Het grote Gecko-based browser overstaptopic!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ff over Mozilla 1.2.1, viel me net op dat marquee ook werkt in 1.2.1!? Dat wil ik helemaal niet..... kan ik dat ook uitzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 06-12-2002 10:57 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Klein ander probleempje (moz 1.2.1): als ik onder windows de display font size (display control panel) op large fonts (120%) zet, dan heeft mozilla een vervelende "tik" in de scrollbar.
Telkens als je wilt scrollen door de scroll button te slepen, verspringt ie eerst een stuk zodat je gelijk je orientatie kwijt bent. :(
Als de font size op de default setting staat (100%) dan is dit probleem er niet.
Kan iemand dit bevestigen?? Is het een bekende bug?

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens vinden waar de bookmarks bewaard worden.
Ook heb ik nog niet gevonden hoe ik mijn favorites kan importeren uit IE :?
Er staat bij de bookmarks wel een foldertje over geimporteerde favo's uit IE, maar die is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
droeftoeter schreef op 06 december 2002 @ 03:34:
nice, ik gebruik al vanaf 0.1 phoenix ipv IE (5.5), hoewel ik soms terug moet vallen op IE voor slecht gemaakte pages (non w3c compliant)
Same here :)
Phoenix 0.4, zit met smart te wachten op 0.5 (jammer dat ze zo uitlopen steeds! 0.5 stond voor november).
Af en toe loopt ie vast (?) op mijn W2k-bak (mem-leak??) en het nadeel is dat je dan niet 1 page kwijt bent maar alle tabs.
Verder een heerlijke browser, vlot, rendert prima, geweldige features :)
Vette aanrader om te installeren naast IE (en op den duur een volwaardig vervanger hopelijk).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:50:
Ik kan nergens vinden waar de bookmarks bewaard worden.
Ook heb ik nog niet gevonden hoe ik mijn favorites kan importeren uit IE :?
Er staat bij de bookmarks wel een foldertje over geimporteerde favo's uit IE, maar die is leeg.
Zoek naar de map "Phoenix" of de file "bookmarks.html", het staat in de Application data map van je Windows. :)
In 1 file.
Favorites uit IE zou ie zelf moeten importeren eigenlijk, hoewel ie dat maar 1-malig lijkt te doen. Ben ik ook nog niet helemaal uit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

sll

Tampie schreef op 06 December 2002 @ 10:57:
ff over Mozilla 1.2.1, viel me net op dat marquee ook werkt in 1.2.1!? Dat wil ik helemaal niet..... kan ik dat ook uitzetten?
Vreemd, er is een user-preference hiervoor, maar die schijnt het niet (meer) te doen. Ik bedoel, hij staat standaard al op false.
code:
1
user_pref("browser.display.enable_marquee", false);

[Edit]
Volgens http://www.mozilla.org/unix/customizing.html kan het ook anders. In je profile-dir\chrome staat een bestandje userContent-example.css. Hernoem dit naar userContent.css en kopieer deze regels erin (werkt ook in Windows):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* Disable marquee display */
marquee {
  -moz-binding: none; display: block; height: auto !important;
  /* This is better than just display:none !important;
   * because you can still see the text in the marquee,
   * but without scrolling.
   */
}

[ Voor 40% gewijzigd door sll op 06-12-2002 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 20:14

sll

Cyphax schreef op 06 December 2002 @ 14:42:
[...]

Zoek naar de map "Phoenix" of de file "bookmarks.html", het staat in de Application data map van je Windows. :)
In 1 file.
Favorites uit IE zou ie zelf moeten importeren eigenlijk, hoewel ie dat maar 1-malig lijkt te doen. Ben ik ook nog niet helemaal uit.
Als je Mozilla de bookmarks nog een keer automatisch wil laten importeren, moet je de volgende regel uit prefs.js wissen. Wel eerst Mozilla afsluiten voordat je prefs.js edit!!

code:
1
user_pref("browser.bookmarks.added_static_root", true);

Je kunt ook handmatig importeren:

In IE, kies File -> Import and Export. Doorloop de wizard en je hebt een bookmark.html file.

In Mozilla, kies Tools -> Manage Bookmarks... Kies in het nieuwe venster Tools -> Import en selecteer dezelfde bookmark.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:24
hmm ik zie tot mn grote schrik dat bij mij een terminal server webpagina het niet doet :(
doe ik nu iets fout.....? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
werkt allebei niet :/

iemand nog suggesties om die marquee weg te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In opera ga ik altijd back door rechts-links te klikken.

Hoe krijg ik dat voor elkaar in mozilla?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gizz schreef op 07 december 2002 @ 02:18:
In opera ga ik altijd back door rechts-links te klikken.

Hoe krijg ik dat voor elkaar in mozilla?
klik rechts, ga een heel klein stukje naar rechtsonder, klik links :+

maar volgens mij willen ze dat nog een keer gaan inbouwen, heb ik ooit is ergens gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Hmmz oke je hebt me overtuigd, zit nu in Mozilla te tikken ;)

Morgen nog ff goed instellen, maar ziet erg leuk uit allemaal en vrij snel.
Moet alleen andere java plugin ofzo, want zodra ik de standaard installeer gaat startbalk in WinXP knipperen etc.
En vind cursur streepje waar ik nu tegenaan kijk te dik :(

voor de rest wel goed tot nu :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Tabbed browsing werkt gewoonweg geniaal verrukkelijk :P ik wil echt niet meer zonder. Ook de sidebar is voor mij een blijvertje.

Ik snap niet helemaal waarom je nog steeds je bookmarks niet kunt aanpassen verwijderen met de rechter muisknop, drag&drop zou leuk zijn. Maar daar kom ik wel overheen.

Alleen de IRC-client heeft echt nog wat werk nodig en het overzetten van e-mail (b.v. wanneer je je systeem fris installeerd en je maildirectory wilt meenemen) is nog een flinke klus, net als bij outlook is dat geen simpele handeling. In netscape ging dat veel makkelijker.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Vreemd genoeg is Mozilla langzamer dan IE6 :? Hoe zou dat komen? 'k heb nou niet bepaald een langzame verbinding. Misschien wel juist te snel zodat IE6 wint ... Naja, ik gebruik iig ook Opera. Maar die is ook weer zo traag :(

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 07 december 2002 @ 05:09:
Vreemd genoeg is Mozilla langzamer dan IE6 :? Hoe zou dat komen? 'k heb nou niet bepaald een langzame verbinding. Misschien wel juist te snel zodat IE6 wint ... Naja, ik gebruik iig ook Opera. Maar die is ook weer zo traag :(
Ik gebruik nu phoenix en deze is duidelijk sneller dan IE6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik draai nu op m'n laptop een recente Phoenix nightly van een paar dagen geleden en die is weer een stuk sneller dan de oudere Phoenix release die ik hier eerst op had staan (0.4?) en bovendien stabiel (een nightly van 26 nov was dat nog niet). IE is met sommige dingen zoals het renderen van complexe tabellen sneller (maar ook minder slim, IE is beetje dom met colpans), maar Phoenix is gebruiksvriendelijker door o.a. tabs. Op mijn trage Celeron 466 laptop draait Phoenix nu best wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Nog een voordeel van Phoenix (wellicht mozilla ook): bij de properties van een bookmark kan je aangeven of je bericht wilt worden over veranderingen aan de pagina (alert, icoon, geluid, webpagina openen) en wanneer ie moet checken (termijn, frequentie, tijd)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik ben ook overgestapt op mozilla en ik kan wel merken dat de pagina's (non-jpg) sneller opbouwen. Met jpg e.d. merk ik het niet , maar dat zal wel komen omdat ik 56k heb. Ook die ingebouwde download manager is makkelijk. Nu heb ik niet meer dat DAP en dat flikkerende lampje onderaan in mijn systemtray. En die themes zijn ook wel leuk ja... Enig probleem is dat ik die mouse gestures niet aan de praat krijg :? Maja , verder superbrowser imo.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het niet zo dat IE veel sneller is dan mozilla; is dit in phoenix sterk verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Nee dat was niet zo. Mozilla is sneller. Als je QuickLaunch aan hebt staan dan merk je ook niet eens de tijd die het kost om Mozilla te laden, want hij staat *SNAP* voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hoe installeer ik een theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

View --> Apply Theme --> selecteer Theme, of kies Get New Themes... zodra je er een gaat downloaden vraagt Mozilla al aan je of je dat Theme wilt installeren. Makkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
PommeFritz schreef op 07 december 2002 @ 16:36:
View --> Apply Theme --> selecteer Theme, of kies Get New Themes... zodra je er een gaat downloaden vraagt Mozilla al aan je of je dat Theme wilt installeren. Makkie!
Ik heb het al :) Ik had verkeerde Phoenix |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Get new Themes gaat bij phoenix nog niet werken, maar daar wordt wel aan gewerkt ;)
voor nu:
http://texturizer.net/phoenix/themes.html

edit: heeft er iemand een wel werkende link naar de chimera theme voor phoenix? de link in de pagina hierboven werkt namelijk niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://texturizer.net/phoenix/t-chimera.png

[ Voor 43% gewijzigd door Justice op 07-12-2002 16:52 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Had er ff bij gezet dat theme's niet werken met de nighty versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Themes werken wel in de nightlies

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft phoenix ook quicklanch zoals in mozilla zodat je niet eens meer opmerkt dat ie laad?
En waarom gebruiken de mozilla gebruikers geen Phoenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 19:19:
heeft phoenix ook quicklanch zoals in mozilla zodat je niet eens meer opmerkt dat ie laad?
Zou ik niet weten, ik gebruik lekker Mozilla :)
En waarom gebruiken de mozilla gebruikers geen Phoenix?
Omdat ze Mozilla gebruiken :+ Zelf heb ik niet naar Phoenix gekeken, maar ik heb gehoort dat het puur om textpagina's kijken gaat, dus geen Flash, Java en dat soort ongein. Maar omdat ik dat toch wel regelmatig tegenkom, heb ik liever Mozilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
* Sv3n is downloading ;)

1 vraagje, hoe krijg ik die dikke balk onderin weg bij de nieuwste versie :?

[ Voor 80% gewijzigd door Sv3n op 07-12-2002 19:53 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Vraagje, als ik dan toch wil overschakelen. Leg dan ff uit hoe ik IE kan uninstallen. Al die zooi, want ik hoef niet 2 browsers naast elkaar. En ruimte kan ik goed gebruiken, elke mb is weer een gedeelte van een nieuw mp3tje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fortitudo schreef op 07 December 2002 @ 19:38:
Vraagje, als ik dan toch wil overschakelen. Leg dan ff uit hoe ik IE kan uninstallen. Al die zooi, want ik hoef niet 2 browsers naast elkaar. En ruimte kan ik goed gebruiken, elke mb is weer een gedeelte van een nieuw mp3tje 8)
IE kan je niet zomaar uit windows halen, als je met win9x werkt kan het wel, maar als je win2k of win2xp hebt kan je alleen maar de icoontjes van IE weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
fortitudo schreef op 07 december 2002 @ 19:38:
Gewoon de snelkoppeling van mozilla oid in je quick launch zetten en deze browser als default laten zetten.
Pheonix is trouwens erg :9 mis alleen de pop up blocking nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Rafe schreef op 07 december 2002 @ 19:24:
Omdat ze Mozilla gebruiken :+ Zelf heb ik niet naar Phoenix gekeken, maar ik heb gehoort dat het puur om textpagina's kijken gaat, dus geen Flash, Java en dat soort ongein. Maar omdat ik dat toch wel regelmatig tegenkom, heb ik liever Mozilla.
Ehh Phoenix is minder EN meer dan Mozilla. Alles op gebied van webbrowsen wordt zo'n beetje ondersteund hoor. Dus DHTML, CSS, Flash, Java, etc (die laatste 2 moet je wel installen, maar dat is logisch).

