan terug betalen via de bank of giro of ik kon de pendrive zelf ruilen in Oisterwijk (op afspraak) tegen een nieuwe. Vrijdag er na toe gegaan en het werdt meteen zonder problemen geruild ik kreeg zelfs 5,- euro terug voor de bezine kosten die ik gemaakt had , als dat geen topservice is."
Ik heb m'n geld nog niet terug, maar zal binnenkort wel op m'n rekening staante(X)en schreef op 10 March 2003 @ 21:44:
Tis wel al bijna een maand geleden dat ik em terugstuurde...Bij MMPort btw, niet bij mp3cdspeler, maar ze lijken me wel ok, ze hadden me al een nieuwe opgestuurd, maarja, weer problemen > en nu krijg ik als t goed is m'n geld terug
Maar idd, de verzendkosten

Dit gebeuren heeft me toch 20 eypo gekost

[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 10-03-2003 21:49 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Ja, dat sux, maar een licht punt: Postbank kampt met achterstand giroverwerkingOkyah schreef op 10 March 2003 @ 21:48:
[...]
Ik heb m'n geld nog niet terug, maar zal binnenkort wel op m'n rekening staan
Tis wel al bijna een maand geleden dat ik em terugstuurde...Bij MMPort btw, niet bij mp3cdspeler, maar ze lijken me wel ok, ze hadden me al een nieuwe opgestuurd, maarja, weer problemen > en nu krijg ik als t goed is m'n geld terug
Maar idd, de verzendkosten
Dit gebeuren heeft me toch 20 eypo gekost
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:25 ]
GelukkigVerwijderd schreef op 10 March 2003 @ 22:24:
[...]
Ja, dat sux, maar een licht punt: Postbank kampt met achterstand giroverwerking
Jij krijg toch een nieuwe opgestuurd?
Al binnen?
Alone at last
Just nostalgia and I
Allang! Donderdag verstuurd, vrijdag binnenOkyah schreef op 10 March 2003 @ 22:29:
[...]
Gelukkig
Jij krijg toch een nieuwe opgestuurd?
Al binnen?
in dik een weekie, 1x vastgelopen bij het opnemen met voicerecorder terwijl het geheugen helemaal vol zat
Verwijderd
Wat kan je doen als je Duex vastloopt?
Bij mij gaat ie nu helemaal niet meer aan, hij doet niets meer!
Er is niets raars mee gebeurd...
Nou, (even afkloppen: ) ik heb tot nu toe dus geen problemen met mijn Duexje...Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:18:
aha, dus met die nieuwe eigenlijk geen echte probs meer?
Heb het gevoel dat die geheugen "bug" een soort soa is:
Je moet je duex niet in elke computer stoppen die je tegen komt, en als je dat dan doet, doe het dan veilig

Lees dit draadje eens helemaalVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 16:44:
Wat kan je doen als je Duex vastloopt?
Dan kan je lezen dat je eerst batt. er uit moet halen, in USB poort zetten, batt. er weer in. Spelertje aan, vervolgens herkent windows hem, formatteren met bijgeleverd proggie, en klaar is snorkel/digi- dude
Verwijderd
Maar hij valt dus wel es spontaan uit, zonder dat je er iets mee doet, gewoon onder het muziek luisteren? hij loopt dus vast?
Verwijderd
Beetje erg lang draadjeVerwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 17:01:
[...]
Lees dit draadje eens helemaal
Dan kan je lezen dat je eerst batt. er uit moet halen, in USB poort zetten, batt. er weer in. Spelertje aan, vervolgens herkent windows hem, formatteren met bijgeleverd proggie, en klaar is snorkel/digi- dude
Klopt, meestal na het loskoppelen... Hmm hoe zou dat komen?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:23:
Hier was het na het loskoppelen gebeurt denk ik...
Verwijderd
Ik weet het niet, misschien te onhandig en te langzaam loskoppelen? Je kan hem iig niet eerst uitzetten met de knop als ie nog aangekoppeld is. En als je hem aankoppeld en hij staat aan, gaat ie eerst vanzelf uit en dan moet je hem weer aanzetten, raar...
als ik zo als die problemen lees, ga ik voor 44 euro meer denk toch maar voor de i-bead, want mocht hij terug moeten voor garantie ben je misschien weer 20 euro meer kwijt, en zit er nog nauwelijks verschil tussen
Verwijderd
Nou ja, voor 20 euro kan je hem 4x terugsturen, dan moet je er wel hele rare kapriolen mee uit hebben gehaald.
