LeonM schreef op 17 december 2002 @ 18:57:
DAMN! ik was er toch echt zeker van dat de pc-dump dag op 21 december was![]()
Geen media box voor mij en me vrienden dus
Verwijderd
Ik zit nu te kloten met Girder, maar hij geeft bij het opstarten meldingen dat hij bepaalde bestanden in de plugin map niet kan laden, heel erg irritant, opnieuw installeren maakte geen verschil, iemand een oplossing?
Die mag je zelf instellen...Super__Nerd schreef op 17 december 2002 @ 21:50:
Weet er iemand de pincode van die kaarten of waar ik die kan vinden?
Verwijderd
Ik denk dat je je bios moet flashen.insan1ty schreef op 17 December 2002 @ 21:48:
OK mn boxje werkt nu mooi op win98 en is ready for deloyment.
Echter een probleem:
Bij het opstarten vraagt de bios steeds om mijn Card en PIN. Hoe zet ik dit uit?
In de bios is het Enable/disable dingetje grijs en niet te selecteren.
Batterijtje verwijderen bood geen oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 22:32 ]
Verwijderd
Ik denk idd dat je hebt zitten kloten met die beveiliging, dat wordt BIOS flashen, gelukkig dat iemand die al een keertje gebackup-ed heeft.....insan1ty schreef op 17 december 2002 @ 21:48:
Echter een probleem:
Bij het opstarten vraagt de bios steeds om mijn Card en PIN. Hoe zet ik dit uit?
klopt, bios moet geflashed worden.Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 22:34:
[...]
Ik denk idd dat je hebt zitten kloten met die beveiliging, dat wordt BIOS flashen, gelukkig dat iemand die al een keertje gebackup-ed heeft.....
deze bestanden zijn images van originele bios:
D1025_00.omf
C1025_00.omf
en ik geloof dat TV_FlashBIOS.EXE het flashprogramma was...
staan allemaal op http://jw.innovatix.nl/siemens/drivers
Oh thnx guys.. Fieuwjwbagger schreef op 17 December 2002 @ 22:50:
[...]
klopt, bios moet geflashed worden.
deze bestanden zijn images van originele bios:
D1025_00.omf
C1025_00.omf
en ik geloof dat TV_FlashBIOS.EXE het flashprogramma was...
staan allemaal op http://jw.innovatix.nl/siemens/drivers
Maar wat is het verschil tussen D en C?
dat zijn mijn instellingen van een tijdje terug, met winamp 2.x in c:\winamp en mediaplayer 6.4 etc.. beetje custom wel..vehpol schreef op 17 December 2002 @ 20:29:
op http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/ staan de instellingen voor Glider die benodigd zijn! (ik ga ze nu zo proberen, ik hoop dat die goed werken...)
volume en power off doen het ook.
Maar het is simpel om met girder je eigen profiel aan te maken, als je even doorhebt hoe het werkt.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
standaard staat ook de chipcard power on aan, dus duw eens zo'n kaartje in die gleuf..MrDry schreef op 17 december 2002 @ 09:18:
Powerknop aansluiten? Serieus...dat is dan niet bij iedereen zo....het kassie van guttegut deed het meteen....
Maar ok...ga het vanavond gelijk proberen....
zal dit weekend eens een girder howto maken met wat screenshots en die bij de lijst met zut zetten. Bij werkt de volume up-down en mute nl wel, maar dan met de P+/P- knop
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Hmm bios kan niet geflashed worden om dat het flash memory van een unknown type is. Raar.insan1ty schreef op 17 December 2002 @ 22:54:
[...]
Oh thnx guys.. Fieuw
Maar wat is het verschil tussen D en C?
Probleem2: Krijg een IRQ Conflict door de TV kaart, weet niet waarom opeens.. Heb er geen hardware bij gedaan ofzo
Idee1:
Heb ff het led blokje bestudeerd, 5mm en ze zijn makkelijk los te halen
Idee2:
Toetsenbord instelling op VS Internationaal geeft geen problemen met ALT+F4 op remote hier..
Ehm, bios flashen voor het wachtwoord? wat doen we hier toch een partij moeilijk zeg. Baterijtje eruit, eventjes wachten, opstarten... en KLAAR, kan je zovaak F2 drukken om in je Bios te komen als je wilt
Ceci n'est pas une signature!
Juist ja.. Voordat de cardlezer inkickt kun je dus NIET in de bios komen he...vehpol schreef op 18 december 2002 @ 00:06:
Ehm, bios flashen voor het wachtwoord? wat doen we hier toch een partij moeilijk zeg. Baterijtje eruit, eventjes wachten, opstarten... en KLAAR, kan je zovaak F2 drukken om in je Bios te komen als je wilt
Verwijderd
vehpol schreef op 18 december 2002 @ 00:06:
wat doen we hier toch een partij bandbreedte verspilling!insan1ty schreef op 17 december 2002 @ 21:48:
Hmm, doe dat eens, want ik snap het wel, maar ik heb geen USB-toetsenbord en dan moet ik dat ding de hele tijd omwisselen enzo en dat bevorderd het niet. Verder zie ik niet welke je moet instellen bij de input-devicefreddifish schreef op 17 December 2002 @ 23:16:
zal dit weekend eens een girder howto maken met wat screenshots en die bij de lijst met zut zetten. Bij werkt de volume up-down en mute nl wel, maar dan met de P+/P- knop

Mocht het me niet goed lukken voor het weekend, ik kijk uit naar je howto!
Edit: Ik lees net dat je de inputbij Girder op Keyboard moet zetten (logisch bij een afstandsbediening
[ Voor 10% gewijzigd door vehpol op 18-12-2002 00:13 . Reden: Oplossing van het probleem gevonden ]
Ja, stel je voor, door die ene post zit ik meteen over mijn bandbreedte heen, het zal me maar gebeuren. WACHT, het is na 12h 's avonds/ 's nachts, dan maakt het @home niets meer uit, heb ik even mazzelVerwijderd schreef op 18 december 2002 @ 00:09:
[...]
[...]
wat doen we hier toch een partij bandbreedte verspilling!
Maar ik had natuurlijk niet teruggekeken, aangezien iedereen er zo over liep te "zeuren" dat ik er vanuit ging dat er al wel terug gelezen was.
die LCD heb ik een héééééle tijd geleden gekocht bij een inkoopactie (er zijn er ondertussen wel minstens 5 ofzo voor LCD's ná degene geweest waar ik heb gekocht). Was toen rond de 45 gulden ofzo...
Aansluiting is parallel (printerpoort dus). Zelf draadjes solderen etcetera, maar dat is opzich niet zo'n klus. Valt allemaal wel te doen
Moet je ff kijken of er nu ergens een lcd-inkoopactie loopt
Of dat er misschien eentje start over een tijdje... ik zie LCD-inkoop-acties iig regelmatig langskomen (of lijkt dat maar zo?)
