Home Theatre PC's

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wekkel schreef op 06 juni 2004 @ 19:42:
Ik heb nu een Epia M1200. Ik ben nog hard op zoek naar goede software, want tv out op een breedbeeld geeft nog steeds zwarte balken aan de zijkanten ;(
Kan je niet zoomen dan met je breedbeeld? Of wil je de desktop ook op het hele scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Nog een kast:

Rebach DT-HiFi-01
Afbeeldingslocatie: http://www.techcase.de/bilder/rebach/rebachva1.jpg
http://www.rebach.com/en/produkt_dvpc.php

Voordelen:
- Low profile, past goed bij de normale apparatuur
- Ondersteund 2 normale PCI sloten (via een risercard)
- Ondersteuning voor normale DVD-ROM's (dus geen slimlines)

Nadelen:
- Prijs (299,- euro)
- Ondersteund alleen Mini-itx (dus geen Micro-ATX voor een P4/AMD proc)

Verder nog een update m.b.t. de kast van DigitalPowerhouse. Volgens de producent komt de kast vanaf de zomer beschikbaar. De prijs ligt op dit moment op 100 Engelse ponden. Dus ongeveer 150 euro. Het blijft jammer dat zulke kasten zo enorm duur moeten zijn. En waarschijnlijk heb ik in de zomer mijn setje al staan. Maar goed, voor de liefhebbers is het misschien nuttige informatie :)

[ Voor 32% gewijzigd door eborn op 07-06-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Pixal schreef op 07 juni 2004 @ 01:07:
[...]

Kan je niet zoomen dan met je breedbeeld? Of wil je de desktop ook op het hele scherm hebben.
Ik zal dat eens proberen. Momenteel staat de tv gewoon op 'Auto' en dan krijg ik dus die balken. Op zich zou het mogelijk moeten zijn om met een andere stand die balken weg te krijgen. Een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je kan via rechtermuisklik, dan bij geavanceerd ofzo en dan bij een tab met screen ofzo de verschillende monitors instellen (je ziet daar dan crt aangevinkt staan en TV.) Als je dan de tv selecteerd en dan op eigenschappen ofzo klikt, kun je het beeld vergroten, en verplaatsen. Denk alleen wel dat je desktop dan ook opgerekt zal worden, maar het is het proberen waard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik kwam na een tijdje zoeken deze tegen bij K&M in Duitsland (http://www.kmelektronik.de). Leveren volgens mij door heel Europa! Denk dat ik die binnenkort maar eens ga bestellen....

Een m-atx kast met stille voeding voor €48,30

230 Watt Netzteil
Gehäuse: silber
Maße: BxHxT in mm
145x345x335

Afbeeldingslocatie: http://www.kmelektronik.de/root/picp/4621.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door hars73 op 07-06-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
En nog een laatste kast :) Voor iedereen die van silver houdt en graag een lage kast (lees: 90mm) heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.fambus.nl/~ebus/lintec-senior

Specs
- MicroATX en Mini-ITX
- 'Low profile': 430x385x90mm
- Risercard voor één normale PCI kaart + 1x Low Profile PCI. Zonder risercard 3x Low Profile
- Frontje voor het afdekken van de DVD
- Klein LCD'tje met 16x1 karakters (geen idee hoe je die aansluit op je mobo)
- Knopjes voor 'normale' audio besturing (volgens mij intern via USB)
- Plek voor IR sensor
- Ruimte voor één 3.5" harddisk, of twee als je de floppy vervangt door een afdekplaatje.
- Audio en USB aan de voorkant
- Scart aan de achterkant (hier moet wel wat voor ge-doe-het-zelft worden, want default heeft volgens mij geen enkel mobo zo'n aansluiting)

Prijs: 39,99 euro excl. verzendkosten

Daarvoor krijg je:
- De kast
- Voedingskabel + voeding
- Risercard
- Vier extra voetjes voor de onderkant
- Een low-profile modem (niet bevestigd bij mijn bestelling)

Review:
http://213.239.196.216/mo...pa=showpage&pid=77&page=1

Voordelen:
- Prijs
- LCD en knopjes
- veel extra aansluitmogelijkheden
- woonkamer-design
- 'stealth-mode' voor de DVD

Nadelen:
- De koeling is niet zo best (geen intakes zover ik kan zien)
- LCD en knopjes alleen met wat extra werk te gebruiken
- Ingangen voor de loopwerken aan de smalle kant
- Bij Mini-ITX borden zit de risercard op de verkeerde plek

LET WEL: het gaat hier om een kast die maar beperkt leverbaar is. Het was ooit onderdeel van een senioren-PC (vandaar de naam). De PC wordt nu niet meer gemaakt, maar ze hadden nog wel aardig wat kasten over (bij één webshop las ik 650 exemplaren). Ze zijn dus nog wel te krijgen, maar misschien niet voor heel erg lang.

Tenslotte de shop waar ik de kast besteld heb: http://www.omnideal.de. Ze geven direct een IBAN en BIC nummer, dus internationale overschrijvingen zijn erg makkelijk te doen. Bovendien zijn de verzendkosten naar Nederland maar € 9,99. Zover ik kan zien deed deze shop eerst zaken op Ebay, alwaar ze enorm veel positieve feedback hadden (99,9% positief oid). Het lijkt me dus een goede zaak, maar die keuze ligt altijd bij jezelf :) Misschien dat de kast ook wel in Nederland te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Leuke kast Eborn!!! En je krijgt een boel voor heel weinig geld. Jij hebt die kast inmiddels al?
Want ik vroeg mij af.. volgens mij kun je op een M-ATX bordje niet het AGP slot vullen, want ik zie aan de achterkant van de kast geen opening ter hoogte van het AGP slot....... :?

En die knopjes voor de audiobesturing zouden het wel moeten doen want anders heb je volgens mij geen eject-knop voor de cd/dvd-speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
hars73 schreef op 07 juni 2004 @ 14:28:
Leuke kast Eborn!!! En je krijgt een boel voor heel weinig geld. Jij hebt die kast inmiddels al?
Nog niet, ik heb besteld, maar ik moet nog even kijken hoe ik ga betalen :) En welke kosten er aan hangen. Ik ga eerst even kijken of de winkel misschien iets als PayPal accepteerd. Vooral omdat ze ook op eBay actief waren.
Want ik vroeg mij af.. volgens mij kun je op een M-ATX bordje niet het AGP slot vullen, want ik zie aan de achterkant van de kast geen opening ter hoogte van het AGP slot....... :?
Er zit volgens mij enkel een PCI risercard bij. Dus een AGP is inderdaad niet mogelijk, of je moet een low-profile AGP kaart vinden. Als die er uberhaubt zijn. Maar goed, dat is voor mij niet zo belangrijk, omdat ik er alleen een Hauppauge PVR250 (of vergelijkbaar) in wil hangen. Die zou dan precies in de risercard moeten passen.
En die knopjes voor de audiobesturing zouden het wel moeten doen want anders heb je volgens mij geen eject-knop voor de cd/dvd-speler ;)
Zover ik weet zitten die gewoon op je DVD ;) Het zilvere frontje klapt neem ik aan open of bevat een klein knopje dat doordrukt op de DVD zelf.Je hebt inderdaad gelijk: het frontje bevat geen knopje, afgezien van de rij knoppen aan de linkerkant. Dan is het inderdaad wel fijn als de knoppen werken. Kijken of ik dat onder Linunx aan de praat kan krijgen ;)

Ik kwam trouwens nog een forum-topic tegen over deze kast: http://www.myhtpc.de/show...p?threadid=1469&pagenum=1. Het topic bevat allerlei informatie over de gebruikte chipsets. Het LCD werkt volgens de specs met een HD44780 chip, dus dat hoort gewoon onder Linux te werken (en daarmee ook wel onder Windows neem ik aan). Het is allemaal wel een dradenboel, maar in theorie zou het moeten werken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door eborn op 07-06-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hmmm wil er zowiezo een AGP kaart inzetten.. denk dat ik dan maar voor het model ga wat ik hierboven neergezet... is ook iets kleiner.. En lees op dat forum nogal een boel gedoe voordat je hem aan de praat hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
hars73 schreef op 07 juni 2004 @ 15:44:
hmmm wil er zowiezo een AGP kaart inzetten.. denk dat ik dan maar voor het model ga wat ik hierboven neergezet... is ook iets kleiner.. En lees op dat forum nogal een boel gedoe voordat je hem aan de praat hebt....
Klopt, het zal wel even wat klussen worden om alles aan de praat te krijgen. Maar da's wel leuk ;) 'Jouw' kast is inderdaad kleiner, maar hij is wel een stuk hoger (bijna 5cm). Dat is voor mij te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Jag schreef op 03 juni 2004 @ 22:19:
[...]
Dank je voor de links. Ik heb het probleem met Theatertek al opgelost: bleek een andere versie van ffdshow nodig voor te zijn, dan kan je die postprocessing optie wel kiezen.

Ik heb ook al uitgevonden hoe je ts files afspeelt, het is alleen erg krap qua cpu (ik heb een Xp2500):

[afbeelding]

Nou nog dingen tweaken en vooral het allemaal handiger maken :). Ik hoorde dat Theatertek versie 2 eraan komt en die kan ook WM9 afspelen en ik geloof nog wel meer. Klinkt heel interessant.
MSN me maar weer eens voor je HTPC config, kan ik je een heel eind mee opweg helpen ;)

Heb nu zelf Zoomplayer Pro 4 icm. WinDVD5, PowerDVD audio, Reclock, FFDSHOW (resize lancos, chorma luma sharpen, noise reducer, etc etc) en VMR9 draaien. Kan je zeggen dat je niet weet wat je ziet als je het goed geconfiged hebt, veel meer detail meer HD-ish.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/case3.jpg

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Woei, de eerste post vanaf de Epia in de woonkamer. Helaas krijg ik het beeld nog niet beeldvullend op de JVC breedbeeld tv. Ik zie nergens typische tv-out opties in de XP display settings :?

Enfin, even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 09 juni 2004 @ 00:01:
Woei, de eerste post vanaf de Epia in de woonkamer. Helaas krijg ik het beeld nog niet beeldvullend op de JVC breedbeeld tv. Ik zie nergens typische tv-out opties in de XP display settings :?

Enfin, even verder zoeken.
dit kan je instellen in de bios van je epia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waar ik deze case (in NL) kan kopen?
http://kanam.co.kr/kanam/...me=HT-400&no=53&divmenu=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ik niet, maar de jongens hier weten dat zeker:

http://www.iuneed.com

edit: Sorry, plaatje verkeerd geinterpreteerd. Hij leek me op het eerste oog een beetje op de nieuwste Dign kasten.

[ Voor 52% gewijzigd door Joch_um_all op 15-06-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:45:
dit kan je instellen in de bios van je epia :)
Het maakt niets uit wat ik aan resolutie kies. Het beeld blijft net aan niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb een shuttle kastje, zilver alu, met een blauwe neon voorin.

Is een P3-900, 256MB en draait GeeXboX

Afbeeldingslocatie: http://www.geexbox.org/img/gx-menu-movies-thumb.jpeg

Niks geen Windows MC ... dit start supersnel op ... en heeft eigenlijk maar een P2-450 nodig met 64Mb ram.

Daarbij kan je alles afspelen. DVD, DIVX, MP3 en nu ook sinds kort Streaming.
En het neemt maar (met alle extra codecs) 15MB in beslag :)

(en nee, het is geen reclame, ik ben er alleen ZEEEER tevreden over ;))

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij geeft GeeXboX rare kleuren in de tv-out en het menu doet het niet goed. Dat betekent voor mij het einde van GeeXboX (evenals het ontbreken van wireless mogelijkheden met mijn brakke Sweex pci kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Hehehe ... maar dat ligt dan meer aan je hardware dan aan GeeXboX ;)

Mijn Radeon 7500 doet het perfect. De rest van de onboard hardware werkt ook perfect. Geloof dat de nieuwere versie weer beter is hoor.

Misschien het proberen waard. Want ik vindt het zeker beter dan wat er verder beschikbaar is. Voor mij was van belang dat het redelijk makkelijk te installeren was ;)

Ik ben lui ... en GeeXboX voldeed aan mijn luie eisen :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

TheDarkLord666 schreef op 15 juni 2004 @ 14:53:
Hehehe ... maar dat ligt dan meer aan je hardware dan aan GeeXboX ;)

Mijn Radeon 7500 doet het perfect. De rest van de onboard hardware werkt ook perfect. Geloof dat de nieuwere versie weer beter is hoor.

Misschien het proberen waard. Want ik vindt het zeker beter dan wat er verder beschikbaar is. Voor mij was van belang dat het redelijk makkelijk te installeren was ;)

Ik ben lui ... en GeeXboX voldeed aan mijn luie eisen :P
mja, lijkt me wel leuk proggie maar ik vind het wel redelijk zonde van de capaciteiten die je in de computer hebt zitten

kheb ook een shuttle als htpc staan maar ik wil er ook op kunnen chatten, downloaden, internetten

en om nou te rebooten voordat je film gaat kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze thread werd gestart met de Digitalis Vision 2.
De productie van deze case is bij Project Systems discontinued, zodat hij niet meer leverbaar is...
Wie oh wie is in het bezit van deze case en is bereid om hem te verkopen?
Dan ben ik op mijn beurt bereid om een goede prijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbusquet schreef op 06 december 2002 @ 12:59:
Er zijn steeds meer mensen die een HTPC gebruiken als bron voor hun thuisbios. Ik ben erg benieuwd wat de meeste mensen voor kasten hiervoor gebruiken. En foto's daarvan zou ik erg graag zien.

Zelf heb ik net een ultieme kast gezien op internet. Alleen is deze behoorlijk prijzig. Ik zou graag met een aantal andere mensen die ervaring hebben met bijv. Aluminium bewerking een soort gelijke kast bouwen. Ideeen zijn welkom.

http://www.crtcinema.com/visionexploded.html

[afbeelding]
Zie mijn vraag in voorgaande posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 23:15:
[...]

Zie mijn vraag in voorgaande posting.
Even topic ophalen ivm aanschaf van pc; Tbusquet: ben je tevreden over de koeling en geluidsniveau van de Silverstone kast die je hebt gehaald?

Ik wil hem namelijk vullen met de nieuwste hardware (s939 mb, amd 64, nvidia 6800 gt etc, zoveel mogelijk silent gekoeld). Ik heb uit de vele reviews en ervaringen gelezen dat dit de grootste htpc kast is, maar er moet natuurlijk wel een balans zijn voor wat betreft goede koeling en acceptabel geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Gewoon als desktop neem ik aan? Voor HTPC is dit nogal overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ga binnenkort een forse cd-speler modden naar HTPC. Ik ga proberen hem zo in te delen dat er een ATX mobo in gaat passen. Ik zal de kast wel wat dieper moeten maken, maar al met al zou het geen probleem moeden worden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
neographikal schreef op 20 juli 2004 @ 13:04:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Gewoon als desktop neem ik aan? Voor HTPC is dit nogal overkill :)
Voor beide, PC komt in de huiskamer. Zowel de usual activiteiten als gamen en dergelijke maar ook voor opnemen van tv programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje voor jullie, en daarom geef ik dit topic maar eens een enorme kick:
ik heb een amd1700, asus l7s7a2 mobo, 512 MB DDR, radeon 9000 64mb, pinnacle pctv rave tv-kaart.

Ik wil graag een goede htpc oplossing voor mn pc, maar alles wat ik in het verleden heb geprobeerd wilde niet echt werken. IK heb een maand of 2 geleden winXP pro NL sp2 na een format erop gezet, en het probleem blijft: ik kan geen software vinden die ECHT goed werkt. En als ik iets vind, neemt ie bijvoorbeeld het geluid niet simultaan met de video op, of de video schokt. Ik hoef in eerste instantie niet per se een NL tv-gids erin, maar uiteindelijk wel. Ook met mn vorige videokaart werkte het niet goed genoeg. IK had destijds een geforce II Ti en ook hierbij schokte het beeld meestal, met alle codecs (mpeg 2 schokte, net als xvid, divx en windows media video).
ik heb de volgende programma's geprobeerd:

showshifter - te streng qua eigen codecs en erg lelijk

windvr 3 - alleen pvr, schokte in mpeg2

mediaportal - leek perfect, maar op de een of andere manier stuurt ie mn pctv rave niet goed aan, kan niet van kanalen wisselen en hij eist ook een xmltv of EPG listing, erg dom want je kunt toch ook gewoon met de hand die zenders instellen?

pctv vision - wil niet draaien, altijd een hardware initialisation error

Dscaler - geen geprogrammeerde recordings

KtvXP met plugin - kon opnemen maar beeld schokte

WinVodio (toen t nog gratis was) - goede oplossing qua tv-gids op internet, maar beeld nooit synchroon met geluid

en nog wel wat pogingen.

IK gebruik momenteel de conexant generic drivers omdat de pinnacle drivers altijd gedoe opleveren tijdens setup.

Het mooist lijkt me de oplossing die mediaportal biedt (freeware, alles in 1: weer, nieuws, dvd, recorder), maar daar willen de zenders niet verspringen), of windows media center edition 2005 (maar die ondersteunt mijn tv-kaart weer niet)

wat kan ik nou het beste doen: een mpeg2-kaartje kopen? een nieuwe videokaart icm windows MCE2005? andere drivers icm mediaportal?
of heb ik misschien nog goede software gemist?

ik had gehoopt dat het wel te doen zou zijn om een eenvoudige PVR of zelfs HTPC te fixen, maar dat valt tot nu toe vies tegen!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
The_Cook schreef op dinsdag 20 juli 2004 @ 13:03:
[...]

Even topic ophalen ivm aanschaf van pc; Tbusquet: ben je tevreden over de koeling en geluidsniveau van de Silverstone kast die je hebt gehaald?

Ik wil hem namelijk vullen met de nieuwste hardware (s939 mb, amd 64, nvidia 6800 gt etc, zoveel mogelijk silent gekoeld). Ik heb uit de vele reviews en ervaringen gelezen dat dit de grootste htpc kast is, maar er moet natuurlijk wel een balans zijn voor wat betreft goede koeling en acceptabel geluidsniveau.
Even een hele trage reactie. Ja hij bevalt echt heel erg goed. Zit redelijk moderne componenten in. 3000+ etc..

Ik heb gewoon alle fans vervangen door hele stille van Nexus omdat ik ook een stille machine wilde. Hij is nu erg stil en wordt absoluut niet te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
*Kickje*

Ik heb gisteren de volgende hardware gekregen:

Mobo: Compaq P3 2xSD mini ATX
CPU: P3 600MHz
Intern geheugen: Samsung 64MB SD 100MHz
PSU: Compaq 100Watt max silent

Ik wil dus een mooie HTPC maken voor bij de rest van mijn apparatuur. Echter zijn de mooie kasten allemaal te duur voor mij. Ik heb ook al een aantal mooie kasten gezien voor minder dan €50. Jammergenoeg zijn deze niet meer leverbaar :/ . Kennen jullie nog een paar leuke HTPC kastjes voor weinig geld? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Voor de liefhebbers van een HiFi achtige kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalpowerhouse.net/eve/angle1.jpg

De specificaties zijn nog niet echt duidelijk, net als de prijs en waar hij te halen is. Ik heb de fabrikant hierover een mail gestuurd. Meer informatie kun je vinden op www.digitalpowerhouse.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Nu vind ik zo'n DIGN5 of 7 wel hartstikke vet voor in mijn woonkamer.
Maar ik heb een breedbeeld TV en volgens mij wordt dat dan helemaal niks.
Iemand hier die weet of je perse een Plasma/Beamer/LCD scherm moet hebben voor zo'n HTPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:34:
*Kickje*

Ik heb gisteren de volgende hardware gekregen:

Mobo: Compaq P3 2xSD mini ATX
CPU: P3 600MHz
Intern geheugen: Samsung 64MB SD 100MHz
PSU: Compaq 100Watt max silent

Ik wil dus een mooie HTPC maken voor bij de rest van mijn apparatuur. Echter zijn de mooie kasten allemaal te duur voor mij. Ik heb ook al een aantal mooie kasten gezien voor minder dan €50. Jammergenoeg zijn deze niet meer leverbaar :/ . Kennen jullie nog een paar leuke HTPC kastjes voor weinig geld? :)
Je had het een paar posts eerder over een cd speler waar je de behuizing van zou gaan gebruiken.. Vind ik opzich ook wel een ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Past niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een nieuwe sempton 2200 gekocht met goedkoopste moederbord op aarde en hij doet et ook nog kortom mooie multimedia pc voor 160 euries. hdd en dvdbrander had ik nog op reserve liggen dus konden er mooi in en wat de videokaart word weet ik niet zolang er maar tv out opzit. qtec heeft een helemooie desktop behuizing deze is iets van 50 euro en ziet er niet verkeerd uit ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze HP Z500 Media Center vind ik prachtig door zijn eenvoud.

