[GoT] isometrisch pixelart perspectief van GoT bezoekers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
En zo zat ik eens te denken...

Wat als de W&G voorraad van pixelart eens tot een werkend iets werd omgezet?

Het lijkt me erg kewl om nl. een Flash te zien, waarin de bezoekers van GoT en hun positie (welke categorie, forum, topic, subactie, faq, in/uitloggen etc.) worden weergegeven, geanimeerd en al.

In principe kan ik wel voor een datastroom zorgen naar specificatie - en art is er volgens mij genoeg.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Is idd een heel stoer idee!

Waar ik eigenlijk een beetje "angstig" voor ben: Zoiets lijkt me echt een ontzettend eng grote load op je servers te geven.

Zoals je zegt: Je wilt het in flash, flash is imho niet echt de "kleinst" mogelijke manier. Volgens mij kan je met Java ook ontzettend veel doen in dit gedeelte.

Ik bedoel: die pixelart moet gedisplayed worden. Als je volgens mij die engine compleet in java maakt (oid) en echt alleen puur flash gebruikt om te displayen ben je al een stuk verder.

Maar ik hou deze in de gaten en waar nodig meehelpen / denken

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:? ik snap 't niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Over die engine hoef je je niet druk te maken. Met updates elke 5 sec, gebufferd in files, is het niks vergeleken met wat GoT verder te verwerken krijgt.

En tsja, de client zal idd redelijk wat art voor z'n smiezen krijgen.

Waar ik aan zat te denken is client-side de animaties en verplaatsingen verzorgen, en server-side enkel de nieuwe posities te vermelden. De client rekent de rest uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Scarecrow > volgens mij denkt chem aan een 3d-wereld waarin de client kan rondlopen, als ware GoT. Dus als je in het /13-gebouw naar binnen loopt, opent een nieuw venster met /13 enzo. Toch?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 27 November 2002 @ 20:19:
Scarecrow > volgens mij denkt chem aan een 3d-wereld waarin de client kan rondlopen, als ware GoT. Dus als je in het /13-gebouw naar binnen loopt, opent een nieuw venster met /13 enzo. Toch?

uh, nee.

Wat denk ik het leukste is (just my 2 cents) is een 2D wereld in isom. perspectief (maw vogelvlucht-achtig) waar je dmv 'navigatie' (transities?) van de ene naar de andere ruimte kan gaan (kamers, pleinen, whatever) en daar de bezoekers van GoT ziet rondlopen afhankelijk van waar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

chem schreef op 27 November 2002 @ 20:23:

[...]

uh, nee.

Wat denk ik het leukste is (just my 2 cents) is een 2D wereld in isom. perspectief (maw vogelvlucht-achtig) waar je dmv 'navigatie' (transities?) van de ene naar de andere ruimte kan gaan (kamers, pleinen, whatever) en daar de bezoekers van GoT ziet rondlopen afhankelijk van waar ze zijn.
dat moeten BREDE gangen en GROTE kamers worden, wil je alle GoTters kunnen zien :D

T klinkt wel erg leuk, maar ik denk niet dat t mogelijk is, omdat er gewoon te veel GoTters tegelijkertijd GoTten.... :)
maar non-isometrisch, gewoon top-down dus zou een stuk simpeler zijn (maar minder koel)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Okyah schreef op 27 November 2002 @ 20:25:
[...]

dat moeten BREDE gangen en GROTE kamers worden, wil je alle GoTters kunnen zien :D

T klinkt wel erg leuk, maar ik denk niet dat t mogelijk is, omdat er gewoon te veel GoTters tegelijkertijd GoTten.... :)
maar non-isometrisch, gewoon top-down dus zou een stuk simpeler zijn (maar minder koel)

of het top-down is, of isometrisch, maakt natuurlijk niet zo bar veel uit.

En zo extreem veel bezoekers zijn het niet tegelijk. Verdeeld over alle fora is er per fora een druk, maar niet extreem, beeld. Eea. hangt ook af van de verhoudingen uiteraard.

maar, hoe moeilijk zou dit te maken zijn? Kan Flash elke x seconden een lijst opvragen, verwerken en vv animaties doen aan de hand van de oude + nieuwe gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je nou een beetje habbohotel achtig, maar dan gewoon met GoT gebruikers?
zo ja dan lijkt het mij een ongelooflijk mooi idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 06:34
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 20:36:
bedoel je nou een beetje habbohotel achtig, maar dan gewoon met GoT gebruikers?
zo ja dan lijkt het mij een ongelooflijk mooi idee.
Wat is habbohotel als ik vragen mag?

laat maar, google doet wonderen :>

[ Voor 7% gewijzigd door Shagura op 27-11-2002 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
Lijkt me een leuk idee, maar minder makkelijk uitvoerbaar. Lijkt me erg moeilijk worden. Wie gaat AL die animaties maken? Het moeten natuurlijk wel allemaal poppetjes zijn...

Nee, dan vind ik het idee voor pixeltown veel leuker. Maar dan doe je iets 2x natuurlijk ;)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
laten we eerst iets op het scherm krijgen (maw het 'protocol' en de engine - verplaatsing en A-star berekening etc.), dan komen de achtergronden en poppetjes en weet-ik-wat meer later - toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:43
heh, ik zie het al helemaal voor me ... maar waarschijnlijk zal je users 2 x 2 pix moeten maken of je resolutie op 1600 x 1200 zetten :D

Je kunt flash makkelijk laten praten met een server via php/asp en ik geloof dat coldfusion helemaal geschikt voor flash mx. Stel dat je nou voor elke user een bepaalde clip dupliceert met een interval van 3 seconden of zo, dan hoeft het helemaal niet zo zwaar te zijn. (zowel server als client) D.m.v een cookie van de client o.i.d. kun je zo checken hoeveel mensen er online zijn en waar ze zitten qua forum. En flash trekt die data elke 3 sec uit een databaseje en laat maar loopen die handel :)

Klinkt makkelijk, maar hier gaat heel veel tijd in zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Grafisch werk het is ligt geloof ik erg aan het aantal verschillende mannetjes dat je wil maken... Dit lijkt mij veruit het saaiste werk. Aan de achtergronden werken zou ik nog wel willen doen.

De engine moeten andere mensen maar doen :) ik krijg nog maar net een menuutje uit flash en iets over php hoef je me al helemaal niet te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:16

MaDDoG

De brakste schakel

En zouden die ruimtes dan threads of forums moeten zijn?
Denk dat het concept/idee nog een beetje vaag is. Moet het op habbehotel lijken? In hetzelfde browserscherm scherm of een apparte applicatie? Moet de browser dan ook luisteren naar de applicatie als er in die apparte applicatie naar een andere 'ruimte' gegaan word? Ik moet toegeven dat ik het ook nog niet helemaal doorheb wat nou precies de bedoeling is van dit project.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik d8 aan ieder forum zijn eigen kamer.
dan is dat gewoon een habbohotel chatbox, zoeits.
waarshcijnlijk wordt het dan wel een aparte applicatie, die dan standaard met Het forum opent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Die ruimtes kunnen van alles zijn. Ik denk dat je een soort openbare ruimte moet hebben met bv een overgang naar leefgedeeltes (de categorieen 'en verder'), en andere specifieke onderdelen (faq, search :P, actieve discussies (?), user profiles) etc.
Eigenlijk kun je elke actie zien als een onderdeel, en daar vv al-dan-niet onderverdeling in maken.

Op zich zou ik niet willen beginnen met een full-fledged interface, maar eerst de 'map' en de navigatie uitwerken, en de achterliggende techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Habbohotel (.com) komt in de buurt qua visualisering. Ik heb eens een andere site gezien waar je echt kon rondlopen dmv cursortoetsen, en andere users ook rondliepen - vv . kon je met hun chatten etc.

habbohotel is denk ik iets te groot wbt de mannetjes (en vrouwtjes), en ik zie meer iets in een stad-met-straten-en-gebouwen, ivm de verschillende subonderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij juist leuk als je 1 grote GoT toren maakt met bijvoorbeeld W&G op de 13e verdieping ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 21:09:
Het lijkt mij juist leuk als je 1 grote GoT toren maakt met bijvoorbeeld W&G op de 13e verdieping ofzo :)
dan wil ik wel dat mijn Ivoren Toren ergens goed zichtbaar aangebouwd wordt :+ :P

[/offtopic]

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:09:
Hebben we een toren van 70+ hoog nodig :)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maar 62 hoor :)

naja fictieve verdiepingen dan...alleen de verdiepingen waarop fora aanwezig zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Chatten? Forums zijn toch niet bedoeld om in rond te lopen en te chatten? Ik wil niet meteen de sfeer hier bederven, maar ik zie IIG weinig in zoiets (kan aan mij liggen natuurlijk)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Niks chatten.
Ik zie het als een alternatieve interface voor de interactiviteit die op het forum plaats vindt - geen vervanging, geen aanvulling - maar een andere manier om naar de community te kijken; gegenereerd door de onbewuste activiteit van gebruikers van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me voegt dit topic effies toe aan bookmarks...
dit is wel interessant
wat je dus eigenlijk wil is een soort rollercoastertycoon view met de fora als huisies (zonder dak) weergegeven.
Je wil dit klaarspelen door een of andere app de database van GoT om de zoveel secs effe leeg te trekken waar ieder user zich op dat moment bevindt.
Dan moet je prog de verschillende avatars (random poppetjes) van de users plaatsen op de corresponderende plaatsen. En kan de interface getoond worden met random rondlopende ventjes, die in hetzelfde topic blijven tot de volgende update, dan lopen ze naar een ander topic bijvoorbeeld ???

Of snap ik het niet nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 20:45:
Hoeveel Grafisch werk het is ligt geloof ik erg aan het aantal verschillende mannetjes dat je wil maken... Dit lijkt mij veruit het saaiste werk. Aan de achtergronden werken zou ik nog wel willen doen.

De engine moeten andere mensen maar doen :) .
Same here.
Ik wil op het grafisch vlak evt. ook wel meehelpen. Het scripten moeten anderen maar doen. :P

* Scipionyx voegt dit topic toe aan z'n hottopic..
edit:
En SM wordt dan net zoiets als die filmpjes van Xiao Xiao? :D

[ Voor 16% gewijzigd door Scipionyx op 27-11-2002 22:14 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:56:
/me voegt dit topic effies toe aan bookmarks...
dit is wel interessant
wat je dus eigenlijk wil is een soort rollercoastertycoon view met de fora als huisies (zonder dak) weergegeven.
Je wil dit klaarspelen door een of andere app de database van GoT om de zoveel secs effe leeg te trekken waar ieder user zich op dat moment bevindt.
Dan moet je prog de verschillende avatars (random poppetjes) van de users plaatsen op de corresponderende plaatsen. En kan de interface getoond worden met random rondlopende ventjes, die in hetzelfde topic blijven tot de volgende update, dan lopen ze naar een ander topic bijvoorbeeld ???

Of snap ik het niet nu ?

Dat is idd het idee. Nu is de vraag natuurlijk hoe je dit visueel uitvoert,en hoe of dat flash dit kan.

En ipv los rondhollende mannetjes :P zie ik het liefst een animatie waarbij een user naar een topic 'loop', 'bladert', terugloopt naar het forum, nieuw topic in etc.
En misschien een soort teleport als iemand bijna @ random door het forum crosst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 27 November 2002 @ 22:03:

[...]

Dat is idd het idee. Nu is de vraag natuurlijk hoe je dit visueel uitvoert,en hoe of dat flash dit kan.

En ipv los rondhollende mannetjes :P zie ik het liefst een animatie waarbij een user naar een topic 'loop', 'bladert', terugloopt naar het forum, nieuw topic in etc.
En misschien een soort teleport als iemand bijna @ random door het forum crosst :P
Het lijkt me wel interessant om dit aan te pakken met een XML structuur van opslag
Flash kan tegenwoordig toch ook XML lezen of niet ???
ik denk dat je dan een beroep op "Tha Mastah" moet doen Manuzhai
Verder zal het uitvoeren van dat animatie gedoe niet zo'n enorm probleem zijn
Het grootste probleem werd al genoemd hoe krijg ik al die info van de server zonder dat de load enorm word.

Het is trouwens wel zo dat ongeveer 70% van de GoTters zich niet echt aan een forum houden, dus dan zouder er flink wat telepoterende gasten te zien zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 22:10:
[...]

Het lijkt me wel interessant om dit aan te pakken met een XML structuur van opslag
Flash kan tegenwoordig toch ook XML lezen of niet ???
Dit klopt.

Je zou trouwens ook een active topic gebouw/hal moeten hebben, dan kan je de mensen die fora-hoppen daar vaak vinden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Justice op 27-11-2002 22:13 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Of er nou XML of &-gescheiden data wordt gegenereerd is redelijk triviaal. De hoeveelheid data die daarvoor nodig is ook, zeker als Flash binary data kan ontcijferen, waardoor we redelijk wat info in 1 byte kunnen rammen.

Het Tweaktown (www.pixeltown.nl geloof ik) vind ik op zich mooi. Maar, ik denk dat je de data per onderdeel (forum, activetopics etc.) moet gaan ophalen ivm de bandbreedte - dus niet de hele wereld in 1x.
Wie zou er op basis van die data een kleine flash kunnen maken waar @ random wat 'mannetjes' rondlopen van a->b en via wat omwegen etc., en evt een uitwerking van /13 ?

Dan kunnen we daar gezamenlijk commentaar op geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is een enorme flashn00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 27 november 2002 @ 22:01:
[...]

edit:
En SM wordt dan net zoiets als die filmpjes van Xiao Xiao? :D
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixel art? Count me in!! Ik ben al creatief bezig, en het idee dat jullie voorstellen lijkt me wel heel leuk. Maar het zal wel een nachtmerrie worden voor parse })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Nachtmerrie?
Lijkt me stug...

Maar het lijkt me bijzonder practisch als er eerst iets visueels op tafel ligt, dat afkraken en aanpassen :+ en vv de boel indelen op onderdelen.

Ik ga er van uit dat je in 1 flash app een A-Star algoritme kan maken, en vv de pixelart uit een 2e trekken en die in een 3e kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh geweldig idee :) We kunnen ook een soort bibliotheek maken met boeken als topics, waar alle mensen dan doorheen kunnen bladeren als ze een topic lezen. Dan is onderling chatten nog maar een kleine stap, wat veel aan de community kan toevoegen imo (en ook een oplossing voor al het offtopic gelul :) ). Ik wil wel helpen met het pixelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Right on! ;)
Het liefst zie ik het geheel ontwikkeld als een losse applicatie, waarbij het project dus ook op basis van andere fora, of andere soorten communicatie kunnen worden gebruikt. Zo lang iemand z'n eigen content-generator maakt, handelt Flash de rest af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt iets wat lijkt op 3Dee?
Die werken met een programaatje. Wel grappig idee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A long time ago, on a website far, far away...

[fanfare]

...

[/fanfare]

http://www.pixeltown.nl

Anyway, ik wil best meedoen, mocht dat nodig zijn.

[vuile opschepper]

Afbeeldingslocatie: http://mahjqa.com/pics/bigben.gif

[/vuile opschepper]

• Pelle
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle leest dit topic
* Pelle denkt: cool
* Pelle denkt ook: te dronken om hier ook maar 1 zinnig woord over te kunnen zeggen :+

Oftewel: morgen zal ik eens kijken wat ik er nou écht van vind ;)

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle kom steeds minder op GoT maar vind dit toch wel een extreem dope idee...
* waxle is eveneens net als Pelle niet echt in state of mind om er 1 zinnig woord op te zeggen...
* waxle komt hier morgen op terug =)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

een soort www.3dee.nl? zo ja.. ik ben daar medewerker en wil wel info leveren
zo nee... lama...

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Flash kan heel goed communiceren, probleem is wel dat je server-side een programma moet hebben draaien voor de afhandeling! Ik houd me graag aanbevolen om dit uit te zoeken; ik ben nu bezig met een multiplayer game en heb dus eigenlijk dezelfde service nodig. Enige programma's die voldoen aan onze eisen zijn: Macromedia Flash Communication Server, verder heb je nog wat free en open source programma's als Moock Unity, Aquaserver, TMLC Flash Gameserver en nog wat. Heb een hele bunch gedownload hier. Probleem is dus dat we deze programma's server side moeten draaien, en dus een provider nodig hebben die dit wil doen (of als iemand zelf een servertje tot zijn beschikking heeft)...

Voor de rest wil ik graag meehelpen met het proggen in flash van de wereld, ik denk dat mensen als B-Top en Seraph ook graag mee willen helpen aan een project als deze. Van JAVA heb ik geen zak verstand van, en heb ook geen zin om me erin te verdiepen. Mochten we dus op JAVA over gaan dan beperk ik me tot het designen van de wereld!

Cool plan, Count me in!

• FlashAddict
Leutje, erg stoer die site, ik kende het niet voorheen. Misschien is het leuk om zoiets binnen te flash te maken. Ik heb ooit is een kleine 3d engine geschreven waarmee je dmv. van XML objecten aanmaakte, en deze opbouwde, en vervolgens in flash erin rond te kunnen lopen. Er ontbrak echter nog van alles, licht inval ed. en nog wat kleine snelheids problemen. Misschien is het leuk om dit in flash te realiseren. Als het echt mogelijk is om een 3d wereld te scheppen in flash ... ik ben benieuwd!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Zie ik hier een create your own avatar optie ?
via de PellePaint je eigen character invoegen...
:)

Flickr

• FlashAddict
Voordat mensen in het wilde weg bezig gaan zal het gestructueerd moeten worden. Eerst moet alles op papier staan voordat iedereen als een gek begint te tekenen en te proggen. Zoals het met Snowstorm ging moeten we het aanpakken, eerst zoveel mogelijk uitdenken en op papier zetten denk ik ...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Aan de serverkant kan ik iig files genereren naar vrijwel elke wens. Meest practisch is denk ik:
code:
1
user|oud|id|nieuw|id

of iets in die stijl - user (anoniem!) oude plaats en bijpassen id (bv topic|658034) en nieuwe plaats (forum|13).
Zo kan flash altijd de juiste animatie verzorgen, lijkt mij, als iemand van 'buiten' komt.

Verwijderd

chem schreef op 28 november 2002 @ 10:14:
Aan de serverkant kan ik iig files genereren naar vrijwel elke wens. Meest practisch is denk ik:
code:
1
user|oud|id|nieuw|id

of iets in die stijl - user (anoniem!) oude plaats en bijpassen id (bv topic|658034) en nieuwe plaats (forum|13).
Zo kan flash altijd de juiste animatie verzorgen, lijkt mij, als iemand van 'buiten' komt.
Je kunt natuurlijk niet kijken of een user aan't reageren is of wel ?
Dan zou je daar ook een aparte animatie voor kunnen nemen.

• FlashAddict
ok, dan moet server side XML bestanden worden gecreeerd welke client side weer word ingelezen door flash, met de bijbehorende actie ... hij is topic aan 't lezen, of aan 't reageren. Opzich kunnen we alleen zien of iemand regaeert wanneer dit niet via het quick reply gebeurt ...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ja het is op zich mogelijk om te vermelden dat iemand aan het reageren is (en in welk topic etc.)

En idd, een quick reply etc. is niet te 'zien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ja hmm... leuk... dope zelfs, maar legt een systeem dat om de paar seconden de servers van tweakers scant niet een ENORME belasting op het systeem?

just a though... wel een enorm dope idee :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

XangadiX schreef op 29 November 2002 @ 00:46:
ja hmm... leuk... dope zelfs, maar legt een systeem dat om de paar seconden de servers van tweakers scant niet een ENORME belasting op het systeem?

Lijkt me niet. chem genereert om de zoveel seconden een xml-file. Het opvragen is net zo belastend voor de server als het ophalen van een image of een topiclisting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij bestaat het al: http://www.db-db.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vet!!!
* Pelle ging daar kijken en zag opeens OzBoz lopen :D

D'r zitten momenteel nog meer mensen.. maak jezelf bekend zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het was gezellig.. fijn elkaar onderpissen. Leuk concept.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Voor de liefhebbers van het isometrisch perspectief: eboy heeft echt koele pixelgraphics...

StepTree is trouwens wel een geinig OpenGL progje om de inhoud van je harddisk op een soort 3D-kaartje weer te geven. (Net zoiets als die 3D UNIX GUI die dat jochie bedient in Jurassic Park ;) (of haal ik nu dingen door elkaar?)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter

Mwoah, nee, dat is niet echt wat ik bedoel :)

Veel reacties hier gaan er vanuit dat je echt in die 'wereld' rond kan gaan lopen etc, mar dat is dus *niet* het geval.

En wbt de serverkant, daar komen we wel over uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Server side lijkt me ook geen oplossing, als chem voor de XML files gaat zorgen dmv. een cron job of iets dergelijks dan kunnen wij aan de frontend heel makkelijk het integreren.

Maar dan moeten we nu gaan bedenken wat we willen: JAVA, flash, director, 3d, pixel etc.

ik ben voor om het in flash te doen met het liefst een echte 3d engine (word dus dan wel flash MX met zijn teken API), wanneer we gaan pixelen dan moeten we even de pixel topics bij langs voor de echte pixel helden :D Gaan we 3d'en moeten we de 3d topic langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Misschien is het bruut dat je je eigen avatar kan maken, zoals de usericons ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

PatrickPietens schreef op 29 november 2002 @ 09:13:
Misschien is het bruut dat je je eigen avatar kan maken, zoals de usericons ...
Dat stelde ik al voor... PellePaint een beetje tweaken et voila

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Maar je moet dan verschillende standen van je avatar maken. Dat is weer minder geslaagd... wel cool om pellepaint eraan te hangen ja! Als het van pelle mag natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Opzet 1

2 zijdig, Server en Client side
Server: genereert XML files (of anders) files per onderdeel met vorige->nieuw punt van een gebruiker. Dit is niet

Client: Flash (of Java) applicatie die de XML files verwerkt en een grafische weergave geeft.

Concept
De gebruiker (die de Flash bekijkt) kiest voor een bepaald plein, en de Flash applicatie vraagt de XML file op. De avatars worden geplaatst en hebben een bepaalde basis-animatie (bv schrijven, lezen, rondkijken). Na een te bepalen tijd (bv. 3-10 seconden) haalt de Flash applicatie een nieuwe XML op (wederom specifiek voor het plein waar de gebruiker naar kijkt), en de 'poppetjes' verplaatsen zich ge-animeerd. Hierbij moet rekening worden gehouden met een bepaalde snelheid van verplaatsing om het eea realistisch te houden (bv een verplaatsing binnen 2-3 seconden)

Om het eea. snel van de grond te krijgen, en wat resources te her-gebruiken, lijkt een isometrische view me erg mooi. Ook geeft dit het 'toeschouwen' een duidelijkere rol.

Het is dus NIET zo dat je actief kan deelnemen aan de applicatie/omgeving. Je kunt wel rondkijkenen evt. inzoomen op specifieke onderdelen, maar niet gaan chatten en weet-ik-veel-wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
dit lijkt me een goed uitgangspunt om mee te beginnen ja ... ik ben voor om het geheel in flash te doen, omdat we anders mensen van /14 erbij moeten halen denk ik. Hier lopen genoeg mensen rond die behoorlijk wat van echt scripten in flash weten (b-top, seraph, clay, myself ;) ). Op zich zal het scripten niet eens zo heel erg moeilijk zijn, hoe plaatsen we de avatars? Die worden elke keer at random neergeplant? en al iemand ondertussen een kamer heeft verlaten loopt hij de duer uit of iets dergelijks?

Misschien wanneer dit goed gaat lopen dat we chat functies ed. kunnen toevoegen.

Ik denk dat het beste is om te beginnen met een topview, en wanneer dit werkt over te gaan op isometrisch. We moeten ook de rollen verdelen.

Chem gaat zorgen voor de XML files te genereren elke 10 sec. ofzo.
Ik wil bezig gaan houden met deze bestanden weer in te laden in flash en avatars plaatsen.
Wie gaat een iso-engine bouwen?
Wie gaat de omgeving designen?
Wie gaat de avatars designen?
etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
chem zou je mij dan zo snel mogelijk de URL van XML bestanden kunnen sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
PatrickPietens schreef op 29 november 2002 @ 10:39:
chem zou je mij dan zo snel mogelijk de URL van XML bestanden kunnen sturen :D

Die zijn er nog niet :)

Maar, ik zal eens een voorbeelde maken:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?xml version="1.0">
<Users>
    <User id="48593">
        <old_Position>
            <Section>
                FAQ
            </Section>
            <Subsection>
                algemeen
            </Subsection>
        </old_Position>
        <new_Position>
            <Section>
                Active Topics
            </Section>
            <Subsection />
        </new_Position>
    </User>
    ...
</Users>

Dit kan natuurlijk nog veranderen naar mate er meer of minder gegevens moeten worden doorgestuurd (bv hoe lang iemand er is, hoe lang iemand op het forum is, postcounts etc.)

[ Voor 2% gewijzigd door chem op 29-11-2002 10:49 . Reden: [nohtml] vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPietens schreef op 29 November 2002 @ 10:14:
dit lijkt me een goed uitgangspunt om mee te beginnen ja ... ik ben voor om het geheel in flash te doen, omdat we anders mensen van /14 erbij moeten halen denk ik. Hier lopen genoeg mensen rond die behoorlijk wat van echt scripten in flash weten (b-top, seraph, clay, myself ;) ). Op zich zal het scripten niet eens zo heel erg moeilijk zijn, hoe plaatsen we de avatars? Die worden elke keer at random neergeplant? en al iemand ondertussen een kamer heeft verlaten loopt hij de duer uit of iets dergelijks?

Misschien wanneer dit goed gaat lopen dat we chat functies ed. kunnen toevoegen.

Ik denk dat het beste is om te beginnen met een topview, en wanneer dit werkt over te gaan op isometrisch. We moeten ook de rollen verdelen.

Chem gaat zorgen voor de XML files te genereren elke 10 sec. ofzo.
Ik wil bezig gaan houden met deze bestanden weer in te laden in flash en avatars plaatsen.
Wie gaat een iso-engine bouwen?
Wie gaat de omgeving designen?
Wie gaat de avatars designen?
etc. etc.
B-Top geeft zich op voor de iso engine...als het in flashmx mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 20:45:
Hoeveel Grafisch werk het is ligt geloof ik erg aan het aantal verschillende mannetjes dat je wil maken... Dit lijkt mij veruit het saaiste werk.
Ligt eraan wat voor eisen je aan de 'mannetjes' en 'vrouwtjes' ( :* nickles ) stelt.

Ik denk dat je het beste kunt denken aan 3 soorten poppetjes, maximaal, en dat je bijv. de icoon van de user op z'n rug, of borst projecteerd. Of een optie moet maken, dat iedereen zelf z'n poppetje kan aanleveren, maar iets zegt me, dat dat niet makkelijk gaat worden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
zodra de eerste XML op de server staat zal ik eens gaan kijken! B-top, had jij niet al eens een soort iso-engine gebouwd, met hoogteverschillen ed. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik denk dat die XML files pas over een tijdje gaan komen hoor :)

Laat je niet tegenhouden daardoor, maak anders zelf 2-3 files en pick die @ random op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
ok doe ik ... zal vanmiddag eens gaan kijken, ben nu even nog met wat andere dingen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Waar ik gelijk aan moest denken:
Wat doe je met users die, zoals ik, 4 browsers open hebben met GoT ??
Verder leuk idee, ben benieuwd. Zal het zeker in de gaten houden. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik denk dat hety handigste is om ook meteen de naam van de gebruikers en email en andere gegevens in de XML te zetten.

wat OkkE betreft, we kunnen doen dat je het persoon in alle fora ziet, of bv. in de eerste of laatste, dus dat hij in het XML bestand een eerdere entry van een persoon overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 11:46:
[...]

B-Top geeft zich op voor de iso engine...als het in flashmx mag :)
* oh,when? joins ralph...

chem...gooi ff een xml interface door waar we users last post kunnen checken en het forum etc?

offtopic:
yo ralph check je hotmail meel...interesse om samen een presentatie van FlashComm @ Macromedia?

[ Voor 4% gewijzigd door oh,when? op 30-11-2002 00:36 ]

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
oh, when, wat bedoel je met die presentatie van FlashComm, ik ben er namelijk zeer geinteresseerd in. Zou je mij kunnen mailen op P.Pietens@oprit.rug.nl, en P.Pietens@tmlc.com ... alvast bedankt!

Ennuh Chem, het is wel handig als je een beetje de definitieve scrutctuur van de XML kan posten. Anders zit ik misschien nu behoorlijk zinloos werk te doen. Thnx

[ Voor 30% gewijzigd door FlashAddict op 30-11-2002 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 03-10 19:11

Copyman

Dode muis

Dit lijkt mij ook een mooi idee! Count me in, voor pixelneuken dan. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Owen, ik heb ook al met waldo gesproken, dus bel me ff wat de planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

moto-moi schreef op 29 november 2002 @ 12:03:
[...]

Ligt eraan wat voor eisen je aan de 'mannetjes' en 'vrouwtjes' ( :* nickles ) stelt.

Ik denk dat je het beste kunt denken aan 3 soorten poppetjes, maximaal, en dat je bijv. de icoon van de user op z'n rug, of borst projecteerd. Of een optie moet maken, dat iedereen zelf z'n poppetje kan aanleveren, maar iets zegt me, dat dat niet makkelijk gaat worden ;)
Wat ik dus al eerder zei... kleding vrij uniform maken, kan helpen. En nu ik er even over na heb gedacht, is dat niet zo denderend moeilijk.
Wat wil je weten?
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting

Ik weet niet hoe groot de figuurtjes ingeschat worden, en hoeveel details er zichtbaar zullen worden. Maar een aangepaste huidskleur bijvoorbeeld zal handig zijn.

Kledingstijl: neem vijf stijlen, bijv.
* lange broek - trui
* lange broek - tshirt
* lange broek - mouwloos shirt
* rok - trui
* rok - mouwloos shirt
Schoenen kunnen gewoon donkergrijs gemaakt worden, daar ga je toch niet op letten.

Haarkleur:
Misschien is het handig om iets van 10 standaardkleuren te definiëren, maar volgens mij kun je met wat gesleutel aan de Pellepaint ook heel simpel elke kleur kiezen die je wilt, en daarvan de (hex?) waarde meesturen. Dan heb je net even wat meer keus.

Huidskleur:
Ik zal nou wel erg generaliseren, maar veel verschil zal er niet bestaan. Niemand hier zal The Sims hebben gespeeld, maar daarin heb je dus blank - aziatisch - afro. Mag ik het zo onderscheiden zonder iemand te kwetsen? Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar als je voor huidskleur ook een eigen kleur instelt heb je er binnen de kortste keren wat mafkezen bij zitten die met een knalgroene of paarse kop rondlopen. Oogjes op het gezicht kunnen gewoon uniform, net als bij legopoppetjes, denk ik...

Kleuren voor top/ onderkant:
'Topkleur' voor shirt/trui moet een kleur zijn uit een palet van ong. 15 kleuren... want je moet denk ik al die pakjes wel vooraf maken. Niet dat dat zo'n werk is, een gifje van 10 vierkante pixel eventjes in 15 andere kleuren poetsen, dat doe je even.
Dan krijg je of het broekje, of het rokje. Wat van de twee je kiest, ze worden altijd die kleur. Ook weer 15 kleuren om uit te kiezen.
Al met al krijg je wel een dik pak gifjes, 5 kledingstukken x 15 = 75, en dan vanuit 4 oogpunten, is 300 plaatjes. Hmm. Misschien toch maar niet?
Edit: misschien maar 10 kleuren? dat scheelt een hoop in plaatjes... 200 heb je er dan.

Richting
Is wel belangrijk, ik denk niet dat iedereen dezelfde kant op kijkt, dus dat geef je ook even mee.

Dan krijgen we dus weer het lijstje wat ik net opsomde:
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting
als:
stijl1,#825600,kleur1,kleur15,kleur12,N
met N staande voor noord, to keep it simple

Het is nogal vreemd om me hierop te richten terwijl de hele engine en het definitieve idee er nog helemaal niet is, maar beter te vroeg dan te laat. Ik zal wel veel te uitgebreid zijn... kijk, het is nu vrij complex, per user moet er ipv een icon, nu een reeks waarden mee worden gestuurd, die het uiterlijk van zijn/haar figuurtje bepalen.
En de figuurtjes zijn wel een van de belangrijkste dingen op je scherm, dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 30-11-2002 14:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

PatrickPietens schreef op 30 november 2002 @ 09:52:
oh, when, wat bedoel je met die presentatie van FlashComm, ik ben er namelijk zeer geinteresseerd in.
pssstt.. ;)

offtopic:
ralph je staat op me voicemail, maar je hebt nummerherkenning uit staan dus ik kan je niet terugbellen...bel me vanavond ff tussen 20-22 moet nu weg..

sorry voor de offtopic post, nu weer back ontopic.

tis allemaal niet zo heel veel werk, engine is redelijk simpel, zoals chem al beschreef. wat we nu moeten hebben is idd een lichte xml structuur, het liefst wil ik helemaal geen xml gebruiken ivm performance, gooi maar gewoon een formatted string terug, comma seperated.

Daarna is het simpelweg een kwestie van string formatten en naar een point op een map tekenen, das geen hersenchirurgie. wat misschien wel interessant is om een node te hebben met not changed oid dan kan je die gelijk overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik zal vanavond aan een min of meer definitieve XML structuur gaan werken. Een complete generator zit er [nog] niet in, aangezien ik dan iets moet aanpassen in React :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Wel vet idee ja! Pixelart vind ik er altijd mooi clean en strak uitzien... Ik zal dit topic in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al zoiets in het verleden gemaakt in Flash 5, ook issometrisch, ook adhv XML sockets. Ik heb alleen het flauwe vermoeden dat dit gewoon weer op de stapel mooie ideeen verdwijnt, aangezien er zoveel tijd in gaat zitten.

Hoevaak blijven de ideeen hier ook maar bij ideeen ;) ... kuch... moet ik nu vaak of altijd zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik denk dat er helemaal niet zoveel tijd in gaat zitten. Iig niet in de engine, die is heel simpel! Ik wil alleen even weten hoe ik de gegevens ga binnenladen, of een XML bestand of een dmv van een string. Ik denk dat in de pixeltekeningen nog het meeste werk gaat zitten !!!!

offtopic:
Ik heb me net ook aangemeld voor het seminar, ben wel benieuwd wat ze over het product te zeggen hebben!! Weet iemand overigens een hosting die de flashcomm ondersteund, een nederlandse host dan?

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

PatrickPietens schreef op 02 december 2002 @ 09:30:

offtopic:
Ik heb me net ook aangemeld voor het seminar, ben wel benieuwd wat ze over het product te zeggen hebben!! Weet iemand overigens een hosting die de flashcomm ondersteund, een nederlandse host dan?
Op deze pagina, systeemvereisten:

· Windows 2000 Server (Advanced Server recommended for multi-processor systems)
or Windows NT 4.0 Server SP6 or later
· Pentium III 500 MHz processor or faster (dual Pentium 4 or faster
recommended)
· 256 MB free available system RAM (512 MB recommended)
· 50 MB of available disk space
· CD-ROM drive (Optional)

En daarna zoeken op deze pagina:

66 dedicated webhosting pakketten gevonden.

keuze genoeg zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?xml version="1.0">
<Users>
    <User id="48593">

<name />
        <color />

<previousPosition>

<Area id="4">
                algemeen
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</previousPosition>

<currentPosition>

<Area id="1">
                Active Topics
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</currentPosition>

</User>

<User id="9879">

<name />
        <color />

<previousPosition>

<Area id="14">
                PW
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</previousPosition>

<currentPosition>

<Area id="14">
                PW
            </area>

<Action>
                Write
            </Action>

</currentPosition>

</User>
    ...
</Users>

Ben er nog niet klaar mee - maar vroeg me ook af hoe dit te gaan doen. Met namen hoe en wat te noteren wat betreft de vorige en huidige positie.

Iemand een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik kijk naar de xml output, dan zou je bijvoorbeeld het volgende item toe kunnen voegen:
<topic_title> --- welke topic is de user aan het lezen, reply aan het toevoegen

als ik nog een keer naar die xml-output kijk, dan zijn die andere dingen irrelevant. Topicstarter en replies is leuk, maar voegt niks toe.

Wat betreft de animaties, die kunnen semi-automatisch uitgevoerd kunnen worden. Er komen bijvoorbeeld 3 animaties als een user aan een topic aan het lezen is. Mocht ie bij de volgende update in een andere forum zitten, dan kan je die animatie eindigen en naar die andere kamer verplaatsen (korte animatie zodat het poppetje verdwijnt).

Nog een laatste vraag:
Waarom gebruik ID's om bijvoorbeeld een user weer te geven (<User id="48593">) en plaats je dat niet als aparte subnode?

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2002 15:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
topicstarter? replies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb ff gekeken naar

http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml/

Daar zie je onder andere "topicstarter" en "replies". Maar wat ik in mijn voorgaande post eigenlijk zeg, is dat die items niet relevant zijn voor deze toepassing...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Uh die XML output heeft geen enkele betrekking op dit project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

chem schreef op 02 december 2002 @ 15:53:
Uh die XML output heeft geen enkele betrekking op dit project...
Klopt, maar jij vraagt o.a. @ [rml]chem in "[ GoT] isometrisch pixelart perspectief v"[/rml]

het volgende
Met namen hoe en wat te noteren wat betreft de vorige en huidige positie.

Iemand een voorstel?
Hier kan je dus bijvoorbeeld erbij zetten welke topic mensen aan het lezen zijn (of een reply toevoegen).

Ik neem aan dat alle output (en misschien nog wel meer) dat gebruikt wordt voor de verschillende trackers ook gebruikt kan worden voor dit project. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
nope, er moet een andere tracker komen. Dus ook een hele nieuwe output, op users gebaseerd en niet op topics of fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

chem schreef op 02 December 2002 @ 16:14:
nope, er moet een andere tracker komen. Dus ook een hele nieuwe output, op users gebaseerd en niet op topics of fora...
Dat bedoel ik....

volgens mij bedoelen we hetzelfde :P

Maar is het dan niet handig om ook de topictitel toe te voegen aan je xml-output (ik haalde die andere output als voorbeeld aan ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Dat is sowieso iets om over na te denken.

Je kunt moeilijk voor elk denkbaar topic in een forum een 'kamer' bouwen... de specifieke topic-gegevens zijn daardoor redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee... die informatie zou je dmv een tool-tip als extra informatie bij kunnen zetten... Dan kan je in de /13 kamer zien dat ik nu op dit moment een reply tik voor dit topic. Zo bedoelde ik het....

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2002 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
BtM909 schreef op 02 December 2002 @ 16:39:
Nee... die informatie zou je dmv een tool-tip als extra informatie bij kunnen zetten... Dan kan je in de /13 kamer zien dat ik nu op dit moment een reply tik voor dit topic. Zo bedoelde ik het....

Mja, dan zou ik op zich een 2e set nodes kunnen geven van alle unieke topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar komt de informatie van het type poppetje wat de users moeten voorstellen. Ik las ergens in dit topic de mogelijkheid om uit meerdere poppetjes te kunnen kiezen oid... Is dat geen informatie die in het xml document bij moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
BtM909 schreef op 02 december 2002 @ 16:43:
Waar komt de informatie van het type poppetje wat de users moeten voorstellen. Ik las ergens in dit topic de mogelijkheid om uit meerdere poppetjes te kunnen kiezen oid... Is dat geen informatie die in het xml document bij moeten?

DIe staan onder 'name', 'color' en wat er nog meer bijkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Lijkt me een interessant project. Ga ik zeker blijven volgen :)

Maar nog enkele ideeën:
  • Hier op het forum staat zo'n icoontje waarmee te zien is wie er momenteel online is. Dat moet natuurlijk ook geïntegreerd worden
  • Mss is het ook goed rekening te houden met de tijd. (Dus het aantal seconden dat de gebruiker al op dezelfde pagina verblijft ook meegeven in de XML, of is dat niet mogelijk? (Just brainstorming :) )
  • Mss een mogelijkheid om modjes te onderscheiden van de gewone users? (Bvb. de kleur van de schoenen, broek... oid = de kleur van de naam)
  • Hoe gaan de gebruikers weergegeven worden? Met andere woorden, wat gaan ze uitvreten? Daar gewoon blijven staan op een bepaalde plaats? Of gaan er ook bored animaties komen (wanneer ze bvb al langere tijd in dezelfde sub-fora (of zelfs thread?) vertoeven)
  • Hoe gaat er aan de personages te zien zijn, of ze lezen, typpen, etc?
  • De namen van de users die meezweven met hun personage? (Eventueel af te zetten bij prefs)
  • Personages clickable maken zodat men hun profile kan bekijken?
Waarschijnlijk hebben jullie hier niet veel aan (met name veel blabla, weinig doen), maar toch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowrunR op 02-12-2002 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

jullie vergeten allemaal 1 ding, en dat is performance. want flash gaat geheid op zijn bek als ie een 500 kb xml file moet gaan downloaden, en dat elke x aantal seconden. forget it no way. ik stel me eerder voor dat je een interface hebt, waar je je vriendjes kan toevoegen, laten we zeggen een stuk of 10, en daarna log je in, en krijg je netjes te zien waar zij zich bevinden of laatst hebben gepost. Met het voorbeeld van chem zijn xml feed, zit je dan al gauw op 90 a 100 nodes, en dat zal al een hele kluif worden, rekening houdend met andere clientside code ( movement, animaties, etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Die XML file haal je dus *per* plein op waar je naar kijkt (active topics, forum, faq etc.) en kan iig van de server kant compressed verstuurd worden. Ook kunnen de node-namen flink korter ('u' ipv 'user' etc.)...

Pagina: 1 2 Laatste