Minder:
- Het is alleen de browser (er komen andere APARTE progs voor de rest)
- prefs zijn nog niet (maar dat komt nog)

Meer:
- popup whitelist (en een uitroepteken links in statusbar bij blokken)
- rechtermuis op bookmarks -> new tab
- build-in google mini bar
- customizable toolbars (waar je bijv homepage icon kan toevoegen)

Dit is niet volledig natuurlijk. Grootste manko van Px is dat het erg alpha is, maar het gaat heel snel. De laatste release (Edit: 0.4 dus) is eigenlijk tè buggy, ik raad een late nightly aan. Met 0.5 (BIJNA uit) zal het weer een stukje volwassener zijn, maar beta begint waarschijnlijk pas bij 0.9.x (oid). Toch gebruik ik Px Full-Time (maar er zijn best dingetjes die ik beter wil ofzo).

Wat ik nog niet op deze pagina gezien heb (niet EXTREEM goed gekeken):

Compatibiliteit met Microsoft Knowledge Base:
http://texturizer.net/phoenix/tips.html#lay_mskb
If you've ever browsed the MSKB with Phoenix, you have probably noticed that lists are overlapping. This is because MSKB sends erroneous CSS to Phoenix. Fortunately, this can be fixed by adding the following code to your userContent.css file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
      /* Fix for MSKB articles, to stop the overlapping text. */
      .KBPUBV2 LI,
      .KBPUBV2 OL LI,
      .KBPUBV2 UL LI,
      .KBPUBV2 UL UL,
      .KBPUBV2 UL UL LI,
      .KBPUBV2 .appliesto,
      .KBPUBV2 .appliesto UL,
      .KBPUBV2 .appliesto UL UL,
      .KBPUBV2 .appliesto UL LI,
      .KBPUBV2 .postappliesto,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL UL,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL LI {
          margin: 5px !important;
      }

Dan zijn de letters 'normaal', niet overlappend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb @ win2k ff service pack 3 geinstalled en daarna ff IE geuninstalled bij zo'n menu wat ik er bijkreeg... Maar als je gewoon die IE dingen weg haalt kan natuurlijk ook :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

* Red is nu ook compleet over.

Ben ook het MozillaMail/News gaan gebruiken alleen daar zitten nog bugs in. Wie kan mij uitleggen hoe ik precies die bugs meld ? Want zo had ik dus met het converteren van sommige berichten dat die verstuurd waren in 2102, dus bovenaan de mailtjes kwamen te staan :)

* Red is helemaal tevreden, mits hij kan bijdragen aan de open source community door het melden van deze kleine bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Hmm splashscreen krijg ik niet veranderd hier? :(

En heb nog een vraag, wat ik fijn vond in IE6 was die popup boven een image om het op te slaan. Nu moet ik rechtsklikken en save image, vind ik minder.

Er is niet zo'n plugin voor Mozilla?
Of iets dat ik op de toolbar kan zetten en alleen beschikbaar is indien hij een plaatje opent?

edit:

1e probleem is al opgelost, op die site in startpost staan PNG files, ik al leuk gerenamed naar bmp, maar moest het dus echt opslaan als bmp :)

[ Voor 23% gewijzigd door Klippy op 08-12-2002 03:15 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jake schreef op 07 December 2002 @ 21:57:
Wat ik nog niet op deze pagina gezien heb (niet EXTREEM goed gekeken):

Compatibiliteit met Microsoft Knowledge Base:
http://texturizer.net/phoenix/tips.html#lay_mskb

[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
      /* Fix for MSKB articles, to stop the overlapping text. */
      .KBPUBV2 LI,
      .KBPUBV2 OL LI,
      .KBPUBV2 UL LI,
      .KBPUBV2 UL UL,
      .KBPUBV2 UL UL LI,
      .KBPUBV2 .appliesto,
      .KBPUBV2 .appliesto UL,
      .KBPUBV2 .appliesto UL UL,
      .KBPUBV2 .appliesto UL LI,
      .KBPUBV2 .postappliesto,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL UL,
      .KBPUBV2 .postappliesto UL LI {
          margin: 5px !important;
      }

Dan zijn de letters 'normaal', niet overlappend.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

* alt-92 blij, kan ik Opera eraf gooien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mozilla op een Celeron333 met 192MB RAM en win2k is niet vooruit te branden. Ik heb het een weekje gebrobeerd, maar het is niet te doen. Als ik Mozilla eventjes minimize, en ik ga een kwartiertje later weer terug, dan moet ie verschrikkelijk rammelen om het schermpje weer terug te zetten. Als ik een pagina open in een nieuwe tab, dan reageert Mozilla soms 10 seconden lang helemaal nergens meer op.

Duidelijk te zwaar voor op een bescheiden pc.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Varienaja schreef op 08 december 2002 @ 09:53:
Mozilla op een Celeron333 met 192MB RAM en win2k is niet vooruit te branden. Ik heb het een weekje gebrobeerd, maar het is niet te doen. Als ik Mozilla eventjes minimize, en ik ga een kwartiertje later weer terug, dan moet ie verschrikkelijk rammelen om het schermpje weer terug te zetten. Als ik een pagina open in een nieuwe tab, dan reageert Mozilla soms 10 seconden lang helemaal nergens meer op.

Dit ken ik ook nog uit de tijd van mijn celeron 400 met 192MB RAM. Daar was Mozilla ook stukken langzamer dan IE6. Phoenix was er toen nog niet echt.
Ik kan binnenkort wel even een keer wat testen met mozilla/phoenix/IE op een langzame computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Net Phoenix 0.5 geïnstalleerd...

Mensen, wat een verademing, ik vond opera 7.0 al snel, maar dit... ongelooflijk :9

ff automagisch nieuw theme installeren, hoppa...

Echt een aanrader; sneller dan mozilla iig (daar is hij ook voor bedoeld he B) )

Trouwens wel wat verschil met 0.4, pak stabieler, en sneller vind ik (en het renderen van sites gaat beter, want enkele sites die niet lukten met 0.4 werken nu wel) :*)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Varienaja schreef op 08 december 2002 @ 09:53:

Op m'n 266 is het ook niet echt heel fijn, en op m'n Cellie 500 was Mozilla eigenlijk ook nog iets te zwaar. Phoenix draaide daar wel een heel stuk beter op. Sowieso vind ik Phoenix net ff wat relaxter, ook op m'n P1.6Ghz vind ik m prettiger werken. Mozilla doet hierop ook nog weleens vaag als ik 'm een tijdje geminimized heb, iets wat ik met Phoenix een stuk minder heb.
(al moet ik wel zeggen dat ook IE 6 niet echt als een zonnetje draait op m'n 266)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort over gestapt op opera 7.0, ik ben er hartstikke tevreden over op enkele bugs na maar het is dan ook nog de beta. Wat denken jullie, is mozilla beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Tja, ik kan nou niet zeggen dat ik 100% tevreden ben over phoenix.
Ik heb de indruk dat pagina's juist langzamer laden dan in IE.
Dat tabbed browsing is leuk, maar t zorgt er wel voor dat de scrollfunctie van mijn muis die je gebruikt door het scrollwieltje in te drukken niet meer werkt.
Verder mis ik een favorieten knop die meteen een favorietenbalk opent aan de linkerkant.
Kortom, ik ben nog niet overtuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik gebruikte Mozilla al een aantal maanden (nadat ik in Outlook E. een leuk virusje had opgelopen, terwijl ik zo'n beetje alle patches bijlangs ben gegaan).
Ik heb nogal wat problemen gehad met Mozilla mail tot versie 1.2.
Nu gebruik ik Px voor het browsen. Veel beter zo'n standaard goede popup-blokker (ipv wat mozilla standaard heeft).

Ik heb echter zowel met Mozilla als Phoenix (4.0, ja ik stap snel over) het volgende probleem. Ik gebruik Linux (Mandrake9.0) en in windows kan ik het probleem niet 'vinden'.
Vaak als een pagina geladen wordt, blijft de browser even hangen. (In Mozilla stopt het veranderen van dat icoontje ergens rechtsboven in de browser, en bij Px stopt het laad-icoontje in het tabblad.)
Meestal duurt dit een klein aantal seconden, soms gebeurd het helemaal niet. Maar als je meerdere pagina's in verschillende tabs opent, dan kan het wel een halva minuut duren, of langer!
Dit probleem houdt niet alleen het laden van de pagina op, maar stalled de hele browser (bij Mozilla deed zelfs de mail-client niets). Vandaar dus dat meerdere pagina's nog meer problemen geven.

Heeft iemand anders dit probleem ook, want dit is erg irritant als je op een forum zit en alvast een paar threads opent, zodat ik die even later helemaal geladen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 11:18:
Ik ben sinds kort over gestapt op opera 7.0, ik ben er hartstikke tevreden over op enkele bugs na maar het is dan ook nog de beta. Wat denken jullie, is mozilla beter?
Opera is iets sneller (al nadert Px snel).

Ik mis in Opera wat tab-mogenlijkheden, daarnaast gaat de ontwikkeling van Moz/Px iets sneller.
DUTCHSPiRiT schreef op 08 december 2002 @ 11:41:
Het is ongeveer even snel, maar als het goed is merk je het niet eens. Er zijn weleens wat fouten met de cache. NA upgraden naar een nieuwe build moet je een nieuw profile aanmaken, anders KUNNEN er fouten optreden. Dit wordt natuurlijk niet zo in de beta/RC/Final en nu gaat het ook ~8 van de 10 keer goed.
Dat tabbed browsing is leuk, maar t zorgt er wel voor dat de scrollfunctie van mijn muis die je gebruikt door het scrollwieltje in te drukken niet meer werkt.
Dat heeft niets met elkaar te maken (want tab is middle op link, je scroll is middle overal), het wordt misschien toegevoegd. Maar waarom heb je die scrollfunctie als je een wieltje hebt (het is toch juist voor als je GEEN wieltje hebt??).
Verder mis ik een favorieten knop die meteen een favorietenbalk opent aan de linkerkant.
CTRL-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

DUTCHSPiRiT schreef op 08 December 2002 @ 11:41:
Ik mis het niet, want ik draai het scrollwieltje wel, of ga ff naar de scollbar aan de rechterkant, of gebruik mn toetsenbord. Maar het zou wel mooi zijn om dit te implementeren, zodat alle ex IE-gebruikers ook wat blijer kunnen zijn.
Hmm
Ctr-B, opent je bookmarks (in Poenix tenminste).
En anders moet je een paar keer klikken.
Dit mis ik echt niet. Ik heb het liefst zo weinig mogelijk overbodige knoppen in mn browser.
Ik heb nu nog prev, next, refresh en stop. Maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.
Lang leve mouse gestures.

Edit:
hmm das nie eerlijk ;)
als ik nou iets sneller had getypt...

[ Voor 4% gewijzigd door ArmEagle op 08-12-2002 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Hoe zorg ik ervoor dat Phoenix 0.5 alle pagina's als tabs opent zonder middle-click te gebruiken? Als dat kan, dan heeft Phoenix er weer een tevreden gebruiker erbij :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Jake schreef op 08 december 2002 @ 11:52:

Dat heeft niets met elkaar te maken (want tab is middle op link, je scroll is middle overal), het wordt misschien toegevoegd. Maar waarom heb je die scrollfunctie als je een wieltje hebt (het is toch juist voor als je GEEN wieltje hebt??).
Omdat ik weinig zin heb om een 30 reacties lange topic met een scrollwieltje door te bladeren. Met die indruk functie gaat dit veel sneller/langzamer/nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

dan gebruik ik dus PageUp/PageDown, of gewoon pijltjestoetsen.
Heb je ook een beetje variatie in je computer gebruik, wat mogelijk weer tegen RSI helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
ArmEagle schreef op 08 december 2002 @ 12:23:
dan gebruik ik dus PageUp/PageDown, of gewoon pijltjestoetsen.
Heb je ook een beetje variatie in je computer gebruik, wat mogelijk weer tegen RSI helpt.
Vind ik ook, daarnaast is er ook nog gewoon de scroll-balk (maar dat is weer niet anti-RSI).

Daarnaast werkt 'Logitech Autoscroll' wel gewoon (moet je NIET ms-office compatible aanzetten), maar dat werkt sowieso niet net zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
weet iemand hoe ik of waar ik die vette Phoenix themes in Mozilla kan gebruiken? Ik vind het 'n beetje overdreven om nu weer phoenix te gebruiken als ik mozilla al sinds M9 met veel plezier gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
om mousegestures op de rechter muisknop te krijgen zie deze Mozillazine thread.

edit: Bij phoenix natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Justice op 08-12-2002 14:50 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou heb ff Phoenix erop gezet; een paar puntjes.

Ten eerste het misschien sneller, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt :? Als de pagina op je scherm staat, dan is ie wel meteen klaar, maar het lijkt net alsof ie daarvoor even een kleine pauze neemt. Weet niet of dat aan mij ligt, maar goed :P

Ook vind ik die cursor vaag doen als ik een reply oid aan het typen ben :? Lijkt net alsof ie er een deel over de letter heendoet. Erg irritant eigenlijk.

Tot slot vraag ik me af of ik niet snel terugga naar Opera, aangezien ik amper kan zonder rechtermuisknop + scrollwiel om door mn actieve tabs te navigeren... iemand enig idee of dit nog gaat worden ingebouwd of dat het al mogelijk is? Want dat vind ik nl echt uberhandig...

verder weinig klachten tot nu toe :P

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 08-12-2002 18:25 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 08 december 2002 @ 18:24:
Ten eerste het misschien sneller, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt :? Als de pagina op je scherm staat, dan is ie wel meteen klaar, maar het lijkt net alsof ie daarvoor even een kleine pauze neemt. Weet niet of dat aan mij ligt, maar goed :P
Nee dat klopt.

Hij wacht totdat de page klaar is (of totdat er 1 seconde verstreken is) met renderen. Dat is sneller.

Je kunt het uitzetten door een file user.js in je profile-dir te plaatsen. Daarin zet je:
code:
1
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);

Dit zijn ook aardige tweaks (zou problemen op kunnen leveren):
code:
1
2
3
user_pref("browser.block.target_new_window", true);
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);

1ste zorgt ervoor dat alles in huidige venster komt en middle klik in new tab, zodat je kan kiezen.
2de en 3de zetten pipelining aan, zodat het laden van een page sneller kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DUTCHSPiRiT schreef op 08 december 2002 @ 11:41:
Gevoelsmatig vind ik t elkaar weinig ontlopen. IE lijkt iets eerder de pagina te tonen, maar overall heb ik het idee dat het uiteindelijk er wel even snel staat. (maar misschien ligt dat ook aan de inet snelheid)
Dat weet ik niet, ik scroll gewoon met m'n scrollwiel, en rechtsklik-open in new tab om een link te openen.
Buttonbar customizen, kun je een buttontje bookmarks toevoegen, die de bookmarks aan de linkerkant opent.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
werkt bij iemand terminal server pagina eigenlijk??
dit is voor mij tot nu toe de hoofdreden dat ik nog werk met IE6 SP1 ipv mozilla, ik moet gewoon op een terminal server page kunnen komen voor werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat bedoel je precies met een terminal server page? Heb je een voorbeeld?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in mozilla instellen dat click + shift openen in nieuwe window is, ben ik wel gehecht aan eigelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Zpottr schreef op 09 december 2002 @ 11:44:
Wat bedoel je precies met een terminal server page? Heb je een voorbeeld?
voorbeeld van pagina :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TS1.jpg

zoals je ziet kan ik niet GEEN VERBINDING MAKEN (is wit en normaal is dat klikbaar) :)

Op http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TS.jpg is een normale grote versie te vinden die ik niet plaats ivm lay-out verne*king ;) :)

[ Voor 19% gewijzigd door yonexfreak op 09-12-2002 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Tom S. schreef op 08 december 2002 @ 12:04:
Hoe zorg ik ervoor dat Phoenix 0.5 alle pagina's als tabs opent zonder middle-click te gebruiken? Als dat kan, dan heeft Phoenix er weer een tevreden gebruiker erbij :)
Ik schop deze vraag even omhoog, ben zelf ook wel benieuwd (ik weet zeker dat het kan).
Nu intellimouse-support ook standaard is in Mozilla (en Phoenix) kan ik het echt gebruiken, het is werkelijk een prachtig project (wat per versie erg veel sterker wordt).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
http://texturizer.net/phoenix/extensions.html#tabbed
Tabbed browser extensions installeren en dan in prefs -> advanced -> Tabbed browsing -> advanced -> open tabs instead of windows for...

en daar alles aanchecken. Je kan ook nog single document window aanzetten.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 10:25
yonexfreak schreef op 09 december 2002 @ 11:39:
werkt bij iemand terminal server pagina eigenlijk??
dit is voor mij tot nu toe de hoofdreden dat ik nog werk met IE6 SP1 ipv mozilla, ik moet gewoon op een terminal server page kunnen komen voor werk :)
Ik ben bang dat je dat wel kunt chacken, ik heb hetzelfde probleem.... De makers van die 'plugin' voor IE, microsoft, zijn geloofik nog niet van plan om een plugin voor Mozilla te releasen, tenzij de opensourcewereld hier al op ingesprongen is. :) Misschien iets voor de developers in de Mozdev forums? :)

Ik werk hier achter de mac nu weer heerlijk met Chimera :9 Kzal zien of ik nog wat screenies kan posten. :) (Ik gebruik eigenlijk alleen de standalone terminal service client.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Justice schreef op 09 december 2002 @ 12:40:
http://texturizer.net/phoenix/extensions.html#tabbed
Tabbed browser extensions installeren en dan in prefs -> advanced -> Tabbed browsing -> advanced -> open tabs instead of windows for... en daar alles aanchecken. Je kan ook nog single document window aanzetten.
Ik dank u! :) Hier zitten wat opties tussen die wel standaard mogen worden (het altijd single houden van het window vond ik in Opera ook altijd wel fijn). 'New windows opened by links' aanklikken zorgt in ieder geval dat het 99% goed gaat (tenslotte heeft iedereen die Javascript popups standaard wel uit staan).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Nietzman schreef op 09 december 2002 @ 13:29:
[...]

Ik ben bang dat je dat wel kunt chacken, ik heb hetzelfde probleem.... De makers van die 'plugin' voor IE, microsoft, zijn geloofik nog niet van plan om een plugin voor Mozilla te releasen, tenzij de opensourcewereld hier al op ingesprongen is. :) Misschien iets voor de developers in de Mozdev forums? :)

Ik werk hier achter de mac nu weer heerlijk met Chimera :9 Kzal zien of ik nog wat screenies kan posten. :) (Ik gebruik eigenlijk alleen de standalone terminal service client.)
dat is dan mooi **** :(
maja helaas, was al te mooi om waar te zijn , dat word dus voorlopig nog IE 6 of Opera 6.05 of versie 7 moet dit ondersteunen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu een dagje Phoenix 0.5 (met de breeze skin :9) en ik vindt het zelf een heerlijke browser :)

Check ook deze site voor handige tips/tweaks en keybindings :)

Phoenix O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Wanneer ik die preferences toolbar probeer te installeren zegt hij iets van dat ik geen permission heb en dat ik de chrome dir moet checken of ik daarop mag schrijven. Ik ben ingelogd als admin en andere plugins installeren zich wel :?

update: ik heb nu beneden een groot vak onder de status bar met daarin

code:
1
2
 <menuitem id="view_gg_menuitem"
--^

update nummer2:

Ik heb mozilla opnieuw geïnstalleerd, de balk is nu weg. Maar nu krijg ik elke keer als ik hem opstart of aflsuit de volgende error: "Java Plugin for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-in for Micrisift Internet Explorer instead"

[ Voor 54% gewijzigd door DinX op 09-12-2002 14:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
DinX schreef op 09 december 2002 @ 14:18:
update: ik heb nu beneden een groot vak onder de status bar met daarin
De versies van Moz en Prefbar zijn incompatible.
Ik heb mozilla opnieuw geïnstalleerd, de balk is nu weg. Maar nu krijg ik elke keer als ik hem opstart of aflsuit de volgende error: "Java Plugin for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-in for Micrisift Internet Explorer instead"
User Spoof uitzetten :)

Java voor netscape denk nou dat hij geinstalleerd is in Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de chimera theme files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 16:53:
Wie heeft de chimera theme files?
die zocht ik ook, de link op texturizer.net werkt namelijk niet (lycos)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm .. sinds dit topic gebruik ik alleen nogmaar phoenix om te Gotten ... de rest doe ik wel nog met crazybrowser ( IE ) omdat er toch nogal veel dingen zijn die hij niet opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Sinds een tijdje ben ik ook overgestapt op Mozilla... Werkt toch wel een heel stuk fijner dan IE inmiddels. Vind het ook wel fijn dat ik Mozilla nu echt als standaardbrowser kan gebruiken :)

Maar is er een mogelijkheid om die profielen uit te schakelen? Omdat ik nu Netscape 7 en Mozilla naast elkaar heb geïnstalleerd wil hij altijd dat ik een profiel kies bij het opstarten :( Maar ik wil gewoon snel hup hup opstarten. Is het dus mogelijk om één standaard profiel te kiezen welke Mozilla gebruikt als je hem opstart :? Of gewoon die hele profielen zooi er uit te slopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ludo:
-P <profile>. Case-sensitive, must be capitalized 'P'; starts with <profile>.
Pas dit even aan in de eigenschapen van de shortcut naar Mozilla en Netscape. Dus maak er zoiets van als
code:
1
2
3
"c:\program files\mozilla\bin\mozilla.exe" -P LudoMoz1.2.1
en 
"c:\program files\netscape\bin\netscape.exe" -P LudoNs7.0

Meer op http://www.mozilla.org/qu...t-end/testcases/cmd-line/ .

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Zpottr schreef op 09 December 2002 @ 18:53:
ludo:

[...]