Afbeeldingslocatie: http://www.informit.com/content/images/art_grundner_gadgets6/elementLinks/fig04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc10m/frnt%20view/LC10M.jpg
Ik zit te denken aan een Silverstone LC10M kast met PlexWriter PX 716A en een (of twee) Hitachi Deskstar(s) 7K400 en als voeding een Antec NeoPower 480
Over de rest denk ik nog na. Ik heb nog geen haast want de kast is nog niet in Nederland te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:44
Ok, even een ongelooflijk domme beginnersvraag (misschien?), maar:

Ik heb een Radeon 9800 Pro.
Ik heb eventueel ook nog een tv kaartje
Ik heb een dikke Philips 100Hz super digital pixel plus etc. big ass TV

Nou vind in het beeld op mijn 100Hz super tv-tje via de S-video (in mijn 9800 pro) werkelijk zielig! Het is onduidelijk, niet scherp om over kleur maar niet te spreken! (als ik dus mijn desktop op mijn tv laat zien zeg maar... als ik film kijk heb ik er echt geen problemen mee..)
Voor ik ook maar over ga tot aanschaf van een HTPC, hoe krijg ik strak beeld op mijn tv met zo'n htpc.

Welke "tv-out" gebruikt zoiets? S-video? Gele tulp? DVI misschien? Wat voor interface heeft een htpc normaal gesproken?

[ Voor 5% gewijzigd door Xypzo. op 07-01-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Voordat ik begin; hoe definieren jullie PC :) ? Is het iets wat opgebouwd is op x86 architectuur? Is het iets waar Windows op kan draaien? Is het iets waarop je kan surfen? Of is het iets wat met eigen hand op te bouwen is? Is het iets waarop een soort van Media Center kan draaien?

Ik gebruik namelijk een Xbox voor al mijn HT wensen en het bevalt me perfect, wat me nog meer bevalt is dat onze ome bill ons ook nog sponsord om een xbox aan te schaffen :+ (jaja, hoopt hij terug te verdienen met alle spellen die wij gaan aanschaffen)

Dit alles icm XBMC is een prima manier voor mij om te genieten van een filmpje, de nieuwste trailers te kijken, muziek te luisteren van internet of share.

Mis je natuurlijk nog 1 optie, de TV tuner, en zelfs DAAR word in ontwikkeld, streamend via PC. (was ooit een project met doel om het via USB dongle te doen, kan hem niet meer vinden ... zal wel dood zijn Gevonden ... maar toch dood lijkt het :( )

Hoop geen negatief geblaat over me heen te krijgen over "Xbox, blegh .....", maar je mag wel losgaan over waarom een Xbox niet als HTPC gezien kan worden ;) (mits het reeel overeenkomt met de functionele eisen van wat een HTPC moet kunnen en de voordelen daarvan zijn)

Piccies: Helaas, ff een digicam lenen van de buren, kan ik er nog 1 schieten voor de gein

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-01-2005 14:03 . Reden: DreamiX USB TV tuner gevonden ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ding zo'n Xbox, zelf ook eentje gehad met XBox MediaCenter etc.
Lekker p0rn0 streamen vanaf je PC ... HEERLIJK >:)

Ik mis echter in de Xbox vooral een Video-ingang zodat je hem ook kan gebruiken als recorder van films op je harddisk. Misschien Xbox 2 ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik ben nogal een n00b op het gebied van HTPC's. Ik zou er wel graag 1 willen bouwen. Zo'n omgebouwde Xbox lijkt me ook wel wat en is op het eerste gezicht ook wel aantrekkelijker dan een zelfbouw. Je hoeft er immers weinig meer voor te doen dan een nieuwe grotere harddisk in te bouwen en dat ding te laten modden... toch?

Een HTPC zelfbouwen lijkt me ook wel een leuk plan, maar goed...hoe dat exact moet weet ik dus nog niet. Ik heb wel meerdere PC's gebouwd en dat is peace of cake, dus ik verwacht dat een HTPC bouwen ook niet al te moeilijk moet zijn.

Een case voor dat ding heb ik nog niet. Tenminste geen mooie. Heb nog wel een ATX kast staan. Die zou tijdelijk eventueel voldoen.

Wat ik nog heb liggen:

- P2 450 ( lijkt met niet voldoende)
- 256 MB RAM
- Geforce II TI 64 MB
- Paar harde schijfjes
- Netwerk kaartje

Lijkt me dus zeker niet voldoende. Mijn vriendin heeft mijn oude PC:

- AMD T-bird @ 1.4 GHz
- ATI Radeon 9600 non-pro 128MB + TV-out (S-video) + 1x DVI
- 512 MB SDRAM
- LAN-card.

Zou dus leuk zijn als ik haar kan overtuigen van het nut van een HTPC >:)

Maar goed.... een case koop ik dus (nog) niet aangezien ik die prijzen belachelijk vindt. Heb het topic een beetje doorgelezen, maar kom alleen maar dure zooi tegen. Een enkele keer zit er een betaalbaar kastje bij, maar dan is het weer micro-ATX. Kan ik niks mee volgens mij.

Ik zou voor een Barebone kunnen gaan, maar ook die zijn vrij prijzig. Het liefst geef ik dus zo min mogelijk uit. Ik zal iig niet ontkomen aan de aanschaf van een TV-Tuner kaart en een IR device.

Heeft iemand bruikbare linkjes? Tutorials ofzo...

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Xypzo. schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 02:15:

Welke "tv-out" gebruikt zoiets? S-video? Gele tulp? DVI misschien? Wat voor interface heeft een htpc normaal gesproken?
Je dikke vette 100hz big ass tv is vast geen lcd scherm met hoge resolutie. Je zegt dat er geen problemen zijn met films. Waar denk je dan dat een htpc voor is? Internetten op je tv?

Een tv is GEEN monitor. Je tv doet ongeveer 720x756 beeldlijnen oid (dat zijn dus geen pixels). Je htpc doet waarschijnlijk 1024x768 en hoger.

Als je je htpc op je tv wil aansluiten gebruik je gewoon de s-video kabel naar de televisie. Als je bijv. een lcd hebt gebruik je de dvi en als je een projector hebt vga, of dvi. Er is geen tv-out standaard voor jouw televisie waardoor hij opeens wel een mooie desktop levert.

Mits je een goede kwaliteit s-video kabel gebruikt zijn je kleuren waarschijnlijk prima en is de beeldkwaliteit ook in orde alleen had jij het iets scherper verwacht. Om toch de pc te besturen vanaf de tv gebruik je dus Windows MCE of Showshifter of talloze andere oplossingen. Die gebruiken wat grotere lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik vond trouwens net een link naar een Opensource Media Center.

Enkele screens:
Afbeeldingslocatie: http://mediaportal.sourceforge.net/gallery/mce00.png
Afbeeldingslocatie: http://mediaportal.sourceforge.net/gallery/mce02.png
Afbeeldingslocatie: http://mediaportal.sourceforge.net/gallery/mce11.jpg

Meer pics: http://mediaportal.sourceforge.net/screenshots.html

http://mediaportal.sourceforge.net/index.html

[ Voor 25% gewijzigd door jagermeister op 08-01-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij... als je in die vriendin-pc een PVR xxx MCE pleurt (vanaf 60 euri), ben je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaportal is volgens mij al vaker voorbij gekomen, in ieder geval in andere topics. ziet er HEEL veelbelovend uit(icm plugins e.d.), maar zn hoofdtaak: tv spelen en opnemen heeft nog erg veel bugs. bij mijn pctv rave geeft ie alleen zwart beeld. Ook doet de channelsearch het nog niet.

Maar: er komt een nieuwe beta binnenkort (janurai), en daarin zou een hoop verbeterd moeten zijn

edit:draak die ik ben! gister is de nieuwe versie (0.1.0.4) uitgekomen. zal m eens gaan testen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik kon zoals gewoonlijk weer eens niet wachten. Heb dus meteen maar Mediaportal geïnstalleerd op mijn eigen bak. Computer mee naar beneden gesleept om te kijken of het wat is... Ik vind het erg vet. Idd nog wel een paar bugjes, maar goed... dat wordt wel gefixed.

Helaas is de kwaliteit van TV-out niet wat ik ervan verwacht heb. Het beeld bevat nogal wat diagonale strepen. Iemand enig idee waar dit aan te wijten kan zijn? Brakke kabel misschien. Beeld valt voor de rest mee.

Wat me wel opviel waren de 2 zwarte balken aan de zijkant als ik een DVD afspeel. Heeft met mijn Breedbeeld tv te maken zeker? Zoomen heeft niet veel zin merkte ik al. Iemand een idee?

Ik ga weer ff verder klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik neem aan dat je die radeon gebruikt voor tv-out. Weet niet hoe ze bij club3d zijn maar zal wel gewoon goed moeten werken.

Wat voor kabel gebruik je? Gele tulp gewoon wegmieteren en met s-video verder gaan, veel scherper en geen rare lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ja idd die Club 3D...

Gele kabel idd. S video kabel heb ik wel liggen, maar hoe krijg ik dat beeld op mijn TV.
Die gele kabel zit op EXT-4. Volgens mij heeft S-video geen EXT-kanaal ... ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

jagermeister1 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:22:
Ja idd die Club 3D...

Gele kabel idd. S video kabel heb ik wel liggen, maar hoe krijg ik dat beeld op mijn TV.
Die gele kabel zit op EXT-4. Volgens mij heeft S-video geen EXT-kanaal ... ofwel?
soms niet. moet je even een scart blokje met s-video in regelen, computerzaken en electronica zaken hebben dat we liggen voor onder de 5 euro

de schakelaar van het blokje moet op input staan, foto ervan staat ergens in de faq

let op dat je het blokje in de scart ingang doet van de tv die s-video ondersteund, anders heb je zwart-wit beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: voor de eerste keer werkt mportal helemaal! wat een prachtig programma is dit zeg, uniek voor freeware.

moet de opnamemogelijkheden nog testen enzo, maar het werkt voorlopig prima.

wat ik nog niet voor elkaar heb is dat mn tv-out beeld niet "past" (door verschillende resoluties op monitor en tv out). Vaag, want overlay-beelden gaan wel fullscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Pixal schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:58:
[...]

soms niet. moet je even een scart blokje met s-video in regelen, computerzaken en electronica zaken hebben dat we liggen voor onder de 5 euro

de schakelaar van het blokje moet op input staan, foto ervan staat ergens in de faq

let op dat je het blokje in de scart ingang doet van de tv die s-video ondersteund, anders heb je zwart-wit beeld
Zo'n verloopje heb ik nog wel ergens liggen. Ik vrees dat dat ding in de kelder ligt. Ik zal morgen eens kijken. Tot nu toe echt super enthousiast over Mediaportal. Jammer dat mijn eigen PC nu naar beneden is gesleept. Ik ga die van mijn vriendin toch maar ff naar beneden halen, alleen de opslag capaciteit van dat ding zuigt. Nieuw schijfje kopen dan maar.

Ook is dat ding vrij lawaaiig. Misschien toch maar voor een stille barebone gaan. Ben er nog niet over uit. Alhoewel... hij komt in het dressoir te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze Case? Het is een Qtec :+ El Micro. Ik vind hem er wel flex uitzien, wil um daarom ook waarschijnlijk gaan gebruiken als HTPC. Als ie op zijn kant ligt natuurlijk. ;)
Bij de Hardwareconcurrent is ie te krijge voor 40 pleuro's.

Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/large/13918.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das geen geld nee... wat voor onderdelen stop je erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik me nog aan het bekijken. Zoals bekend hebben (de meeste) studenten niet zoveel te besteden :'( , dus het zal wat mid-range spul worden. :9

Dit bordje: ASROCK K7S41GX
Processor: AMD Athlon XP 2400+
Memory: 512 MB
Videokaart: Ben k nog niet overuit
Tuner: Hauppage WinTV PVR150 MCE
Harddisk: 160 GB Maxtor
Brander: NEC 2500-A

Dat is het wel zon beetje

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog een zwarte DIGN kast zoeken:
Zag er eentje op Ebay staan:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Item&rd=1&item=6734454477

Zoek zelf een zilveren uitvoering, anders had ik hem wel gekocht. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bagger... als ik wil opnemen wordt het tv-beeld zwart en neem ie niks op.

als ik nu met MP tv kijk loopt het geluid een stukje achter, en als ik met het programma dat voor mn kaart is geschreven wil opnemen begint het geluid synchroon maar schokt ie iedere paar seconden een beetje en gaat dan elke keer ietsje achterlopen. dit is zo met mpeg1, mpeg2 enz. Waar kan dat aan liggen? misschien pagefile, een defect geheugenkaartje, te slome processor, drivers verkeerd geinstalleerd? ik baal hier wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je voor dat je een mooie HTPC hebt en een dikke LCD tv.
Met de juiste hardware, bijvoorbeeld Radeon 9600XT en Hauppage PVR350.
Zou je dan ook kunnen gamen op je TV ?
Bijvoorbeeld HL2, Doom3, etc. ?

