Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

hmmm...

zeer leuke set iig...

maar als ik dit zie:

http://pcarena.coolcasemo...quariusII_Joe/Results.gif

dan twijfelt deze tweaker toch een beetje.....

ik heb die 6000CU namelijk ook, en ik zit nu idle rond de 49 graden!!

nu lijkt me dit heel leuk, maar doe ik er wel goed aan? is het wel een goeie ruil?

de 2400 gaat er straks iig uit (kapoet :( ) en maakt eerst plaats voor een XP1800 ofzo, en dan een barton, dus dat is al weer wat minder warmte....

nog iets anders, mn case staat hier op een bureautje (zo'n IKEA ding ) en het meubel is een beetje schommelig...

heb je dan ook kans dat er water uit het reservoir kan klotsen? of evt iets anders omdat het kan gebeuren dat de case wat beweegt.....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 12-03-2003 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hey, die op alternate is voor socket 478? is dat geen mis verstand? ik meende dat die thermal take op elke proc. kon daarom juist :)

Ik bestel er gelijk ff wat artic silver bij...

En hoelang is de levertijd bij alternate eigenlijks?

EDIT :

Naam is : Thermaltake AquariusII 4000(voor socket 478) op alternate

[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 11-03-2003 23:38 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
meestal levertijd = 0 dagen (voorraad) maar daar kan antuurlijk af en toe verandering in zittne. Bel ff met helpdesk voor zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:37
Anoniem: 57065 schreef op 11 March 2003 @ 23:22:

[...]

nog iets anders, mn case staat hier op een bureautje (zo'n IKEA ding ) en het meubel is een beetje schommelig...

heb je dan ook kans dat er water uit het reservoir kan klotsen? of evt iets anders omdat het kan gebeuren dat de case wat beweegt.....
nee, want het systeem is waterdicht als je alle slangen goed aansluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik heb de mijne ook bij Alternate weg.
Zaterdag besteld, dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dromer schreef op 12 March 2003 @ 13:15:
Ik heb de mijne ook bij Alternate weg.
Zaterdag besteld, dinsdag binnen.
Maar op alternate staat : Thermaltake AquariusII 4000(voor socket 478) dan krijg ik wel de goede binnen toch? :) dan bestel ik zo ook ff

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

DAMAGE schreef op 12 March 2003 @ 13:52:
[...]

Maar op alternate staat : Thermaltake AquariusII 4000(voor socket 478) dan krijg ik wel de goede binnen toch? :) dan bestel ik zo ook ff
ik heb ehm daar ook weg.....
en heb ehm op een xp1800+ idle 31 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

kitje net 1 min geleden besteld. hopelijk morgen inhuis. Heb er gelijk een sunon fan bij besteld die is wat meer cfm, die plant ik er op. Uitaard test ik eerst de standaart fan ;P ik laat jullie mijn bevindingen wel horen!

Ik heb 2 kits besteld, ook 1 voor artec...

EDIT : nog een vraag, ja ik blijf door vragen :P

Hoe hebben jullie die backup receiver er af gehaalt? je vult heb dus doormiddelvan dat ding en als ie vol is dan haal je em er af. Stel er zit nog wat in de backup receiver aan water, en je haalt de slang er af, dan stroomt alles er uit, in je kast. Hoe haal je dus die backup receiver er af zonder water in je case te gooien? :)

[ Voor 42% gewijzigd door DAMAGE op 12-03-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80780

(eerste post hier)

Gister de mikmak binnen gekregen, en geinstalleerd.
Eerste waterkoeling ooit voor mij, en, meteen vandaag ook maar de eerste mod meteen gedaan (niet helemaal eerste mod ooit maarja).

'k Heb een Coolermaster kast, van binnen dus helemaal chieftech, en daar heb je van die mooie paarse fan-houdertjes in zitten, maar... Daar kan de fan+rad dus niet op.

Nou heb ik met een Stanley-mes een ouwe 80mm fan gesloopt (fan gedeelte eruit gesneden, 'huls' over gehouden) en dat nog wat verder bewerkt met het voornoemde mes, zodat de 'standaard' fan in het paarse houdertje kan, de lege 'huls' daarop geschroeft, en daar de rad weer op. Nu zit dus alles netjes lucht direct van buiten te happen, wat denk ik de koeling wel ten goede zal komen.

Lief stil systeempje :)

Gr.

Hertog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 80780 schreef op 12 March 2003 @ 16:26:
(eerste post hier)

Gister de mikmak binnen gekregen, en geinstalleerd.
Eerste waterkoeling ooit voor mij, en, meteen vandaag ook maar de eerste mod meteen gedaan (niet helemaal eerste mod ooit maarja).

'k Heb een Coolermaster kast, van binnen dus helemaal chieftech, en daar heb je van die mooie paarse fan-houdertjes in zitten, maar... Daar kan de fan+rad dus niet op.

Nou heb ik met een Stanley-mes een ouwe 80mm fan gesloopt (fan gedeelte eruit gesneden, 'huls' over gehouden) en dat nog wat verder bewerkt met het voornoemde mes, zodat de 'standaard' fan in het paarse houdertje kan, de lege 'huls' daarop geschroeft, en daar de rad weer op. Nu zit dus alles netjes lucht direct van buiten te happen, wat denk ik de koeling wel ten goede zal komen.

Lief stil systeempje :)

Gr.

Hertog
hey, das een beste kewle oplossing :)
heb je toevallig pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tool:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hertog/cooling/tool1_small.PNG
(Jup een ECHTE Stanley ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hertog/cooling/schuinvoor_small.PNG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hertog/cooling/schuin_small.PNG

restjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hertog/cooling/leftover_small.PNG

Gr.

Hertog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
ow die gaan we onhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

die voer ik morgen als me setje binnen is (zou toch moeten alternate stond groen aangegeven en voor 4 uur besteld, dan zou die morgen binnen moeten zijn toch???) ook ff uit bedankt voor de tip man :)

ik heb er een extra sunon fan bij besteld die wat meer cfm heeft, zou dat in cooling veel uitmaken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 08:19
Ik heb ze benaderd met de vraag of ze ook een setje uitgaan brengen met een vga koeler erbij, en als ze dat niet gaan doen, hoe ik een vga koeler kan inbouwen in het huidige setje.
Ik geloof dat meer mensen dit wilden weten,dus ik post het wel als ik antwoord krijg

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77164

DAMAGE schreef op 12 March 2003 @ 18:04:
die voer ik morgen als me setje binnen is (zou toch moeten alternate stond groen aangegeven en voor 4 uur besteld, dan zou die morgen binnen moeten zijn toch???) ook ff uit bedankt voor de tip man :)
ik heb er een extra sunon fan bij besteld die wat meer cfm heeft, zou dat in cooling veel uitmaken of niet?
Lol toch maar voor deze gegaan ;) , veel verschil zal die andere fan niet maken maarja alle beetjes helpen.
Ik heb er zelf een enermax op 7V opzitten , meer cfm en minder dB dus bij mij is het echt om de stilte gegaan :)
Ik heb ze benaderd met de vraag of ze ook een setje uitgaan brengen met een vga koeler erbij, en als ze dat niet gaan doen, hoe ik een vga koeler kan inbouwen in het huidige setje.
Ik geloof dat meer mensen dit wilden weten,dus ik post het wel als ik antwoord krijg
Gewoon ertussen zetten , je kijkt wat er in jouw systeem het koelste is , als dat bv de cpu is moet die als eerste dan krijg je : pomp-cpu-gpu-rad-pomp.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77164 schreef op 12 March 2003 @ 20:28:
Gewoon ertussen zetten , je kijkt wat er in jouw systeem het koelste is , als dat bv de cpu is moet die als eerste dan krijg je : pomp-cpu-gpu-rad-pomp.
:)
Wat zou het effect van paralel draaien zijn?

dus (van boven naar beneden, uitlijnen gaat anders niet zo goed):

Pomp
|
splitter (T/Y stuk, hoe je het noemen wilt)
| |
CPU GPU
| |
splitter
|
rad
|
Pomp

GR.

Hertog

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80780 op 12-03-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:25
Waarom zou je die backup eraf halen.
Ding hangt mij niet in de weg.
Nou vervoer ik eigenlijk nooit mijn pc want das de enige reden die ik kan bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, want het systeem is waterdicht als je alle slangen goed aansluit :)
mooi, dan heb ik denk ik wel de keuze gemaakt denk ik...

nog 1 dingetje, heb hier nog een extra casefan over, zon Papfs 12dba 80x80 fannetje, zou die een beetje de rad. kunnen koelen, of kan ik beter een 120 fan erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 57065 schreef op 12 March 2003 @ 22:19:
[...]

mooi, dan heb ik denk ik wel de keuze gemaakt denk ik...

nog 1 dingetje, heb hier nog een extra casefan over, zon Papfs 12dba 80x80 fannetje, zou die een beetje de rad. kunnen koelen, of kan ik beter een 120 fan erop zetten?
hoeveel cfm heeftie? ik zou mooi een 80x80 er opgooien. Ik krijg mijn set denk ik niet morgen maar overmorgen binnen (bestelde om kwart over 3, volgens mij net 15 min telaat :( ), maar daarbij heb ik een sunon fan gedaan, die is 28 dB(A) maar is ook 58 cfm geloof ik.. das wel netjes hoop dat het wat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die papfst.... 19 cfm maar......

nou ja, dan moet die maar in mn voeding ofzo... die CWT maakt me toch al teveel lawaai...

hmm, zie ik nu net dat mijn winkeltje dichtbij ook leuke klax setjes hebben.... die is 200 euro, iets duurder als de TT, maar zou die ook veel beter zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 19:22
Nog een goede (oude) review. Vergelijking met de Thermalright SLK800 (beste Luchtkoeler)
http://www.a1-electronics...ermtake_AquII_Jan03.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.co.uk/Res_HeatsinksCases/Heatsinks/2003/Thermaltake_AquII_grapJan03.gif
Hier zie je ook meteen een vergelijking tussen de standaard fan en een sterkere fan op de radiator. Toch weer 2 a 3 graden ervan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 80780 schreef op 12 March 2003 @ 17:53:
Tool:
[afbeelding]
(Jup een ECHTE Stanley ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

restjes:
[afbeelding]

Gr.

Hertog
thx, ziet er goed uit :)
is iig een zeer handige en nuttige, maar ook simpele tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

leuk om te zien dat de senfu II niet zo lekker scored.. 5 graden lager? die zou ik nml eerst kopen maar ben toch maar voor de thermal take gegaan, waarom? die senfu II heeft een alu onderkant (het waterblok) en das niet echt goed incombi met een koperen rad en koperen finnen in het waterblok zelf... leuke info! ik gooi zelf een sunon fan der op... mijn temps post ik uiteraard ook ff!

ik denk trouwens dat je met een paar aanpassingen deze set zo ie zo beter kan laten koelen...

[ Voor 17% gewijzigd door DAMAGE op 13-03-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb het setje ook ingebouwt maar ik heb nu me pc gedownclockt naar 800 mhz omdat hij nu al 52 graden idle is... hoe kan dat? teweinig koelprut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DAMAGE schreef op 13 maart 2003 @ 12:06:
leuk om te zien dat de senfu II niet zo lekker scored.. 5 graden lager? die zou ik nml eerst kopen maar ben toch maar voor de thermal take gegaan, waarom? die senfu II heeft een alu onderkant (het waterblok) en das niet echt goed incombi met een koperen rad en koperen finnen in het waterblok zelf... leuke info! ik gooi zelf een sunon fan der op... mijn temps post ik uiteraard ook ff!

ik denk trouwens dat je met een paar aanpassingen deze set zo ie zo beter kan laten koelen...
Yep , ik denk persoonlijk dat je nog veel betere temps kan halen door een mooi groot rad met 1 of 2 hele stille fannetjes erop(@7V) , ik ga het ook proberen dit weekend dus de resultaten komen nog.
In de loop der tijd kan men ook altijd nog een dangerden blokje erop zetten om hem nog koeler te krijgen.
Het mooiste van dit hele WC setje is naar mijn inziens het inline pompje , lekker klein en krachtig genoeg om de zooi goed te koelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

DAMAGE schreef op 13 March 2003 @ 20:29:
ik heb het setje ook ingebouwt maar ik heb nu me pc gedownclockt naar 800 mhz omdat hij nu al 52 graden idle is... hoe kan dat? teweinig koelprut??
Volgens mij klopt er iets niet nee. Zit alles er wel goed op ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DAMAGE schreef op 13 maart 2003 @ 20:29:
Heb je het plaatje plastic eraf gehaald, ja sorry maar vrieserik had dit ook niet gedaan :+ .
Je moet in ieder geval het koelblokje ff spiegelen , goede en niet te veel koelpasta gebruiken(artic silver), en na ff draaien het zooitje ontluchten dan moet die temp sowieso omlaag gaan. :)
En uiteraard moet die goed bevestigd zitten maarja dat weet je zelf ook wel. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77164 op 13-03-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb het blok er af gehaalt en de koelprut van cpu en blok verwijdert. daarna ff overnieuw gedaan en super strak aangedraait, nu draai ik wel goede temps :) schijnbaar niet genoeg koelprut... thanks in iedergeval voor de hulp :)

vind het alleen wel vaag dat ik de rpm van die pomp niet kan uit meten?

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 13-03-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10074

Btw, past dit op een P3 slot 1, dat is mijn server, staat continu aan, dus dan is het wel lekker stil.

Zit nu een coolermaster ding op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

volgens mij niet... pas niet dacht ik

[EDIT]

Was ik ff vergeten te zeggen maar ik ben heel erg tevreden met dit setje en hij presteert echt SUPER goed!!

[ Voor 63% gewijzigd door DAMAGE op 13-03-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
k krijg um morgen binnen :)

k zal ff de resultaten posten :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb dit setje inmiddels aangesloten, en de pomp zit op de voeding waar normaal de CPU_fan aanzit, het valt me op als ik met mobo monitor of een andere utilitie de RPM van de pomp bekijk dat deze af en toe naar nul springt, en het blauwe lampje knippert ook zo nu en dan..
iemand anders met dit wazige probleem..
mijn systeem is trouwens idle op 36 graden, heb stressed nog nit kennen bekijken omdat het en compleet niuewe pc is en dus eerst windows nog moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

shameete schreef op 14 March 2003 @ 14:54:
Ik heb dit setje inmiddels aangesloten, en de pomp zit op de voeding waar normaal de CPU_fan aanzit, het valt me op als ik met mobo monitor of een andere utilitie de RPM van de pomp bekijk dat deze af en toe naar nul springt, en het blauwe lampje knippert ook zo nu en dan..
iemand anders met dit wazige probleem..
mijn systeem is trouwens idle op 36 graden, heb stressed nog nit kennen bekijken omdat het en compleet niuewe pc is en dus eerst windows nog moet installeren
Niks om je druk om te maken... ik kan hier zelf niet eens de rpm van die pomp uit lezen, en ik heb zelf maar besloten dat het moederbord zon lage rpm niet kan lezen, tenminste mijn moederbord kan dat niet... ik koop straks een epox, hopelijk kan die het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling001_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling002_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling003_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling004_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling005_.jpg

sorry voor het eventueele design verneuken :) Je kunt ook op de pics klikken...
Let niet op de rommel please :) en die stof op me bord lijkt vet erg op de pics maar dat valt wel mee... maar eventho moet et er wel ff af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shameete schreef op 14 March 2003 @ 14:54:
Jup, hier hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb zo'n zelfde Chieftec, maar waarom heb je nou de rad+fan in de houder voor een intake fan gezet? Kan het geheel niet op de plek waar er twee van die paarse houders zitten voor outtake fans? Dan blaas je tenminste de warmte je kast uit en niet erin... lijkt mij slimmer. Je kunt die paarse houders trouwens ook uit je case klikken, zodat je gewoon de fan rechtstreeks aan de kast kunt schroeven (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

op die manier krijgt het water de koelste lucht... de rest maakt niet zo veel uit, zo veel temp verschil is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zit op die bovenstaande afbeelding de cpu cooler niet verkeerd? ik meen uit de handleiding namelijk op te maken dat de waterpoorten richting het geheugen moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 01-07 23:29
dat is maar net hoe je socket staat he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

okay me duron is gecrushed... gister me waterblok te hard aangedraait en toen was het KRAK KRAK KRAK.... me core leek niet gecrushed... vreemd... nu xp 1800+ op 27 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 29-05 16:40
zo :)

idle: 25
stressed: 33

(nu is het wel vrij koud op me kamer, omdat me raam open stond :))
k zal vanavond nog eens kijken

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TT Aqarius prestatie verschillen:
Ik heb nog niet echt een super mooi radje kunnen vinden , de meeste waren net een tikkie te groot maar deze week word het mischien wel wat.
Ik heb wel inmiddels de standaard fan vervangen voor een enermax 80mm , dit was eigenlijk niet de bedoeling want ik wou via een fanduct mijn radje aan de enermax 120mm intake zetten,maar maxje had geen 80-120mm fanduct liggen op het moment dus dat word volgende week ofzo. :)
De prestaties zijn echter toch verbluffend en persoonlijk denk ik nu dat er maar weinig kant en klare setjes hier aan kunnen tippen en dat dit setje qwa prestaties wel erg dicht bij eigenbouw setjes komt. :)
Hier de prestaties:
Enermax 80mm@12V(low speed) XP2400+ = idle 30C/ stressed 35C
Enermax 80mm@7V (low speed) XP2400+ = idle 32C/stressed 37C
Gezien het bovenstaande kan je zien dat de idle temps zo'n beetje op de case temps blijven hangen. :9
Enermax 80mm@7V (low speed) xp2400+@2492Mhz@2V = idle 38C/stressed 45C :9
Ik denk er hier bij aan dat waarschijnlijk een ander radje er ook nog eens een paar graadjes afhaalt en een dangerden blokje daar ook weer een schepje boven opdoet.
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het blokje van TT niet mooi glad is en dient bij deze dan ook echt gespiegeld te worden dmv schuren/polijsten. :)
De conclusie over kant en klare setjes is dus , des te groter is niet altijd beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 77164 schreef op 15 March 2003 @ 19:41:
TT Aqarius prestatie verschillen:
Ik heb nog niet echt een super mooi radje kunnen vinden , de meeste waren net een tikkie te groot maar deze week word het mischien wel wat.
Ik heb wel inmiddels de standaard fan vervangen voor een enermax 80mm , dit was eigenlijk niet de bedoeling want ik wou via een fanduct mijn radje aan de enermax 120mm intake zetten,maar maxje had geen 80-120mm fanduct liggen op het moment dus dat word volgende week ofzo. :)
De prestaties zijn echter toch verbluffend en persoonlijk denk ik nu dat er maar weinig kant en klare setjes hier aan kunnen tippen en dat dit setje qwa prestaties wel erg dicht bij eigenbouw setjes komt. :)
Hier de prestaties:
Enermax 80mm@12V(low speed) XP2400+ = idle 30C/ stressed 35C
Enermax 80mm@7V (low speed) XP2400+ = idle 32C/stressed 37C
Gezien het bovenstaande kan je zien dat de idle temps zo'n beetje op de case temps blijven hangen. :9
Enermax 80mm@7V (low speed) xp2400+@2492Mhz@2V = idle 38C/stressed 45C :9
Ik denk er hier bij aan dat waarschijnlijk een ander radje er ook nog eens een paar graadjes afhaalt en een dangerden blokje daar ook weer een schepje boven opdoet.
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het blokje van TT niet mooi glad is en dient bij deze dan ook echt gespiegeld te worden dmv schuren/polijsten. :)
De conclusie over kant en klare setjes is dus , des te groter is niet altijd beter. :)
maybe maakt die danger den blok wel niet uit omdat dit blokje precies is afgestemt op deze set en daardoor goed koelt. Mischien koelt dat DD blok dan wel juist slechter op deze set... who knows? kan altijd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie niet waagt wie niet wint , altijd proberen ,daar zijn we tweakers voor ;)

Nee ik denk wel dat die verschil gaat maken want ze hebben het al ergens getest en daar sloeg de Dangerden een gat van 4 graden met de standaard TT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik heb 2 dagen terug een P4 3,06ghz gekocht en dhe heb ik nu op 3,45ghz draaien. Nou heb ik gewoon een standaard cooler van intel er opzitten en er zit maar 1 case fan in. De airflow zuigt volgens mij ook ontzettend. Tempreatuur is op moment 50 graden stressed opzich valt dat nog wel mee.

Ik zit er over te denken om dat setje te kopen. En een nieuwe kast 1 antec serverkast. Zou dat veel schelen of niet ? of moet ik er gewoon 6 fans in hangen en een thermaltake spark 7 cooler ?

Graag zou ik hier wat meningen over horen. Voor dat ik dat setje bestel. Vind het opzich wel veel belovend en vor dat geld niet eht super duur. (en klein is voor mij goed voor lannen hoef ik niet met zo bak beest te sjouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

zou dit setje ook in een prometeia kast te zetten zijn?
die slang richting je cpu cooler zit nogal in de weg voor de pomp nl.
offtopic:
voor gpu&nb cooling uiteraard.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 16 March 2003 @ 12:17:
Goedemorgen,

Ik heb 2 dagen terug een P4 3,06ghz gekocht en dhe heb ik nu op 3,45ghz draaien. Nou heb ik gewoon een standaard cooler van intel er opzitten en er zit maar 1 case fan in. De airflow zuigt volgens mij ook ontzettend. Tempreatuur is op moment 50 graden stressed opzich valt dat nog wel mee.

Ik zit er over te denken om dat setje te kopen. En een nieuwe kast 1 antec serverkast. Zou dat veel schelen of niet ? of moet ik er gewoon 6 fans in hangen en een thermaltake spark 7 cooler ?

Graag zou ik hier wat meningen over horen. Voor dat ik dat setje bestel. Vind het opzich wel veel belovend en vor dat geld niet eht super duur. (en klein is voor mij goed voor lannen hoef ik niet met zo bak beest te sjouwen)
ik heb wel een kast voor je te koop inc dit setje

geinteresserd?
voeg me ffs toe @ msn (fuss@gamescentral.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Added :)

Ik wil hem namelijk best wel ver overklokken zovermogelijk :) en 400mhz is niet zo hoog opzich :) moet hoger kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

DAMAGE schreef op 13 March 2003 @ 22:43:
ik heb het blok er af gehaalt en de koelprut van cpu en blok verwijdert. daarna ff overnieuw gedaan en super strak aangedraait, nu draai ik wel goede temps :) schijnbaar niet genoeg koelprut... thanks in iedergeval voor de hulp :)

vind het alleen wel vaag dat ik de rpm van die pomp niet kan uit meten?
Wel oppassen dat je hem niet te vast draait, zo heb ik mijn eerste tbird 850 core gecrusht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 26653 schreef op 16 March 2003 @ 14:14:
[...]

Wel oppassen dat je hem niet te vast draait, zo heb ik mijn eerste tbird 850 core gecrusht |:(
check me onder titel. vrijdag mijn duron gecrushed, zaterdag een xp gehaalt ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 11:48

Barney

nee, ik kan niet darten

Setje koelt erg goed voor zo'n klein ding. Hij houdt m'n athlon xp 1700+ @ 2600+ (1,85V) netjes op 41 graden idle en 47 graden stressed. Alleen die clip voor de K7 cpu's is wel vrij klote. Ik heb hem twee tandjes strakker moeten zetten dan in de handleiding stond, want anders werd de temperatuur 8 graden hoger!

Ook bij mij doet de rpm waarde van het pompje soms een beetje vreemd. Zo af en toe springt hij volgens hardware doctor ineens van 1.850 naar 168.750 :P. Wat zal dat ding een enorme hoeveelheid water verplaatsen zeg! :D

[ Voor 21% gewijzigd door Barney op 16-03-2003 19:58 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 08-07 04:51
een 1700@2600 met dat ding???!!! mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46009

Barney schreef op 16 March 2003 @ 19:55:
Setje koelt erg goed voor zo'n klein ding. Hij houdt m'n athlon xp 1700+ @ 2600+ (1,85V) netjes op 41 graden idle en 47 graden stressed. Alleen die clip voor de K7 cpu's is wel vrij klote. Ik heb hem twee tandjes strakker moeten zetten dan in de handleiding stond, want anders werd de temperatuur 8 graden hoger!

Ook bij mij doet de rpm waarde van het pompje soms een beetje vreemd. Zo af en toe springt hij volgens hardware doctor ineens van 1.850 naar 168.750 :P. Wat zal dat ding een enorme hoeveelheid water verplaatsen zeg! :D
Dat ligt niet aan je pomp, dat komt doordat je mobo niet fatsoenlijk lage rpm waarden kan monitoren. Rond de 2000 rpm beginnen bij mijn mobo de gekke getallen te verschijnen. Als je regelbare fans gebruikt kun je dit heel makkelijk reproduceren. Gewoon snelheid omlaag draaien tot je interessante snelheden ziet.... 2200, 2100, 2000. 1900, 6251227574452 rpm >:) >:) >:)

Toch eens de waterleidingsmaatschappij bellen wat ze bieden voor zo'n pompje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

jvvv schreef op 16 maart 2003 @ 22:28:
sja waarom zou et niet kunnen, het is echt een super set... ik ben er zelf ook erg tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

jvvv schreef op 16 March 2003 @ 22:28:
Waarschijnlijk AMD rating dus 2133Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee,

Hoeveel van die 'balletjes' hebben andere eigenaren van dit setje in hun pompje zitten?

Bij mij zitten er twee in, met als gevolg dat er eentje altijd een beetje voor de 'ingang' aan het hangen is, en zo nu en dan een beetje herrie gaat liggen maken.

Twee lijkt me ietwat overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

Anoniem: 12019 schreef op 17 March 2003 @ 09:59:
[...]

Ja, in MHz dus van 1460 naar 2200. Het is wel een thoroughbred core met JUIHB stepping. Die halen met standaard luchtkoeling al vrij gemakkelijk de 2GH.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80780 schreef op 17 maart 2003 @ 10:22:
Hee,
Hoeveel van die 'balletjes' hebben andere eigenaren van dit setje in hun pompje zitten?
Bij mij zitten er twee in, met als gevolg dat er eentje altijd een beetje voor de 'ingang' aan het hangen is, en zo nu en dan een beetje herrie gaat liggen maken.
Twee lijkt me ietwat overkill?
In alle setjes zitten 2 balletjes , als die lawaai maakt zit er waarschijnlijk lucht in je systeem , ff onluchten en dan moet het weg gaan. :)
Ja psies , maar het verschil in mhz door het oc'en blijft natuurlijk wel, ik ben een voorstander van het aangeven van een OC ,zowel in rating als mhz'en zoals bv bij mij:
XP2400+(2000mhz)@XP3200+(2492mhz)14x178 :9
Is veel duidelijker en voorkomt verwarring, maar net als Barney zegt het verschil in mhz blijft natuurlijk wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 77164 op 17-03-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 64218 schreef op 25 November 2002 @ 18:31:
die setjes zijn volgens mij echt nix. koolance gebruikt 6mm doorsnede slangen volgens mij is je flow dan echt helemaal nix. misschien om een standaard xptje te draaien is het wel te doen, maar als je wilt oc'en kun je beter een duurdere set aanschaffen zoals cooltech of klaxx. deze zullen een stuk beter zijn vooral met oc'en. of www.aquacomputer.de heeft ook heel mooi spul

btw ik zie dat je het over de prijs hebt kun je dan niet beter een swiftech luchtkoeler met een tec eronder aanschaffen deze zijn net nieuw en schijnen heel goed te koelen http://www.swiftnets.com/products/mcx462plusT.asp

afbeelding
Is ieder pinnetje daar nou een heatpipe?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rey_Nema schreef op 17 maart 2003 @ 14:03:
[...]

Is ieder pinnetje daar nou een heatpipe?
Hmmm , je quote een offtopic bericht van 22 november! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe bouw je ooit een 120 mm fan op die rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 17 maart 2003 @ 16:18:
hoe bouw je ooit een 120 mm fan op die rad?
Doormiddel van een fanduct 80-120mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Nu online
Houd deze set het ook op Campzone (+30 graden in de zon, en in je tent misschien wel heter :p) goed uit?
Een maat van me met zijn home-made waterkoeling had nogal wat problemen, zijn CPU werd zo 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay...

zit er bij mij dus nu ook in...

alleen zijn de temps echt k*t gewoon.....

heb een nieuwe XP 1700 gekocht (JIUHB ) :9~

en nu zit ie idle soms al rond de 60 graden!!!!!

ik heb het blokje DMV die clip gemonteerd, maar is het misschien beter om die platen te gebruiken?

zijn er mensen die weten of het uitmaakt of je de clip gebruikt of de schroefplaten qua temperatuur? heb mounting holes rond de socket, dus het is mogelijk.....

verder heb ik nog de originele fan op de radiateur zitten... heeft iemand een beter alternatief, die misschien wat beter coolt, of is de standaard TT fan voldoende om de boel af te koelen??

zijn er verder ook mensen die het pompje ook nog koelen met een fan? hij wordt bij mij namelijk redelijk warm nog wel, wat ik ook wel een beetje de schuld vindt van mn Zalmann heatpipe cooler op de VGA kaart, die straalt namelijk ook heel wat warmte naar de pomp toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep , met die clip is het niet wat , dus ga voor de bevestiging met die platen, een klein beetje artic silver gebruiken uiteraard :)
Zorg er voor dat je blokje wel ff lekker spiegeld , dus ff lichtjes met waterproof schuurpapier bewerken en daarna polijsten, schuren met heel fijn schuurpapier!
De blokjes van TT wie ik tot nu toe heb gezien zijn niet glad genoeg om een goed contact te maken.
De fan veranderen is beter ben ik achter gekomen, er zit hier nu een enermax@7V en verplaats meer lucht als die van TT op 12V.
Over die hp80 zeg je het zelf al , die geeft door de pasieve koeling veel warmte af wat niet bevordelijk is voor de temps.
Je moet uiteraard de setup na even draaien ook ff ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 17 March 2003 @ 19:53:
okay...

zit er bij mij dus nu ook in...

alleen zijn de temps echt k*t gewoon.....

heb een nieuwe XP 1700 gekocht (JIUHB ) :9~

en nu zit ie idle soms al rond de 60 graden!!!!!

ik heb het blokje DMV die clip gemonteerd, maar is het misschien beter om die platen te gebruiken?

zijn er mensen die weten of het uitmaakt of je de clip gebruikt of de schroefplaten qua temperatuur? heb mounting holes rond de socket, dus het is mogelijk.....

verder heb ik nog de originele fan op de radiateur zitten... heeft iemand een beter alternatief, die misschien wat beter coolt, of is de standaard TT fan voldoende om de boel af te koelen??

zijn er verder ook mensen die het pompje ook nog koelen met een fan? hij wordt bij mij namelijk redelijk warm nog wel, wat ik ook wel een beetje de schuld vindt van mn Zalmann heatpipe cooler op de VGA kaart, die straalt namelijk ook heel wat warmte naar de pomp toe....
niet vergeten het bescherm folie van het blokje te halen? DAt was ik nl vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je nog een idee hoe ik die warmte van die VGA koeler weg kan houden van de pomp???

me zat al te denken aan afschermen van de pomp met aluminiumfolie ofzo....

ennuh, over dat ontluchten, hoe doen we dat? to be honest, dit is de 1e keer dat ik WC gebruik.....

nou ja, dan maar eens proberen de rommel er weer uit te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 17 March 2003 @ 20:14:
heb je nog een idee hoe ik die warmte van die VGA koeler weg kan houden van de pomp???
me zat al te denken aan afschermen van de pomp met aluminiumfolie ofzo....
ennuh, over dat ontluchten, hoe doen we dat? to be honest, dit is de 1e keer dat ik WC gebruik.....
nou ja, dan maar eens proberen de rommel er weer uit te krijgen.....
Een goede airflow is eigenlijk genoeg want als het pompje onderin staat zal er niet erg veel warmte bijkomen omdat de warmte naar boven gaat.
Ontluchten is gewoon simpel , als die backup reciever eraf is (hangt alleen maar in de weg) , laat je de zooi ff draaien en dan helpt het nog wel eens om tegen alle slangetjes aan te tikken om de luchtbelletjes naar de pomp te begeleiden daarna trek je het bovenste slangetje van de pomp er ff af zodat de lucht uit het pompje kan, dat er water uitloopt als je teveel water in je systeem heb spreekt voor zich natuurlijk. :)

@Vrieserik
Als ik 80 ben weet ik het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, nou het is ietsje beter geworden... zit nu op 33 graden idle....

moet maar eens kijken naar een andere fan op de radiateur dan....

is het trouwens ook mogelijk om er bijvoorbeeld een betere radiateur op te zetten? of zit je dan met de doorsnee van de slangen?

klo*ten trouwens, wou die clipmontage maar vervangen door die plaat, maar dan kan dus mooi niet... zit een groepje condensators mooi in de weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 17 March 2003 @ 22:49:
hmm, nou het is ietsje beter geworden... zit nu op 33 graden idle....
moet maar eens kijken naar een andere fan op de radiateur dan....
is het trouwens ook mogelijk om er bijvoorbeeld een betere radiateur op te zetten? of zit je dan met de doorsnee van de slangen?
klo*ten trouwens, wou die clipmontage maar vervangen door die plaat, maar dan kan dus mooi niet... zit een groepje condensators mooi in de weg.....
Ietsje beter, bijna de helft idle dus :+
wat is je stressed temp ,dat is een betere uitgangs posititie?
Wat heb je veranderd of gedaan waardoor het zoveel scheelt?
Ander radje is geen probleem , gewoon een verloopje gebruiken voor de aansluiting. :)
Voor de fan op het radje raad ik je een enermax aan omdat die op 7V net zoveel airflow heeft als de orginele van TT op 12V, lekker stil maar wel effectief.
Boeit geluidsproductie je niet veel , zet er dan een 120mm enermax@12V@Full speed op via een fanduct >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de hele handel nog eens los gemaakt ,en die irritante back up receiver direct ook maar verwijderd.....

heb blokje eraf gehaald, en weer herplaatst... alles leeggemaakt, en opnieuw gevuld...

ow ja over die stress temp:

zat toen op 11*133= XP 1700 (standaard dus) stressed op 69 graden...

nu doet ie op XP1700@XP2400 (1463--1989 mhz) ,OC van rond de 520 MHZ stressed 42/43 graden MAX!!!!!!

snap het ook niet... misschien zat het koelblokje er niet goed op... maar heb nog wel een boel rek, dus is ook nog wel een leuk OC setje ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whoops.... :+

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 18-03-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Nu online

Smarron

The bend

Anoniem: 57065 schreef op 18 March 2003 @ 11:05:
heb de hele handel nog eens los gemaakt ,en die irritante back up receiver direct ook maar verwijderd.....

heb blokje eraf gehaald, en weer herplaatst... alles leeggemaakt, en opnieuw gevuld...

ow ja over die stress temp:

zat toen op 11*133= XP 1700 (standaard dus) stressed op 69 graden...

nu doet ie op XP1700@XP2400 (1463--1989 mhz) ,OC van rond de 520 MHZ stressed 42/43 graden MAX!!!!!!

snap het ook niet... misschien zat het koelblokje er niet goed op... maar heb nog wel een boel rek, dus is ook nog wel een leuk OC setje ook nog...
Sorry, foutje.

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 18-03-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

Anoniem: 77164 schreef op 17 March 2003 @ 20:10:
Zorg er voor dat je blokje wel ff lekker spiegeld , dus ff lichtjes met waterproof schuurpapier bewerken en daarna polijsten, schuren met heel fijn schuurpapier!
De blokjes van TT wie ik tot nu toe heb gezien zijn niet glad genoeg om een goed contact te maken.
Scheelt dat spiegelen nog wat in temperatuur? Dat heb ik namelijk dus niet gedaan. Als het werkelijk een aantal graden scheelt dan haal ik hem er wel weer even vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bij mij staat ie met een P4@ 2,66 Ghz non-OCed stressed op 41,5 graden...
ik vind dit zelf nogal hoog voor een P4 en zeker omdat smarron zelfde temps heb met een XP
vind iemand anders dit ook? het setje staat gemonteerd in een XaserIII kast met een redelijke airflow
het aquarius setje is goed gevuld, heb geen lucht in het systeem.
backup receiver zit er nog wel op (gaat er nog wel af)
en de cpu blok zit er goed op gemonteerd, niet scheef en goed aangedraaid. dus iets vaster dan dat met de hand zou kunnen (in tegenstelling tot wat in de handleiding staat, want als ik dat deed zodra ik mijn mobo rechtovereind zette zakte de cpublok heel langzaam naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo warm is dat niet hoor, dat valt echt wel mee. Die van mij is nu 45/50 graden. Nou heb ik een kleine kast en slechte airflow en een P4 3,06ghz@3,45ghz dus word wel warmer. Maar don't worry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ligt er misschien ook aan waar je je temperatuur meet..
in mijn geval ligt mijn sensor van de baybus onder de core, dus aan de onderkant van de cpu
zou dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Nu online

Smarron

The bend

shameete schreef op 18 maart 2003 @ 16:13:
ligt er misschien ook aan waar je je temperatuur meet..
in mijn geval ligt mijn sensor van de baybus onder de core, dus aan de onderkant van de cpu
zou dat uitmaken?
Welke temps had je hiervoor dan?

Ik heb idd ongeveer dezelfde temps, maar mijn systeem is niet echt stil. Jouwes wel waarschijnlijk. Toch denk ik dat er best een aantal graden af kunnen, aangezien er veel mensen zijn met een dik oc-ed systeem en ook net boven de 40 graden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81201

ik ga dit setje bestellen en was van plan om de standaard fan door een 120 mm fan te vervangen (80-120mm duct). Heeft iemand dit ondertussen al gedaan, heeft dit veel verschil qua temperatuur of bespaar ik mij beter de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 08-07 04:51
Anoniem: 81201 schreef op 18 maart 2003 @ 17:48:
ik ga dit setje bestellen en was van plan om de standaard fan door een 120 mm fan te vervangen (80-120mm duct). Heeft iemand dit ondertussen al gedaan, heeft dit veel verschil qua temperatuur of bespaar ik mij beter de kosten.
Veel zal het niet doen, gewoon wat herrie erbij ( fan en duct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
jvvv schreef op 18 maart 2003 @ 19:20:
[...]

Veel zal het niet doen, gewoon wat herrie erbij ( fan en duct)
papst fan op 7V laten draaien :)
dan heb je dezelfde, of meer airflow dan met de standaard 80mm fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Smarron schreef op 18 March 2003 @ 17:28:
[...]
Welke temps had je hiervoor dan?
dat weet ik dus niet , aangezien dit een compleet nieuw systeem is en heb dus nooit gedraait zonder WC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou het veel uitmaken als je bijvoorbeeld een ander koelblokje erop drukt????

en hoe zit het met dat lappen van het koelblok???

ik heb een dremeltje, en daar zit een poetssetje bij, met pasta en een polijstschijfje... zou dat werken, of zou ik het blokje ermee slopen???

kan namelijk geen winkel vinden die heel fijn schuurpapier heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 57065 schreef op 18 maart 2003 @ 23:46:

ik heb een dremeltje, en daar zit een poetssetje bij, met pasta en een polijstschijfje... zou dat werken, of zou ik het blokje ermee slopen???

polijsten met een dremel kan prima volgens mij hoor, tis toch maar een klein polijstertje :) als je maar niet met een boor gaat polijsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 18 March 2003 @ 23:46:
Over een ander koelblokje zoals de dangerden ben ik nog niet helemaal zeker of het echt zal helpen, ik vermoed van wel ,maar of het echt zal helpen?

Speciale Lak en Verfwinkels verkopen altijd fijn schuurpapier, de betere gereedschap winkels ook, moet je maar ff kijken.
polijsten met een dremel kan prima volgens mij hoor, tis toch maar een klein polijstertje als je maar niet met een boor gaat polijsten...
Ja dan glimt die wel mooi , maar dan heb je er voor de rest geen ruk aan gehad want het gaat om het contact tussen de core en het blokje en niet om alleen het glanseffect.
Het schuren doe je dan ook met een schuurblokje ofzo dan word die mooi strak&glad. :) , daarna polijsten met bv een dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 08-07 15:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

wat ik me afvroeg is het volgende: Ik zie overal dat de rad van dit systeempje onderin vooraan in de case gemonteerd wordt, ligt dit nu aan mij of bevorderd dit juist alleen maar de warmteontwikkeling in de case? Mij lijkt het logischer dat het radje, of buiten de case gemonteerd wordt of bij een outtake fan ipv een intake fan???

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vdbosch/compleet1.jpg

[edit] foto toegevoegd, deze is niet van mij want ik heb het setje NOG niet, maar komt ergens anders uit dit forum, voor mijn case zie: http://www.floriske.nl/casemod

[ Voor 28% gewijzigd door floriske.nl op 19-03-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 19 March 2003 @ 13:01:
wat ik me afvroeg is het volgende: Ik zie overal dat de rad van dit systeempje onderin vooraan in de case gemonteerd wordt, ligt dit nu aan mij of bevorderd dit juist alleen maar de warmteontwikkeling in de case? Mij lijkt het logischer dat het radje, of buiten de case gemonteerd wordt of bij een outtake fan ipv een intake fan???
Maakt practisch geen verschil, en als outake krijg je slechtere cpu temps doordat je met koele lucht op het rad blazen betere temps krijgt ipv de hitte eraf proberen te blazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 08-07 15:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 77164 schreef op 19 March 2003 @ 13:07:
[...]

Maakt practisch geen verschil, en als outake krijg je slechtere cpu temps doordat je met koele lucht op het rad blazen betere temps krijgt ipv de hitte eraf proberen te blazen. :)
aha, dus ik hoef niet bang te zijn dat mijn temps van bijvoorbeeld mijn geheugen en videokaart oplopen doordat je de warme lucht van de rad in principe toevoegd aan de airflow in je case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
Ik ben van plan de radiator als outtake fan te gebruiken daar ik alleen een mogelijkheid tot het bevestigen van een outtake fan heb (Aopen HQ48 kast).

Vooronder in mijn kast zit nl een USB/sound doorvoer naar buiten (en dus geen frisse lucht).

't plan is dus de fan andersom te monteren (lucht door de radiator zuigen ipv blazen) en dan naar buiten toe, uit de kast. Probleem wat ik verwacht is dat je dan met warme lucht (van oa me videokaart) probeerd de radiator terug te koelen. Iemand een idee hoe de airflow wat handiger te krijgen?

Edit: Plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/pc.gif

Probleem is dus geen intake voorin me kast (rechtsonder in deze afbeelding)
Nu wil ik dus mijn radiator bij 1 ophangen maar dan ben ik dus bang voor warme lucht van me VGA kaart. Mijn voeding (2) blaast echter wel met 2 fans naar buiten toe.

[ Voor 24% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-03-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-= Erikje =-_ schreef op 19 March 2003 @ 23:03:
Ik ben van plan de radiator als outtake fan te gebruiken daar ik alleen een mogelijkheid tot het bevestigen van een outtake fan heb (Aopen HQ48 kast).
Vooronder in mijn kast zit nl een USB/sound doorvoer naar buiten (en dus geen frisse lucht).
't plan is dus de fan andersom te monteren (lucht door de radiator zuigen ipv blazen) en dan naar buiten toe, uit de kast. Probleem wat ik verwacht is dat je dan met warme lucht (van oa me videokaart) probeerd de radiator terug te koelen. Iemand een idee hoe de airflow wat handiger te krijgen?
Dat kan op zich wel maar ik denk dat het wel iets te koste gaat van je temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hmm, misschien maar een airduct bouwen die koele lucht vanaf de zijkant die richting op door de radiator heen blaast. Al kan die nooit 100% op de radiator aansluiten aangezien je de zijkant moet verschuiven om hem open te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38120

Hmmm ziet er leuk uit

Ik heb een socket 370 cpu weet iemand of het hier mee mogelijk is? Aangezien socket A en socket 370 bijna zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
de sockets zijn iig even groot dus het zou moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-= Erikje =-_ schreef op 20 maart 2003 @ 18:13:
de sockets zijn iig even groot dus het zou moeten kunnen
ik zou zeggen give it a try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb de mijne binnen, nu me nieuwe mobo nog en dan kan ik em inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79003

Hoi!

Heb inmiddels ook zo'n set besteld!
Krijg hem als het goed is morgen.
Wou graag met WC beginnen maar heb hier tot nog toe helemaal geen ervaring mee... leek me dit dus wel een leuk setje om te beginnen!!

Wat ik echter wel vaag vond is dat ik eerst Alternate aan de telefoon had en dat die ineens 75 euro meer vroegen voor de zogenaamde AMD Athlon versie!?!?!

Weet iemand hoe dit kan?
Iedere ander winkelier zei van ja, hij is universeel en prima te gebruiken voor Athlon XP.
Heb hem dus maar ergens anders besteld....

Meer mensen die dit tegen zijn gekomen? Of proberen ze je bij Alternate gewoon af te zetten?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79003 schreef op 20 March 2003 @ 21:26:
Hoi!

Heb inmiddels ook zo'n set besteld!
Krijg hem als het goed is morgen.
Wou graag met WC beginnen maar heb hier tot nog toe helemaal geen ervaring mee... leek me dit dus wel een leuk setje om te beginnen!!

Wat ik echter wel vaag vond is dat ik eerst Alternate aan de telefoon had en dat die ineens 75 euro meer vroegen voor de zogenaamde AMD Athlon versie!?!?!

Weet iemand hoe dit kan?
Iedere ander winkelier zei van ja, hij is universeel en prima te gebruiken voor Athlon XP.
Heb hem dus maar ergens anders besteld....

Meer mensen die dit tegen zijn gekomen? Of proberen ze je bij Alternate gewoon af te zetten?????
waarschijnlijk t laatste....zie ook hun verdere prijslijst...het zal wel afzetterij geweest zijn.

Ik heb er 129 voor betaald bij hen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 09:04
Iedereen heeft het nu over dat lappen van zijn blokje... Hoe doe je dat precies, dat is toch gewoon opschuren? En zo ja, met welk schuurpapier doe je dat korrel 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16444

Ik heb "Lapping Film" voor het polijsten van glasvezel connectoren, kan ik dit ook gebruiken om een blok te lappen?

Verschillende korrel:

TYPE Korrel?

Alum. Oxide = 3um
Alum. Oxide = 1um
Silicon Carbide = 15um

Kan ik hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79003

haha
Zit net op de site van alternate te kijken en nu is 'ie ineens wel 129...
Misschien dat ze het toch wat vreemd vonden na mijn telefoontje vanochtend.
Begon ' ie me het verschil tussen socket 478 en socketA uit te leggen... ja duuuhhh... net alsof ik debiel was en geen idee had wat ik ging bestellen.....

Nou ja, heb hem nu ergens anders besteld, hier snapten ze tenminste wat ik bedoelde...
En 1 dag levertijd! :-)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.