Pas dit even aan in de eigenschapen van de shortcut naar Mozilla en Netscape. Dus maak er zoiets van als
code:
1
2
3
"c:\program files\mozilla\bin\mozilla.exe" -P LudoMoz1.2.1
en 
"c:\program files\netscape\bin\netscape.exe" -P LudoNs7.0

Meer op http://www.mozilla.org/qu...t-end/testcases/cmd-line/ .
Oei dat werkt idd mooi :) Thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik heb ff een vraagje mbt het standaardcompliant zijn van Mozilla vs het eigen toevoegen van eigen tags.

dit soort dingen bijvoorbeeld:

Cascading Stylesheet:
1
2
.tdreplyaan          { height: 16px; width: 46px; cursor: pointer; }
.tdreplyaan:hover    { background: url("images/reply-hover.gif"); }

werkt niet in IE, werkt wel in Mozilla(in quirks mode en in standard-compliance mode!), wordt niet foutgerekent door de CSS validator, maar staat ook niet op www.w3schools.com?

Als dit in W&G moet hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJzD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 15:12
ik heb een aantal jammere dingen
ten eerste zijn lang niet alle pages te bekijken
idd slecht development werk, maar je kan er nog steeds niet op

daarnaast is het file browsen niet geintegreerd dus de zoekmachine van mijn netwerk moet met IE

ook het <A NAME="blaat"> Is niet lekker
hij zet hem onderaan op die HREF en tja dan moet je nog scrollen

maar ik ben wel verliefd op de scvhijnbare snelheidswinst en het tabbed browsen dus ik heb hem al als standaard ingesteld
maar zoals zoveel in de opensourcewereld kan je nog steeds niet buiten het oorspronkelijke product
hopelijk word dat snel verbeterd

[ Voor 10% gewijzigd door JJzD op 10-12-2002 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op 09 december 2002 @ 12:10:
[...]

voorbeeld van pagina :)

[afbeelding]

zoals je ziet kan ik niet GEEN VERBINDING MAKEN (is wit en normaal is dat klikbaar) :)

Op http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TS.jpg is een normale grote versie te vinden die ik niet plaats ivm lay-out verne*king ;) :)
Hoe doe je dat precies? Is het mogelijk via browser te connecten? dat moet ik weten; maakt niet uit of het alleen kan in IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
terminal server is een leuke tool om via een webbrowser (IE dus) een connectie te maken met een windows 2000 (SVR) pc . hiervoor heb je nodig naast een windows 2000 server bak (2000 prof kan het niet dacht ik) een IIS server (5.0 of hoger) en de terminal server webclient

vervolgens kan je dus dan deze pc overnemen op een willekeurige pc die een webbrowser heeft
zo neem ik dus van werk uit verscheidene servers over verspreid over Nederland en kan zo bv een ghost terugpushen naar een werkstations

je maakt dus een soort virtuele sessie aan... lijk bv op PCanywhere behalve dat de gebruikers niet van merkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lekker browser, ik gebruik nu alleen nog maar Phoenix 0.5 en Mozilla 1.2.(1) en IE probeer ik te verbannen.

Ik zal scherp deze draad en de releases volgen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
oeh ik gebruik nu ook mozilla.. 0wnz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

JJzD schreef op 10 december 2002 @ 16:39:
ook het <A NAME="blaat"> Is niet lekker
hij zet hem onderaan op die HREF en tja dan moet je nog scrollen
Volgens mij doet ie dat alleen als de afsluitende </a> niet is neergezet. Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad, zolang de html maar goed is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik heb nu ook mozilla maar nou wil ik graag weten of je onder xp voor de ene user internet explorer als default browser kan instellen en voor de andere mozilla? De rest van de familie wordt namelijk helemaal gek als ze iets zien veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Phoenix 0.5 en de eerder genoemde tabbed advanced extension is echt ge-wel-dig! Ik was (en ben stiekem nog een beetje) fervent gebruiker van NetCaptor. Die outclassed Phoenix EN Mozilla EN IE nog steeds, terwijl het gewoon de IE-engine gebruikt. Ook gebruikt Netcaptor minder geheugen.

Phoenix op een oudere computer (zoals deze op mijn werk) is een no-go. Verder ... aanradert! Tabbed browsing kon ik al, maar nu is er eindelijk iets wat Netcaptor evenaart. En aangezien ik steeds meer de voordelen en geneugten van de Open Source community ga zien is dit ideaal.

Straks thuis dat pipelining eens even proberen.

Grappige noot. Ik zag dat mijn eigen pagina niet echt lekker wordt weergegeven in Phoenix :+

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
Netscape heeft Netscape 7.01 gereleased, deze maakt gebruik van Mozilla 1.0.2....

Alleen voor de liefhebber, ik blijf toch liever bij Chimera/Phoenix. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk zelf met Netcaptor. Ben benieuwd of Mozilla dit kan overtreffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 09:48:
Werk zelf met Netcaptor. Ben benieuwd of Mozilla dit kan overtreffen!
Zie mijn verhaal. Moeilijk, maar ik vind de preferences bv van Phoenix makkelijker. Op zich is NetCaptor beter denk ik ... zeker op wat oudere bakken

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ffies tussendoor>> is natcaptor nou een soort GUI schil over IE heen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

yonexfreak schreef op 11 December 2002 @ 09:57:
ffies tussendoor>> is natcaptor nou een soort GUI schil over IE heen :?
nEtcaptor wel ja :p

Maar werkt toch een stuk lekkerder. Probleem is alleen dat je er centjes voor moet neerleggen.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hehe domme typo van me ;) :P

maargoed ik ga netcaptor eens testen, zolang Mozilla geen Terminal Server ondersteund moet ik zoeken naar alternatieven :)

volgens mij kan Opera ook niet omgaan met Terminal server dus die valt ook af...netscape ook, blijft weinig over op zo'n manier ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
yonexfreak schreef op 11 december 2002 @ 10:17:
volgens mij kan Opera ook niet omgaan met Terminal server dus die valt ook af...netscape ook, blijft weinig over op zo'n manier ;) :P
Waarom dan niet gewoon een standalone client gebruiken? Die werken ook nog eens vele malen sneller als zo'n explorer venstertje :)

Of alleen IE gebruiken voor je TS?

Persoonlijk vind ik Mozilla, Phoenix, Chimera hard de kont schoppen van crazybrowser, netcaptor en al die andere wannabee-browsers... en dat komt door een ding: Gecko. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
(en natuurlijk de skins, snelheid en extenties.... maargoed.... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Nietzman schreef op 11 december 2002 @ 10:45:
[...]

Waarom dan niet gewoon een standalone client gebruiken? Die werken ook nog eens vele malen sneller als zo'n explorer venstertje :)
de reden hiervoor is vrij eenvoudig>> ik zit niet altijd achter mn notebook en kan dus best zijn dat ik dus bij een pc op afstand moet komen...nou dan moet ik dus wel de stand alone client toevallig bij me hebben en deze installeren

bijkomend voordeel is dat je met webversie alleen maar een IE browser nodig heb en ik kan op welke pc dan ook erbij (gebruiksgemak)
Of alleen IE gebruiken voor je TS?
dit vind ik zinloos....ik ga niet voor elke toepassing een stukje software installeren/gebruiken als de mogelijkheid bestaat dat 1 stuk software meerdere taken kan vervullen ;) :)
Persoonlijk vind ik Mozilla, Phoenix, Chimera hard de kont schoppen van crazybrowser, netcaptor en al die andere wannabee-browsers... en dat komt door een ding: Gecko. :P
hier ben ik het gedeeltelijk mee eens>> idd mozilla bevalt prima :)
alleen TS is dusdanig belangrijk voor mij en mn werk dat ik een browser eis die dit kan...dit houd tot nu toe in dat ik OF IE6 blijf gebruiken of gebruik ga maken van een prog a la netcaptor (wat ik nog moet testen overigens)

of iemand moet betere suggestie hebben die voldoet aan mn eisen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Hej dit is irritant. Als ik bv op GoT surf opent hij ELKE link (dus ook in het hoofdmenu in een nieuwe tab. En das irritant. Heeft iemand dat probleem ook of een oplossing ervoor?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
Scharnout schreef op 11 December 2002 @ 15:09:
Hej dit is irritant. Als ik bv op GoT surf opent hij ELKE link (dus ook in het hoofdmenu in een nieuwe tab. En das irritant. Heeft iemand dat probleem ook of een oplossing ervoor?
Tool>Preferences>Advanced>Tabbed browsing>Advanced use> vinkje weghalen bij ''open any link in new tab'

Gokje hoor, maar daar ergens in de settings zal het zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Nietzman schreef op 11 december 2002 @ 15:16:
[...]

Tool>Preferences>Advanced>Tabbed browsing>Advanced use> vinkje weghalen bij ''open any link in new tab'

Gokje hoor, maar daar ergens in de settings zal het zitten. :P
|:(

U gaat in ieder geval door het tosti-ijzer en ik moet voortaan beter kijken :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald__
  • Laatst online: 03-10-2022

Ronald__

Shit happens

Ik heb mozilla 1.2.1 gisteren maar eens geinstalleerd om eens te kijken of het iets was, en inderdaad, ziet er netjes uit, de meeste pagina's kan je gewoon bekijken en de snelheid viel me ook nog wel mee.

Maar de volgende ochtend vroeg ik me af waarom mijn seti@home zo langzaam ging, bleek dat te komen omdat mozilla de hele nacht 100% cpu usage heeft gehad (Athlon 1 GHz, 384 mb, win2k).
zou dat komen door mijn configuratie, of kan ik maar beter even wachten tot een volgende release ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:46

Zorro

Z

Als ik Opera afsluit worden alle tabs bewaard, zodat ik bij opnieuw starten diezelfde sites weer geopend krijg. Ik heb dit nog niet kunnen vinden in Mozilla, die start iedere keer op met mijn homepage en verder niks. Kan ik dit ook zo instellen als in Opera? Dan ga ik ook over :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Volgens mij zit dat er niet in *hmmz*
Wat er misschien wel in zit:
Ik weet niet of die feature Phoenix only is (ik dacht van wel omdat ze de bookkamrk funcite opnieuw geschreen hebben toch?): Als je meerdere tabs opent kan je een bookmark maken met daarin alle geopende tabs (extra checkbox wanneer je een bookmark toevoegt). Als het dus dezelfde sites zijn die je vaak bezoekt kan je deze bookmark'map' als startpagina instellen. (dit is nog wel experimenteel meen ik gelezen te hebben, maar wellicht dat het werkt).

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Zorro schreef op 11 December 2002 @ 15:42:
Als ik Opera afsluit worden alle tabs bewaard, zodat ik bij opnieuw starten diezelfde sites weer geopend krijg. Ik heb dit nog niet kunnen vinden in Mozilla, die start iedere keer op met mijn homepage en verder niks. Kan ik dit ook zo instellen als in Opera? Dan ga ik ook over :)
Het zit niet standaard in Mozilla, wel als je MultiZilla installeert, dan krijg je die optie erbij.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmmm... ben voor het eerst in tijden weer eens bezig met Netscape... 7 dus. Is ook Mozilla based, en ik ben nu al in luv met tabbed browsing. Straks gaat Mozilla erop... Tabbed browsing OWNS. Weer een zieltje gewonnen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:46

Zorro

Z

FL!PNEUS schreef op 11 December 2002 @ 15:51:
[...]

Het zit niet standaard in Mozilla, wel als je MultiZilla installeert, dan krijg je die optie erbij.
Ja! Het werkt idd met MultiZilla! Nou, vanaf dit moment dus een Opera gebruiker overgestapt naar Mozilla :P

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.