[CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 11:53:
Owjee.....
Ik heb de beveiligng (met kaart) aangezet, en hijs niet meer uit te krijgen, BIOS uodaten geeft melding, BIOS updated, maar hij staat er nog steeds op!!! Wie weet de oplossing!!!
Niemand????

En start die van jullie ook telkens opnieuw op??? Zelfs die powerknop lijkt wel een reset-knop, alleen de stroom eraf halen helpt...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Dat doet hij bij mij ook... als er een kaartje in de reader zit. :)

Begin misschien met die er eerst uit te halen, en laat ons dan weten wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 22:03:
[...]

Niemand????

En start die van jullie ook telkens opnieuw op??? Zelfs die powerknop lijkt wel een reset-knop, alleen de stroom eraf halen helpt...
op de site is een image van een bios te halen die niet gesloopt is.
Dat is namelijk wat er gebeurt. als je de cardreader aanzet in de bios word er een stukkie software gedelete waarmee hij die kaart omzeilt.

je moet dus een oude bios erin flashen, dit is mij destijds gelukt (maar ik heb dan ook 3 bakkies en kon dus de bios uit een andere jatten :P )

maar even weer updaten: zijn er nu al mensen die MEER kunnen zien dan alleen nl1,2,3 ???

dit heb ik onder DBV_PCI ook al aan de praat gehad.. haarscherp nl 1,2,3 MET geluid!

Ik begrijp dat ik over moet naar multideck zodat ik later ook soft-decryptie kan doen.
en dat is nog niemand gelukt.

nog een vraag: waarom lopen mensen hier al zo te geilen op OPNEMEN als je alleen maar 1,2,3 kunt krijgen (nofi!!!)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xychix: soms is er een free preview. Ook kun je een analoge module op je kaart prikken om andere zenders te ontvangen. Andere zaken willen ze hier niet in dit topic hebben geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:29:
@xychix: soms is er een free preview. Ook kun je een analoge module op je kaart prikken om andere zenders te ontvangen. Andere zaken willen ze hier niet in dit topic hebben geloof ik.
nah ok, tot zover snap ik het. Mijn post was ook niet bedoeld om iemand een hak te zetten of af te kraken. Wanneer blijkt dat je met die siemens box (waar ik er 3 van heb) leuke dingen kunt bereiken zal ik er zeker een vrijmaken.

maar volgensmij is niemand nog verder dan NL 123 en previeuw channel.... toch ??
ik kan ook nog geen desktop op mijn tv (deze heeft geen scart ) krijgen.

zelf gebruik ik hem als mp3 bak met girder (de knoppen 1-9 zijn verschillende playlists)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:56:
Hi...

De key's die jij,
Waarschijnlijk wil testen met je kabel ???
Die vind je NIET. ! Die maak je ZELF.

ps. vraag niet hoe.
Maar studeer wat op "Satelliet" site's.
http://www.duwgati.com/NLversie/index.htm
Sorry, als je dat zo mocht lezen, over dat "opgeilen"
Ik post hier alleen "MIJN" bevindingen,
Dat die wat verder gaan als wat er bij jouw tot nu toe werkt ,
Sorry.
Maar dat er meer mogelijk is dat weet je wel meteen.
Ik wil iedereen helpen zijn Software "FTA" draaiend te krijgen,
tot zover staat er ECHT veel en GENOEG info op dit "Forum".
Ja dat het 1 en ander gecodeerd is, da's logisch.
Er zijn middelen om daar mee te spelen.
Lees alles by "Duwgati".

Have fun.
O-)
Regardz.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een goede link met veel nuttige uitleg. Leen van je buurman even zijn chipkaart en vervolgens kun je je box gebruiken voor meer kanalen (ik geloof niet dat de chipkaart reader die in de box zit geschikt is hiervoor, de phoenix mode zit er in iedergeval zeker niet op) op genoemde website staan links naar goede chipkaart apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi..

Mischien nog een "HELE" goede site op dit gebied.
http://www.happysat.de/index2.html
Daar kun je Alt. vinden voor je kaart.

Have Fun.
O-)
Regardz.

ps. kijk wel goed uit met het kaartje van de buren,
Mocht het fout gaan dan zien ze NIETS meer.
Lees eerst goed hoe het werkt of rommel eerst wat een een test kaartje.
Als de buren niets meer zien zal het ECHT GOED FOUT ZIJN..!!!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@casj, hoe is het met de oplossing voor het geluidsprobleem in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Hoe krijg ik de DVB nu aan de praat? Ik heb windows ME geinstaleerd + alle drivers + DirectX 8.1. Multidec 9.1bNl start wel op maar hoe moet ik dan verder? Dovenaan rechts verschijn er een symbool van 2 ronde connectors, met een connector in de loinkse en een bewegende rode streep erdoor?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Kan iemand de origineele siemens DVB PCI TV software uploaden plz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
The_Dud3 schreef op 27 January 2003 @ 17:00:
Kan iemand de origineele siemens DVB PCI TV software uploaden plz? :)
Op de FAQ-page (eerste post) staan de drivers

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10-2023
@hasse het firmware probleem is moeilijker op te lossen als ik dacht,daar de oosterbuur met wie ik contact had en waarvan ik weet dat deze over de tt-sdk en de sources beschikt niet op mailtjes reageert.

Wat betreft het kaartje van de buren wil ik eigenlijk alleen maar zeggen neem zelf een abbo en speel met dat kaartje.Maar zoals jeejee al zei kijk uit want een vergissing is snel gemaakt en dan is het kaartje een leuk ijskrabbertje geworden.Dit omdat uitlezen niet helemaal de lading dekt,je moet namelijk (of de soft doet dit voor jou)een backdoor key op het kaartje schrijven en daarna kun je pas lezen.En zoals een ieder wel begrijpt kan er bij zuiver lezen weinig fout gaan maar bij schrijven des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Ik krijg het met multideck niet voor elkaar om beeld te krijgen. Ik blijf zo een antenne doos met een streep er door heen houden..... Wet iemand aan wat dit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
O ja, ik heb in multidec 9.2 alleen de de eerste 2 lampjes (signal + carrier) die aan en uit gaan als ik scan. Beteknet dat dat ik geen DVB eb in mijn regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dud3 schreef op 27 januari 2003 @ 18:14:
O ja, ik heb in multidec 9.2 alleen de de eerste 2 lampjes (signal + carrier) die aan en uit gaan als ik scan. Beteknet dat dat ik geen DVB eb in mijn regio?
Hi..

Het zou wel makkelijk zijn als je dat eerst eens ging controleren voordat je een hoop ERGERNIS zal krijgen.
Verder geef ik toch IEDER de TIP om dit hele forum (37pages) uit te printen en dan op je gemakkie alles door te lezen.
Mocht je op een punt komen wat je niet snapt dan pak je het boekwerk "Casemodding & Elektronica >"wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2" en ga je kijken wat je verkeerd doet.
2 lampjes zou ook kunnen zijn dat je "Invertion" verkeerd staat of dat de freq.'s niet voorkomen en dat je die zult moeten aanpassen ???
Lees toch eens goed wat de bedoeling is en je snapt alles.

Have Fun.
O-)
Regardz.

ps. ik zie "Belgium" in je profiel staan, volgens mij zou je dan minstens C+ digital kunnen vangen, maar dat weet ik niet zeker inform dat even bij je Cabel provider.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Ik heb de dvbpc123 drivers geinstaleerd en ik kan 31 channels vinden met dvbpci !!!! :D
Maar ze blijven allemaal zwart... Betekent dat dat ik iets fout doe of zijn ze gewoon geencrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerdmans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb mijn dvb-c kaart, maar ik gebruik hem niet. Ik wil hem wel ruilen voor diverse hardware of doe een bod. Mailen kan naar: geerdmans@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 27 januari 2003 @ 10:33:
[...]

op de site is een image van een bios te halen die niet gesloopt is.
Dat is namelijk wat er gebeurt. als je de cardreader aanzet in de bios word er een stukkie software gedelete waarmee hij die kaart omzeilt.
Gelukt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dud3 schreef op 27 januari 2003 @ 18:50:
Ik heb de dvbpc123 drivers geinstaleerd en ik kan 31 channels vinden met dvbpci !!!! :D
Maar ze blijven allemaal zwart... Betekent dat dat ik iets fout doe of zijn ze gewoon geencrypt?
Zou heel goed mogelijk zijn.
Hier bij ons zijn de Nederlandse zenders 1,2,3 Free to air te ontvangen. De rest is gecodeerd.
Je ziet het nu de eerste stap er is kun je weer fijn 8) verder klooien.
Die 31 kanalen zijn alleen maar kanalen waarvan de freq. al in je "dvbpci" staan maar je zult zien als je een beetje met de freq. range gaat spelen er nog veel meer kanalen zullen verschijnen.
Neem nu alle info wat freq. betrefd en stop die bv. in je "progDVB" of je "Multidecoder".
Lees verder op het forum wat er mogelijk is.
(dat kan een heleboel zijn)

Have Fun.
O-)
Regardz.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op 26 January 2003 @ 01:36:
Voor de tweakers onder ons heb ik een zeer interesant artikel gevonden.

http://www.elektroda.pl/e...9b1bf205a4b169850f49336ba

[afbeelding]

[afbeelding]
With this easy circuit, you can connect your PC to TV without TV-out in graphic card.
Everything what you need is software called Power Strip for change resolution to 720x576, horizontal frequency: 15,625kHz, vertical frequency: 50Hz.
for external power supply 5V (optional) need disconnect Z1
Zal dit ook leuk zijn voor ONS boxje ??? Ga het maar eens bouwen en kijken wat de kwaliteit zal zijn.
Zo maken we er gewoon wat van.

Have Fun.
8)7
Regardz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:32:
[...]

Zal dit ook leuk zijn voor ONS boxje ??? Ga het maar eens bouwen en kijken wat de kwaliteit zal zijn.
Zo maken we er gewoon wat van.

Have Fun.
8)7
Regardz.
Er zit toch al een tv-out op????!!!!!

En wij tweakers groeten niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Ik krijg nu een zenderlisjt met het siemens programma, maar multidec 9.2 wil niet werken :'(
Met de TechnoTrend drivers werkt niet meer :(
Hoe meot ik verder? zijn er nog dvb progs die een softcam ondersteunen, en die gaan met de siemens drivrers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:32:
[...]
Inderdaad, de box heeft al tv out. En voor degene die geen scart aansluiting hebben op de tv , op die scart staat gewoon weer svideo of composite. Dus
een verloop steker van scart naar of svideo (din) of composite (tulp) is zo
gemaakt.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
The_Dud3 schreef op 27 January 2003 @ 19:50:
Ik krijg nu een zenderlisjt met het siemens programma, maar multidec 9.2 wil niet werken :'(
Met de TechnoTrend drivers werkt niet meer :(
Hoe meot ik verder? zijn er nog dvb progs die een softcam ondersteunen, en die gaan met de siemens drivrers?
Even een tipje : misschien de post eens nalezen voor het versturen ?
Verder het topic en de faq doorlezen. Daar staat genoeg info waarmee al velen
voor u het werkend gekregen hebben.

==edit==
Zeg anders tenminste wat je probleem is met MD. Met de opmerking "hij doet
het niet" kunnen we zoiezo niet veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Martkrui op 27-01-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.DNA schreef op 27 januari 2003 @ 19:53:
[...]

Inderdaad, de box heeft al tv out. En voor degene die geen scart aansluiting hebben op de tv , op die scart staat gewoon weer svideo of composite. Dus
een verloop steker van scart naar of svideo (din) of composite (tulp) is zo
gemaakt.
Hi.
Sorry heb me'n troetelkaart in me'n DeskTop pc zitten die is wat sneller en heeft wat meer geheugen maar GEEN tv out, zal dit toch eens testen, ltr meer....
En Low Cost. +- "8,- euro"

Have fun.
8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP!!!!

Afstandsbediening gebruiken onder WinAMP met alle toetsen op je toetsenbord, zelf het >> werkt goed!!!!

http://www.darkain.8m.com/

Dan de toetsenbord plugin selecteren en alles lekker op je gemak invullen, echt geweldig 100x beter dan GINDER!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@casj: Ik heb de TT SDK zojuist van TT ontvangen. Moest een hoop papieren tekenen en zo maar uiteindelijk heb ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Ik krijg altijd een OpenDevice failed error met de TT drivers.
Met de siemens 1.63 werkt multidec dan weer niet :'(
Werkt een oudre versie van multidec met de siemens drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

3 HOERA's voor "hasse_m" + "keesjes"

PERFECT.... Weer een stap verder.

