Het grote Gecko-based browser overstaptopic!

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JJJ schreef op 08 februari 2003 @ 16:09:
Ik gebruik nu al een aantal maanden Phoenix, en soms ook de functie 'type ahead find', is er ook een mogelijkheid dat ie met 1 of andere toets naar de volgende match springt?
F3 does the trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:45

JJJ

Woei! \o/ Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Wauw, dat ziet er een stuk beter uit. Hoop dat dat ook weer terugvloeit naar Mozilla zelf. Dat maakt de boel weer een stuk gebruiksvriendelijker. En in elk geval een stuk gelikter.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

lohost schreef op 09 February 2003 @ 11:39:
Hoop dat dat ook weer terugvloeit naar Mozilla zelf. Dat maakt de boel weer een stuk gebruiksvriendelijker. En in elk geval een stuk gelikter.
Ik ben niet zo heeel erg into de Mozilla-developpers-scene.. maar ik acht die kans erg klein. Mozilla heeft toch standaard al wat meer opties als Phoenix en de ontwikkelaars zijn niet zo happig op grote wijzigingen als deze.
Dat is ook de voornaamste reden dat Phoenix überhaupt is gestart dus ik denk dat je vaker van dit soort verschillen zult tegenkomen.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

True, helaas. Blijf erbij dat het wel erg mooi eruit ziet. Maar vind Mozilla fijner werken dan Phoenix. Ziet overal berichten dat Phoenix sneller is, maar ik merk het niet echt. Draai op mijn laptop Mozilla met Quicklaunch. Dat zit volgens mij niet in Phoenix. Gezien de leeftijd van mijn laptop wil ik niet zonder. En op mijn desktop laad Mozilla zo snel dat het geen bal uitmaakt. Dus of ik daar profijt haal betijfel ik ook.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden: Mozilla 1.3 beta is nu uit. Hier vind je de download.

(Maar ik hou het lekker bij Phoenix. :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Let op dat Mozilla 1.3b op Win9x-systemen voor behoorlijk wat problemen kan zorgen (zie bug 192294).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Draai Win2K en probeer de 1.3 beta voor paar dagen. Ga dan weer vrolijk verder met de nightly zoals altijd. Ben nog geen problemen tegengekomen met de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

lohost schreef op 11 February 2003 @ 15:22:
True, helaas. Blijf erbij dat het wel erg mooi eruit ziet. Maar vind Mozilla fijner werken dan Phoenix. Ziet overal berichten dat Phoenix sneller is, maar ik merk het niet echt. Draai op mijn laptop Mozilla met Quicklaunch. Dat zit volgens mij niet in Phoenix. Gezien de leeftijd van mijn laptop wil ik niet zonder. En op mijn desktop laad Mozilla zo snel dat het geen bal uitmaakt. Dus of ik daar profijt haal betijfel ik ook.

Het gaat niet om de tijd die het kost om de browser op te starten maar om de snelheid van het renderen van de pagina's. Dat ging bij Phoenix altijd merkbaar sneller, maar nu ze in Mozilla ook de vertraging van -ik weet de naam van de setting niet meer- omlaag hebben gebracht naar 250ms merk je op snelle pc's weinig verschil meer tussen Phoenix en Mozilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Moet toegeven dat de ontwikkelaars toch nog wel enigszins naar elkaar luisteren en goede instellingen overnemen van elkaar. Dat maakt beide producten uiteindelijk alleen maar beter. Zie je ook bij de mozdev afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Femme schreef op 15 February 2003 @ 08:40:

[...]

Het gaat niet om de tijd die het kost om de browser op te starten maar om de snelheid van het renderen van de pagina's. Dat ging bij Phoenix altijd merkbaar sneller, maar nu ze in Mozilla ook de vertraging van -ik weet de naam van de setting niet meer- omlaag hebben gebracht naar 250ms merk je op snelle pc's weinig verschil meer tussen Phoenix en Mozilla.
Je bedoeld deze?

[rml][ Mozilla] Performance tip![/rml]

Ik merkte ook een aanzienlijke verbetering. De mozilla 1.3-reeks zou dit als default hebben en daarom sneller aanvoelen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, ik heb dus weer een probleempje met Phoenix. Eerst mozilla gedraaid en gister format gedaan en toen dacht ik "/me: Hè, laat ik eens Phoenix draaien".

Krijg bij het afsluiten telkens deze fouten.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/phoenix1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/phoenix2.jpg

WinXP + SP1
net geformateerd...
voor de rest geen gekke dingen.

Wie herkent dit probleem en weet er een oplossing voor ?!?

• Red

Red

Blue

DoRRoN schreef op 19 February 2003 @ 21:10:
Okay, ik heb dus weer een probleempje met Phoenix. Eerst mozilla gedraaid en gister format gedaan en toen dacht ik "/me: Hè, laat ik eens Phoenix draaien".

Krijg bij het afsluiten telkens deze fouten.

[afbeelding]
[afbeelding]

WinXP + SP1
net geformateerd...
voor de rest geen gekke dingen.

Wie herkent dit probleem en weet er een oplossing voor ?!?
Klein schopke...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

DoRRoN, de foutmelding die je krijgt is -in de beste MS-traditie- niet erg behulpzaam. Als ik een gok zou moeten doen: bij het afsluiten worden er wat files geschreven naar je profile-dir. Wie weet is daar een file vernaggeld en helpt het aanmaken van een nieuw Phoenix-profiel?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Zpottr schreef op 21 February 2003 @ 20:42:
DoRRoN, de foutmelding die je krijgt is -in de beste MS-traditie- niet erg behulpzaam. Als ik een gok zou moeten doen: bij het afsluiten worden er wat files geschreven naar je profile-dir. Wie weet is daar een file vernaggeld en helpt het aanmaken van een nieuw Phoenix-profiel?
Thnx, heb er nu geen problemen meer mee. Had nog default profile staan (stupid me |:( ) ff nieuw profiel aangemaakt....

Problem solved so far :> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
BTW ik keek net eens op FOK

maar die is dus niet Mozilla-vriendelijk.
Valt me weer tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar hoe krijg ik het onder mozilla voor elkaar dat "mijn back" knop net zo werkt als onder IE (dus dat ie een pagina terug gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Jur, heb je het over een van je muisknoppen of zo? Dan wil instellen als "backspace" ipv "internet back" nog wel eens werken. Anders moet je je vraag duidelijker stellen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ja pcies (inderdaad een beetje vaag geformuleerd) de knop van mijn muis (zo'n logitech mouseman wheel) die bij mijn duim zit heeft in IE de functie van vorige pagina, aangezien ik dit continu gebruik en het dus gewend ben is het erg iri dat dat niet werkt onder mozilla.

De 2de vraag is: het opstarten van mozilla duurt wel veel langer dan IE is er een manier om dit te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Jur, misschien toch ff het hele topic doorlopen :)
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 18:22:
[...]

Ga naar je profiel folder:
C:\Documents and Settings\<inlognaam>\Application Data\Mozilla\Profiles\default\<willekeurige naam>.slt

En open je prefs.js bestand in notepad, voeg deze tekst toe en Mozilla wordt een stukje sneller.
HTML:
1
2
3
4
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

Zorg wel dat Mozilla is afgesloten (dus ook uit het geheugen is) als je deze veranderingen wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Red op 23-02-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jur schreef op 23 February 2003 @ 20:55:
Ja pcies (inderdaad een beetje vaag geformuleerd) de knop van mijn muis (zo'n logitech mouseman wheel) die bij mijn duim zit heeft in IE de functie van vorige pagina, aangezien ik dit continu gebruik en het dus gewend ben is het erg iri dat dat niet werkt onder mozilla.

De 2de vraag is: het opstarten van mozilla duurt wel veel langer dan IE is er een manier om dit te versnellen?
1: Moet je je duimknop instellen als backspace dan werkt het goed.

2: Edit > Preferences > Advanced > En dan dat dingetje bij Quick Launch aanvinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Laatst online: 25-08 15:56
ben dankzij multizilla vanaf nu ook een gelukkige gebruiker van mozilla.
ik heb alleen nog een vraag ,weet iemand hoe je in kunt stellen dat mozilla de volgende keer dat je hem weer gebruikt ook automatisch alle tabs die je open had staan weer opent en de pagina's refreshed.
opera 7.01 heeft dat ook en dat is het enige wat ik bij mozilla nog mis,maar misschien weet iemand hoe dat onder mozilla ook kan.
ben al aan het zoeken geweest in de prefs van mozilla en multizilla maar kan er niet helemaal wijs uit worden of ik kijk er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

eppo: je kunt op mozdev.org even checken of het project Total Recall nog bestaat. Daar werd aan iets dergelijks gewerkt geloof ik.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Zpottr:kan hem daar niet vinden bij de active projects (zowel announced als de unanounced).
maar in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
ik ben eruit,er zit een save active tab session regel in het right mouse button menu en dat doet de trick.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op de powertools DVD van PCM (maart) stond mozila en na zo veel positive dingen gehoord te hebben heb ik em ook maar eens geinstalled en geupdate, want dat was 1.0.2. alles werkt prima. (zelfs integratie met DAP). sommige sites worden wel brak weergegeven (clanbase), maar dat ligt neem ik aan aan brakke sitecode, nie aan mozilla. alleen een vraagje:

ik heb mozilla ingesteld als default browser, maar als ik in msn messenger op de link "je hebt x nieuwe email berichten" klik dan opent ie toch IE en dat wil ik dus nie, kan ik hier iets aan doen??? verder werkt het default browser wel, en ik kan bij msn geen instellign hiervoor vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2003 11:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Crazy D
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij is dat een geintje van MSN, ik krijg 'm ook niet zo gek dat Phoenix wordt opgestart als ik in MSN op een link klik. Voortaan geen MSN meer gebruiken dan maar ;)

Exact expert nodig?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bij mij start ie (Windows Messenger 4.7) toch ècht gewoon Phoenix hoor. Maar ik geloof wel dat je daar een (XP) upgrade voor moet hebben (voor andere default-browsers dan IE en links in MS-proggies).

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jake schreef op 27 February 2003 @ 12:07:
Bij mij start ie (Windows Messenger 4.7) toch ècht gewoon Phoenix hoor. Maar ik geloof wel dat je daar een (XP) upgrade voor moet hebben (voor andere default-browsers dan IE en links in MS-proggies).
hmm gebruik hier win2k en msn 5, dus da is nie echt een optie ;(

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij is er voor win2k ook een update beschikbaar die ervoor moet zorgen dat de sommige programma's beter gebruik maken van de standaard ingestelde browser ipv IE op te starten

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Crazy D

Crazy D

Owh wacht, was in de war :P links in een message openen wel in Phoenix, alleen als je op de "huppelepup email messages" link klikt (dat hotmail dus opent), dan opent ie wel nog steeds IE.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik ben ook maar eens overgestapt op Mozilla :)
Heb nu zowat al elke denkbare browser geprobeerd, maar ik moet zeggen dat MoZilla heel lekker aanvoelt. Meteen maar als default gekozen (dat durfde ik bij Opera 7 niet aan :)) en vooral dat tabbed browsing is een verademing. Het was wel even wennen, omdat ik m'n 'middlemouse navigation' moest afleren (ja, is wel een plugin voor, maar ik gebruik middlemouse nu voor 'open in tab'. Nu nog even uitvinden hoe ik mozilla zo ver krijg dat hij voor mij nieuwe windows automatisch in tabs opent, in plaats van nieuwe mozilla instanties, maar ik dacht er net al iets over te lezen in dit topique.

Wat ik wel vervelend vind is dat Mozilla bij mij .xpi en .jar files niet wil downloaden, maar in plaats daarvan de inhoud weergeeft. Hoe los ik dat op?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Crazy D schreef op 27 February 2003 @ 13:50:
Owh wacht, was in de war :P links in een message openen wel in Phoenix, alleen als je op de "huppelepup email messages" link klikt (dat hotmail dus opent), dan opent ie wel nog steeds IE.
FYI: Bij mij gebruikt ie gewoon voor alles Px, het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dawuss schreef op 01 maart 2003 @ 12:26:
Wat ik wel vervelend vind is dat Mozilla bij mij .xpi en .jar files niet wil downloaden, maar in plaats daarvan de inhoud weergeeft. Hoe los ik dat op?
Waarschijlijk geeft de server het verkeerde mime-type mee met die besteanden. Een workaround voor jou is [shift] ingedrukt te houden terwijl je op de link klikt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
[quote]dawuss schreef op 01 March 2003 @ 12:26:
Nu nog even uitvinden hoe ik mozilla zo ver krijg dat hij voor mij nieuwe windows automatisch in tabs opent, in plaats van nieuwe mozilla instanties, maar ik dacht er net al iets over te lezen in dit topique.

daar heb je multizilla plugin voor nodig,die is te downloaden van de mozilla site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dawuss schreef op 01 maart 2003 @ 12:26:

In in ieder geval Phoenix was dat (vwb. xpi) een bekende bug voor diverse builds. Welke build heb je - probeer eens een recentere nightly ;)

Crazy D schreef op 27 februari 2003 @ 13:50:

Heb je alle windows updates geinstalleerd? Een van de recente patches zou dat moeten oplossen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

F_J_K schreef op 01 March 2003 @ 23:22:
Heb je alle windows updates geinstalleerd? Een van de recente patches zou dat moeten oplossen.
Thuis niet dus dat verbaast me niet dat IE af en toe nog opkomt, maar op mn laptop (w2k) ben ik redelijk bij (iig met SP3, Phoenix is ook de default browser... behalve dus bij de ".. new messages" (cq. "go to my e-mail inbox"). Of bedoel je een latere update (zijn er ongetwijfeld nog de nodige geweest ;)), eentje van na SP3?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is het er een van na SP3:
810649
Deze update bevat verscheidene oplossingen voor Windows-onderdelen om de ondersteuning van andere standaardwebbrowsers dan Internet Explorer te verbeteren
Of het je gaat helpen is een tweede, maar het klinkt plausibel :P

offtopic:
Het lijkt me ook vanwege beveiliging toch wel verstandig om altijd compleet uptodate te zijn met patches. Als je er niet steeds aan denkt kan je het ook automatisch laten doen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Hoe installeer je trouwens .jar files die je gedownload hebt? Themes etc. ? Kan het nergens vinden in de mozilla settings.
Het is trouwens 1.3b

edit: Is het trouwens ook mogelijk om Mozilla zo in te stellen dat nieuwe requests (zeg ik heb een mozilla instantie open staan, en ik probeer via de explorer een .html file te openen) automatisch in een TAB komen in plaats van in een nieuwe instantie?

[ Voor 48% gewijzigd door dawuss op 02-03-2003 17:08 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
dawuss schreef op 02 March 2003 @ 16:20:
Hoe installeer je trouwens .jar files die je gedownload hebt? Themes etc. ? Kan het nergens vinden in de mozilla settings.
Het is trouwens 1.3b

edit: Is het trouwens ook mogelijk om Mozilla zo in te stellen dat nieuwe requests (zeg ik heb een mozilla instantie open staan, en ik probeer via de explorer een .html file te openen) automatisch in een TAB komen in plaats van in een nieuwe instantie?
met de multizilla plugin kun je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

eppo666 schreef op 02 maart 2003 @ 17:37:
[...]

met de multizilla plugin kun je dat instellen.
Ja, maar hoe kan ik .JAR files openen?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
dawuss schreef op 02 March 2003 @ 17:49:
[...]

Ctrl-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Maar dan kan ik de skin / plugin toch niet installeren? Hij vraagt bij mij alleen of ik het met de default application (winrar bij mij) wil openen, of wil opslaan op m'n hdd.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
dawuss schreef op 02 March 2003 @ 18:22:
[...]

Maar dan kan ik de skin / plugin toch niet installeren? Hij vraagt bij mij alleen of ik het met de default application (winrar bij mij) wil openen, of wil opslaan op m'n hdd.
Hmm volgens mij hoort het wel te werken (ik begin nu te twijfelen). Wat gebeurt er als je de JAR naar een leeg Mozilla venster drag en dropped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Coppertop schreef op 02 March 2003 @ 19:01:
[...]

Hmm volgens mij hoort het wel te werken (ik begin nu te twijfelen). Wat gebeurt er als je de JAR naar een leeg Mozilla venster drag en dropped?
Het zelfde. Mozilla vraagt om bevestiging, dus opslaan / openen met winrar.

Hoe krijg ik die plugins nu trouwens weer weg? Ik heb net perongeluk 'autoscroll' geïnstalleerd via een .xpi, maar hier wil ik nu weer vanaf. (middlemouse -> open in new tab werkt nu niet meer). Ik zie 'm nergens staan in de preferences.

edit: Middlemouse -> open in new tab werkt trouwens wel bij text-links, maar niet bij image links. Vreemd. En jammer, want ik vind het een handige plugin, maar de 'open in new tab' functie vind ik belangrijker :)

[ Voor 18% gewijzigd door dawuss op 02-03-2003 19:27 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
dawuss schreef op 02 maart 2003 @ 17:49:
[...]

ik had het over het openen van een html file in een nieuwe tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Weet trouwens iemand hoe ik Px ook met WinRar kan associëren, dus dat als ik op een link klik die naar een rar file gaat dan opent hij het bestand en krijg je allemaal vreemde tekens, terwijl ik het bestand gewoon wil downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

F_J_K schreef op 02 March 2003 @ 12:08:
offtopic:
Het lijkt me ook vanwege beveiliging toch wel verstandig om altijd compleet uptodate te zijn met patches. Als je er niet steeds aan denkt kan je het ook automatisch laten doen ;)
:X m'n servertje doet het automatisch ;) mjah wel lachen dat dat sp3 ervoor moest zorgen dat je andere browsers als default kunt instellen, alleen werkt dat nog niet overal 8)7 maar ik heb het idee dan MSN IE rechtstreeks aanroept, i.p.v. gewoon "start http://" te doen. Maar ik ben nu weer eens een windowsupdate aan het doen, we zullen zo zien... :)

[edit]
Nog niks... windowsupdate kwam zelf met wat dingetjes die geinstalleerd moesten worden. Staat nog een lijstje met andere updates, maar daar staat de genoemde niet bij. Voorlopig start IE nog steeds op als ik in MSN (5.0.0543) op het linkje naar de hotmail-inbox klik...

[ Voor 20% gewijzigd door Crazy D op 03-03-2003 09:07 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

DoRRoN schreef op 02 March 2003 @ 19:57:
Weet trouwens iemand hoe ik Px ook met WinRar kan associëren, dus dat als ik op een link klik die naar een rar file gaat dan opent hij het bestand en krijg je allemaal vreemde tekens, terwijl ik het bestand gewoon wil downloaden :?
Edit > Preferences > Navigator > Helper Applications > ....

Een RAR mime type toevoegen, met bijbehorende handler

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Crazy D schreef op 03 maart 2003 @ 08:49:
Voorlopig start IE nog steeds op als ik in MSN (5.0.0543) op het linkje naar de hotmail-inbox klik...
[untested]
Is http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810649 wellicht iets voor jou?
[/untested]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

dawuss schreef op 03 maart 2003 @ 15:36:
[...]

Edit > Preferences > Navigator > Helper Applications > ....

Een RAR mime type toevoegen, met bijbehorende handler
Ik werk met Phoenix, waar deze optie niet bijzit ofzo :? :? :?

Anyways ik kan sowieso al niet vinden hierover in het preferences menu van Phoenix :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

DoRRoN schreef op 04 March 2003 @ 08:18:
[...]

Ik werk met Phoenix, waar deze optie niet bijzit ofzo :? :? :?

Anyways ik kan sowieso al niet vinden hierover in het preferences menu van Phoenix :|
[nietgetest]

Als je nou met mozilla je profiel creëert en dat profiel vervolgens over je phoenix profiel heen gooit? Wel even met ee Diff-tooltje checken wat er nog meer anders is, maar volgens mij komt het meeste gewoon overeen met elkaar.

[/nietgetest]

Zomaar een idee :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vanuit het vergrootglas start Phoenix nu idd op (al weet ik niet welke browser er eerst opstartte, dat heb ik niet getest :P) maar vanuit MSN blijft het IE 8)7 Volgens mij staat er gewoon keihard geprogrammeerd in MSN dat ie moet openen met IE... Meer default dan wat Phoenix nu is, kan volgens mij niet.
Ben wel benieuwd of, als ik active desktop aanzet, links nu ook in Phoenix openen (1 van de redenen om geen ad te draaien was omdat links ook in IE openen). Straks eens proberen.

[edit]"inbox" link dan in MSN, overige links gaan gelukkig nog steeds goed (je weet het nooit, met al die updates :P). Machine is nog nooit zo up to date geweest met patches :D

[ Voor 12% gewijzigd door Crazy D op 04-03-2003 09:04 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Iemand een idee hoe je de auto-image-scaling uitzet in Phoenix (moz 1.3b tevens) ?

Ik irriteer me er dood aan :(

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op 05 maart 2003 @ 09:56:
Iemand een idee hoe je de auto-image-scaling uitzet in Phoenix (moz 1.3b tevens) ?

Ik irriteer me er dood aan :(
Uit de release notes:
Image auto sizing allows a user to toggle between full-sized images and images sized to fit the browser window. To give it a try, load a large image into the browser window or size the window to be much smaller. Now clicking on the image will alternate between auto-sized and full-sized.The feature can be disabled (or enabled) from the Appearance panel in Preferences.
Vinkje weghalen dus bij Enable automatic image resizing, Phoenix zal wel iets soortgelijks zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Fix:
ga naar about:config en zet browser.enable_automatic_image_resizing op false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mozilla 1.3 stable is ook uit :Y)
Meuktracker Windows installer Linux installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ikzelf gebruik Opera,maar vind Mozilla natuurlijk ook da shit.Ik heb Opera vroeger geinstalleerd voor anti-Microsoft,maar nu staat het er nog steeds op,gewoon omdat het veeeeel beter/handiger/sneller is dan IE.

2003 wordt het jaar dat IE gaat krimpen,zwaar krimpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik draai hier nu sinds een tijdje mozilla 1.3b op twee computers.

- Celeron 308 met 256 MB RAM, w2kpro
- Athlon XP 1700+ met 512mb RAM, w2kpro SP3

Die eerste is van m'n ouders en die tweede van mijzelf.
Vreemd genoeg werkt mozilla prima op mijn eigen PC, maar op die van m'n ouders hapert hij af en toe nogal tijdens het browsen. Hij loopt niet echt vast, maar hij 'freezed' even. (30 sec ofzo). Daarna kun je weer gewoon verder browsen. Het is ook niet windows dat freezed, de rest werkt allemaal nog uitstekend, maar echt alleen mozilla.
Weet iemand waar dit aan ligt? De mozilla versie op m'n ouders' pc heeft minder plugins dan die op mijn eigen pc.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik Mozilla en IE tegelijk op me computer hebben? Zodat, als ik het rot vind, toch nog terug kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 19:45

JJJ

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:34:
kan ik Mozilla en IE tegelijk op me computer hebben? Zodat, als ik het rot vind, toch nog terug kan gaan
Ja hoor, dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Hmmz, weet iemand of er een manier is om Mozilla (1.3) zo gek te krijgen dat ie onthoud op welke monitor ie et laatst gedraaid heeft ? Ik heb nl. een dualhead setup, en Mozilla wil perse op m'n primary monitor starten, wat dus juist niet de bedoeling is :(

Andere apps laten dit gewoon netjes aan windhoos/display manager over, maar Mozilla dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dawuss schreef op 15 March 2003 @ 14:38:
(...) maar op die van m'n ouders hapert hij af en toe nogal tijdens het browsen. Hij loopt niet echt vast, maar hij 'freezed' even. (30 sec ofzo). Daarna kun je weer gewoon verder browsen. Het is ook niet windows dat freezed, de rest werkt allemaal nog uitstekend, maar echt alleen mozilla.
Gebeurt dit tijdens gebruik, of als je Moz even in de achtergrond draait? Windows swapt Moz erg graag naar disk als er even niets mee gedaan wordt [ insert conspiracy theory here ] , en dat kan er inderdaad makkelijk voor zorgen dat de applicatie enkele 10tallen seconden niet reageert; hij wordt dan onder luid HD-gereutel teruggehaald als je 'm weer aanspreekt. Dit gebeurt zelfs op de doos waar ik nu op zit te werken, en dat ding gebruikt zelden meer dan de helft van z'n werkgehugen onder windows, dus het is nergens voor nodig. Erg maf.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Laatst online: 21-06 22:50
mensen die een andere browser/mail programma http:// of mailto: links willen laten laden...

Bij mij werkte het om in de file types van folder options de filetypes (NONE) Internet shortcut, (NONE) URL:HyperText Transfer Protocol en evt (NONE) URL:MailTo Protocol op Netscape (of andere browser natuurlijk) in te stellen. Hierdoor ging messenger (en ook explorer na commando run "mailto:email@adres.nl") bij mij ook mailtjes en HTTP links standaard opstarten in Netscape.

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Zpottr schreef op 15 March 2003 @ 18:03:
[...]

Gebeurt dit tijdens gebruik, of als je Moz even in de achtergrond draait? Windows swapt Moz erg graag naar disk als er even niets mee gedaan wordt [ insert conspiracy theory here ] , en dat kan er inderdaad makkelijk voor zorgen dat de applicatie enkele 10tallen seconden niet reageert; hij wordt dan onder luid HD-gereutel teruggehaald als je 'm weer aanspreekt. Dit gebeurt zelfs op de doos waar ik nu op zit te werken, en dat ding gebruikt zelden meer dan de helft van z'n werkgehugen onder windows, dus het is nergens voor nodig. Erg maf.
Nee, het gebeurt meestal als ik mozilla gewoon actief aan het gebruiken ben. Dus: Ik klik op een link met m'n middlemouse (open in new tab) en dan wordt de nieuwe tab geopend, en dan hangt even heel mozilla voor zo'n 5-10 seconden.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dawuss schreef op 16 March 2003 @ 16:58:
Nee, het gebeurt meestal als ik mozilla gewoon actief aan het gebruiken ben. Dus: Ik klik op een link met m'n middlemouse (open in new tab) en dan wordt de nieuwe tab geopend, en dan hangt even heel mozilla voor zo'n 5-10 seconden.
Gebeurt dit toevallig als je een site gaat laden die Java gebruikt? Dit kun jemeestal zien aan een rood/blauw koffiekopje dat verschijnt in je systemtray. De Java-plugin wordt standaard niet gestart, en het aanroepen daarvan kan Moz best een tijdje verlammen op een wat tragere PC. Anders zou ik het ook niet weten.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik ga mozilla ook eens installen... heb een tijdje met Opera gewerkt, maar toen toch weer terug gegaan naar IE, omdat bepaalde pages niet goed weergaven.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Yo, heb nu ook mozilla geinstalled en vindt het besr wel lekker werken en is ind sneller :)
Heb nog wel een vraagje waaom moeten mijn bookmarks staan? dus in welke folder moet ik ze zetten nadat ik ze heb gexport via ie en waar moeten me cookies? :)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik vind het vaag dat het zoveel sneller is als internet explorer...., werkt wel lekker tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

voor de multizilla plugin is cool! :) Dit werkt echt veel lekkerder dan ie imho :) Moet nog wel wennen aan de piemenus. (btw weet nog steeds niet waar me bookmarks en cookies heen moeten )

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 16-03-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Alpha-xp schreef op 16 March 2003 @ 18:51:
Yo, heb nu ook mozilla geinstalled en vindt het besr wel lekker werken en is ind sneller :)
Heb nog wel een vraagje waaom moeten mijn bookmarks staan? dus in welke folder moet ik ze zetten nadat ik ze heb gexport via ie en waar moeten me cookies? :)

Je cookies kan je niet importeren. Dat zijn nl. vage bestanden, ipv 1 file bij explorer.

Je bookmarks kan je volgens mij gewoon op je desktop zetten en expliciet importeren via de bookmark manager en de file weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Alpha-xp schreef op 16 March 2003 @ 18:51:
Heb nog wel een vraagje waaom moeten mijn bookmarks staan? dus in welke folder moet ik ze zetten nadat ik ze heb gexport via ie
Wat je het best kunt doen is (in Moz) Bookmarks -> Manage Bookmarks (of [Ctrl-B]), en vervolgens in de bookmark manager voor Tools -> Import kiezen. Zoek de file op die IE gemaakt heeft , klaar is Klara-xp.
en waar moeten me cookies? :)
Ik weet niet of je die mee kunt nemen eigenlijk... ik neem aan dat je je logins voor websites automatisch over zil zetten. Lastig, het enige dat ik zo weet zijn wat bookmarklets (show cookies moet je hebben) waarmee je in IE de cookies van de betreffende site kunt laten zien.

Verder zou je http://www.squarefree.com...forms.html#view_passwords kunnen gebruiken om passwords terug te halen van sites waar je die door de browser hebt laten onthouden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

thnx! :) best wel stom van me dat ik de bookmark manager over het hoofd heb gezien :) en die cookies zijn eigenlijk niet echt nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu Mozilla 1.3 draaien, draait echt super, ik kan echt geen reden bedenken dat brakke IE nog te gebruiken wat om de zoveel tijd crasht en meteen de rest van windows meeneemt en daarna al me icoontjes rechtonder weg zijn, en me achtergrond weg is :)

Ga binnenkort als we adsl hebben en ik het internet niet meer hoef te delen, ook serieus een poging doen om helemaal over te gaan op linux, en win98 ernaast voor af en toe een spelletje, maar dat doe ik toch niet zo vaak.
Ben benieuwd of mozilla ook onder linux zo relax werkt, heb tot nu toe alleen nog maar met conqereur gewerkt onder linux.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

wat mij nu opvalt is dat de menutjes op http://www.fok.nl niet werken (forum bijvoorbeeld). Ik krijg geen drop-down menu te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 19:37:
Ga binnenkort als we adsl hebben en ik het internet niet meer hoef te delen, ook serieus een poging doen om helemaal over te gaan op linux, en win98 ernaast voor af en toe een spelletje, maar dat doe ik toch niet zo vaak.
:) je hebt echt geen Windows nodig om je internet te delen, LOL. Maar misschien heb je huisgenoten die niet een dagje off-line willen zijn terwijl jij je PC annex server voor de eerste keer op eigen houtje instelt, dat kan natuurlijk. In ieder geval kun je "internet delen" prima doen met een willekeurige Linux-box.
Ben benieuwd of mozilla ook onder linux zo relax werkt, heb tot nu toe alleen nog maar met Konqueror gewerkt onder linux.
Er zijn wat klachten dat het iets trager is (veel snelheidsoptimalisaties zijn bedoeld voor Win, omdat daar de meeste gebruikers zitten) ,maar wat mij betreft werkt het perfect. Het is echt heerlijk als je op allerlei platforms (in mijn geval diverse Win, diverse Lin en MacOS X) dezelfde browser voor je neus krijgt!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraagje :
mijn IE favo's worden niet overgzet naar mozilla
zou dit automatishc moeten gaan ? of moet ik dit nog hand matig moeten doen
en ja kan ik zoals bij opera met tabs scrollen , dus dat als ik een nieuwe website open een nieuwe tab krijg ? ... en het scrollen gaat niet echt vloeiend ... wat is hier aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Preddie schreef op 16 maart 2003 @ 19:54:
wat mij nu opvalt is dat de menutjes op http://www.fok.nl niet werken (forum bijvoorbeeld). Ik krijg geen drop-down menu te zien...
Klopt, maar dat is de schuld van Fok!. Die lui gebruiken voor oa. de diverse sport-managers een menusysteem dat niet werkt onder iets anders dan IE. Heb er afgelopen zomer over geklaagd, maar daar gebeurt helaas niets mee. Wat voor menu's zijn er op het Forum trouwens, ik kan daar alles doen wat ik wil met Mozilla??

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 14-09 12:29
Hmmm, nu Mozilla en Opera op m' n pc en blijf toch laatstgenoemde gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:15:
Het zou automatisch moeten gebeuren maar sommige builds hebben helaas een bug die dat verhindert. Exporteer je bookmarks vanuit IE (onder het File-menu of zo??) naar een file, en importeer die weer in Mozilla. Zie een van mijn posts hierboven voor meer info.
en ja kan ik zoals bij opera met tabs scrollen , dus dat als ik een nieuwe website open een nieuwe tab krijg ?
Je kunt in edite -> Preferences aangeven dat je [ctrl]-klik en middelklik wilt gebruiken om een nieuwe tab te openen. Mocht je dat niet willen doen, dan kan multizilla er volgens mij wel voor zorgen dat pagina's altijd in een nieuwe tab geopend worden. Dit gebruik ik zelf echter niet, dus garantie tot aan de deur.

[/quote]... en het scrollen gaat niet echt vloeiend ... wat is hier aan te doen ?[/quote]

IE's verschrikkelijke Smooth Scroll is (imho) gelukkig niet aanwezig in Moz; hij scrollt gewoon meteen naar de plek waar je heen wilt zonder vertraging. Op wat voor pagina's is scroll niet vloeiend? Ook het scrollgedrag kun je in prefs aanpassen (oa. hoeveel 'regels' per keer er gescrolled moet worden)

HTH.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 16-03-2003 20:25 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 20:15:
ik had een vraagje :
en ja kan ik zoals bij opera met tabs scrollen , dus dat als ik een nieuwe website open een nieuwe tab krijg ? ... en het scrollen gaat niet echt vloeiend ... wat is hier aan te doen ?
Je moet de favo's via ie eerst exporten ( file export) en dan via mo "importen".
bookmarks--> manage bookmarks. Dan kan je de html file die ie heeft gexport gewoon daarheen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Zpottr schreef op 16 March 2003 @ 20:13:
Er zijn wat klachten dat het iets trager is (veel snelheidsoptimalisaties zijn bedoeld voor Win, omdat daar de meeste gebruikers zitten) ,maar wat mij betreft werkt het perfect. Het is echt heerlijk als je op allerlei platforms (in mijn geval diverse Win, diverse Lin en MacOS X) dezelfde browser voor je neus krijgt!
1.3 is ook retesnel op linux! Het verschil met 1.2.1 was (bij mij iig) meteen zichtbaar. :)
En overal dezelfde browser is al fijn (gebruik hem op Windows/Linux/Mac), maar ook overal dezelfde mailer is nog een fijne xtra bonus.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
harstikke bedankt mensen :D ik ben geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Hey

Gaat Phoenix bij jullie ook de mist in op www.tweakers.net ?

als ik dan een volgende tab open , of verder browse laat ie allerlei zooi bovenin beeld staan

(Phoenix 0.5 met Phoenity theme)

vreemd , is de eerste pagina die ik tegenkom die het niet goed doet bij mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door Optical op 17-03-2003 12:06 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:03
Optical schreef op 17 March 2003 @ 12:04:
Hey

als ik dan een volgende tab open , of verder browse laat ie allerlei zooi bovenin beeld staan

vreemd , is de eerste pagina die ik tegenkom die het niet goed doet bij mij :P
Ik denk dat je het probleem bedoelt dat ik eens heb beschreven in dit topic ik heb helaas de screenshots al weggehaald van mijn webserver en harde schijf. Overigens had ik dat probleem met de aqua versie van phoenity ik gebruik nu de beyond versie die wel goed werkt.

mischien kun je zelf een klein screenshotje plaatsen
edit:
Net even gekeken of ik met de aqua versie het probleem nog steeds had en zo te zien heb ik het probleem niet meer op de tweakers pagina. Een screenshot kan ik dus ook niet meer maken

[ Voor 17% gewijzigd door Civil op 17-03-2003 12:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optical schreef op 17 maart 2003 @ 12:04:

Geen problemen hier met standaard Phoenix 0.5 (op Win2k Pro). Misschien een bug van het theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 13:21:
[...]
Geen problemen hier met standaard Phoenix 0.5 (op Win2k Pro). Misschien een bug van het theme?
Het is inderdaad een bug van het theme denk ik , ik heb nu ook Beyond erop en du doet iie t prima

:)

tnx

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Dat probleem heb ik ook, maar alleen bij "Hoe ziet jouW Desktop eruit :)"

Ik doe dit nu trouwens op de allerlaatste build van Phoenix van 2003-03-18. Erg stabiel en volgens het forum ook vrijwel bugloos en ze zitten nu erg dicht tegen een 0.6 aan (met nieuwe naam natuurlijk).

Ik vind het jammer dat Mozilla zelf niet dezelfde tabbed browsing gebruikt als de Phoenix-extension. En nog een paar kleine aanpassingen aan het mailgedeelte en dan kan ik echt alle Microsoft dingen (op windows na) van mijn bak slopen omdat andere programma's (bij mji dan) beter en fijner werken.

Trouwens .. met fullscreen gebruikte Phoenix 25% minder geheugen dan IE6 op winXP

[ Voor 1% gewijzigd door Scharnout op 18-03-2003 20:52 . Reden: typo ]

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
IE heeft afgedaan.Let op mijn woorden : Internet Explorer gaat slecht uit 2003 komen,
en in 2004 overwegen de n00bs (=niet-tweaker :p) om IE te vervangen door andere browsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

EXE-cuter schreef op 18 March 2003 @ 22:10:
IE heeft afgedaan.Let op mijn woorden : Internet Explorer gaat slecht uit 2003 komen,
en in 2004 overwegen de n00bs (=niet-tweaker :p) om IE te vervangen door andere browsers
De gemiddelde n00b weet alleen niet eens dat het bestaat, laat staan hoe ze weten hoe ze het moeten instaleren :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

bleh mo doet het erg goed tot nu toe nog maar 1 crash gehad maar ben een site tegen gekomen die het niet doet :( http://animemarket.no-ip.com/forum/ (forum) best wel jammer aangezien ik die vaak bezoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Laatst online: 12-09 22:19
Hoe hun je geinstalleerde plugins en themes verwijderen uit mozilla?
ik heb al wat zitten zoeken in instellingen van mozilla en @got, maar heb nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Themes kun je uninstallen vanuit Edit -> Preferences -> Appearance -> Themes.
Het verwijderen van add-ins is vaak lastiger, als de auteur geen voorziening hiervoor heeft gemaakt (zoals bv. bij de tabbrowser enhancements wel gedaan is). Dit is een van de dingen die imho beter geregeld zouden moeten zjn.

[ Voor 16% gewijzigd door Zpottr op 21-03-2003 22:22 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wat ik me wel afvraag: Is het mogelijk om ergens te kiezen dat hij nooit vraagt om het bewaren van een wachtwoord? Ik word het een beetje zat om steeds op "Never for this site" te moeten klikken. Ik heb liever "never for any site"

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Preferences->Privacy & Security->Passwords ;)

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

RedSonja schreef op 22 March 2003 @ 16:33:
Preferences->Privacy & Security->Passwords ;)
tuurlijk. Kon 'm niet vinden 8)7

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Zojuist ook maar even mozilla voor linux geinstalleerd. Heel lang moeten kloten omdat het kreng dacht dat ik de benodigde libraries niet had, maar die van mij waren te nieuw :?
Nu werkt het iig allemaal, maar wel vreemd dat als ik met mijn muiscursor over links heen ga, dat ze dan een pixel of wat 'verspringen'. Heel vaag.

HELP! Ik heb net perongeluk die 'autoscroller' geinstalleerd. Hoe krijg ik die weer weg?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
Ik vond weer een bewijs dat Mozilla beter beveiligd is dan IE.

De volgende grap: http://home.hetnet.nl/~artwido2/cup_holder.jpg werkt niet met Mozilla.

Klik nog eens op de url maar dan in IE.
Het vsb scriptje (het is geen virus hoor :) ) word gewoon ingelezen door IE ook al is de extensie .jpg.

Nu is het dit keer een onschuldig vsb-scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hehe, scary :)
Ze gaan netjes allemaal een voor een open. Nu maken ze hier gebruik van een activex-mediaplayer object of zo? (ik ben niet vertrouwd met vb, maar het scriptje is nu niet echt ingewikkeld). Hoewel ik vind dat dit niet zou moeten kunnen, denk ik niet dat er kwaadaardiger dingen mogelijk zijn, toch? Guys? GUYS?
* Zpottr is weer terug naar Moz.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Lache, dat scriptje :P

Ik heb sinds vandaag trouwens een klein GoT probleem: de pagina's worden niet ververst (dus een pagina in de cache moet ik met ctrl-f5 verversen, anders zie ik de oude page).

Makkelijke manier om te testen: ga naar active topics, wacht ff, druk weer op active topics. Bij mij is active topic dan nog gelijk. Ik had dit eerst niet, en ik heb mijn Px-versie NIET veranderd. Hebben meer mensen dit? Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de cache-vervaldatum niet klopt (ik ben niet zo heel erg into html enzo, wel de basis dingetjes)? Op tweakers.net werkt alles WEL gewoon normaal.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.