[CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb multidec 9.1 en progdvb 4.0 werkend.(onder win XP)
Heb heel wat kanalen kunnen scannen en gevonden.
Tot zover goed :)

Ik wil dus een kanaal kijken maar krijg geen beeld?
Ik krijg wel de info wat er komt en wat er komen gaat, maar het beeld blijft zwart.
Zelfs bij de kanalen die niet gedecodeerd moeten zijn.....bv Ned 1,2,3 enz.
Hoe kan ik er nu beeld op krijgen?
Ik krijg wel bij 1 filmtime kanaal wel beeld met de mededeling:momenteel geen uitzending.
Heb van alles al geprobeerd maar kom er niet uit :(

Met het Siemens proggie kon ik wel Ned 1,2,3 en nog een paar kanalen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met deze foutmelding?
CDVBCommon: OpenDevice not successful
Ik krijg em als ik de TT2.10a drivers geinstalleerd heb, en dat programma wil starten dat erbij zit. Ik heb al geprobeerd om de drivers te verwijderen, en opnieuw te installeren, maar dat heeft geen effect. Google kan me ook al niet verder helpen, van de 3 resultaten die er komen, zijn er 2 waar de pagina niet meer van bestaat, en de andere zegt dat ik nieuwere drivers moet nemen, maar volgens mij zijn dit de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10-2023
@ foefer ik meen gelezen te hebben dat er wat problemen zijn icm de detonator drivers.dit zou je kunnen controlleren door op de cinch aansluitingen even een tv aan te sluiten en kijken of je daar dan wel beeld hebt.Deze gaan namelijk buiten de vedere pc om.
Ook kun je nu je eenmaal succes begint te boeken en dus de basis instellingen hebt beter even op de upload van happy de gepatchte versie van md9.1 halen (nl door elroy) en yanksee installeren ,ook kun je nu in prog yanksee installeren.
Wat zegt prog over de signaal sterkte en kwaliteit?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
vergeet maar wat ik zei over de drivers ik had even over het hoofd gezien dat je wel beeld had op 1 kanaal.Draai je prog in hard of software mode ? Wel geluid? niet per ongelijk in hardware mode ntsc aangevinkt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@starsoft die melding krijg ik ook,maar prog en md9.0/9.1 starten gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
casj schreef op 01 January 2003 @ 22:33:
@ dr-dna probeer ook eens windvblive ,maar dan wel in een pc met meer geheugen en een betere processor 500+ en dan uiteraard met uitgebreide transponderlijst want ook essent kan wel eens niet netjes op de s-kanalen zitten.
Is er iemand in Essent gebied die dit kan proberen ? Ik moet nogal veel (de halve huiskamer) ombouwen om het te proberen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 02 januari 2003 @ 08:01:
@starsoft die melding krijg ik ook,maar prog en md9.0/9.1 starten gewoon.
hmm, vreemd, bij mij wil md9.0 ook niet, die crashed steeds, en dan start de box steeds opnieuw op. En als ik prog probeer te draaien, dan krijg ik de open device error ook. Maar wat je bedoelt met "stap 6: Prog erop kijken of bij de installatie alles aangevinkt is behalve de broadcat en win lirc" :?
Ik ga strax proberen met een compleet nieuwe windows installatie, en dan de TT2.10 drivers opnieuw te instaleren.
Maar hoe kan ik controleren of de kaart wel werkt? Dadelijk ben ik aan het klooien en dan blijkt dat de kaart goed voor de schrothoop is ;(
Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen, aangezien jij hier de DVB-guru bent _/-\o_
edit:
Voor DVB programma's en keys, kijk op http://www.uc3.de/modules...ownloads&d_op=MostPopular

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen beeld, maar het gaat al wel beter.

Ik heb nu met progdvb4 met yanksee draaien, ik kan per stransponder scannen maar ik vindt niets. Ik heb op 354000 gezocht, daar zit met dvbpci nl1,2,3,i zichtbaar zonder codering. Ik heb geen idee welke versie ik heb van yanksee, maakt dat nu al uit? Als ik alle transponders automatisch wil scannen dan crashed progdvb.

met MD9.1NL kan ik nu per transponder scannen, ik krijg gelijk 4 groene lampjes, bij frequentie heb ik dan 354 ingevuld, met 354000 kreeg ik niets, het is dus MHz. vreemd was dat QAM64 niet zichtbaar was, maar met de muis op 256 en dan tab drukken veranderde dit. Ook vreemd is dat het niet duidelijk is wanneer hij aan het scannen is, geen zandloper of zo. Ik krijg ook geen kanalen onder in het lijstje. Alle transponders scannen duurt erg lang en MD sloot zichzelf spontaan af, mogelijk tegelijk met een powermanagement actie van mijn pc.

Voor MD vindt ik het wel intressant om te horen wat de betekenis is van die 4 lampjes met scannen. Ook de signaal en biterror betekenis is intressant want ik snap de kleurtjes daarvan niet, veel rood is veel biterror???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met MD9.1 nu handmatig de gegevens van NL1 ingevoerd. Het blijkt dat als ik alles correct invoer, ik van mijn rodestreep-antennedoos logo af ben! Als ik speel met de instellingen komt die gelijk weer terug. Het is nu duidelijk dat hij kennelijk wel iets ziet, ik krijg alleen geen beeld. Ook heb ik dus geen kanaal naam etc gevonden! Ik heb nu alleen een PC Monitor op 800x600 er aan. De hardware is een PII-450 met een eenvoudige ATI-Rage pro AGP video kaart.

