T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Verwijderd
Verwijderd
You basterd! RATATATATATATAVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 07:59:
Het is leuk geweest, ik ga er niet voor betalen omdat ik niet verwacht dat het mij lang kan boeien...
edit: Ik zie net op Dynabyte.nl dat'ie 22-5 wordt verwacht. Maargoed dat klopte bij Eve Online ook niet.
[ Voor 17% gewijzigd door JeroenB op 19-05-2003 09:50 . Reden: laatste zin toegevoegd ]
Dit heeft Ubisoft al een tijd geleden gemeld. Al 4 weken officieel.JeroenB schreef op 19 May 2003 @ 09:48:
Ik las op de site van C&VG dat de Europese release compleet met server in Amsterdam er al op 23 mei (a.s. vrijdag!) moet zijn aangezien Sony het deze week wereldwijd wil releasen. Heeft iemand al ergens een indicatie gevonden dat het spel daadwerkelijk ergens eind deze week te koop is?
edit: Ik zie net op Dynabyte.nl dat'ie 22-5 wordt verwacht. Maargoed dat klopte bij Eve Online ook niet.
Overigens, in de FAQ staat nog niets over een Europese release - in die Press Release noemen ze zelfs expliciet dat het deze week beschikbaar is voor North America.
En: Als ik de Amerikaanse versie zou kopen (mocht het allemaal vertraagd blijken te zijn hier) - kan ik dan wel op de Europese server zodra die komt?
Hopelijk weet iemand dit
Verwijderd
moet je dan een CC hebben ? of is dit onzin ?
Ik heb gisteren Dynabyte gebeld en die verwacht hem de 22ste (donderdag)JeroenB schreef op 20 mei 2003 @ 08:52:
Weet iemand een handige plek waar ik het zsm gewoon kan kopen? Dynabyte?
Overigens, in de FAQ staat nog niets over een Europese release - in die Press Release noemen ze zelfs expliciet dat het deze week beschikbaar is voor North America.
En: Als ik de Amerikaanse versie zou kopen (mocht het allemaal vertraagd blijken te zijn hier) - kan ik dan wel op de Europese server zodra die komt?
Hopelijk weet iemand dit
Voor zover ik het heb begrepen gaat het spel 49 euro kosten en mag je met de key die daarbij zit 30 dagen gratis spelen. Daarna zul je per maand moeten betalen of zogenaamde gamecards kopen. Die gamecards kosten dan bijvoorbeeld $30-35 en geven je een key waarmee je dan weer 90 dagen kunt spelen. Als je per CC betaalt dan zal het rond de $10-12 per maand zijn.Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 09:31:
ik begrijp het niet iedereen heeft het er over dat je per maan dmoet betalen
moet je dan een CC hebben ? of is dit onzin ?
Ik weet echter niet of die gamecards in Europa verkrijgbaar zullen zijn maar eigenlijk lijkt het me niet zo gek aangezien er procentueel volgens mij in Europa veel meer mensen zijn zonder CC.
keldon: Bedankt voor de info, klinkt goed!!
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenB op 20-05-2003 09:50 ]
De NC is flink aan het rulen op emerald!!!
Maarre.. Die gasten in Amerika kunnen hem vandaag in de winkel ophalen, is er iemand een winkel bekend die het spel eerder heeft dan dynabyte (de 22e dus)?
Verwijderd
beetje saai voor TR en VS spelers nu dan
en die NCers maar relax met ANTjes rondrijden en experience krijgen, zo worden de teams nooit meer balanced!
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Goh leuk zeg cancellen gaat niet 1 2 3 .. oh well.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:40 ]
Beetje stom om em in het buitenland te kopen. Dan weet je gewoon dat het een paar weken duurt voor de verzending.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:38:
ik heb beta gespeeld en gepre-ordered aangezien een of andere online winkel in in de UK zei dat ie hem 19e zou hebben grrrrrrrrrrrr.. nog niets binnen bah bah bah. Nog niets gehoord over dat ie al geshipt is zelfs. Echt jammer. Maar ja.. tmoet dan maar zo he. Hmm ik ga hem cancellen dan want dan koop ik hem wel in de dynabite.
Verwijderd
Maar goed ik heb die site ge-emailed want ik ben er niet blij mee dat hij nog niet eens is verstuurd lol ze zeiden 19e.. tis nu de 21e. Ik ga mijn order cancellen (als het kan) en dan koop ik hem wel hier in NL.
Het feit dat op myplanetside alleen de vier Amerikaanse servers zichtbaar is geen goed teken mbt. de Europese release IMHO.
Nahja de dimensionplus heeft de game pas de 23e.. En ik las ook op plekken dat de release pas de 23e officieel voor europa is..JeroenB schreef op 21 May 2003 @ 16:00:
Vandaag nog niet gesignaleerd bij de Dynabyte. De man achter de toonbank denkt dat'ie er morgen is, maar zijn administratie zegt natuurlijk hetzelfde als de Dynabyte website. Nu maar hopen dat'ie daadwerkelijk morgen verkrijgbaar is!
Het feit dat op myplanetside alleen de vier Amerikaanse servers zichtbaar is geen goed teken mbt. de Europese release IMHO.
Ik vraag me dan ook af of de dynabyte hem idd al zal hebben morgen... maar ja.
Enige wat ik wil is spelen op een US server, dus van mij mag die game elk moment komen
[ Voor 26% gewijzigd door Grinder op 21-05-2003 16:09 ]
Mja, de 19e kwam ie uit in de US. In de UK hebben ze em ook pas op de 23ste.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:51:
nou nee uit de UK zou het een paar dagen duren met het type post die ik had gekozen, maar dan zou ik hem eerder hebben dan hier in NL (23e) voor maar 5 euro meer.
Maar goed ik heb die site ge-emailed want ik ben er niet blij mee dat hij nog niet eens is verstuurd lol ze zeiden 19e.. tis nu de 21e. Ik ga mijn order cancellen (als het kan) en dan koop ik hem wel hier in NL.
Verwijderd
nou nee uit de UK zou het een paar dagen duren met het type post die ik had gekozen, maar dan zou ik hem eerder hebben dan hier in NL (23e) voor maar 5 euro meer.
Dat had ik gescrheven maar met een oude account die nu kappot is.. ik kan niet meer inloggen oh well....
Waarom op USA server en niet NL?
Ben ooit 4 jaar geleden een US clan gejoind en heb super veel fun daarmee.. Ben toch altijd laat thuis dus ze zijn wel online. Dus ik ga nu met mijn clan op een US server.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:13:
ik heb beta gespeeld en gepre-ordered aangezien een of andere online winkel in in de UK zei dat ie hem 19e zou hebben grrrrrrrrrrrr.. nog niets binnen bah bah bah. Nog niets gehoord over dat ie al geshipt is zelfs. Echt jammer. Maar ja.. tmoet dan maar zo he. Hmm ik ga hem cancellen dan want dan koop ik hem wel in de dynabite.
Dat had ik gescrheven maar met een oude account die nu kappot is.. ik kan niet meer inloggen oh well....
Waarom op USA server en niet NL?
Maar voor degenen die op de NL server gaan
Verwijderd
Check mijn post boven de jouwe.Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:13:
Lang verhaal
Verwijderd
[beetje offtopic mode]JeroenB schreef op 21 May 2003 @ 17:27:
Ik vind ping 130 (wat ongeveer het beste is dat ik met mijn ADSL heb in de VS) toch wel merkbaar slechter dan ~20 die ik in Nederland moet kunnen halen (met Counter-Strike vaak tussen de 15-20). Toch hinderde het mijn plezier niet tijdens de Beta, dus als het leuker is op de VS servers, dan kom ik daar vanzelf op terecht
zit ook heel veel strategie bij... waar een ping niet echt belangrijk is. Maar.. ik ben er ook onderhand wel aan gewend. Ik vind het gewoon cool met die amerikanen. Ga er ook binnenkort bij een paar op vakantie langs lekker keten met nog wat vrienden
[/beetje offtopic mode]
Ik vind idd wel dat de max aan sommige kanten nog beetje overpowered zijn.. Wel lijkt me die sanctuary strike die nu in de retail zou moeten zitten cool
Verwijderd
Helemaal mee eens! Ik zei ook dat ik het wel leuk vond op de VS servers terwijl ik bijv. CS niet kan uitstaan met een ping boven de 150. Alleen ben ik door de jaren heen vrij goed geworden in het FPS aspect van dit soort games en wil ik liever op gelijke voet staan met mijn tegenstanders, zodat ik mijn kwaliteit goed kan meten.Grinder schreef op 21 May 2003 @ 17:42:
[beetje offtopic mode]
zit ook heel veel strategie bij... waar een ping niet echt belangrijk is. Maar.. ik ben er ook onderhand wel aan gewend.
