Vandaag m'n nieuwe lenzen (Nikkor 24-85 AF-S ED-IF en 80-200D) wezen halen in Den Ham (vlakbij MIDDLE OF BLOODY NOWHERE...erh pardon, ommen) . Nadat ik eerst 2.5 uur met de trein heb mogen travellen, uitgestapt op ommen in de vrieskou. Midden in de achterhoek oid met allemaal *piep* boeren.
Vervolgens zie ik dat er - goh - maar 1 bus in t uur rijd en hij net geweest is . My luck.
Gelukkig komt er net een taxi aan, en Den Ham was maar een kilometertje of 8 weg ...dus ik zeg hoi ..wat kost dat ? . "Joah das ongevier 20 uro" . Ja mijn royal aars ...20 euro ...gdvr.
Dus...we wachten op de bus. In m'n zakken friemelend...zoekend naar geld. Alleen wat kopergruis ...halve euro oid. Gelukkig nog mn pakketje briefjes van 50 bij me (was voor de lens, maar bus kan dr wel van af he). Nadat ik nog zo'n 30 mins in de vrieskou heb staan kijken naar het gedrag van de lokale afdeling landbouwschool oid, waar ik sterk van twijfelde of het UBERHAUPT wel nederlanders waren omdat ik er geen enkel zinnig woord uit kon vissen behalve "kompjoeter" "neukuh" en "vuahwehhek" ...kwam de bus er eindelijk aan.
Geduldig laat ik de hele meute instappen, allemaal OV oid.....dus ik kom daar. Rijd deze bus naar Den Ham ? "Joah" . Mooi..hier 50 euro....
enige stilte.
"Doah goah nie, je moat moar in uut dorp goan wiesselen...mien buus uut".
*...**** #@ ...."godverse boeren *censuur* gehucht" kwam er alleen maar uit...en een hele bus vol met kinderen en pubers stonden me aan te gapen ...fijn.
Ik dus de bus uitgestapt. Connexion servicelijn gebeld, de betreffende man daar even t verhaal uitgelegd....en de busschaufeur zou een officieele berisping krijgen....en ik een excuusbrief. Fijn. Meneer daar snapte ook dat weigering van geld niet _mag_ of kan
Nouja so far so good...ik dus foto konijnenberg gebeld....of ze nog een idee hadden hoe ik bij hen kom komen :-) ...ze kwamen me dus netjes oppikken....geweldige tent ! Als je iets van cameras nodig heb ---> foto konijnenberg ...die lui hebben echt ALLES...en 80% op voorraad..ongeloofelijk ...hele kasten vol met D100's S602's D30's D60's alles er op en er aan. Maarja. De paar schamele fotos van vandaag...t was weer bewolkt toen ik uit de trein stapte om 11:30 .
p.s. industrie foto gemaakt hangend uit een rijdende trein boven een of andere grote rivier met 100km/h @ 1/60ste sluitertijd op full zoom ....en daar ben ik best trots op