Have Fun
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

@ The_Dud3
Lees hier even mijn en andere msg. en wie weet. (blijf niet quoten)
[rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2[/rml]/ -34
Vooral dat opnieuw beginnen hielp.

Have Fun O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@hasse kom ook eens kijken op irc bij efnet #dvb en dan vooral als gizmococuz er is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Kan iemand mij nu svp uitleggen hoe je het werkend krijgt met en schoone win98 install.
Ik heb gezocht maar niet gevonden :'(
Ik bergrijp het echt allmaal niet, help me plz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dud3 schreef op 27 januari 2003 @ 21:46:
Kan iemand mij nu svp uitleggen hoe je het werkend krijgt met en schoone win98 install.
Ik heb gezocht maar niet gevonden :'(
Ik bergrijp het echt allmaal niet, help me plz...
Nogmaals, LEZEN!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Hallo luitjes,

Ik zie de laatste tijd ook een boel berichten in http://www.tforums.com over dat DVB-Core (en dus WinSTB) maar ook ProgDVB ed. ook steeds meer DVB-C gaan ondersteunen!

DVB-Core gebruik niet de TT-Drivers en ook geen firmware ongein dus is misschien ook wat voor jullie.
Bij DVB-Core wordt ook Delphi code meegeleverd dus Hasse en Dr. DNA gaat u gang.

Ik gebruik zelf WinSTB (maakt ook gebruik van de DVB-Core) met mijn DVB-S kaart werkt perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door PietProem op 28-01-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@casj, je ziet me binnenkort wel op IRC. Ben even bezig met een kleine verbouwing omdat mijn computerhok te klein aan het worden is. Ik ben dus even druk als timmerman. Ik probeer vanavond laat wel even. Heb jij als nick daar ook 'casj'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Als ik het goed begrijp, moet ik eerst de siemens drivers instaleeren, dan met de siemens software een channellist maken (wat lukt :) ) en dan die met het tooltje van hasse_m omzetten nar een file die ik dan weer omzet om in MultiDec (9.2?) te gebruiken, nadat ik de TT 2.10 drivers heb geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Ik heb het bovenstaande gedaan, en ik zit nu in multidec 9.2NL, met de TT drivers, met en comlplete chanellist :) Ik krijg echter alleen maar een zwart scherm, en het rode streep icoon. Ik heb een softcam.key gedownload, maar hoe lad ik die nu in? Ik heb volgens mij niet 1 free canaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Multidec 9.2 zegt met de geimporteerde chanellist altijd "Frei chanel" ofzo als ik wil zien wat voor encryptie ze zijn :( Maar ik krijg wel nog altijd een zwart scherm met de rode streep :'(
Trouwens, bij mij branden nog altijd alleen maar de lapmjes linksboven en linksonder, de andere 2 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle antwoorden staan volgens mij in dit topic. Het lijkt me overigens sterk dat je een softcam.key hebt gedownload die ook echt werkt. Weggooien dat ding en gewoon eerst je FTA kanalen werkend maken met de beschrijvingen in dit forum. Vooral casj heeft wat erg handige tips gepost ergens rond pagina 24/25 in deel2. Ook de FAQ website lost veel problemen op. Als je kanalen wilt decrypten dan zul je zelf een key file moeten maken, dat is erg lastig en vereist heel wat studeerwerk. Er zijn voldoende links gepost waar je kunt starten.

NL1,2,3 zijn FTA, dus die moet je zichtbaar kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Dud3 we hebben hierzo voor dit soort gevallen een speciaal knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
ok domme vraag maar hoe krijg ik de tv out weer werkend na het installeren van een nieuwe windows. heb wel het matrox driverpack gedownload van de jwbagger site, maar ik krijg niet meer die extra tabbladen terug die ik had toen de originele win95 er nog opstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdb schreef op 28 January 2003 @ 17:56:
ok domme vraag maar hoe krijg ik de tv out weer werkend na het installeren van een nieuwe windows. heb wel het matrox driverpack gedownload van de jwbagger site, maar ik krijg niet meer die extra tabbladen terug die ik had toen de originele win95 er nog opstond.
heb ik ook niet, staan onder de map van Matrox in je startmenu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
ik zal effe kijken ,als het goed is heb ik hier nog alle versies vanaf 1.23.Ik kan het alleen niet zelf testen(lees geen zin) omdat ik met 2 kaarten (dvb-c en dvb-s)in 1 machine werk en dit pas vanaf 2.10 ondersteund wordt.

ik geloof dat ik nu toch echt gek wordt ik meen me toch te herinneren dat ik tijdens het plaatsen van de originele post enkele mensen onder wie hasse zag vragen om oudere tt-drivers en nu lijken deze postings wel verdwenen?Maar goed ik heb nu dus op de upload versie 2.01 en 2.07 neergezet.

[ Voor 41% gewijzigd door casj op 28-01-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker weten, vervolgens hebben we wat oudere versies gevonden en geupload! Dit hielp echter niet. Maar volgens mij is dat ook wel een hele tijd terug toen ik het nog helemaal niet werkend had.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Even een schopje om het topic een beetje levend te houden, ik heb een programma gevonden waarmee je DVD op je siemensbox zou moeten kunnen afspelen, ik kreeg het niet aan de praat, maat misschien dat anderen ermee kunnen gaan klussen. Dit werkt dus via de DVB-kaart. Dat het uberhaubt zoveel moeite kost om gewone mpeg-2 files de laten decoden via de DVB kaart is omdat deze PES-mpeg2 uitpoept en dit is wat anders dan DVD en SVCD, shceelt maar een klein beetje, maar toch. IIG succes hiermee

http://www.thoschgmbh.de/dvbsoft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35
Als ik dvb opstart, krijg ik elke x te zien

First start DVB reciever Calibration
please wait and make sure that your antenna is coneccted

hoort dat?!
verder kan ik ook geen kanalen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvb opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ja, DVB PCI TV

of moet ik dat niet gebruiken dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

beetje slap toppic

niemand verteld wat ie ermee gaat doen

alleen maar vragen hoe krijg ik dit aan de praat / dit bagger onderdeel werkt niet /'waar kan ik hem halen

noem het dan: [FAQ]FAQ[/FAQ] siemens nixdorf mmbox - TROUBLESHOOTING

wat heeft dit trouwens met casemodding te maken?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic....

FYI:
Door dit topic hebben al veel mensen het werkend en ook hebben al velen verteld wat ze ermee gaan doen.

-=edit=-

Ik ga er eentje gebruiken om MP3's inde auto te spelen.
De 2e gebruik ik voor DVB-C.. (helaas alleen nog FTA kanalen)

[ Voor 30% gewijzigd door Martkrui op 01-02-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

hiep hiep hoera.. :O

het blijft offtopic }:O

Ik begon met enthousiastme dit toppic te lezen wat mensen er allemaal mee van plan zouden zijn.

Niks gevonden (kmoet ook zeggen dat ik het snel opgeef bij offtopic geblaat, verder dan 2 paginas ben ik niet gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
je gaat zelf nu tog ook offtopic??
maargoed, om je blij te maken:

Ik gebruik mijn siemens nixdorf mmbox nu nog alleen om lekker op mn kamer te kunnen internetten en als mp3 speler! verder gebruik ik de dvb niet, omdat t niet werkt.

blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr nizeguy..
doe je de dvb dan weg??

ps ik gebruik hem om een vdr te maken..dus tv kijken,mp3,dvd,spelletjes spelen en internet ..
dit alles in linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@ matchless heb jij linvdr al werkend op de box? zo ja zou je dan mischien een iso kunnen maken van je schijf ,want ik krijg het zelf met geen mogelijkheid gecompileerd met mandrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Heeft iemand RM-X versie 0.8.4 (of .2/.3)?
Op http://www.winamp.com/com....jhtml?componentId=126050 ligt de link naar de 0.8.1 versie :(
En die heeft een bug zodat ik niet kan bindings opslaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet helemaal.. ik heb wel beeld maar ik krijg steeds een ARM crash..ben hem nu in de org. siemens aan het testen.. als het gelukt is zal ik een iso voor je maken.. tis wel minilinux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
alvast bedankt dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twel12
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 17:24
@Matchles, Ik heb hier vdr 1.1.15 draaien op de originele Siemens box. De DVB card wordt herkend en ik heb beeld op de TV out (menus). Ik heb alleen problemen met de channels.conf. Het lijkt alsof cable channels niet (of tenminste slecht) ondersteund worden.

Volgens Happysat is de softcam ook een beetje gammel.

Ik weet dus niet of het wel zo'n goed idee is om hiermee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ga hem hier in het netwerkje hangen en gebruiken als mp3 speler bij m'n stereo. DVB gebruik in ook niet (ja, die doe ik denk ik maar weg). Mogelijk mod ik er in de toekomst nog zo'n klein vga schermpie in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb een van mijn 3 siemensbakkies nu gestript, het moet een FreeBSD LAN server worden met 2 nic's en een modem....
ik heb dus de DVB kaart eruit gehaald. nu nog een paar vragen:

- kan die rainbow runner module er ook uit ??
- hoe krijg ik de tvout aan de praat zonder de DVB kaart (kan ik mooi mijn firewalllogs naar tv spugen)
- kan die chipcard lezer ook in andere pc's aangezloten worden ?? (hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

[- kan die rainbow runner module er ook uit ???)
Kun je er zo uithalen, heb ik ook gedaan omdat ik er toch DVB-S kaart in heb.
- hoe krijg ik de tvout aan de praat zonder de DVB kaart (kan ik mooi mijn firewalllogs naar tv spugen)
Matrox Mystique VGA kaartje op ebay en hierop het Rainbow Runner module plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
xychix schreef op 03 February 2003 @ 09:20:
er was op het andere forum (http://www.tijsje.net/siemens/index.php) iemand
bezig met een kabel daarvoor. Ik kon alleen het toppic niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

Dit is wat jij zocht ??
[rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2[/rml]/ 36

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
equinoxe schreef op 26 January 2003 @ 01:36:
Voor de tweakers onder ons heb ik een zeer interesant artikel gevonden.

http://www.elektroda.pl/e...9b1bf205a4b169850f49336ba

[afbeelding Scart stekker]

[afbeelding Schema]

With this easy circuit, you can connect your PC to TV without TV-out in graphic card.
Everything what you need is software called Power Strip for change resolution to 720x576, horizontal frequency: 15,625kHz, vertical frequency: 50Hz.
for external power supply 5V (optional) need disconnect Z1

--------------------------------------------------------------------------------

Have fun 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:36:
Hi...

Dit is wat jij zocht ??
bla bla bla...
Nope.. de box heeft zonder DVB-C kaart nog steeds een tv-out, alleen heb
je er dan de kabel niet meer voor...

En volgens mij had tijsje een schema hoe je wel een kabel kon maken.

Anders moet ik op een vrij weekeinde eens met de scope de kabel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Dr. DNA, ik heb contact gehad met Matrox en die zeggen dat het niet mogelijk is om van de connectoren van de Rainbow Runner een TV in/uit signaal te halen.
(Zie forum bij Matrox)

De RR zorgt ervoor dat er (bij een normale PCI Mystique) TV in/uit komt op een de extra connector die wij niet hebben op onze moederbord.

Laatst heb ik nog contact gehad met Depra, hij zei dat ie een kabeltje had om TV in/uit te maken op onze Siemens bak. Dit was niet het geval, hij had een kabeltje gemaakt voor aan een normale PCI Mystique dus niet voor het Siemens bakkie!

Volgens mij is de enige oplossing koop een Matrox Mistique (maar een paar euro op Ebay) en plaats hierop de RR van het Siemens bakkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar had het schema nog in m'n favorieten staan.
Hiermee is het mogelijk om via de VGA uitgang op je Videokaart, beeld te krijgen met een scart aansluiting op je TV.

http://www.hut.fi/Misc/El...cuits/vga2tv/circuit.html

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
ik heb hier zelf nog niet naar gekeken ,maar is het niet zo dat de videodatalijnen van de matrox gewoon doorgelust zitten op de dvb-c.Dit vermoedt ik wel omdat je alleen op de cinch de tv-out van de dvb-c hebt en op de scart alleen de matrox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
casj schreef op 04 February 2003 @ 17:51:
ik heb hier zelf nog niet naar gekeken ,maar is het niet zo dat de videodatalijnen van de matrox gewoon doorgelust zitten op de dvb-c.Dit vermoedt ik wel omdat je alleen op de cinch de tv-out van de dvb-c hebt en op de scart alleen de matrox.
Dat dacht ik ook.. Daarom dat ik daar de scope eens op los wou laten...
Nu alleen nog tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietProem schreef op 04 February 2003 @ 09:55:
Dr. DNA, ik heb contact gehad met Matrox en die zeggen dat het niet mogelijk is om van de connectoren van de Rainbow Runner een TV in/uit signaal te halen.
(Zie forum bij Matrox)

De RR zorgt ervoor dat er (bij een normale PCI Mystique) TV in/uit komt op een de extra connector die wij niet hebben op onze moederbord.

