Ik zit eraan te denken om mijn PC een beetje te upgraden en mijn case tussen mijn bureau en mijn TV te plaatsen zodat hij mooi op beiden kan worden aangesloten. Ik heb nu echter XP Pro SP2 en vind het zeeeeer irritant werken met TV-out. Steeds maar weer dat ATI control panel in om de TVout aan te zetten, steeds weer vergeet hij zijn settings en mag alles weer opnieuw. Fullscreen op de TV resulteert in slechte werking van het primaire scherm (blinkt, of hij wil alleen fullscreen op de pc monitor en blijft de tv zwart). Ik weiger echter een aparte HTPC te kopen. Kan XP Media Center hier nou echt goed mee omgaan? werkt het echt soepeltjes en zonder teveel gezeik?
probeer eerst andere ati drivers, bijv die van DNA (www.dna-drivers.com) of die van Omega. Zijn hele goede drivers en misschien verhelpen een van deze 2 drivers je probleem.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb al Omega...maar ik vind het gewoon niet lekker werken. Ook resolutieverschillen zijn zoooo irritant. Ik probeer vanavond bijvoorbeeld Media Portal, dat loopt bij het slepen van mijn monitor naar de TV weer vast met een of andere vage melding. Slecht programma...Films willen niet in elke player fullscreen want bij bijvoorbeeld WMP gaat hij dan gewoon fullscreen op de CRT ipv op de TV. Soms doet de ondertiteling het weer niet op de TV vanwege overlay oid. etc etc. Heeft iemand het nou voor elkaar om 1 systeem te bouwen dat zowel als HTPC fungeert, maar ook als file server, game ding en internet/mail machine? Natuurlijk niet allemaal tegelijk...
Voor de liefhebbers: er is een eerste review van de Cooler Master RC-260 behuizing waar ik eerder over schreef:
http://www.modthebox.com/review414_1.shtml
Op dit moment enkel nog leverbaar bij Alternate, maar andere winkels volgen hopelijk snel. Alternate geeft bijvoorbeeld niet aan om welk type het gaat (met of zonder riser, met of zonder VFD). Allemaal dingen die natuurlijk wel interessant zijn
http://www.modthebox.com/review414_1.shtml
Op dit moment enkel nog leverbaar bij Alternate, maar andere winkels volgen hopelijk snel. Alternate geeft bijvoorbeeld niet aan om welk type het gaat (met of zonder riser, met of zonder VFD). Allemaal dingen die natuurlijk wel interessant zijn
Ik vind zelf de Ahanix kast en dan vooral MCE601 toch echt de mooiste.
Dit heb ik nu in bestelling staan bij een clubje uit Raalte. voor de Digitenne kaart moest ik wel even zoeken, maar bia een satshop gevonden. want let op dat bij Digitenne of KPN TV een gewone DVB-T kaart niet volstaat. Je moet namelijk je smartcard erin kunnen stoppen, dus ook Conax CAM nodig en plek op je kaart natuurlijk waar die CAM in kan.
AMD Athlon64 3000+ (Venice):
Ahanix MCE601 Zilver kast
Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
GeIL Value Series 1024 MB, Kit Of 2
Samsung SpinPoint P120 250GB Sata
Thermalright XP-120 Cooler
Nexus Technology 120mm Real Silent Case Fan (voor op de cooler)
TwinHan Ter-CI en Conax Cam (enige kaart die CI heeft waarin een Conax cam kan voor ontvangst van Digitenne of KPN TV)
Dit heb ik nu in bestelling staan bij een clubje uit Raalte. voor de Digitenne kaart moest ik wel even zoeken, maar bia een satshop gevonden. want let op dat bij Digitenne of KPN TV een gewone DVB-T kaart niet volstaat. Je moet namelijk je smartcard erin kunnen stoppen, dus ook Conax CAM nodig en plek op je kaart natuurlijk waar die CAM in kan.
AMD Athlon64 3000+ (Venice):
Ahanix MCE601 Zilver kast
Asus A8N-VM CSM
NEC ND-4550A OEM, Zilver
GeIL Value Series 1024 MB, Kit Of 2
Samsung SpinPoint P120 250GB Sata
Thermalright XP-120 Cooler
Nexus Technology 120mm Real Silent Case Fan (voor op de cooler)
TwinHan Ter-CI en Conax Cam (enige kaart die CI heeft waarin een Conax cam kan voor ontvangst van Digitenne of KPN TV)
Anoniem: 93354
Ik heb naar kasten gekeken en die ahanix vind ik heel mooi (die lage modellen). Alleen zijn ze wat te duur voor mij (moet allemaal beetje goedkoop omdat het alleen maar voor data opslag, afspelen dvd/divx gaat dienen). Weet iemand of er hier ook goedkopere (100 a 150 euro) modellen te krijgen zien die wel zo laag zijn (waar dus een matx mobo inmoet maar wel een standaart voeding inkan)?
want tot nu toe kan ik alleen van die hoge modellen vinden met een lagere prijs. Wat ik trouwens vreemd vind want je zou denken dat een kleine kast goedkoper te maken is.
want tot nu toe kan ik alleen van die hoge modellen vinden met een lagere prijs. Wat ik trouwens vreemd vind want je zou denken dat een kleine kast goedkoper te maken is.
Niet helemaal. De meeste hoge kasten zijn namelijk gewoon towers op hun kant. Of in ieder geval vergelijkbaar. Qua afmetingen is het veel minder passen en meten voor de fabrikanten. Uiteindelijk zullen de R&D-kosten hoger zijn dan de productiekosten.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:32:
De meeste lage kasten hebben allemaal extra snufjes nodig om toch normale hardware te huisvesten. Om dat allemaal op elkaar aan te sluiten en vervolgens te kijken welke moederborden met de kast samenwerken kost veel tijd en geld (denk aan: kabels, risers, locatie van de CPU). Althans, dat lijkt mij
die ahanix htpc kasten kan je gewoon een matx mobo instoppen zonder risers ofzo. Dat ding is geloof ik net zo hoog als de hp pc's bij mij op school, en daar passen geloof ik gewoon normale pci kaarten in.
Hun kasten van 10cm hoog hebben volgens mij enkel low profile PCI sloten. En dat vind ik een enorm nadeel. Plus dat ze geen ruimte hebben voor een 3.5" drive (cardreader)Anoniem: 93354 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:03:
die ahanix htpc kasten kan je gewoon een matx mobo instoppen zonder risers ofzo. Dat ding is geloof ik net zo hoog als de hp pc's bij mij op school, en daar passen geloof ik gewoon normale pci kaarten in.
Ligt er ook aan wat je wil denk. Ik wil alleen divx en dvd afspelen en muziek dus ik hoef niet echt grote kaarten in mijn pc te hebben.
ik heb net een HTPC inelkaar gezet
met de volgende onderdelen:
asrock mobo + AMD 64 2600+
512 MB intern
vga kaart FX5200
NVTV kaart
werkt super alleen de hdd moet denk ik nog in een silencer die maakt een beetje lawaai
en het geluid moet nog op mijn surround set
kan alleen optisch (voor 5.1) dus ik zoek nog een geluidskaart met een optische uitgang
met de volgende onderdelen:
asrock mobo + AMD 64 2600+
512 MB intern
vga kaart FX5200
NVTV kaart
werkt super alleen de hdd moet denk ik nog in een silencer die maakt een beetje lawaai
en het geluid moet nog op mijn surround set
kan alleen optisch (voor 5.1) dus ik zoek nog een geluidskaart met een optische uitgang
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
silverstone lc17sAnoniem: 93354 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:09:
Wat voor kast heb jij gebruikt?
Die is wel mooi
ik heb zelf maar besloten om voor de lc03 te gaan. Geen gezeik met dingen die niet passen ofzo en als mijn ouders het niet mooi vinden zetten ze hem maar ergens anders neer. Enige nadeel is dat ik toch weer 45 euro duurder uit ben dan gedacht omdat ik een fx5200 moet kopen omdat mijn radeon7000 dus niet gaat werken.
[quote]Anoniem: 93354 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:20:
Die is wel mooi
ik heb zelf maar besloten om voor de lc03 te gaan. Geen gezeik met dingen die niet passen ofzo en als mijn ouders het niet mooi vinden zetten ze hem maar ergens anders neer. quote]haha mijn ouders komen as zaterdag terug van vakantie ff ik haal die kast niet weg huis de huiskamer ze wennen er maar aan
Die is wel mooi
Iemand al gekeken naar de nieuwe nVidia chipsets ?
Asus heeft een heel mooi mATX bord gelanceerd op basis van deze chip.
pricewatch: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, Sound, G-LAN, SATA II RAID, 1394, VGA)
Alles zit er volgens mij op wat je zou willen hebben.....
Ben alleen benieuwd wat die videokaart onboard doet met MCE.
Voor meer info zie:
http://www.asus.com.tw/pr...210&model=766&modelmenu=1
Asus heeft een heel mooi mATX bord gelanceerd op basis van deze chip.
pricewatch: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, Sound, G-LAN, SATA II RAID, 1394, VGA)
Alles zit er volgens mij op wat je zou willen hebben.....
Ben alleen benieuwd wat die videokaart onboard doet met MCE.
Voor meer info zie:
http://www.asus.com.tw/pr...210&model=766&modelmenu=1
[ Voor 16% gewijzigd door TiMMieJ op 28-10-2005 11:59 ]
Zo mijn htpc werkt nu ook
ondanks dat mijn pc niet echt snel te noemen is (750mhz (Eigelijk 1ghz maar moet ik nog ff instellen in de bios), 512mb ram, fx5200) lopen dvd's en divx toch lekker soepel en met de remote is het echt relaxed
het enige nadeel vind ik dat het zolang duurt voordat windows al je muziek files eens goed heeft herkend.
Zijn er eigenlijk mensen die in opdracht van anderen een HTPC kunnen bouwen?
