Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Anoniem: 15831
Deze lijkt als 2 druppels water op die Aldi Medion PC.
Zijn ze van dezelfde fabrikant soms?

Interessant.Anoniem: 15831 schreef op 24 maart 2003 @ 21:14:
Bij de Albert Heijn staat een Micromaxx te koop voor 1099,00.
Deze lijkt als 2 druppels water op die Aldi Medion PC.
Zijn ze van dezelfde fabrikant soms?
[afbeelding]
Lijkt idd heel veel op elkaar en je moet toch goede nadenken of deze wellicht nuttiger is (voor veel mensen) dan die Aldi.
Beide hebben zelfde memory, DVD-rom, TV-kaart, een MSI/AC97/Dolby, moederbord, bla.bla.bla.
De verschillen in a glance:
- Aldi is €130 duurder tov AH,
- Aldi heeft wel een DVD-R burner ipv CDRW
- Aldi heeft een Intel-P4 ipv AMD
- Aldi heeft een ATI-Radeon 9600 ipv aa TI4200
- Aldi heeft geen FloppyDrive, geen punt is maar €15,-
- Aldi heeft een Afstandbediening en de AH niet.
- Aldi heeft 3 jr garantie ipv 2 jr bij AH.
In de normale praktijk betaal je dus (zeg maar) 130 euros extra voor een CDRW/DVD-burner ipv alleen CDRW. Hou in je gedachten dat een gemiddelde DVD burner ca €300 euro is.
Verder (beetje persoonlijk): Intel-P4 is (gemiddeld wat duurder/beter ?), wellicht wat robuuster, iets koeler en beter bestand tegen temperatuur foutjes dan een AMD.
Kortom in samenvatting: voor €130 extra heb je een DVD-brander (weliswaar een '-' versie dan de M$ ondersteunde '+'versie), maar je bent een zeur als je daarover valt.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Anoniem: 40384
Er staat op de site ook een cordless desktop voor 24.99 te koop (vanaf 26mrt)
is dat een aanrader...
kan bv. niet vinden of ie via IRDA werkt of via radiografische frequenties.
En typt zo'n toetsenbord goed (wat je niet ff in de winkel kunt testen)
Ik heb nu een Seefway draadloos IRDA toetsenbord, en die typt erg zwaar en heeft nog wel eens kuren en de neiging om af en toe wat letters over te slaan bij t typen.
Dit komt naar mijn idee door de IRDA verbinding en het zware toetsenbord.
Dus dat aldi gevalletje moet in mijn geval wel lekker licht typen en radiografisch zijn. Om zomaar op de gok 55 ouderwetse nederlandse guldens daarvoor neer te tellen en vervolgens tegen t zelfde probleem aan te lopen....
Anoniem: 51964
hier is de aanbieding, zou dit nou echt iets zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 51964 op 25-03-2003 11:11 ]
Huh ik begrijp helemaal niet wat je bedoeldAnoniem: 51964 schreef op 25 maart 2003 @ 11:10:
http://www.medion.de/fullpopup/md8008xl.php?referer=3
hier is de aanbieding, zou dit nou echt iets zijn?je zal zien dat dat kreng compatible is met helemaal niks

Alleen omdat het van de Aldi komt en het merk Medion erop staat ?
Ik ken genoeg lui die zeer tevreden zijn over de kwaliteit computer van de Aldi
vooral hun laptops zijn toppie
[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-03-2003 15:04 ]
Als ik zo op de foto kijk in de folder heeft ie alleen maar d-sub en geen dvi ingang.WieMie schreef op 23 March 2003 @ 13:05:
Ga denk 'k woensdag zo'n flatscreen halen. Iemand enig idee of die een DVI of een VGA aansluiting hebben (folder spreek over 3 aansluitkabels, vga, geluid & stroom?)
