Toon posts:

marantz SR-????

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update. Ik heb de hele midag doorgebracht bij de audio dealer.
speakers mee genomen en lekker luisteren. Zo'n beetje het hele assortiment dts versterkers gehoord maar geen enkele kon de klipsch rf3's aan, tenminste de receivers onder de 1000 euro niet.
Conclusie: ik heb de marantz sr4200 ingeruild voor een yamaha ax 892 stereo versterker, super geluid en geen gedonder meer met kabels :)

"tip" Duncan koop een goede interlink(niet beknibbelen op de prijs), geheid geen ruis meer.

Afbeeldingslocatie: http://takezo.remoteserver.org/pics/amp.jpg

oef scheve foto.. |:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, zie de volume knop..
m'n buurjongen kwam al even polshoogte nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:58:
btw, zie de volume knop..
m'n buurjongen kwam al even polshoogte nemen
... en heeft de volumeknop ingedeukt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ja idd.

Verwijderd

Op die volume knop zie ik alleen witte stipjes..dus max vermorgen zou net zo goed 10 Watt kunnen zijn :P Maar ik begrijp dat ie aardig wat Watts naar de speakers pompt. Voor mij wordt het de Marantz 4300. Net dat kleine beetje extra, perfect :) De aanschaf heeft wel een uitstel gekregen want ik moet eerst ff flink wat geld opzij leggen voor m'n vakantie..

Duncan, kan je ff wat meer vertellen over je tannoy set i.c.m. je marantz? Thx

Verwijderd

Ik zit ook te dubben om een SR-**** serie van Marantz te nemen. Op dit moment draai ik met een Marantz SR-53 met daarop een Marantz EQ-580 en een nieuwe Marantz CD-5000. Maar nu wil ik die SR-53 inruilen voor een nieuwe. Wat is wijsheid mijn Equalizer en AV beide in te ruilen of alleen me SR-53 en de Equalizer nog even te gebruiken. Ik vraag me ook af of die Equalizer effect zal hebben op zo'n versterker. Misschien dat 1 van jullie dat weet?

Verder zit ik nu met 2 JBL L4 Pro boxen van beide 250 Watt op 8 ohm. En wil hierbij als ik een SR AV neem 2 andere speakers bij kopen. Misschien hebben jullie hiervoor ook suggesties.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Bij Vogelzang Eindhoven kun je een sr-4200 kopen voor €349......en 2jaar garantie
Nou, wat wil je nog meer voor die prijs

Tubes....It's what make music music!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor die prijs wil ik wel een denon av1, maar dat zal er wel niet inzitten :)

• silitek

silitek

Tubes Only

wel alle kl*tezooi......zojuist m'n eerste plop gehoord niet te zuinig ook zeg. Overschakelen van DVD naar SAT... knal!!..Hoe zit dat met je tweeters??...lijk me niet echt gezond. Heb een set Yamaha ns speakers en wil die graag heel houden erg prijzig..

dus, kan dat ploppen kwaad??...

Verwijderd

Ik heb hier een oude Aiwa versterker (zeer goed geluid voor aiwa) deze heeft altijd al geplopt, nooit problemen mee gehad.

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 14:53
silitek schreef op 19 december 2002 @ 20:03:
Bij Vogelzang Eindhoven kun je een sr-4200 kopen voor €349......en 2jaar garantie
Nou, wat wil je nog meer voor die prijs
is niet duur, kost de sr-5200 daar trouwens?

• silitek

silitek

Tubes Only

Wat de 5200 kost? kan ik je niet zeggen...
Heb meteen die 4200 gekocht voor deze prijs..als je bedenk dat het in augustus j.l. een bedrag van € 549 neer moest leggen, had ik geen twijvels

tot nu toe dan he.. 8)7
tim1981 schreef op 19 december 2002 @ 20:33:
[...]

Verwijderd

silitek, weet je of ze die nog op voorraad hebben bij Vogelzang, Eindhoven? Anders ga ik morgen ook eentje halen! €350 is echt een goede prijs voor de SR-4200!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ik had de laatste uit het magazijn....maar de verkoper vertelde me dat ze weer besteld werden....dus, bel ze morgen eerst ff of ze al binnen zijn..zo ja, als de bliksem naar Vogelzang aan de Geldropseweg in Eindhoven..

Want zoals je zeg,...tis geen geld :)
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 20:56:
silitek, weet je of ze die nog op voorraad hebben bij Vogelzang, Eindhoven? Anders ga ik morgen ook eentje halen! €350 is echt een goede prijs voor de SR-4200!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Dat ploppen is een productiefout in de X200 serie van Marantz. Treurig dat het nog steeds aanwezig is in deze serie. Ik heb het ook, ding gaat zaterdag terug naar de dealer om gefixed te worden (het probleem is een onderbemeten condensator).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

WickedGame, ga eerst luisteren op je speakers.
de 4200 heeft niet genoeg vermogen voor zware luidsprekers.

Verwijderd

Ik heb zelf de SR4200 bij Richersounds (www.richersounds.com) besteld voor zo een 349 euro, die voorheen ook in Nederland zaten.... Ik weet niet of ze daar verder nog andere aanbiedingen hebben, maar wellicht is de site het bezoeken waard... Helaas dat ik nu ook last heb van die ploppen (in DTS-mode geeft ie zelfs harde tikken in de rechterachterspeaker), maar voor de rest is het een mooi apparaat. Verder is ie bij mijn weten prima geschikt om speakers vanaf zeg 50 watt tot 150 watt (bij 8 ohm) te kunnen aansturen.... (zie www.ecoustics.com)

Verwijderd

Dacht ik ook, maar het laag kwam er niet uit.
Ook de duurdere modellen van denon en onkyo trokken het niet.

echt jammer :|

Verwijderd

Weet je zeker dat je die speakers goed hebt aangesloten ;) want bij mijn speakers (Eltax Symphony 8.2 / 150 watt continue / 8 ohm) vind ik 'het laag' eigenlijk ietsjes overheersen t.o.v. mijn vorige (in theorie minder krachtige) versterker (Harman Kardon HK620 50 watt continue / 8 ohm)....

Oh well...

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:15:
Ik heb zelf de SR4200 bij Richersounds (www.richersounds.com) besteld voor zo een 349 euro, die voorheen ook in Nederland zaten.... Ik weet niet of ze daar verder nog andere aanbiedingen hebben, maar wellicht is de site het bezoeken waard... Helaas dat ik nu ook last heb van die ploppen (in DTS-mode geeft ie zelfs harde tikken in de rechterachterspeaker), maar voor de rest is het een mooi apparaat. Verder is ie bij mijn weten prima geschikt om speakers vanaf zeg 50 watt tot 150 watt (bij 8 ohm) te kunnen aansturen.... (zie www.ecoustics.com)
dat tikken had ik ook in de rechter achterspeakers :(
ik d8 dat het aan de dvd lag,
omdat na skippen het wel verholpen werd.
Morgen maar ff goed testen of ik het nog steeds heb.
anders ook maar terug naar de dealer :(

Verwijderd

Dat tikken in DTS-mode (dus niet in DD5.1 mode) blijkt ook wel vaker voor te komen bij de x200 series, helaas... Meestal treedt het pas op na veelvuldig pauzeren, skippen, maar als je pech hebt is het direct al te horen...
In dat geval zal helaas de DTS-decoder moeten worden vervangen.... Heb jij trouwens ook 'last' van een enigzins trillende trafo / lichte zoem / lichte siss, gelijk al op het laagste dB niveau (en dat wordt pas bij -10 dB ofzo wat intenser, onafhankelijk van de input-source) ? (Ik vind het eigenlijk nogal aan de forse kant bij zo een topmerk als Marantz)

Mijn SR4200 ligt op dit moment in elk geval bij de reparateur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik hoor wel een ruis als ik volume helemaal opendraai (cd analog zonder bron), maar dat bedoel je niet?
Ik ga morgen ff flink testen of de DTS-decoder goed is.....
Ik hoop dat het zichzelf herstelt heeft :)
tja en plops ik weet niet wat jullie daar onder verstaan maar ik hoor alleen een hele zachte 't' als ik overschakkel tussen bron soundmode.
lijkt mij wel gezond :?

Er staat wel iets in de handleiding dat storingen te maken kunnen hebben met een losse stekker in de voeding van de receiver. dus misschien dat aandrukken helpt voor bugs in de receivers :? is misschien een tip :)

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-12-2002 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Duncan, zou jij kunnen checken of je een groen sticker op hetzij de amp hetzij de doos hebt zitten? Dit schijnt het geval te zijn bij de amps waar de slechte condensator vervangen is.

Het vreemde is dat dit verhaal op honderden plaatsen te vinden is, en toen ik Marantz om bevestiging belde kreeg ik te horen 'dat ik niet alles moest geloven wat er op die forums stond'. Rare reactie, mijn dealer was gelukkig meer behulpzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hadden alleen de sr 5200 en up last van een onderbemeten condensator, de sr 4200 hoeft minder te leveren, maar daar schijnt het dus ook bij voor te komen ? en idd letten op de groene sticker dus. Ik heb 1 x een 6200 en 1x een 7200 gehad met die plops e.d. Bij de 2e sr 7200 wist de leverancier er al van en kwam er een lading binnen met groene sticker, die perfect werkte.

Nu ben ik erg benieuwd naar de 7300.. ik heb gehoord dat dts 24/96 dus echt een topper is met een dynamisch bereik van + 12 db ten opzichte van conventioneel DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
en dat groene stickertje zit op de doos én op de receiver zelf?
rond of vierkant stickertje? staat er nog iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:21:
Dacht ik ook, maar het laag kwam er niet uit.
Ook de duurdere modellen van denon en onkyo trokken het niet.

echt jammer :|
en een str-de 325 wel :?

Vindt het wel een beetje raar verhaal, maar als jij het getest heb zal het wel zo zijn. ;)

Ik ben trouwens op zoek naar een Marantz SR-4300, heeft iemand die bij zijn lokale audioboer zien staan voor een mooie prijs, of zal ik echt in Duitsland moeten bestellen, wat ik dus echt niet graag doe.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:29:
[...]

Vindt het wel een beetje raar verhaal, maar als jij het getest heb zal het wel zo zijn. ;)

Ik ben trouwens op zoek naar een Marantz SR-4300, heeft iemand die bij zijn lokale audioboer zien staan voor een mooie prijs, of zal ik echt in Duitsland moeten bestellen, wat ik dus echt niet graag doe.
De sony had een +7 decibel bassboost op 40 hz ofzo.
'k heb ook nooit gezegd dat het zuiver was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
tim1981 schreef op 19 December 2002 @ 20:33:
[...]

de 5200 is daar €699,-. Dat is wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Als ik dit allemaal had geweten had ik een sr4300 gekocht :(
dit mag toch niet voor zo'n topmerk als Marantz!
Ik heb trouwens geen groene stikker op de receiver zitten.
doos heb ik niet meer.

s_roubos, hoe kan ik de slechte condensator herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
je hebt toch nog garantie, duncan?
mischien kan je het probleem voorleggen aan je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ja maar dan moet ik wel het exacte probleem weten.
ik ga nu ff dts testen......

/edit
na wat spoelen geen getik in een speaker, maar dit kan toeval zijn.
maareh ik hoor toch nog steeds die ruis ook door de muziek heen als ik goed luister. :|
shit, wel getik!
dan maar terug naar de dealer.

[ Voor 62% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-12-2002 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncan...
probeer een goie interlink.

ik had geen ruis meer.

echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
sorry misschien een beetje een n00b vraag maar wat is een interlink :X
kabeltje van de bron naar de receiver?, dat is een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De naam van een kabel tussen twee apparaten is interlink :)
Dus dvd naar reciever, van cd naar reciever, etc.
In jou geval is je interlink een optische kabel :) Zo heb je ook digital coax, xlr, cinch, scart, svideo, etc.

[ Voor 49% gewijzigd door Scarp op 20-12-2002 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag een tijdje terug een SR-5200 voor 550 euro staan, is dat duur?
Eigenlijk zou er een soort kleine prijswatch moeten zijn voor populaire producten zoals de Marantz SR serie en de b&w DM en CDM serie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
sr 4300 wordt verkocht bij alec voor 549 euro:
http://www.allec.nl
alleen als ik de link aanklinkt in de prijslijst (sr4300)
krijg ik een sr4200 te zien :?
maar het zal wel een 4300 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:29:
[...]

Nah, ding is gewoon 600 euro, hij is net nieuw dus die doen ze echt nog niet in de aanbieding.
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 15:21:
Eigenlijk zou er een soort kleine prijswatch moeten zijn voor populaire producten zoals de Marantz SR serie en de b&w DM en CDM serie etc...
Gaat, ik zag hem vandaag voor 499 :)
duncanvdlinden schreef op 20 December 2002 @ 15:38:
sr 4300 wordt verkocht bij alec voor 549 euro:
http://www.allec.nl
alleen als ik de link aanklinkt in de prijslijst (sr4300)
krijg ik een sr4200 te zien :?
maar het zal wel een 4300 zijn.
Lijkt me wel, er staat bij dat het een 6.1 receiver is dus het kan de 4200 niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als ik dit allemaal had geweten had ik een sr4300 gekocht
dit mag toch niet voor zo'n topmerk als Marantz!
Ik heb trouwens geen groene stikker op de receiver zitten.
doos heb ik niet meer.

s_roubos, hoe kan ik de slechte condensator herkennen?
Aan het geplop :)

Serieus, ik zou het niet weten. Heb het ding niet open gemaakt. Het is een bekend probleem in eerste instantie alleen bij de 52/62/72 bekend was, maar de praktijk wijst uit dat de 4200 er ook last van heeft. Ik breng hem morgen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 15:21:
'k zag dat laast iemand zoiets had gemaakt voor nederland, maar weet niet meer precies waar dat was :|
Duitsland heeft daar wel een mooie site voor... guenstiger.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 10:29:
[...]
je kan de 4300 bij http://organizedelectronics.hear.nl voor 450 euro krijgen
het enige nadeel is dat ik hem maandag 2 december heb besteld want ze hadden hem niet op voorraad
en toen zeiden ze dat het 10 tot 15 dagen zou duren
dus ik na 15 dagen bellen toen zeiden ze dat die vandaag zou komen
en ik vandaag weer bellen en hij was er nog steeds niet dus ik een beetje boos en nu zeggen ze dat die dinsdag echt komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb vandaag een sr6200 gekocht voor €599 :)
jammer genoeg kan ik hem alleen nog op stereo mode testen maar hij heeft in ieder geval geen plop bij het schakelen tussen kanalen.. hij heeftd an ook een groene sticker op de doos zitten.

bij Raf in het foldertje stond alleen over een sr6200 + dv4100 voor een aktieprijs, maar de sr6200 los is ook in de aanbieding dus :D (hier in Hilversum in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ga maandag ff bellen naar de dealer voor de DTS storing en een ruis die ik hoor.
het liefst heb ik een nieuwe maar dat zal er wel niet in zitten als ie 3 weken oud is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 22 December 2002 @ 16:53:
ik ga maandag ff bellen naar de dealer voor de DTS storing en een ruis die ik hoor.
het liefst heb ik een nieuwe maar dat zal er wel niet in zitten als ie 3 weken oud is :?
Het maakt toch niet uit of je een nieuwe krijgt of deze, in alle gevallen moet marantz hem toch openschroeven en handmatig de oude condensator verwijderen en de nieuwe plaatsen. Als je dealer wel apparaten heeft staan met de groene sticker is het misschien wel handig als hij je er daar een van mee geeft, maar aan de andere kant, een apparaat van 3 weken vertoont vaak gebruikssporen op onder andere de AB e.d. Ik zorg er altijd voor dat ik een apparaat amper aanraak enkel bij het plaatsen, al mijn ab/s heb ik in boterhamzakjes zitten zodat deze mooi nieuw blijven, dit maakt ook een erg goede indruk bij een doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik heb alleen geen doos meer :X
dus ruilen wordt hem niet denk ik.
maar hoe weet ik nou dat de condensator vervangen is, is dat hoorbaar ofzo?
ik weet alleen dat dts tikt en dat ik een ruis hoor door de speakers.
wat misschien wel heel normaal is maar ik laat het toch maar nakijken voor de zekerheid.

[ Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-12-2002 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb de stap ook gezet. Heb me oude SR-53 versterker vervangen. En het is geworden....... Marantz SR-6200 voor het mooie bedrag van 499 euro. Leek me dus geen slechte deal dacht ik zo. Nu net ff getest, en draait perfect. Nu alleen nog een sub-woofer erbij kopen en 2 boekenkast speakers. Iemand aanraders qua speakers?? Me budget is niet al te groot, en het moet beetje te combineren zijn met mijn JBL L4 speakers. Budget voor sub ligt op max. 400 euro en de boekenkast speakers maximaal 199 euro per speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
WTF 499?! inruilkorting?
ik heb #@#!#$ 399 voor mij sr4200 betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geen inruilkorting actie bij Correct Rotterdam. Heb mazzel gehad. De 7200 is daar nu 699 euro. Weet niet of de 6200 nog voorhanden is. de 4200 was (niet schrikken) 379 euro.
Inruilen van mijn set doe ik deze week voor een Subwoofer want mis nu toch wel wat laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pff scheelt dan gelukkig maar 20 euro.
maar voor 100 pleurotjes meer had ik misschien een sr6200 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze pleuren heel die *200 serie aardig op een aanbiedings hoop bij Correct. Prijslijst:
4200 379 euro
5200 470 euro
6200 499 euro
7200 699 euro
8200 799 (dacht ik ff snel gezien te hebben)
9200 999 (idem als hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:50:
nee geen inruilkorting actie bij Correct Rotterdam. Heb mazzel gehad. De 7200 is daar nu 699 euro. Weet niet of de 6200 nog voorhanden is. de 4200 was (niet schrikken) 379 euro.
Inruilen van mijn set doe ik deze week voor een Subwoofer want mis nu toch wel wat laag.
Ik rij morgen naar rotterdam :) Waar zit die Correct ergens? Of kan ik dat heel makkelijk op-googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was voor de 5200 gaan kijken maar voor die 20 euro meer nam ik toch liever de 6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correct zit op de bergweg 110 in Rotterdam.

Telefoon: 010-4618600

Bel ze ff als je iets wilt achter laten zetten. Of navragen of iets nog leverbaar is. Want het gaat altijd erg hard bij hun als ze stunten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Leipo schreef op 22 December 2002 @ 16:45:
ik heb vandaag een sr6200 gekocht voor €599 :)
)
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:57:
Ze pleuren heel die *200 serie aardig op een aanbiedings hoop bij Correct. Prijslijst:
4200 379 euro
5200 470 euro
6200 499 euro
7200 699 euro
k' zou m' terugbrengen als ik jou was :X

[ Voor 29% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-12-2002 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 18:59:
correct zit op de bergweg 110 in Rotterdam.

Telefoon: 010-4618600

Bel ze ff als je iets wilt achter laten zetten. Of navragen of iets nog leverbaar is. Want het gaat altijd erg hard bij hun als ze stunten.
Bedankt!

[ Voor 96% gewijzigd door Thefirstikke op 22-12-2002 19:04 . Reden: Even laten zien voor wie m'n bedankje bedoeld is :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncan heb je geen last van dat je nu je laag wat mist??? Nu ik me equalizer niet meer kan aansluiten mis ik nu wel erg veel lage tonen. Dit wil ik nu wel oplossen met een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe amp te gaan kopen, en heb het oog erg bij marantz, maar dat wordt geen SR4200 als ik dat zo hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

Cliffie

Trompetslet

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:57:
4200 379 euro
5200 470 euro
6200 499 euro
7200 699 euro
999 euro voor die 9200? Dat lijkt me wel HEEEEEEL goedkoop. Idem voor de 8200 :) Ik zie deze namelijk wel eens staan voor meer dan 3000 euro 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Cliffie op 22-12-2002 20:21 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zeg ook zoiets kan ook nog een 1 tje voor moeten :D tot aan de 7200 kloppen de prijzen zo i zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 19:37:
duncan heb je geen last van dat je nu je laag wat mist??? Nu ik me equalizer niet meer kan aansluiten mis ik nu wel erg veel lage tonen. Dit wil ik nu wel oplossen met een sub.
Ik heb alleen maar meer bas in vergelijking met mijn vorige receiver :)
m'n vorige receiver was een kenwood.
maar de hoeveelheid bas is idd net te weinig,
maar het valt opzich wel mee want ik heb een kleine kamer.
ik ga denk ik wel een subje erbij kopen, al is het alleen maar om de bas in films wat op te schroeven.

kun je eigenlijk bij stereo muziek de sub gebruiken?
of doet ie dat alleen over 2 speakers :?
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 19:54:
Ik ben van plan om een nieuwe amp te gaan kopen, en heb het oog erg bij marantz, maar dat wordt geen SR4200 als ik dat zo hoor :X
als je geen zin hebt in foutjes kun je denk ik beter naar de *300 serie gaan :)
Cliffie schreef op 22 december 2002 @ 20:20:
[...]

999 euro voor die 9200? Dat lijkt me wel HEEEEEEL goedkoop. Idem voor de 8200 :) Ik zie deze namelijk wel eens staan voor meer dan 3000 euro 8)7
is idd wel een geweldig mooi apparaat voor dat geld!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr9200_med.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_rc3200_sml.gif

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm van wat ik weet is het mogelijk om je sub aan te sluiten of op de sub-ingang met zo'n speciale kabel. Of doormiddel van hem als speaker aan te sluiten, al is die laatste nou niet echt een ideale optie. Je sub draait trouwens als je op stereo draait wel gewoon mee. Let wel met het installen van de sub dat je de speaker setup totaal moet veranderen. Hier hadden me pa en ik problemen mee met zijn SR-7000. Je moest toen de front op large zetten en de rest op small dan pas werd de sub actief, anders niet. Ik neem aan dat dit gedoe nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat voor apparatuur sturen jullie je amp aan, ook allemaal marantz enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Robzilla_ ja heb een Marantz SR-6200 gehaald vanmiddag met daarop nu een Marantz CD-5000 (misschien komt daar een Marantz DV-**** dvd speler in de plaats) bekabeling van Ixos 613 Superstrand en Speakers op dit moment JBL L4 speakers. Moeten nog 2 rears bij en 1 sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor sommige van jullie klagen over weinig bas, maar moet je mij als sony eigenaar toch eens uitleggen, bedoel je daar mee dat de equalizer niet genoeg bas doorgeeft? Als ik m'n receiver op vol bas zet is het niet om aan te horen, maar is er wel heel veel bas.

Wat is trouwens een betere koop volgens jullie, een 4300 of een 6200, wel een interresante vraag omdat die 2 nu ongeveer even duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marantz levert altijd wel een nette strakke bas. Maar ik zelf vind het vergelijkbaar met me vorige receiver (SR-53) iets minder, dit komt ook omdat ik een losse Marantz EQ-580 (Equalizer) op had aangesloten. Nu is het zo dat de 6200 die Equalizer niet meer kan monitoren en dus de equalizer ook niet meer kan worden aangesloten. Hierdoor verlies ik ten opzichte van me vorige receiver wel bas. En om die bas terug te krijgen ben ik dus nu op zoek naar een sub-woofer. Heb vanmiddag wel wat gekeken en zag wel een aardige mission Sub voor 349 euro en een audio pro sub voor 599 moet wel zeggen dat die audiopro verschrikkelijk laag kwam, en ontiegelijk strakke bas vertoonde maar ja 599 is niet niks.... En ben ook maar student die net werkloos is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 20:42:
Ik hoor sommige van jullie klagen over weinig bas, maar moet je mij als sony eigenaar toch eens uitleggen, bedoel je daar mee dat de equalizer niet genoeg bas doorgeeft? Als ik m'n receiver op vol bas zet is het niet om aan te horen, maar is er wel heel veel bas.

