Home Theatre PC's

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Anoniem: 94631 schreef op 25 februari 2004 @ 02:23:
Ik vind een HTPC pas een HTPC wanneer hij past bij een audiorack (is dat niet 43cm?)
Gelukkig zijn daar ook al flink wat cases voor.
Ah, dat ding hierboven is wat dat betreft een topper :)

Alleen jammer dat je je specs in het Engels neer zet. Goede wijn behoeft geen krans. Wordt het ding niet extra cool van.
Maar gebruik je die shitspeakers in die monitor? Want ik zie geen kabel naar een hifiset ofzo.
Deze is inderdaad 43cm.
In het engels omdat ik de specs rechtstreeks heb gepeest van mijn homepage, die int. wordt bekeken.
Kabel naar de Hifi ligt achter de kast.
Speakers van monitor zijn idd shit (hoewel die zachtjes aanstaat voor wat meer middentonen)

Die nieuwere digndingen zijn nog weer veel gelikter, maar ook veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100484

Nice topic ;-)

Ik ben nu zo'n ruim een jaar bezig met een HTPC samen te stellen. Maar ik had als uitgangspunt dat geld wat aan de pc word uitgegeven ook door de pc verdient moest worden. Hoe ? vul maar in .... ;-)

Dat hield echter wel in dat het niet van de een op de andere dag klaar was en ik verders geen zin had om mega veel geld er aan uit te geven omdat ik het (voor mezelf dan) puur als gadget zie, als een soort extratje. Dus vat het maar samen als een budget-HTPC.

Case :

Na lang wikken of wegen om er een zelf te maken (immers vind ik die mooie 43 cm cases net iets te duur voor een lege kast) zag ik de Q-Tec L-DT 350W. Voor 45 euro een "goed genoeg" kastje naar mijn mening. Maar belangrijkste is dat ie past in het geheel en ook nog eens ATX moedernord kan hebben en veel ruimte van binnen heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.akula.nl/images/cases/htpc-Case.jpg

Systeem :

AMD XP 1800+
Q-Tec 13412 AMD cooler
Aopen AV-73-V Motherboard
1024 Mb. 133 Mhz. SDRAM
XfX GeForce 4 MX 440-SE, 64 MB. DDR
Creative Live 5.1 digital
Hercules Smart TV stereo (TV-IN)
1 x Realtek 10-100MB networkcard
1 x Western Digital 30 GB
1 x Maxtor 30 GB Diamondmax 9
1 x Maxtor 80 GB Daimondmax 8
NEC 1300A DVD -/+ RW DVD burner
(1.08 Herry firmware)
Marmitek PC control (IR/RD)

Software :

Dat staat nog niet helemaal vast. Voor de tussentijd gebruik zowel Showshifter 22.35 als versie 3. Ik heb geprobeerd Freevo, MyHTPC en nog een paar anderen maar die waren me net iets te omslachtig of ik had er geen zin in om ze helemaal uit te dokteren.

NooB als ik ben en met de tijd die ik nog heb krijg ik het ff niet voor elkaar clickable pics neer te zetten dus daarvoor kan je als je wilt deze zien op de volgende lokatie :

Mijn HTPC sitje

Helaas staan hier alleen pics met de oude (tijdelijke) kast. Nieuwe zullen tzt volgen.
Maar geeft het wel een idee van hoe en wat.

Nog te doen :

Beeld - kwaliteits verbetering, het beeld is nu te donker, slecht instelbaar.... ligt waarschijnelijk aan de kwaliteit van de GF4MX tv-out.
TV-IN - te samen met het bovenstaande, opnames hebben nog net teveel kwaliteits verlies en sommige zenders worden gewoon niet goed weergegeven. Het e.e.a. hangt samen met o.a de kabelzooi (geeft dus storing) bij de HTPC.
Meubel : passende meubel maken waarbij gebruikersgemak en design als uitgangspunt geldt.
Algehele hardware-upgrade - met de vervanging van mijn normale werkstation een het eind van dit jaar kan ik de handel daarvan doorschuiven naar de HTPC. Moederbord zal dat een Epox worden met 512 mb DDR. Verdere specs daarvan op : Werkstation//upgrade tzt
Versterker - nu werk ik nog met een Sony ESD versterker. Dit is een normale stereo versterker en wil tzt toch een digitale versterker. In de tussentijd heb ik surround dus alleen via de tv-speakers waarbij de Sony de boel lekker aanvult. (o.a. het lage gebied)

Voor evt. onderbouwde tips/suggesties hou ik me aanbevolen. Echter is het nooit mijn bedoeling geweest om een high-end HTPC neer te zetten. Dit alles is begonnen met een geintje waarbij ik mijn download bak geschikt maakte om VHS banden digitaal te maken. En van het een kwam het ander. En wonder boven wonder werkt het aardig al zal het altijd beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

obsidian schreef op 25 februari 2004 @ 14:48:
[...]

Zilver is mooi, champagne ook, maar zwart vind ik dan weer zo standaard dat het lelijk word.
gewoon een groen lampje inbouwen.. zilver is echter veel meer standard tegenwoordig ;)
kijk maar eens om je heen.. zilver..en blauwe leds ;)

anyway..
waar kan je deze kasten kopen??
*edit: CHECKED :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.iuneed.com/images/main.jpg
waar dient die aller rechtste drukknop voor?

[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 29-02-2004 18:20 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*bump* zijn er nog meer van dit soort modellen (niet per se dus van DIGN) maar voor een wat lievere prijs dan 320,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oh, maar die ken ik hoor ;) (staat ook in de pricewatch)
maar meer dit soort, sobere kasten.. hoeft niet per se van dit merk (of die andere D-vine ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:29

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 100484 schreef op 29 februari 2004 @ 10:20:
Nice topic ;-)
Case :

Na lang wikken of wegen om er een zelf te maken (immers vind ik die mooie 43 cm cases net iets te duur voor een lege kast) zag ik de Q-Tec L-DT 350W. Voor 45 euro een "goed genoeg" kastje naar mijn mening. Maar belangrijkste is dat ie past in het geheel en ook nog eens ATX moedernord kan hebben en veel ruimte van binnen heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.akula.nl/images/cases/htpc-Case.jpg
Erg mooie kast! Kan hij een gewoon full sixe ATX mobo bevatten? Of is het een m-ATX kast? En waar heb je hem gekocht?

[ Voor 4% gewijzigd door DynaMikeY op 16-03-2004 18:09 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Deze vond ik ook mooi!!:

Afbeeldingslocatie: http://www.sign21.co.jp/newbusiness/htpc/image/no01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DynaMikeY schreef op 16 maart 2004 @ 18:08:
[...]

Erg mooie kast! Kan hij een gewoon full sixe ATX mobo bevatten? Of is het een m-ATX kast? En waar heb je hem gekocht?
Heb um gehaald bij Orbit te Nijmegen. Hadden ze op voorraad. En ja, kan een full size ATX hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100484 op 16-03-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

en wat kost deze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Via dit nieuws item op de frontpage van Tweakers.net kwam ik aan de naam Silverstone. Dit bedrijf maakt ook een paar aardige HTPC kasten: de LC01 en de LC03

Afbeeldingslocatie: http://www.htpcnews.com/images/silverstone_lc03/LC01vLC03fromfront.jpg
HTPCnews.com heeft beide kasten gereviewd:
* Review LC01
* Review LC03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84130

Zijn die kasten in Nederland al tekoop?
Ik zag namelijk een heel mooi kastje op
die website van http://www.silverstonetek.com/

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-newdesktops-lascFRONTsm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Snik snik.... Wrom moet hier nou weer een Mircro atx bordje in.....

Afbeeldingslocatie: http://www.iuneed.com/DSCN4816.JPG

Want hij past zo mooi bij mn dvd speler.......

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/724HJ4N24444

Ik wil hem niet specifiek gebruiken voor een HTPC maar gewoon als pc kast... omdat ik hem dan gewoon tussen mn stereo zet. Daarom wilde ik ook deze kast omdat er twee spelers in kunnen (Dvd fikker/lezer, Cd Fikker/lezer)

Kan dat...? of zit je dan met ruimte gebrek..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100484 schreef op 16 maart 2004 @ 23:06:
[...]

Heb um gehaald bij Orbit te Nijmegen. Hadden ze op voorraad. En ja, kan een full size ATX hebben.
50,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben bezig met een HTPCtje uit wat oude hardware die ik had liggen (scrapheap challenge, so to say :)). Dit moet hem gaan worden:
- Asus P3B-F
- P3-450
- 416MB RAM
- 20GB Maxtor HD
- SB Live
- 3COM Etherlink 905TX

Software: Windows XP Pro SP1. Helemaal gestripped van alle overbodige crap met XPLite. Als mediasoftware gebruik ik ShowShifter 2.1.

Nog ontbrekende parts:
- Behuizing - zit nu in een oude tower, ben rond aan het kijken naar een mooie desktop, die Qtec L-DT350 vond ik wel mooi, past ook perfect on mijn TV.
- Videokaart - Gebruik nu tijdelijk een SiS6326 (8MB AGP), maar dit is ubercrap van de bovenste plank. Een vriend van me had nog een Matrox G400 liggen die ik mocht hebben, dus daar moet ik even op wachten :)
- Remote Control - Moeilijk. Ik weet niet welke te nemen. Ik denk dat de Marmitek het beste is, gezien de goede naam, en de schappelijke prijs (40 euro). Iemand tips? :)
- DVD drive - Moet nog een spelertje kopen. Een slot-in lijkt me wel leuk voor deze toepassing.

Toekomstige uitbreiding:
- TV Kaart - Hauppage WinTV ofzoiets. Ik weet niet of de specs van het systeem het toelaten om aan HD recording te gaan doen :)
- Harddisk - Een forse HD, om flink wat movies op te kunnen slaan. Ik weet niet hoever het P3B mobo kan, maar 120GB zal wel haalbaar zijn.

De CPU OC'ed naar 4.5x 115MHz = 517MHz. Hij kan verder, 558 en 600 doet ie ook. Maar ik heb gemerkt dat hij op 517 ook alles afspeelt zonder hapering (divx5, xvid, dvd)

Voorwaarde is uiteraard dat het geheel zo weinig mogelijk geluid maakt. Ik heb daarom de volgende mods uitgevoerd:

- Voedingmod - fan van 250W voeding draait op 7V, en is onhoorbaar nu.
- CPU - Deze komt uit een oude Dell PC, en bevatte een grote heatsink met een fannetje erop. Ik heb dit fannetje eraf gehaald, en laat hem dus passief gekoeld. Ik hoop dat ik dit vol kan houden, want de temperatuur springt tijdens het afspelen van DVD's en XVID richting de 90 graden. (op 580MHz heeft mobo monitor al over de 100 graden gemeten)
Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/tweakers/p3.jpg
- Harddisk - Het is een oude 20GB disk, die niet zo stil is als de fluid bearings in mijn gamePC. Ik heb deze daarom in noppenschuim gewikkeld. Resultaat: doodstil.

Het geheel komt onder mijn TV te staan, ik heb geen audiorack ofzo (midiset onder TV), dus het hoeft geen dure case Dign case te zijn ofzo :)
Op de plaats van de video moet dus de HTPC komen te staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/tweakers/tv.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

HD in noppenschium, wordt dat niet te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2584TN.jpg

mijn CIP. geen audio-formaat dus, maar wel heerlijk stil en koel, iets wat de 3 vorige behuizingen (simpel kastje gekocht, zelfbouw waar de voeding niet in pastte en een cdspeler) niet hadden. deze hoor je op 3 meter afstand al niet meer in een stille kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wekkel schreef op 21 maart 2004 @ 09:06:
HD in noppenschium, wordt dat niet te warm?
Uh... boeien! :)

Maar zonder gein... ik weet het niet. Ik gok het erop van niet. Het is maar een 5400rpm disk, dus het zal wel meevallen.

Ik heb enkele 'burnin' testjes gedraaid, door hem uren achter elkaar movies af te laten spelen, en de HD werd niet echt meer dan handwarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 19:30
DynaMikeY schreef op 21 maart 2004 @ 05:00:
Een forse HD, om flink wat movies op te kunnen slaan. Ik weet niet hoever het P3B mobo kan, maar 120GB zal wel haalbaar zijn.
Ja, da's geen probleem: mijn HTPC heeft ook een P3B-F plus een 120GB disk :)

Overigens heb ik voorlopig eerst maar m'n Lian-Li PC60 als HTPC case in gebruik. Grappige is dat 'ie op z'n zij exact net zo breed is als m'n andere hifi spul:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/htpc.jpg

Eigenlijk wil ik wel een leuke 'echte' HTPC kast maar ik vind ze allemaal zo belachelijk duur :/ (heb serieus zo'n Dign overwogen maar laten we eerlijk zijn, het zijn doodnormale kasten maar dan omgekieperd)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abbadon je moet deze modden helemaal vooraknt eruit slopen zelf plaat er tegen aan lassen oid en dan gaten erin lcd etc. en je hebt je eigen dign ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

idd, plaat alu en je bent al een heel eind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 11:23

xdc

Anoniem: 100231 schreef op 21 maart 2004 @ 16:42:
abbadon je moet deze modden helemaal vooraknt eruit slopen zelf plaat er tegen aan lassen oid en dan gaten erin lcd etc. en je hebt je eigen dign ;)
daarvoor zijn die lian li cases toch wel wat te duur voor :)
kan je net zo goed gelijk een dign kopen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze lian li is alsk het geod heb nabij de 150 a 120 euro dign = 320...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik had er eerlijk gezegd al aan gedacht, er een alu plaat voor te fixen. Alleen dacht ik dat me dat veel te veel gedoe werd (ben niet zo handig met metaal) dus me verder niet in verdiept. Maar nu toch maar eens gekeken en volgens mij is het vrij simpel :P

Ik moet gewoon een plaat hebben van de juiste afmetingen en slechts twee randen om buigen plus een paar gaatjes boren, that's it :P Het bevestigen is heel simpel, ik schroef namelijk de twee zwarte randen van m'n huidige front af en schroef ze op de nieuwe plaat en dan is het click & snap en hij zit gelijk op de juiste plaats. Moet dan alleen nog ff wat verzinnen voor de on/off button.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/lianli_frontclose.jpg

Deze zwarte dingen bedoel ik, zitten aan de boven en onderkant van de frontbezel en zijn er zo af te schroeven (click systeem zit er ook aan vast). Én ik beschadig m'n Lian-Li zo ook niet. Hmmm, ik zal eens kijken wie met een werkbank ik voor m'n karretje kan spannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76860

Ik heb een ouwe CDI speler omgetoverd tot DVD-Divx-MP3 bak. Ik heb daarop een FPS1500 creative aangesloten en het werkt perfect! Ik heb mijn Pinnacle remote erop gegooid en draaien als een zonnetje! TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 21 maart 2004 @ 18:11:
deze lian li is alsk het geod heb nabij de 150 a 120 euro dign = 320...
Uhmmmm, en als je nou eens een normale desktop die geschikt is voor full atx neemt.. En dan de originele front (meestal van plastic) eraf haalt en bij en ene site in Duitsland (ff url kwijt) een op maatgemaakt alu front bestelt ? Of een "kennis" die aardig is met plaatbewerking ? Dan heb je waarmee ik bezig ben. Immers heb je dat een alu binnenframe waar alles in past en de voorkant gemaakt naar het ontwerp wat je zelf maakt.

Het is wel heel mooi hoor al die speciale cases met het is wat een voorganger al zei ; het is niks anders dan een gekantelde pc kast. Wat dat betreft kan met net zo goed een oude Compaq deskpro case nemen. Die is immers geschikt voor staand en liggend gebruik. Daarnaast valt me op dat HTPC cases vaak maar 1 a 2 sloten hebben voor 3'5 drives. En dan pis je al vaak naast de pot als je net als ik er juist 3 in hebt.

De kast die ik geb was zo'n 50,- en het ontwerpen van dat frontje (moet ik ongeveer gokken) was zo'n 30,- ex. verzendkosten e.d. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

Ik begrijp niet dat mensen zo'n dure kast gaan kopen. Ik heb gewoon voor niks een opgeblazen versterken genomen en erin gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
Volgens mij ben je voor een barebone ook zoveel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb deze RC gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/remotewonder2_angle.jpg

De ATI Remote Wonder... heeft iemand hier ervaring mee? Werkt deze goed met ShowShifter?

Overigens: € 27,50 bij http://www.4launch.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Das de remote wonder II. Ik heb de 1e versie en die werkt fantastisch. Zeker in combinatie met EAZYLOOK in ATI Multimediacenter. Op de site van showshifter staat dat de Remote Wonder ook met dat programma werkt, maar of je em dan ten volle kunt benutten.....?

(is ie eigenlijk al te koop die II? De Remote Wonder I is tegenwoordig al erg goedkoop, maar moeilijk aan te komen. Ik heb die van mij recent bij informatique vandaan, dus misschien hebben die er nog een paar)

[ Voor 32% gewijzigd door Joch_um_all op 22-03-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
DynaMikeY schreef op 22 maart 2004 @ 12:46:
Ik heb deze RC gevonden:

[afbeelding]

De ATI Remote Wonder... heeft iemand hier ervaring mee? Werkt deze goed met ShowShifter?

Waarschijnlijk domme vraag maar ik neem aan dat je de Remote Wonder alleen met de ATI all in wonder kan gebruiken!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Kezand schreef op 22 maart 2004 @ 22:50:
[...]

Waarschijnlijk domme vraag maar ik neem aan dat je de Remote Wonder alleen met de ATI all in wonder kan gebruiken!? :?
Nee, zit gewoon een USB receiver bij, dus videokaart onafhankelijk. Hij werkt dus schijnbaar ook op niet ATI videokaarten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

DynaMikeY schreef op 22 maart 2004 @ 23:34:
[...]

Nee, zit gewoon een USB receiver bij, dus videokaart onafhankelijk. Hij werkt dus schijnbaar ook op niet ATI videokaarten! :)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Dat hij dus schijnbaar ook werkt op niet ATI videokaarten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

DynaMikeY schreef op 22 maart 2004 @ 12:46:
Ik heb deze RC gevonden:

[afbeelding]

ik heb deze remote vaak geleverd bij bv Shuttle kastjes.
Heb al meerdere mensen gehad die een multimedia HTPC wilden hebben, en daarvoor is deze remote helemaal perfect.

Je kan plug ins gebruiken voor meerdere programma's :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

Ik heb de Dign HV4 een hele fijne kast, super mooi! _/-\o_

Maar toch doe ik hem weg (waterkoeling past er nou eenmaal niet in B) )

Als iemand interesse heeft kan je me mailen... (rory@graafiez.nl)
Ik vraag €175,- voor de kast exclusief 2 60mm papsts en €190,- incl. :7

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 99344 op 26-03-2004 18:26 . Reden: De kast is btw nog geen 2 maanden oud... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil denk ik wel de ATI Remote Wonder II halen, maar waar is die nou het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 22:23

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ik ben trotse eigenaar van deze HTPC kast:
Kanam Eectronics

Ik heb 'm gekocht bij Sinotech Electronics in Duitsland voor €219,90 incl. BTW en incl. verzending per koerier.

Reviewtje lezen? Bedenk daarbij dat een HT200 hetzelfde is als een HT100 maar dan met 2 x een 5 1/4 bay.
Review HT101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Mooi ding. Lijkt wel verdacht veel op de Dign3e die ik heb, maar waarvoor ik meer heb betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ging vandaag mijn pc aansluiten op mijn tv (ati radeon 9800 pro) moet zeggen ik vind het echt niet slecht! was echt heel erg mooi!

Ik heb dus ook plannen voor mijn nieuwe kamer om een htpc te gebruiken.
Ik krijg dus mij ouders zijn tv ( 55 cm aristona ) en ik ga mijn pc aansluiten aan die tv, plus ik ga die remote control kopen en ook een tv kaart denk ik....
Boxen zijn creative inspire 5.1 5300 op een audigy 1.

IK zit nu al te dromen!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Hoe verhoudt een htpc (met Epia M) zich tot een degelijke standalone dvdspeler (een Marantz bijvoorbeeld)?
Hij zal natuurlijk veel meer kunnen afspelen, maar hoe is de beeld- en geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razorfist schreef op 27 maart 2004 @ 22:46:
Hoe verhoudt een htpc (met Epia M) zich tot een degelijke standalone dvdspeler (een Marantz bijvoorbeeld)?
Hij zal natuurlijk veel meer kunnen afspelen, maar hoe is de beeld- en geluidskwaliteit?
Beeldkwaliteit: films zien beter uit op tv dan op een monitor, en ik vind zelf dat een htpc beter beeld geeft dan een dvd. Maar je ziet niet echt het verschil..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 27-03-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Binnenkort een Epia, dus dan zal ik meer kunnen toevoegen aan dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al eerder in deze topic gereageerd maar ik kan nu zeggen dat het eindelijk af is. (tenzij ik moet w8ten op een beamer...)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.gieben/22.jpg

Als HTPC case heb ik een Q-Tec L-DT 350W black case gekocht. Deze is full-ATX en heeft voldoende ruimte om bijvoorbeeld 3 hd's kwijt te kunnen. Sinds vorige week zit daar ook een 4-way fan controller in met LCD scherm. Een simpele maar het doet wat ik wil en dat is stilte en adequate koeling wanner nodig en dat doet deze. De activerings temp. is 50 graden en dan zorgt deze controller dat de fans van 1500 tp/m naar 2500 tp/m gaan. Een 2e verhoging doet hij bij 55 graden laat hij alle fans om maximaal draaien. Voor 25,- euro hoef je dus aan dit gevalletje geen buil te vallen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.gieben/33.jpg

Ook heb ik een ander meubel gehaald. Ik wilde geen dure aangezien ik plannen heb de woning waar in nu zit over een tijdje te verlaten en pas dan ga bekijken hoe ik de zooi ga inrichten. Ik moest dus een tussen oplossing hebben maar ben erg tevreden met hoe ik het nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.gieben/44.jpg

En deze pic geeft een idee hoe het in actie (in de avond) er uit ziet.

Specificaties :

Besturingssysteem : Windows XP Pro NL SP1// NTFS
Processor : AMD XP 1800+
CPU koeler : Q-Tec 13412 AMD cooler
Moederbord : Aopen AV-73-V
Geheugen : 1024 Mb. 133 Mhz. SDRAM
Videokaart : XfX GeForce 4 MX 440-SE, 64 MB. DDR
*edit* vervangen door Asus v8200 GF3Ti500, heeft veel betere TV-Out
Geluidskaart : Creative Live 5.1 digital
TV-Capture kaart : Hercules Smart TV stereo (TV-IN)
DVD speler : Samsung DVD-ROM
Netwerkkaart : Realtek 10-100MB networkcard
Harddisk 1 : Western Digital 80 GB, 8 mb cache, 7200 tpm
Harddisk 2 : Maxtor 80 GB Diamondmax 8, 7200 tpm
Harddisk 3 : Maxtor 30 GB Diamondmax 9, 7200 tpm
Afstandbediening : Marmitek PC control (IR/RD)
Versterker : Sony ESD serie (4 x 100 watt RMS)
Extra software : Showshifter 22.35 & 3 DV, pro-coder, dvd decrypter en dvd2one

Totale kosten van de pc via nieuw aankoop, ruilhandel, etc. : 430,- uitgegeven in een tijdsbestek van 1,5 jaar. Voor uitgebreidere info verwijs ik naar mijn site waar ook captures van de werking van showshifter te zien zijn.

http://www.akula.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100484 op 17-04-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Razorfist schreef op 27 maart 2004 @ 22:46:
ik heb een epia m10000 ( zie sig) voor dvd en divx, en dat bevalt prima. Eerst haperde dvdtjes als ik andere programma's had geopend, maar toen had ik hardware acceleration aangezet in powerDVD, en het probleem was over :)
Verder heb je geen digitale audio uitgang en ingebouwde 6 kanaals geluidskaart, ik neem aan dat die geen ac3 decodeert, aangezien alleen de soundstorm dat doet toch? (nooit uitgeprobeert).
Verder valt t me wel op dat als er kleine kleurverschillen zijn (bijvoorbeeld een achtergrond met schaduw) tijdens een dvd, dat je dan van die overgangsstrepen ziet. ik heb dat op me andere pc waar ik gewoon via de monitor kijk niet. De epia stat aangesloten via s-video. Wellicht dat ik ergens de kleurdiepte moet instellen ofzo, dat komt nog wel ;) ik erger me dr verder niet aan ofzo.

wat wel wat -puntjes zijn:
- bij mij is het beeld standaard te groot, moet dan eerst bij beeldscherm eigenschappen het beeld wat uitzoomen, die instelling is na een reboot weer ongedaan :(
- als ik heb opgestart zonder tv, en daarna weer met tv opstart dan staat de tv out uit. dat betekend dat als je em bijv. op je kamer aan een monitor configureerd en em daarna in de woonkamer neerzet en aansluit op de TV, dat je dan in windows geen beeld hebt. dus zul je eerst je monitor er op moeten zetten om zo de tv out te kunnen activeren. de tv out activeren terwijl er geen tv op aangesloten gaat lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
een M10000 heeft als het goed is wel een digitale uitgang, is gecombineerd met de coax uitgang. Je kan dan als het goed is kiezen.

Ik zat ook te twijfelen voor die Epia's maar het werd erg prijzig en het feit dat ik de tv-out niet kan bekijken van te voren maakt mij erg aan het twijfelen.

nieuws: Asus P4R800-V Deluxe met Radeon IGP-chipset review

Deze leek mij wel erg leuk icm een celeronnetje ofzo. De tv-out van Ati is over het algemeen gewoon strak te noemen (laptop en desktop hier zijn erg goed!) en het is goedkoper dan een Epia. Nadeel? Het formaat: volledig atx. Dus ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Anoniem: 84130 schreef op 19 maart 2004 @ 17:39:
Zijn die kasten in Nederland al tekoop?
Ik zag namelijk een heel mooi kastje op
die website van http://www.silverstonetek.com/

[afbeelding]
Die ziet er idd wel heel erg strak uit. Ik blijf ze alleen zo ontzettend duur vinden. 200+ euri blijft heel veel knaken voor een lege kast.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Abbadon schreef op 21 maart 2004 @ 15:52:
[...]

Ja, da's geen probleem: mijn HTPC heeft ook een P3B-F plus een 120GB disk :)

Overigens heb ik voorlopig eerst maar m'n Lian-Li PC60 als HTPC case in gebruik. Grappige is dat 'ie op z'n zij exact net zo breed is als m'n andere hifi spul:

[afbeelding]

Eigenlijk wil ik wel een leuke 'echte' HTPC kast maar ik vind ze allemaal zo belachelijk duur :/ (heb serieus zo'n Dign overwogen maar laten we eerlijk zijn, het zijn doodnormale kasten maar dan omgekieperd)
Vind wel dat je het bijzonder sfeervol opgelost hebt zo ! Ziet er erg mooi uit in dat audiomeubel helemaal icm. die TFT erop.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tbusquet schreef op 03 april 2004 @ 10:11:
[...]