Ik vind het een perfect ding, hij liep alleen één keertje vast tijdens het loskoppelen, maar dat heb ik totaal toch al zo'n 200x gedaan. Dus de batterij er 1 seconde uithalen en weer terugstoppen valt heus wel mee
Ik vind het een perfect ding, hij liep alleen één keertje vast tijdens het loskoppelen, maar dat heb ik totaal toch al zo'n 200x gedaan. Dus de batterij er 1 seconde uithalen en weer terugstoppen valt heus wel mee
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:35 ]
Verwijderd
joa, ik was ook aant denken om voor de i-bead te gaan vanwege de probs met de duex xp. Ik heb eigenlijk liever een pendrive met muziek op AAA batterijtjes, (dus de duex xp) maar heb angst voor een kat in de zak koop
check de poll op de frontpageVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:51:
joa, ik was ook aant denken om voor de i-bead te gaan vanwege de probs met de duex xp. Ik heb eigenlijk liever een pendrive met muziek op AAA batterijtjes, (dus de duex xp) maar heb angst voor een kat in de zak koop
Verwijderd
Dat bijgeleverd programma, dat is toch alleen een player, daar kan je hem toch niet mee formatteren? Bedoel je geen ander proggie? Bijgeleverd proggie zegt nu "please connect mp3 device" terwijl ik in explorer alle mp3-files op de duex voor m'n neus zie staanVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:01:
[...]
Lees dit draadje eens helemaal
Ik het programmaatje dat jij als player bestempeld zit ook een format functie (tenminste, er zit een ingebakken link naar een formatproggie in). Als de software je speler niet herkend zou je de drivers kunnen installeren.
Je moet het format proggie los starten, dus niet vanuit de player ofzo. Het proggie staat in de map waar je bijgeleverde software enzo geinstalleert staat
het bestellen, kan ik dat al met al het beste bij mmport doen of bij mp3spelers.nl? zeker de 1e? want volgende week heb ik denk genoeg €€€€ dus denk dat ik hem dan ga bestellen. zat eerst nog over te denken om de ibead te nemen (nu nog steeds eigenlijk) vanwege sommige brakke modellen, maar ik neem dat risico maar, en er zit immers garantie op
Verwijderd
Bij die www.megapagina.nl/shop natuurlijk!
Venkeroz ... Het proggie staat in de map waar je bijgeleverde software enzo geinstalleert staat THANKS!
Venkeroz ... Het proggie staat in de map waar je bijgeleverde software enzo geinstalleert staat THANKS!
Verwijderd
Okee, mijn Duex XP 304 wordt wel herkend als ik hem aan de USB hang, maar Windows XP weet niet wat het is. Dan komt er een melding: Found New Hardware STMP3410. Welcome to the found new hardware wizard...Jainoxi schreef op 13 maart 2003 @ 17:07:
Als de software je speler niet herkend zou je de drivers kunnen installeren.
Maar een echte driver staat toch niet op de CD en ook niet in de lijst met programmaatjes van MP3player. Ik krijg nu dus nooit toegang tot mijn Duex drive (voorheen letter g:\), omdat er toch een driver nodig is. Waar vind ik een driver of wat kan ik doen?
Als je de software hebt geïnstalleerd, en je computer opnieuw hebt opgestart, moet windows je duex echt vinden. Heb je wel eerst de batt. er uitgehaald? toen in de USB geprakt, en vervolgens de batt. er in gedaan?!Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:52:
[...]
Okee, mijn Duex XP 304 wordt wel herkend als ik hem aan de USB hang, maar Windows XP weet niet wat het is. Dan komt er een melding: Found New Hardware STMP3410. Welcome to the found new hardware wizard...
Maar een echte driver staat toch niet op de CD en ook niet in de lijst met programmaatjes van MP3player. Ik krijg nu dus nooit toegang tot mijn Duex drive (voorheen letter g:\), omdat er toch een driver nodig is. Waar vind ik een driver of wat kan ik doen?
Verwijderd
Ja, heb ik precies zo gedaan. Hij vind hem ook wel, maar weet niet dat het een Duex is, dus ik krijg ook geen driveletter meer om te exploreren. Hij zegt alleen maar "stmp3410 found" en verder kan ie er niets mee.