Ik zoek namelijk een HTPC, maar heb er echt geen verstand van en tijd voor..
bij menig webshop kun je ze gewoon compleet kopen hoor, gewoon even rondkijken tussen de "complete systemen" staat er meestal wel 1 of meer tussenmartijnstaal schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:54:
Zijn er eigenlijk mensen die in opdracht van anderen een HTPC kunnen bouwen?
Ik heb laatst trouwens zo'n mce remote gekocht, moet zeggen dat ik dat toch wel een erg stuk fijner vind werken dan alles met de muis doen
Heb een Shuttle SD11G5 gekocht, geen hi-fi htpc formaat, maar wel super stil.
Ik gebruik ook sinds kort een HTPC
P4 3.2Ghz
1Gb geheugen
Nvidia 6800 128MB
M Audio Revolution 7.1
200GB Maxtor 7200rmp 8mb
Zalman koeling
Moet nog een dvd rom in omdat de pioneer die er nu inzit veel te veel herrie maak. Is denk een beetje kapot. Zal wel een plextor dvd rom worden. Zit ook nog een 17inch 170S philips TFT bij.
Dit draai ik met Theatertek 2.2.1 en FFDSHOW op een Sony Bravia V32 en Rotel rsp1098, RMB 1075 met gemodificeerde Kef Q7 speakers. En nog wat dingen.
PC zit alleen nog in een chieftec kast. Nog geen planning gehad om een htpc kast te kopen eigenlijk. Ben momenteel met me eigen huis bezig en dan zie ik wel als het klaar is.
P4 3.2Ghz
1Gb geheugen
Nvidia 6800 128MB
M Audio Revolution 7.1
200GB Maxtor 7200rmp 8mb
Zalman koeling
Moet nog een dvd rom in omdat de pioneer die er nu inzit veel te veel herrie maak. Is denk een beetje kapot. Zal wel een plextor dvd rom worden. Zit ook nog een 17inch 170S philips TFT bij.
Dit draai ik met Theatertek 2.2.1 en FFDSHOW op een Sony Bravia V32 en Rotel rsp1098, RMB 1075 met gemodificeerde Kef Q7 speakers. En nog wat dingen.
PC zit alleen nog in een chieftec kast. Nog geen planning gehad om een htpc kast te kopen eigenlijk. Ben momenteel met me eigen huis bezig en dan zie ik wel als het klaar is.
Heb alles binnen en mijn SD11G5 is super! fluisterstil en presteert uitstekend
Shuttle SD11G5
Pentium M 760 2.0GHz
Crucial Ballistix 2x 512MB DDR2 PC2-4200 • 3-3-3-10
Samsung SHW-162C DVD brander
Seagate Barracuda 7200.8 NCQ 250GB
In Januari ben ik van plan om nog twee dingen toe te voegen
Terratec Cinergy 2400i DT PCI-E Dual Digital TV tuner
Geforce 7800GT (gebruik momenteel de onboard video), zodat ik ook kan gamen.
Shuttle SD11G5
Pentium M 760 2.0GHz
Die is in Nederland toch niet zo bruikbaar, omdat je er geen smartcard in kan stoppen? Je kan dus geen versleutelde kanalen bekijken.Chillmeister schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:32:
Klopt idd, maar ik woon tegenwoordig niet in NL maar in GB.Reinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:37:
[...]
Die is in Nederland toch niet zo bruikbaar, omdat je er geen smartcard in kan stoppen? Je kan dus geen versleutelde kanalen bekijken.
Chillmeister schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:28:
[...]
Klopt idd, maar ik woon tegenwoordig niet in NL maar in GB.

Ik heb nu mijn HTPC ook geupgrade met de volgende specs:
Silverstone LC17B
Athlon 64 3000+
Asus K8N-E
512 MB
Asus ATi 9600pro 256MB
Leadtek PVR2000
160GB Maxtor HD
Echter heb ik met de radeon een probleem en dat is dat deze geen TV detecteert met CCC.
Hij kan dus niet van de tv booten en ik weet niet waar het aan ligt. Heb alle drivers al geprobeert en kreeg ook geen zinnige reacties op GoT.
Silverstone LC17B
Athlon 64 3000+
Asus K8N-E
512 MB
Asus ATi 9600pro 256MB
Leadtek PVR2000
160GB Maxtor HD
Echter heb ik met de radeon een probleem en dat is dat deze geen TV detecteert met CCC.
Hij kan dus niet van de tv booten en ik weet niet waar het aan ligt. Heb alle drivers al geprobeert en kreeg ook geen zinnige reacties op GoT.
Ik ben bezig met de volgende HTPC:
Gemodde Harman/Kardon receiver

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Chieftec 15-in-1 cardreader
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu
Het vervelende is wel dat de behuizing nét niet hoog genoeg is. Voor de ATX-voeding kom ik 1cm te kort en ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu
Het vervelende is wel dat de behuizing nét niet hoog genoeg is. Voor de ATX-voeding kom ik 1cm te kort en ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen

Behuizing eraf slopen? Je kan ook eens rondzoeken voor van die mini atx voedinkjes, die geven niet zoveel wattages af en zijn ook wel prijzig maar misschien wel voldoende voor jou projectReinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:47:
[afbeelding]
Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu
Leuk project... Heb je er ook een CIP van?Reinier schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:47:
[afbeelding]
Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3200+
Zalman CNPS7000B-Cu
2x 512 MB PC3200
Hitachi 250 GB T7K250
NEC ND-6650 Slimline
Revoltec Rheobus
2x Zalman ZM-F2
Asus A-45GA 450W voeding
Zalman CNPS7000B-Cu
Ga je de knoppen en het display nog (enigszins) functioneel maken...?
mATX voeding is inderdaad de oplossing... Ik heb zelf in mijn Dign kast een SilentX voeding zitten... 320 wattertje, met een aardige 12v lijn, itt de animo 320 watter...
Ik twijfel nog of ik er een CiP van ga maken, ik heb in ieder geval een hoop foto's gemaakt van alles wat ik tot nu toe gedaan heb.
Over die voeding... ik heb die Asus 450W voeding inmiddels al besteld. Misschien was een SilentX toch wel handiger geweest want dit gaat denk ik niet passen. Ik kijk wel of ik de behuizing van de voeding kan slopen en anders wordt het alsnog die SilentX.
Ik ga inderdaad proberen de knopjes functioneel te maken. Achter het klepje van de receiver zitten een hoop knoppen, maar die heb ik verwijderd om plaats te maken voor de fancontroller, cardreader en slimline DVD writer (pas allemaal precies, zoals je op de foto ziet is de ruimte achter het klepje exact de hoogte van een 3.5" bay!).
Het klepje monteer ik uiteraard ook weer, dus het wordt helemaal strak.
In de gleuf boven de fancontroller horen nog 11 knoppen. Deze ga ik proberen op de parallelle of seriële poort aan te sluiten zodat ik Winamp e.d. ermee kan bedienen (maar er komt ook een IR-ontvanger in dus ik weet niet of ik de knoppen ook echt ga gebruiken).
Het VFD-display is niet te gebruiken omdat deze natuurlijk geen standaard interface heeft. Ik heb wel nog een stuk of vijf VFD's liggen. Ik moet nog even uitzoeken welke daarvan werken en welke ik ga gebruiken. Het is trouwens wel jammer dat het VFD-filter een beetje beschadigd is
En hier een mockup van hoe het ongeveer gaat worden. Het groene papier speelt voor mATX-moederbord en het tape voor Zalman heatsink
Overigens gebruik ik voor het gemak de mobo-tray van een oude behuizing (niet op de foto).
Over die voeding... ik heb die Asus 450W voeding inmiddels al besteld. Misschien was een SilentX toch wel handiger geweest want dit gaat denk ik niet passen. Ik kijk wel of ik de behuizing van de voeding kan slopen en anders wordt het alsnog die SilentX.
Ik ga inderdaad proberen de knopjes functioneel te maken. Achter het klepje van de receiver zitten een hoop knoppen, maar die heb ik verwijderd om plaats te maken voor de fancontroller, cardreader en slimline DVD writer (pas allemaal precies, zoals je op de foto ziet is de ruimte achter het klepje exact de hoogte van een 3.5" bay!).
Het klepje monteer ik uiteraard ook weer, dus het wordt helemaal strak.
In de gleuf boven de fancontroller horen nog 11 knoppen. Deze ga ik proberen op de parallelle of seriële poort aan te sluiten zodat ik Winamp e.d. ermee kan bedienen (maar er komt ook een IR-ontvanger in dus ik weet niet of ik de knoppen ook echt ga gebruiken).
Het VFD-display is niet te gebruiken omdat deze natuurlijk geen standaard interface heeft. Ik heb wel nog een stuk of vijf VFD's liggen. Ik moet nog even uitzoeken welke daarvan werken en welke ik ga gebruiken. Het is trouwens wel jammer dat het VFD-filter een beetje beschadigd is
En hier een mockup van hoe het ongeveer gaat worden. Het groene papier speelt voor mATX-moederbord en het tape voor Zalman heatsink

[ Voor 69% gewijzigd door Reinier op 16-12-2005 02:27 ]
Maar het kan even duren voordat het zover is, ik heb niet zo veel tijd, maar misschien dat ik tussen Kerst en oud & nieuw een paar dagen vrij neem om te gaan modden
Ik ben ook van plan een HTPC te bouwen, ook op basis van het Asus A8N-VM CSM mobo, intressant vanwege DUAL VGA (RGB DVI)onboard.. Ik wil volledig HD resolutie kunnen draaien 1920x1080. wat voor processor kan ik het beste minimaal nemen. Op de Microsoft site stellen ze dat je minimaal 2,4 GHZ nodig hebt. dus de AMD Athlon64 3800+. Ik zie dat Reinier hierboven een Athlon 64 3200+ kiest. Zou zijn configuratie ook volledig HD af kunnen spelen met deze Proc. en zonder extra(een andere) graf. kaart.
Ik denk inderdaad dat mijn HTPC geen HD kan afspelen. Dit vind ik geen probleem omdat ik ten eerste geen HD content heb en ten tweede geen fatsoenlijke televisie. Tegen de tijd dat het zover is upgrade ik m'n CPU wel.
Inmiddels zitten de backplate en de voeding in m'n behuizing (man, dat was een hoop werk):
Inmiddels zitten de backplate en de voeding in m'n behuizing (man, dat was een hoop werk):

Ik zie dat je een eind op weg bentmet je systeem, backplate is zo'n***klus, zou jij (als je klaar bent) of iemand anders met soortgelijke specificatie willen kijken wat er wel afspeelbaar is. Al was het op een crt met 1600x1200. Ik heb nu o.a. een P4 2,4 Northwood en een ati radeon 9200 met 128 mb ram, geen top specs, maar daar krijg ik het dus al niet voor elkaar, terwijl dit voldoende zou moeten zijn.
Mooi om te zien dat je zalman cooler ook goed past op dit mobo.
[ Voor 9% gewijzigd door videodok op 22-12-2005 15:04 ]
Ik heb zojuist even wat HD filmpjes gedownload (720p en 1080i) van de microsoft site en ik kan deze allemaal vloeiend afspelen op een AMD Sempron 3000+ met 1024 MB ram en Radeon 9600 Pro..videodok schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:03:
Ik zie dat je een eind op weg bentmet je systeem, backplate is zo'n***klus, zou jij (als je klaar bent) of iemand anders met soortgelijke specificatie willen kijken wat er wel afspeelbaar is. Al was het op een crt met 1600x1200. Ik heb nu o.a. een P4 2,4 Northwood en een ati radeon 9200 met 128 mb ram, geen top specs, maar daar krijg ik het dus al niet voor elkaar, terwijl dit voldoende zou moeten zijn.
Ik heb mn desktop op 1600x1200 staat trouwens, dus ik weet niet zeker hoe het precies zit met die 1080i filmpjes, maar ze draaien wel mooi schokvrij..
edit:
Hmmm.. Ik heb er nog ff wat meer bekeken en nu gaat het wat minder vloeiend.. Amazing Caves en Dolphins gaan een stuk minder vloeiend en BS Player trekt zo'n beetje mn hele CPU leeg..
Edit2: Wanneer ik ze met Windows Media Player afspeel gaat het al een stuk beter, ik heb geen schokjes kunnen ontdekken ondanks dat WMP 100% CPU trok..
Hmmm.. Ik heb er nog ff wat meer bekeken en nu gaat het wat minder vloeiend.. Amazing Caves en Dolphins gaan een stuk minder vloeiend en BS Player trekt zo'n beetje mn hele CPU leeg..
Edit2: Wanneer ik ze met Windows Media Player afspeel gaat het al een stuk beter, ik heb geen schokjes kunnen ontdekken ondanks dat WMP 100% CPU trok..
[ Voor 17% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 22-12-2005 16:24 ]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
DuDePrOdUcTiOnS, thanks for trying. misschien is er toch hoop voor een goedkope CPU.
Inderdaad een ***klus, heeft me aardig wat tijd en moeite gekost. Vooral ook omdat ik niet de goede slijpschijfjes voor m'n Dremel had waardoor ik elke 20 seconden een nieuw schijfje moest pakkenvideodok schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:03:
Ik laat wel weten wat wel en niet afspeelbaar is. Maar voorlopig heb ik m'n systeem nog niet af (Kerst enzo, even geduld...)
Ik was er ook erg blij mee toen ik dat in deze post zag: jorikc in "Asus A8N-VM CSM"Mooi om te zien dat je zalman cooler ook goed past op dit mobo.
In de Best Buy Guide van november werd trouwens nog beweerd dat het niet zou passen. Maar dat was dikke onzin, dat moederbord was toen überhaupt nog niet leverbaar.
ik ga waarschijnlijk ook een htpc bouwen.
ik heb een msi 8kn bordje voor de rest nog niks.
wat is nou een goede video kaart hiervoor?ik moet aansturen 1 tv (s-video-composit-scart)+1 beamer (d-sub)
verder zit ik te denken aan deze dvb kaart
ik wil een aantal losse harde schijven erbij die uitwisselbaar mbv dit ding worden
waarom altijd alles op dvd branden terwijl het ook op hdd kan blijven staan
ik heb een msi 8kn bordje voor de rest nog niks.
wat is nou een goede video kaart hiervoor?ik moet aansturen 1 tv (s-video-composit-scart)+1 beamer (d-sub)
verder zit ik te denken aan deze dvb kaart
ik wil een aantal losse harde schijven erbij die uitwisselbaar mbv dit ding worden
waarom altijd alles op dvd branden terwijl het ook op hdd kan blijven staan
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Mooi, die FloppyDTV, ik zit zelf te overwegen om een FireDTV in m'n HTPC in te bouwen, maar zolang ik nog geen digitale televisie heb wacht ik daar natuurlijk mee.
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een slimline dvd-brander in een behuizing? Bestaan daar misschien universele brackets voor? Ik zit nu te klungelen met aluminium hoekprofielen om een soort slede te maken waar de drive ingeschoven kan worden, maar het lukt nog niet zo. Zijn er mensen met ervaring met het inbouwen van een slimline drive?
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een slimline dvd-brander in een behuizing? Bestaan daar misschien universele brackets voor? Ik zit nu te klungelen met aluminium hoekprofielen om een soort slede te maken waar de drive ingeschoven kan worden, maar het lukt nog niet zo. Zijn er mensen met ervaring met het inbouwen van een slimline drive?
heb je maten/gegevens daarvanReinier schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:34:
Mooi, die FloppyDTV, ik zit zelf te overwegen om een FireDTV in m'n HTPC in te bouwen, maar zolang ik nog geen digitale televisie heb wacht ik daar natuurlijk mee.
kan altijd meedenken nietwaar
in princiepe kan ik redelijk wat maken van plaatmatriaal op de werkplaats....eerst maar kijken
edit/komt ie op de p[laats waar die in je plaatje staat?
dan denk ik toch aan hoek/u-profielen
er zitten vast geen gaatjes in de zijkant,als bij een normale drive
dus een L op de bodem vast met daaraanvast een U waar die inschuift
[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 29-12-2005 11:49 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Ik heb er toch maar een topicje over geopend (anders vervuilt dit topic teveel denk ik): [rml][ CM] Monteren van slimline drive in custom behuizing[/rml]erikdeprik schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:36:
[...]
edit/komt ie op de p[laats waar die in je plaatje staat?
dan denk ik toch aan hoek/u-profielen
er zitten vast geen gaatjes in de zijkant,als bij een normale drive
dus een L op de bodem vast met daaraanvast een U waar die inschuift
Er zitten wel gaatjes in maar de bijpassende schroefjes kan je niet bij de Gamma halen
Denk dat ik inderdaad wat ga prutsen met aluminium profielen, dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ______________ U-profiel op z'n kant | |############## antisliprubber tegen beschadigingen en vibratie | |# +----------------------------------------------- | |# | slimline drive | |# +----------------------------------------------- | |############## en weer rubber | |______________ Hetzelfde U-profiel | ___ |_______|___|____ L-profiel vastgeschroefd op bodemplaat, vastgelijmd aan U-profiel x x <- schroef |
Ook heb ik T-profielen in huis, misschien lukt het daarmee
Anoniem: 156147
Grrrrrene schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:50:
Op de case, 2e reepje 512MB DDR en de MCE AB na is onze HTPC compleet. De specs zijn als volgt:
• Moederbord: Asus A8N SLI Premium
• Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice
• Geheugen: 512MB Kingston Valueram DDR400
• Videokaart: Asus EN6600 Silencer 256MB PCIe
• Koeling: Thermalright XP-120 met 120mm Papst fan op 5V
• Voeding: Nexus NX5000 500W ATX 2.01
• Behuizing: Silverstone LC16B-M
• Harddisks: 4xSamsung Spinpoint 250GB SATA 8MB cache in bestelling
[afbeelding]
De kast is net uit, in bestelling bij Yorcom, maar nog niet leverbaar. Overigens had ik voor Harman Kardon gebruikers cq. liefhebbers nog een leuke kast gevonden, stom toevallig via google, terwijl ik wat anders zocht:
[afbeelding]
Klik voor specs
Momenteel hebben we de boel ingebouwd in een bigtower en het systeem is erg stil! Die fan in de voeding hoor je amper, op de processor idem dito. Op de VGA kaart zit geen fan, maar die pakt een briesje mee van de XP-120 fan. In de HTPC case zal er een fan achter/boven de processor en de PCI kaarten zitten, dus dan wordt hij wat beter gekoeld, maar goed, hij is passief ontworpen en de heatsink wordt niet gloeiend heet.
Overigens post ik pas foto's als de kast er is, eigenlijk is er nu niks aan te zien, behalve dat het systeem prima werkt. Enige nadeel is dat we voorlopig met een 80GB Maxtor 7200rpm schijf werken die een hoge piep geeft tijdens het draaien, hopelijk zijn die Samsungs een stuk stiller
Hoe bevalt deze kast? Ik wil deze ook gaan aanschaffen maar heb voor dit geld liever eerst wat gebruikservaringen! Daarnaast heb ik nu een x800pro waarmee ik vroeger graag ging gamen... maar wat ik nu dus niet meer doe, het liefst haal ik een xbox360 en ga ik daarmee verder!
Ik zit te denken om de x800pro te verkopen om dat een 6600 ofzo terug te kopen (nvidia purevideo), is dat het waard (ik kijk op een 32 lcd, de acer at3201w)?
Hoe kan dat dan? Ik kan met mijn amd 2500+ @ 3200+ gewoon HD afspelen. In WMP net niet maar in Mediaplayer Classic gaat het perfect.Reinier schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:01:
Ik denk inderdaad dat mijn HTPC geen HD kan afspelen. Dit vind ik geen probleem omdat ik ten eerste geen HD content heb en ten tweede geen fatsoenlijke televisie. Tegen de tijd dat het zover is upgrade ik m'n CPU wel.
Dat is voor mij alleen maar meer reden om WMP altijd af te raden.
