ben niet anti Fuji, ik heb zelf een Fuji gehad een tijdje geleden...prima camera...
maar 750 euro is gewoon te veel voor een 3mp camera...punt.
(en dan moet je er ook nog een paar Ni-Mh batterijen en lader bijkopen)
Maaruh ik vind dat je de G2/G3 niet met de 602 moet vergeljiken. De G2/G3 is veel meer een Point & Shoot camera dan de S602. Die een SLR-Like model heeft en dus ook eigenlijk een andere doelgroep. En daardoor dus veel meer voor de hobbyist is als een G2/G3.
Het perfecte voorbeeld hiervan: Ik ken een fotograaf en ze professionele werk doet hij met de Nikon D1X. Als hij naar een feessie ofzo gaat neemt hij ze G2 mee en om ze vrouw te leren fotograferen heeft hij voor haar een S602.
daar ben ik het zeker niet mee eens...
ja de G2/G3 heeft een betere auto functie als de 602, is dat een nadeel
het is zelfs zo dat de G2/G3 meer overlaat aan de gebruiker (meer manual) en meer 'proffesionele' features heeft dan de 602 (o.a ingebouwd ND filter, auto bracketing, flip LCD, snellere lens (f2:f8), meer uiteenlopende shuttertijden, betere flits, langere accuduur...)
ja de 602 is SLR-like, maar dat is alleen maar de vorm van de camera, dat zegt natuurlijk niets over de inhoud
de 602 mikt op een professionelere doelgroep (net zoals elke andere camera met SLR vorm), maar moeten ze eigenlijk meer bieden dan de G3 (die eenvoudiger in gebruik is en meer mogelijkheden biedt...ook voor de serieuze hobbyist)
En tsja de 602 is alleen 3Mp. Hoe vaak heb jij je fotos al groter dan 20x30 laten afdrukken? En als je dat wilt kan je altijd nog in 6Mp mode met de 602 schieten.
slecht excuus...
waarom kopen mensen dan 5mp of 6mp camera's?
meer resolutie biedt meer mogelijkheden, zowel qua printen als croppen...
de 6mp mode is m.b.v interpolatie en zegt dus niets (Trust camera's doen hetzelfde

)
hoe dan ook...4mp foto's kun je ook softwarematig interpoleren tot 8mp...
En dan nog iets. Ja het is moelijker zonder AF assist lamp om in het donker scherp te stellen maar zolang er contrast is (dus niet zwart op zwart) dan doet de Fuji AF het 90% van de tijd nog steeds perfect.
het blijft een tekortkoming, als jij kon kiezen had je ook gewild dat je 602 een focus assist lampje had
begrijp me niet verkeerd, ik wil niets afkraken...
maar ik ben zelf ook op zoek geweest naar een nieuwe camera en heb na wikken en wegen de conclusie genomen dat
voor mij de G3 de beste keus is...
hier kun je foto's van alle camera's vergelijken...
eerst een foto van de G2:
http://66.227.34.3/PRODS/G2/FULLRES/G2OUTMP3.JPG
dan een van de 602:
http://66.227.34.3/PRODS/F602/FULLRES/F62OUTAP1.JPG
bekijk bijv. het detail in het gezicht en de hoeveelheid ruis in de schaduw...
in deze test vind ik de 602 gewoon erg onderdoen voor de 1,5 jaar oude G2...
[
Voor 17% gewijzigd door
Mooody op 01-12-2002 18:45
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.