<edit>Even later:
Bovenstaande gebeurt wanneer je de knop te lang ingedrukt houdt, dan maakt ie ook 3 keer een geluidje achter elkaar. Toen ik de aan knop eventjes ingedrukt hield, werd ie weer gevonden. Ik geloof dat ik hem nu pas helemaal snap
</edit>
<edit>Even later:
Bovenstaande gebeurt wanneer je de knop te lang ingedrukt houdt, dan maakt ie ook 3 keer een geluidje achter elkaar. Toen ik de aan knop eventjes ingedrukt hield, werd ie weer gevonden. Ik geloof dat ik hem nu pas helemaal snap
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:56 ]
Verwijderd
Zijn er ook mensen bij wie die duex nog totaal niet gecrashed is? en gebeurt dat alleen bij het niet veilig verwijderen van de duex uit de usb poort? of ook onder het muziek afspelen?
Of is het zo dat zodra de muziek erop staat en hij veilig is verwijderd niks meer kan foutgaan
Of is het zo dat zodra de muziek erop staat en hij veilig is verwijderd niks meer kan foutgaan
Verwijderd
Nu ff duidelijk zodat iedereen het snaptVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 11:33:
Zijn er ook mensen bij wie die duex nog totaal niet gecrashed is? en gebeurt dat alleen bij het niet veilig verwijderen van de duex uit de usb poort? of ook onder het muziek afspelen?
Verwijderd
Ik snap dat de duex xp vaker crashed, maar op welke momenten komt dit voor?
- gewoon onder het muziek luisteren?
- bij data overdracht met pc?
- etc.?
Ik wil nl. niet dat ik straks een mp3 speler die onderweg bij het muziek luisteren crashed.
- etc.?
Ik wil nl. niet dat ik straks een mp3 speler die onderweg bij het muziek luisteren crashed.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 11:45 ]
Nou, als je een normaal werkende duex hebt (zoals ik, er zitten altijd een paar rotte tussen helaas, maar het lijkt erop dat dat alleen de eerste lading was), dan crasht hij alleen bij het niet-veilig verwijderen van de duex xp uit de computer.
Verwijderd
Ik heb mijn DUEX XP nu al sinds eind januari en hij is slecht 1x gecrashed na het niet goed afsluiten van de speler in Windows XP, even snel de batterijwisseltruc en hij werkte weer! Van mijn kant geen problemen dus!Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 11:45:
Ik snap dat de duex xp vaker crashed, maar op welke momenten komt dit voor?
- etc.?
Verwijderd
Hier hetzelfde, superapparaatje 
Hij was weliswaar 1 keertje gecrashed (na het loskoppelen), maar dat op een totaal van 200 keer loskoppelen vind ik niet erg. Dat ik hem daarna vergeten was te formatteren was mijn eigen schuld. No problem, je kan alles in 10 seconden fixen.
Het geluid is super en je kan er goed mee joggen
Hij was weliswaar 1 keertje gecrashed (na het loskoppelen), maar dat op een totaal van 200 keer loskoppelen vind ik niet erg. Dat ik hem daarna vergeten was te formatteren was mijn eigen schuld. No problem, je kan alles in 10 seconden fixen.
Het geluid is super en je kan er goed mee joggen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:54 ]
1 klein vraagje. (Misschien staat het ergens in dit topic maar ik heb gecontrolled-f'ed op een paar keywords maar neist gevonden.)
Bij mij knippert de naam van het mp3tje soms. Dit varieert van mp3 tot mp3.
Heeft dit te maken met de ID3 Tag
En is het ook mogelijk om een continue shuffle aan te zetten?
De optie shuffle is er wel een ook de optie repaet, maar ik wil een reapeated shuffle
En is er nog een firmware update te krijgen
* Atlas heeft BTW een MP 302
En is het ook mogelijk om een continue shuffle aan te zetten?
De optie shuffle is er wel een ook de optie repaet, maar ik wil een reapeated shuffle
En is er nog een firmware update te krijgen
* Atlas heeft BTW een MP 302
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Ja, mijn duex is nog nooit gecrashedVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 11:33:
Zijn er ook mensen bij wie die duex nog totaal niet gecrashed is?
Wat is niet veilig verwijderen? als er geen activiteit is, maar de PC staat aan dan ruk ik hem gewoon uit de USB poort. Dat gaat perfect.en gebeurt dat alleen bij het niet veilig verwijderen van de duex uit de usb poort?