Wat is trouwens een betere koop volgens jullie, een 4300 of een 6200, wel een interresante vraag omdat die 2 nu ongeveer even duur zijn.
als je de specs vergelijkt van de sr4300 en de sr6200 hebben ze allebij voordelen ten opzichte van elkaar.
de sr6200 heeft zwaardere eindtrappen 110w, 4300 80w.
de sr6200 heeft meer inputs, maar of je die nodig hebt vraag ik me af.
de 4300 kan van 10hz tot de 100khz uitzenden!!! (sacd dus :) )
de afstandbediening van de sr6200 is uitgebreider (wel onoverzichtelijk als ik dat zo op de foto ziet).

wat wel zo is dat de 6200 een dynamischer/krachtiger geluid heeft als een 4300.
mede door het extra vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dynamische vermogen is wel degelijk goed hoorbaar trouwens. Heb vanmiddag wel wat laten testen. En die 4300 trok mijn boxen heel anders dan de 6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als de prijzen van de 8200/9200 kloppen ga ik morgen ook eventjes naar Rotterdam toe :P Maar volgens mij moet daar inderdaad nog een 1 tje voor. Zelfs dan zouden de prijzen zeker niet slecht te noemen zijn, maar dan word het wel weer duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
de boekenkast speakers maximaal 199 euro per speaker.
B&W DM303, superspeakers naar mijn mening, €159 p.s.

Die prijzen van de 8200 en 9200, wat voor bron is daarvoor? Absurd laag zeg, kan echt niet waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan iemand posten wat de prijzen bij Correct wel moeten zijn? Ik weet dat Correct oa in het algemeen dagblad altijd groot adverteert, heeft iemand zo'n krant en wil die het eens opzoeken, of nog beter, langsgaan bij Correct :)?

999 euro voor de 9200 lijkt me niet, ook al is ie normaal gesproken zwaar overprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het telefoonnummer van correct geplaats in een eerdere post, dus ik zou zeggen bel ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 21:05:
Dat dynamische vermogen is wel degelijk goed hoorbaar trouwens. Heb vanmiddag wel wat laten testen. En die 4300 trok mijn boxen heel anders dan de 6200.
Hoe bedoel je trok mijn boxen heel anders?

Dit is wel een mooi topic. Ik was er van overtuigd om een Denon 1803 te gaan halen alleen nu gaat ik toch ook eens een marantz beluisteren ;)

Is Denon te vergelijken met Marantz of zijn het totaal twee verschillende merken qua klank en functies?
En welk merk denken jullie dat beter is? Of is dat echt persoonlijk?

Ik keek net op Guenstiger (soort van duitse kieskeurig.nl maar dan in Duitsland) en zag dat de SR-5200 daar € 499,- kost en de SR-6200 ook :*) das excl. verzendkosten. En dan kost de SR-5300 € 744,- is die zoveel beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denon is qua merk wel te vergelijken met Marantz. Maar de klankkleur is weer heel anders. Marantz is wat warmer en voller van klank. Denon daar in tegen wat strakker. Het is ook een kwestie van smaak. Zelf vind ik Marantz mooier klinken.

Op dat stukje van het trok me boxen anders. Doel ik op dat de 4300 mijn boxen een wat minder vol geluid gaf terwijl de 6200 dat wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net Correct gebeld:

SR8200 €1699
SR9200 €2499

Daar laat ik ze nog even voor staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja 7200 voor 699 is nog wel een leuke optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zit wel een mooie remote bij de 7200!
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_rc7200_sml.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die remote kreeg je ook bij de SR-7000. Me vader hebt dat ding, en is wel erg fijn remotjuh. Beter als de remote die ik heb bij me 6200. Beetje onoverzichtelijke knoppendoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 13:19:
die remote kreeg je ook bij de SR-7000. Me vader hebt dat ding, en is wel erg fijn remotjuh. Beter als de remote die ik heb bij me 6200. Beetje onoverzichtelijke knoppendoos.
Ja klopt, ik had zelf een sr 590 , een uit de eerste marantz dolby digital reeks en die had ook dezelfde remote, toen ik later een sr 6200 kocht kon ik dus meteen met die remote uit de voeten, maar baalde wel dat er in 4 jaar zo weinig was veranderd aan remote :P

Toen ik de remote van de 7200 zag dacht ik grmbl, en meer functies en betere dac/s en die remote, ik ruilde de 6200 meteen in voor de 7200 :P, kwam mooi uit want had toch een "foute" 6200 met plops e.d.

maar voor 699 is die 7200 een erg leuk apparaat. Krachtige sound, voor een redelijk klein kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
Bij Correct hadden ze nog zeker 5 sr-7200 liggen (in de winkel zelf dan).

Zelf heb ik een sr-6200 gekocht, nu momenteel aagesloten op Tannoy's Mercury M1. Dit klinkt niet verkeerd. Ben er blij mee, voor €499.
Alleen moet je de volumeknop aardig ver open draaien (-20 db) wil je een aardig geluid hebben, anders klinkt het zacht. (heb een cd-speler analoog aangesloten, mischien dat dat ook wat scheelt).

