En dat is dus de reden dat ik voor die QTEC behuizing gekozen heb... passen alle kaarten in, en toch lekker klein formaat van kast!piwi schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:27:
Zouden er voor deze uatx uitvoering ook een TV-kaart/Radio combo zijn, behalve dan extern want we willen tog alles In de kast?
Werkt die kaart met MCE? (films/dvd afspelen via in de MCE-modus, en live-tv bekijken) Hij wordt namelijk niet officiëel door MS ondersteunt. Heb je hem aangesloten via TV-out, en hoe is de kwaliteit van de TV-out van deze kaart? Welk merk en type heb je?leonbong schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:55:
Ati 9250 is ideaal voor MCE
Ik dacht zelf aan een AIW 9000. Kost nu 100 euro, en dan heb je meteen een goede tv-tuner card. Nog een paar tientjes en je hebt de Remote Wonder II afstandsbediening erbij, voila, uw thuisbios
Verwijderd
werkt die ook met MCE? ik dacht alleen wat van die hauppage kaartjes en een XFX tv-kaart.
Ik heb ook een Radeon 9000 AIW en een Remote Wonder. Draait hier al meer dan een jaar perfect in combo met MMC. Helaas ondersteunt MCE de 9000 AIW niet. Maar MediaPortal heb ik gelukkig net wel aan de praat. Dat is echt een goed pakket aan het worden zeg! Heeft mijn voorkeur boven MCE.
Verwijderd
bij mij neemt ie alleen de eerste 2 minuten van een recording op, helaas. als t goed is komt er deze week nog een nieuwe update van MP
pff.. echt zonde dat die HTPC cases zo ontzettend duur zijn... ik wil echt wel graag die Dign HV5, maar geen zin om 270 ervoor te betalen
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Zou graag deze willen kopen, maar ja kan hem alleen kant en klaar kopen voor 3500 euro

http://www.oncinema.it/
Ga binnenkort een nieuw PC kopen en ik denk dat ik iets gevonden heb, en zal zeker ook mijn HTPC worden. Hij is niet goedkoop maar wel betaalbaar
De Kloss KL-I915A

http://www.klosspc.com/inside/kli915a_02.asp
http://www.oncinema.it/
Ga binnenkort een nieuw PC kopen en ik denk dat ik iets gevonden heb, en zal zeker ook mijn HTPC worden. Hij is niet goedkoop maar wel betaalbaar
De Kloss KL-I915A

http://www.klosspc.com/inside/kli915a_02.asp
[ Voor 42% gewijzigd door Chillmeister op 27-01-2005 18:32 ]
Er kotm van DIGN een nieuwe... die heeft een beetje hetzelfde als dit. Die gaat 550 euro kosten inclusief TFT scherm (touchsscreen).
Op htforum stond dat in het DIGN topic die het meest bovenaan staat.
He, dat klinkt al beter. inclusief touchscreen vind ik 550 euro een redelijke prijsGitaarwerk schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:31:
Er kotm van DIGN een nieuwe... die heeft een beetje hetzelfde als dit. Die gaat 550 euro kosten inclusief TFT scherm (touchsscreen).
EDIT: bedoel je deze toevallig? klik DIGN X15e
[ Voor 17% gewijzigd door Chillmeister op 27-01-2005 18:38 ]
Dat ding met die touchscreen is echt belachelijk. zowel in design als prijs.
Wat heeft het voor nut om een touchscreen op je HTPC te hebben.
- Net alsof je opstaat vanaf de bank op dat te gebruiken
- Alsof je vanaf de bank iets kan zien op dat kleine scherm
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
voor als je instellingen moet doen in het systeemJeanJeremy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:31:
Dat ding met die touchscreen is echt belachelijk. zowel in design als prijs.
alsof je buiten mce iets relaxt kan zien op de tv
maar idd zwaar overdone, doe mij maar in de hoek van de kamer een tftje en een stoel zodat ik er ook lekker op kan internetten
Verwijderd
Ik vind die Kloss HTPC een hartstikke mooi systeem, erg goede specificaties en niet echt duur. 350 US dollar vind ik reuze meevallen. Alleen jammer dat ze toch voor Intel hebben gekozen. Die dingen worden namelijk ontzettend warm, als ze nou voor AMD hadden gekozen, had je er mooi zo'n Winchester in kunnen doen. Zie hier een link voor het energieverbruik: http://www6.tomshardware....1115/pentium4_570-20.html.
Dit komt ook uit de reviews naar voren dat dat ding best warm wordt en dus de fans harder gaan draaien en luider wordt. Overigens schijnt hij wel erg stil te zijn.
Ik ben zelf ook bezig voor een HTPC/DVD/Server en wou het volgende maken.
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon64 3000+ of 3200+ (laag energieverbruik)
2x 512MB geheugen
Ati Radeon X300 128MB (geen SE versie, want heb DVI nodig)
Maxtor 200GB sata
DVD+RW Nec
Zalman 7000 of 7700 cooler
Lian Li PC 6070 zilver (schijnt geluid goed te dempen en mooi IMHO, vind hem beetje lijken op een soort subwoofer
)
Nexus 4090 ATX PSU, schijnt erg stil te zijn. Iemand ervaringen of weet een betere PSU?
Dit had ik ongeveer in gedachten, heeft iemand hier nog aanmerkingen op? Het is de bedoeling dat hier een groot TFT scherm op komt 20" of 24" (waarschijnlijk Dell).
Ik hoop alleen dat het systeem stil genoeg te krijgen is.
Als laatste ga ik dan nog een USB infoschermpje/controller maken a la Pioneer, zoals bij die kant-en-klare DVD-sets van hun zit. Dat moet dan een VFD schermpje worden met een MCE infrarood oogje. Dit alles natuurlijk op USB en daarom misschien nog een klein USB hubje erin om een kabel minder te krijgen. En als de HTPC naar mening niet stil genoeg is komt er ook een USB DVD in :d
Dit komt ook uit de reviews naar voren dat dat ding best warm wordt en dus de fans harder gaan draaien en luider wordt. Overigens schijnt hij wel erg stil te zijn.
Ik ben zelf ook bezig voor een HTPC/DVD/Server en wou het volgende maken.
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon64 3000+ of 3200+ (laag energieverbruik)
2x 512MB geheugen
Ati Radeon X300 128MB (geen SE versie, want heb DVI nodig)
Maxtor 200GB sata
DVD+RW Nec
Zalman 7000 of 7700 cooler
Lian Li PC 6070 zilver (schijnt geluid goed te dempen en mooi IMHO, vind hem beetje lijken op een soort subwoofer
Nexus 4090 ATX PSU, schijnt erg stil te zijn. Iemand ervaringen of weet een betere PSU?
Dit had ik ongeveer in gedachten, heeft iemand hier nog aanmerkingen op? Het is de bedoeling dat hier een groot TFT scherm op komt 20" of 24" (waarschijnlijk Dell).
Ik hoop alleen dat het systeem stil genoeg te krijgen is.
Als laatste ga ik dan nog een USB infoschermpje/controller maken a la Pioneer, zoals bij die kant-en-klare DVD-sets van hun zit. Dat moet dan een VFD schermpje worden met een MCE infrarood oogje. Dit alles natuurlijk op USB en daarom misschien nog een klein USB hubje erin om een kabel minder te krijgen. En als de HTPC naar mening niet stil genoeg is komt er ook een USB DVD in :d
niet om het een of ander hoor maar SLI in een htpc of server? een hedendaagse server zou nog genoeg hebben aan 2 mb video geheugen aangezien je er toch remote mee werkt meestal, een htpc kan wat meer gebruiken maar SLI 
wel verstandig is een amd64 bordje maar kijk of je een kwalitatief hogere videokaart kan halen met het geld wat je overhoudt als je geen sli neemt. of bestaan er geen sli-loze mobo's meer?
enne zijn usb dvd's stiller ofzo?
wel verstandig is een amd64 bordje maar kijk of je een kwalitatief hogere videokaart kan halen met het geld wat je overhoudt als je geen sli neemt. of bestaan er geen sli-loze mobo's meer?
enne zijn usb dvd's stiller ofzo?
Verwijderd
Het is niet zo dat ik het SLI ga gebruiken denk ik, maar ik kon niet echt een veel goedkoper moederbord vinden die dat wel aan mijn eisen voldoet. Ik wil namelijk dat er sowieso Gigabit ethernet op zit en firewire en dan vallen er al een hoop bordjes af.
De bordjes die dan overblijven zit meestal maar 10 a 20 euro verschil in, daarom heb ik toch maar voor die asus gekozen. Bovendien is die Asus met SLI vaak nog goedkoper als veel andere bordjes zonder SLI
.
Dat van die USB-driver was maar een ideetje als ik mijn computer niet stil genoeg kan krijgen. Volgens mij zijn die freecom dingen toch aardig still. Maar ik denk dat het systeem redelijk stil kan blijven voeding ongeveer 16 dBa en cpufan 18 dBa, is samen onegveer 20 dBa volgens mij, dus redelijk onhoorbaar. Zit ik alleen nog met de harddisk.
De bordjes die dan overblijven zit meestal maar 10 a 20 euro verschil in, daarom heb ik toch maar voor die asus gekozen. Bovendien is die Asus met SLI vaak nog goedkoper als veel andere bordjes zonder SLI
Dat van die USB-driver was maar een ideetje als ik mijn computer niet stil genoeg kan krijgen. Volgens mij zijn die freecom dingen toch aardig still. Maar ik denk dat het systeem redelijk stil kan blijven voeding ongeveer 16 dBa en cpufan 18 dBa, is samen onegveer 20 dBa volgens mij, dus redelijk onhoorbaar. Zit ik alleen nog met de harddisk.
heeft iemand ervaringen met die TV-kaart van XFX? daar zit een nvidia NVTV chip op die kaart
heet mooie is dat dit een lowprofile kaart is . er is ook een 150MCE lowprofile maar die kan niemand mij leveren.
ik had eigenlijk een 9250 radeon in mn hoofd.
heet mooie is dat dit een lowprofile kaart is . er is ook een 150MCE lowprofile maar die kan niemand mij leveren.
op de site van XFXNVIDIA NVTV
Delivering an Unbeatable TV Viewing Experience on Your PC
NVIDIA NVTV™ PCI TV-tuner cards deliver superior TV quality to your PC. Available in Microsoft® Windows® XP Media Center Edition PCs or for purchase as an upgrade to an existing PC, NVIDIA NVTV offers hardware MPEG-2 encoding. Unlike software encode-based solutions that rely on the CPU, NVIDIA NVTV ensures uninterrupted quality of service for an unbeatable TV viewing experience on your PC. Further, NVIDIA NVTV solutions are backed by the rock-solid NVIDIA® ForceWare™ drivers to deliver the quality you expect from NVIDIA.
Get a Better Media Center TV Experience with NVIDIA NVTV
NVIDIA NVTV tuner cards are "Designed for Media Center Edition" certified and deliver a superior TV viewing experience on Media Center PCs. NVIDIA NVTV comes in both single-tuner and dual-tuner versions for Media Center PCs for flexible viewing options. With a dual-tuner NVIDIA NVTV solution powering your Media Center experience, you can simultaneously watch and record two separate programs. Or distribute two separate programs throughout the home with MCE Extender technology to ensure that you and your family get to watch what you want when you want.
Transform Your PC into a TV with NVIDIA NVTV
Upgrade your existing PC with NVIDIA NVTV and transform your PC into a TV. Retail versions of NVIDIA NVTV are single-tuner solutions and come bundled with the NVIDIA® ForceWare™ Multimedia application which fully integrates all multimedia functionality—including TV, video, photos, music, and DVDs—into one simple-to-use interface. An included remote control allows you to easily manage you entire digital experience.
betekend dit dat je ook een Nvidia Videokaart MOET hebben ?Experience crisp, vibrant TV on a dedicated hardware MPEG-2 encode solution that actually takes the work off of the PCs central processing unit (CPU) to deliver smooth, uninterrupted service. For DVD playback, ForceWare Multimedia enables crisp, smooth playback on PCs equipped with an NVIDIA graphics processing unit (GPU).
Surf, Record, Watch, and Stream Live TV. Full DVR functionality lets consumers control what they watch and when they watch it with time-shifting capabilities. Simultaneous ‘watch and record’ and real-time burning capabilities adds even greater flexibility.
Find programs quickly and easily with the free Gemstar GUIDE Plus+™/G-GUIDE™ system electronic program guide (EPG). With support for international programming data, the Gemstar EPG makes it easy to find and access programming guides from more than 15 countries.
Stream live TV to other PCs. Build a home media server to watch live TV or recorded programs on other client PCs connected via a wired or wireless home network.
Listen, record, and time-shift FM radio. An optional FM tuner package lets consumers quickly scan, pause, record, and rewind available FM radio content.
ik had eigenlijk een 9250 radeon in mn hoofd.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
je moet even kijken welke dvd spelers stil zijn, denk niet dat ie nog te krijgen is maar de sony ddu 1621 is ontzettend stil, die heb ik nu
daarvoor had ik een panasonic, die leest alleen nog maar dvd's (geen cd of cdrw's) en dat is eigenlijk een doodzonde want dat is de meest stille speler die ik ooit heb gehoord. was een 12/40 speler maar zelfs bij het kopieren van de dvd op full speed was er geen geluid, opspinnen, lezen, seeken.. perfect ding.. rip
B-Lennium, je zou eens moeten kijken, veel van die 9200 en 9250 kaartjes zijn eigenlijk low profile, er wordt soms ook een extra low profile backplate meegeleverd want in hoogte passen ze makkelijk, anders kan je altijd nog een stukje er vanaf zagen
nee serieus, dat doen mensen weleens
daarvoor had ik een panasonic, die leest alleen nog maar dvd's (geen cd of cdrw's) en dat is eigenlijk een doodzonde want dat is de meest stille speler die ik ooit heb gehoord. was een 12/40 speler maar zelfs bij het kopieren van de dvd op full speed was er geen geluid, opspinnen, lezen, seeken.. perfect ding.. rip
B-Lennium, je zou eens moeten kijken, veel van die 9200 en 9250 kaartjes zijn eigenlijk low profile, er wordt soms ook een extra low profile backplate meegeleverd want in hoogte passen ze makkelijk, anders kan je altijd nog een stukje er vanaf zagen
nee serieus, dat doen mensen weleens
[ Voor 26% gewijzigd door Pixal op 28-01-2005 11:04 ]
oei! zijn die nieuwe DVD-spelers zulke herrie schoppers dan ? ik heb ok een sony 1621 dus heb dat probleem een beetje over het hoofd gezien
ik wil een 9250 juist omdat deze low-profile zijn en omdat de tv-out beter is bij ATI geloof ik.
ik ben een eigen kast aan het maken (gewoon wat plaatstaal buigen met een mooie RVS voorkant er op) daar past alleen Low-Profile in.
ik wil een 9250 juist omdat deze low-profile zijn en omdat de tv-out beter is bij ATI geloof ik.
ik ben een eigen kast aan het maken (gewoon wat plaatstaal buigen met een mooie RVS voorkant er op) daar past alleen Low-Profile in.
[ Voor 46% gewijzigd door B-lennium op 28-01-2005 11:08 ]
mja niet veel ervaring mee maar ik geloof dat je redelijk moet uitkijken met die dingen. tijdje geleden de goedkoopste asus gekocht voor m'n oma dr pc (die is toch niet kieskeurig verder) maar dat was zelfs op 1x gewoon afspelen een gesuis en gedoe uit de pcB-lennium schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:06:
oei! zijn die nieuwe DVD-spelers zulke herrie schoppers dan ? ik heb ok een sony 1621 dus heb dat probleem een beetje over het hoofd gezien
dan zoek ik er wel eentje, anders ruil ik de dvd uit mn pc wel met die in mn HTPC
edit:
deze lijkt me wel wat..ze zeggen teminste iets over geluids-productie
http://uk.asus.com/products/optical/dvd-e616p2/overview.htm
deze lijkt me wel wat..ze zeggen teminste iets over geluids-productie
http://uk.asus.com/products/optical/dvd-e616p2/overview.htm
[ Voor 52% gewijzigd door B-lennium op 28-01-2005 11:15 ]
Verwijderd
ik heb vandaag mn pctv rave verkocht, iemand nog alternatieve tips voor een PVR 150 MCE die ik wil gaan kopen?
Verwijderd
heb m maar besteld (de 150 dus, aangezien ik een arme student ben en als ik tv wil kijken als ik opneem zet ik de tv wel aan). aangezien er een hardware mpeg2 decoder op zit, gaan dvd's dan ook vloeiender of decodeert ie alleen de beelden die op de kaart zelf binnenkomen?
MCE vereist en gebruikt een softwarematige decoder.
Volgens mij zit er trouwens een hardwarmatige ENcoder op en niet een hardwarematige DEcoder. Hij kan dus hardwarematig dingen van je tuner omzetten in mpeg2-formaat. DEcoderen van DVD's en mpeg2's die je hebt opgenomen moet dmv de processor.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:24:
heb m maar besteld (de 150 dus, aangezien ik een arme student ben en als ik tv wil kijken als ik opneem zet ik de tv wel aan). aangezien er een hardware mpeg2 decoder op zit, gaan dvd's dan ook vloeiender of decodeert ie alleen de beelden die op de kaart zelf binnenkomen?
Look behind you! A three headed monkey!
Ik wil een 150MCE kopen voor in m'n VIA EPIA Mini-ITX M10000. MPEG 2 decoderen is geen probleem want er zit een MPEG2 decoder op m'n EPIA. Wat ik me alleen afvraag is of de MCE onder Win2k werkt, aangezien op hauppauge.tv staat van wel en op hauppauge.com staat dat XP tot de minimale systeemeisen behoort(er staat niet expliciet bij dat hij niet onder 2000 werkt, maar bij de gewone 150 staat wel dat hij werkt onder win2k).
Afstandbediening is ook geen probleem want ik heb een zeer aardige Streamzap remote.
Afstandbediening is ook geen probleem want ik heb een zeer aardige Streamzap remote.
Verwijderd
Hey HTPC liefhebbers,
Ik ben aan het uitzoeken welke componenten ik allemaal nodig heb voor een mooie stille HTPC. Nu vraag ik me af of er ook een component bestaat die het mogelijk maakt radio te luisteren, dvd /cd te kijken / luisteren en tv te kijken via je HTPC maar dan als de HTPC uit staat. Ik weet dat oa Aopen met zijn XCUBE dit ondersteund.
iemand een idee?
Ik ben aan het uitzoeken welke componenten ik allemaal nodig heb voor een mooie stille HTPC. Nu vraag ik me af of er ook een component bestaat die het mogelijk maakt radio te luisteren, dvd /cd te kijken / luisteren en tv te kijken via je HTPC maar dan als de HTPC uit staat. Ik weet dat oa Aopen met zijn XCUBE dit ondersteund.
iemand een idee?
MSI heeft volgens mij ook zo'n cube waarbij dit mogelijk is, die MegaPC, volgens mij alleen voor cd/radio afspelen, dat zou je moeten uitzoeken.
kan je ook een Celeron 600MHz gebruiken? of is dit te langzaam voor een HTPC
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Wanneer worden de kasten eens goedkoper van HTPC;'s echt te duur nog
Kijk is in je glazen bolGitaarwerk schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:44:
Wanneer worden de kasten eens goedkoper van HTPC;'s echt te duur nog
Tja, wat wil je ermee doen? DVD/Divx/muziek afspelen gaat prima op mijn Athlon 750MHz.bas116 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:38:
kan je ook een Celeron 600MHz gebruiken? of is dit te langzaam voor een HTPC
Wat ik me afvraag bij die X15 is wat je uberhaupt hebt aan dat kleine scherm? Ik bedoel wanneer ik nu MCE opstart op m'n secundaire scherm dan gebeurd ook alles in dat scherm (menu en TV etc). Het zou wel werken als de kleine tft alleen menu weergeeft en het (TV, DVD)beeld op de primaire VGA wordt weergegeven.bassie666 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:58:
Even tussendoor, ik hoorde dat deze jongens die dign x-15 hebben staan
hier. Zou ook iets van 550eurie moeten gaan kosten.
Is dit een instelling? Dan zou ik dit zeker kunnen gebruiken bij mijn huidige opstelling (17inch primair alleen menu, klein in een hoekje houden en op m'n secundaire 15inch alleen het beeld laten zien).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
bedankt voor je reactie. Maar ik doel meer op een component die je in een towertje kan proppen. Het gaat mij niet om die barebones maar om de functionaliteit om bv radio te luisteren terwijl de HTPC uit staat.DeadMetal schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:38:
MSI heeft volgens mij ook zo'n cube waarbij dit mogelijk is, die MegaPC, volgens mij alleen voor cd/radio afspelen, dat zou je moeten uitzoeken.
enig idee?
heb jij er dan ook Windows Media Center op geinstaleerd?DeadMetal schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:36:
[...]
Tja, wat wil je ermee doen? DVD/Divx/muziek afspelen gaat prima op mijn Athlon 750MHz.
Ja. MCE 2005 op een Athlon 750 met 512MB geheugen. Grafische kaart is een Geforce 4 TI 4200 64MB. Inderdaad MCE modus, gaat prima voor afspelen Divx/DVD/muziek. Was een testsysteempje met oude hardware die ik nog had liggen. Binnen een paar maanden wil ik een HTPC systeem in elkaar zetten, waarschijnlijk met een Athlon 64 3000+ S754 (vanwege Cool&Quiet) en een TV kaart met 2 tuners, want ik wil er ook mee gaan opnemen. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goedkope (max 75) grafische kaart met goede TV-out (Geforce 4 is matig) en passief gekoeld.
[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 06-02-2005 11:20 ]
Ik zou een AMD64 3000+ Winchester pakken, die zijn nog zuiniger en cooler.waarschijnlijk met een Athlon 64 3000+ S754 (vanwege Cool&Quiet)
Ik zit zelf ook te kijken voor een 2e hands RadeonIk ben nu alleen nog op zoek naar een goedkope (max 75) grafische kaart met goede TV-out
Zo'n 9250 kun je voor een prikkie kopen maar vraag me af of die voldoet
Zo'n Winchester, waar herken ik die aan en is die er ook in S754?
Een Winchester is een socket 939.DeadMetal schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:12:
Zo'n Winchester, waar herken ik die aan en is die er ook in S754?
( AMD Athlon 64 3000+ S939, 1,8GHz, 512KB )
Helaas zijn mATX S939 mobo's amper verkrijgbaar in NL.
Verwijderd
Ik heb ff gezocht en ben op dit 5.25" device gekomen:
http://store.maxdy.com/asvpc1000.html

erg leuk als je toch dvd's wilt kijken of (mp3)cd's en radio wilt luisteren zonder je HTPC aan te hoeven zetten.
iemand alternatieven gevonden?

erg leuk als je toch dvd's wilt kijken of (mp3)cd's en radio wilt luisteren zonder je HTPC aan te hoeven zetten.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:59 ]
Heeft er iemand toevallig ervaring met de Cinergy 600 kaart van terratec i.c.m. Media Portal?
Ben nu even aanhet stoeien, maar kom er niet helemaal uit, ben bang dat ik toch een ander kaartje moet zoeken.
Verder heb ik de enlight (7473) kast gekocht, ziet er goed uit en de prijs is in mijn ogen super, vergeleken met andere HTPC kasten.

Welke software gebruiken de meeste mensen hier eigenlijk?
Ben nu even aanhet stoeien, maar kom er niet helemaal uit, ben bang dat ik toch een ander kaartje moet zoeken.
Verder heb ik de enlight (7473) kast gekocht, ziet er goed uit en de prijs is in mijn ogen super, vergeleken met andere HTPC kasten.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackBurn op 15-02-2005 13:39 . Reden: plaatje toegevoegd ]
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Momenteel gebruik ik MCE2005, werkt erg mooi
Weet alleen nog niet of je DVD's van de HD kan bekijken en of je games daarvan uit kan spelen, (muv patience e.d.)
Weet alleen nog niet of je DVD's van de HD kan bekijken en of je games daarvan uit kan spelen, (muv patience e.d.)
DVD's kun je spelen vanaf de hd met "My Movies"plugin. Zoek maar effuh in Google. Werkt icm daemon tools oa.roeni schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:34:
Momenteel gebruik ik MCE2005, werkt erg mooi
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik ben ook aan het kijken of ik een htpc'tje in elkaar kan draaien. Ik was aan het kijken voor een nieuw systeempje, maar aangezien ik een arme student ben... Ik wil er nu eentje proberen te bouwen op basis van oude meuk.
Ik heb nog redelijk wat oude pc zooi liggen, en nou las ik net dat een aantal gebruikers een Asus P3B-F moederbordje hebben voor hun htpc (o.a. DynaMikeY en Abbadon).
Nu heb ik nog zo'n asus P3B-F liggen, met daarop een P2-400mhz+512mb pc133 ram. Ook heb ik nog een tv card liggen (merk geen idee, philips tuner, bt chip) met ir-remote en een soundblaster Live! Nu is mijn vraag of ik daar nog een bruikbare htpc van kan bouwen!?
Als software dacht ik eerst aan Suse9.2 en MythTv ofzo, maar iemand in dit topic had geloof ik al een P2-450 met daarop XP pro sp1 gestript met XPlite en daarop showshifter. Dus over de software ben ik nog niet uit.
Nou weet ik wel dat ik met deze hardware video enzo kan afspelen, maar ik heb er iets meer eisen aan. Ik heb al een xbox met xbmc erop, dus afspelen gaat het me niet om. Ik wil een bak hebben die kan opnemen (liefst op hdd) en kan timeshiften. Zou ik deze setup kunnen gebruiken hiervoor, of trekt ie dat niet?
Eventueel wil ik nog een Hauppage 150 of 350 kopen ofzo, met directe mpeg2 encoding dus, om de processor te ontlasten.
Ik heb nog redelijk wat oude pc zooi liggen, en nou las ik net dat een aantal gebruikers een Asus P3B-F moederbordje hebben voor hun htpc (o.a. DynaMikeY en Abbadon).
Nu heb ik nog zo'n asus P3B-F liggen, met daarop een P2-400mhz+512mb pc133 ram. Ook heb ik nog een tv card liggen (merk geen idee, philips tuner, bt chip) met ir-remote en een soundblaster Live! Nu is mijn vraag of ik daar nog een bruikbare htpc van kan bouwen!?
Als software dacht ik eerst aan Suse9.2 en MythTv ofzo, maar iemand in dit topic had geloof ik al een P2-450 met daarop XP pro sp1 gestript met XPlite en daarop showshifter. Dus over de software ben ik nog niet uit.
Nou weet ik wel dat ik met deze hardware video enzo kan afspelen, maar ik heb er iets meer eisen aan. Ik heb al een xbox met xbmc erop, dus afspelen gaat het me niet om. Ik wil een bak hebben die kan opnemen (liefst op hdd) en kan timeshiften. Zou ik deze setup kunnen gebruiken hiervoor, of trekt ie dat niet?
Eventueel wil ik nog een Hauppage 150 of 350 kopen ofzo, met directe mpeg2 encoding dus, om de processor te ontlasten.
[ Voor 3% gewijzigd door Savages op 16-02-2005 11:15 ]
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Na heel veel verschillende systemen te hebben geprobeerd; heb ik gekozen voor GB-PVR (http://www.gbpvr.com/). Draait onder windows, eenvoudig te installeren, stabiel en alle functionaliteit die ik zoek is aanwezig of met plugins toe te voegen.BlackBurn schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:34:
Verwijderd
helaas support GBPVR geen PVR150 mceHauppauge PVR250, PVR250MCE, "Roslyn/Blackbird", PVR350, PVR USB2 cards
Ik gebruik zelf een PVR250, maar de PVR150 lijkt inmiddels te werken (http://gbpvr.com/cgi-bin/...gi?act=ST;f=2;t=2711;st=0)Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:04:
[...]
helaas support GBPVR geen PVR150 mce(of heb ik t mis?)
Verwijderd
en voor zover ik kon zien is het gratis, toch?
wat vind je beter aan GBPVR tov. Mediaportal?
wat vind je beter aan GBPVR tov. Mediaportal?
Verwijderd
Heeft niemand een idee of er alternatieven voor dit product zijn? Ik ben erg benieuwd!Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:18:
Ik heb ff gezocht en ben op dit 5.25" device gekomen:
[afbeelding]
Ik draai MCE2005 en het werkt allemaal goed alleen als ik een film/DVD wil bekijken dan krijg ik zwarte schermen te zien en bij een DVD begint mn beeldscherm zwart te knipperen en is mn muis af en toe zichtbaar.
Als ik dezelfde bestanden open in windows media player (10) dan gaat alles goed.
Iemand enig idee?
Als ik dezelfde bestanden open in windows media player (10) dan gaat alles goed.
Iemand enig idee?
[ Voor 16% gewijzigd door roeni1 op 17-02-2005 19:04 ]
Ik denk het niet. Zelfs met een aparte encoder kaart moet je CPU & HD ontzettend veel data verstouwen...alleen al om op te nemen. Als je nog wil gaan timeshiften ook (dus opnemen & afspelen tegelijk) kom je denk ik zwaar in de knoop met je CPU snelheid.Savages schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:14:
Ik denk dat je aan een >1GHz machine moet denken hiervoor.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Onzin mijn HTPC is namelijk een,
P3-450 op een ASUS P2B-F
384mb Ram
ATI RageXL
Creative SB128
Promise TX100 met hieraan 1x 120GB en 1X 160GB
3com 905C-TX
Hauppauge PVR500
Hauppauge PVR350
Ja ik gebruik alle pci-sloten maar geeft geen problemen
MPEG2 afspelen gaat wat moeizaam als ik hiervoor de CPU gebruik, maar daarom speel ik alles via me PVR350 met hardware mpeg2 decoder met tv-out
Via het netwerk nog een Hauppauge MediaMVP voor het afspelen in de slaapkamer.
Ik gebruik GBPVR omdat deze alles onderstuent met name de MediaMVP is handig. (Ongeveer het zelfde als een MCE-extender alleen kost maar 100 eurie)
Dit alles draait prima onder W2K en GBPVR.
P3-450 op een ASUS P2B-F
384mb Ram
ATI RageXL
Creative SB128
3com 905C-TX
Hauppauge PVR500
Hauppauge PVR350
MPEG2 afspelen gaat wat moeizaam als ik hiervoor de CPU gebruik, maar daarom speel ik alles via me PVR350 met hardware mpeg2 decoder met tv-out
Ik gebruik GBPVR omdat deze alles onderstuent met name de MediaMVP is handig. (Ongeveer het zelfde als een MCE-extender alleen kost maar 100 eurie)
[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 19-02-2005 15:07 ]
Nu een leuke aanbieding bij Paradigit:DeadMetal schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:16:
Helaas zijn mATX S939 mobo's amper verkrijgbaar in NL.
S939 AMD64 3000 + MSI MicroATX moederbord + CPU cooler + 256MB voor ik geloof 249 euro.
Wel lekkere basis voor een koele HTPC
Maar ik begrijp hier wel uit dus dat ik een tv-card met directe mpeg2 encoding nodig heb? Met die P2-450+512mb en de tvkaart met Conexant 878a chipset kom ik dus niet weg?leonbong schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:06:
Onzin mijn HTPC is namelijk een,
P3-450 op een ASUS P2B-F
384mb Ram
ATI RageXL
Creative SB128
3com 905C-TX
Hauppauge PVR500
Hauppauge PVR350
ik kom er trouwens net achter dat ik hier ook nog een Creative PC-DVD Dxr3 (CT7235) kaart heb liggen met dvd-speler. Deze heeft zowieso iets van directe mpeg2-decoder aan boord. Heb ik hier nog iets aan?
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Die creative kaart wordt jammer genoeg nergens meer onderstuent dus helaas. Ik zou als ik jouw was voor een PVR350 gaan. Heb je encoding/decoding het kost wat meer maar het is de enigste mogelijkheid om wat te halen uit die oude PC.
Je bent dan overgens wel gebonden aan GBPVR en mpeg2 geen DVD dus!!! (De tvout kan geen macrovision produceren)
Want veel mensen vergeten dat de PVR350 tv-out alleen mpeg2 kan weergeven en alleen een interface die in de speciale framebuffer is geplaast en niet veel software kan dat.
Als je perse ook DVD wil kijken moet je een PVR150 + Xcard hebben. Is ongeveer dezelfde prijs in totaal wordt ook onderstuent door GBPVR.
Voor het doel dat ik het gebruik is een pvr350 prima ik maak opnames (MPEG2) en kijk die weer via die TV-out van de pvr350.
Je bent dan overgens wel gebonden aan GBPVR en mpeg2 geen DVD dus!!! (De tvout kan geen macrovision produceren)
Want veel mensen vergeten dat de PVR350 tv-out alleen mpeg2 kan weergeven en alleen een interface die in de speciale framebuffer is geplaast en niet veel software kan dat.
Als je perse ook DVD wil kijken moet je een PVR150 + Xcard hebben. Is ongeveer dezelfde prijs in totaal wordt ook onderstuent door GBPVR.
Voor het doel dat ik het gebruik is een pvr350 prima ik maak opnames (MPEG2) en kijk die weer via die TV-out van de pvr350.
Heb al een tijdje niks meer met die kaart gedaan, maar als ik op GoT zoek kom ik nog redelijk wat tegen hierover. Vandaar dat ik deze nog niet afgeschreven had.leonbong schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:34:
Die creative kaart wordt jammer genoeg nergens meer onderstuent dus helaas. Ik zou als ik jouw was voor een PVR350 gaan. Heb je encoding/decoding het kost wat meer maar het is de enigste mogelijkheid om wat te halen uit die oude PC.
Het programma waar jij het over draait (GBPVR) is zo te zien Win-only. Ik zat eigenlijk meer naar linux te kijken, bijvoorbeeld SuSE en MythTv, omdat ik denk dat de hardware-requirements hiervoor een stuk lager liggen!?
Maar als ik dit zo allemaal lees, ben ik toch bang dat ik een investering moet maken. Ik zit alleen te tweifelen welke kaart ik nu zal nemen. In eerste instantie gaat mijn voorkeur inderdaad uit naar de pvr350, maar nu ik wat verder gelezen heb wordt de 500 ook wel interessant. Ik ben alleen bang dat ik dan weer tegen de beperkingen van de andere hardware aanloop.

Na wat meer gelezen en gezien te hebben, heb ik nog wat meer eisen aan het systeem: Ik wil zowieso Time-shift functionaliteit hebben. Ook wil ik het systeem remote aan kunnen zetten en een programmering kunnen maken, als ik niet thuis ben.
Tevens snap ik je niet helemaal mbt die dvd-playback. Als ik die 350 koop, kan ik dus daarmee geen dvd's afspelen?