Zodat je HTPC ook meteen een game-console zou worden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:25:
Stel je voor dat je een mooie HTPC hebt en een dikke LCD tv.
Met de juiste hardware, bijvoorbeeld Radeon 9600XT en Hauppage PVR350.
Zou je dan ook kunnen gamen op je TV ?
Bijvoorbeeld HL2, Doom3, etc. ?

Zodat je HTPC ook meteen een game-console zou worden ?
Tuurlijk, waarom niet! Ik zie écht geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Misschien dat het wat lastiger wordt qua toetsenbord en muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zo'n htpc moeilijk te gebruiken? Mij ouders willen namelijk een niewe stereo en dvd geval gaan kopen dus ik zijn dat ze misschien beter een htpc zouden kunnen kopen zodat ze alles in 1 apparaat hebben. Maar als je bv een dvd/cd wil afspelen, kan dat allemaal via een afstand bediening? En hoe zit het hem de beeldkwaliteit, als je een dvd afspeeld is dat dan ook echt dezelfde kwaliteit als dat van een losse dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

htpc moet wel makkelijk te gebruiken zijn..maar alleen als ze een dvd speler niet al te moeijlijk al vinden :D

btw.. met een beetje geluk krijg ik binnenkort een dign HV5 ter vervanging van mijn "oude" apple iMac DV indigo :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD speler bedienen kunnen ze wel denk :P maar het gaat er vooral om dat het snel en makkelijk is. Me pa is nogal koppig omdat ie altijd vind dat met pc's alles zoveel moeite kost om bv een film daarmee op de tv te kijken dus het moet allemaal wel met het indrukken van 2 of 3 knoppen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer MediaPortel eens op je normale PC.
http://mediaportal.sourceforge.net/

Dan kun je een indruk krijgen hoe het menu van een HTPC eruit zou kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:51:
Voor mensen die nog een zwarte DIGN kast zoeken:
Zag er eentje op Ebay staan:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...Item&rd=1&item=6734454477

Zoek zelf een zilveren uitvoering, anders had ik hem wel gekocht. :*)
jammer.. ik wil die nummer 5 hebben :)
deze zijn wel erg mooi.. lijkt me een lekker HT OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaPortel is geen Operating System, maar gewoon een stukje open-source software wat je bovenop (bijvoorbeeld) Windows XP installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

aahhh.. :) ok.. ik zoek een dedicated OS ervoor nog :) (ik wi zonder HD proberen te draaien eerst) .. geekbox ofzo.. maar ziet er niet super uit. .maar goed..ik ben er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: mediaportal werkt echt als een trein nu!
eigenlijk doet alles het. 2 kleine problemen (1 bug, geluid echoot maar dat is uit te zetten door wave/mix te muten en line-in open te zetten; onhandig voor bijv winamp... en een probleem dat veroorzaakt wordt door de opbouw van de software: beeld wordt zwart bij opnemen met mijn software based mpeg tv kaart maar geluid hoor je wel!)

inclusief tv+gids, muziek, films, newsfeeds, online radio, mail checken, wekker enz enz.

En doordat MP tijdens het opnemen geen CPU-kracht verspilt aan preview, zijn de opnames vloeiend en dat is wel eens anders geweest!

kortom: ik ben zeer tevreden. nou alleen nog een afstandsbediening en ik ben tevreden!
een plugin voor SNES-roms zou ook erg leuk zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:10:
Iemand ervaring met deze Case? Het is een Qtec :+ El Micro. Ik vind hem er wel flex uitzien, wil um daarom ook waarschijnlijk gaan gebruiken als HTPC. Als ie op zijn kant ligt natuurlijk. ;)
Bij de Hardwareconcurrent is ie te krijge voor 40 pleuro's.

[afbeelding]
Misschien een beetje laat, maar toch.. Weet iemand ook of er in deze case gewone pci- en agp-kaarten gaan? Of alleen low-profile?

En waarom hoor ik hier iedereen over het direct aansluiten van de pc op de tv.. Ik heb op mijn dvd-speler(zo'n all-in-1 setje van philips, met tuner etc..) ook een 2tal aansluitingen zitten om een Video-In op aan te sluiten.. Is dat niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er een video-in op? dan zou je de tv op AV of 0 moeten zetten, en je DVD ook.
Je kunt m ook gewoon op de scart van de tv hangen, is iets handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:09:
zit er een video-in op? dan zou je de tv op AV of 0 moeten zetten, en je DVD ook.
Je kunt m ook gewoon op de scart van de tv hangen, is iets handiger.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb maar 1 scart aansluiting op mijn tv en die is in gebruik door de dvd-speler.. Is zo'n scart-splitter ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik was op zoek naar een deftige DVD recorder met HD. Maar degene van goede kwaliteit zijn nog altijd bijzonder duur. Daarom kijk ik uit naar een barebone met HTPC software die dan eigelijk nog meer mogelijkheden zou hebben.

Nu ken ik persoonlijk niks van barebones (ben een gamer). Waar moet je daarbij op letten? Welke merken hebben een goede reputatie? Vermits hij voor HTPC moet dienen moet hij uiteraard stil zijn. Ik wil bovendien de mogelijkheden van een DVD-Recorder: DVD-afspelen, TV opnemen op hoge kwaliteit, eventueel zaken overzetten, TV kijken, timeshiften en de mogelijkheid hebben eventueel DVD's of content van de HD te bekijken wanneer er toevallig iets geprogrammeerd staat en wordt opgenomen.

Enkele barebones die ik ben tegengekomen:

AOpen XCube EZ65 i865G
Asus Pundit Black Barebone
MSI Mega PC 651 (ziet er wel cool uit)
Is dit iets voor HTPC of zit ik er compleet naast (:))?

Ik heb ook al ff gezien dat je je foto's, filmpjes en muziek kan beheren met bvb mediaportal. Ook heb ik ergens gelezen dat je je HTPC dan van op afstand (netwerk? internet?) kan bedienen. Zit in die mediaportal alles in, of maakt ie gebruik van programma's die je zelf installeert zoals PowerDVD?

Waarom heb je een TV-kaart nodig? Is een snelle CPU genoeg? Vermits het stil moet zijn is TV-kaart misschien beter dan snelle CPU. Hoeveel geheugen heeft zo een PC nodig? Mijn game pc heeft nu 1G. Zal wel teveel zijn zeker.

De HTPC moet enkel dienen om HTPC te zijn: dus niet gamen enzo. Zoveel mogelijk wil ik hem bedienen met een afstandsbediening. Over welke afstandsbediening gaat het dan? Zit die bij een TV-kaart? Een ding dat ik al van de vele info die ik aan het doorploegen ben heb gevonden is dat je de afstandsbediening met "girder" kan programmeren voor je pc. Zijn er compatibiliteitsproblemen waarvoor je moet oppassen met de hardware voor een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik vind de 43cm kasten mooi, maar helaas erg groot, vooral in de hoogte. Voor low-profile kies ik liever niet. Persoonlijk ga ik liever voor een kleine barebone als behuizing.

Naast 1x AGP kan 1x PCI slot dan genoeg zijn, als je die gebruikt voor een TV-kaart met 2 tuners. Audio zou dan onboard moeten, maar met een fatsoenlijke chipset met SP/DIF out lijkt me dat geen probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door DeadMetal op 17-01-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
DeadMetal schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:25:Naast 1x AGP kan 1x PCI slot dan genoeg zijn, als je die gebruikt voor een TV-kaart met 2 tuners. Audio zou dan onboard moeten, maar met een fatsoenlijke chipset met SP/DIF out lijkt me dat geen probleem.
Waarom heb je een TV-kaart nodig met 2 tuners? Kan ik ook een gebruiken met 1 tuner en gebruik maken van de tuner van men TV ("oude" hitachi 4:3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Dat kan inderdaad ook ja. 2 tuners heb je alleen nodig als je (gebruikmakend van Windows MCE) 1 zender wil opnemen en tegelijk een andere zender wil bekijken (of 2 zenders tegelijk opnemen, ook al zal niemand dat doen), volledig binnen MCE zelf.

Maar TV kijken kan natuurlijk net zo makkelijk (of moet ik zeggen: makkelijker) met de tuner van je TV, waarbij je de tuner op de TV-kaart kan gebruiken voor het opneemwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door DeadMetal op 17-01-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Nu online
eborn schreef op maandag 07 juni 2004 @ 11:55:
En nog een laatste kast :) Voor iedereen die van silver houdt en graag een lage kast (lees: 90mm) heeft.
.......
Tenslotte de shop waar ik de kast besteld heb: http://www.omnideal.de. Ze geven direct een IBAN en BIC nummer, dus internationale overschrijvingen zijn erg makkelijk te doen. Bovendien zijn de verzendkosten naar Nederland maar € 9,99. Zover ik kan zien deed deze shop eerst zaken op Ebay, alwaar ze enorm veel positieve feedback hadden (99,9% positief oid). Het lijkt me dus een goede zaak, maar die keuze ligt altijd bij jezelf :) Misschien dat de kast ook wel in Nederland te vinden is...
Heb je deze kast nog kunnen bemachtigen? Ik vindt m wel errug strak.. Heb ze gemailed, want hij staat niet meer op de site.. dus hoop dat ze ze nog hebben..

Anders is die andere die je postte, van www.digitalpowerhouse.net, wel een goed alternatief, maar heb je ondertussen al antwoord van de fabrikant waar ie te krijgen is en wat ie kosten moet?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Zou een HTPC er zo kunnen uitzien:

- Barebone: MSI Mega 651
- CPU: Celeron 2.4Ghz (goedkoopste die ik kon vinden)
- HD: Seagate 120G 8MB (stille hd, andere suggesties?)
- Memory: 256MB DDR (voldoende)
- MSI MS-8606 TV Tuner Card (ondersteund door media portal dacht ik)
- Benq DVD-RW 16x
- WinXP Home
- Media Portal

http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=431
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mut_detail.php?UID=460

Thx alvast voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zikje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:58:

- Barebone: MSI Mega 651
- CPU: Celeron 2.4Ghz (goedkoopste die ik kon vinden)
- Memory: 256MB DDR (voldoende)
- MSI MS-8606 TV Tuner Card (ondersteund door media portal dacht ik)
- Benq DVD-RW 16x
- WinXP Home
- Media Portal
Ik zou toch een andere TV kaart nemen. Heb zelf de TV@nywhare zitten, én een PVR 350. Die is wel wat duurder, maar de kwaliteit is wel 100 keer beter. Die is ongeveer €50, een PVR 150 is ongeveer het dubbel, maar het geld zeker waard (juist jammer dat er nooit iets op TV is, maar ja ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pvr350 is toch duurder dan de 150 (of ben ik nou gek geworden), de laatste staat in de pricewatch voor 65-70 euro dachtik (en is ook nog windows MCE compatible, ook erg handig als alternatief voor mediaportal en winxp home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
En past die PVR 150 in een barebone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm
dat weet ik weer niet.

ik zag nog een barebone die wel te betalen is: 99e
het is een Elitegroup U-Buddie 4m24
Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/200x200/s/sbqe12.jpg

zonder schermpjes ofzo, maar toch... wel lekker budget!

dit is alleen een behuizing (microATX), 55e

Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tqxn26.jpg

ook wel een aardige optie misschien...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind al die barebones zo ontzettend lelijk eigenlijk.
De enigste die ik echt mooi vind zijn de DIGN5 en DIGN7 kasten.
Maar die zijn weer zo ontzettend duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:10
DeadMetal schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:44:
Dat kan inderdaad ook ja. 2 tuners heb je alleen nodig als je (gebruikmakend van Windows MCE) 1 zender wil opnemen en tegelijk een andere zender wil bekijken (of 2 zenders tegelijk opnemen, ook al zal niemand dat doen)
Pardon ik heb zelfs 3 tuner en ja het komt regelmatig voor dat ze allemaal aan het werk zijn.
PS ik gebruik geen MCE want die kan er max 2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
MCE 2005 kan er maximaal 3 aan. Oké, ik had een enkeling in plaats van niemand moeten zeggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 18-01-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:21:
kortom: ik ben zeer tevreden. nou alleen nog een afstandsbediening en ik ben tevreden!
een plugin voor SNES-roms zou ook erg leuk zijn...
* gitaarwerk got tha real thing! :9

hey.. ehmz..als je alleen een beamer gebruikt zeg maar..dan kan je (mits de beamer uiteraard over vga aansluiting beschikt ;) ) toch gewoon het beste zo een vga aansluiting nemen?

Ik vind het weer zo irri om weer een goeie kaart te kopen als ik genoeg grafische kaarten heb liggen. Heb nog een Matrox g-400 (of g450.w.eet et neit meer) zonder tv out en met dual-head. Destijds voor mn studio,..maar mn nieuwe grafische kaart heeft ook 2x dat out..maar wel 3d ondersteuning voor directx9 .. lijkt me wat overbodig voor htpc ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:26:
ik vind al die barebones zo ontzettend lelijk eigenlijk.
De enigste die ik echt mooi vind zijn de DIGN5 en DIGN7 kasten.
Maar die zijn weer zo ontzettend duur :'(
Idd.. ik ook ... zijn duur ja..

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 19-01-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:52:
[...]

* gitaarwerk got tha real thing! :9

..
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/55532-big.jpg
Specificaties:
• Afmetingen: 377 x 135 x 457 mm
• Voeding: SFX 200W Passive PFC, thermal control
• Gewicht: 5,22 kg
• Bays:
-5.25" extern: 1
-3,5" extern: 1
-3,5" intern: 1
• I/O voorzijde: USB 2.0 en audio
• Casefans: 60mm fan geïnstalleerd
• Overig:
- 6-in-1 cardreader geïnstalleerd in de externe 3,5" bay achter klepje.
- Alleen voor Micro ATX moederborden

Dit leek me wel een mooi kastje als ik het dan echt ging doen. :)
Ziet er mooi uit, maar heeft wel nadelen (maar 1 hd bijv).

[ Voor 100% gewijzigd door Iet op 19-01-2005 17:16 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:11:
de pvr350 is toch duurder dan de 150 (of ben ik nou gek geworden), de laatste staat in de pricewatch voor 65-70 euro dachtik (en is ook nog windows MCE compatible, ook erg handig als alternatief voor mediaportal en winxp home)
De TV@nywhare is een € of 50, ik dacht dat de PVR150 ongeveer €100 is. De PVR 350 is dan weer rond de €150. Althans hier in België 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zei als laatste pvr 150 en toen zei je de prijs,vandaar dat ik je verkeerd begreep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

* gitaarwerk heeft nog een Super Nintento :)
(en een hoop andere consoles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice...
maar t zou toch leuk vinden als t op de htpc kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:06:
nice...
maar t zou toch leuk vinden als t op de htpc kon...
Input kaartje erbij.. Ik vind namelijk de controllers gewoon een van de belangrijkste dingen van zo een console.

(ik weet eigenlijk niet of er wel zoiets is.. dat je scart enzo erin kan gooien.. of iig svhs kanalen.. dat je htpc gelijk een switchbox wordt ofzo en dat de htpc realtime beeld kan interpoleren of verbeteren/omzetten)

[ Voor 28% gewijzigd door gitaarwerk op 20-01-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn toch emu's? die kan je als plugin windowed laten werken...
volgens mij is er zoiets op gemodde XBOXen mogelijk, met NES en gamboy roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:10:
er zijn toch emu's? die kan je als plugin windowed laten werken...
volgens mij is er zoiets op gemodde XBOXen mogelijk, met NES en gamboy roms
maar nog geen authentieke controllers :) en die rulen gewoon :)

nog iemand een antwoordje op mn vraag hier wat boven? (over matrox g-400 icm vga aansluiting & beamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Nieuwe vraag :)

Wat voor videokaart kan ik het beste kopen voor mijn HTPC?
Eisen:
AGP 4x of 8x
Goede Tv-Out! Dus het liefst s-video...
Prijs: ongeveer 60 euro...

Thx!

Edit: Die case van Qtec, vorige pagina, hierin passen gewone AGP en PCI kaarten.. Dus geen gezeik met low-profile! En toch een kleine case!!

[ Voor 29% gewijzigd door Llewy op 20-01-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
de echte controllers etc. kun je aansluiten met adapters die onder andere verkrijgbaar zijn bij liksang.com , zo kun je je ps 1 /2 controllers aansluiten , n64 en nog wat andere ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:10
Ati 9250 is ideaal voor MCE

PS MCE kan toch echt maar met max 2 tuners overweg
Zie http://www.microsoft.com/.../evaluation/whatsnew.mspx
Voetnoot 3
Supports up to Two (2) Analog, One (1) DTV/HDTV Tuner for local channels via over-the-air signal, US only. All other supported regions can support up to Two (2) tuners per computer.

[ Voor 87% gewijzigd door leonbong op 20-01-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

leonbong schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:55:
Ati 9250 is ideaal voor MCE

PS MCE kan toch echt maar met max 2 tuners overweg
Zie http://www.microsoft.com/.../evaluation/whatsnew.mspx
Voetnoot 3

[...]
dus de NL versie van MCE kan geen HDTV handelen???

waar de fuck slaat dat op.. het kost toch meer moeite om iets eruit te slopen dan het gewoon te laten staan?? zo wordt de opkomst van HDTV alleen maar tegengewerkt in andere landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
zikje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:58:
...
...
Geen 7200.8 -> reviews: Seagate Barracuda 7200.8 400GB review ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Ja, ik heb het ook al gelezen op silentpcreview. Maar de oude barracudas kan je niet meer krijgen (hier in belgie toch nog niet gevonden).

Een stille HD was wel de Samsung SP reeks volgens silentpcreview. Die heb ik ook nog niet gezien in online-winkels in BE in de buurt van Leuven. Maar kga toch s vragen of ze het dan niet kunnen bestellen.

Overigens ben ik er nog helemaal niet uit. Er zijn 3 mogelijkheden voor moederborden: barebone, mITX en mATX als ik het goed gelezen heb. Dit zijn dan ook verschillende kasten. Ik weet niet of de VIA Epia voldoet aan mijn eisen. Bovendien moet het echt wel stil zijn en in kleine cases kan je moeilijk grote koelblokken ala zalman of thermalright xp-120 gaan zetten.

De tv-qualiteit moet echt wel goed zijn. Zorgt een MPEG2 (en MPEG4) decoder op zo een kaart voor beter qualiteit of heeft het er niks mee te maken? Nu heb ik een oude tv nog, maar het zou wel leuk zijn moet ik dat later ook op een hdtv kunnen aansluiten. dvd-recorder mogelijkheden zoals timeshiften, programmeren enzo ...

Verder denk ik ook dat ik, mits veel zoekwerk, de media-portal wel aan de praat ga krijgen, het lukt voorlopig al vrij goed.

Wat mij ook nog niet duidelijk is is de SOUND. In verschillende review lees ik dat onboard sound zoals AC97 enz heel goede kwaliteit is. In andere reviews lees ik dat onboard sound vrij slecht is??? Wat is hier nu van aan? Welke verschillende Onboard sound spullen heb je? Op dit moment heb ik op mijn game-pc een SB Audigy gekoppeld aan Cambridge Soundworks boxen (2.0 of zo denk ik? met 2 boxen en een subwoofer aan mijn voetjes) met digitale ingang. (heeft SPDIF iets te maken met digitale ingang->optische kabel ???).

Welke onboard sound zou deze kwaliteit kunnen hebben? 5.1 is dan met 5 Boxen (2voor, 2 achter en subwoofer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.meedio.be staan er ook kasten bij de pricewatch sectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwi
  • Laatst online: 20-06-2023

piwi

Birth Life Metallica Die

Met betrekking tot de eerder genoemde u-buddie van elitegroup:

Die heeft geen tv-out onboard voor de rest wel een grappige uatx.
Weet iemand trouwens hoe op te lossen die ontbrekende tv-out (goedkoop+simpel)
In duitsland bij alternate is ie trouwens 79 pleuro, waarom er nu weer 20 pegels tussen de nederlandse en de duitse alternate moet zitten mag joost-piet-klaas weten. :(

Het gaat btw om de 4m24 en niet de 4m23 die heeft ondersteuning voor DDR200 (PC1600) en DDR266 (PC2100) en de 24 voor DDR266 (PC2100) en DDR333 (PC2700)

Zouden er voor deze uatx uitvoering ook een TV-kaart/Radio combo zijn, behalve dan extern want we willen tog alles In de kast?

[ Voor 11% gewijzigd door piwi op 23-01-2005 02:43 ]

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste