Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
hier staat de Smart, maar daar zitten inderdaad 4 AA's bij, er zijn geen PowerBank laders zónder batterijen te koop, voor zover ik weet.Bigs schreef op 14 January 2003 @ 12:15:
[...]
Hmm waar hebben ze die? Want ik heb net bij de Mycom een setje GP800's gehaald, maar laders hadden ze daar alleen in combinatie met AA batterijen en die heb ik geen nodig, dus ik gebruik nu een Varta NiMH lader.
Ho ho, ik ziet niet op de TU maar op de UT! Universiteit Twente dus...zwahiel schreef op 14 January 2003 @ 12:48:
En Reinier, ik denk dat 't komt omdat je op de TU zit
* Acidfire wordt moe van de hele tijd opstaan om uit het raam te kijken als er een auto voorbij rijdt...
Verwijderd
Is het niet een veel betere oplossing om een extra setje AAA's te kopen als je een lader hebt die per twee laadt ipv. 60 of 70 € uit te geven voor een Smart terwijl je alleen maar een lader nodig hebt voor je Duex?Reinier schreef op 14 January 2003 @ 13:37:
[...]
hier staat de Smart, maar daar zitten inderdaad 4 AA's bij, er zijn geen PowerBank laders zónder batterijen te koop, voor zover ik weet.
Een Smart wordt toch pas z'n geld waard als je veel batterijen gebruikt die je snel nodig hebt.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
al te koop is in nederland? die zit er net even wat gaver uit dan de 302
Verwijderd
Vind ik niet, en het is een ouder model! Een paar pagina's terug zie je dat MMPORT een doos van deze apparaatjes binnen had gekregen, maar hadden ze weer retour gedaan omdat ze niet gewenst warenVerwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:40:
Weet iemand of die mp304 al http://www.mplove.com/product/mp3/duex.htm
al te koop is in nederland? die zit er net even wat gaver uit dan de 302
Ik liep hier al heel blinkybill door de stad heen met mijn Duex om mijn nek heen
Toch moet ik wel zeggen dat uit mijn Senheisers beter geluid komt, maar ja als je die oordopjes die erbij zitten op hebt merk je dat amper vind ik... Je went zo aan 't geluid namelijk
Ja, daar heb je helemaal gelijk in, daarom zit ik ook nogal te twijfelen of ik die Smart (of Rapid) nou wel of niet koop, het is voor m'n Duex, muis, toetsenbord en 4 AB's... een snellader is dan helemaal niet zo nuttig.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 13:46:
[...]
Is het niet een veel betere oplossing om een extra setje AAA's te kopen als je een lader hebt die per twee laadt ipv. 60 of 70 € uit te geven voor een Smart terwijl je alleen maar een lader nodig hebt voor je Duex?
Een Smart wordt toch pas z'n geld waard als je veel batterijen gebruikt die je snel nodig hebt.
Patser...zwahiel schreef op 14 januari 2003 @ 15:20:
Ik liep hier al heel blinkybill door de stad heen met mijn Duex om mijn nek heenen allerlei gasten die jaloers aan het kijken waren wat dan wel niet was
![]()
Verwijderd
Plaatje klopt niet. Is een kleinere lader. Kan niet druppelladen, maar wel 1 batterij per keer.
één (of 2) 1800 mah is in 2,5 uur vol.
Is een goedkopere oplossing, zeker als je niet voor 4 extra batterijen die je niet kan gebruiken wilt betalen.
Maar een extra setje AAA's blijft goedkoper als je al een lader hebt
zeker!Reinier schreef op 14 januari 2003 @ 15:56:
[...]
Patser...anders doe je dat dingen even wél onder je kleren
Mijn pakje AAA GP batterijen kostte trouwens € 7,50 voor 2 batterijen 750mAh
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:15 ]
Gefeliciteeerd... ik hoop dat je lange wachten beloond wordtVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:15:
/me heeft de speler binnen! eindelijk Nu gaat hij hem ff volladen met muziek
- Eerste reactie: Sjit wat is dat spelertje klein!
- Detail: Dat "plastic" is een soort rubber achtig zacht... Voelt lekker aan en is krasvast
Ff tussen door: Wat je niet moet doen!
- Luisteren naar de 3 voorbeeld nummers op de player...
- Luisteren via de oordopjes...
(Als je dat doet, denk je echt... bah wat een kut player)
- Nu heb ik inmiddels 18 Mp3 tjes van 192 Kb/s er op gezet 89 MB
- Duurde ongeveer 4 min. om er op te zetten
- Heel mooi geluid hoor! lekker zuiver etc.
- Als het helemaal stil is en in het nr. valt een stilte, dan hoor je een zéér lichte ruis
- Die ruis kan je verwaarlozen als je een (rustig of normaal of hard) nr. aan hebt staan.
- Win XP herkend de speler vrijwel direct als een removeble Harddisk
- Het display'tje steekt 0,3 MM boven het spelertje uit.
- Misschien veroorzaakt dit eerder krasjes
- De speler ziet er solide uit...
- USB plugje zit er goed stevig op, die raak je niet snel kwijt...
- Sjit, dit ding is echt licht...
- Het display is zeer scherp... geen grootte pixels, neej, lekker klein...
- ik d8 dat ik net de mp3 speler kwijt was.... Zat ie in mijn zak
- Hij kan heel hard, de muziek...
(voorlopig het einde...
Conclusie:
Wouw, echt een mooi playertje... KOPEN!
Ja, lijkt me wel, bij mij zat ie heel erg los, is er ook voor bedoeld dat je hem er afhaaltVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:31:
Zal ik het plasticje er afhalen wat op het schermpje zit???
Verwijderd
Moet je wel handmatig instellen voor aantal mAh, druppelladen (doet ' ie auto na 'snelladen' , tussen haakjes, want is ongeveer 8 uur) en vooral ontladen.
BTW, ik heb hem inmiddels ook binnen
Dat gepiep hoor ik niet door m'n koptelefoontje. Is idd wel irri met opnemen, maar daar kan je rekening mee houden. Ik heb bijgeleverde koptelefoontjes nog niet op ander apparaat gebruikt. Ik verwacht dat ze best redelijk zijn!
Bij rustige muziek en tussen nummers door ruist ' ie best behoorlijk, vind ik. Ik heb dit opgelost door de speler half hard te zetten (harder als dat ik normaal heb) en dan met volume-schuifje op een ander setje koptelefoontjes weer het volume te verlagen.
Lijkt erop dat je dan de ruis verlaagt =)
Theorie erachter: Ruis wordt niet verhoogd als volume wordt verhoogt. Dus als je dan een versterkt signaal (met lichte ruis) weer gaat verlagen, verlaag je de ruis en is de muziek uiteindelijk even hard als zonder zo'n volume-schuifje op je koptelefoontje!
Misschien hebben andere mensen hier nog baat bij =)
Alles bij elkaar: lekker dingetje.
En zoals DigiDude al zei: Wat is dat ding klein en licht! =)
Ik hoop maar dat ik het niet kwijt zal raken doordat ik niet merk dat ik het bij me heb. Ook erg prettig is dat 'ie echt solide aanvoelt. En niet zo crap-serig als die MuVo (vind ik er echt zo breekbaar uitzien, van dat vieze harde-snel-breekbare-plastic)
Helemaal mee eens! Vooral dat verhaal met het volume-schuifje... Ik heb Sony Oordoppen gekocht met zo'n schuifje, idd, als je die zachtjes zet, en je MP3 speler ongeveer op 75% dan hoor je echt helemaal nix meer van dat geruis. echt Ideaal, daarom merk ik wel degelijk verschil tussen mijn oordopies en die meegeleverde.Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:24:
Ik heb zo'n ladertje van de kijkshop, 40 piek (reken Euro zelf maar uit)
Moet je wel handmatig instellen voor aantal mAh, druppelladen (doet ' ie auto na 'snelladen' , tussen haakjes, want is ongeveer 8 uur) en vooral ontladen.
BTW, ik heb hem inmiddels ook binnen
Dat gepiep hoor ik niet door m'n koptelefoontje. Is idd wel irri met opnemen, maar daar kan je rekening mee houden. Ik heb bijgeleverde koptelefoontjes nog niet op ander apparaat gebruikt. Ik verwacht dat ze best redelijk zijn!
Bij rustige muziek en tussen nummers door ruist ' ie best behoorlijk, vind ik. Ik heb dit opgelost door de speler half hard te zetten (harder als dat ik normaal heb) en dan met volume-schuifje op een ander setje koptelefoontjes weer het volume te verlagen.
Lijkt erop dat je dan de ruis verlaagt =)
Theorie erachter: Ruis wordt niet verhoogd als volume wordt verhoogt. Dus als je dan een versterkt signaal (met lichte ruis) weer gaat verlagen, verlaag je de ruis en is de muziek uiteindelijk even hard als zonder zo'n volume-schuifje op je koptelefoontje!
Misschien hebben andere mensen hier nog baat bij =)
Alles bij elkaar: lekker dingetje.
En zoals DigiDude al zei: Wat is dat ding klein en licht! =)
Ik hoop maar dat ik het niet kwijt zal raken doordat ik niet merk dat ik het bij me heb. Ook erg prettig is dat 'ie echt solide aanvoelt. En niet zo crap-serig als die MuVo (vind ik er echt zo breekbaar uitzien, van dat vieze harde-snel-breekbare-plastic)
Deux XP
Ook Back-light etc. daar hoor ik géén ruis meer van (behalve de 1e 5 seconden bij het opnemen)
Die shit heb ik altijd als ik iets bestel, dan is er net op dát moment, niemand aanwezig thuis, bah.
Kon hem ook vanavond niet ophalen, omdat dat pas de volgende ochtend na 10 uur kan.... naja, morgenavond heb ik hem.
die brief lag dus gisteren ook bij bij op de deurmatPromWarMachine schreef op 15 January 2003 @ 01:01:
Vandaag lag er een briefje van de TPG
Die shit heb ik altijd als ik iets bestel, dan is er net op dát moment, niemand aanwezig thuis, bah.
Kon hem ook vanavond niet ophalen, omdat dat pas de volgende ochtend na 10 uur kan.... naja, morgenavond heb ik hem.
lekker spelertje hoor
Hier staat tekst
Ja , ik heb hem vandaag ook opgepikt @ postkantoorVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:34:
Het topic is niet meer zo hot hè nu iedereen zo'n ding bijna in zijn bezit heeft
Heeft nog iemand opmerkingen / vragen ivm de Duex xp?
en bij mij staat er nog een puntje open: linux compatibiliteit.
Ik verwacht geen problemen, maar ga vanavond nog even zoeken of de firmware
ook via de usb is te benaderen, en dus via linux vervangen kan worden.
Is geen noodzaak , maar zou wel handig zijn voor noodgevallen, aangezien
sommige mensen geen windows beschikbaar willen/kunnen hebben.
Overigens vindt ik het een fijn ding , bediening is makkelijk, ook als-ie onder je kleding hangt, geluidskwaliteit is dik in orde, prima !
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
'k Heb 'm ook eindelijk binnen
Maar ik vind het geluidje in die meegeleverde hoofdtelefoon nog niet zo slecht hoor
Dat werkt , maar ik had nog wel even een probleempje,
ik heb even een knoppix ceedeetje geboot omdat ik nog even een kernel
moet bakken met de juiste modules,
en het enige nare wat me opviel is dat linux vrolijk de transactie buffert en
dat het synchronizen nogal lang duurde, ik zag ook de transfer indicatie op de
duex nauwelijks bewegen , af en toe kwam dat nootje in beeld.
Met een "sync" commando op de prompt begon het opeens wel vlot te gaan
Dit kan ook door die konqeror file browser komen bedenk ik me net, een
copy op de comandline zal wel beter werken ......
Behalve settings.dat heb ik geen verborgen bestanden kunnen vinden,
ik moet nog even kijken of er buiten het filesystem nog blokken op de
"flash-disk" staan waar de firmware inzit.......
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
na vandaag dit hele verhaal en het offtopic gezeur
morgen ff bestellen
thnx voor de links met revieuws, en de vele info
AMD_er schreef op 15 januari 2003 @ 21:40:
Ik ga em ook aanschaffen
na vandaag dit hele verhaal en het offtopic gezeurvan digidude
![]()
te hebben gelezen, ben ik eruit
Ontopic! (voor de verandering
De onderkant van de duex xp is volledig bedekt met dat rubber achtige zachte plastic, nu bij het uiterste van de sluiting van het batterij vakje begint dat lagje rubber nu al te slijten! ('t is maar iets van 3 mm lang maar toch...) Beetje jammer...
Ik hoop dat het "slijt" process niet verder zal gaan. Iemand hier ook "last"* van?
* Last is het niet hoor, misschien ben ik gewoon een mieren nueker...
Oja, ik zie nu ook dat het bij de puntjes (uiteinde) van de speler begint...
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:12 ]
Hmm , ben benieuwd wanneer de eerste case-mod verschijntVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 23:00:
[...]
Ontopic! (voor de verandering)
De onderkant van de duex xp is volledig bedekt met dat rubber achtige zachte plastic, nu bij het uiterste van de sluiting van het batterij vakje begint dat lagje rubber nu al te slijten! ('t is maar iets van 3 mm lang maar toch...) Beetje jammer...
Om aan te geven waar de ""beschadigingen"" zitten:

Dus, op dit plaatje zijn er geen beschadigingen, puur de plek is aangegeven
Nog ff een paar plaatjes voor de liefhebbers:

Doos.... (trouwens mooi afgewerkte stevige doos (met magneetje! (Woei!)))

2e Doos...

Ff vergelijken

Hoe ziet ie er uit (alsof je dat nog niet wist!)

Mooi is ie hè

De duex als but plug USB Plug
[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:43 ]
Wat me trouwens opviel: ik heb al een aantal keer (o.a. op foto's) gezien dat de Duex in een front USB port zat, achterin een laptop of in de hub van een Microsoft toetsenbord, en hij zat altijd op z'n kop
Is dat toeval, of hadden ze de USB-plug toch andersom op de Duex moeten monteren?
Over mierenneuken gesproken
Ja , dat viel mij ook op, op 3 verschillende laptops.Reinier schreef op 16 January 2003 @ 01:00:
<snip>
Wat me trouwens opviel: ik heb al een aantal keer (o.a. op foto's) gezien dat de Duex in een front USB port zat, achterin een laptop of in de hub van een Microsoft toetsenbord, en hij zat altijd op z'n kop
Is dat toeval, of hadden ze de USB-plug toch andersom op de Duex moeten monteren?
En ik maar zoeken waarom op die ene laptop hij niet gezien werd,
maar dat kwam omdat de duex UIT stond..... en dat zie je niet alssie
op z'n kop zit

Verwijderd
Het probleem is echter dat dan ook alle aansluitingen andersom zitten wat dan weer anders kwa "beadering" (or w/eReinier schreef op 16 January 2003 @ 01:00:
Hmmm dat is wel naar van die beschadigingen, de mijne is nog helemaal gaaf, maar die heb ik steeds in de binnenzak van m'n jas, en die heeft een hele zachte voering, bij uitstek geschikt om zo'n apparaatje in te stoppen.
en U_nix_we_all:
Met linux .. geformateerd ook onder linux? naar ext3 ofzo ?Ik heb net met linux het ding volgepompt met mp3tjes
Dat werkt , maar ik had nog wel even een probleempje,
ik heb even een knoppix ceedeetje geboot omdat ik nog even een kernel
moet bakken met de juiste modules,
en het enige nare wat me opviel is dat linux vrolijk de transactie buffert en
dat het synchronizen nogal lang duurde, ik zag ook de transfer indicatie op de
duex nauwelijks bewegen , af en toe kwam dat nootje in beeld.
Met een "sync" commando op de prompt begon het opeens wel vlot te gaan
Dit kan ook door die konqeror file browser komen bedenk ik me net, een
copy op de comandline zal wel beter werken ......
Behalve settings.dat heb ik geen verborgen bestanden kunnen vinden,
ik moet nog even kijken of er buiten het filesystem nog blokken op de
"flash-disk" staan waar de firmware inzit.......
dat zou wel heel mooi zijn
Maar ik ga ervan uit dat je gewoon ongeformateerd bestanden hebt gecopieerd?
das HEEL mooi dat dat werkt, ook al ging ik daarvan uit .. al mijn muziek staat op een Linux server en mijn Workstation is ook 100% Linux.
En via mijn ouders pc is mijn pc niet te benaderen (expres, want ik heb een bijna 16 jaar oud breezersletjezusje die *.mp3.exe heel mooie muziek vind

zoiets had ik ook;Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:12:
Help
Mijn Duex xp is vast gelopen... Batterij er 20 sec. uitgehaald, maar hij wil nie meer aan! Wat nu?
ik deed:
-aanluiten op usb
-batterij eruit en weer erin
-aanzetten
dan deed ie het weer, in explorer was dan te zien dat settings.dat verdwenen was...
Dus dan moest ik een nieuwe settings.dat aanmaken en formatteren met het meegeleverde programma, of een backup van settings.dat terugzetten op de duex...
de mijne heb ik maandag weer terug gestuurd, maar ik heb er nog nix van gehoord..
trouwens, wat voor bestanden heb jij erop staan? WMA?
Beviel ie niet?schaduw schreef op 16 januari 2003 @ 13:01:
[...]
de mijne heb ik maandag weer terug gestuurd, maar ik heb er nog nix van gehoord..
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Als je het topic ff beetje doorleest zie je dat er iets mis mee was
Een vriend van me kreeg hem eergister binnen, sloot hem aan op USB en ding was dood. Waarschijnlijk kast niet geaard, en dat dat ding dus via de usbkabel een optater heeft gekregen. Hij heeft hem teruggestuurd en krijgt er oordopjes bij van MMPORT, vanwege het ongemak
Ik heb mijn Duex nu sinds vandaag.
Wat mij opviel is dat, toen ik deze in de USB aansluiting deed, dat ie herkend werd, maar dat ik geen SETTINGS.DAT gevonden heb op de speler.
Echter, mijn speler werkt wel gewoon.
In ieder geval, een meesterlijk ding. Werkt super, alleen vindt ik het snoertje van de koptelefoon wat aan de korte kant.
Als ik m even op mn bureau wil leggen en dan luisteren, dan issie net iets te kort.
Maar voor om de nek is ie prima.
Shadow, ik heb ff thuis gekeken nu en ik zie de file nu wel ja.. meteen ff een backup gemaakt "just in case".
[ Voor 11% gewijzigd door DaLass op 16-01-2003 17:47 ]
Ik heb hier geen software, maar de volgorde van eerst aan USB hangen, dan pas batt. er in doen, en dan de mp3 speler aan doen werkt. Ik kan er nu ook bestanden op zetten enz.Beste Kees,
Wat te doen bij een vastloper:
1. Allereerst speler aan de USB hangen
2. Batterij eruit halen
3. Batterij er na 30 seconden weer in doen
4. DUEX aanzetten
5. Nu wordt de DUEX weer herkend normaalgesproken maar files eropzetten
werkt niet, eerst formateren
6. Installeer de bijgeleverde software en ga naar de map waar deze
geinstalleerd is, hierin staat stusbmscformat.exe, start deze op en
formateer de DUEX
7. Haal de speler uit de USB, doe hem uit, en daarna weer aan en doe deze in
de USB, u kunt nu als het goed is weer files downloaden en doet de speler
het weer.
Volgens onze bronnen ligt de oorzaak in de soms nogal "slecht gecodeerde"
stukjes uit MP3-tjes.
Mocht u vragen hebben dan horen wij dit graag,
Sales Support
MMPORT
Als ik de speler (veilig) uit de USB poort haal, krijg ik hem niet aan. Moet ik hem dan alsnog formatteren? met speciaal dat programmatje?
Nee , niet geformatteerd inderdaad , ik ga er maar vanuit dat het spelertje alleenVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 10:29:
[...]
Met linux .. geformateerd ook onder linux? naar ext3 ofzo ?
dat zou wel heel mooi zijn
Maar ik ga ervan uit dat je gewoon ongeformateerd bestanden hebt gecopieerd?
das HEEL mooi dat dat werkt, ook al ging ik daarvan uit .. al mijn muziek staat op een Linux server en mijn Workstation is ook 100% Linux.
En via mijn ouders pc is mijn pc niet te benaderen (expres, want ik heb een bijna 16 jaar oud breezersletjezusje die *.mp3.exe heel mooie muziek vind
FAT (FAT16 denk ik) ondersteund. Je zult hem wel met ext2/3 kunnen formatteren,
maar dan zal zeker geen geluid meer komen.
Het is gewoon "sleur en pleur" in konquerer file browser
Maar zoals ik al zei , je kunt het beter met een "voorgrond" process doen,
en ook na een sync , duurt het soms nog heel even voordat je het
ding kunt unmounten zonder een 'device busy' melding te krijgen.
En het is zeker raadzaam netjes te unmounten.
je kan het beste een backupje van settings.dat achter de hand houden (eventueel op de duex zelf)
DaLass; heb je wel in explorer alle bestanden weergeven aan, ook hidden files? probeer anders een paar keer te refreshen-- [F5]
volgens mij moet ie er echt op staan.
edit; na het formatteren 1x uit en dan weer aanzetten en er staat 'opeens' een nieuwe settings.dat en een \VOICE dir.
[ Voor 15% gewijzigd door schaduw op 16-01-2003 14:58 ]
Ik heb mn Duex opgehaald tussen de lessen op school door en heb m dus ff achter in een schoolpc geknalt.schaduw schreef op 16 January 2003 @ 14:57:
bij dat formatteren wordt er een nieuwe settings.dat aangemaakt, die dus nodig is voor de duex om te werken.
je kan het beste een backupje van settings.dat achter de hand houden (eventueel op de duex zelf)
DaLass; heb je wel in explorer alle bestanden weergeven aan, ook hidden files? probeer anders een paar keer te refreshen-- [F5]
volgens mij moet ie er echt op staan.
edit; na het formatteren 1x uit en dan weer aanzetten en er staat 'opeens' een nieuwe settings.dat en een \VOICE dir.
Ik heb wel ff de verborgen files zichtbaar gemaakt, maar toen zag ik m nog niet.
Alleen die 3 mp3'tjes en de VOICE directory.
Ik zal strax thuis nog ff kijken of ie er nou wel of niet op staat, maar zelfs met verborgen files aan stond ie hier er iig niet op.
de "random" mode is niet echt random en dat is jammer.
Zeker omdat de speler niet onthoud waar die gebleven is als je hem uitzet....
Verwijderd
Toch wel irritant als dat ding dat vaker gaat doen.....
Wat wel vreemd is dat als ik er naar toe blader (als hij op stop staat) hij wel gewoon de naam uit de ID3 tag laat zien.
Maarja heb die MP3 niet zelf geripped, dus heb geen idee wat er mee gebeurd is
Klopt... wat ik ook jammer vind is dat hij de files afpeelt zoals ze in het filesystem staan, en niet bijv. op alfabetische volgorde. Je moet dus steeds formatteren en het ding weer volgooien.u_nix_we_all schreef op 16 January 2003 @ 17:26:
Ik heb een minpuntje gevonden:
de "random" mode is niet echt random en dat is jammer.
Zeker omdat de speler niet onthoud waar die gebleven is als je hem uitzet....
Maarja, als je dan iemand ziet met een, kan je ieg PICS!!!!!222

Maar ik moet nog wel een leuk koptelefoontje aanschaffen, kwil geen dopjes en ook niet iets dat m'n oren omsluit of strak tegen m'n oren aannzit..
Dus wie weet er dingen die erg los zitten ?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Oja, ik heb gewoon een bestandje aangemaakt met settings.dat helemaal leeg, en dat werkte!
Oja, gaat jullie player ook automatisch uit na 1 minuut als je nix doet?
PS: De random bij mij: (18 nr.) (1-18)
1 - 5 - 17 - 2 - 7 - 4 - 6 - 3 - 13 - 18 - 11 - 14 - 8 - 12 - 16 - 9 - 15 - 10
na uit-aan:
1 - 16 - 10 - 5 - 4 - 2 - 9 - 3 - 6 - 13 - 17 - 18 - 1 - 8 - 14 - 15 - 12 - 11
(aardig random dus...)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:11 ]
Maarja keertje aan en uit en hijs weer vernieuwd
Nu het vraagje; hoe lang doen jullie met de batterijen? Die van mij is na 1 dag al leeg

Nou moet ik wel zeggen dat ik 4,5 uur lang m'n hele gang op m'n werk opgenomen heb, maar goed

Toen was m'n geheugen btw vol, maar 4,5 uur in 65 MB, vind ik toch echt niet slecht
Mag ik me ook bij die weinigen voegen? Ik vindt het geluid wat uit de originele oordopjes komen ook best wel aardig.PromWarMachine schreef op 16 January 2003 @ 22:54:
Even een vraagje tussendoor. Nee, laat ik beginnen met te zeggen dat ik dat koptelefoontje dat er bij zat, best wel aardig vind! Ik ben een van de weinigen die dat vind denk ik
.....
Voor mij voorlopig geen reden om nieuwe oordoppen aan te schaffen.
Het is ook bekend dat ie bij opnemen meer gebruikt, maar spelen haal ik met gewone Alkaline een uurtje of 8 volgens mij. Met mijn GP's nog niet geprobeerd, dat wil zeggen.. die heb ik nog niet leeggekregenPromWarMachine schreef op 16 January 2003 @ 22:54:
Even een vraagje tussendoor. Nee, laat ik beginnen met te zeggen dat ik dat koptelefoontje dat er bij zat, best wel aardig vind! Ik ben een van de weinigen die dat vind denk ik
Nu het vraagje; hoe lang doen jullie met de batterijen? Die van mij is na 1 dag al leeg
Nou moet ik wel zeggen dat ik 4,5 uur lang m'n hele gang op m'n werk opgenomen heb, maar goed
Toen was m'n geheugen btw vol, maar 4,5 uur in 65 MB, vind ik toch echt niet slecht
Moet ik al gaan melen, "HELP ik heb besteld gister en nog geen bevestiging ontvangen"?
Maar kheb zo'n zin in dat ding...
Btw, hoe zijn de ervaringen met oplaadbare batterijen, sommige doen t niet, maar er zijn toch ook die t wel doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 17-01-2003 10:23 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Kwa specs zie ik geen verschil op dat de XP "A-B Repeat" heeft (geen idee wat het is)

http://www.mplove.com/product/mp3/duex.htm

http://www.mplove.com/product/mp3/duexxp.htm
[ Voor 38% gewijzigd door Bender op 17-01-2003 12:22 ]
ff iedereen afluisteren
Een van m'n collega's loopt me altijd (met een smile) af te zeiken, dat wil ik ff bezegelen en tegen 'm gebruiken
De 304 is geen normaal Mass Storage apparaat, dus heb je bij alle OSsen drivers nodig. Verder is de XP volgens mij ook kleiner en lichter, aangezien hij op een AAA ipv een AA batterij werkt.Triloxigen schreef op 17 januari 2003 @ 12:19:
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de 302XP en de 304.
Kwa specs zie ik geen verschil op dat de XP "A-B Repeat" heeft (geen idee wat het is)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan inderdaad die heerlijk nutteloze A-B repeat.
Het design van de XP is ook mooier trouwens
Ik vindt die 304 een beetje kleuter uiterlijk hebbenTriloxigen schreef op 17 January 2003 @ 12:19:
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de 302XP en de 304.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oja, ik heb btw Duracell 750 mAh batt. hier, opgeladen met een goede lader: +/- 14 uur plezier! (oja, schijnt dat het wel extra batt. vermogen kost, opnemen & in USB port prakken)
Voor de rest! Heerlijk spelertje
Heeft iemand anders hier ook last van?
Verwijderd
Mijn DOS mp3player (standallone) loopt ook soms gewoon vast, kijk je op 't scherm dan zie je dat het MP3'tje bad is...

Het schijnt dat wel meerdere mp3 players hier last van hebben!
Trouwens mijn batterij doet 't nog steeds, en ik heb 'm echt al meer dan 8 uurtjes aan hoor
Ik heb vroeger een programma'tje gehad dat super snel controleerde of een mp3'tje slecht gecodeerd is. Weet iemand nog hoe dit proggie heet?zwahiel schreef op 18 januari 2003 @ 00:57:
De reden die MMport voert dat ie slecht gecodeerde stukjes MP3 code niet goed aan kan, klopt als een bus!
Mijn DOS mp3player (standallone) loopt ook soms gewoon vast, kijk je op 't scherm dan zie je dat het MP3'tje bad is...
Het schijnt dat wel meerdere mp3 players hier last van hebben!
Trouwens mijn batterij doet 't nog steeds, en ik heb 'm echt al meer dan 8 uurtjes aan hoor
Ik heb net een kwartier lang zitten testen, in m'n linkeroor een bijgeleverd dopje, rechts een Sennheiser MX400-dopje (met een jack-verloopplugje). Ik moet bekennen dat ik weinig verschil hoor! De bijgeleverde gaan iets harder dan de Sennheisers, ze hebben vrijwel evenveel bas, en met de Sennheisers hoor ik niet minder ruis tussen de nummers door dan met de bijgeleverde.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:58:
Heeft iemand die bijgeleverde oordopjes al ergens anders op getest?
Ik heb het op m'n receiver én op m'n Duex getest, trouwens.
Verwijderd
wat is dat?
[ Voor 67% gewijzigd door Teun op 18-01-2003 17:04 ]
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Hmm, dan heb ik toch niet zulke goede oren als ik dacht dat ik had. Hoe dan ook, ik vind die bijgeleverde dopjes goed genoeg om tijdens bijv. hardlopen te gebruiken (handig, Duex om m'n nek), en normaal gebruik ik de MX400's.YoMaN schreef op 18 January 2003 @ 17:02:
Misschien ligt het dan ook aan de kwaliteit van de muziek. Wat ik heb het geprobeerd met de bijgeleverde en die sennheiser MX400/MX300 en dat verschil kon je echt horen.
Dit:wat is dat?

Maar kan het niet zijn dat dat ding het geluid wat verslechterd? Het splitst 1 uitgang in 2en of zie ik dat verkeerd. Je kunt er nu 2 paar oordopjes in doen?
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Verwijderd
Twee vraagjes over die senn dopjes van jou:Reinier schreef op 18 januari 2003 @ 14:51:
[...]
Ik heb net een kwartier lang zitten testen, in m'n linkeroor een bijgeleverd dopje, rechts een Sennheiser MX400-dopje (met een jack-verloopplugje). Ik moet bekennen dat ik weinig verschil hoor! De bijgeleverde gaan iets harder dan de Sennheisers, ze hebben vrijwel evenveel bas, en met de Sennheisers hoor ik niet minder ruis tussen de nummers door dan met de bijgeleverde.
Ik heb het op m'n receiver én op m'n Duex getest, trouwens.
-Weet je zeker dat het de MX400 zijn en niet de voorloper MX4?
-Gebruik je wel of niet de schuimpjes om de dopjes?
Als ik zonder schuimpjes luister naar mn MX300 klinken ze een stuk slechter.
Nou maar hopen dat ik em dinsdag ofzo binnenkrijg.
Dat zal wel meevallen als je zaterdag om half 6 besteldDUTCHSPiRiT schreef op 18 January 2003 @ 17:34:
Zo, ik heb em ook besteld, na weken van wikken en wegen.
Nou maar hopen dat ik em dinsdag ofzo binnenkrijg.
Zeker weten MX400Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:28:
[...]
Twee vraagjes over die senn dopjes van jou:
-Weet je zeker dat het de MX400 zijn en niet de voorloper MX4?
-Gebruik je wel of niet de schuimpjes om de dopjes?
Als ik zonder schuimpjes luister naar mn MX300 klinken ze een stuk slechter.
Ik was die schuimpjes al op dag 1 kwijtgeraakt. Heb nu de schuimpjes van de bij de Duex geleverde dopjes erop gedaan (wat een gepruts trouwens), en ze klinken daar inderdaad beter mee!
Ja, helemaal mee eens. Maar als ik 's avonds voor het slapen gaanYoMaN schreef op 18 januari 2003 @ 17:27:
Als je buiten bent hoor je dat toch niet. Auto's die voorbij komen, de wind, etc zorgen er toch voor dat het geluid minder duidelijk word.

Ja klopt, en misschien maakt dat ook wel uit qua geluidskwaliteit.Maar kan het niet zijn dat dat ding het geluid wat verslechtert? Het splitst 1 uitgang in 2en of zie ik dat verkeerd. Je kunt er nu 2 paar oordopjes in doen?
Trouwens, ik heb dat ding alleen maar in m'n "testopstelling" gebruikt... dat je niet denkt dat ik altijd 4 dopjes in de speler heb zitten, en ik af en toe switch
Verwijderd
je weet wel zo'n ding met bandjes 60 of 90 minuten
dus die ruis zal bij mij niet zo snel opvallen
Nou weet ik niet of het tijdens het aan of uitzetten is gebeurd, maar je zag dat het display wel aan was (tekstveld en icoontjes waren te zien), dus hij deed wel iets. Mijn gok is dat ie bij het afsluiten problemen kreeg met het wegschrijven van zijn settings.dat.
Hij onthoud nu trouwens m'n repeat instelling niet, dus moet even kijken hoe ik zo'n bestandje goed aanmaak.
Je kan wel een lege settings.dat aanmaken, maar dan onthoud hij idd nix. Je moet hem echt formatten...Bigs schreef op 18 januari 2003 @ 18:58:
Bah ik ben gisteren ook mijn Settings.dat kwijtgeraakt met al het gezeur van dien. Ik zette hem tijdens het spelen uit om weer het eerste nummer te spelen, maar toen ik hem weer aan wou zetten deed hij dat niet.
Nou weet ik niet of het tijdens het aan of uitzetten is gebeurd, maar je zag dat het display wel aan was (tekstveld en icoontjes waren te zien), dus hij deed wel iets. Mijn gok is dat ie bij het afsluiten problemen kreeg met het wegschrijven van zijn settings.dat.
Hij onthoud nu trouwens m'n repeat instelling niet, dus moet even kijken hoe ik zo'n bestandje goed aanmaak.
Oja, die schuimpjes voor je oordoppen, daar heb ik te kleine ooren voor, doet pijn (op een gegeven moment)
Verwijderd
Toch jammer je betaalt bijna 300 gulden voor een apparaat wat ruis geeft ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf tot er betere of goedkopere apparaten komen. (voor zo'n bedrag mag je toch iets goeds verwachten)Reinier schreef op 18 January 2003 @ 18:18:
[...]
Ja, helemaal mee eens. Maar als ik 's avonds voor het slapen gaannog even wat rustige muziek wil luisteren moet dat wel een beetje klinken, en dan valt de ruis van de Duex best tegen trouwens!
maar ligt dat nu alleen aan die slechte doppen die er bij geleverd worden?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 21:42 ]
Hmm.. ik had zo'n ding, maar die ben ik kwijt. Lang op zoek geweest naar een nieuwe, maar heb er geen kunnen vinden bij verscheidene winkels
Enig idee wat de "officiële" naam is voor zo'n ding? Of eventueel waar ik zo'n ding online kan vinden? Ik heb bij Conrad gezocht, maar heb daar niks kunnen vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door gday op 18-01-2003 21:51 ]
Iemand had toch ook (al tijdje trugVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 21:40:
[...]
Toch jammer je betaalt bijna 300 gulden voor een apparaat wat ruis geeft ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf tot er betere of goedkopere apparaten komen. (voor zo'n bedrag mag je toch iets goeds verwachten)
Maarja, ik hoop em maandag te krijgen (vrijdagavond 6 uur besteld) en dan zal ik t eens aan alle verschillende boxen/versterkers/koptelefoons hier hangen
en m'n bevindingen posten, uiteraard
Hoe dat ding officieel heet weet ik niet, maar in de volksmondgday schreef op 18 januari 2003 @ 21:51:
[...]
Hmm.. ik had zo'n ding, maar die ben ik kwijt. Lang op zoek geweest naar een nieuwe, maar heb er geen kunnen vinden bij verscheidene winkels.
Enig idee wat de "officiële" naam is voor zo'n ding? Of eventueel waar ik zo'n ding online kan vinden? Ik heb bij Conrad gezocht, maar heb daar niks kunnen vinden...
Je kan t overigens bij je lokale electronicaboer vast wel krijgen voor +-2 euro, of nog leuker, maak er zelf een, moet te doen zijn
T zou iets van een "analoge audiokabel splitter" kunnen zijn ofzo, gewoon vragen naar een splitter voor een simpel audiokabeltje, bij een elec. winkel dus
[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 18-01-2003 21:59 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Hmm maar dan is de kans groot dat je een jack -> tulp (cinch) splittertje krijgtOkyah schreef op 18 januari 2003 @ 21:52:
[...]
Hoe dat ding officieel heet weet ik niet, maar in de volksmondis t een splitter
Je kan t overigens bij je lokale electronicaboer vast wel krijgen voor +-2 euro, of nog leuker, maak er zelf een, moet te doen zijn
T zou iets van een "analoge audiokabel splitter" kunnen zijn ofzo, gewoon vragen naar een splitter voor een simpel audiokabeltje, bij een elec. winkel dus
Zoeen dus:

Ikzelf koop zulke elektronicadingetjes altijd via de studievereniging van elektrotechniek, maar elke handyman of elektroboer heeft ze in huis.
Edit: Conrad heeft ze ook hoor
Componenten > Connectoren > JACKPLUGGEN/CINCH-STEKKERS > JACKPLUGADAPTERS > pagina 4, onderste item.
Irritant dat je niet kan linken naar pagina's op de site van Conrad
[ Voor 13% gewijzigd door Reinier op 18-01-2003 22:38 ]
Verwijderd
als deze link niet werkt bij mmport kijken bij accessoires
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:46:
Grappig, jullie weten wel waar je je Duex XP vandaan gehaald heb, maar dat op dezelfde site zo'n ding voor 1€ te koop is is het best bewaarde geheim
als deze link niet werkt bij mmport kijken bij accessoires
ja, wrijf t maar weer in
Zozo, dat is niet veel geld
Helaas is mijn Duex gister verzonden
of is dit incl. verzendkosten, want dan doe ik t alsnog, ook al heb ik t niet nodig

Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Ofwel:Reinier schreef op 18 January 2003 @ 22:34:
[...]
Hmm maar dan is de kans groot dat je een jack -> tulp (cinch) splittertje krijgt
Zoeen dus:
[afbeelding]
Ikzelf koop zulke elektronicadingetjes altijd via de studievereniging van elektrotechniek, maar elke handyman of elektroboer heeft ze in huis.
Edit: Conrad heeft ze ook hoor
Componenten > Connectoren > JACKPLUGGEN/CINCH-STEKKERS > JACKPLUGADAPTERS > pagina 4, onderste item.
Irritant dat je niet kan linken naar pagina's op de site van Conrad
http://www.nl.conradcom.d...&gotopage=4&~target=_self
Sorry, kon 't niet laten, de link is 19 regels lang
Holy shit dudeVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:54:
[...]
Ofwel:
h**p://www.nl.conradcom.de/scripts/wgate/zcop_nl5fdb1e0f/~flNlc3Npb249UDkwX0NPUF9OTDpDX0FHQVRFMDQ6MDAwMC4wMTI3LmRlMWY1ZGI4Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zMzkxMzUyMjI5====?~event=goto_page&p_load_area=223640&globalselectstring=select+r3_matnr%2c+object_id+%2c+object_guid+%2c+object_description+%2c+text_ztab%2c+PRC_ZVKS_073+%2c+PRC_ZVKS_073_QTY+%2c+DOC_P_Z_AB_GIF+%2c+DOC_P_Z_BB_GIF+%2c+DOC_P_Z_BI_GIF+%2c+DOC_P_Z_GB_GIF+%2c+DOC_P_Z_LB_GIF+%2c+DOC_P_Z_FR_GIF+%2c+DOC_P_Z_AT_GIF+%2c+DOC_P_Z_CH_GIF+%2c+DOC_P_Z_EN_GIF+%2c+DOC_P_Z_NL_GIF+%2c+DOC_P_Z_RB_GIF+%2c+DOC_P_Z_SZ_GIF+%2c+product_configurable_flag+%2c+unitofmeasurement+%2c+area%2c+area_guid+%2c+ZZMATKL+%2c+TAX_GROUP_P+%2c+PROD_PR_GROUP+%2cPRC_ZVKS_073_UOM%2cPRC_ZVKS_073_SCALETYPE%2cPRC_ZVKS_073_CURRY%2cPRC_ZVKS_073_QTY%2cPRC_ZVKS_073++from+%27%60p_catid_p%60%27+where+area%3d%27%60p_load_area%60%27+and+Role%3d%27Z%27+or+area%3d%27%60p_load_area%60%27+and+Role%3d%27A%27+or+area%3d%27%60p_load_area%60%27+and+Role%3d%27C%27+or+area%3d%27%60p_load_area%60%27+and+Role%3d%27D%27+++order+by+object_description&p_num_rows=28&gotopage=4&~target=_self
De complete SQL query staat trouwens ook in die code.. lekker slim
Hey... ik dacht dat je niet kon linken i.v.m. het sessie-id dat ook in de URL zou staan. Anyway, we weten nu allemaal waar je die dingen kan kopen.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:54:
[...]
Ofwel:
[knip url]
Zoals dus al vaker gezegt: De duex xp heeft dus wel een heéél klein beetje ruis. Maar die ruis hoor je alleen in combinatie met slechte doppen. Koop Sony doppen met zo'n volume regelaar er in, zet je duex xp volume op 80% en dan kan je met je volume regelaar in je draadje het volume verder regelen.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 21:40:
[...]
Toch jammer je betaalt bijna 300 gulden voor een apparaat wat ruis geeft ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf tot er betere of goedkopere apparaten komen. (voor zo'n bedrag mag je toch iets goeds verwachten)
Die doppen zijn ongeveer € 11.-- en je kan ze kopen bij bijv. de V&D.
EN niet steeds dezelfde?
En wat vinden mensen beter, de MuVo of de DUEX?
[ Voor 50% gewijzigd door Bender op 19-01-2003 16:55 ]
Naar wat ik nu hoor is de geluidskwaliteit toch niet zo goedTriloxigen schreef op 19 januari 2003 @ 16:49:
Kan hij ook shufflen door verschillende directories?
EN niet steeds dezelfde?

Heb ik er net een besteld, hoor ik inene dattie toch ruist, terwijl ie eerst ontzettend zuiver was..

En de muvo schijnt qua geluid goed te zitten, maar die is natuurlijk duurder en heeft geen display en is denk ik iets groter..
Alone at last
Just nostalgia and I
Hij kan niet eens directories lezen, dus erdoorheen shuffelen lukt hem al helemaal niet.Triloxigen schreef op 19 January 2003 @ 16:49:
Kan hij ook shufflen door verschillende directories?
EN niet steeds dezelfde?
OhwReinier schreef op 19 January 2003 @ 19:58:
[...]
Hij kan niet eens directories lezen, dus erdoorheen shuffelen lukt hem al helemaal niet.

Dit topic is gesloten.