Als ik vrij ben ga ik na speakers kijken, Mordaunt Short 902 of Tannoy Mx-2m lijken me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook de SR-6200. En draai nu op 2 JBL L4 speakers. Nu vind ik de Tannoy Mx-2 wel mooie speakers maar ik vind ze toch te kort schieten op bepaalde punten. Klinken in de mid-range wel okay maar zodra je lager gaat vind ik ze niet netjes mee gaan. Zeker niet als ik me JBL speakers er naast zet. Zelf ben ik eerst van plan een sub erbij te zetten. Al is het alleen om me laag meer op te schroeven.

Over die -20 db heb ik niet zoveel last. Ligt misschien ook beetje aan het geheel en de akoestiek in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik heb zelf tannoy mx2's en vindt het laag wel goed klinken in m'n (kleine) kamer (icm marantz).
M'n pa heeft mx4's en die hebben heel mooi laag vindt ik,
super strak en diep (niet te, net genoeg) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 17 December 2002 @ 22:55:
echt gerommel kan niet goed zijn.
maar een lichtere bas is normaal bij laag volume. :)

alleen ik hoor nu een ruis als ik m'n receiver naar de eerste stap toe draait.
Ik vraag me af of het normaal is? :?
Ik heb hem op een analoge input ingesteld staan zonder bron.
bij de eerste stap hoor ik een ruis als ik me oor dicht bij de speaker houdt.
dit blijft constant en wordt bij ongeveer +3db harder.
het is geen zoem of brom maar gewoon "ssssss"

Is dit normaal?
kunnen factoren als de voeding ook meespelen? :?
Volgens mij hoor je altijd ruis. Dat heb je zelfs met de beste stereoversterkers en dure speakers, dat komt gewoon door de electronica, en het feit dat er geen bron aanzit. Maar als je het normaal niet hoort is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Misschien rare vraag, maar is dit type recievers ook goed te gebruiken als stereo versterker, aangezien ik veel cds luister en ook graag een Dvd bekijk, maar de Stereo kanalen toch net iets belangrijker vind..........

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Juist presteerd deze receiver goed met stereo.
heeft een typische marantz klank, een warm geluid zeggen velen.
ik vindt het gewoon heel goed klinken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@duncanvdlinden : ben je echt er tevreden over ? wat voor boxen heb je eraan hangen? want ik ga me binnekort exact dezelfde aanschaffen ..

mod :laat al maar weer , zie op je site wat voor boxen :) ze zeggen dat die sr4200 tekortkomingen ( of foutjes) heeft , welke dan? , kan zijn dattet in deze thread al gepost is maar ben te lui om alles te lezen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door TomSwinnen op 25-12-2002 17:34 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sommige oudere series van de x200 range van Marantz hebben een onderbemeten condensator waardoor er zo nu en dan een plop uit de speakers komt. Is een bekend probleem, en wordt gewoon verholpen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goeie versie x200 heb van Marantz zit er op de doos een groene sticker, of de leverancier meld het je. Had het probleem bij correct voorgelegd en het was hun bekend. De doos had (in iedergeval bij mij) geen groene sticker, maar ze garandeerde mij dat het apparaat de mankementen niet had. En heb nog niks gemerkt moet ik zeggen. Wat ik ook test :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

niks echt noemenswaardig dus?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SR serie is toch de dolby varianten en de PM serie zijn de stereo versterkers toch?

Weet iemand waar ik online prijzen van amps kan vinden?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

klopt helemaal rob , PM-XXXX zijn Stereo Amplifiers en de SR-XXXX zijn de surround recievers ..

zoek online shops af , daar vind je zeker wel wat prijzen .. ( www.hifihome.be daar vind je al prijzen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 18:46:
Als je een goeie versie x200 heb van Marantz zit er op de doos een groene sticker, of de leverancier meld het je. Had het probleem bij correct voorgelegd en het was hun bekend. De doos had (in iedergeval bij mij) geen groene sticker, maar ze garandeerde mij dat het apparaat de mankementen niet had. En heb nog niks gemerkt moet ik zeggen. Wat ik ook test :D
mijn sr6200 heeft ook geen groene sticker, en heb ook nog niks gemerkt.

thanx WickedGame voor de tip, dat de SR's bij Correct voordelig/in de aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem! Ik vond ze lekker aan de goedkope kant, en tja die topic stond er dus maybe hadden er mensen interesse. Ik ben in iedergeval erg blij met me nieuwe apparaat. Nu alleen nog de sub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dus mijn stereo performace is ongeveer gelijk aan de pm4000? (sr4200) :)
is ook geen slecht ding :P

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-12-2002 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 december 2002 @ 19:17:
klopt helemaal rob , PM-XXXX zijn Stereo Amplifiers en de SR-XXXX zijn de surround recievers ..

zoek online shops af , daar vind je zeker wel wat prijzen .. ( www.hifihome.be daar vind je al prijzen )
erg duur daar volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

tsjah, dat is belgië voor je , veel te duur en je moet al echt hard gaan zoeken voor je een winkel vindt die marantz verkoopt .. België is op dat gebied een kutland , een sony-land if you will ( sony-land : waar er alleen bekende hifi (goedkoop) verkocht wordt )

• Dr. Strangelove
dus mijn stereo performace is ongeveer gelijk aan de pm4000? (sr4200)
is ook geen slecht ding
Beetje kort door de bocht ben ik bang... ik vind van niet, maar wie ben ik.

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 december 2002 @ 22:02:
tsjah, dat is belgië voor je , veel te duur en je moet al echt hard gaan zoeken voor je een winkel vindt die marantz verkoopt .. België is op dat gebied een kutland , een sony-land if you will ( sony-land : waar er alleen bekende hifi (goedkoop) verkocht wordt )
ik ken wel een paar zaken in NL die marantz verkopen

Verwijderd

Mijn volgende versterker wordt waarschijnlijk een Marantz SR-X300, denk toch de 4 of hoogstens de 5, Vindt Namelijk bv super audio mogelijkheden en 6.1 functies toch wel erg belangrijk. Aan de hand van me budget zal ik dan wel kijken welke x300 het wordt.

Vergelijk de x300 dus met de x200 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

even in de trant van reviews over de SR-4200:

ik heb dat ding nu een jaar op de kop af, en na een wat ongewennige start bevalt ie redelijk.
Ik blijf de fysieke gebruiksvriendelijke bediening van m'n Akai AM-32 missen (grote drukschakelaars die de kamer vulden met een luide klik :) ) maar het meest erger ik me toch wel aan die draak van een afstandsbediening.. de vent die dat ding heeft bedacht moet aan de hoogste boom.
Het zou voor mij een reden kunnen zijn om niet weer voor marantz te kiezen als ze zulke wanproducten blijven bijleveren.
Naast onoverzichtelijkheid en de noodzaak om voor elke bron een aantal keer ferm op de juiste toets te stampen blijft ook het wisselen van batterijen een regelmatig terugkerend ritueel om de amp uit te kunnen zetten of te bedienen uit een andere hoek van de kamer dan die er voor liggend met de AB tegen het ruitje geduwd ;(

En dan de DVD-speler een DV-4200;
super geluid, super beeld, maar traaaag...als je um aanzet duurt het nog een minuut voor de lade opengaat. La dicht, minuutje lezen...druk onderwijl op play...lezen klaar start ie niet..kan pas als ie klaar is met lezen...
Nieuwe cd van Robbie Williams d'rin, leuk maar die speelt ie toch echt niet. (key2audio?)
Cd weer terug naar de winkel, alle nummers gedownd via Kazaa; dan maar zelf een cd'tje fikken.
Ik zeg niet dat dat laatste euvel aan de cd-speler ligt, maar tis wel opvallend dat m'n vorige cd-speler (een Marantz cd-268 oid uit 1988) die cd's wél leest en speelt..ik verlang dan ook behoorlijk terug naar dat ding :/

Al met al ben ik gematigd enthousiast over het setje.

En ben ik nou de enige die dat zo ervaart?
Of is Marantz toch wel zo cool dat er geen wanklanken geplaatst mogen worden :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wtf?!
ik vindt die afstandbediening geweldig,
er zijn merken die nog grotere afstandsbedieningen er bij leveren.

de voordelen van de ab sr4200:
-Overzichtelijk ingedeeld.
-bedient universeel alle merken apparaten, dmv codes.
-hoeft niet nauw te richten.
-1x drukken op bron knop betekend bedienen van bron, 2x drukken of 2sec ingedrukt betekend bron selecteren op versterker.
-alle instelfuncties kun je bedienen met de ab. :)

volgensmij heb jij nog nooit een ab van een panasonic he90 gezien of sommige pioneer modellen, die zijn een stuk minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

m'n zwager heeft een Yamaha receiver, daar zit een redelijk handig ab'tje bij met en draaiknop om de source te bepalen en de typische amp knoppen blijven het dan ook doen; bij die Marantz is bijna alles gedeactiveerd als je de tuner inschakeld, moet je eerst weer 2x op 'amp' drukken om bijv. een andere DPL instelling te kiezen.

En ik heb ook niet gezegd dat ie te groot is, integendeel, maar de knoppen zijn te klein en in een rommelige opstelling geplaatst.
Daarnaast is een gewone druk op een toets vaak niet voldoende; soms moet ik gewoon persen of een aantal keer stampen om het commando door te geven. (meestal zijn het de batterijen dan weer).
En je zou niet nauwkeurig hoeven richten? zoals ik al zei lig ik soms met dat ding voor de sensor om dan maar het signaal naar binnen te gieten...

Neuh, ronduit een kutding :)

misschien scheelt het ook dat ik niet van een AB generatie ben.. :?

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1 2 Laatste