[/beetje offtopic mode]
Ik wilde eerste TR gaan spelen omdat ik had verwacht dat iedereen voor de funky andere factions zou kiezen maar nu blijkt dat veel spelers TR willen zijn en dat de NC het doorgaans erg goed doet. Dus tja, dan ben ik weer zo'n gast die de underdog wil gaan redden en speel ik dus vrijwel uitsluitend VS.Ik vind idd wel dat de max aan sommige kanten nog beetje overpowered zijn.. Wel lijkt me die sanctuary strike die nu in de retail zou moeten zitten cool. Voor de rest is er in het spel heel veel succes te behalen als je goed met je outfit samenwerkt en ook met andere outfits samenwerkt en aansluitende gebieden snel te veroveren.. neej echt een top spelletje.
En ik ben nu al zover dat het me tegenstaat om een andere factie te spelen, dus ik zal wel VS blijven voorlopig. Tenzij ze oppermachtig worden, dan ga ik weer een andere factie helpen
Secondly, there's a rumor out there that SOE was not going to allow the European players to play on American servers and visa versa. That's a very strange rumor and it has absolutely no truth. We, of course, allow players to play anywhere they wish to play. We are opening up world clusters based in Amsterdam soon, but those are not "required" for European players. Those servers are just located there geographically to lower latency issues for European players, if they desire to play on those servers.
Lastly, folks that were in Beta have noticed that experience awards are lower than those to which they were accustomed. This is true, but the experience curves in beta were intentionally overinflated to allow faster progression of rank. This allowed our design team to examine data about the usage of weapons and armor at the various Battle Ranks. Those XP gains are now returned to the gains originally intended. For the record, the experience gains while in a squad are shared evenly among squad members, but with a 20% bonus added onto them. Therefore, if you destroy a target worth 100 raw XP, and you're in a squad of 10 people, your individual gain would be:
(100/10) * 1.2 = 11.2 XP (rounded up to 12).
This may seem like a reduction in experience potential, but when in a squad of 10 you rack up kills at a greater rate and with relative ease compared to doing so as an individual, so it's possible to gain a great deal of experience that way. (Plus, squads allow easier communication and allow the sharing of base capture experience, as well as allowing Command functionality, so they're very worthwhile groups.)
Verwijderd
Dit klinkt alsof we voorlopig sowieso op de VS servers moeten gaan spelen. Zeker zo vlak na de launch lijkt de kans me vrij klein dat ze meteen tijd/zin hebben om die hele EU server uit te rollen. Lijkt me dat ze eerst nog even zeker willen weten dat de serversoftware het "live" goed doet voordat ze het op allerlei plaatsen gaan neerzetten. Tegelijkertijd zijn het natuurlijk andere mensen die het moeten doen hier, dus hoeft het geen probleem te zijn.Secondly, there's a rumor out there that SOE was not going to allow the European players to play on American servers and visa versa. That's a very strange rumor and it has absolutely no truth. We, of course, allow players to play anywhere they wish to play. We are opening up world clusters based in Amsterdam soon, but those are not "required" for European players. Those servers are just located there geographically to lower latency issues for European players, if they desire to play on those servers.
Eerst maar'es aan het spel zien te komen hier in Nederland
Meld hier even of ze het in de winkel hebben liggen pleaseJeroenB schreef op 22 mei 2003 @ 08:42:
[...]
Eerst maar'es aan het spel zien te komen hier in NederlandStraks maar'es bellen (zodra ze open zijn) met de Dynabyte.
EDIT: En vraag gelijk even of ze ook gamecards verkopen
[ Voor 10% gewijzigd door DutchCommando op 22-05-2003 08:55 ]
Maar laat het ons even weten idd
Verwijderd
Iemand hier die mij fftjes op zijn acc laat spelen met zijn username/pw totdat ik het spel heb
(jaja ik heb de game = beta versie al)
Zou je met de beta versie en een account nummertje er dan wel op kunnen komen...? Ik denk dat je wel de retail zult nodig hebben om uberhaupt te kunnen inloggenVerwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 10:06:
Arg ik wil hem eigenlijk dan liever hier in NL kopen..argh nu zal ik toch echt moeten wachten.
Iemand hier die mij fftjes op zijn acc laat spelen met zijn username/pw totdat ik het spel heblol *shrugs*
(jaja ik heb de game = beta versie al)
De vraag is natuurlijk wel of'ie echt in de zending zit, maar hij was er zelf vrij zeker van.
[ Voor 17% gewijzigd door JeroenB op 22-05-2003 10:37 ]
-- Altijd blijven prutsen --
Werner klinkt wel duits, maar ja die yanken weten toch niet waar Amsterdam ligt
Verwijderd
Ok let's see die online winkel reageert niet op mijn e-mails
Of dat nou de Adam server is is mij nog niet helemaal duidelijk, erg deutsche naam ja
VS servers 250 ofzo, dus is wel een groot verschil. Bovendien zegt de ping niet heel veel in PlanetsideJeroenB schreef op 22 May 2003 @ 13:14:
keldon: Is 100 een redelijke ping voor de verbinding die je hebt? Anders scheelt het eigenlijk maar heel weinig met de VS servers.
Hoe kan die ping niet zoveel zeggen? Het blijft toch een FPS, dus als je op elkaar schiet dan is een timingverschil toch 'not good'.DutchCommando schreef op 22 May 2003 @ 13:15:
[...]
VS servers 250 ofzo, dus is wel een groot verschil. Bovendien zegt de ping niet heel veel in Planetside
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Een goede netcode is belangrijker dan een verschil in de ping.Armada schreef op 22 May 2003 @ 14:21:
[...]
Hoe kan die ping niet zoveel zeggen? Het blijft toch een FPS, dus als je op elkaar schiet dan is een timingverschil toch 'not good'.
Omdat het serverside vergeleken wordt. Vaak heb je met FPS dat je schiet en dan de gegevens verstuurd worden en de server dan vergelijkt waar de vijand waar je op mikte op dit moment is. Vervolgens krijg je dus het probleem dat je voor de ander moet gaan mikken.Armada schreef op 22 mei 2003 @ 14:21:
[...]
Hoe kan die ping niet zoveel zeggen? Het blijft toch een FPS, dus als je op elkaar schiet dan is een timingverschil toch 'not good'.
Met planetside, en met paar andere games en mutators, wordt dit ietsje anders gedaan. Wanneer de server de info binnen krijgt vergelijkt hij het met het moment waarop je schoot en niet met de huidige positie. Hierdoor krijg je wel eens het effect dat je achter een hoekje ineens HP verliest omdat je voor het hoekje al beschoten wordt maar door de hoge ping het pas later uitgerekent wordt.
hopelijk snap je het ongeveer
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 22-05-2003 14:31 ]
Het effect is iets minder erg dan met traditionele FPS'en, waar je echt onder 100 moest hebben om het goed te kunnen doen. Met Planetside krijg je boven de 150 denk ik toch wel een nadeel.
Maargoed we hebben een NL server dus wat zeuren we?
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenB op 22-05-2003 14:38 ]
Ah, ik begrijp het idee. Maar kan het door die ping verschillen ook niet voorkomen dat je eigenlijk ineens dood neervalt, terwijl er al niet meer op je geschoten werd?
En verder: heeft iemand hem al, want ik ben er toch wel een beetje enthousiast voor aan het raken. Ik denk dat ik ook maar eens naar een Dynabyte ga, of zullen de andere retailers hem ook al hebben? (bijv. Free Record of Bart Smit).
Werner laat nog geen activiteit zien, is die al wel open?
ga naar Ms-dos of doe: Uitvoeren -> Command
en type dan: Ping werner.planetside.com
kreeg gemiddelde van 28ms
Ja dus, mits die ander je heel snel killed. Het gaat namelijk ongeveer zo:Armada schreef op 22 May 2003 @ 14:40:
[...]
Ah, ik begrijp het idee. Maar kan het door die ping verschillen ook niet voorkomen dat je eigenlijk ineens dood neervalt, terwijl er al niet meer op je geschoten werd?
En verder: heeft iemand hem al, want ik ben er toch wel een beetje enthousiast voor aan het raken. Ik denk dat ik ook maar eens naar een Dynabyte ga, of zullen de andere retailers hem ook al hebben? (bijv. Free Record of Bart Smit).
Werner laat nog geen activiteit zien, is die al wel open?
- Vijand ziet je en begint op zijn pc te schieten
- Jij rent weg achter muurtje
- info wordt verstuurd naar de server
- Server berekent dat jij geraakt werd op het moment dat de vijand begon met schieten.
- Server stuurt info terug
- Jij gaat dood omdat je geraakt werd
* BaRF got 30msPostov schreef op 22 mei 2003 @ 14:41:
Btw als mensen benieuwd zijn naar hun ping naar Werner of andere planetside servers:
ga naar Ms-dos of doe: Uitvoeren -> Command
en type dan: Ping werner.planetside.com
kreeg gemiddelde van 28msIs wel lager dan je ingame zult krijgen, als je verdubbeld klopt het meer.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:55 ]
ja hey ik moet wel helemaal uit middelburg pingen he!
Verwijderd
Ik durf wel redelijk te zeggen dat er nog geen ander retailkanaal is.. heb de 20e aardig wat uurtjes zitten surfen ervoorArmada schreef op 22 May 2003 @ 15:17:
Volgens mij gaat het niet meer lukken, om hem vandaag te krijgen. Is er nog een ander retailkanaal dan Dynabyte? Ik heb zes vestigingen in mijn buurt afgebeld; de een heeft hem nog niet, de andere heeft ze allemaal verkocht... Helaas...
Ow ik had via Kelkoo (ofzoiets.. die winkel vergelijk site) geloof ik een online shop die hem de 21e had... maar of die ook een afhaal adres hebben weet ik niet.
Als je toevallig in Amersfoort woont: Daar hebben ze ze wel. Ze hebben alleen een foutje gemaakt met het scannen waardoor ze zeggen van niet. Heb hem net gekochtArmada schreef op 22 mei 2003 @ 15:17:
Volgens mij gaat het niet meer lukken, om hem vandaag te krijgen. Is er nog een ander retailkanaal dan Dynabyte? Ik heb zes vestigingen in mijn buurt afgebeld; de een heeft hem nog niet, de andere heeft ze allemaal verkocht... Helaas...
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Dus dit als waarschuwing voor de mensen die niet een CC of gamecard hebben.
Ik wil het spel gewoon kopen en een maand spelen en dan nog eens verder kijken hoe of wat, ze kunnen je toch niet verplichten om de game te kopen en ook nog eens zon gamecard erbij?
Verwijderd
EDIT:
Voor degene die nog een besluit over welke factie ze moeten spelen, hier thuis zijn er vanaf nu 3 terran soldiers bij
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:04 ]
Heb het gelezen idd maar en no offense maar ik krijg het toch liever bevestigd van meer mensen die de game al hebben.Lees het bericht boven je nog eens Sipio, want daarin zegt DutchCommando dat je ook gewoon zomaar wat kan invullen bij de CC gegevens of gamecard.
Verwijderd
lol .. das in het algemeen want als je een goede speler bent en er veel vanaf weet dan sloop je zo meerdere TR als VS bijvoorbeeld.. In het algemeen is de TR anti-vehicle max zeer sterk.
Ik geloof dat we *tweakers* vooral VS zijn..!? ik heb zelf altijd VS gespeeld en dat zal ik ook blijven *i love my Lancer*
Anyway ik zit weer in het spel.. 2uurtjes en nog maar BR 3, maar ja.
Verwijderd
Leuk spelleke
Verwijderd
*Op naar de winkel om PS te kopen*
Verwijderd
dimensionplus in groningen nu ook.. www.dimensionplus.nl, dynabyte en ik denk elke andere gamestore.Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 10:19:
Welke winkels verkopen het spel allemaal? want tot nu toe weet ik alleen dat dynabyte het verkoopt maar niet elk filiaal heeft het spel binnenDus wie heeft het waar gekocht?
Verwijderd
Ik moet ook meer winkels hebben.. zou MediaMarkt het verkopen?
Beta account in de vorm van stationaccount waarop je subscribed met key uit doosje van Planetside. (Kan je het nog volgen?Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 00:34:
met beta account? dat lukt me toch eeeecht niet. Zodra ik de launcher run zegt hij dat ik eerst moet subscriben
Anyway, ik zie alweer dat veel mensen voor de sterke TR kiezen. Geen zin in een uitdaging? Ik *speel* juist voor de uitdaging! Oftewel: VS here I come. En het mag duidelijk zijn dat ik niet zal rusten totdat ik mijn Thresher in de TR Sanctuary kan parkeren!
[ Voor 15% gewijzigd door JeroenB op 23-05-2003 13:48 . Reden: typo ]
Bovendien zullen ze het binnenkort wel iets meer balancen, en zo groot is het verschil tussen de verschillende kanten nou ook weer niet heb ik het idee..
Verwijderd
This isn't nice. Ik krijg hem prolly morgen pas
De sterkte van TR is dan wel erg slap. Aangezien zowel NC als VS meer facilities hebben dan de TR.JeroenB schreef op 23 mei 2003 @ 13:35:
Anyway, ik zie alweer dat veel mensen voor de sterke TR kiezen.
Verwijderd
Zorgt alleen maar voor grote forumvervuiling bovendien is dit een goede plaats om dat te zeggen.Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 15:42:
Misschien leuk om nieuw topic te beginnen met daarin alleen wie op welke server voor welke partij speelt ?
Verwijderd
Op weg naar BR8 maar dat doen we wel weer als ik wakker ben, het was een lange maar actievolle nacht. 2 Continenten schoongeveegd, vermoeiend.....
Dit topic is gesloten.
![]()