Het grote Gecko-based browser overstaptopic!

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op 11 december 2002 @ 08:22:
ik heb nu ook mozilla maar nou wil ik graag weten of je onder xp voor de ene user internet explorer als default browser kan instellen en voor de andere mozilla? De rest van de familie wordt namelijk helemaal gek als ze iets zien veranderen.
en ze moeten niet zeuren, want ze kunnen er wel allemaal tegn als msn 5 keer in de week van kleur verschiet door updates.
ook hoor je familie leden nooit zeuren als ze kunnen upgraden naar een ander ms OS zoals XP oid.

kortom pech voor hen.
leg ze maar uit wat palladium is, en waarschijnlijk wordt, dan willen ze waarschijnlijk net als wij ook wel even wennen aan de nieuwe interface, (je kunt natuurlijk ook die ie skin gebruiken voor mozilla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Mozilla er net thuis opgezet (Netscape was op stage)... Tabbed Browsing _/-\o_ , Skinnable _/-\o_ , snelheid _/-\o_ ... ik ben over :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Sinds in de meuktracker eergister phoenix 0.5 voorbij is gekomen staat er geen mozilla meer op mijn pc. Phoenix doet Mozilla maar traag lijken, jah zelfs internet explorer vind ik nu traag in vergelijking met phoenix.

Phoenix roeleert gewoon bigtime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmmm. Maybe DIE eens proberen :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

PenguinPower schreef op 11 December 2002 @ 21:17:
Sinds in de meuktracker eergister phoenix 0.5 voorbij is gekomen staat er geen mozilla meer op mijn pc. Phoenix doet Mozilla maar traag lijken, jah zelfs internet explorer vind ik nu traag in vergelijking met phoenix.

Phoenix roeleert gewoon bigtime!
Heb Mozilla er maar af gegooit en Phoenix geinstalleert. Hij staat er nu ongeveer 5 mins op en ik ben nu al overtuigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op een oud notebookje (Celeron 366 / 192 MB met -gelukkig- een snelle harde schijf), waar na enig tuning-werk Windows XP prima op liep. IE deed het hier (aanzienlijk) sneller op dan Netscape 7 met dat pre-launch gedoe in je tray.

Opvallend (?) trouwens dat je op oudere hardware het verschil in snelheid tussen twee browsers zo goed merkt.

Tegenwoordig staat er Linux op geinstalleerd. RedHat 7.2 om precies te zijn. Ik heb de TTF fontjes uit Windows XP geimporteerd zodat ik ook in mijn browser mooie fontjes heb. Zelfs de Microsoft homepage ziet er normaal uit: :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/screenshotklein.jpg

Standaard zit daar Netscape 4.7 in als ik mij niet vergis, maar dat heb ik direct geupdate naar Mozilla 1.0.1. Deed het op zich niet slecht, maar je moest geregeld wachten voordat je pagina er stond.

Nog een tijdje Netscape 7 gebruikt, maar scheelt in performance geen ene ruk met Mozilla. Totdat ik in mijn jacht op een snelle browser (lean & mean) Phoenix tegenkwam. Installatie was een doodle (untarren en effe de plugins linken).

Deze browser rocks! Het renderen van technisch "zware" pagina's (hier op GoT bijvoorbeeld, als je 50 posting per pagina bekijkt) gaat simpelweg een stuk sneller dan in Netscape. Ik zie mijn cpu-load ook minder vaak uitslaan.

Lang verhaal kort: Netscape 7 en Mozilla 1.0x waren het nog net niet, op deze hardware.

Phoenix is het precies wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb nog ff een vraagje over phoenix. Hoe zet je dat auto-aanvullen van het adres uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nietzman schreef op 11 December 2002 @ 15:16:
[...]

Tool>Preferences>Advanced>Tabbed browsing>Advanced use> vinkje weghalen bij ''open any link in new tab'

Gokje hoor, maar daar ergens in de settings zal het zitten. :P
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/mozilla.gif

Hier toch echt niet hoor :/ en kan het ook niet onder Tabbed Browsing vinden onder >> Navigator >> Tabbed Browsing. Heb daar alles aangevinkt :?

btw. hier Mozilla 1.2.1

En is er ook een mogelijkheid om Chat!Zilla in een tab te stoppen ? Want * Red wil altijd zo weinig mogelijk op zijn startbalk hebben staan :Y)

En zijn er meer mensen met dit probleempje op GoT ?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/bug2.jpg
Heb dit al gemeld in BUG, alleen chem zei dat dit een browser-fout was, maar lijkt mij toch dat Femme (de bekendste mozilla gebruiker hier) wel wil dat het in zijn browser er goed uitziet :).
Overigens lost dit probleem zich op na ff een keer F5 te raken, maar toch wel 'rather annoying ;) '

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

DoRRoN schreef op 11 December 2002 @ 23:44:
[...]

Hier toch echt niet hoor :/ en kan het ook niet onder Tabbed Browsing vinden onder >> Navigator >> Tabbed Browsing. Heb daar alles aangevinkt :?

btw. hier Mozilla 1.2.1
Precies en Phoenix is niet hetzelfde :)

Kan je er niet mee helpen, want ik ga helemaal voor Phoenix!!!

And Bob's your uncle ...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En toch mis ik dit ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lunatic/got/handig.gif

hebben we op GoT geen knappe kop hier die extensions kan programmeren? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Zooooooow... DAMN! Dat Phoenix is SNEL!

Woei! :D

Hmm... en die Mouse Gestures plugin werkt ook wel relaxt. Alleen een beetje wazig dat ik 'm niet kan zien in het configuratie scherm van Phoenix. Nouja, een volgende versie zal dat ongewtijfeld in gefix0red zijn :D

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 02:11 ]

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

DoRRoN schreef op 11 December 2002 @ 23:44:
[...]

[afbeelding]

btw. hier Mozilla 1.2.1

'
Ik denk dat je dan maar is een paar extensions moet downloaden. (openingspost) Die zorgen ervoor dat je die opties wel krijgt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:25
thejoker80 schreef op 12 december 2002 @ 08:08:

Ik denk dat je dan maar is een paar extensions moet downloaden. (openingspost) Die zorgen ervoor dat je die opties wel krijgt.
De opties waar ik het over had zitten alleen in Phoenix, ik weet niet precies wat zijn probleem is, maar ik denk dat hij het beste eerst multizilla even kan installeren en even wat met zijn opties kan gaan spelen. :)

• Nietzman
Wat doet het precies? Misschien iets voor Mozdev?
hebben we op GoT geen knappe kop hier die extensions kan programmeren? :P
En mocht die erzijn, kan hij ook een plugin voor terminal services proggen? :)

(dit moet wel te doen zijn, aangezien er ook wel standalone 3rd party linux drivertjes te vinden zijn op sourceforge....)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nietzman schreef op 12 december 2002 @ 09:57:
[...]

Wat doet het precies? Misschien iets voor Mozdev?

daar doe ik dus rechtermuisknop + scrollwiel bewegen.

Krijg je zoals je ziet een menuutje met alle openstaande tabs, met de volledige titel. Door te scrollen navigeer je heel makkelijk door het lijstje en dus door de tabs, en kun je heel snel en overzichtelijk switchen naar een andere tab (door je muisknop weer los te laten).

Superhandige feature uit Opera 6.xx, die je echt amper kan missen als je er een beetje aan gewend raakt :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:07
Kan iemand mij vertellen hoe ik het lettertype van mozilla zelf kan aanpassen. Ik vind het namelijk wat moeilijk lezen op een resolutie van 1280*1024. Het gaat dus niet om de tekst op een webpagina. Het gaat om de tekst van mozilla zelf die te klein is. Het liefst zou ik een eigen font willen toepassen, namelijk Lucida Grande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
....en wie heeft gister de Docu op National Geographic over Mozilla gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Nietzman schreef op 17 december 2002 @ 12:05:
:? bij National Geographic stel ik me iets anders voor dan een Mozilla-docu maar uh nee dus :) Vertel eens wat meer? :) (en vooral, waneer komt de herhaling? :))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46
En nu wel in het goede topic...
Geniet ook hier met volle teugen van de snelheid van Phoenix (doet me een beetje denken aan de eerste browser die ik ooit gebruikte qua snelheid Netscape 1.0) Alleen heb ik nog met regelmaat op sites de melding document contains no data, nou wordt de pagina verder wel geladen maar het is behoorlijk irritant om iedere keer dat schermpje weg te klikken... Weet iemand toevallig hoe ik daar vanaf kom ?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
Crazy D schreef op 17 December 2002 @ 12:27:
[...]

:? bij National Geographic stel ik me iets anders voor dan een Mozilla-docu maar uh nee dus :) Vertel eens wat meer? :) (en vooral, waneer komt de herhaling? :))
Ik weet zo niet wanneer er een herhaling komt... ;(
Het ging over de begintijd van Mozilla, ofwel het einde van de oude Netscape 4.x producten. :)

hoe men bij netscape dus van plan was om hun nieuwe browser technologien vrij te distruberen (onder mozilla dus) en ze later in nieuwe navigator producten in te bouwen... oo de overname door AOL en dergelijke kwam aan bod... (De docu heette 'code rush' dus als je een tvgids bij de hand hebt.... :P )

Was ook wel leuk om te zien dat grote gedeelten van de code zijn geschreven/opgeschoond door een jochie van 16. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

LuNaTiC schreef op 12 december 2002 @ 10:55:

[...]

daar doe ik dus rechtermuisknop + scrollwiel bewegen.

Krijg je zoals je ziet een menuutje met alle openstaande tabs, met de volledige titel. Door te scrollen navigeer je heel makkelijk door het lijstje en dus door de tabs, en kun je heel snel en overzichtelijk switchen naar een andere tab (door je muisknop weer los te laten).

Superhandige feature uit Opera 6.xx, die je echt amper kan missen als je er een beetje aan gewend raakt :P
* mOrPhie heeft wel zin in een uitdaging

Ik kan niks beloven, maar ik pak em in ieder geval op. Het lijkt mij zelf namelijk ook een ontzettend handige functie :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 20:14

sll

Chocovla schreef op 17 December 2002 @ 13:42:
En nu wel in het goede topic...
Geniet ook hier met volle teugen van de snelheid van Phoenix (doet me een beetje denken aan de eerste browser die ik ooit gebruikte qua snelheid Netscape 1.0) Alleen heb ik nog met regelmaat op sites de melding document contains no data, nou wordt de pagina verder wel geladen maar het is behoorlijk irritant om iedere keer dat schermpje weg te klikken... Weet iemand toevallig hoe ik daar vanaf kom ?
Ikzelf gebruik Mozilla en krijg die melding 'document contains no data' alleen regelmatig bij Postbank Internetsparen. Wat heel handig is, is de volgende preference:
code:
1
2
3
4
5
6
7
// EXPERIMENTAL
// Nightlies after 12th July 2002 have a fix to bug 28586. What it
// means is that Mozilla will display an error page instead of the
// annoying dialog box. Add the following pref to see it in action.
// NOTE: This feature is experimental and can crash your browser
// See bug 157102.
user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true)

In plaats van dat schermpje krijg je nu een fout-pagina zoals in IE. Even op 'Try again' drukken en de pagina wordt weer (goed) geladen.

Ook heel handig bij bijvoorbeeld DNS-foutmeldingen.

[ Voor 3% gewijzigd door sll op 17-12-2002 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Nietzman schreef op 01 december 2002 @ 14:40:
Er zijn redenen te over, waarvan het feit dat het een gratis, opensource (communistisch! :P ) browser is, niet de onbelangrijkste is.

Jammer. Het communisme is nou niet het toonbeeld van hoe een samenleving eruit moet zien. Om Mozilla en opensource te associeren met het communisme vind ik erg triest.

Ik ben zelf zeker voorstander van Mozilla, ware het niet dat het op mijn pc niet werkt. Ik heb een SMP-systeem met twee processors van verschillende kloksnelheden. Mozilla geeft sinds ik twee CPU's gebruik constant timeouts en fouten in dialogen. Alle andere programma's, multithreaded of niet, werken perfect op het SMP-systeem en de load is mooi verdeeld. Toch maar weer teruggestapt naar IE.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
DiMension schreef op 17 december 2002 @ 16:15:
Jammer. Het communisme is nou niet het toonbeeld van hoe een samenleving eruit moet zien. Om Mozilla en opensource te associeren met het communisme vind ik erg triest.
Het Communisme is de perfecte samenleving, helaas alleen een utopie. Maar op je teentjes getrapt voelen door een grappig bedoelde/cynische opmerking vind ik nog triester. :P

Het ging me om het openlijk-toegankelijk zijn van de source, in het hele opensource-zijn. Zegmaar.
Ik ben zelf zeker voorstander van Mozilla, ware het niet dat het op mijn pc niet werkt. Ik heb een SMP-systeem met twee processors van verschillende kloksnelheden. Mozilla geeft sinds ik twee CPU's gebruik constant timeouts en fouten in dialogen. Alle andere programma's, multithreaded of niet, werken perfect op het SMP-systeem en de load is mooi verdeeld. Toch maar weer teruggestapt naar IE.
Heb je dit bij elke Gecko browser of alleen in Mozilla? Probeer anders Phoenix eens.... Of probeer met Xcpu mozilla aan één processor toe te wijzen...

[ Voor 4% gewijzigd door Nietzman op 17-12-2002 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:

chocovla : hey meer springsteen fans hier! cu in de kuip 6 en 8 mei volgend jaar! enne kijk eens op www.springsteen.nl - forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Nietzman schreef op 17 december 2002 @ 16:24:
Heb je dit bij elke Gecko browser of alleen in Mozilla? Probeer anders Phoenix eens.... Of probeer met Xcpu mozilla aan één processor toe te wijzen...

Ik heb tot nog toe alleen Mozilla geprobeerd. Phoenix is met té gestript. Xcpu? Ik vind via google van alles over een videochip o.i.d. en een shellscript, maar daar heb ik niks aan onder WinXP. Hebbie een linkje?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Nog een interessante uitbreiding van Mozilla: EnigMail:
GnuPG (en in mindere mate ook PGP) ondersteuning in Mozilla Mail&News.

De gewone surfer zal hierdoor niet overschakelen maar voor een privacy-minded persoon zou het wel een reden kunnen zijn.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
DiMension schreef op 17 december 2002 @ 16:58:

[...]

Ik heb tot nog toe alleen Mozilla geprobeerd. Phoenix is met té gestript. Xcpu? Ik vind via google van alles over een videochip o.i.d. en een shellscript, maar daar heb ik niks aan onder WinXP. Hebbie een linkje?
BalusC schreef op 17 August 2002 @ 09:23:
Maar er bestaan wel 3rd party applicaties om een bepaald applicatie te forceren op een bepaald CPU te laten draaien, zoals xCPU. Die kun je ook afhalen van mijn homepage onder Files - Moederborden - BP6 en dan onderaan bij Utilities.
En zijn homepage is deze. :)

suc6

[ Voor 8% gewijzigd door Nietzman op 18-12-2002 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Nietzman schreef op 17 December 2002 @ 12:05:
Ik, heel toevallig. Wat een ontzettend stel ouderwetse geeks werken eraan.
Neemt niet weg dat ik elke keer een klein binnenpretje voel als weer een computergebruiker 'bekeerd' is tot Mozilla en aanverwante niet-IE browsers.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

http://autoscroll.mozdev.org/installation.html

en toen was er autoscroll in Phoenix _o_

alleen nou nog even wachten op mn wens voor rechtermuisknop + scrollwiel en dan heb ik definitief een nieuwe browser :P

hmmzz, kijk nou, hoop!!! iemand heeft op mn voorstel gereageerd en een extension geschreven: http://www.mozillazine.or...s=0&postorder=asc&start=0

WOEI it works!!!

voor mensen die het willen uitproberen: http://www.krickelkrackel.de/scrolltab.htm _o_

[ Voor 53% gewijzigd door LuNaTiC op 20-12-2002 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vers. 0.0.5

Persoonlijk vind ik dat ie wel VEEL beter werkt dan dat het nummer aangeeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jake schreef op 20 December 2002 @ 16:14:
Vers. 0.0.5

Persoonlijk vind ik dat ie wel VEEL beter werkt dan dat het nummer aangeeft :P

hehe :)

ik vind het echt koel dat iemand het idee heeft opgepakt daar. Misschien kan het grafisch nog iets gelikter gemaakt worden, maar ik ben nu al erg tevreden. Hij doet precies hetzelfde als opera dat deed, en dat was voor mij altijd een van de essentiele dingen die ik automatisch gebruikte.

* LuNaTiC is een tevreden man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Klein bugje: rechtermuis, 1 tikje tegen scrollwiel, rm-los => laatste tab (ipv de nog geselecteerde huidige tab).

Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 01 December 2002 @ 14:40:
Voor iedereen die wel van Mozilla gehoord heeft, maar er nog niet aan begonnen is!

Jullie kennen vast allemaal mozilla inmiddels wel, hét alternatief op Internet Explorer... maar hoeveel van jullie draaien hem ook daadwerkelijk?
:)
Hey, kom op zeg! Ik heb een Mac! Je denkt toch niet dat je daar MS Internet Explorer op gaat vinden (ook al zetten die Apple gasten het er wel als standaard op!) 8)7

Natuurlijk heb ik Mozilla! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jake schreef op 20 december 2002 @ 16:31:
Klein bugje: rechtermuis, 1 tikje tegen scrollwiel, rm-los => laatste tab (ipv de nog geselecteerde huidige tab).

Of ligt het aan mij?

nee, is idd een 'foutje' (tenminste, als je het vergelijkt met Opera ;))

zal het eens requesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Already done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 16:36:
Hey, kom op zeg! Ik heb een Mac! Je denkt toch niet dat je daar MS Internet Explorer op gaat vinden (ook al zetten die Apple gasten het er wel als standaard op!) 8)7

Natuurlijk heb ik Mozilla! _/-\o_
Op de mac gebruik ik vaker Chimera, (cocoa! *) ) al mis ik daar de extentions... En Phoenix is ook al te gebruiken op de mac, ook ge-wel-dig.

Voor mail en dergelijke gebruik ik ook daar nog mozilla. :) IE voor de mac is een ramp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 20 December 2002 @ 16:58:
[...]

Op de mac gebruik ik vaker Chimera, (cocoa! *) ) al mis ik daar de extentions... En Phoenix is ook al te gebruiken op de mac, ook ge-wel-dig. :P
Ga ik NU meteen allebei eens even bekijken... :-)

(5 minuten later)

Okee, die Chimera ziet er lekker strak uit en is ook best wel snel! Alleen heet 'ie om de een of andere reden "Navigator" en alleen in de help en online Chimera. Maar goed, denk wel dat dit 'm gaat worden! :-) Bedankt voor de tip!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
LuNaTiC schreef op 20 december 2002 @ 15:32:
hmmzz, kijk nou, hoop!!! iemand heeft op mn voorstel gereageerd en een extension geschreven: http://www.mozillazine.or...s=0&postorder=asc&start=0

WOEI it works!!!

voor mensen die het willen uitproberen: http://www.krickelkrackel.de/scrolltab.htm _o_
W000t!

Ik zal um zo ff proberen.... Zo'n request had bij IE vast niet veel nut gehad he? :P

Lang leve opensource-achtig-speelgoed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nietzman schreef op 20 december 2002 @ 17:07:
[...]

W000t!

Ik zal um zo ff proberen.... Zo'n request had bij IE vast niet veel nut gehad he? :P

Lang leve opensource-achtig-speelgoed! :)

IE gebruikt geen meerdere tabs binnen een venster dus dat had idd weinig nut gehad :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee Mensen, ik heb nu ook Mozilla en werkt perfect op 2 dingen na:

Ik heb een Microsoft Intellimouse Optical en werken muis 4 en 5 niet meer als back en forward toetsen.

Probleem 2:

Ik heb een Logitech Internet Navigator Keyboard en ik heb bij sommige sneltoetsen links, maar als ik die indruk start ie niks op, geen mozilla op internet explorer.
Ik heb de nieuwste I touch drivers, maar ondersteunen geen mozilla??

Wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 20 December 2002 @ 16:17:
* LuNaTiC is een tevreden man :)
Hmm idd, dat hebben ze wel heel snel gefixed :) draai die extensie nu ook hier, goede request!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 13:45:
Heee Mensen, ik heb nu ook Mozilla en werkt perfect op 2 dingen na:
Ik heb een Microsoft Intellimouse Optical en werken muis 4 en 5 niet meer als back en forward toetsen.
Wat moet ik doen??
Laatste versie (1.3 alpha) of Phoenix 0.5 installeren, daarin is dit opgelost. Werkt erg fijn.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Iemand al gehoord van de extension: Linky

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=611&format=full&ext=.jpg

Wat het kan en doet, spreekt voor zich. Deze extension is vooral handig voor het bekijken van screenshots etc.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
LuNaTiC schreef op 20 December 2002 @ 17:29:

[...]

IE gebruikt geen meerdere tabs binnen een venster dus dat had idd weinig nut gehad :+ :P
Maar Avant Browser wel. Werkt erg goed, is net zo snel als IE en heeft erg veel extra features, zoals Mozilla.
Linkje: http://www.avantbrowser.com/

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleem wat ik echt irritant vind!

Ik lukt me maar niet om mijn links (bookmarks) van Internet Explorer over te zetten naar Mozilla. :'(

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt me maar niet.
Komt dit omdat Internet Explorer op C:\ staat bij mij en Mozilla op E:\ ?

Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Packardhell schreef op 21 december 2002 @ 14:41:
Iemand al gehoord van de extension: Linky

Screenshot:

[afbeelding]

Wat het kan en doet, spreekt voor zich. Deze extension is vooral handig voor het bekijken van screenshots etc.
je bedoelt porn-galleries? :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
w00t
Eindelijk, ik kan overstappen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
nou ik heb het ook maar eens geinstalleerd en het ziet er indd wel gelikt uit :)

mischien dat ik het maar een tijdje erop houdt.... alleen nog wel even me duimknop van me muis zien te koppelen aan de page back functie! Dan ben ik iig weer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Nou, ik heb dus weer Mozilla op geleukt en gebruik het weer fulltime, tnxs :Y)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zorg schreef op 22 December 2002 @ 00:08:alleen nog wel even me duimknop van me muis zien te koppelen aan de page back functie! Dan ben ik iig weer tevreden
Stel in het progje van je muis in dat duimknop = backspace (ipv internet back). Dan zou het moeten werken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 20:25:
Ik lukt me maar niet om mijn links (bookmarks) van Internet Explorer over te zetten naar Mozilla. :'(
Als je nou in IE iets van (kan het hier niet checken, dus lees creatief) File -> Import/export -> bookmarks export -> to file, en vervolgens in Moz Bookmarks -> Manage bookmarks -> tools -> import doet?? Volgens mij werkt dat gewoon, waar je Mozilla ook staat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

In IE kun je idd je bookmarks exporteren naar html file en in Phoenix importeren. Net nog gedaan :) (alleen kun je niet aangeven waar de bookmarks moeten komen... had wel handig geweest als je ze in een mapje had kunnen zetten, heb nu dus een mega lijst met bookmarks :/ maar ja, dat zijn details :) Als je ze in IE eerst allemaal in 1 map zet, scheelt dat een hoop onoverzichtelijk gedoe ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je maakt gewoon folders aan in Phoenix en vervolgens sleep je al je boomarks naar de juiste folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jake schreef op 20 December 2002 @ 16:31:

Of ligt het aan mij?

Heeft .ie inmiddels opgelost :)

voor zover ik kan zien is ie nu qua feeling geheel gelijk aan Opera.

Ook grafisch gezien is het wat mooier nu.

Hier te halen: http://www.krickelkrackel.de/scrolltab.htm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:54:
Of je maakt gewoon folders aan in Phoenix en vervolgens sleep je al je boomarks naar de juiste folder.
Dat kun je daarna idd handig doen, maar ik bedoelde bij de export vanuit IE (ik vind bookmarks in IE net iets handiger onderhouden dan in Phoenix), en dat had ik dus niet gedaan, en het aantal bookmarks wat niet in submappen zit is bij mij nogal veel dus is het best rot als ze dan op die manier ook in Phoenix staan (t was al een zooitje, en nu helemaal :/). Maar gelukkig is het bookmarks onderhouden in Phoenix imho stukken relaxter dan in Mozilla dus t gaat iig de goede kant op :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op 24 december 2002 @ 15:19:
Maar gelukkig is het bookmarks onderhouden in Phoenix imho stukken relaxter dan in Mozilla dus t gaat iig de goede kant op :)
idd helemaal mee eens, bookmarkmanagement is stukken beter in Phoenix in vergelijking met Mozilla en ze zitten pas op 0.5 belooft veel goeds voor 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel wat te klagen :P
zat net Earth and Beyond 5 day tryout te downloaden, naar D:, zat ie hem eerst naar een temp folder te downen, prima doet IE ook, maar ook nog eens in z'n cach.... fuckin 2 Gig ipv 1, had het ff benouwd, moest alles gaan opschonen om er zeker van te zijn dat ie vijlig binnen zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Is 1.3b beetje stabiel? :)

edit
Nee dus.. 1x Install, alles doet het goed. Alleen Orbit niet, ik uninstall eventjes want had ook andere plug-ins geisntalled die ik toch maar neit wou (Don't ask :P). Heb geen idee hoe ik uninstall. Als ik probeer hte uninstallen blijkt dat 't nog in background staat, afsluiten. Re-install, vervolgs zien ik alleen dat splash scherm ^_^. Dus 1.2b komt er weerk op (Maar Mouse gestures deden het daar niet op :?)

[ Voor 90% gewijzigd door Switch op 30-12-2002 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 15:36:
idd helemaal mee eens, bookmarkmanagement is stukken beter in Phoenix in vergelijking met Mozilla en ze zitten pas op 0.5 belooft veel goeds voor 1.0
Ik hoop alleen dat ze het kunnen volhouden, een behoorlijk lichtgewicht browsertje maken wat niet langzaam aan toch steeds meer gaat bevatten. Krijg je straks Phoenix2, een gestripte versie van Phoenix... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op 30 December 2002 @ 13:47:
[...]

Ik hoop alleen dat ze het kunnen volhouden, een behoorlijk lichtgewicht browsertje maken wat niet langzaam aan toch steeds meer gaat bevatten. Krijg je straks Phoenix2, een gestripte versie van Phoenix... :)
Amen!

Dat wilde ik net zeggen, Phoenix moet "lean and mean" blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Hmm. Verdorie :P. 1.2b ondersteunt niet echt alles, '_blank' links doen 't niet, moet ik met de Rechtermuisknop > New Tab openen en Orbit (theme) doet 't maar op een knopje.

Moet ik dan terug naar 1.2a? Maar ik wil zo graag dat Optimoz Mouse gestures enzo :P. Naja, uninstall en 1.2a installen dan maar ^_^

edit: WTF?! 1.2a deed het heel lang uitstekend, en nu opeens niet? Orbit doet 't niet, paar plugins doen 't maar etc etc.

Waarom vandaag? :( Ik vondt net Mozilla lekker werken :P < Ok, alles werkt weer, denk dat ik beetje ongeduldig was :D :P

[ Voor 38% gewijzigd door Switch op 30-12-2002 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik draai nu ook Mozilla, ben er best wel verliefd op geworden.
Wat nadelige punten:
- Tabbed browsing doet het niet goed hier, als ik een link open gaat het gewoon in een nieuwe browser ipv tabblad :(
- Invulvelden e.d. is lelijk als je erin typt (spacer zit te dicht op de letters)
- Hij vraagt bij inloggen steeds om password op te slaan... Standaard ja, maar ik kan nergens vinden hoe je "Always Yes" doet oid.
- Download manager, best wel handig, maar ik wil hem het liefst uit zicht.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 30-12-2002 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RedHat schreef op 30 december 2002 @ 15:54:
Ik draai nu ook Mozilla, ben er best wel verliefd op geworden.
Wat nadelige punten:
- Tabbed browsing doet het niet goed hier, als ik een link open gaat het gewoon in een nieuwe browser ipv tabblad :(

dan moet je de goede extensions installeren en die configureren...

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 30-12-2002 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LuNaTiC schreef op 30 december 2002 @ 15:55:

[...]

dan moet je de goede extensions installeren en die configureren...
Mja, daar was ik ook achter (searchen is heerlijk :) ), maar hoe en wat precies nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RedHat schreef op 30 December 2002 @ 15:57:
[...]

Mja, daar was ik ook achter (searchen is heerlijk :) ), maar hoe en wat precies nog niet

Staat nota bene in de openingspost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Die werkt niet met mijn build, of moet ik nu persé downgraden, want google vind ook niets over multiview met mijn build
(2002101612)

1.2b

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 30-12-2002 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ik snap er onderhand niks meer van :D Mozilla wil dus echt niet meer opstarten (1.3a dan toch maar :P), ik zal een een reboto doen.

PS: Grappig om te zien dat LuNaTiC ook is wat Tech-Posts scored :D :P

edit
Ngo steeds niks, wat er gebeurd: Ik druk twee-maal op snelkoppeling van Mozilla, ik krijg 1-3 seconden Splash screen te zien. En daarna niks, hij staat ook niet onder Ctrl-Alt-Del, kan iemand mij misschien helpen in #mozilla? :)

edit2
Ok, ik het echt gehad met Mozilla nu :(. 8 Keer Ge-reinstalled, bij 1.2a, 1.2b en 1.3a, allemaal doet het het goed. En dan ga ik plug-ins installen. En restart ik de browser, maar wat blijkt: Hij laat aan dat splash screen zien. Ik ga nu 1.2a proberen, en dan heb ik het gehad met Mozilla (eventjes ;)).

edit3 *zucht*
Ok, 1.1 doet 't uitstekend, ik wacht wel op 1.3b ;). Maar ik heb nog een probleem met Multizilla: Ik heb een sort XML code in het rood onder het venster, waardoor m'n browser venster toch wel 6/7cm keliner wordt (Noem me een mierenneuker :+), erg irritant.

De tekst is iig dit:
<menuitem id="qpm_BlockPopups" label="&cookieBlockPopupsCmd.label;"
---------------------------------------->
:/

[ Voor 95% gewijzigd door Switch op 30-12-2002 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03
gadver :r :r :r

net een uur op een email staan type in hotmail, druk ik op vorige om het email adres te kopieren bij Inbox, ga ik terug naar Opstellen is godverdomme alles weg :( :( :r :r

voor mij dus geen Mozilla :r dus

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch schreef op 30 December 2002 @ 16:28:
Ik snap er onderhand niks meer van :D Mozilla wil dus echt niet meer opstarten (1.3a dan toch maar :P), ik zal een een reboto doen.

Ngo steeds niks, wat er gebeurd: Ik druk twee-maal op snelkoppeling van Mozilla, ik krijg 1-3 seconden Splash screen te zien. En daarna niks, hij staat ook niet onder Ctrl-Alt-Del, kan iemand mij misschien helpen in #mozilla? :)
Hele simpele oplossing, ik raad je aan om Mozilla 1.2.1 te downloaden (is stabiel en je skins, Extensies, etc werken perfect)

De oorzaak:
Je profiel is naar de kl*te en we moeten dus alles weghalen, ik ga er vanuit dat je win 2k of XP draait.

ga naar:
Control panel en gebruik de uninstall feature van win 2k/XP ga daarna naar:
C:\Documents and Settings\<inlognaam>\Application Data en verwijder de map Mozilla

Nu is je systeem schoon en kunnen we Mozilla 1.2.1 installeren, na de installatie start je Mozilla op (DOH!) en zal er een nieuw profiel worden aangemaakt in de eerder genoemde folder.

Voor thema's:
http://themes.mozdev.org

Extra instellingen:

Ga naar je profiel folder:
C:\Documents and Settings\<inlognaam>\Application Data\Mozilla\Profiles\default\<willekeurige naam>.slt

En open je prefs.js bestand in notepad, voeg deze tekst toe en Mozilla wordt een stukje sneller.
HTML:
1
2
3
4
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

Zorg wel dat Mozilla is afgesloten (dus ook uit het geheugen is) als je deze veranderingen wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
Heb nu ook Mozilla 1.3b geinstalleerd en als mijn standaard browser ingesteld.
Werkt allemaal lekker hier.

Het is me gelukt mijn bookmarks van IE over te zetten maar nu wil ik ook mijn cookies overzetten.

Ik heb ze wel kunnen exporteren naar een map vauit IE maar waar in Mozilla kan ik ze weer importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik naar volle tevredenheid Chimera 0.6. Ik was dat IE/mac ernstig zat :r . Het wisselen tussen tabs als een pagina laad zou wel iets sneller kunnen trouwens. Javascript uitzetten voor bepaalde sites (in IE met zones) zou ook niet verkeerd zijn, ivm www.nrc.nl.

En voor DOM-browser, js-console en venkman gebruik ik gewoon Mozilla (het weglaten van features is een geweldig feature ;) ). Chimera gebruikt wel een ander andere Gecko engine als Mozilla 1.2.1, dus het kan irritant zijn met debuggen van je site.

Wie weet trouwens waar docu staat over prefs.js?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Thnxies! :*. Ga het meteen proberen :). Ik laat wel weten als het fout gaat ^_^

Alles werkt! Woei! Bedankt, ik wist niet dat er een 'final' was van 1.2 :) Mozilla browsed namelijk echt top, vooral die mouse-gestures :). Ik zoek alleen nog iets zodat Mozilla ook als hdd borwser kan fuctioneren (Dus als ik al URL 'C:/' intik dattie dan surft naar C:/ zoals IE ^_^)

[ Voor 47% gewijzigd door Switch op 30-12-2002 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch schreef op 30 December 2002 @ 18:53:
Ik zoek alleen nog iets zodat Mozilla ook als hdd borwser kan fuctioneren (Dus als ik al URL 'C:/' intik dattie dan surft naar C:/ zoals IE ^_^)
Cool dat het gewerkt heeft :) om lokaal te browsen moet je dit doen:

code:
1
file:///C:/

Veel plezier met je nieuwe browser ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Switch schreef op 30 December 2002 @ 18:53:
[...]

Ik zoek alleen nog iets zodat Mozilla ook als hdd borwser kan fuctioneren (Dus als ik al URL 'C:/' intik dattie dan surft naar C:/ zoals IE ^_^)
Probeer C:\ eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thunder op 30-12-2002 22:13 . Reden: Hmm de langzaamheid van mij is echt eng :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op 30 december 2002 @ 18:41:
Ik heb ze wel kunnen exporteren naar een map vauit IE maar waar in Mozilla kan ik ze weer importeren?
hmm goeie vraag, ik weet wel waar Mozilla de cookies bewaard, echter ik weet niet of de opzet hetzelfde is als in IE.

Ik raad je aan om in ieder geval onder Mozilla in te loggen op bijv. GOT of twekers.net en daar je inlognaam te bewaren, als het goed is maakt mozilla dan een tekst bestand aan in je profile folder (de lokatie heb ik hierboven al beschreven). Het bestand dat je zoekt heet cookies.txt of permcookies.txt.

Je zou kunnen proberen om de files van IE te vergelijken met die van Mozilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:22:
[...]

En open je prefs.js bestand in notepad, voeg deze tekst toe en Mozilla wordt een stukje sneller.
HTML:
1
2
3
4
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

[...]
Ik zou die pipelining.maxrequests setting zeker niet op 100 zetten maar op zijn hoogst op 16. Naarmate je meer requests samenvoegd wordt de kans op dataverlies onevenredig groter, en een timeout op de pipeline betekent dat je alle (een aantal <= #maxrequests) requests voor die connectie kwijt bent. IRL is een waarde van 100 dus nogal een anti-tweak.

Verder, zelfs onder ideale omstandigheden duurt het bij een hoger aantal pipelined requests langer voordat je feedback op je requests krijgt (lees: web pagina's ziet). Een tweaker zoekt dus de 'sweet spot' (dwz, het is afhankelijk van je surfgedrag, de belasting van de web-servers die je bezoekt, de kwaliteit van je ISP en je gemiddelde bandbreedte). Een eindgebruiker kan de maxrequests instelling beter gewoon met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Switch schreef op 30 december 2002 @ 16:28:

Ach ik heb nog altijd meer techposts dan jij ;) (niet dat het verder boeiend is, maar oke)

ontopic: er is weer een nieuwe extension geschreven, het werkt zoals de tabscroller maar in dit geval met linkermuisknop + scrollwheel: http://www.krickelkrackel.de/historyscroller.htm

Hiermee kun je dus in je history scrollen. Geen idee of je er wat aan hebt, maar wie weet kan iemand er iets mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Sinds ik mousegestures en Multizilla heb geinstalleerd heb ik 1 klein probleempje :( Wanneer ik een tekst selecteer en tegelijkertijd dubbelklik, dan sluit ie een aantal tabs en/of gaat ie naar m'n startpagina :?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al in de opties lopen zoeken, maar kon het niet vinden!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Weten jullie of er een tootlje is wat een bepaalde tab/pagina om de zoveel seconden refreshed? (Wel zo handig als GoT weer eens down is O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup de hierboven genoemde Multizilla kan dat voor je doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
nog een vraagje... WMV bestanden (filmpjes) die kan ik niet afspelen.

Is daar een plug-in voor?

Avi en mpg doet het prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows media player, maar volgens mij kan Mozilla die niet in de browser zelf afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Hermanvh schreef op 31 december 2002 @ 14:29:
Sinds ik mousegestures en Multizilla heb geinstalleerd heb ik 1 klein probleempje :( Wanneer ik een tekst selecteer en tegelijkertijd dubbelklik, dan sluit ie een aantal tabs en/of gaat ie naar m'n startpagina :?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al in de opties lopen zoeken, maar kon het niet vinden!
In de preferences de knop die gebruikt wordt naar de rechtermuisknop ipv linker zetten, je voert namelijk een gesture uit op die manier. (of je moet de gesture vinden in een andere pref file en die eruit keilen).

Optie 1 staat eerder genoemd in de draad, als je het niet kan vinden moet je het maar zeggen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 13:54:
Windows media player, maar volgens mij kan Mozilla die niet in de browser zelf afspelen.
Ja Avi en mpg worden ook eerst gedownload met de download manager en dan word automatisch mediaplayer opgestart en de filmpjes afgespeeld.

Maar als ik op een link naar een wmv formaat klik dan krijg alleen maar een scherm vol codes in mijn browser. Hij herkent wmv dus helemaal niet.

Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Artwido schreef op 01 januari 2003 @ 15:09:
Maar als ik op een link naar een wmv formaat klik dan krijg alleen maar een scherm vol codes in mijn browser. Hij herkent wmv dus helemaal niet.

Is daar wat aan te doen?
Meestal (!) komt het doordat de server de verkeerde MIME-Type meestuurt (dus text/plain ipv video/x-ms-wmv). Oplossing is dan het aan de webmaster te melden. IE negeert MIME soms (is in principe een bug), zodat het bij testen met IE opeens wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Jake gelijk heeft, het zal idd aan de MIME-Type liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 23:12

Felyrion

goodgoan!

lijkt me nice.. ik ga het ook maar eens installen :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai Mozilla eigenlijk alleen vanwege de popup killer. Op mijn computertje is IE6 sneller enzo, maar als ik vind die popupkiller zeer plezierig. Snap niet waarom dit nog steeds niet in IE zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 17:21:
Ik draai Mozilla eigenlijk alleen vanwege de popup killer. Op mijn computertje is IE6 sneller enzo, maar als ik vind die popupkiller zeer plezierig. Snap niet waarom dit nog steeds niet in IE zit :?
Probeer Phoenix eens, stukje sneller imho dan Mozilla, en als je die extraatjes zoals mail en irc toch niet gebruikt (iig niet de Mozilla clients daarvoor), is dat alleen maar extra onnodige stuff :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op 01 januari 2003 @ 17:25:
[...]

Probeer Phoenix eens, stukje sneller imho dan Mozilla, en als je die extraatjes zoals mail en irc toch niet gebruikt (iig niet de Mozilla clients daarvoor), is dat alleen maar extra onnodige stuff :)
Hmm, misschien ook maar eens proberen. Op zich vond ik Mozilla al erg fijn werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 13:45:

Probleem 2:

Ik heb een Logitech Internet Navigator Keyboard en ik heb bij sommige sneltoetsen links, maar als ik die indruk start ie niks op, geen mozilla op internet explorer.
Ik heb de nieuwste I touch drivers, maar ondersteunen geen mozilla??

Wat moet ik doen??
Dat probleem had ik ook..
Ik heb het op de volgende manier opgelost:

Stel in je itouch configuratieprogramma in dat je een programma (in dit geval mozilla dus) wilt starten i.p.v. een link.
Geef de sneltoets de naam van de site.. Bijv.: GoT

Start regedit
Zoek deze key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Logitech\iTouch
Daar zie je alle instellingen van je itouch keyboard

Zoek naar een string die er ongeveer zo uit ziet.
2,"GoT",C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\mozilla.exe,G

Typ achter mozilla.exe de website die je aan de sneltoets wilt toewijzen..
Dus zo:

2,"GoT",C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\mozilla.exe http://got.tweakers.net,G

Het is een beetje een omslachtige manier, maar dan werkt het wel.

Of is er nog iemand met 'n betere/snellere/makkelijkere oplossing?
Dat zou wel mooi zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hoe kan ik in mozilla een icoontje met link naar een site op mijn desktop zetten?

Met IE kun je met de rechtermuisknop op een iccoontje uit je favorieten-map klikken en dan kopieeren naar --> buroblad

Maar in mozilla gaat dat dus niet. Kan het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon vanuit de URL bar naar je desktop slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Is het ook mogelijk om de mail die in Mozilla Mail is opgeslagen ook weer te converteren cq. exporteren naar Outlook Express formaat ???

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 03-01-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 20:14

sll

DoRRoN schreef op 03 January 2003 @ 00:44:
Is het ook mogelijk om de mail die in Mozilla Mail is opgeslagen ook weer te converteren cq. exporteren naar Outlook Express formaat ???
http://mozilla.org/start/1.0/faq/mail-news.html#3.8

3.8. How do I export e-mail messages to another mail program or computer?

Mozilla’s mail files are in the standard plain text ‘mbox’ format, which almost all mail programs can use or import. Many proprietary mail programs have a function to import from Eudora, which also uses the ‘mbox’ format; this function should read your Mozilla mail files properly.

Your mail files are inside your profile (see User Profiles), in the Mail and (if you use IMAP) ImapMail folders. Each mail folder (Inbox, Sent, etc.) is stored as two files – one with no extension (e.g. INBOX), which is the mail file itself (in ‘mbox’ format), and one with an .msf extension (e.g. INBOX.msf), which is the index (Mail Summary File) to the mail file. Tell the other program to import mail from the file with no extension.

If you want to transfer a mail file to another Mozilla profile or another installation of Mozilla, simply put the mail file into the other installation’s Mail folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJzD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 15:12
Let op!!

Mozilla kan je reboot van je windows XP crashen
ik kreeg dit de eerste keer bij de unstable maar toen ik de stable opnieuw installeerde crashte die ook bij de reboot
eerste keer werkte het om hem te deinstalleren via de veilige modus
de 2de keer is dat niet genoeg en zal ik nu een manier moeten verzinnen om hem wel te booten te krijgen want laatste configuratie terugzetten werkte ook niet

(ws ff van cd booten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nooit last van gehad. Zeker weten dat niet Mozilla, maar wat bad sectors oid de schuldige zijn? Ik draai sinds versie 0.8 (oid) Mozilla (ok sinds een paar maanden dus Phoenix...), en echt nooit problemen gehad daarmee.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb het er ook eens op gewaagd :)
Heb hele topic gelezen. Maar niet alles onthouden waarschijnlijk :P

Het enige probleem is dat me cursor met typen over de laatste letter heen valt :(
Ik heb ergens in dit topic gelezen dat ik niet te enige ben, maar kan geen oplossing (meer) vinden :(

Gebruik phoenix 0.5

Voor de rest echt meesterlijk, topic al eens eerder gezien maar toen geen zin om er wat mee te doen, maar tab zijn echt rilex :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Even voor alle Phoenix gebruikers een zeer belangrijke note:

Wellicht dat het jullie al is opgevallen, maar de laatste versie van phoenix (0.5 Naples), kent het probleem dat de cache volloopt. Dit merk je als je enige tijd (zeg 3 weken tot een maand) intensief aan het internetten bent geweest. Het is dus van groot belang om je chache Regelmatig te legen. Ook is het adviseerbaar je max-cache op 10000 KB te zetten. Ik merkte de snelheidsvermindering namelijk bij een cache ter grote van 16 a 17 MB.

Waarschijnlijk zal dit probleem in volgende versies opgelost worden door de DB-files die door de cache gebruikt worden flink te optimizen. Houdt er rekening mee dat we hier nog steeds met een alpha versie te maken hebben. Totdat het probleem is verholpen is het dus even volgens de work-around werken.

Affin, toen ik mijn cache had geleegd, sprintte de formule1 auto van de browsers: phoenix, Internet Explorer weer voorbij alsof het niks was :Y)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.