PMPO is niet het vermogen wat ie voor korte tijd kan leveren maar is het vermogen van alle speakers bij elkaar opgeteld, in dit geval dus 5 x 50 + 1 x 200 = 450 Watt PMPO, gewoon een verschikkelijke manier van reclame overdrijving dus omdat mensen kijken naar getallen en de afkortingen hun nix zegt.brouwerpower schreef op 23 March 2003 @ 13:49:
Die set is volgens mij echt bagger. PMPO vermogen is het vermogen dat hij voor korte tijd kan leveren. Het RMS vermogen is het vermogen dat hij constant kan leveren. Als je bedenkt dat je voor ongeveer dat geld een Trust subwoofer van 1000 watt PMPO kan krijgen dan weet je dat dit wel niet zoveel zal voorstellen.
Als je een boxenset koopt zou ik voor een paar tientjes extra een set van een A-merk kopen. Volgens mij heb je daar veel meer plezier van
PMPO is dus wel het vermogen wat de speakers een (heel) korte tijd kan leveren. Die 450 watt zijn gewoon de PMPO waardes van de afzonderlijke speakers bij elkaar opgeteld. Denk jij echt dat die boxjes 50 watt constant kunnen leveren?spokey schreef op 25 maart 2003 @ 15:17:
PMPO is niet het vermogen wat ie voor korte tijd kan leveren maar is het vermogen van alle speakers bij elkaar opgeteld, in dit geval dus 5 x 50 + 1 x 200 = 450 Watt PMPO, gewoon een verschikkelijke manier van reclame overdrijving dus omdat mensen kijken naar getallen en de afkortingen hun nix zegt.
Ik heb vanmorgen op de medionsite gezocht. En hij is met radiosignalen..... over hoe hij typt kan ik helaas niks vertellen.... als alles goed gaat morgen welAnoniem: 40384 schreef op 25 March 2003 @ 00:38:
als we dan toch heel het Aldi arsnenaal aan nieuwe aanbiedingen aan het doornemen zijn...
Er staat op de site ook een cordless desktop voor 24.99 te koop (vanaf 26mrt)
is dat een aanrader...
kan bv. niet vinden of ie via IRDA werkt of via radiografische frequenties.
En typt zo'n toetsenbord goed (wat je niet ff in de winkel kunt testen)
* ArthurMorgan waagt gewoon de gok
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ok jij hebt gelijk, het is inderdaad Peak Music Power Output van alle kanalen voor een heel korte tijd en daarbij ook niet gelet op de vervorming die dan optreedt.thejoker80 schreef op 25 maart 2003 @ 15:24:
[...]
PMPO is dus wel het vermogen wat de speakers een (heel) korte tijd kan leveren. Die 450 watt zijn gewoon de PMPO waardes van de afzonderlijke speakers bij elkaar opgeteld. Denk jij echt dat die boxjes 50 watt constant kunnen leveren?
En dan nu weer ontopic verder
Mijn oom heeft er 3 maanden terug ook een gekocht. Hij is er heel blij mee. Loopt als een trein.STIMPPYYY schreef op 25 March 2003 @ 15:04:Alleen omdat het van de Aldi komt en het merk Medion erop staat ?![]()
Ik ken genoeg lui die zeer tevreden zijn over de kwaliteit computer van de Aldi vooral hun laptops zijn toppie
Verder ben ik wel benieuwd naar de prijs als er _GEEN_ software what-so-ever bij had gezeten.
Vind ik nou niet echt een reden om hem niet te kopen. Als je r al problemen mee hebt(de gemiddelde user heeft dat niet) formatteer je de boel toch ff en installeer je het opnieuw zoals jij dat wilt.DJTimo schreef op 25 maart 2003 @ 17:04:
[...]
Het enige dat ik me kan bedenken waarom iemand hem niet zou kopen is dat windows XP op een aparte partitie wordt gezet waarbij de gebruiker vriendelijk wordt verzocht met zijn fikke van af te blijven.
Ondertussen heb ik al wel diverse upgrades gedaan om een beetje bij te blijven
Dus dat gezeur over 'n zaad kwaliteit, lijkt me ondertussen wel uitgemolken...
Het gebruik en degelijkheid heeft mijn inziens voor een groot deel ook te maken met de manier hoe je ermee omgaat.
Oja, ik ga morgen ook maar eens een gokje wagen voor mijn toetsenbord
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze printer?
Anoniem: 72019
Voor het kopen van pc zou ik zeggen ga je gang maar voor een laptop zou ik ff goed over na denken.STIMPPYYY schreef op 25 March 2003 @ 15:04:
Alleen omdat het van de Aldi komt en het merk Medion erop staat ?![]()
Ik ken genoeg lui die zeer tevreden zijn over de kwaliteit computer van de Aldi
vooral hun laptops zijn toppie
Ik heb ook ongeveer een jaar geleden laptop van aldi gehad(p3 1Gig)...en in 7 maanden tijd 2 keer!! moederbord doorgebrand en coeler kapot en cpu. Dit noem ik geen kwaliteit van medion.Ze wilden het de hele tijd repareren.Gelukkig nam aldi dat laptop terug.
Geen medion laptops voor mij in ieder geval.
Anoniem: 81528
Joker80: Maar als je er wat aan krijgt, moet je ook naar duitsland, omdat medion NL hier geen duitse aparaten serviced ! en je betaald de benzine he ?!
Mijn vriendin d'r moeder heeft ook een Medion pc (wel een 2200+/GF4 4200 volgens mij) en dat ding werkt superAnoniem: 51964 schreef op 25 March 2003 @ 11:10:
hier is de aanbieding, zou dit nou echt iets zijn?je zal zien dat dat kreng compatible is met helemaal niks
Alle software is goed geinstalleerd en ze hebben bijna niks aan de Windows installatie veranderd/verneukt wat je bij veel andere merken wel ziet
Als je dit bij Dell/Compaq zou moeten kopen zou je 1800 euro kwijt zijn ofzo

Anoniem: 11776
Ben heel benieuwd.
Anoniem: 51964
ik heb zo erg het idee dat dit zo'n packard hell ding isAnoniem: 51964 schreef op 25 March 2003 @ 11:10:
Nope, het lijkt er niet eens op, behalve dan 3 PCI sloten maar dat ding heeft toch bijna alles onboardAnoniem: 51964 schreef op 25 March 2003 @ 21:00:
[...]
ik heb zo erg het idee dat dit zo'n packard hell ding is
Anoniem: 75128
kan iemand me vertellen wat de openingstijden van de aldi zijn ??
Anoniem: 75128
thanx voor je antwoord, dat ga ik halen voor mijn werk. hopen dat ze dan die medion surroundset nog hebben
webOS all the way!
De geluidskaart waar ik het over had is inderdaad een sweeX, kostte bij Alternate 15 euro.
(eerdere posting ge-edit)
[ Voor 25% gewijzigd door Brothar op 26-03-2003 00:47 ]
eagle
Handleiding van de MD 5000/MS 6701 motherboard.....
Veni, vidi et cervesiam
Anoniem: 54924
Bij Computerland verkopen ze de NEC 1501 voor 299 euro ik zou het wel weten
Aldi gaat idd 8.30 open, stonden hier mensen vanaf 7:15 te wachten
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
normaal... Als je scrollt is het beeld een beetje wazig, maar als je beetje snel laat scrollen is er niks aan de hand.JvS schreef op 26 March 2003 @ 09:29:
en scrollen enzo? Gaat dat wel een beetje aardig? Games boeien me geen zak
Als je de native resolutie aanhoudt (1280*1024@60Hz) werkt alles het beste. Ik heb geen hinder van scrolling o.i.d.JvS schreef op 26 March 2003 @ 09:29:
en scrollen enzo? Gaat dat wel een beetje aardig? Games boeien me geen zak
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Anoniem: 2111
Is hier al wat meer over bekent ? Prijs, wanneer hij in de winkel ligt ?Anoniem: 59282 schreef op 21 March 2003 @ 20:16:
Wat vinden jullie van de nieuwe lidl laptop?
AMD Athlon XP 2200+ Solution
128 KB First Level Cache, 256 KB Second Level Cache, 266 MHz Front Side Bus
Inclusief 2 PCMCIA kaartlezer voor ander opslagmedia, Copmact Flash
4 in one volgende kaarten: SD, MMC, Memory Stick und Smart Media
Mobility Radeon 9000 mit 64 MB DDR-RAM on Board
VIA KT 333 Chipset
Toshiba 60Gb harde schijf
512 MB DDR-RAM (SO-Dimm) mit 333MHz
8x DVD-Player
CD-RW Brander: 24 x 10 x 24-speed CD-ROM
Inklusief Nero Burning Rom
AC97 3D Sound, inclusief 2 Luidsprekers en microfoon
Integreerde 56K V.90 Analog Modem
10/100 Mbit integreerde netwerkkaart (DSL & Netwerk ready)
Li-Ionen Akku
extra aansluitingen voor:
1x Firewire (IEEE 1394)
2x USB 2.0
1x Infrarood
1x Parallel
1x PCMCIA Type II
1x Monitor
1x PS2
1x RJ 11 Modemaansluiting
1x RJ 45 Netwerkaansluiting 10/100 Mbit
1x Microfoon
1x Audio Out
TV-Out für SVHS-Video
even nog wat bijzetten
besturingssysteem,Windows XP Home
extra software negen op tien wel voorgeinstalleerd:Works Suite 2003,Word 2002,Works7.0,Picture it foto7.0,Encarta 2003,Autoroute 2002,Cyberlink PowerDVD,Pinnacle Studio8.4SE,Pinnacle T-rex,Panda Antivirus met 3maand gratis updates
Inclusief 3jaar fabrieksgarantie
bron van info:http://www.lidl.be
Persoonlijk vind ik het jammer van de AMD 2200 + ik had liever een pentium gehad maar ja.Geven die AMD niet teveel warmte in een laptop?
Yep, vandaag dus...macmouse schreef op 26 March 2003 @ 12:19:
[...]
Is hier al wat meer over bekent ? Prijs, wanneer hij in de winkel ligt ?
Anoniem: 31082
Hoe is het beeld bij films en spelletjes, zie je vertraging of ghosting?WieMie schreef op 26 maart 2003 @ 09:13:
Heb net die 17" TFT gehaald, op zich mooi ding. Alleen best wel sloom (robocode knippert beetje, net als rocknes) verder heel mooi ding. PC heb ik niet gehaald, had ik nog, maar stond lange rij hiero
Aldi gaat idd 8.30 open, stonden hier mensen vanaf 7:15 te wachten
Staat er trouwens ook iets over het pixelgarantie?
"Ondanks de modernste productiemethoden kan niet worden uitgesloten, dat afzonderlijke kleurpixels defect zijn en beeldschermfouten in het millimetergebied veroorzaken. Deze fouten worden in vakkringen pixelfouten genoemd en vormen tot een percentage van 0,0005 % geen belemmering en garantieclaim."
1280*1024*3 kleuren=3.932.160 pixels*0,0005%=19 pixels?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Hier in Huize Velix is gekocht: 2x draadloos TB+muis, 1x boxenset 1x pc 1x scanner
Heb nog niks uitgepakt dus kan t nog terug brengeg
Maar zo te horen nog geen tegenvallers....
Anoniem: 72019
Anoniem: 81528 schreef op 26 March 2003 @ 00:12:
rostam: zeker xp pro erop geknald ipv de home versie he ?!

Ik zie nog geen defecte pixels, en alles loopt goed.
Alleen is het wel zo dat het beeld te helder is.
Trouwens de monitor draait nu op 1280*1024 72.2 Hz
Spelletjes: Ducktales in RockNES: ja. Bij bewegen knippert beeld. Robocode blijkt wel te werken, mits freq. goed ingesteld. Echte FPS heb ik hier niet liggen...micebec schreef op 26 March 2003 @ 14:31:
[...]
Hoe is het beeld bij films en spelletjes, zie je vertraging of ghosting?
Staat er trouwens ook iets over het pixelgarantie?
Films en TV zijn goed te kijken, hoewel ik nog optimale positie meot zoeken, kan nu net geen friends kijken vanaf bed
Ik heb dus een 19" 'over' is volgens mij dezelfde als die nu te koop staat. Ouders lief aankijken, anders V&A

ik ff alles goed zetten , netwerk instellingen voor internet etc. zit er echt _veel_ rotzooi op. 2 aparte partities, 1tje voor drivers ruimte over 50gig

realplayer en andere rotzooi stond er ook op
[This space is for rent]
Leg es uit
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Een (groot) nadeel... die play/pauze stop verder en treug knop werken enkel bij media player. Ik ben een fan van JetAudio, dus ik op de play knop gezet dat ie Jetaudio moet draaien. Maar ja blijf ik met t probleem zitten dat stop verder en terugspoelen niet willen werken met mijn jetaudio.
hoe lossen we dit weer op... (en ik was zooo gelukkig
Ff nieuwste drivers proberen te vinden, evt van 'kloons'Anoniem: 40384 schreef op 26 March 2003 @ 22:42:
heb net het toetsenbord uit de doos gehaald, en werkt oke, typt lekker en die receiver kan gewoon achter het bureau gejetst worden.
Een (groot) nadeel... die play/pauze stop verder en treug knop werken enkel bij media player. Ik ben een fan van JetAudio, dus ik op de play knop gezet dat ie Jetaudio moet draaien. Maar ja blijf ik met t probleem zitten dat stop verder en terugspoelen niet willen werken met mijn jetaudio.
hoe lossen we dit weer op... (en ik was zooo gelukkig)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik haalde niet meer dan 24 blikjes Golden Power en een zakje sla, vriendin een flesje wijn.
Gelukkig hebben we hier in eindhoven 6 aldi's, dus er zal er vast nog wel een liggen.
1e wat mij opviel; toetsenbord, muis en zender zien er anders uit dan het plaatje op de aldi site! toetsenbord is kleiner en is grijs van kleur.
Toetsenbord:
Ik vind de F toetsen eigenlijk te klein en de multimedia toetsen zijn een beetje goedkoop. (plastic toetsen ipv 'zachte/softe' toetsen, zoals je die bij andere borden hebt.)
De zender werkt wel ok.. In heel de kamer en zelfs nog een stukje daarbuiten. Ik kan hem alleen niet onder het bureau zetten of op een positie waar er wat dingen voor staan, want dan wordt het ontvangstbereik drastisch minder.
Muis:
Zit een balletje in en geen laser, ding dus meteen weer in de verpakking gegooit en verder niks meer mee gedaan.
Hmm.. well ik ga hem de komende dagen ff 'uittesten' en als hij goed bevalt hou ik hem, anders terug naar de winkel
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
In mijn JetAudio heb ik wat hotkeys aangemaakt/geactiveerd bv ctrl+shift+n voor doorspoelen. Vervolgens heb ik die keycombi weer onder mijn multimediatie toets gegooid.
Die muis heb ik ook nog lekker in de doos zitten. Ik ga mijn Logitech Cordless Optische muis daar echt niet voor inruilen
Over t plaatje op de verpakking, boeie enkel een Deutsche versie (dus o.a. de page up en down op z'n Duits. Verder gewoon t zelfde hoor. ahc boeie. Typt lekker en voor die 25 euro kan ik weer mooi een tijdje vooruit.
Overigens wel netjes dat er gewoon Duracell batterijen bij geleverd werden.
Anoniem: 49895
deze bedoel ik dus:
Als je die kunt vinden maak je een heleboel tweakertjes gelukkig denk ik.Anoniem: 49895 schreef op 27 maart 2003 @ 20:41:
Zou je dat frontpanel met al die handige aansluitingen ook ergens los kunnen krijgen
deze bedoel ik dus:
[afbeelding]
* Gutteguttegut zoekt er al een tijdje naar....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik zag ze een tijdje terug op de site van www.informatique.nl staan. Moet je even zoeken of die er nog is. Ik dacht dat de producent Asus was...Gutteguttegut schreef op 28 March 2003 @ 13:18:
[...]
Als je die kunt vinden maak je een heleboel tweakertjes gelukkig denk ik.
* Gutteguttegut zoekt er al een tijdje naar....
Bedoel je zo'n dingetje?! (te vinden bij Informatique).
Profront Multimedia Box, Audio, 2xUSB, 1xIEEE1394

Haha, LOL@ALDI:
Aldi ontketent prijzenslag met aanbieding computer
Uitgegeven: 28 maart 2003 08:35
Laatst gewijzigd: 28 maart 2003 09:37
AMSTERDAM - De Duitse supermarktketen Aldi heeft met het aanbieden van een spotgoedkope computer een prijzenslag ontketent.
Computerketen Dixons zou vanaf volgende week computers aanbieden voor een nog lagere prijs. Ook een concurrerende supermarktketen bezint zich naar verluidt op een vergelijkbare aanbieding.
[ Voor 65% gewijzigd door ikmattie op 28-03-2003 14:22 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Bij die pc zaten twee simpele speakertjes, maar wat heb je daar nu aan als er zo'n relatief mooie geluidskaart inzit. Daar horen dan toch eigenlijk wel zo'n 5.1 boxenset bij. (anders gebruik je met de bij geleverde boxen de capaciteit van de geluidskaart toch niet)
Hun conclusie is: "Für Entertainment-Anwendungen und DVD-Beschallung ist das System völlig ausreichend. HiFi-Enthusiasten sollten hier aber besser nicht zugreifen -- doch die geben ja auch gerne weit mehr Geld aus."
Op de voorkant van de subwoofer zitten drie volumeknoppen (voor, center, achter) en op de achterkant zit de volumeknop voor de subwoofer zelf. Niet echt handig vind ik, maar als je het niet erg vindt om de volumeknoppen op één stand te laten staan en verder het volume vanuit windows te regelen, dan is het niet echt een groot probleem.
Een ander nadeel is dat de midden-frequenties vrij matig zijn.
Achteraf gezien had ik toch liever andere speakers aangeschaft, maar slecht zijn ze niet.
Anoniem: 80544
De taboe van 'ik ga naar de Aldi' is nu zo ongeveer wel doorbroken geloof ik. Zelfs de miljonairs uit Castricum zie je daar regelmatig verschijnen. Laat ze gauw weer met een nog nieuwer model aankomen, ben namelijk weer eens opzoek naar een plaatsvervanger
is wel duits dus ff naar Treiber en dan staat boven aan Titanium 8000 XL.
[ Voor 58% gewijzigd door MailMan op 30-03-2003 12:48 ]
www.lifetec.be hebben meestal ook drivers etc. Maar, deze aanbieding is daar pas vanaf 2 april (heb je nog dingen nodig die hier waren uitverkocht? -> Belgie)Postov schreef op 30 March 2003 @ 12:47:
mensen die drivers zoeken voor de Medion pc: http://www.medion.de/servicepool/
is wel duits dus ff naar Treiber en dan staat boven aan Titanium 8000 XL.
Anoniem: 15831
En ik heb de TV output op het 2e scherm ingesteld, en daar kan ik dan een video in afspelen. Alleen wanneer ik hem dan op full-screen zet gaat hij de film op de monitor tonen in plaats van op de TV.
Ohja en DVD-R zijn nergens meer te krijgen, heeft iedere Medion gebruiker 10 spindels gekocht ofzo?
Eeeuh, DVD-R gaat er toch uit.. (?) Doordat philips een hele mooie dvd recorder heeft met DVD+R.Anoniem: 15831 schreef op 30 March 2003 @ 21:26:
Ohja en DVD-R zijn nergens meer te krijgen, heeft iedere Medion gebruiker 10 spindels gekocht ofzo?
DVD+R wordt door meer fabrikanten gesteubd dan DVD-R.shakedown schreef op 31 March 2003 @ 09:43:
Hpe kom je daar nu bij??? Omdat DVD-R ineens nergens meer te krijgen is, gaat hij eruit?? DVD-R en DVD+R en DVD-RAM zijn nog vollop bezig met een groot gedragen standaartte worden. nu is het zo dat DVD-R het beste wordt ondersteund door de meeste apparaten. de PS2, bijna alle dvd spelers enz enz enz. Welke de toekomste heeft?? geen idee maar het is onzin om te zeggen dat DVD-R eruit gaat...
Check:
nieuws: Microsoft steunt DVD+RW standaard
nieuws: Microsoft kiest voor DVD+RW standaard
Anoniem: 79979
En de prijs is echt heel erg leuk, namelijk een kleine € 119,- voor een all in one.
Ik kon dit ook niet geloven maar het is toch wel waar.
Mijn vraag is dus of dit een goed koopje is want het laat ook vraagtekens achter als je kijkt naar dat prijs in verhouding tot een ALL-IN-ONE!
Het is toch de X74?Anoniem: 79979 schreef op 31 maart 2003 @ 18:23:
Ik heb vandaag gekeken in de reclame folder van LIDL en daarin was er een grote actie. Een Lexmark X73 All-in-one printer die dus Print, Kopieert, scant en faxt.
En de prijs is echt heel erg leuk, namelijk een kleine € 119,- voor een all in one.
Mijn vraag is dus of dit een goed koopje is want het laat ook vraagtekens achter als je kijkt naar dat prijs in verhouding tot een ALL-IN-ONE!
die staat nite op de nederlandse lexmark site; wel op de canadese
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 79979 op 01-04-2003 10:19 ]

Printen en scannen - kopiëren via de PC
Er is absoluut geen sprake van een compromis, als u de specificaties van de Lexmark X73 bekijkt. Deze scanner/printer/copier mag dan beperkt zijn in omvang, dit geldt echter niet voor zijn prestaties!
Of u nu een afbeelding wilt scannen, brieven, rapporten of foto’s wilt printen of het apparaat wilt gebruiken als copier (via de pc), de X73 biedt overall topkwaliteit.
De Lexmark X73 print met een resolutie van maar liefst 2400 x 1200 dpi, wat resulteert in mooie kleurovergangen, heldere kleuren en haarfijne details. En met Lexmark´s unieke pigment-zwarte inkt print u laserkwaliteit zwarte tekst. Met een printsnelheid van 9 pagina's per minuut in zwart-wit en 5 pagina's per minuut in kleur, zal de printer ook zonder enig probleem aan de printbehoeften van de hele familie kunnen voldoen.
Met de vooraanstaande scantechnologie reproduceert de X73 hoge kwaliteit documenten, gelijk aan het origineel. Dankzij de optische resolutie van 600 x 1200 dpi met een 48-bits kleurdiepte, biedt de scanner en de bijbehorende software een scala aan mogelijkheden op het gebied van beeldmanipulatie en -beheer.
Met de X73 wordt direct kopiëren vanaf uw PC in zwart-wit en kleur werkelijkheid. En dat met een snelheid van 9 pagina’s per minuut in zwart-wit en 3 pagina´s per minuut in kleur. Een ideaal apparaat voor thuis en op het werk. Kortom, de X73 is in zijn
klasse niet te evenaren!
Technische specificaties
--------------------------------------------------------------------------------
Printen
2400 x 1200 dpi printresolutie voor perfecte fotokwaliteit
Laserkwaliteit zwarte tekst, ook op normaal papier
100 vel papierinvoer
Printsnelheid zwart-wit: tot 9 pagina's per minuut
Printsnelheid kleur: tot 5 pagina's per minuut
Kopiëren in kleur met PC-aansluiting
Kopieersnelheid zwart-wit: tot 9 pagina's per minuut
Kopieersnelheid kleur: tot 3 pagina's per minuut
van 1 tot 99 kopiën in 1 keer, verkleinen tot 25% en vergroten tot 400%
voor het snelle kopieerwerk thuis
Scannen in kleur en zwart-wit
Flatbedscanner voor het kopiëren van boeken, tijdschriften, etc.
600 x 1200 dpi scanresolutie met 48 bits kleurdiepte
Gebruiksvriendelijke fotobewerkingssoftware meegeleverd
Uitgebreide OCR software die documenten converteert naar tekst
Handige functies als scan-naar-e-mail en scan-naar-fax
Faxen met PC-aansluiting
Faxfunctie via een PC-modem; faxsoftware wordt meegeleverd
Aansluiting en compatibiliteit
USB aansluiting
PC en Mac compatibel:
Windows 98, 2000, Me en XP
Mac OS 8.6 en 9.0/1 en Mac OS X 10.x
Afmetingen (B x D x H):
printer dicht: 460 x 360 x 270 mm
printer open: 460 x 538 x 314 mm
Gewicht: 6,8 kg
Ik wil niet lullig doen, maar ik heb hier de folder voor me en daar staat toch echt de X74.Anoniem: 79979 schreef op 01 april 2003 @ 10:16:
Nee het is echt de Lexmark X73 en die kan je ook zien op de nederlandse lexmark site.
Deze staat idd niet op de nederlandse Lexmark site, maar wel op de Canadeese
Volgens het plaatje in de folder is het ook de X74, deze dus:

Qua performance maakt het volgens mij niet eens zoveel uit, alleen kopieren doet ie z/w op 7 ppm en niet op 9 zoals de X73
[ Voor 11% gewijzigd door OxiMoron op 01-04-2003 10:32 ]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Anoniem: 4390
Als je naar de cartridgeprijs kijkt kan je het beter niet doen. Het apparaat is net zo duur als 2 cartridges voor het apparaat. En zo supergoed print/scanned ie nou ook weer niet (heb er 2 staan hier, niet zelf aangeschaft).Anoniem: 79979 schreef op 31 March 2003 @ 18:23:
Ik heb vandaag gekeken in de reclame folder van LIDL en daarin was er een grote actie. Een Lexmark X73 All-in-one printer die dus Print, Kopieert, scant en faxt.
Kan je beter een HP all-in-one nemen..
Anoniem: 81982
Heeft iemand meer info over deze receiver heb zelf niets kunnen vinden.
Anoniem: 12884
De X73/X74/X75 heeft geen fax functie en ook geen Stand-alone kopieerfunctie. Om te kopieren moet de PC aan staan omdat het PC-geheugen wordt gebruikt als buffer. Erg praktisch is het apparaat m.i. dus niet.Anoniem: 79979 schreef op 31 March 2003 @ 18:23:
En betreft de inkt: ik ben niet zo'n gebruiker die elke dag gaat printen dus ik denk dat daar geen probleem in zit.
Wat zeggen jullie nu ? Zal ik hem morgen kopen of is het zonder voor het geld?
Ik ben niet zo'n zakelijke gebruiker dus ik hoop dat ik met de inkt géén problemen zal hebben.
Ik heb ook gehoord dat deze printer heel goeie fotokwaliteit kan printen.
En volgens mij heeft HP ook dure inkt of heb ik het mis?
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 79979 op 01-04-2003 18:41 ]
ehmm.. die fax functie: op de site van Lexmark staat toch echt dat hij gebruik maakt van je PC. Dus jemoet in je PC een modem hebben.Anoniem: 79979 schreef op 01 april 2003 @ 18:15:
Nee, de X74 heeft wel de fax functie want dat staat gewoon in de folder van LIDL.
En betreft de inkt: ik ben niet zo'n gebruiker die elke dag gaat printen dus ik denk dat daar geen probleem in zit.
Wat zeggen jullie nu ? Zal ik hem morgen kopen of is het zonder voor het geld?
Ik ben niet zo'n zakelijke gebruiker dus ik hoop dat ik met de inkt géén problemen zal hebben.
Ik heb ook gehoord dat deze printer heel goeie fotokwaliteit kan printen.
En volgens mij heeft HP ook dure inkt of heb ik het mis?
De software voor het faxen word meegeleverd.
Maar dat boeit niet... PC staat toch zowas altijd aan, dus kopieeren kan altijd.
voor dat faxen: ach, fax raakt een beetje achterhaalt. Inscannen en dan mailen werkt toch ook
Ik las net op hardware.info over nieuw product Trust. Misschien dat dit een front panel is die jullie zoeken?Gutteguttegut schreef op 28 March 2003 @ 15:23:
Ja..niet dus...het is of geheugen readers...of usb/firewire etc. en nooit gecombineerd zoals bij de aldi.
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1971
http://www.trust.nl/products/themes/cleandesk/

Ik kan dat ding nergens daar vindenRay-zor schreef op 02 April 2003 @ 11:12:
[...]
Ik las net op hardware.info over nieuw product Trust. Misschien dat dit een front panel is die jullie zoeken?
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1971
http://www.trust.nl/products/themes/cleandesk/
[afbeelding]
Hmmm, voor een nieuw produkt hebben ze die inderdaad erg verstopt. Anyway: Produkten-->Beeld--> Cardreaders. That's the spot.
http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=13476
*edit: juiste linkje
[ Voor 19% gewijzigd door Ray-zor op 02-04-2003 12:13 ]
Dit topic is gesloten.