[GoT] isometrisch pixelart perspectief van GoT bezoekers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Owen, ik heb ook al met waldo gesproken, dus bel me ff wat de planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

moto-moi schreef op 29 november 2002 @ 12:03:
[...]

Ligt eraan wat voor eisen je aan de 'mannetjes' en 'vrouwtjes' ( :* nickles ) stelt.

Ik denk dat je het beste kunt denken aan 3 soorten poppetjes, maximaal, en dat je bijv. de icoon van de user op z'n rug, of borst projecteerd. Of een optie moet maken, dat iedereen zelf z'n poppetje kan aanleveren, maar iets zegt me, dat dat niet makkelijk gaat worden ;)
Wat ik dus al eerder zei... kleding vrij uniform maken, kan helpen. En nu ik er even over na heb gedacht, is dat niet zo denderend moeilijk.
Wat wil je weten?
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting

Ik weet niet hoe groot de figuurtjes ingeschat worden, en hoeveel details er zichtbaar zullen worden. Maar een aangepaste huidskleur bijvoorbeeld zal handig zijn.

Kledingstijl: neem vijf stijlen, bijv.
* lange broek - trui
* lange broek - tshirt
* lange broek - mouwloos shirt
* rok - trui
* rok - mouwloos shirt
Schoenen kunnen gewoon donkergrijs gemaakt worden, daar ga je toch niet op letten.

Haarkleur:
Misschien is het handig om iets van 10 standaardkleuren te definiëren, maar volgens mij kun je met wat gesleutel aan de Pellepaint ook heel simpel elke kleur kiezen die je wilt, en daarvan de (hex?) waarde meesturen. Dan heb je net even wat meer keus.

Huidskleur:
Ik zal nou wel erg generaliseren, maar veel verschil zal er niet bestaan. Niemand hier zal The Sims hebben gespeeld, maar daarin heb je dus blank - aziatisch - afro. Mag ik het zo onderscheiden zonder iemand te kwetsen? Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar als je voor huidskleur ook een eigen kleur instelt heb je er binnen de kortste keren wat mafkezen bij zitten die met een knalgroene of paarse kop rondlopen. Oogjes op het gezicht kunnen gewoon uniform, net als bij legopoppetjes, denk ik...

Kleuren voor top/ onderkant:
'Topkleur' voor shirt/trui moet een kleur zijn uit een palet van ong. 15 kleuren... want je moet denk ik al die pakjes wel vooraf maken. Niet dat dat zo'n werk is, een gifje van 10 vierkante pixel eventjes in 15 andere kleuren poetsen, dat doe je even.
Dan krijg je of het broekje, of het rokje. Wat van de twee je kiest, ze worden altijd die kleur. Ook weer 15 kleuren om uit te kiezen.
Al met al krijg je wel een dik pak gifjes, 5 kledingstukken x 15 = 75, en dan vanuit 4 oogpunten, is 300 plaatjes. Hmm. Misschien toch maar niet?
Edit: misschien maar 10 kleuren? dat scheelt een hoop in plaatjes... 200 heb je er dan.

Richting
Is wel belangrijk, ik denk niet dat iedereen dezelfde kant op kijkt, dus dat geef je ook even mee.

Dan krijgen we dus weer het lijstje wat ik net opsomde:
* kledingstijl, * haarkleur, * huidskleur, *top * onderkant, * richting
als:
stijl1,#825600,kleur1,kleur15,kleur12,N
met N staande voor noord, to keep it simple

Het is nogal vreemd om me hierop te richten terwijl de hele engine en het definitieve idee er nog helemaal niet is, maar beter te vroeg dan te laat. Ik zal wel veel te uitgebreid zijn... kijk, het is nu vrij complex, per user moet er ipv een icon, nu een reeks waarden mee worden gestuurd, die het uiterlijk van zijn/haar figuurtje bepalen.
En de figuurtjes zijn wel een van de belangrijkste dingen op je scherm, dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 30-11-2002 14:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

PatrickPietens schreef op 30 november 2002 @ 09:52:
oh, when, wat bedoel je met die presentatie van FlashComm, ik ben er namelijk zeer geinteresseerd in.
pssstt.. ;)

offtopic:
ralph je staat op me voicemail, maar je hebt nummerherkenning uit staan dus ik kan je niet terugbellen...bel me vanavond ff tussen 20-22 moet nu weg..

sorry voor de offtopic post, nu weer back ontopic.

tis allemaal niet zo heel veel werk, engine is redelijk simpel, zoals chem al beschreef. wat we nu moeten hebben is idd een lichte xml structuur, het liefst wil ik helemaal geen xml gebruiken ivm performance, gooi maar gewoon een formatted string terug, comma seperated.

Daarna is het simpelweg een kwestie van string formatten en naar een point op een map tekenen, das geen hersenchirurgie. wat misschien wel interessant is om een node te hebben met not changed oid dan kan je die gelijk overslaan.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik zal vanavond aan een min of meer definitieve XML structuur gaan werken. Een complete generator zit er [nog] niet in, aangezien ik dan iets moet aanpassen in React :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Wel vet idee ja! Pixelart vind ik er altijd mooi clean en strak uitzien... Ik zal dit topic in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al zoiets in het verleden gemaakt in Flash 5, ook issometrisch, ook adhv XML sockets. Ik heb alleen het flauwe vermoeden dat dit gewoon weer op de stapel mooie ideeen verdwijnt, aangezien er zoveel tijd in gaat zitten.

Hoevaak blijven de ideeen hier ook maar bij ideeen ;) ... kuch... moet ik nu vaak of altijd zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik denk dat er helemaal niet zoveel tijd in gaat zitten. Iig niet in de engine, die is heel simpel! Ik wil alleen even weten hoe ik de gegevens ga binnenladen, of een XML bestand of een dmv van een string. Ik denk dat in de pixeltekeningen nog het meeste werk gaat zitten !!!!

offtopic:
Ik heb me net ook aangemeld voor het seminar, ben wel benieuwd wat ze over het product te zeggen hebben!! Weet iemand overigens een hosting die de flashcomm ondersteund, een nederlandse host dan?

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

PatrickPietens schreef op 02 december 2002 @ 09:30:

offtopic:
Ik heb me net ook aangemeld voor het seminar, ben wel benieuwd wat ze over het product te zeggen hebben!! Weet iemand overigens een hosting die de flashcomm ondersteund, een nederlandse host dan?
Op deze pagina, systeemvereisten:

· Windows 2000 Server (Advanced Server recommended for multi-processor systems)
or Windows NT 4.0 Server SP6 or later
· Pentium III 500 MHz processor or faster (dual Pentium 4 or faster
recommended)
· 256 MB free available system RAM (512 MB recommended)
· 50 MB of available disk space
· CD-ROM drive (Optional)

En daarna zoeken op deze pagina:

66 dedicated webhosting pakketten gevonden.

keuze genoeg zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?xml version="1.0">
<Users>
    <User id="48593">

<name />
        <color />

<previousPosition>

<Area id="4">
                algemeen
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</previousPosition>

<currentPosition>

<Area id="1">
                Active Topics
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</currentPosition>

</User>

<User id="9879">

<name />
        <color />

<previousPosition>

<Area id="14">
                PW
            </area>

<Action>
                Read
            </Action>

</previousPosition>

<currentPosition>

<Area id="14">
                PW
            </area>

<Action>
                Write
            </Action>

</currentPosition>

</User>
    ...
</Users>

Ben er nog niet klaar mee - maar vroeg me ook af hoe dit te gaan doen. Met namen hoe en wat te noteren wat betreft de vorige en huidige positie.

Iemand een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik kijk naar de xml output, dan zou je bijvoorbeeld het volgende item toe kunnen voegen:
<topic_title> --- welke topic is de user aan het lezen, reply aan het toevoegen

als ik nog een keer naar die xml-output kijk, dan zijn die andere dingen irrelevant. Topicstarter en replies is leuk, maar voegt niks toe.

Wat betreft de animaties, die kunnen semi-automatisch uitgevoerd kunnen worden. Er komen bijvoorbeeld 3 animaties als een user aan een topic aan het lezen is. Mocht ie bij de volgende update in een andere forum zitten, dan kan je die animatie eindigen en naar die andere kamer verplaatsen (korte animatie zodat het poppetje verdwijnt).

Nog een laatste vraag:
Waarom gebruik ID's om bijvoorbeeld een user weer te geven (<User id="48593">) en plaats je dat niet als aparte subnode?

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2002 15:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
topicstarter? replies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb ff gekeken naar

http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml/

Daar zie je onder andere "topicstarter" en "replies". Maar wat ik in mijn voorgaande post eigenlijk zeg, is dat die items niet relevant zijn voor deze toepassing...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Uh die XML output heeft geen enkele betrekking op dit project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

chem schreef op 02 december 2002 @ 15:53:
Uh die XML output heeft geen enkele betrekking op dit project...
Klopt, maar jij vraagt o.a. @ [rml]chem in "[ GoT] isometrisch pixelart perspectief v"[/rml]

het volgende
Met namen hoe en wat te noteren wat betreft de vorige en huidige positie.

Iemand een voorstel?
Hier kan je dus bijvoorbeeld erbij zetten welke topic mensen aan het lezen zijn (of een reply toevoegen).

Ik neem aan dat alle output (en misschien nog wel meer) dat gebruikt wordt voor de verschillende trackers ook gebruikt kan worden voor dit project. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
nope, er moet een andere tracker komen. Dus ook een hele nieuwe output, op users gebaseerd en niet op topics of fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

chem schreef op 02 December 2002 @ 16:14:
nope, er moet een andere tracker komen. Dus ook een hele nieuwe output, op users gebaseerd en niet op topics of fora...
Dat bedoel ik....

volgens mij bedoelen we hetzelfde :P

Maar is het dan niet handig om ook de topictitel toe te voegen aan je xml-output (ik haalde die andere output als voorbeeld aan ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Dat is sowieso iets om over na te denken.

Je kunt moeilijk voor elk denkbaar topic in een forum een 'kamer' bouwen... de specifieke topic-gegevens zijn daardoor redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee... die informatie zou je dmv een tool-tip als extra informatie bij kunnen zetten... Dan kan je in de /13 kamer zien dat ik nu op dit moment een reply tik voor dit topic. Zo bedoelde ik het....

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2002 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
BtM909 schreef op 02 December 2002 @ 16:39:
Nee... die informatie zou je dmv een tool-tip als extra informatie bij kunnen zetten... Dan kan je in de /13 kamer zien dat ik nu op dit moment een reply tik voor dit topic. Zo bedoelde ik het....

Mja, dan zou ik op zich een 2e set nodes kunnen geven van alle unieke topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar komt de informatie van het type poppetje wat de users moeten voorstellen. Ik las ergens in dit topic de mogelijkheid om uit meerdere poppetjes te kunnen kiezen oid... Is dat geen informatie die in het xml document bij moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
BtM909 schreef op 02 december 2002 @ 16:43:
Waar komt de informatie van het type poppetje wat de users moeten voorstellen. Ik las ergens in dit topic de mogelijkheid om uit meerdere poppetjes te kunnen kiezen oid... Is dat geen informatie die in het xml document bij moeten?

DIe staan onder 'name', 'color' en wat er nog meer bijkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Lijkt me een interessant project. Ga ik zeker blijven volgen :)

Maar nog enkele ideeën:
  • Hier op het forum staat zo'n icoontje waarmee te zien is wie er momenteel online is. Dat moet natuurlijk ook geïntegreerd worden
  • Mss is het ook goed rekening te houden met de tijd. (Dus het aantal seconden dat de gebruiker al op dezelfde pagina verblijft ook meegeven in de XML, of is dat niet mogelijk? (Just brainstorming :) )
  • Mss een mogelijkheid om modjes te onderscheiden van de gewone users? (Bvb. de kleur van de schoenen, broek... oid = de kleur van de naam)
  • Hoe gaan de gebruikers weergegeven worden? Met andere woorden, wat gaan ze uitvreten? Daar gewoon blijven staan op een bepaalde plaats? Of gaan er ook bored animaties komen (wanneer ze bvb al langere tijd in dezelfde sub-fora (of zelfs thread?) vertoeven)
  • Hoe gaat er aan de personages te zien zijn, of ze lezen, typpen, etc?
  • De namen van de users die meezweven met hun personage? (Eventueel af te zetten bij prefs)
  • Personages clickable maken zodat men hun profile kan bekijken?
Waarschijnlijk hebben jullie hier niet veel aan (met name veel blabla, weinig doen), maar toch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowrunR op 02-12-2002 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

jullie vergeten allemaal 1 ding, en dat is performance. want flash gaat geheid op zijn bek als ie een 500 kb xml file moet gaan downloaden, en dat elke x aantal seconden. forget it no way. ik stel me eerder voor dat je een interface hebt, waar je je vriendjes kan toevoegen, laten we zeggen een stuk of 10, en daarna log je in, en krijg je netjes te zien waar zij zich bevinden of laatst hebben gepost. Met het voorbeeld van chem zijn xml feed, zit je dan al gauw op 90 a 100 nodes, en dat zal al een hele kluif worden, rekening houdend met andere clientside code ( movement, animaties, etc )

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Die XML file haal je dus *per* plein op waar je naar kijkt (active topics, forum, faq etc.) en kan iig van de server kant compressed verstuurd worden. Ook kunnen de node-namen flink korter ('u' ipv 'user' etc.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

chem schreef op 02 december 2002 @ 20:33:
Die XML file haal je dus *per* plein op waar je naar kijkt (active topics, forum, faq etc.)
chem schreef op 02 december 2002 @ 16:14:
wat is het nu..xml file per plein of per user(group) :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
de XML file wordt per 'plein' gegenereerd, bv forum14.xml, activetopics.xml met daarin een lijst van users, hun properties en hun vorige/nieuwe positie.
Als een user binnen forum14 van read->write gaat dan staat-ie er in, gaat-ie van 13->14 dan staat hij er in, van 14->13 ook, maar NIET als hij bv van 16->23 gaat.

edit:
het spreekt voor zich dat de online status etc. gebruikt gaat worden, en bv postcount als 'dikte' van het mannetje (kent iemand UT's Fat man nog?) etc.

[ Voor 22% gewijzigd door chem op 02-12-2002 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

dat maakt het al iets duidelijk, probleem in dit geval is dat je nooit een overzicht kan krijgen van _alle_ fora omdat je dan zo'n 20+ xml files in moet gaan laden, werkt idd wel perfect als je een soort flatgebouw creert, waar je van verdieping naar verdieping springt. Maar goed time for some action...kheb een xml file nodig! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
oh,when? schreef op 02 december 2002 @ 20:43:
dat maakt het al iets duidelijk, probleem in dit geval is dat je nooit een overzicht kan krijgen van _alle_ fora omdat je dan zo'n 20+ xml files in moet gaan laden, werkt idd wel perfect als je een soort flatgebouw creert, waar je van verdieping naar verdieping springt. Maar goed time for some action...kheb een xml file nodig! :p

het is idd de bedoeling dat er een zekere vertraging overal in zit.

Bv. om van de ene naar de andere plein te verplaatsen een x aantal secondes, om de nieuwe file op te halen, verwerken en tekenen etc.

Hierboven staat dus een voorzet voor de XML file, iemand nog specifieke eisen of idee-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
chem schreef op 02 December 2002 @ 20:39:
edit:
het spreekt voor zich dat de online status etc. gebruikt gaat worden, en bv postcount als 'dikte' van het mannetje (kent iemand UT's Fat man nog?) etc.
Hoe dik wordt HlpDsk dan wel niet? :P

Ziet er tof uit, maar ik weet niet of het wat gaat worden en of het sowieso wel nuttig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Rafe schreef op 02 december 2002 @ 21:54:
[...]

Ziet er tof uit, maar ik weet niet of het wat gaat worden en of het sowieso wel nuttig is...

ach, nuttig :)

het moet ook wel LEUK zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
oh, when, ik snap dat jij je ook buigt over inlezen van de XML bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

PatrickPietens schreef op 03 December 2002 @ 09:38:
oh, when, ik snap dat jij je ook buigt over inlezen van de XML bestanden?
voorlopig buig ik me nog nergens over, want er is geen xml file, geen mooie diagramen met wat iedereen gaat doen etc etc :p

maar ja, zat wel te denken. of jij kan het ook doen, networking class, die een object returned ( of eigenlijk groep met objects ) dan standaard methods zoals update, status, etc. gooi er ook nog ff een errorhandler in. moet niet teveel werk zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Rafe schreef op 02 december 2002 @ 21:54:
[...]

Is misschien wel een serieus punt, moet dan misschien een maximumdikte in komen.

HlpDsk heeft iets van 50k posts ofzo, een user met 10 posts kan je dan helemaal niet meer zien :D

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Dat moet niet moeilijk zijn. Gewoon verschillende diktes voor bvb < 1000, 1001 - 2000, 2001 - 3000. etc.

Maar hebben jullie al een idee wat jullie als 'plan' willen gebruiken? Er zijn hier al verschillende ideeën gepasseerd.

Persoonlijk vind ik het idee van de bibliotheek wel leuk. (Eventueel met verschillende etages)

Met een grote inkom, waar dan de verschillende gangen naar de verschillende subfora gekozen kunnen worden.

Met het idee van die bibliotheek is het ook mogelijk om users te onderscheiden die juist maar es langs komen kijken, of users die al een tijdje aanwezig zijn. (Bvb. persoon die langs de rekken wat staat te bladeren, ander boek (topic) neemt bladert, eventueel er in begint te schrijven)
Users die dan bvb al langer dan 5 minuten (of langer) aanwezig zijn, gaan dan bijvoorbeeld aan een tafel gaan zitten, en slaan daar een boek open. Beginnen ook ev. te schrijven.

De fora voor de modjes kunnen dan gezien worden als het secretariaat, directie ruimte, etc.

Actieve topics, en FAQ kunnen dan bijvoorbeeld gevonden worden in de afdeling 'tijdschriften en actualiteit' weet'k veel.

De huiskamer wordt dan de cafetaria ;)

In de grote inkom kan dan mss ook een lichtreclame (of hoe heet zo'n ding), geplaatst worden, met de nieuwste topics, laatste nieuws op tweakers.net, etc (XML-files hiervoor bestaan nl. al)

Ik sla waarschijnlijk tamelijk op hol, maar beter veel ideeën, dan geen ;) (Hoewel de kunst is ze om te zetten in iets bruikbaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iets klaar of staat het project weer in de ijskast ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij waren we nog in de brainstorm fase... Er zijn een aantal mensen bezig met uitzoeken (PatrickPietens & oh,when? dacht ik)...

Misschien wel handig om een opzet te gaan maken, maaaarrrrrr volgens mij is nog niet helemaal helder wie wat kan gaan doen.... Je moet natuurlijk wel eerst weten wie er mee gaan doen en wat ze gaan doen, voordat je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:35

BaRF

bijna kerst

dit lijkt me wel heel strak :) ik bedoel toen ŽvroegerŽ (paar jaar terug al weer) voor het eerst van die chatcafes kwamen waar je als poppetje werd neergezet was dat echt cool :D en als zoiets met GoT gebeurt is het helemaal geweldig :D ! Zullen we naast het idee-brainstormen ook misschien eens een paar gfx-ideetjes neerzetten hier? hoe iedereen bv het gebeuren voor zichzelf ziet?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

BtM909 schreef op 06 december 2002 @ 09:43:
Volgens mij waren we nog in de brainstorm fase... Er zijn een aantal mensen bezig met uitzoeken (PatrickPietens & oh,when? dacht ik)...
ik wacht nog op een xml feed van chem, voordat ik aan de slag ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
en ik wacht op commentaar op het voorstel hierboven :)
hopelijk heb ik dit weekend tijd om wat grafisch en tekstueel uit te werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vindt dit formaat wel hip ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

[slightly offtopic]
Ik ben voor mijn afstuderen bezig geweest met een alternatief interactie model voor onder andere fora, ik had dus dezelfde prblemen met hoe haal ik welke informatie waar vandaan,
het is dan wel geen pixelart, maar meer een 3d-benadering, maar het leek me relevant in dit topic. Misschien kunnen we naast pixel art nog andere manieren van visualiseren verzinnen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als we een formaat hebben waarop iedereen zijn eigen interface kan designen.

http://www.xangadix.net/download/ddcnet/movies/gathering.avi (30MB divX)

het model dat in dit filmpje gebruikt is is overigens gebaseerd op GoT, als je heel goed kijkt zie je dat de node 'popculture' in /13 ligt :)

[/slightly offtopic]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verder licht offtopic doorbordurend: lijkt op de structuur van personal brain: http://www.thebrain.com/ programma om onderlinge structuren op een wat intuitievere manier weer te geven, wellicht ook een heel aardige manier van weergeven.

zoals XangadiX al zei: misschien leuk om zo een systeem te ontwikkelen waar je verschillende grafische modules aan zou kunnen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 02 december 2002 @ 20:39:
edit:
ja leuk, maare is het iets om dan b.v. het volgende te doen ipv het DIKKER worden.

Je begint met 0 posts(ja toch? ;) ), nou ben je een gewoon mens, deste meer posts deste meer geld(rijker), dus dan zou HlpDsk een stuk of 2 bodygards hebben, ik denk dat dit veel leuker is :9

Ook moet het nivo van een persoon (dus niet alleen posts), maar net als /61 dus een speciaale status hebt.
Deste meer posts deste meer mannetjes die je kan kiezen. het beging met normaal mannetje, later krijg je veel kreaties er bij. zelfs koningen of b.v. God.
Alle admins/mods enzo moetten dan in pak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 21:12:
[...]

ja leuk, maare is het iets om dan b.v. het volgende te doen ipv het DIKKER worden.

Je begint met 0 posts(ja toch? ;) ), nou ben je een gewoon mens, deste meer posts deste meer geld(rijker), dus dan zou HlpDsk een stuk of 2 bodygards hebben, ik denk dat dit veel leuker is :9

Ook moet het nivo van een persoon (dus niet alleen posts), maar net als /61 dus een speciaale status hebt.
Deste meer posts deste meer mannetjes die je kan kiezen. het beging met normaal mannetje, later krijg je veel kreaties er bij. zelfs koningen of b.v. God.
Alle admins/mods enzo moetten dan in pak O-)
Maak er dan meteen een 3d engine bij, kan je HlpDsk neerknuppelen, of Kees als de servers weer down zijn >:) :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik heb er nog wat op zitten peinzen, en denk dat ik het vooralsnog als volgt aanpak (wat betekent dat de XML relatief snel online komt, werkend en al)
Net zoals de XML interface kan je een got pagina oproepen via een andere outputparser:
http://gathering.tweakers...ions/list_messages/658034
/userlocations/ spuugt een file uit met oa de gegevens van de node die opgevraagd wordt (titel, aantal reacties, links etc.) en een extra onderdeel: welke gebruikers zich op dat moment daar bevinden (maw waarvan hun last known location daar is). De Flash applicatie moet dus zelf bijhouden waar iemand was en nu heen gaat. Ook is er dan [nog] geen info over start punt, alleen de huidige locatie is beschikbaar.

Ik zal maandag aan het eea sleutelen en 1 voorbeeld XML file neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Ah er komt schot in de zaak. Maar vergt dat niet veel van de client om van iedere user bij te houden vanwaar ze komen, en waar ze naartoe gaan? Of valt dat goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 27 November 2002 @ 20:58:
Die ruimtes kunnen van alles zijn. Ik denk dat je een soort openbare ruimte moet hebben met bv een overgang naar leefgedeeltes (de categorieen 'en verder'), en andere specifieke onderdelen (faq, search :P, actieve discussies (?), user profiles) etc.
Eigenlijk kun je elke actie zien als een onderdeel, en daar vv al-dan-niet onderverdeling in maken.

Op zich zou ik niet willen beginnen met een full-fledged interface, maar eerst de 'map' en de navigatie uitwerken, en de achterliggende techniek.
Dus dat je allerlei arcade kasten ziet in de spielerij, en dat je dan "groepjes" ziet staan. En met een klikje wordt je doorgelinkt naar het topic (natuurlijk niet in deze lay-out maar in de pixel layout :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 07 December 2002 @ 14:05:
[...]

Maak er dan meteen een 3d engine bij, kan je HlpDsk neerknuppelen, of Kees als de servers weer down zijn >:) :P
Hoe wil je Kees neerknuppelen als je m niet kunt zien.... servers zijn dan down nl. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Laatst online: 05-04-2023
Dat is bijzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:35

BaRF

bijna kerst

en het idee dat mensen hun eigen poppetje kunnen pixelen? leuk max 256 kleuren uiteraard, en das kleiner dan de icons die we nu hebbn :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 08 december 2002 @ 13:39:
en het idee dat mensen hun eigen poppetje kunnen pixelen? leuk max 256 kleuren uiteraard, en das kleiner dan de icons die we nu hebbn :P
Lijkt me geen goed idee. Ik denk dat je dan een gigantische wildgroei krijgt, en het er niet uit ziet. Het lijkt me verstandiger om mensen zelf hun eigen poppetje samen te laten stellen, zoals al eerder geopperd is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 07 december 2002 @ 19:30:
Ah er komt schot in de zaak. Maar vergt dat niet veel van de client om van iedere user bij te houden vanwaar ze komen, en waar ze naartoe gaan? Of valt dat goed mee?

nou, het is niet van 'iedere' user, maar van iedereen op het scherm. Daar zit je op een max van 350 mensen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 20:45:
Hoeveel Grafisch werk het is ligt geloof ik erg aan het aantal verschillende mannetjes dat je wil maken... Dit lijkt mij veruit het saaiste werk. Aan de achtergronden werken zou ik nog wel willen doen.

De engine moeten andere mensen maar doen :) ik krijg nog maar net een menuutje uit flash en iets over php hoef je me al helemaal niet te vragen.
ik sluit me hierbij aan. Roep maar als er gepixeld moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 14:20:
[...]

Lijkt me geen goed idee. Ik denk dat je dan een gigantische wildgroei krijgt, en het er niet uit ziet. Het lijkt me verstandiger om mensen zelf hun eigen poppetje samen te laten stellen, zoals al eerder geopperd is in dit topic.
Ja, kijjk als we het idee zouden uitvoeren van 'samengestelde figuurtjes', krijg je dus geen wildgroei van aliens, vreemd uitstekende beesten enzo.
Want als elk persoontje volgens een bepaald stramien opgebouwd is, en ook dezelfde ruimte inneemt, krijg je ook geen problemen dat er stukken van een persoontje wegvallen achter iets anders, omdat het niet ingecalculeerd is dat een figuurtje uitsteeksels heeft...

supporteert ;) die uitwerking in Flash ( :? ) trouwens transparantie? En 'wat' importeert het precies, gif plaatjes, of in Flash getekende figuurtjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/figuurtjes_1.gif
Nu nog even niet schuin van voren, maar dit plaatje is om dus die kledingstijlen die ik had bedacht, uit te leggen. Volgens mij zijn de figuurtjes ook way too small, maar ok. Ik gooi er maar wat neer, het is toch nog lang niet aan de orde.

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 08-12-2002 19:05 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Kan je iets doen met m'n engine op http://www.sf.net/projects/virtualyou ?
Ben er nog wel hevig aan bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 14:20:
[...]

maar samenstellen, dat klinkt lichtelijk limiterend..
Een bit zoals create-a-skater uit THPS, dan kan ej nooit iemand maken, die echt op je lijkt. Tzou beter , nja leuker ieg :), zijn als ej bepaalde maten krijgt en dat je daar dan zelf een poppetje voor mag maken, toch ? :)

Nja, als je maar een ruime keus uit kleren hebt enzo voor dat samenstellen, dan vind ik t ook best, hoor ;)
Nee, maar hoe dan ook, t klinkt leuk :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
PNG hebben in flash volle transparantie. Die kunnen met pelle paint erg makkelijk worden gemaakt (GD library), maar ook GIF's zonder rare antialiased dingen hebben natuurlijk goede transparantie !

hoeveel templates worden gemaakt voor poppetjes is natuurlijk anders pixel-jongens, hoeveel tijd en zin die erin hebben om karakters te kunnen bouwen. Ik ben ook voor om gigantisch veel te maken! Wat je dan moet doen, is misschien 8 verschillende poppetjes maken, die uit onderdelen bestaan. Benen, schoenen, sokken, broek, rok, trui, shirt, hoofd, haar etc.
Als je dit zoveel mogelijk varieert krijg je gigantisch veel mogelijkheden.

[ Voor 54% gewijzigd door FlashAddict op 09-12-2002 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
maartenba schreef op 09 December 2002 @ 14:04:
Kan je iets doen met m'n engine op http://www.sf.net/projects/virtualyou ?
Ben er nog wel hevig aan bezig :)
heb je ook een werkend voorbeeld online staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenba
  • Laatst online: 29-07-2024
PatrickPietens schreef op 09 december 2002 @ 14:11:
[...]
heb je ook een werkend voorbeeld online staan??
Kan je ff downloaden, de server is nog niet geschreven, engine gedeeltelijk...
- isometrisch perspectief
- mogelijkheid tot chatten
- verplaatsen van eigen user en andere users
en dat is het zowat :)

Als je alles unzipt zal je trouwens een kleine chat zien, die uit een tekstbestandje wordt geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Dark Blue schreef op 08 december 2002 @ 18:26:
[...]

Ja, kijjk als we het idee zouden uitvoeren van 'samengestelde figuurtjes', krijg je dus geen wildgroei van aliens, vreemd uitstekende beesten enzo.
Want als elk persoontje volgens een bepaald stramien opgebouwd is, en ook dezelfde ruimte inneemt, krijg je ook geen problemen dat er stukken van een persoontje wegvallen achter iets anders, omdat het niet ingecalculeerd is dat een figuurtje uitsteeksels heeft...

supporteert ;) die uitwerking in Flash ( :? ) trouwens transparantie? En 'wat' importeert het precies, gif plaatjes, of in Flash getekende figuurtjes?

[afbeelding]
Nu nog even niet schuin van voren, maar dit plaatje is om dus die kledingstijlen die ik had bedacht, uit te leggen. Volgens mij zijn de figuurtjes ook way too small, maar ok. Ik gooi er maar wat neer, het is toch nog lang niet aan de orde.
Ziet er leuk uit. Alleen denk ik dat ze nog wat kleiner mogen. :)

En trouwens, wat doet het er toe dat er nie genoeg combinaties zijn? Het gaat er niet om dat iedereen uniek is, maar om de users weer te geven. Het gaat er gewoon om dat het niet állemaal dezelfde ventjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

het mag wel iets speelser wat mij betreft;

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/melkwegpixel.gif

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
ik ga voor XangadiX zijn ontwerpen :P super bruut man!!!! ik zal ook eens wat gaan maken als ik weer tijd heb!

ze doen me herinneren aan games als indiana jones, en monkey island van lucasarts ... die poses die je figuurtjes hebben lijkt rechtstreeks eruit te komen! geweldig!!!

[ Voor 44% gewijzigd door FlashAddict op 10-12-2002 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

[off topic]
nog even over alternatieven voor pixelart; check deze link eens uit http://www.quest3d.com/index.php3?id=85
als we een XML bestand hebben met de 'currents' van GoT, ben ik er echt wel voor om eens na te gaan denken over andere visualisaties hoor :)
[/off-topic]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat van Xangadix ziet er zeker leuk uit.. plus dat het ook nog zeker haalbaar is...maar je zit denk ik toch met dat je het officieel moet kopen (het pakket) .. dat is niet wat me hebben...omdat als wij massaal gebruik gaan maken van het product en er word dus niet voor betaald....dan zitten we toch denk ik met een probleem.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 03-10 10:20
bovendien gaat quest 't niet leuk vinden als je met grote aantallen mannetjes te werk gaat.

en moet je dan de quest versie hebben met database ondersteuning en die is nog $$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Het lijkt me leuker als je toch iets 'zelf' maakt...
voor geinteresseerden: de layout van de file zal een uitbreiding zijn op de file die je rkijgt als je /forum/ door /xml/ vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ik denk dat Quest best in is voor een expiriment als deze in samenwerking met een van de grootste gebruikersfora van Nederland ( * XangadiX had ooit eens een lezing van ze
ze zijn enorm relaxed wat dat betreft ), dus een meeltje die kant uit kan geen kwaad (als we wat concretere plannen hebben) dus wat $$$ moet dat wel goed komen.Laten we eerst een zinvolle koppeling bouwen (XML) dan kunnen we daarna bakkeleien over visualisaties :)

[ Voor 4% gewijzigd door XangadiX op 11-12-2002 18:00 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Leuk idee dit, hoop echt dat het gaat lukken!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:30
kijk ook eens hier en klik dan in de grote balk op projectje nr 6

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het is nu bijna 2 weken later en ik vroeg me af of er nog wat aan gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
het is nog later :P
React 1.8 is ver ontwikkeld en bevat 1 van de keyfeatures hiervoor. Zodra die af is, kunnen we 'echt' XML content gaan uitlezen.
Ik ga daar geen datum voor roepen :) (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 02 January 2003 @ 15:37:
het is nog later :P
React 1.8 is ver ontwikkeld en bevat 1 van de keyfeatures hiervoor. Zodra die af is, kunnen we 'echt' XML content gaan uitlezen.
Ik ga daar geen datum voor roepen :) (helaas)
Noem eens een datum :+

Maar ik hoop wel dat dit echt gemaakt kan worden, zou wel vet zijn.
Verschillende layout's voor ietdere flora.
/22 is dan met allemaal casemods
/31 is met een bank
/61 café ofzoiets, lounge ook goed?
Hardware algemeen moet dan een hardware winkel oid worden.
Zo kan je lang doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Lijkt mij niet zo moelijk. (als ik maar eenmaal weet hoe Flash omgaat mijn library objecten, etc)

Als we nou eerst een proberen om alle gebruikers in een forum statisch op het scherm te krijgen (en zo dat ze elkaar niet in de weg zitten), ben je al een stuk verder. Voor mijn part alleen de namen + wat ze doen.

Daarna kun je 'gewoon' een andere MC laden, en je hebt je animatie. Toch?

* edie denkt zeker weer te makkelijk

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
het 'wat ze doen' is dus wat er in 1.8 mogelijk is.
Daarnaast kunnen mensen dat in hun prefs uitschakelen.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

goed nieuws ;) 1.8 is er dan eindelijk... Upgrade React 1.7 -> 1.8

dus dit project wordt nieuw leven ingeblazen ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik hoop het wel.... FF de link lezen!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
ja :)
/users/ maakt het mogelijk om uit te vinden welke users zich bevinden bij een specifieke URL.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mmmm... ff testen!

Verwijderd

is het al geimplementeerd dan?! Volgens de link gebeurd dat vanavond pas... T.net kennende ongeveer tussen 19.00 en 20.00 uur vanavond *:)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 15:54 . Reden: smily ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

chem schreef op 13 February 2003 @ 15:34:
ja :)
/users/ maakt het mogelijk om uit te vinden welke users zich bevinden bij een specifieke URL.
uhm
Tevens nieuw: /users/ en /pdf/ support (disabled)
is de users support wel aan?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
users support staat wel aan aangezien dat nog minder load vereist dan een gewoon topic :)
PDF is aanzienlijk zwaarder.

De update zal vannacht of morgenochtend plaatsvinden, afhankelijk van wanneer omega klaar is.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

erm...die user xml file is 400 kb.ik weet wel bijna zeker dat flash daarop gaat nekken, zeker als je realtime wil zien waar iemand zich bevind ( refresh om de 10 sec? )

zijn er nog opties om deze xml file te limitten? is er xml support per user? :)

Verwijderd

oh,when? schreef op 13 februari 2003 @ 16:53:
erm...die user xml file is 400 kb.ik weet wel bijna zeker dat flash daarop gaat nekken, zeker als je realtime wil zien waar iemand zich bevind ( refresh om de 10 sec? )

Waar staat dat bestand?! Kan het effe niet vinden, wil kijken of het mogelijk is om het efficienter te gebruiken...

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd

Dat dacht ik ook al, maar dat bestand is toch maar 100kb en geen 400kb... dus ik dacht dat er mis nog een ander bestand was...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
oh,when? schreef op 13 February 2003 @ 16:53:

Heel grappig, want de file staat nog niet online. Die hottopic_xml heeft er echt *niets* mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Inmiddels staat de boel online, maar de benodigde pref is niet inschakelbaar. Meer hierover later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

chem schreef op 15 februari 2003 @ 22:15:
Inmiddels staat de boel online, maar de benodigde pref is niet inschakelbaar. Meer hierover later :)
Idd, zeer goed hoor! Ik zag dat http://gathering.tweakers.net/users/ al werkend was, nu nog de output in een geldig XML formaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
chem schreef op 27 november 2002 @ 20:23:

[...]

uh, nee.

Wat denk ik het leukste is (just my 2 cents) is een 2D wereld in isom. perspectief (maw vogelvlucht-achtig) waar je dmv 'navigatie' (transities?) van de ene naar de andere ruimte kan gaan (kamers, pleinen, whatever) en daar de bezoekers van GoT ziet rondlopen afhankelijk van waar ze zijn.
Zoiets is er in de middag toch ook al op tv ??? je weet wel ... je stuurt een berichtje en jou mannetje komt over het strand wandelen en brabbelt wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Nee, want de /users/ actie is nog lichter dan een list_messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

chem schreef op 16 februari 2003 @ 16:35:
Nee, want de /users/ actie is nog lichter dan een list_messages.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Delphi schreef op 16 February 2003 @ 20:42:
[...]

Wat bedoel je precies?
Hij bedoelt hiermee dat de databaseload (datgene wat op de GoT servers moet gebeuren) van het opvragen van een topic (d.i. list_messages) hoger is dan als het aantal en welke users bij een bepaald topic opgevraagd wordt (/users/).
Deze extra functie in React zal dus niet heel erg zwaar zijn voor de servers en daarom zal het dus ook toegestaan zijn (dit in tegenstelling tot de optie om pdf's van een topic te laten maken, die kost wel veel serverload en staat dus uit). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Delphi schreef op 16 februari 2003 @ 20:42:
[...]

Wat bedoel je precies?

volgens mij heb ik een reply gezet die hier echt totaal niet thuishoorde 8)7

Ik kom er asap op terug, op dit verhaal :)

ps. users staat al aan, alleen krijg je een blanco page terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik snap dat verhaal van de load e.d. wel, maar vond de reactie van chem hier niet echt thuis horen. Gelukkig ziet hij dat zelf nu ook al in. :)

We zullen zien wanneer /users/ tot leven komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
De templates moeten er nog voor worden aangepast en heeft wel de allerlaagste prioriteit daardoor :)
Dus, later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoe staat het er onderhand mee? Wordt /users nog actief op GoT of wordt het idee definitief afgeblazen. Ik vond het een super idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-)

Sorry voor de kick, maar ik wil het even onder de aandacht brengen.

Ik vind het nog steeds een leuk idee en ben eigenlijk heel erg benieuwd of er nog wat mee te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Al zou ik niet als doel nemen dat het een quasi-real-time beeld geeft van GoT, het lijkt mij even leuk, en praktischer om zo'n forum te bekijken zonder die updates. Het gaat om het idee dat je het forumbezoek visualiseert; het zowel server- als client-side elke x seconden updaten vind ik nauwelijks meerwaarde bieden.
Pagina: 1 2 Laatste