Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik was 'al' zover dat ik wist dat IE6/Moz 1.3/Px 20030221 niet uit maakte en dat het weg ging bij uitloggen.
Ik had wel even gekeken bij Bugs, maar begreep niet 1-2-3 dat het dat topic was (omdat het eerst wel werkte, had ik eigenlijk nog niet aan mijn prefs gedacht).
Verwijderd
Dit lijkt meteen ook een eind te maken aan alle onzekerheid over de toekomst van Phoenix.• Switch Mozilla's default browser component from the XPFE-based Navigator to the standalone Phoenix browser. Note: the Phoenix user interface is defined entirely using XUL. So in preferring Phoenix, we are not deprecating XUL. We are demonstrating how XUL is a sound basis for fast, cross-platform applications such as Phoenix.
• Develop further the standalone mail companion application to Phoenix already begun as Minotaur, but based on the new XUL toolkit used by Phoenix (this variant has been codenamed Thunderbird). Note: the Phoenix toolkit is a compatible reimplementation of the XPFE toolkit, with added features such as customizable toolbars. We are not starting a new C++ GUI toolkit, we are simply moving to the next generation XUL toolkit.
• Deliver a Mozilla 1.4 milestone that can replace the 1.0 branch as the stable development path, then move on to make riskier changes during 1.5 and 1.6. The major changes after 1.4 involve switching to Phoenix and Thunderbird, and working aggressively on the next two items.
• Fix crucial Gecko layout architecture bugs, paving the way for a more maintainable, performant, and extensible future.
• Continue the move away from an ownership model involving a large cloud of hackers with unlimited CVS access, to a model, more common in the open source world, of vigorously defended modules with strong leadership and clear delegation, a la NSPR, JavaScript, Gecko in recent major milestones, and Phoenix.
Vooral dit spreekt me wel aan (quootje van dezelfde pagina):
• Phoenix is simply smaller, faster, and better -- especially better not because it has every conflicting feature wanted by each segment of the Mozilla community, but because it has a strong "add-on" extension mechanism. We recognize that different users need many different features; such demand is legitimate on its face. Attempting to "hardwire" all these features to the integrated application suite is not legitimate; it's neither technically nor socially scaleable.
• What's good for the browser (Phoenix) is good for the mail application (Minotaur, leading to Thunderbird), too. Mozilla's integrated mail has many fine features, but it suffers from too many integration points with the other apps, and it remains a complicated front end maintained by too few people, most of whom have different day jobs now.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 10:44 ]
Alleen bij mij werkt de autoscroll plugin niet en dat is rete irritant
Ook vind ik het knap klote dat er niet standaard een nieuwe tab wordt geopend maar je dat moet oplossen met ctrl+klik.
Edit:
Maar hij is wel rete snel!
[ Voor 7% gewijzigd door Neobender op 05-04-2003 12:33 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Tnx!
Weet je ook hoe ik dat autoscroll aan de praat kan krijgen?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het ook met Trillian..NG schreef op 08 April 2003 @ 12:27:
Dat had ik ook met MSN, en o.a. Active Desktop. Na veel gedonder gewoon maar afgestapt van MSN en op Trillian overgegaan. MS programma's kunnen/willen blijkbaar niet samenwerken met browsers van derden... Als iemand er een simpele oplossing voor weet. I'm all ears.
Ow, dan vrees ik toch dat jij iets fout gedaan hebt. Want met Trillian heb ik er geen last van. Zodra ik thuis ben zal ik wel even kijken welke instellingen ik heb.
Verwijderd
Ja heel graagNG schreef op 08 April 2003 @ 12:39:
[...]
Ow, dan vrees ik toch dat jij iets fout gedaan hebt. Want met Trillian heb ik er geen last van. Zodra ik thuis ben zal ik wel even kijken welke instellingen ik heb.
Nu heb ik vandaag Phoenix 0.5 (nieuwste nightly build) geïnstalleerd. Na het installeren van de Luna theme (nee, niet om de icoontjes, maar omdat die hetzelfde grijs heeft als Windows XP zelf) en aanpassen van de toolbars heb ik alle icoontjes op één toolbar staan. Nu is die andere leeg en die wil ik graag verwijderen. Hoe doe ik dat?

Ook zijn de tabs een beetje groot, hoe kan ik die eventueel verkleinen? Ik heb al geprobeerd om wat te stoeien met browsertabs.css (in luna_0.5.2.jar) maar dat heeft niets uitgehaald. Op aanwijzing van de maker van de skin heb ik dit toegevoegd aan userChrome.css in het Phoenix profiel:
1
| @import url("chrome://browser/skin/browsertabs.css"); |
Dit is om ervoor te zorgen dat de 'Luna Tabs' gebruikt worden, dit is native anders.
[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-04-2003 18:57 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Had eerst Mozilla, maar die vind ik nogal log en hij start traagjs op..
Phoenix is het helemaal. Tabbed browsing is leuk en mouse gestures zijn heel handig.. Ik zit nu ook vaak als erg anders met IE moet werken back commands met de muis te maken en me ergeren dat het niet werkt onde IE..
Nu nog even mijn vriendin overhalen om IE te ditchen en dan ga ik um uit XP slopen..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Dat 'Uit XP slopen' gaat nogal lastig. Ik lees overal dat Windows XP niet zonder kan. Je kunt hoogstens de link verwijderen (ook de map c:\program files\internet explorer, maar wie staat er nu te springen om 1,4MB extra schijfruimte?)-boesOne- schreef op 11 April 2003 @ 19:23:
ahhh... heb nu een weekje Phoenix en hij is m'n standaard browser![]()
Had eerst Mozilla, maar die vind ik nogal log en hij start traagjs op..
Phoenix is het helemaal. Tabbed browsing is leuk en mouse gestures zijn heel handig.. Ik zit nu ook vaak als erg anders met IE moet werken back commands met de muis te maken en me ergeren dat het niet werkt onde IE..hehe
Nu nog even mijn vriendin overhalen om IE te ditchen en dan ga ik um uit XP slopen..
[toekomstmuziek]
Stom dat microsoft niet gewoon code kan gebruiken voor hun OS'sen die elke browser slikt en waardoor je bijvoorbeeld ook het 'configuratiescherm' en 'zoeken' onder Phoenix kan draaien. Met een OPEN standaard voor [/u]eerlijke[/u] concurrentie.
[/toekomstmuziek]
@ Thunder, straal overheen gekeken

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-04-2003 19:59 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Je kunt hem gewoon uit SP1 slopen hoorJapie_17 schreef op 11 April 2003 @ 19:58:
[...]
Dat 'Uit XP slopen' gaat nogal lastig. Ik lees overal dat Windows XP niet zonder kan. Je kunt hoogstens de link verwijderen (ook de map c:\program files\internet explorer, maar wie staat er nu te springen om 1,4MB extra schijfruimte?)Ik wil dat zelf ook wel, maar als er zo weinig voordelen aan zitten, dan hoeft het van mij niet.
[toekomstmuziek]
Stom dat microsoft niet gewoon code kan gebruiken voor hun OS'sen die elke browser slikt en waardoor je bijvoorbeeld ook het 'configuratiescherm' en 'zoeken' onder Phoenix kan draaien. Met een OPEN standaard voor [/u]eerlijke[/u] concurrentie.
[/toekomstmuziek]
@ Thunder, straal overheen gekekenthanks in ieder geval.
De huidige nightlies hebben verschillende problemen met bookmarks. Er zijn er nu wel een aantal gefixed maar ze zijn er nog niet. De build van 20 maart is momenteel 1 van de meest bugvrije builds. Deze kan je hier ophalen.Metalium- schreef op 11 april 2003 @ 22:18:
Ik ben van phoenix weer naar Mozilla gegaan. Dit omdat bij Phoenix mijn bookmarks niet bewaard werden. Is dit een bekend probleem? Misschien in een nieuwe versie inmiddels opgelost?
Ik heb hier de nightly van 10 april (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4a) Gecko/20030410 Phoenix/0.5+). Hier heb ik tot nu toe geen problemen gehad met verdwijnende bookmarks. Wanneer zou dat dan moeten gebeuren?Coppertop schreef op 11 April 2003 @ 22:53:
[...]
De huidige nightlies hebben verschillende problemen met bookmarks. Er zijn er nu wel een aantal gefixed maar ze zijn er nog niet. De build van 20 maart is momenteel 1 van de meest bugvrije builds. Deze kan je hier ophalen.
Dan kun je net zo goed even 'Set Default Browser' aanklikken. Met 'eruit slopen' bedoel ik het daadwerkelijk verwijderen van Internet Explorer, niet het veranderen van een standaardbrowser. (Zie ook Advanced Shell Techniques).Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 22:12:
[...]
Je kunt hem gewoon uit SP1 slopen hoorHeeft microsoft zelfs een mooie frontend voor geschreven. "Set program access and defaults" heet dat geloof ik.
Stik, ik had de edit-knop moeten gebruiken, excuses

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-04-2003 01:05 ]
Er zijn verschillende problemen waar je afhankelijk van je eigen gebruik wel of geen last van hebt. Zie ook deze thread op Mozillazine. Ik gebruik nu zelf Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4a) Gecko/20030407 Phoenix/0.5+ en ik kan bijvoorbeeld geen tabs naar de Bookmarks sidebar draggen om automatisch een bookmark aan te maken.Japie_17 schreef op 12 April 2003 @ 00:55:
[...]
Ik heb hier de nightly van 10 april (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4a) Gecko/20030410 Phoenix/0.5+). Hier heb ik tot nu toe geen problemen gehad met verdwijnende bookmarks. Wanneer zou dat dan moeten gebeuren?
[ Voor 17% gewijzigd door Coppertop op 12-04-2003 01:21 ]
Verwijderd
Bij preferences het volgende afvinken, zou denk ik wel helpenVerwijderd schreef op 13 april 2003 @ 13:39:
Ik gebruik nu ook Mozilla met Banner Blind en MultiZilla, ik weet alleen niet hoe ik kan uitzetten dat hij steeds zoveel tabs opent als ik Mozilla opstart (allemaal mozdev pagina's van multizilla enzo).

Verwijderd
Uit het NS tijdperk heb ik deze nog overgehouden:
1
2
| user_pref("capability.policy.default.Window.onunload", "noAccess"); user_pref("network.http.sendRefererHeader", 0); |
De eerste staat de onLeave methode niet toe. (geen popup na verlaten site) Maar door de popup blocker is dit eigenlijk niet meer nodig.
De tweede voorkomt dat een site de refererHeader niet kan opvragen. (welke site kom je vandaan)
Oh ja, ik heb ook nog iets gezien over pipelining, maar daar kan ik wel wat uitleg voor gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 22:02 . Reden: Oh ja: ]
Nice, very nice.....Op het forum van Mozillazine zijn de nieuwe namen voor de browser Phoenix en de mailclient Minotaur bekend gemaakt. De naam Phoenix was al bezet en daarom heet de browser vanaf nu 'Firebird'. Ook de mailclient Minotaur krijgt een andere naam, deze gaat vanaf nu door het leven als 'Thunderbird'. Deze twee applicaties worden in de loop van dit jaar de nieuwe kern van de browser Mozilla
• Tabbed Browsing
Ik ben he - le - maal weg van Multizilla, erg handig en perfect in te stellen. Het enige waar ik me nogal mateloos aan irriteer is het volgende: Als ik op een link klik in mIRC/Trillian of een andere niet Mozilla programma dat er dan een nieuw raampje wordt geopend, en dan zit ik nog steeds met een volle taskbar
• Autoscroll & Tabbrowsing
Nu heb ik deze beide geinstalleerd, maar de startpost is al zodanig verouderd dat TAB + Scrollwiel niet meer werkt, even in dat phpbb2 topic gekeken en het zou nu Linkermuisknop + Scrollwiel moeten zijn. Werkte ook niet, dus heb maar meteen Autoscroll gepakt, maar nu doet die het ook niet
Voor de rest heb ik geen echt serieuze problemen, maar ik laat het jullie zeker weten als ik er eentje heb gevonden

/kick
Verwijderd
Japie_17 schreef op 12 april 2003 @ 01:03:
[...]
Dan kun je net zo goed even 'Set Default Browser' aanklikken. Met 'eruit slopen' bedoel ik het daadwerkelijk verwijderen van Internet Explorer, niet het veranderen van een standaardbrowser. (Zie ook Advanced Shell Techniques).
edit:
Stik, ik had de edit-knop moeten gebruiken, excuses![]()

dit bedoel ik dus. Ik kan het echt gewoon uitvinken en dan is ie weg. Mooie naam btw
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 00:01 ]
Klik maar eens op Internet Explorer en zie wat de beschrijving is. "Hiermee wordt de toegang tot Internet Exokirer uit het Menu Start en van het Bureaublad verwijderd." Met andere worrden, de linkjes op je desktop/ startmenu worden weggehaald, maar het programma zelf niet. (vraag je je niet af waarom met het 'deïnstalleren' van IE een geweldige winst in schijfruimte is te boeken van 0,00mb?)Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 00:00:
[...]
[afbeelding]
dit bedoel ik dus. Ik kan het echt gewoon uitvinken en dan is ie weg. Mooie naam btw</offtopic>
Ik heet eigenlijk Jaap-Jan, maar deze nick gebruikte ik toen ik op de 27MC zat te zenden (Japie dan, die 17 stond voor mijn leeftijd voor IRC, ik ben ook Japie_16 geweest, maar nu 18, maar dat heb ik nergens meer aangepast). OP IRC gebruik ik nu gewoon 'Jaap-Jan').
Internet explorer is een integraal deel van Windows. Zonder IE werken alle explorer windows niet meerJapie_17 schreef op 18 April 2003 @ 09:17:
[...]
Klik maar eens op Internet Explorer en zie wat de beschrijving is. "Hiermee wordt de toegang tot Internet Exokirer uit het Menu Start en van het Bureaublad verwijderd." Met andere worrden, de linkjes op je desktop/ startmenu worden weggehaald, maar het programma zelf niet. (vraag je je niet af waarom met het 'deïnstalleren' van IE een geweldige winst in schijfruimte is te boeken van 0,00mb?)
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Voor zover ik weet gaat dat niet, al weet je nooit of er niemand een extension voor geschreven heeft.NG schreef op 18 april 2003 @ 16:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik tabs automatisch laat refreshen na bijvoorbeeld 5 minuten in Mozilla 1.3?
Wat je altijd kunt doen, is een HTML-pagina aanmaken met één frame waar je dan die site laat zien en vervolgens zet je een meta-tag dat die HTML-pagina (met frame) om de 5 minuten ververst wordt.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
Verwijderd
kheb het gedownload
maar ik kan niet surfen
moet je nog iets instelle ofzo
srry voor de stomme vraag misschien
Verwijderd
Hadden nix origineels kunnen verzinnen?Firebird Admins schreef op 14 April 2003 @ firebird.sourceforge.net
14-April-2003 Mozilla Takes Firebird's Name for its Browser
The Mozilla subproject formally known as "Phoenix" has decided to rename its lightweight browser product to "Firebird". The Firebird development team, and the larger Firebird community, strongly oppose this change.
We of the Firebird project are proud of our product and devoted to our branding. Our marks are not there for the taking and our advice is that the law is on our side: we have nearly three years of widespread international use of our mark.
Legal issues notwithstanding, we take this as a slap in the face to the entire open source community. The easy route will be for Mozilla to quickly retract what it has done and pay the open source community the courtesy of an apology. The hard route, which we sincerely hope to avoid, will be Mozilla proceeding with this, losing its Open Source cred and goodwill and taking the risk of making its product untouchable by the distributors.
We are dismayed that Firebird was not contacted before Mozilla's decision was finalized. This breach of principle has occurred in the heartland of open source, where we are all supposed to be above such things. The attitude adopted by Mozilla's vocal proponents of the change, in essence "if they don't like it they can sue", is contrary to the generally accepted core values of the open source community. It reflects poorly on a community that voices strong opinions when corporate entities employ similar tactics. If Open Source is to win, we can do without brother cynically stealing from brother.
Please make your feelings on this issue known by emailing and posting to the Firebird-general list.
Firebird thanks you for your support.
bron: http://firebird.sourceforge.net/
bron: http://www.IBPhoenix.com/
Met MultiZilla kan je doen: Rechtermuisknop > Reload tabs > Every 30seconds/1minutes etcNG schreef op 18 April 2003 @ 16:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik tabs automatisch laat refreshen na bijvoorbeeld 5 minuten in Mozilla 1.3?
waarschijnlijk niet. Maar wat boeit het? duurt nog minstens een half jaar voor Firebird komtVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 11:56:
Werken alle Mozilla plug-ins ook gewoon in Firebird?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
And Bob's your uncle ...

Ik heb geen changelog kunnen vinden, maar het meest opvallende is de naamswijziging naar 'Mozilla Firebird'. Verder lijkt op het oog het overschakelen van één pagina naar meer pagina's (tabbalk komt tevoorschijn) sneller te gaan. Ook heb ik tot nu toe geen vervelende 'Document Contains no Data' meer gehad als ik een pagina in een nieuwe tab laadt.
De server lijkt wel wat over belast, maar toch "Happy Downloading"
Hmmz, vreemd dat deze o.6 als versienummer mee heeft gekregen, dit is toch nog geen nieuwe milestoneJapie_17 schreef op 24 april 2003 @ 23:28:
Nieuwe Mozilla Firebird nightly: Heden ten dage is op de Mozilla Server een nieuwe Phoenix/ Mozilla firebird Nightly te vinden. Het releasenummer is echter wel 0.6 geworden:
[afbeelding]
Ik heb geen changelog kunnen vinden, maar het meest opvallende is de naamswijziging naar 'Mozilla Firebird'. Verder lijkt op het oog het overschakelen van één pagina naar meer pagina's (tabbalk komt tevoorschijn) sneller te gaan. Ook heb ik tot nu toe geen vervelende 'Document Contains no Data' meer gehad als ik een pagina in een nieuwe tab laadt.
De server lijkt wel wat over belast, maar toch "Happy Downloading".
Ik heb gisteren een nightly binnengehaald, en ik moet zeggen dat dat de beste was sinds die van 20 maart. Met de latere versies waren vaak problemen met de bookmarks.
Toch deze ook maar ff downen, zeker als het vreselijk irritante "document contains no data" verdwenen is
op een ander forum met een vergelijkbaar systeem voegt ie zelfs helemaal geen smileys in.
[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2003 14:29 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
dat is toch niet de standaard skin he?Japie_17 schreef op 24 April 2003 @ 23:28:
Nieuwe Mozilla Firebird nightly: Heden ten dage is op de Mozilla Server een nieuwe Phoenix/ Mozilla firebird Nightly te vinden. Het releasenummer is echter wel 0.6 geworden:
[afbeelding]
De server lijkt wel wat over belast, maar toch "Happy Downloading".

ff downen dan maar....
lekker dan, ding crashed al voordat ik kan surfen. Ben wel blij dat die zuurstokkleurtjes niet standaard zijn....
ik wacht rustig af...
[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 04-05-2003 14:50 ]
Nee, niet standaard. Ik gebruik graag de luna theme. Ik doe dat omdat ik die kleur leuker vind passen bij Windows XP.Tampie schreef op 04 May 2003 @ 14:43:
[...]
dat is toch niet de standaard skin he?![]()
ff downen dan maar....
lekker dan, ding crashed al voordat ik kan surfen. Ben wel blij dat die zuurstokkleurtjes niet standaard zijn....
ik wacht rustig af...
Dat met die 'Document Contains No Data' was toch niet opgelost. Ik draai nu de nightly van 29 april, van crashes heb ik nog geen last gehad.
Je kan dit overigens wel minder irritant maken door:Japie_17 schreef op 04 mei 2003 @ 15:53:
[...]
Dat met die 'Document Contains No Data' was toch niet opgelost.
- in de adressbalk te typen: about:config
- en vervolgens de volgende regel op te zoeken: "browser.xul.error_pages.enabled"
- en hier de waarde te veranderen in "true"
Je krijgt dan geen popup venster meer te zien als een pagina niet op te vragen is, maar een error pagina vergelijkbaar met die in IE.
Hoe krijg ik die waarde veranderd dan ?!? Rechtermuisknop werkt niet, in de bron ook niet....k7of9 schreef op 04 mei 2003 @ 22:58:
[...]
- en hier de waarde te veranderen in "true"
Je krijgt dan geen popup venster meer te zien als een pagina niet op te vragen is, maar een error pagina vergelijkbaar met die in IE.
Verhelder mij
Gewoon erop dubbelklikken en dan krijg je een pop-up.DoRRoN schreef op 04 May 2003 @ 23:32:
[...]
Hoe krijg ik die waarde veranderd dan ?!? Rechtermuisknop werkt niet, in de bron ook niet....
Verhelder mij
Hmmm, hier niet hoorCoppertop schreef op 04 May 2003 @ 23:34:
[...]
Gewoon erop dubbelklikken en dan krijg je een pop-up.
-waar krijg ik als ik mozilla start twee keer mijn startpagina te zien
-multizilla laat bar zien ook als er maar 1 tab open is (heb optie aangekruist in preferences)
-druk op link en deze wordt dan op de achtergrond geopend, niet logisch toch
-hoe krijg ik home naasr stop en reload (wil geen aparte bar voor deze knop hebben, gebruik de persanol bar verder toch niet)
-hoe open je een link in een nieuwe tab met mousgestures
als deze simpele dingen niet in mozilla kunnen ben ik geneigd weer terug te gaan naar opera
[ Voor 8% gewijzigd door iscara op 05-05-2003 19:04 ]
Nee gebruik de laatste stable release te weten Phoenix 0.5 (Naples)k7of9 schreef op 05 May 2003 @ 19:00:
Heb je misschien heel toevallig een vrij oude build? Deze pagina is pas vanaf een bepaalde build daadwerkelijk actief. Weet niet meer vanaf welke precies. Dus ff een nieuwe downen in dat geval
Dus vind het raar dat de laatste nightly al 0.6 meekrijgen, beetje verwarrend....2003-05-04: New release soon
Mozilla Firebird 0.6 (Glendale) should be released soon, possibly within a week or so.
Ja dan heb je de laatste milestoneDoRRoN schreef op 05 mei 2003 @ 19:35:
[...]
Nee gebruik de laatste stable release te weten Phoenix 0.5 (Naples)
http://ftp24moz.newaol.com/pub/phoenix/nightly/latest-trunk/
Tussen de verschillende milestones (dus 0.4, 0.5, etc) verschijnen er bijna dagelijks zogenaamde nightlies. Dit zijn dan nieuw gebouwde versies met updates die voortkomen uit de ontwikkeling van Mozilla. Deze bevatten dan bijvoorbeeld bugfixes (of nieuwe bugs
En in de nieuwere nighlies zou de about:config toch echt geactiveerd moeten zijn
[ Voor 8% gewijzigd door k7of9 op 05-05-2003 21:09 ]
Heb je de Tabbrowser Extentions en Mouse Gestures van http://texturizer.net/firebird/extensions.html geinstalleerd?iscara schreef op 05 May 2003 @ 19:02:
irri programma op het eerste gezicht
-waar krijg ik als ik mozilla start twee keer mijn startpagina te zien
-multizilla laat bar zien ook als er maar 1 tab open is (heb optie aangekruist in preferences)
-druk op link en deze wordt dan op de achtergrond geopend, niet logisch toch
-hoe krijg ik home naasr stop en reload (wil geen aparte bar voor deze knop hebben, gebruik de persanol bar verder toch niet)
-hoe open je een link in een nieuwe tab met mousgestures
als deze simpele dingen niet in mozilla kunnen ben ik geneigd weer terug te gaan naar opera
Door ergens op de adresbar rechterklikt kan je customize doen en met alle knoppen schuiven wat je wilt.
Een link in een nieuwe tab kan met ctrl-click of middleclick.
Je kunt deze preference voor oudere builds ook handmatig toevoegen (deze is al vaker langsgeweest).DoRRoN schreef op 05 May 2003 @ 19:35:
[...]
Nee gebruik de laatste stable release te weten Phoenix 0.5 (Naples)
heb die van mozdev geinstalleert (heb mozilla geen firebird)Coppertop schreef op 05 mei 2003 @ 21:40:
[...]
Heb je de Tabbrowser Extentions en Mouse Gestures van http://texturizer.net/firebird/extensions.html geinstalleerd?
Door ergens op de adresbar rechterklikt kan je customize doen en met alle knoppen schuiven wat je wilt.
Een link in een nieuwe tab kan met ctrl-click of middleclick.
Home staat daar niet bij
waarom lukt dat niet gewoon met mousegestures?
Zoekbewerking duurde 0.26 seconden:iscara schreef op 06 mei 2003 @ 14:52:
Home staat daar niet bij
http://home.no.net/trihand/mozilla/home/en/
Staat gewoon op de Optimoz-pagina:waarom lukt dat niet gewoon met mousegestures?
http://optimoz.mozdev.org/gestures/defaultmappings.html
Oftewel, klik op link - vasthouden - recht omhoog - loslaten.
Even verder kijken dan je neus lang is voor je gaat roepen dat je iets 'irri' vindt kan geen kwaad... jeez
Zoef
kan niemand me hiermee helpen??? hij voegt niet alleen de smiley aan het einde in, maar verplaatst ook de cursor daarna achter die smiley.Orion84 schreef op 04 May 2003 @ 14:28:
hmm, ik gebruik nu al een tijdje naar tevredenheid mozilla, maar heb wel een probleempje met GoT, als ik een bericht post en ik klik op zo'n smiley om em in te voegen, dan voegt ie em altijd op het einde van het bericht in ipv op de plaats van de cursor. dat is errug irri.
op een ander forum met een vergelijkbaar systeem voegt ie zelfs helemaal geen smileys in.
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 06-05-2003 18:49 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
- Hoe stel je bijvoorbeeld de "startpagina" van de browser in?
- Hoe importeer ik de favorieten uit IE. ik zie wel een mapje staan maar die is leeg.
Alvast bedankt voor de hulp
In Mozilla: Edit -> Preferences -> Navigator -> Home PageVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:33:
- Hoe stel je bijvoorbeeld de "startpagina" van de browser in?
De automatische importfunctie werkt geloof ik niet altijd. Doe dus vanuit IE een export van je bookmarks (onder file menu of zo?) en importeer de file die je net gesaved hebt weer via de bookmarkmanager (Bookmarks -> Manage bookmarks) in Mozilla. Als je Phoenix gebruikt zit alles waarschijnlijk net even op een andere plek.- Hoe importeer ik de favorieten uit IE. ik zie wel een mapje staan maar die is leeg.
[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 06-05-2003 19:40 ]
Zoef
Dit heb ik al vaker gezien, en ik geloof niet dat er een oplossing voor isOrion84 schreef op 06 May 2003 @ 18:48:
kan niemand me hiermee helpen??? hij voegt niet alleen de smiley aan het einde in, maar verplaatst ook de cursor daarna achter die smiley.
Opera gedraagt zich trouwens weer net even anders: daar komt de smiley aan het einde van het bericht te staan, en de caret aan het begin

Blijkbaar is dit gewoon iets dat lastig netjes cross-browser te regelen is, helaas.
[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 06-05-2003 19:43 ]
Zoef
Verwijderd
tnx, ik had al wel et vermoedden dat dit probleem server side was zegmaar, helaas.Zpottr schreef op 06 mei 2003 @ 19:40:
[...]
Dit heb ik al vaker gezien, en ik geloof niet dat er een oplossing voor isbehalve het even intikken van de code
, tenslotte heb je je handen toch al op je keyboard nietwaar?
Opera gedraagt zich trouwens weer net even anders: daar komt de smiley aan het einde van het bericht te staan, en de caret aan het begin
Blijkbaar is dit gewoon iets dat lastig netjes cross-browser te regelen is, helaas.
code typen doe ik meestal idd ook wel, maar van sommige van die niet standaard smileys weet ik die nog nie uit me hoofd snappie.
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 21:48 ]
Ik heb 1.3.1 in een nieuwe directory geinstalleerd en snap eigenlijk niet waarom hij nog steeds het oude versienummer onthoudt
Verwijderd
http://komodo.mozilla.org/pub/phoenix/nightly/latest-trunk/
Ik heb hem geïnstalleerd, samen met met de brushed theme, en tabbed browser extensions.
Ben tevree. Crazybrowser mag is weg.
En uiteraard (?!!?!) kan ik nog steeds niet Girotellen met deze moderne browser, icm. met een "leading" java runtime (Sun JSE 1.4). Fijne bank, de Postbank.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 20:33 ]
Dit is ook nog geen 0.6 Milestone, al krijgt deze wel al versienummer 0.6 mee, dat is al een tijdje het geval bij de nighlies van de afgelopen tijd.Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:07:
En ondertussen is Phoenix Mozilla Firebird 0.6 al te downloaden. Hij staat nog niet tussen de milestones, in de latest trunk is nog niet alles gecompileerd lijkt het wel. Vanmiddag alleen nog maar de Windows versie, ik zie nu net ook de Linux versie ertussen staan.
http://komodo.mozilla.org/pub/phoenix/nightly/latest-trunk/
Ik heb hem geïnstalleerd, samen met met de brushed theme, en tabbed browser extensions.
Ben tevree. Crazybrowser mag is weg.
En uiteraard (?!!?!) kan ik nog steeds niet Girotellen met deze moderne browser, icm. met een "leading" java runtime (Sun JSE 1.4). Fijne bank, de Postbank.
Heeft er volgens mij mee te maken dat deze nighlies qua nieuwe features en dergelijke voldoen om een nieuwe milestone te worden, maar pas wanneer alle bekende bugs eruit zijn wordt een bepaalde build als milestone aangekondigd. Naar mijn weten komt de Firebird 0.6 milestone pas als Mozilla 1.4 final uit is, hierop wordt Firebird 0.6 dan gebaseerd.
Hij zou wel in Mei nog moeten komen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, Phoenix/MozillaFirebird + Sun JRE 1.4.1 (en 1.4.0 ook zonder problemen vroeger).Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:07:
Verwijderd
Ik wel.Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:07:
Geen idee wat het probleem bij jou is, maar bij mij werkt het al vanaf Phoenix 0.5 prima (en daarvoor waarschijnlijk ook al, maar toen gebruikte ik nog vooral IE).
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen: Ik ben niet de enige die daar problemen mee heeft. Girotel online is "notorious" voor de voorliefde voor die ene browser uit Redmond (die dan ook nog op ene juiste manier ingesteld moet staan).Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 00:10:
[...]
Ik wel.![]()
Geen idee wat het probleem bij jou is, maar bij mij werkt het al vanaf Phoenix 0.5 prima (en daarvoor waarschijnlijk ook al, maar toen gebruikte ik nog vooral IE).
Daar zijn hele draadjes over, op GoT, maar ook op Usenet.
Alles lijkt goed te gaan bij Phoenix 0.5 & Sun JRE 1.4.0, totdat je de TAN code invult en op verzenden drukt. Dan krijg ik de beruchte melding: "Er is een probleem bij het initialiseren van de JAVA-applet (meldingscode 3701)".
Als iemand mij een "toverinstelling" kan influisteren sta ik daar uiteraard voor open.
Zou het aan een NAT-firewall (=Sweex routertje) kunnen liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:40 ]
Dit is geen serverside probleem aangezien het invoegen van smiley codes met javascript gedaan wordt. Mozilla had voor versie 1.3 nog geen mogelijkheid om de cursorpositie in een textvak uit te lezen, vanaf 1.3 is dat wel mogelijk en in de eerstvolgende react update zal het invoegen van smileys in Mozilla hetzelfde werken als in IE.Orion84 schreef op 06 May 2003 @ 20:30:
[...]
tnx, ik had al wel et vermoedden dat dit probleem server side was zegmaar, helaas.
code typen doe ik meestal idd ook wel, maar van sommige van die niet standaard smileys weet ik die nog nie uit me hoofd snappie.
Opera biedt hier echter nog steeds geen mogelijkheden voor, en zal dat Opera kennende voorlopig ook niet krijgen.
Het feit dat het op veel forums niet werkt is puur omdat veel forumdevvers geen enkel verstand hebben van javascript, en een simpel geript IE-only scriptje gebruiken
Intentionally left blank
Girotel + Mozilla gaat altijd fout _behalve_ als je met Windows werkt. Dan werkt het weer prima. Girotel + Netscape 4.x zou volgens berichten, vreemd genoeg, wel goed moeten gaan in Linux. Is dit nou een probleem met Sun Java, met Girotel, met Linux of met MozillaVerwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 09:39:
[...]
Laat ik het zo zeggen: Ik ben niet de enige die daar problemen mee heeft. Girotel online is "notorious" voor de voorliefde voor die ene browser uit Redmond (die dan ook nog op ene juiste manier ingesteld moet staan).
Daar zijn hele draadjes over, op GoT, maar ook op Usenet.
Alles lijkt goed te gaan bij Phoenix 0.5 & Sun JRE 1.4.0, totdat je de TAN code invult en op verzenden drukt. Dan krijg ik de beruchte melding: "Er is een probleem bij het initialiseren van de JAVA-applet (meldingscode 3701)".
Als iemand mij een "toverinstelling" kan influisteren sta ik daar uiteraard voor open.
Zou het aan een NAT-firewall (=Sweex routertje) kunnen liggen?
Wie het weet mag het zeggen...
Verwijderd
Mmmm.sll schreef op 15 May 2003 @ 13:33:
[...]
Girotel + Mozilla gaat altijd fout _behalve_ als je met Windows werkt. Dan werkt het weer prima. Girotel + Netscape 4.x zou volgens berichten, vreemd genoeg, wel goed moeten gaan in Linux. Is dit nou een probleem met Sun Java, met Girotel, met Linux of met Mozilla
Wie het weet mag het zeggen...
Bovenstaande was juist op een Windows XP machine. Heb ik weer. Maar op mijn Linux bak ging het ook altijd fout...
Ik word namelijk wel erg moe van de RAR files die worden geopend met binare data in m'n scherm en van sites zoals http://www.hermanfinkers.nl
|_____vakje______|
Verwijderd
Met alle nieuwe ontwikkelingen bij Mozilla en Opera begint IE er steeds ouderwetser uit te zien.
Voor de mensen die nog wat extra motivatie nodig hebben om de Gecko overstap te maken: http://www.mozilla.org/projects/phoenix/why/.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 18:43 ]

- prefs zitten onder tools
- lelijke icoontjes (ok je hebt skins...)
- alle versies ná 0.5 crashen bij startup bij mij.
Ik snap het niet zo, eigenlijk.... 1.4b is erg mooi, snel, stabiel, veel functies, dus waarom dan weer IE na-apen door een browser te maken die bijna net zo flauw is als IE
Dat Mozilla naar de mime-type ipv de extensie kijkt zorgt er juist voor dat er veel problemen met bv. multiviews en andere 'truukerijen' correct verlopen, itt tot IE. Ik zou dus eerder kijken naar de oorzaak dan een kazige remedie.CyberSnooP schreef op 16 mei 2003 @ 19:49:
Ik gebruik mozilla al een hele poos naar tevredenheid, maar kent iemand een manier om de MIME-type kieskeurigheid van mozilla te omzeilen en hem ook naar extensies te laten kijken?
Ik word namelijk wel erg moe van de RAR files die worden geopend met binare data in m'n scherm en van sites zoals http://www.hermanfinkers.nl
Da's inderdaad gedaan om het overstappers van IE makkelijker te maken. Ik vind het een goed idee, hoewel het ook voor mij wennen is.Tampie schreef op 17 mei 2003 @ 13:22:
Ik moet zeggen dat ik Firebird echt een hele roltrap terug vind in de richting van IE
- prefs zitten onder toolsTerwijl ik al eeuwen gewent ben aan prefs onder edit
Daar heb ik geen last van. Heb je een nieuw profiel gemaakt en in een nieuwe dir geinstalleerd?- alle versies ná 0.5 crashen bij startup bij mij.
Zoef
Verwijderd
Het is dus maar net wat je vorige browser was.... (echt belangrijk kan ik het niet vinden trouwens).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 14:16 ]
Verwijderd
Dat is vooral een kwestie van wennen. Maar zóveel energie en flexibiliteit vergt deze verandering nu ook weer niet. Lekker belangrijk dus.Tampie schreef op 17 May 2003 @ 13:22:
Ik moet zeggen dat ik Firebird echt een hele roltrap terug vind in de richting van IE
- prefs zitten onder toolsTerwijl ik al eeuwen gewent ben aan prefs onder edit
En dat is vooral een kwestie van smaak en inderdaad zijn er talloze zeer goede skins beschikbaar. Om dat nu een enorme stap terug te noemen... Persoonlijk vind ik de standaard theme er prima uitzien en i.e.g. stukken mooier (en handiger) dan IE.- lelijke icoontjes (ok je hebt skins...)
Ja, da's ernstig. Voor jou dan, want de meeste mensen hebben daar dus helemaal geen last van. Waarschijnlijk inderdaad een kwestie van een nieuw profiel aanmaken.- alle versies ná 0.5 crashen bij startup bij mij.
Jij beveroordeelt deze browser vooral op de plaats van de prefs en het uiterlijk (terwijl je dat laatste helemaal naar eigen wens kunt aanpassen). Hallooo - over flauw gesproken! Waar het uiteraard om gaat zijn de ècht belangrijke dingen: hoe goed ondersteunt een browser alle moderne webtechnieken, hoe snel is ie in gebruik, hoe prettig is de UI, hoe is het cookie-/ popup-/ bookmark-beheer, hoe stabiel is de browser? Op al die punten lijkt 0.6 op het eerste gezicht veel beter dan 0.5, dus van een reuze stap terug is zeker geen sprake!Ik snap het niet zo, eigenlijk.... 1.4b is erg mooi, snel, stabiel, veel functies, dus waarom dan weer IE na-apen door een browser te maken die bijna net zo flauw is als IE
En daarbij: als je toch al Mozilla 1.4b had draaien, dan begrijp ik überhaupt niet waarom je Firebird gaat proberen. Kennelijk zit jij wèl te wachten op de extra ingebakken opties van Mozilla 1.4 (ik dus niet), en qua functionaliteit van de rendering engine maakt het geen bal uit of je nu Mozilla 1.4 of Firebird 0.6 gebruikt. Waarom doe je dan zo moeilijk? Wil je een mooie compacte browser zonder veel overbodige poespas -> gebruik Firebird. Wil je veel extra opties -> gebruik Mozilla, of gebruik Firebird met extensies. Wees blij dat je wat te kiezen hebt!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 20:12 ]
Je kunt de 'Save to disk'-dialoogbox oproepen door tegelijkertijd de shift-toets in te drukken als je op een link klikt. Dit werkt echter niet op bijvoorbeeld downloadsites waar de file automatisch na een paar seconden toegestuurd wordt.CyberSnooP schreef op 16 May 2003 @ 19:49:
Ik gebruik mozilla al een hele poos naar tevredenheid, maar kent iemand een manier om de MIME-type kieskeurigheid van mozilla te omzeilen en hem ook naar extensies te laten kijken?
(Phoenix heeft een andere functie voor de shift, dus ik weet niet hoe het daar moet).
Over de site van Herman Finkers, een kijkje in de source-code leert dat http://www.hermanfinkers.nl/finkers.swf gestart dient te worden. Met een shift-click op deze link of via de adressbar kun je het swf'je wel saven en lokaal starten, ware het niet dat de links in het swf'je niet meer werken omdat ze relatief zijn...
Gelukkig staat er ook een e-mailadres in de source (info@hermanfinkers.nl), dus het beste is om even een mail te sturen met de opmerking dat het MIME-type voor .swf niet of verkeerd ingesteld is op de webserver.
Verwijderd
Phoenix Firebird: Alt + klik.sll schreef op 17 May 2003 @ 15:39:
Je kunt de 'Save to disk'-dialoogbox oproepen door tegelijkertijd de shift-toets in te drukken als je op een link klikt. Dit werkt echter niet op bijvoorbeeld downloadsites waar de file automatisch na een paar seconden toegestuurd wordt.
(Phoenix heeft een andere functie voor de shift, dus ik weet niet hoe het daar moet).
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
superB
Verwijderd
Een beetje Tweakert had'em allang gedowned natuurlijk.bl!kje schreef op 19 mei 2003 @ 15:07:
Ik heb de start post doorgenomen en wat replys hiero, ik moet zeggen dat Mozilla me erg aantrekt.. Ik heb nu uiteraard IE.. Wat denken jullie is het slim om Mozilla te nemen? En welke versie dan? En is die Mozilla nou echt sneller? Ik doe eigenlijk niet veel meer dan surfen en downloaden met IE....
Uit dit draadje moet toch blijken dat veel mensen enthousiast zijn over de Gecko browsers.
Probeer MozillaFirebird eens, zou ik zeggen. Staat bovenaan op Mozilla.org.
Ik ben niet thuis dusVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:22:
[...]
Een beetje Tweakert had'em allang gedowned natuurlijk.
Uit dit draadje moet toch blijken dat veel mensen enthousiast zijn over de Gecko browsers.
Probeer MozillaFirebird eens, zou ik zeggen. Staat bovenaan op Mozilla.org.
superB
Verwijderd
Yupz!bl!kje schreef op 19 May 2003 @ 15:28:
[...]
Ik ben niet thuis dusEn ik zag dit draadje pas net
deze versie is de light versie?
Maar Mozilla is ook enkel als browser te installeren. Mocht je bij Mozilla niet het hele pakket willen downloaden, dan moet je de setup-installer downloaden en tijdens de installatie dit aangeven. Anders is ie ongeveer twee keer zo groot in download als Firebird.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Verwijderd
Raad eens wat de basis-browser voor de opvolger van Mozilla 1.4 gaat worden? Juist, MozillaFirebird.
Lawe het zo zeggen, momenteel is MozillaFirebird de "lean and mean" Gecko based browser.
Het mailprogramma wordt dan MozillaThunderbird trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 15:57 ]
Klopt jah. Weet ik ook. Maar eerst wordt er ook nog voor gezorgd dat er de stabielste Mozilla wordt uitgebracht in de huidige vorm, Mozilla 1.4. En die is voorzien van de mooie browser. Voor de rest loze aanvulling van mij ;-).Heb je de roadmap van Mozilla al eens goed bekeken?
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Ik vind Firebird nog geen aangenaam alternatief. Veel functies zitten anders of werken anders. Maar da's al genoemd. Verschillende functies (lijken) te verdwijnen. Een deel daarvan komen nog uit Netscape en waren en zijn voor mij een extra reden om juist voor Mozilla te kiezen en niet voor Opera of IE.
Ik ben me dus net in FireBird gaan storten. Nadat Mozilla 1.3 uit kwam, zette ik phoenix namelijk aan de kant voor mozilla. Aan de ene kant deed ik dat omdat mozilla 1.3 nou eenmaal beter was, maar aan de andere kant vond ik dit reuze jammer. Dit namelijk omdat phoenix->firebird in mijn ogen veel meer potentie heeft dan mozilla. En hetgeen ik dacht is uitgekomen. Mozilla wil met zijn browser meer de FireBird-kant op. En dus ook met zijn mail-client. Daarnaast stemt het uiterlijk, de snelheid, de intuïtiviteit (die mozilla niet had), en de configureerbaarheid mij enorm goed. FireBird gaat het voor mij worden. Helemaal
Mensen die nu gaan zitten klagen dat het "preference"-knopje eerst onder "Edit" zat en dat nu is vervangen door een "Options"-knop: Ten eerste is die aanpak veel intuïtiever, want een "Options"-knop hoort niet onder "Edit" thuis, en ten 2e -> als je daarover gaat klagen, dan weet ik al helemaal niet waarom je een Gecko-based browser gebruikt. Dan gebruik je namelijk een Gecko-browser, omdat het geen IE-browser is.... En dat is een insteek die nergens op slaat. Dus als FireBird dan een beetje op IE _zou_ lijken (want in mijn ogen doet het dat absoluut niet), dan zou dat absoluut geen reden mogen zijn om van FireBird af te stappen.
Affin, ik wacht met smart op de volgende versies en ben dus ook zeeeer benieuwd naar Mozilla 1.6 en zijn opvolgers, die meer richting phoenix zouden moeten gaan neigen
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Nouja ik hoop dat ze van Firebird nog iets moois maken, en zoniet dan hoop ik dat ze 1.4 niet meteen stopzetten.
Een paar vraagjes:
In firebird heb je een Google Toolbar die veel meer lijkt op het origineel voor de Internet Explorer. Ik vind dit fijner dan de optie van Mozilla, en wil dit graag ook in Mozilla gebruiken.
Deze zelfde google toolbar opent standaard in de actieve tab. Ik wil echter dat als ik iets intik in de searchbar, dat dit dan automatisch in een nieuwe tab komt.
Hoe kan ik in Firebird de scrollknop van de muis instellen? In Mozilla heb ik SHIFT+SCROLL ingesteld op "Scroll 1 page". Dat wil ik in Firebird ook.
Ben over beide browsers erg tevreden.
Persoonlijk vind ik ze gewoon duizend maal fijner werken dan IE, en ik zou voor geen goud terug willen.
micheljansen.org
Verwijderd
Typ in de adresregel about:config, scroll naar mousewheel.withshiftkey.action, dubbelklik dit item en zet de waarde op 1. (Ik geloof tenminste dat je dat bedoelt?)dawuss schreef op 25 mei 2003 @ 17:10:
Hoe kan ik in Firebird de scrollknop van de muis instellen? In Mozilla heb ik SHIFT+SCROLL ingesteld op "Scroll 1 page". Dat wil ik in Firebird ook.
Via about:config kun je allerlei settings veranderen, maar het is wel 'voor gevorderden' en de lijst bevat bovendien ook een aantal onzinnige settings die voor Firebird toch (nog) niet van toepassing zijn. Bij Mozilla vind je meer opties terug in het opties menu, maar waarschijnlijk zal dit bij Firebird in de toekomst ook wel weer terugkomen - al dan niet onder een 'advanced' knop en al dan niet als extensie. De discussies op Mozillazine wijzen i.e.g. wel in die richting... Firebird .6 is wat dat betreft alweer wat beter dan Phoenix .5, dus er zit (ondanks Tampies gejammer hierboven
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 00:52 ]
Verwijderd
Nietzman schreef op 01 December 2002 @ 14:40:
Voor iedereen die wel van Mozilla gehoord heeft, maar er nog niet aan begonnen is!
Mozilla...
Ik vind opera dus stoerder....
Als fervent ex-opera-gebruiker ben ik dit niet met je eens. Mozilla is met plugins tot hetzelfde niveau van gebruiksvriendelijkheid te verheffen als Opera, met mousemoves etc., en overtreft Opera zelfs, met betere tabbed browsing etc.
Bovendien is de HTML rendering engine gewoon beter.
micheljansen.org
Dit topic is gesloten.