Laatst heb ik nog contact gehad met Depra, hij zei dat ie een kabeltje had om TV in/uit te maken op onze Siemens bak. Dit was niet het geval, hij had een kabeltje gemaakt voor aan een normale PCI Mystique dus niet voor het Siemens bakkie!

Volgens mij is de enige oplossing koop een Matrox Mistique (maar een paar euro op Ebay) en plaats hierop de RR van het Siemens bakkie!
Proempiet, ik ben het niet helemaal met je eens. En wel omdat er voor de AGP Mystique + RRS een kabeltje wordt bijgeleverd. Ik kan me niet voorstellen dat Matrox 2 totaal verschillende versies van de RRS produceert. Kortom de AGP versie is dezelfde als de PCI versie. Met als enige verschil het kabeltje. Volgens mij ben je klaar als je iemand vind met een AGP versie van de RRS en die bereid is dat kabeltje door te meten.

Wat voor een kabeltje hat Drepa eigenlijk precies gemaakt ??? Van waar naar waar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Matrox Mystique AGP heeft standaard een 's-video uitgang

die kun je rechtstreeks met een kabeltje op een scartblokje aansluiten en zo op je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
zou de rainbow runner ook werken op een matrox millenium II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

arjandijk schreef op 05 februari 2003 @ 03:53:
zou de rainbow runner ook werken op een matrox millenium II?
\

Het schijnt van niet. Op de Matrox shop site staan namelijk twee versie van de Rainbow Runner eentje voor de Mystique en eentje voor de Millenium.

Ordering Information/Part Numbers

Matrox Rainbow Runner Studio for Millennium II (snap-on module) MGA-MIL2/RRSTN (U.S.)
Matrox Rainbow Runner Studio for Mystique (snap-on module) MGA-MYST/RRSTN (U.S.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

CRu5H0n3 schreef op 05 februari 2003 @ 01:30:

die kun je rechtstreeks met een kabeltje op een scartblokje aansluiten en zo op je tv
Lees wat ik met Haig de moderator van Matrox heb besproken.
Als ik het goed begrijp staat er geen S-Video of Composit Video signaal op de connectors van de Rainbow Runner alleeen een soort overlay video signaal die door de DVB-C wordt omgezet naar S-Video/Composit Video!

proempiet
Junior Member
Registered: Dec 2002
posted December 11, 2002 06:00 AM
Just bought a Siemens Nixdorf sett top box.
This box has a siemens DVB-C and a Rainbow runner card in it. The RR card is connected to the DVB-C and the DVB-C has the TV-connectors (see pictures at http://www.pbase.com/proempiet/matrox). I want to remove this DVB-C card but then I also wil lose my PC TV-out. What I need is the Pinout layout from the RR card so I can make a connector just like the one in the manaul (http://www.matrox.com/mga.../rr_studio_tv/rrsteng.pdf page 5).

IP: Logged

Haig
Moderator
Registered: Feb 2000
posted December 11, 2002 01:41 PM
Hi,
I've asked our German office to look into this for you.

------------------
Haig
Matrox Graphics
Technical Support Manager

Jirre
Junior Member
posted December 11, 2002 03:05 PM
The same is applicable for me! I have also acquired the same system, and I am here with the same question. But I think that the answer can be given by matrox, since we want to know what the pin-layout is of what they call connector 3, as described in the RR-manual. In other words we like to copy the connection-cable that normaly comes with a Retail rainbowrunner.

Haig
Moderator
posted December 11, 2002 03:20 PM
If you 2 are talking about the ribbon cable connector, we unfortunately cannot give out the pin outs becuase it's a proprietary connector.
If all you want to do is make that ribbon cable, you don't need to know the pin assignments as a straight thru connector will do fine.

BTW, if you get rid of the dvb card, the tuner will not work alone. You need to get the Mystique or the Mill II along with an RRS for the Mystique or the Mill II.

Regards

------------------
Haig
Matrox Graphics

proempiet
Junior Member
posted December 12, 2002 01:36 PM
Haig,
According the manual of the Rainbow runner page 5 there is a "Video connector bracket" what we need is such a bracket (and the "Rainbow Runner connector) or if it is not available the layout so we can make our on bracket!

Haig
Moderator
posted December 12, 2002 02:29 PM
That's over 7 years old for us so we don't have any parts available for it anymore.
All I can suggest is to contact Seimans and see if they can provide you with the parts.

Out of curiosity, even if you get the parts, how do you plan on using only the RRS tuner?

------------------
Haig
Matrox Graphics

proempiet
Junior Member
posted December 13, 2002 06:03 AM
To get thing straight:
We have a "Rainbow Runner TV" addon module on our machine (see http://www.pbase.com/proempiet/matrox) this module has TV-out/TV-in functionality!
Or does the "Rainbow Runner TV" does not have this functionality?

The "Rainbow Runner Studio" (simular card) has TV-out/TV-in functionality also and it has a "Video connector bracket" so we need such a bracket or the pinout from the "Rainbow Runner TV" so we can make it our selfs.

We just want to put the video of our Windows desktop to the input of a TV!

Come on Haig PLEASE if the product is 7 years old you should be able give us the pinout ;-)

Haig
Moderator
posted December 13, 2002 09:18 AM
Gents,
the "Rainbow Runner TV" addon module ONLY has a tv tuner on it for clients to watch tv on their pc.

This addon module will ONLY work if you have a Millenium II or a Mystique 220 graphic card AND a Rainbow Runner Studio capture card.

If you have the Rainbow Runner Studio capture card, you still need 1 of the above mentioned capture cards.

Which ever of the 2 add on cards you have, how do you plan on using it without our graphic card attached to it?

Come on Haig PLEASE if the product is 7 years old you should be able give us the pinout ;-)

If it wasn't a proprietary format, I wouldn't even be pro-longing this thread

You folks have to goto siemans and see if they can give it out.

Regards

------------------
Haig
Matrox Graphics

proempiet
Junior Member
posted December 13, 2002 10:22 AM
Graig,
We have some communcation problem (maybe my mistake please take a look at my PBase site).
The Siemens systemboard (mainboard) has a Matrox Mistique VGA card onboard!
Link to the mainboard manual ( http://manuals.fujitsu-si.../A26361-D1025-Z120-US.pdf). So your line:
>>This addon module will ONLY work if you have a Millenium II or a Mystique 220 graphic card AND a Rainbow Runner Studio capture card.
We meet that requirement.

The "Rainbow Runner TV" module is attached to the mainboards Matrox Mistique VGA card.
(see picture http://www.pbase.com/proempiet/matrox)

So my idea was that on of the connectors (on the "Rainbow Runner TV" I think there name were J2 and J3) should have TV-video signal on it.
Haig is this true???? Or is it not???
If it is true could you give us the pinout.
If this is not true what do we need to get TV-out from the Matrox Mystique (They sell Rainbow Runner TV ISA real cheap on Matrox now http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=109).

Haig, now I had a look at the Shopmatrox site I see how we got the communication problem the "Rainbow Runner TV" on my Siemens set top box is realy different from your ISA "Rainbow runner TV" that one has a tv-tuner on it but ours does not (see pictures at my pbase account).
Could you please have a look again at our problem and try to find an answer.

About 450 of these boxes are sold the last month so you could do us a real favor.

Haig
Moderator
posted December 13, 2002 10:55 AM
The Siemens systemboard (mainboard) has a Matrox Mistique VGA card onboard
Link to the mainboard manual
Only item that I can get from that manual is that ther Mystique is on board, as you say. There should be 2 sets of connecters on the motherboard which belongs to the Mystique.

That means that you have a Rainbow Runner Studio capture card (not the TV module) connected to these 2 connectors.

Please confirm.

For the record, our tv tuner card gets connected to the RRS capture card via ribbon cable.

The "Rainbow Runner TV" module is attached to the mainboards Matrox Mistique VGA card.(see picture ]http://www.pbase.com/proempiet/matrox)
http://www.pbase.com/image/8806502

The rainbow runner capture card looks like it's attached to the motherboard. The big pci card on top with the tv tuner is not our card.

So my idea was that on of the connectors (on the "Rainbow Runner TV" I think there name were J2 and J3) should have TV-video signal on it.

It has alot more than that but yes, if we're talking about the 2 long connectors where the RRS capture is connected to, the tv video signal is in there.

If I understand all this correctly, our RRS capture card is connected to the 2 large sets of connectors on the motherboard which belongs to the Mytique graphic card which is on the motherboard.

If this is correct, why would you have a problem if you remove the dvb card?

Only issue I see with this is whether or not our retail version of the video tools and matching display drivers will work on this system. Only Seiman's would be able to answer that.

I talked to our German office who deal with Seimans and they recommend that you should be talking to Seimans as alot of custom work was done for their system.

Regards

------------------
Haig
Matrox Graphics

[This message has been edited by Haig (edited December 13, 2002).]

proempiet
Junior Member
posted December 13, 2002 03:35 PM
Only item that I can get from that manual is that ther Mystique is on board, as you say. There should be 2 sets of connecters on the motherboard which belongs to the Mystique.
Yes, there are two conectors where the "Rainbow Runner Studio"/ "Rainbow Tunner TV"(That is what it is on the sticker see Pbase) is connected to.

That means that you have a Rainbow Runner Studio capture card (not the TV module) connected to these 2 connectors.

Please confirm.

I think so but it is saying "Rainbow Runner TV" on a sticker but I think also that it is a Rainbow Runner studio? The numbers I can find on the module are:
Sticker with the text
"21686223 ABG PCS
S26361-D0139-V1
Rainbow Runner TV"
Sticker with the text
"MGA-MYST/RRSTI
Assambled in
Canada 215"
On the PCB there are the following number:
"VCLEM-1 3497
5100-17 94V-0" on the other side "Matrox 622_0201 RAV a Copyright 1997" sticker with "4005100 S/N 0884" barcode with human readable "AAQ5634"

The rainbow runner capture card looks like it's attached to the motherboard. The big pci card on top with the tv tuner is not our card.

No thats not your card that is the Siemens DVB-C tuner card. That on is connected to the Rainbow Runner Studio card with a ribbon cable to connetor J3.

It has alot more than that but yes, if we're talking about the 2 long connectors where the RRS capture is connected to, the tv video signal is in there.

The connector I am talking about are J2 and J3 these are 15 pin's connectors on one of them the DVB-C card is connected with the ribbon cable.

If I understand all this correctly, our RRS capture card is connected to the 2 large sets of connectors on the motherboard which belongs to the Mytique graphic card which is on the motherboard.

If this is correct, why would you have a problem if you remove the dvb card?

I do not have any problem in removing the DVB-C card but the (PC Windows dekstop) TV-out is going from the RRS card to the DVB-C card (ribbon cable). Then there is a ribbon cable going from the DVB-C card to the back of the machine and on this there is the TV-out from the DVB-C and also the TV-out from the RRS card.

So as far as I can see now I need the Pinout from the RRS card connector J3 (or J2) because on this connector there should be an (PC Windows desktop) TV-out (and maybe a TV-in).

Or what I said in my first post. What I need is the Pinout layout from the RR card so I can make a connector just like the one in the manaul (http://www.matrox.com/mga.../rr_studio_tv/rrsteng.pdf page 5)

If at least if it is a Rainbow Runner Studio and not a Rainbow Runner TV (what I do not think because there is no tuner on it)

[This message has been edited by proempiet (edited December 13, 2002).]

[This message has been edited by proempiet (edited December 13, 2002).]

Haig
Moderator
posted December 13, 2002 03:45 PM
If you want to get the composite and s-video input/output from the RRS capture card (this is what you have), then this will not work.
On the retail Mystique card, we have a 2nd HD type connector on the bracket. On this bracket, we have our break out cable that has the connections for the s-video and composite input/output.

I am assuming that this HD type connector is no where on this seimans system, meaning that by removing the dvb board, there is no chance on getting these inputs/outputs to work, even if they gave you the pin outs.

From what you are telling me, that ribbon cable is just being used as a pass thru to get access to the graphic card for the overlay support. I'm guessing that Seimans had to put in the RRS card so that you can get the input/output support as well.

I repeat, please contact Seimans to see if they have a solution for you.

------------------
Haig
Matrox Graphics

proempiet
Junior Member
posted December 16, 2002 09:52 AM
If you want to get the composite and s-video input/output from the RRS capture card (this is what you have), then this will not work.
Why not, I see that Matrox has a connector bracket for the RRS?

On the retail Mystique card, we have a 2nd HD type connector on the bracket. On this bracket, we have our break out cable that has the connections for the s-video and composite input/output.

Sorry I do not understand (what do you mean with HD connector), does dis mean that we have a special RRS addon module?

I am assuming that this HD type connector is no where on this seimans system, meaning that by removing the dvb board, there is no chance on getting these inputs/outputs to work, even if they gave you the pin outs.

Correct, by removing the DVB-C card we also remove the TV-out functionality from the RRS because it has to a pass tru the DVB-C

From what you are telling me, that ribbon cable is just being used as a pass thru to get access to the graphic card for the overlay support. I'm guessing that Seimans had to put in the RRS card so that you can get the input/output support as well.

I also think so!

I repeat, please contact Seimans to see if they have a solution for you.

I keep trying because how I see it is when the TV-out/TV-in is on the RRS pins somewhere Matrox should be able to tel me on which pins (J2/J3) I should make/solder an ribbon cable and have composite and s-video input/output

Haig
Moderator
posted December 16, 2002 09:57 AM
This is how our retail card works regarding the Rainbow Runner studio.
The Mystique graphic card is needed. The Rainbow Runner Studio card is attahced to the 2 long connectors that are on the Mystique.

This will give you composite and s-video in and out via the 2nd connector on the Mystique card.

Then we have the Rainbow Runner TV Tuner add on card which gets connected to the Rainbow Runner Studio capture card via ribbon cable.

Whatever you folks are trying to do and need, you must get it from Seimans, you have to make sure that their driver for whatever package you are using is going to work without the dvb card, and most importantly, you have to make sure that this system of theirs has that 2nd connector for the Mystique card.

Regards

------------------
Haig
Matrox Graphics

[This message has been edited by Haig (edited December 16, 2002).]

proempiet
Junior Member
posted December 17, 2002 05:58 AM
This will give you composite and s-video in and out via the 2nd connector on the Mystique card.
Ok now we are getting somewhere. It was me who was having trouble with your explaination sorry. So we are missing the connector on the onboard Mistique.

One more question, what kind of signal is on the connectors J2 and J3 (I messuered on and there are a lot ground pins). Can we build some hardware of our one and create TV-out our selfs (hardware modding)?

Rik van Veelen
Junior Member
posted December 17, 2002 07:08 AM

quote:
Originally posted by Haig:
This is how our retail card works regarding the Rainbow Runner studio.
The Mystique graphic card is needed. The Rainbow Runner Studio card is attahced to the 2 long connectors that are on the Mystique.

Then we have the Rainbow Runner TV Tuner add on card which gets connected to the Rainbow Runner Studio capture card via ribbon cable.

Whatever you folks are trying to do and need, you must get it from Seimans, you have to make sure that their driver for whatever package you are using is going to work without the dvb card, and most importantly, you have to make sure that this system of theirs has that 2nd connector for the Mystique card.

Regards

If I may add something to the confusion. I think we, I am looking for exactly the same cable, need the Video connector bracket that was supplied with the RRS for Millennium II AGP. I also found out that this cable could be ordered at some Canadian company for the IBM 300 PL system. Unfortunately the mentioned e-mail address doesn exist anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

* freddifish heeft ook met HAIG lopen mailen maar heb het opgegegeven...
wacht nog steeds op het beloofde kabeltje (van DREPA d8 ik)

[ Voor 6% gewijzigd door freddifish op 05-02-2003 13:23 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ow sorry ik wist niet dat jullie het over een onboard hadden

Maar waarom moeilijk doen als je goedkoop een mystique kan kopen op ebay
Dan heb je helemaal geen RR meer nodig

Volgens mij heb ik die Matrox Mystique G200 AGP versie
werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietProem, lang verhaal. Als ik het goed begrepen heb dan ontbreekt er een connector op de RRS kaart? Dat wordt dus op de print solderen!

Ik vind dat VGA->TV converter schema dat eerder genoemd is ook wel een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 05 February 2003 @ 01:30:

Ja, mijn bericht gaat ook over de Millennium. Heb eerst geschreven en toen gelezen, niet altijd de juiste volgorde :)

Maar goed, terugkomend op de vraag van arjandijk, de RRS werkt op de Millennium II, als ik de manual mag geloven. En daar is sprake van een bijgeleverd kabeltje bij de AGP versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:23:
PietProem, lang verhaal. Als ik het goed begrepen heb dan ontbreekt er een connector op de RRS kaart? Dat wordt dus op de print solderen!

Ik vind dat VGA->TV converter schema dat eerder genoemd is ook wel een goed alternatief.
Nee, we missen een connector op het moederboard. De Matrox Mystique heeft een connector (niet de normale VGA) die alleen TV in/uit signaal geeft door er een Rainbow Runner kaartje op te zetten.

VGA-TV converter geeft volgens mij bagger beeld als je toch een PCI slot niet gebruikt dan zou ik een Mystique kopen voor een paar euro'tjes en daarop de Rainbow Runner plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

freddifish schreef op 05 februari 2003 @ 13:21:
* freddifish heeft ook met HAIG lopen mailen maar heb het opgegegeven...
wacht nog steeds op het beloofde kabeltje (van DREPA d8 ik)
Depra had een kabeltje gemaakt voor een PCI Matrox Mystique dus niet voor onze onboard Mystique. Zo'n kabeltje is eenvoudig te maken, staat in de manual van de Mystique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietProem, waarom zou je dan nog je RR op je PCI-Mystique zetten? Verzorgt de RR de TV-out maar loopt dat dan weer voor een deel via de mystique? beetje vreemd of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 16:16:
PietProem, waarom zou je dan nog je RR op je PCI-Mystique zetten? Verzorgt de RR de TV-out maar loopt dat dan weer voor een deel via de mystique? beetje vreemd of zie ik dat verkeerd?
Zoals ik het heb begrepen van Haig in het Matrox forum mist ons moederboard een connector waarop het TV in/uit signaal staat.
Deze connector zit wel achterop (naast de VGA connector) een standaard PCI Matrox Mystique. Op de connector van de PCI Mystique staat normaal geen TV in/uit signaal! Dit TV in/uit signaal wordt mogelijk gemaakt door er een Rainbow Runner op te plaatsen.

Dus je zet de onboard Mystique uit en plaatst er een PCI Mystique in hierop plaats je de Rainbow Runner te plaatsen heb je een mooie TV in/out functie.

Een kennis heeft een Mystique, binnenkort even ergens een goedkoop bagger PCI Vga kaartje regelen en dan sloop ik die Mystique bij hem eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

PietProem schreef op 07 February 2003 @ 08:43:
[...]

Zoals ik het heb begrepen van Haig in het Matrox forum mist ons moederboard een connector waarop het TV in/uit signaal staat.
Deze connector zit wel achterop (naast de VGA connector) een standaard PCI Matrox Mystique. Op de connector van de PCI Mystique staat normaal geen TV in/uit signaal! Dit TV in/uit signaal wordt mogelijk gemaakt door er een Rainbow Runner op te plaatsen.

Dus je zet de onboard Mystique uit en plaatst er een PCI Mystique in hierop plaats je de Rainbow Runner te plaatsen heb je een mooie TV in/out functie.

Een kennis heeft een Mystique, binnenkort even ergens een goedkoop bagger PCI Vga kaartje regelen en dan sloop ik die Mystique bij hem eruit.
Hej, what are friends for :P >:)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietproem, dus de RR maakt de TVout en stuurt die dan terug naar de mystique die het vervolgens naar een bij ons ontbrekende connector stuurt? Dus kwestie van draadjes aan je mystique solderen.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:10:
pietproem, dus de RR maakt de TVout en stuurt die dan terug naar de mystique die het vervolgens naar een bij ons ontbrekende connector stuurt? Dus kwestie van draadjes aan je mystique solderen.....!
Yes correct.
Als je weet waar je de draadjes op het moederbord moet solderen Hasse dan hoor ik het graag.
Ik had ook een posting in mijn pbase gastenboek staan. Hierin mailde een gast dat ie de pinout van de RR ik heb hem terug gemaild dat ik zeer geïnteresseerd was, afwachten dus. Als ik wat meer weet of jij heb de draadjes aan het moederbord gesoldeerd dan posten we hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal m'n scope er eens op los laten als Dr.DNA me niet voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:49:
Ik zal m'n scope er eens op los laten als Dr.DNA me niet voor is.
We hebben nu een logee(tje) en straks ga ik alweer weg.. dus zal er vandaag
zoiezo weer niet van komen....
Dus Hasse : leef je uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Sorry dat ik nu pas weer in het topic kijk, maar ik heb het allang aan de praat :) Je kunt je video-uit heel makkelijk doorlussen door de bredere header van de DVB kaart direct op de matrox te prikken. Er is één pinnetje afgedicht, en als je die prikt op het pinnetje wat mist dan werkt alles goed! (Ik heb niet ALLES getest, want ik gebruik namelijk alleen de S-video en Composite video ingang, maar die werkte allebei goed, dus ik verwacht dat de tvout met scart het ook wel doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

He dat is goed nieuws, ik vermoedde al zoiets... en die eikels bij matrox maar geheimzinnig doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1887/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/1888/thumb.jpg
Nogmaals: ik heb alleen de video IN (Composite en Svideo) hiermee getest, en die werkt goed. Kan iemand bevestigen of de rest ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
video in? die heeft volgens mij nog niemand aan het werk. Welke software gebruik je dan om videobeeld op je pc aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed zeg! hoe ben je daar achter gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

arjandijk: de standaard Matrox Software werkt perfect, ik bedoel dan de software die oorspronkelijk op de hd stond. (Is het programmatje met dat afstandsbedieninkje aan de zijkant)
hasse_m: ik keek naar welk signaal de composite in was op de stekker, en heb daarna met een zelfgemaakt plugje elk pennetje op de ingang van de matrox langsgelopen tot ik beeld kreeg. (grond van videosignaal is immers ook de grond van de kast zelf) Het bleek daarna dat deze perfect overeenkwamen, dus nu zit ie zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen rook gehad dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Welnee... waarom zou je rook krijgen?
Het ergste wat je kan doen is een ingang of uitgang kortsluiten, nou, daar kan zo'n kaartje gerust wel tegen. Hij werkt goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik krijg toch wel behoorlijke optaters van alleen al het grond potentiaal verschil op de antenne aansluiting. Dat voel je flink in je vingers, niet fijn! Ook het aanpluggen van de TV geeft vonken op de afscherming. Ik zou m'n box eens kunnen aarden natuurlijk. Maar ik ben dus bang voor rook! Zeker gezien de flinke offset in het ground nivo. Ook ben ik er niet zeker van of alle pinnetjes van de matrox/RR wel in/uit gangen zijn met voldoende beveiliging. En als ik daar dan ineens 150V ground verschil op zet...... zou zonde zijn!

Heeft al iemand de video-out getest op de manier van Cornholio? Laat het even weten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb net ff zitten meten, gewoon aan de kabeltjes van de DVB uitgang, en de TV-out is verbonden met het deel van de kabel wat, volgens Cornholio's methode, helemaal niet aangesloten is??!!. Pin2 (TV in) klopt inderdaad wel.
Ik ben bang dat het verhaal van Cornholio dus voor de helft klopt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:44:
Tja, ik krijg toch wel behoorlijke optaters van alleen al het grond potentiaal verschil op de antenne aansluiting. Dat voel je flink in je vingers, niet fijn! Ook het aanpluggen van de TV geeft vonken op de afscherming. Ik zou m'n box eens kunnen aarden natuurlijk. Maar ik ben dus bang voor rook! Zeker gezien de flinke offset in het ground nivo. Ook ben ik er niet zeker van of alle pinnetjes van de matrox/RR wel in/uit gangen zijn met voldoende beveiliging. En als ik daar dan ineens 150V ground verschil op zet...... zou zonde zijn!

Heeft al iemand de video-out getest op de manier van Cornholio? Laat het even weten hier!
dit is bekend dat je hiervan een optater krijgt dit gebeurt ook vaak als je thuis meedere tv heb aangesloten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was mij ook bekend, maar deed wel pijn. en niet 1 keer..... nee de kabeltruck voor het geluid maakt toch wel dat het regelmatig voorkomt dat ik een optater krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 23:06:
Ik ben bang dat het verhaal van Cornholio dus voor de helft klopt :-(
Mijn verhaal klopt compleet :)
Nogmaals: ik heb alleen de video IN (Composite en Svideo) hiermee getest, en die werkt goed. Kan iemand bevestigen of de rest ook werkt?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.