Ik denk dat het inderdaad toch wél lukt, mijn laptop heeft geen moeite met de demo's van de site van MS en dat is een Pentium M 1,6GHz. M'n HTPC zal het ook wel kunnen dan.Pixal schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:29:
[...]
Hoe kan dat dan? Ik kan met mijn amd 2500+ @ 3200+ gewoon HD afspelen. In WMP net niet maar in Mediaplayer Classic gaat het perfect.
Dat is voor mij alleen maar meer reden om WMP altijd af te raden.
Overigens gebruik ik al jaaaren Media Player Classic, ideaal stuk software
Voor een htpc van mij thuis ben ik nu ook aan het twijfelen.
Ik heb een radeon 9600 pro erin zitten die niet van de TV wil booten.
Nu heb ik twee keuze's namelijk:
http://www.mcsnet.nl/nl/p_250.html
Een box die vga naar S-video omzet.
Of ik koop een nieuwe videokaart waar ik twijfel tussen de:
Sapphire x1600pro 512mb (AGP)
Asus Gef 6800XT 128mb (AGP)
Maar welke zou dan het beste beeld opleveren op een tv (AVIVO of Purevideo)
Iemand ervaringen of tips over deze methode's ?
Ik heb een radeon 9600 pro erin zitten die niet van de TV wil booten.
Nu heb ik twee keuze's namelijk:
http://www.mcsnet.nl/nl/p_250.html
Een box die vga naar S-video omzet.
Of ik koop een nieuwe videokaart waar ik twijfel tussen de:
Sapphire x1600pro 512mb (AGP)
Asus Gef 6800XT 128mb (AGP)
Maar welke zou dan het beste beeld opleveren op een tv (AVIVO of Purevideo)
Iemand ervaringen of tips over deze methode's ?
Zo'n box voldoet niet als je een goede kwaliteit televisie hebt. Je beeldkwaliteit vermindert er namelijk nogal door. Ik heb zelf een Trust Televiewer (volgens mij hetzelfde apparaat) en i.c.m. een wat oudere CRT-televisie voldoet het wel. Maar op een nieuwe (LCD-) televisie zie je elk ruisje enz. dus dan kan je beter voor een videokaart met tv-out gaan.
Maar die Radeon moet toch wel met de tv-out kunnen booten?
Wat betreft mijn HTPC: ik heb er eindelijk een CiP topic voor geopend:
[rml][ CiP] Harman/Kardon HTPC[/rml]
[/spam]
Wat betreft mijn HTPC: ik heb er eindelijk een CiP topic voor geopend:
[rml][ CiP] Harman/Kardon HTPC[/rml]
[/spam]
Tja ook ik zit over vga te twijfelen..... heb nu een x800pro maar als ik alle reviews en berichten op purevideo van Nvidia lees wil ik toch eigenlijk wel overstappen richting 6600gt (past nog net in de silverstone lc16m)..... eerst maar is kijken hoeveel ik nog voor de x800pro kan krijgen en hoeveel een 6600 gt me (eventueel tweedehands) gaat kosten.
p.s. zou het slimmer zijn om een 6600(gt) te kopen ipv een 6200? Dit ivm purevideo en uiteraard over een jaartje vista....
p.s. zou het slimmer zijn om een 6600(gt) te kopen ipv een 6200? Dit ivm purevideo en uiteraard over een jaartje vista....
welke software gebruiken jullie nou?
ik heb MCE 2005 draaien maar vind het nou niet echt 'handig'
+ mooie interface
+ windows dus makkelijke setup (voor mij dan)
+ goede gids
+ ondersteuning voor mn nvidia NVTV kaart.
- geen spoelfunctie tijdens DIVX/Xvid
- geen ondertitel tijdens DIVX/Xvid
- best traag
- raar bestands formaat opnamens.
omdat ik zo problemen heb met de divx films wil ik wat anders proberen.
mediaportal snapt mijn tv kaart niet
heb linux met myth geprobeert, maar ook die snapt mn tv kaart niet
zijn er nog andere oplossingen?
specs
AMD Mobile Xp 2400+
512 MB DRR 2100
250gig seagate 7200.8
XFX Nvidia NVTV kaart
simpel AC97 geluid
Gforce 5200 128mb
+ mooie interface
+ goede gids
- best traag
specs
AMD Mobile Xp 2400+
512 MB DRR 2100
250gig seagate 7200.8
XFX Nvidia NVTV kaart
simpel AC97 geluid
Gforce 5200 128mb
[ Voor 3% gewijzigd door B-lennium op 01-03-2006 16:38 ]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Zou je zeggen ja.....Reinier schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:47:
Hij boot netjes naar windows en in windows zwart scherm.
Zie dit topic:
[rml][ MCE 2005]Beeld zwart na starten windows[/rml]
Antwoorden zijn altijd welkom...
Anders gooi ik het op garantie en gaat deze kaart terug.
Als je vobsub of directvobsub, weet niet precies hoe het heet, hebt geinstalleerd dan krijg je gewoon ondertitels in MCE.B-lennium schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:32:
+ mooie interface
+ goede gids
- best traag
Meedio software lijkt heel erg op windows MCE, veel instelbaar en alles voor zover ik heb gemerkt. Mediaportal is leuk, maar vond ik niet erg stabiel, wel veel features. Nadeel van Meedio is dat het geen freeware is.B-lennium schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:32:
+ mooie interface
+ goede gids
- best traag
specs
AMD Mobile Xp 2400+
512 MB DRR 2100
250gig seagate 7200.8
XFX Nvidia NVTV kaart
simpel AC97 geluid
Gforce 5200 128mb
Ik wist niet waar ik het kwijt zou kunnen daarom zet ik het hier maar even neer. Ik vraag mij af of ik met een volgende systeem ook MCE 2005 of MediaPortal zou kunnen draaien.
CPU: 2x AMD Geode NX 1750 (14-25 Watt) prestatie van één AMD Geode NX 1750 is vergelijkbaar met een Athlon XP 1700+ allen is de Geode gebasseerd op de Athlon XP-M.
Moederbord: Gigabyte GA-7DPXDW-P (Athlon MP bord met MPX chipset)
Geheugen: 3GB PC2100 DDR SDRAM ecc reg.
VGA kaart met zalman koeling: ATI Radeon 9500 Pro
DVD-ROM: Plextor PX-116A
HDD: MAxtor Diamondmax 80GB
Behuizing: Silverstone LC16M-B (nog aan te schaffen)
TV kaart: Hauppage PVR150 of 500 MCE (nog aan te schaffen)
Naast het gebruik als media center wil ik het systeempje ook als server laten draaien voor het testen met VMware (Virtuele machines) en eventueel FTP servertje. Wanneer hij als HTPC gebruikt wordt zal er geen gebruik gemaakt worden van VMware.
O ja, de AMD Geode processoren moeten ook nog worden aangeschaft, maar deze kosten maar €52 per stuk.
CPU: 2x AMD Geode NX 1750 (14-25 Watt) prestatie van één AMD Geode NX 1750 is vergelijkbaar met een Athlon XP 1700+ allen is de Geode gebasseerd op de Athlon XP-M.
Moederbord: Gigabyte GA-7DPXDW-P (Athlon MP bord met MPX chipset)
Geheugen: 3GB PC2100 DDR SDRAM ecc reg.
VGA kaart met zalman koeling: ATI Radeon 9500 Pro
DVD-ROM: Plextor PX-116A
HDD: MAxtor Diamondmax 80GB
TV kaart: Hauppage PVR150 of 500 MCE (nog aan te schaffen)
Naast het gebruik als media center wil ik het systeempje ook als server laten draaien voor het testen met VMware (Virtuele machines) en eventueel FTP servertje. Wanneer hij als HTPC gebruikt wordt zal er geen gebruik gemaakt worden van VMware.
O ja, de AMD Geode processoren moeten ook nog worden aangeschaft, maar deze kosten maar €52 per stuk.
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 02-03-2006 00:46 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Anoniem: 132833
Ik heb ook de Shuttle SD11G5 hier voor me staanChillmeister schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:32:
Heb alles binnen en mijn SD11G5 is super! fluisterstil en presteert uitstekend
Shuttle SD11G5
Pentium M 760 2.0GHz
Maar ik hoor toch de fan aardig rond draaien. Vandaar dat ik deze best zou willen vervangen door een PAPST. Alleen nou ben ik niet zo technisch welke type fan ik dan moet bestellen. Heb jij een tip, of iemand anders?
Wanneer ga je deze behuizing aanschaffen? Ben zeer benieuwd naar je ervaringen en zou als je dichtbij woont zelfs heel graag een keer komen kijken als je het spul hebt draaien!_Dune_ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:45:
Zit nu te twijfelen tussen een 128 mb of een 256 mb 6600gt....... ik weet dat 128 mb voor mce meer als voldoende is maar blijft dit ook zo voorlopig? Ik bedoel er zal vast wel een mce versie van vista gaan komen en als ik dan alweer moet gaan overstappen...

Mjah, wat is het prijsverschil...? Zou zelf voor de 256mb variant gaan...
iets van 30 tot 35 euro... Maar zou ik dit gaan merken als ik er niet op game?MikeyMan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:46:
Mjah, wat is het prijsverschil...? Zou zelf voor de 256mb variant gaan...
Merken... Waarschijnlijk niet... Naar mijn weten doet de videokaart sowieso vrij weinig met het afspelen van video enzo...
Ik ben ook bezig met een simpele ht pc.
Amd xp 2600+
Epox mobo
512 MDT
250gb Maxtor diamond max 10 (nog twijfel)
Ik ben alleen nog aan het twijfelen over een videokaart.
Mijn lcd tv (Acer) heeft zowel een agp als een dvi aansluiting. De HTPC komt een meter van de tv af +/- ga ik dan een verschil zien tussen agp en dvi? Ik kan namelijk een nieuwe fx5200 kopen voor 19 euro (64mb), leuk om mee te beginnen, als ik een dvi aansluiting erop wil ben ik al gauw 40 euro kwijt, voor een 5920 (dit is ook een fx5200 of niet?). Wie zou wat doen, of adviseren. Kast is ook nog een grote twijfel. Misschien een coolermaster cavelier 2/4...
Amd xp 2600+
Epox mobo
512 MDT
Mijn lcd tv (Acer) heeft zowel een agp als een dvi aansluiting. De HTPC komt een meter van de tv af +/- ga ik dan een verschil zien tussen agp en dvi? Ik kan namelijk een nieuwe fx5200 kopen voor 19 euro (64mb), leuk om mee te beginnen, als ik een dvi aansluiting erop wil ben ik al gauw 40 euro kwijt, voor een 5920 (dit is ook een fx5200 of niet?). Wie zou wat doen, of adviseren. Kast is ook nog een grote twijfel. Misschien een coolermaster cavelier 2/4...
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
AGP... Bedoel je geen VGA?DracoplasM64 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:54:
Mijn lcd tv (Acer) heeft zowel een agp als een dvi aansluiting.
Ik heb hem ook, als je vragen hebt: shoot. Hij bevalt me prima, al moet je de fans die standaard meekomen wel ff vervangen door stillere varianten of op 5V laten draaien, want ze overstemmen alles, helaas. Ze zijn niet super rumoerig, maar ik wil m'n HTPC op 3m afstand niet horen.Anoniem: 156147 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:17:
[...]
Wanneer ga je deze behuizing aanschaffen? Ben zeer benieuwd naar je ervaringen en zou als je dichtbij woont zelfs heel graag een keer komen kijken als je het spul hebt draaien!![]()
Zit nu te twijfelen tussen een 128 mb of een 256 mb 6600gt....... ik weet dat 128 mb voor mce meer als voldoende is maar blijft dit ook zo voorlopig? Ik bedoel er zal vast wel een mce versie van vista gaan komen en als ik dan alweer moet gaan overstappen...
Kast zit degelijk en handig in elkaar. Voor beide HDD rekjes kun je een 80 of 92mm fan hangen om de boel te koelen, de voeding trekt koele lucht van buiten de kast aan en blaast het aan de achterkant naar buiten... Ik heb nog weinig gemerkt van stof in de kast, maar hij zuigt lucht aan aan de voorkant net onder het front, zie je niks van, maar als er stof op je schapje ligt, zuigt hij dat volgens mij wel op (?). Verder is hij voor een HTPC kast best ruim, maar toch zit je nog te k*tten met kabels netjes wegwerken enzo, 't past allemaal maar net. Het standaard meegeleverde 3,5" front-USB/FW ding heb ik vervangen door een 16-in-1 reader (met xD card ondersteuning, daarom speciaal deze) van een of ander wazig merk. Werkt prima.
Als mobo heb ik er een Asus A8N Premium ingehangen, passief gekoelde chipset en ruimte voor een XP-120 koeler met 120mm papst fan op 5V. Die hoor je echt niet, al leg je je oor tegen de kast aan. De HDD wordt binnenkort vervangen door een 30GB laptop HD en de opslag komt dan van een server met 4x250GB raid5 die via Gbit aangesloten is op de HTPC
Ik ben erg benieuwd hoe dat laatste gaat werken

Tsja, DVI of VGA, ik zou voor DVI gaan, zo'n kaartje kost ook niet zo heel veel meer, is 2e hands desnoods prima te krijgen en het zou nog wat mooier moeten zijn (vooral scherper, al weet ik niet of je dat gaat merken op TV-kijk-afstand)DracoplasM64 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:54:
Amd xp 2600+
Epox mobo
512 MDT
[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2006 11:01 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als ik weer een vraag heb (over die kast) weet ik in ieder geval wie ik moet hebbenGrrrrrene schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:59:
Tsja, DVI of VGA, ik zou voor DVI gaan, zo'n kaartje kost ook niet zo heel veel meer, is 2e hands desnoods prima te krijgen en het zou nog wat mooier moeten zijn (vooral scherper, al weet ik niet of je dat gaat merken op TV-kijk-afstand)Ik heb mijn computermonitor iig op DVI en VGA aangesloten gehad en VGA was ietsjes minder scherp en mooi dan DVI...
Ik heb een 32 inch acer lcd (1366x768) en daar is het verschil tussen dvi & vga en gigantisch!! Natuurlijk wel in het voordeel van dvi, alles is gewoon echt een heel stuk scherper, zelfs op kijkafstand (een goede 3 meter) is dat nog te zien
Voor jouw HTPC kan ik de volgende dingen adviseren uit eigen ervaring:DracoplasM64 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:54:
Amd xp 2600+
Epox mobo
512 MDT
- Ga je voor een stille pc neem dan lekker een samsung of seeagate HD en niet de maxtor.
- Ga je voor windows MCE neem dan een hogere videokaart vanaf de 6xxx series of de ATI 9x00 series ivm directX 9.
- Ga je voor scherper beeld neem dan ook een iets duurdere kaart voor DVI.
Kleine investering in toch wel een aardige stap vooruit.
Voor een goede betaalbare HT case kan ik de Silverstone LC-17 aanbevelen.
Heb deze nu al een tijdje in gebruik en werkt echt super.
http://www.silverstonetek.com/products-lc17.htm
[ Voor 8% gewijzigd door TiMMieJ op 02-03-2006 11:17 ]
Anoniem: 91634
Mijn HTPC zit in een gewone computer kast, het gaat vooral mij op de kwaliteit.
Spec,
Waterkoeling 36cm rad passief, behalve tijdens het game.
Skystar 1 satelliet kaart met spdif uit + canal set top pakket.
Vortex 2 geluids kaart voor de muziek.
Athlon XP 3000+
Gainward 6800 GT @ Ultra met Dual DVI (handig voor waneer ik een projecter er bij heb)
1GB Dual DDR
Nforce 2 mobo
Soundstorm Dolby digitaal encoding voor DD tijdens het game
600GB aan hardisk ruimte,
Hardware er op aangesloten
Samsung 192T 19Inch DVI scherm met een PVA paneel.
Denon 1905 AV revreiver
Trustmaster draadloos joypad met de layout van de ps2 controllers.
Spec,
Waterkoeling 36cm rad passief, behalve tijdens het game.
Skystar 1 satelliet kaart met spdif uit + canal set top pakket.
Vortex 2 geluids kaart voor de muziek.
Athlon XP 3000+
Gainward 6800 GT @ Ultra met Dual DVI (handig voor waneer ik een projecter er bij heb)
1GB Dual DDR
Nforce 2 mobo
Soundstorm Dolby digitaal encoding voor DD tijdens het game
600GB aan hardisk ruimte,
Hardware er op aangesloten
Samsung 192T 19Inch DVI scherm met een PVA paneel.
Denon 1905 AV revreiver
Trustmaster draadloos joypad met de layout van de ps2 controllers.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 02-03-2006 11:22 ]
Tja ik neem er ook nog geen tvkaart bij, dus voorlopig blijft het een htpc zonder mce. Ik ga gewoon gebruik maken van gratis programma's met een vergelijkbaar doel (bv mediaportal).
Het belangrijkste voor mij is mooi beeld. Voor de videokaart heb ik een budget van max. 50 euro,
voor de behuizing 75 euro en voor de harde schijf max. 100 euro.
Het belangrijkste voor mij is mooi beeld. Voor de videokaart heb ik een budget van max. 50 euro,
voor de behuizing 75 euro en voor de harde schijf max. 100 euro.
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
Mmm ik vrees dat er niemand ervaring heeft met een tragere processor in MCE 2005 of MediaPortal?
Een AMD Athlon XP 1700+ of natuurlijk een AMD Geode NX 1750?
Een AMD Athlon XP 1700+ of natuurlijk een AMD Geode NX 1750?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb MCE geïnstalleerd gehad op een PIII800 
Liep opzich prima... Voor opnemen ben je alleen wat meer afhankelijk van een hardware en/decoder in je tvkaart...
Liep opzich prima... Voor opnemen ben je alleen wat meer afhankelijk van een hardware en/decoder in je tvkaart...
Ik draai zelf met een Celeron 1,8Ghz en slechts een magere 256 MB geheugen en Media Portal draait er werkelijk prima op.
Pay peanuts get monkeys !
mmm dan zou een dual AMD Geode NX 1750 met 2 tot 3 GB aan geheugen dus moeten werken. lijkt mij wel geinig twee processoren elk op het niveau van een Athlon XP 1700+ en dan samen max. 50Watt.Dutch_guy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:31:
Ik draai zelf met een Celeron 1,8Ghz en slechts een magere 256 MB geheugen en Media Portal draait er werkelijk prima op.
ik snap wat je bedoelt. Lees anders deze review eens even. Klick Ik heb het zelf nog niet gedaan maar zit erover na te denkenAnoniem: 132833 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:00:
[...]
Ik heb ook de Shuttle SD11G5 hier voor me staan
Maar ik hoor toch de fan aardig rond draaien. Vandaar dat ik deze best zou willen vervangen door een PAPST. Alleen nou ben ik niet zo technisch welke type fan ik dan moet bestellen. Heb jij een tip, of iemand anders?
@Chillmeister
Zag ergens dat jij die Terratec dual tuner DVB-T kaart wilt gaan aanschaffen. Ik heb hem gisteren in een duitse mediamarkt gevonden voor 109 euro maar ik was aan het twijfelen of je uberhaupt wat aan hebt hier in Nederland. Het is namelijk zo dat DVB-T (via een antenne) door digitenne en kpn tv wordt uitgezonden en voor beide moet je een abbonement afsluiten. Ik pik hieruit op dat je dus waarschijnlijk gebruik moet maken van een smartcard om alle zenders te kunnen zien. Deze tunerkaart kan alleen FTA zenders (lees Free-To-Air : "gratis") oppikken en dat is alleen Nederland 2
(aangezien hij geen CI slot heeft voor CAM + smartcard combo).
