Home Theatre PC's

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.079 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:26:
Dit is toch wel the ultimate mediapc:

[afbeelding]

Daarnaast is alles van L wel mooi... maar prijzig. :)

http://www.go-l.com/home/index.htm
Helaas een stukje vaporware denk ik. Hij schijnt al een jaar geleden aangekondigd te zijn maar er is verder niks over te vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
[quote]eborn schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:50:
[...]
Verhaal...quote]

Ik heb gisteren een mailtje naar 4launch.nl gestuurd met de vraag of ze de RC-260 konden leveren en wattie dan zou gaan kosten.

Ze gingen contact met hun leverancier opnemen......
Ben benieuwd; is wel een errug mooie kast denk ik.

Laat jullie het resultaat wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
DryIce schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:04:
Ik heb gisteren een mailtje naar 4launch.nl gestuurd met de vraag of ze de RC-260 konden leveren en wattie dan zou gaan kosten. Laat jullie het resultaat wel weten.
Toevallig al iets van gehoord?

• DryIce
  • Laatst online: 31-03 13:02
eborn schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:38:
[...]
Toevallig al iets van gehoord?
Helaas, volgens 4launch.nl istie voorlopig nog niet leverbaar :'(

• eborn
DryIce schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:22:
Helaas, volgens 4launch.nl istie voorlopig nog niet leverbaar :'(
Ik heb ook nog niets teruggehoord van Cooler Master. Wel slecht. Ik heb wel vaker een mailtje naar ze gestuurd, maar er wordt gewoon niet geantwoord. Tja, dan wil je ook niet verkopen :(

Ik kwam de kast overigens wel op een Belgische site tegen:

http://www.allwebsales.be/pc_parts.php?category=Cases

Volgens hun prijslijst is de kast all-in (dus met VFD, remote en software) 146,69 EUR. Ik zal eens vragen of ze hem al kunnen leveren.

[ Voor 27% gewijzigd door eborn op 18-08-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....wel in Belgie leverbaar (+link)...

Het plaatje komt alleen niet overeen dus prijs lijkt me ook niet 100% betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

Ik gebruik zelf voor mijn HTPC een Coolermaster Cavalier 4 kast met de volgende hardware:

ASUS A7M266
AMD Thunderbird 1333
512MB DDR
ATI All in Wonder 7500VE 64MB (PCI)
80GB Maxtor 7200 2MB
DVD-ROM
ALS 4000 Geluidskaart
Marmitek Remote Control (werkt helaas nog steeds niet naar wens, ga binnenkort kijken of ik de htpc niet beter via IR kan aansturen ipv via RF)

Software setup:

Windows XP Professional SP2
Meedio Essentials 1.36
Project64 Nintendo 64 emulator voor het spelen van Nintendo 64 games
ZSnesW Nintendo 16 bit emulator voor het spelen van Nintendo 16 bit games
Gens SEGA 16/32X Emulator voor het spelen van SEGA 16 bit games
Girder om de afstandbediening goed te laten werken (helaas werkt dit nog niet lekker)

Image 1: De hele setup met de deurtjes dicht. De Finlux 72X300 100hz breedbeeld tv. Meubel is een IKEA Benno TV meubel.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/SIMG_1353.JPG

Image 2: De totale setup met de deuren wijd open. Eigenlijk is de kast veel te groot voor wat er aan apparatuur in staat. Vandaar dat het ook helemaal is opgevuld met DVD's.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/SIMG_1354.JPG

Image 3: Recht van voren! De Coolermaster cavalier 4. Kostte 90 euro wat ik eigenlijk ontzettend veel geld vindt, maar dan heb je ook wat. Ontzettend mooie kast, makkelijk te installeren. De kat ligt daar om 1 reden, warmte. De case pompt behoorlijke temperaturen uit de case waardoor de temperatuur in het meubel tot 38+c steeg. Nu heb ik in het achterpaneel van het videomeubel een outtake gemaakt met een aluminum rooster (zodat het er nog wel netjes uitziet voor de vrouw ;))
Dit haalde de temperatuur omlaag tot een graad of 28(+/- 6 graden warmer dan de huiskamer temperatuur)

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/SIMG_1357.JPG

Image 4: De Cavalier 4 in een close-up. Hier kun je de (Sweex cardreader zien zitten) Voor de DVD-ROM drive moet ik nog een zilverkleurig frontje zien te vinden (anyone?)

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/SIMG_1340.JPG

De case recht van voren.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/SIMG_1339.JPG

Screenshots van Meedio in de standaard theme, die ik persoonlijk erg mooi vind. Meedio draait full screen echter de screenshots krijg ik zo snel niet zo gecaptured. De kwaliteit van de screenshots lijkt ook laag, op de TV is het bloedje scherp en superstrak.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/sstart.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/smusicmodule2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/smusicmodule.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/snowplaying.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/smovies.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/smypictures.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/sweather.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/sweather2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/htpc/smycomputer.jpg

Een van de leuke opties van Meedio (plugin) is de functie dat zodra je een SD-Card o.i.d in de cardreader propt, je direct de foto's kan zien, en kopieren naar je harde schijf, met enorm weinig handelingen. Helaas heb ik daar zo even geen screenshot van gemaakt.

Okay, misschien wat het niet de bedoeling om mijn HTPC te showen, maar ik wou toch even vermelden dat deze case wel de moeite waard is. Mede door het feit dat er een full-size atx bord in kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoicks op 30-08-2005 23:43 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nu nog een kattenluikje Hoicks ;). Maare, ziet er goed uit, leuke setup. Kun je nog een leuk screenshot van je media PC frontend in werking maken?

[ Voor 41% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-08-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

_XipHiaS_ schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:59:
Nu nog een kattenluikje Hoicks ;). Maare, ziet er goed uit, leuke setup. Kun je nog een leuk screenshot van je media PC frontend in werking maken?
Zal 'm vanavond even maken :)

Edit: Zie hierboven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoicks op 31-08-2005 13:10 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op de case, 2e reepje 512MB DDR en de MCE AB na is onze HTPC compleet. De specs zijn als volgt:

Moederbord: Asus A8N SLI Premium
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice
Geheugen: 512MB Kingston Valueram DDR400
Videokaart: Asus EN6600 Silencer 256MB PCIe
Koeling: Thermalright XP-120 met 120mm Papst fan op 5V
Voeding: Nexus NX5000 500W ATX 2.01
Behuizing: Silverstone LC16B-M
Harddisks: 4xSamsung Spinpoint 250GB SATA 8MB cache in bestelling

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc16m/34%20view/LC16m.jpg

De kast is net uit, in bestelling bij Yorcom, maar nog niet leverbaar. Overigens had ik voor Harman Kardon gebruikers cq. liefhebbers nog een leuke kast gevonden, stom toevallig via google, terwijl ik wat anders zocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylah.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/stylahprologuelxisosm.jpg
Klik voor specs

Momenteel hebben we de boel ingebouwd in een bigtower en het systeem is erg stil! Die fan in de voeding hoor je amper, op de processor idem dito. Op de VGA kaart zit geen fan, maar die pakt een briesje mee van de XP-120 fan. In de HTPC case zal er een fan achter/boven de processor en de PCI kaarten zitten, dus dan wordt hij wat beter gekoeld, maar goed, hij is passief ontworpen en de heatsink wordt niet gloeiend heet.

Overigens post ik pas foto's als de kast er is, eigenlijk is er nu niks aan te zien, behalve dat het systeem prima werkt. Enige nadeel is dat we voorlopig met een 80GB Maxtor 7200rpm schijf werken die een hoge piep geeft tijdens het draaien, hopelijk zijn die Samsungs een stuk stiller :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2005 15:52 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Grrrrrene schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:50:
Enige nadeel is dat we voorlopig met een 80GB Maxtor 7200rpm schijf werken die een hoge piep geeft tijdens het draaien, hopelijk zijn die Samsungs een stuk stiller :)
In verhouding absoluut een stuk stiller, maar 4 stuks.... :X Ik zou 'm toch niet graag in een stille kamer horen denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
ik heb de ahanix mce601 en daar zouden 2 fluister stille 6mm fans inzitten en een stille voeding.

Nou zal ik wel een zeikerd zijn maar als me dvd speelt hoor ik ze nog, dus dat word toch over op passief e.d.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Hoicks schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Zal 'm vanavond even maken :)

Edit: Zie hierboven :)
Ziet er netjes uit, thank's :).

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
whocarez schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:57:
ik heb de ahanix mce601 en daar zouden 2 fluister stille [b]6mm[b] fans inzitten en een stille voeding.

Nou zal ik wel een zeikerd zijn maar als me dvd speelt hoor ik ze nog, dus dat word toch over op passief e.d.
:+

en ontopic:
ik heb geen htpc meer, eerst hadden we een p4 maar dies verkocht :)

[ Voor 12% gewijzigd door Johnsel op 01-09-2005 18:19 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:00:
[...]

In verhouding absoluut een stuk stiller, maar 4 stuks.... :X Ik zou 'm toch niet graag in een stille kamer horen denk ik.
Ik kan me niet voorstellen dat 4 t.o.v. 1 nou zoveel verschil zal maken, bovendien gebruik je je HTPC vooral met muziek en film (ik wel tenminste) en een heel lichte zoem mag dan best :) We zien wel, 4x250GB raid5 is iig betaalbaarder dan 3x400GB raid5, hoewel die laatste vast stiller is, vind ik het het geld niet waard :)
whocarez schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:57:
ik heb de ahanix mce601 en daar zouden 2 fluister stille 6mm fans inzitten en een stille voeding.

Die 601 wilde ik eerst ook, maar het lijkt dat bij Silverstone toch wat meer nagedacht is over de warmtehuishouding. Zo zuigt de voeding koele lucht van buiten de kast aan en blaast dat direct de kast weer uit. Verder zitten er geen 60, maar 80mm fans in en 92mm fans voor de HDD's. Dat is hoe dan ook wat anders dan 60mm fans, die horen op goedkope CPU heatsinks ofzo, maar niet in een "stille" PC. Feit blijft gewoon dat een grotere fan op lagere RPM (= minder vervelend) stiller is bij gelijke luchtverplaatsing, daarom zit er ook een 120mm fan in m'n voeding en een even grote fan op m'n CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik heb ze nu uitstaan, de temp in me systeem stijgt niet echt heel erg moet ik zeggen.

ME videokaart blaast alles netjes naar boven der uit. Me zalman zorgt voor voldoende lucht circulatie binnen in. Nu nog ff kijke of ik de fan van mijn voeding nog iets stiller kan krijgen. Deze resoneert nog een beetje door de standaard fan gril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene, zijn je specs niet ietwat overkill voor een htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:35
MrScratch schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

Ok, maar stel ik zet dat ding van jou in mijn woonkamer zet en hij staat aan. Wat hoor ik dan?

(bijna) helemaal niets of toch gezoem?
100% geruisloos is hij niet, maar ik heb hem op mijn slaapkamer staan, ongeveer 2,5 meter van mijn hoofd af, maar ik heb er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:00:
je kunt nooit 'te' veel power of opslag hebben ! :P

ben zelf een machine aan het bouwen 2000+ 512mb FX5200, winmce loopt best, maar het reageert niet zo snel als je van een dvd-speler verwacht misschien is dat met een beetje overkill op te lossen.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zat ik me ook af te vragen, waarom zou je een raid 5 set willen hebben in een htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:24:
Dat zat ik me ook af te vragen, waarom zou je een raid 5 set willen hebben in een htpc?
Ik zou het zelf niet doen vanwege het lawaai, maar een reden is denk ik wel dat zo'n systeem net als een server vrij veel (of zelfs 24/7) aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, qua opslag bedoel je? Of de voeding?

De opslag is puur een kwestie van "veel en veilig". We willen alles (divX collectie, mp3, foto's) centraal opslaan op het netwerk, bovendien genoeg HD ruimte voor opnames overhouden. Momenteel staat alles op CD's, dat is zo'n 400-500GB. Tel daar mp3 en foto's bij op en je hebt de HD's al ruim voor de helft vol zitten. Ik doe dat liever niet onveilig, als er 1 HD kapot gaat bij raid0 ofzo, ben je alles kwijt. Met raid5 kun je een nieuwe HD inbouwen en een nieuwe array opbouwen. Ik ben al 's bijna al m'n mp3 en foto's kwijtgeraakt aan een HD crash, backuppen op CD of DVD is leuk, maar die zijn ook maar beperkt houdbaar. Ik zou er echt van balen als ik mijn bij elkaar gespaarde files kwijt zou raken door een CD die brak wordt.

En tsja, die voeding... We hadden eerst een 400W op het oog, maar voor een tientje meer (ofzo) had je al 500W en met al die HDD's trek je redelijke piekstromen bij het booten. Het zal vast een te zware voeding zijn, maar dat kan geen kwaad. Ben je voorbereid op de toekomst :)

Kortom: 't Is niet alleen een pure HTPC, maar ook fileserver. Dat verklaart wel wat denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:44
Op de case, 2e reepje 512MB DDR en de MCE AB na is onze HTPC compleet. De specs zijn als volgt:

[afbeelding]

De kast is net uit, in bestelling bij Yorcom, maar nog niet leverbaar. Overigens had ik voor Harman Kardon gebruikers cq. liefhebbers nog een leuke kast gevonden, stom toevallig via google, terwijl ik wat anders zocht:
[afbeelding]
Klik voor specs

Momenteel hebben we de boel ingebouwd in een bigtower en het systeem is erg stil! Die fan in de voeding hoor je amper, op de processor idem dito. Op de VGA kaart zit geen fan, maar die pakt een briesje mee van de XP-120 fan. In de HTPC case zal er een fan achter/boven de processor en de PCI kaarten zitten, dus dan wordt hij wat beter gekoeld, maar goed, hij is passief ontworpen en de heatsink wordt niet gloeiend heet.

Overigens post ik pas foto's als de kast er is, eigenlijk is er nu niks aan te zien, behalve dat het systeem prima werkt. Enige nadeel is dat we voorlopig met een 80GB Maxtor 7200rpm schijf werken die een hoge piep geeft tijdens het draaien, hopelijk zijn die Samsungs een stuk stiller :)
Hoeveel vraagt yorcom ervoor?
Ik zag het net al. 335 Euro. Is dit met voeding ofzo?

Heb de prijs opgevraagd bij Salland Automatisering. Die vragen 259 Euro. Maar dat is zonder voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Quitter3 op 06-09-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke topic mannen!

Ik ben zelf ook net bezig met een HTPC na heel lang de kat uit de boom gekeken te hebben.
Die van mij gaat bestaan uit het volgende:

- Kast Ahanix MCE302 zilver
- S775 Pentium 630 3.0GHz
- Intel mATX MoBo met 945 chipset
- Tagan 380-U1 voeding
- 1Gb dual channel corsair geheugen
- 80GB SATA-II -- XP-boot/games schijf
- 250GB SATA-II -- pagefile/audio/video schijf
- AOpen PCX6600-DV128LP videokaart (128MB 2ns DDR3 en passief gekoeld !)
- Compro DVB-T300 kaart (mooie afstandsbediening waarmee je pc aan kan zetten)

Heb op dit moment alleen de kast binnen die er ontzettend mooi uitziet.
Omdat de kast slechts 9cm hoog is moet ik low-profile kaarten gebruiken en deze videokaart is echt de allerbeste die je kan krijgen op low-profile gebied. Ik hoop dat games een beetje willen draaien.
MoBo, CPU, PSU en GFX zijn komende week binnen en dan kan ik gaan meten of het mogelijk is een Zalman 7000 koeler te plaatsen (ik hoop het wel, en anders maar een beetje knippen).
De Compro tv kaart heb ik gekozen omdat daar het unieke remote-on systeem in zit en deze uitvoering gewoon verkrijgbaar is in nl.

Ik heb eigenlijk geen fototoestel bedenk ik me nu, dus foto's moet ik nog even een oplossing voor vinden.

En als klap op de vuurpijl wil ik over 1 of 2 maanden een BenQ DV3750 als tv daar aan hangen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Quitter3 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:22:
[...]

Hoeveel vraagt yorcom ervoor?
Ik zag het net al. 335 Euro. Is dit met voeding ofzo?

Heb de prijs opgevraagd bij Salland Automatisering. Die vragen 259 Euro. Maar dat is zonder voeding.
Ik heb bij Yorcom zojuist geannuleerd. Twee weken geleden hebben ze gezegd dat de kast er met een week of 2 zou zijn. Vraag je daar na 2 weken naar, is het weer "over 2 weken waarschijnlijk". Ik heb nu de bestelling geannuleerd en bij MultimediaPC.nl besteld :) Die hebben hem over 2 dagen binnen en vragen er 275 euro voor. Dat van Salland had ik niet gezien, stonden niet in de PW, 'k werd er door GaMeOvEr op gewezen dat MMPC die case ook had :).

Edit: Niks te nadele van Yorcom uiteraard, ik weet hoe dat gaat met leveranciers, als zij je van alles beloven en niet waarmaken doe je daar niks aan, maar goed, daar heb ik niks aan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 14-09-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand de trotse eigenaar van deze case?

HFX case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:00
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:49:
Is er iemand de trotse eigenaar van deze case?

HFX case
Is die niet compleet passief gekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als ik die enorme koelribben zie wel :o Zal wel een aardige duit kosten helaas? Is hij uberhaupt tekoop hier in Nederland?

Nou, mijn HTPC is zo goed als compleet, maar die case wil nog niet echt lukken. Bij Yorcom heb ik zoals ik al zei afgelopen woensdag mijn bestelling aangepast: de Silverstone LC16-M B geannuleerd, maar de communicatie met hun loopt wel errug brak. Ik annuleer zoals gezegd op woensdag de case, het geheugen en de AB zijn gewoon op voorraad, dus die zouden ze toch kunnen versturen? 't Geld is al 3 weken binnen. Ik krijg alleen een mail terug dat ze het aan de administratie doorgeven. Vervolgens de volgende dag gemaild of ze de rest dan op willen sturen, maar nee hoor. Weer zo'n nietszeggend mailtje dat ze het zo snel mogelijk in orde gaan maken. Dat wordt dus weer eind volgende week binnenkrijgen ofzo :/

Hopelijk is MultimediaPC beter in de communicatie, die zouden de zwarte LC16 in de loop van volgende week binnen krijgen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze case is zeker te koop in Nederland. http://www.ikbenstil.nl is de Nederlandse importeur ervan. Voor 315 euri gaat die over de toonbank. Deze case is inderdaad geheel passief gekoeld. Er is zelfs een topic over deze case op GoT. Maar helaas is die niet echt van de grond gekomen.

Het HFX case topic

edit:
Het is niet 315 maar 345 euri 8)7. En als men dan ook nog interesse heeft in de HFX VFD module en remote (remote is van iMon geloof ik) dan komt daar nog is 89 euri bij. Het is aan de prijs maar dan heb je ook wel wat :*) .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Zojuist de Ahanix D.Vine 4 besteld in het zilver.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000531-13.jpg

Ben momenteel aan het testdraaien met een Windows MCE opstelling. Heb nog een aantal probleempjes, maar dat ligt volgens mij aan de videokaart (of juist het ontbreken van een niet-onboard exemplaar). Daarom plaats ik vanavond een Nvidia Geforce 6200.

Rest van de hardware:
Asrock K8 Upgrade - VM800
Sempron 2600+
512MB PC3200
NVidia Geforce 6200 - 128MB
Hercules Fortisimo II
Leadtek PVR2000
Maxtor 120GB SATA
Lite-on DVD speler

Een normale KTV en een Iiyama E435 zorgen voor het visuele geweld, en momenteel zorgt een 2.0 speakersetje voor het geluid.

Heb ook de SilverStone Nitrogon NT01 v2.0 besteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.canadacomputers.com/products/cpus/silverstone_nt01v2.0.jpg

Zou deze de Sempron passief voldoende kunnen koelen als de airflow in de kast goed is?

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 23-09-2005 15:05 ]

Default blanke hetero

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Jeuj, HTPC operationeel. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66877/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66875/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66874/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66876/full.jpg

Specs!

Draait Windows MCE, stuurt een TV (36" CRT) en een 1280X720 Beamer aan. :)

Aannames zijn fataal.

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

GaMeOvEr schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs!

Woei! Erg nette setup. Ik ga morgen eens proberen om mijn overgebleven 17" TFT aan de muur de hangen. Dan kan ik deze ook gebruiken als "TV".

Default blanke hetero

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Ebayzo schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:28:
[...]

Woei! Erg nette setup. Ik ga morgen eens proberen om mijn overgebleven 17" TFT aan de muur de hangen. Dan kan ik deze ook gebruiken als "TV".
Dankje. :)

Ik gebruik de TFT gewoon voor als ik onderhoud en zo moet doen. Om daar dan de beamer voor neer te rollen of via de TV met Pal-reso te klooien vind ik ook niet zo denderend. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Gisteren de ontbrekende spullen voor een HTPC besteld:

Besteld:
Silverstone LC11M (silver)
MSI K8NM-FISR (Nforce3 Ultra) mATX
AMD Sempron64 3000+

Heb nog liggen:
1024 MB GEiL geheugen
X800XL AGP videokaart
250GB WD (S-ATA)
Plextor DVD speler

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc11m/frnt%20view/LC11M.jpg

Met een beetje geluk is alles er eind van de week, dus kan ik dit weekend gaan bouwen!

/Edit:
Deze HTPC gaat gebruikt worden om beeld weer te geven op een Pioneer 436FDE. Zodra alles is geïnstalleerd zal ik wat foto's posten.

[ Voor 17% gewijzigd door DJT op 08-10-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:33:
Deze case is zeker te koop in Nederland. http://www.ikbenstil.nl is de Nederlandse importeur ervan. Voor 315 euri gaat die over de toonbank. Deze case is inderdaad geheel passief gekoeld. Er is zelfs een topic over deze case op GoT. Maar helaas is die niet echt van de grond gekomen.

Het HFX case topic

edit:
Het is niet 315 maar 345 euri 8)7. En als men dan ook nog interesse heeft in de HFX VFD module en remote (remote is van iMon geloof ik) dan komt daar nog is 89 euri bij. Het is aan de prijs maar dan heb je ook wel wat :*) .
Ik zit er sterk over na te denken om die HFX case te nemen. Ik heb nu een Packard Bell, erg luidruchtig. Ik vraag me enkelt af of deze passief te koelen is. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Dat is inderdaad een gave kast! Heb er ook naar zitten kijken. Alleen jammer dat ze er geen 3.5" inch in hebben kunnen bouwen en dat de USB zo open en bloot licht :)

Voordeel is wel dat het LCD volgens de site in Linux te gebruiken is. Voor mij een pre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

DJT schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:30:
Gisteren de ontbrekende spullen voor een HTPC besteld:

Besteld:
Silverstone LC11M (silver)
MSI K8NM-FISR (Nforce3 Ultra) mATX
AMD Sempron64 3000+

Heb nog liggen:
1024 MB GEiL geheugen
X800XL AGP videokaart
250GB WD schijf (S-ATA)
Plextor DVD speler

Met een beetje geluk is alles er eind van de week, dus kan ik dit weekend gaan bouwen!

/Edit:
Deze HTPC gaat gebruikt worden om beeld weer te geven op een Pioneer 436FDE. Zodra alles is geïnstalleerd zal ik wat foto's posten.
Alle spullen zijn al een tijdje binnen, er zijn echter wat complicaties geweest waardoor ik nog geen goed draaiend systeem heb:

- De Silverstone kast werd zonder voeding geleverd terwijl deze er toch bij hoort te zitten.
- De X800XL paste niet in de kast met passieve koeling.

Als alternatieve videokaart had ik een GF6200 uitgezocht, passief gekoeld. Na het installeren van het systeem (met een normale ATX voeding aangesloten) bleek dat de AGP riser voor problemen (artifacts) zorgde op het scherm. Hier kwam ik na twee verschillende kaarten pas achter. Daarnaast maakte de hdd (WD) enorm veel herrie, daar is een Samsung 250GB voor in de plaats gekomen. Voor het videoprobleem heb ik nog geen oplossing gevonden, integendeel zelfs; er zijn meer mensen met dit probleem en nog niemand heeft het op kunnen lossen. Vandaar dat ik het bij de leverancier heb neergelegd (Salland), ik wacht nog op antwoord.

De Silverstone kast is overigens enorm mooi, het is jammer van de niet geleverde voeding en het AGP riser probleem. Als ik nu de keuze zou krijgen zou ik een andere kast nemen zonder riser oplossing en met een normale ATX voeding.

Tot slot: Zojuist kwam ik erachter dat de AGP versie van de GF6200 géén purevideo ondersteund, de PCI-E versie wel. Ik had deze kaart juist gekozen vanwege PureVideo.

In deze link staat wat info over PureVideo: http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.htm

[ Voor 8% gewijzigd door DJT op 08-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Het ziet er naar uit dat de CoolerMaster Media RC-260 eindelijk in de schappen komt! Ik ben er al sinds de Cebit van dit jaar naar aan het kijken, maar tot nu toe bleef het enkel bij foto's en halve specificaties.

Volgens enkele amerikaanse shops is hij vanaf 18 oktober leverbaar. Dit klopt dan weer met wat ik van CoolerMaster Nederland heb vernomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.isitoday.com/images/products/other/RC260KKNXfr.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.isitoday.com/images/products/other/RC260KKNXfrio.jpg

Hierboven staan foto's van de zwarte versie, maar volgens CoolerMaster verschijnt er ook een silvere variant. Een foto hiervan staat in hun mailing van afgelopen week: http://www.coolermaster.c..._Master_News_20050929.htm.

Op de CoolerMaster website is tevens een 'installatiefilmpje' voor de kast en de VFD (LCD) te vinden. Op het eerste gezicht lijkt dat een vreemd filmpje. De voeding gaat namelijk aan de voorkant van de kast, achter de rechterkant. De 3.5" en 5.25" zitten links, onder elkaar. En de harddisks zitten hierachter (waar 'normaal' gesproken de PCI sloten zouden zitten). Het moederbord ligt 'rechts', achter de voeding. De PCI/AGP kaarten zitten daarmee in het midden van de kast en worden door middel van een bracket vastgezet. Een beetje zoals sommige servers hun extra fans monteren.

Tenslotte worden er nog twee kleine fans boven het moederbord gehangen die door middel van de ventilatie aan de bovenkant extra lucht naar buiten blazen.

Afbeeldingslocatie: http://www.sundialmicro.com/images/products/items/rc260kkn1_add2.jpg

Op zich lijkt deze constructie goed, maar de praktijk moet uitwijzen of alles lekker past. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is waar de powercable heengaat. Als de voeding echt voorin zit, dan moet de kabel een hoek maken. De voeding ligt namelijk dieper in de kast, waardoor de kop van de kabel ook in de kast zit. Dit heeft voordelen, want zo kan de kast in principe dichter bij de muur staan. Het rooster aan de zijkant van de kast doet ook vermoeden dat de kast daar zijn hete lucht naartoe blaast. Bovendien heeft de kast onder de voeding ook nog een intake. Waarschijnlijk voor voedingen met twee fans: eentje bovenop die in normale kasten ATX lucht vanaf de processor wegneemt en eentje die aan de achterkant (hier zijkant) blaast.

Specificaties

Dimension(W) 430x (H) 88.9 x (D) 440 (mm)
MaterialAluminum front panel and SECC steel body
ColorBlack
MotherboardsStandard ATX and Micro ATX
Drive Bays External5.25 ODD x1, 3.5 FDD x1
Drive Bay Internal3.5 HDD x2
Cooling System Side:60mm system fans x1; (OPTIONAL) Dual 70mm fan (top)
Expansion Slots3 (2 PCI and 1 AGP or 1 PCI-E)
I/O panelUSB2.0 x2; IEEE 1394 x 1; MIC x 1; SPK x 1
Power SupplyStandard PS2 (Option)

Optioneel Multimedia pakket

VFD/ Parallel Port Connector.
2 x 16 characters display window.
IR receiver. / Remote control unit.
Media Center software

Voordelen
  • De hoogte: net geen 9 cm!
  • Low-profile, maar wel met full-size AGP/PCI kaarten (dmv meegeleverde riser card)
  • Ruimte voor een normale 5.25" drive en een verborgen 3.5" drive (cardreader)
  • Ondersteund standaard hardware (moederbord, voeding)
  • Bevat (optioneel) een multimedia pakket met LCD en remote
  • Relatief lage prijs. De standaard modellen zijn voor $99 te vinden, de versie met LCD voor $159.
Nadelen (in mijn ogen)
  • Low-profile kasten hebben vaak problemen met voldoende koeling en daarmee om stil te blijven.
  • Standaard geen voeding meegeleverd.
  • Design is strak, maar oogt op foto's wat plastic achtig.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd en van plan om er eentje te kopen als ze in Nederland leverbaar worden! Op dit moment hebben de volgende shops ze in het assortiment staan:

http://www.sundialmicro.c...e-rc260kkn1_1698_564.html
http://www.isitoday.com/cgi-bin/isi/CL-RC-260-KKN2.html
http://www.excaliberpc.co...1/partinfo-id-559757.html

[ Voor 43% gewijzigd door eborn op 09-10-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik denk er ook al een tijdje aan om een htpc te bouwen voor in de woonkamer bij mijn ouders omdat ik hier toch nog wat spare parts heb liggen.

Maar ik wil hem eigelijk als htpc en als server gebruiken. Kan dit gewoon? want ik heb nou een shitload aan hdd's en die wil ik eigelijk allemaal in 1 pc kwijt voor de opslag (vooral films/anime en wat programma's). Maar het media gedeelte moet zelfs voor mijn noob ouders simpel te gebruiken zijn en ik wil vanaf mijn pc gewoon het server gedeelte ervan zeg maar kunnen regelen.

Nu heb ik hier een 1ghz thunderbird met 512mb ram en waarschijnlijk een 160gb en 400gb schijf met een radeon 7000 oid (via tv out aansluiten op tv). Ik wil er eigelijk alleen mee kunnen afspelen (divx/dvd). Is er nog iets wat ik zou moeten vervangen ofzo? en wat voor case kan ik het beste kopen? het moet wel zo goedkoop mogelijk (aka geen honderden euro's) maar toch praktisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat kan allemaal prima. XP MCE is gewoon een XP Professional met MCE shell. Het kan dus alles wat Professional ook kan, o.a. voor fileserver spelen. Je moet gewoon de mappen delen en in MCE aangeven dat daar de films staan. MP3 kun je ook toevoegen door ze in de media library te zetten in Windows Media Player. Als je het helemaal netjes doet, voeg je per nummer/album ook een covertje toe en zie je dat in beeld als je de CD (in mp3 dus) afspeelt :)

Qua case moet je zelf ff kijken hoeveel ruimte je hebt en wat je budget is. In de PW staat een speciale afdeling voor HTPC's, daar moet je wel wat geschikts in kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de PW had ik al wat leuke dingen zien staan (gelukkig van rond de 100 euro). Maar zit daar dan ook een remote oid bij?(stond bij geen enkel model bij de omschrijving op de website) want ik kan mijn ouders moeilijk een tobo + muis geven want dan word het al weer te ingewikkeld en omslachtig voor ze.

Werkt win mce eigelijk goed met alle software zoals drivers/divx players? want ik dacht eerst gelezen te hebben dat win mce nogal moeilijk kon doen wat betreft hard/software. Of is dat al niet meer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat ligt aan de case, meestal staat op de website van de fabrikant wel of er een AB bij zit (bij mijn Silverstone LC16M-B zat er wel een, maar ik vind de MS AB fijner (die koop je voor zo'n 30 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:13:
Nu heb ik hier een 1ghz thunderbird met 512mb ram en waarschijnlijk een 160gb en 400gb schijf met een radeon 7000 oid (via tv out aansluiten op tv).
Je moet voor MCE wel een DX9-compatible kaart hebben, dus die Radeon 7000 is te beperkt. Een FX5200 kaartje is vrij goedkoop en werkt goed. De CPU is ook afwachten... Ik draai met een Celeron 2GHz en dat is toch wel het minste dat ik erin zou willen hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 20-10-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:10:
Dat ligt aan de case, meestal staat op de website van de fabrikant wel of er een AB bij zit (bij mijn Silverstone LC16M-B zat er wel een, maar ik vind de MS AB fijner (die koop je voor zo'n 30 euro ofzo).
En die werkt gewoon altijd die ms remote? heb je dan een soort losse ontvanger ofzo aan je kast die dan alles regelt etc? dus gewoon naar films zoeken met de remote enzo?
Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:17:
[...]

Je moet voor MCE wel een DX9-compatible kaart hebben, dus die Radeon 7000 is te beperkt. Een FX5200 kaartje is vrij goedkoop en werkt goed. De CPU is ook afwachten... Ik draai met een Celeron 2GHz en dat is toch wel het minste dat ik erin zou willen hebben.
MCE is toch gewoon xp met een andere shell? want met die 1ghz pc kon ik makkelijk met win xp pro dvd en divx kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:38:
MCE is toch gewoon xp met een andere shell? want met die 1ghz pc kon ik makkelijk met win xp pro dvd en divx kijken.
Waar denk je dat die MCE user interface op draait? Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:16:
[...]

Waar denk je dat die MCE user interface op draait? Juist...
Op dx9 gok ik zo?

Wel jammer dat je voor een dx9 kaartje al snel 40 euro kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
GaMeOvEr schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs!

mooie systeem, ff een vraagje...waar heb je je hifi-rek gekocht en voor hoeveel. :P
Ik zoek ook namelijk zoiets.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Rainesh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:40:
[...]

mooie systeem, ff een vraagje...waar heb je je hifi-rek gekocht en voor hoeveel. :P
Ik zoek ook namelijk zoiets.
Het ziet er uit als een aldenkamp, en die zijn niet goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 12-09 22:14

996

Zie hier hele mooie behuizingen voorbij komen. Nou lijkt het mij persoonlijk onmisbaar dat een MediaCenterPC beschikt over zoiets als instant-on functionaliteit. Dat je dus de Windows niet hoeft op te starten om een mp3'tje, cd-tje of dvd-tje af tespelen. :)
Is zoiets standaard bij al die behuizingen of moet je dat via software / OS regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:38:
[...]

En die werkt gewoon altijd die ms remote? heb je dan een soort losse ontvanger ofzo aan je kast die dan alles regelt etc? dus gewoon naar films zoeken met de remote enzo?
Ik heb de MCE remote nog niet aan de gang met de IR ontvanger op de kast zelf, maar ik heb er dan ook nog 0,0 moeite voor gedaan aangezien die losse ontvanger wel handig is. Mijn case staat nml bijna op de grond op het onderste plankje van mijn audio-rack. Gevolg is dus dat ik over de salontafel heen moet richten met de AB. De ontvanger van MS ligt juist wat hoger in dat rack en is zo veel beter bereikbaar :)

De remote die bij de kast zat kan zo goed als alles wat de MS remote ook kan, tenminste: ik heb nog geen functie gevonden die ik mis. Het enige vervelende is dat die 4-weg knop zo ongelofelijk gevoelig is voor omhoog bewegingen dat hij soms zelfs blijft hangen in de stand omhoog en omlaag juist erg moeilijk reageert :/

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik zit eraan te denken om mijn PC een beetje te upgraden en mijn case tussen mijn bureau en mijn TV te plaatsen zodat hij mooi op beiden kan worden aangesloten. Ik heb nu echter XP Pro SP2 en vind het zeeeeer irritant werken met TV-out. Steeds maar weer dat ATI control panel in om de TVout aan te zetten, steeds weer vergeet hij zijn settings en mag alles weer opnieuw. Fullscreen op de TV resulteert in slechte werking van het primaire scherm (blinkt, of hij wil alleen fullscreen op de pc monitor en blijft de tv zwart). Ik weiger echter een aparte HTPC te kopen. Kan XP Media Center hier nou echt goed mee omgaan? werkt het echt soepeltjes en zonder teveel gezeik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 12-09 19:45
probeer eerst andere ati drivers, bijv die van DNA (www.dna-drivers.com) of die van Omega. Zijn hele goede drivers en misschien verhelpen een van deze 2 drivers je probleem.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik heb al Omega...maar ik vind het gewoon niet lekker werken. Ook resolutieverschillen zijn zoooo irritant. Ik probeer vanavond bijvoorbeeld Media Portal, dat loopt bij het slepen van mijn monitor naar de TV weer vast met een of andere vage melding. Slecht programma...Films willen niet in elke player fullscreen want bij bijvoorbeeld WMP gaat hij dan gewoon fullscreen op de CRT ipv op de TV. Soms doet de ondertiteling het weer niet op de TV vanwege overlay oid. etc etc. Heeft iemand het nou voor elkaar om 1 systeem te bouwen dat zowel als HTPC fungeert, maar ook als file server, game ding en internet/mail machine? Natuurlijk niet allemaal tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Voor de liefhebbers: er is een eerste review van de Cooler Master RC-260 behuizing waar ik eerder over schreef:

http://www.modthebox.com/review414_1.shtml

Op dit moment enkel nog leverbaar bij Alternate, maar andere winkels volgen hopelijk snel. Alternate geeft bijvoorbeeld niet aan om welk type het gaat (met of zonder riser, met of zonder VFD). Allemaal dingen die natuurlijk wel interessant zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Ik vind zelf de Ahanix kast en dan vooral MCE601 toch echt de mooiste.
Dit heb ik nu in bestelling staan bij een clubje uit Raalte. voor de Digitenne kaart moest ik wel even zoeken, maar bia een satshop gevonden. want let op dat bij Digitenne of KPN TV een gewone DVB-T kaart niet volstaat. Je moet namelijk je smartcard erin kunnen stoppen, dus ook Conax CAM nodig en plek op je kaart natuurlijk waar die CAM in kan.

AMD Athlon64 3000+ (Venice):
Ahanix MCE601 Zilver kast
Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
GeIL Value Series 1024 MB, Kit Of 2
Samsung SpinPoint P120 250GB Sata
Thermalright XP-120 Cooler
Nexus Technology 120mm Real Silent Case Fan (voor op de cooler)
TwinHan Ter-CI en Conax Cam (enige kaart die CI heeft waarin een Conax cam kan voor ontvangst van Digitenne of KPN TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar kasten gekeken en die ahanix vind ik heel mooi (die lage modellen). Alleen zijn ze wat te duur voor mij (moet allemaal beetje goedkoop omdat het alleen maar voor data opslag, afspelen dvd/divx gaat dienen). Weet iemand of er hier ook goedkopere (100 a 150 euro) modellen te krijgen zien die wel zo laag zijn (waar dus een matx mobo inmoet maar wel een standaart voeding inkan)?

want tot nu toe kan ik alleen van die hoge modellen vinden met een lagere prijs. Wat ik trouwens vreemd vind want je zou denken dat een kleine kast goedkoper te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:32:
want tot nu toe kan ik alleen van die hoge modellen vinden met een lagere prijs. Wat ik trouwens vreemd vind want je zou denken dat een kleine kast goedkoper te maken is.
Niet helemaal. De meeste hoge kasten zijn namelijk gewoon towers op hun kant. Of in ieder geval vergelijkbaar. Qua afmetingen is het veel minder passen en meten voor de fabrikanten. Uiteindelijk zullen de R&D-kosten hoger zijn dan de productiekosten.

De meeste lage kasten hebben allemaal extra snufjes nodig om toch normale hardware te huisvesten. Om dat allemaal op elkaar aan te sluiten en vervolgens te kijken welke moederborden met de kast samenwerken kost veel tijd en geld (denk aan: kabels, risers, locatie van de CPU). Althans, dat lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ahanix htpc kasten kan je gewoon een matx mobo instoppen zonder risers ofzo. Dat ding is geloof ik net zo hoog als de hp pc's bij mij op school, en daar passen geloof ik gewoon normale pci kaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:03:
die ahanix htpc kasten kan je gewoon een matx mobo instoppen zonder risers ofzo. Dat ding is geloof ik net zo hoog als de hp pc's bij mij op school, en daar passen geloof ik gewoon normale pci kaarten in.
Hun kasten van 10cm hoog hebben volgens mij enkel low profile PCI sloten. En dat vind ik een enorm nadeel. Plus dat ze geen ruimte hebben voor een 3.5" drive (cardreader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er ook aan wat je wil denk. Ik wil alleen divx en dvd afspelen en muziek dus ik hoef niet echt grote kaarten in mijn pc te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
ik heb net een HTPC inelkaar gezet
met de volgende onderdelen:
asrock mobo + AMD 64 2600+
512 MB intern
vga kaart FX5200
NVTV kaart
werkt super alleen de hdd moet denk ik nog in een silencer die maakt een beetje lawaai
en het geluid moet nog op mijn surround set
kan alleen optisch (voor 5.1) dus ik zoek nog een geluidskaart met een optische uitgang

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kast heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
silverstone lc17s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is wel mooi :) ik heb zelf maar besloten om voor de lc03 te gaan. Geen gezeik met dingen die niet passen ofzo en als mijn ouders het niet mooi vinden zetten ze hem maar ergens anders neer. Enige nadeel is dat ik toch weer 45 euro duurder uit ben dan gedacht omdat ik een fx5200 moet kopen omdat mijn radeon7000 dus niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:20:
Die is wel mooi :) ik heb zelf maar besloten om voor de lc03 te gaan. Geen gezeik met dingen die niet passen ofzo en als mijn ouders het niet mooi vinden zetten ze hem maar ergens anders neer. quote]haha mijn ouders komen as zaterdag terug van vakantie ff ik haal die kast niet weg huis de huiskamer ze wennen er maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Iemand al gekeken naar de nieuwe nVidia chipsets ?
Asus heeft een heel mooi mATX bord gelanceerd op basis van deze chip.
pricewatch: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, Sound, G-LAN, SATA II RAID, 1394, VGA)
Alles zit er volgens mij op wat je zou willen hebben.....
Ben alleen benieuwd wat die videokaart onboard doet met MCE.

Voor meer info zie:

http://www.asus.com.tw/pr...210&model=766&modelmenu=1

[ Voor 16% gewijzigd door TiMMieJ op 28-10-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn htpc werkt nu ook :) ondanks dat mijn pc niet echt snel te noemen is (750mhz (Eigelijk 1ghz maar moet ik nog ff instellen in de bios), 512mb ram, fx5200) lopen dvd's en divx toch lekker soepel en met de remote is het echt relaxed :) het enige nadeel vind ik dat het zolang duurt voordat windows al je muziek files eens goed heeft herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08-2024
Zijn er eigenlijk mensen die in opdracht van anderen een HTPC kunnen bouwen?

Ik zoek namelijk een HTPC, maar heb er echt geen verstand van en tijd voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 08:51
martijnstaal schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:54:
Zijn er eigenlijk mensen die in opdracht van anderen een HTPC kunnen bouwen?

Ik zoek namelijk een HTPC, maar heb er echt geen verstand van en tijd voor..
bij menig webshop kun je ze gewoon compleet kopen hoor, gewoon even rondkijken tussen de "complete systemen" staat er meestal wel 1 of meer tussen :)

Ik heb laatst trouwens zo'n mce remote gekocht, moet zeggen dat ik dat toch wel een erg stuk fijner vind werken dan alles met de muis doen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 06-09 12:05
Heb een Shuttle SD11G5 gekocht, geen hi-fi htpc formaat, maar wel super stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik gebruik ook sinds kort een HTPC

P4 3.2Ghz
1Gb geheugen
Nvidia 6800 128MB
M Audio Revolution 7.1
200GB Maxtor 7200rmp 8mb
Zalman koeling

Moet nog een dvd rom in omdat de pioneer die er nu inzit veel te veel herrie maak. Is denk een beetje kapot. Zal wel een plextor dvd rom worden. Zit ook nog een 17inch 170S philips TFT bij.

Dit draai ik met Theatertek 2.2.1 en FFDSHOW op een Sony Bravia V32 en Rotel rsp1098, RMB 1075 met gemodificeerde Kef Q7 speakers. En nog wat dingen.

PC zit alleen nog in een chieftec kast. Nog geen planning gehad om een htpc kast te kopen eigenlijk. Ben momenteel met me eigen huis bezig en dan zie ik wel als het klaar is.

• Chillmeister
Heb alles binnen en mijn SD11G5 is super! fluisterstil en presteert uitstekend

Shuttle SD11G5
Pentium M 760 2.0GHz
Crucial Ballistix 2x 512MB DDR2 PC2-4200 • 3-3-3-10
Samsung SHW-162C DVD brander
Seagate Barracuda 7200.8 NCQ 250GB

In Januari ben ik van plan om nog twee dingen toe te voegen
Terratec Cinergy 2400i DT PCI-E Dual Digital TV tuner
Geforce 7800GT (gebruik momenteel de onboard video), zodat ik ook kan gamen.

• Reinier
  • Laatst online: 14:11

Reinier

\o/

Die is in Nederland toch niet zo bruikbaar, omdat je er geen smartcard in kan stoppen? Je kan dus geen versleutelde kanalen bekijken.

• Chillmeister
Reinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:37:
[...]

Die is in Nederland toch niet zo bruikbaar, omdat je er geen smartcard in kan stoppen? Je kan dus geen versleutelde kanalen bekijken.
Klopt idd, maar ik woon tegenwoordig niet in NL maar in GB.

• Reinier

Reinier

\o/

Chillmeister schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:28:
[...]

Klopt idd, maar ik woon tegenwoordig niet in NL maar in GB.
8)7 ik zie het nu in je profiel staan ja :) Wel handig dat jij zo'n PCI-kaartje kan gebruiken. In Nederland zijn er maar weinig alternatieven om digitale televisie op je HTPC te toveren :(

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ik heb nu mijn HTPC ook geupgrade met de volgende specs:

Silverstone LC17B
Athlon 64 3000+
Asus K8N-E
512 MB
Asus ATi 9600pro 256MB
Leadtek PVR2000
160GB Maxtor HD

Echter heb ik met de radeon een probleem en dat is dat deze geen TV detecteert met CCC.
Hij kan dus niet van de tv booten en ik weet niet waar het aan ligt. Heb alle drivers al geprobeert en kreeg ook geen zinnige reacties op GoT.

• Reinier

Reinier

\o/

Ik ben bezig met de volgende HTPC:

Gemodde Harman/Kardon receiver

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5852801a12d287d713709916188c29c2/full.jpg

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Chieftec 15-in-1 cardreader
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu

Het vervelende is wel dat de behuizing nét niet hoog genoeg is. Voor de ATX-voeding kom ik 1cm te kort en ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Reinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:47:

[afbeelding]

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu

Het vervelende is wel dat de behuizing nét niet hoog genoeg is. Voor de ATX-voeding kom ik 1cm te kort en ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen :/
Behuizing eraf slopen? Je kan ook eens rondzoeken voor van die mini atx voedinkjes, die geven niet zoveel wattages af en zijn ook wel prijzig maar misschien wel voldoende voor jou project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:47:

[afbeelding]

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu

Leuk project... Heb je er ook een CIP van?
Ga je de knoppen en het display nog (enigszins) functioneel maken...?

mATX voeding is inderdaad de oplossing... Ik heb zelf in mijn Dign kast een SilentX voeding zitten... 320 wattertje, met een aardige 12v lijn, itt de animo 320 watter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik twijfel nog of ik er een CiP van ga maken, ik heb in ieder geval een hoop foto's gemaakt van alles wat ik tot nu toe gedaan heb.

Over die voeding... ik heb die Asus 450W voeding inmiddels al besteld. Misschien was een SilentX toch wel handiger geweest want dit gaat denk ik niet passen. Ik kijk wel of ik de behuizing van de voeding kan slopen en anders wordt het alsnog die SilentX.

Ik ga inderdaad proberen de knopjes functioneel te maken. Achter het klepje van de receiver zitten een hoop knoppen, maar die heb ik verwijderd om plaats te maken voor de fancontroller, cardreader en slimline DVD writer (pas allemaal precies, zoals je op de foto ziet is de ruimte achter het klepje exact de hoogte van een 3.5" bay!).
Het klepje monteer ik uiteraard ook weer, dus het wordt helemaal strak.
In de gleuf boven de fancontroller horen nog 11 knoppen. Deze ga ik proberen op de parallelle of seriële poort aan te sluiten zodat ik Winamp e.d. ermee kan bedienen (maar er komt ook een IR-ontvanger in dus ik weet niet of ik de knoppen ook echt ga gebruiken).
Het VFD-display is niet te gebruiken omdat deze natuurlijk geen standaard interface heeft. Ik heb wel nog een stuk of vijf VFD's liggen. Ik moet nog even uitzoeken welke daarvan werken en welke ik ga gebruiken. Het is trouwens wel jammer dat het VFD-filter een beetje beschadigd is :(

En hier een mockup van hoe het ongeveer gaat worden. Het groene papier speelt voor mATX-moederbord en het tape voor Zalman heatsink ;) Overigens gebruik ik voor het gemak de mobo-tray van een oude behuizing (niet op de foto).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a4127fdb90107623e80b2f3a093a2d95/full.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Reinier op 16-12-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik stem vóór een CIP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

:> Okee, wordt geregeld!
Maar het kan even duren voordat het zover is, ik heb niet zo veel tijd, maar misschien dat ik tussen Kerst en oud & nieuw een paar dagen vrij neem om te gaan modden 8)

• videodok
  • Laatst online: 03-06 07:11
Ik ben ook van plan een HTPC te bouwen, ook op basis van het Asus A8N-VM CSM mobo, intressant vanwege DUAL VGA (RGB DVI)onboard.. Ik wil volledig HD resolutie kunnen draaien 1920x1080. wat voor processor kan ik het beste minimaal nemen. Op de Microsoft site stellen ze dat je minimaal 2,4 GHZ nodig hebt. dus de AMD Athlon64 3800+. Ik zie dat Reinier hierboven een Athlon 64 3200+ kiest. Zou zijn configuratie ook volledig HD af kunnen spelen met deze Proc. en zonder extra(een andere) graf. kaart.

• Reinier

Reinier

\o/

Ik denk inderdaad dat mijn HTPC geen HD kan afspelen. Dit vind ik geen probleem omdat ik ten eerste geen HD content heb en ten tweede geen fatsoenlijke televisie. Tegen de tijd dat het zover is upgrade ik m'n CPU wel.

Inmiddels zitten de backplate en de voeding in m'n behuizing (man, dat was een hoop werk):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ffdf137ea51a90c70ddefeb235dc5da/full.jpg

• videodok
Ik zie dat je een eind op weg bentmet je systeem, backplate is zo'n***klus, zou jij (als je klaar bent) of iemand anders met soortgelijke specificatie willen kijken wat er wel afspeelbaar is. Al was het op een crt met 1600x1200. Ik heb nu o.a. een P4 2,4 Northwood en een ati radeon 9200 met 128 mb ram, geen top specs, maar daar krijg ik het dus al niet voor elkaar, terwijl dit voldoende zou moeten zijn.

Mooi om te zien dat je zalman cooler ook goed past op dit mobo.

[ Voor 9% gewijzigd door videodok op 22-12-2005 15:04 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
videodok schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:03:
Ik zie dat je een eind op weg bentmet je systeem, backplate is zo'n***klus, zou jij (als je klaar bent) of iemand anders met soortgelijke specificatie willen kijken wat er wel afspeelbaar is. Al was het op een crt met 1600x1200. Ik heb nu o.a. een P4 2,4 Northwood en een ati radeon 9200 met 128 mb ram, geen top specs, maar daar krijg ik het dus al niet voor elkaar, terwijl dit voldoende zou moeten zijn.

Ik heb zojuist even wat HD filmpjes gedownload (720p en 1080i) van de microsoft site en ik kan deze allemaal vloeiend afspelen op een AMD Sempron 3000+ met 1024 MB ram en Radeon 9600 Pro.. :)

Ik heb mn desktop op 1600x1200 staat trouwens, dus ik weet niet zeker hoe het precies zit met die 1080i filmpjes, maar ze draaien wel mooi schokvrij..

edit:

Hmmm.. Ik heb er nog ff wat meer bekeken en nu gaat het wat minder vloeiend.. Amazing Caves en Dolphins gaan een stuk minder vloeiend en BS Player trekt zo'n beetje mn hele CPU leeg..

Edit2: Wanneer ik ze met Windows Media Player afspeel gaat het al een stuk beter, ik heb geen schokjes kunnen ontdekken ondanks dat WMP 100% CPU trok..

[ Voor 17% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 22-12-2005 16:24 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• videodok
DuDePrOdUcTiOnS, thanks for trying. misschien is er toch hoop voor een goedkope CPU.

• Reinier

Reinier

\o/

videodok schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:03:
Inderdaad een ***klus, heeft me aardig wat tijd en moeite gekost. Vooral ook omdat ik niet de goede slijpschijfjes voor m'n Dremel had waardoor ik elke 20 seconden een nieuw schijfje moest pakken :+
Ik laat wel weten wat wel en niet afspeelbaar is. Maar voorlopig heb ik m'n systeem nog niet af (Kerst enzo, even geduld...)
Ik was er ook erg blij mee toen ik dat in deze post zag: jorikc in "Asus A8N-VM CSM"
In de Best Buy Guide van november werd trouwens nog beweerd dat het niet zou passen. Maar dat was dikke onzin, dat moederbord was toen überhaupt nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik ga waarschijnlijk ook een htpc bouwen.
ik heb een msi 8kn bordje voor de rest nog niks.
wat is nou een goede video kaart hiervoor?ik moet aansturen 1 tv (s-video-composit-scart)+1 beamer (d-sub)
verder zit ik te denken aan deze dvb kaart
ik wil een aantal losse harde schijven erbij die uitwisselbaar mbv dit ding worden
waarom altijd alles op dvd branden terwijl het ook op hdd kan blijven staan :p

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mooi, die FloppyDTV, ik zit zelf te overwegen om een FireDTV in m'n HTPC in te bouwen, maar zolang ik nog geen digitale televisie heb wacht ik daar natuurlijk mee.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een slimline dvd-brander in een behuizing? Bestaan daar misschien universele brackets voor? Ik zit nu te klungelen met aluminium hoekprofielen om een soort slede te maken waar de drive ingeschoven kan worden, maar het lukt nog niet zo. Zijn er mensen met ervaring met het inbouwen van een slimline drive?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Reinier schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:34:
Mooi, die FloppyDTV, ik zit zelf te overwegen om een FireDTV in m'n HTPC in te bouwen, maar zolang ik nog geen digitale televisie heb wacht ik daar natuurlijk mee.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een slimline dvd-brander in een behuizing? Bestaan daar misschien universele brackets voor? Ik zit nu te klungelen met aluminium hoekprofielen om een soort slede te maken waar de drive ingeschoven kan worden, maar het lukt nog niet zo. Zijn er mensen met ervaring met het inbouwen van een slimline drive?
heb je maten/gegevens daarvan
kan altijd meedenken nietwaar :)
in princiepe kan ik redelijk wat maken van plaatmatriaal op de werkplaats....eerst maar kijken

edit/komt ie op de p[laats waar die in je plaatje staat?
dan denk ik toch aan hoek/u-profielen
er zitten vast geen gaatjes in de zijkant,als bij een normale drive
dus een L op de bodem vast met daaraanvast een U waar die inschuift

[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 29-12-2005 11:49 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Reinier

Reinier

\o/

erikdeprik schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:36:
[...]
edit/komt ie op de p[laats waar die in je plaatje staat?
dan denk ik toch aan hoek/u-profielen
er zitten vast geen gaatjes in de zijkant,als bij een normale drive
dus een L op de bodem vast met daaraanvast een U waar die inschuift
Ik heb er toch maar een topicje over geopend (anders vervuilt dit topic teveel denk ik): [rml][ CM] Monteren van slimline drive in custom behuizing[/rml]

Er zitten wel gaatjes in maar de bijpassende schroefjes kan je niet bij de Gamma halen :+ En ik weet niet of ik ze toevallig nog in huis heb. Ze zijn extreem klein en eigenlijk ook te kort als er ook nog een hoekprofiel tussen moet.
Denk dat ik inderdaad wat ga prutsen met aluminium profielen, dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  ______________  U-profiel op z'n kant
| |############## antisliprubber tegen beschadigingen en vibratie
| |#   +-----------------------------------------------
| |#   |                     slimline drive
| |#   +-----------------------------------------------
| |############## en weer rubber
| |______________ Hetzelfde U-profiel
|        ___
|_______|___|____ L-profiel vastgeschroefd op bodemplaat, vastgelijmd aan U-profiel
          x
          x  <- schroef

Ook heb ik T-profielen in huis, misschien lukt het daarmee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
Klik voor specs

:+ klein kickje :+

Hoe bevalt deze kast? Ik wil deze ook gaan aanschaffen maar heb voor dit geld liever eerst wat gebruikservaringen! Daarnaast heb ik nu een x800pro waarmee ik vroeger graag ging gamen... maar wat ik nu dus niet meer doe, het liefst haal ik een xbox360 en ga ik daarmee verder!
Ik zit te denken om de x800pro te verkopen om dat een 6600 ofzo terug te kopen (nvidia purevideo), is dat het waard (ik kijk op een 32 lcd, de acer at3201w)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Reinier schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:01:
Ik denk inderdaad dat mijn HTPC geen HD kan afspelen. Dit vind ik geen probleem omdat ik ten eerste geen HD content heb en ten tweede geen fatsoenlijke televisie. Tegen de tijd dat het zover is upgrade ik m'n CPU wel.
Hoe kan dat dan? Ik kan met mijn amd 2500+ @ 3200+ gewoon HD afspelen. In WMP net niet maar in Mediaplayer Classic gaat het perfect.

Dat is voor mij alleen maar meer reden om WMP altijd af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Pixal schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:29:
[...]

Hoe kan dat dan? Ik kan met mijn amd 2500+ @ 3200+ gewoon HD afspelen. In WMP net niet maar in Mediaplayer Classic gaat het perfect.

Dat is voor mij alleen maar meer reden om WMP altijd af te raden.
Ik denk dat het inderdaad toch wél lukt, mijn laptop heeft geen moeite met de demo's van de site van MS en dat is een Pentium M 1,6GHz. M'n HTPC zal het ook wel kunnen dan.

Overigens gebruik ik al jaaaren Media Player Classic, ideaal stuk software :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Voor een htpc van mij thuis ben ik nu ook aan het twijfelen.
Ik heb een radeon 9600 pro erin zitten die niet van de TV wil booten.
Nu heb ik twee keuze's namelijk:

http://www.mcsnet.nl/nl/p_250.html

Een box die vga naar S-video omzet.

Of ik koop een nieuwe videokaart waar ik twijfel tussen de:

Sapphire x1600pro 512mb (AGP)
Asus Gef 6800XT 128mb (AGP)

Maar welke zou dan het beste beeld opleveren op een tv (AVIVO of Purevideo)

Iemand ervaringen of tips over deze methode's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zo'n box voldoet niet als je een goede kwaliteit televisie hebt. Je beeldkwaliteit vermindert er namelijk nogal door. Ik heb zelf een Trust Televiewer (volgens mij hetzelfde apparaat) en i.c.m. een wat oudere CRT-televisie voldoet het wel. Maar op een nieuwe (LCD-) televisie zie je elk ruisje enz. dus dan kan je beter voor een videokaart met tv-out gaan.

Maar die Radeon moet toch wel met de tv-out kunnen booten?

Wat betreft mijn HTPC: ik heb er eindelijk een CiP topic voor geopend:
[rml][ CiP] Harman/Kardon HTPC[/rml]

[/spam] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ook ik zit over vga te twijfelen..... heb nu een x800pro maar als ik alle reviews en berichten op purevideo van Nvidia lees wil ik toch eigenlijk wel overstappen richting 6600gt (past nog net in de silverstone lc16m)..... eerst maar is kijken hoeveel ik nog voor de x800pro kan krijgen en hoeveel een 6600 gt me (eventueel tweedehands) gaat kosten.

p.s. zou het slimmer zijn om een 6600(gt) te kopen ipv een 6200? Dit ivm purevideo en uiteraard over een jaartje vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

welke software gebruiken jullie nou?

ik heb MCE 2005 draaien maar vind het nou niet echt 'handig'

+ mooie interface
+ windows dus makkelijke setup (voor mij dan)
+ goede gids
+ ondersteuning voor mn nvidia NVTV kaart.

- geen spoelfunctie tijdens DIVX/Xvid
- geen ondertitel tijdens DIVX/Xvid
- best traag
- raar bestands formaat opnamens.

omdat ik zo problemen heb met de divx films wil ik wat anders proberen.

mediaportal snapt mijn tv kaart niet

heb linux met myth geprobeert, maar ook die snapt mn tv kaart niet

zijn er nog andere oplossingen?

specs

AMD Mobile Xp 2400+
512 MB DRR 2100
250gig seagate 7200.8
XFX Nvidia NVTV kaart
simpel AC97 geluid
Gforce 5200 128mb

[ Voor 3% gewijzigd door B-lennium op 01-03-2006 16:38 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Reinier schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:47:
Maar die Radeon moet toch wel met de tv-out kunnen booten?
Zou je zeggen ja.....
Hij boot netjes naar windows en in windows zwart scherm.
Zie dit topic:

[rml][ MCE 2005]Beeld zwart na starten windows[/rml]

Antwoorden zijn altijd welkom...
Anders gooi ik het op garantie en gaat deze kaart terug.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste