If it aint broke, fix it till it is!
Zwaar roelend!
Ik moet deze rekeningen nog krijgenVerwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:42:
Ik kwam vanmiddag thuis, en wat lag daar![]()
![]()
![]()
![]()
De Hinkel-twinkels en de tireflyes.
Geweldig, nog net op tijd voor de sint.![]()
De Ledjes mogen van mij nog wel ff wachten, die komen vast en zeker ook wel.
Ps. de kosten voor de xtra verzending worden wel vergoed, zeg maar hoeveel.
Bij NPD krijg je pas achteraf de factuur
He, die tafel ken ikspacy schreef op 02 december 2002 @ 12:45:
dat wordt een drukke dag vandaag er kwamen 3 dozen binnen,
met deze inhoud:![]()
![]()
[afbeelding]
het eerste deel van de inpak ronde zal dus beginnen
Wat zit er aan te komen001Michael schreef op 05 December 2002 @ 11:24:
Hmmm het zit er dus al een btje aan te komen ... me fanmod ligt nu al meer dan 2 maanden stil... dus heb ik maar een zalman zm80-hp gekocht
en dan nu nog w8en op de ledjes
Verwijderd
Mischien wel de Kerstman (Sint kan het niet zijn, die gaat dadelijk weer naar huis) , met Leeeeedjes
nou, ik hoop dat ie een weekje eerder komt, maar denk niet dat we daar op kunnen rekenenVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:54:
[...]
Mischien wel de Kerstman (Sint kan het niet zijn, die gaat dadelijk weer naar huis) , met Leeeeedjes
Unknown
ik heb mijn defecte tireflies succesvol in werkende specimen omgezet; het is niet zo lastig als 't er uit zietPapa Eend schreef op 04 December 2002 @ 23:33:
Woei * HunterPro heeft z'n werkende tirefly ff getest. (filmpje volgt waarschijnlijk vrijdag avond)
Zwaar roelend!je ziet echt bizarre strepen, aangezien het ledje niet continu brandt, maar knippert. Omdat een fietswiel langzamer draait dan een auto, zie je alleen strepen van plm 45 cm lang, en voordat de eerste weg is, is de volgende er zowat al weer
![]()
je hebt dat metalen kapje. Daaronder ligt een veer. Het is de bedoeling dat die veer bijna tegen de bovenkant van het kapje zit, maar 'm NIET aanraakt! Het gaat er om dat 't IC-tje wat er in zit een pulsje krijgt; dan gaat ie weer knipperen. Als ie continu contact houdt trekt ie je batterijen waarschijnlijk leeg, maar is er geen respons! Ik denk dat je door middel van enige vorm van verzwaring van dat veertje 'm ook nog wel wat gevoeliger kunt maken.
NB Er zijn 2 modellen: ééntje heeft een metalen plaatje tegen de rand, de ander een veertje om contact te maken. Hier verkeek ik me dus op. Dit is dus niet het 'trilveertje' wat ik net beschreef, maar puur alleen om stroom van de 'onderkant' van de batterijen aan te voeren.

Hebben ze nog steeds niks te melden daar bij Global Gimmicks, Spacy (nog steeds mobiele telefoons die uitstaan?)? Het duurt al zo lang, *snif*
LEDs zijn maar licht (kwa gewicht dan) bedoel je neem ik aan ?
I can see clearly now, the brain is gone...
ja en klein, in vliegtuig is het niet alleen het gewicht dat telt maar ook het volume hoor_Arnie_ schreef op 05 December 2002 @ 17:51:
[...]
LEDs zijn maar licht (kwa gewicht dan) bedoel je neem ik aan ?
Verwijderd
btw degene die Led's en tireflys hebben besteld en alles in 1 envelope hebben besteld krijgen de tireflys pas als de LED's ook binne zijn he?? (IZz eigenlijk heeel logisch
Verwijderd
Wie vraagt en een xtra envelop betaalt +zegels, krijgt t mischien wel eerder Tis eigenlijk wel logischVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:27:
maaruhm als ik het zo lees zijn er wat defecte tireflys gevonden.. is hier een makkelijke oplossing voor om ze te fixen? ik heb er dan wel maar 2 besteld maar tog ze zijn niet voor mij..
btw degene die Led's en tireflys hebben besteld en alles in 1 envelope hebben besteld krijgen de tireflys pas als de LED's ook binne zijn he?? (IZz eigenlijk heeel logisch)
Cogito Ergo Credo
de oplossing hiervoor staat inmiddels op op meerdere plekken in het forum,
ik kan wel eens gaan kijken of ik eens een fototje kan maken van het machanisme aan de binnenkant
edit: maar eerst roept de rest van de familie dat het sinterklaastijd is
[ Voor 13% gewijzigd door spacy op 05-12-2002 19:35 ]
Intentionally left blank.
hoe herken je de blauwe of oranje versie?
als het merkteken op de verpakking ontbreekt (bij sommige oranje pakjes het geval, bij blauwe verpakking staat er niks herkensbaars op)

hoe ziet een tirefly van deze actie er uit:

hmm is dat alles?
ja daar zit dit in:

maar hoe maak ik hem gevoeliger ?

resultaat:

mooi he?

We kunnen ze natuurlijk hun geld terug storten,OverSoft schreef op 05 december 2002 @ 23:08:
mja, ik vind het ook best teleurstellend ja...maargoed, ze komen wel, ik hou vertrouwen... meelifters met mij roepen nu al een maand om GELD TERUG, en i can't blame em eigenlijk, maargoed, ik hou vol: ZE KOMEN ER AAN
maar waneeer het er wel is zijn hun leds al verdeeld on de rest dan,
geduld wordt heus wel beloond hoor
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
http://members.lycos.nl/ouwetroep/tirefly/
hier zou je de plaatjes dan wel moeten zien
Maar ze doen het niet
Heb er al een stukje koperdraad ingedouwd enzo en da plaatje goedgezet maar ze doen het niet
[ Voor 38% gewijzigd door insan1ty op 06-12-2002 15:26 ]
-plasticje eruit?insan1ty schreef op 06 December 2002 @ 15:25:
Spacy bedankt dat je mijn tireflies hebt opgestuurd...
Maar ze doen het niet
Heb er al een stukje koperdraad ingedouwd enzo en da plaatje goedgezet maar ze doen het niet
-batterijtjes goed?
-niet vergeten dat er behoorlijk wat snelheid nodig is, tik er eens mee tegen je hand aan bv)
zou wel toevalig zijn als ze het allebei (of meer?) niet doen
Benadski schreef op 06 december 2002 @ 15:35:
-Zit er wel een LED in? (misschien dat ze die daar ook zijn vergeten...)

alles gecheckt, heb er mee tegen mn hand getikt, in allerlei richtingen maar no cureBaRF schreef op 06 december 2002 @ 15:27:
[...]
-plasticje eruit?
-batterijtjes goed?
-niet vergeten dat er behoorlijk wat snelheid nodig is, tik er eens mee tegen je hand aan bv)
zou wel toevalig zijn als ze het allebei (of meer?) niet doen
idd, die reservebatterijen geprobeert? misschien dat ze tijdens het transport veelvuldig hebben geknippertVenxir schreef op 06 december 2002 @ 19:08:
Lege batterijen geleverd?
* SchizoDuckie heeft ook alles getest, zelfs de batterijen 'manual' aansluiten laat m niet brandeninsan1ty schreef op 06 december 2002 @ 17:14:
[...]
alles gecheckt, heb er mee tegen mn hand getikt, in allerlei richtingen maar no cure
(woei, 4010e post!
Verwijderd
kapot ledje dus ? Dat wordt wachten op de andere leds en m vervangenPapa Eend schreef op 06 december 2002 @ 19:42:
[...]
/me heeft ook alles getest, zelfs de batterijen 'manual' aansluiten laat m niet branden
maakt het veertje met de zijkant van de behuizing wel contact ?
ik heb er hier inmiddels al meerdere gezien maar ze doen het allemaal hoor, en zodner problemen alleen gaan soms met wat moeite pas aan
Verwijderd
Verwijderd
bwahLamborghini schreef op 06 december 2002 @ 22:58:
Wat opvallend dat er zo een moeite is met die Tirefly's. Best slecht vind ik.
nu da k mn fiets ben aa t zandstralen, ktl-en en dan lakken kan een beetje moeite voor de tirefly's dr wel bij hoor
Wel mooi, eentje in scania grijs en de andere donker blauw: het past allebij met een blauwe tirefly
Tja ik heb nu de eerste van de 20 ongeveer die ik zelf open heb gehaald, die ik nog even niet aan de gang krijg,Lamborghini schreef op 06 December 2002 @ 22:58:
Wat opvallend dat er zo een moeite is met die Tirefly's. Best slecht vind ik.
ik zoek nog naar het probleem want ik heb hem in een fractie wel gezien.
ook heb ik een pakje gevonden waarvan de batterijtjes in 1 van de tirefly's waren gaan lekken en dus leeg waren, de reserves van het pakje deden het wel gewoon bij die.
We moeten allemaal wel rekening houden met het enorme prijsverschil van de Tirefly's die ergens anders worden verkocht en dezen,
deze IA = 3,5 voor een pakje van 2
normaal in de winkel betaal je tussen de 10 en 15 euro voor een soortgelijk pakje,
misschien dat deze lage prijs mede is vanwege de wat slechte nacontrole van de productie. maar de fijnafstemming moet voor de tweakers die dit besteld hebben niet echt een probleem zijn.
er moet bij deze versies wel bijverteld worden dat de gebruikte blauwe leds bijvoorbeeld wel erg fel zijn.
Want ik heb een hoop geduld. Maar ik wil ze het liefst nog voor het nieuwe jaar. Maar ik zie dit eigenlijk niet gebeuren meer.
Verwijderd
idd kan je niet wat meer navraag doen, laat hun dan aan die japanners ofzo vragen hoe en wat.Xavier schreef op 06 december 2002 @ 23:55:
Kan je niet even gaan zeuren ofzo bij global gimmics?
Want ik heb een hoop geduld. Maar ik wil ze het liefst nog voor het nieuwe jaar. Maar ik zie dit eigenlijk niet gebeuren meer.
dat doe ik al ongeveer sinds het begin van de actieXavier schreef op 06 December 2002 @ 23:55:
Kan je niet even gaan zeuren ofzo bij global gimmics?
maar hun kunnen ook pas met een nieuw antwoord komen als ze weer wat meer weten.
Kunnen ze die gasten niet bellen dan ofzo?spacy schreef op 07 december 2002 @ 00:11:
[...]
dat doe ik al ongeveer sinds het begin van de actie
maar hun kunnen ook pas met een nieuw antwoord komen als ze weer wat meer weten.
Die chinezen kunnen toch wel een richtingsdatum geven?
Lijkt mij dat GlobalGimmics dat ook wel kan.
Ik zou voor een datum zorgen als ik jou was. Want misschien gaan er mensen weg omdat ze het te lang vinden duren.
Ik vraag mijn geld niet terug hoor. Heb 6 maanden gewacht en toen pas mijn geld teruggevraagd van een IA.
goed idee die datum, dat zal ik tijdens het volgende belletje doenXavier schreef op 07 December 2002 @ 00:15:
[...]
Kunnen ze die gasten niet bellen dan ofzo?
Ik zou voor een datum zorgen als ik jou was. Want misschien gaan er mensen weg omdat ze het te lang vinden duren.
Ik vraag mijn geld niet terug hoor. Heb 6 maanden gewacht en toen pas mijn geld teruggevraagd van een IA.
die IA van mail.eve zekerz?Xavier schreef op 07 December 2002 @ 00:15:
[...]
Kunnen ze die gasten niet bellen dan ofzo?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Zo ja, dan heb ik nog niets ontvangen !!
Zo nee, dan zie ik ze vanzelf wel verschijnen !!
Ik weet dat klagen niks aan de tijd doet, maar ik wil het wel ff kwijt dat ik bijna zelf het bedrijf wilde benaderen of ze wel echt bestaan!. (maar ik heb het niet gedaan).
Ik hoop verder dat zie chinezen ff een beetje opschieten, ze kunnen niet al een paar keer het vliegtuig gemist hebben (aangezien het om de 2 week een zending afleverd!.).
Ik wacht op je antwoord hoe en wat, want het begint nu wat te gortig te worden allemaal.
Verwijderd
Helemaal mee eens, tijd voor actie!Alfa_33 schreef op 07 December 2002 @ 09:13:
Ik vindt het allemaal leuk en aardig, maar het begint wat te lang te duren vindt ik. Als bedrijf kan je dit gewoon niet maken. En vindt ik oa dat ze ons tegemoed moeten komen, we wachten nu erg lang!.
Always outnumbered, never outgunned!
zoals je aan dit antwoord kunt zien zijn ze druk bezig voor deze en andere zendingen
deze info is hiervoor waarschijnlijk nog niet aan ons gegeven om geen valse hoop meer te wekken.
Dit mailtje is behoorlijk snel geschrevenHoi Roland,
Ik reeds tqweemaal een komplete zending ontvangen met LEDs. Echter deze
deden niet aan mijn eisen en de bij jullie gewekte verwachtingen. Niet fel
genoeg. Ik ben reeds een paar keer erg boos geworden richting de fabriek.
Jullie kopen er niets voor, maar deze mensen werken momenteel 16 uur per dag
incl. Zaterdag vor ons en daardoor verliezen ze wel eens de
kwaliteitscontrole uit het oog.
Ik hoop maandag of dinsdag je een posities bericht te kunnen sturen.
grtn,
Bram
Ik hoop dat jullie nu wel begrijpen dat men dus echt druk bezig is de LEDs voor ons te regelen.
waar maken wij ons soms toch druk om met onze 8u werken/dag
[ Voor 5% gewijzigd door spacy op 07-12-2002 14:59 ]
/me hoopt dat de ledjes voor de kerst binnen zijn, anders wordt het een saaie kerst
Verwijderd
idd dan kan je geen landings baan maken voor de kerstmanFXL schreef op 07 december 2002 @ 15:12:
naja, in ieder geval gebeurt er iets
/me hoopt dat de ledjes voor de kerst binnen zijn, anders wordt het een saaie kerst
Verwijderd
klinkt ergspacy schreef op 07 december 2002 @ 14:55:
Owkee hier is dus de info:
zoals je aan dit antwoord kunt zien zijn ze druk bezig voor deze en andere zendingen
deze info is hiervoor waarschijnlijk nog niet aan ons gegeven om geen valse hoop meer te wekken.
[...]
Dit mailtje is behoorlijk snel geschrevendus ook globalgimmicks heeft het vast druk
Ik hoop dat jullie nu wel begrijpen dat men dus echt druk bezig is de LEDs voor ons te regelen.
offtopic:
waar maken wij ons soms toch druk om met onze 8u werken/dag

Verwijderd
idd!!! we'll just wait...Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 15:42:
Maar dat maakt het opzich wel positiever vind ik. Nu weet je tenminste zeker dat er moeite gedaan wordt om goed spul te leveren (en dat voor zo'n lage prijs!) Ze schieten dus wel op, maar maken nog niet de gewenste kwaliteit.
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
fifty-fifty that isVerwijderd schreef op 07 december 2002 @ 17:06:
Mwa, dan bennik benieuwd wat ze met die ledjes doen die niet aan de eisen voldoen. Als ze die moeten laten vernietigen, dan mogen ze ze ook wel gratis bij mij in me kamer komen dumpen.... Heb ik helemaaaaaaaaal geen problemen mee
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
en door een 5-jarige?spacy schreef op 07 december 2002 @ 14:55:
Owkee hier is dus de info:
[...]
Dit mailtje is behoorlijk snel geschreven![]()
14 uur zal idd overdreven zijn,Venxir schreef op 07 December 2002 @ 19:07:
Ben denk niet de enigste die hier doorheeft dat deze brief nogal overdreven is want 14 uur is heus niet waar en die jappen zal heus ook niet nog es 14 uur op zaterdag gaan werken, tis gewoon een manier om ons zonder teveel klagen weer een weekje te laten wachten
maar reken er maar niet op dat de fabrieksarbeiders in china net zo weinig uren als ons draaien
Vergis je niet, want de oosterse bedrijfscultuur is echt compleet anders dan de westerse (zoals in NL).Venxir schreef op 07 December 2002 @ 19:07:
Ben denk niet de enigste die hier doorheeft dat deze brief nogal overdreven is want 14 uur is heus niet waar en die jappen zal heus ook niet nog es 14 uur op zaterdag gaan werken, tis gewoon een manier om ons zonder teveel klagen weer een weekje te laten wachten
Lees maar eens een boek over het ontstaan van Total Quality Management of KaiZen. De meeste info is vanuit Japan-perspectief, maar je zult wel zien dat de loyaliteit (en of dat nou oprecht is of niet, dat maakt niet uit) werkgever <-> werknemer behoorlijk verschilt van die in Europa en Noord-Amerika. En die 14 uur lijken mij niet onredelijk in dit perspectief.
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
toch hopen dat ze de ledjes voor de kerst leveren, anders wordt het een saaie kerst voor mij... ik had gehoopt mn pc voor het eind van het jaar af te hebben
Ik heb de vu-meter al af en werkend maar met 3 mm ledjes van gewoon standaard MCD is het niet veel cools meer

[ Voor 75% gewijzigd door Venxir op 07-12-2002 22:05 ]
Wat dacht je van 13 uur buiten werken met de huidige temperaturen
(heb ik gisteren gedaan)
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Verwijderd
ligt er aanchaser schreef op 07 december 2002 @ 22:14:
14 binnen werken....
Wat dacht je van 13 uur buiten werken met de huidige temperaturen
(heb ik gisteren gedaan)
ik werk in de bouwVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:09:
[...]
ligt er aanals je moet spitten valt het mee. als je moet lassen (drade knuppen) dan heb je pijn
we maken op het moment een viaduct welke indirect voor de hogesnelheidslijn is
mijn collega,s en ik hebben een betonbekisting vol gestort maar het probleem was dat beton niet te snel mag afkoelen tijdens het verhardingsproces en daarom moesten wij de bekisting inpakken met isolatiezeilen en moesten er kachels bij/onder staan
Maandag kunnen we op de rijpheids-computer (controleert de temperatuur op 3 punten in de beton en de buitentemperatuur) zien hoe warm de beton was en hoe koud de buitentemperatuur
ach ik had t maar 1 keer koud en dat kwam omdat ik op dat moment een rustig klusje te doen had
ps
en voordat iemand begint
Ja het verdient goed
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Verwijderd
wij zijn luispacy schreef op 07 december 2002 @ 20:03:
[...]
14 uur zal idd overdreven zijn,
maar reken er maar niet op dat de fabrieksarbeiders in china net zo weinig uren als ons draaien
kijk mij nou, ik verneuk me opleiding gewoon omdat ik graag uitslaap, hoezo lui
nouja PGO zuigt gewoon
Verwijderd
heb nog steeds geen antwoord op me vraag !!Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 02:18:
Klopt het dat mensen die tyrefly's besteld hadden ze al opgestuurd hebben gekregen ?
Zo ja, dan heb ik nog niets ontvangen !!
Zo nee, dan zie ik ze vanzelf wel verschijnen !!
Verwijderd
Jawel hoor...dat had je wel. meteen de post onder je vraag. Maar sommige mensen wilden ze al graag voor sinterklaas hebben, dus daar hebben ze rekening mee gehouden. Dit deden ze eigenlijk alleen bij uitzondering. Dus niet iedereen heeft de tirefly al gehad.
Maar nog even over die leds. Ik hoop dus dat het niet zo is zoals bij de tire-fly's dat de helft het niet doet. Zo'n tire-fly kan je nog maken , maar een ledje niet. En wie controleerd of ze inderdaad 3500 mcd zijn ? ( het was toch 3500 ? )
Nou ja....we wachten wel af.
aan de mail van de leverancier te zien, zijn al 2 ladingen afgekuerd omdat ze waarschijnlijk niet vel genoeg waren,Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 09:25:
[...]
Jawel hoor...dat had je wel. meteen de post onder je vraag. Maar sommige mensen wilden ze al graag voor sinterklaas hebben, dus daar hebben ze rekening mee gehouden. Dit deden ze eigenlijk alleen bij uitzondering. Dus niet iedereen heeft de tirefly al gehad.
Maar nog even over die leds. Ik hoop dus dat het niet zo is zoals bij de tire-fly's dat de helft het niet doet. Zo'n tire-fly kan je nog maken , maar een ledje niet. En wie controleerd of ze inderdaad 3500 mcd zijn ? ( het was toch 3500 ? )
ik ga er niet van uit dat er defecte leds bij zitten,
maar zal zowiezo mijn leds eerst even testen voordat ik die van jullie ga inpakken.
Verwijderd
en nog ff tegen KingOfDos: PGO, ik dacht dat we alleen hier dat hadden, waar zit je ergens en wat studeer je?
Verwijderd
ja we kunnen het wel aan en als het er op aan komt, moeten ze vet lang over werken en komt het nog een eeuw te laatVerwijderd schreef op 08 December 2002 @ 13:36:
waarom hebben jullie het ineens over 14 uur werke, in die mail stond toch echt 16 uur. Jullie zijn toch weer aardig voor die chinesen. En het zou best 16 uur kunnen zijn, 2x 8 uur shifts, kan, niet logish om de redenen eerder heir vermeld
en nog ff tegen KingOfDos: PGO, ik dacht dat we alleen hier dat hadden, waar zit je ergens en wat studeer je?
Verwijderd
en tja niemand wil onfelle LED's zeg maar
DuZz dan zit er nog maar één ding op en dat is w8ten

Verwijderd
thx ik had een beetje moeite met lezen @ Sunday 08 December 2002 04:56Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 09:25:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 15:33 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
toch was het 3000Solosmots schreef op 08 december 2002 @ 18:03:
Volgens mij was het wel 3500...
Verwijderd
Zullen we eerst gewoon maar ff w8en totdat deze actie is afgerond..Lamborghini schreef op 08 December 2002 @ 19:05:
Volgensmij kun je wel meteen een 2e inkoopactie beginnen en de bestelling doorgeven, want die komt dan rond maart schat ik pas aan bij de bestellers.
/me Oeloe hoopt binnenkort zijn ledjes te hbb...
(En hopenlijk ook nog dit jaar)

Proud member of Tacopsclan [CLS]
Dit topic is gesloten.