[CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.257 views sinds 30-01-2008

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Flex schreef op 19 December 2002 @ 21:50:
[...]

Nee nog niet was het effe zat dat kloteding 8)7 morgen ga ik het nog 1 keer proberen :)
Maar hij reboot ook met de standaard 32 mb strip dus dat kan het toch niet zijn?
Dan heb je een probleem! :Y)

Klein vraagje:
Staat in W95 die dvb-kaart in de device-manager of zo?
Die is bij mij nergens te vinden!? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 19-12-2002 21:58 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
Fire69 schreef op 19 December 2002 @ 21:56:
[...]

Klein vraagje:
Net effe gekeken maar kan nergens de voltage aanpassen,weet niet of hij in win95 staat want ik heb gelijk format c; gedaan toen ik ermee begon.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Fire69 schreef op 19 december 2002 @ 21:56:
[...]

Klein vraagje:
Ja onder Besturing van geluid, [iets] en spelletjes
Of als de drivers ontbreken > Unknown PCI Multimedia Device.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

dat continu rebooten had ik ook op een gegeven moment, maar was over na wat strakker buigen van het batterijklemmetje van het mobo...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, 't is dus indeed een slimline HD IDE naar gewone IDE converter da'k besteld heb.

dju toch.

maar die DVD/CD-RW slimline, is smal bakkie :p denk dat die wel in die siemens in te bouwen is zonder al te veel eruit te halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog geintresseerd is in andere moedereboarden voor de mmbox..

http://www.friendtech.com/LPX_Zone/LPX_Zone.htm

Het is een LPX formaat moederboard en daar heb je ook P3 versies voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 09:40:

Dat is wel interessant, maar hou je zo ook je tv out? Neem aan van wel, en dan is het wel een mooie oplossing, kun je tenminste een beetje divx afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:07:
[...]
Dat is wel interessant, maar hou je zo ook je tv out? Neem aan van wel, en dan is het wel een mooie oplossing, kun je tenminste een beetje divx afspelen...
Als je der direct ook een andere videokaart met tv-out insteekt, zal dat wel geen probleem zijn, veronderstel ik?

Maar is die riser dan een standaard-formaat of moet je daarbij opletten dat hij niet te hoog komt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig nog een adresje waar je deze dingen nog kan kopen....
Ziet er leuk uit , makkelijk voor inet in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 09:40:

Hey da's cool.
Maar ik denk dat je dan wel moet oppassen met de voeding. Ik weet niet hoeveel vermogen een zwaardere processor trekt. En dan bedoel ik niet alleen dat voedings kastje buiten de pc, maar we weten niet hoeveel de voedings electronica die binnenin zit kan leveren.

Ook nog geen prijslijst kunnen vinden.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Flex schreef op 19 december 2002 @ 22:29:
[...]

Net effe gekeken maar kan nergens de voltage aanpassen,weet niet of hij in win95 staat want ik heb gelijk format c; gedaan toen ik ermee begon.
gooi al die voltages enzo maar weer terug ;) dat is je probleem niet namelijk ;)

Ik heb het ook gehad dat hij zomaar ging rebooten enzo... probleem is de Energy-opties ofzo in je bios (heb em nu ff niet bij de hand dus weet niet hoe 't precies heet, is geloof ik het een-na-rechtse menu). Die moet je op Disable zetten, en dan zou alles goed moeten gaan :)
Dr.DNA schreef op 20 december 2002 @ 11:06:
[...]

Hey da's cool.
Maar ik denk dat je dan wel moet oppassen met de voeding. Ik weet niet hoeveel vermogen een zwaardere processor trekt. En dan bedoel ik niet alleen dat voedings kastje buiten de pc, maar we weten niet hoeveel de voedings electronica die binnenin zit kan leveren.

Ook nog geen prijslijst kunnen vinden.
zo superzwak is de standaardvoeding nou ook weer niet hoor... ik kan er iig gewoon een cdromspeler ook nog op draaien, zonder problemen :)

[ Voor 33% gewijzigd door jwbagger op 20-12-2002 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwbagger schreef op 20 december 2002 @ 12:14:
[...]

gooi al die voltages enzo maar weer terug ;) dat is je probleem niet namelijk ;)

Ik heb het ook gehad dat hij zomaar ging rebooten enzo... probleem is de Energy-opties ofzo in je bios (heb em nu ff niet bij de hand dus weet niet hoe 't precies heet, is geloof ik het een-na-rechtse menu). Die moet je op Disable zetten, en dan zou alles goed moeten gaan :)
Nope,, hielp niks. Geloof ook dat ik een bios update je te weinig heb gedaan. Kan namelijk niks van die memory settings vinden. Waar kan ik dat bios vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het reboot probleem ergens in deel1 al geweest. Misscien handig als iemand het terug vindt om het ook even in de faq te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jbwagger, misschien is dit [rml][ IA] AnimoCheck- Plexi standaardje voor Grafische LCD's[/rml] iets voor je externe LCDtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Klopt jwbagger het was de power settings :> (kwam ik gister 3.00 uur pas achter)
Pc boot nu ook van cdrom,alleen zijn mijn oude uit de kast getrokken HD's overleden.
Heb mijn dvb kaart eruit gehaald en een bracket op mijn werk gemaakt,zodat ik op de plaats van de dvb kaart een 2de HD kan plaatsen.
Idee is om minimaal 2x 80 GB HD te installeren en een netwerkkaart bij te stoppen zodat deze als stille server gaat dienen.

Had het wel effe gehad met dat ding als je 2 dagen aan het kloten ben zonder vooruitgang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is al twee weken met dvb aan het klooien zonder echte vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

* freddifish heeft het bakkie ook al een week niet aangehad.... alles_moet_nog_even_af_voor_de Kerst stress :P |:(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik denk dat ik zoiets beter zelf kan fabriceren: deze heeft geen gesloten achterkant, en is voor een stuk grotere lcd's bedoeld... Mijn idee was een zwart kastje op een voetje (heb ooit namelijk een foto van zo'n soort setup gezien, kan hem helaas niet meer zo snel terugvinden, maar dat zag er erg mooi uit).

Maar desalniettemin bedankt dat je me op dat topic wees! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een tijd bezig geweest om DVB aan de gang te krijgen, zonder resultaat. Gebruikte de box een tijdje om via de TV te internetten en muziek streamen met shoutcast, mwaa was het ook niet echt hoor..

Ik heb er vandaag linux (redhat8) opgezet, en dat is wel super! _/-\o_
Heb die DVB kaart er uit getrokken, inclusief riser-kaart. Ziet er nu heel opgeruimd uit aan de binnenkant. Zeg maar helemaal leeg.
Grotere stille harddisk erin, 256 MB sdram erbij. Wow, als je 'm aanzet hoor je 'm helemaal niet.
Er draaien wat cronjobs op dat ding om het een en ander heen en weer te FTP-en en dat doet ie bijzonder goed :)

Voor 50 euro-tjes heb ik nu echt een TOP linux servertje waar ik heel blij mee ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
'k heb dernette da bakje eens goe zitte bestudere me mene slimline DVD/CD-RW, en volgens mij past em er just in.
Tusse de kaartlezer en de helft waar da die riser kaart steekt, daa rmoet gem juist kunne tusse krijgen, vlak boven de rammetjes.
Denk wel da het precieziewerk gaat zijn, maar is zeker te doen, en vermoed da extra koelerke nodig is, daar die dan vlak onder de HD steekt, en als ge CD'tje brand ofzo of DVD'tje speelt da het daar wel eens serieus heet durft te worden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddifish schreef op 19 December 2002 @ 23:05:
dat continu rebooten had ik ook op een gegeven moment, maar was over na wat strakker buigen van het batterijklemmetje van het mobo...
waarschijnlijk omdat je daarmee je bios gereset hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kom op Falcon10.... schrijf eens ABN zeg. Wat is dat toch voor een tik van mensen om op zo'n domme manier te schrijven op internet. Iedereen wil dit graag kunnen lezen, dus asjeblieft doe een pogin om normaal te schrijven.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
mmm, op aanvraag dan een vertaling. Je mag het me echter niet kwalijk nemen, maar serieus, ik typ/spreek dus zo echt zoals hiervoor.

Wat er dus stond :

Ik heb dus het Siemens bakje eens goed bestudeerd samen met men slimline DVD/CD-RW combo, en volgens mij past deze er net in.
Tussen de kaartlezer en de riser kaart, zou je hem net moeten tussen krijgen geplaatst, vlak boven de ram latjes.
Ik denk wel dat het preciziewerk wordt, maar het moet te doen zijn. Ook denk ik dat een extra koelertje zal nodig zijn, omdat de slimline DVD/CD-RW net onder de HD steekt en net boven het RAM geheugen, en als je dan nog eens een CD'tje zou branden of een DVD afspelen dat het wel eens zeer warm zou kunnen worden in je bakje.

ABN genoeg ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Sircuri schreef op 21 december 2002 @ 12:13:
... dus asjeblieft doe een .....
:+ De pot verwijt de ketel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 17:43
heeft iemand debian al op de mmbox draaien?

hij werkt nu wel,
maar het lukt me niet goed om X aan de gang te krijgen, en geluid wil ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nou, op ebay wordt de siemens aangeboden voor maar liefst 100 euro. Staan overigens wel leuke links bij.
En een losse dvb kaart voor 70 euro (nee die is echt niet van mij!)
Zoek maar eens op www.ebay.nl naar DVB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, hij is van PietProem, die hier ook al wat uitleg gegeven heeft over de MMI.

Trouwens, als je 1 van die links volgt, kom je uit bij de Duitse Tom's Hardware, waar het volgende wordt gezegd:
Die TechnoTrend-Referenzsoftware, die derzeit in der Version 2.08 vorliegt, funktioniert nicht auf dieser Karte.
Of wisten we dat al? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 21-12-2002 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd deze hardeschijf in mijn hoofdpc te douwen, maar ben gekapt. Ik krijg de ide er amper uit, molex kon ik nergens kwijt, moeilijk inbouwen, en meer van die shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OK, eindelijk ook mijn boxje kunnen aansluiten op de kabel - op de splitser van Telenet - met een vrij cheap ogende kabel.
Bij gebrek aan een nieuwe interne kabel, heb ik de coax rechtstreeks op de kaart geplugd.
Eerste keer kanalen laten zoeken => 82 gevonden (halverwege search gestopt wegens te weinig geduld :P ).
Tweede keer kanalen laten zoeken => 35 gevonden. :?
Tweede search ging opmerkelijk sneller.
Eerste en tweede search geven totaal verschillende zenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 21 December 2002 @ 17:25:
OK, eindelijk ook mijn boxje kunnen aansluiten op de kabel - op de splitser van Telenet - met een vrij cheap ogende kabel.
Bij gebrek aan een nieuwe interne kabel, heb ik de coax rechtstreeks op de kaart geplugd.
Eerste keer kanalen laten zoeken => 82 gevonden (halverwege search gestopt wegens te weinig geduld :P ).
Tweede keer kanalen laten zoeken => 35 gevonden. :?
Tweede search ging opmerkelijk sneller.
Eerste en tweede search geven totaal verschillende zenders!
Dan vond hij waarschijnlijk de tweede keer de andere helft, omdat jij hem afbrak....

Heeft trouwens niemand dat Ginder probleem? het draait hier dus helemaal niet, foutmeldingen schieten over m'n beeld....

Gewoon de normale configueratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
mmmm, zou hij misschien al die kanalan niet wegschrijven in een file ofzo, die je derna kan laden, zodat hij weet waar ze stonden en dus zodat je dus de daarvoor gevonden kanalen terug kan laden ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Weet iemand welke plug-in je nodig hebt om het programma girder aan de praat te krijgen met de bijgeleverde remote control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
@falcon10 : Yez, in de windows dir zet hij een file neer met alle kanaal info. volgens mij is het : c:\windows\statdvb.dat

@markoh : Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je moest als input keyboard selecteren omdat de receiver gewoon keyboard scan codes genereerd alsof het een normaal keyboard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

** GIRDER UPDATE **
Zojuist een GIRDER howto bij de stuff van JWbagger erbij gezet. Beschrijft volume, power en winamp. Met het toetsenbord op US-int werken ook de volume - en next track knoppen naar behoren nu :)
item 30 uit deze lijst: http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/index.php
item 31 is het resultaat

[ Voor 4% gewijzigd door freddifish op 22-12-2002 23:43 . Reden: item 31 erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
weet er iemand als dit werkt op die bakjes ?
http://www.golftouch.nl/decodersoftware.html
(zie die artikels van computer idee)

(falcon_10: bedankt voor de 2 bakjes, ze werken alle2 perfect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Hmm heb er nu een 20GB maxtor ingehangen maar hij wil niet starten.
Remove disks or other media
Press any key to restart.
Floppy wil ie ook niet meer hebben, althans hij wil niet booten van flop. Ik weet niet waarom.
Bios settings staan bij Drive A: op 1.44MB en bij IDE HD1 op Maxtor [typenummer] 20000MB
Uiterst wazig allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
insan1ty schreef op 23 December 2002 @ 00:44:

[...]

Floppy wil ie ook niet meer hebben, althans hij wil niet booten van flop. Ik weet niet waarom.
Bios settings staan bij Drive A: op 1.44MB en bij IDE HD1 op Maxtor [typenummer] 20000MB
Uiterst wazig allemaal..
Staat onder Perpheral Configuration de diskette controller aangevinkt?
Het ligt niet aan de grote van de HD want heb zelf een 60GB en een 40GB erin zitten(40 wordt vervangen door 80GB)of hij moet verrot zijn.
Bootsequence op diskette gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Flex schreef op 23 december 2002 @ 02:22:
[...]

Staat onder Perpheral Configuration de diskette controller aangevinkt?
Het ligt niet aan de grote van de HD want heb zelf een 60GB en een 40GB erin zitten(40 wordt vervangen door 80GB)of hij moet verrot zijn.
Bootsequence op diskette gezet?
Yup en Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
De vraag staat in de faq , maar geen (duidelijk) antwoord.
Hoe kan de tv-out werken zonder DVB kaart ?
Volgens mij is het een kwestie van een nieuwe kabel maken ipv
degene die nu van de matrox naar de dvb loopt.

Heeft iemand dit al geprobeerd ?

Ik wil m'n box in de auto gebruiken, maar dan lijkt zo'n hangende
kaart niet zo handig, maar wil misschien ooit wel zo'n PSone schermpje
eraan hangen.

Als iemand het weet AUB ook in de FAQ zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Gisteren m'n bakkie maar eens aangesloten op de TV...vind hem nog steeds super draaien hoor....alleen zie ik op TV (NTSC 720x480 geloof ik) de randen van het scherm niet...en dus kan ik het start menu niet opstarten zonder keyboard.

Het beeld al iets kunnen bijstellen...of is er software wat dat kan? (TVTool ondersteund toch alleen nvidia chipsets?)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MrDry schreef op 23 december 2002 @ 09:07:
Gisteren m'n bakkie maar eens aangesloten op de TV...vind hem nog steeds super draaien hoor....alleen zie ik op TV (NTSC 720x480 geloof ik) de randen van het scherm niet...en dus kan ik het start menu niet opstarten zonder keyboard.

Het beeld al iets kunnen bijstellen...of is er software wat dat kan? (TVTool ondersteund toch alleen nvidia chipsets?)
Je moet hem natuurlijk wel op PAL zetten, en als dat niet lukt, eventueel de optie 'Force to fit on TV' aanvinken, dan zou het moeten lukken.
Probeer ook eens de verschillende resoluties, dat kan ook wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Djeen schreef op 22 december 2002 @ 23:42:
weet er iemand als dit werkt op die bakjes ?
http://www.golftouch.nl/decodersoftware.html
(zie die artikels van computer idee)

(falcon_10: bedankt voor de 2 bakjes, ze werken alle2 perfect.)
Da's voor analoge tv-kaarten, zal dus niet werken.
Kanaal+ is ook analoog, je moet Kanaal Digitaal hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Fire69 schreef op 23 December 2002 @ 09:16:
[...]

Je moet hem natuurlijk wel op PAL zetten, en als dat niet lukt, eventueel de optie 'Force to fit on TV' aanvinken, dan zou het moeten lukken.
Probeer ook eens de verschillende resoluties, dat kan ook wel verschillen.
Ik heb natuurlijk zowel PAL als NTSC geprobeerd. Bij PAL vult ie niet m'n hele (breed)beeld uit in de breedte...dus voor NTSC gekozen. Ik krijg overigens bij NTSC meer op mijn scherm dan bij PAL.

Maaru...die optie..[FORCE FIT ON TV] Waar zit die? Nog niet gezien!

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MrDry schreef op 23 december 2002 @ 10:11:
[...]

Ik heb natuurlijk zowel PAL als NTSC geprobeerd. Bij PAL vult ie niet m'n hele (breed)beeld uit in de breedte...dus voor NTSC gekozen. Ik krijg overigens bij NTSC meer op mijn scherm dan bij PAL.

Maaru...die optie..[FORCE FIT ON TV] Waar zit die? Nog niet gezien!
Dat hij niet je hele breedte vult bij een breedbeeld, da's vrij logisch natuurlijk, aangezien PC een 4:3-verhouding heeft. Dat je bij NTSC meer op je beeld krijgt, zal wel aan de afhandeling van NTSC door je tv liggen, want NTSC zijn minder beeldlijnen.

Die optie staat bij mij gewoon bij display properties - tv out.
Onder het schuifbalkje waarmee je de resolutie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al oudere versie van de Technotrend drivers gevonden? Ouder dan 2.09!

Ik heb de 2.09 versie geprobeerd, dit gaat wel een heel stuk beter al, maar nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
np djeen, have fun with it :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:26:
Heeft er iemand al oudere versie van de Technotrend drivers gevonden? Ouder dan 2.09!

Ik heb de 2.09 versie geprobeerd, dit gaat wel een heel stuk beter al, maar nog niet goed genoeg.
Ik heb 2.08c naar de driverpage geupt...

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
pfff,hoe klote, ik hbe die zo'n box gezet bij mijn oom in roeselare, daar scan ik even en vin ik 105 kanalen dus, canal+ (blauw) playboy tv, hallmarkt, travel, enz...
(k kon er wel maar 3zien)

nu scan ik hier even met mijn boksje, en hij vind niets ! 0,0 kan dat liggen aan de kabelmaatschappij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 11:26:

Ik heb net de 2.07 geupt.....zag dat de 2.08 al geupt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het uppen van 2.07 en 2.08c heb ik weer wat te proberen! dieFx en Foefer, hebben jullie die versie ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer (even terug lezen!) een response van Siemens op mijn vraag over TechnoTrend drivers. Ik heb ze gevraagd met welke versie van de TechnoTrend drivers ze inofficieel gezien hebben dat het werkt.

<edit> customer ID en reference number weggelaten</edit>

The Technotrend version is 2.10.
You find it on the Internet address
http://www.technotrend.de/english/download/download.html

TT-PCline premium family
Version 2.10 for Win98/ME/2000/XPTM (8,74MB)

Yours sincerely

Saman Farahpour
--
Fujitsu Siemens Computers GmbH
Information and Communication Products
Technical Support

-----------------------------------------

Vreemd dus dat wij het met zijn allen niet werkend krijgen met de 2.10 versie! Hmmm, als dat dus klopt dan is er iets anders met onze boxjes waarom het niet werkt. Krijgt iedereen de foutmelding Common:OpenDevice failure? Zou onze cpu het niet trekken misschien?

Ik zou graag wat meer mensen horen over hun ervaring met de TechnoTrend drivers. Welke foutmelding b.v. maar ook belangrijke informatie als je wat aan de box veranderd hebt zoals b.v. de CPU niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik met wat oude onderdelen eens even een p2-450 systeem ga optuigen. DVB kaart er in en dan eens kijken wat ie doet!

Past die rainbow runner addon kaart op een matrox millenium?

Als iemand zijn DVB kaart en/of rainbowrunner overheeft, stuur me even een mailtje ik heb er wel intresse in. Ik hoeft dan mijn siemens box niet te demonteren en kan daar dan mee door blijven prutsen met andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke drivers zitten er eigenlijk bij die DVB 1.63?
Met die drivers heb ik via dvbpci wel beeld op enkele preview-zenders en ook een aantal
radio-stations (is wel cool, wist helemaal niet dat die ook over de digitale kabel gingen! :) )

Toen ik windvb-demo wou installen, komt hij wel lullen dat ik andere drivers moet installeren.
Is het echt zo dat je voor dvbpci, windvb, multidec, ... altijd andere drivers moet installeren?? :?

[edit]
Ik heb effe je Girder-profiel van de site gehaald, maar hij saved het als XML.
Als je't opent is het ook gewoon XML. Dat zal wel de bedoeling zijn dan zeker? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 23-12-2002 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fire69, dvb163 is siemens eigen spul, dus siemens drivers. De meeste software gebruikt technotrend drivers. Sommige software gebruikt eigen drivers (zoals windvb en MD8.x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

@fire69 > Yep Girder gebruikt XML :)

Net eindelijk respons gehad op het matrox support forum - ze willen/kunnen de layout van de rainbowrunner-aansluiting niet geven maar verwijzen me door naar developer.matrox.com, daar staat inderdaad een rainbowrunner SDK maar met password op de download :(
dat wordt weer mailen naar die lui, de aanhouder wint zullen we maar denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
Die Girder files en uitleg, werken perfect bedankt... scheelt weer uren experimenteren met de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik ga mijn K6-400 er in planten, met welke voltage instelling heb ik het minste kans om hem op te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
markoh schreef op 23 december 2002 @ 19:01:
Die Girder files en uitleg, werken perfect bedankt... scheelt weer uren experimenteren met de remote.
Inderdaad, bedankt Freddifish! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 16:51:
fire69, dvb163 is siemens eigen spul, dus siemens drivers. De meeste software gebruikt technotrend drivers. Sommige software gebruikt eigen drivers (zoals windvb en MD8.x).
Maar moet je dan steeds de kaart deleten uit de Device Manager en andere drivers installeren als je met een ander programma wil experimenteren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik ga nu de bios in D1025_TV.EXE erin proberen te flashen :)

Edit:

Mijn diskettestation gaf een error :?

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1 op 23-12-2002 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Erik1 schreef op 23 december 2002 @ 21:05:
Ik ga nu de bios in D1025_TV.EXE erin proberen te flashen :)

Edit:

Mijn diskettestation gaf een error :?
Mijn floppycontroller geeft ook een error in de Device Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 14:19:
Ik denk dat ik met wat oude onderdelen eens even een p2-450 systeem ga optuigen. DVB kaart er in en dan eens kijken wat ie doet!

Past die rainbow runner addon kaart op een matrox millenium?
Volgens mij niet, op de Matrox site wordt gesproken over aparte "snap on" modules, een voor de Millennium (II) en een voor de Mystique (220).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 23 december 2002 @ 21:03:
[...]

Maar moet je dan steeds de kaart deleten uit de Device Manager en andere drivers installeren als je met een ander programma wil experimenteren? :?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Zeg mijn DVB kaart heeft allemaal vlekken op de sporenzijde.. Hoe kan dat?
Net alsof er water over is gevallen ofzo?? :?
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb nu de TT 2.08 derop gezet, maar na het rebooten geeft hij gewoon bij Sound & Video Adapters een device Siemens C met een ! erbij.
Wat geeft hij normaalgezien als device met de TT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Piet proem heeft ook contact gehad met Matrox (zie http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum8/HTML/001634.html Matrox support forum, General Hardware, Rainbow runner).

Zoals ik het nu begrijp is dat het niet gaat werken (TV-out zonder DVB-C) met onze SNI box. Volgens Haig heeft de normale PCI Matrox Mistique een VGA en een TV in/out connector. Door het plaatsen van de Rainbow Runner addon module (die wij er ook in hebben) komt er TV in/out op de tweede connector van de Matrox Mistique. Omdat wij deze connector niet hebben is het ook niet mogelijk om TV-out te gebruiken zonder de DVB-C kaart. :'(

[ Voor 85% gewijzigd door PietProem op 24-12-2002 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Bij de 1e post staat:

" Op de fujitsu-siemens website is hij te vinden als scenic pro net of via de ident nr. Daar staan drivers, bios en een hele update CD voor in geval van nood...
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan intypen : ybql011953 en dan weer kiezen voor de scenic net pro "

http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp

Dit is geen goede url. Als ik op de site zoek naar scenic net pro krijg ik allemaal vage andere dingen te zien en als ik dat nummer (ybql011953 ) intyp krijg ik helemaal geen resultaten. Kan iemand mij de goede url geven?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
Hebben ze het niet gewoon oflline gehaald?, ik heb volgens mij 2 weken geleden er nog zitten rondsnuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Werkt bij mij prima..
link : http://support.fujitsu-si...tion=/treiber/default.asp
prodID : ybql011953
Dan SCENIC PRO NET kiezen.
Dan kan je allerlei drivers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
insan1ty schreef op 23 December 2002 @ 00:44:

[...]

Uiterst wazig allemaal..
insan1ty schreef op 24 december 2002 @ 02:18:
Zeg mijn DVB kaart heeft allemaal vlekken op de sporenzijde.. Hoe kan dat?
Net alsof er water over is gevallen ofzo?? :?
Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie hier ook last van?
Ik snap er nix van... Toch jammer van mn boxje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wie lukt het om een mpeg2 film goed af te spelen? bij mij hapert hij enorm. Mpeg1 lijkt wel aardig te lopen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
Herkent windows die DVB kaart niet met de technotrend drivers (dwz, hij installed ze wel maar geel uitroeptekentje) of installed ie ze niet?

In het laatste geval is er nog wel wat te spelen met de pnp id's in de drivers :)

Hetgeen ik @ the moment nog ff niet kan proberen omdat ik w98 nog moet installen

[ Voor 17% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 24-12-2002 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

b
Sircuri schreef op 24 December 2002 @ 17:53:
Wie lukt het om een mpeg2 film goed af te spelen? bij mij hapert hij enorm. Mpeg1 lijkt wel aardig te lopen.
mpeg1 wordt hardwarematig ondersteund door de rainbowrunner.
De DVBkaart kan via de TV kabel binnengekomen mpeg2 aan, maar niet rechstreeks mpeg2 vanaf harde schijf volgens mij, heb hier ook mee lopen kl**ien :'(
check anders deze site eens (wel duits maar het hele DVB gebeuren lijkt een duitse hobby ;) ): http://www.thoschgmbh.de/dvbsoft/
nog een aardig linkje: http://www.fh-wilhelmshaven.de/~schoonbe/dvd-tv.html

[ Voor 22% gewijzigd door freddifish op 24-12-2002 22:46 . Reden: linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

mmm... tot zover gevonden dat je dit filter nodig hebt: "PES to DVB DS-Filter"
Verder heb ik daar ook een DVD player gevonden "mydvd" die rechtstreeks mpeg2 bestanden zou kunnen afspelen via dat geinstalleerde filter. Alleen vraagt die om een .IFO file van de DVD... vind er heel veel info over, maar niet waar ik dat bestand vandaan moet halen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sircuri schreef op 24 December 2002 @ 23:07:
mmm... tot zover gevonden dat je dit filter nodig hebt: "PES to DVB DS-Filter"
Verder heb ik daar ook een DVD player gevonden "mydvd" die rechtstreeks mpeg2 bestanden zou kunnen afspelen via dat geinstalleerde filter. Alleen vraagt die om een .IFO file van de DVD... vind er heel veel info over, maar niet waar ik dat bestand vandaan moet halen.
Welk bestand? Die .IFO?
Die krijg je toch als je een DVD ript, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
de .ifo files die staan gewoon op de de dvd, hierin staan alle streams zowel audio en video, in de .ts files staat alle info over chapters etc, en de .bup files zijn altijd backups van .ts files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op, er is een verschil tussen broadcast MPEG2 en op een medium opgeslagen MPEG2 formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb girder nu eindelijk goed aan de praat.. heb onder de knoppen 1 - 9 verschillende playlist.mpu bestanden gezet.. heb nu geen beeldscherm meer aan het bakkei. werkt perfect!

moet mijn lcd maar eens gaan aansluiten..

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
:'(

Ik had een mooi Girder profiel gemaakt, druk ik op de rode knop (shutdown), ben ik vergeten hem op te slaan :'(

Weet iemand trouwens waarom ik bij het opstarten een paar foutmeldingen krijg?
(een paar dll's die niet gevonden kunnen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super__Nerd schreef op 25 december 2002 @ 17:29:
:'(

Ik had een mooi Girder profiel gemaakt, druk ik op de rode knop (shutdown), ben ik vergeten hem op te slaan :'(

Weet iemand trouwens waarom ik bij het opstarten een paar foutmeldingen krijg?
(een paar dll's die niet gevonden kunnen worden)
Had ik ook, erg beroerd, ik heb 98 SE geïnstalleerd en alle problemen zijn verdwenen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:32:
[...]

Had ik ook, erg beroerd, ik heb 98 SE geïnstalleerd en alle problemen zijn verdwenen!!!
Same here... Werkt perfect nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

heeft iemand die mediabox met mp3 al aan de praat gekregen ?
winamp heeft van die kleine lettertjes in de playlist B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
freddifish schreef op 25 december 2002 @ 23:10:
heeft iemand die mediabox met mp3 al aan de praat gekregen ?
winamp heeft van die kleine lettertjes in de playlist B)
Ja, ik. Gewoon met winamp en RX control ofzo, die plugin die keyboard toetsen emuleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op 25 December 2002 @ 23:31:
[...]

Ja, ik. Gewoon met winamp en RX control ofzo, die plugin die keyboard toetsen emuleert
Hij bedoelt dus of iemand Mediabox al werkend heeft, das een altarnatief mp3 programma :P

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:32:
[...]

Ik heb gewoon die bestanden waarover ik foutmeldingen kreeg uit de plugins map weggehaald, en nu werkt het :)

• Martkrui
Zoals eerder gepost ben ik bezig met een eigen prog. Het is een variatie op mijn JaCoMu prog die ik ga gebruiken voor een (LCD) MP3 player in de auto.

Mijn eerste probeersel voor de mensen die nieuwsgierig zijn :
http://www.kruissen.com/m...ownloads&d_op=getit&lid=5

Progsel is te zwaar voor de box. comments below

Prog is 2 Meg groot, maar dat komt vooral door de SWT lib van 1Meg.
(adsl lijntje, dus heb gedult)

FF jacomu.bat aanpassen omdat daar het pad naar je Java executable in moet
staan en dan opstarten met die bat file.

Verder bestuur je 'm met je keypad, omdat ik nog geen tijd heb gehad om 'm zo
te maken dat hij op de remote reageerd.
De achtergronden ( in images\tv_skin\images ) zijn :r omdat ik niet creatief ben.
Maar daarom kan je ze zelf lekker gemakkelijk aanpassen.

Ik maak het in de eerste plaats voor mezelf, maar het is natuurlijk leuk als iemand anders er ook iets aan heeft, dus alle commentaar/opmerkingen zijn welkom.
-= edit =- Reacties graag per mail. Ook als je het maar niets vindt ofzo..

[ Voor 10% gewijzigd door Martkrui op 26-12-2002 18:12 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
kan je'r paar pikjes van on-line zetten Dr. DNA ? Zou leuk zijn.
Zelf nog niet echt tijd om met men bakkie te prutsen, dus ik ga het nog niet downloaden.

Wel fijn dat er iemand is die een self-made programma voor de box maakt. Echt mega !

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Dr.DNA schreef op 26 December 2002 @ 10:54:
De achtergronden ( in images\tv_skin\images ) zijn :r omdat ik niet creatief ben.
Maar daarom kan je ze zelf lekker gemakkelijk aanpassen.
Ik vind het anders behoorlijk creatief! Beetje vreemd om dat over jezelf te zeggen!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 23:33:
[...]

Hij bedoelt dus of iemand Mediabox al werkend heeft, das een altarnatief mp3 programma :P
die mediabox werkt niet echt fijn en krijg ik ook alleen op 800x600, en mp3 blijft "greyed out" :? maar weer terug naar winamp maar nu met plugin om het playlist font een custom size en font te maken. Tevens de brain plugin als verbeterde randomizer eens proberen. :)

• Martkrui
Okay.... Eindelijk er aan toe gekomen om m'n progsel zelf te testen op de box. Wilde gaan werken aan de remote control. Maar mijn baksel is te langzaam en log voor de bak. Waarschijnlijk draaid hij veel beter met wat geheugen, maar dan nog...

Anyway, als ik iets heb dat beter werkt meldt ik me weer....

Verwijderd

Keesjes heeft hem aan het werk, 100 kanalen beschikbaar.

Preview-channel+ Een zuid Afrikaanse zender zijn te bekijken.

De anderen geven zwart beeld, maar wel een programma aanduiding onderaan.

Hebben we hiervoor een decoder nodig? Zoja, iemand al goede resultaten met één geboekt?

• Martkrui
Misschien wil Keesjes ook even melden waar en met welke kabel provider ?
evt hier FF invoeren : http://www.kruissen.com/dtv/alle.php

Nog maar een iemand gezien die bij Essent wat had, en dat was ook maar even.

• Fire69
Is er ergens een progje beschikbaar om de kwaliteit van het signaal te testen? :?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
zsnes draaid er aardig op :) leker super mario spelen op de TV :)

• Martkrui
Fire69 schreef op 26 december 2002 @ 20:20:
Is er ergens een progje beschikbaar om de kwaliteit van het signaal te testen? :?
Als je met de siemens software signaal ontvangt, dan kan je bij de kanaal instellingen op een grote knop rechtsonder drukken (zonder text, met icoon). Dan zie je de signaalsterkte of signaal kwaliteit, een van de 2.

Verwijderd

Dr.DNA schreef op 26 December 2002 @ 20:19:
Misschien wil Keesjes ook even melden waar en met welke kabel provider ?
evt hier FF invoeren : http://www.kruissen.com/dtv/alle.php

Nog maar een iemand gezien die bij Essent wat had, en dat was ook maar even.
Toegevoegd. Multikabel dus. Met een splitter en 10 meter kabel, dus zoals ik allang zij, de lengte van de kabel doet er echt niet toe....

• Fire69
Dr.DNA schreef op 26 December 2002 @ 20:29:
[...]

Als je met de siemens software signaal ontvangt, dan kan je bij de kanaal instellingen op een grote knop rechtsonder drukken (zonder text, met icoon). Dan zie je de signaalsterkte of signaal kwaliteit, een van de 2.
OK, thanx! :)

Ik heb nu met een zelfgemaakte kabel getest (die volgens mij op geen zak trekt, maar dit terzijde :) ), met siemens-soft vond ik nu 19 kanalen.
De signaalsterkte is steeds tussen de 92 en 95, maar valt soms wel compleet weg voor een paar seconden. :?

Is er nu eigenlijk al andere software werkend gekregen en zo ja, met welke drivers en zo?

Verwijderd

Kwaliteit zonder en met interne kabel maakt trouwens geen donder uit!!!

Kijk nu Kruimeltje (Ik weet het ja) en kwaliteit digitaal is beter dan analoog :P
Één nadeeltje, het geluid en beeld lopen niet 100% synchroon, meer mensen met dit probleem.

En owja, leuk die afstandsbediening, alleen zodra je eenmaal op fullscreen kijkt, krijg je hem daar niet meer uit :P

• Fire69
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 21:35:
Kwaliteit zonder en met interne kabel maakt trouwens geen donder uit!!!

Kijk nu Kruimeltje (Ik weet het ja) en kwaliteit digitaal is beter dan analoog :P
Één nadeeltje, het geluid en beeld lopen niet 100% synchroon, meer mensen met dit probleem.

En owja, leuk die afstandsbediening, alleen zodra je eenmaal op fullscreen kijkt, krijg je hem daar niet meer uit :P
Bedoel je de originele interne kabel? :?

Heb je dat dan moeten decoderen? Zo ja, hoe heb je dat juist voor elkaar gekregen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 26-12-2002 22:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.