De tv-out van de pvr350 is niet in staat om DVD weer te geven. Voor het afspelen van DVD is macrovision vereist op de tv-out die van de pvr350 is niet in staat dit te produceren. De tv-out van de pvr350 kan ALLEEN KALE mpeg2 weergeven.
Verwijderd
Hallo mensen,
ik heb zojuist gehoord van een vriend dat er in de qtec l-dt (http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13730) geen normale atx voeding past.
ik wil namelijk zo'n desktop kast kopen om mijn chieftec 360w powersupply in te doen maar helaas gaat dat dus niet.
weet iemand of mijn voeding in de Aopen hq95 past? deze kast zou ik eventueel later ook zelf leuk kunnen maken.
als mijn voeding daar ook niet in past dan moet ik even doorsparen voor de silverstone 10s
ik heb zojuist gehoord van een vriend dat er in de qtec l-dt (http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13730) geen normale atx voeding past.
ik wil namelijk zo'n desktop kast kopen om mijn chieftec 360w powersupply in te doen maar helaas gaat dat dus niet.
weet iemand of mijn voeding in de Aopen hq95 past? deze kast zou ik eventueel later ook zelf leuk kunnen maken.
als mijn voeding daar ook niet in past dan moet ik even doorsparen voor de silverstone 10s
Verwijderd
De software die wordt genoemd (mediaportal, GB-PVR ..) draait die zonder windows ?
Of moet je eerst windows opstarten en dan die software starten ?
Zo nee, bestaat er software die als een soort besturings systeem direct opstart ipv van windows? om tv te kijken.
En kun je met een hauppauge wintv GO2 kaart iets ?
Of moet je eerst windows opstarten en dan die software starten ?
Zo nee, bestaat er software die als een soort besturings systeem direct opstart ipv van windows? om tv te kijken.
En kun je met een hauppauge wintv GO2 kaart iets ?
Draait allebei onder windows. Maar dat had je heel makkelijk zelf kunnen vinden.
Die wintvgo heb je alleen iets aan als krachtige pc hebt. Ik ben van mening dat je voor een HTPC een hardware mpeg2 kaart moet hebben.
Die wintvgo heb je alleen iets aan als krachtige pc hebt. Ik ben van mening dat je voor een HTPC een hardware mpeg2 kaart moet hebben.
Verwijderd
Heb je voor de go2 ook een krachtige pc nodig als je gewoon alleen tv kijkt ? Oftewel heb je dat mpeg alleen nodig als je opneemt of ook voor gewoon tv kijken?
En bestaat er software die wel als een soort besturings systeem kan opstarten.
Zodat je niet windows helemaal hoeft op te starten om TV te kijken ?
En bestaat er software die wel als een soort besturings systeem kan opstarten.
Zodat je niet windows helemaal hoeft op te starten om TV te kijken ?
Ik hoop dat dit hier mag, maar ik heb weer eens een vraag :-)
Wat zien jullie nu als dé ideale tv voor een Htpc?
-'Gewone TV, uiteraard met s-video'
-Breedbeeld, ook met s-video
-Plasma
-LCD
Of blijft het toch de beamer?
Wat zien jullie nu als dé ideale tv voor een Htpc?
-'Gewone TV, uiteraard met s-video'
-Breedbeeld, ook met s-video
-Plasma
-LCD
Of blijft het toch de beamer?
de nieuwe Dell 2405fpw lijkt mij ook een goede optie met zijn resolutie van 1920x1200. Alleen de vraag of je het alleen niet te klein vind met een formaat van 24 inch.
zijn er HDTV (1080i/1080p) beamers in ontwikkeling? alhoewel de betere zeker wel 720p kunnen draaien toch?Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:37:
ik zeg maar 1 ding...
Beamer
Ik wil niet meer zonder!
Er zijn genoeg beamers met een native resolutie van 1280*720.. Dus 720p beamers zijn er al..
CRT's beamers kunnen zelfs de 1080i vaak voortrefflijk weergeven en de betere ook 1080p..
Dus ik ben gelukkig met mijn Barco
CRT's beamers kunnen zelfs de 1080i vaak voortrefflijk weergeven en de betere ook 1080p..
Dus ik ben gelukkig met mijn Barco
[ Voor 21% gewijzigd door jantje112 op 18-03-2005 23:14 ]
@leonbong, weet jij toevallig welke TV kaart wel DVD playback op de TV-out ondersteund, want ik moet zeggen dat ik het maar vreemd vindt dat een kaart als de pvr350 dit niet ondersteund.
Ik heb namelijk binnenkort de volgende componenten over en wil daar een HTPC van maken.
AMD Athlon 1400Mhz (Thunderbird)
Abit KT7-RAID (moederbord)
1GB PC133 SDRAM Dana-elec
Hercules Prophet 3D 9500 Pro (ATI Radeon 9500 Pro)
80GB Maxtor DiamondMAX Plus 9
Terratec Aureon Space 7.1"
DVDRW NEC3500
Hier wilde ik een pvr350 bij kopen en mogelijk een Dell TFT scherm, maar dat laatste is nog niet zeker, dus ik wil het geheel wel op een TV kunnen aansluiten om het volgende te kunnen doen:
Afpelen:
- DVD
- MP3
- Divx
- Xvid, etc
Opnemen:
- TV (geprogrameerd)
en Remote het systeem inschakelen.
Als OS had ik Windows XP + MCE2005 in gedachten, maar goed werkende alternatieven zijn ook prima
@Chillmeister, zo klein is 24" schem ookal weer niet. Hij is in iedergeval niet veel kleiner dan een grootbeeld TV zoals mijn ouders hebben. Overigens dan heb ik het wel over een "normaal" formaat en geen breedbeeld.
Ik heb namelijk binnenkort de volgende componenten over en wil daar een HTPC van maken.
DVDRW NEC3500
Hier wilde ik een pvr350 bij kopen en mogelijk een Dell TFT scherm, maar dat laatste is nog niet zeker, dus ik wil het geheel wel op een TV kunnen aansluiten om het volgende te kunnen doen:
Afpelen:
- DVD
- MP3
- Divx
- Xvid, etc
Opnemen:
- TV (geprogrameerd)
Als OS had ik Windows XP + MCE2005 in gedachten, maar goed werkende alternatieven zijn ook prima
@Chillmeister, zo klein is 24" schem ookal weer niet. Hij is in iedergeval niet veel kleiner dan een grootbeeld TV zoals mijn ouders hebben. Overigens dan heb ik het wel over een "normaal" formaat en geen breedbeeld.
[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2005 13:19 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Sterker nog PVR350 is de enigste TV-card die ken met een TV-out
Xcard kan DVD uitsturen in RGB zelfs. Maar wordt helaas niet zoveel onderstuend. Of de hercules DVD-action pro (Wat eigenlijk een Xcard met cap-card is)
Xcard kan DVD uitsturen in RGB zelfs. Maar wordt helaas niet zoveel onderstuend. Of de hercules DVD-action pro (Wat eigenlijk een Xcard met cap-card is)
[ Voor 47% gewijzigd door leonbong op 20-03-2005 23:43 ]
Ik heb mijn muziek albums in diverse mappen staan momenteel. bv Dance, rock, etc.
Als ik mn muziek in MCE2005 bekijk dan staan alle albums bij elkaar, is het moeglijk om een onderverdeling te krijgen? Dus ook met Dance en Rock etc?
Als ik mn muziek in MCE2005 bekijk dan staan alle albums bij elkaar, is het moeglijk om een onderverdeling te krijgen? Dus ook met Dance en Rock etc?
Zit er op je 9500 pro geen svhs out? Via deze stuur ik namenlijk ook mijn tv en dvd beeld naar mijn breedbeeld beeldbuis._Dune_ schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:12:
@leonbong, weet jij toevallig welke TV kaart wel DVD playback op de TV-out ondersteund, want ik moet zeggen dat ik het maar vreemd vindt dat een kaart als de pvr350 dit niet ondersteund.
DVDRW NEC3500
Afpelen:
- DVD
- MP3
- Divx
- Xvid, etc
Opnemen:
- TV (geprogrameerd)
Gisteren heb ik mijn pvr-150mce + mce remote ( kit voor €99 bij MyCom!) gekocht en meteen mediaportal gedownload en de boel geconfigureerd. Na wat instellingen op mijn svhs out (9800pro) had ik het na 3 uurtjes volledig feilloos draaien inclusief time shifting etc!!!!
Aanrader mediaportal
Verwijderd
Ik heb een vraagje 
Ik gebruik als HTPC een laptop. Dit is uiteraard zonder tv-tuner card, maar er staat een tv naast dus dat maakt weinig uit. Ik gebruik hem dus alleen voor films en muziek afspelen, met daarbij een nette interface op de tv.
Nu zit ik alleen nog met het probleem hoe ik de laptop zal gaan bedienen. Op de laptop zelf zit een IR poort, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken? Want als je op inet zoekt, krijg je alleen resultaten, waar bij je zelf zo'n dingetje in elkaar moet solderen voor de com-poort. Maar dit vind ik een beetje onnutig aangezien er dus al infrarood op de laptop zelf zit.
Iemand enig idee, hoe ik die poort kan gebruiken voor een afstandbediening? Is er een programma voor?
Ik gebruik als HTPC een laptop. Dit is uiteraard zonder tv-tuner card, maar er staat een tv naast dus dat maakt weinig uit. Ik gebruik hem dus alleen voor films en muziek afspelen, met daarbij een nette interface op de tv.
Nu zit ik alleen nog met het probleem hoe ik de laptop zal gaan bedienen. Op de laptop zelf zit een IR poort, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken? Want als je op inet zoekt, krijg je alleen resultaten, waar bij je zelf zo'n dingetje in elkaar moet solderen voor de com-poort. Maar dit vind ik een beetje onnutig aangezien er dus al infrarood op de laptop zelf zit.
Iemand enig idee, hoe ik die poort kan gebruiken voor een afstandbediening? Is er een programma voor?
Zeg leonbong kun je van zo'n Xcard de dvout alleen benutten voor de dvd's die je kijkt. Of kan hij helemaal de tvout van mijn nvidia videokaart vervangen (die flink tegenvalt btw).
Is er trouwens een media schil die epg out of the box bied (behalve mce2005 dan)? Ik zal wel erg dom zijn maar ik krijg dat niet aan de praat welke configuratie ik ook probeer (bv media portal). Ik heb een medion pc (pentium 2.66) met tv kaart erin dus dat zou software matig al een heel eind moeten komen. Maar twijvel nu om maar een mce kaart en mce2005 te kopen voornamelijk voor de epg functie.
s3m volgens mij kun je met Girder dit oplossen.
Is er trouwens een media schil die epg out of the box bied (behalve mce2005 dan)? Ik zal wel erg dom zijn maar ik krijg dat niet aan de praat welke configuratie ik ook probeer (bv media portal). Ik heb een medion pc (pentium 2.66) met tv kaart erin dus dat zou software matig al een heel eind moeten komen. Maar twijvel nu om maar een mce kaart en mce2005 te kopen voornamelijk voor de epg functie.
s3m volgens mij kun je met Girder dit oplossen.
madzib
GBPVR onderstuent EPG dmv XMLTV wat mediaportal overgens ook doet. Maar voor beide heb je wel een tv-kaart nodig met hardware mpeg2. Ik denk dat die medionkaart geen hardware mpeg2 doet.
Klopt de medionkaart heeft geen hardware mpeg aan boord. XMLTV heb ik nog nooit goed aan de praat gekregen. Verkeerde info bij verkeerde zenders of helemaal geen info. Destijds ook al eens naar MyHtpc gekeken maar de confugiratie van XMLTV blijft voor mij een crime.
Weet iemand wat meer over de tvout opties van een XCard?
Weet iemand wat meer over de tvout opties van een XCard?
madzib
Ja kan XMLTV proberen met het wolf script dan heb je alle zenders die beschikbaar zijn op tvgids.nl
Ik ga eens kijken of ik met de actuele media portal versie alle tv functies werkend krijg (geeft soms per versie wisselende resultaten). Als dat lukt ga ik het gevecht met XMLTV + wolf script nog eens aan. Wish me luck...
madzib
Ik heb ooit eens op internet een internetshop in NL gevonden die boxen voor HTPC's verkocht.
Ik wil namelijk een setje zuilspeakers gebruiken bij mijn HTPC maar hoef niet perse een aparte versterker/etc nodig van Sony/Philips/JVC/etc etc.
Eigenlijk dus gewoon pc-boxen alleen dan met Dolby7.1 ondersteuning, zuilspeakers voor achter en een bas-ding met versterker. Ik weet dat ze er zijn want ik ben eens op die site terechtgekomen maar ik kan hem niet meer terugvinden
Ik wil namelijk een setje zuilspeakers gebruiken bij mijn HTPC maar hoef niet perse een aparte versterker/etc nodig van Sony/Philips/JVC/etc etc.
Eigenlijk dus gewoon pc-boxen alleen dan met Dolby7.1 ondersteuning, zuilspeakers voor achter en een bas-ding met versterker. Ik weet dat ze er zijn want ik ben eens op die site terechtgekomen maar ik kan hem niet meer terugvinden
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4JeanJeremy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:35:
Ik heb ooit eens op internet een internetshop in NL gevonden die boxen voor HTPC's verkocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr_oetker op 04-05-2005 13:38 ]
Bedankt voor de link Dr_Oetker, alleen hebben ze daar geen zuil-speakers van (of toch wel) ?
Heeft iemand toevallig al ervaring met de nieuwe Cooler Master kast? De CM Media 260 (RC-260)

90mm hoog, 3 (op het oog) normale PCI sloten (zal wel via een riser lopen). Verder een ingebouwd LCD van 16x2 karakters en een normale 5.14" bay. Achter een klepje zitten de gebruikelijke aansluitingen. Jammergenoeg geen 3.5" voor een cardreader, maar je kunt niet alles hebben.
http://www.coolermaster.c...=+RC-260+CM%20Media%20260
Nu nog een prijs en een winkel

90mm hoog, 3 (op het oog) normale PCI sloten (zal wel via een riser lopen). Verder een ingebouwd LCD van 16x2 karakters en een normale 5.14" bay. Achter een klepje zitten de gebruikelijke aansluitingen. Jammergenoeg geen 3.5" voor een cardreader, maar je kunt niet alles hebben.
Blijkbaar weleborn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:06:
Jammergenoeg geen 3.5" voor een cardreader, maar je kunt niet alles hebben.
Ik heb de ahanix mce601 silver edition in bck order staan, komt als het goed is 1 juli naar nederland toe.
Vond ik persoonlijk 1 van de mooiste kasten
www.ahanix.com, ze lijken heel veel op de dign kasten
Vond ik persoonlijk 1 van de mooiste kasten
www.ahanix.com, ze lijken heel veel op de dign kasten
Wat op je laptop zit is een IRDA poort, er zijn hier en daar programma's om die poort te gebruiken als remote control. MAAR een irda poort is ontzettend zwak dus hou er rekening mee dat je je AB ongeveer op 10 centimeter voor de poort moet houden. Draadloze muis of keyboard gaat dus wat verder.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:52:
Kijk, dat is dan weer goed nieuwsTechSmurf schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:51:
[...]
Blijkbaar welOp de inmiddels gepubliceerde installatiehandleiding kun je zien dat er ruimte is voor een 3.5" card reader of floppydrive.
Nu nog wachten tot de kast uberhaubt op de markt komt.
Kick 
Ik heb ondertussen ook een HTPC in elkaar geknutseld
Hij draait nu een paar dagen, en bevalt uitstekend, het wordt alleen tijd voor een andere TV 
Hij is echt superstil, ik heb hem op mijn slaapkamer staan maar ik heb er echt geen last van terwijl hij 24/7 aanstaat, het mooiste is dat ik via het web mijn programma's kan plannen
op deze manier.
Binnen MediaPortal Gebruik ik o.a. de volgende Plug-Ins:
Mijn Nieuws (RSS Feeds)
Mijn Radio (Webradio)
Mijn Muziek (MP3, WMV Enz)
Mijn Video's (DivX enz)
Mijn Tetris (Zegt genoeg denk ik
)
Mijn Weer (Het weer)
Mijn Programs (B.V. GTA SA)
Mijn TV (TVgids, Planner, Live TV enz...)
Nog wat screens
Start
Start met Live TV
Mijn Video's
TVGids
(Web)Radio
De Hardware
In werking...

Inside

Daar staat hij dan

De TV Gids...

Nogmaals de binnenkant...
Ik heb ondertussen ook een HTPC in elkaar geknutseld
Hij is echt superstil, ik heb hem op mijn slaapkamer staan maar ik heb er echt geen last van terwijl hij 24/7 aanstaat, het mooiste is dat ik via het web mijn programma's kan plannen
Binnen MediaPortal Gebruik ik o.a. de volgende Plug-Ins:
Mijn Nieuws (RSS Feeds)
Mijn Radio (Webradio)
Mijn Muziek (MP3, WMV Enz)
Mijn Video's (DivX enz)
Mijn Tetris (Zegt genoeg denk ik
Mijn Weer (Het weer)
Mijn Programs (B.V. GTA SA)
Mijn TV (TVgids, Planner, Live TV enz...)
Nog wat screens
Start
Start met Live TV
Mijn Video's
TVGids
(Web)Radio
De Hardware
- Enlight EN7473
- Asus P4SDR-VM
- Pentium 4 2.0 Ghz
- Zalman CNPS 7700
- 384MB Intern geheugen
- Geforce 4 Ti 4200
- Zalman VF700-ALCU
- Maxtor Fireball 40GB (Wordt 200GB+)
- Hauppage PVR150 MCE
- MCE Remote
- Enlight 250W Voeding Passief
- Windows XP SP2 NL
- MediaPortal 0.1.3 pre
- Nvidia MPEG2 Codec
- TVGids_To_XML voor TVgids
In werking...

Inside

Daar staat hij dan

De TV Gids...

Nogmaals de binnenkant...

[ Voor 42% gewijzigd door Danielson op 10-07-2005 17:54 ]
Ziet er strak uit, is het een pre-made kast of heb je nou een VCR gebruikt? 
Die TV gids ziet er erg strak uit.
Het is een pre-made, Enlight EN7473 zijn prijs ligt zo rond de 80 euro incl voedingMegamind schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:48:
Ziet er strak uit, is het een pre-made kast of heb je nou een VCR gebruikt?
Kun je wat over het geluid van deze kast zeggen? De voeding maakt neem ik aan geluid en er zit een fan in? Hoe erg is dit?Danielson schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:56:
[...]
Het is een pre-made, Enlight EN7473 zijn prijs ligt zo rond de 80 euro incl voeding
Deze is zo goed als geruisloos, hij komt niet boven mijn 7700 uit!MrScratch schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:30:
[...]
Kun je wat over het geluid van deze kast zeggen? De voeding maakt neem ik aan geluid en er zit een fan in? Hoe erg is dit?
Ok, maar stel ik zet dat ding van jou in mijn woonkamer zet en hij staat aan. Wat hoor ik dan?Danielson schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:56:
[...]
Deze is zo goed als geruisloos, hij komt niet boven mijn 7700 uit!
(bijna) helemaal niets of toch gezoem?
omdat mijn htpc weer eens kuren vertoont, zal ik xp opnieuw moeten installeren. Dit keer wil ik er echt alleen maar het hoogst noodzakelijke ophebben, d.w.z. alle drivers + software voor de hardware (software alleen als het nodig is, bv nero 6 voor de dvd-brander), winamp voor de mp3-tjes, media player classic om spul mee af te spelen en een setje codecs. En in dat laatste zit vaak de reden dat de htpc kuren gaat vertonen. Ik zou graag een geintegreerd codec-packet installeren dat alle gangbare formaten afspeelt en geen problemen veroorzaakt. Weten jullie er een die dat kan, of tenminste dichtbij komt.
Ik geloof dat ffdshow wel een goede is, maar die doet helaas niet alles. Dus ik hoop dat er een alternatief is.
Ik geloof dat ffdshow wel een goede is, maar die doet helaas niet alles. Dus ik hoop dat er een alternatief is.
Dit topic heb ik gemist maar ben in Mei vorig jaar begonnen met dit systeem:
Exirion in "Bouw een Debian/MythTV systeem met de As..."
Draait naar volle tevredenheid Windows MCE, lekker stil en stabiel. Gewoon gebruiken en verder niet naar omkijken
Exirion in "Bouw een Debian/MythTV systeem met de As..."
Draait naar volle tevredenheid Windows MCE, lekker stil en stabiel. Gewoon gebruiken en verder niet naar omkijken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ook ik ben nog steeds naar dit kassie aan het zoeken...
Iemand enig idee waar ze deze verkopen?
eborn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:06:
Heeft iemand toevallig al ervaring met de nieuwe Cooler Master kast? De CM Media 260 (RC-260)
[afbeelding]
Ik wil die kast ook hebben maar kan hem ook niet vinden en dat vind ik jammer.
Ik heb gisteren contact gehad met een sales medewerker van CoolerMaster. De RC-260 is nog niet in de winkel en wordt in september verwacht. De RC-250 en RC-270 zijn al wel verkrijgbaar, maar ik ben ze nog alleen bij Alternate (NL en DE) tegengekomen.DryIce schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:28:
Ook ik ben nog steeds naar dit kassie aan het zoeken...
Volgens de persoon die ik sprak komt de prijs rond de 170 euro te liggen (incl. BTW), maar is het nog niet precies duidelijk wat je daarvoor krijgt. Er zijn verschillende sets, al dan niet met LCD, remote en software.
Ik heb nu een adres in Taiwan gekregen. Vandaag gemailed of men meer informatie kon geven, dus misschien dat ik daar een dezer dagen iets op terugkrijg. Ik ben vooral benieuwd naar de extra's die er dus bijzitten (of juist niet) en of er een extern 3.5" slot op zit. Daar kan dan mooi mijn cardreader in.
Maar het is dus nog even afwachten
Verwijderd
Dit is toch wel the ultimate mediapc:

Daarnaast is alles van L wel mooi... maar prijzig.
http://www.go-l.com/home/index.htm

Daarnaast is alles van L wel mooi... maar prijzig.
http://www.go-l.com/home/index.htm