<edit> belangrijke tip voor iedereen: VPID en APID zijn in multidec in HEX!!! dvbpci geeft ze decimaal!!!! </edit>

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:24 . Reden: belangrijke opmerking vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik ben nog bezig met DVB PCI TV. Ik heb de box geformatteerd, win98 SE NL erop gezet. directx 9 geinstalleerd, de goede drivers (DVB_163.zip) geinstalleerd. en de siemens software heb ik ook geinstalleerd maar daar gebeurt niks mee. behalve als ik TTDVBSERVER opstart. dan loopt ie vast :s.
kan iemand mij verder helpen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
bij md 9.1 moet de inversion op on staan en inderdaad is het zo dat in tegenstelling tot 9.0 bij 9.1 de waardes ingevuld dienen te worden in mhz ipv khz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
signaal en carrier geven aan dat op de gekozen freq signaal zit de rechter geven de kwaliteit en signal lock aan,daardoor kan het dus zijn dat als je bijv de qam of inversion verkeerd hebt staan alleen de 2 linkse lampjes aan gaan (meestal knipperend) en zodra de ontbrekende waarde ook goed staat en je op op instellen hebt gedrukt ze alle 4 aangaan.Daarna kun je dus met TP-scannen de bijbehorende kanalen inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@ starsoft zoals ik al eerder aangaf draaien md9.0 en prog niet op de box ,alleen md 8.22 en 8.2

om dus met prog of md 9.0 9.1 te werken moet de kaart in een echte pc geinstalleerd worden. en pas als je een goede werkende lijst hebt deze converteren naar dvb formaat en importeren in md 8.* in de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:38:
[...]

hmm, vreemd, bij mij wil md9.0 ook niet, die crashed steeds, en dan start de box steeds opnieuw op. En als ik prog probeer te draaien, dan krijg ik de open device error ook. Maar wat je bedoelt met "stap 6: Prog erop kijken of bij de installatie alles aangevinkt is behalve de broadcat en win lirc" :?
Ah dat probleem is opgelost, het bleek dat ik een of andere rare versie van prog had, nu heb ik de installatie file gevonden, en snap ik die stap ook.
Heeft iemand nog een idee hoe ik het probleem van multidec krijg opgelost? Hij verteld me steeds dat ik de kaart op een dubbele IRQ heb staan (dat wist ik ook wel) maar hoe ik het moet veranderen weet ik nog niet. De waardes zijn allemaal automatische waardes, dus niet veranderbaar. Hij zegt ook iets over een entry in een ini file, die ervoor zorgt dat hij ophoud met zeuren. Iemand??
edit:
ik zie het nu pas casj, beetje een paar posts door elkaar gehaald, mijn fout 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:59 . Reden: toevoeging voor vorige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje |:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 14:58 . Reden: verkeerder knop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in MD9.1NL ben ik nu kanalen aan het zoeken, het duurt erg lang, maar de linker twee lampjes knipperen continue, knipperen die ook op analoge signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@ starsoft deze irq sharing mededeling verdwijnt bij de 2e keer opstarten dan heeft hij zelf in de ini sharing=true gezet

@hasse een complete scan levert niets op alleen een error in het programma,je zult de freq 1 cvoor 1 moeten doorzoeken.Als ze knipperen heb je de inversion niet goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik heb beeld _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dirk.kuiper/md.jpg
Alleen beetje raar beeld :?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 02 January 2003 @ 06:53:
@ foefer ik meen gelezen te hebben dat er wat problemen zijn icm de detonator drivers.dit zou je kunnen controlleren door op de cinch aansluitingen even een tv aan te sluiten en kijken of je daar dan wel beeld hebt.Deze gaan namelijk buiten de vedere pc om.
Ook kun je nu je eenmaal succes begint te boeken en dus de basis instellingen hebt beter even op de upload van happy de gepatchte versie van md9.1 halen (nl door elroy) en yanksee installeren ,ook kun je nu in prog yanksee installeren.
Wat zegt prog over de signaal sterkte en kwaliteit?.
Ik heb mijn dvb kaart weer in mijn siemens bakkie zitten.
Bij progdvb 4.0 Krijg ik Quality 100% en level schommeld tussen 95-97%.
Ik heb bij progdvb de cinch aangesloten op de t.v maar geen beeld :(
Ja wel de bekende Filmtime kanaal testbeeld waar staat geen uitzending.

MD 9.1 had ik al draaien......maar ook in mijn siemensbox krijg ik geen beeld.
Ook niet op de cinch aansluiting....wel weer de filmtime kanaal testbeeld.
En bij md 9.1 heb ik yankse erop staan.....maar weet niet hoe dit in te stellen.
Je had er al iets over geschreven......maar daar krijg ik geen beeld mee :(
Je had het ook over de softcam even aanpassen :? ....wat moet je dan aanpassen?

En of ik geluid krijg....nee ik krijg geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@die -fx dit noemen we in de stwereld blokken en wordt veroorzaakt door te weinig signaalsterkte/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@foefer bij yanksee kijken of active aangevinkt staat
en read pmt op always ecm filter allebei de vinkjes weg
en dan kun je als het goed is nadat je een keer van kanaal gewisselt bent in show monitor de gevraagde key en prov id zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Kan iemand eignelijk eens het andere forum checke :

Er is een fout opgetreden !

2: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
(/cust/v/2/9/0/29052/docs/siemens/Sources/Subs.php ln 1203)

ik krijg constant die fout. en ik blijkbaar dus niet alleen, en het is zowel thuis als op het werk dat dit voorkomt.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Falcon10 schreef op 02 januari 2003 @ 17:12:
Kan iemand eignelijk eens het andere forum checke :
Tijsje weet ervan en heeft contact met z'n provider hierover..... geduld dus..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn PMT en SDT data? Die kan MD9.1 bij mij namenlijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
hierin zit de kanaal info ,soms moet je 2 of 3 keer op tp-scan drukken voor hij hem goed inleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 02 January 2003 @ 15:27:
@ starsoft deze irq sharing mededeling verdwijnt bij de 2e keer opstarten dan heeft hij zelf in de ini sharing=true gezet
Volgens mij wordt ik gek. Ik had MultiDec 8.2 aan het draaien op de box, met de siemens drivers, maar vraag me niet hoe. Ik start opnieuw op en ik krijg steeds een error dat er geen BT8x8 gevonden kan worden 8)7 Ik weet dat dit met de grafische kaart te maken heeft, maar kan het niet opgelost krijgen.
Casj (of iemand anders) heb je hier ook een oplossing voor? Ik heb helemaal nix veranderd aan m'n systeem, en toch is het anders :(

Casj, misschien kun je beter een 0900-lijn opzetten voor allemaal die "lastige" mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
de bt8x8 melding kun je negeren want deze heeft te maken met het feit dat md 8.* ook analoge tv kaarten met de brooktree 848/878 ondersteund,dus als deze niet in je machine zit kan hij ook niet gevonden worden.Heeft niets te maken met het digitale gedeelte dit gaat nl over de saa1746a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar MultiDec sluit wel af na die error, en zegt dat de benodigde hardware niet gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ini file weggooien helpt misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat heb ik al geprobeert, en omdat het programma niet volledig opstart wordt er ook geen nieuwe ini gemaakt, dus die melding van die dubbele IRQ krijg ik ook nog steeds.
Ik heb al geprbeerd om de drivers van de DVB opnieuw te installeren, en die van Matrox, maar dat helpt allebei niet.
Ik heb het idee dat er wel meer fout is aan mijn doos, want soms brand het lampje van de card-reader wel constant, en soms brand het helemaal niet. Ik kan overigens wel de PC met een kaart aanzetten, dus hij werkt wel.
Morgen installeer ik windows eens opnieuw, dan eens kijken met direct de goede drivers te installeren hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb 2 van die siemens bakken maar van 1 is de voeding opgeblazen. Weet iemand een goed alternatief voor voeding (laptopvoeding heb ik al geprobeerd, is te weinig watt, en een 27mc voeding is te weinig voltage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Ey casj, ik ben nu een beetje aan het zoeken naar allesoftware die je erop zet, maar waar kan ik dat yanksee vinden, want ik kan er nergens iets over vinden. (alleen een of andere italiaanse site en mijn italiaans isniezogoed :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Yankse, en het is onderandere te vinden op deze site: http://www.uc3.de/modules...ownloads&d_op=MostPopular
Evenals alle andere benodigde programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VIRUS WAARSCHUWING
Op de jbwagger site (http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/) staat de file "speed up tools.zip". Mijn virusscanner triggert hierop met de melding dat de file mmx_upg.exe een virus genaamd "JOKE_MMXUPGRADE" bevat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES YES YES

Ik heb beeld met multidec!!!!!!!!
/me is erg blij!

wat heb ik gedaan? De info op de laatste paar pagina's was zo duidelijk dat het feit dat ik geen beeld had en wel 4 groene lampjes gewoon niet meer aan de software kon liggen. Ik heb dus DVB-PCI terug gezet en wat bleek......die werkte ook niet meer! Omdat ik een PII-450 van losse onderdelen los op mijn buro heb liggen moest ik een iets langere coax kabel gebruiken, deze was de veroorzaker van het feit dat ik helemaal niets meer zag!

Met je beschrijving van casj op pagine 24 en multidec 9.1 NL van http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/ moet iedereen het werkend kunnen krijgen als je met dvb-pci tenminste ook beeld hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:29:
YES YES YES

Ik heb beeld met multidec!!!!!!!!
/me is erg blij!

wat heb ik gedaan? De info op de laatste paar pagina's was zo duidelijk dat het feit dat ik geen beeld had en wel 4 groene lampjes gewoon niet meer aan de software kon liggen. Ik heb dus DVB-PCI terug gezet en wat bleek......die werkte ook niet meer! Omdat ik een PII-450 van losse onderdelen los op mijn buro heb liggen moest ik een iets langere coax kabel gebruiken, deze was de veroorzaker van het feit dat ik helemaal niets meer zag!

Met je beschrijving van casj op pagine 24 en multidec 9.1 NL van http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/ moet iedereen het werkend kunnen krijgen als je met dvb-pci tenminste ook beeld hebt gekregen.
Ja ik heb ondertussen ook beeld :)
Maar even een vraagje heb jij er ook geluid bij??

En wat voor beeld heb je dan???.......Ned 1,2,3
Of ook de andere programma's??
Ned 1,2,3 enz kan ik nu ook kijken......maar geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 02 January 2003 @ 17:09:
@foefer bij yanksee kijken of active aangevinkt staat
en read pmt op always ecm filter allebei de vinkjes weg
en dan kun je als het goed is nadat je een keer van kanaal gewisselt bent in show monitor de gevraagde key en prov id zien
Nou ik krijg helemaal niks dus :(
Bij key staat no keys
En bij prov id zegt ie Unknown (met een soort code er voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 13:59:
VIRUS WAARSCHUWING
Op de jbwagger site (http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/) staat de file "speed up tools.zip". Mijn virusscanner triggert hierop met de melding dat de file mmx_upg.exe een virus genaamd "JOKE_MMXUPGRADE" bevat!
hmmmm okay..... wissen maar?

meer mensen hierover iets te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@foefer
ik heb geen geluid, maar dat komt omdat de pc waarin de dvb kaart nu zit geen geluidskaart heeft. Ik zal er straks even een geluidskaart in proppen en post mijn resultaten wel weer hier.

<edit>
Maar eh, dat geluid komt toch uit de dvb kaart en gaat dan dmv externe kabel de geluidskaart in? Dus kwestie van kabeltje maken op de connector van de dvb-kaart denk ik!
</edit>
</edit2>
@foefer, heb je al geprobeerd om die flat kabel uit je siemensbox, die ene die naar die connector op de achterkant gaat, geprobeerd aan te sluiten? Als je daarop dan die grote bos stekkers (oa scart) op aansluit dan krijg je geluid op die mini-jack plug. Deze minijack kun je dan op line-in van je geluidskaart zetten (wel line-in van je geluidskaart open zetten natuurlijk).
</edit2>

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 13:59:
VIRUS WAARSCHUWING
Die file in speed up tools.zip en dan mmx_upg.zip? AVG vindt niks.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beelzebub888 schreef op 02 January 2003 @ 14:39:
Ik ben nog bezig met DVB PCI TV. Ik heb de box geformatteerd, win98 SE NL erop gezet. directx 9 geinstalleerd, de goede drivers (DVB_163.zip) geinstalleerd. en de siemens software heb ik ook geinstalleerd maar daar gebeurt niks mee. behalve als ik TTDVBSERVER opstart. dan loopt ie vast :s.
kan iemand mij verder helpen?
Iemand nog hier iets over te zeggen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Beelzebub888 schreef op 02 januari 2003 @ 14:39:
en de siemens software heb ik ook geinstalleerd maar daar gebeurt niks mee.
Wat bedoel je met "er gebeurd niks mee" ?

Het start niet op als je er op klikt ?
Of krijg je geen beeld in het programma ?

[ Voor 3% gewijzigd door dirkie op 03-01-2003 21:15 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Marzman schreef op 03 January 2003 @ 19:48:
[...]

Die file in speed up tools.zip en dan mmx_upg.zip? AVG vindt niks.
Norton 2002 met de nieuwste definities vindt bij mij ook niks. Het is waarschijnlijk dan ook geen echt virus maar een programmaatje dat net alsof doet dat het je PC snelle maakt. Daar had je er 'vroeger' een hoop van (ik had er ooit 1 die van je 486 via een 'firmwareupdate' een Pentium maakte) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Coppertop op 03-01-2003 21:42 . Reden: geverduidelijkeerd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Kan het mobo in het boxje ook een Pentium 166 MMX aan, en is die sneller dan de IDT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Super__Nerd schreef op 03 januari 2003 @ 22:03:
Kan het mobo in het boxje ook een Pentium 166 MMX aan, en is die sneller dan de IDT?
Yep, kan ie aan, en zou sneller moeten zijn dan een IDT Winchip (die volgens mij niet zo snel is).

Hmmm, ik lees dat een aantal mensen beeld hebben, ik krijg het toch nog echt niet voor elkaar met UPC omgeving Eindhoven. ;( Zelfs niet met DVB-PCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op 03 januari 2003 @ 01:02:
Ik heb 2 van die siemens bakken maar van 1 is de voeding opgeblazen. Weet iemand een goed alternatief voor voeding (laptopvoeding heb ik al geprobeerd, is te weinig watt, en een 27mc voeding is te weinig voltage)
dit is denk wel wat. meer watt dan het orgineel !

http://www.hape.nl/batterijen/nv67.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw heeft iemand al beeld gehad met de casema kabel ?? ik irriteer me hier mateloos ik heb zo'n beetje alle drivers al geprobeerd en diverse versie's van multidec maar ik krijg het niet aan de praat multidec werkt prima kaart is geinstalleerd (nu met technotrend drivers) maar hij wil gewoon geen zenders vinden !! hoewel als ik mijn digitale tv-ontvanger van de casema op de zelfde aansluiting aansluit krijg ik wel gewoon beeld instaellingen van die kast in multidec geprobeerd maar ook niet werken. rotte kabel vervangen op de hoofdaansluiting aangesloten niets werkt ik krijg als ik multidec opstart alleen rechtsboven in een logotje dat ie geen signaal heeft en that's it ik kan hem laten zoeken wat ik wil maar echt niks. iemand nog ideetjes ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:50:
btw heeft iemand al beeld gehad met de casema kabel ?? ik irriteer me hier mateloos ik heb zo'n beetje alle drivers al geprobeerd en diverse versie's van multidec maar ik krijg het niet aan de praat multidec werkt prima kaart is geinstalleerd (nu met technotrend drivers) maar hij wil gewoon geen zenders vinden !! hoewel als ik mijn digitale tv-ontvanger van de casema op de zelfde aansluiting aansluit krijg ik wel gewoon beeld instaellingen van die kast in multidec geprobeerd maar ook niet werken. rotte kabel vervangen op de hoofdaansluiting aangesloten niets werkt ik krijg als ik multidec opstart alleen rechtsboven in een logotje dat ie geen signaal heeft en that's it ik kan hem laten zoeken wat ik wil maar echt niks. iemand nog ideetjes ???
Vind ik ook wel interessant, voordat ik nog meer tijd eraan verspil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 22:50:
Ja, ik heb beeld met casema.
Dan je niks vind komt omdat casema niet op de gebruikelijke frequenties zit, maar er tussen in zit. Als je dus gaat scannen ga je er over heen.
Je zult dus handmatig de desbetreffende frequenties moeten invullen en afscannen.

Lees ook de posts van casj. Daarin staat precies uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat.

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, met win2000 is geen beeld te krijgen?

Heb nu alles geinstalleerd tot PCI TV, maar dat start dus niet. Is dit een bekend probleem en zal ik echt met Win98 verder moeten, of is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 01 januari 2003 @ 17:15:
moet je wel even aangeven voor welke soft
Kan je mij de channellist van jou voor multidec 8.2 sturen ik denk namelijk dat het nu wel gaat lukken ik heb zelf ook casema digitale tv en had daar al wel intstellingen gespiekt maar had symbolrate 68750 een nul te veel .! maar kan nu nog geen zenders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:40:
[...]

dit is denk wel wat. meer watt dan het orgineel !

http://www.hape.nl/batterijen/nv67.html
Die zou idd wel werken denk ik, thnx ik zal ff kijken wat zoiets kost enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepie na het inkorten vvan de antennekabel en de tips van casj doet multidec het kan dus alleen nog geen kanalen vinden maar had casj al gevraagd om zijn channellist maar als ik die heb weet ik 100 procent zeker dat ie werkt. hierzo dus casema ik zit via een antenneversterker (astro 6 uitgangen) met win98se nl siemens 1.63 driver en multidec 8.2

Boehoe.
hij doet het ineens niet meer nu op de hoofdaansluiting heel soms de eerste twee lampjes wel maar verder niks meer !!!! maar het stomme is dat er niks is veranderd!! hellup !!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi....

YES YES !!!!!!!!!
Ook hier spelen nu alle kanalen dus het MOET mogelijk zijn.!!!
Wel leuk dat EXTREME SPORT's
Goed, nu gaan we kijken hoe het geval op gaat nemen en of we dat op cd kunnen zetten.

Grtz... JeeJee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
dieFX schreef op 03 January 2003 @ 21:15:
[...]

Wat bedoel je met "er gebeurd niks mee" ?

Het start niet op als je er op klikt ?
Of krijg je geen beeld in het programma ?
Ik krijg eerst 10 seconde een zandlopertje te zien en dan start ie niet op. ik krijg geen beeld te zien maar als ik in taakbeheer kijk dan zie ik wel het programma en als ik het wil sluiten dan krijg ik zo'n bericht van:

"dit programma reageert niet meer ................." en dan 2 knoppen met taak beeindigen en annuleren. maar als ik een paar minuten wacht gaat ie automatisch weg

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog tips om andere kanalen zichtbaar te krijgen? Ik heb genoeg van NL1,2,3 en 4x EO. Ik zie ze wel maar krijg geen beeld.... ik moet iets met een softcam doen maar ik zou daar graag wat meer van weten, uc? (1 kanaal gebruik in iedergeval viaaccess, kan ik daar wat mee?)

@casj: Enig idee waarom ik alleen bij transponder 354Mhz de knop "TP Scannen" enabled heb? Als ik mijn andere transponders instel dan worden wel alle 4 de lampjes groen maar blijft "TP Scannen" uit. Op deze manier kan ik moeilijk al mijn kanalen aan MD toevoegen.....

@foefer: gelukt met je geluid?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
waarom de tp scan niet opkomt als de rest klopt begrijp ik ook niet ,zou namelijk gewoon moeten gaan.Mischien iets hoger of lager in freq en dan instellen ?

@boogie man ik heb ook geen lijst meer voor md 8.2 op dit moment daar ik de box alweer geformat heb en nu met linvdr (linux dvb video recorder) zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ben met stapjes van 0.1MHz omhoog en omlaag gegaan. Helpt niets helaas.

Vreemd is dat ik bij kabel instellingen als ik op "instellen/testen" druk, ik 'kein signal' krijg te zien. Dit is zowel bij 354 als bv 346 Mhz...

Ook in prog lukt het me niet om kanalen te vinden, zelfs niet die op 354.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:17:
Even voor de duidelijkheid, met win2000 is geen beeld te krijgen?

Heb nu alles geinstalleerd tot PCI TV, maar dat start dus niet. Is dit een bekend probleem en zal ik echt met Win98 verder moeten, of is dit op te lossen?
Ik heb hetzelfde probleem maar dan in win98 :/

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hasse-m: Nee het is nog niet gelukt met het geluid :(
Heb van alles geprobeerd maar niks werkt.....het lijkt of er wel geluid bij zit,het kraakt af en toe wel (soort piep geluid af en toe)

En je probleem met transponder afzoeken ken ik :)
Wat je moet doen is bij frequentie b.v 410 invullen en bij symboolrate 6875.
Spectrale inversie aangevinkt
En dan op Instellen drukken.
Als het goed is gaan alle 4 de lampjes groen branden.(niet bij alle freq hoor)
Nu is het zo dat TP-scannen niet altijd oplicht , dus net zo lang op instellen drukken tot ie wel op licht en dan TP-scannen drukken......en hij vind kanalen.
Op alles toevoegen drukken , en alles staat in je kanaal lijst ;)
Zo heb ik het gedaan.

Ik zal gelijk even een lijstje met Transponder freq toevoegen mocht je het nog niet hebben.......en anders voor de andere tweakers ;)

306-314-322-330-338-346-354-362-370-378-386-394-402-410-418-426-434-
442-450-458-466-474-482-490-498-505-506-514-522-530-538-546-554-562-
575-578.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@foefer voor geluid even een dubbele entry maken voor byv ned1 met alle info goed behalve de symbrate,dan vanaf byv ned2 eerst de foute ned1 en daarna de goede op deze manier krijgt de kaart net iets meer tijd om zich goed in te stellen op de pids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi... :P

Ook "IK" zit in het casema gebied en kan ALLE VRIJE ned. zenders perfect vangen.
Begin als 1e "WinDvbLive" aan de praat te krijgen, dat was het eerste wat ik probeerde. Later toen die werkte op de fta kanalen, ben ik Multidec gaan gebruiken.
Met het geen wat CASJ hier allemaal geschreven heeft MOET het lukken.
Ik heb er ook dagen aan zitten klooien tot ergernis toe !!
Met hulp van Casj is het toch goed gekomen.
Print bv. dit hele forum uit en ga het op je gemak door lezen !
Werkt perfect, nu de volgende stap "RECORDING"

@Casj..... Bedankt... :-))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 04 January 2003 @ 20:19:
@foefer voor geluid even een dubbele entry maken voor byv ned1 met alle info goed behalve de symbrate,dan vanaf byv ned2 eerst de foute ned1 en daarna de goede op deze manier krijgt de kaart net iets meer tijd om zich goed in te stellen op de pids.
Ik zal dat eens gaan proberen.
Kan het nu niet doen......er word nu t.v gekeken.
Laat het wel horen als het gelukt is.
En ook als het niet lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
even om verwarring omtrend de transponders te voorkomen.
Het lijstje van foefer zal bij hem ongetwijfeld goed zijn maar voor byv c*s*m* moet alles met 2 omhoog dus ipv 370 372 enz enz dit kan per gemeente verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

wat voor een resolutie gebruiken jullie met de mmbox?
Ik heb namelijk een probleem hiermee. Ik probeer een spel te starten op die box, maar die gaat fout op het initialiseren van Direct Draw (DirectX 8 EN 9). Bij mij draait de box ook maar op 640 x 480 en het lijkt erop dat directx minimaal 800x600 nodig heeft. Kan iemand me helpen met het starten van een spel op deze machine?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:53:
En je probleem met transponder afzoeken ken ik :)
Wat je moet doen is bij frequentie b.v 410 invullen en bij symboolrate 6875.
Spectrale inversie aangevinkt
En dan op Instellen drukken.
Als het goed is gaan alle 4 de lampjes groen branden.(niet bij alle freq hoor)
Nu is het zo dat TP-scannen niet altijd oplicht , dus net zo lang op instellen drukken tot ie wel op licht en dan TP-scannen drukken......en hij vind kanalen.
Op alles toevoegen drukken , en alles staat in je kanaal lijst ;)
Zo heb ik het gedaan.
.
Hmmm, dat werkt bij mij alleen op 354, daar opent hij ook mee. Alle anderen (314,338,346 & 362) krijg ik ook na 40x op 'instellen' klicken niet op 'TP Scannen'. Is MD9.1 open source? Dan pats ik het wel even aan in de software!

Willen mensen aub ook hun kanaallijst uploaden op: http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn kabellijstje geupt.
Dit zijn dus de kabel settings voor Noord Holland.(Multikabel)
Gemaakt met md 9.1 NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj nog een vraagje ik heb dus ook C*s*m* digtiale televisie maar hoe kan ik de code's uitlezen ik heb dus het familiepakket namelijk en zou dit graag als ik het weer aande praat heb ook op mijn boxje willen bekijken !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@hasse van de md8.* zijn de sources vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@ eenieder ik heb al in eerdere postings aangegeven geen vragen over keys te zullen beantwoorden.Dit is geen onwil maar simpelweg principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ineens slecht beeld.... lijkt wel of iemand een stoorzender heeft. Ik ben zelf in huis ook al TV's en computers aan het utizetten geweest. Ik denk dat het bij de buren zit. Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft overigens nog steeds geen 'TP Scannen' beschikbaar op andere transponders waar wel alle 4 de lampjes groen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@hasse probeer ook eens progdvb 4.01,deze kan je gewoon naast md installeren dus de tt-drivers gewoon laten zoals ze zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door casj op 05-01-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had al prog v4.0 ik heb de update er overheen gezet maar vindt nog steeds geen kanalen. Weet iemand waar die 3.97 versie nog te downloaden is? Dan probeer ik die nog even.

beeld is weer 100% goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat de kwaliteit van je kabel toch niet 100% is waardoor je alleen de sterkste transponders ingelezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
zou ook kunnen verklaren waarom je ineens beeldverlies had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 09:20

MrDry

Desperados!

Volgens mij doe ik nog iets niet goed....

Ik heb de TT Driver geinstalleerd. (http://www.innovatix.nl/~...nload&name=DVB-210a-S-C-T [2].zip) Dat is toch de goede?

Daarna staat er in aparaatbeheer bij Bestruring voor spelletjes een Siemens C en bij de netwerkadapters de Virtual DVB Driver.

Als ik nu Digital TV opstart van de technotrend driver krijg ik alleen een foutmelding: Open device not succesful.

Ook DVB Data geeft foutmeldingen....en die ben ik ook al veel tegengekomen in dit draadje...

Hebben jullie het werkend op de MMI box of op zwaardere PC's?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd iemand al werkend op MMI box, zoja hoe dan precies, kan diegene dan misschien een exacte gebruiksaanwijzing maken en die uppen, want ik lees alles, maar volgens mij heeft niemand dat ding onder de Siemens box aan het werk, en daar ging het juist om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrDry Dit is precies hoever ik ook ben, ik heb al te horen gekregen dat die OpenDevice error "normaal" is, dat je daar nix van moet aantrekken. Maar zet er eens DirectX 8.x op, en MultiDec, die heb je nodig om kanalen mee binnen te halen. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
1x heeft het bij mij gedraait, zonder kanalen binnen te halen, maar toen ik reboote kreeg ik steeds een BT8x8 error, waardoor het programma weer afsluit.
Ik heb windows al opnieuw geinstaleerd, maar dat heeft ook geen nut gehad, behlve dat de kaart-lezer in het bakje het doet.
Ik heb Multidec 8.2 (waar ik die 8x8 error krijg), MD 9.0 en MD9.1 NL (Die steeds de box laten vastlopen) geprobeerd. Ik heb ook al de TT2.10 drivers en de Siemens drivers geprobeerd, maar Mulidec 9.x wil al niet opstarten zonder de TT drivers, en MD8.2 geeft nog steeds die 8x8 error, waarna hij afsluit.
Ik heb dus nog steeds 0,0 restultaat. ;-(
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? zou mijn 8x8 chipset (ik meen ergens te lezen dat het met de grafische kaart te maken heeft) kapot zijn?
Ik blijf gewoon doorproberen, totdat ik een keer die doos de kamer doorslinger (wel jammer dan, want ik wil hem ook als MP3 speler gebruiken, wat overigens niet zoveel problemen met zich mee zal brengen(hoop ik))

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:08 . Reden: BT8x8 ipv DT8x8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opendevice foutmelding kun je gewoon negeren! Ik heb zelf alleen de technotrend driver geinstalleerd en niet de technotrend software! Ik krijg dus met opstarten geen foutmelding!

Ik heb het nog niet op de siemensdoos geprobeerd, dat ga ik nog wel weer proberen. Ik denk dat ik mijn werkend MD9.1NL dan op de siemens ga zetten en dan vervolgens de MD8.x files er over heen zet!

Op de siemens doos heb ik uiteraard wel dvb-pci werkend.

8x8 heeft te maken met analoge tv kaart, die zit er niet op. Probeer eens een andere MD versie of zoek eens in de ini files naar analoge settings. Misschien is het voldoende om de ini file weg te gooien. Ook geheugen van de videokaart is belangrijk. ik heb ergens gelezen dat ivm de overlay je twee maal zo veel geheigen moet hebben als je normaal nodig zou hebben. Probeer dus eens 640x480 met 16 bits kleurdiepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 18:54:
Op de siemens doos heb ik uiteraard wel dvb-pci werkend.
Heb je daar gewoon de siemens drivers voor gebruikt, of de TT? Want ik krijg die nog niet eens aan het draaien.
8x8 heeft te maken met analoge tv kaart, die zit er niet op. Probeer eens een andere MD versie of zoek eens in de ini files naar analoge settings. Misschien is het voldoende om de ini file weg te gooien. Ook geheugen van de videokaart is belangrijk. ik heb ergens gelezen dat ivm de overlay je twee maal zo veel geheigen moet hebben als je normaal nodig zou hebben. Probeer dus eens 640x480 met 16 bits kleurdiepte.
Die ini heb ik al eens weggegooid, zonder resultaat. Maar dat 640x480 en 16 bits, is dat de desktop resolutie?

Trouwens, ik kom er net achter dat ik niet IE5.5 geinstaleerd heb op mijn box, is dat perse nodig? Hoe dan ook, ik ga het toch eens proberen met IE5.5

edit:
die ini file wordt trouwens niet gemaakt, omdat het programma al stopt na die 8x8 error

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 19:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben hier bezig geweest met MD 9.1c en heb een hele vreemde fout waar ik niet uit kom..
ik kan,na het spelen met de instellingen,de transponders uitlezen door te scannen.ik krijg dan ook alle dvb instellingen zoals de pat.hier zit dan bijv. de pmt/ecm/emm en naam in.
het vreemde is nu dat ik bijv. bij het scannen 356.000mhz krijg waar de transponder op zit.
alle lampjes zijn dan ook groen.als ik dan kijk naar 1 kanaal die ik net heb gescant dan zie ik dat deze kanaal in dezelfde transponder freq. zit maar nu heb ik geen signaal meer.ook het verschuiven van de freq helpt niet.alle lampjes op rood.dit terwijl de kaart wel die freq gescant heeft.

ook ben ik nu aan het testen met progdvb4,maar hier krijg ik bij het kiezen van de driver(skystar over tt) een ongeldige bewerking en progdvb wordt afgesloten..
wat kunnen deze fouten zijn?
ik zit hier in het casema gebied...

pc= p3/celeron533/64MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
Ik had dit al eerder gezegd maar de paginas lopen zo hard op dat ik dan nog maar een keer doe

1 Op de siemensbox loopt met win98, directx 8.0 , IE 5.5 en de 1.63 drivers md8.22
- incl softcam ECHTER kanalen scannen lukt hier niet mee en de resolutie moet op 640-480
2 MD 9.0/9.1 lopen niet op de siemensbox
3 progdvb 4.0 loopt op de siemens met de 2.08 drivers maar heeft alleen output op de cinch
- en niet op het beeldscherm
4 op een pc met betere processor ,video en geheugen lopen zowel 8.2 als 9.0/9.1 alsook - prog 4.0
5 scannen gaat met md 9.0 en prog4.0 maar de in de programmas aanwezige transponderlijsten kloppen niet met de nederlandse situatie dus je moet handmatig de freq en symbol rates ingeven en niet vergeten de spectral inversion moet aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
@ matchless kijk in je kanalenlijst of de inversion wel goed ingesteld is door de scan (bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casj schreef op 05 January 2003 @ 20:55:
Ik had dit al eerder gezegd maar de paginas lopen zo hard op dat ik dan nog maar een keer doe

1 Op de siemensbox loopt met win98, directx 8.0 , IE 5.5 en de 1.63 drivers md8.22
- incl softcam ECHTER kanalen scannen lukt hier niet mee en de resolutie moet op 640-480
3 progdvb 4.0 loopt op de siemens met de 2.08 drivers maar heeft alleen output op de cinch
4 op een pc met betere processor ,video en geheugen lopen zowel 8.2 als 9.0/9.1 alsook - prog 4.0
5 scannen gaat met md 9.0 en prog4.0 maar de in de programmas aanwezige transponderlijsten kloppen niet met de nederlandse situatie dus je moet handmatig de freq en symbol rates ingeven en niet vergeten de spectral inversion moet aanstaan
En hoe kan het dat MD 9.1 wel op mijn siemens bakkie werkt??
Alleen prog 4.0 heeft wat moeite op de siemens bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casj
Heb ik dat waarschijnlijk toch te vroeg opgegeven.Bij mij weigerde hij op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

casj schreef op 05 januari 2003 @ 20:55:

Wat bedoel je met MD8.22 incl. softcam? Is dit dan een speciale versie van MD? Ik zag dat bij de MD9.1 van de site van JWBagger er wel softcam keys bij zaten. Moet ik opzoek naar een andere versie? Heeft iemand een link?

Ennu....heeft iemand dan een kanalenlijst voor MD8.22 voor NH (multikabel) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Md 9 nl loopt bij mij niet met de siemens driver maar wel met technotrend maar ik heb er wel 96 mb intern inzitten met 32 liep bij mij multidec 9 ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi...

Nadat ik alles bijna opgegeven had en helemaal gek werd van die rode streep,
heb ik maar format C: gedaan op een oude hd, en een nieuwe win98 erop gezet.
Wat schets mijn verbazing ??
Nadat ik de drivers en alle nodige software erop gezet had draaide het als een tierrelier..
Zeker als je de aanwijzingen van "CASJ" opvolgd.
Ik had dus een ZWAAR vervuilde windows !!??
Mischien een tip voor andere..!! neem een schone hdd en zet er win98 op en begin opnieuw.
Scannen en verder klooien gaat nu als een speer !!

Regardz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

@JeeJee

Welke software heb je nu dan draaien?

W98SE, IE55, Siemens 1.63 drivers en MD8.22?

Maar 8.22 scant toch niet volgens casj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrDry:Ik heb de kabel settings op de Jw bagger site geupt.
Die settings kan je zo importeren in md 8.22.

MD 9.1 NL had ik ook geupt op de site.....die werkt ook op de siemmensbox.(bij mij)
Je moet wel de TT 2.10 diver hebben van technotrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

@Foefer...gisteren heb ik die MD 9.1 van de site van JWBagger geprobeerd (met de bijbehorende technotrend drivers. MMI boxie stond volledig vast.

Zal vanavond ff kijken of de 1.63 en de MD 8.22 wel werken.

Waar heb jij die 8.22 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 06 januari 2003 @ 11:25:
@Foefer...gisteren heb ik die MD 9.1 van de site van JWBagger geprobeerd (met de bijbehorende technotrend drivers. MMI boxie stond volledig vast.

Zal vanavond ff kijken of de 1.63 en de MD 8.22 wel werken.

Waar heb jij die 8.22 vandaan?
Vreemd dat het vast loopt?.....mij mij loopt ie goed.
MD 8.22 kan je hier downloden http://multidec.host.sk/en/index.htm
Op deze site staan meerdere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of het mag ( ivm win 98 licentie etc ), maar misschien dat iemand vanwie dat alles werkt, van zijn HD even een image maakt en on-line zet ?
Dat bespaart een hoop mensen extra hoofdpijn etc.
En iedereen heeft denk ik wel ergens een originele Win 98 liggen, dus denk niet dat er dan een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:11:
weet niet of het mag ( ivm win 98 licentie etc ), maar misschien dat iemand vanwie dat alles werkt, van zijn HD even een image maakt en on-line zet ?
Dat bespaart een hoop mensen extra hoofdpijn etc.
En iedereen heeft denk ik wel ergens een originele Win 98 liggen, dus denk niet dat er dan een probleem is.
Mja dat mag dus niet denk ik. Maar zo moeilijk is het toch niet om windows te installeren en met de uitstekende aanwijzingen van casj erbij kan er niks misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Siemens Drivers (1.63) met de siemens software (dvb pci) gebruiken en multidec en prog met de technotrend drivers! Andere kruisverbanden zijn niet mogelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:22:
Je moet Siemens Drivers (1.63) met de siemens software (dvb pci) gebruiken en multidec en prog met de technotrend drivers! Andere kruisverbanden zijn niet mogelijk!!!
Maar volgens Casj kan je de siemens 1.63 drivers gebruiken i.c.m. MD8.22

Die siemens drivers zijn toch ook van Technotrend?

@foefer: bedoel je die MD 9.1 kabellijst? Deze is te importeren in MD8.22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op 06 January 2003 @ 13:26:
[...]

Maar volgens Casj kan je de siemens 1.63 drivers gebruiken i.c.m. MD8.22

Die siemens drivers zijn toch ook van Technotrend?
Ahum, ik lees even terug en zie wat je bedoelt. Volgens mij zitten er in Md8.22 eigen (jungo) drivers en heb je dus de siemens drivers niet nodig. Maar windows zeurt dan over een driver voor nieuwe hardware. Ik zou me niet verbazen als je ook de TT drivers kunt installeren.

Met siemens drivers bedoelen we de dvb_163 file van Siemens! Met deze driver werkt alleen de software van Siemens! Als ze al door TT gemaakt zouden zijn, dan is dat custom voor siemens gemaakt. Met TT bedoelen we de 1.20a (of ouder 2.08 / 2.09).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

@ hasse_m: even voor mijn duidelijkheid dan...die siemens software die jij bedoelt staat toch in c:\addon\c_parcs\dvb_a1 van ons kassie? PCI DVB TV ofzo op je desktop na installatie?

Ben bang dat mijn W98SE te vervuild is om nog de boel knap aan de gang te krijgen. Heb jij beeld op je MMI kassie? Zo ja....welke combinatie heb jij gebruikt? De siemens?

Ennu....hoe krijgen jullie die kaart te zien in je config.scherm. Als Siemens C en de bijbehorende NDIS driver bij netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door MrDry op 06-01-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrDry:ja die MD 9.1 kabellijst.......en die kan je importeren in md 8.22
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.