Aansluiting is parallel (printerpoort dus). Zelf draadjes solderen etcetera, maar dat is opzich niet zo'n klus. Valt allemaal wel te doen
Moet je ff kijken of er nu ergens een lcd-inkoopactie loopt
Als het voor jou zo lijkt, dan lijkt het voor mij ook zojwbagger schreef op 18 december 2002 @ 00:39:
Moet je ff kijken of er nu ergens een lcd-inkoopactie looptOf dat er misschien eentje start over een tijdje... ik zie LCD-inkoop-acties iig regelmatig langskomen (of lijkt dat maar zo?)
Ik heb hier nog een Palm M100 liggen die ik niet gebruik en ik heb al een prog om dat ding te draaien onder WinAmp. Maar tja, hier heb ik daar niet zoveel aan, maar bij een mp3-box des te meer
Ja, jij zal dat eens zeggen, meneertje post zelf 3 posts achter elkaar omdat ie niet weet waar de edit knop zit: [rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2[/rml]Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 00:09:
wat doen we hier toch een partij bandbreedte verspilling!
Beetje hypocriet

[ Voor 19% gewijzigd door Corn op 18-12-2002 06:19 ]
Iemand een oplossing voor mijn eerste probleem? Het is nou nogal lastig want ik kan dus niet opstarten zonder toetsenbord, en dus ook nie snel de IR ontvanger inpluggen...insan1ty schreef op 17 december 2002 @ 23:19:
[...]
Probleem1: Hmm bios kan niet geflashed worden om dat het flash memory van een unknown type is. Raar.
Probleem2: Krijg een IRQ Conflict door de DVB kaart, weet niet waarom opeens.. Heb er geen hardware bij gedaan ofzo
Idee1:
Heb ff het led blokje bestudeerd, 5mm en ze zijn makkelijk los te halenMorgen ff kijken of er blauwe inkunnen[voltage meten]
Idee2:
Toetsenbord instelling op VS Internationaal geeft geen problemen met ALT+F4 op remote hier..
Oh ja, ik heb geen tv out meer in win98?
Verwijderd
Ik heb even wat geprobeerd met verschillende geheugen modules:
1 module van 128Mb met 8 chipjes er op werkt prima.
1 module van 128Mb met 4 chipjes er op geeft aan dat het 64Mb is, werkt verder wel (als 64Mb'er).
De oorspronkelijke 32Mb module heeft ook 4 chipjes.
Alle modulen die ik getest heb waren singlesided.
Ik denk dat onze box maar 1 rij kan addresseren. Sommige geheugen modules hebben 2 rijen, dan zie je dus maar de helft.
Het is mij niet bekend hoe je aan de buitenkant kunt herkennen uit hoeveel rijen een module is opgebouwd. Single sided is dus geen garantie dat het werkt (zie boven)!
Overigens kwam ik er gisteren ook ineens achter dat je door het insteken van een chipkaart je systeem aan kunt zetten! Geinig, misschien toch die power-on connector weer loshalen.
Heeft iemand al leven gekregen in de chipkaart? Ik wil niet de security in de bios aanzetten maar gewoon onder windowz wat klooien zodat ik er misschien wat software voor kan maken (bv screensaver met chipcard unlocken). Ik heb gehoord dat de chipkaartlezer serieel werkt, heeft al iemand uitgevonden hoe je een verloopstekkertje maakt naar een standaard seriele poort?
1 module van 128Mb met 4 chipjes er op geeft aan dat het 64Mb is, werkt verder wel (als 64Mb'er).
Ik denk dat onze box maar 1 rij kan addresseren. Sommige geheugen modules hebben 2 rijen, dan zie je dus maar de helft.
Het is mij niet bekend hoe je aan de buitenkant kunt herkennen uit hoeveel rijen een module is opgebouwd. Single sided is dus geen garantie dat het werkt (zie boven)!
Overigens kwam ik er gisteren ook ineens achter dat je door het insteken van een chipkaart je systeem aan kunt zetten! Geinig, misschien toch die power-on connector weer loshalen.
Heeft iemand al leven gekregen in de chipkaart? Ik wil niet de security in de bios aanzetten maar gewoon onder windowz wat klooien zodat ik er misschien wat software voor kan maken (bv screensaver met chipcard unlocken). Ik heb gehoord dat de chipkaartlezer serieel werkt, heeft al iemand uitgevonden hoe je een verloopstekkertje maakt naar een standaard seriele poort?
Verwijderd
Naar mijn weten zit de chipkaartlezer gewoon op de com2 poort aangesloten (binnendoor). Werkt bij mij ook prima na het instellen van de com poorten in de bios. Staat ergens in deel 1 van dit onderwerp. Dan werken de progjes die je op de site van jwbagger kan vinden ook.
Je moet denk ik minimaal een aantal chipjes op je geheugen hebben. Per chipje zal de box wel een maximale hoeveelheid geheugen kunnen accepteren. 128 / 8 = 16 MByte per chip maximaal = max. 128 Mbit chipjes. Zorg dus voor min. 8 chipjes op de hele module (2 x 4 zou bijv. in theorie ook moeten kunnen werken) bij 128 Mbyte.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 11:23:
Ik heb even wat geprobeerd met verschillende geheugen modules:
Verwijderd
[quote]insan1ty schreef op 17 December 2002 @ 23:19:
[...]
Idee1:
Morgen ff kijken of er blauwe inkunnen[voltage meten]
Een blauwe led werkt perfect, je moet alleen geen ccl op de voeiding aansluiten want dat trekt de voeding niet
[...]
Idee1:
Een blauwe led werkt perfect, je moet alleen geen ccl op de voeiding aansluiten want dat trekt de voeding niet
Weet nie of dit wat voor jullie is?
http://www.cadsoft.de/people/kls/vdr/
heb zelf geen dvb kassie maar al vaker naar gekeken ..
http://www.cadsoft.de/people/kls/vdr/
heb zelf geen dvb kassie maar al vaker naar gekeken ..
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ja, klopt, ik heb de FAQ in PMG gelezen en daarin kwam dat probleem ook naar voren.sjares schreef op 18 december 2002 @ 12:22:
[...]
Je moet denk ik minimaal een aantal chipjes op je geheugen hebben. Per chipje zal de box wel een maximale hoeveelheid geheugen kunnen accepteren. 128 / 8 = 16 MByte per chip maximaal = max. 128 Mbit chipjes. Zorg dus voor min. 8 chipjes op de hele module (2 x 4 zou bijv. in theorie ook moeten kunnen werken) bij 128 Mbyte.
Als de 128Mb/chip grens de enige grens is waar de box mee te maken heeft, dan kunnen er dus geheugenmodules op van max. 512MB per stuk (=32 chips van 128Mb, stacked registered DIMM) dit geldt niet als op het bord een Intel chipset zit, dan is de max. hoeveelheid per bank dus 256MB.
Er kan dus totaal max. 1024MB/512MB op het bord (theoretisch), toch?
EDIT: Is dit nou goed geheugen dan? Lijkt me dat er acht chips opzitten (16(MB)*8)...
Dimm PC133 128MB SDRAM 16*08 CL3 takeMS
[ Voor 7% gewijzigd door Benadski op 18-12-2002 13:48 ]
Verwijderd
Volgens de handleiding van het moederbord kan er maximaal 256 mb geheugen in de bak. Dus 2x 128
Even een berichtje vooral voor Freddifish die zei nog een faq te gaan schrijven voor girder, voor mij hoeft het niet meer
Zonet even een muis op een usb poort gezet en daarmee kan je alles zo instellen, wijst zichzelf inderdaad helemaal, nu nog even kijken wat wat doet en waar ik het voorprogrammeer. Iedereen die er nog mee aan de slag moet (ok wil) Succes!
Heeft iemand al een idee hoe je de bios kunt flashen?
Met TV_Flashbios.exe gaat het dus niet.. Gebruikte D1025_00.omf en C1025_00.omf..
Met TV_Flashbios.exe gaat het dus niet.. Gebruikte D1025_00.omf en C1025_00.omf..
Boot je wel schoon? Geen HIMEM en EMM386 gebruiken, misschien dat het dan werkt...
IK ga het meteen proberenBenadski schreef op 18 December 2002 @ 16:18:
Boot je wel schoon? Geen HIMEM en EMM386 gebruiken, misschien dat het dan werkt...
[edit]
Okee het is dus niet gelukt. Schoon geboot, nog steeds dezelfde melding.
Dus ik denk ok dan doe ik het ff opnieuw met een van de gegeven opties...
Eindigt het flashprogramma in de volgende onheilspellende regels:
IF BIOS IS DESTROYED, REPLACE WITH [text vergeten]
TRY TO RESTART
dus.
Maar hij heeft dus gewoon niet geflashed net want hij boot dus gewoon maar met sicrypt PC lock...
Btw BIOS Protection staat natuurlijk uit he
[ Voor 48% gewijzigd door insan1ty op 18-12-2002 16:42 ]
Check je mail. Van de siemen-site gehaald en uitgepakt op diskette. Je kunt het gewoon uitpakken en autoexec.bat runnen. Of op diskette zetten (maar die zal je wel niet hebbeninsan1ty schreef op 18 December 2002 @ 16:19:
[...]
IK ga het meteen proberen
[edit]
Okee het is dus niet gelukt. Schoon geboot, nog steeds dezelfde melding.
Dus ik denk ok dan doe ik het ff opnieuw met een van de gegeven opties...
Eindigt het flashprogramma in de volgende onheilspellende regels:
IF BIOS IS DESTROYED, REPLACE WITH [text vergeten]
TRY TO RESTART
dus.
Maar hij heeft dus gewoon niet geflashed net want hij boot dus gewoon maar met sicrypt PC lock...
Btw BIOS Protection staat natuurlijk uit he
ik zou winamp 2.81 ofz nemen, heb al gehoord dat de 3.0 reelijk zwaar is vor je systeem
Heb dernette eens voor de eerste maal mijn boxje aangesloten, doch ik ko ni verder dan de imagecast IC3 client. Dezewil geen DHCP vinden, en blijft dit maar geven.
Iemand enig id wa ik nu moet doen ?
Ik dacht ook dat er ergens een of andere dir gerenamed moest worden, doch ben nog niet in windows geraakt, dus kan het nog ni doen.
Heb dernette eens voor de eerste maal mijn boxje aangesloten, doch ik ko ni verder dan de imagecast IC3 client. Dezewil geen DHCP vinden, en blijft dit maar geven.
Ik dacht ook dat er ergens een of andere dir gerenamed moest worden, doch ben nog niet in windows geraakt, dus kan het nog ni doen.
-| Hit it i would ! |-
Winamp 3 zuigt...ik gebruik 2.8 i.c.m. shoutcast..loopt perfect.sjares schreef op 18 december 2002 @ 18:34:
Ow nog even wat: waar runt iedereen MP3 mee? Met winamp 3.0 gaat het niet vloeiend.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
2.8 natuurlijk, 3.0 sucks ook op snelle pc...sjares schreef op 18 december 2002 @ 18:34:
Ow nog even wat: waar runt iedereen MP3 mee? Met winamp 3.0 gaat het niet vloeiend.
ff je autoexec aanpassen, of in dos mode opstartenFalcon10 schreef op 18 December 2002 @ 18:40:
ik zou winamp 2.81 ofz nemen, heb al gehoord dat de 3.0 reelijk zwaar is vor je systeem
F8 bij opstarten dus en dan voor dos kiezen
Autoexec aanpassen en hij start die image zooi niet meer
Verwijderd
Pfff.niet moeilijk doen hoor, tijdens opstarten F5, dan in windows de map bootdisk renamen naar iets anders en klaar..insan1ty schreef op 18 December 2002 @ 18:54:
[...]
ff je autoexec aanpassen, of in dos mode opstarten
F8 bij opstarten dus en dan voor dos kiezen
Autoexec aanpassen en hij start die image zooi niet meer
Is dat niet ongeveer hetzelfde?Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 18:59:
[...]
Pfff.niet moeilijk doen hoor, tijdens opstarten F5, dan in windows de map bootdisk renamen naar iets anders en klaar..
Alleen met jouw methode krijg je dan nog een Bad command or filename error te zien
Jij bent lievsjares schreef op 18 December 2002 @ 18:33:
[...]
Check je mail. Van de siemen-site gehaald en uitgepakt op diskette. Je kunt het gewoon uitpakken en autoexec.bat runnen. Of op diskette zetten (maar die zal je wel niet hebben).
ik gebruik winamp 2.81 btw, werkt perfect
[ Voor 34% gewijzigd door insan1ty op 18-12-2002 19:00 ]
thanks. F5 did the trick 
wel ff oppassen als je eens je voeding achter uit je bakje trekt, geeft blijkbaar beetje vonken
Gelukkig niets stukgegaan.
wel ff oppassen als je eens je voeding achter uit je bakje trekt, geeft blijkbaar beetje vonken
-| Hit it i would ! |-
jah idd!!Falcon10 schreef op 18 december 2002 @ 19:20:
thanks. F5 did the trick
wel ff oppassen als je eens je voeding achter uit je bakje trekt, geeft blijkbaar beetje vonkenGelukkig niets stukgegaan.
Ik tilde laatst dat ding omhoog waar mn HD in hing > bzzzzzztttttt!!!!
Flash flash, maar alles werkte nog.. toch maar ff afgezet maar hij doet het nog.
Verwijderd
Keesjes heeft een stukje tape aan de achterkant boven de aansluiting geplakt, had de ervaring ook al opgedaan.....
Heeft er al iemand de dvbkaart aan de praat??
Ik krijg nog steeds bij mac-adress allemaal vraagtekens heb al van alles geprobeerd.
Drivers opnieuw geinstalleerd enzo.
Ik heb ook de DVB-210-s-c-t drivers geinstalleerd maar dit lost ook niets op.
Ik krijg nog steeds bij mac-adress allemaal vraagtekens heb al van alles geprobeerd.
Drivers opnieuw geinstalleerd enzo.
Ik heb ook de DVB-210-s-c-t drivers geinstalleerd maar dit lost ook niets op.
ik heb et bakkie gewoon es ff tegoei bekeken enz, CPU'tje eens uit ze'n socket gehaald enz.
en ik blijf erbij, met die VCORE jumper op het MB moet je iets kunne flikken, maar of dit indeed een VCORE overclock zou zijn om er een K6-2 ofzo in te steken, geen flauw id, iemand die het al geprobeerd heeft ?
En de 2 rambankjes, moete toch ook wel aan te passen zijn
het latje dat standaard in die bakjes steekt is blijkbaar ( bij mij toch ) dubbel sided. Eens rondkijke of ik nergens wat double sided ram latjes vind 
en dan ga'k zien of ik dat bakkie op men netwerk krijg, en dan gaan we'r eens Win 2K opramme.
HD is wel maar 1.5 gig, maar da kan de pret ni bederve eh
Komt toch zobizo een grotere in 
Vandaag men adaptortje van men Slimline DVD/CD-RW aangekomen, nu nog wachten op de DVD/CD-RW.
Dus ff in chronologische volgorde zette : ramlatjes zoeke, win 2K <---> grotere HD, CPU'tje aanpasse. win 2k en grotere hd kan wissele naargelang of ek rap verse hd vind
En da cpu'tje wissele, mja. Ne P 233 gaat er zobiezo in, maar of er weldegelijk ne K6-2 zou ingaan ??? Geen id, en ben ni echt de persoon die er veel van kent, dus zal zeker ni zijn voorda iemand anders het gekunne eeft.
en ik blijf erbij, met die VCORE jumper op het MB moet je iets kunne flikken, maar of dit indeed een VCORE overclock zou zijn om er een K6-2 ofzo in te steken, geen flauw id, iemand die het al geprobeerd heeft ?
En de 2 rambankjes, moete toch ook wel aan te passen zijn
en dan ga'k zien of ik dat bakkie op men netwerk krijg, en dan gaan we'r eens Win 2K opramme.
HD is wel maar 1.5 gig, maar da kan de pret ni bederve eh
Vandaag men adaptortje van men Slimline DVD/CD-RW aangekomen, nu nog wachten op de DVD/CD-RW.
Dus ff in chronologische volgorde zette : ramlatjes zoeke, win 2K <---> grotere HD, CPU'tje aanpasse. win 2k en grotere hd kan wissele naargelang of ek rap verse hd vind
En da cpu'tje wissele, mja. Ne P 233 gaat er zobiezo in, maar of er weldegelijk ne K6-2 zou ingaan ??? Geen id, en ben ni echt de persoon die er veel van kent, dus zal zeker ni zijn voorda iemand anders het gekunne eeft.
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Wie oh wie legt er 50,10 euro in mijn brievenbus en komt er hier een SiemensBox opvangen??? (ik woon 4 hoog....) ???? Krijg geen beeld !!! (ligt aan ESSENT????).
*****EDIT: ik ben op zoek naar een verloopje op een laptop cdrw-speler op een std ide connector aan te sluiten......*****
*****EDIT: ik ben op zoek naar een verloopje op een laptop cdrw-speler op een std ide connector aan te sluiten......*****
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:31 ]
Verwijderd
mp3 speler???Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 20:21:
Wie oh wie legt er 55,10 euro in mijn brievenbus en komt er hier een SiemensBox opvangen??? (ik woon 4 hoog....) ???? Krijg geen beeld !!! (ligt aan ESSENT????).
Verwijderd
Het ding is aangeschaft om digitale tv mee te kijken !!! en niet om mp3-tjes af te spelen......
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
Dan kan je hem altijd voor iets anders inzetten, zo makkelijk is het...Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 20:23:
Het ding is aangeschaft om digitale tv mee te kijken !!! en niet om mp3-tjes af te spelen......
Verwijderd
En dan nog meer pc's hier in huis......
Als er interesse is stuur dan een meeltje aan:
ikvekoopmijnsiemensbak@peterkuijpers.com
Als er interesse is stuur dan een meeltje aan:
ikvekoopmijnsiemensbak@peterkuijpers.com
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 20:33:
[...]
Dan kan je hem altijd voor iets anders inzetten, zo makkelijk is het...
Weet iemand (die het bakje al van onder tot boven bekeken heeft) of de bios bootable CDROMs ondersteund? wil ik ff weten alvorens ik een linux bootable cd ga bakken. Ik heb zelf het bakje nog niet maar hoop dat ie morgen eindelik eens bezorgd wordt door NPD (stomme tent, kunnen niet eens een pakket afleveren bij mijn werkgever)
Signature van nature
JA, kan, keb zowel linux als windows met bootcd installedSircuri schreef op 18 december 2002 @ 21:22:
Weet iemand (die het bakje al van onder tot boven bekeken heeft) of de bios bootable CDROMs ondersteund? wil ik ff weten alvorens ik een linux bootable cd ga bakken. Ik heb zelf het bakje nog niet maar hoop dat ie morgen eindelik eens bezorgd wordt door NPD (stomme tent, kunnen niet eens een pakket afleveren bij mijn werkgever)
Las op de site van JWbagger dat er iemand een schijf van 80GB heeft geinstalleerd op die siemens bak.
Lukt dit alleen bij Linux of kan dit ook onder Win2000,zoja zijn er nog extra proggie's die ik moet installeren om die 80GB te laten draaien?
Kan je die dvb kaart eruit slopen zonder gevolgen?
Lukt dit alleen bij Linux of kan dit ook onder Win2000,zoja zijn er nog extra proggie's die ik moet installeren om die 80GB te laten draaien?
Kan je die dvb kaart eruit slopen zonder gevolgen?
Heb zelf e.e.a. ingestel via VNC, dan heb je toch een keyboard en muis beschikbaarvehpol schreef op 18 december 2002 @ 16:10:
Even een berichtje vooral voor Freddifish die zei nog een faq te gaan schrijven voor girder, voor mij hoeft het niet meerZonet even een muis op een usb poort gezet en daarmee kan je alles zo instellen, wijst zichzelf inderdaad helemaal, nu nog even kijken wat wat doet en waar ik het voorprogrammeer. Iedereen die er nog mee aan de slag moet (ok wil) Succes!
Verwijderd
Ehm weet je wat ik gewoon gedaan heb 
Remote Administrator installeren, en je kan zo vanaf je eigen pc alles instellen, en ook nog eens ondertussen je afstandsbediening testen.
Remote Administrator installeren, en je kan zo vanaf je eigen pc alles instellen, en ook nog eens ondertussen je afstandsbediening testen.
Verwijderd
Ok heb nu alle 1000+ posts doorgespit de vraag al 2 keer gezien maar nog geen antwoord.
Dus wie kan mij vertellen waarom het dvb-pci server proggie geen MAC-adres vindt en of dit ook invloed heeft op het aantal gevonden kanalen.
Alle softe waren en drivers zijn correct geinstalled...
Ben wel benieuwd of iedereen dit heeft of slechts een paar van ons..
Dus wie kan mij vertellen waarom het dvb-pci server proggie geen MAC-adres vindt en of dit ook invloed heeft op het aantal gevonden kanalen.
Als je er even een beetje energie in steekt dan zullen je teksten er in leesbaarheid sterk op vooruit gaan. Belg of geen belg, dit is een nederlands(talig) forum. Beetje je best doen aub.Falcon10 schreef op 18 December 2002 @ 20:14:
ik heb et bakkie gewoon es ff tegoei bekeken enz, CPU'tje eens uit ze'n socket gehaald enz.
En de 2 rambankjes, moete toch ook wel aan te passen zijnhet latje dat standaard in die bakjes steekt is blijkbaar ( bij mij toch ) dubbel sided. Eens rondkijke of ik nergens wat double sided ram latjes vind
HD is wel maar 1.5 gig, maar da kan de pret ni bederve ehKomt toch zobizo een grotere in
Straks beginnen de Friezen en Limburger ook in hun dialect te wauwelen, dan is het einde zoek.

On topic: Mijn twee Siemens Boxjes staan rustig te snorren, de een als PC van mijn dochter (9) en de andere naast mijn TV als van alles en nogwat (MP3, foto's).
Die van mij draaien nu ook beide..1 tje als mp3 player bij mn tv/stereo en de ander om lekker mee te klooien..morgen misschien ff een k6-2 400 proberen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
klaaz : geloof het of niet, maar zo ben ik echt, kan er niet veel aan doen, maar zal proberen alles leesbaar/verstaanbaar te typen 
guttegut : laten weten of het gaat met die K6 ! Dan ga ik ook eens op zoektocht moeten gaan naar een K6 ipv P 233
guttegut : laten weten of het gaat met die K6 ! Dan ga ik ook eens op zoektocht moeten gaan naar een K6 ipv P 233
LET OP LET OPinsan1ty schreef op 17 December 2002 @ 21:48:
Echter een probleem:
wees heel zuinig op die pin code !!!! anders hebbie niets meer aan je bakkie!
je moet in dos booten en je bois flashen.
ergens halverwege deel 1 van dit topic staat de oplossing door mij gepost.. zoek maar ff.
sorry voor mijn reactie op zo'n oude post maar ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
ik kon echter wel flashen met die 2 omf bestanden!
maak anders eerst een backup van je huidige bois!!! mocht het flashen misgaan kan je altijd terug naar de huidige situatie..
heb je nog zo'n machinetje ?? maak dan daar een backup van de bios en gebruik die (dat is wat ik gedaan heb)
ik wacht af.. (hie howto dan he...)freddifish schreef op 17 December 2002 @ 23:16:
[...]
standaard staat ook de chipcard power on aan, dus duw eens zo'n kaartje in die gleuf..
[ Voor 43% gewijzigd door xychix op 19-12-2002 08:33 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Mijn kassie draait erg mooi en soepel op Windows98 SE.
Vanavond ff proberen om hem op TV aan te sluiten...die mediabox software ziet er wel
uit....is VB open source
Dat biedt wel wat mogelijkheden tot het uitbreiden cq. aanpassen naar eigen wensen.
Zal ook eens kijken of die DVB kaart beeld wil geven. Heb zelf al Mr Zap staan (dat is digitale TV van Multikabel) Zal hem aansluiten op de bijgeleverde optimizer (een soort splitter)....maar daarover later meer
Vanavond ff proberen om hem op TV aan te sluiten...die mediabox software ziet er wel
Dat biedt wel wat mogelijkheden tot het uitbreiden cq. aanpassen naar eigen wensen.
Zal ook eens kijken of die DVB kaart beeld wil geven. Heb zelf al Mr Zap staan (dat is digitale TV van Multikabel) Zal hem aansluiten op de bijgeleverde optimizer (een soort splitter)....maar daarover later meer
Quod licet lovi, non licet bovi
Iemand nog een ander low-profile mp3 speler die niet zo erg zuigt als WinAmp. Iedereen is er gek op, maar ik vindt er geen reet an
.
Ow ja ik ga binnenkort ff Apache+php+mysql installeren. Dan nog ff een router kopen en kan hij lekker als webservertje dienst doen in zijn vrije tijd
Ow ja ik ga binnenkort ff Apache+php+mysql installeren. Dan nog ff een router kopen en kan hij lekker als webservertje dienst doen in zijn vrije tijd
[ Voor 37% gewijzigd door sjares op 19-12-2002 11:01 ]
Winamp 3 vind ik ook zuigensjares schreef op 19 December 2002 @ 11:00:
Iemand nog een ander low-profile mp3 speler die niet zo erg zuigt als WinAmp. Iedereen is er gek op, maar ik vindt er geen reet an.
Winamp 2.xx rulert!
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Waarom installeer je dan niet bijv. SME-Server (www.e-smith.org). Dit is eensjares schreef op 19 december 2002 @ 11:00:
linux-router met Apache+php+mysql. Draait als een zonnetje bij mij thuis op die
Siemens bak.
Even een update van deze kant:scorpionv schreef op 13 december 2002 @ 00:07:
Ik ga er een LCDtje in modden (voor statusmonitoring), en de box als vervanger voor m'n huidige (MP3, Printer)server gebruiken. Ik wil eindelijk weleens een stille en niet stroomvretende server.
Om het bakje geschikt te maken als server (Windows 2000 Pro) moet er uiteraard wel wat aan gesleuteld worden;
- CPU upgrade naar Pentium 233 MMX (hopelijk @ 266)
- Bijpassende CPU koeling, standaard blokje vertrouw ik nog niet op een chipset.
- Een reepje 256MB geheugen plaatsen, dat is gelijk het maximum van het bord.
- Een 80GB schijf erin hangen, ipv de standaard schijf.
- Zoveel mogelijk fans eruit halen, of op 5V zetten.
- Een LCDtje erin modden, boven/op de plaats van de DVB card.
Gisteren ben ik bezig geweest met m'n bakje, 'k heb eerst m'n reepje 256MB Corsair PC150 CAS2-2-2 erin geduwd. Draait prima op 66 MHz bus

Vervolgens heb ik een 80GB WD800JB erin gehangen, het bios wenste daarvan maar 64GB te zien. Dus voor de DOS-based OS-en: Maxblast of WD LifeGuard of zoiets. Win2K of WinXP (of Linux) kijken niet naar het bios, die kunnen zelf al met grote schijven overweg. Daar hoefde ik dus niets bijzonders aan te doen.
Toen ik de HS van de CPU wilde halen zag ik dat die erop zat gelijmd

Op m'n to do list staat nu alleen het LCD'tje nog, maar dat laat ik waarschijnlijk schieten. Waarom? Het past niet rechtop in de voor/zijkant van m'n bakje. Als ik een keer een 2x20 tegen het lijf loop mod ik die wel in de voorkant.
Kortom; ik heb nu een heerlijk compact en stil servertje met redelijke prestaties. WinXP met alle eyecandy uit draait prima.
[ Voor 2% gewijzigd door scorpionv op 19-12-2002 11:33 . Reden: Tiebvaute! ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Weet niet wat voor wonder-ram ik hier heb liggen, maar mijne heb nu 256 mbtje's, Laatst van me papa, 5x 128 mb-ram gehad. Komt nu mooi van pas
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Is het trouwens af te raden om Win200 te installeren? Er zit nu wel 256mb ram in, maar nog steeds zo'n gare idt proc. Of moet ik het echt houden bij Win98(SE)
Het draait wel aardig, met 256MB en een goede HD. Voor desktopgebruik zou ik het echter toch bij Win98SE houden, voor servergebruik 2K of XP. Je kunt je proc proberen te overklokken, Kippenijzer had de originele proc op 4x60 gekregen volgens mij.Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 11:59:
Is het trouwens af te raden om Win200 te installeren? Er zit nu wel 256mb ram in, maar nog steeds zo'n gare idt proc. Of moet ik het echt houden bij Win98(SE)
Verwijderd
De MMI topics zijn een beetje uit de hand gelopen, en allerlei zaken die ik weleens erin heb gelezen zijn niet meer terug te vinden. Ik wil dus nu die vage siemens dingen eruit halen, maar kan nergens meer vinden wat ik allemaal moet veranderen. Mij staat iets bij van:
-Bios Flash
-Boot bestandje renamen ofzo?
Wie weet waar het wel te vinden is, of of er een faq is?
-Bios Flash
-Boot bestandje renamen ofzo?
Wie weet waar het wel te vinden is, of of er een faq is?
Mijn bak had ook vraagtekens als MAC address, maar kon prima 121 kanalen vindenVerwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:30:
Ok heb nu alle 1000+ posts doorgespit de vraag al 2 keer gezien maar nog geen antwoord.
op een UPC aansluiting. Volgens mij heeft iedereen die vraagtekens.
De kaart zou ook data aankunnen geloof ik en daarvoor zou je dan het MAC address nodig hebben.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
@play : normaal gezien eerst ff boote, F5 drukke, in save mode de bootdisk directory op de HD rename naar iets anders, terug rebooten en in orde
Eventueel al dan niet je powerknop ook op je MB aansluiten, anders boot ie automatisch als ie spanning krijgt.
Iemand enig id hoe je Win 2K erop installeert vanop netwerk ? Ik neem aan Win 2K cd in cd-rom van netwerkpc, dan op siemens bakje via netwerk op setup klikken, maar na het rebooten van het kcopieren van de files, heeft ie toch nog ze'n cd nodig nie t?
Of gewoon ff cd-rom inpluggen op het siemens bakje ?
Iemand enig id hoe je Win 2K erop installeert vanop netwerk ? Ik neem aan Win 2K cd in cd-rom van netwerkpc, dan op siemens bakje via netwerk op setup klikken, maar na het rebooten van het kcopieren van de files, heeft ie toch nog ze'n cd nodig nie t?
Of gewoon ff cd-rom inpluggen op het siemens bakje ?
@play (en anderen) : faq at : http://www.innovatix.nl/~jw/siemens
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Ik heb een vervolg e-mail van siemens gekregen (zie eerdere post van mij). Zoals afgesproken met siemens post ik de resultaten in dit forum zodat ze niet plat gemailed gaan worden. (niet siemens mailen dus!)
<edit> klant nummer en message ID weggehaald</edit>
thank you for the reply. As I told you in my last mail, we are not able to test
the Technotrend software with our DVB-Cable card. We cannot be made responsible for any problem or damage caused by this software.
Inofficially I can tell you that one of my collegues uses the card with the
technotrend drivers without having any problems. It isn´t fully compatible with
that software because it doesn´t support an analog module. With Microsoft
windows operating systems you should not need (and you are not able) to
configure the I2C-bus. The diagnostic functions of I2C is mainly used with
linux-operating systems, which are also unsupported. Maybe you will be able to
solve the problem by using the odsoft or juno drivers provided with th
WinDVBLive software which can be found on http://www.odsoft.de
Mit freundlichen Gruessen
Saman Farahpour
--
Fujitsu Siemens Computers GmbH
Technischer Support
Beachten Sie bitte, dass Sie bei weiteren Emails bezueglich des gleichen
Problems den Text der vorherigen Email wieder beifuegen. Ohne den
Text vorheriger Emails ist eine Beantwortung der Anfrage nicht moeglich.
------------------------------------------
Dus..... nu racen wie het als eerste werkend krijgt met de TT drivers. Ik zet mijn geld op een oudere versie, 2.08 of zo. Ik zal nog even navragen met welke versie van TT ze het hadden werken. Overigens denk ik dat je het beste progdvb kunt gebruiken ipv multidec.
<edit> klant nummer en message ID weggehaald</edit>
thank you for the reply. As I told you in my last mail, we are not able to test
the Technotrend software with our DVB-Cable card. We cannot be made responsible for any problem or damage caused by this software.
Inofficially I can tell you that one of my collegues uses the card with the
technotrend drivers without having any problems. It isn´t fully compatible with
that software because it doesn´t support an analog module. With Microsoft
windows operating systems you should not need (and you are not able) to
configure the I2C-bus. The diagnostic functions of I2C is mainly used with
linux-operating systems, which are also unsupported. Maybe you will be able to
solve the problem by using the odsoft or juno drivers provided with th
WinDVBLive software which can be found on http://www.odsoft.de
Mit freundlichen Gruessen
Saman Farahpour
--
Fujitsu Siemens Computers GmbH
Technischer Support
Beachten Sie bitte, dass Sie bei weiteren Emails bezueglich des gleichen
Problems den Text der vorherigen Email wieder beifuegen. Ohne den
Text vorheriger Emails ist eine Beantwortung der Anfrage nicht moeglich.
------------------------------------------
Dus..... nu racen wie het als eerste werkend krijgt met de TT drivers. Ik zet mijn geld op een oudere versie, 2.08 of zo. Ik zal nog even navragen met welke versie van TT ze het hadden werken. Overigens denk ik dat je het beste progdvb kunt gebruiken ipv multidec.
zoals ik het lees op http://www.odsoft.de onder het kopjes download windvb maakt het niet uit welke drivers je hebt geinstalleerd omdat windvb zn eigen driver gebruikt. Je hoeft dus geen TT driver (of een andere) te installeren om windvb te gebruiken. ik ga het vanavond ff proberen met windvb. resultaten post ik hier wel.
Daddy of 3 :)
Verwijderd
Ja, dat klopt! Alleen winDVB crashed bij mij, zowel de demo als de full version. Multidec 8.x heeft ook zijn eigen drivers, maar die werkt ook niet. Nu weet ik dat multidec een hoge CPU load heeft (thanks, PietProem), ons doosje zou dat weleens niet aankunnen. ProgDVB schijnt een goed programma te zijn, maar die gebruikt net als multidec 9 de Technotrend drivers.
Verwijderd
Maak ik hieruit op dat het niet mogelijk is een 233mmx op 233mhz erop te laten draaien? of is het alleen niet mogelijk om hem overteklokken?scorpionv schreef op 19 December 2002 @ 11:31:
[...]
Toen ik de HS van de CPU wilde halen zag ik dat die erop zat gelijmdNou ja, dan het hele stel eruit, waarna er een P1-233MMX inging. Tegen m'n verwachtingen in pastte de HS van m'n oude server, een Thermalright SLK-800, perfect op 't bordje. Wel 'wat' overkill, maar stil genoeg met het 4cm Papst fannetje wat op de standaard HS zat. Passief koelen lukte ook nog met de SLK, maar bij het draaien van Think werd de HS zo ontzettend heet dat ik er niet aan vast kon pakken. Het draaide, maar niet verantwoord IMHO. Vandaar dat ik het standaard fannetje er op heb gezet. Overklokken lukte niet, de 4x multiplier werd hier (met deze proc) gezien als 2x, met als resultaat een 31337 P1-133MMX! Voelde BTW even snel aan als de standaard proc.
Lezen lezen; ik zeg dat de 4x multiplier niet werkt. En 4x66 is; juist!. DAT werkt dus niet. Op 233 loopt hij prima.Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 16:15:
[...]
Maak ik hieruit op dat het niet mogelijk is een 233mmx op 233mhz erop te laten draaien? of is het alleen niet mogelijk om hem overteklokken?
Herken iemand het volgende probleem:
HD van 10 GB geinstalleerd en booten van cd,booten van cd wil niet lukken omdat de pc om de haverklap reboot.
Geheugen,Hd en cdrom speler gecontroleerd met een andere pc en die werken,ook het geheugen wordt netjes geteld tot 256mb.
Batterij vervangen door een nieuwe maar blijft het probleem houden,het is geen warmteprobleem want ik kan wel een tijdje in de setup rondhangen(F2)
Ik kom dus niet aan een setup van win2000 toe,herken iemand dit probleem of ben ik de enige
?
HD van 10 GB geinstalleerd en booten van cd,booten van cd wil niet lukken omdat de pc om de haverklap reboot.
Geheugen,Hd en cdrom speler gecontroleerd met een andere pc en die werken,ook het geheugen wordt netjes geteld tot 256mb.
Batterij vervangen door een nieuwe maar blijft het probleem houden,het is geen warmteprobleem want ik kan wel een tijdje in de setup rondhangen(F2)
Ik kom dus niet aan een setup van win2000 toe,herken iemand dit probleem of ben ik de enige
Ik herken het niet; maar 2 tips:Flex schreef op 19 December 2002 @ 16:26:
Herken iemand het volgende probleem:
Ik kom dus niet aan een setup van win2000 toe,herken iemand dit probleem of ben ik de enige?
1. Hang je CD-ROM eens aan een andere voeding, de standaard voeding is nou niet echt ontworpen op uitbreiding.
2. Check eens of je geheugentimings niet op 'fast' staan ipv 'normal'
Ik gok op het eerste, ik heb zelf een externe voeding gebruikt om te installeren.
Mochten allebei niet baten..om 1 of andere manier wil die gewoon niet booten van cd terwijl alles goed staat.scorpionv schreef op 19 December 2002 @ 16:30:
[...]
Ik herken het niet; maar 2 tips:
1. Hang je CD-ROM eens aan een andere voeding, de standaard voeding is nou niet echt ontworpen op uitbreiding.
2. Check eens of je geheugentimings niet op 'fast' staan ipv 'normal'
Ik gok op het eerste, ik heb zelf een externe voeding gebruikt om te installeren.
Heb er nou bijna 2 dagen in gestoken en ben het goed zat.
Mocht er iemand zo'n kastje willen hebben voor 40 EUR moet hij zich maar melden.
Msn/mail in profiel.
[ Voor 3% gewijzigd door Flex op 19-12-2002 17:18 ]
Ik heb daarnet in de manual gelezen dat er 2 settings zijn voor het geheugen-voltage. Als je er +64meg RAM insteekt met modules waar veel chips opzitten moet je hem op 12mA zetten.Flex schreef op 19 December 2002 @ 17:17:
[...]
Mochten allebei niet baten..om 1 of andere manier wil die gewoon niet booten van cd terwijl alles goed staat.
Heb er nou bijna 2 dagen in gestoken en ben het goed zat.
Mocht er iemand zo'n kastje willen hebben voor 40 EUR moet hij zich maar melden.
Msn/mail in profiel.
Probeer dat eerst even voor je hem verkoopt!
Kun je de stroomtoevoer beperken?Fire69 schreef op 19 December 2002 @ 19:01:
[...]
Ik heb daarnet in de manual gelezen dat er 2 settings zijn voor het geheugen-voltage. Als je er +64meg RAM insteekt met modules waar veel chips opzitten moet je hem op 12mA zetten.
Verwijderd
Heb nu ook me eerste probleempje, heb net Win200 op de schijf geinstalleerd, maar hij red het boot-scherm niet, nadat de grijze balk is volgelopen reboot hij, ipv dat hij naar het Win2000 logo gaat.
M'n boxje heeft 256mbtjes Ram en verder nog geen mods, wie o wie weet wat dit is, heb uiteraard ook al gebrobeerd met standaard mem, maar maakt geen verschil.
M'n boxje heeft 256mbtjes Ram en verder nog geen mods, wie o wie weet wat dit is, heb uiteraard ook al gebrobeerd met standaard mem, maar maakt geen verschil.
Nee, je beperkt hem niet, je voert hem op.
Dit is trouwens de stroom die naar je geheugen gaat, niet die dat de pc binnenkomt.
Standaard staat hij op 8mA.
Ik zal eens kijken of ik het nog vind.
ps:
ik heb ook een probleempje!
Ik wilde hem net installeren, maar heb geen instructiepapier cq. oem-key meegekregen.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Win95 kopen, want iets anders mag hier niet..Fire69 schreef op 19 December 2002 @ 19:27:
[...]
ps:
ik heb ook een probleempje!
Ik wilde hem net installeren, maar heb geen instructiepapier cq. oem-key meegekregen.
Kan iemand mij hier bij helpen?
[ Voor 30% gewijzigd door insan1ty op 19-12-2002 19:31 ]
Verwijderd
In welke manual staat dat, of zeg ff waar die jumper zit, thnxFire69 schreef op 19 december 2002 @ 19:01:
[...]
Ik heb daarnet in de manual gelezen dat er 2 settings zijn voor het geheugen-voltage. Als je er +64meg RAM insteekt met modules waar veel chips opzitten moet je hem op 12mA zetten.
He ff een snel vraagje..
Zit er bij jullie ook een of andere wazige rotzooi over de DVB kaart heen?
Niet aan de componentenzijde maar aan de andere kant zeg maar...
Hij geeft bij mij ook de hele tijd foutmeldingen enzo... Soms doet ie het wel, soms niet.
Foutmeldingen komen overigens van de bios, bij het opstarten geeft ie aan dat dat ding een conflict veroorzaakt, maar in windows staat er geen conflicten. Wel staat er dat de drivers niet geinstalleerd zijn, maar dat is wel zo, na een restart staan ze er soms opeens
Zit er bij jullie ook een of andere wazige rotzooi over de DVB kaart heen?
Niet aan de componentenzijde maar aan de andere kant zeg maar...
Hij geeft bij mij ook de hele tijd foutmeldingen enzo... Soms doet ie het wel, soms niet.
Foutmeldingen komen overigens van de bios, bij het opstarten geeft ie aan dat dat ding een conflict veroorzaakt, maar in windows staat er geen conflicten. Wel staat er dat de drivers niet geinstalleerd zijn, maar dat is wel zo, na een restart staan ze er soms opeens
Die Win95 dat eropstaat heb ik als OEM-versie bij mijn toestel gekregen.
Enkel de cd-key niet, en die staat op het papier dat ik er had moeten bijkrijgen.
Lees het topic anders nog maar eens even goed door!
Ja met win95 kopen bedoel ik dus een licensie kopen he.. De software staat wel op de bak, maar is niet gelicensed.Fire69 schreef op 19 december 2002 @ 20:09:
[...]
Die Win95 dat eropstaat heb ik als OEM-versie bij mijn toestel gekregen.
Enkel de cd-key niet, en die staat op het papier dat ik er had moeten bijkrijgen.
Lees het topic anders nog maar eens even goed door!
In het boekje over de bios-setup, p. 15, onderaan, Memory Current.Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 19:36:
[...]
In welke manual staat dat, of zeg ff waar die jumper zit, thnx
Is dus blijkbaar geen jumper, maar een bios-setting.
Heb jij zo'n A4'tje erbij gekregen, met de instructies voor de eerste boot.insan1ty schreef op 19 December 2002 @ 20:10:
[...]
Ja met win95 kopen bedoel ik dus een licensie kopen he.. De software staat wel op de bak, maar is niet gelicensed.
Waar onder andere staat dat de power-knop niet aangesloten is, dat je moet booten in safe mode en de directory 'bootdisk' moet renamen?
Daar stond onder andere ook je licensie-nummer op.
Die heb ik dus niet.
Snappie?
[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 19-12-2002 20:18 ]
Volgens mij kreeg je die er niet bij als je via de IA bestelde..Fire69 schreef op 19 December 2002 @ 20:14:
[...]
Heb jij zo'n A4'tje erbij gekregen, met de instructies voor de eerste boot.
Waar onder andere staat dat de power-knop niet aangesloten is, dat je moet booten in safe mode en de directory 'bootdisk' moet renamen?
Daar stond onder andere ook je licensie-nummer op.
Die heb ik dus niet.
Snappie?
Bestaat zoiets ook in Win98 versie...ik wil ook wel tv-out gebruiken....Aquaarius schreef op 19 December 2002 @ 11:17:
[...]
Waarom installeer je dan niet bijv. SME-Server (www.e-smith.org). Dit is een
linux-router met Apache+php+mysql. Draait als een zonnetje bij mij thuis op die
Siemens bak.
nope, indeed, ik heb zelf geen enkel papier erbij ggehad toen ik ze ben gaan ophalen, maare, google is uw vriend
-| Hit it i would ! |-
dju seg, was vandaag men DVD/CD-RW slimline aangekome, * Falcon10 very very happy.
kom ik thuis, pak adaptortje dat vorige week reeds was aangekome.
kunne constatere dat een HD slimline adaptor is, ipv voor slimline DVD of CD adaptor. *sigh*
Factuur ligt natuurlijk op werk, morge eens nakijke of ze ni per abuis het verkeerde hebbe opgestuurd. Dacht toch dat ik een CD adaptor had besteld. Nuja, 't zal nog ff wachten zijn dus op't spelen van DVD'tjes.
kom ik thuis, pak adaptortje dat vorige week reeds was aangekome.
kunne constatere dat een HD slimline adaptor is, ipv voor slimline DVD of CD adaptor. *sigh*
Factuur ligt natuurlijk op werk, morge eens nakijke of ze ni per abuis het verkeerde hebbe opgestuurd. Dacht toch dat ik een CD adaptor had besteld. Nuja, 't zal nog ff wachten zijn dus op't spelen van DVD'tjes.
-| Hit it i would ! |-
Juist dat heb ik dus ook 256mb + win2000 server maar wil niet booten verder dan de grijze balk volgelopen is.(heb win2000 op een andere pc geinstalleerd en toen overgezet)Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 19:16:
Heb nu ook me eerste probleempje, heb net Win200 op de schijf geinstalleerd, maar hij red het boot-scherm niet, nadat de grijze balk is volgelopen reboot hij, ipv dat hij naar het Win2000 logo gaat.
Nee nog niet was het effe zat dat klotedingFire69 schreef op 19 December 2002 @ 21:46:
Heb je die bios-setting al aangepast?

Maar hij reboot ook met de standaard 32 mb strip dus dat kan het toch niet zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door Flex op 19-12-2002 21:50 ]
Dit topic is gesloten.