Verder heeft deze tuner geen ingangen voor s-video e.d. dus een setopbox gaat ook niet werken. Is best jammer, want het is echt een prachtkaartje. Als tie nou van die hybride tuners had (analoog en digitaal), dam had ik me niet bedacht om hem te kopen
.
Heb jij een andere visie hierop?
Zag ergens dat jij die Terratec dual tuner DVB-T kaart wilt gaan aanschaffen. Ik heb hem gisteren in een duitse mediamarkt gevonden voor 109 euro maar ik was aan het twijfelen of je uberhaupt wat aan hebt hier in Nederland. Het is namelijk zo dat DVB-T (via een antenne) door digitenne en kpn tv wordt uitgezonden en voor beide moet je een abbonement afsluiten. Ik pik hieruit op dat je dus waarschijnlijk gebruik moet maken van een smartcard om alle zenders te kunnen zien. Deze tunerkaart kan alleen FTA zenders (lees Free-To-Air : "gratis") oppikken en dat is alleen Nederland 2

Verder heeft deze tuner geen ingangen voor s-video e.d. dus een setopbox gaat ook niet werken. Is best jammer, want het is echt een prachtkaartje. Als tie nou van die hybride tuners had (analoog en digitaal), dam had ik me niet bedacht om hem te kopen
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Op mijn HTPC zijn momenteel 3 displays aangesloten, een TV (800x600 op tv-out), een beamer (1280x720 op dvi) en een 17" crt op vga voor installatie, p2p, etc. Ik wil de CRT gaan vervangen door een 19" tft (wide of 4:3 ben ik nog niet uit, het gaat dus tussen een 1440x900 of 1280x1024 resolutie). Het liefst stuur ik alle drie displays met hun eigen resolutie aan. Met mijn huidig ATI 9200 kaartje gaat dat niet, en verder wil ik een tft met dvi aansturen (dit vanwege de 1:1 aanstuurmogelijkheden met dvi).
Ik ben daarom op zoek naar een passief gekoelde agp kaart met 2 x dvi en een tv-out die dat kan. Verder zijn video-versnellende mogelijkheden leuk, maar niet essentieel (1280x720 trekt mijn XP2600+ toch wel en voor 1080i/p kan ik geen materiaal vinden). Het probleem is de combinatie 2xDVI, AGP en passief gekoeld. Ik kan geen kaart vinden die dit allemaal heeft. Weten jullie er een?
Ik ben daarom op zoek naar een passief gekoelde agp kaart met 2 x dvi en een tv-out die dat kan. Verder zijn video-versnellende mogelijkheden leuk, maar niet essentieel (1280x720 trekt mijn XP2600+ toch wel en voor 1080i/p kan ik geen materiaal vinden). Het probleem is de combinatie 2xDVI, AGP en passief gekoeld. Ik kan geen kaart vinden die dit allemaal heeft. Weten jullie er een?
De Hauppauge HVR-1300 (en 1100 ook btw, maar de 1100 doet geen hardwrae mpeg2) is een hybride kaart. Echter nog steeds alleen voor FTA kanalen.....maar ze bestaan wel. Avermedia en Asus hebben ze ook volgens mij. Maar zolang MCE nog geen CAM/CI ondersteuning biedt zou ik er nog niet aan beginnen.......Djoekie schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:20:
.....Als tie nou van die hybride tuners had (analoog en digitaal), dam had ik me niet bedacht om hem te kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 03-03-2006 11:56 ]
Passief gekoeld kun je natuurlijk zelf voor zorgen met een Zalman heatpipe koeler, maar ik moet ook denken aan Matrox kaartjes: de P-serie (P-750) en de Parhelia misschien.Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:01:
[edit]
Ik lees hier net op de Matrox site DVI+VGA+TV => niet dus
[ Voor 8% gewijzigd door ESteg op 03-03-2006 12:20 ]
Ik ken ze, alleen zijn die weer geen dual tuners en geen pci-express. Dat is namelijk het leuke aan die terratec. Maar ik heb inmiddels besloten DVB-T helemaal links te laten liggen omdat in mijn woonplaats in 2007 zoiets dergelijks misschien pas zou komen. DVB-S heeft het nadeel dat er een schotel moet komen en een goede pci kaart kost best wel veel (dual tuners bestaan niet eens). Dus het wordt DVB-C voor mij en daar is gelukkig veel ontwikkeling in. Waarschijnlijk eind April zal TVHome met een Samsung HDTV decoder komen, wat dan weer aangeeft dat HDTV via de kabel niet lang op zich laat wachten. Alleen geschikte kaarten laat even wat op zich wachten....kaajee schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:53:
[...]
De Hauppauge HVR-1300 (en 1100 ook btw, maar de 1100 doet geen hardwrae mpeg2) is een hybride kaart. Echter nog steeds alleen voor FTA kanalen.....maar ze bestaan wel. Avermedia en Asus hebben ze ook volgens mij. Maar zolang MCE nog geen CAM/CI ondersteuning biedt zou ik er nog niet aan beginnen.......
[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 03-03-2006 15:18 ]
Hallo
Ik weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort, zo niet dan mijn excusses daarvoor.
Ik heb een Lcd tv gekocht en die wil ik nu op mijn 2e pc aansluiten en daar Media Centre op gaan draaien.
Nu was ik in eerste instantie ook van plan om een dvd-recorder te kopen maar daar kan ik dan toch ook de pc voor gebruiken ?
Even wat informatie:
De pc staat in een ruimte achter de woonkamer en is dus de afstand is hooguit 3 meter tot aan de tv.
P4 3.0 Ghz
2 Gb geheugen
Audigy 1 gekuidskaart
Nvidia Geforce Fx 5900 Ultra 256 mb
350 Gb Hard disk
Dvd brander
Dus om een lang verhaal kort te maken wat moet ik allemaal aanschaffen om de 2e pc volledig te kunnen gebruiken op mijn Lcd scherm in de woonkamer zodat ik vanuit de luie stoel de gehele pc kan gebruiken en tevens van de tv op kan nemen ?
Alvast bedankt.
Ik weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort, zo niet dan mijn excusses daarvoor.
Ik heb een Lcd tv gekocht en die wil ik nu op mijn 2e pc aansluiten en daar Media Centre op gaan draaien.
Nu was ik in eerste instantie ook van plan om een dvd-recorder te kopen maar daar kan ik dan toch ook de pc voor gebruiken ?
Even wat informatie:
De pc staat in een ruimte achter de woonkamer en is dus de afstand is hooguit 3 meter tot aan de tv.
P4 3.0 Ghz
2 Gb geheugen
Audigy 1 gekuidskaart
350 Gb Hard disk
Dvd brander
Dus om een lang verhaal kort te maken wat moet ik allemaal aanschaffen om de 2e pc volledig te kunnen gebruiken op mijn Lcd scherm in de woonkamer zodat ik vanuit de luie stoel de gehele pc kan gebruiken en tevens van de tv op kan nemen ?
Alvast bedankt.
bmwunited.nl
ja man, die kaarten zijn er genoeg. zoekt en gij zult vindenPrince_of_Darkness schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:01:
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Op mijn HTPC zijn momenteel 3 displays aangesloten, een TV (800x600 op tv-out), een beamer (1280x720 op dvi) en een 17" crt op vga voor installatie, p2p, etc. Ik wil de CRT gaan vervangen door een 19" tft (wide of 4:3 ben ik nog niet uit, het gaat dus tussen een 1440x900 of 1280x1024 resolutie). Het liefst stuur ik alle drie displays met hun eigen resolutie aan. Met mijn huidig ATI 9200 kaartje gaat dat niet, en verder wil ik een tft met dvi aansturen (dit vanwege de 1:1 aanstuurmogelijkheden met dvi).
had zelf een xfx 2xDVI + tv-out passief maar die was PCI-Express. Was nog een hele klus om zo'n PCI-E kaart te vinden. Maar AGP zijn er zat van die passieve kaarten te vinden...
volgens mij alleen een hauppauge 150 tv kaart van 60 euro ofzo...KawaBmw7 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:18:
Hallo
Even wat informatie:
P4 3.0 Ghz
2 Gb geheugen
Audigy 1 gekuidskaart
350 Gb Hard disk
Dvd brander
Alvast bedankt.
Xfx heeft nog zo'n kaart. 6600GT/128 met 2xdvi + TV out.
Hij is wel actief gekoeld, maar met een simpele ingreep ben je daar vanaf.
http://www.xfxforce.com/w...oductConfigurationId=1084
Hij is wel actief gekoeld, maar met een simpele ingreep ben je daar vanaf.
http://www.xfxforce.com/w...oductConfigurationId=1084
Klopt idd, maar 't is toch niet mogelijk om 3 verschillende dingen aan te sturen (op andere resoluties tenminste) omdat de RAMDAC er maar 2 tegelijk aan kan? Of is dit alleen met ook verschillende output op de schermen? (Of heb ik gewoon helemaal 'n fabeltje in m'n hoofd, lol)Anoniem: 132833 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:22:
[...]
ja man, die kaarten zijn er genoeg. zoekt en gij zult vinden
had zelf een xfx 2xDVI + tv-out passief maar die was PCI-Express. Was nog een hele klus om zo'n PCI-E kaart te vinden. Maar AGP zijn er zat van die passieve kaarten te vinden...
I see dead pixels...
Anoniem: 142482
Beste mensen,
Ik ben momenteel bezig een HTPC in elkaar te knutselen en heb besloten om daarin een Asus Extreme N6600LE Silencer/TD videokaart (Nvidia) in te doen. Deze kaart beschikt over DVI-I, S-Video en VGA aansluiting.
Mijn LE32M61B beschikt over o.a. VGA en HDMI connectoren.
Gezien het feit dat die Samsung HDTV content (720p en 1080i) ondersteund wil ik hier natuurlijk gebruik van maken. Nu lees ik op diverse fora op internet kreten als upscaling en downscaling en snap er als leek helemaal niets meer van.
Wie kan mij vertellen wat de beste aansluiting is ?
