[MP3 speler] DUEX - XP (géén MuVo, maar lijkt erop)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, dat was voor mij ook ff wennen idd, niet een goede eigenschap, verder natuurlijk niets te klagen O+

offtopic:
Post 600 alweer :9

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Okyah schreef op 19 januari 2003 @ 19:23:
[...]

Naar wat ik nu hoor is de geluidskwaliteit toch niet zo goed :/
Heb ik er net een besteld, hoor ik inene dattie toch ruist, terwijl ie eerst ontzettend zuiver was.. :/

En de muvo schijnt qua geluid goed te zitten, maar die is natuurlijk duurder en heeft geen display en is denk ik iets groter..
Ik zie hier anders door het hele topic al dezelfde mening. Ik vind het geluid iig allerzins acceptabel, totaal geen last van ruis. Het komt vooral doordat die mp3tjes die er standaard op staan gewoon crap zijn, daar schrik je vooral van in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bigs schreef op 19 January 2003 @ 22:25:
[...]

Ik zie hier anders door het hele topic al dezelfde mening.
Okee, dan kan dit topic dicht.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 00:46:
Grappig, jullie weten wel waar je je Duex XP vandaan gehaald heb, maar dat op dezelfde site zo'n ding voor 1€ te koop is is het best bewaarde geheim :D

als deze link niet werkt bij mmport kijken bij accessoires
Leuk, maar als ik een paar dingen in mijn winkelwagen gooi, en ik wil gaan bestellen, zegt die site dat ik geen verzendkosten hoef te betalen? :?

Klopt dat?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

gday schreef op 19 januari 2003 @ 23:17:
[...]

Leuk, maar als ik een paar dingen in mijn winkelwagen gooi, en ik wil gaan bestellen, zegt die site dat ik geen verzendkosten hoef te betalen? :?

Klopt dat?
Volgens mij klopt dat inderdaad. Niets mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Reinier schreef op 19 January 2003 @ 23:21:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad. Niets mis mee toch?
Nee, mij hoor je niet klagen. Edoch, echt vaak komt dat niet voor denk ik, of wel?

Enne, je kunt ook niet via creditcard betalen zie ik... da's wel jammer :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 19 januari 2003 @ 23:17:
[...]

Klopt dat?
Ja dat klopt, maar kijk liever eerst ff bij je lokale electronica-boer of hij niet zo'n ding heeft. Op deze manier wordt MMPORT best genaaid, omdat de verzendkosten hoger zijn dan het produkt zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:40:
[...]

Ja dat klopt, maar kijk liever eerst ff bij je lokale electronica-boer of hij niet zo'n ding heeft. Op deze manier wordt MMPORT best genaaid, omdat de verzendkosten hoger zijn dan het produkt zelf...
Naja, ik heb een aantal dingen besteld.. niet alleen dat ene ding, dus dat zal wel goed komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaarg! Gister een dagje weg met de Duex. Ik heb er een paar WMA-tjes op gezet. Het eerste nummer gaat goed, niets aan het handje..... :)

Bij nummer twee begint de ellende: het nummer klinkt alsof het op te lage toeren wordt gedraaid met een flinke bak ruis erover... Zucht. :r
De Duex uit en weer aanzetten helpt, maar alleen voor 1 nummer. Elk nummer erna (of ervoor) klinkt weer ellendig. Zucht. :| Zo heb ik dus 20 nummers afgeluisterd: apparaat aan zetten en weer uitzetten, doorskippen naar het nummer waar ik gebleven was en dan weer play...

Niet echt heel praktisch. Overigens, na het formatten (tweede keer binnen twee dagen) doet het ding het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 14:37:
Aaaarg! Gister een dagje weg met de Duex. Ik heb er een paar WMA-tjes op gezet. Het eerste nummer gaat goed, niets aan het handje..... :)

Bij nummer twee begint de ellende: het nummer klinkt alsof het op te lage toeren wordt gedraaid met een flinke bak ruis erover... Zucht. :r
De Duex uit en weer aanzetten helpt, maar alleen voor 1 nummer. Elk nummer erna (of ervoor) klinkt weer ellendig. Zucht. :| Zo heb ik dus 20 nummers afgeluisterd: apparaat aan zetten en weer uitzetten, doorskippen naar het nummer waar ik gebleven was en dan weer play...

Niet echt heel praktisch. Overigens, na het formatten (tweede keer binnen twee dagen) doet het ding het weer prima.
wie werkt er nu ook met WMA's :? :P

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

AAARRGGHHH!!! :/
Kwas vandaag dus weg, kzou niet lang wegzijn, erg korte dag -> fijn :)
Maarja -> tijdens t eerste college komt er een gast binnenlopen om te vertellen dan we 's middags nog 2.5 uur extra hebben..
Ok, dus ik daar naartoe, vervolgens naar huis, inene kom ik nog klasgenoten van m'n oude school tegen, 2 achter elkaar, dus ik even kleppen..
Resultaat, ik hier om kwart voor 4...
Hoor ik net van m'n moeder dat ze langs zijn geweest vanmiddag, met t pakje, maar dat er niemand thuis was.... :( NEEEE!!!! :/
En ik mag em pas morgen na 10en van t postkantoor komen ophalen, maar dan ben ik alweer weg -> resultaat: Kheb em pas overmorgen, want morgen ben ik de hele dag @ school :/
Grrr...... * Okyah wil naar muziek kunnen luisteren op school!

[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 20-01-2003 16:22 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 20 januari 2003 @ 16:21:
AAARRGGHHH!!! :/
Kwas vandaag dus weg, kzou niet lang wegzijn, erg korte dag -> fijn :)
Maarja -> tijdens t eerste college komt er een gast binnenlopen om te vertellen dan we 's middags nog 2.5 uur extra hebben..
Ok, dus ik daar naartoe, vervolgens naar huis, inene kom ik nog klasgenoten van m'n oude school tegen, 2 achter elkaar, dus ik even kleppen..
Resultaat, ik hier om kwart voor 4...
Hoor ik net van m'n moeder dat ze langs zijn geweest vanmiddag, met t pakje, maar dat er niemand thuis was.... :( NEEEE!!!! :/
En ik mag em pas morgen na 10en van t postkantoor komen ophalen, maar dan ben ik alweer weg -> resultaat: Kheb em pas overmorgen, want morgen ben ik de hele dag @ school :/
Grrr...... * Okyah wil naar muziek kunnen luisteren op school!
ik voel met je mee, dat zelfde zal morgen bij gebeuren denkik :(
morgen bijna hele dag vrij maar zul je zien dat ie smorgens gebracht word. en woensdag zit ik hele dag op stage en donderdag ook, dus kan hem pas vrijdag ophalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff was vandaag de hele dag thuis, zijn gewoon niet komen brengen....!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongen jongens jongens! Hij is echt het wachten waard!

:*)

Suc6 en sterkte. Ik hoor jullie bevindingen binnenkort wel hier op dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker :D

Btw welke kwaliteit Mp3 en of WMA hebben jullie op de speler staan?? Ik zat zelf te denken aan 96kbit mp3, LAME encoded. Gaat dat een beetke klinken of kan ik ze beter 128 kbit maken???

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen...mp3cdspeler.nl heeft ze vandaag weer binnen gekregen en ze zijn al weer bijna uitverkocht......hoezo populair model ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:31:
Zeker :D

Btw welke kwaliteit Mp3 en of WMA hebben jullie op de speler staan?? Ik zat zelf te denken aan 96kbit mp3, LAME encoded. Gaat dat een beetke klinken of kan ik ze beter 128 kbit maken???
Mijn advies: gewoon lekker 192kbit mp3.
96 is zoiezo te laag, 128 is nog wel te doen, maar je hoort toch wel dat t mp3 is.
Bij 192, met LAME geencode, op een professionele wijze, zou t redelijk moeten klinken en is er niet zo heel veel verschil met een cd te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUTCHSPiRiT schreef op 21 January 2003 @ 10:33:
[...]

Mijn advies: gewoon lekker 192kbit mp3.
96 is zoiezo te laag, 128 is nog wel te doen, maar je hoort toch wel dat t mp3 is.
Bij 192, met LAME geencode, op een professionele wijze, zou t redelijk moeten klinken en is er niet zo heel veel verschil met een cd te horen.
Ik doe wel 96kbit wma. Klint beter dan 96 kbps mp3. Met die lage bitrates past er tenminste nog wat op die Duex. Met 192kbit heb je zooo weinig ruimte, 1 CDtje maar ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Woei, hijs binnen!
Idd wel wat ruis met die bijgeleverde dinges.
Toch maar senheisertje erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik heb een raar probleem. Ik heb m'n speler noodgedwongen moeten herformatteren omdat m'n SETTINGS.DAT op een gegeven moment weggeraakt was. Bekend probleem. Echter had m'n speler voor het formatteren een capaciteit van 128 MegaByte (dus echt 128*1024*1024 bytes) en na het formatteren was er nog maar ongeveer 122 MegaByte over (rond de 128 * 1000 * 1000 bytes). Bij MMPort zeggen ze dat dit normaal is en dat dezelfde marketingtruc wordt gebruikt als bijvoorbeeld bij harde schijven. Ik vind het echter raar dat ik er eerst _echt_ 128 MegaByte op kwijt kon (ik heb er al eens 127.9MB op gezet) en dat dat nu plotseling niet meer gaat. Hoe zit het met de capaciteit bij de andere Duex bezitters?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
bij mij ook 122 mb,
Ik heb hem eerste week gebruikt voor data transporteren. Dat ging gewelding, maar nu heb ik 2 dagen mp3 tjes erop staan en nu loopt hij meteen vast bij het aanzetten.
Ik kan hem nog wel aansluiten op een xp machine, dan blijft hij aan, maar op een 98 machine schakelt hij ook meteen uit. Ik heb nog niet geformateerd. Is dit standaart? Dat hij bij bepaalde mp3-s op bepaalde momenten gewoon vastslaat en uitgaat?
Misschien ligt het aan de mp3, maar ik verwacht eigenlijk wel een firmware update ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DUTCHSPiRiT schreef op 21 January 2003 @ 11:53:
Woei, hijs binnen!
Idd wel wat ruis met die bijgeleverde dinges.
Toch maar senheisertje erop zetten.
Ik heb em ook net binnen, maar hij ruist idd wel met die bijgelverde dingen, zeg! :o
Maar met m'n Sony koptelefoon is er ook nog wat ruis hoorbaar, hoor! :/
Nja, is een oud kreng en was ook niet duur (gekregen :P) maar hij klinkt normaal wel goed, hoor! :)
mvdklip schreef op 21 januari 2003 @ 15:06:
Ik heb een raar probleem. Ik heb m'n speler noodgedwongen moeten herformatteren omdat m'n SETTINGS.DAT op een gegeven moment weggeraakt was. Bekend probleem. Echter had m'n speler voor het formatteren een capaciteit van 128 MegaByte (dus echt 128*1024*1024 bytes) en na het formatteren was er nog maar ongeveer 122 MegaByte over (rond de 128 * 1000 * 1000 bytes). Bij MMPort zeggen ze dat dit normaal is en dat dezelfde marketingtruc wordt gebruikt als bijvoorbeeld bij harde schijven. Ik vind het echter raar dat ik er eerst _echt_ 128 MegaByte op kwijt kon (ik heb er al eens 127.9MB op gezet) en dat dat nu plotseling niet meer gaat. Hoe zit het met de capaciteit bij de andere Duex bezitters?
Bij mij geeftie gewoon 128 mb, aan, hoor, ook na formatten (meteen gedaan, kheb em 30 minuten 8)7)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik dacht hem nog te kopen ter vervanging van m'n napa mcd380.
Maar door die vele vastlopers en problemen denkik dat ik em toch niet ga aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:12:
Maar door die vele vastlopers en problemen denkik dat ik em toch niet ga aanschaffen
Nja, bij mij nog geen problemen (kheb em een uur :P)
Wel issie erg mooi en de geluidskwaliteit is niet slecht, maar toch een ruis... (maar kheb ook geen echt goede koptelefoon..)
Btw, ruis en slecht geluid is dus niet t zelfde :) T geluid is goed, maar de ruis zit er wel :P
Btw, als ik zoals nu in de huiskamer zit, met wat geluid op de achtergrond, hoor je die ruis totaal niet, merk ik net..
Ik hoorde t wel toen ik net op m'n bed lag met de deur dicht..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Moet ik hem nu kopen of niet :? Twijfels, twijfels....

Ik heb hier al best wel veel negatieve reacties gelezen. Zijn er ook mensen zonder problemen enzo :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:12:
Tot nu toe ben ik anders errug tevreden over dit beestje. Als er echte problemen zijn, kun je vast contact leggen met MMPORT, tot nu toe is mijn ervaring met hun service uitmundend, kan niet anders zeggen. Ook wat ik er van gehoord en gelezen heb, is het prima in orde daaro, houden je netjes per e-mail op de hoogte. Perfect!

Hulde aan MMPORT, maar dat heb ik geloof ik al eens meer gezegd in dit topic :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venkeroz schreef op 21 January 2003 @ 17:51:
Moet ik hem nu kopen of niet :? Twijfels, twijfels....

Ik heb hier al best wel veel negatieve reacties gelezen. Zijn er ook mensen zonder problemen enzo :?
Kheb ook twijfels, twijfels,.....
Maar dan moetek eerst men napa kwijtraken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:03:
[...]