Die ziet er idd wel heel erg strak uit. Ik blijf ze alleen zo ontzettend duur vinden. 200+ euri blijft heel veel knaken voor een lege kast.
hier een review:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Een onhandig ding als je het mij vraagt (na het lezen van de review). Je hebt risercards nodig voor je sloten (pci en agp) en die schijnen niet echt stabiel te zijn. Hij is 38cm ipv. 43cm. En je kunt alleen maar gebruik maken van laptop dvdspelers met speciale adapters voor IDE. En dan moet je alsnog +- 200 euri neerleggen. Ik dank je feestelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Over strak gesproken... hoe vinden jullie dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.mol/B@rt_d@_M@n/HTPC+Receiver.JPG

Enne effe een screenshot van wat ik op m'n TV zie (als ik Faithless afspeel natuurlijk...):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.mol/B@rt_d@_M@n/myHTPC_screenshot.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 12:10

Cliffie

Trompetslet

Oeh, dat ziet er strak uit! d:)b

Zeker ook die receiver, goede keus :P (heb ik ook net een weekje :D )

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Prachtig al deze kasten, ik heb nu een shuttle kast (gewoon als pc)
Maar deze maakt nogal een herrie, nu wil ik best zo'n dign kast kopen en mijn onkyo de deur uit doen. Maar ik heb een aantal vragen:

1. ) is het mogelijk om hem op mijn tv aan te sluiten, maar in een andere hoek mijn tft scherm + toetsenbord te laten staan en dit dus draadloos doen? ik weet dat het met het toetsenbord en de muis kan, maar ook met het beeldscherm?
2. ) kan ik gewoon de onderdelen uit mijn shuttle overnemen? :
athlon 2500
512mb ddr
radeon 9700pro
3.) zijn die kasten extra geluidsdicht, want ik kan mij niet voorstellen dat ik lekker een dvd'tje kijk als die kast blijft brullen.
4. ) is het mogelijk om programma's van mijn tv op te nemen op de harde schijf van de pc of via de dvd writer?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

StephaN schreef op 17 april 2004 @ 11:34:
Prachtig al deze kasten, ik heb nu een shuttle kast (gewoon als pc)
Maar deze maakt nogal een herrie, nu wil ik best zo'n dign kast kopen en mijn onkyo de deur uit doen. Maar ik heb een aantal vragen:

1. ) is het mogelijk om hem op mijn tv aan te sluiten, maar in een andere hoek mijn tft scherm + toetsenbord te laten staan en dit dus draadloos doen? ik weet dat het met het toetsenbord en de muis kan, maar ook met het beeldscherm?
2. ) kan ik gewoon de onderdelen uit mijn shuttle overnemen? :
athlon 2500
512mb ddr
radeon 9700pro
3.) zijn die kasten extra geluidsdicht, want ik kan mij niet voorstellen dat ik lekker een dvd'tje kijk als die kast blijft brullen.
4. ) is het mogelijk om programma's van mijn tv op te nemen op de harde schijf van de pc of via de dvd writer?

Alvast bedankt!
.

1. ja, als je tv out op je shuttle hebt kan je hem op tv aansluiten (draadloze setjes voor video en geluid kosten tussen de 40 en 80 euro.

2. als je een beetje handig bent is dat te doen maar slim vind ik het niet. je betaalde al iets meer voor die shuttle dan voor een normale kast en nu koop je een nog duurdere.. je moet zelf een oplossing maken voor je moederbord en alle uitgangen + pci sloten.

of was je van plan alle losse componenten uit de shuttle te halen? Dat kan wel maar je moet dus nog wel een moederbord in die dign zetten waar je die componenten dan in steekt.

3. geen ervaring mee maar het metaal ziet er dik uit dus misschien houdt het wel iets meer geluid tegen. Hoe dan ook, beide kasten maken geen lawaai. Met 2 nieuwe fans ter waarde van 20 euro bij elkaar heb jij een stille shuttle. Chipset fan is stil genoeg, dan moet je een andere fan in de voeding en op de processor koeler zetten en de shuttle is muisstil. Check even of je DVD speler zelf wel stil is tijdens het spelen, sommige DVD spelers blijven brullen tijdens het draaien en daar doet die dign kast niets aan.

4. Als je een tvkaart in je pc hebt kan je met verschillende htpc of losse programma's tv beelden opnemen naar harde schijf. Je 2500+ trekt het iig makkelijk om op te nemen en ondertussen iets anders te kijken. Als je windows media center 2004 wil gebruiken moet je goed opletten dat niet elke tvkaart compatible is met mce2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
tbusquet schreef op 03 april 2004 @ 10:14:
[...]

Vind wel dat je het bijzonder sfeervol opgelost hebt zo ! Ziet er erg mooi uit in dat audiomeubel helemaal icm. die TFT erop.
Thnx :) Eigenlijk wil ik de kast op van die metalen schijfjes laten rusten (zoals ze ook onder versterkers, receivers etc. zitten), lijkt 't net ff wat beter.
Iemand trouwens een idee of dat soort dingen los te koop zijn?
B@rt_d@_M@n schreef op 17 april 2004 @ 02:17:
Over strak gesproken... hoe vinden jullie dit:

[afbeelding]

Enne effe een screenshot van wat ik op m'n TV zie (als ik Faithless afspeel natuurlijk...):

[afbeelding]
Dat ziet er flex uit :P Doe eens wat meer info over die kast (like waar heb je 'm gescoord en hoe bevalt 'ie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cliffie schreef op 17 april 2004 @ 08:49:
Oeh, dat ziet er strak uit! d:)b

Zeker ook die receiver, goede keus :P (heb ik ook net een weekje :D )
wat voor 1 is het da n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:08
Ikzelf wil over een tijd (kan lang/kort zijn) ook een grotere tv met 5.1 set voor m'n kamer aanschaffen. Het is natuurlijk handig om je pc dan aan te sluiten op je tv zodat je gelijk wat filmpjes die "toevallig" op je pc staan via de tv te bekijken. Maar wat ik met altijd afvraag, wordt met een breedbeeld tv (16:9) het beeld niet helemaal uitgerekt en dus lelijk op de tv? Hebben jullie hier last van? Ik weet wel dat er in sommige programma's zo'n optie zit zoals: "lock aspect ratio at 16:9" ofzo maar heeft dit er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Abbadon schreef op 17 april 2004 @ 18:39:
[...]

Dat ziet er flex uit :P Doe eens wat meer info over die kast (like waar heb je 'm gescoord en hoe bevalt 'ie).
Zie m'n vorige post op pag. 6 (ongeveer in het midden) van dit draadje. Hij bevalt uitstekend; de review waar ik naar verwijs beschrijft 'm heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Marantz SR5400 (zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

GNIFFEL schreef op 17 april 2004 @ 19:47:
Ikzelf wil over een tijd (kan lang/kort zijn) ook een grotere tv met 5.1 set voor m'n kamer aanschaffen. Het is natuurlijk handig om je pc dan aan te sluiten op je tv zodat je gelijk wat filmpjes die "toevallig" op je pc staan via de tv te bekijken. Maar wat ik met altijd afvraag, wordt met een breedbeeld tv (16:9) het beeld niet helemaal uitgerekt en dus lelijk op de tv? Hebben jullie hier last van? Ik weet wel dat er in sommige programma's zo'n optie zit zoals: "lock aspect ratio at 16:9" ofzo maar heeft dit er mee te maken?
Met een breedbeeld tv worden 4:3 uitzendingen van tv (en je computer) gewoon in 4:3 weergegeven. Je krijgt dan links en rechts zwarte balken. Je bent nu niet anders gewend aangezien je al een 4:3 tv hebt waarschijnlijk. Als je wil kan je deze uitzendingen op breedbeeld kijken maar dan rekt hij de zijkanten wat uit (zodat het midden nog redelijk in verhouding blijft). Dit is natuurlijk geen gezicht al moet ik toegeven dat het op de tv van m'n ouders zo netjes wordt gedaan dat ik het nauwelijks zie. De tennisballen bleven rond enzo :)

Als je een film van de computer afspeelt die bijvoorbeeld 16:9 is kan je de tv gewoon op Zoom 16:9 zetten (of hij doet het zelfs automatisch) en dan kijk je de film van je pc gewoon op volledig scherm.

Ga eens kijken in de winkel, alle tv's hebben zo hun eigen zoom mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:08
Ja, dat begrijp ik. Maar je tv-out signaal is (bij mij) 4:3 dus dat wordt het beeld op tv toch ook 4:3 en om een film te kijken rekt hij het dus uit? Dit valt dus niet erg op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

GNIFFEL schreef op 17 april 2004 @ 19:57:
Ja, dat begrijp ik. Maar je tv-out signaal is (bij mij) 4:3 dus dat wordt het beeld op tv toch ook 4:3 en om een film te kijken rekt hij het dus uit? Dit valt dus niet erg op?
Nee een film van 16:9 rekt hij niet uit. Hij zoomt in.

De meeste nieuwe modellen kijken precies waar de bovenste en onderste rand van de film ziet en knipt de zwarte balken weg. De wat oudere series kunnen vaak in 10 stappen inzoomen van 4:3 naar 16:9 zodat je zelf kiest hoeveel zwart je wegknipt.

Als je een film hebt in 4:3 kan je kiezen om uit te rekken of gewoon 4:3 te kijken met balken.

[ Voor 23% gewijzigd door Pixal op 17-04-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
@ pixal
Bedankt, ja ik wil gewoon zo'n kast kopen met een moederbord erbij en dan de videokaart/processor en zo overzetten.

Maar eerst maar eens die videokaart stiller zien te krijgen :).

Misschien een domme vraag trouwens, maar kan je met een dvd brander ook normale cd's branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Anoniem: 76860 schreef op 21 maart 2004 @ 21:24:
Ik heb een ouwe CDI speler omgetoverd tot DVD-Divx-MP3 bak.
Dat ben ik dus ook van plan want me legocasemod met p133 maakt me toch iets teveel herrie en is ook een beetje tetraag het enige probleem bij mij is de hardware want als je geen geld hebt (ben maar een simpele scholier) ook geen hardware tijd en motivarie zat dus daar schort het niet aan.
Ik weet nu dus ook zeker dat het met een via epia gewoon gaat werken.
En een cdi speler modden is niet zo'n probleem zit alle gaten in die je nodig hebt en past ook nog eens bij mijn simpele radio versterker combi (pioneer setje van 13 jaar oud wel perfect geluid nog steeds)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 16:44
Deze vind ik toch echt wel zeer nice...
Alleen spijtig dat de cases niet appart verkrijgbaar zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.hushtest.de/hushshop/shop/shop_img/big_img/podbox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hushtest.de/hushshop/shop/shop_img/big_img/black_kl_3d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hushtest.de/hushshop/shop/shop_img/big_img/itx_extended950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hushtest.de/hushshop/shop/shop_img/big_img/black_frontstecker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hushtest.de/hushshop/shop/shop_img/big_img/silber_3d_stecker.jpg

meer info: http://www.hushtechnologies.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zit daar een Cassetterecorder in ofzo ?

Hij ziet er erg strak uit maar dat grote luik verpest het weer, net zoals de USB/FW poorten een beetje overbodig zijn. Zo'n strak design, daar laat je geen lelijke kabels uitsteken.

edit: Doelende op fisherman die de DIGN kast showde, ik ben 'n beetje traag :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 17-04-2004 22:32 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

StephaN schreef op 17 april 2004 @ 20:12:

Misschien een domme vraag trouwens, maar kan je met een dvd brander ook normale cd's branden?
ja. don't shoot me als ik het mis heb maar ik ben ze nog niet tegen gekomen die het niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 12:32
Dit topic lijkt me het beste geschikt voor mijn vraag c.q. probleem.

Ik ben al een week of twee een eigen HTPC setje aan het samenstellen. Echter, het moet qua prijs wel leuk blijven. Ik praat dan over een budget van 300 a 400 euro. Niet veel, vooral als je naar de prijzen van bovenstaande kasten kijkt. Voordeel is: ik vind die dingen enorm lelijk :P Grootste nadeel: ze zijn allemaal zo massief en hoog. Daarom ben ik gaan zoeken naar kasten die maximaal 10cm hoog zijn en toch nog een beetje te look-en-feel van een normale DVD-speler hebben. En dat is best lastig :)

Tot nu toe ben ik bij twee kasten uitgekomen die beide redelijk aansluiten bij dit doel. Het gaat dan om de Asus Pundit (normale of -r) en de Aopen A340 series.

Pluspunten van de Asus zijn de all-in-one oplossing (barebone), maar dit is ook direct een nadeel:
- weinig ruimte ;
- kan warm worden ;
- je bent voor TV-out en audio afhankelijk van de gebruikte chipset ;
- het design van de voorkant is niet ideaal: de digital-out had op de achterkant gemoeten en het hele design wordt minder mooi als de voorklep (verplicht) open moet ;

Pluspunten voor de AOpen is het toch wel aardige design en de lage prijs. Alleen moet hier natuurlijk weer een moederbord in. Bovendien heb je geen card-reader en een minder mooie afwerking aan de voorkant (in vergelijking met de Asus Pundit).

Beide kasten zijn zo'n 9 - 10 centimer hoog. De Asus geeft 2 PCI sloten d.m.v. een riser-card, de AOpen heeft er iets meer. Maar omdat het maar een simpel HTPC'tje wordt zal er hoogstens een Hauppauge PVR bijkomen. Maar dat hangt wel weer sterk af van de aanwezige TV-out en audio op het moederbord.

Na menige review gelezen te hebben kom ik er nog steeds niet uit. Vooral de audio en de TV-out van de Asus baart me zorgen. Maar de vraag is of je met onboard sound ooit tevreden kunt zijn. Een nforce MCP-T SoundStorm is aardig, maar daar moet een Duron op die volgens mij veel warmer wordt dan een Celeron. Voordeel van een los moederbord is de vrijheid. Als ik een moederbord zonder grafische kaart koop ben ik goedkoper uit, waardoor ik een 2ehands Matrox G450 erin kan zetten. Volgens velen geeft die kaart één van de beste TV-out signalen.

Nu is mijn vraag: kent iemand nog vergelijkbare kasten die ik over het hoofd heb gezien in mijn zoektochten? Het gaat dan echt om lage kasten die ook plat neergelegd kunnen worden. Een cube valt daarmee dus af, net als een kast van 15+ cm. Het mag een barebone zijn, maar dan het liefst met een Intel socket. Bovendien moeten de TV-out en de audio van redelijk tot goeie kwaliteit zijn.

Is er zoiets te krijgen, afgezien van deze kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dit is ook wel een mooie kast..alleen ook heel duur..nog steeds ind ik de Dign 5 de mooiste kast gezien..alleen..320 euro voor een kassie :/

http://kanam.co.kr/kanam/...admin/file/HT-400S_02.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ok ik wil een stijlvolle laptop kopen, die alles kan wat mijn htpc ook kan (hij moet hem vervangen). Dus dan denk ik aan een dvd brander, 5.1 geluidsuitgang, videokaart met goede beeldkwaliteit (radeon 9200 of hoger waarschijnlijk).
Zelf dacht ik aan een apple powerbook, maar ik wil toch liever winxp houden ook al is het design daarvan zo mooi :). Oh en een lange accuduur is ook geen overbodige luxe.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

StephaN schreef op 27 mei 2004 @ 14:32:
Ok ik wil een stijlvolle laptop kopen, die alles kan wat mijn htpc ook kan (hij moet hem vervangen). Dus dan denk ik aan een dvd brander, 5.1 geluidsuitgang, videokaart met goede beeldkwaliteit (radeon 9200 of hoger waarschijnlijk).
Zelf dacht ik aan een apple powerbook, maar ik wil toch liever winxp houden ook al is het design daarvan zo mooi :). Oh en een lange accuduur is ook geen overbodige luxe.

Iemand suggesties?
Misschien kan je die vraag beter in Complete systemen & Laptops stellen aangezien een laptop wel kan fungeren als htpc maar niet echt het doel is van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
StephaN schreef op 27 mei 2004 @ 14:32:
videokaart met goede beeldkwaliteit (radeon 9200 of hoger waarschijnlijk).
Hebben alle radeons ook een goeie TV-out? Ik heb zelf een Radeon Mobility M6 in mijn laptop zitten, en die TV-out valt (naar mijn idee) niet tegen. Ik vraag me af of een Matrox G450 voor zo'n HTPC echt een veel beter resultaat geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Gitaarwerk schreef op 27 mei 2004 @ 14:18:
dit is ook wel een mooie kast..alleen ook heel duur..nog steeds ind ik de Dign 5 de mooiste kast gezien..alleen..320 euro voor een kassie :/

http://kanam.co.kr/kanam/...admin/file/HT-400S_02.JPG
Maar wat ik dan niet snap: waarom zo hoog. Met een beetje knap design kun je daar toch zo 4 cm vanaf halen? Zolang je PCI sloten maar kaarten kunnen bevatten. Het zijn nu echt towers op z'n kant, waar je nog eens 2x zoveel voor betaald ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mwaah..valt toch wel mee? een beetje versterker is ook hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

eborn schreef op 27 mei 2004 @ 15:22:
[...]
Hebben alle radeons ook een goeie TV-out? Ik heb zelf een Radeon Mobility M6 in mijn laptop zitten, en die TV-out valt (naar mijn idee) niet tegen. Ik vraag me af of een Matrox G450 voor zo'n HTPC echt een veel beter resultaat geeft :)
Matrox TVOUT OWNS elke andere TVOUT, dus ook die van ATi.

Ik heb ze alle 3, maar mijn HTPC heeft de Matrox G400DH gekregen. Echt superscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
DynaMikeY schreef op 27 mei 2004 @ 16:25:
Matrox TVOUT OWNS elke andere TVOUT, dus ook die van ATi. Ik heb ze alle 3, maar mijn HTPC heeft de Matrox G400DH gekregen. Echt superscherp beeld.
Dan denk ik dat ik toch maar voor die optie ga. Een losse kast met moederbord, zonder videokaart. Dan stop ik daar de Matrox G450 in. Audio haal ik dan nog wel van het moederbord, evt. via SoundStorm als het een nforce2 bordje is :) Maar daarvoor ga ik eerst even uitzoeken hoeveel extra hitte een Duron t.o.v. een Celeron produceert.

Voordeel van een aparte kast is wel dat je nog een slot over houd. Eventueel voor een LCD'tje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Tijdens m'n speurtochten kwam ik deze kast nog tegen:
http://www.digitalpowerhouse.net/evolution.htm

Sluit eigenlijk perfect aan bij mijn wensen. Echter, hij is 1) nergens te krijgen en 2) waarschijnlijk onbetaalbaar ;)

Misschien dat dit linkje bij mensen nog van pas komt:
http://www.htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=1930

De pagina bevat een lijst met grote hoeveelheid HTPC hardware. Altijd handig als naslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je de link volgt van de reclame : http://www.pctoyland.com
scheetl dat 120 euro met een DVINE 5 case.. scheelt best veel..

die komt nu met shipping : $269.20

[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 28-05-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Ik heb eindelijk een mooie HTPC kast gevonden en gekocht ! :D

Was alleen nog best prijzig :( 199 euri :(

Maarja, hij ziet er iig enorm goed uit vind ik !

Afbeeldingslocatie: http://www.htpcnews.com/images/silverstone_case/frontpanel_closed_empty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind op een of andere manier dat zilver niet zo mooi aan die kast..

tijdje geleen weer theebeskwie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tbusquet schreef op 30 mei 2004 @ 13:49:
Ik heb eindelijk een mooie HTPC kast gevonden en gekocht ! :D

Was alleen nog best prijzig :( 199 euri :(

Maarja, hij ziet er iig enorm goed uit vind ik !

[afbeelding]
waar zit de dvd.. kan niet goed zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Pixal schreef op 30 mei 2004 @ 16:46:
[...]

waar zit de dvd.. kan niet goed zien
Achter de klepjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Wow, het ziet er eindelijk naar uit dat ik de (voor mij) perfect kast heb gevonden:

Evercase E1290B
http://www.evercase.com/newsite/2product/e1290.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.evercase.com/newsite/images/e1290/e1290.jpg

- MicroATX
- 1x 5.1/4" extern, 2x 3.5" extern en 1x 3.5 intern (hoewel ik me afvraag of dat niet 1 om 1 moet zijn)
- 4x Low Profile sloten máár ook 1x Normal Profile d.m.v. een riser card. Ideaal voor een normale TV-kaart dus
- 2x USB en audio voorop (altijd handig)
- zwart met wit/grijs, waardoor het altijd wel in het totaalplaatje past
- geen 'ellende' met klepjes, waardoor je geen LCD-schermpjes kunt gebruiken

En de prijs valt ook reuze mee: rond de €65,-.

Volgens mij hebben we hier dus een winnaar! :P Deze kast past tenminste in het meubel, hoewel het uiteindelijk wel een paar dingen moet gaan vervangen. Tuurlijk, er zijn mooiere kasten, maar die voldoen allemaal niet aan m'n andere specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind het altijd zo lelijk als alles aan de voorkant zit..met een klepje is dat wel ok..alleen moet de dvd speler en lcd er weer niet achter zitten.. ow jah..de power en reset knop ook niet ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ga het maar met een soort Cube doen. Die kasten zijn allemaal behoorlijk aan de prijs, vind ik. Dan kan ik waarschijnlijk het zaakje niet kwijt in mijn hifi meubel, maar dat is dan de prijs die ik moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. een 350 euro voor een beetje mooie kast... of gewoon.. tja..we zijn tweakers .. : zelfbouw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Gitaarwerk schreef op 31 mei 2004 @ 09:16:
ik vind het altijd zo lelijk als alles aan de voorkant zit..met een klepje is dat wel ok..alleen moet de dvd speler en lcd er weer niet achter zitten.. ow jah..de power en reset knop ook niet ^_^
Klopt, die combinatie is alleen zo moeilijk te krijgen. Als je zo'n kast al kan vinden is hij meteen 15 cm hoog of onbetaalbaar :) Dus dan heb ik liever geen klepje, zodat je vrijheid hebt, dan wel een klepje dat toch maar in de weg zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eborn schreef op 31 mei 2004 @ 23:36:
[...]
Klopt, die combinatie is alleen zo moeilijk te krijgen. Als je zo'n kast al kan vinden is hij meteen 15 cm hoog of onbetaalbaar :) Dus dan heb ik liever geen klepje, zodat je vrijheid hebt, dan wel een klepje dat toch maar in de weg zit :)
is zo is zo :)

meeste zijn toch onbetaalbaar :P de hooge maakt niet uit.. ik heb in mijn rack toch 20cm hoog zitten..alleen probleem weer is dat de lengte voorbij de glasplaten gaan :P maar dit is mijn hifi rack..dus wellicht ooit later is er een ander HT rack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68142

