"Phat Underground Hacker"
edit: eerste foto (te weinig contrast) weggehaalt.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:36 ]
Verwijderd
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:36 ]
Verwijderd
scurra, "fotograveer(en)" wordt door de wat minder serieuze fotograaf vaak gebruikt omdat het net als Nederlandsch wel chique staat ......ter info :-)Scurra schreef op 21 December 2002 @ 14:36:
[...]
Doe je dan ze geen pijn?
Sorry majic maar iemand die zulke mooie foto's maakt als jij dat doet, moet toch wel weten hoe je fotograferen schrijft!![]()
Voor de rest: ga zo door! Ik denk dat velen hier genieten van de foto's die je post.
[ Voor 3% gewijzigd door majic op 21-12-2002 18:46 ]
Woah!!! Vette compositie / contrast / foto !Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 17:18:
[afbeelding]
"Phat Underground Hacker"
edit: eerste foto (te weinig contrast) weggehaalt.
Verwijderd
Hahahaha, wat een lulverhaalmajic schreef op 21 december 2002 @ 18:15:
[...]
scurra, "fotograveer(en)" wordt door de wat minder serieuze fotograaf vaak gebruikt omdat het net als Nederlandsch wel chique staat ......ter info :-)
Technisch gezien is t natuurlijk altijd fotograferen , omdat het een wordt betreft wat van griekse afkomst ist. Hierdoor blijft de F behouden in meervoud, terwijl bijv. bij brief --> brieven dat niet zo is.
Dan zou ik toch maar ff gaan kijken op t internet ...technisch fout, maar vaak gebruikt...meestal door wat oudere fotografen die "fotografen" raar vinden staan en fotograven gebruiken . Vind t allebei brak staan, dus gebruik t lekker door elkaar:)Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:31:
[...]
Hahahaha, wat een lulverhaal, tis gewoon hardstikke fout
Verwijderd
whoo! gaaf, vooral die laatste! (ik ben altijd opzoek naar plaatjes van eenden (zie mijn homepageG-PHREAK schreef op 21 December 2002 @ 18:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo, weer een paar pikkies van mij
wederom allemaal gemaakt met FinePix 2800z
Verwijderd
Dude, ik snap niet hoe je ze zo mooi krijgt. Gewoon op auto-mode met een 2800Z, das toch geen spiegelreflex? Hoe heb je die eenden er zo opgekregen? Ik ben vanmiddag namelijk ff op pad geweest maar mijn foto's hebben echt HEEL VEEL last van chromatic aberrations, het was ook erg mistig maar ik hoopte wat mooie aparte foto's te maken. Geen een landscape achtige foto is geluktG-PHREAK schreef op 21 December 2002 @ 18:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo, weer een paar pikkies van mij
wederom allemaal gemaakt met FinePix 2800z
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 19:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-12-2002 19:05 ]
Verwijderd
Is dit dan ook wat voor je?Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 18:52:
[...]
whoo! gaaf, vooral die laatste! (ik ben altijd opzoek naar plaatjes van eenden (zie mijn homepage), dees is erg mooi
)
de 2800z is idd geen spiegel reflex camera, het is deze cam:Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 19:01:
[...]
Dude, ik snap niet hoe je ze zo mooi krijgt. Gewoon op auto-mode met een 2800Z, das toch geen spiegelreflex? Hoe heb je die eenden er zo opgekregen? Ik ben vanmiddag namelijk ff op pad geweest maar mijn foto's hebben echt HEEL VEEL last van chromatic aberrations, het was ook erg mistig maar ik hoopte wat mooie aparte foto's te maken. Geen een landscape achtige foto is gelukt.
heb er 5 maanden terug 380 voor betaald (www.alternate.nl) .. is een 2.1 MpixelVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 19:35:
Wat heb je betaald voor die camera als ik vragen mag en hoeveel megapixels is die?
Leuke vriendin (?) en mooie kleuren in alle foto's. Een laagstaande zon is gewoon perfect
[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 21-12-2002 20:36 ]
Verwijderd
oooh!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 22:42 ]
Ik weet niet of ze leuk is. Waarom is een laagstaande zon gewoon perfect?T.T. schreef op 21 december 2002 @ 20:34:
[...]
Leuke vriendin (?) en mooie kleuren in alle foto's. Een laagstaande zon is gewoon perfect
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
past bij haar haar-Stef- schreef op 21 December 2002 @ 22:46:
[...]
Ik weet niet of ze leuk is. Waarom is een laagstaande zon gewoon perfect?
[ Voor 10% gewijzigd door majic op 22-12-2002 01:02 . Reden: fototje toegevoegd ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 00:01 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 00:01:
Decrypt, ik heb oowk nog wel een eendje voor je
http://members.lycos.nl/bluhhhh/Eenden2.jpg
http://members.lycos.nl/bluhhhh/Eenden.jpg
Zijn niet echt bijzonder geweldig..maar het zijn eendjes
Verwijderd
dank u, is idd mijn vriendinnetjeT.T. schreef op 21 December 2002 @ 20:34:
[...]
hier nog eendje voor je : (pun intended;-)Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 00:04:
[...]
thanks!
ik had ook ooit een forum met allemaal eenden-avatarsincl gebraden eenden enzo
Verwijderd
NpVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 00:04:
[...]
thanks!
ik had ook ooit een forum met allemaal eenden-avatarsincl gebraden eenden enzo
Verwijderd
zullen we ze voortaan dan gewoon duxy's noemenVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 01:24:
En NOG meer eendjes ...
http://members.lycos.nl/bluhhhh/Eendjes.jpg
Damn, die foto, ik word er niet goed van. Zo mooi. Klassewerk dit Majic, maar dat ben ik van je gewend. Dit is trouwens de mooiste foto die ik van je heb gezien, maar dat zal wel mijn mening zijn.majic schreef op 21 december 2002 @ 23:26:
Vandaag lensje wezen wegbrengen naar Photex in rotterdam (hoogstraat, vlak naast fuji:-) ...was mn Tamron 28-300XR ..niet tevreden met t ding..dus retour gebracht.
Panorama van 2 fotos :
[afbeelding]
Arrived anxious, left bored
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Tuurlijk kan je dan zulke foto's maken. Met de S602 heb je prima "gereedschap" om dit soort foto's te maken, het is het idee die de foto echt maakt. Dus ik hoop dat je genoeg ideeen hebt...Grrrrrene schreef op 22 december 2002 @ 02:17:
Nee, niet alleen jouw mening, ik vind hem ook errug mooi'k Hoop dat ik vanaf maandag, jaja, want dan heb ik mijn cam, ook zulke foto's uit mijn Fuji FinePix s602 Zoom kan krijgen
Omdat je dan van dat mooie warme licht krijgt. Kijk maar eens naar wat andere foto's, dan zul je zien dat foto's met laagstaande zon vaak erg mooi zijn.-Stef- schreef op 21 december 2002 @ 22:46:
[...]
Ik weet niet of ze leuk is. Waarom is een laagstaande zon gewoon perfect?
Verwijderd
Niet alleen het idee maakt de goede foto; ook de gebruiker van de camera moet het apparaat goed kunnen gebruiken. Toen ik 1,5 jaar geleden mijn Sony S75 kreeg vond ik mijn foto's al mooi qua kwaliteit (nog niet eens compositie etc) en als ik terug kijk vind ik de foto's er behoorlijk ranzig uitzien (wist toen ook erug weinig van fotograferen) en maakte vrijwel alles op automatische stand. Nu na 1,5 jaar prutsen ermee en nieuwe dingen leren, zien mijn foto's er al stukken beter uit (gisteren leerde ik nog wat nieuws en kan ik nog scherere dichtbijopnames maken (geen macro btw)); bedoel ik maar; kwestie van leren en ermee om kunnen gaan. Daarnaast moet je ideeen ontwikkelen en inzien (ik leer dit vind ik door het kijken naar foto's van anderen en boeken door te lezen, maar natuurlijk ook zeker uit te proberen en krities je foto's beoordelen).PuCK schreef op 22 december 2002 @ 02:30:
[...]
Tuurlijk kan je dan zulke foto's maken. Met de S602 heb je prima "gereedschap" om dit soort foto's te maken, het is het idee die de foto echt maakt. Dus ik hoop dat je genoeg ideeen hebt...
Ik heb ook zin om foto's te maken maar heb zo weinig tijd
Blaak rulezmajic schreef op 21 December 2002 @ 23:26:
Panorama van 2 fotos :
[afbeelding]
Vreemde museumwoningen oid ...best vaag ...maar mooi
[afbeelding]
PuCK schreef op 22 december 2002 @ 02:30:
[...]
Tuurlijk kan je dan zulke foto's maken. Met de S602 heb je prima "gereedschap" om dit soort foto's te maken, het is het idee die de foto echt maakt. Dus ik hoop dat je genoeg ideeen hebt...
Ik heb ook zin om foto's te maken maar heb zo weinig tijd
Verwijderd
Wel grappig, je denkt nu precies ut zelfde als ik een week geleden toen ik me G3 nog niet hadGrrrrrene schreef op 22 December 2002 @ 12:45:
[...]
Ja, dat begrijp ik, maar er is een groot verschil tussen "met jouw cam kan dat ook" en "ja hoor, dat soort foto's kun jij ook maken"Ik hoop dat ik inmiddels voldoende naar jullie foto's heb gekeken om ook dat soort foto's te kunnen maken, in het begin ws. vooral op auto en later langzaam naar full manual toe werken
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Tjeerd op 22-12-2002 18:29 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
mooi hoorNestor schreef op 22 december 2002 @ 18:28:
Klikbaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gemaakt met een Fuji Finepix 2600 Zoom.
Lijkt meer op een trein dan op een metro...MauriX schreef op 22 december 2002 @ 19:22:
Majic:
Wat wil ik graag weten?
Je ziet iets en dan? Je zet je statief goed? Hoe zit het met het licht? LAten we bijvoorbeeld die foto van je nemen van die metro.
Ik bedoel deze --> http://www.xs4all.nl/~majic/fujis2/new/incomingat120kmh.jpg
Verwijderd
Tja, die foto is niet met de Fuji s602 gemaakt hè? Dat maakt het natuurlijk al een stukkie makkelijkerMauriX schreef op 22 december 2002 @ 19:22:
Majic:
Het is mij, en jij zelf uiteraard ook, opgevallen dat er veel mensen je foto's super vinden. Ik heb zelf ook een 602 en wil graag weten hoe je te werk gaat. Dus eigenlijk hoe je het doet.
Iemand zei hiervoor dat er zoveel van zijn foto's mislukt waren. Ik kan me dat bijvoorbeeld niet voorstellen omdat je toch kunt zien op je lcd hoe de foto is?
Wat wil ik graag weten?
Je ziet iets en dan? Je zet je statief goed? Hoe zit het met het licht? LAten we bijvoorbeeld die foto van je nemen van die metro.
Hoe bepaal je de sluiterstijd, en hoe de diafragma? Hoe krijg je zulke enorm heldere en strakke foto's?
Wat heb je allemaal aangepast in photoshop? Zou je het origineel 's kunnen posten om het te vergelijken?
Ik ben benieuwd. Misschien zijn er nog meer mensen die wat willen weten?
Sluit u maar bij me aan!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:03 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 21:59 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Firecow op 22-12-2002 22:36 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Hey das rotterdam blaak!! je Studeerd toevallig niet daar nog geen 100m vandaan neem ik aan?MauriX schreef op 22 december 2002 @ 19:22:
Majic:
Het is mij, en jij zelf uiteraard ook, opgevallen dat er veel mensen je foto's super vinden. Ik heb zelf ook een 602 en wil graag weten hoe je te werk gaat. Dus eigenlijk hoe je het doet.
Iemand zei hiervoor dat er zoveel van zijn foto's mislukt waren. Ik kan me dat bijvoorbeeld niet voorstellen omdat je toch kunt zien op je lcd hoe de foto is?
Wat wil ik graag weten?
Hoe bepaal je de sluiterstijd, en hoe de diafragma? Hoe krijg je zulke enorm heldere en strakke foto's?
Wat heb je allemaal aangepast in photoshop? Zou je het origineel 's kunnen posten om het te vergelijken?
Ik ben benieuwd. Misschien zijn er nog meer mensen die wat willen weten?
Sluit u maar bij me aan!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 21:55 ]
Verwijderd
your right....soepping done..Firecow schreef op 22 december 2002 @ 21:51:
leuk foto wel, maar is voor mij niet meer als een normale foto van een brug hoor
2e foto... soep ff die stuk lamp eruit ofzoof denk er ff voortaan aan.. stoort nogal imho
artwork as usual.. prachtig.majic schreef op 21 december 2002 @ 23:26:
Vandaag lensje wezen wegbrengen naar Photex in rotterdam (hoogstraat, vlak naast fuji:-) ...was mn Tamron 28-300XR ..niet tevreden met t ding..dus retour gebracht.
Camera toch meegenomen ondanks enorm dikke mist en regenachtig weer, meestal vind ik wel een paar plaatjes om te schieten....en zoja, in de meest onwaarschijnlijke vorm van t ondergrondse, donkere Rotterdam Blaak station
Camera as always Fuji S2 pro met m'n trusty Nikkor AF-S 24-85 IF/ED
[..fotoos knip..]
Verwijderd
Mooie foto hoor. Had liever gezien dat die koepel op de berg iets scherper/contrastrijker was EN dat die lamp van de lantaarnpaal rechtboven weg was (soep mischien?).LastBoyScout schreef op 22 December 2002 @ 23:20:
Net 2 weken geleden een wel coole Casio QV5700 gekocht. Met de juiste settings (dit ding is echt loaded met features)
[afbeelding]
[Klikbaar] Gemaakt in Barcelona op een heuvel aan de rand van de stad (einde van de lijn 'Tram bleu'). Licht was wat diffuus maar zorgde ook voor mooie effecten in de mist hogerop. Ik vind hem zelf erg mooi.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 23:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tsja, niet slecht voor een A10Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 23:44:
- 2 pagina's terug (onderaan) -
Wat vinden jullie ervan?
Waren ze zo mooi dat iedereen zijn mond maar hield?![]()
Omdat dit voor de verandering foto's waren die ik niet zomaar even hier neergegooid heb, maar waar ik in totaal ongeveer 1 uur tijd aan besteed heb om ze mooier dan het origineel te maken, zou ik zeggen: alle commentaar is welkom hoor...
Verwijderd
Verwijderd
Hahaha, maakt toch niet uit of wel?Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 23:47:
Nog een tip van mezelf aan mezelf: Misschien dat ik die laatste opmerking beter niet zelf had kunnen maken
Yep, da's wat beter wbt de lamp (nog ff geen tijd gehad om hem te retouch'en); maar ik ben het niet met je eens over de koepel-mod. De wat wazige contouren van de koepel benadrukken de mistflarden beter vind ik. Maar in ieder geval waardeer ik je input!Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 23:35:
[...]
Mooie foto hoor. Had liever gezien dat die koepel op de berg iets scherper/contrastrijker was EN dat die lamp van de lantaarnpaal rechtboven weg was (soep mischien?).
[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 23-12-2002 00:55 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb geen digicam op het momentVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 00:23:
Majic maakt inderdaad veel te mooie foto's. Vooral die van een paar pagina's terug zijn schitterend.
Nu nog even iets anders:
Ik ben met wat foto's uit de oude doos (allemaal macro's) aan de slag gegaan om te kijken of een flinke hoeveelheid bewerking ze misschien wat mooier zou maken. Ook heb ik voor de verandering kaders om de foto's gezet (en ik heb ontdekt dat je foto er dan inderdaad net even wat lekkerder uit komt). Het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is van een iets minder mooie kwaliteit omdat het een zeer kleine uitsnede is uit de originele foto.
[afbeelding]
Misschien dat sommigen hem nog herkennen: een licht bewerkte uitvoering van de foto die in oktober aan de digifoto-contest meedeed (en bij lange na niet gewonnen heeft).
[afbeelding]
Een beetje een afgezaagd effect, maar ik vind het best mooi geworden.
Wat vinden jullie ervan? Niet slecht voor een Powershot a10 hè?
McLaren \o/
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Sick Nick op 23-12-2002 00:55 ]
[ Voor 25% gewijzigd door aKra op 23-12-2002 11:45 ]
Intentionally left blank.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Mooie heldere kleuren, wat voor een lichtbron heb je gebruikt?Exirion schreef op 23 december 2002 @ 00:10:
[afbeelding]
Komt tijd, komt Grolsch
Gemaakt met een Nikon Coolpix 4300, en wat Photoshop werk.
edit:
wat vloekt dat blauw bij het paars/lila van GoT...
Idd hele mooie foto. Jammer dat het dopje niet helemaal recht ligt. Alhoewel je dan wel snel het idee krijgt dat je dat er later op gemaakt hebt.Exirion schreef op 23 december 2002 @ 00:10:
[afbeelding]
Komt tijd, komt Grolsch
Gemaakt met een Nikon Coolpix 4300, en wat Photoshop werk.
edit:
wat vloekt dat blauw bij het paars/lila van GoT...
Verwijderd
Die koepel zat ik achteraf ook de hele tijd naar te kijken. Ik denk zelf dat, omdat een wazige koepel origineel is, je die maar moet houden. De gesoepte koepel is niet veel mooier (integendeel zelfs, viel me ook wat tegenLastBoyScout schreef op 23 December 2002 @ 00:05:
[...]
Yep, da's wat beter wbt de lamp (nog ff geen tijd gehad om hem te retouch'en); maar ik ben het niet met je eens over de koepel-mod. De wat wazige contouren van de koepel benadrukken de mistflarden beter vind ik. Maar in ieder geval waardeer ik je input!
Verwijderd
Kan je die foto's niet als link geven ipv meteen weer te geven???aKra schreef op 23 december 2002 @ 00:56:
Macro is wel![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Aaargh!!! OUCHHH!!!
[ Voor 33% gewijzigd door aKra op 23-12-2002 11:45 ]
Intentionally left blank.
dat is niet geheim hoor.g00fy schreef op 04 december 2002 @ 23:09:
[afbeelding]
pic vanavond gemaakt op een geheime lokatie in enschede![]()
me eerste pic die redelijk mooi gelukt al zeg ik het zelf, morgen weer proberen
gemaakt met Canon PS A40
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 23-12-2002 14:30 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
in januari denk ik...Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 14:53:
Mooie foto's moody. Nog ff soepen en ze kunnen aan de muurWanneer krijg je je G3 trouwens
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind alleen die van de Sacre Coeur goed gelukt, de rest vind ik niet goed. De meeste foto's hebben iets wazigs (bijv. de foto met het plein en de witte tentjes) of compositie is fout (notre dame net uit het midden, veel te dicht bij?)
[ Voor 8% gewijzigd door T.T. op 23-12-2002 15:40 ]
zoals ik zei zijn dit vakantiefoto's...geen 'tandje hoger foto's'T.T. schreef op 23 december 2002 @ 15:39:
[...]
Ik vind alleen die van de Sacre Coeur goed gelukt, de rest vind ik niet goed. De meeste foto's hebben iets wazigs (bijv. de foto met het plein en de witte tentjes) of compositie is fout (notre dame net uit het midden, veel te dicht bij?)
[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 23-12-2002 16:41 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2002 18:34 ]
Verwijderd
Nogmaals gefeliciteerd GrrrrreneGrrrrrene schreef op 23 December 2002 @ 18:33:
Woei, cam is binnen (zie icon) en dit is mijn eerste macro:
[afbeelding]
Klik voor grotere versie. Deze foto is nog onbewerkt omdat ik eerst ff mijn cam aan het "exploren" ben
Is al vaker voorbij gekomen (zelfs in dit topic) dus even zoeken..Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 18:34:
Ik zie in dit forum een mooie foto met gekleurde paard en de rest wordt weggepoetst tot zwart-wit.
Nu wil ik graag weten hoe je te werk moet gaan om zulk resultaat te kunnen behalen.
Alvast bedankt voor het antwoord
P.s. Ik heb PSP7.0 (nl versie)
mooie foto, zeker met die ondergrond. Alleen, dat water, is dat echt? Het ziet er een beetje 'gemaakt' uit. Maar voor de rest, erg mooi (zoals gewoonlijk).wat vinden jullie ervan?
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2002 19:08 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:17:
Heel mooi gedaan... vooral met het schaduweffect en de waterdruppels... mooie foto, echt waar...
MauriX schreef op 23 december 2002 @ 15:31:
Super mooi gedaan! Waar ligt de appel op? Mooie weerspiegeling!
T.T. schreef op 23 december 2002 @ 15:39:
[...]
De belichting op de appel is goed gelukt Aerodynamic
Dankjulliewelbipo schreef op 23 December 2002 @ 18:58:
[...]
mooie foto, zeker met die ondergrond. Alleen, dat water, is dat echt? Het ziet er een beetje 'gemaakt' uit. Maar voor de rest, erg mooi (zoals gewoonlijk).
Les een voor een fotograaf : De in jouw ogen mooiste pics zullen vaak ergens liggen roesten in een hoekje, zonder dat daar een goeie reden voor te vinden is. (Op t eerste gezicht) .Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 23:44:
- 2 pagina's terug (onderaan) -
Wat vinden jullie ervan?
Waren ze zo mooi dat iedereen zijn mond maar hield?![]()
Omdat dit voor de verandering foto's waren die ik niet zomaar even hier neergegooid heb, maar waar ik in totaal ongeveer 1 uur tijd aan besteed heb om ze mooier dan het origineel te maken, zou ik zeggen: alle commentaar is welkom hoor...
Idee is leuk...maar zou een onderwerp nooit zo hard in het midden zetten. Meer naar links, en wat van de reflectie opgeven....of een klein stukje, "and the imagination does the rest", of helemaal er op, imho. Verders mis ik heel veel scherpte...waarschijnlijk een postprocessing issue ?Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:07:
[afbeelding]
Speciaal op de belichting gelet, mn eigen softbox gemaakt met een halogeentje en een witte plastic zak... aan de andere kant een groot wit karton om de schaduwkant op te lichten....
wat vinden jullie ervan?
[ Voor 3% gewijzigd door majic op 23-12-2002 20:03 . Reden: schadow? wth was schadow?! Shadow/schaduw :) ]
Verwijderd
Erg mooi, mooie kleuren vooral!Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:07:
[afbeelding]
Speciaal op de belichting gelet, mn eigen softbox gemaakt met een halogeentje en een witte plastic zak... aan de andere kant een groot wit karton om de schaduwkant op te lichten....
wat vinden jullie ervan?
2 layers maken, dan de bovenste layer zwart/wit maken . Dan paard "uitgummen" .Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 18:34:
Ik zie in dit forum een mooie foto met gekleurde paard en de rest wordt weggepoetst tot zwart-wit.
Nu wil ik graag weten hoe je te werk moet gaan om zulk resultaat te kunnen behalen.
Alvast bedankt voor het antwoord
P.s. Ik heb PSP7.0 (nl versie)
[ Voor 2% gewijzigd door majic op 23-12-2002 20:36 . Reden: "paart" (...moe;-) ]
Grrrrrene schreef op 23 December 2002 @ 19:07:
Op aanraden van miekol een druppel geprobeerd te fotograferen, let niet op de instellingen, dit is full manual na stuk of 50 foto's te hebben genomen op auto, dus euh... Belichting is niet alles door 1/10.000ste sluitertijd
[afbeelding]
*pssssstt*.... layermasks..... veel makkelijker en flexibeler.majic schreef op 23 December 2002 @ 20:02:
2 layers maken, dan de bovenste layer zwart/wit maken . Dan paart "uitgummen" .
[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 23-12-2002 20:33 ]
*ppssstt* <---- old style retouche figuurExirion schreef op 23 december 2002 @ 20:30:
[...]
*pssssstt*.... layermasks..... veel makkelijker en flexibeler.
edit:
in combinatie met de airbrush en brush that is
majic schreef op 23 december 2002 @ 20:01:
Schaduw is veels te hard....de ipod zelf is cool. Als je de schaduw "nice'n soft" had gehouden had ie een 3 thumbs up van me gehad. Ow...ik zit weer teveel op photosig..*slaat zichzelf met een fuji s2*.
Hummm...niet om t een of anderGrrrrrene schreef op 23 December 2002 @ 19:07:
Op aanraden van miekol een druppel geprobeerd te fotograferen, let niet op de instellingen, dit is full manual na stuk of 50 foto's te hebben genomen op auto, dus euh... Belichting is niet alles door 1/10.000ste sluitertijd
[afbeelding]
Idd....naisExirion schreef op 23 December 2002 @ 20:48:
[...]
[afbeelding]
Zo dan? Is inderdaad mooier en echter
[ Voor 9% gewijzigd door majic op 23-12-2002 21:23 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq