nou een klein revieuwtje dan maar
Marantz sr4200:
Hiervoor had ik een Kennwood avr5020, nou dat verschil is heel erg groot.
Het lijkt wel of mijn speakers wat meer volume hebben gekregen in de klank.
De bas was voorheen op de kennwood 5020 een beetje irritant, het galmde een beetje.
Nu heb ik een veel mooiere gecontroleede bas klank.
Mede dangs mijn speakers is de klank ook heel gedetaaileerd met deze receiver.
Ik hoor gewoon in sommige nummers nieuwe geluiden die ik voorheen nooit hoorde!
De hoge klank is ook gewoon mooi helder. Maar niet te overdreven scherp.
Ik heb nu alles bass en treble volledig open staan en dat klinkt het mooiste vindt ik.
Zelf draai ik stereo muziek over een optisch kabeltje en vindt dit erg mooi klinken.
m'n JVC 5cd wisselaar haalt het niet bij die geluidskwaliteit!
Het apparaat is zo'n 10kg zwaar en is zeer degelijk gebouwd, voelt niet slap aan.
Het front is van plastic en de knoppen van metaal.
surround is ie ook erg mooi, erg handig vindt ik bv. dat ie automatisch de sound stream van de dvd-speler herkent en dan automatisch b.v. op DTS springt.
Afstellen gaat ook heel erg handig, alles kan via de ab!
B.v. een Panasonic HE-90 zit je te kloten met rare toetscombinaties op de receiver.
op de marantz gaat dat heel handig via een menu die je met pijltjes kunt bedienen op de ab.
De ab is echt top, erg overzichtelijk
Gebruik ik nu gewoon als universele afstandbediening.
Je kunt hem gewoon instellen op heel veel verschillende apparaten.
ik bedien er mijn panasonic dvd speler mee en een sony tv

je hoeft ook niet precies te richten want een meter ernaast heeft ie ook geen problemen mee. 1x drukken op bv tv betekend dat je de tv kan bedienen, 2x betekend dat de receiver op de tv input springt. dit geeft ie netjes met een ledje op de ab weer. er zitten 2 volume regelaars op 1 van de receiver en 1 van de tv, dit werkt gewoon direct!
Zo dit was mijn revieuwtje foto's komen nog, ik heb namelijk geen flitser.