mOrPhie schreef op 22 January 2003 @ 16:49:
[...]
Naja, kijk naar de Development van mozilla. Dat ging ook niet hup-rap-hop voordat de 1.0 klaar was. Dus phoenix zal ook wel zijn tijd uitzitten voordat ie helemaal af is zoals de phoenix-development het graag zou zien
Phoenix mag van mij echter wel wat steun van buitenaf gebruiken. Je ziet gewoon dat er steeds meer blije gebruikers van Phoenix ontstaan en het als hét alternatief op IE zien. Dit in tegenstelling tot Mozilla wat voor sommigen toch een overstap was die niet als nuttig werd gezien. Hierbij mezelf uitsluitend natuurlijk, want voor mij was mozilla al een beter alternatief
maar als de phoenix-crew weet dat er steun van buitenaf is, dan zou dat een stimulans voor hen zijn. Wellicht.

Hoe stel je je die steun van buitenaf dan voor?
Ik denk dat wij, als tweakers en phoenix gebruikers,.. hier natuurlijk ook best een bijdrage aan kunnen leveren. Raad het aan aan je vrienden, installeer het op opa's pjoeter, etc.
Ik vraag me dan ook af wat de makers van Phoenix precies voor doel hebben en wat die stimulans voor hen dan zal zijn. Is het gewoon een kwestie van leuk om te doen (wat niks afdoet aan de professionaliteit overigens) of hebben ze meer voor ogen? Een lucratieve bezigheid is het niet natuurlijk.
Overigens vind ik een overstap op mozilla zeker ook wel nuttig, zeker voor wat je dan power-users zou noemen. Ik vindt IE6 op zich een prima stabiele browser, maar Mozilla heeft toch een hoop nuttige functies die IE niet heeft.
Ik heb begrepen dat MS met de komst van Longhorn IE7 als laatste uit de IE serie zal komen en daarna het accent wil leggen op MSN Explorer. Het mag duidelijk zijn dat lang niet iedereen hier op zit te wachten. Het zou een uitstekende gelegenheid zijn om de dan hopelijk volwassen Phoenix de fakkel als populairste browser over te zien nemen
Anyway, ik hoop toch dat Phoenix wat sneller naar de 1.0 zal komen als Mozilla. Mozilla moest immers van de grond af opgebouwd worden, Phoenix heeft dezelfde code-base als Mozilla dus dat scheelt tuurlijk een hoop dev tijd.