[CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Aangezien deel 1 al aardig over de 1000 replies is, tijd voor een deel 2.

[rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf multimedia box[/rml] voor het eerste deel.

De links:

http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/?do=home (handige software voor box )
http://www.tijsje.net/siemens/index.php (forum)
http://www2.drepa.net (forum/info)

Op de fujitsu-siemens website is hij te vinden als scenic pro net of via de ident nr. Daar staan drivers, bios en een hele update CD voor in geval van nood...
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan intypen : ybql011953 en dan weer kiezen voor de scenic net pro.

Tenslotte: http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/image.php en op http://www2.drepa.net/software/ghost/ voor een ghostimage van de kast zoals ie origineel geleverd is.
Image is alleen te downen voor bezitters van de box zelf. Tevens ZELF licentie verder activeren, zie de brief die ook bij de box geleverd is.

Edit: Boxjes zijn allemaal weg, zie
[rml][ IA] Siemens Multimediabox *gesloten*[/rml]
voor de inkoopactie.....

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 05-12-2002 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
is hij nog in zwolle te halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
nopez :(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 00:11
ow das mooi deel 2

is weer plaats om genoeg vragen te gaan stellen ;)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyebite
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2020

eyebite

heheh als iemand nou slim is gaat ie voor x euro + verzend voor iedereen coax kabels maken en opsturen :)

Sara Goldfarb has left the building

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
haha ik heb nog wel een oma om de hoek wonen ;)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ik wilde er een bestellen, maar jammer genoeg was dat topic zo snel gesloten :(. Nuja 'k zal me dan maar amuseren met de posts te lezen van de mensen die hem wel hebben, en wat ze er mee gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26758

eyebite schreef op 05 December 2002 @ 15:26:
heheh als iemand nou slim is gaat ie voor x euro + verzend voor iedereen coax kabels maken en opsturen :)
Dat zou iid een goed idee zijn .. gelukkig voor mij heb ik voor dat 'probleempje' zelf al spul :)

Maar voorlopig heb ik toch nog geen kabeltje nodig, want het bakkie draaid hier voorlopig nog even Linux (Red Hat) voor test doeleinden. Stil en stabiel bakkie :)
In de kerst vakantie ga ik er Wintendo 98 :P op knallen en eens even kijken wat de mogelijkheden zijn met de DVB-C kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68230

Is het iemand al gelukt om DVB te streamen via ProgDVB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 15:31

jwbagger

,.-~'`'~-.,

echt nog nietmand met keycodes? :'( wilde de box gebruiken om vanavond in de huiskamer neer te zetten voor sinterklaasliedjes..... maar dat zal zo niet echt makkelijker worden zonder keycodes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Edit: Boxjes zijn allemaal weg, zie
[IA] Siemens Multimediabox *gesloten*
voor de inkoopactie.....
Ik denk dat dit er wel groot en dik mag worden neergezet....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drepa
  • Laatst online: 28-01 06:59
Kanalen ontvangen bij UPC

ik woon in ermelo, heb UPC kabel, maar heb een probleem.

heb de box aan de gang, heb signaal maar vind alleen een 8 tal kanalen allemaal genecrypt.

ik heb ook zo een Mr. Zap box dus de signalen komen wel aan, kan alleen geen beeld met mijn DVB board krijgen omdat ze geencrypt zijn.

heeft iemand met UPC kabel al beeld?
en zo ja, zou je misschien wat screen shots willen maken van de instellingen, ik gebruik nog de software van siemens ver. 1.63.

als iemand me verder kan helpen graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42988

Drepa, heb je je 'rotte kabel' al vervangen? dat levert in ieder geval meer succes op. hier op de kabel konden we zo'n 100 video&radiokanalen vinden... bijv. NED 1,2 en 3 zijn niet gecodeerd dus die kun je zo kijken en evt. capturen. (maarja, wat wil je nu capturen van NL1,2,3 ?!?! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand trouwens zijn video-in al aan de praat? ik wil namelijk aan't klooien met mijn analoge videocameraatje, bandjes digitaliseren en uitvogelen of het mogelijk is mijn videocamera te gebruiken als webcam. waarschijnlijk moet ik nog een of andere driver installeren om de video-in aan de praat te krijgen, maar ik kan hem nergens vinden :'(
iemand al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35630

Heeft iemand de mogelijkheid om er bijv. een Via Epia moederbord in te modden al eens bekeken? Of een micro- of flex-atx mobo?

Zou dat passen en mogelijk zijn met de huidige voeding? Ik vind de box leuk voor een mp3-player, maar tzt wil ik toch ook wel eens een divx gaan bekijken... en dat gaat met de huidige specificaties niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 17-03 09:02
offtopic:
skatepuk, skate je ook weleens in zwolle? ik kom uit zwolle en board ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 42988 schreef op 05 december 2002 @ 19:39:
Drepa, heb je je 'rotte kabel' al vervangen? dat levert in ieder geval meer succes op. hier op de kabel konden we zo'n 100 video&radiokanalen vinden... bijv. NED 1,2 en 3 zijn niet gecodeerd dus die kun je zo kijken en evt. capturen. (maarja, wat wil je nu capturen van NL1,2,3 ?!?! :P )
Drepa en ikke hebben een goede, originele, kabel :9

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/siemenskabel.jpg

dat is dus een WEL goede kabel... dus daar ligt t bij ons niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bong-One schreef op 05 december 2002 @ 19:57:
offtopic:
skatepuk, skate je ook weleens in zwolle? ik kom uit zwolle en board ook ;)
Yes, me does. Skate alleen bijna nooit in zwolle. Kom er bijvoorbeeld voor Sparke/Britain en de Mac... :P

Maarre... dit off-topic gelulzwets zal andere mensen vast niet boeien, dus lijkt me beter hier over te lullen via meel,msn of in de HK (zodra ik daar ooit een x in mag... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op 05 December 2002 @ 21:13:
[...]

Drepa en ikke hebben een goede, originele, kabel :9

[pic]

dat is dus een WEL goede kabel... dus daar ligt t bij ons niet aan
oh, ik heb het tegen Drepa van de site drepa.net? _/-\o_ sorry, niet opgelet, zal mijn domme opmerking weer innemen.

waar kan ik een goede kabel halen om de rotte te vervangen? (incl. aansluitingen die klein genoeg zijn zodat 'ie in de box past) We hebben nog wel een meter of wat goede kabel liggen, maar die klote doe-het-zelf-zaak-stekkers zijn te groot :(

p.s. zorry dat ik alweer 2 posts achter elkaar maak, schiet me steeds weer iets nieuws te binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 42988 schreef op 05 december 2002 @ 19:39:
Jij hebt je ding dus zover dat NL 1/2/3 goed binnenkomen??

En hoe is de kwaliteit? En capture eens een klein stukkie?? Lukt dat?

* DJSmiley wil namelijk eind v't jaar Lebbis en Janssen cappen, dat 0wned... en laat dat nu net op ned 3 worden uitgezonden _/-\o_ ( 30-12, 20.35 uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drepa
Anoniem: 42988 schreef op 05 December 2002 @ 21:22:
[...]

oh, ik heb het tegen Drepa van de site drepa.net? _/-\o_ sorry, niet opgelet, zal mijn domme opmerking weer innemen.

waar kan ik een goede kabel halen om de rotte te vervangen? (incl. aansluitingen die klein genoeg zijn zodat 'ie in de box past) We hebben nog wel een meter of wat goede kabel liggen, maar die klote doe-het-zelf-zaak-stekkers zijn te groot :(

p.s. zorry dat ik alweer 2 posts achter elkaar maak, schiet me steeds weer iets nieuws te binnen...
No Problemo dude..... :) alle tips zijn welkom....

ps. je zegt dat jij 100 :*) kanalen hebt....welke kabel boer hebben jullie thuis dan? en kun je ook een richtlijn geven van waar je woont?
( en ik ben gek op afkijken.... O-) screenshots?? O-)

[ Voor 15% gewijzigd door drepa op 05-12-2002 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drepa
Iemand een idee? vast wel iemand die van sinterklaas zo een box kado gehad heeft en er zo blij mee was dat ie meteen aan de slag gegaan is en direct weet wat hoe en wat...

stomme is dus echt dat ik wel wat ontvang maar alleen die stomme 8 gecodeerde signalen!

en dat terwijl er een Mr.Zap box naast staat.... heb ook even wat instellingen afgekeken en die ingevoerd...maar alleen die 8 kanalen!

word er chagy van...maar goed....iemand die UPC heeft al wel meer kanalen ontvangen? regio harderwijk, nunspeet, putten, ermelo? (oud gelrevision netwerk) weet nie waar het nu aan ligt.... instelling of UPC....

wat ik wel weet signaal komt binnen, signaal is sterk genoeg...(signal strength 94% met de siemens software) maar geen free view kanalen zoals ned 1, 2 of 3....

wie o wie heeft een idee?

zou graag wat screen shotjes zien van instellingen waar jullie wel succes mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43389

Tis een prachtig dingetje, draait bij mij nu als printserver en mp3 box met een losse versterker. Ik heb de onboard matrox uitgezet en gebruik nu een oud zwartwit LCD scherm met ISA kaart. Ik heb de HD verwisseld voor een 10 gig en heb er win98 op gekeild samen met het afstandsbediening progje en winamp en dat draait retegoed ook de AB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

welke AB software? ook GIRDER of de originele ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hmmm 1 van de vetste dingen op dat kassie is toch wel die dvb-c kaart (maar het hele kassie is toch vetter :9~)
als ik (zoals ws) niet zo'n kastje kan bemachtigen, is er dan iemand (die m bijvoorbeeld als printerserver gebruikt) die die dvb kaart over heeft en m naar mij wil sturen?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Anoniem: 26758 schreef op 05 December 2002 @ 16:34:
[...]

Dat zou iid een goed idee zijn .. gelukkig voor mij heb ik voor dat 'probleempje' zelf al spul :)

Maar voorlopig heb ik toch nog geen kabeltje nodig, want het bakkie draaid hier voorlopig nog even Linux (Red Hat) voor test doeleinden. Stil en stabiel bakkie :)
In de kerst vakantie ga ik er Wintendo 98 :P op knallen en eens even kijken wat de mogelijkheden zijn met de DVB-C kaart :)
Zomaar, check eens zaken als www.linuxtv.org ofzo, daar kun je Linux drivers voor het DVB kaartje vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

drepa schreef op 05 december 2002 @ 22:22:
[...]

No Problemo dude..... :) alle tips zijn welkom....

ps. je zegt dat jij 100 :*) kanalen hebt....welke kabel boer hebben jullie thuis dan? en kun je ook een richtlijn geven van waar je woont?
( en ik ben gek op afkijken.... O-) screenshots?? O-)
woon in genemuiden (waarschijnlijk in het zelfe huis als skatepuk :P ) daar hebben er Essent...

@home digital tv was beschikbaar bij ons meldde de telefoon miep.

pc van skatepuk met goede kabel (mijn kabel >:) ) bij meterkast gezet : 72 kanalen, GEEN nl 1,2,3 !!

daarna deze zelfde kabel aan mijn bakkie gedaan op mijn slaapkamer, voila 83 zenders inclusief nl123.

nl 123 zagen er zwaarverneukt uit, goekkope hubo kabel erin en geen beeld meer.

Daarna mijn "goede" kabel terug en voila perfect echt per per perfect beeld. een reboot en geen beeld meer... ook niet weer gekregen! :'(

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
ik heb dus enkele vragen ivm die remote,
kan ik er nu mijn muis mee besturen ??? en kun je er op 1 of andere manier mee typen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

Ja je kan er je muis mee besturen, nee je kan er niet mee typen, dat kan alleen met een virtueel toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kippenijzer schreef op 06 December 2002 @ 01:53:
[...]

Zomaar, check eens zaken als www.linuxtv.org ofzo, daar kun je Linux drivers voor het DVB kaartje vinden...
Ey thnx ... zal ik eens een kijken :) hoef ik er tenminste geen wintendo op te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Ik heb gisteren weer de hele avond lopen spelen om 'meer' met mijn DVB kaart te kunnen.

In deel1 had ik al beschreven hoe je DVB-PCI werkend moet krijgen en informatie over hoe je dan wel kanalen zichtbaar moet krijgen als je eerst 0 kanalen vindt. Ook had ik al beschreven hoe je multidec moet installeren zodat de foutmeldingen weg zijn. Ik heb deze informatie ook in de FAQ gezet, zie http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/?do=home
Ik wil iedereen aanraden om alle belangrijke info (o.a. uit deel1) in deze faq te zetten!

Ik ben nu dus bezig om beeld te krijgen met multidec. Dit gaat nog niet erg goed, te veel instellingen en te weinig documentatie. Met DVB-PCI vind ik 100 kanalen (UPC) en het preview channel is zichtbaar. Het moet dus kunnen lukken om met multidec ook beeld te krijgen. Ik zou graag met iemand die multidec op de kabel werkend heeft graag per e-mail even wat heen en weer schrijven. Als ik daar dan succes mee heb post ik dat hier en in de FAQ. Dus als iemand dit leest die multidec werkend heeft op de kabel dan zou ik het zeer op prijs stellen als je me even een mailtje stuurt (mail staat in m'n profile).

Overigens, had ik gisteren tijdens het testen (was weer even terug gegaan naar dvb-pci) ineens ook NL1,2,3 en NLi er bij!!! Deze kanalen waren ook gewoon zichtbaar! Na opnieuw scannen op kanalen waren ze weer weg :-(. Ik heb ze niet meer terug gekregen, maar ik weet nu wel dat ze er zijn (UPC - Doesburg)!

Volgens mij is de SymbolRate een belangrijk getal. Het zou kunnen zijn dat de mensen die nu 0 kanalen hebben, en in hun postcode gebied wel digitale TV diensten kunnen ontvangen, met een andere symbolrate wel kanalen kunnen vinden (zie ook mijn post over kabellengte in deel1 of in de FAQ!). SymbolRate is volgens mij een soort bitrate (echter door de QAM modulatie zit daar een factor tussen -> QAM64 = 6 bits per symbol) maar ik moet hier nog wat dieper in duiken. Dus mijn advies is om eens wat te spelen met deze symbolrate, misschien weet iemand hier nog meer zinnige informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72151

Anoniem: 26758 schreef op 05 december 2002 @ 16:34:
[...]

Ik probeer er ook RH op te zetten. HD in m'n 2Ghz P IV PC, HD terug, maar dan boot het niet. Kun jij mij vertellen of de IDT C6 chip i586 of i686? Dan zou het kunnen zijn dat RH de i686 kernel geinstalleerd heeft omdat die in m'n PC zit maar de i586 nodig heeft voor de C6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Anoniem: 57381 schreef op 06 december 2002 @ 10:34:

Overigens, had ik gisteren tijdens het testen (was weer even terug gegaan naar dvb-pci) ineens ook NL1,2,3 en NLi er bij!!! Deze kanalen waren ook gewoon zichtbaar! Na opnieuw scannen op kanalen waren ze weer weg :-(. Ik heb ze niet meer terug gekregen, maar ik weet nu wel dat ze er zijn (UPC - Doesburg)!
dit had ik precies hetzelfde, ik heb echter nog geen multideck.. waar zou dat goed voor zijn ? het moet toch met DVB PCI TV ook mogelijk zijn..
waarom wil je Multideck gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xychix schreef op 06 december 2002 @ 13:17:
[...]

dit had ik precies hetzelfde, ik heb echter nog geen multideck.. waar zou dat goed voor zijn ? het moet toch met DVB PCI TV ook mogelijk zijn..
waarom wil je Multideck gebruiken ?
Multidec boedt de mogelijkheid voor softCAMs. Een CAM is een Conditional Access Module. Dus je kunt dan met software iets aan de encryptie proberen te doen. Normaal heb je daarvoor dus een hardware chipkaart geval nodig. De chipkaart in de SNI-box is hiervoor niet geschikt! Het moet dus met software. Als je alleen unencrypted channels wil zien, dan vindt ik PCI-DVB wel een goed pakket.

Overigens gebeurde het (NL1,2,3 & i) toen ik kanalen aan het zoeken was op de achtergrond. Op de voorgrond was ik druk bezig met andere software, ik weet niet meer wat. Ook had ik geloof ik multidec eerst gedraait, en toen de driver van pci-dvb terug gezet (zonder reboot, niet nodig). Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft. Ik las ergens dat UPC in oostenrijk behalve QAM64 in een ander bouquet ook QAM128 gebruikt, ik ga dat vanavond eens testen. Mogelijk is in dat andere bouquet ook de symbolrate anders. Ik ga de volgende symbol rates vanavond proberen (bij QAM64 en QAM128): 6900000, 6875000, 6111111, 5156250, 4583333. Ik post daarna de resultaten hier wel.

Het voordeel van bouquets voor ons is dat je per bouquet waarschijnlijk maar 1 key hebt, en dat ook de symbolrate binnen 1 bouquet hetzelfde is. Als er iemand is die altijd NL1,2,3 & i ontvangt, wil die dan posten bij welke kabelaar en met welke QAM en SymbolRate (SR)?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 06-12-2002 13:32 . Reden: typo: kut ipv kunt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468

Anoniem: 57381 schreef op 06 December 2002 @ 10:34:
Overigens, had ik gisteren tijdens het testen (was weer even terug gegaan naar dvb-pci) ineens ook NL1,2,3 en NLi er bij!!!
hasse_m, kun je eens de gegevens doorgeven van een zender waar je iets van beeld krijgt. Dus channel / freq etc...
Ik heb namelijk ook UPC (digital) maar de scan leverde niks op. Kijken wat ie doet als je het handmatig erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anoniem: 72151 schreef op 06 december 2002 @ 13:05:
[...]

Ik probeer er ook RH op te zetten. HD in m'n 2Ghz P IV PC, HD terug, maar dan boot het niet. Kun jij mij vertellen of de IDT C6 chip i586 of i686? Dan zou het kunnen zijn dat RH de i686 kernel geinstalleerd heeft omdat die in m'n PC zit maar de i586 nodig heeft voor de C6.
Zover ik zo effe weet bied RedHat 2 versies van zijn OS aan, eentje die i686 geoptimaliseerd is, en dus NIET werkt op dit ding, en een "gewone" i386 variant... Gewoon effe de laatste installeren (na al dan niet downen + branden) en dan daarna effe zelf een degelijk kerneltje compileren specifiek voor de IDT C6 CPU serie (Jah, die wordt specifiek ondersteund jah :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:20
Ik heb met Hasse_m even een paar van die std. SR's opgeduikeld ergens. (uit de exe van een DVB prog).
Ik denk dat we nu FF een gestructureerde manier moeten vinden om te loggen wat wat waar heeft gevonden. Iets in een DB waarbij je per provincie / plaats of aanbieder kan zoeken ofzo.. En dan evt. een complete lijst met kanalen voor PCITV kan downen.

Ik heb wel een DB + php enzo, maar ook maar een ADSL lijntje, dus dat gaat niet..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ik geef het op onder win98se ik ga wel beginnen onder linux

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

de7geitjes schreef op 06 december 2002 @ 15:56:
Ik geef het op onder win98se ik ga wel beginnen onder linux
Wat lukt er dan niet? :?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

jwbagger schreef op 05 December 2002 @ 17:23:
echt nog nietmand met keycodes? :'( wilde de box gebruiken om vanavond in de huiskamer neer te zetten voor sinterklaasliedjes..... maar dat zal zo niet echt makkelijker worden zonder keycodes ;(
keycodes zoals afgevangen hedenmiddag :)
remote control keycodes zoals door delphi afgevangen mbt het progje keyget1.exe

knop code(s) + [vertaling naar evt ASCII waarde]
meeste knoppen geven eerst code 18 (ALT) en dan een tweede code

power 18 109 [m]
Menu 18 122 [z]
memo 18 123 [(]
run/s 18 121 [y]
mode 18 120 [x]
A 18 97 [a]
B 18 78 [N]
C 18 89 [Y]
D 18 87 [W]
1 49 [1]
2 50 [2]
3 51 [3]
4 52 [4]
5 53 [5]
6 54 [6]
7 103 [g]
8 104 [h]
9 105 [i]
0 106 [j]
? 18 112 [p]
goto 18 119 [w]
mute 18 118 [v]
vol+ 18 116 [t]
vol- 18
P+ 18 38 [&]
P- 18 40 [(]
<< 18 113 [q]
■ 18 39 [`]
>> 18 115 ??? deze knop sluit mijn programma af! =ALT F4 denk ik
> 18 114 [r]
rec 18 88 [X]
|| 18 37 [%]

ik gebruik nu maar de P+/P- voor het volume en de vol+ voor "next track"

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
ik ben nogsteeds bezig met die DVB kaart, als ik hem op 98 installeer loopt hij helemaal vast op het moment dat ik DVB opstart.. Kweet niet of meer mensen dit probl. tegen zijn gekomen? Ik heb hem verder helemaal draaien, zelfs dvdtjes wil ie "normaal" afspelen.. :):)

I just wanna make fake love to you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72151 schreef op 06 december 2002 @ 13:05:
[...]

Dan zou kunnen .. momenteel draaid er bij mij Red Hat 6.2 op :) ... ik heb ff de cdrom speler uit mijn server geript en die met een stroom splittertje en extra ide kabel op het kastje aangesloten. Zodra die klaar was met installen ... spul er weer af halen, kastje weer dicht doen en weer aanzetten. Als je de hardware probe van RH aan hebt, geeft die bij het booten aan dat de cd-rom niet meer gevonden wordt en kan je aangeven om het de cdrom te 'verwijderen'. En voila RH draaid :) bestanden overblazen gebeurt nu gewoon via ftp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog steeds niemand die z'n video-in aan de praat heeft? volgens mijn capture progjes waar ik er een paar van heb mis ik nog steeds de goeie driver... maar welke moet dat zijn dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
d'r zit toch geen video-in op, alleen een digitale kabelaansluiting
d'r was hier 1 gast die dat had, maar dat kwam omdat die er een tvkaartje had bijgeprikt... heeft dus nix met de orinele bak te maken.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf, voor zover ik begrepen heb heb jij geen bakkie kunnen bemachtigen? er zit namelijk in zo'n mooie tros kabels bij en op een daarvan staat toch zekers 'VIDEO-IN' check in deel 1 de pics maar eens. als ik me niet vergis staat 'ie daar wel ergens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Volgens mij heb ik mensen gezien met multikabel en UPC, maar nog niemand met essent die kanalen gevonden heeft.... klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

(1) wat mij opvalt is dat de tvout standaard vrij wazig is, maar op het moment dat ik PCIDVB opstart wordt het ineens veel scherper en het beeld iets donkerder!
Blijkbaar wordt dan pas de DVB kaart ingeschakeld en ook de videoversterker oid ?
Ben ik de enige die dat heeft ?
(2) Over de video-in, ergens in de manual wordt er gebabbeld over videoconferencen met netmeeting en dat je dan eerst de siemens software gestart moet hebben (zelfde reden als punt 1 ?) dus de video in zou toch iets moeten kunnen doen. Maar volgens mij via de dvb software bij source en niet via de matrox zut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddifish schreef op 06 December 2002 @ 21:56:
(1) wat mij opvalt is dat de tvout standaard vrij wazig is, maar op het moment dat ik PCIDVB opstart wordt het ineens veel scherper en het beeld iets donkerder!
Blijkbaar wordt dan pas de DVB kaart ingeschakeld en ook de videoversterker oid ?
Ben ik de enige die dat heeft ?
(2) Over de video-in, ergens in de manual wordt er gebabbeld over videoconferencen met netmeeting en dat je dan eerst de siemens software gestart moet hebben (zelfde reden als punt 1 ?) dus de video in zou toch iets moeten kunnen doen. Maar volgens mij via de dvb software bij source en niet via de matrox zut.
1- PCI DVB TV veranderd inderdaad iets in de instellingen, of schakelt de kaart in ofzo. ik heb namelijk mn TV als monitor, en dat kan alleen als ie op video kanaal/ E1 staat. als ik gewoon de zenders af ga (met kabel in de tv) dan hoor ik wel geluid van die zenders, maar die ik bijvoorbeeld een 'rondlopende' windowsdesktop. pasgeleden had ik PCI DVD TV opgestart, en toen had ik ineens wel beeld als ik de tv van het videokanaal haalde!! :) ik helemaal blij, MMI gereboot, PCI opgestart, deed ie het niet meer :( hij heeft het ooit nog 1x weer gedaan, maar ik kan het nu niet meer voor elkaar krijgen :( :( :(

2- inderdaad, er MOET iets kunnen. maar hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468 schreef op 06 december 2002 @ 13:38:
[...]

hasse_m, kun je eens de gegevens doorgeven van een zender waar je iets van beeld krijgt. Dus channel / freq etc...
Ik heb namelijk ook UPC (digital) maar de scan leverde niks op. Kijken wat ie doet als je het handmatig erin zet.
Tevens op verzoek van Dr.DNA,

naam, channel, freq, VPID, APID, SymbolRate, QAM
preview channel, 93, 306000, 2827, 3083, 6875000, 64
NL1, 99, 354000, 2919, 3175, 6875000, 64
NL2, 99, 354000, 2920, 3176, 6875000, 64
NL3, 99, 354000, 2921, 3177, 6875000, 64
NLi, 99, 354000, 2923, 0, 6875000, 64

Voor de duidelijkheid, dit is dus met UPC Digital (gelrevision gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het met multideck niet voor elkaar om beeld te krijgen. Ik blijf zo;n antenne doos met een streep er door heen houden.....
Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed gaat met de TT drivers, want ook de technotrend software werkt niet (foutmelding over CDVBCommonOpenDevice::OpenDevice not suc6vol blabla).
Heeft er iemand dit wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb FF een DB'tje gemaakt op : http://www.kruissen.com/dtv/

Hierin kan je zetten :Provincie Plaats Provider Poster AantalKanalen Opmerking
Het is een ADSL lijntje, dus upload is bagger.

Is zoiets handig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72549

Anoniem: 72151 schreef op 06 December 2002 @ 13:05:
[...]

Mocht je er nog niet uitgekomen zijn: kernel en glibc worden in i686 optimized mode geinstalleerd en gaan dus niet bepaald draaien op de C6. Gewoon even na installatie disc 1 erin en:
rpm -i --force kernel-2.4.18-14.i386.rpm (of .17 revisie van update ftp trekken), en ook:
rpm -i --force glibc-2.2.93-5.i386.rpm. Op die manier werkt Redhat 8 prima op die van mij.
Als je zelf into kernels bakken bent moet - naast processor type WinChip C6 - ook "Unsynced TSC support" aan staan, anders gaat de bak op z'n bek bij het booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Hej Dr. DNA ik vind het een goed idee van de site

kan er alleen nog niks op zetten omdat ik nog niks gevonden heb ;)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381 schreef op 07 december 2002 @ 09:59:
Tevens op verzoek van Dr.DNA,

naam, channel, freq, VPID, APID, SymbolRate, QAM
preview channel, 93, 306000, 2827, 3083, 6875000, 64
NL1, 99, 354000, 2919, 3175, 6875000, 64
NL2, 99, 354000, 2920, 3176, 6875000, 64
NL3, 99, 354000, 2921, 3177, 6875000, 64
NLi, 99, 354000, 2923, 0, 6875000, 64

Voor de duidelijkheid, dit is dus met UPC Digital (gelrevision gebied).
Thanks!
Helaas geen signaal hier (UPC Hilversum).
Nou moet ik zeggen dat er tussen mijn AOP (abonnee overname punt) en de DVB-kaart een coax kabel ligt van zo'n 20 meter. Ik ga het vanavond nog even bij iemand anders proberen, rechtstreeks op het AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.DNA schreef op 07 december 2002 @ 11:33:
Ik heb FF een DB'tje gemaakt op : http://www.kruissen.com/dtv/

Hierin kan je zetten :Provincie Plaats Provider Poster AantalKanalen Opmerking
Het is een ADSL lijntje, dus upload is bagger.

Is zoiets handig ?
Vet, ik heb gelijk mijn gegevens ingevoerd! toffe site!
Iedereen invoeren daar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468 schreef op 07 December 2002 @ 12:54:
[...]

Thanks!
Helaas geen signaal hier (UPC Hilversum).
Nou moet ik zeggen dat er tussen mijn AOP (abonnee overname punt) en de DVB-kaart een coax kabel ligt van zo'n 20 meter. Ik ga het vanavond nog even bij iemand anders proberen, rechtstreeks op het AOP.
na 20 meter is het echt onmogelijk dat je nog signaal over houdt! Max 1,5m !!! Ivm storing van harmonischen op de analoge signalen moet het digitale signaal (nog) heel zwak zijn! Als straks alles digitaal is kan de signaalsterkte omhoog. Maar als je nu het digitale signaal bekijkt t.o.v. het analoge dan is dat minstens 20x zo zwak.

Als de UPC postcode check aangeeft dat je UPC-digital moet kunnen krijgen dan werkt het volgens mij ook bij jou! Weg met die kabel en gelijk op de AOP met een extreem kort kabeltje! Daarna, als je kanalen hebt, kun je wat gaan experimenteren met extra kabel en splitters!

Oh ja, vergeet niet om je kabel rechtsreeks op je dvb kaart aan te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk op de gebruiksaanwijzing van de door mij eerder genoegde Multikabel site, daar staat dat je je decoder (Voor digitale tv) ook op maximaal 25 meter van je aansluitpunt (Dus niet je groene kabel-punt!) mag aansluiten..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anoniem: 72549 schreef op 07 december 2002 @ 12:11:
[...]

Als je zelf into kernels bakken bent moet - naast processor type WinChip C6 - ook "Unsynced TSC support" aan staan, anders gaat de bak op z'n bek bij het booten...
Ehm, is dit echt zo? Ik draai hier nu een 2.4.20 kernel erop zonder die Unsynced TSC, en dat draait prima... Krijg helaas alleen nog geen X op de TV aan de praat... (Framebuffer lijkt geen tv-out te ondersteunen, en de XFree4 mga driver ook niet volgens mij... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 62261 schreef op 07 december 2002 @ 13:25:
Kijk op de gebruiksaanwijzing van de door mij eerder genoegde Multikabel site, daar staat dat je je decoder (Voor digitale tv) ook op maximaal 25 meter van je aansluitpunt (Dus niet je groene kabel-punt!) mag aansluiten..!!
Ik heb dezelfde info als Hasse_m en die info komt van iemand die zelf aan DVB-C producten heeft gewerkt. Dus er zal iets van waarheid in zitten.

Het is in ieder geval verstandig het zoeken eens te proberen op het punt waar het signaal het huis in komt als je na een lange kabel niets vindt. De kwaliteit van het spul dat er tussen zit doet natuurlijk ook een hoop.

Dus gewoon proberen hoeveel je er tussen kan hangen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 42988 schreef op 06 December 2002 @ 21:24:
Punksmurf, voor zover ik begrepen heb heb jij geen bakkie kunnen bemachtigen? er zit namelijk in zo'n mooie tros kabels bij en op een daarvan staat toch zekers 'VIDEO-IN' check in deel 1 de pics maar eens. als ik me niet vergis staat 'ie daar wel ergens bij.
ik heb er idd geen 1 *helaas ja
ma ik volg dit ook al vanaf t begin (nja, k was 2 dagen te laat, eigenlijk, ma ik heb t wel helemaal gevolgd verder) en er is steeds gezegd da da ni kon omdattie alleen maar (op videogebied) een ingang had voor digitale kabel-tv. Ma ik kan het mss ook verkeerd begrepen hebben hoor? Da van die video-in heb ik niks over gelezen (of k ben t vergeten toch), en k heb niet die pics zo goed bekeken dat ik op die kabel 'video-in' heb zien staan ofzo.
het zou wel gaaf zijn als da wel kon!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261 schreef op 07 December 2002 @ 13:25:
Zou je aub op willen houden met je volstrekt zinloze commentaar. Diverse mensen klagen over jouw postgedrag.

De informatie van 1,5 meter max komt van mensen die aan de ontwikkeling van settopboxen gewerkt hebben. Daarboven op kan het geen kwaad om eerst een aantal onzekerheden compleet weg te nemen door afstanden te nemen die zeker goed zijn. Als je met 1,5 m beeld hebt, kun je daarna rustig 25 meter proberen. Je weet dan gelijk waar het aan ligt als je geen zender meer ziet. Het tegenovergestelde is niet echter niet waar, als je met 25 zender geen beeld hebt, dan weet je nog steeds helemaal niets.

Overigens heb ik het getest, met 20m coax er tussen heb ik totaal niets meer! met 1m heb ik 100 zenders zonder storing.

Dus keesjes, aub ophouden met onzinnige post (ik refereer ook naar je post waarbij je MS aanvalt en mensen die het onder ME en XP willen proberen aanvalt). Misschien kan een van de modjes eens reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:

Verwijder ook maar, ik ga me niet verlagen tot zijn niveau, ruzie zoeken doe je maar ergens anders....

[quote]

Door xychix - Thursday 05 December 2002 06:40

mijn broerjte vond bij de kabel aansluiting 72 zenders. (zie hierboven)
wij hebben geen witte coax van hubo gebruikt maar een kabel die bij mij videorecorder geleverd werd (ziet er dik en goed uit )

mijn pc op mijn kamer ook aangesloten, nu niet bij de meterkast maar gewoon op mijn kamer. Rotte kabel eruit, de kabel "van de videorecorder" erin en voila 82 kanalen !!

nederland 1
nederland 2
nederland 3
nederland i

zitten er ook tussen, zwaar verneukt/gescrambled beeld.

kabel "van de videorecorder" en witte 1.5M hubo kabel erin. niks meer.
terwijl pc aan staat hubo kabel eruit en kabel "van de videorecorder" erin.
PERFECT beeld op nl 1,2,3 !!! echt perfect !

pc uit,en weer aan. niks meer. ook een nieuwe scan haalde niets uit. 0 zenders gevonden.
snap er niets van
[/quote]

Hmmmm, dacht toch echt dat ik niet gek was!!!!

[ Voor 172% gewijzigd door Anoniem: 62261 op 07-12-2002 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

die DVB kaart kan toch mpeg2 decoden ?
ik heb met tmpegenc een svcd file gemaakt van een stukje divx en die op de siemens gezet. maar bij afspelen kan mediaplayer geen decompressor vinden. lukt dat iemand anders wel en heb ik mijn installatie verknoeid soms ? kan me herinneren dat het eerst wel lukte (draai nu win98 met DVB 1.63 en mediaplayer 6.4)

ook een stukje film dat ik met virtualdub heb omgezet naar uncompressed AVI (dat loopt dus gauw uit de klauwen qua bestandsgrootte) speelt hij niet vloeiend af. vanaf de HD van de siemens zelf dus zonder netwerk-lag. Heeft iemand zoiets WEL aan de gang gekregen of is de C6 gewoon te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Heb je daar niet speciale software voor nodig?

http://www.thoschgmbh.de/dvbsoft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261 schreef op 07 December 2002 @ 14:05:
edit:

Verwijder ook maar, ik ga me niet verlagen tot zijn niveau, ruzie zoeken doe je maar ergens anders....

[quote]

Door xychix - Thursday 05 December 2002 06:40

mijn broerjte vond bij de kabel aansluiting 72 zenders. (zie hierboven)
wij hebben geen witte coax van hubo gebruikt maar een kabel die bij mij videorecorder geleverd werd (ziet er dik en goed uit ) 8)7

mijn pc op mijn kamer ook aangesloten, nu niet bij de meterkast maar gewoon op mijn kamer. Rotte kabel eruit, de kabel "van de videorecorder" erin en voila 82 kanalen !!

nederland 1
nederland 2
nederland 3
nederland i

zitten er ook tussen, zwaar verneukt/gescrambled beeld.

kabel "van de videorecorder" en witte 1.5M hubo kabel erin. niks meer.
terwijl pc aan staat hubo kabel eruit en kabel "van de videorecorder" erin.
PERFECT beeld op nl 1,2,3 !!! echt perfect !

pc uit,en weer aan. niks meer. ook een nieuwe scan haalde niets uit. 0 zenders gevonden.
snap er niets van
[/quote]

Hmmmm, dacht toch echt dat ik niet gek was!!!!

dit misschien even verduidelijken?? we hebben eerst een test gedaan bij de 'groene coax' daar vond ik dus die 72 kanalen. daarna hebben we het op slaapkamer boven allebei apart nog een x geprobeerd. met dus een meter of 7-8 aan witte coax kabel ertussen dus. toen kreeg ik nog 1 x weer die 72 zenders, en mijn broer 100. incl NL1,2 en 3. die waren redelijk scherp.

weet niet of dit iets verduidelijk. maar, nou, eh.. toch. 8)7

weet trouwens echt niemand hoe ik mijn video-innetje aan het werk kan krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ligt het aan de lengte van de kabel hasse_m????

Dacht het niet!!!

Het is een beetje vreemd omdat mensen soms wel en soms geen zenders vinden.
Mensen gaan daar verklaringen voor zoeken als ze het net treffen dat er geen beeld is, hasse_m denkt dat het door de lengte van de kabel komt....

Keesjes denkt dat de software een beetje vreemd is of het kaartje niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Drepa heeft inmiddels ook eea gecapped....

Ik heb 't ff ge-encoded naar MPG1 (VCD) formaat.

Dit is opgenomen via de DVB kaart uit het siemens bakkie. Alleen zat de kaart nu in een duron 950 systeempje.
Kwaliteit is (vind ik) supergoed, minimaal ruis te zien.
Opnemen ging naar AVI, ik heb m met TMPGENC omgezet naar MPG. High-Quality aangezet, en "noise reduction" op 30 gezet.

Capture is van Nederland 1 ofzo, ik vraag 'm t straks wel.

Hij is nu nog aan t uppen, linkje komt zsm

Nu nog de commerciele zenders ;)

edit: opgenomen met de originele kabel, een goeie versie (die wij hebben), dus niet met de meegeleverde versie.

edit 2: url erbij:

http://www2.drepa.net/software/capture.mpg

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2002 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72325

DJSmiley schreef op 07 December 2002 @ 20:48:
Drepa heeft inmiddels ook eea gecapped....

Ik heb 't ff ge-encoded naar MPG1 (VCD) formaat.
Kwaliteit is (vind ik) supergoed, minimaal ruis te zien.
Opnemen ging naar AVI, ik heb m met TMPGENC omgezet naar MPG. High-Quality aangezet, en "noise reduction" op 30 gezet.
Ksnap het niet.
Er komt pure mpeg uit je dvb kaart. Het enige wat je hoeft te doen is mpeg-ts om te zetten naar mpeg-ps. Niks ruis, noise-reduction of andere gedoe. Of heb je echt eerst een mpeg stream naar een ander formaat laten converteren (geen idee welke, want avi is een "wrapper" formaat), en dat weer lopen encoderen naar een mpeg stream?
Of heb je het over ruis op je televisie? Meestal zie je alleen de ruis van het moment dat ze het gaan mpeg encoden. Als de originele bron analoog is, kan er inderdaad ruis zijn. Het ergste wat ik zie met mpeg (DVB-S dan) is als er teveel over 1 transponder gaat. Dus op alle kanalen op 1 frequentie teveel beweging. Dan heb je niet zoveel bandbreedte meer, en dan krijg je nog minder dan vcd kwaliteit. (Ook afhankelijk van de encoder trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfm
  • Laatst online: 10-05 12:33

bfm

Heb dit boxje nu ook binnen en et doet precies wat ik wil, op een ding na. Als ik de infraroodontvanger aansluit op me muis en tbaansluitingen, en ik zet de box aan, dan krijg ik geen beeld, de harddisk ratelt wat, en de pc piept een keer of 8. Heb al vanalles geprobeerd in te stellen in het bios, de afstandsbediening recht voor de ontvanger gezet, andere batterijen geprobeerd, maar hij blijft dienst weigeren.

Kortom: HELP! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

in het bios "halt on all errors" uitgezet? anders boot ie niet omdat ie geen toetsenbord vindt volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfm
  • Laatst online: 10-05 12:33

bfm

freddifish schreef op 08 December 2002 @ 09:51:
in het bios "halt on all errors" uitgezet? anders boot ie niet omdat ie geen toetsenbord vindt volgens mij
ja, staat uit, et vreemde is dat hij wel boot als er helemaal niets aan hangt aan muizen en toetsenborden, maar zodra ik die reciever aansluit, boot ie niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door bfm op 08-12-2002 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit was poep...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 42988 op 08-12-2002 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381 schreef op 07 December 2002 @ 13:17:
na 20 meter is het echt onmogelijk dat je nog signaal over houdt! Max 1,5m !!! Ivm storing van harmonischen op de analoge signalen moet het digitale signaal (nog) heel zwak zijn! Als straks alles digitaal is kan de signaalsterkte omhoog. Maar als je nu het digitale signaal bekijkt t.o.v. het analoge dan is dat minstens 20x zo zwak.
Ik heb 'm even aangesloten met een kort kabeltje (rechtstreeks op DVB kaart). Ik krijg dan wel af en toe signaal : "worse", dus er is wel iets, maar niet sterk genoeg.

Vind het overigens wel vreemd hoor, zou niet uit moeten maken kort of lang kabeltje. Coax is goed afgeschermd en kabel-internet doet het ook gewoon.
Daarbij vraag ik me af hoe ze het dan doen bij UPC als je zo'n settopbox aanschaft, die zou dan ook problemen moeten geven.
Volgens mij zijn die DVB-kaartjes niet helemaal lekker, of te gevoelig ofzo...
Naja mag ook niet klagen voor 50 euro :P , wel jammer dat ik niet verder kan spelen met digitale TV ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18468 schreef op 08 December 2002 @ 13:27:
[...]

Vind het overigens wel vreemd hoor, zou niet uit moeten maken kort of lang kabeltje.
Maakt dus ook geen balle uit (Is bewezen, sommige mensen boeken resultaten met korte kabels andere met lange), volgens mij is het een combinatie van je versterker/splitter en de software die niet helemaal ok is.
Zodra ik hem in huis heb zal ik het natuurlijk ook gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Multimedia box :S
Siemens-Nixdorf :S
Ow, w8... Siemens Nixdorf heb ik hier nog een videokaartje van liggen d8 ik... maar multimediabox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72549

Kippenijzer schreef op 07 december 2002 @ 13:39:
[...]

Ehm, is dit echt zo? Ik draai hier nu een 2.4.20 kernel erop zonder die Unsynced TSC, en dat draait prima... Krijg helaas alleen nog geen X op de TV aan de praat... (Framebuffer lijkt geen tv-out te ondersteunen, en de XFree4 mga driver ook niet volgens mij... :'( )
Hmz. Bij mij ging het spul toch echt op z'n bek bij eerste poging zonder die optie (met melding dat TSC niet werkte) en werkte het met.

TV out gaat via rainbow runner: http://www.penultima.org/~rrsvideo/news.html
"Everyone asks me about this, so I'm gonna make it clear. There is no driver code. No one is working on this. Don't buy an RRS. If you have one and want to work on the driver, then talk to me, I'll do what I can to help. In the meantime, talk to Matrox."

Bagger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 62261 schreef op 08 December 2002 @ 13:51:
[...]
Maakt dus ook geen balle uit (Is bewezen, sommige mensen boeken resultaten met korte kabels andere met lange), volgens mij is het een combinatie van je versterker/splitter en de software die niet helemaal ok is.
Zodra ik hem in huis heb zal ik het natuurlijk ook gaan proberen.
Volgens mij is inderdaad de soft/hardware niet helemaal stabiel. Ik heb nou
een paar keer gehoord dat mensen met dezelfde setup soms wel en soms niet
kanalen kunnen vinden. Wel jammer.
Volgens mij zijn er ook nog geen mensen met een Essent aansluiting die iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Dr.DNA schreef op 08 december 2002 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is inderdaad de soft/hardware niet helemaal stabiel. Ik heb nou
een paar keer gehoord dat mensen met dezelfde setup soms wel en soms niet
kanalen kunnen vinden. Wel jammer.
Volgens mij zijn er ook nog geen mensen met een Essent aansluiting die iets hebben.
lees mijn posts nog eens door ! 82 kanalen met essen, even snel weer weg als dat ze er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:12

scorpionv

This space for rent

Ziet iemand kans om uit te vinden hoe groot de CPU heatsink+fan nu is, en welke afmetingen ik er maximaal op kwijt zou kunnen?

Ik wil er namelijk een P1-233MMX inzetten, en liefst ook nog eens passief koelen. Of kan ik dat wel vergeten? Zo te zien heb ik in de hoogte niet veel ruimte door die DVB-kaart, maar die gooi ik er ws toch uit. En zie ik daar gelijk naast de socket condensatoren zitten?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
xychix schreef op 08 December 2002 @ 19:03:
[...]
lees mijn posts nog eens door ! 82 kanalen met essen, even snel weer weg als dat ze er waren.
Oepz... sorry. .. Wel jammer dat je ze net meer kan vinden. Hier in Enschede heb ik nog nooit wat gevonden.

FF nog een tip: de "program list" file staat volgens mij in : c:\windows\statdvb.dat
Volgens mij is het handig om daar FF een backup van te maken als je eens iets
gevonden hebt. Ik krijg het idee dat de search wat brak is. Er was iemand die met de search niets vondt, maar de kanalen die hij al eerder had gevonden wel kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:36
Zag net dat onze Siemens DVB-kaart ook los te koop is bij www.usa-x.org voor €190,- incl. analoge module.
Er is ook een forum, misschien is daar nog iets interessant te vinden? (Ik spreek geen letter Duits :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 18:47
Bij de megapool was een aanbieding van een goedkoop draadloos toetsenbord, misschien wel makkelijk voor mensen die hem aan hun tv hangen. Ik ga hem ook halen deze week denk ik, want veel goedkoper kom ik ze denk ik niet tegen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/toetsenbord.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
leuk tbtje opzich, zeker niet duur!
alleen als je m op de tv hebt zou ik m liever hebben met een trackball oid in het toetsenbord (zoals die arowana dingen met een joystickje erop :P)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trust-troep is zeker weten binnen een half jaar overleden, zie ook mijn muis en draadloos toetsenbord. Zou liever een iets duurdere kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

edit:
/me schreef hier iets heel doms |:(

[ Voor 86% gewijzigd door STi op 09-12-2002 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik zie nog maar 1 entry in mijn "wie vindt waar hoeveel kanalen" database op : http://kruissen.com/dtv/

Zijn er zo weinig mensen die iets hebben gevonden, of is mijn db overbodig ?
Graag feedback (evt per mail). Ook als je even iets gevonden hebt die je later weer kwijt was kan dat er in natuurlijk. Daarom zit er een commentaar veldje bij.

[ Voor 31% gewijzigd door Martkrui op 09-12-2002 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de database van Dr.DNA (http://kruissen.com/dtv/) al gevuld met mijn gegevens. Ik ben benieuwd naar jullie resultaten!

Overigens nog een leuke link naar 50 dvb links:
http://www.toplist24.de/free/dvb_top/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

hier nog een linkje naar een alternatief kanaalscanprogramma voor diegenen die de technotrend drivers hebben geinstalled: http://home.t-online.de/h...g/DVBCableScanner-0.5.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddifish schreef op 09 december 2002 @ 15:00:
hier nog een linkje naar een alternatief kanaalscanprogramma voor diegenen die de technotrend drivers hebben geinstalled: http://home.t-online.de/h...g/DVBCableScanner-0.5.zip
Freddifish, heb je dit werkend? Ik heb met de TT drivers nog helemaal niets werkend gekregen. Met de dvb-pci drivers heb ik gewoon 100 kanalen. Zou je me iets meer kunnen vertellen over hoe en wat met de TT drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is ook wel een aardige: http://www.dvbmagic.de/ veel problemen over MD9 en kanalen zoeken in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Anoniem: 57381 schreef op 09 December 2002 @ 15:32:
[...]

Freddifish, heb je dit werkend? Ik heb met de TT drivers nog helemaal niets werkend gekregen. Met de dvb-pci drivers heb ik gewoon 100 kanalen. Zou je me iets meer kunnen vertellen over hoe en wat met de TT drivers?
nee heb dat niet werkend maar vond het op dat duitse forum. dat van de TT drivers heb ik uit de readme. krijg zelf helemaal nog geen beeld met korte lange of wat voor kabel dan ook :( (ga dit progje later wel even proberen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ic, ik moet (heb dinsdag = klaar belooft) vanavond nog eerst wat photoshoppen. Als ik nog wat tijd heb zal ik dat alternatieve kanaalzoek proggie eens testen. Ik post de resultaten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 03-05 21:24
Iemand al geprobeert DVD af te spelen op het bakkie? Zet ie dat dan automatisch om met hardware decoder of moet je daar nog wat voor doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28704

Wie heeft er nou al composite video-out aan de praat? Ik namelijk niet :(
Met Multidec kan ik wel composite video-out krijgen, maar ik wil gewoon de desktop op video-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
sjares schreef op 09 December 2002 @ 19:25:
Iemand al geprobeert DVD af te spelen op het bakkie? Zet ie dat dan automatisch om met hardware decoder of moet je daar nog wat voor doen of zo?
Ja, OA een dvdspeler eraan hangen. En PowerDVD oid aan de gang krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70604

Ook hier in Hintham (bij Den Bosch in het Essent gebied) geen kanalen.
Heb reeds de splitter voor mijn kabel modem van de doos af geschroeft. nog steeds geen beeld.

Iemand in denbosch wel beeld ????? (en die graag de frequenties wil delen ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28704 schreef op 09 December 2002 @ 21:54:
Wie heeft er nou al composite video-out aan de praat? Ik namelijk niet :(
Met Multidec kan ik wel composite video-out krijgen, maar ik wil gewoon de desktop op video-out.
Hike, je hebt Multideck dus werkend? Kun je daar misschien wat meer over vertellen? Hoe heb je het werkend gekregen, wat heb je gedaan, hoe heb je de zenders er op gekregen, welke kabelaar, etc.

Overigens moet ik straks ook de composite uitgang hebben voor desktop op m'n tv, ik heb dus ook intresse in oplossingen hiervoor. Ik heb het echter nog niet geprobeerd, staat op de planning als ik klaar ben met het DVB gebeuren. Als ik de gouden multideck tip krijg, wil ik composite wel eerder op de agenda zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381 schreef op 09 december 2002 @ 16:54:
ic, ik moet (heb dinsdag = klaar belooft) vanavond nog eerst wat photoshoppen. Als ik nog wat tijd heb zal ik dat alternatieve kanaalzoek proggie eens testen. Ik post de resultaten wel.
geen tijd gehad, wordt vanavond denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28704

Anoniem: 57381 schreef op 10 December 2002 @ 09:55:
[...]

Hike, je hebt Multideck dus werkend? Kun je daar misschien wat meer over vertellen? Hoe heb je het werkend gekregen, wat heb je gedaan, hoe heb je de zenders er op gekregen, welke kabelaar, etc.

Overigens moet ik straks ook de composite uitgang hebben voor desktop op m'n tv, ik heb dus ook intresse in oplossingen hiervoor. Ik heb het echter nog niet geprobeerd, staat op de planning als ik klaar ben met het DVB gebeuren. Als ik de gouden multideck tip krijg, wil ik composite wel eerder op de agenda zetten.
Ik heb er verder geen kanalen mee gevonden omdat ik hier geen digi TV kan krijgen. Ik kreeg alleen dat icoontje van een stekker met rooie streep erdoor op m'n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 61914 heeft een hekel aan dat icoontje!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.