Ik heb gelezen dat er problemen kunnen ontstaan als je er muziek op zet (mp3 of wav) die niet aan de specificaties van de duex voldoen.of ook onder het muziek afspelen?
Dat durf ik dus niet te zeggen, maar als ik het goed begrijp ben ik 1 van de weinigen die zijn duex nog nooit geformateerd heeft, of op andere manier heeft moeten redden van een crash.Of is het zo dat zodra de muziek erop staat en hij veilig is verwijderd niks meer kan foutgaan
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de eigenlijke instelling van het beeldscherm. De naam moet eigenlijk voorbij scrollen in het scherm. door het verspringen van de tekens zie je een knippering. Dit komt waarschijnlijk omdat er een processortje in zit die net te weinig rekenkracht heeft om dit vloeiend te laten verlopen of het licht aan het schermpje. Als de naam te kort is voor het scrollen (het zou dat toch maar onzinnig zijn, want de volledige naam staat al op het scherm) dan denk ik dat hij toch aan het scrollen is, alleen worden de tekens dan niet verplaatst naar een volgende lokatie maar blijven ze op dezelfde lokatie staan.alexandervisser schreef op 15 maart 2003 @ 19:14:
Als ik het fout heb, hoor ik graag een verbetering.
edit:antwoord op vraag van alexandervisser
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:05 ]
Dit is zeker niet het verspringen van tekens.Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 22:56:
[...]
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de eigenlijke instelling van het beeldscherm. De naam moet eigenlijk voorbij scrollen in het scherm. door het verspringen van de tekens zie je een knippering. Dit komt waarschijnlijk omdat er een processortje in zit die net te weinig rekenkracht heeft om dit vloeiend te laten verlopen of het licht aan het schermpje. Als de naam te kort is voor het scrollen (het zou dat toch maar onzinnig zijn, want de volledige naam staat al op het scherm) dan denk ik dat hij toch aan het scrollen is, alleen worden de tekens dan niet verplaatst naar een volgende lokatie maar blijven ze op dezelfde lokatie staan.
Als ik het fout heb, hoor ik graag een verbetering.
edit:antwoord op vraag van alexandervisser
Hij gaat echt "uit" en dan weer "aan"
En dit verschilt van MP3 tot MP3.

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 15-03-2003 23:18 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ok, ik ga hem nu ook bestellen
bij mp3spelers.nl, dus zal denk dinsdag binnen zijn ofzo, aangezien ze op zondag wel niet zullen werken
Kan de beginpost even veranderd worden in €139?
Ik vind hem wel goed zo eigenlijk, direct €10,- voor een setje oplaadbare baterijen!Russian Phoenix schreef op 16 March 2003 @ 11:11:
Ceci n'est pas une signature!
vehpol schreef op 16 March 2003 @ 11:19:
[...]
Ik vind hem wel goed zo eigenlijk, direct €10,- voor een setje oplaadbare baterijen!
Bij particulieren daalt de prijs naar €119 (geseald)
Verwijderd
Huh? op de website staat toch 139 euro? waar haal je die info vandaan dat bij particulieren de prijs 119 euro is?
nou idd, en waarom zouden ze dat dan niet op hun site zetten?
Ik bedoelde als je hem koopt VAN een particulier
oh zoRussian Phoenix schreef op 16 March 2003 @ 14:59:
Ik bedoelde als je hem koopt VAN een particulier

Done.Russian Phoenix schreef op 16 March 2003 @ 11:11:
Trouwens, ik zit nog steeds lekkah muziek te luisteren met mijn Duexje
zo, na deze nog 1 post, dan zitten we aan de 1000
zou de mijne dinsdag komen denken jullie, of al maandag? ze zullen op zondag denk nix doen, dus zal wel dinsdag worden, ik kan echt NIET wachten tot ik hem heb, en ik moet hem meteen aan iedereen showen enzo zodra ik hem heb, dus hang er wel een touwtje aan, dat ik hem snel weer uit hun klauwen kan trekken
Als je het topic had doorgelezen had je gezien dat er ook voorkeursinstellingen instaan, zoals hoe lang het back light aan blijft, equalizer, enz.
Wellicht tijd voor een doorstart? Topic raakt beetje vol.
Iemand interesse hiervoor?
Iemand interesse hiervoor?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit topic is gesloten.