Kijk hier eens rond: http://www.media-box.org/MrDry schreef op 13 January 2003 @ 14:31:
[...]
Nee dus...
http://www.showshifter.com/support/system.htm
ben zelf bezig om een progje te maken voor MP afspelen via TV....maar dat is nog in ontwikkeling....misschien dat jullie goede iedeen hebben voor features....?
als ie aanstaatMrDry schreef op 13 januari 2003 @ 14:28:
[...]
Bedoel je als ie aan staat of als ie uit staat. In het laatste geval zou WOL (wake on lan) uit kunnen staan...
is dat die hele grote kaart? Ik heb die eruit gehaald omdat de mijne een router/webserver is geworden (onder linuxVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 11:20:
is er ook al iemand die het dvb kaartje zat is en hem mij wilt verkopen?
ja, snes en sega emulatie en goede zoom mogelijkhedenMrDry schreef op 13 January 2003 @ 14:31:
[...]
Nee dus...
http://www.showshifter.com/support/system.htm
ben zelf bezig om een progje te maken voor MP afspelen via TV....maar dat is nog in ontwikkeling....misschien dat jullie goede iedeen hebben voor features....?
[ Voor 77% gewijzigd door arjandijk162 op 13-01-2003 15:36 ]
ik had nog een vraagje, werkt Grider alleen met windows 98?? want ik heb het nu @ win95 geinstalleerd, maar hij begint te zeiken dat ie bepaalde plugins niet kan laden.. en nu heb ik de final.gml gedownloaded van die driver page van jwbagger, maar nog steeds zonder resultaat, niks werkt met grider..
Verwijderd
waarschijnlijk moet je de nieuwe common controls installen.
te vinden ergens op microsoft site
Verwijderd
@superpaddo
yep dat is dat grote kaartje met dat metalen doosje op het einde van de kaart..
wat moet je er voor hebben?
ik heb je een mail gestuurd..
yep dat is dat grote kaartje met dat metalen doosje op het einde van de kaart..
wat moet je er voor hebben?
ik heb je een mail gestuurd..
volgens die installatie heb ik al de laatste versie...Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:27:
waarschijnlijk moet je de nieuwe common controls installen.
maar zegt dat ie bepaalde DLL's van grider zelf niet kan laden, die overigens wel in de plugin map staan
Verwijderd
Ik probeer de image te downloaden maar met het merk wat op de connector staat lukt het niet? Zijn er verschillende merken ofzo?
Is misschien een idee voor later maar voorlopig hou ik het op een MP3 speler met misschien toegevoegde MPEG2 en MPEG1 mogelijkheden (VCD/SVCD)arjandijk schreef op 13 January 2003 @ 15:35:
[...]
ja, snes en sega emulatie en goede zoom mogelijkheden
Heb ik gezien...ziet er erg goed uit maar is verre van compleet. Zal kijken of ik de MP3 speler skinnable kan maken.The Undertaker schreef op 13 januari 2003 @ 14:36:
[...]
Kijk hier eens rond: http://www.media-box.org/
Quod licet lovi, non licet bovi
weet iemand misschien of girder alleen werkt op windows 98 ofzo?
Verwijderd
hmm, wat vreemd. het hoort gewoon te werken op windoos 95.
Misschien girder ff opnieuw installen??
ik weet het anders ook niet zo 123.
Misschien girder ff opnieuw installen??
ik weet het anders ook niet zo 123.
Ik had hetzelfde probleem in W95.
Er zijn 2 oplossingen:
1) In de plugins-dir alle overbodige plugins (alles behalve voor het keyboard) weggooien.
2) W98 installeren.
Er zijn 2 oplossingen:
1) In de plugins-dir alle overbodige plugins (alles behalve voor het keyboard) weggooien.
2) W98 installeren.
ja, win98 was ik sowieso wel van plan om te installeren, maar wou het ff proberen met win95...Fire69 schreef op 14 January 2003 @ 21:04:
Ik had hetzelfde probleem in W95.
Er zijn 2 oplossingen:
2) W98 installeren.
ik zal wel alle overbodige plugins wegdonderen..
mpeg 1 is waarschijnlijk wel te doen, maar peg 2 moet via de dvbkaart en dat word nog best lastig denk ik, is er trouwens al iemand die mpeg 2 files heeft afgespeeld?MrDry schreef op 14 januari 2003 @ 08:53:
[...]
Is misschien een idee voor later maar voorlopig hou ik het op een MP3 speler met misschien toegevoegde MPEG2 en MPEG1 mogelijkheden (VCD/SVCD)
[...]
Heb ik gezien...ziet er erg goed uit maar is verre van compleet. Zal kijken of ik de MP3 speler skinnable kan maken.
MD 9.2 op org. Siemens box (wel met 128 Mb) werkt. (Windows 98 SE, directX 9)
In Enschede transponders gevonden op : 305, 313, ...... 369 Mhz. (steeds stappen van 8 Mhz.)
Alleen het geluid valt vaak weg
Groeten TWel12.
In Enschede transponders gevonden op : 305, 313, ...... 369 Mhz. (steeds stappen van 8 Mhz.)
Alleen het geluid valt vaak weg
Groeten TWel12.
ik woon op de campus in Enschede en ik krijg van de campuskabel een mailtje terug dat ze niet de bandbreedte hebben om digitale kable door te sturen, dus ik kan hier niet met de DVB-kaart, errug jammer.
Even kijken of ik m in Apeldoorn bij mn ouders werkend krijg
Even kijken of ik m in Apeldoorn bij mn ouders werkend krijg
heheh, ik heb hier Essent kabel
Groeten Twel12.
Groeten Twel12.
Verwijderd
UPC wist mij ook te vertellen dat ik geen dvb op de kabel heb! Ik heb inmiddels 100 kanalen. Dus niet je provider geloven.
Groeten hoeft niet hoor Twel12...wij tweakers groeten elkaar altijd..
Zie de FAQ...
Sorry, dat ik beleefd ben 
PS Heb de faq. nu ook gelezen.
@Hasse_m, zou jouw conversie tooltje ook zo te maken zijn, dat md (.dvb) aangepast wordt met een ekstra channel (met symbol rate 0)? Ik heb namelijk alleen md geïnstalleerd.
PS Heb de faq. nu ook gelezen.
@Hasse_m, zou jouw conversie tooltje ook zo te maken zijn, dat md (.dvb) aangepast wordt met een ekstra channel (met symbol rate 0)? Ik heb namelijk alleen md geïnstalleerd.
[ Voor 96% gewijzigd door twel12 op 15-01-2003 15:36 ]
Verwijderd
@twel12 ik heb de spec. van het .dvb formaat gevonden. Is wel te doen. Overigens gebruikt MD de program.set voor de channel info. De .dvb files kun je in- en ex-porteren in MD.
Overigens ben ik bezig om een betere oplossing te vinden voor het geluid probleem. Dat geneuzel met dubbele entries is niet echt fijn werken.
Overigens ben ik bezig om een betere oplossing te vinden voor het geluid probleem. Dat geneuzel met dubbele entries is niet echt fijn werken.
Kan je al vertellen in welke richting je de oplossing voor het geluid probleem zoekt ? Dan kan ik misschien een beetje meehelpen.
Ik heb op o.a. Cinenova trouwens wel normaal geluid. Alleen de filmtimes hebben het probleem hier.
Ik heb op o.a. Cinenova trouwens wel normaal geluid. Alleen de filmtimes hebben het probleem hier.
Verwijderd
@twel12, mail me anders even, dat gaat wat eenvoudiger.
Uiteraard post ik het hier wel als ik een andere oplossing heb die goed werkt!
Uiteraard post ik het hier wel als ik een andere oplossing heb die goed werkt!
Verwijderd
Hasse, mag ik hier uit concluderen dat jij digitale TV ontvangt zonder dat je dat aangevraagd hebt?? En vraag 2: Of heb jij ook kabelinternet ??Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:11:
UPC wist mij ook te vertellen dat ik geen dvb op de kabel heb! Ik heb inmiddels 100 kanalen. Dus niet je provider geloven.
Verwijderd
Ja, tot nu toe iedereen denk ik. Overigens is bijna alles encrypted hoor, dus veel beeld is er niet. Wel 4 EO kanalen, echt tof! Ik heb ook kabel internet maar dat staat er denk ik los van.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 20:26:
[...]
Hasse, mag ik hier uit concluderen dat jij digitale TV ontvangt zonder dat je dat aangevraagd hebt?? En vraag 2: Of heb jij ook kabelinternet ??
Verwijderd
Ja, dat vraag ik me af. Ik heb tot nu toe niet de moeite genomen om het te proberen omdat ik zie dat het nogal een heisa is om uberhaupt beeld te krijgen en het signaal bij mij nogal op een lastige plek binnenkomt.
Maar ik denk dat ik het nu toch maar 'es ga proberen.
Maar ik denk dat ik het nu toch maar 'es ga proberen.
ok, ik heb nu dus de volgende dingen gedaan
- heb win98 geinstalleerd
- heb de nieuwe technotrend drivers van die driverpage van jwbagger afgehaalt, v 2.10
- heb directx 9 geinstalleerd
- heb multidec 9 gedownload + unzipped
en nog start ik multidec op, en dan restart de hele pc gewoon, weet iemand wat dit is?
- heb de nieuwe technotrend drivers van die driverpage van jwbagger afgehaalt, v 2.10
en nog start ik multidec op, en dan restart de hele pc gewoon, weet iemand wat dit is?
Hoeveel geheugen heb je ?
Ik heb md 9.1NL draaiend met 64MB. Die versie kan je van de jwbagger site halen...
Ik heb md 9.1NL draaiend met 64MB. Die versie kan je van de jwbagger site halen...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
met die nl versie kreeg ik een blauw schermpje
heb er 32 mb geheugen in zitten btw..
heb er 32 mb geheugen in zitten btw..
Volgens mij is 32mb net te weinig. Zet de resolutie eens op 640*480*16bits.
In de org. mmpc van Siemens werkt md NIET met resoluties > 640x480 ! (geprobeerd met 128 MB en 256 MB)
Op een P4 met gforce 3 werkt MD met 1024x768 probleemloos.
De kleuren kan je op 24 bits instellen.
Op een P4 met gforce 3 werkt MD met 1024x768 probleemloos.
De kleuren kan je op 24 bits instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door twel12 op 15-01-2003 23:51 . Reden: typos ]
Ik heb md9.1NL draaiend op 640X480X16b en 800X600X16b inde siemens boxtwel12 schreef op 15 januari 2003 @ 23:50:
In de org. mmpc van Siemens werkt md NIET met resoluties > 640x480 ! (geprobeerd met 128 MB en 256 MB)
met 64 Mb mem en win 98. Bij mij werkt het dus wel.
-= edit =-
Ik kreeg trouwens eerst multidec niet aan de praat op 800X600, dus ik weet
niet waarom het wel werkte. Misschien was het wel de 712X?? res.
Volgens mij had ik wel net de video drivers opnieuw geinstalled of juist ge-deinstalled.
Anyway, als je het niet geloofd mag je komen kijken...
Je woont toch ook in Enshede
[ Voor 52% gewijzigd door Martkrui op 16-01-2003 11:04 ]
Verwijderd
Ja, verkeerde resolutie met tv-output aan. Als je TV out aan hebt staan MOET je 640x480x16b hebben! Als je TV out uit zet kan je ook 800x600 doen. Dit is de rede van je spontane reboot. Ik heb dit ook gehad.Newjersey schreef op 15 January 2003 @ 22:11:
ok, ik heb nu dus de volgende dingen gedaan
Het volgende probleem wat je krijgt is vermoedelijk dat er onvoldoende physikalisch linear geheugen is. Ik moest meer dan 32Mb geheugen in de box zetten voordat het werkte. Dus voor 17 pleuros er een 128Mb module ingezet, werkt perfect! Lees wel even terug voor tips over welk geheugen goed werkt in je box. Sommige modules doen het maar voor de helft!!!
Het kan aan mij liggen, maar ik kan hem op die hele pagina niet vinden. Ik ben namelijk heel hard op zoek naar een klein apparaat voor een klein prijsje (moeten er 30 dezelfde worden) die stand-alone streaming MP3 kan afspelen.DJSmiley schreef op 05 December 2002 @ 14:38:
Op de fujitsu-siemens website is hij te vinden als scenic pro net of via de ident nr. Daar staan drivers, bios en een hele update CD voor in geval van nood...
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan intypen : ybql011953 en dan weer kiezen voor de scenic net pro.
Om hier een complete pc voor te bouwen is een beetje overbodig en er is ook niet eenvoudig aan 30 dezelfde p150's (bijvoorbeeld) te komen...
Iemand enig idee of deze dingen, of iets dergelijks, nog ergens te krijgen zijn? Of welk bedrijf ik zo gek kan krijgen om ze te bouwen? Om het zelf te doen gaat me toch iets te ver...
Verwijderd
is er een handleiding hoe je je siemes mmx moet install en welk software je nodig heb om hem aan de praat te krijgen zo dat je er ook dig tv mee kan kijken ( ik heb al dig tv van upc)
kan ik deze kaart ook coppy en en de gegevens op de siemes kaart zetten zo dat ik deze in de siemens box kan stoppen.
kan ik deze kaart ook coppy en en de gegevens op de siemes kaart zetten zo dat ik deze in de siemens box kan stoppen.
Hmm... ik heb het ook nog es geprobeerd en md werkt idd ook op 800x600 hiero. In het begin (steeds 800x600 gebruikt) werkte het echt niet !Dr.DNA schreef op 16 januari 2003 @ 08:32:
Ik heb md9.1NL draaiend op 640X480X16b en 800X600X16b inde siemens box
met 64 Mb mem en win 98. Bij mij werkt het dus wel.
Het lijkt wel of md eerst een keer goed opgestart moet zijn geweest met 640x480 en daarna is 800x600 geen probleem. (640x480x24 en 800x600x16 gaan dus goed).
Trouwens met 640x480 haal ik een framerate tussen de 40 en 50 f/s en met 800x600 maar 1 f/s (dus dat schiet niet echt op).
Dat idee kreeg ik ook. De TV out disablen zou ook wel eens kunnen helpen.twel12 schreef op 16 januari 2003 @ 13:15:
[...]
Het lijkt wel of md eerst een keer goed opgestart moet zijn geweest met 640x480 en daarna is 800x600 geen probleem.
Anyway, 800x600 is alleen handig om zenders in te stellen. Alhoewel dat bij
mij niet helemaal goed gaat. Als je een complete zenderlijst hebt, houdt ik me
aanbevolen. (email staat in profile)
hmm, ik heb hem nu op 640x480 16 bit gezet, en nu start multideck normaal op.. alleen zegt ie dat ie geen verbinding met de kabel heb, terwijl ie er wel inzit, wat kan dit zijn?
Dat gaat weg als hij een zender goed kan ontvangen. Zoek op transponders en daarna naar kanalen, of download en importeer een bestaande lijst voor jou provider.Newjersey schreef op 16 januari 2003 @ 20:59:
..... alleen zegt ie dat ie geen verbinding met de kabel heb, terwijl ie er wel inzit, wat kan dit zijn?
Scannen naar kanalen.
Ga in menu naar "scan een freq" (of er staat iets van "scan een transponder")
Vul de freq in (bv 306)
vul voor symbol rate 6875 in.
Kies voor QAM 64
En druk op instellen.. als alle "lampjes" groen worden heb je een transponder
gevonden.
Niet zo melig Hasse...Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 11:20:
En als de lampjes blauw worden? Heb je dan te veel smurfen gegeten?
Ik was te lui om de rest van de beschrijving te geven nu.
Eigenlijk kan je beter gewoon een bestaande zenderlijst importeren.
dat heb ik dus geprobeert, nog steeds no link.. en ook heb ik ff geprobeert om te testen ofzo met een optie, dan zegt ie dat ie geen signaal krijgt..
ik heb de upc.dvb van de driverpage al gedownloaded, en ingeladen..
moet misschien die zogenaamde rotte kabel vervangen worden ofzo??
ik heb de upc.dvb van de driverpage al gedownloaded, en ingeladen..
moet misschien die zogenaamde rotte kabel vervangen worden ofzo??
[ Voor 14% gewijzigd door Newjersey op 17-01-2003 15:36 ]
Verwijderd
ja zeker even proberen om je kabel rechstreeks op de dvb kaart te drukken, maakt erg veel uti!
ja, dat zal ik zo ff proberenVerwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:38:
ja zeker even proberen om je kabel rechstreeks op de dvb kaart te drukken, maakt erg veel uti!
maar hij zegt ook constant als ik dat programmtje gebruik van techotrend dat hij geen device kan vinden ofzo... het programmatje heeet highendtv.exe geloof ik, hij zegt dan failed opening device..
is de kaart misschien kapot ofzo? of zijn de drivers niet goed geinstalleerd?
ik ben momenteel aan het testen/overleggen met de auteur van dvbcontrol om een permanente oplossing te vinden voor het probleem met het geluid.Nog even voor degenen die willen opnemen ,dit kan via progdvb op de volgende manier:voor het kanaalswitchen de kabel loshalen switchen 2 sec wachten , kabel weer opsteken en rara geluid en beeld en dit blijft ook bij opnames.
Verwijderd
Die truck met kabel lostrekken en dan zender wisselen en dan kabel terug steken werkt bij mij ook! Lekker zappen is er niet bij zo.
Vreemd genoeg is het beeld dan ook een stuk beter!
Vreemd genoeg is het beeld dan ook een stuk beter!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 20:42 ]
is natuurlijk ook alles behalve optimaal maar je moet toch wat zolang het probleem nog niet definitief opgelost is.
Die antenne signaal reset trick werkt dus niet alleen bij dvbcontrol, maar ook bij multidec !
Het ligt dan dus blijkbaar niet aan de dvb applicatie, maar aan de (gebrekkige?) tuner of de tt drivers.
Het ligt dan dus blijkbaar niet aan de dvb applicatie, maar aan de (gebrekkige?) tuner of de tt drivers.
[ Voor 3% gewijzigd door twel12 op 17-01-2003 21:30 ]
Hier ook even geprobeerd, en het werkt inderdaad. Is alleen niet handig voor fulltime use.
misschien heb ik het al gevraagt of niet, maareuh,
ik zou graag mijn boksje gebruiken als server, zodat ik kan mp3's van me bandje hosten voor vrienden, enkele foto's website's enz....
weet er iemand als dit te doen is, en wat ik het best zou draaien ?
ik zou graag mijn boksje gebruiken als server, zodat ik kan mp3's van me bandje hosten voor vrienden, enkele foto's website's enz....
weet er iemand als dit te doen is, en wat ik het best zou draaien ?
@Djeen : best FTP serverke en HTPP serverke dan.
maar welke ge best gebruikt daarvoor, geen id eigenlijk.
maar welke ge best gebruikt daarvoor, geen id eigenlijk.
-| Hit it i would ! |-
@hike: Ja, maar dan alleen het video beeld, en niet de desktop.
@Djeen: Een simpele windows of linux install met apache webserver is dan toch voldoende
@Djeen: Een simpele windows of linux install met apache webserver is dan toch voldoende
@djeen: een linux distributie nemen, apache installeren, proftpd installeren en je bent klaar
Verwijderd
/me denkt dat djeen te weinig van linux weet en het daarom beter is om windows te gaan draaien (wel ALLE updates bijhouden!)
Zoals jullie allemaal wel weten is het Siemens forum een tijdje down geweest. Ik zelf kon nergens meer in dus ook niet in het admin gedeelte waardoor ik jullie niet op de hoogte kon houden. Ben een tijdje aan mailen geweest met mijn provider omdat ik dacht dat het probleem bij hun lag. Maar uiteindelijk bleken bepaalde tables in mysql corrupt te zijn. Heb de sommige dingen is de sql database opnieuw aangemaakt waardoor de problemen inmiddels weer verholpen zijn. Sorry voor het ongemak.
Tijsje
http://www.tijsje.net/siemens/index.php
Tijsje
http://www.tijsje.net/siemens/index.php
Verwijderd
Hi..
Even nu "DE" plugin bij nero installeren, en we kunnen SUPER vcd's maken.
Ohhhhh wat een moooie hobby hebben wij toch.
By the way die truuk met die kabel kan nog even iets sneller.
Ik heb een druk schakelaar over de 2 polen van de kabel.
Switch ik nu van channel, maak ik dus even sluiting met het inkomende kabel signaal waardoor het signaal bijna 0 is, laat ik los dan heb ik beeld en geluid. als je het kanaal maar eerder kiest dan dat hij signaal krijgt.
Niet echt de beste oplossing, maar tot nu toe werken alle kanalen nu als een speer met beeld en geluid.
Nu lekker recorden...
Regardz.
Even nu "DE" plugin bij nero installeren, en we kunnen SUPER vcd's maken.
Ohhhhh wat een moooie hobby hebben wij toch.
By the way die truuk met die kabel kan nog even iets sneller.
Ik heb een druk schakelaar over de 2 polen van de kabel.
Switch ik nu van channel, maak ik dus even sluiting met het inkomende kabel signaal waardoor het signaal bijna 0 is, laat ik los dan heb ik beeld en geluid. als je het kanaal maar eerder kiest dan dat hij signaal krijgt.

Niet echt de beste oplossing, maar tot nu toe werken alle kanalen nu als een speer met beeld en geluid.
Nu lekker recorden...
Regardz.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:17 ]
Verwijderd
/me heeft een relais aan zijn printerpoort (met een darlington array er tussen) maar heeft nog niet bedacht hoe hij eea automatisch bij het zappen kan aansturen.
Met behulp van de meegeleverde C++ code zodat je multidec extern kan aansturen ?Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 20:51:
/me heeft een relais aan zijn printerpoort (met een darlington array er tussen) maar heeft nog niet bedacht hoe hij eea automatisch bij het zappen kan aansturen.
Signaal uit - zap multidec - signaal aan...
Moet kunnen.. misschien leuk voor morgen
het mooiste zou natuurlijk zijn als iemand de bootfiles 21 en 24 eens met elkaar kon vergelijken en dan eventueel de patch voor yanksee die in de 24 zit in de 21 verwerken.
Met de 21 doet het geluid het tenslotte goed maar yanksee niet.
Met de 21 doet het geluid het tenslotte goed maar yanksee niet.
binairy lijken ze helemaal niet op elkaar, dus een merge is niet mogelijk zonder sourcecode. Misschien weet iemand waar de sourcecode te krijgen is ?
maar heeft er nou al iemand dvd's of svcd's afgespeeld, daar heb ik nl nog niets over kunnen vinden
Verwijderd
Dr.DNA is dat per byte# vergeleken of is er ook gekeken of er misschien dezelfde stukken op een andere plek voorkomen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 09:08 ]
heeft er al iemand de bios geflashed, want ik heb perongelijk die sicrypt aangezet en die gaat dus niet meer uit.
Of heeft er iemand de bios ervoor?
Of heeft er iemand de bios ervoor?
Ik heb net mijn boxen even aangesloten maar nu heb ik heel de tijd ruis behalve als mijn cpu aan het werk is of er een ander geluidje wordt afgespeeld (bv MSN). hebben jullie dat ook?
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Hi...
Er is weer een nieuwe MultiDecoder hier te downloaden. Versie 9.2
http://www.esaee.com/uplo...ilename=MultiDec92-NL.zip

En ook is er een nieuwe ProgDvb hier te downloaden. Versie 4.05
http://www.progdvb.com/do...VB4.05TestFullInstall.exe
Have fun.
Regardz.
Er is weer een nieuwe MultiDecoder hier te downloaden. Versie 9.2
http://www.esaee.com/uplo...ilename=MultiDec92-NL.zip
En ook is er een nieuwe ProgDvb hier te downloaden. Versie 4.05
http://www.progdvb.com/do...VB4.05TestFullInstall.exe
Have fun.

Regardz.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 15:02 ]
Verwijderd
Zo te horen loopt het bij jullie allemaal als een speer, ik heb zo'n beetje alles getest maar ik blijf het probleem houden dat ik geen beeld krijg.
Signaal level staat op 98 % maar quality blijft 0 %. Ik krijg wel de zendernamen, krijg in Prog goede reactie op de Key, alles lijkt goed... maar geen beeld. OSD is wel te zien op Composite uit.
Zelfde probleem met Multidec.
Iemand een idee ????
Signaal level staat op 98 % maar quality blijft 0 %. Ik krijg wel de zendernamen, krijg in Prog goede reactie op de Key, alles lijkt goed... maar geen beeld. OSD is wel te zien op Composite uit.
Zelfde probleem met Multidec.
Iemand een idee ????
Verwijderd
Stem je wel af op een niet gecodeerd kanaal? NL1,2,3 zijn vrij (FTA). Check ook even of je op 1 van de TV out's wel beeld heb. Scart en composite beide testen! Anders kun je in MD in de zenderparameters nog op een knop drukken. Ik dacht dat deze 'pmt' heet, maar kan het nu even niet checken. Staat je resoltie op 640x480? Heb je alle 4 de lampjes groen? Als er maar twee groen zijn moet je eens proberen de spectral inversion te veranderen.
Verwijderd
Hi...
Nadat ik bijna een week aan het klooien was tot midden in de nacht, had ik de moed bijna opgegeven.
Ik had ook veel problemen die ik hier eerder gelezen had.
Toen dacht ik, laat ik maar eens een nieuwe win98 op de hd van me'n box installen.
Begon toen opnieuw, en printe ALLE bruikbare info uit van dit board. (tnx Casj etc.)
Na die stap liep alles lekker, en had ik geen problemen meer.
Zelf gebruik ik ProgDvb omdat die het lekkerste draaid en ook recorden gaat hier beter mee.
Have fun.
ps. WinDvbLive draaide als eerste WEL perfect op mijn oude systeem.
Probeer eerst de FTA kanalen daar spelend mee te krijgen.
Nadat ik bijna een week aan het klooien was tot midden in de nacht, had ik de moed bijna opgegeven.

Ik had ook veel problemen die ik hier eerder gelezen had.
Toen dacht ik, laat ik maar eens een nieuwe win98 op de hd van me'n box installen.
Begon toen opnieuw, en printe ALLE bruikbare info uit van dit board. (tnx Casj etc.)
Na die stap liep alles lekker, en had ik geen problemen meer.
Zelf gebruik ik ProgDvb omdat die het lekkerste draaid en ook recorden gaat hier beter mee.
Have fun.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 10:53 ]
Verwijderd
Ik heb op de kabel geen FTA signalen, alleen het pakketje van C+ staat erop.
Als je de "groene"lampjes in MD bedoeld... ja alle 4 groen.
Maarja een keer helemaal fris beginnen is misschien een goed idee. Wel raar dat prog wel een reactie geeft alsof hij een geldige key heeft, maar dat Quality op 0 % blijft staan.
Nog maar even verder testen..
Als je de "groene"lampjes in MD bedoeld... ja alle 4 groen.
Maarja een keer helemaal fris beginnen is misschien een goed idee. Wel raar dat prog wel een reactie geeft alsof hij een geldige key heeft, maar dat Quality op 0 % blijft staan.
Nog maar even verder testen..
Ik heb in mijn gebied waarschijnlijk geen digitale tv maar ik wil het toch graag proberen.
Hoe kan ik het beste te werk gaan om te kijken of ik zenders hebt.
De kaart zit nu in een athlon 1400 met 256mb ram dus dat moet geen beperking zijn.
Ik heb de antenne al rechtstreeks op de kaart zitten en ga waarschijnlijk ook bij de meterkast testen.
Welke software en welke drivers kan ik het beste gebruiken, en moet ik bij het gebruiken van die software nog ergens op letten.
Ik wil dus eerst op een ze foolproof mogelijke manier kijken of ik zenders kan ontvangen.
Later kijk ik wel verder met softcams en dergelijke.
Hoe kan ik het beste te werk gaan om te kijken of ik zenders hebt.
De kaart zit nu in een athlon 1400 met 256mb ram dus dat moet geen beperking zijn.
Ik heb de antenne al rechtstreeks op de kaart zitten en ga waarschijnlijk ook bij de meterkast testen.
Welke software en welke drivers kan ik het beste gebruiken, en moet ik bij het gebruiken van die software nog ergens op letten.
Ik wil dus eerst op een ze foolproof mogelijke manier kijken of ik zenders kan ontvangen.
Later kijk ik wel verder met softcams en dergelijke.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Vertel eens waar je zit en wie je kabel provider is. Dan kunnen we je de freq's van de transponders verklappen, die je vervolgens zo in MultiDeck kan gebruiken.
Verwijderd
In het gebied van rekam ( http://www.rekam.nl ) De freq heb ik gevonden en de hele band bekeken met een spectrum analyser, maar er is echt niet meer te vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 16:06 ]
ik heb casema in den haag, heb je daar ook al freqs voor?Dr.DNA schreef op 22 januari 2003 @ 16:01:
Vertel eens waar je zit en wie je kabel provider is. Dan kunnen we je de freq's van de transponders verklappen, die je vervolgens zo in MultiDeck kan gebruiken.
Ik woon in Kerkwijk vlak bij Zaltbommel (Gelderland). Onze kableprovider is UPC.
Volgens de postcodecheck kan ik hier geen digitale kabel ontvangen.
Ik heb nu Dvb Pci gebruikt, omdat dit ik bij iedereen gewoon gelijk werkt (dacht ik).
Dvb Pci en drivers geven geen fouten.
Ik heb gewoon op zoeken gedrukt en er werden nul zenders gevonden.
Klopt het dat je bij Dvb Pci niet van te voren de symbolrate en de qam in kunt/hoeft te stellen?
Ik heb ook letterlijk de instellingen van Hasse_m ingevoerd ook hier kreeg ik "no signal".
Het heeft denk ik geen nut om MultiDeck nog te proberen ofwel?
Volgens de postcodecheck kan ik hier geen digitale kabel ontvangen.
Ik heb nu Dvb Pci gebruikt, omdat dit ik bij iedereen gewoon gelijk werkt (dacht ik).
Dvb Pci en drivers geven geen fouten.
Ik heb gewoon op zoeken gedrukt en er werden nul zenders gevonden.
Klopt het dat je bij Dvb Pci niet van te voren de symbolrate en de qam in kunt/hoeft te stellen?
Ik heb ook letterlijk de instellingen van Hasse_m ingevoerd ook hier kreeg ik "no signal".
Het heeft denk ik geen nut om MultiDeck nog te proberen ofwel?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
Die gebruikt zijn eigen drivers, dus die moet je dan ff installen.Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 10:50:
Hi...
en printe ALLE bruikbare info uit van dit board. (tnx Casj etc.)
Na die stap liep alles lekker, en had ik geen problemen meer.![]()
Blader dus lekker door dit forum en lees heel veel.
Dit programma was mijn eerste ervaring met mijn box en de kaart.
Had vrijsnel de FTA kanalen van Casema in Z-H.
Mochten er geen goede results worden gegeven met een postcode check, probeer dan niet te lang te klooien.
Ik denk ook zelf dat de wat kleinere kabel providers (nog) "GEEN" digitale tv hebben.
Regardz.
ok, ik zit dus met een probleempje van de chipcardreader, als ik bijv sccdemo opstart, zegt ie de reader disconnected is.
als ik dan op connect duurt duurt het heel lang, en dan zegt ie dat ie niet kan connecten
ik heb alles volgens dit topic gedaan om hem te activeren:
dit topic
helaas zonder resultaat
als ik dan op connect duurt duurt het heel lang, en dan zegt ie dat ie niet kan connecten
dit topic
helaas zonder resultaat
[ Voor 4% gewijzigd door Newjersey op 22-01-2003 20:21 ]
Verwijderd
@newjersey: hmm, stekkertjes goed op de kaart?
#ice-t: kun je wel chello krijgen?
DVB-PCI werkt eigenlijk al heel snel goed. Let wel op: Alleen als je zenders op de normale transponder frequenties hebt zitten. Er zijn een aantal kabelaars die voor de DVB kanalen net iets andere frequenties gebruiken (bv. Essent). Met DVB-PCI vind je dan geen zenders! Je moet erg geduldig met MD gaan zoeken of van iemand de channel list krijgen/downloaden. Ik heb UPC en die doen gewoon normaal. Als je hier vragen over hebt, kun je dr. dna eens vragen.
Ook ik ben eerst vele weken zonder resultaat aan het prutsen geweest. Toen ook ik het bijna op wilde geven was daar casj ineens! Ik kijk nu met volle tevredenheid NL1,2,3 in uitmuntende kwaliteit. Iemand al tips om blijvend te kunnen decrypten? Iemand al een MK (masterkey)?
#ice-t: kun je wel chello krijgen?
DVB-PCI werkt eigenlijk al heel snel goed. Let wel op: Alleen als je zenders op de normale transponder frequenties hebt zitten. Er zijn een aantal kabelaars die voor de DVB kanalen net iets andere frequenties gebruiken (bv. Essent). Met DVB-PCI vind je dan geen zenders! Je moet erg geduldig met MD gaan zoeken of van iemand de channel list krijgen/downloaden. Ik heb UPC en die doen gewoon normaal. Als je hier vragen over hebt, kun je dr. dna eens vragen.
Ook ik ben eerst vele weken zonder resultaat aan het prutsen geweest. Toen ook ik het bijna op wilde geven was daar casj ineens! Ik kijk nu met volle tevredenheid NL1,2,3 in uitmuntende kwaliteit. Iemand al tips om blijvend te kunnen decrypten? Iemand al een MK (masterkey)?
Verwijderd
Vraagje ove die files van die providers, waar die transponders in staan. Ik woon in de omgeving van Venlo (Velden), we hebben er Essen, en volgens mij wel digitale zenders. Want met mijn andere viseokaart, als ik daar digital instel ipv van analog, dan vind ik wel een paar zenders. Maar er is een lijst van Essent Enschede te downloaden, maar zijn dat dan dezelfde frequenties als hier? Ik krijg namelijk geen beeld, of vol signaal.
Verwijderd
Ik krijg dus een foutmelding bij het opstarten, dat hij niets op COM1 vind, daarna melding: Kan SCCAPI.ddl niet vinden...Newjersey schreef op 22 januari 2003 @ 20:20:
ok, ik zit dus met een probleempje van de chipcardreader, als ik bijv sccdemo opstart, zegt ie de reader disconnected is.
dit topic
helaas zonder resultaat
Ik heb geen zin om het topicsdoor te lezen (meer dan 1200 posts!), dus kunnen jullie mij aub vertellen of het mogelijk is om:
a)divx real-time decompressen op 1 pc en dan als MPEG doorstreamen naar de Siemens?
b)Digitaale TV ontvangen. Ik heb nog een reepje 128mb liggen
a)divx real-time decompressen op 1 pc en dan als MPEG doorstreamen naar de Siemens?
b)Digitaale TV ontvangen. Ik heb nog een reepje 128mb liggen
[ Voor 4% gewijzigd door The Dud3 op 23-01-2003 19:55 ]
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
a) vast wel (not sure)
b) Jah, daar zijn we al de hele tijd over bezig
de vraag is niet OF het mogelijk is, maar HOE
de HOE voor b) is te lezen in dit topic, doe gewoon iets meer moeite
a) hmmm, nog geen prog gevondenCornholio2001 schreef op 23 January 2003 @ 20:16:
a) vast wel (not sure)
b) Het is dus nog niemand gelukt?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Ja hoor, er zijn hier een heleboel mensen die digatele tv kunnen ontvangen. Ik ben een van de gelukkigen. 
Gebruik de std siemens dvb software of anders Multidec voor dig. tv.
Of zie de FAQ op innovatrix
Gebruik de std siemens dvb software of anders Multidec voor dig. tv.
Of zie de FAQ op innovatrix
@hasse_m
Nee, ik kan hier ook geen chello krijgen, dus ik vrees dat ik toch echt in een te klein dorp woon.
Nee, ik kan hier ook geen chello krijgen, dus ik vrees dat ik toch echt in een te klein dorp woon.
Heeft iemand al een LCD in z'n boxie gezet?
Ik heb eerlijk gezegd (nog) helemaal geen kaas gegeten van LCD's maar er is een IA bezig ( [rml][ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller[/rml] ).
Zou dit wat zijn voor onze MMI?
* MrDry wil er een MP3 speler van maken
Ik heb eerlijk gezegd (nog) helemaal geen kaas gegeten van LCD's maar er is een IA bezig ( [rml][ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller[/rml] ).
Zou dit wat zijn voor onze MMI?
* MrDry wil er een MP3 speler van maken
[ Voor 4% gewijzigd door MrDry op 24-01-2003 11:13 ]
Verwijderd
Hi...
En weer is er een nieuwe update van "ProgDvb" beschikbaar, nu de 4.06
http://www.progdvb.com/download/ProgDVB4.06FullInstall.exe
Have Fun
Regardz.
En weer is er een nieuwe update van "ProgDvb" beschikbaar, nu de 4.06
http://www.progdvb.com/download/ProgDVB4.06FullInstall.exe
Have Fun
Regardz.

ik heb hier een site met een heleboel softcam keys, hoeveel werken hiervan in Apeldoorn? Kan ik alleen kanaal digitaal gebruiken of werken andere keys ook?
Verwijderd
Hi...
De key's die daarin staan zijn voor "Satelliet" dus je kan er div. satelliet crypten mee kijken, w.o Canal digitaal op de astra satelliet.
Waarschijnlijk wil jij testen met je kabel ???
Die vind je NIET. ! Die maak je ZELF.
Have fun.
Regardz.
ps. vraag niet hoe.
Maar studeer wat op "Satelliet" site's.
http://www.duwgati.com/NLversie/index.htm
De key's die daarin staan zijn voor "Satelliet" dus je kan er div. satelliet crypten mee kijken, w.o Canal digitaal op de astra satelliet.
Waarschijnlijk wil jij testen met je kabel ???
Die vind je NIET. ! Die maak je ZELF.
Have fun.

Regardz.
ps. vraag niet hoe.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 16:59 ]
Verwijderd
Owjee.....
Ik heb de beveiligng (met kaart) aangezet, en hijs niet meer uit te krijgen, BIOS uodaten geeft melding, BIOS updated, maar hij staat er nog steeds op!!! Wie weet de oplossing!!!
Ik heb de beveiligng (met kaart) aangezet, en hijs niet meer uit te krijgen, BIOS uodaten geeft melding, BIOS updated, maar hij staat er nog steeds op!!! Wie weet de oplossing!!!
Verwijderd
Goede website, ik ga maar eens even ALLES lezen wat er op die site staat!Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:56:
Hi...
ps. vraag niet hoe.
Heheh, ik ben er nu drie jaar mee bezig en weet nog steeds niet alles !Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:23:
[...]
Goede website, ik ga maar eens even ALLES lezen wat er op die site staat!
(maar het wordt wel steeds duidelijker)
Voor iedereen, die iets van digitale encryptie systemen wil snappen is Duwgati wel verplichte kost !
Verwijderd
Als goed antwoord op de topictitel:
Slopen die hap!
Muahahahha
Lekker voor al de mannetjes die hem zo graag willen
Moeten ze dat ding maar meer user friendly maken
Just kidding maar als je er niks mee kunt ga je toch vanzelf dit soort crap posten.
Slopen die hap!
Muahahahha
Lekker voor al de mannetjes die hem zo graag willen
Moeten ze dat ding maar meer user friendly maken
Just kidding maar als je er niks mee kunt ga je toch vanzelf dit soort crap posten.
Dit topic is gesloten.