moto-moi schreef op 29 november 2002 @ 12:03:
[...]
Ligt eraan wat voor eisen je aan de 'mannetjes' en 'vrouwtjes' (

nickles ) stelt.
Ik denk dat je het beste kunt denken aan 3 soorten poppetjes, maximaal, en dat je bijv. de icoon van de user op z'n rug, of borst projecteerd. Of een optie moet maken, dat iedereen zelf z'n poppetje kan aanleveren, maar iets zegt me, dat dat niet makkelijk gaat worden

Wat ik dus al eerder zei... kleding vrij uniform maken, kan helpen. En nu ik er even over na heb gedacht, is dat niet zo denderend moeilijk.
Wat wil je weten?
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting
Ik weet niet hoe groot de figuurtjes ingeschat worden, en hoeveel details er zichtbaar zullen worden. Maar een aangepaste huidskleur bijvoorbeeld zal handig zijn.
Kledingstijl: neem vijf stijlen, bijv.
* lange broek - trui
* lange broek - tshirt
* lange broek - mouwloos shirt
* rok - trui
* rok - mouwloos shirt
Schoenen kunnen gewoon donkergrijs gemaakt worden, daar ga je toch niet op letten.
Haarkleur:
Misschien is het handig om iets van 10 standaardkleuren te definiëren, maar volgens mij kun je met wat gesleutel aan de Pellepaint ook heel simpel elke kleur kiezen die je wilt, en daarvan de (hex?) waarde meesturen. Dan heb je net even wat meer keus.
Huidskleur:
Ik zal nou wel erg generaliseren, maar veel verschil zal er niet bestaan. Niemand hier zal The Sims hebben gespeeld, maar daarin heb je dus blank - aziatisch - afro. Mag ik het zo onderscheiden zonder iemand te kwetsen? Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar als je voor huidskleur ook een eigen kleur instelt heb je er binnen de kortste keren wat mafkezen bij zitten die met een knalgroene of paarse kop rondlopen. Oogjes op het gezicht kunnen gewoon uniform, net als bij legopoppetjes, denk ik...
Kleuren voor top/ onderkant:
'Topkleur' voor shirt/trui moet een kleur zijn uit een palet van ong. 15 kleuren... want je moet denk ik al die pakjes wel vooraf maken. Niet dat dat zo'n werk is, een gifje van 10 vierkante pixel eventjes in 15 andere kleuren poetsen, dat doe je even.
Dan krijg je of het broekje, of het rokje. Wat van de twee je kiest, ze worden altijd die kleur. Ook weer 15 kleuren om uit te kiezen.
Al met al krijg je wel een dik pak gifjes, 5 kledingstukken x 15 = 75, en dan vanuit 4 oogpunten, is 300 plaatjes. Hmm. Misschien toch maar niet?
Edit: misschien maar 10 kleuren? dat scheelt een hoop in plaatjes... 200 heb je er dan.
Richting
Is wel belangrijk, ik denk niet dat iedereen dezelfde kant op kijkt, dus dat geef je ook even mee.
Dan krijgen we dus weer het lijstje wat ik net opsomde:
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting
als:
stijl1,#825600,kleur1,kleur15,kleur12,N
met N staande voor noord, to keep it simple
Het is nogal vreemd om me hierop te richten terwijl de hele engine en het definitieve idee er nog helemaal niet is, maar beter te vroeg dan te laat. Ik zal wel veel te uitgebreid zijn... kijk, het is nu vrij complex, per user moet er ipv een icon, nu een reeks waarden mee worden gestuurd, die het uiterlijk van zijn/haar figuurtje bepalen.
En de figuurtjes zijn wel een van de belangrijkste dingen op je scherm, dan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dark Blue op 30-11-2002 14:46
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs