[CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis vreemd.. nu heb ik wel beeld van de fta's maar kan ik de PAT's niet meer uitlezen. en juist die heb ik nodig om de pmt's te kunnen ontvangen.ik ben al enkele jaren bezig met satjes maar md is weer een nieuwe uitdaging voor mij..
wat kan de redenen zijn dat ik nu wel beeld en geen pat meer heb(in vorige posting van mij was het andersom.. dus wel PAT maar geen beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrDry: De siemens software kun je ook downloaden van http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/ => dvb_163.zip ik kan vanaf hier niet in de addon folder kijken, ik zal vanavond eens kijken wat daar in staat.

Op de MMI heb ik 100 kanalen gevonden met dvb_pci (siemens sw + siemens drivers). MD heb ik nog geen beeld gehad, maar dat gaat wel komen als ik were met mijn MMI verder ga. Ik ben ondertussen bezig geweest op een PII-450. Wel had ik op de MMI met MD8.x problemen met m'n 32Mb, ik moest er wat bijsteken ivm een physikalisch linear geheugen probleem foutmelding (eindje terug te lezen in dit forum).

De TechnoTrend Driver heet bij mij 'Siemens C'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig te kijken of ik de channellist van dvb_pci kan converteren naar het MD channellist formaat. Handmatig kan ik dit redelijk eenvoudig doen voor mijn eigen kanalen. Indien er behoefte aan is, kan ik dat ook wel in een tooltje prutsen. Laat me even weten of er behoefte aan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich lijkt me zo'n tooltje wel handig! Maar waar slaat de Siemens software de kanaal-info op? Ik heb ook al zitten kijken, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Bij mij is de enige software die beeld wil geven ook de Siemens software (op de MMI althans) en krijg ik met Multidec 8.1b en 8.22 geen beeld vanwege het feit dat de scan-functie niet correct blijkt te werken (Multidec werkt verder wel).

Overigens heb ik in de MMI-box nu 160Mb geheugen, een Pentium 200MMX gezet en een snelle grote schijf (20Gb), dit werkt wel merkbaar vlotter. Ik gebruik de box nu hoofdzakelijk om te browsen via m'n TV en vooral als MP3-jeukdoos (en natuurlijk om te experimenteren met DVB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen waarvoor ik IE5.5 moet installeren? Ik heb nu MD9.1 NL draaien, met een resolutie van 800x600 (als ik em groter zet, dan loopt ie vast). Ik heb de TT2.10 drivers gebruikt. Ik ben nu aan het scannen, maar ik heb al gelezen dat dat schijnbaar niet werkt. Nou ja, ik heb het in iedergeval aan het draaien. Wat ook een probleem was waardoor het niet wilde werken was dat, toen ik de kaart loshaalde, zag ik dat er een kabeltje niet goed in de connector die op de kaart gedrukt zit, los zat. Ik heb dit vastgemaakt, maar het zou me niet verwonderen dat daar meer mensen mee zitten te klooien. Dus voor de zekerheid even die kabeltjes controleren, of ze allemaal goed in de blokjes gestoken zijn. Bij mij zaten ze namelijk allemaal een beetje los. Ze maakte wel contact, maar 1 van die kabeltjes niet.
Zou me veel tijd hebben gescheeld als ik dat direct geweten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Ik kan nog niet echt goede vrienden worden met mijn MMI boxje.

Ik heb de siemens drivers + software geinstalleerd.
Nu heb ik de volgende aparaten erbij gekregen:
1) Siemens C (was eerst steeds DVD Cable nogwat...)
2) Virtual DVB Netwerkadapter (was eerst Siemens NDIS nogwat.....)

Als ik DVB PCI TV opstart krijg ik de volgende foutmelding:

[Windows Socket or TCP/IP cannot be accesed]

En dan start het programma gewoon op maar vind ie helemaal nix.
Bij de virtual adapter heb ik een IP adres opgegeven aan de binding (192.168.0.65) en een submet mask maar nog steeds nix.

Zou iemand die hem draaiende heeft op die 1.63 drivers ff willen kijken welke aparaten ze hebben...en of er instellingen gedaan moeten worden die ik misschien vergeten ben

Oja...hij geeft tijdens het installeren van de siemens software al een cirtical warning; hij kan geen binding ontdekken tussen TCP/IP en het DVB bordje.... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 19:15 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff opnieuw de drivers installeren. Eerst even die virtual network kaart weggooien en ebt ook de siemens c weggooien. Bij mij hoef ik niets te doen aan de virtual network card, werkt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

wie heeft zijn box draaien via de tv met een resolutie van 800x600? ik krijg hem niet anders dan 640x480 of die 720x480 (geloof ik).
Ik wil graag spellen kunnen spelen met directx, maar dan krijg ik de foutmelding dat directdraw niet geinitialiseerd kan worden. Volgens microsoft moet directx draaien op minimaal 800x600 met 8bits kleur. Heeft iemand advies hierover?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik de box ook op 800x600 op de TV kan aansluiten, weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd, maat ik zal het vanavond ff proberen, dan post ik het resultaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist vooruitgang geboekt met het 'tp scannen' niet enabled probleem.
Ik heb een willekeurige channellist geimporteerd (gedownload van de jbwagger site), hierin stonden een aantal transponder frequenties bij waarop ik ook signaal had (maar waarbij tpscannen niet aan ging). Welnu, als ik een kanaal selecteer op zo'n frequentie en dan naar per transponder scannnen ga dan kan ik wel tp scannen en de lijst toevoegen aan mijn channellist!

Voorbeeld:
Ik had 354MHz al helemaal werkend.
Ik wil 338MHz toevoegen, deze staat in de channellist van NoordHolland. Deze channellist importeer ik in MD maar ik krijg geen beeld op 338MHz zenders. Logisch van APID en VPID zullen afwijken zijn. Als ik nu naar scannen per transponder ga dan kan ik WEL op TP Scannen drukken en de kanalen toevoegen!

Doe er je voordeel mee!

Vermoedelijk werkt het dus ook als je handmatig een zender aanmaakt met de juiste installingen en willekeurige APID en VPID, ik zal dat nog even testen zo!
<edit>
Ja dat werkt ook!
Ik ga naar 'zenders', 'zender instellingen' en pas bij een kanaal (die ik niet gebruik)gewoon de frequentie aan en druk op toepassen. Vervolgens ga ik naar scannen per transponder en druk op 'TP Scannen' en toevoegen!
Over 5 minuten heb ik al mijn zenders in MD9.1NL zitten. Ik upload deze UPC settings straks op de jbwagger site.
</edit>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 06 januari 2003 @ 19:12:
Ik kan nog niet echt goede vrienden worden met mijn MMI boxje.

Ik heb de siemens drivers + software geinstalleerd.
Nu heb ik de volgende aparaten erbij gekregen:
1) Siemens C (was eerst steeds DVD Cable nogwat...)
2) Virtual DVB Netwerkadapter (was eerst Siemens NDIS nogwat.....)

Als ik DVB PCI TV opstart krijg ik de volgende foutmelding:

[Windows Socket or TCP/IP cannot be accesed]

En dan start het programma gewoon op maar vind ie helemaal nix.
Bij de virtual adapter heb ik een IP adres opgegeven aan de binding (192.168.0.65) en een submet mask maar nog steeds nix.

Zou iemand die hem draaiende heeft op die 1.63 drivers ff willen kijken welke aparaten ze hebben...en of er instellingen gedaan moeten worden die ik misschien vergeten ben

Oja...hij geeft tijdens het installeren van de siemens software al een cirtical warning; hij kan geen binding ontdekken tussen TCP/IP en het DVB bordje.... :'(
Als het goed is (even bij netwerk kijken) heb je een Virtual DVB/IP staan.
Ik zal even opnoemen wat er allemaal moet staan.

- Siemens DVB Card NDIS Driver
- Virtual DVB-S/-C/-T Network Adapter
- TCP/IP Siemens DVB Card NDIS Driver
- TCP/IP Virtual DVB-S/-C/-T Network Adapter

Nu moet je bij TCP/IP Siemens DVB Card NDIS Driver een IP invullen en een subnetmasker.
Dat doe ook je het zelfde voor TCP/IP Virtual DVB-S/-C/-T Network Adapter.

Nou vul je bij het ip opgegeven 192.168.0.55
En bij subnetmasker 255.255.255.0

En dan kijg je die melding dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZO, nu heb ik in prog ook beeld! gewoon de channellist in MD exporteren en in prog importeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquaarius
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik heb eindelijk beeld met MD9.1nl :P, maar helaas heb ik nog geen geluid :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi..

Op de kale schone windows heb ik TT driver 2.10 geinstald.
Daarna de setup van de TT software gedraaid.
Tuurlijk krijg ik een foutmelding bij de TT data etc. die opstart, maar vul je in de org TT software 388000 in dan krijg ik gewoon netjes een groen poppetje rechtsonder.
maar die info is niet nodig.
Negeer gewoon na het opstarten die TT software.
Bij me'n drivers staat gewoon "siemens c" maar wel even updaten met de 2.10 drivers !! en ohja vergeet DirecX 8.X NIET te installen.
Daarna de laatste ProgDvb geinstald en ploep alles draaid prima, kan gewoon iedere freq. inscannen.
Met multidec is het iets anders, 9.1NL laat zich niet zo makkelijk scannen hier. (mijn signaal sterkte is net aan de rand door de 20M coax ertussen)
Importeer ik een lijst in multidec dan draaid alles prima zonder blokken etc,
heb ik beeld bv. ned 1 dan kan ik scannen, anders niet.
Dus multidec is NOG gevoeliliger dan ProgDvb, die draaid vlekkeloos.
Dit alles nadat ik een nieuwe schone windows 98 second editie op een oude hdd had gezet.
Mijn eigen windows 98 (draaid al 3 jaar) die weigerde en $#%$# in alle talen..
Nu gaat alles prima.

Regardz

ps. @MrDry: Vertel eens ? zit jij met de zelfde win95 soft te rommelen op je boxxie ?
Probeer de kaart eens in een andere pc met win 98 of format je boxxie en instal win98 erop,
Je moet wel even kijken of je een andere cpu hebt om hem wat sneller te laten draaien.
Ga zelf morgen proberen of er een 200Mhz in wil draaien. ??
Zelf heb ik geen goede berichten met de org soft van het boxxie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aquaarius: heb je de stekkertjes al aangedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:50:
[...]

Als het goed is (even bij netwerk kijken) heb je een Virtual DVB/IP staan.
Ik zal even opnoemen wat er allemaal moet staan.

- Siemens DVB Card NDIS Driver
- Virtual DVB-S/-C/-T Network Adapter
- TCP/IP Siemens DVB Card NDIS Driver
- TCP/IP Virtual DVB-S/-C/-T Network Adapter
Dus ik moet zowel de NDIS als de Virtual DVB driver installeren....ga ik gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft zijn dvb kaart weer in zijn box gezet en komt er nu achter dat ook hij geen geluid heeft! Alleen wat gekraak. Oh ja, MD9.1 werkt verder prima op de box.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquaarius
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 12:46
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:26:
Aquaarius: heb je de stekkertjes al aangedrukt?
Welke stekkertjes ? Ik heb die kabel met die sub-d stekker in de kaart gedrukt
en daaraan de kabel met scart-stekker op aangesloten en van deze kabel de
jack-plug in de geluidskaart gestoken.

Verder kan ik nog vertellen dat ik beeld heb in het Essent-gebied en daar wordt
gebruik gemaakt van Viaccess encryptie (is daar een softCAM voor?). De frequenties
die hier gebruikt worden zijn 305 - 313 - 321 - ... - 369. Deze kanalenlijst staat
inmiddels op de bekende "Siemens MMIB driverpage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk hij doet het !!! alleen geen geluid. ik heb hem op mijn siemens technotrend drive 2.10 en met multidec 1.9b ENGELS ! Nederlands werkt niet ! en progdvd4. maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid !! hellup !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn upc.dvb file ook ff geupload. Ik heb nog meer kanalen, maar die kan ik ff niet vinden. Er zitten er heel wat in. Alleen NL1,2,3 en EO1 tm 4 zijn FTA, aan de rest heb je toch niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

CASJ wrote:
@foefer voor geluid even een dubbele entry maken voor byv ned1 met alle info goed behalve de symbrate,dan vanaf byv ned2 eerst de foute ned1 en daarna de goede op deze manier krijgt de kaart net iets meer tijd om zich goed in te stellen op de pids.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze truuk werkt prima: !!
Waarom en hoe en wat weet ik ook nog niet maar het zal met de timing te maken hebben.
Mischien dat CASJ of andere hier uitkomen ??
Zal hier verder ook wel klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

@foefer: Waar staat bij jou de Siemens C? Staat er eigenlijk wel de Siemens C? Niet de Cable reciever?

Ik krijg met geen mogelijkheid die drivers gedeinstalled. Sinds ik die Technotrend 2.10a Drivers geinstalleerd heb kan ik verwijderen wat ik wil maar hij installeerd ze zelf gewoon weer.....
En in welke volgorde installeer jij de drivers? Eerst de DVB kaart, dan de 2 netwerkkaarten en dan de PCI TV software?

Weet iemand hoe ik die 2.10 drivers ECHT weg krijg...?

@JeeJee: ik draai Win98SE op het boxie met 128 Mb SDRam PC133. Misschien moet ik W98 er maar weer opnieuw opzetten....is lastig via VNC !!! :(

[ Voor 29% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Even een ander vraagje: zit er progress in dat linux systeem? Screenies zagen er heel erg mooi uit, met menutjes om op te nemen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

UPDATE:

Zo volgens mij moet het nu lukken...je moet wel enorm je best doen om te zorgen dat de DVB 1.63 drivers gebruikt worden en niet de 2.10 drivers welke er ooit opgestaan hebben. Heb nu ook niet meer Siemens C maar de Digital Cable Reciever als kaart geinstalleerd....
Hij is aan het zoeken....nu 34 gevonden....ga zo ff kijken wat het is.

Update 2:

Nou...een hoop zooi gevonden...kan alleen de 3 EO zenders zien...wel met beeld en geluid alleen nog niet echt netjes in het scherm (breedbeeld maar een klein beeldje)...Na opnieuw zoeken zijn ze weg en vind ik een heleboel andere (filmtime) zenders zonder beeld...jammer. Doet MD8.2 dit beter?

[ Voor 32% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, ik ben even met de video instellingen van windows op de MMI aan het spelen. Nu reset mijn bak spontaan als ik MD91NL opstart! Tip dus voor een ieder die dit als probleem heeft!
<edit> moet dus op 640x480x24b staan!!! anders loopt ie vast of reset ie</edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

@ hasse_m: heb jij die 'rotte' kabel in je MMI boxje vervangen of sluit je de antenne gewoon rechtstreeks op de DVB kaart aan?

Ik zit wel een stukkie van het ISRA punt (waar de groene kabel binnenkomt) af maar mijn MRZap doos deed het ook altijd.....hij vind wel vrolijk allemaal kanalen maar beeld doet ie niet meer....

Update: Er is weer beeld...signaal sterkte rond de 86....

[Siemens 1.63 + DVB PCI TV]

[ Voor 10% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:45:
Hi...

CASJ wrote:
@foefer voor geluid even een dubbele entry maken voor byv ned1 met alle info goed behalve de symbrate,dan vanaf byv ned2 eerst de foute ned1 en daarna de goede op deze manier krijgt de kaart net iets meer tijd om zich goed in te stellen op de pids.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze truuk werkt prima: !!
Waarom en hoe en wat weet ik ook nog niet maar het zal met de timing te maken hebben.
Mischien dat CASJ of andere hier uitkomen ??
Zal hier verder ook wel klooien.
JA, dit werkt bij mij ook! Wel lastig! Heeft er iemand een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrDry, ik heb de coax reachtreeks op mijn dvb kaart gezet, loopt via het afdekplaatje onder de dvb kaart. Ik heb er nu wel meer kabel tussen zitten, gaat redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Zijn er met MD meer kanalen te zien dan met DVB PCI TV?

(vind het toch wel kewl...met een kassie van 50 pleuro gewoon beeld....vind het eigenlijk zonde om deze installatie weg te gooien en MD te gaan proberen maar het is eigenlijk leuker om het aan het werk te krijgen dan dat het werkt >:) )

[ Voor 69% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

maar nog steeds niemand de video-out aan het werk ? en nog steeds geen decryptie van gecoderde kanalen ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor ik heb nu juist veel meer kabel er tussen dan voorheen zit nu zo.
Hoofdaansluiting - versterker astro 6X (al-6 dacht ik) - aansluiting in de muur op mijn kamer - splitter - daar vandaan naar mijn casema-dvb decoder en naar mijn video en vanaf mijn casema decoder naar mijn tv en van mijn video naar mijn mmbox het is overigens wel aan te raden om als je ook een dvbkast heb voor digitv deze even uit te zetten als je met je mmbox gaaat klooien want ze kunnen elkaar in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 07 January 2003 @ 07:28:
maar nog steeds niemand de video-out aan het werk ? en nog steeds geen decryptie van gecoderde kanalen ?
Hoe bedoel je met video-out???

De video out kan je alleen maar instellen via je dvb kaart.
Dus als je b.v multidec hebt, kan je de instellingen veranderen.
Je gaat naar beeld/tv uitgang dvb kaart en je kan daar kiezen wat je wil.
Ik heb voor composite video gekozen.......en heb nu via de video out op kanaal EXT 2 Beeld, full screen Nl 1,2,3....enz (dus geen buro blad).En op EXT 1 via de scart heb ik mijn buroblad van win98 met multidec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:43:
Of ik de box ook op 800x600 op de TV kan aansluiten, weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd, maat ik zal het vanavond ff proberen, dan post ik het resultaat wel.
Ik heb het g eprobeerd, ook met andere drivers die ik op het net had gevonden, maar daar lukt het ook niet mee, die andere drivers kreeg ik helemaal niet de TV aan het werken. Dus momenteel alleen nog maar 640x480, of die andere rare resolutie.
Maar ik denk als je de resolutie opkrikt, het beeld wel erg onduidelijk wordt. Moest nu al goed kijken wat er allemaal op het scherm stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Werken MD 8.22 en DVB PCI TV naast elkaar met die Siemens 1.63 driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:47:
[...]

Ik heb voor composite video gekozen.......en heb nu via de video out op kanaal EXT 2 Beeld, full screen Nl 1,2,3....enz (dus geen buro blad).En op EXT 1 via de scart heb ik mijn buroblad van win98 met multidec.
Ik begrijp dat MD (8.22???) fullscreen afspeelt via je composite uitgang maar wat bedoel je met Win98 buroblad met mutlidec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:47:
[...]

Hoe bedoel je met video-out???

De video out kan je alleen maar instellen via je dvb kaart.
Dus als je b.v multidec hebt, kan je de instellingen veranderen.
Je gaat naar beeld/tv uitgang dvb kaart en je kan daar kiezen wat je wil.
ik wil juist mijn bureaublad op de composite video out hebben.

het is nu een mp3bak zonder beeld, ik wil ook mpegjes etc op video out kunnen kijken en mijn winamp kunnen bedienen.

mijn tv heeft alleen video in en geen scart (tijd voor nieuwe tv... ik weet het)

want waarom zou je ned1 - 3 via de siemens willen bekijken als je
1- nooit naar 1 - 3 kijkt
2- je een mooie tv hebt staan (en 1-3 ook over anologe kabel gaat)

de andere zenders zijn toch gecodeerd.(ik heb geen tijd om met die proggies aant kloten te gaan... de mensen die dit wel doen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )

[ Voor 17% gewijzigd door xychix op 07-01-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook desktop op de composite, maar dan omdat alle scart aansluitingen op de TV al in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
MrDry schreef op 07 januari 2003 @ 14:13:
Werken MD 8.22 en DVB PCI TV naast elkaar met die Siemens 1.63 driver?
Ja, want DVB PCI TV gebruikt de Siemens-drivers en MD 8.22 gebruikt zijn eigen (Jungo?)-drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
MrDry schreef op 07 januari 2003 @ 14:18:
[...]

Ik begrijp dat MD (8.22???) fullscreen afspeelt via je composite uitgang maar wat bedoel je met Win98 buroblad met mutlidec?
MD stuur puur het ontvangen signaal naar de composite, dus zonder iets van Windows-omgeving er bij.
Via de Scart krijg je een gewone tv-out, zoals op eender welke andere videokaart, dus met windows erbij.

Snappie? 't is nogal moeilijk te verwoorden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 07-01-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft een mooi tooltje gemaakt!
Ik heb een tooltje gemaakt om de channellist van DVB_PCI om te zetten in andere formaten (o.a. voor multidec). Tevens is er een optie waarmee je voor ieder kanaal automatrisch een extra entry kunt toevoegen met een afwijkende symbolrate. Hiermee heb je een werkende workaround voor het probleem waarbij je geen geluid hebt!

Ik ben nu nog even de laatste tests aan het doen. Vanavond upload ik de eerste versie op de jbwagger site. Ik post het hier als ie er op staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Fire69 schreef op 07 januari 2003 @ 16:43:
[...]

MD stuur puur het ontvangen signaal naar de composite, dus zonder iets van Windows-omgeving er bij.
Via de Scart krijg je een gewone tv-out, zoals op eender welke andere videokaart, dus met windows erbij.

Snappie? 't is nogal moeilijk te verwoorden. :)
Duidelijk ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 16:47:
/me heeft een mooi tooltje gemaakt!
Ik heb een tooltje gemaakt om de channellist van DVB_PCI om te zetten in andere formaten (o.a. voor multidec). Tevens is er een optie waarmee je voor ieder kanaal automatrisch een extra entry kunt toevoegen met een afwijkende symbolrate. Hiermee heb je een werkende workaround voor het probleem waarbij je geen geluid hebt!

Ik ben nu nog even de laatste tests aan het doen. Vanavond upload ik de eerste versie op de jbwagger site. Ik post het hier als ie er op staat.
Joepie schilt weer een hoop werk !!! Goed werk.
Ik hoop dat het er gauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ok bedankt StarSoft!

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Fijn Hasse_m!!! Kun je hem zodirect uploaden? Je zou me er erg mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:47:

Ik heb hem geupload op de site van jbwagger (http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/index.php)

Ik hoop dat hij goed werkt, laat me even weten als je problemen hebt! Het tool heet 'mdb2lst'. Versie is 0.1.

Instructies voor het gebruik:
Dit tool converteerd de siemens dvb_pci channellist naar een .lst formaat van Technotrend. Met CLE0.9.6.zip (Channel List Editor) kun je dit .lst formaat omzetten in b.v. .dvb wat je in MD kunt importeren. Twee traps raket dus!

Er zit een checkbox in waarmee je de dubbele entries voor de geluid bugfix kunt aanmaken, wijst zich vanzelf.

Ik heb 4 sets van files geupload:
-mdb2lst complete installation.zip
-mdb2lst EXE file ONLY needs vb runtime and ado.zip
-mdb2lst complete install and ChannelListEditor.zip
-CLE0.9.6.zip

De bestandnamen spreken voorzich. Het is even snel gemaakt in VB dus heb je de VB runtime nodig en ADO (bv. via MS Access). Als je dat al hebt, hoef je alleen de exe te downloaden. Er is ook een complete installatie met een setup.exe. Ook heb ik CLE (Channel List Editor ) even geupload en dezelfde file compleet met de setup in 1 zip gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb gisteren de kanalen lijst van akwari-jus geprobeerd in Enschede, maar daar werkte die niet. Ik weet nog niet of het ligt aan mijn install/kabel of dat ASSent in ieder gebied andere transponders gebruikt. Vanavond ga ik verder scannen naar transponders.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vraagt zich af waar iedereen is? Joehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 15:21:
/me vraagt zich af waar iedereen is? Joehoe!
Hoi hasse

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ik zit ook in Essent gebied, net zoals Dr DNA en ik krijg ook geen beeld met DVB PCI TV. Ik heb nu MultiDec 8.2 geprobeerd maar die start niet op --> te weinig geheugen.
ProgDVB 4.01.3 start wel op bij mij maar ik krijg een foutmelding: "Device not started!"
voor MultiDec 9 heb ik de technotrend drivers nodig maar die werkt toch niet op de Box zeggen jullie dus dat ga ik niet proberen.
Ik ben nu op zoek naar MultiDec 7 als dat bestaat maar nog niet kunnen vinden : (

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
  • Laatst online: 18-10-2023
multidec is er vanaf 4.30 voor zover ik het ooit gebruikt heb(in de analoge sat tijd ,om videocrypt en analoog nagra te decrypten met een bt878) Maar is pas digitaal interresant vanaf 8.0,eerdere versies ondersteunen geen plug-ins.

@hasse soms moet je alleen laten zien dat je er bent als je nog wat relevants te melden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
lama, weet het al.. :)

[ Voor 89% gewijzigd door Newjersey op 08-01-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
casj schreef op 08 January 2003 @ 20:47:
multidec is er vanaf 4.30 voor zover ik het ooit gebruikt heb(in de analoge sat tijd ,om videocrypt en analoog nagra te decrypten met een bt878) Maar is pas digitaal interresant vanaf 8.0,eerdere versies ondersteunen geen plug-ins.

@hasse soms moet je alleen laten zien dat je er bent als je nog wat relevants te melden hebt.
Oh het heeft dus geen zin om daar mee te gaan prutsen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multideck 9.1c werkt wel..maar niet met een org. siemens box.. op mijn p3/533 heeft hij bij groot beeld en hoge resolutie wat kwaliteits probs..

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 21:47:
multideck 9.1c werkt wel..maar niet met een org. siemens box.. op mijn p3/533 heeft hij bij groot beeld en hoge resolutie wat kwaliteits probs..
Heb jij de system requirements van 9.1c??? ik kan namelijk het hele programma niet vinden. wel 9.1b NL maar daar staan ze niet bij.
Zou het wel werken als ik de processor vervang met een AMD K-6 200 MMX?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok
mag ik even een duidelijk antword
stel je hebt een nixdorf
wat kan je daar beter meer mee dan met een eigen gebouwde mmbox met een p4 1.4 ghz tv-out kaart lan enz. (en hij is ook still)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 22:57:
ok
stel je hebt een nixdorf
wat kan je daar beter meer mee dan met een eigen gebouwde mmbox met een p4 1.4 ghz tv-out kaart lan enz. (en hij is ook still)
Nou, ik denk dat je dat eigengebouwde systeem niet voor €50,- hebt, en je kunt er leuk mee kloten met dvb bijv. of met de afstandsbediening.

Als je geld hebt en je een mmbox wil moet je uiteraard niet de nixdorf gebruiken, want daarmee kun je iig geen divxjes afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft multidec 9.1b NL werkend op zijn siemens (wel met 128Mb geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok
stel je hebt een nixdorf
Ik wilde voor 50 euro mijn full tower p90 router uit de meterkast halen en vervangen door een elegant klein compact kastje. Voordat ik dat ga doen ga ik eerst heel veel spelen en ervaring opdoen met DVB! Dat deze router dan ook MP3 kan afspelen via de TV in de woonkamer is een extra aantrekkelijke feature. Meer processor kracht heb ik niet nodig, want DVD's doen het prima in mijn losse DVD speler en DIVXen van het internet hebben bagger geluid (lees: geen DTS of 5.1 Dolby Digital)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

ok
stel je hebt een nixdorf
Sorry hoor? Wat probeer jij hiermee te bewijzen? Dat je een eigen gebouwde mmbox hebt? Nou stoer hoor! Maar wij hebben DVB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Woei dus als ik het goed begrijp is het dankzij Hasse nu mogelijk om zonder 2e computer dvb werkend te krijgen in multidec???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beelzebub888...
waar je systeem minimaal aan moet voldoen weet ik niet,maar met een p1 of zelfs een p2 zal dvb het moeilijk krijgen.MD 9.1 vreet processor-tijd.zelfs met die p3/533 van mij kan ik niet tv kijken en tegelijkertijd netwerken.dat trekt de processor duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 01:17:
@beelzebub888...
waar je systeem minimaal aan moet voldoen weet ik niet,maar met een p1 of zelfs een p2 zal dvb het moeilijk krijgen.MD 9.1 vreet processor-tijd.zelfs met die p3/533 van mij kan ik niet tv kijken en tegelijkertijd netwerken.dat trekt de processor duidelijk niet.
Maar bij hasse doet ie het wel.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:57:
Ik wil ook desktop op de composite, maar dan omdat alle scart aansluitingen op de TV al in gebruik zijn.
jij zou als tussenoplossing nog een spitter kunnen nemen. ik moet nu blind werken . (i love girder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:23:
Das mooi....vertel meer....hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of misschien beter nog....hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus eerst wat lopen prutsen op een snellere pc. Toen het daar werkte heb ik gewoon de MD folder naar de siemens toe gecopieerd. Werkte gelijk! Je hebt natuurlijk wel extra geheugen in je Siemens Box nodig!

Overigens is het erg lastig om in MD op de siemens instellingen te veranderen. MD werkt dus alleen in 640x480 op de box. Veel schermpjes zijn daardoor maar half en veel dingen kun je dan niet instellen of instellingen kun je niet doorvoeren.

Met mijn tooltje kun je dus de met de siemens gevonden kanalen converteren naar multidec. Je hebt dan geen extra PC nodig. Maar even voor de duidelijkheid, dit is niet dankzij mij of zo. Je kon dit namenlijk al door handmatig een channellist aan te maken m.b.v. een tool genaamd CLE (Channel List Editor) 0.9.6 (staat op de jbwagger site) die je ook nodig hebt als je mijn tooltje gebruikt.

Ik heb overigens soms nog wt problemen met mijn tooltje en de spectral inversion. Meer mensen hier tegen aangelopen? Ik ben er al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:23:
Is dit single sided geheugen??? Ik had namelijk op de faq page of op tijsje's site gelezen dat het moederbord alleen maar singlesided geheugen aankon. als je er double sided geheugen indoet, bijvoorbeeld 128 mb dan krijg je er maar 64 mb bij.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
heb hem dus net binnen gekregen :)

maar ik heb er geen papiertje bij waar het win95 sn opstaat... klopt dit? ik had eens een foto ervan langs zien komen.. maar kan dat nu niet meer vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi

STi

klopt het papiertje zat niet bij de boxjes uit de inkoopactie van rincewind (het staat nog wel ergens op het net, maar ik kan het even niet vinden (hij staat er wel met het s/n onherkenbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
sn heb ik nog wel thuis liggen.. maar ik kan dat ding ook niet meer vinden.. was een foto van het papiertje..

ga nu naar school... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De instructies op het papiertje zijn wel bijzonder belangrijk!!!

Mijn geheugen is singlesided maar volgens mij doet dat er niet veel toe. Ik heb ook een andere singlesided 128Mb module die maar voor 64Mb werkt. Wat belangrijk is, is dat je geheugen neemt wat uit 1 rij bestaat. Ons mobo (en veel andere mobo's) kan namenlijk maar 1 rij addresseren. Overigens werkt het ook prima met 96Mb (32 + 128/2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi

STi

http://innovatix.its.tudelft.nl/~jw/got/siemenspc/brief.jpg

Astu... en veel plezier met je boxje :D

[ Voor 23% gewijzigd door STi op 09-01-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi

STi

Dit was dus het blaadje waar Xilebo om vroeg :X

* STi is off to school :(

[ Voor 23% gewijzigd door STi op 09-01-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook al iemand die het dvb kaartje zat is en hem mij wilt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

xilebo schreef op 09 January 2003 @ 10:38:
sn heb ik nog wel thuis liggen.. maar ik kan dat ding ook niet meer vinden.. was een foto van het papiertje..

ga nu naar school... :)
Als je een serie nummer nodig hebt moet je ff google'n ... maar dan wel in de discussie groepen :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
STi schreef op 09 januari 2003 @ 11:01:

dank u :)

ík zit op school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
STi schreef op 09 januari 2003 @ 11:01:

Sorry STi

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Eindelijk heb ik ook kanalen gevonden. In Enschede zijn er dus in ieder geval de transponders : 361 & 369

Ik moet nog verder kijken of ik meer kan vinden.
Ik gebruik multidec 9.1b NL op de siemens met 64 MB mem op 640*480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik krijg multidec niet aan de gang. Net versie 8.2 gedownload maar als ik die installeer krijg ik die BT8X8 (ofzo) foutmelding. Dat heb ik eerder gezien en zou als het goed is niets uitmaken maar m'n MMI boxje gooit VNC eruit en start nix op.

Ik heb ff gezocht naar een manual maar het schijnt niet meer te zijn dan uitpakken en dubbelklikken. Moet ik die drivers dan niet installeren of op z'n minst copieren naar de win system32 dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje bezig met de Siemens en ik kan maar niks vinden hier op de kabel. :X

Ik probeer iets te vinden op een Celeron 500 64MB Win98SE DirectX 8.1 IE6.
Ik moet zeggen dat ik een goede kwaliteit kabel gebruik met metalen pluggen er aan.
Ik zit direct op de inkomende doos in de meterkast.
De kabel is ca. 6-8 mtr. Er zit niks anders op aangesloten. Geen splitters en TV's e.d.

Ik zit hier op de kabel van UPC Rotterdam (Hoogvliet)
Heeft iemand al IETS gevonden hier op? :|

Ik heb begrepen dat 1 transponder (=1freq toch?) meerdere stations kan bevatten? :?

Morgen ga ik het nog eens proberen met WindvbLive.
Vanavond ben ik bezig geweest met twee testen: MD 8.2 en de Siemens Software 1.63.
De adapters voor de Siemens software waren goed geinstalleerd en geen foutmeldingen.

Als ik met Multidec 8.2 bezig ben en ik zou een ongecodeerd signaal ontvangen, zie ik dat dan op de monitor? Dus de kaart in een andere PC en niet in de Siemens?

@Casj.. Aangezien dat jij zo te zien degene bent met de meeste ervaring: Heb jij nog tips voor me?

@MrDry.. Multidec is inderdaad gewoon uitpakken en draaien. Dus geen kritische installatie procedures of zo.. Ik krijg trouwens geen BT8X8 foutmeldingen nu. Eerst wel. Er zitten nogal wat veranderingen tussen met installaties en zo, dus ik kan je zo niet zeggen wat ik (onbewust) heb gedaan om die melding nu niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik heb dus DVB PCI TV met de 1.63 drivers draaien en krijg NL1,2,3 & I en 4x EO kraakhelder full screen in beeld (beeld en geluid hoewel de syngronistatie nog niet echt super is....)

Volgens DVB PCI TV zijn de NL kanalen wel gecodeerd maar toch beeld :)

Multidec is voor mij echt een raadsel. Als ik versie 8.2 unzip dan geeft ie alleen die BT8X8 foutmelding (Hoe kom ik hier af?) en verder gebeurt er dus nix.

Heeft iemand een linkje naar een MD 8.2 FULL die wel werkt op ons MMI boxje..

@A333: Heb je ook DVB PCI TV geinstalleed? Daar kan je zie bij de eigenschappen van de gevonden tv kanalen wat de strekte is. Ik heb wel goede kabel maar gewoon gesplit.....ruim 10 m kabel...en gewoon achterin het MMI boxje dus die rechtstreeks op de kaart. Zenderstrekte meestal tussen de 85 en 90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

Bij mij werkt hij ECHT niet als ik hem achterop de MMI kast aansluit.
Sluit ik de kabel rechtstreeks aan op de dvb kaart, zonder dat tussen kabeltje, gaat alles goed. :P
Er zit hier zo'n 8 meter coax van de woonkamer naar een slaapkamer en daar weer met een T stuk naar de volgende slaapkamer en dat is zo'n 4m coax. (daar staat mijn boxie)
Md9.1 en progdvb draaien hier alletwee als een speer, op sommige transponders wel wat minder sterk signaal (scannen moeilijker) en het ned. pakket is hier vrij dus kan lekker klooien. :P
Ben nu aan het recorden en dan omzetten naar vcd.... :)

Regardz.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeejee
hoe heb je dat met het geluid gedaan met het opnemen?als ik de truuk met het fake-kanaal doe dan werkt het wel maar zo gauw ik op record klik ben ik mijn geluid kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:56:
Hi...

Md9.1 en progdvb draaien hier alletwee als een speer, op sommige transponders wel wat minder sterk signaal (scannen moeilijker) en het ned. pakket is hier vrij dus kan lekker klooien. :P
Ben nu aan het recorden en dan omzetten naar vcd.... :)

Regardz.
Op je MMI boxje? Met welke proc en hoeveel geheugen?
Heb je die MD9.1 van de site van JWBagger geplukt?
Welke drivers gebruik je dan? De TT2.10a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update van de TT drivers beschikbaar (2.10c). Staat op de Technotrend site, ik ben hem nu ook op de site van jbwagger aan het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:28:
Er is een update van de TT drivers beschikbaar (2.10c). Staat op de Technotrend site, ik ben hem nu ook op de site van jbwagger aan het uploaden.
Volgens DVB-forum is het een update voor de EPG, deze geeft na 2003 niet meer de juiste datum weer. Kwee nie of de update veel voor jullie DVB-C kaart brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net tt210c uitgprobeerd..geluidsprob blijft bestaan..ik zie geen verandering in het progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi..

Heb er een pentium 200 ingestopt met 128 MB geheugen.
Verder wat het recorden betreft, stop ik de hdd in een desktop pc met 650 MHZ en 296Mb memory.
Ik zal vanavond is uitgebreid in alle twee de config's, test's uitvoeren en hier alle details beschrijven.
Ik gebruik MD9.1c NL en progdvb 4.0

Regardz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
geluidsprobleem zit in de firmware met 24-symply-synch is het probleem een stuk minder echter dan worden de ecm's niet meer doorgegeven aan de softcam.Dus mischien dat hasse hier eens in kan duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zoals jij weet casj heb je die ECM nodig.wat heb je aan geluid als je de softcam niet kan gebruiken.softcam werkt iig goed.ik zal eens kijken of met simple sync de softcam wel bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( yep...werkt niet..das balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
i know nooooooothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

nog een probleem..als ik MD afsluit dan ben ik mijn PID instellingen kwijt ;(
ik moet dan weer opnieuw de PIDS inlezen...
wie heeft dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb ook de geluidsproblemen. Ook met 24-symply-synch heb ik geen geluid. Met de dubbele zender truuk werkt soms wel.
Bij md9.1c zit ook een firmware 24b , maar ook die lost bij mij het geluidsprobleem niet op...
Misschien dat in de ini file nog mogelijkheden zijn om de timings wat aan te passen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Ik heb al een aantal keren showshifter voorbij zien komen, is de mmi, heb em als het goed is bijna in bezit, met meer geheugen en een pI 233 snel genoeg?

Ik wil het vooral gaan gebruiken voor het afspelen van mp3tjes

[ Voor 18% gewijzigd door sjoerdb2 op 12-01-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
ok, ik had een vraagje

ik heb sinds woensdag het siemens boxje binnen.. nu heb ik ff gister de batterij van de mobo afgehad, omdat ik dan de bios in kan

maar nu brand het link lampje van mijn hub niet, waar de siemens box op is aangesloten. Ik heb het met een andere pc op de zelfde utp kabel geprobeert, maar dan brand het link lampje wel. Ik heb natuurlijk de netwerkkaart weer geactiveerd in de bios..

weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 11:20:
is er ook al iemand die het dvb kaartje zat is en hem mij wilt verkopen?
Heel misschien wel. Neem maar even contact met me op. M'n e-mail staat in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Newjersey schreef op 13 January 2003 @ 13:43:
ok, ik had een vraagje

ik heb sinds woensdag het siemens boxje binnen.. nu heb ik ff gister de batterij van de mobo afgehad, omdat ik dan de bios in kan

maar nu brand het link lampje van mijn hub niet, waar de siemens box op is aangesloten. Ik heb het met een andere pc op de zelfde utp kabel geprobeert, maar dan brand het link lampje wel. Ik heb natuurlijk de netwerkkaart weer geactiveerd in de bios..

weet iemand wat dit kan zijn?
Bedoel je als ie aan staat of als ie uit staat. In het laatste geval zou WOL (wake on lan) uit kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

sjoerdb schreef op 12 januari 2003 @ 23:29:
Ik heb al een aantal keren showshifter voorbij zien komen, is de mmi, heb em als het goed is bijna in bezit, met meer geheugen en een pI 233 snel genoeg?

Ik wil het vooral gaan gebruiken voor het afspelen van mp3tjes
Nee dus...

http://www.showshifter.com/support/system.htm

ben zelf bezig om een progje te maken voor MP afspelen via TV....maar dat is nog in ontwikkeling....misschien dat jullie goede iedeen hebben voor features....?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.