PC: TV:
DVI -> HDMI
DVI -> VGA
VGA -> VGA
S-Video -> SCART
Bij voorbaat dank.
Ik ben momenteel bezig een HTPC in elkaar te knutselen en heb besloten om daarin een Asus Extreme N6600LE Silencer/TD videokaart (Nvidia) in te doen. Deze kaart beschikt over DVI-I, S-Video en VGA aansluiting.
Gezien het feit dat die Samsung HDTV content (720p en 1080i) ondersteund wil ik hier natuurlijk gebruik van maken. Nu lees ik op diverse fora op internet kreten als upscaling en downscaling en snap er als leek helemaal niets meer van.
Wie kan mij vertellen wat de beste aansluiting is ?
DVI -> HDMI
DVI -> VGA
VGA -> VGA
S-Video -> SCART
Bij voorbaat dank.
DVI -> HDMIAnoniem: 142482 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:54:
Beste mensen,
Wie kan mij vertellen wat de beste aansluiting is ?![]()
DVI -> HDMI![]()
DVI -> VGA![]()
VGA -> VGA![]()
S-Video -> SCART![]()
Bij voorbaat dank.
Begrijp ik het goed dat ik dan het overscalen/underscalen dan aan mijn TV overlaat ? Is dat een voordeel of een nadeel ten opzichte van een VGA -> VGA aansluiting ? Want in dat geval kan ik mijn HTPC het underscalen/overscalen voor z'n rekening laten nemen. Of zie ik het helemaal verkeerd ?
er is wat mogelijkheden op zich geen verschil tussen VGA en DVI. Je kunt met beide waarschijnlijk het beste je PC alle beeld bewerking laten doen en 720p of 1080i uit laten sturen. Simpel gesteld is DVI bijna altijd beter omdat deze verbinding goedkoper te maken is.
TVs pakken v erder niet op alle ingangen dezelfde resoluties. Kunt beste ook kijken welke aansluiting dichtste bij de native resolutie van je TV komt. Als daar geen verschil in zit zou ik altijd DVI kiezen.
TVs pakken v erder niet op alle ingangen dezelfde resoluties. Kunt beste ook kijken welke aansluiting dichtste bij de native resolutie van je TV komt. Als daar geen verschil in zit zou ik altijd DVI kiezen.
Anoniem: 91634
DVI = digitaal waardoor er geen beeld kwaliteit veloren gaat, wat bij vga wel het geval is.
Mag ik even de partybooper zijn en vermelden dat een DVI->HDMI kabeltje (dus ene kant een standaard DVI connector voor de pc en aan de andere kant dat kleine HDMI connectortje voor de tv) rond de 50-60euro zitten
. Als je dus met een VGA kabel hetzelfde bereikt, zou ik ZEKER om het te PROBEREN het eerst bij VGA laten. Kun je als nog naar DVI schakelen als je het beeld flets vindt, maar bij die lage resoluties als 1280x768 (veelal lcdtv) zul je geen verschil merken. Pas bij 1920x1080 zul je langs de randjes kunnen zien dat pixels net 'ernaast' staan.
Heb zelf een Acer 26inch lcdtv aangesloten aan de pc via DVI (heb gelukkig ook een DVI ingang met HDCP op de tv voor later) en via VGA op m'n Xbox 360. Beide geven een pixel-perfect beeld.

Heb zelf een Acer 26inch lcdtv aangesloten aan de pc via DVI (heb gelukkig ook een DVI ingang met HDCP op de tv voor later) en via VGA op m'n Xbox 360. Beide geven een pixel-perfect beeld.
ik zit zelf tegenwoordig in Londen, waar je ongeveer 40 free-to-air zenders hebt. Vandaar dat het geen probleem voor mij isDjoekie schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:20:
@Chillmeister
Zag ergens dat jij die Terratec dual tuner DVB-T kaart wilt gaan aanschaffen. Ik heb hem gisteren in een duitse mediamarkt gevonden voor 109 euro maar ik was aan het twijfelen of je uberhaupt wat aan hebt hier in Nederland. Het is namelijk zo dat DVB-T (via een antenne) door digitenne en kpn tv wordt uitgezonden en voor beide moet je een abbonement afsluiten. Ik pik hieruit op dat je dus waarschijnlijk gebruik moet maken van een smartcard om alle zenders te kunnen zien. Deze tunerkaart kan alleen FTA zenders (lees Free-To-Air : "gratis") oppikken en dat is alleen Nederland 2(aangezien hij geen CI slot heeft voor CAM + smartcard combo).
Verder heeft deze tuner geen ingangen voor s-video e.d. dus een setopbox gaat ook niet werken. Is best jammer, want het is echt een prachtkaartje. Als tie nou van die hybride tuners had (analoog en digitaal), dam had ik me niet bedacht om hem te kopen.
Aaah ok, duidelijk.
Ik ga het dan op 2 manieren proberen en kijken wat de beste beeldkwaliteit oplevert...
Test 1:
DVI naar VGA kabel of een DVI naar DVI met VGA adapter.
Test 2:
VGA naar VGA kabel.
Ik ga het dan op 2 manieren proberen en kijken wat de beste beeldkwaliteit oplevert...
Test 1:
DVI naar VGA kabel of een DVI naar DVI met VGA adapter.
Test 2:
VGA naar VGA kabel.
1). VGA moe je natuurlijk nooit doen als je ook DVI hebtDjoekie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 09:22:
Mag ik even de partybooper zijn en vermelden dat een DVI->HDMI kabeltje (dus ene kant een standaard DVI connector voor de pc en aan de andere kant dat kleine HDMI connectortje voor de tv) rond de 50-60euro zitten. Als je dus met een VGA kabel hetzelfde bereikt, zou ik ZEKER om het te PROBEREN het eerst bij VGA laten. Kun je als nog naar DVI schakelen als je het beeld flets vindt, maar bij die lage resoluties als 1280x768 (veelal lcdtv) zul je geen verschil merken. Pas bij 1920x1080 zul je langs de randjes kunnen zien dat pixels net 'ernaast' staan.
2). Je hebt dan 5-6x teveel betaald want een 2.5 meter HDMI-DVI Kabel kost € 10.00 incl. BTW bij www.electronica-online.nl
Mag ik even vermelden dat in het grote Samsung LE-familie topic er veel wordt gesproken over HTPCs en LE32M51 en LE32M61 en als je het zaakje doorleest zijn mensen die gebruik maken van VGA omdat dit betere kwaliteit gaf dan DVI->HDMI. Iets met resoluties die de samsung wel ondersteunt op VGA maar niet op DVI-HDMI.Anoniem: 142482 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:54:
Wie kan mij vertellen wat de beste aansluiting is ?![]()
DVI -> HDMI![]()
DVI -> VGA![]()
VGA -> VGA![]()
S-Video -> SCART![]()
Bij voorbaat dank.
Lees het even door want ik kan me het niet meer goed herinneren maar weet wel dat het een "issue" was op de LE32M51 (de voorganger dus)
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
@ JeanJeremy
Dank voor de tip !
Dank voor de tip !
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 142482 op 09-03-2006 07:10 ]
Goedemorgen! Aangezien ik binnenkort hoop een nieuw plasma scherm aan te schaffen (panasonic 42pv60x), denk ik erover een eenvoudige HTCP neer te zetten. Heb dit topic al wat doorgelopen, maar pff...wat een info, ben redelijk n00b op dit gebied
Gelukkig kan ik prima zelf PC'tjes in elkaar zetten, dat scheelt.
Ik zoek eigenlijk voor +/- 500 euro een HTPC die in ieder geval HD content t/m 1080i kan afspelen, alsmede natuurlijk mp3'tjes, divx, dvd. Is dit uberhaubt mogelijk voor dit bedrag? Ik kan evt. en MCE licentie overnemen van 'n vriend die af wil van zijn exemplaar voor een prikkie; dat hoeft dus nog niet bij de kosten te zijn inbegrepen. Verdere eisen heb ik niet zoveel, er moet natuurlijk HDD ruimte inzitten, de case moet enigszins passen bij m'n Cambridge (zilver alu) audio setup en vooral lekker stil zijn. Oh ja, en als de hardware in een later stadium evt. Vista ofzo kan draaien zou dat natuurlijk mooi zijn.
Ik overweeg om in 1e instantie gewoon een mobo met vga on board te nemen; evt. later wil ik (zodra digi tv in de huiskamer is) wel een kaartje kopen waarmee ik het ding ook tot PVR kan ombouwen.
Edit: ik heb de Asus met GeForce 6150 on board video gespot, dat zou wellicht een goede optie zijn. Heeft een PCI-E slot zodat evt. latere uitbreiding met een tuner kaartje geen probleem zou moeten zijn...Het is mij alleen nog niet duidelijk of deze chip HD content kan afspelen zonder problemen.
Enige tips zijn welkom! Hopelijk wordt deze post niet als pure luiheid gezien, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer
Ik zoek eigenlijk voor +/- 500 euro een HTPC die in ieder geval HD content t/m 1080i kan afspelen, alsmede natuurlijk mp3'tjes, divx, dvd. Is dit uberhaubt mogelijk voor dit bedrag? Ik kan evt. en MCE licentie overnemen van 'n vriend die af wil van zijn exemplaar voor een prikkie; dat hoeft dus nog niet bij de kosten te zijn inbegrepen. Verdere eisen heb ik niet zoveel, er moet natuurlijk HDD ruimte inzitten, de case moet enigszins passen bij m'n Cambridge (zilver alu) audio setup en vooral lekker stil zijn. Oh ja, en als de hardware in een later stadium evt. Vista ofzo kan draaien zou dat natuurlijk mooi zijn.
Ik overweeg om in 1e instantie gewoon een mobo met vga on board te nemen; evt. later wil ik (zodra digi tv in de huiskamer is) wel een kaartje kopen waarmee ik het ding ook tot PVR kan ombouwen.
Edit: ik heb de Asus met GeForce 6150 on board video gespot, dat zou wellicht een goede optie zijn. Heeft een PCI-E slot zodat evt. latere uitbreiding met een tuner kaartje geen probleem zou moeten zijn...Het is mij alleen nog niet duidelijk of deze chip HD content kan afspelen zonder problemen.
Enige tips zijn welkom! Hopelijk wordt deze post niet als pure luiheid gezien, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer
[ Voor 13% gewijzigd door gratis_vodka op 16-03-2006 10:36 ]
Ok, kleine update, ik ben ondertussen na wat zoekwerk zelf tot het idee gekomen het MSI mobo met de 6150 onboard VGA als basis te gebruiken. HIerop een sempron Athlon 64 3000, als 't ff kan 2e hands.
De behuizing is nog een ander verhaal; ik heb eigenlijk 3 ideeen. Wil in ieder geval kijken of ik een fanloze voeding kan gebruiken. Wordt het project dus wel wat duurder. Je hebt ook voedingen die in ieder geval 'silent' zijn, d.w.z. wel een fan maar 1 met weinig geluidsproductie; iemand hier ervaringe mee?
Deze zou in 1 van de volgende mogelijkheden kunnen komen: Het wordt deze behuizing:
- Ahanix MC302; voordeel: klein, lage behuizing maar slechts 1 fan aan de zijkant (80mm), welke ik vervang door een Papst 80mm fan.
- Ahanix D.Vine 5. Wat groter, meer ruimte (ook voor fans), maar de fans zijn 60mm dus minder efficient.
- Silverstone LC16. Mooi, veel ruimte, 80mm fans, wel duurder.
Verdere inhoud: Samsung 250Gb harddrive, Zalman PSU 300 stille voeding, plextor dvd drive, Zalman 7000 CPU koeler en 512Mb Corsair valueselect geheugen.
Wel wat boven budget, zo rond de 600 euro, maar de kast vind ik gewoon erg mooi. Nu nog de te draaien software bepalen...
De behuizing is nog een ander verhaal; ik heb eigenlijk 3 ideeen. Wil in ieder geval kijken of ik een fanloze voeding kan gebruiken. Wordt het project dus wel wat duurder. Je hebt ook voedingen die in ieder geval 'silent' zijn, d.w.z. wel een fan maar 1 met weinig geluidsproductie; iemand hier ervaringe mee?
Deze zou in 1 van de volgende mogelijkheden kunnen komen: Het wordt deze behuizing:
- Ahanix MC302; voordeel: klein, lage behuizing maar slechts 1 fan aan de zijkant (80mm), welke ik vervang door een Papst 80mm fan.
- Ahanix D.Vine 5. Wat groter, meer ruimte (ook voor fans), maar de fans zijn 60mm dus minder efficient.
- Silverstone LC16. Mooi, veel ruimte, 80mm fans, wel duurder.
Verdere inhoud: Samsung 250Gb harddrive, Zalman PSU 300 stille voeding, plextor dvd drive, Zalman 7000 CPU koeler en 512Mb Corsair valueselect geheugen.
Wel wat boven budget, zo rond de 600 euro, maar de kast vind ik gewoon erg mooi. Nu nog de te draaien software bepalen...
[ Voor 23% gewijzigd door gratis_vodka op 21-03-2006 15:30 ]
Anoniem: 151407
heb iets vaags.
had nog een oud kassie staan en vond wel leuk om te kijken of ik er een media center van kon bakken.
P3, 1 GHZ
512 ram
40 gb hdd
Geforce 2 TI 64 mb.
alle draait soepel aleen heb het probleem dat ik alles kan afspelen in media player.
maar zodra ik een xvid wil afspelen in media center krijg ik wel geluid maar het beeld blijft zwart.
dat is met de orginele videokaart drivers die in MCE ingebakken zit.
als ik nieuwe nvidia drivers wil installeren word de kaart niet herkent.
en met de laast bekende drivers die de kaart wel ondersteunt krijg ik een error als ik mce opstart.
fout kan ik niet zien ook want kader blijkt leeg met aleen een ok knop.
enig idee? wordt het toch een nieuwere videokaart kopen? cheapo FX5200 tv-out zou al genoeg moeten zijn dan?
had nog een oud kassie staan en vond wel leuk om te kijken of ik er een media center van kon bakken.
P3, 1 GHZ
512 ram
40 gb hdd
Geforce 2 TI 64 mb.
alle draait soepel aleen heb het probleem dat ik alles kan afspelen in media player.
maar zodra ik een xvid wil afspelen in media center krijg ik wel geluid maar het beeld blijft zwart.
dat is met de orginele videokaart drivers die in MCE ingebakken zit.
als ik nieuwe nvidia drivers wil installeren word de kaart niet herkent.
en met de laast bekende drivers die de kaart wel ondersteunt krijg ik een error als ik mce opstart.
fout kan ik niet zien ook want kader blijkt leeg met aleen een ok knop.
enig idee? wordt het toch een nieuwere videokaart kopen? cheapo FX5200 tv-out zou al genoeg moeten zijn dan?
Anoniem: 151407
alles werkt prima in media player dus lijkt me dat de codecs gewoon goed zijn.
als video1.avi werkt in media player en in media center zwart beeld geeft lijkt me geen codec issue.
edit: gspot erop los gelaten en alles was goed geinstalleerd dus dat is het al niet
na vinden van goede drivers heb ik nogsteeds een black screen. ik gooi het maar op incompatible videokaart.
als video1.avi werkt in media player en in media center zwart beeld geeft lijkt me geen codec issue.
edit: gspot erop los gelaten en alles was goed geinstalleerd dus dat is het al niet

na vinden van goede drivers heb ik nogsteeds een black screen. ik gooi het maar op incompatible videokaart.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 05-04-2006 10:51 ]
Inmiddels mijn spullen geïnstalleerd (zie setup hierboven); moest alleen nog even wachten op 'n DVI-HDMI kabel die ik samen met wat speakerkabel bij bluejeans had besteld. Ondertussen alles binnen en 't werkt behoorlijk goed
Helaas is de Asus nog wat lawaaierig (meer dan ik had verwacht), maar misschien kan Nero Speed er wat aan doen.
Tevens heb ik nog enige moeite m'n desktop goed te sizen op mijn tv (de randjes zoals de taskbar vallen deels weg), maar daar kom ik vast wel uit.
Wat me opvalt is dat met goede codes e.d. DVD's er echt supergoed uitzien, m'n oude 7-tientjes speler is dan ook niet meer aangesloten...
Tevens heb ik nog enige moeite m'n desktop goed te sizen op mijn tv (de randjes zoals de taskbar vallen deels weg), maar daar kom ik vast wel uit.
Wat me opvalt is dat met goede codes e.d. DVD's er echt supergoed uitzien, m'n oude 7-tientjes speler is dan ook niet meer aangesloten...
Weer een beetje leven in het topic 
Ik heb nu een x800pro in mijn mce systeem. Nu game ik niet zoveel maar vind soms een spelletje need for speed (most wanted) of sportgames of worms ofzo wel lachen. Daarnaast ben ik de laatste tijd een beetje een
hdtv-graphics-hoer
geworden en lees van verschillende kanten dat nvidia purevideo of ati's avivo kaarten hier beter geschikt voor zijn.
Nu vraag ik mij af:
Tovert een 6600gt of x1600pro nu werkelijk een mooier beeldje op mijn 32inch lcdtv? Ik kan hier geen goede review over vinden puur alleen de game reviews... Ik heb wel in de gaten dat een x1600pro in games beroerder presteerd als een x800pro... dat is aan de eene kant wel jammer maar als het hdtv plaatje behoorlijk verbeterd wordt kan ik hier nog wel mee leven aangezien er eind van het jaar toch een xbox360 of playstation3 naast staat.
Iemand hier goede raad voor??
Ik heb nu een x800pro in mijn mce systeem. Nu game ik niet zoveel maar vind soms een spelletje need for speed (most wanted) of sportgames of worms ofzo wel lachen. Daarnaast ben ik de laatste tijd een beetje een
Nu vraag ik mij af:
Tovert een 6600gt of x1600pro nu werkelijk een mooier beeldje op mijn 32inch lcdtv? Ik kan hier geen goede review over vinden puur alleen de game reviews... Ik heb wel in de gaten dat een x1600pro in games beroerder presteerd als een x800pro... dat is aan de eene kant wel jammer maar als het hdtv plaatje behoorlijk verbeterd wordt kan ik hier nog wel mee leven aangezien er eind van het jaar toch een xbox360 of playstation3 naast staat.
Ja, hier zou ik ook wel een antwoord op willen hebben. Reviews hebben het altijd over frames/s wat opzich heel interesant is als je een game speeld maar mij gaat het eigenlijk alleen om, welke kaart heeft de laagste cpu load bij HDTV en welke geeft het beste 2D beeld. Liefst gecombineerd in 1 kaart.Anoniem: 156147 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:50:
Weer een beetje leven in het topic
Ik heb nu een x800pro in mijn mce systeem. Nu game ik niet zoveel maar vind soms een spelletje need for speed (most wanted) of sportgames of worms ofzo wel lachen. Daarnaast ben ik de laatste tijd een beetje eenhdtv-graphics-hoer
geworden en lees van verschillende kanten dat nvidia purevideo of ati's avivo kaarten hier beter geschikt voor zijn.
Nu vraag ik mij af:
Uiteraard speeld de prijs ook mee!
dit is nu precies wat ik wil ja... mijn x800pro brengt helaas al niet zoveel meer op biedingen op marktplaats gaan tot zo'n 100 euro en heb eigenlijk geen zin om geld bij te leggen bij een kaart die straks gelijkwaardig presteerd op video/hdtv gebied en beroerder in games.TLer schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:02:
[...]
Ja, hier zou ik ook wel een antwoord op willen hebben. Reviews hebben het altijd over frames/s wat opzich heel interesant is als je een game speeld maar mij gaat het eigenlijk alleen om, welke kaart heeft de laagste cpu load bij HDTV en welke geeft het beste 2D beeld. Liefst gecombineerd in 1 kaart.
Uiteraard speeld de prijs ook mee!