Kheb ook twijfels, twijfels,.....
Maar dan moetek eerst men napa kwijtraken :+
Wil je m'n adres, een extra mp3speler kan geen kwaad.. :+
Maar hij bevalt na em nu de hele tijd opgehad te hebben beswel, hoor :)
kmerk die ruis nu ook niet, met Sony ding erop, met die erbij geleverde nog steeds ruis hoorbaar, zelfs met achtergrondgeluiden..

Maarja, t enige nadeel dat ik zie is dat t door nummers skippen, die erg groot zijn wat moeilijk gaat -> khad een paar nummers @ 320 kb/s (als test, hoor, je hoort t toch niet echt trug op dit ding, 320 of 256 ofzo :P) en die waren sowieso al over de 7 minuten -> meer dan 20 mb voor een nummer, daarbij wat t skippen een bit vaag :)
Maar dit probleem zal je niet veel hebben, dus :)
Maar verder, getest met veel muziekstijlen en t klinkt allemaal goed :Y)
Btw, kheb die EQ standen geprobeerd, maar ik houd t maar bij normal, hoor! :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die duex nu al weer uitverkocht is overal, maar aan de andere kant weer een troost ik wilde hem bijna bestellen totdat ik deze aanbieding zag:

http://www.innogear.com/fl100.html
deze is bijna net zo duur (€ is zelfs duurder dan $) kwalitatief beter + radio (signal to noise 96 Db itt duex 85 db) en uitbreidbaar!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zo goedkoop? :'(
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=301
Als je em in België of ned wilt kope is em een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit lekkere dingetje nu al 6 dagen of zo. Eén keer vastgelopen. Dit komt door:
  • Niet veilig uit je USB slot gehaald (sluit in windows netjes je apparaat af)
  • Niet goed gecodeerd MP3'tje (wma is hier algemeen gevoeliger voor!)
Tja, het is jammer dat hij af en toe vast loopt. Hoe zat dat met de andere mp3 spelers?

offtopic:
Tjee! 26 page al weer...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Maar het is dus zo dat hij bij WMA gevoeliger is dan bij MP3?
Mooi, ik gebruik namelijk _nooit_ wma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 302 en de 304?
En zijn er eventueel van andere producenten mp3spelers met ong hetzelfde principe? (ook in dezelfde prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:09:
Jammer dat die duex nu al weer uitverkocht is overal, maar aan de andere kant weer een troost ik wilde hem bijna bestellen totdat ik deze aanbieding zag:

http://www.innogear.com/fl100.html
deze is bijna net zo duur (€ is zelfs duurder dan $) kwalitatief beter + radio (signal to noise 96 Db itt duex 85 db) en uitbreidbaar!
Die is in Nederland volgens mij duurder hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
oei, ik trek dat ding eigenlijk altijd zo uit de usb..

xp hoor je er niet over, 2k wel..

Ik ga het es netjes proberen, kijken of de problemen overgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb vandaag een nieuwe duex ontvangen :)
no probs. so far

304 is niet P&P, 302 wel...
maar in het "stoerste mp3 speler" topic staat er alweer een opvolger van de Duex XP mp302... met het uiterlijk van de 304 :?
http://www.innogear.com/vintion_msc.html

over dat 122/128MB - ik heb ook 122 MB... al gelijk vanaf het begin met deze nieuwe speler, bij de vorige was dat ook al (al weet ik niet of dat bij de vorige ook was vóór het formatteren)
ach, mn 60GB harddisk is ook eigenlijk maar 55.91GB

andere, vergelijkbare mp3 spelers;
Pendrive mp3; geen display, wel 256MB voor 189 euro (mp3cdspeler.nl)
verder zijn de meeste spelers niet echt plug&play, maar opzich is dat alleen belangrijk als je m echt wilt gebruiken om data te transporteren. De meeste andere 128MB spelers zijn duurder dan de Duex..

edit; mpio DMK (128mb) lijkt wel veel op de duex maar is 229 euro, iriver iFP180T 128mb ook
edit 2; en de creative muvu natuurlijk, maar die heeft geen display en maar 64mb

[ Voor 13% gewijzigd door schaduw op 21-01-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

schaduw schreef op 21 January 2003 @ 22:39:
maar in het "stoerste mp3 speler" topic staat er alweer een opvolger van de Duex XP mp302... met het uiterlijk van de 304 :?
http://www.innogear.com/vintion_msc.html
Dat heb ik ook al een aantal keer in dit topic genoemd, de Vintion nogwat is gewoon een MP304 die onder een andere naam uitgegeven is. Innogear vindt het blijkbaar leuk om producten onder de verkeerde naam te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

schaduw schreef op 21 januari 2003 @ 22:39:
[...]
andere, vergelijkbare mp3 spelers;
Pendrive mp3; geen display, wel 256MB voor 189 euro (mp3cdspeler.nl)
verder zijn de meeste spelers niet echt plug&play, maar opzich is dat alleen belangrijk als je m echt wilt gebruiken om data te transporteren. De meeste andere 128MB spelers zijn duurder dan de Duex..
[...]
Ik zou zeggen dat deze jongen nog het meest op de Duex 302 lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/ibead/ibead-8-1.jpg

I-Bead 100, plug&play USB-pendrive met LCD

128 MB (niet-uitbreidbaar), blue backlight, 85 x 16 x 25 mm "groot" en 37 gram "zwaar".

Vreemd genoeg was er een tijdje geleden zelfs een draadje over dit apparaatje, maar dat is doodgebloed... En dat, terwijl de overeenkomsten met de Duex echt behoorlijk groot zijn (volgens mij zit er zelfs eenzelfde "crappy" soort koptelefoon bij)...

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/ibead/ibead-2-1.jpg

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding die I-bead maar wel duur 249 euro als ik de omrekenaar mag geloven, hmmm die duex is zo slecht nog niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ff in een rijtje voor de wel/niet twijfelaars:

Positief:
  • Heerlijk klein en ligt.
  • Niet duur in vergelijking met andere pen drives
  • Zéér plug & play
  • Kan mp3'z én WMAs afspelen
  • LCD Schermpje (3 regels (jaha, icoontjes tellen ook als een regel :) ))
  • Blauw back-lite
  • Back-lite instelbaar
  • Voice recorder
  • .... meer zal wel binnenkort ge-edit worden!
Nadelen:
  • Crapy oordopjes
  • Toch een zeer lichte ruis. (máár met iets duurdere dopjes, is dat verholpen)
  • Beetje jammere opname van de voice-recorder
    (werkt wel goed, alleen je moet hem minimaal binnen straal van 60 cm of zo houden)
    (kwaliteit is echt beeje aan de jammere kant)
  • Hij onthoud je EQ instellingen niet
    edit:
  • De speler kan gewoon aan als hij op "Hold" staat...
  • Heeft de nijging om vast te lopen als je hem niet goed verwijderd uit USB
  • Settings.dat kan makkelijk "per ongeluk" verwijderd worden
    (waardoor hij "normaal" niet opstart (wel na het formatteren))
    edit:
    Hiermee bedoel ik dus eigenlijk, dat als je Select All doet, om bestanden bijv. te verplaatsen / verwijderen, zie je niet dat je de settings.dat meeneemt, maar dat gebeurt volgens mij wel....
  • Als hij in de USB poort zit, vreet hij batterijen...
  • Gevoelig voor niet goed gecodeerde mp3'tjes
Spelfouten voorbehouden :|

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 18 December 2002 @ 02:07:
[...]

Duurder en zo is het ook vrij snel.

[...]

Accessoires

- Setup CD (Voor Windows 98)
- Opbergzakje <-- Waar is da zakkie gebleven (foei MMport! beetje verwijderen van jullie site!)
- Oortelefoontjes van kettingformaat
- 1 Alkaline batterij
- Gebruiksaanwijzing
- USB Kabel (Voor moeilijk bereikbare USB-poorten)[/b]

Maakt niet veel uit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 00:55:
Ff in een rijtje voor de wel/niet twijfelaars:

Positief:
  • Heerlijk klein en ligt.
  • Niet duur in vergelijking met andere pen drives
  • Zéér plug & play
  • Kan mp3'z én WMAs afspelen
  • LCD Schermpje (3 regels (jaha, icoontjes tellen ook als een regel :) ))
  • Blauw back-lite
  • Back-lite instelbaar
  • Voice recorder
Nadelen:
  • Crapy oordopjes
  • Toch een zeer lichte ruis. (máár met iets duurdere dopjes, is dat verholpen)
  • Beetje jammere opname van de voice-recorder
    (werkt wel goed, alleen je moet hem minimaal binnen straal van 60 cm of zo houden)
    (kwaliteit is echt beeje aan de jammere kant)
  • Hij onthoud je EQ instellingen niet
  • Heeft de nijging om vast te lopen als je hem niet goed verwijderd uit USB
  • Settings.dat kan makkelijk "per ongeluk" verwijderd worden
    (waardoor hij "normaal" niet opstart (wel na het formatteren)) Dat doet ie dus kennelijk bij XP niet! En bij Me doet ie 't ook gewoon niet! no problem!
  • Als hij in de USB poort zit, vreet hij batterijen... Nog niets van gemerkt, ik heb wel GP oplaadbare AAA's, maar de Maxell batterij die erbij zat heeft toch wel een week gedraait met best veel gebruik en op en af laden van MP3'tjes en Word doc's
  • .
  • Gevoelig voor niet goed gecodeerde mp3'tjesDat zijn wel meerdere MP3players waarschijnlijk kan ie changing bitrates niet aan! Kan Nero ook niet als ie een audiocd fikt!
Spelfouten voorbehouden :|

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Okyah schreef op 21 januari 2003 @ 17:03:
Bij mij geeftie gewoon 128 mb, aan, hoor, ook na formatten (meteen gedaan, kheb em 30 minuten 8)7)
Kun je misschien een screenshot van de properties posten? Ik wil wel eens zien hoeveel bytes hij bij jou aan geeft. Dan kan ik de mensen bij MMPort ook gelijk laten zien dat ie 'soms' wel degelijk een capaciteit van 128MB heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door mvdklip op 22-01-2003 09:20 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/duex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Zo ziet het er dus ook bij mij uit. Exact evenveel bytes. Ik hoop eigenlijk dat Okyah nog een screenshot van z'n 128MB kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door mvdklip op 22-01-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Wat staat er nou eigenlijk in settings.dat?
want ik zie het regelmatig staan, maar niet wat er werkelijk in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Equalizer-instelling, random mode?

offtopic:
Heb inmiddels weer een volgende gadget (digicam) besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Is het nodig om bij mp3cdspelers.nl onder rembours te bestellen? Of is dat niet nodig? Kost toch 5 euro meer dan vooruitbetaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Triloxigen schreef op 22 januari 2003 @ 10:35:
Wat staat er nou eigenlijk in settings.dat?
want ik zie het regelmatig staan, maar niet wat er werkelijk in staat
Settings.dat:
code:
1
  g  2B€   X @     á@    ä @    S @     T @     ? @      ð
:+

Daarom, maak back-ups van de settings.dat, zodat je niet meer hoeft te formatteren als hij is vast gelopen of zo...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venkeroz schreef op 22 januari 2003 @ 11:28:
Is het nodig om bij mp3cdspelers.nl onder rembours te bestellen? Of is dat niet nodig? Kost toch 5 euro meer dan vooruitbetaling ;)
Gewoon voorruit betalen , ik ken zeker 12 mensen + myself die diverse malen bij mp3spelers.nl een speler hebben gekocht (de afgelopen twee jaar) en tot nu toe nog nooit 1 probleem gehad.Ik had hem perfect bij de eerste zending en gisteren heeft een kennis van me de Duex ook gehad , dus het zit wel snor daar.Bij mmport zal het ook wel goed zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:20:
[...]

Gewoon voorruit betalen , ik ken zeker 12 mensen + myself die diverse malen bij mp3spelers.nl een speler hebben gekocht (de afgelopen twee jaar) en tot nu toe nog nooit 1 probleem gehad.Ik had hem perfect bij de eerste zending en gisteren heeft een kennis van me de Duex ook gehad , dus het zit wel snor daar.Bij mmport zal het ook wel goed zijn.
Ok, thx :)

Ik heb m'n Duex XP besteld :) :) :)
Over 4 dagen komt er een nieuwe partij binnen van 100 stuks, ik hoop dat ik hem snel heb :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0000000t ik heb em :)

Ziet er goed uit, ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat je er van vindt "meSmooth" ........ het is namelijk na 1 1/2 uur nog wel erg stil van jouw kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nah eerst ff uitgebreid getest natuurlijk :)

Hij deed et egt perfect met mn eigen oordoppen. Alleen nu zette ik em net ff aan en toen deed ie et niet meer. Dus nu fff graven in deze topic naar de oplossing. Hopelijk doet ie dit niet vaker.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen of niet?
Eigenlijk past het niet echt in dit topic maar toch.
Zou ik mijn napa mcd-380 ruilen tegen een sony minidisc rec MZ-R 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud EQ instellingen niet? Bij mij anders wel. Als ik weer terug kom in het menu, staat 'ie netjes op Classic (vind ik mooist). Alle andere settings onthoud 'ie ook gewoon.
Repeat all blijft bij mij dus ook gewoon altijd aan.

Wel jammer dat 'ie niet gewoon het nummer waar je was kan onthouden, wel zo handig als ie uitspringt als 'ie te lang op pauze staat!
Nadeel vind ik ook dat 'ie aan kan als 'ie op HOLD staat.

Dat ruisen neem ik voor lief. Oplossing is al meerdere keren vermeld, kwaliteit oordopjes maakt volgens mij weinig uit. Als ik de WMA's op m'n laptop zelf luister (zelfde koptelefoontjes uiteraard) heb ik die ruis niet, dus ligt echt aan apparaatje!

[edit]
Ik ben er overigens zeer tevreden over. Voor het geld is het het zeker waard.
Geluid is erg helder (ff ruis killen en je luistert praktisch CD). Enne....ach alles is al genoemd.

Als je kan leven met de kleine nadelen, haal je hiermee echt een prachtspelertje in huis! Ik vind de nadelen zo weinig mee-tellen dat ik me er ook totaal niet aan erger.

Persoonlijk denk ik niet dat het te vergelijken is met de MuVo ( :r + maar 64MB Lijkt me echt een miskoop) en andere spelers (weinig die 100% USB drive comp is...zeker niet voor de prijs).

Als je niet van plan bent om ooit een MP3 speler als USB-drive te gebruiken denk ik dat er wel andere alternatieven zijn (die CW-200 is ook best :9~ ), maar ik denk niet dat iemand er een miskoop van zal hebben (lees: niet tevreden zijn met het produkt eenmaal in bezit)!
[edit]

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 17:31 . Reden: FF melden dat ik er tevreden over ben! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

mvdklip schreef op 22 januari 2003 @ 10:03:
[...]

Zo ziet het er dus ook bij mij uit. Exact evenveel bytes. Ik hoop eigenlijk dat Okyah nog een screenshot van z'n 128MB kan maken.
He, ik heb em er net ingestoken, maar hij is nu idd 122 :/
En ik weet toch zeker dattie gister NA format 128 mb was :?
Weird..
Kheb em gister 2 x geformat, maar de eerste keer heb ik dus gekeken en toen wassie 128, dat heb ik gister ook gezegs, wel jammer..Of wassie eerst anders geformat? Dat kan t ook niet zijn want ik weet toch zeker dattie NA format een keer 128 was :/Ja, of ik ben dom en ik heb verkeerd gekeken, wacht even, hoor, kga nogeens kijken wat ik gedaan heb :)
/edit mhm.. :P
ik ben prob gewoon dom geweest, bij format geeftie aan dat t 128 is, maar vervolgens is t bij properties 122, sorry voor de valse hoop jongens 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 22-01-2003 17:40 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w000t hij doet et weeer :D Net deed ie het dus niet en wilde ik hem dus formateren....maar dat wilde niet. Als ik hem in mn USB deed herkende WINXP eem en kon ik de inhoud van de map bekijken, ik heb gelijk al mn MP3tjes eraf gehaald en wilde er toen nieuwe opzetten. Dit wilde dus niet, het leek wel of mn comp niet naar mn deux kon schrijven...

Toen die software maar geinstalleerd om hem te formateren...no go. Die software gaf een foutmelding dat de deux er niet inzat, terwijl windows hem wel herkende...

Toen heb ik op de speler zelf een settings.dat aangemaakt en toen deed ie alles weer.

I still love the deux maar hij moet dit niet te vaak gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 17:46:
Toen heb ik op de speler zelf een settings.dat aangemaakt en toen deed ie alles weer.

I still love the deux maar hij moet dit niet te vaak gaan doen :)
Weet je het zeker? Bij mij onthoud ie dan niet je settings.

Voor de zekerheid:
Backup van Settings.dat

Je kan eventueel een backup op je Duex laten staan, voor het-geval-dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Eh, iemand een idtje waarom er bij t lezen van id3 tags dingen niet goed worden weergegeven?
Khad een paar mp3tjes, daar werd eerst band weergegeven, ietsjes later de naam van het nummer, die had ik niet zelf ge-encode.
Maar kheb net zelf wat geprobeerd te encoden, met CDeX, mbv lame met zowel id3v1 als 2 tag -> 2 leestie niet (wisten we al, toch ? :)) maar bij v1 doetie t niet goed :/
Krijg te zien The AtariGiven up on love terwijl t moet zijn Tha Ataris - Given up on love, of ieg iets dat daar op lijkt, maarja, mijn vraag is dus, waarom wordt de naa zo afgekapt? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Als iemand niet tevreden erover is,
ik willum wel overkopen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 22-01-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet dit dus BTW niet hè!:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/veilig_duex.png

offtopic:
Eej, Triloxigen is die Web-Ftp een beetje veilig? Niet dat jij alle w8woorden onthoud etc.? :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[digidude]
Jah daar kom ik dus ook net achter dat ik hem niet "veilig" heb ontkoppelt. Ik had hem dus met mn domme kop na het uplouden gewoon uit de USb getrokken. Dan gaat hij dus nog 1 X aan en daarna niet meer.... Maar met veilig ontkoppelen doet hij het prima :D

En bedankt voor de settings backup, die ga ik even proberen. Want nu na een formatje staat mn backlight standaard uit, ff proberen of hij het nu wel weer doet.

Igg bedankt voor je handige tips&files :) Super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde ende Jolijt, mn achterlampje doet het weer :)

Nogmaals bedankt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Nu online
zow ff alle 14 pagina's doorgelezen a 50 pp pagina (uurtje werk) en ik ga hem dus ook bestellen :) Zat eerst te twijfelen tussen een mp3 discman en de Duex maar de Duex is zo megaklein en licht dat dat me veel beter lijkt :Y)
Alleen nog ff kijken waar ik hem haal, bij mp3spelers.nl of die andere ;)
Trouwens hoop ik niet dat ik veel problemen ga krijgen met die setting.dat file en dat hij niet meer aan wil :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

]-[Skinlab]-[ schreef op 22 januari 2003 @ 19:45:
zow ff alle 14 pagina's doorgelezen a 50 pp pagina (uurtje werk) en ik ga hem dus ook bestellen :) Zat eerst te twijfelen tussen een mp3 discman en de Duex maar de Duex is zo megaklein en licht dat dat me veel beter lijkt :Y)
Alleen nog ff kijken waar ik hem haal, bij mp3spelers.nl of die andere ;)
Trouwens hoop ik niet dat ik veel problemen ga krijgen met die setting.dat file en dat hij niet meer aan wil :|
Ik heb t bij "die andere" gedaan :P
omdat bij mp3cdspeler.nl t me niet duidelijk was of na 18 jan nog steeds die fijne lage prijs zou gelden :Y)
En dan scheelde t 1 euro of je t bij mmport of mp3cdspeler.nl kocht, dus heb ik t maar bij mmport gekocht EN k had hier gehoord dat mmport ERG fijn deed bij eventuele problemen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Nu online
Okyah schreef op 22 January 2003 @ 20:00:
[...]

Ik heb t bij "die andere" gedaan :P
omdat bij mp3cdspeler.nl t me niet duidelijk was of na 18 jan nog steeds die fijne lage prijs zou gelden :Y)
En dan scheelde t 1 euro of je t bij mmport of mp3cdspeler.nl kocht, dus heb ik t maar bij mmport gekocht EN k had hier gehoord dat mmport ERG fijn deed bij eventuele problemen :)
Idd, had ik ook gelezen, snelle reactie op email, gratis hoofdtelefoon vanwege defect aan duex etc :) dat is imho ook wel wat waard, dus bestel ik hem daar :)
Let op! Inmiddels weer uitverkocht! Volgende zending arriveert rond 1 februari.
Tis wel nog ff wachten maar k verheug me er nu al op :D

[ Voor 12% gewijzigd door holoX op 22-01-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 17:21:
Onthoud EQ instellingen niet? Bij mij anders wel. Als ik weer terug kom in het menu, staat 'ie netjes op Classic (vind ik mooist). Alle andere settings onthoud 'ie ook gewoon.
hij staat bij mij ook wel op dezelfde instelling in het menu, de locatie van je keuze wordt dus onthouden, maar de instelling zelf is niet actief, als ie op classic staat en je drukt het knopje in, merk je duidelijk dat een andere preset actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:29:

offtopic:
Eej, Triloxigen is die Web-Ftp een beetje veilig? Niet dat jij alle w8woorden onthoud etc.? :*)
offtopic:
Nee, ik sla niks op.
Ik wil mijn database schoonhouden met ongecodeerde paswoorden zodat het zinloos is om mijn database te kraken :p En het natuurlijk gewoon niet gepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t ik geloof dat ik mn Deux zover heb gekregen dat ie standaard op Eq Normal begint....of mn oortje bedriegen me. Voor de duidelijkheid het pijltje staat nu standaard voor normal, en als ik em activeer hoor ik dus geen verschil meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:49:
[digidude]
Jah daar kom ik dus ook net achter dat ik hem niet "veilig" heb ontkoppelt. Ik had hem dus met mn domme kop na het uplouden gewoon uit de USb getrokken. Dan gaat hij dus nog 1 X aan en daarna niet meer.... Maar met veilig ontkoppelen doet hij het prima :D

En bedankt voor de settings backup, die ga ik even proberen. Want nu na een formatje staat mn backlight standaard uit, ff proberen of hij het nu wel weer doet.

Igg bedankt voor je handige tips&files :) Super!!!
Dankje :) (och, omdat ik niet de eerste kon zijn met een review, zo maar even mijn functionaliteit bewezen :P (tweakers.net -> voor en door tweakers zeg maar...)
Triloxigen schreef op 22 januari 2003 @ 20:13:
[...]

offtopic:
Nee, ik sla niks op.
Ik wil mijn database schoonhouden met ongecodeerde paswoorden zodat het zinloos is om mijn database te kraken :p En het natuurlijk gewoon niet gepast is.
offtopic:
Dat was niet ivm het kraken van je database, dat is triest, maar meer zodat ik op school ook nog fijn bestandjes kan uploaden/downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat zo even lekker in bad van zijn Duex genieten :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
ff een vraagje.. (kheb geen zin om het hele topic door te lezen)

als er een oplaadbare batt. in zit, laad die dan automatisch op als hij in een usb poort zit? of moet je die batt. elke keer los opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

los opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 21:21:

offtopic:
Dat was niet ivm het kraken van je database, dat is triest, maar meer zodat ik op school ook nog fijn bestandjes kan uploaden/downloaden :+
offtopic:
Dat kun je doen zonder problemen iig :)
Ralpy schreef op 22 January 2003 @ 22:14:
ff een vraagje.. (kheb geen zin om het hele topic door te lezen)

als er een oplaadbare batt. in zit, laad die dan automatisch op als hij in een usb poort zit? of moet je die batt. elke keer los opladen?
Ik heb zelfs gelezen dat het gigantisch veel stroom vreet alstie erin zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Triloxigen schreef op 22 januari 2003 @ 23:14:
[...]

offtopic:
Dat kun je doen zonder problemen iig :)

[...]
Ik heb zelfs gelezen dat het gigantisch veel stroom vreet alstie erin zit..
Tja, nu vraag ik me af, vreet hij echt veel meer, of heb je al gouw niet door dat hij nog "aan" staat.?

offtopic:
675e bericht al weer 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Okyah schreef op 22 januari 2003 @ 17:37:
[...]

He, ik heb em er net ingestoken, maar hij is nu idd 122 :/
En ik weet toch zeker dattie gister NA format 128 mb was :?
Weird..
Kheb em gister 2 x geformat, maar de eerste keer heb ik dus gekeken en toen wassie 128, dat heb ik gister ook gezegs, wel jammer..Of wassie eerst anders geformat? Dat kan t ook niet zijn want ik weet toch zeker dattie NA format een keer 128 was :/Ja, of ik ben dom en ik heb verkeerd gekeken, wacht even, hoor, kga nogeens kijken wat ik gedaan heb :)
/edit mhm.. :P
ik ben prob gewoon dom geweest, bij format geeftie aan dat t 128 is, maar vervolgens is t bij properties 122, sorry voor de valse hoop jongens 8)7
Naja.... ik snap het niet meer. Ik weet echt _zeker_ dat ie ooit 128MB bij de properties aangegeven heeft. Na de eerste keer formatteren was ie opeens 124MB en na de tweede keer 122MB. Of ben ik nou gek aan het worden?! 8)7

Misschien dat ik hem nog ff aan een Linux bak hang om te kijken of ik op die manier wat wijzer kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nu toch wel forse problemen met de mijne,
ik gebruik linux , en dat leek redelijk te gaan , behalve dat
je even moet zorgen dat de duex met "sync" optie gemount wordt.

Het viel me op dat de partitietable een beetje vreemd eruit ziet ,
de eerste (en enige) partitie is iets kleiner dan de hele flash.

Laatst was het opeens mis nadat ik een zooitje mp3's erop gezet had,
nader onderzoek wees uit dat het filesystem van de eerste partitie
volledig om zeep geholpen was.
Opnieuw geformatteerd (met linux mkfs.msdos ) met FAT16.
en de speler wilde toen wel weer opstarten , de /voice en settings.dat waren
weer terug , en ik was "back in business". Dacht ik.
Nadat ik weer een poging had gedaan een aantal mp3s erop te zetten was
het weer mis. Helaas is het niet bij het filesystem van de eerste partitie
gebleven , nee , de hele partitietable is pleite.

Ik kan nu wel even een partitietable aanmaken , maar weet niet meer
precies hoe die eruit zag, ik weet alleen dattie wat vreemd was....
Kan iemand een uitdraaitje maken van de partitietabel van het ding en
het even posten ?
Ik kan altijd nog de windows format met het tooltje proberen , maar
hij ligt echt flink overhoop.....

BTW , hij is ook hardware matig stuk , het volume "-" knopje werkt niet meer,
je voelt de "klik" ook niet meer....
Hij moet dus zowiezo terug , maar ik wil hem verder wel weer in werkende staat zien te krijgen.
Hoe dan ook , ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die onder linux
problemen hebben met dit ding ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venkeroz schreef op 22 januari 2003 @ 14:37:
Ok, thx :)

Ik heb m'n Duex XP besteld :) :) :)
Over 4 dagen komt er een nieuwe partij binnen van 100 stuks, ik hoop dat ik hem snel heb :) :) :) :)
Ik ook, de 26e komt er een nieuwe lading binnen bij mp3cdspeler.nl. Ik = blij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ik ga hem ook bestellen, was eerst wat sceptisch (toch zo'n bijna 300 piek) voor zo'n apparaat wat dan nog wat gebreken heeft. Ik heb nog even overwogen om de MPIO fl100 te bestellen in amerika maar met alle toeslagen van de douane + transport kosten word het een erg dure grap.
Voor zover ik kan oordelen over de DUEX (wat ik hier gelezen heb):
- crappy koptelefoon kan vervangen worden door een betere en dan is de ruis weg
- crashen kan voorkomen worden door hem veilig aftesluiten in xp

kortom als je je hier aan houdt dan heb je een prima werkend apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens wat er op de bon staat? zoiets als audioapparatuur of computer apparatuur? dit ivm of ik de btw kan aftrekken via het bedrijf van m'n pa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

op de bon staat (bij mp3cdspeler):
eigen naam adres + Holland Global +adres
Duex XP mp 302 1 x € 139.00
+ meer

maar niets met audio of computer...
maar bij computerapparatuur staat toch ook vaak alleen de merknaam en produkttype, daar hoeft niets bij te staan van audio of computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:32:
weet iemand trouwens wat er op de bon staat? zoiets als audioapparatuur of computer apparatuur? dit ivm of ik de btw kan aftrekken via het bedrijf van m'n pa
ik heb dat ding van iemand gezien en het viel me op dat de duex behoorlijk stevig is een stevige indruk geeft! :)
heel mooi ding voor het geld, en ook zeer handig voor op school als je er nog is wat data op wil zetten :)
ik heb zelf een napa mcd380 maar vindt die duex 10x mooier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

the_Omniscient schreef op 21 januari 2003 @ 23:45:
[...]

Ik zou zeggen dat deze jongen nog het meest op de Duex 302 lijkt:

[afbeelding]

I-Bead 100, plug&play USB-pendrive met LCD

128 MB (niet-uitbreidbaar), blue backlight, 85 x 16 x 25 mm "groot" en 37 gram "zwaar".

Vreemd genoeg was er een tijdje geleden zelfs een draadje over dit apparaatje, maar dat is doodgebloed... En dat, terwijl de overeenkomsten met de Duex echt behoorlijk groot zijn (volgens mij zit er zelfs eenzelfde "crappy" soort koptelefoon bij)...

[afbeelding]
oeh, dies wel een stukkie mooier dan de duex, ik vind het blauwe van de duex niet zo mooi namelijk. maar gelukkig is die i-bead nog niet leverbaar in Nederland, heb ik toch geen spijt van mn duex :)

edit;
doodgebloede threadje;
[rml][ MP3 Speler] I-BEAD 100[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door schaduw op 23-01-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Duex is kapot. Hij wil net als die van Schaduw niet meer aan. Ik had er vanmorgen nog wat nieuwe mp3's op gezet en keurig gewacht tot de tranfer klaar was, oordoppies der weer in en hij wou nooit meer aan. Dus ik de batterij verwisseld met een nieuwe en hij deed nog niets. Toen en paar uur laten liggen zonder batterij erin. Kom net thuis en nu doet hij het nog niet :'( Weet iemand misschien of het ding hardwarematig kunt resetten?

P.S. hij gaat soms nog wel aan als hij aan de usb poort zit en dan kun je ook gewoon in windows kijken wat erop staat, maar verder brand dan ook de displayverlichting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De deux is vind ik enige in zijn soort op de markt. Het is volgens mij de enige USB pendrive die mp3 afspeelt en waar een lekker geluid uitkomt, en ook nog eens een 1337 LCDtje heeft en vooral: Lekker geprijst is.

Het is igg niet een plastico-Toko-tjin apparaat van low-budget kwaliteit, hij is gewoon lkkr stevig. Dat kan je btw niet zeggen van die oordoppen, die dingen zijn gewoon brak. Met mn Panasonic CLIP-ON RP-HS70 komt er echter een super geluidje uit, ik hoor met deze doppen ook geen ruis of whatever. Ook heb ik geen problemen meer gehad met up en downen naar de deux sinds ik die tips van digidude heb gehad.

Ondertussen heb ik al zeker 500 Mb erop geladen en er weer afgehaalt (moest ff wat albums uitwisselen tussen 2 pc's) en hem al zeker 4 a 5 uur aangehad en de batterij staat nog op 3 streepjes :D Ik heb 1 X moeten formateren, geheel door mn eigen schuld. Er kan nu bte bij mij ook nog maar 122 op, terwijl er eerst 125,8 o9p kon, maar dit kan me eigenlijk niet zo heel veel schelen...

Al met al een heerlijke speler voor als je een windows bak hebt. Met linux zijn er dus nogal wat probleempjes geloof ik.... dus als ik linux had zou ik er nog maar eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:02:
Mijn Duex is kapot. Hij wil net als die van Schaduw niet meer aan. Ik had er vanmorgen nog wat nieuwe mp3's op gezet en keurig gewacht tot de tranfer klaar was, oordoppies der weer in en hij wou nooit meer aan. Dus ik de batterij verwisseld met een nieuwe en hij deed nog niets. Toen en paar uur laten liggen zonder batterij erin. Kom net thuis en nu doet hij het nog niet :'( Weet iemand misschien of het ding hardwarematig kunt resetten?

P.S. hij gaat soms nog wel aan als hij aan de usb poort zit en dan kun je ook gewoon in windows kijken wat erop staat, maar verder brand dan ook de displayverlichting niet.
backupje van settings.dat erop gooien en dan eventueel nog formatteren met de software. heb je geen backupje? dan lege settings.dat met notepad aanmaken en daarna formatteren, uit de USB halen, aan en uitzetten en dan moet ie t weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 15:02:

Voor de duidelijkheid dit ligt waarschijnlijk niet aan de deux maar aan jezelf... Je moet de deux "veilig" uit de USB halen.. Hoe?? Dat moet je even een paar posts hierboven lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:20:
[...]
Weet je het zeker? Bij mij onthoud ie dan niet je settings.

Voor de zekerheid:
Backup van Settings.dat

Je kan eventueel een backup op je Duex laten staan, voor het-geval-dat.
Back-upje (wel zo handig :))

Dus wat je moet doen is het volgende:
  • Haal de batterij er uit (uit je duex natuurlijk
  • Stop je speler in je USB poort.
  • Stop de batt. er vervolgens in
  • Zet hem aan...
  • Zet deze settings.dat er op
  • Woei, ontkoppel nu je Duex (wel veilig!!!)
  • Zet hem aan... unt, klaar!
Ik hoop voor je dat het lukt!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ik had net het briljante (not...) plan opgevat om m'n Duex maar eens onder handen te nemen met een partitie manager. In mijn geval gebruikte ik 'Administrative Tools / Computer Management / Disk Management' van Windows 2000. Na het verwijderen van de partitie en opnieuw aanmaken was er opeens nog maar 118MB beschikbaar! :'(

Gelukkig had ik weer gewoon 122MB capaciteit door nogmaals te formatteren met bijgeleverde utility. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:24:
[...]

Voor de duidelijkheid dit ligt waarschijnlijk niet aan de deux maar aan jezelf... Je moet de deux "veilig" uit de USB halen.. Hoe?? Dat moet je even een paar posts hierboven lezen.
Het is wel Duex he, niet Deux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen, hij doet het weer, ik houd van jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

mvdklip schreef op 23 January 2003 @ 15:39:
Ik had net het briljante (not...) plan opgevat om m'n Duex maar eens onder handen te nemen met een partitie manager. In mijn geval gebruikte ik 'Administrative Tools / Computer Management / Disk Management' van Windows 2000. Na het verwijderen van de partitie en opnieuw aanmaken was er opeens nog maar 118MB beschikbaar! :'(

Gelukkig had ik weer gewoon 122MB capaciteit door nogmaals te formatteren met bijgeleverde utility. :P
heeft er iemand het lef ;) gehad de Duex gewoon met windows met FAT32 te formatteren? Weergave van lange bestandsnamen zou namelijk wel erg fijn zijn (bij mp3s zonder ID3 en bij WMAatjes)

edit; in de handleiding staat dat je de duex niet met windows mag formatteren namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 23-01-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op 23 januari 2003 @ 16:57:
[...]

heeft er iemand het lef ;) gehad de Duex gewoon met windows met FAT32 te formatteren?
Be my guest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

OMG -> kwas net wat dingen van m'n duex naar m'n schijf aant schoppen, inene krijg ik de melding van windows dat t opgegeven adres niet klopte, ik kijk dus bij m'n schijven, HE! hij's weg.. :/

Vervolgens haal ik em van de usbpoort af en zie ik dattie uit is -> oh, batterij leeg denk ik :)

Dus ik de batterij vervangen, kwil em aanzetten.....niets!
Ksteek em in de pc... niets!
kprobeer alles, met batterij in de pc, zonder batterij in de pc, dan batt. erin, ook nog aanzetten, maar er gebeurt niets... :/
Ik begin dus een bit zenuwachtig te worden....
Ik herhaal de procedures allemaal nog een keer, inene gaattie aan en wordtie gedetecteerd, dus ik blij :)
Kkan ook alles lezen, maar ik haal em er vervolgens uit, doet ie t weer niet! :/
Maarja, weer in m'n pc gestopt en geformat, kijken wattie daarvan zegt >:)
En nu issie weer gehoorzaam :)

Maar ik had dus niets vreemds gedaan, inene had k dat probleem...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 23 januari 2003 @ 17:37:
OMG -> kwas net wat dingen van m'n duex naar m'n schijf aant schoppen, inene krijg ik de melding van windows dat t opgegeven adres niet klopte, ik kijk dus bij m'n schijven, HE! hij's weg.. :/

Vervolgens haal ik em van de usbpoort af en zie ik dattie uit is -> oh, batterij leeg denk ik :)

Dus ik de batterij vervangen, kwil em aanzetten.....niets!
Ksteek em in de pc... niets!
kprobeer alles, met batterij in de pc, zonder batterij in de pc, dan batt. erin, ook nog aanzetten, maar er gebeurt niets... :/
Ik begin dus een bit zenuwachtig te worden....
Ik herhaal de procedures allemaal nog een keer, inene gaattie aan en wordtie gedetecteerd, dus ik blij :)
Kkan ook alles lezen, maar ik haal em er vervolgens uit, doet ie t weer niet! :/
Maarja, weer in m'n pc gestopt en geformat, kijken wattie daarvan zegt >:)
En nu issie weer gehoorzaam :)

Maar ik had dus niets vreemds gedaan, inene had k dat probleem...
Jij hebt duidelijk hetzelfde gehad als dat ik had, zie een paar posts hierboven. Omdat je bat. leeg was is is je verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dan dat je memory een beetje corrupt wordt en vervolgens nie meer gelezen kan worden door je duex (voornamelijk denk de settings.dat) vervolgens wilt ie nie meer aan.

Ik raad je toch aan om de duex dan gewoon te formatten, maar je kan wel altijd -al dan niet- settings.dat als "nood" oplossing gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Argh, ik word nu een beetje gek :(
Er is nog ruimte, maar ik mag er niets bijzetten, ik krijg steeds te horen dat de directory niet goed is, ik begin die vage problemen en instabiliteit wel wat vervelend te vinden, hoor :/

Nja, dan maar weer formatten :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:41:
[...]

Jij hebt duidelijk hetzelfde gehad als dat ik had, zie een paar posts hierboven. Omdat je bat. leeg was is is je verbinding verbroken.
Nope, dat was t niet, want m'n batterij was/is niet leeg..
Kdacht t zelf eers ook, maar dat is t dus niet..

Nja, kheb em nu weer geformat, kzet er weer een zooi mp3s op, geeftie op een gegeven moment WEER die errors... :/
Ik ga dit ding ruilen, hoor, als dit zo blijft gaan...
En dat formatten lijkt niet erg te werken, want inene staat er een mp3 op die ik er neit op heb gezet... :?
Moet ik nu WEER formatten? :/

Ik hoop echt op een firmwareupdate of iets dergelijks, want dit is echt niet te doen..

/edit: Sorry dat ik zo verontwaardigd klink, maar ik ben wel een bit teleurgesteld dat de mp3speler waar ik net een hoop geld voor heb neergelegd gewoon niet werkt...

/edit2: kheb em nog een keer geformat 8)7 en vervolgens dat progje gebruikt dat erbij zat om die mp3s over te zetten...
Weer t zelfde, naa een tijd krijg ik gewoon een error dat de directory waar ik t naartoe overzet niet klopt -> bij 114 mb ongeveer.
En ik word ook geteisterd door spook-mp3s
Mp3s die na t formatten inene opduiken, 0mb zijn en na deleten op magische wijze terugkomen.. helaas kan ik er niet om lachen :/

Ik denk dat ik contact opneem met mmport, ik heb er geen zin meer in.. :/
Jammer, want verder is t een fijn dingetje..

[ Voor 42% gewijzigd door Okyah op 23-01-2003 22:08 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.