Ik ben zelf ook al een tijdje bezig met deze dingen. Ik zou wel een dagje willen organiseren waarin we allemaal onze dozen meeneemen en eens aan elkaar showen wat voor OS en software we draaien, welke hardware we gebruiken, en welke afstandbedieningen etc mensen gebruiken.
Voor mij zal dit een erg leerzaam dagje kunnen worden, en oa mijn stiltemod zal ook anderen aanspreken ;-).
Evt kan dit bij mij thuis wel een keer.
Wie heeft er interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wel intresse, maar ik kan neits bijdragen. ben een no-no op het gebied van HT...echt in ALLEs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68142

Juist daarom. Ik heb al met veel verschillende zut gewerkt nu, en kan je vast wel eea laten zien. Ik had zelf de hulp erg op prijsgesteld een half jaar geleden, want ik heb er heel erg veel tijd in gestopt. Mijn HTPC is vooral voor audio (ik zal het woord high-end maar niet in de mond nemen) en hij is erg prettig geworden. Ik koop geen CD-spelers meer ;-).
Aangezien jij ook nogal een audio liefhebber bent volgens mij, kunnen we wel eens een boom op steken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Voor die DIGN en Silverstone kasten kun je volgens mij goed terecht bij Eynstein computers. DIGN HV-7 kost daar 287 euro en de Silverstones 174 euro..... Best een goede prijs toch? Bovendien een winkel met topservice (check shop survey maar)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61961

Iemand ervaring met moederborden met geïntegreerde C3's? Lijkt me wel iets voor home theatre. Lekker stil te maken.

http://www.mpl.be/products.aspx?id=21&sid=85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

GreenGras schreef op 01 juni 2004 @ 22:27:
Voor die DIGN en Silverstone kasten kun je volgens mij goed terecht bij Eynstein computers. DIGN HV-7 kost daar 287 euro en de Silverstones 174 euro..... Best een goede prijs toch? Bovendien een winkel met topservice (check shop survey maar)
de HV5 is wel nog duur, dat vind ik de enige mooie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

Schaamteloze copy/paste van een topic van mij op het htforum.nl:

Ok, ik heb nu vier programma's in gebruik:

Theatertek voor DVDs
Zoomplayer voor WM9
VLC voor TS files
BS player voor DivX/XviD

En een hele lijst problemen :).

Wat ik wil

1 programma voor alles. En niet iets in te hoeven stellen als ik een film van een willekeurig formaat aanzet.

Problemen

1.
In Theatertek (v1.5.046) kan ik geen ffdshow post processing aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/Theatertek_video_settings.gif

2. In Zoomplayer krijg ik niet de Ravisent Cineplayer decoder aan de praat. En de Cyberlink PowerDVD decoder (de enige volledige functionele op het moment) ziet er niet uit.

3. De Sonic cinepayer decoder wilt niet samenwerken met ffdshow

4. Welke decoder heb ik in godsnaam nodig om in Zoomplayer TS files af te kunnen spelen? En geef me alsjeblieft niet deze link, daar ben ik al geweest :P.

5. VLC verneukt de audio als ik het over de SPDIF out gooi. Hij speelt dan alles dubbel af. Maar dit zal me verder een wordt wezen als ik TS playback in zoomplayer aan de praat weet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jag.. probeer dit dan eens :)

http://www.ht-galore.com/playah/formats/all.php

B) :+ O-)

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 02-06-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Jag schreef op 02 juni 2004 @ 02:07:
Schaamteloze copy/paste van een topic van mij op het htforum.nl:

Ok, ik heb nu vier programma's in gebruik:

Theatertek voor DVDs
Zoomplayer voor WM9
VLC voor TS files
BS player voor DivX/XviD

En een hele lijst problemen :).

Wat ik wil

1 programma voor alles. En niet iets in te hoeven stellen als ik een film van een willekeurig formaat aanzet.

Problemen

1.
In Theatertek (v1.5.046) kan ik geen ffdshow post processing aanzetten.

[afbeelding]

2. In Zoomplayer krijg ik niet de Ravisent Cineplayer decoder aan de praat. En de Cyberlink PowerDVD decoder (de enige volledige functionele op het moment) ziet er niet uit.

3. De Sonic cinepayer decoder wilt niet samenwerken met ffdshow

4. Welke decoder heb ik in godsnaam nodig om in Zoomplayer TS files af te kunnen spelen? En geef me alsjeblieft niet deze link, daar ben ik al geweest :P.

5. VLC verneukt de audio als ik het over de SPDIF out gooi. Hij speelt dan alles dubbel af. Maar dit zal me verder een wordt wezen als ik TS playback in zoomplayer aan de praat weet te krijgen.
Je zou als extra alternatieve afspeler eens Media Player Classic kunnen proberen: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/ en op deze link zit meer mooie software.
En hier: http://www.avsforum.com/a...0441f572e&threadid=406574 kun je enkele van de daarin gebruikte filters downen en los gebruiken.
Verder is er in dat AVSForum erug veel info te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-06-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

_XipHiaS_ schreef op 02 juni 2004 @ 10:15:
[...]

Je zou als extra alternatieve afspeler eens Media Player Classic kunnen proberen: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/ en op deze link zit meer mooie software.
En hier: http://www.avsforum.com/a...0441f572e&threadid=406574 kun je enkele van de daarin gebruikte filters downen en los gebruiken.
Verder is er in dat AVSForum erug veel info te vinden.
Dank je voor de links. Ik heb het probleem met Theatertek al opgelost: bleek een andere versie van ffdshow nodig voor te zijn, dan kan je die postprocessing optie wel kiezen.

Ik heb ook al uitgevonden hoe je ts files afspeelt, het is alleen erg krap qua cpu (ik heb een Xp2500):

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/CPU_load_Kill_Bill_TS.gif

Nou nog dingen tweaken en vooral het allemaal handiger maken :). Ik hoorde dat Theatertek versie 2 eraan komt en die kan ook WM9 afspelen en ik geloof nog wel meer. Klinkt heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ook een tip voor htpc kastjes:

http://www.procase.nl/Index.asp?page_id=40

ik heb hem zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nu een Epia M1200. Ik ben nog hard op zoek naar goede software, want tv out op een breedbeeld geeft nog steeds zwarte balken aan de zijkanten ;(
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste